Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 217 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:25
Geen matches
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:10:
Hierbij een google streetview historische drieluik van een huisje bij mij in de buurt waar mensen next level het grote raam uit de jaren XX hebben hersteld in originele gevelstijl met 2 kleine ramen (en dus minder licht).

Love it O+

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Maar die dakkapel doet toch wel afbreuk aan het originele karakter van het huis.

• Blauweregen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16:13
Geen matches
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:10:
Hierbij een google streetview historische drieluik van een huisje bij mij in de buurt waar mensen next level het grote raam uit de jaren XX hebben hersteld in originele gevelstijl met 2 kleine ramen (en dus minder licht).

Love it O+

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Pfoe, dat is een forse verzakking 👀

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
Verzakking?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Matched: nl
deejeebv schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Maar die dakkapel doet toch wel afbreuk aan het originele karakter van het huis.
Ja niet het mooiste inderdaad. In werkelijkheid springt het niet zo in het ook als op de streetview. Een stukje verderop in die wijk staat deze, hier vind ik de dakopbouw een STUK mooier:
https://www.funda.nl/deta...sdoornstraat-50/43206099/

Ook foto's in de sneeuw trouwens, daar was vorige week discussie over. Vind het er enorm gaat uit zien en foto's binnen zijn lekker licht, maar je kan niet echt de straat beoordelen.

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 17:01
Geen matches
Bloemenbuurt is leuk, veel leuke straatjes en de volledige herbouw van cartesius en dus het gebied rondom de hondenkop en pingpongclub gaat het heel gewild maken komende jaren verwacht ik.

• Blauweregen
Geen matches
Ja, het huis/de kozijnen staan helemaal scheef.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
Blauweregen schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:09:
[...]

Ja, het huis/de kozijnen staan helemaal scheef.
Grapje neem ik aan? Je hebt weleens vaker een streetview foto gezien toch?

• Blauweregen
Geen matches
JvS schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:36:
[...]

Grapje neem ik aan? Je hebt weleens vaker een streetview foto gezien toch?
Zeker geen grapje, kijk maar eens hoe de kozijnen staan t.o.v. elkaar en t.o.v. de rest. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kan denken dat dat aan de hoek van de foto ligt.. maar ok.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:39
Geen matches
Blauweregen schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 23:07:
[...]

Zeker geen grapje, kijk maar eens hoe de kozijnen staan t.o.v. elkaar en t.o.v. de rest. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kan denken dat dat aan de hoek van de foto ligt.. maar ok.
Ligt niet aan hoek waaruit de foto is genomen, maar aan het feit dat camera op een bewegende auto staat. Ze plakken de opgenomen beelden overelkaar heen tot een geheel en dan krijg je soms zulke vertekende beelden.
(In mijn huis zat ook ooit zo’n rare vertekening waardoor het leek alsof er een rare smalle voordeur in zat.)

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 10-01-2026 23:36 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Volgens mij ligt dat aan de beeldsensor die lijn voor lijn van boven naar beneden (of andersom) wordt uitgelezen terwijl er zijdelings beweging is, dan krijg je dus die typische schuinte in de stille beelden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

Geen matches
Het is anders ook wel opvallend dat de gevel op de laatste foto zich weer fier heeft hersteld en weer kaarsrecht uitgelijnd staat :p

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Dat kan zijn doordat de Google streetview auto langzamer rijdt of stilstaat, of een nieuwere camera heeft die sneller beeldlijnen uitleest.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen matches
The Third Man schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:35:
Het is anders ook wel opvallend dat de gevel op de laatste foto zich weer fier heeft hersteld en weer kaarsrecht uitgelijnd staat :p
Zo rollen wij hier in Utrecht. Hele huizen worden ge-de-ontzakt, spare no expense. Alles voor behoud van originele stijl 8-)

• Thomg
  • Laatst online: 00:41

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de feedback iig, lijken geen addertjes onder het gras te zitten. Simpele afweging dus.
Ik heb gevraagd of we wat met de 405k kunnen doen, dit moet eigenlijk meer zijn wil ik dat serieus overwegen (en ze überhaupt over de vloer hebben). Vrijdag komt de verkoopmakelaar en dan zullen we ook nog het 1 en ander doorbespreken. Dat is nog vrijwel vrijblijvend en kan ik altijd nog een keer poken wat hij verwacht het te kunnen verkopen.
Quote mezelf om even een update te geven.
De makelaar heeft even goed gekeken naar de foto's en contact opgenomen met twee collega's. In het kort zei hij het volgende:
- Hij denkt dat het huis wel te verkopen valt rond de 425k, misschien zelfs 435k, maar meer verwacht hij niet.
- Een collega makelaar zei hetzelfde.
- Een andere collega schatte het huis wat pessimistischer in en zei "400k tot 425k"
- Hij heeft me meerdere keren benadrukt dat hij het heel moeilijk vind om mijn huis in te schatten door de alternatieve indeling en tuin. "Je hebt de juiste koper nodig die de waarde inziet, maar het is en blijft de vraag of die ook interesse heeft"

Onderaan de streep zijn dit de afwegingen:
. Optie NHM
+ Gegarandeerd bedrag en kortste dubbele lasten, geen "uitloop" als kopers bijv. afhaken en het nog een keer op de markt moet
+ Geen verkoopproces, gewoon meteen klaar, dus ook...
+ Geen noodzaak om huis op te knappen/af te maken, hoeveelheid arbeid zal "at worst" hetzelfde zijn als echt verkopen
- Geboden bedrag was onder voorbehoud, maar werd wel telefonisch benadrukt dat we het hier echt hebben over grove gebreken (zullen we zien)
- Je verkoopt het aan een opkoper
- Bedrag is marginaal lager dan beoogd

. Optie Verkoop
+ Naar alle waarschijnlijkheid een hogere opbrengst dan NHM, en kans op positieve marktontwikkeling (zeker VVD in kabinet gaat), maar...
- Markt kan ook verder stagneren of zelfs licht zakken, met mogelijk kans om voor uiteindelijk hetzelfde bedrag of minder te verkopen
- Wat uren en paar honderden euro's aan arbeid en materiaal nodig om het huis opleverklaar te maken
- Grote onzekerheid met opgeleverde bedrag
- Kans op langere dubbele lasten
- Veel kopzorgen met het verkoopproces

Op dit moment, zeker na de makelaar zei dat een concullega van hem zei 400-425k, neig ik nu toch naar het verkopen aan de NHM...

• Toke_gt
Geen matches
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:38:
[...]
Op dit moment, zeker na de makelaar zei dat een concullega van hem zei 400-425k, neig ik nu toch naar het verkopen aan de NHM...
Maar laat ze eerst eens met een prijsopgave na locatiebezoek komen, dat maakt de afweging voor jou een stuk makkelijker. Nu is het allemaal op aannames gebaseerd.
Ze zeggen nu 405K, maar ik vermoed na de reviews bij Reddit dat ze eerder zakken naar 360/370. Ben je dan nog steeds enthousiast? Komen ze met idd 400K, dan is de afweging een stukje makkelijker. Maar dan nog blijft de vraag: zijn die 20/30K jou het ontzorgen waard. Antwoord kan ja zijn hoor, maar dan is het gebaseerd op euro’s ipv angsten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Geen matches
Toke_gt schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:54:
[...]

Maar laat ze eerst eens met een prijsopgave na locatiebezoek komen, dat maakt de afweging voor jou een stuk makkelijker. Nu is het allemaal op aannames gebaseerd.
Ze zeggen nu 405K, maar ik vermoed na de reviews bij Reddit dat ze eerder zakken naar 360/370. Ben je dan nog steeds enthousiast? Komen ze met idd 400K, dan is de afweging een stukje makkelijker. Maar dan nog blijft de vraag: zijn die 20/30K jou het ontzorgen waard. Antwoord kan ja zijn hoor, maar dan is het gebaseerd op euro’s ipv angsten.
Ik heb eerst even de vraag uitgezet naar nog meer andere boeren, of ik meer opties heb.
Het interessante is dat vrijwel iedere waardebepaler het huis inschat op 465k-500k, als de opkopers enkel hiernaar kijken snap ik wel waarom ze te overwegen zijn. Als dit ook het bedrag is die ze willen neerleggen zijn ze een veel betere optie relatief tov zelf verkopen dan normaliter zou zijn.
Maar, ja, ik wil zeker wel aan ze gaan vragen om langs te komen tenzij een concurrent van ze meer bied.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Geen matches
Er moet voor hun voldoende marge over blijven, dat moet ergens vandaan komen. Zekerheid over de hoogte van een bod heb je pas als het definitief is, het kan een tactiek van zo'n concurrent zijn om van afstand hoger te bieden en daarna meer eraf te pingelen vanwege allerhande gebreken en 'gebreken', zo doen auto opkopers als ikwilvanmijnautoaf en dergelijke het ook.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Geen matches
MJV schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:33:
Er moet voor hun voldoende marge over blijven, dat moet ergens vandaan komen. Zekerheid over de hoogte van een bod heb je pas als het definitief is, het kan een tactiek van zo'n concurrent zijn om van afstand hoger te bieden en daarna meer eraf te pingelen vanwege allerhande gebreken en 'gebreken', zo doen auto opkopers als ikwilvanmijnautoaf en dergelijke het ook.
't Kost me niks om het te proberen >:)

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Geen matches
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Ik heb eerst even de vraag uitgezet naar nog meer andere boeren, of ik meer opties heb.
Het interessante is dat vrijwel iedere waardebepaler het huis inschat op 465k-500k, als de opkopers enkel hiernaar kijken snap ik wel waarom ze te overwegen zijn. Als dit ook het bedrag is die ze willen neerleggen zijn ze een veel betere optie relatief tov zelf verkopen dan normaliter zou zijn.
Maar, ja, ik wil zeker wel aan ze gaan vragen om langs te komen tenzij een concurrent van ze meer bied.
Nou, dat dus. Laat ze eerst een definitief bod doen. Jouw woning klinkt als een woning met veel potentie die alleen in de huidige staat lang niet zoveel zal opbrengen als wat het waard is. Dat maakt het voor de opkoper interessant om te kopen en voor jou interessant om op deze manier te verkopen.

Als je de kosten voor de verkopp en eventuele extra maanden hypotheek plus de energie en kosten van het 'verkoopklaar' meeneemt, dan zou ik voor de opkoper gaan.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:31
Geen matches
Thomg schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Je geeft zelf aan dat jouw huis een afwijkende indeling heeft wat makelaars als een potentieel struikelblok zien.
Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.

Je moet het ook maar zo zien, die flippers doen het maar om 1 ding; en dat is geld verdienen.
Zij zullen voor zichzelf een veilige marge inbouwen en dus rekenen met een opbrengst van 470k
Daarmee kan je de rekensom gaan maken om zo een inschatting te krijgen waarvoor zij de woning zullen willen aanschaffen.
Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Dus;
Overdrachtbelasting; 35k (10% obv 350k vkp)
Constructieve aanpassingen; muren slopen (draagmuur?), nieuwe deuren e.d. 10k
Stucen 2.5k
Vloer 2.5k
G/W/L moderniseren 5k
Kozijnen/glas; 10k
Badkamer 7.5k
keuken 7.5k

Prijzen heb ik aan de lage kant gehouden omdat ze veelal zelf inhouse hebben en prijsafspraken. Als je dit zelf zou doen kom je makkelijk op 50% hoger uit.
Ik kom dan al op ~80k aan kosten uit. Dan gaan ze dus never nooit 400k bieden.
Om het een beetje de moeite waard te laten zijn zullen ze toch zeker wel 7.5-10% rendement willen behalen.
Dan kom je inderdaad in de richting wat @Toke_gt al aangeeft wat ze op Reddit zeggen; 360-370k

PSN: Flix20-NL

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Geen matches
1 van de boeren heeft gezegd "400k taxatie? wij bieden 300k". Lolno.
Andere boer wilde nog niks zeggen en heeft het doorgezet naar afdeling taxatie, ben benieuwd.
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 06:48:
[...]

Nou, dat dus. Laat ze eerst een definitief bod doen. Jouw woning klinkt als een woning met veel potentie die alleen in de huidige staat lang niet zoveel zal opbrengen als wat het waard is. Dat maakt het voor de opkoper interessant om te kopen en voor jou interessant om op deze manier te verkopen.

Als je de kosten voor de verkopp en eventuele extra maanden hypotheek plus de energie en kosten van het 'verkoopklaar' meeneemt, dan zou ik voor de opkoper gaan.
Niet de beschrijving die ik zou geven. De woonkamer zit op de 1e verdieping, slaapkamer en badkamer op begane grond. Tuin is vrij klein (2x9) wat vooral veel kopers afschrikt. Indeling huis is ook vreemd, er is een vrij grote berging en de zolder is 1 grote ruimte.
Potentie zit er misschien wel in, maar geen laaghangend fruit als ik het zelf zo zou beschrijven.
Flix20 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:00:
[...]

Je geeft zelf aan dat jouw huis een afwijkende indeling heeft wat makelaars als een potentieel struikelblok zien.
Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.

Je moet het ook maar zo zien, die flippers doen het maar om 1 ding; en dat is geld verdienen.
Zij zullen voor zichzelf een veilige marge inbouwen en dus rekenen met een opbrengst van 470k
Daarmee kan je de rekensom gaan maken om zo een inschatting te krijgen waarvoor zij de woning zullen willen aanschaffen.
Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Dus;
Overdrachtbelasting; 35k (10% obv 350k vkp)
Constructieve aanpassingen; muren slopen (draagmuur?), nieuwe deuren e.d. 10k
Stucen 2.5k
Vloer 2.5k
G/W/L moderniseren 5k
Kozijnen/glas; 10k
Badkamer 7.5k
keuken 7.5k

Prijzen heb ik aan de lage kant gehouden omdat ze veelal zelf inhouse hebben en prijsafspraken. Als je dit zelf zou doen kom je makkelijk op 50% hoger uit.
Ik kom dan al op ~80k aan kosten uit. Dan gaan ze dus never nooit 400k bieden.
Om het een beetje de moeite waard te laten zijn zullen ze toch zeker wel 7.5-10% rendement willen behalen.
Dan kom je inderdaad in de richting wat @Toke_gt al aangeeft wat ze op Reddit zeggen; 360-370k
> Is deze indeling dmv een (flinke) verbouwing te veranderen?
Ja, maar flink is het zeker wel.
> En zijn de huizen die gebruikt worden bij de waardebepaler van eenzelfde indeling? waar zit die discrepantie.
Kindof, vaak is dit opgelost dmv een dakkapel en het anders indelen van de begane grond (2 slaapkamers + badkamer + washok).
> Even een aanname; ze gaan de gehele woning moderniseren, niet half. Ik heb niet echt meegekregen hoe groot de woning is dus ik ga maar uit van een oppervlak van 100m2
Woning is exact 100m2, dus ja, :henk
Badkamer en keuken zijn nog vrij recent, daar valt niet heel veel te halen.
De grootste kansen zitten in betere isolatie + all-electric en constructieve aanpassingen.

Ik wacht nog ff andere taxateurs af, maar ik ben op dit moment wel geniegd om NHM iig uit te nodigen om te zien of het bod van 405k ook echt stand houd.

• Toke_gt
Geen matches
Thomg schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:29:
Ik wacht nog ff andere taxateurs af, maar ik ben op dit moment wel geniegd om NHM iig uit te nodigen om te zien of het bod van 405k ook echt stand houd.
Doe dit gewoon op korte termijn, want dan weet je waar je aan toe bent. Je blijft wat ronddraaien in besluitvorming en dat helpt je niet. Laat ze bezichtigen, dan kun je verder.
En ik zou het eerst in de verkoop zetten bij een makelaar, als dat weinig oplevert kun je altijd nog een opkoper inschakelen. Een makelaar ontzorgt je ook en wat ik me zo gauw herinner uit eerdere posts was dat helemaal geen gekke indicatie die je kreeg.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Geen matches
Toke_gt schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:34:
[...]

Doe dit gewoon op korte termijn, want dan weet je waar je aan toe bent. Je blijft wat ronddraaien in besluitvorming en dat helpt je niet. Laat ze bezichtigen, dan kun je verder.
En ik zou het eerst in de verkoop zetten bij een makelaar, als dat weinig oplevert kun je altijd nog een opkoper inschakelen. Een makelaar ontzorgt je ook en wat ik me zo gauw herinner uit eerdere posts was dat helemaal geen gekke indicatie die je kreeg.
Heb ze uitgenodigd ;)

• jbeekman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 12:29
@Blauweregen

Ik lurk hier al een tijdje omdat ik zelf een woning in de verkoop heb rond de 750k~ rond Nijmegen. Deze is iets boven marktwaarde weggezet en het proces is tot nu erg vergelijkbaar met die van jou. Een paar bezichtigingen; daarna niets; maanden verder. Inmiddels 5% gezakt met de prijs en nu loopt het storm; 2 volle dagen en een inschrijving. Kopers beredeneren zichzelf uit de markt; ze zoeken wat ze kunnen betalen minus een veiligheidsmarge (meestal) en minus, volgens hun, een vereiste overbieding. Zo lijkt het.

Vorige maand had ik mijn woning gewoon verkocht voor 700 uit stress en spanning; inmiddels door juist te zakken zal het nu zeer waarschijnlijk daar weer ruim bovenuit komen.

Wou het je laten weten.

EDIT: Nog een kleine toevoeging; ook het type koper is erg anders. Bij een hogere prijs en minder bezichtigingen hadden we kopers die eigenlijk niet willen verhuizen; ieder ditje of datje was een heel probleem. Dat is ook niet meer zo.

[ Voor 11% gewijzigd door jbeekman op 15-01-2026 15:09 . Reden: Toevoeging ]

• Blauweregen
jbeekman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:58:
[...]

@Blauweregen

Ik lurk hier al een tijdje omdat ik zelf een woning in de verkoop heb rond de 750k~ rond Nijmegen. Deze is iets boven marktwaarde weggezet en het proces is tot nu erg vergelijkbaar met die van jou. Een paar bezichtigingen; daarna niets; maanden verder. Inmiddels 5% gezakt met de prijs en nu loopt het storm; 2 volle dagen en een inschrijving. Kopers beredeneren zichzelf uit de markt; ze zoeken wat ze kunnen betalen minus een veiligheidsmarge (meestal) en minus, volgens hun, een vereiste overbieding. Zo lijkt het.

Vorige maand had ik mijn woning gewoon verkocht voor 700 uit stress en spanning; inmiddels door juist te zakken zal het nu zeer waarschijnlijk daar weer ruim bovenuit komen.

Wou het je laten weten.

EDIT: Nog een kleine toevoeging; ook het type koper is erg anders. Bij een hogere prijs en minder bezichtigingen hadden we kopers die eigenlijk niet willen verhuizen; ieder ditje of datje was een heel probleem. Dat is ook niet meer zo.
Wat fantastisch voor jullie! Echt fingers crossed dat dit bij ons ook zo verloopt... Hij staat er weer op in ieder geval, afwachten.

• Paralize_nl
Geen matches
Heel mooi huis. Alsie in Utrecht had gestaan was ik zeker geïnteresseerd geweest :)

• jbeekman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 12:29
Geen matches
Blauweregen schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Wat fantastisch voor jullie! Echt fingers crossed dat dit bij ons ook zo verloopt... Hij staat er weer op in ieder geval, afwachten.
Hoelang staan jullie er nu inmiddels weer op? Wij hebben dit keer ook helemaal geen afzeggingen. Dat was de vorige keren wel zo; zeg maar 50%.

• Blauweregen
jbeekman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:19:
[...]

Hoelang staan jullie er nu inmiddels weer op? Wij hebben dit keer ook helemaal geen afzeggingen. Dat was de vorige keren wel zo; zeg maar 50%.
Geen afzeggingen klinkt ook geweldig! Hoe lang staan jullie er weer op?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Rubbergrover1
  • Nu online
Blauweregen schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:39:
[...]

Geen afzeggingen klinkt ook geweldig! Hoe lang staan jullie er weer op?
***members only***
Je hebt nu in elk geval een mooi contrasterende 'concurrent' die vlakbij ook net te koop is gezet. Dat zou voor jullie wel eens goed kunnen uitpakken. Mensen die beide woningen op Funda zien, zullen jullie woning waarschijnlijk heerlijk licht en rustig vinden in vergelijking met de andere. Die is wel een stukje groter, maar ook een half ton duurder. En komt op de foto's ook niet veel ruimer over.

• Blauweregen
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Je hebt nu in elk geval een mooi contrasterende 'concurrent' die vlakbij ook net te koop is gezet. Dat zou voor jullie wel eens goed kunnen uitpakken. Mensen die beide woningen op Funda zien, zullen jullie woning waarschijnlijk heerlijk licht en rustig vinden in vergelijking met de andere. Die is wel een stukje groter, maar ook een half ton duurder. En komt op de foto's ook niet veel ruimer over.
Ja, ik hoop het echt inderdaad... Fingers crossed. Aantal keer bewaard gaat goed, maar goed dat zegt ook niks.

• Paralize_nl
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Pfoeh dat huis, ik vind het op zich mooi, voor een vakantieadres, maar hier gaan veel mensen niet doorheen kijken verwacht ik. Hoewel het goed ljjkt gedaan. Ik vind die overkapping buiten wel erg mooi.

Begrijp ik nu goed @Blauweregen dat je niet met bezichtigingen werkt en de makelaar ook verder niet terugkoppelt of er interesse is?

• Blauweregen
Paralize_nl schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Pfoeh dat huis, ik vind het op zich mooi, voor een vakantieadres, maar hier gaan veel mensen niet doorheen kijken verwacht ik. Hoewel het goed ljjkt gedaan. Ik vind die overkapping buiten wel erg mooi.

Begrijp ik nu goed @Blauweregen dat je niet met bezichtigingen werkt en de makelaar ook verder niet terugkoppelt of er interesse is?
Klopt.
Members only:
.

Ik wil eigenlijk voorstellen om nu sowieso een deadline voor bieden te gaan hanteren. Hoe denken jullie hierover?

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 22:22

DM_

Geen matches
@Blauweregen

Lees al een tijdje mee i.v.m. eigen verkoop binnenkort. Lijkt mij wel duidelijk welke je zou willen kopen van de 3. (Weet niks van de buurt/stad)

Nummer 36 lijkt een geflipt woning (dus vraagtekens bij daadwerkelijk afwerkingskwaliteit), 20m² kleiner, maar wel de berging en op de hoek, maar ook €50k meer.

Nummer 59 is wel een kado zeg, wat een gedrocht binnen! Wat men straks zal realiseren bij een bezichtiging is dat de keuken door de overkapping amper daglicht zal krijgen, en ook nog eens super donker is ingericht. Alsof je altijd in een donkere restaurant zit. Verschrikkelijk! Stijl is ook mega uitgesproken wat veel mensen zullen afschrikken. Om dat aan te pakken ben je al snel €75-100k verder.

Hopelijk zorgt de verlaging voor de toestroming zoals jbeekman aangeeft. Is ook de tactiek van onze makelaar, omdat we meer in een starters segment zitten en gezien het feit dat structureel wordt overboden bij ons in de wijk.

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:47:
[...]
.
Ik wil eigenlijk voorstellen om nu sowieso een deadline voor bieden te gaan hanteren. Hoe denken jullie hierover?
Huh? Waarom? Je hebt nog geen enkel bod ontvangen? Hoe denkt je makelaar erover?

• MJV
  • Nu online

MJV

Geen matches
Wat @Toke_gt ook zegt. Het is alleen aan te raden met een deadline te werken als je daadwerkelijk ook (veel) biedingen verwacht. Mensen die twijfelen en niet bieden hebben na die deadline het idee dat ze niet meer kunnen bieden, en dan sta je met lege handen en moet de makelaar terug dat die deadline toch geen deadline was.

Gewoon even afwachten :). Hopelijk leveren de open huizenmomenten goede kandidaten op.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:28
Blauweregen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:47:
[...]

Klopt.
***members only***
.

Je zit nog steeds bij dezelfde makelaar?
Dus ipv dat hij aan de slag voor je gaat, gaat hij nu nog minder voor je doen?

• Blauweregen
Geen matches
Toke_gt schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 14:17:
[...]

Huh? Waarom? Je hebt nog geen enkel bod ontvangen? Hoe denkt je makelaar erover?
Geen idee, nog niet over gehad. Ik bedoel om iig de druk op te voeren als er genoeg kijkers zijn. Afwachten werkt iig niet tot nu toe.

• Blauweregen
Geen matches
Roadman schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:03:
[...]

Je zit nog steeds bij dezelfde makelaar?
Dus ipv dat hij aan de slag voor je gaat, gaat hij nu nog minder voor je doen?
Waarom denk je dat?

• Rubbergrover1
  • Nu online
Geen matches
Blauweregen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:25:
[...]

Geen idee, nog niet over gehad. Ik bedoel om iig de druk op te voeren als er genoeg kijkers zijn. Afwachten werkt iig niet tot nu toe.
Bij werken met kijkdagen is bij potentiële kopers wel duidelijk dat ze niet te lang na de bezichtiging moeten wachten met bieden. De makelaar kan uiteraard op die dagen nog een richtdatum aangeven. En dan bijvoorbeeld zeggen dat ze tot de maandag na de tweede kijkdag moeten wachten voor je een reactie geeft op de biedingen. Maar ik zou het niet bij voorbaat al te scherp stellen.

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:43
Geen matches
@Blauweregen de druk opvoeren kan ook averechts werken. Als dat gedoe met inschrijven, deadlines werkt mensen ook op de zenuwen. Als je geen keuze hebt doe je daar aan mee, maar als het even niet hoeft haken mensen ook af.

• Toke_gt
Blauweregen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:25:
[...]
Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 16-01-2026 16:41 ]

• Blauweregen
Toke_gt schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
[...]
Members only:
Zou je dit onder MO willen plaatsen? Dank.

• Blauweregen
Geen matches
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:41:
[...]

Bij werken met kijkdagen is bij potentiële kopers wel duidelijk dat ze niet te lang na de bezichtiging moeten wachten met bieden. De makelaar kan uiteraard op die dagen nog een richtdatum aangeven. En dan bijvoorbeeld zeggen dat ze tot de maandag na de tweede kijkdag moeten wachten voor je een reactie geeft op de biedingen. Maar ik zou het niet bij voorbaat al te scherp stellen.
Ja dit bedoel ik ook idd, dat je dus wel een datum meegeeft. Maar goed, zal het van de makelaar laten afhangen.

• Marcel a
@Blauweregen Je loopt wel wat hard van stapel: je huis verkoopt matig en je hebt het nu alweer over bieden en wachten met reageren tot na de 2e kijkdag.....
Ik gun het je van harte, maar ik hoor je nog niet spreken over de reden dat je ondanks bezichtigingen geen bod hebt ontvangen tot nu. Ik zag dat je huis uit een rijtje verkoopt met een opbouw: wat is eigenlijk het verschil tussen de prijs van een 'gewoon' huis (zonder die opbouw bedoel ik) uit jouw rijtje en jouw vraagprijs? Als dat verschil te groot is haakt iedereen af. Iemand anders wees daar ook al op. Ik ken de situatie niet dus wellicht zit ik er helemaal naast.

• Blauweregen
Marcel a schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:46:
@Blauweregen Je loopt wel wat hard van stapel: je huis verkoopt matig en je hebt het nu alweer over bieden en wachten met reageren tot na de 2e kijkdag.....
Ik gun het je van harte, maar ik hoor je nog niet spreken over de reden dat je ondanks bezichtigingen geen bod hebt ontvangen tot nu. Ik zag dat je huis uit een rijtje verkoopt met een opbouw: wat is eigenlijk het verschil tussen de prijs van een 'gewoon' huis (zonder die opbouw bedoel ik) uit jouw rijtje en jouw vraagprijs? Als dat verschil te groot is haakt iedereen af. Iemand anders wees daar ook al op. Ik ken de situatie niet dus wellicht zit ik er helemaal naast.
Bijzonder, we hebben namelijk tot nu toe alles gedaan om de verkoop te bespoedigen: dingen opgeknapt in huis, fors van de prijs af, foto's veranderd, verkooptekst aangepast, etc etc. Ik zou oprecht niet weten wat we verder nog kunnen doen :'). Hij staat nu 100k onder de taxatieprijs te koop, en ruim 140k onder waar andere huizen voor zijn verkocht.

Antwoord op jouw vraag: een jaar terug is een huis zonder opbouw een paar huizen verderop verkocht voor 10k onder onze huidige vraagprijs (het verschil in m2 is 45m2, en hun tuin is ook 4 meter minder diep).

Het lijkt me logisch om juist nu een strategie te bepalen voor het bieden/de druk op te voeren, omdat de makelaar dit als dé reden voor het uitblijven van verkoop blijft aanvoeren.

Anyway, meer dan afwachten kunnen we niet doen inderdaad. Duimen en hopen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blauweregen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:28:
[...]

Bijzonder, we hebben namelijk tot nu toe alles gedaan om de verkoop te bespoedigen: dingen opgeknapt in huis, fors van de prijs af, foto's veranderd, verkooptekst aangepast, etc etc. Ik zou oprecht niet weten wat we verder nog kunnen doen :'). Hij staat nu 100k onder de taxatieprijs te koop, en ruim 140k onder waar andere huizen voor zijn verkocht.

Antwoord op jouw vraag: een jaar terug is een huis zonder opbouw een paar huizen verderop verkocht voor 10k onder onze huidige vraagprijs (het verschil in m2 is 45m2, en hun tuin is ook 4 meter minder diep).

Het lijkt me logisch om juist nu een strategie te bepalen voor het bieden/de druk op te voeren, omdat de makelaar dit als dé reden voor het uitblijven van verkoop blijft aanvoeren.

Members only:

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:27
Members only:

• Marcel a
Geen matches
[...]
Dat lijkt er op te wijzen dat jouw prijs niet te hoog is, maar maakt de vraag wel weer wat actueler waarom het dan niet lukt.

• Paralize_nl
Geen matches
Misschien nou dus wel! Te hoog geprijsd iig niet. Heb toentertijd met een open huizendag mijn eigen huis verkocht. Ik wist natuurlijk alles dat we gedaan hadden en heb zo mensen gepassioneerd kunnen vertellen over details als de trapleuning, doorgelegde verwarming etc. oa die de makelaar nooit was opgevallen.

• Scheurbuik
[...]

Members only:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Kopers zijn ook niet gek natuurlijk, veel zoekers hebben de woning al 2x voorbij zien komen en anders ziet men het wel via zo'n betrap de makelaar tool.
Dat is de ellende eigenlijk, er zit een smet(je) op . Daar kom je moeilijk vanaf , het beste zou zijn om echt 2-3 maanden te wachten voordat je weer op funda gaat. Maar ook dat geeft geen zekerheid. :(

Of de prijs weer terugzetten op de originele prijs en maanden wachten tot iemand (onder de vraagprijs) biedt. Komt minder wanhopig over dan 2x zakken met de prijs in korte tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2026 20:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• MJV
  • Nu online

MJV

Sport_Life schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 20:18:
[...]

Kopers zijn ook niet gek natuurlijk, veel zoekers hebben de woning al 2x voorbij zien komen en anders ziet men het wel via zo'n betrap de makelaar tool.
Dat is de ellende eigenlijk, er zit een smet(je) op . Daar kom je moeilijk vanaf , het beste zou zijn om echt 2-3 maanden te wachten voordat je weer op funda gaat. Maar ook dat geeft geen zekerheid. :(

Of de prijs weer terugzetten op de originele prijs en maanden wachten tot iemand (onder de vraagprijs) biedt. Komt minder wanhopig over dan 2x zakken met de prijs in korte tijd.
Toch denk ik dat je de factor prijs (en de verlaging) niet moet uitvlakken. Mijn huidige woning stond ook ooit voor een ton meer te koop ('24, met lage rentestanden, huis van de buren was goed verkocht dus verkopers rekenden zich rijk); daarmee kwam het in de categorie "maar dan moet alles ook perfect zijn" terecht en dat was zeer zeker niet het geval

Als de prijs dan daalt en er daarmee ruimte ontstaat om misschien wat dingen die net niet naar wens zijn aan te pakken dan zorgt dat er mogelijk toch voor dat er nieuwe geïnteresseerden zijn die het eerder links hebben laten liggen.

• Blauweregen
Geen matches
Tsja, we zullen zien. Meer kunnen we niet doen!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:21
[...]

Members only: title

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:32
Geen matches
Wat ik me afvroeg voor de mensen die hun huis verkocht hebben (of bijna hebben).
In hoeverre was jullie uiteindelijke vraagprijs en verkoopprijs een eind in lijn met de opgaaf zoals Funda die van je woning deed?

• Marcel a
Geen matches
Iets boven de vraagprijs en ik heb Funda nooit om zijn mening gevraagd.

• EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:00
Sincere1983 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:49:
Wat ik me afvroeg voor de mensen die hun huis verkocht hebben (of bijna hebben).
In hoeverre was jullie uiteindelijke vraagprijs en verkoopprijs een eind in lijn met de opgaaf zoals Funda die van je woning deed?
Hier was het boven de vraagprijs, zeer ruim boven wat Funda dacht, maar eigenlijk een paar procent onder de taxatie waarde.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
Geen matches
Zie:
nooberke in "Ervaringen met het verkopen van je woning"

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:23
Geen matches
Bandbreedte Funda nu 805 - 971
Badbreedte Huispedia 699 - 812
Taxatie 785
Bieden vanaf 750
Verkoopprijs 785

Hoekwoning 155m2, Bouwjaar 2015, middelgrote stad in Noord Holland, energielabel A. Goede staat van onderhoud.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoepla33 op 20-01-2026 18:17 ]

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:32
Geen matches
Dank jullie wel.
Varieert dus licht, bij de een boven de Funda waarde, bij de ander er net onder.
Geeft voor ons een redelijke indicatie of we met onze vraagprijs en streefbedrag verkoop (uitgaande van wat overbieden) realistisch zijn.

• Blauweregen
Geen matches
Sincere1983 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
Dank jullie wel.
Varieert dus licht, bij de een boven de Funda waarde, bij de ander er net onder.
Geeft voor ons een redelijke indicatie of we met onze vraagprijs en streefbedrag verkoop (uitgaande van wat overbieden) realistisch zijn.
Hopelijk komt het goed uit bij jullie! 🤞

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 22:22

DM_

Geen matches
Sincere1983 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:13:
Dank jullie wel.
Wij moeten nog de verkoop in;

- Funda bandbreedte: €456-524k
- Taxatie (door taxateur): €510k

Onze woning is ook wel bovengemiddeld qua kwaliteit/ligging i.r.t. de bandbreedte bij ons in de wijk dus de taxatie lijkt wel passend in vergelijking.

• Paralize_nl
Geen matches
Blauweregen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Hopelijk komt het goed uit bij jullie! 🤞
Hoe gingen de bezichtigingen vandaag?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:17
Members only:

• Blauweregen
Paralize_nl schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:16:
[...]

Hoe gingen de bezichtigingen vandaag?
Members only:

• Rubbergrover1
  • Nu online
Members only:

• Blauweregen
Als we dat hadden gedaan zou het natuurlijk niet meteen na de bezichtigingen zijn, ze moeten altijd tijd krijgen voor een tweede bezichtiging..

• Scheurbuik
Geen matches
Blauweregen schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:47:
[...]

Als we dat hadden gedaan zou het natuurlijk niet meteen na de bezichtigingen zijn, ze moeten altijd tijd krijgen voor een tweede bezichtiging..
Zo natuurlijk is dat niet. Ik was vorig jaar alleen naar een bezichtiging geweest (vriendin kon niet), met de.mededeling tot een dag later 12.00 uur kon ik bieden. "Hopelijk vertrouwt je vriendin al jullie wensen".. waste of time van beide kanten. (En wel dan nabellen waarom ik geen bod gedaan had)

• Blauweregen
Geen matches
Scheurbuik schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:30:
[...]

Zo natuurlijk is dat niet. Ik was vorig jaar alleen naar een bezichtiging geweest (vriendin kon niet), met de.mededeling tot een dag later 12.00 uur kon ik bieden. "Hopelijk vertrouwt je vriendin al jullie wensen".. waste of time van beide kanten. (En wel dan nabellen waarom ik geen bod gedaan had)
Bizar zeg! Gelukkig staat onze makelaar er anders in.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Geen matches
Exact

• Chaki
  • Niet online
Geen matches
[...]

Mijn koper vroeg ruim na de bedenktijd of zijn het vrouw het ook mocht zien

• Nemean
  • Laatst online: 14:16

Nemean

3:16

Funda dacht: € 299.000 - € 361.000
Huispedia: € 311.000 - € 362.000
Wij hoopte op: € 350.000 :+
Aangeboden op Funda voor: €320.000
Verkocht voor: €370.000 +/-

We hadden de woning overigens een heel stuk goedkoper aangeschaft.
Fijn zeg, ben erg benieuwd! Duim nog steeds mee. :*)

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:29
Geen matches
[...]

Ja zo ging het 4 jaar geleden ook toen ik mijn huis kocht, toen was dit heel normaal in regio Nijmegen. Daardoor heb ik mijn huis aangekocht en achteraf misschien toch een beetje spijt. Aan de andere kant dit was mijn eerste huis en weet bij mijn volgende wel wat ik allemaal niet wil.

Toch blijft het een vreemd verhaal allemaal tijdens die gekte. Je kocht sneller een huis in die tijd dan dat de tijd dat ik bezig was om een goede/fijne broek of een nieuwe monitor te kopen :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Blauweregen
Geen matches
De biedtermijn is ingesteld, spannend... Voor degenen met ervaring: Zie je in Move de biedingen binnen komen of weet je pas na sluiting of er iemand heeft geboden? Los van dat de meesten last minute zullen bieden natuurlijk, als er een bod komt. Maar stel dat er toch eerder een bod wordt gedaan, zie je dat dan meteen?

• Chaki
  • Niet online
Geen matches
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:04:
De biedtermijn is ingesteld, spannend... Voor degenen met ervaring: Zie je in Move de biedingen binnen komen of weet je pas na sluiting of er iemand heeft geboden? Los van dat de meesten last minute zullen bieden natuurlijk, als er een bod komt. Maar stel dat er toch eerder een bod wordt gedaan, zie je dat dan meteen?
Je kunt kiezen tussen de 2, maar kennelijk heeft de makelaar dat al voor jou beslist

• Chaki
  • Niet online
Geen matches
Ik vraag dit voor een vriend.
Bod geaccepteerd op 13 december. Geen voorlopige koopovereenkomst getekend. Makelaar had "onder voorbehoud verkocht" op Funda gezet. Kandidaat-koper reageert nergens meer op. Hij lag in scheiding. Ik zag de bui al hangen: bank wil echtscheidingsconvenant zien. Verplichtingen moeten op schrift staan. Dat risico kent de makelaar ook. Vriend zit nu met minimaal 2 maanden dubbele lasten (nu pas weer te koop op Funda). Is dat geen "verwijtbaar handelen"?

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Geen matches
Chaki schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:20:
[...]

Je kunt kiezen tussen de 2, maar kennelijk heeft de makelaar dat al voor jou beslist
Ik denk pech voor de vriend. Zo lang er niets is getekend hebben zowel koper als verkoper geen verplichting.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:31
Geen matches
En daarom dames & heren; Zet druk op het ontvangen van een onderteken koopcontract. Zowel als koper als verkoper!

PSN: Flix20-NL

• Blauweregen
Chaki schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:33:
Ik vraag dit voor een vriend.
Bod geaccepteerd op 13 december. Geen voorlopige koopovereenkomst getekend. Makelaar had "onder voorbehoud verkocht" op Funda gezet. Kandidaat-koper reageert nergens meer op. Hij lag in scheiding. Ik zag de bui al hangen: bank wil echtscheidingsconvenant zien. Verplichtingen moeten op schrift staan. Dat risico kent de makelaar ook. Vriend zit nu met minimaal 2 maanden dubbele lasten (nu pas weer te koop op Funda). Is dat geen "verwijtbaar handelen"?
Pfoe wat balen! Waarom was er nog geen koopcontract getekend en al wel e.e.a. op Funda aangepast? Vreemd van de makelaar wat mij betreft.. Vriend heeft inderdaad geen poot om op te staan, zsm weer opnieuw online zetten lijkt me.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:19

Freakie1NL

Grote Baas

Geen matches
10% boven VP waarbij de VP 5% onder gemiddelde fundawaarde zat. Uiteindelijke koopsom zit helemaal aan de bovenkant van de Funda bandbreedte.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Rukapul
  • Laatst online: 14:24
Geen matches
Flix20 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:49:
En daarom dames & heren; Zet druk op het ontvangen van een onderteken koopcontract. Zowel als koper als verkoper!
Precies. Er is - buiten het niet akkoord zijn met voorwaarden - geen reden om niet binnen 1-3 dagen na mondeling akkoord een voorlopig koopcontract te tekenen.

Als dat niet lijkt te kunnen dan is dat heel waardevolle informatie die je zo snel mogelijk wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 23-01-2026 15:20 ]

• Blauweregen
Geen matches
Rukapul schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:19:
[...]

Precies. Er is - buiten het niet akkoord zijn met voorwaarden - geen reden om niet binnen 1-3 dagen na mondeling akkoord een voorlopig koopcontract te tekenen.

Als dat niet lijkt te kunnen dan is dat heel waardevolle informatie die je zo snel mogelijk wilt hebben.
Precies.. onvoorstelbaar dat er al 6 weken een akkoord was zonder een getekend koopcontract? Echt heel erg nalatig van de makelaar vind ik, en ik snap ook niet dat je daar als verkoper niet achteraan gaat maar ok.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Hier zijn alle kijkers ook geweest
Members only:
Deadline was vooraf aangegeven aan alle kijkers en is a.s. maandag de 26e. Vanmiddag nog twee kijkers gehad. Eerste bod is al binnen maar kan ik nog niet zien, pas vanaf maandag om 12:00 als de deadline is verstreken. Ben benieuwd.

Dat ik de biedingen niet weet / kan zien is ingesteld door de makelaar op move.nl. Ik vind dat zelf ook wel fijn, anders blijf je toch stiekem elke keer kijken. Nu heeft dat toch geen zin.

...

• Blauweregen
IceM schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:58:
***members only***

Deadline was vooraf aangegeven aan alle kijkers en is a.s. maandag de 26e. Vanmiddag nog twee kijkers gehad. Eerste bod is al binnen maar kan ik nog niet zien, pas vanaf maandag om 12:00 als de deadline is verstreken. Ben benieuwd.

Dat ik de biedingen niet weet / kan zien is ingesteld door de makelaar op move.nl. Ik vind dat zelf ook wel fijn, anders blijf je toch stiekem elke keer kijken. Nu heeft dat toch geen zin.
Wat spannend! Hoe weet je dan dat er al een bod binnen is? Heel veel succes, spannende dagen.. waren er veel mensen die een tweede keer zijn gaan kijken?
Members only:

• IceM
  • Nu online
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:28:
[...]
Wat spannend! Hoe weet je dan dat er al een bod binnen is? Heel veel succes, spannende dagen.. waren er veel mensen die een tweede keer zijn gaan kijken?

***members only***
Van de makelaar. Maar die ging me niets vertellen verder haha. Niemand is voor een 2e keer komen kijken, iedereen heeft een half uur kunnen kijken/gekeken en that's it (als iemand had gevraagd om een 2e keer te kunnen kijken dan had dat vast gekund hoor).

Je zou toch zeggen dat jouw huis ditmaal wel verkocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door IceM op 23-01-2026 18:40 ]

...

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:29
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:28:
[...]

***members only***
Members only: title

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Blauweregen
Geen matches
IceM schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:37:
[...]

Van de makelaar. Maar die ging me niets vertellen verder haha. Niemand is voor een 2e keer komen kijken, iedereen heeft een half uur kunnen kijken/gekeken en that's it (als iemand had gevraagd om een 2e keer te kunnen kijken dan had dat vast gekund hoor).

Je zou toch zeggen dat jouw huis ditmaal wel verkocht wordt.
Wat super dat er ondanks geen tweede bezichtigingen toch een bod binnen is alvast! Dat geeft mij ook weer wat hoop, omdat ik zoiets heb van als je nog een keer wil kijken laat je dat toch zsm weten. Maar goed wachten, wachten.

• IceM
  • Nu online
Geen matches
Blauweregen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:32:
[...]

Wat super dat er ondanks geen tweede bezichtigingen toch een bod binnen is alvast! Dat geeft mij ook weer wat hoop, omdat ik zoiets heb van als je nog een keer wil kijken laat je dat toch zsm weten. Maar goed wachten, wachten.
Ik heb een vrij "makkelijk" huis. Het ziet er af uit, alles is in goede staat en goed onderhouden. Het 2 tot 3 keer kijken en dan een startbod doen en onderhandelen is hoe ik het huizen kopen ken, maar dat is tegenwoordig niet meer. Kopers weten dat ook. En eerlijk, ik weet ook niet goed wat je bij een 2e bezichtiging in mijn huis nogmaals moet zien, dus ik snap best dat mensen met maar 1 keer kijken een bod durven doen. Er zijn 3D foto's, je kunt digitaal door mijn huis lopen en alles bekijken. Dingen waar je na het kijken nog over twijfelt kun je op die manier best goed nogmaals bekijken achter de computer om zo zeker te zijn dat je het huis graag wil.

...

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-01 20:54
Wij beginnen vandaag met de grote opruim/opschoonactie. Aanstaande donderdag gaan ze foto's maken. Het is een flink gedoe, maar eerlijk gezegd kijk ik er niet tegenop. Betreft een mooie starterswoning in Nijmegen die waarschijnlijk snel gaat verkopen.

Erg interessant om hier te volgen hoe het jullie allemaal vergaat.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:04

Crazy D

I think we should take a look.

IceM schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 08:20:
[...]

Ik heb een vrij "makkelijk" huis. Het ziet er af uit, alles is in goede staat en goed onderhouden. Het 2 tot 3 keer kijken en dan een startbod doen en onderhandelen is hoe ik het huizen kopen ken, maar dat is tegenwoordig niet meer. Kopers weten dat ook. En eerlijk, ik weet ook niet goed wat je bij een 2e bezichtiging in mijn huis nogmaals moet zien, dus ik snap best dat mensen met maar 1 keer kijken een bod durven doen. Er zijn 3D foto's, je kunt digitaal door mijn huis lopen en alles bekijken. Dingen waar je na het kijken nog over twijfeld kun je op die manier best goed nogmaals bekijken achter de computer om zo zeker te zijn dat je het huis graag wil.
Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.

Exact expert nodig?

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:47
Geen matches
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

[...]

Holy damn, 50K overboden? Wat een markt..

• Rubbergrover1
  • Nu online
Geen matches
Nemean schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 02:03:
[...]

[...]

En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?

• Nemean
  • Laatst online: 14:16

Nemean

3:16

Geen matches
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:48:
[...]

En wat was vooraf de inschatting van de makelaar? Zat dat nog een beetje in lijn met de verkoopprijs?
Makelaar dacht dat 325 de max zou zijn, maar de taxateur dacht tussen de 340 ~ 350.

• Paralize_nl
Crazy D schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Een 2e keer let je op andere dingen. De 1e keer wordt je verliefd, de 2e keer valt dat ene onhandige hoekje je op, of die zinloze ruimte naast die trap, of je probeert (na de 1e verliefdheid, foto's kijken thuis, plattegrond een beetje inschetsen hoe je zou willen inrichten) rond te lopen met het gevoel dat het van jou is. Een huis moet niet alleen "een leuk huis zijn" het moet ook prettig voelen. Diverse huizen gezien die echt wel leuk waren, maar niet als "mijn huis" voelden. Maar dat gevoel komt niet altijd bij de 1e bezichtiging, zeker niet als er een beetje druk op staat omdat 15 minuten later de volgende mensen komen (of bij een open huizen dag er sowieso meerdere mensen rondlopen). En soms natuurlijk wel en dan kan 1 bezichtiging ook voldoende zijn.

Maar goed iedereen is natuurlijk anders.
Toen wij in 2015/2016 1e x op huizenjacht waren hebben we best een aantal woningen na de 2e X bezichtigen met. De rolmaat mee en soms een aannemer, toch afgezegd.

Als de gekte toen net zo was als nu (afgelopen jaren) hadden we heel ergens anders gewoond :+)

• Blauweregen
***members only***

Spannend morgen! Ben benieuwd hoeveel biedingen je krijgt, hopelijk zit er iets goeds tussen 🤞

• Blauweregen
***members only***

En, is er een goed bod uitgekomen?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:17
Vandaag zijn de biedingen binnen gekomen voor huis van mijn opa.
Members only:
Met lage vraagprijs trek je echter ook veel gelukszoekers. Bepaalde biedingen weet je van te voren dat ze alleen bedoeld zijn om de biedlogboek in te mogen zien.

• IceM
  • Nu online
Blauweregen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:01:
[...]
En, is er een goed bod uitgekomen?
Yes!
Members only:

...

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:37
Geen matches
Onze woning op een populaire plek in Utrecht is verkocht in november.

Funda dacht: € 580.000 - € 634.000
Makelaar dacht: boven de € 500.000
Taxatie: € 520.000
Wij hoopten op: € 540.000
Aangeboden op Funda voor: €490.000
Verkocht voor: €555.000

Funda was hier dus duidelijk te positief, tenzij onze makelaar zich enorm vergist heeft en we het huis voor veel te weinig hebben aangeboden. Ik denk zelf dat dat niet het geval is.
Het is niet toevallig dat het winnende bod net op de grens is van de vrijstelling van overdrachtsbelasting voor starters. Van de 5 biedingen zaten er twee precies op dat punt. De rest best een stukje eronder.

Wij zijn tevreden met het resulaat.

• Blauweregen
Wauw, wat fantastisch voor je!! Gefeliciteerd.
Pagina: 1 ... 217 218 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.