Ik zou toch eens echt een hartig woordje met je makelaar spreken…. Ondanks dat er helemaal niks mis is met je huis zou je makelaar toch moeten weten dat zo’n fotoreportage de manier is om kijkers een gevoel te geven over je huis. En dat is gewoon niet goed op basis van de foto’s.
Het blijkt uit alle onderzoeken dat een huis dat beter gepresenteerd wordt meer kijkers trekt en ook sneller verkocht wordt. Feit is dat veel mensen zich toch voor een deel door emotie laten leiden, zowel bij de selectie als bij de aankoop. Veel mensen willen zich er zien wonen en kunnen vaak niet door de huidige inrichting en presentatie kijken.
En vergeet ook de tenenkrommende tekst niet wat “normaler” te laten maken. Makelaars bezigen bijna altijd een zwaar overdreven taaltje maar hier staan echt dingen in die zelfs mij, als lezer van vele van dit soort teksten, een groot gevoel van irritatie geven. De tekst is echt niet het belangrijkste deel van Funda maar het is wel nog een reden om niet direct heel enthousiast te worden over jouw huis.
Enkele voorbeelden:
- stijlvol afgewerkt… echt waar? gewoon netjes maar met alle respect, er is weinig stijlvols te vinden, hoeft ook helemaal niet in deze prijsklasse.
- badkamer is relax-paradijs….hoezo je hebt niet eens een bad, gewoon een nette maar hele basic badkamer.
- een makelaar hoeft echt niet uit te leggen wat CW is, net zoals ze niet hoeven te beschrijven dat je via je slimme meter kan terugleveren…..het is geen handleiding maar een verkooptekst.
- bijzondere architectuur, rijke detaillering… waar dan?
En dat is een deel bij een hele snelle scan. Bij mij roept het vooral een gevoel van irritatie op terwijl je gewoon een leuk feitelijk verhaal wilt lezen als koper. Met deze tekst zie ik de gladjakker al voor me die de bezichtiging gaat doen.
En nogmaals, een deel is wellicht persoonlijk, maar het hoort een eerste indruk van je huis te zijn waar potentiële kopers een warm gevoel bij krijgen. En dat is het in mijn optiek niet, ondanks dat het verder een prima huis lijkt.
Klinkt allemaal erg kritisch maar besef dat het niets met je huis zelf te maken heeft of met de prijs, maar puur met de presentatie. Als ik in de markt was voor dit type huis zou het mij niet direct afschrikken voor een bezichtiging, maar mijn vriendin waarschijnlijk wel :-).
[
Voor 42% gewijzigd door
Verwijderd op 08-10-2023 09:24
]