Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 158 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Kalentum schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:05:
[...]
Als koper heb je misschien ook wel meerdere bezichtigingen gedaan en misschien is daar nog iemand van bijgebleven in positieve zin?
We hebben maar een paar bezichtingen als koper gedaan en we weten al dat we die makelaars sowieso niet gaan vragen. Hopelijk zijn de andere beter!

Ik las ergens een tip om een paar dummy-bezichtigingen te boeken bij huizen van makelaars die je wilt evalueren, maar om eerlijk te zijn vind ik dat allemaal veel te veel tijd kosten. Bovendien vind ik het ook een beetje misbruik maken van de makelaar en de verkopers, die dan misschien weer hun hele huis gaan poetsen voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 10:45
Hi allen,

Wij hebben deze zomer een nieuwbouwwoning gekocht, deze wordt naar verwachting in Q2 2024 opgeleverd.

Oorspronkelijk wilden we onze woning in Q1 volgend jaar te koop zetten, maar omdat de bouw van de nieuwe woning sneller verloopt dan verwacht, hebben we besloten om onze huidige woning nu al te koop zetten.

Sinds maandagavond staat de woning nu online! Voordat de woning online stond hebben we 1 paar kijkers gehad, daar is helaas geen bod uitgekomen i.v.m. de woning niet direct naar hun smaak is (kosten voor aanpassing interieur).

Tot nu toe hebben we nog geen aanvraag voor een bezichtiging gehad, is dat iets wat normaal is in deze tijd of toch om je beetje zorgen te maken?

Ter info: het betreft een eengezinswoning, 3 slaapkamers + zolder in een plaats van ca. 40k inwoners in Zuid-Hollland.

Gr. Michael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:59
aap schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:38:
We staan op het punt ons huis in de verkoop te gaan doen. Dus zoeken we een verkoopmakelaar.
Ik snap dat je er een paar langs laat komen en zoals ik hierboven lees, kan de keuze dan nog lastig zijn.

Maar hoe doe je die eerste stap: hoe kies je welke makelaars uit te nodigen?
Wat anderen hierboven ook al aangaven vind ik een handige eerste selectiemethode. Kijk naar min of meer vergelijkbare woningen op Funda (zowel te koop als verkocht) en bekijk de presentaties. (Dus niet naar vinex-woningen als je een vooroorlogse woning hebt en niet naar vrijstaande villa's kijken als je een doorsnee rijtjeshuis hebt.) Je zult dan snel genoeg makelaars vinden die je aanspreken en juist ook makelaars die je helemaal niet aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
michaelrr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:30:
Hi allen,

Wij hebben deze zomer een nieuwbouwwoning gekocht, deze wordt naar verwachting in Q2 2024 opgeleverd.

Oorspronkelijk wilden we onze woning in Q1 volgend jaar te koop zetten, maar omdat de bouw van de nieuwe woning sneller verloopt dan verwacht, hebben we besloten om onze huidige woning nu al te koop zetten.

Sinds maandagavond staat de woning nu online! Voordat de woning online stond hebben we 1 paar kijkers gehad, daar is helaas geen bod uitgekomen i.v.m. de woning niet direct naar hun smaak is (kosten voor aanpassing interieur).

Tot nu toe hebben we nog geen aanvraag voor een bezichtiging gehad, is dat iets wat normaal is in deze tijd of toch om je beetje zorgen te maken?

Ter info: het betreft een eengezinswoning, 3 slaapkamers + zolder in een plaats van ca. 40k inwoners in Zuid-Hollland.

Gr. Michael
Kan je link delen? Beetje extra exposure voor je huis misschien :)

Betreft je vraag om je zorgen over te maken, is dat situatie afhankelijk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
Hi,

zeker! De link naar de Funda advertentie:

(Link weggehaald.)

Ook aan mede-tweakers: Wat is jullie indruk o.b.v. de foto's? En wat vinden jullie vraagprijs?

En zou er misschien iets aan de advertentie moeten worden gewijzigd? Foto's weg, foto's en koptitel blikvanger aanpassen?

Groeten,

Michael
BootVluchteling schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Kan je link delen? Beetje extra exposure voor je huis misschien :)

Betreft je vraag om je zorgen over te maken, is dat situatie afhankelijk.

***members only***

[ Voor 6% gewijzigd door michaelrr op 06-10-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
michaelrr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:22:
Hi,

https://www.funda.nl/koop...uis-88714410-uitermeer-6/

Ook aan mede-tweakers: Wat is jullie indruk o.b.v. de foto's? En wat vinden jullie vraagprijs?

En zou er misschien iets aan de advertentie moeten worden gewijzigd? Foto's weg, foto's en koptitel blikvanger aanpassen?

Groeten,

Michael

[...]
eerste wat me opvalt is dat de makelijk de gezichten van de kinderen niet geblurd heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 21:01
Hi,

Groeten,

Michael

[...]
Nou ken ik Gorinchem niet zo goed maar het is een bijna nieuw en instapklaar huis met goed energielabel. Vraagprijs vind ik ook niet gek. vrij uitzicht aan de voorzijde ook? prettig (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Persoonlijk (en dat is dus echt persoonlijk) vindt ik het allemaal een hele kille bedoeling waarbij de aandacht echt wordt getrokken door de, ook weer een persoonlijke, veel te aanwezige vloer.

Allemaal dingen die je als koper kan veranderen, maar veel mensen kunnen hier in de praktijk toch niet doorheen kijken.

In mijn optiek echt geen aantrekkelijke presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vind de vloeren op beide verdiepingen ook vrij druk, die springen er steeds bovenuit. Mooi opgeruimd alles, maar het voelt wat kil aan door de heftige vloer. Maar dat is erg subjectief zoals @Verwijderd ook al aankaart. De woonkamer muren ogen wat gelig doordat het plafond een veel wittere tint heeft.

Wat mierenneukerij, maar wat opvalt is dat in de badkamer, toilet en zolderkamer een verhuisfitting hangt. Ziet er altijd wat cheap uit. Maar dat zal niet iedereen opvallen.

Op foto 24 wordt de aandacht direct getrokken door de 2 airco buitenunits. Bij foto 28 zijn ze ook nog wat zichtbaar. Op foto 29 zijn deze veel slimmer 'verborgen'.

De presentatie is verder goed hoor, maar ik kijk er als kritische, zeurende tweaker naar :D

Edit: de bijgevoegde video is helaas geen echte video. Het zijn bewegende foto's die maar voor 50% in beeld staan. De toegevoegde waarde voor kopers is eigenlijk 0, behalve dat Funda je misschien wat hoger rankt.

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 06-10-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:40:
Wat mierenneukerij, maar wat opvalt is dat in de badkamer, toilet en zolderkamer een verhuisfitting hangt. Ziet er altijd wat cheap uit. Maar dat zal niemand niet echt opvallen.
Mij viel het in ieder geval ook gelijk op, versterkt vooral dat kale kille gevoel.
Vooral presentatie natuurlijk aangezien kopers er zelf wat gaan neerhangen.

Maar voor veel mensen is een gevoel toch belangrijk bij selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Hi,

Groeten,

Michael

[...]
Altijd tricky hier ;)

Voor je het weet krijg je een berg Tweakers over je heen die alles afkraken (wat meestal gewoon een kwestie van smaak is).

Als “neutrale” kijker vind ik het er netjes uitzien. Flink opgeruimd, maar dat is wat makelaars ook adviseren. Volgens mij echt instapklaar. Ken de markt daar niet. Maar in de Randstad had het huis een ton meer gekost. Dus lijkt me een prima prijs.

Gaat vast verkopen :)

Edit: die bouwlampjes zijn idd wel een goede. Die zou ik voor de bezichtigingen wel vervangen. Haal bij de ikea voor een paar tientjes een lamp en het ziet er een stuk beter uit.

[ Voor 8% gewijzigd door kw_nl op 06-10-2023 12:10 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
kw_nl schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Altijd tricky hier ;)

Voor je het weet krijg je een berg Tweakers over je heen die alles afkraken (wat meestal gewoon een kwestie van smaak is).

Als “neutrale” kijker vind ik het er netjes uitzien. Flink opgeruimd, maar dat is wat makelaars ook adviseren. Volgens mij echt instapklaar. Ken de markt daar niet. Maar in de Randstad had het huis een ton meer gekost. Dus lijkt me een prima prijs.

Edit: die bouwlampjes zijn idd wel een goede. Die zou ik voor de bezichtigingen wel vervangen. Haal bij de ikea voor een paar tientjes een lamp en het ziet er een stuk beter uit.
Ik vond het er strak uit zien. Flink goed uitgeruimd. Lampjes kan je idd ff fixen, maar ik zie nou geen hele gekke dingen. Qua vraagprijs vind ik het scherp, maar dat komt omdat er, waar ik woon ~4K per m2 redelijk normaal is. Dus bij jou krijg je wat meer woning voor je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
Inderdaad wel een beetje tricky 😉, maar fijn voor de snelle feedback! Hier kunnen we wat mee om de inrichting wat aan te passen voor eventuele bezichtigingen (en ene nieuwe foto rapportage, mocht dat in de toekomst noodzakelijk zijn).

Nog eventuele feedback/ aanvulling op de gekozen foto's en titel in de blikvanger?

Gr. Michael
kw_nl schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Altijd tricky hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:46
michaelrr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:49:
Inderdaad wel een beetje tricky 😉, maar fijn voor de snelle feedback! Hier kunnen we wat mee om de inrichting wat aan te passen voor eventuele bezichtigingen (en ene nieuwe foto rapportage, mocht dat in de toekomst noodzakelijk zijn).

Nog eventuele feedback/ aanvulling op de gekozen foto's en titel in de blikvanger?
[...]
Titel in de blikvanger lijkt me prima, ik weet eerlijk gezegd niet of mensen zo’n tekst echt lezen, denk dat het toch vooral om de foto gaat. Daarbij valt mij op dat de eerste foto een pijltje boven je huis laat zien, en dat is maar goed ook, want ik zou anders denken dat het om het buurhuis gaat. Jouw huis moet echt in het hart van de foto staan. Nu is het van rechts genomen, waardoor je buurhuis groter lijkt dan het jouwe. Dat is niet zo gunstig. Verder prima om de voorkant als eerste indruk te geven. Huis ziet er top uit.

Verder eens met sommige anderen over de vloer. Het huis is ruim en leeg, maar daardoor overheerst de vloer, die op zichzelf al overheersend is. Niks mis mee, maar het zet mensen mogelijk op het verkeerde been. Ik zou zelf in woonkamer en kinderkamer vloerkleden neerleggen in een neutrale kleur (kun je in je volgend huis ook gebruiken, dus geen weggegooid geld). Door meubels wat van de muur te halen, breng je wat meer sfeer in de kamers. Bijvoorbeeld de bank in de breedte voor het raam, stoel (van kringloop evt) schuin tegenover bank, naast raam. Zo creëer je een sfeervolle zithoek, wat het op de foto goed doet. Vervolgens zet je het na bezichtigingen weer terug. Een plant of boekenkastje hier of daar doet ook wonderen.
Voor de goede orde, dit zegt dus niks over hoe het er nu uitziet, want dat is gewoon jouw smaak. Maar je wilt er meer mensen mee naar binnen halen en dan zou ik een nieuwe fotoserie laten maken. Eventueel kun je een stylist door je huis laten gaan, dat helpt enorm. Sommige makelaars bieden dat zelf aan voor paar honderd euro. Heb je echt zo terugverdiend dus ik kan het je aanraden.

Verder vind ik je achtertuin leuk met combinatie planten, serre en overkapping (en genoeg ruimte voor spelende kinderen), dus zou ik zeker foto 26 en 27 wat naar voren halen in de reeks (direct na foto’s woonkamer). Mensen die nu misschien afknappen op de vloer, zien die foto’s helemaal niet. Dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:00
michaelrr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:49:

Gr. Michael

[...]
Komt goed Micheal, je prijs is prima. Niks meer aan doen. Markt trekt nu ook weer aan en die andere van de linie is ook binnen 6 maanden uiteindelijk verkocht en die was minder interessant dan die van jullie.

Nieuwbouw aan de overkant is ook nog lang niet klaar.

Groetjes,

Je ex overbuurman van 17.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelrr
Dankjewel voor je uitgebreide feedback en tips! Zal dit zeker meenemen om te kijken naar de aanpassing van de inrichting voor de verkoop van het huis.
Toke_gt schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Titel in de blikvanger lijkt me prima, ik weet eerlijk gezegd niet of mensen zo’n tekst echt lezen, denk dat het toch vooral om de foto gaat. Daarbij valt mij op dat de eerste foto een pijltje boven je huis laat zien, en dat is maar goed ook, want ik zou anders denken dat het om het buurhuis gaat. Jouw huis moet echt in het hart van de foto staan. Nu is het van rechts genomen, waardoor je buurhuis groter lijkt dan het jouwe. Dat is niet zo gunstig. Verder prima om de voorkant als eerste indruk te geven. Huis ziet er top uit.

Verder eens met sommige anderen over de vloer. Het huis is ruim en leeg, maar daardoor overheerst de vloer, die op zichzelf al overheersend is. Niks mis mee, maar het zet mensen mogelijk op het verkeerde been. Ik zou zelf in woonkamer en kinderkamer vloerkleden neerleggen in een neutrale kleur (kun je in je volgend huis ook gebruiken, dus geen weggegooid geld). Door meubels wat van de muur te halen, breng je wat meer sfeer in de kamers. Bijvoorbeeld de bank in de breedte voor het raam, stoel (van kringloop evt) schuin tegenover bank, naast raam. Zo creëer je een sfeervolle zithoek, wat het op de foto goed doet. Vervolgens zet je het na bezichtigingen weer terug. Een plant of boekenkastje hier of daar doet ook wonderen.
Voor de goede orde, dit zegt dus niks over hoe het er nu uitziet, want dat is gewoon jouw smaak. Maar je wilt er meer mensen mee naar binnen halen en dan zou ik een nieuwe fotoserie laten maken. Eventueel kun je een stylist door je huis laten gaan, dat helpt enorm. Sommige makelaars bieden dat zelf aan voor paar honderd euro. Heb je echt zo terugverdiend dus ik kan het je aanraden.

Verder vind ik je achtertuin leuk met combinatie planten, serre en overkapping (en genoeg ruimte voor spelende kinderen), dus zou ik zeker foto 26 en 27 zelf wat naar voren halen in de reeks (direct na foto’s woonkamer). Mensen die nu misschien afknappen op de vloer, zien die foto’s helemaal niet. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
Hi Ex-buurman,

leuk dat je ook vlakbij ons hebt gewoond en de markt van deze omgeving kent! Het viel ons ook op dat het andere huis aan de Linie snel is verkocht, even afwachten hoe het allemaal hier gaat lopen 😉👍🏽
Bschnitz schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Komt goed Micheal, je prijs is prima. Niks meer aan doen. Markt trekt nu ook weer aan en die andere van de linie is ook binnen 6 maanden uiteindelijk verkocht en die was minder interessant dan die van jullie.

Nieuwbouw aan de overkant is ook nog lang niet klaar.

Groetjes,

Je ex overbuurman van 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 21:52
Hi,

Groeten,

Michael

[...]
Ziet er keurig uit. Huizenzoekers kijken meestal gewoon door smaakgevoelige zaken heen. Het ziet er wat mij betreft sowieso best neutraal uit. Verbaast me dat er geen bezichtigingen zijn tot nu toe. Ik zou nog 2 weekjes rustig afwachten.

Tip: verwijder dat linkje op een gegeven moment. Mocht er een geïnteresseerde zijn dan hoeven ze dit allemaal niet te weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Laapo op 06-10-2023 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michaelrr
Dankjewel voor je reactie en een goede tip!

Voor nu heb ik zeker goede tips en feedback gekregen en haal ik de link weer weg 😉☺️
Laapo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Ziet er keurig uit. Huizenzoekers kijken meestal gewoon door smaakgevoelige zaken heen. Het ziet er wat mij betreft sowieso best neutraal uit. Verbaast me dat er geen bezichtigingen zijn tot nu toe. Ik zou nog 2 weekjes rustig afwachten.

Tip: verwijder dat linkje op een gegeven moment. Mocht er een geïnteresseerde zijn dan hoeven ze dit allemaal niet te weten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Wispe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Maandagavond stond de stand op 27 bezichtigingsaanvragen/-afspraken. Vandaag beginnen, morgen en vrijdag verder.
Met makelaar afgesproken de bindingsdeadline op volgende week woensdag om 15:00 uur te zetten. Hebben de potentiële kopers die in komend weekend kijken, ook een kans.

Ben benieuwd. :9
De 3de dag bezichtigingen gehad. Tot nu toe zo'n 30 stuks.
Iedere ochtend voordat ik naar m'n werk ga stop ik alles in de kastjes/lades en veeg ik de gootstenen en de douche droog, en laat ik de woning achter alsof er nooit iemand is geweest. En bij thuiskomst alles weer uitpakken. Wat is dat zó vermoeiend zeg. _O-
Vandaag heeft iemand een behoefte gedaan op mijn wc (want vanmorgen had ik mijn wc-brildeksel omlaag gedaan en toen ik thuiskwam, was de wc-brildeksel omhoog (of hij wilde kijken of de deksel werkte, dat kan ook :+)). Ook zie ik druppels water in de gootstenen van de badkamer/wc/kkeuken, dus ze zitten met de kranen te spelen.

Volgens makelaar vindt iedereen het een leuke woning en zijn ze allemaal enthousiast.
Dinsdag nog een ronde bezichtigingen en mensen kunnen tot woensdag om 16:00u een bod doen.
Ben benieuwd.

Nu even 3 dagen mijn eigen huis terug. :w }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Wispe op 06-10-2023 21:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:57
Nou, ik zal ook eens een duit in het zakje doen :+

Sinds twee weken staat ons huis te koop. Wat @Wispe schrijft is heel herkenbaar. Voor elke bezichtiging alles opruimen en aan de kant. 14 bezichtigingen later (pffff) was vandaag de deadline waarop geïnteresseerden een bod konden uitbrengen.

We hadden er een redelijk zwaar hoofd in omdat we in onze beleving de vraagprijs aan de hoge kant vonden..
Wat schertst onze verbazing: een bod 4% boven de vraagprijs! Zonder financieel of ander voorbehoud _/-\o_ ..
Details wil ik wel geven wanneer alles in kannen en kruiken is.

Onze makelaar heeft echt goed werk geleverd. Altijd attent en behulpzaam. Geen vraag was teveel voor hem.

Komende week tekenen en na drie dagen wettelijke bedenktijd is het definitief! Wij hebben er vanavond eentje op genomen…

Wat een opluchting zeg. We hadden namelijk al een ander huis gekocht :+ Ergens begin volgend jaar is de overdracht gepland.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wispe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Iedere ochtend voordat ik naar m'n werk ga stop ik alles in de kastjes/lades en veeg ik de gootstenen en de douche droog, en laat ik de woning achter alsof er nooit iemand is geweest. En bij thuiskomst alles weer uitpakken. Wat is dat zó vermoeiend zeg. _O-
Vandaag heeft iemand een behoefte gedaan op mijn wc (want vanmorgen had ik mijn wc-brildeksel omlaag gedaan en toen ik thuiskwam, was de wc-brildeksel omhoog (of hij wilde kijken of de deksel werkte, dat kan ook :+)). Ook zie ik druppels water in de gootstenen van de badkamer/wc/kkeuken, dus ze zitten met de kranen te spelen.

Volgens makelaar vindt iedereen het een leuke woning en zijn ze allemaal enthousiast.
Dinsdag nog een ronde bezichtigingen en mensen kunnen tot woensdag om 16:00u een bod doen.
Ben benieuwd.

Daarom had ik een week een vakantie huisje gehuurd . Gelukkig bij ons genoeg kijkers :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:58
michaelrr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:36:
Dankjewel voor je reactie en een goede tip!

Voor nu heb ik zeker goede tips en feedback gekregen en haal ik de link weer weg 😉☺️

[...]
Leuke straat! Wat ik nog een beetje mis aan het geheel, jullie voorzijde staat nu juist erg mooi in het groen. De omgeving is relatief weinig in beeld gebracht. Op 250m een compleet winkelcentrum waar je verder weinig van merkt omdat je straat voornamelijk bestemmingsverkeer is, is wat dat betreft een grote plus. School dichtbij. Ook aan de voorzijde is er altijd plek om te parkeren. Wij hebben vorig jaar nummer 12 verkocht in de straat.

Foto 31 is nog een foto van de periode 2021. Ik zou die vervangen door de huidige situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door AnthonyR op 07-10-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Hi,

(Link weggehaald.)

Groeten,

Michael

[...]
Ik vind het een mooie woning maar persoonlijk denk ik dat je de vloer teveel ruimte geeft. Dat laat wel een groter huis zien, maar de vloer straalt geen rust uit. Ik had zelf de bank een stukje (kun je ook beter de tuin inkijken) naar voren geschoven, mooie (antieke) kast er achter en een mooi vloerkleed. Dan ziet het er wat minder 'kil' uit. Ook had ik wat foto's gemaakt met sfeerverlichting aan.

Maar verder een prima woning als je geen zin hebt om te klussen. Paar lampjes ophangen en klaar. Ik zou zelf de wasmachine op zolder een crime vinden, maar dat zie je veel vaker. Het laat wel zien dat woningen weer kleiner worden en dat er geen fatsoenlijke bijkeuken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:38
@michaelrr
De vloer is vrij druk en de woonkamer is haast een balzaal doordat er bijna niks in staat en je 5.5 meter van de tv zit. Je kan er als koper doorheen kijken maar er zit geen sfeer in de benedenverdieping. Ik zou hier zeker rekening mee houden als men gaat kijken.

Een vloerkleed of fauteuil of mooie plant of mooie aanwezige vloerlamp doet al veel bijv.

Verder prima en weinig op aan te merken. Succes met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
Hi Anthony,

Bedankt voor je reactie! Zo zie je maar, de wereld is klein 😉.

Dat zijn zeker goede tips! Veel voorzieningen zijn inderdaad op loopafstand, dat is erg fijn. Dit zullen we ook met de makelaar bespreken en kijken of we de Funda-advertentie enigzins kunnen aanpassen 😉

Groeten,

Michael
AnthonyR schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Leuke straat! Wat ik nog een beetje mis aan het geheel, jullie voorzijde staat nu juist erg mooi in het groen. De omgeving is relatief weinig in beeld gebracht. Op 250m een compleet winkelcentrum waar je verder weinig van merkt omdat je straat voornamelijk bestemmingsverkeer is, is wat dat betreft een grote plus. School dichtbij. Ook aan de voorzijde is er altijd plek om te parkeren. Wij hebben vorig jaar nummer 12 verkocht in de straat.

Foto 31 is nog een foto van de periode 2021. Ik zou die vervangen door de huidige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelrr
Hi Inevitable, Draakje5,

Dat zijn goede tips! De rode draad die ik vooralsnog uit alle tips haal is dat vloer persoonlijk is en druk oogt, dat de ruimte kaal is en dat er wat meer sfeer (middels accessoires, meubels) in het interieur mag komen. Hier gaan we zeker naar kijken voor de bezichtigingen. Weet niet of het nu ook al noodzakelijk is om de foto rapportage aan te passen, maar dit zullen we nog gaan bespreken met de makelaar 😉👍🏽

Ge.

Michael

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:58
Inevitable schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Het laat wel zien dat woningen weer kleiner worden en dat er geen fatsoenlijke bijkeuken is.
Eh, bijkeuken? Ik ken helemaal niemand met een bijkeuken, laat staan een fatsoenlijke ;)
Lijkt me wel handig, net als een fatsoenlijke schuur trouwens, maar die worden ook niet meer gebouwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

michaelrr schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:14:
Weet niet of het nu ook al noodzakelijk is om de foto rapportage aan te passen, maar dit zullen we nog gaan bespreken met de makelaar 😉👍🏽
Ik zou toch eens echt een hartig woordje met je makelaar spreken…. Ondanks dat er helemaal niks mis is met je huis zou je makelaar toch moeten weten dat zo’n fotoreportage de manier is om kijkers een gevoel te geven over je huis. En dat is gewoon niet goed op basis van de foto’s.

Het blijkt uit alle onderzoeken dat een huis dat beter gepresenteerd wordt meer kijkers trekt en ook sneller verkocht wordt. Feit is dat veel mensen zich toch voor een deel door emotie laten leiden, zowel bij de selectie als bij de aankoop. Veel mensen willen zich er zien wonen en kunnen vaak niet door de huidige inrichting en presentatie kijken.

En vergeet ook de tenenkrommende tekst niet wat “normaler” te laten maken. Makelaars bezigen bijna altijd een zwaar overdreven taaltje maar hier staan echt dingen in die zelfs mij, als lezer van vele van dit soort teksten, een groot gevoel van irritatie geven. De tekst is echt niet het belangrijkste deel van Funda maar het is wel nog een reden om niet direct heel enthousiast te worden over jouw huis.

Enkele voorbeelden:
- stijlvol afgewerkt… echt waar? gewoon netjes maar met alle respect, er is weinig stijlvols te vinden, hoeft ook helemaal niet in deze prijsklasse.
- badkamer is relax-paradijs….hoezo je hebt niet eens een bad, gewoon een nette maar hele basic badkamer.
- een makelaar hoeft echt niet uit te leggen wat CW is, net zoals ze niet hoeven te beschrijven dat je via je slimme meter kan terugleveren…..het is geen handleiding maar een verkooptekst.
- bijzondere architectuur, rijke detaillering… waar dan?

En dat is een deel bij een hele snelle scan. Bij mij roept het vooral een gevoel van irritatie op terwijl je gewoon een leuk feitelijk verhaal wilt lezen als koper. Met deze tekst zie ik de gladjakker al voor me die de bezichtiging gaat doen.

En nogmaals, een deel is wellicht persoonlijk, maar het hoort een eerste indruk van je huis te zijn waar potentiële kopers een warm gevoel bij krijgen. En dat is het in mijn optiek niet, ondanks dat het verder een prima huis lijkt.

Klinkt allemaal erg kritisch maar besef dat het niets met je huis zelf te maken heeft of met de prijs, maar puur met de presentatie. Als ik in de markt was voor dit type huis zou het mij niet direct afschrikken voor een bezichtiging, maar mijn vriendin waarschijnlijk wel :-).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Blurk62 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:22:
[...]

Eh, bijkeuken? Ik ken helemaal niemand met een bijkeuken, laat staan een fatsoenlijke ;)
Lijkt me wel handig, net als een fatsoenlijke schuur trouwens, maar die worden ook niet meer gebouwd.
Nee en dat is behoorlijk zorgelijk vind ik. Ik denk dat opslagbedrijven straks hele goede zaken gaan doen als huizen steeds kleiner worden en opslagruimte bij en in woningen ook.

Ik zou niet zonder bijkeuken willen, bij de verbouw van ons huis hebben we een nieuwe indeling gemaakt met een flinke bijkeuken waar ook de meterkast in zit en waar de wasmachine en droger ook in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Inevitable schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Nee en dat is behoorlijk zorgelijk vind ik. Ik denk dat opslagbedrijven straks hele goede zaken gaan doen als huizen steeds kleiner worden en opslagruimte bij en in woningen ook.

Ik zou niet zonder bijkeuken willen, bij de verbouw van ons huis hebben we een nieuwe indeling gemaakt met een flinke bijkeuken waar ook de meterkast in zit en waar de wasmachine en droger ook in past.
Ook niet zo gek dat ze de dure nieuwbouwruimte niet 'verspillen' aan een ruimte die je voor één specifiek en beperkt doel kunt gebruiken. Ik denk dat veel mensen liever een paar m² meer woonruimte hebben, waar je van alles mee kunt doen, dan een paar m² bijkeuken waar je weinig anders mee kunt doen dan het als bijkeuken gebruiken.

Overigens zie je tegenwoordig wel vaker dan vroeger een aparte technische ruimte voor zaken zoals de warmtepomp. Daar kun je vaak ook andere dingen mee doen (washok, opslag etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Is jullie ervaring (ook) dat je tot 10 minuten voor de biedingstermijn geen biedingen hebt en daarna ze pas krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wispe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:08:
Is jullie ervaring (ook) dat je tot 10 minuten voor de biedingstermijn geen biedingen hebt en daarna ze pas krijgt?
Dat lijkt mij wel, als je een harde deadline hebt gesteld. Waarom zou je als potentiële koper ook veel eerder je bod neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:11:
[...]

Dat lijkt mij wel, als je een harde deadline hebt gesteld. Waarom zou je als potentiële koper ook veel eerder je bod neerleggen?
Waarom niet?
Als je de overweging hebt gemaakt wat je wil betalen voor een woning, waarom zou je dan wachten tot de deadline zelf? In de gekte zag je nog wel eens dat een bezichting op bijvoorbeeld maandag plaatstvindt en dat de biedingen sluiten op woensdag 12:00, dan wordt het kort dag en komt je snel richitng die deadline. Dat lijkt momenteel midner strak te zijn.

edit: ugh, ja. Je zegt hetzelfde |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 10-10-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Laatst online: 19-09 18:51
Nvm, fout gelezen

[ Voor 104% gewijzigd door praliwi op 10-10-2023 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Napo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:51:
[...]

Waarom niet?
Als je de overweging hebt gemaakt wat je wil betalen voor een woning, waarom zou je dan wachten tot de deadline zelf? In de gekte zag je nog wel eens dat een bezichting op bijvoorbeeld maandag plaatstvindt en dat de biedingen sluiten op woensdag 12:00, dan wordt het kort dag en komt je snel richitng die deadline. Dat lijkt momenteel midner strak te zijn.

edit: ugh, ja. Je zegt hetzelfde |:(
Omdat de verkopende makelaar dan niet met je bod aan de haal kan gaan.
Mag niet, gebeurt wel.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Flix20 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Omdat de verkopende makelaar dan niet met je bod aan de haal kan gaan.
Mag niet, gebeurt wel.
Exact dit dus. Deed mijn makelaar ook altijd. Ff belletje plegen en aanvoelen wat er geboden is. Belletje kan flink knaken waard zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Zoals al verteld hebben we drie makelaars op bezoek gehad, die je zo tegen elkaar kunt inwisselen. routineus en niet in staat de voordelen van ons huis te benoemen. Op aanraden van kennissen een vierde uitgenodigd. Ze is gespecialiseerd in het hogere segment. Gelukkig geen bla-bla-type maar wowwww een soort van sales orkaan. De eerste drie makelaars zijn al direct verbleekt tot inspiratieloze saaie types....

Tijdens de rondgang benoemde ze al direct typische kenmerken van ons huis. Ze denkt daarbij in voordelen, terwijl die andere drie alleen maar beren zagen. Haar aanpak is ook anders; geen gedoe met retentiewoningen of vierkante meter prijzen. Ze gaat er over nadenken en komt met een op maat gesneden voorstel.
Ik ben benieuwd, maar dit is echt even van een ander verkoopniveau.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Members only casus:

Members only: title

[ Voor 6% gewijzigd door Tissa12345 op 10-10-2023 21:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
@Tissa12345, Kopers zijn net mensen 😊

Je hebt er bij die zonder aarzeling of ontbindende voorwaarden zó een huis kopen, en je hebt zekerheidszoekers die achter alles een mogelijke gebrek en risico zien. Wellicht zijn jouw kopers van de laatste soort. Dat weet je trouwens nog niet.

Ik vind dat je mooi meebeweegt met het eerste advies. Geen gedoe, dat los je voor ze op. Morgenochtend hoor je wat er verder speelt. Als het net zo overzichtelijk is kun je dat ook voor ze oplossen.
En als je morgen het gevoel krijgt dat het lang gaat duren, of dat het over slakken en zout gaat, maak je dat direct duidelijk. Of ze gaan akkoord, of jij gaat door na een andere partij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Precies, doe alleen de dingen waar jij je fijn bij voelt.
Als jij vind dat je geen huis kan/mag verkopen waar een vocht probleem in zit, dan los je het op.
Heel erg netjes van jou en zoals het ook zou moeten horen.

Maar je hebt meerdere biedingen. Als je netjes vermeld dat dit probleem er is, zal er echt wel een partij zijn die zegt: Nou dat wil ik wel zelf voor mijn rekening nemen als wij de gelukkige bewoners mogen worden.

Vergeet niet dat er een huizentekort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:33
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door marcelcee op 11-10-2023 05:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
ik was daar niet mee akkoord gegaan. je moet dus nog 2 maanden wachten voordat er een akkoord getekend kan worden. in 2 maanden kan er veel gebeuren, stel de koper ziet een andere toffe woning hang jij. hypotheekrente die nog verder omhoog gaat, of andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat die niet meer wilt/kan kopen. nu ligt al het risico bij jou.

[ Voor 3% gewijzigd door RenaldoN op 11-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb vanuit kopersperspectief meegemaakt dat we een woning vóór hij op Funda kwam wilde kopen. De verkopers wilde daarin meegaan, maar eisten wel een bod zonder voorbehoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Lekker mee laten bieden in de reguliere ronde.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tissa12345 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:20:
Members only casus:

De kopers hebben het daadwerkelijke rapport vandaag pas ontvangen, en hebben wederom opmerkingen hierover. Deze ontvang ik morgenochtend. Deze opmerkingen lijken mij echter niet te gaan over acute bouwtechnische gebreken, deze waren namelijk al benoemd tijdens de keuring.
Gewoon even wachten tot je vandaag de details krijgt…. Beetje voorbarig nu allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RenaldoN schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:51:
[...]

ik was daar niet mee akkoord gegaan. je moet dus nog 2 maanden wachten voordat er een akkoord getekend kan worden. in 2 maanden kan er veel gebeuren, stel de koper ziet een andere toffe woning hang jij. hypotheekrente die nog verder omhoog gaat, of andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat die niet meer wilt/kan kopen. nu ligt al het risico bij jou.
Dit. Je hebt geen enkele garantie dat hij zich aan z'n bod gaat houden, noch garantie dat ie het geld krijgt. Ik zou 'm bedanken voor het aanbod maar gezien die 2 maanden periode dat je het toch liever gewoon op de markt zet. Dan kan hij altijd nog meedoen met de gewone biedingsronde en kan je aangeven dat wanneer hij dat doet je uiteraard wat gunfactor geeft.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Tissa12345 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:20:
Members only casus:

***members only***
Members only:

Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door Harrie_ op 11-10-2023 10:21 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Mee eens met de rest hierboven. Als hij denkt op deze manier een woning te kunnen bemachtigen zonder concurrentie, mag die het zonder voorbehoud doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kx22
En daarnaast is het een bod ONDER de vraagprijs.
Als die nou een bod uitbracht waar jij geen nee tegen kan zeggen....dan snap ik dat jij wat risico in wilt nemen.
Ik zou hier niks mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conrado
  • Nu online
@marcelcee bekijk het rationeel; je hebt geen bod, je hebt hooguit een toezegging dat er na 1 januari een bod gaat komen. Daar koop je nu (letterlijk) niets mee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:36
Ik zou inderdaad reageren dat ze het zonder enig voorbehoud voor de vraagprijs nu kunnen kopen, dus dan ook direct vandaag of morgen tekenen en zorgen dat bedenktijd verlopen is. Scheelt jou weer een paar duizend aan makelaarskosten en gedoe met bezichtigingen, fotos, opruimen etc en vooral een hoop onzekerheid. Wachten tot januari zou ik in geen geval accepteren, je weet niet wat er in de komende 2,5 maand nog kan gebeuren..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ik snap niet zo goed waar de adviezen vandaan komen om 'er niks mee te doen' of enkel een bod 'voor de vraagprijs' te accepteren. Wij weten toch helemaal niet hoe de vraagprijs bepaald is en of het huidige bod (onder de vraagprijs) redelijk is? Het enige juiste advies aan @marcelcee is volgens mij om, als hij zelf wel wil verkopen voor dit 'bod', het nu ook contractueel rond te maken zodat de koper er ook aan 'vast zit'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Laatst online: 18-09 21:01
Maar wat kan jij nu concreet met dit bod behalve het risico lopen dat je in 2024 zonder verkocht huis zit en misschien wel met dubbele lasten

[ Voor 3% gewijzigd door El Capitan op 11-10-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door marcelcee op 11-10-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

El Capitan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:06:
Maar wat kan jij nu concreet met dit bod behalve het risico lopen dat je in 2024 zonder verkocht huis zit en misschien wel met dubbele lasten
Nou situatie is natuurlijk dat betrokkene het huis voor de markt uit wil kopen. Als @marcelcee dat bod verder prima vindt dan kan hij natuurljik zeggen "ik ga akkoord op voorwaarde dat we deze week het voorlopig koopcontract tekenen zonder enig voorbehoud". Dat geeft beide partijen zekerheid, koper heeft het huis voor de markt uitgekaapt tegen een 'lage prijs' en verkoper heeft zekerheid.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Wispe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Ben benieuwd.

En het resultaat...
9 biedingen, varierend van de vraagprijs tot 12% boven de vraagprijs.
De hoogste is het dus geworden, zonder voorbehouden.
Koper wil oplevering in januari, ik wil in december (ivm overbrugging dat vanaf eind november gaat lopen).
Dus we gaan nog even kletsen hierover.

Eind en al goed, een zeer geslaagde verkoop. :7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• michaelrr
Gefeliciteerd Wispe, mooie en geslaagde verkoop!

Hierbij een update vanuit mijn kant: we hebben met de makelaar gesproken om nieuwe foto's te maken van het interieur met een meer sfeervolle inrichting, om zo nog meer kijkers aan te trekken voor de woning. Ook zullen er foto's en tekst worden aangepast op Funda.

Ben deze week al bezig geweest met nieuwe spullen/ accesoires halen voor de woonkamer, hier een voorbeeld van wat ik nu al heb:

Before:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nMCd72250AlWEzv5WQSTwD29rE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LRMCq1BKpF4EoReT2NKtlAEd.png?f=fotoalbum_large

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPtijyM3RgpBSA4AbUPyeDREW1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvH403DF7JYMXJdoJtnjW8xC.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zullen we nog een aantal dingen wijzigen bij de keuken en tv-meubel 😉

Gr. Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Harrie_ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Nou situatie is natuurlijk dat betrokkene het huis voor de markt uit wil kopen. Als @marcelcee dat bod verder prima vindt dan kan hij natuurljik zeggen "ik ga akkoord op voorwaarde dat we deze week het voorlopig koopcontract tekenen zonder enig voorbehoud". Dat geeft beide partijen zekerheid, koper heeft het huis voor de markt uitgekaapt tegen een 'lage prijs' en verkoper heeft zekerheid.
Als de koper het huisje echt zo graag wilt, gaat die ook bieden tijdens biedproces.
Zo simpel werkt de huizenmarkt nu.

Tenzij je vraagprijs totaal onreëel is en de huizen omheen verkocht zijn voor 20% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Wispe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

En het resultaat...
Koper wil oplevering in januari, ik wil in december (ivm overbrugging dat vanaf eind november gaat lopen).

Vind 12% best veel. Randstad en jonge woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 15:51

K1p

Hier ook rond zo lijkt het. Vraagprijs 450k, hoogste biedingen,509,511,513,514. De hoogste bieder bood aan het voorbehoud financiering te laten vallen tegen een lager bod. Daar wij dat niet zagen zitten een tegenbod gedaan van de geboden prijs zonder voorbehoud. Ze zijn akkoord en bedenktijd is al eventjes voorbij. Op naar de overdracht.

Randstad, omgeving Alphen aan den Rijn, oudere woning. Energielabel B.

[ Voor 6% gewijzigd door K1p op 11-10-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
kx22 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

Vind 12% best veel. Randstad en jonge woning?
Hartje Amsterdam. Met 10 minuten lopen sta je in de grachten.
Bouwjaar eind 19de eeuw, gerenoveerd in 2010.
In 2017 gekocht voor 9.827 EUR/m2, nu verkocht voor 12.241 EUR/m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Wispe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

En het resultaat...

In een half jaar tijd heb je 3 huizen verkocht, hoe kom je aan al die panden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

kx22 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Als de koper het huisje echt zo graag wilt, gaat die ook bieden tijdens biedproces.
Zo simpel werkt de huizenmarkt nu.

Tenzij je vraagprijs totaal onreëel is en de huizen omheen verkocht zijn voor 20% minder.
Prima, wat is je punt precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
michaelrr schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:03:

Hierbij een update vanuit mijn kant: we hebben met de makelaar gesproken om nieuwe foto's te maken van het interieur met een meer sfeervolle inrichting, om zo nog meer kijkers aan te trekken voor de woning. Ook zullen er foto's en tekst worden aangepast op Funda.

Ben deze week al bezig geweest met nieuwe spullen/ accesoires halen voor de woonkamer, hier een voorbeeld van wat ik nu al heb:

Before:

[Afbeelding]

After:
[Afbeelding]

Ook zullen we nog een aantal dingen wijzigen bij de keuken en tv-meubel 😉

Gr. Michael
Slimme zet, hopelijk levert het wat kijkers op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

In een half jaar tijd heb je 3 huizen verkocht, hoe kom je aan al die panden 8)
3 in een halfjaar? Was dat maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Weet niet of dit het juiste topic is, maar man man man...

Vorig jaar november ons huis verkocht aan iemand die het zou gaan verhuren, helemaal prima want kon hem terughuren ivm nieuwbouw. Gevraagd of ze hem aan een gezin gingen verhuren en antwoord was: jazeker, gaan zelfs nog proberen een extra slaapkamer te maken.

Loop vandaag langs het huis, tranen sprongen bijna in mn ogen. Bizar slecht afgewerkte kamerverdeling (althans van buiten) en huis wordt nu dus verhuurd aan vermoedelijk oostblokkers. Zelfs de woonkamer is een slaapkamer geworden.Jaren 70 doorzon woning, erg gehorig en grensend aan het huis een gezin met jonge kinderen. Afgelopen jaren 30k gespendeerd aan het isoleren, vernieuwen van gevels e.d. en nu dit.
Was een nette straat maar dit doet wel echt afbreuk aan het rijtje.

Kunt er natuurlijk niks aan doen, maar flinke domper op de verkoop =)
Wou nog langs de buren om ze te bedanken voor pakketjes aannemen en geluk te wensen maar durf bijna niet meer :+

[ Voor 13% gewijzigd door KoudeAardbei op 12-10-2023 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

After:
[Afbeelding]
Zo, wat een verschil zeg! Well done! Succes met de foto’s en verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelrr
Dankjewel! Morgen nog wat grote planten kopen en de overige ruimtes inrichten. Verder samen met de makelaar besloten om de Harry Potter muurschildering in de grote slaapkamer (was nog van de vorige verkopers) helemaal over te schilderen.

Op naar de nieuwe foto's 😉
Toke_gt schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Zo, wat een verschil zeg! Well done! Succes met de foto’s en verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat lijkt me inderdaad een goed plan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
michaelrr schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:27:
Dankjewel! Morgen nog wat grote planten kopen en de overige ruimtes inrichten. Verder samen met de makelaar besloten om de Harry Potter muurschildering in de grote slaapkamer (was nog van de vorige verkopers) helemaal over te schilderen.

Op naar de nieuwe foto's 😉

[...]
Je kunt ook een foto maken dat het bed tegen de muur ertegenover staat. Dan zie je die schildering niet op de foto’s en het bed blokkeert niet het zicht op de kamer. Wegkwasten kan altijd nog.
(Dit vind ik dus echt slecht van de makelaar dat ie je daarover niet getipt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Harrie_ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Prima, wat is je punt precies?
Verkeerde quote, was op je eerdere reactie:
Ik snap niet zo goed waar de adviezen vandaan komen om 'er niks mee te doen' of enkel een bod 'voor de vraagprijs' te accepteren. Wij weten toch helemaal niet hoe de vraagprijs bepaald is en of het huidige bod (onder de vraagprijs) redelijk is? Het enige juiste advies aan @marcelcee is volgens mij om, als hij zelf wel wil verkopen voor dit 'bod', het nu ook contractueel rond te maken zodat de koper er ook aan 'vast zit'.
Hierin zeg jij dat jij niet snapt waar die adviezen vandaan komen. Maar als iemand het heel graag wilt (wat de vraagprijs ook is), zal die toch met een bod moeten komen waarvan je direct geen Nee tegen kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51

Ik heb even zitten rondneuzen, maar je woning staat nog niet zo lang te koop toch? En dan toch al die veranderingen doorvoeren. Wij staan bijna 2 maanden te koop en helaas weinig kijkers (3 totaal..), onze makelaar wil alleen maar met de prijs zakken terwijl de huizen om ons heen voor flinke bedragen verkocht worden. Ik heb liever ook eerst dat we wat meer de boel opfrissen, hoe zijn jullie tot dat inzicht gekomen, was dat het voorstel van jullie makelaar?

---

Weer een update van onze kant, nog steeds geen nieuwe bezichtigingen gehad, de makelaar wil zakken naar 538. Heb een andere makelaar benaderd die komt volgende week babbelen. Ik denk namelijk niet dat mensen voor 12k minder opeens wel komen kijken en er word ook geen moeite gedaan om het huis onder de aandacht te brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door rozuchu op 13-10-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 15:51

K1p

Eventueel overwegen om je huis te laten stylen? Genoeg bedrijfjes die dat doen. Sommigen werken van zich zelf al mee met makelaars.
rozuchu schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Ik heb even zitten rondneuzen, maar je woning staat nog niet zo lang te koop toch? En dan toch al die veranderingen doorvoeren. Wij staan bijna 2 maanden te koop en helaas weinig kijkers (3 totaal..), onze makelaar wil alleen maar met de prijs zakken terwijl de huizen om ons heen voor flinke bedragen verkocht worden. Ik heb liever ook eerst dat we wat meer de boel opfrissen, hoe zijn jullie tot dat inzicht gekomen, was dat het voorstel van jullie makelaar?

---

Weer een update van onze kant, nog steeds geen nieuwe bezichtigingen gehad, de makelaar wil zakken naar 538. Heb een andere makelaar benaderd die komt volgende week babbelen. Ik denk namelijk niet dat mensen voor 12k minder opeens wel komen kijken en er word ook geen moeite gedaan om het huis onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 21:52
[...]

---

Je adviseur kan op Funda een plattegrondje of brochure oid toevoegen. Dan krijgt iedereen die de woning bewaard heeft een melding. Misschien dat daar nog wat uit komt. Als een woning wat langer te koop staat raakt het een beetje uit het zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

---

Met een prijsverlaging geef je wel een signaal af. Ik ken een woning die eerst 10% zakte in prijs om vervolgens met 5% boven de nieuwe vraagprijs weg te gaan..

Aan de andere kant, het lijkt weer omhoog te gaan allemaal dus de prijs wordt vanzelf ingehaald door de markt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelrr
Hi,

het klopt dat onze woning sinds vorige week maandag op Funda te koop staat. Het viel mij op dat de woning relatief goed werd bekeken, maar dat het aantal keer bewaard in verhouding achterbleef. Daarnaast hadden verwacht dat we meer aanvragen zouden krijgen voor een bezichtiging van het huis.

Heb toen navraag gedaan bij familie, vrienden en dit forum, de rode draad was dat de woning presentatie geen sfeer uitstraalde en nogal kaal oogde. Met de makelaar heb ik toen geschakeld om dit direct aan te pakken en ook nieuwe foto's voor Funda te laten maken.

Denk dat dit ook afhangt per woonplaats, wellicht zou het midden in de Randstad minder uitmaken, omdat de vraag naar een koopwoning daar hoger is.

Jammer dat er ook bij jullie huis het aantal bezichtingen achter blijft, wellicht is het inderdaad een optie om de boel binnen op te frissen (is goedkoper dan direct de prijs te verlagen). Zou dit met de makelaar bespreken voor advies 😉👍🏽
[...]

---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Chips, ik had een heel verhaal getikt en gereageerd op een aantal van jullie maar er ging toch iets mis op m’n telefoon.

Verkoopstyliste gesproken, lijkt me beste optie. Volgende week komt andere makelaar praten. Heb geen vertrouwen meer in de onze.

[ Voor 78% gewijzigd door rozuchu op 14-10-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Nieuw in dit topic, maar wel wat gelezen de laatste tijd.
Nu wellicht toch wat feedback nodig voor ons huidige huis.

Het staat te koop sinds Juni, 20 bezichtigingen gehad, plus 6 op de open huizen dag.
Twee biedingen, maar allebei onder de vraagprijs, helaas, maar niet geheel onterecht.
Aanstande woensdag gesprek om het huis opnieuw op funda te zetten met andere prijs, want dit sluit niet aan op de gemiddelde m2 en huidge markt.

Alle feedback vanuit jullie is verder ook nog welkom. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Intronic op 17-10-2023 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

@Intronic Zonder plaatselijke kennis heb ik geen mening over de vraagprijs. Ik zie wel dat je advertentie 124 keer is bewaard. Als je overweegt om opnieuw met een nieuwe advertentie en nieuwe vraagprijs in de verkoop te gaan zou ik je aanraden om eerst een verlaging van je vraagprijs uit te proberen omdat die 124 mensen dan allemaal een bericht krijgen dat je een nieuwe vraagprijs hebt.
Verder vind ik het wel raar dat je advertentietekst gelijk met de bijzonderheden begint. Het is duidelijk AI-gegenereerd maar dat is geen excuus. Misschien is dat wel gebruikelijk in je omgeving, then again, ik mis daar de plaatselijke kennis voor. Ik zou beginnen met een samenvattende advertentietekst, tenminste het stukje tekst dat onder samenvatting staat.

Verder een keurige woning. Als je het goed geprijsd in de markt zet zou ik niet weten waarom je het niet kan verkopen. Vertrouw verder op de kennis van de makelaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Kju op 17-10-2023 09:31 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Intronic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:06:

Het staat te koop sinds Juni, 20 bezichtigingen gehad, plus 6 op de open huizen dag.
Twee biedingen, maar allebei onder de vraagprijs, helaas, maar niet geheel onterecht.

[...]

Aanstande woensdag gesprek om het huis opnieuw op funda te zetten met andere prijs, want dit sluit niet aan op de gemiddelde m2 en huidge markt.

Als ik naar de verkochtte woningen in dezelfde wijk kijk, met ongeveer dezelfde m2, dan staat deze wel wat hoog in de markt, toch? Puur naar m2-prijs gekeken hoor, over (het verschil in) afwerking kun je toch alleen maar van mening verschillen :P

Edit: Ik vind zelf altijd een foto van de voorkant van het huis als eerste foto veel beter dan een foto van de woonkamer, maar soit. Dat zal het verschil niet maken denk ik...

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 17-10-2023 10:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Kju schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:30:
@Intronic Zonder plaatselijke kennis heb ik geen mening over de vraagprijs. Ik zie wel dat je advertentie 124 keer is bewaard. Als je overweegt om opnieuw met een nieuwe advertentie en nieuwe vraagprijs in de verkoop te gaan zou ik je aanraden om eerst een verlaging van je vraagprijs uit te proberen omdat die 124 mensen dan allemaal een bericht krijgen dat je een nieuwe vraagprijs hebt.
Verder vind ik het wel raar dat je advertentietekst gelijk met de bijzonderheden begint. Het is duidelijk AI-gegenereerd maar dat is geen excuus. Misschien is dat wel gebruikelijk in je omgeving, then again, ik mis daar de plaatselijke kennis voor. Ik zou beginnen met een samenvattende advertentietekst, tenminste het stukje tekst dat onder samenvatting staat.

Verder een keurige woning. Als je het goed geprijsd in de markt zet zou ik niet weten waarom je het niet kan verkopen. Vertrouw verder op de kennis van de makelaar.
Ja er is wel veel bekijks en interesse inderdaad. Kan wel even overleggen om eerst te verlagen, als dan inderdaad iedereen een melding krijgt is dat wel van meerwaarde. De tekst zal ik nog eens naar kijken, maar beginnen met bijzonderheden leek me wel handig ivm dat mensen toch vaak door gaan naar de foto's en niet het hele verhaal lezen (mijn ervaring). Thanks, is ook gewoon een eengezinswoning met tuin, smaak of niet maar je kan er zo in in principe. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08

[...]

- Hij lijkt iets hoger in de markt te staan qua vraagprijs
- Foto 3 en foto 17 zijn dezelfde.
- De hele AI-gegenereerde verkooptekst gaat in op de groene ligging, een hofje, sfeervol, outdoor activiteiten en golf. Maar vervolgens ligt de hele tuin vol bestrating en is er één kleine border. Wellicht dat dit de gemiddelde koper in Nobelhorst - die toch groen / achteraf wonen zoekt - ietwat afschrikt?

Maar het lijken allemaal spijkers op laag water, is de prijs niet gewoon te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
naitsoezn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Als ik naar de verkochtte woningen in dezelfde wijk kijk, met ongeveer dezelfde m2, dan staat deze wel wat hoog in de markt, toch? Puur naar m2-prijs gekeken hoor, over (het verschil in) afwerking kun je toch alleen maar van mening verschillen :P

Edit: Ik vind zelf altijd een foto van de voorkant van het huis als eerste foto veel beter dan een foto van de woonkamer, maar soit. Dat zal het verschil niet maken denk ik...
Ja, mee eens hoor, daarom wil ik die prijs ook corrigeren, afgaande op verkochte woningen met onze m2 en huidige gemiddelde prijs.

Haha, ja dat hadden we eerst hoor! Toen foto gewisseld, durf niet te zeggen of het verschil maakt eigenlijk.. ze hebben de meeste woningen met woonkamer eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
Intronic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Ja, mee eens hoor, daarom wil ik die prijs ook corrigeren, afgaande op verkochte woningen met onze m2 en huidige gemiddelde prijs.

Haha, ja dat hadden we eerst hoor! Toen foto gewisseld, durf niet te zeggen of het verschil maakt eigenlijk.. ze hebben de meeste woningen met woonkamer eerst.
Ik dacht ook, die woonkamer, waarom is dat de hoofdfoto? Ik vind foto 2 (van de buitenkant) veel aansprekender. Ik zou sneller daarop klikken dan op een foto van een woonkamer.

Verder een prima presentatie, ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-09 16:05
Was er een specifieke reden waarom die biedingen uiteindelijk niet succesvol zijn geweest? Dat ze onder de vraagprijs waren is natuurlijk niet erg, er kan eventueel onderhandeld worden. En je geeft aan dat je begrijpt dat ze onder de vraagprijs waren, dus dat die prijs hoog was ingezet. Je gaat nu immers ook de vraagprijs verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
Popmartijn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Was er een specifieke reden waarom die biedingen uiteindelijk niet succesvol zijn geweest? Dat ze onder de vraagprijs waren is natuurlijk niet erg, er kan eventueel onderhandeld worden. En je geeft aan dat je begrijpt dat ze onder de vraagprijs waren, dus dat die prijs hoog was ingezet. Je gaat nu immers ook de vraagprijs verlagen.
Een onderhandeling is stuk gegaan oa. op de prijs, maar dit was redelijk in het begin. Er zat nog wel wat speling bij de bieder maar uiteindelijk hadden ze ook ineens twijfel over wat andere zaken. Denk dat ze aan hun max zaten.

Op dit moment loopt er nog een onderhandeling, even afwachten hoe zij er in staan, kan nu wel wat meer water bij de wijn doen. Zij zijn wel laag gestart.

Wij zaten er redelijk strak in kwa prijs, maar ik zie nu wel in dat we wat mogen zakken en meegeven. Ook fijn als het eens afgerond wordt allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1

[...]

Even mijn kritische blik. Het is een buurt waar best wat woningen te koop staan. En allemaal behoorlijk nieuw. Dus ze zullen allemaal een mooie en moderne vloer/keuken/badkamer hebben. Je zult het daarom moeten hebben van de dingen waarin jouw woning 'afwijkt' van de rest. Zowel in de foto's als in de tekst. Een openingsfoto van een woonkamer met TV en bank vind ik in dit geval nietszeggend. Ik zou dan eerder foto 13 nemen, of iets wat daar op lijkt. En de 'bijzonderheden' waarmee de tekst begint vind ik daarbij niet allemaal zo bijzonder. Dan komt er een hele lap tekst over de wijk, wat ook niet echt specifiek voor deze woning is (en veel mensen ook al wel weten). En pas daarna begint de echte beschrijving.

Wat ik als potentiële koper belangrijke punten zou vinden zijn zaken als achterpui die open kan en de uitbouw. Dat komt ook pas in de tiende foto naar voren, en dat is ook een foto die niet "van veraf" en daarmee niet heel sfeervol is. Ook de foto's van de zolder zien er wat kaal en sfeerloos uit. Het is belangrijk dat er een dakraam zit, dus dat zou ik duidelijker op de foto zetten en misschien dat je met iets kleurrijks aan de wand of op de vloer het ook wat 'levendiger' zou kunnen maken. In plaats van een "kil hol". Het is nu wel heel wit-grijs-zwart.

De beschrijving van de zolder zou ik ook anders maken. Is nu een beetje vanuit het negatieve, wat het kan worden.
"Op de 2e verdieping bevindt zich een ruime zolder, waar je eenvoudig een extra slaapkamer kunt creëren. Hier vind je tevens de handige wasmachine- en drogeropstelling. Daglicht komt binnen via het dakraam in de achtergevel."

Je kunt het ook positiever schrijven, vanuit hoe het nu wordt gebruikt.
"Op de 2e verdieping bevindt zich een ruime zolder met daglicht, die als thuiskantoor wordt gebruikt. Van deze ruimte kun je eenvoudig ook een extra slaapkamer maken. Hier vind je tevens de handige wasmachine- en drogeropstelling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Aegle schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:56:
Nou, ik zal ook eens een duit in het zakje doen :+

Sinds twee weken staat ons huis te koop. Wat @Wispe schrijft is heel herkenbaar. Voor elke bezichtiging alles opruimen en aan de kant. 14 bezichtigingen later (pffff) was vandaag de deadline waarop geïnteresseerden een bod konden uitbrengen.

We hadden er een redelijk zwaar hoofd in omdat we in onze beleving de vraagprijs aan de hoge kant vonden..
Wat schertst onze verbazing: een bod 4% boven de vraagprijs! Zonder financieel of ander voorbehoud _/-\o_ ..
Details wil ik wel geven wanneer alles in kannen en kruiken is.

Onze makelaar heeft echt goed werk geleverd. Altijd attent en behulpzaam. Geen vraag was teveel voor hem.

Komende week tekenen en na drie dagen wettelijke bedenktijd is het definitief! Wij hebben er vanavond eentje op genomen…

Wat een opluchting zeg. We hadden namelijk al een ander huis gekocht :+ Ergens begin volgend jaar is de overdracht gepland.
Man man man.. de kopers hebben gebruik gemaakt van de wettelijk 3 dagen bedenktijd en hebben, zonder opgaaf van reden, het contract opgezegd :( 8)7 .
Wij zijn niet blij, zachtjes uitgedrukt... Niet dat het iets veranderd, maar onze makelaar gaat er achteraan.

Wordt vervolgd…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
A-Tray schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:23:
Ons huis staat sinds 13:00 vandaag op Funda. SIndsdien is het ruim 3.500 keer bekeken vanuit 13.000 weergaven. Een conversie van 27% volgens de statistieken op Funda. Ik heb geen enkele context voor deze ciijfers. Is het veel? Gemiddeld?

De makelaar kwam aan het begin van de avond het bord plaatsten, hij wist te vertellen dat er al twee bezichtigingen gepland zijn voor volgende week. Ik ben heel benieuwd!

We zitten met een vraagprijs van 525.000 euro niet in het meest gezochte segment, maar wel op een van de mooiste plekjes van een heel gewilde wijk. In Zoetermeer, dat dan weer wel :-)

Hierbij een linkje naar de Funda pagina voor belangstellenden: https://t.ly/TMYUn
Update: binnen twee weken na Funda publicatie was er mondeling akkoord. Op de dag van de deadline hebben drie van de bieders hun bod aangescherpt. Onze keuze was makkelijk, de mensen met de hoogste gunfactor hadden ook beste combinatie van bod en voorwaarden. Inmiddels is ook alle bedenktijd voorbij én hebben de kopers de financiering rond.

We zijn heel blij met de uitkomst en persoonlijk ben ik ook erg opgelucht dat de spannende periode en de onzekerheid voorbij zijn!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08
Intronic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Een onderhandeling is stuk gegaan oa. op de prijs, maar dit was redelijk in het begin. Er zat nog wel wat speling bij de bieder maar uiteindelijk hadden ze ook ineens twijfel over wat andere zaken. Denk dat ze aan hun max zaten.

Op dit moment loopt er nog een onderhandeling, even afwachten hoe zij er in staan, kan nu wel wat meer water bij de wijn doen. Zij zijn wel laag gestart.

Wij zaten er redelijk strak in kwa prijs, maar ik zie nu wel in dat we wat mogen zakken en meegeven. Ook fijn als het eens afgerond wordt allemaal.
Ik heb nog even verder gekeken:

Je makelaar verkoopt nog twee huizen in dezelfde prijsklasse op respectief één en twee straten van je af. Hoe zijn de opkomst en biedingen daar?

Deze hebben beide ook wat 'extra' ten opzichte van jouw woning: bouwjaar 2021 ipv 2015, warmtepomp ipv. CV, energielabel A+++ ipv A, geen gas ipv gasgestookt, vloerverwarming óók boven ipv radiatoren etc.
Jij kost nu 495, deze kosten 510 en 530.

De 510 heeft daarenboven 5m2 meer (118 vs 123) en 4m2 meer buiten (120 vs 124). Vooral de +120 m2 zal het goed doen in het filter.

De 530 heeft zelfs 11m2 meer binnen en 25m2 meer buiten.

Voor 10.000 euro krijg je dus flink wat meer, voor nóg eens 20.000 nog véél meer.

Ze hebben ook overeenkomsten: de hele paragraaf omtrent 'ligging' is copy-paste.

Dan heb je dus twee directe concurrenten met allerlei extra's in dezelfde prijsklasse, die ook nog eens bij dezelfde makelaar te koop staan. Alle klanten van deze makelaar klikken dus eerder op die andere woningen.

Je springt er niet uit. Zijn er details die je nog kunt uitlichten? Anders is enkel je prijs laten zakken een mogelijkheid (of makelaar switch met ander clientèle).

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 17-10-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Mr. Stom schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
Je springt er niet uit. Zijn er details die je nog kunt uitlichten? Anders is enkel je prijs laten zakken een mogelijkheid (of makelaar switch met ander clientèle).
Dat dus. Je moet in je advertentie duidelijk maken waarom jouw woning meer waard is dan die van je 'concurrenten'. Dat zie ik er nu niet aan af, zowel in foto's als in de tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Even mijn kritische blik. Het is een buurt waar best wat woningen te koop staan. En allemaal behoorlijk nieuw. Dus ze zullen allemaal een mooie en moderne vloer/keuken/badkamer hebben. Je zult het daarom moeten hebben van de dingen waarin jouw woning 'afwijkt' van de rest. Zowel in de foto's als in de tekst. Een openingsfoto van een woonkamer met TV en bank vind ik in dit geval nietszeggend. Ik zou dan eerder foto 13 nemen, of iets wat daar op lijkt. En de 'bijzonderheden' waarmee de tekst begint vind ik daarbij niet allemaal zo bijzonder. Dan komt er een hele lap tekst over de wijk, wat ook niet echt specifiek voor deze woning is (en veel mensen ook al wel weten). En pas daarna begint de echte beschrijving.

Wat ik als potentiële koper belangrijke punten zou vinden zijn zaken als achterpui die open kan en de uitbouw. Dat komt ook pas in de tiende foto naar voren, en dat is ook een foto die niet "van veraf" en daarmee niet heel sfeervol is. Ook de foto's van de zolder zien er wat kaal en sfeerloos uit. Het is belangrijk dat er een dakraam zit, dus dat zou ik duidelijker op de foto zetten en misschien dat je met iets kleurrijks aan de wand of op de vloer het ook wat 'levendiger' zou kunnen maken. In plaats van een "kil hol". Het is nu wel heel wit-grijs-zwart.

De beschrijving van de zolder zou ik ook anders maken. Is nu een beetje vanuit het negatieve, wat het kan worden.
"Op de 2e verdieping bevindt zich een ruime zolder, waar je eenvoudig een extra slaapkamer kunt creëren. Hier vind je tevens de handige wasmachine- en drogeropstelling. Daglicht komt binnen via het dakraam in de achtergevel."

Je kunt het ook positiever schrijven, vanuit hoe het nu wordt gebruikt.
"Op de 2e verdieping bevindt zich een ruime zolder met daglicht, die als thuiskantoor wordt gebruikt. Van deze ruimte kun je eenvoudig ook een extra slaapkamer maken. Hier vind je tevens de handige wasmachine- en drogeropstelling."
Goede feedback, dankjewel. Het is inderdaad een groeiende wijk waar veel beweging in zit, wij gaan zelf ook verhuizen binnen de wijk. Eens dat wij er op dit moment niet uitspringen, zeker met de bijgekomen concurrentie. Voordat de 510/530K er op kwamen nog wel wat meer wellicht, maar nu werk aan de winkel.
Er zijn veel fijne punten van zowel het huis als de omgeving, we gaan daar op focussen. De huizen van deze makelaar worden nu allemaal een beetje hetzelfde neergezet, zeker als ik zo door funda scroll. Morgen overleg met de dames, heb een mooi feedback document inmiddels. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 17-10-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
Vervelend zeg, heb je enig idee waardoor de kopers het contract hebben opgezegd? Wellicht is het een mogelijkheid om vanuit de makelaar de eventuele volgende bieders te benaderen?
Aegle schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Man man man.. de kopers hebben gebruik gemaakt van de wettelijk 3 dagen bedenktijd en hebben, zonder opgaaf van reden, het contract opgezegd :( 8)7 .
Wij zijn niet blij, zachtjes uitgedrukt... Niet dat het iets veranderd, maar onze makelaar gaat er achteraan.

Wordt vervolgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
michaelrr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:02:
Vervelend zeg, heb je enig idee waardoor de kopers het contract hebben opgezegd? Wellicht is het een mogelijkheid om vanuit de makelaar de eventuele volgende bieders te benaderen?
[...]
Inderdaad hoogst vervelend en zwaar teleurstellend. we hadden ons er zo op verheugd. De "kopers" waren nog wel zo enthousiast.. Onze makelaar probeert te achterhalen wat de reden is van de opzegging. later bespreken we hoe we hier verder mee omgaan.

Welliswaar hebben we een jaar overbrugging, maar we willen het liefst zo spoedig mogelijk verkocht hebben. Dan kunnen we ons volledig concentreren op onze nieuwe stek. In januari is de overdracht van ons nieuwe huis :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 21:02
Ons huis sinds vandaag ook op Funda, spannend wel!
Betreft randstad, staat en afwerking van het huis is erg goed.
Teller staat nu op 4 bezichtigingen en staat er een uurtje op, dus heb goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 10:31
Wij hebben ons huis te koop staan sinds een aantal weken. In dezelfde wijk stonden 2 huizen te koop, die ongeveer tegelijk in de verkoop zijn gegaan. Ik weet dat daar veel bezichtiging zijn geweest (het is een redelijk populaire wijk) en ze zijn ook al onder bod verkocht. Wij hebben echter pas 2 bezichtigen gehad in dezelfde tijd zonder bod. Naar onze mening heeft de makelaar het huis veel te hoog in de markt gezet kwa prijs (ook als je het vergelijkt met de andere 2 huizen die te koop staa). Dit hadden we al op voorhand tegen hem gezegd dat wij de prijs aan de hoge kant vonden. Wat is volgens jullie nu het beste om te doen, ik wil namelijk met de makelaar hierover om de tafel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Oranje Banaan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:18:
Wij hebben ons huis te koop staan sinds een aantal weken. In dezelfde wijk stonden 2 huizen te koop, die ongeveer tegelijk in de verkoop zijn gegaan. Ik weet dat daar veel bezichtiging zijn geweest (het is een redelijk populaire wijk) en ze zijn ook al onder bod verkocht. Wij hebben echter pas 2 bezichtigen gehad in dezelfde tijd zonder bod. Naar onze mening heeft de makelaar het huis veel te hoog in de markt gezet kwa prijs (ook als je het vergelijkt met de andere 2 huizen die te koop staa). Dit hadden we al op voorhand tegen hem gezegd dat wij de prijs aan de hoge kant vonden. Wat is volgens jullie nu het beste om te doen, ik wil namelijk met de makelaar hierover om de tafel gaan.
Vreemd, de vraagprijs waarmee je de woning in de markt zet is toch een van de belangrijkste punten om met de makelaar te bespreken? Hoe kan het dan dat hij een andere prijs heeft genomen dan jullie zouden willen?

Je zou, los van die prijs, ook nog even kunnen kijken op welke punten jullie woning afwijkt van die twee andere huizen. En dan in de tekst/foto's de aandacht leggen op de punten waarin jullie woning beter is dan de andere twee.
Pagina: 1 ... 158 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.