Ik ben ook begonnen met de voorbereidingen om voor het eerst te gaan verkopen. Toch een stuk spannender dan 2x nieuwbouw (geen loting) kopen.
Ik heb een shortlist van 6 makelaars gemaakt waar ik op basis van Funda en hun website een goed gevoel over heb. We houden al zeker 2 jaar Funda in de gaten en zien welke makelaars regelmatig terug op Funda gaan met een lagere prijs. Dat kan natuurlijk een keer gebeuren, maar bij sommige makelaars zie ik dat echt heel erg vaak. Ligt dat dan aan de klant of aan de verkeerde inschatting van de makelaar? Die makelaars sla ik over.
Ik heb de makelaars dit weekend gemaild met de vraag wat de courtages zijn en of ze een eerste inschatting van een waardebepaling kunnen doen. Op de courtages kan ik misschien al de eerste makelaars af laten vallen. Volgende stap is denk ik met ze in gesprek om te kijken of er een klik is en wat de beste verkoopstrategie is.
We gaan ook zien of het slim van me is geweest om sinds de aankoop van het nieuwbouwhuis in 2020 het huidige huis al die tijd aan te houden. Ik heb heel veel ongevraagd advies gehad dat ik maar moest verkopen, zeker tijdens het hoogtepunt van de markt. Even kijken wie er gelijk gaat krijgen, ik houd wel van wat risico

Ik had sowieso geen zin in 2x verhuizen en ik los al die tijd nog af op de hypotheek.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[
Voor 14% gewijzigd door
Alic3 op 10-07-2023 09:11
]