Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste
Acties:

• jessy100
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:12
Chaoss schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:14:

Op dit moment heeft de makelaar 2 biedingen binnen gehad helaas wil hij de bedragen nog niet aan ons doorgeven :P
Dit is echt onzinning en riekt naar erger.. als ik wil weten wat er op mijn huis geboden is mag mr makelaar dat gewoon vertellen...

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Voorzorg, wil niet zeggen dat ik de prijs doorgeef als ik hem weet (zou ik ook niet doen). Maar als ik het ga rondbazuinen aan familie/vrienden/collega's/buren dan kan het ongewild bij potentiële kopers terecht komen. Ik heb op dit moment geen direct contact met de kopers, ik weet niet eens wie het zijn :P Maar als makelaar wil je die imago schade niet lijkt me.
Ik mag hopen dat de makelaar weet dat na dat vaste tijdstip biedingen ook prima welkom zijn en geaccepteerd kunnen worden. Het effect is dat e.a. potentieel wordt vertraagd, maar niet voorkomen.

Prima hoor als jij er tevreden mee bent, maar de enige die hier bij gebaat is, is de makelaar.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

@Bommes

regio zuid zit natuurlijk nog lekker met hun gezichtjes in de zon ergens in het verdere zuiden.
24 juli t/m 5 september 2021
Kan mij voorstellen dat dit voor sommige plekken veel meer merkbaarder is..

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

The Killer schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Ik mag hopen dat de makelaar weet dat na dat vaste tijdstip biedingen ook prima welkom zijn en geaccepteerd kunnen worden. Het effect is dat e.a. potentieel wordt vertraagd, maar niet voorkomen.
Ja en nee, er vanuit gaande dat er een passend bod tussen zit. kiezen wij gelijk een koper en wordt het koopcontract opgesteld. Zit er geen passend bod tussen dan gaat de verkoop uiteraard door.

Geboden bedrag is in ons geval ook zeker niet het enige wat ik laat meewegen. Andere, voor mij, gunstige voorwaarden kunnen er zomaar voor zorgen dat we een lager bod accepteren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:43

Croga

The Unreasonable Man

KRGT schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:07:
regio zuid zit natuurlijk nog lekker met hun gezichtjes in de zon ergens in het verdere zuiden.
Yup. De bouwvakvakantie (waar hier in de regio best veel waarde aan gehecht wordt) eindigt komende Vrijdag. De schoolvakanties gaan nog iets langer door.

Ons idee is ook om op 9 September weer terug live te gaan als de huidige bieder het niet rond krijgt. Iedereen weer terug aan het werk en op zoek naar ander vermaak ;-)

(Wij overigens ook regio zuid...)

[Voor 3% gewijzigd door Croga op 25-08-2021 09:21]

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:23

Bommes

Capo del formaggio

@Bommes

[...]

Klopt die doorgaande weg hier voor onze woning is nu zo rustig dat het wel een autoloze zondag lijkt. 8)
* Bommes pakt zijn rolschaatsen er bij

Dan rest de vraag, van Funda afhalen en over 2/3 weken er terug op?
Zal het eens met onze makelaar overleggen.

[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 25-08-2021 09:22]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• ChUcKiE
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:38

ChUcKiE

Dus........

Een voorbeeld van hoe het in de praktijk dan toch wel gaat staat in het (vergelijkbare) topic, alleen dan vanuit de kopende kant bekeken ook wel wat beschreven :)
https://gathering.tweaker...message/68487474#68487474

ik vind het leuk en leerzaam om beide topics te volgen voor als we over 1,5 maand ons huis te koop gaan zetten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• jichem
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18:26
ChUcKiE schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:24:
Een voorbeeld van hoe het in de praktijk dan toch wel gaat staat in het (vergelijkbare) topic, alleen dan vanuit de kopende kant bekeken ook wel wat beschreven :)
https://gathering.tweaker...message/68487474#68487474

ik vind het leuk en leerzaam om beide topics te volgen voor als we over 1,5 maand ons huis te koop gaan zetten.
Ik hoop dat het ook door de verkopende makelaar met de verkopers zo besproken is. Normaal krijgen beide dan een kans een extra bod te doen.
Als het mijn makelaar was die dit zonder overleg zou doen zou ik hem toch flink aanpakken.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik moet vaker in dit topic posten.
Een uurtje later belde de makelaar op.
A.s. woensdag 1 bezichtiging, alleenstaande vrouw wilde al eerder komen maar was nog op vakantie.

Half uur later beld de makelaar weer: nog 2 bezichtigingen er bij voor die woensdag.
1 nieuwe geïnteresseerde en een expat stel dat voor de 2de bezichtiging komt kijken.
Die hadden gisteren aangeven met de bank in gesprek te zijn en dat ze nog contact op zouden nemen.

Wij vertrekken vrijdag voor onze vakantie. Huisje netjes achter laten dus en mijn schoonmoeder vragen of ze woensdag in de ochtend even een snelle check wil doen of het allemaal okay is.
Voornamelijk of de kat niet ergens een haarbal uitgekotst heeft is zo iets.. >:) :D

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Source90
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:02:
Ik moet vaker in dit topic posten.
Een uurtje later belde de makelaar op.
A.s. woensdag 1 bezichtiging, alleenstaande vrouw wilde al eerder komen maar was nog op vakantie.

Half uur later beld de makelaar weer: nog 2 bezichtigingen er bij voor die woensdag.
1 nieuwe geïnteresseerde en een expat stel dat voor de 2de bezichtiging komt kijken.
Die hadden gisteren aangeven met de bank in gesprek te zijn en dat ze nog contact op zouden nemen.

Wij vertrekken vrijdag voor onze vakantie. Huisje netjes achter laten dus en mijn schoonmoeder vragen of ze woensdag in de ochtend even een snelle check wil doen of het allemaal okay is.
Voornamelijk of de kat niet ergens een haarbal uitgekotst heeft is zo iets.. >:) :D
Eventueel vragen of schoonmoeder tussendoor ook even langs komt om te luchten.
Hangt altijd zo'n muffe geur als alles een week potdicht zit.

Misschien ligt het aan ons oudere woning 🙈

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Source90 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Ja we gaan regelen dat ze dinsdagavond even alles na loopt, kattenbak verschoont en de katten mand in de bijkeuken opbergt.
Voordat wij vertrekken zorgen we dat alles opgeruimd en netjes is.
De makelaar had niet eens gemerkt dat wij een kat hebben.. :P dus trok die steeds de deur van de zolder achter zich dicht en zat de kat daar dan opgesloten als wij terug thuis kwamen na de bezichtigingen.
Nu dus maar even die beste man ingelicht dat hij alle binnen deuren na de bezichtigingen op woensdag gewoon open moet laten staan.

Wat betreft luchten: er staat hier in het huis altijd van alles op de ventilatie stand, dat laten we tijdens de vakantie ook altijd zo.
Maar wel een goede tip :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag een bod geaccepteerd waar we dik tevreden mee zijn, meer dan verwacht, koper heeft ook nog eens geboden zonder voorbehoud van financiering en ook de door ons gewenste overdrachtsdatum van 1 nov. is akkoord.

Koper krijgt asap het koopcontract, dan nog 3 dagen bedenkt tijd en dan is het 100% rond *O*

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Source90 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Ligt niet aan de leeftijd van de woning maar aan de ventilatie. Ik ben zaterdag verhuisd en kwam net nog wat spullen halen in m'n oude flatje, hing ook echt een enorm muffe lucht. Zon staat er overdag vol op dus ondanks de gordijnen was het ook erg warm. Vrijdagochtend is de eindinspectie dus ik zorg maar even dat ik een paar minuten eerder ben zodat ik de boel ff kan luchten. :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:46
Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

Hebben wij zelfs met 2 mensen gehad. toppunt van onfatsoen, als je geen interesse meer hebt of al iets anders gekocht hebt prima, maar bel dan op zijn minst je afspraak af.
En dat werkt ook de andere kant op.

Toen we als koper in de markt zaten werden we heftig onder druk gezet om ASAP op bezichtiging te komen, dus halsoverkop uit werk weg, en dan kom je daar: "Ja, er is al een bod van xxxxx. Maar we gaan rustig even door de woning heen". Tyf toch op dan. Dat wist je 1 uur geleden ook toen ik je belde.

Fatsoen en woningmarkt lijkt geen goeie combo te zijn.

• Quadcheck
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:49
c-nan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Eens, maar een woningcorporatie heeft geen winstoogmerk. Daarnaast als zij het taxeren op 100.000,- dan zouden zij het ook weer moeten doorverkopen voor 100.000,-. Als het voor meer weggaat, klopt de taxatie dan nog wel? Anyways, dit gaat wellicht offtopic.

Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die de afgelopen maanden met zo een constructie hebben verkocht.
Ik weet dat het huis waar ik nu woon in november is gekocht van de vorige bewoners voor €332,000 en toen in februari voor 375,000 te koop is gezet.

Dus de corporaties willen ook gewoon het maximale

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 15:40
c-nan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Eens, maar een woningcorporatie heeft geen winstoogmerk. Daarnaast als zij het taxeren op 100.000,- dan zouden zij het ook weer moeten doorverkopen voor 100.000,-. Als het voor meer weggaat, klopt de taxatie dan nog wel? Anyways, dit gaat wellicht offtopic.

Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die de afgelopen maanden met zo een constructie hebben verkocht.
Ik heb vorige maand mijn koopgarant huis terug verkocht. Mijn taxatie was boven verwachting. Maar natuurlijk als hij in de normale markt was verkocht had er meer in gezeten, dan bieden ze tegen elkaar op.

Ik had alleen nogal tokkie buren dus ik was blij dat ie niet de vrije markt op moest. :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

En ineens hebben we 5 bezichtigingen gepland. :)
Zaterdag 1, maandag 2 en woensdag 3. Op woensdag dus een stel (expads) die voor de 2de keer komt kijken.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Fijn dat er toch nog wat schot in de zaak lijkt te komen. Lijkt me wel een uitdaging om zo weer drie dagen alles op orde te hebben/houden voor de bezichtigingen. Zowel binnen als buiten het huis.

Wij hebben twee kleine kinderen en dan is dat toch wel weer een werk om het spik en span te krijgen/houden, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om de bezichtigingen zo gespreid te moeten gaan plannen.
Of anders wordt het een weekje Center parcs of zo :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ChUcKiE wij vertrekken morgen voor onze zomer vakantie.
Tijdens deze bezichtigingen zijn we dus niet thuis.

We hebben na de foto's die gemaakt zijn voor Funda het huis eigenlijk zo hebben gelaten, leeg en opgeruimd.
Kratje op de bar in de keuken met daarin alle flessen olie, pollepels e.d. die je normaal in de keuken gebruikt maar niet in het zicht wil hebben met bezichtigingen.
Nou ja die dus de keuken uit en in de bijkeuken in de kast.

Zelfde voor de rest van het huis, verhuisdoos met kussens en rommel die op de bank voor ons comfort liggen maar die uit het zicht moeten. En zo dus voor badkamer en slaapkamer ook.
Die gaan het stookhok/zolderhok in.

Wij hebben ook een kleine, van bijna 6 manden oud die kruipt nog net niet rond.
Dus de zooi blijft beperkt tot een box vol met speelgoedjes en zo.

Lastigste is de kat, die kan ineens besluiten er een haarbal uit te werken... en dat wil je ook niet hebben liggen ergens op de grond als potentiele kopers komen kijken.
Dus is het nu: morgenvroeg laatste schoonmaak en hopen dat het nog netjes is zaterdag.
Maandag en woensdag ochtend voor de bezichtigingen komt mijn schoonmoeder ff een check rondje maken door het huis.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja zo kan het natuurlijk ook ja, maar goede tip om zsm na de foto's het online te gooien en bezichtigingen te gaan plannen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Meestal, in de huidige markt dan toch, is na de foto's maken je huis binnen een week op Funda en heb je binnen de daarop volgende week de eerste bezichtigingen.
Zijn er dat veel plannen de meeste makelaars ze in 2 dagen achter elkaar in.

Makkelijkste is gewoon zorgen dat het zo blijft als met de foto's maken.
Wat natuurlijk niet altijd helemaal kan. In de meeste gevallen zetten veel mensen wat extra spullen uit het zicht in de schuur of berging.
Die wordt niet mee gefotografeerd.
Maar ja dat wordt wel bekeken met bezichtigingen.

Gewoon strategisch een paar verhuis dozen in je huis.
Kleding die je naast je bed hebt liggen er in, in de keuken de zooi van het aanrecht, in de badkamer de handdoeken.
Deze gewoon netjes op een stapeltje in een berging zetten bij bezichtigingen is de snelste stap.

Ik wel nog ff een kruimeldief scoren, kan mijn schoonmoeder even snel de eventuele haren van de kat op zuigen voor de bezichtigingen.
* Bommes opent coolblue.nl

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:00

CeesKees

I rest my Kees

Bommes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:15:

Ik wel nog ff een kruimeldief scoren, kan mijn schoonmoeder even snel de eventuele haren van de kat op zuigen voor de bezichtigingen.
* Bommes opent coolblue.nl
www.dyson.nl

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wij hebben het gelukkig iets gemakkelijker qua makelaar. Mijn broer is makelaar en we gaan dan alles al klaarzetten op Funda, op de foto's na. Als die gemaakt zijn en er dan op staan, zetten we het daarna direct online. Scheelt hopelijk weer wat dagen.

Ik ben blij dat het bij ons ook iets later op in het jaar moet, zodat je ook niet (voor het zicht) dagelijks je rondje onkruid plukken en eventueel grasmaaien moet doen.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:01

BazzH

Kei-goed...

Bommes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:11:
En ineens hebben we 5 bezichtigingen gepland. :)
Zaterdag 1, maandag 2 en woensdag 3. Op woensdag dus een stel (expads) die voor de 2de keer komt kijken.
Herkenbaar. Regio Noord zit weer op de basisschool, regio Midden begint maandag weer.

Dat weten die expats via hun adviseur ook. Ik gok op een buitenlands bod volgende week.

Think smart........ Act stupid........

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:56
Quadcheck schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Ik weet dat het huis waar ik nu woon in november is gekocht van de vorige bewoners voor €332,000 en toen in februari voor 375,000 te koop is gezet.

Dus de corporaties willen ook gewoon het maximale
Begrijp ik goed dat jullie die woning dus hebben gekocht (voor 375.000)?

• locatielocatie
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 07:15
In deze markt verkoopt de woning toch zichzelf?
Waarom is er een verkoopmakelaar nodig??? Oh ja, om een advertentie op Funda te plaatsen want dat kan alleen een makelaar.

Om die reden hadden we eerder dit jaar een onlinemakelaar gebruikt om ons huis te verkopen. 1000 euro courtage inclusief professionele (3D) foto shoots en video, contract opstellen, eigenlijk alle service zoals bij een normale verkoopmakelaar behalve de bezichtigingen, die verzorgden we zelf.

Uiteindelijk het huis verkocht voor 650k, natuurlijk ruim boven de vraagprijs. Met een normale verkoopmakelaar met een courtage van 1.4% zou de courtage 10k euro zijn geweest inclusief BTW. En nu dus 1k.

Had ik met een normale verkoopmakelaar een hoger bod kunnen krijgen? De kans is klein. Vergeet niet, het doel van een normale verkoopmakelaar is om het huis zo snel mogelijk te verkopen tegen zo weinig mogelijk moeite van de verkoopmakelaar zelf en hup naar de volgende klant. Of een bod nou 10k of 20k hoger is door het 'stevige onderhandelen' van de verkoopmakelaar, dat weegt niet op tegen de tijd die de verkoopmakelaar besteedt.

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-09 20:36
Bommes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:37:
@Chaoss sterker nog:
Ze hadden afgelopen zaterdag een afspraak om 11:30 uur.
Om 11:35 belde ze naar de makelaar dat ze onderweg waren, ze waren helaas wat vertraagd maar dus onderweg!1!Einzz.!
Vervolgens dus toch niet gekomen, makelaar heeft ze nog terug gebeld maar ze namen niet meer op.
Whut? Dan spoor je ook niet. Bij die makelaar hoeven ze in elk geval nooit meer een bezichtiging in te plannen (als ik de makelaar was geweest).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog een bezichtiging er bij morgen.
Er stonden er 6 geland nu dus 7 verdeelt over zaterdag, maandag en woensdag.

Wederom spannend..

• Quadcheck
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:49
Al een bieding gehad dan, Bommes?

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:09
Hier is het verkoop circus nu ook echt begonnen. Afgelopen weekend het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. Vanochtend de fotograaf en makelaar over de vloer gehad. Vanmiddag de inmeter.

Eind van de week is er als het goed is een opzet voor de advertentie en dan gaan we waarschijnlijk volgende week online. Erg spannend allemaal.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:15:
Gewoon strategisch een paar verhuis dozen in je huis.
Kleding die je naast je bed hebt liggen er in, in de keuken de zooi van het aanrecht, in de badkamer de handdoeken.
Deze gewoon netjes op een stapeltje in een berging zetten bij bezichtigingen is de snelste stap.
Als je op vakantie gaat is het lastig, maar ik ben wel eens met een wasmand vol was achter in de auto naar mijn werk geweest omdat er die dag bezichtigingen waren.

Het is ook een goede tijd om veel spullen die je eigenlijk toch niet gebruikt weg te doen, anders moet je die alsnog (weer?) verhuizen naar een nieuwe woning.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vorige week woensdag het bod geaccepteerd en vandaag is het koopcontract ondertekend *O*

Hier hebben de vakanties in ieder geval geen invloed op de snelheid vd verkoop gehad. Succes @Bommes !

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:31
locatielocatie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:40:
Waarom is er een verkoopmakelaar nodig??? Oh ja, om een advertentie op Funda te plaatsen want dat kan alleen een makelaar.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. In deze markt verkoopt een huis zich makkelijker dan in een kopersmarkt. Maar niet iedereen kan zijn huis zelf verkopen of heeft zin en tijd om de bezichtigingen te doen.

Nu is een makelaar ook geen garantie dat het huis "verkocht" wordt tijdens de bezichtiging want je hebt ook makelaars die alles mooier maken dan het is. Hier bezichtiging gehad wat op foto's prima huis leek. Maar diverse kozijnen waren rot, keuken helemaal uitgeleefd. Overal beschadigingen in huis. Makelaar deed dit af als een beetje reparatie. Likje verf en klaar. Nou een nieuwe vloer, keuken, kozijenen en nog veel meer vind ik niet in meer een kleine reparatie. Als de prijs er nu naar was ok. Maar deze was aan de hoge kant.

Persoonlijk denk ik dat ik best mijn huis zelf had kunnen verkopen. Maar daar had ik geen zin en geen tijd voor. Dan ontzorgt een goede makelaar en hoef je zelf niks meer te doen als je huis opruimen en bod te accepteren.

Is dat de extra courtage waard? Voor jou misschien niet, maar ik had niet anders gewild. Gelukkig hadden wij een fijne makelaar en was hoogste bod ruim boven wat wij verwacht hadden en ruim boven het maximum bedrag van de makelaar.

Het voordeel dat je nu hebt is dat er een verkopers markt is en als je het zelf wil doen je het prima met een online makelaar kunt doen.

• Pannencouque
Ivow85 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:41:
Hier is het verkoop circus nu ook echt begonnen. Afgelopen weekend het hele huis opgeruimd en schoongemaakt. Vanochtend de fotograaf en makelaar over de vloer gehad. Vanmiddag de inmeter.

Eind van de week is er als het goed is een opzet voor de advertentie en dan gaan we waarschijnlijk volgende week online. Erg spannend allemaal.
*boks.

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Vandaag definitief de vraagprijs naar boven bijgesteld gezien hoe goed het huis eruit zag na een flinke opruimweek :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

We hebben het eerste bod binnen.
9k onder de vraagprijs, voorbehoud volledige financiering en bouwkundige keuring met 10k grens.

We gaan onze makelaar een tegenbod laten uitbrengen.
Vind het voorbehoud van volledige financiering wel een lastige.
Als het huis lager getaxeerd wordt dan wat ze nu bieden krijgen ze de financiering niet rond op hun geboden prijs en kunnen ze onder de koop uit.

Die bouwkundige keuring geloof ik wel dat komt niets bijzonders uit wat we niet al weten en dus ook in de vragen lijst hebben ingevuld.
Ook gaat onze makelaar ze voorleggen dat we die niet in de koop voorwaarden willen hebben maar dat ze kunnen zorgen dat ze het gekeurd hebben voordat we het koopcontract tekenen.

Evengoed eerste bod is binnen, na 16 bezichtigingen.
Woensdag a.s hebben we nog wel 4 bezichtigen gepland staan.
Maar gezien het resultaat, het uitblijven van biedingen na bezichtigen gaan we natuurlijk op dit eerste bod in.

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 30-08-2021 21:55]

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:26

Wildfire

Joy to the world!

@Bommes

[...]

Hadden mijn ouders geen last van. Het liep storm met bezichtigingen, iedereen was enthousiast volgens de makelaar. Diverse straatgenoten gaven ook al aan dat het echt druk was geweest.

Vandaag de eerste biedingen te horen gekregen, hoogste was 32K boven de vraagprijs.

Chaoss schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:36:
Vorige week woensdag het bod geaccepteerd en vandaag is het koopcontract ondertekend *O*

Hier hebben de vakanties in ieder geval geen invloed op de snelheid vd verkoop gehad. Succes @Bommes !
Even wachten met juichen tot drie dagen nadat het contract getekend is, de koper heeft nog drie dagen bedenktijd na het tekenen...

[Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2021 22:02]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wildfire schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:00:
Even wachten met juichen tot drie dagen nadat het contract getekend is, de koper heeft nog drie dagen bedenktijd na het tekenen...
I know maar die kans lijkt me klein :)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bommes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:53:
9k onder de vraagprijs, voorbehoud volledige financiering en bouwkundige keuring met 10k grens.

Als het huis lager getaxeerd wordt dan wat ze nu bieden krijgen ze de financiering niet rond op hun geboden prijs en kunnen ze onder de koop uit.

Die bouwkundige keuring geloof ik wel dat komt niets bijzonders uit wat we niet al weten en dus ook in de vragen lijst hebben ingevuld.
Ook gaat onze makelaar ze voorleggen dat we die niet in de koop voorwaarden willen hebben maar dat ze kunnen zorgen dat ze het gekeurd hebben voordat we het koopcontract tekenen.

Evengoed eerste bod is binnen, na 16 bezichtigingen.
Maar gezien het resultaat, het uitblijven van biedingen na bezichtigen gaan we natuurlijk op dit eerste bod in.
Had ff een likje witte verf over de kozijnen en dakgoot gedaan, zoals je beide buren. Dat zou denk ik veel beter overkomen ! (Ik heb je woning gevonden adhv hints in dit topic).

Misschien helpt het als je makelaar laat vallen dat er een bod net onder de vraagprijs ligt.

[Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 30-08-2021 22:33]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Sport_Life schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Had ff een likje witte verf over de kozijnen en dakgoot gedaan, zoals je beide buren. Dat zou denk ik veel beter overkomen ! (Ik heb je woning gevonden adhv hints in dit topic).
Daar hebben we het uitgebreid over gehad met de makelaar maar ook samen met mijn vrouw.
Maken we het wit wil de volgende eigenaar het blauw/groen zoals de linker buurvrouw. Of juist antraciet zoals de rechter buurman.
Dat kun je nooit goed doen.
Het is nu klassiek groen wat wel past bij de jaren 30 woning.

Denk niet dat het de moeite en de kosten terug had opgeleverd bij de verkoop prijs en/of biedingen.

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 18:37

Zou je niet de bezichtigingen van woensdag afwachten? Ik vind het voorbehoud en ook de bouwkundige keuring niet erg sterk overkomen, al maak je je over dat laatste zelf geen zorgen.
Het is niet vreemd om aan te geven dat je wacht tot alle bezichtigingen zijn afgerond en dan laat weten wat je doet. Bij de woensdag zaten toch de mensen die zich eind vorige week als eersten meldden voor de 2e ronde? Als zij weten dat er wel al een bod ligt, kan dat de prijs opdrijven. Ik zou alleen op een eerste bod ingaan als het echt erg goed is.

• Deures
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:56
Al maanden heerlijk zitten mee lurken in dit topic, fijn om alle ervaringen te lezen van iedereen.

Vorige week zijn bij ons de foto's gemaakt en is het huis ingemeten. Sinds vandaag staat die op Funda! Gaat om een benedenwoning in een populaire wijk in Nijmegen. Komend weekend zijn de bezichtigingen.

Erg nieuwsgierig hoe de komende twee weken gaan verlopen :-)

@Bommes: ik zou zelf die andere vier bezichtigingen toch afwachten, op die twee dagen nu nog komt het ook niet?

[Voor 13% gewijzigd door Deures op 31-08-2021 09:46]

• Bao_mi1
  • Registratie: oktober 2018
  • Nu online
Hier ook iemand die al pagina's mee aan het lezen is maar nog niet gepost heeft.

Wij hebben recent een woning gekocht en gooien nu ons appartement in Amsterdam online. Foto's zijn gemaakt, tekst geschreven en plattegronden klaar.

We hebben nog nagedacht over het aanhouden van ons appartement voor de verhuur maar hoewel dat financieel zou lukken kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om een koopwoning aan de markt te onttrekken.

We twijfelen nog over de vraagprijs maar hopen toch boven de 4 ton uit te komen qua opbrengst.

Hoe hebben jullie de vraagprijs bepaald, en how verhoudt dat zich ten opzichte van de verwachtte Verkoopprijs?

• SmurfLink
  • Niet online
Bao_mi1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:18:

Hoe hebben jullie de vraagprijs bepaald, en how verhoudt dat zich ten opzichte van de verwachtte Verkoopprijs?
In mijn geval met behulp van een verkoopmakelaar. Die heeft de andere woningen in de flat die het afgelopen jaar verkocht waren allemaal met elkaar vergeleken, rekening houdend met de giga sterke prijsstijgingen en daarmee mij aangegeven dat ik wel minstens 230k voor mijn flatje moest kunnen krijgen. Hij zette 'm op Funda voor bieden vanaf 210, omdat een lagere prijs blijkbaar aantrekkelijker is om op te bieden. Uiteindelijke verkoopprijs was 255k. Die had ik ook niet verwacht, maar hoogste bod was 15k hoger dan de 2e.

De huidige markt is dusdanig verziekt dat er eigenlijk geen peil op te trekken is, maar kijk vooral voor welke prijzen vergleijkbare huizen in de buurt (liefst eigen gebouw) zijn gegaan, en check of jouw flat vergelijkbaar zou moeten zijn qua voorzieningen. Stel de buren hebben een nieuwe keuken en jij een van 30 jaar oud, tja, dan mag er wat van de prijs af. Het is natte vinger werk, daarom vond ik het toch wel prettig om een makelaar te hebben om er zoveel mogelijk uit te slepen.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Bedenktijd is verlopen hier dus het verkoop van ons huis is rond.

Eindhoven, jaren 30 huis, net aan 5 kilometer hemelsbreed van @Bommes

15 Augustus zondagnacht is het huis op funda gekomen, maandagochtend zaten de bezichtigingen vol.
Donderdag 10, Vrijdag 10, Zaterdag 2 bezichtigingen.
Biedperiode liep tot woensdagochtend 9 uur, dinsdags hadden we 4 biedingen binnen, waarvan 1 blind, we zaten echt vol met 22 bezichtigingen. Woensdagochtend kwamen er nog 6 binnen.

3 biedingen waren zonder voorbehouden.

Koper gekozen, en op donderdag via DocuSign online getekend.

• Deures
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:56
Wij hebben de vraagprijs ook samen met de verkoopmakelaar bepaald. Ik heb zelf van tevoren wel uitgebreid research gedaan naar de prijzen van de huizen hier in de buurt etc.

De makelaar vroeg, wat zou volgens jou de vraagprijs moeten zijn? We zaten € 1.000 van elkaar af, dus de inschatting van ons was redelijk in de buurt van de uiteindelijke vraagprijs.
Bao_mi1 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:18:
Hier ook iemand die al pagina's mee aan het lezen is maar nog niet gepost heeft.

Wij hebben recent een woning gekocht en gooien nu ons appartement in Amsterdam online. Foto's zijn gemaakt, tekst geschreven en plattegronden klaar.

We hebben nog nagedacht over het aanhouden van ons appartement voor de verhuur maar hoewel dat financieel zou lukken kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om een koopwoning aan de markt te onttrekken.

We twijfelen nog over de vraagprijs maar hopen toch boven de 4 ton uit te komen qua opbrengst.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toke_gt schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:00:
[...]

Zou je niet de bezichtigingen van woensdag afwachten? Ik vind het voorbehoud en ook de bouwkundige keuring niet erg sterk overkomen, al maak je je over dat laatste zelf geen zorgen.
Het is niet vreemd om aan te geven dat je wacht tot alle bezichtigingen zijn afgerond en dan laat weten wat je doet. Bij de woensdag zaten toch de mensen die zich eind vorige week als eersten meldden voor de 2e ronde? Als zij weten dat er wel al een bod ligt, kan dat de prijs opdrijven. Ik zou alleen op een eerste bod ingaan als het echt erg goed is.
Begin van de middag een tegenbod gedaan via onze makelaar.

2 uur later kregen we het 2de bod binnen 1k boven vraagprijs.
Ook financiering voorbehoud maar dan 50k onder vraagprijs, en ook bouwkundige keuring in het voorbehoud van 7k.

Dadelijk de makelaar bellen wat nu verder.
Voor morgen staan nog 4 bezichtigingen en deze middag is er eentje bij gekomen, op donderdag.

• Source90
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:56:
[...]

Ook financiering voorbehoud maar dan 50k onder vraagprijs, en ook bouwkundige keuring in het voorbehoud van 7k.

Voor morgen staan nog 4 bezichtigingen en deze middag is er eentje bij gekomen, op donderdag.
Ik zou dit even laten rusten tot na donderdag.
Kan mijns inziens open communiceren dat je de geplande bezichtigingen afwacht (zonder in details te treden)

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Ik zou echt even wachten. In de huidige markt is rond de vraagprijs bieden écht heel erg laag.. weet niet hoe hard eindhoven loopt, maar hier zit je minstens 20% boven de vraagprijs en dan nog wat erbovenop soms.

• Toke_gt
[...]

Lekker bezig zo, vanaf je vakantieadres! Voorwaarde financiering tweede bod lijkt me sowieso beter dan het eerste, los van de hoogte. Ik zou echt aangeven dat je nu even alles afwacht, eventueel tijdpad aangeven bij bieders en kijkers (uiterlijk bieden voor donderdag 16u) en dan hak je knoop door.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

SmurfLink schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:20:
Ik zou echt even wachten. In de huidige markt is rond de vraagprijs bieden écht heel erg laag.. weet niet hoe hard eindhoven loopt, maar hier zit je minstens 20% boven de vraagprijs en dan nog wat erbovenop soms.
Ik heb voor de verkoop van ons huis uitgebreid gebruik gemaakt van Walterliving. Bij ons in de buurt en in onze prijsklasse is dit jaar gemiddeld 8% boven de vraagprijs betaald waarbij er 1 keer onder de vraagprijs en 18 keer boven is betaald.
(zelfde regio, zelfde prijsklasse, andere stad :-) )

Ik durf zo niet te zeggen of dat in Eindhoven anders is maar het is hier nog niet zo waanzinnig als in sommige andere plaatsen.

• SmurfLink
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

Ik heb voor de verkoop van ons huis uitgebreid gebruik gemaakt van Walterliving. Bij ons in de buurt en in onze prijsklasse is dit jaar gemiddeld 8% boven de vraagprijs betaald waarbij er 1 keer onder de vraagprijs en 18 keer boven is betaald.
(zelfde regio, zelfde prijsklasse, andere stad :-) )

Ik durf zo niet te zeggen of dat in Eindhoven anders is maar het is hier nog niet zo waanzinnig als in sommige andere plaatsen.
Da's wel een flink verschil dan. Ik had Eindhoven nog net onder randstad geschaard. :+ Nog niet de gekste daar dus.

10% is hier inderdaad ongeveer het gemiddelde. Maar 't begint uit te schieten naar boven.

• Rmg
  • Nu online
In Eindhoven zelf is het ook aardig gekte, ons laagste bod was al ruim boven de vraagprijs.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Vandaag de eerste biedingen te horen gekregen, hoogste was 32K boven de vraagprijs.
Na overleg met de makelaar hebben mijn ouders het hoogste bod geaccepteerd (bijna 15% boven de vraagprijs). Het mooie was dat de potentiële koper geen voorbehouden had gemaakt.

Het balletje gaat nu echt rollen. Alhoewel het nog wel even gaat duren want sowieso kunnen ze pas medio november/eind november naar hun nieuwe appartement. En natuurlijk moet er nog een koopcontract komen.

• Nl-jeff
  • Laatst online: 13:21
Gefeliciteerd @Bommes met de bieding(en) die nu binnen komen!

Korte update, vandaag de brochure gekregen van de makelaar (concept) het plan is om a.s. maandag een vooraankondiging te doen (op hun media en kanalen) en Dinsdag naar op funda live te gaan met de woensdag een week later, de bezichtigingen. Fingers crossed :)
Wel vroeg ik de makelaar nog naar de bezichtigingen, hij heeft 1 dag geplanned (16 bezichtigingsslots). Toen ik vroeg naar het plan om meer bezichtigingen te faciliteren, kreeg ik terug dat dit de eerste aanzet was en we nog even het enthousiasme van de potentiele kopers afwachten.
Dat vond ik wel een beetje apart om daar vooraf geen rekening mee te houden, maar ca'va.
We gaan het meemaken. Fingers crossed.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Wij hebben het ook met zo'n online makelaar gedaan. En hoewel ik echt helemaal niets te klagen heb zou ik het niet nog eens doen.

Zelf bezichtigingen regelen, zelf tekst regelen, zelf de planning doen... Het zijn allemaal zorgen die een makelaar weg kan nemen. En nee, ik verwacht niet dat een makelaar een hoger bedrag zal realiseren. Ik verwacht wel dat hij een hoop werk weg kan nemen en een hoop stress kan besparen.

Afijn; ieder zijn ding. We houden nu zo'n €2000 in onze eigen zak. Kunnen we toch de mancave weer wat luxer inrichten in het nieuwe huis ;-)

• Pannencouque
Mooi om te zien wat goed opruimen van je huis kan doen. Het was hier echt geen bende, maar we hebben heel strak en zorgvuldig opgeruimd voor de foto's. Consequentie is dat de makelaar binnenkwam, veel complimenten gaf over hoe strak het eruit zag zonder speelgoed e.d., en meteen voorstelde de vraagprijs nog wat te verhogen :D

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:54

[..]

Had ik met een normale verkoopmakelaar een hoger bod kunnen krijgen? De kans is klein. Vergeet niet, het doel van een normale verkoopmakelaar is om het huis zo snel mogelijk te verkopen tegen zo weinig mogelijk moeite van de verkoopmakelaar zelf en hup naar de volgende klant.
Wij hadden een bod 6% boven de al stevige vraagprijs wel willen accepteren maar de makelaar dacht dat er op basis van de reacties tijdens de bezichtigingen wel meer in zat en wilde nog graag een extra dag bezichtigingen opzetten en heeft hiermee een extra € 25.000,- boven de in onze ogen al meer dan prima verkoopprijs binnen geharkt, toch weer € 350,- aan courtage extra voor deze makelaar :X

• sinovenator
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:58
De Rikster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:30:
[...]
toch weer € 350,- aan courtage extra voor deze makelaar :X
Dat is heel netjes van hem, met die 350 euro dekt hij niet het uurloon af voor een hele dag werk

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Pannencouque schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:01:
Mooi om te zien wat goed opruimen van je huis kan doen. Het was hier echt geen bende, maar we hebben heel strak en zorgvuldig opgeruimd voor de foto's. Consequentie is dat de makelaar binnenkwam, veel complimenten gaf over hoe strak het eruit zag zonder speelgoed e.d., en meteen voorstelde de vraagprijs nog wat te verhogen :D
Dat is ook zo. voor de foto's hadden wij in ons vorige huis enorm veel opgeruimd en zelfs weg gedaan. De fotograaf deed daar nog een schepje bovenop en de foto's waren boven verwachting mooi. Wel vind ik het een klein beetje vreemd dat een makelaar daar zelfs zijn vraagprijs op moet aanpassen, je zou denken dat deze niet gebaseerd is op dat soort zaken maar op m2, ligging, staat van onderhoud, etc. Ik verwacht dat een makelaar daar wel doorheen zou kunnen kijken.

• Rmg
  • Nu online
thejoker80 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:39:
[...]

Dat is ook zo. voor de foto's hadden wij in ons vorige huis enorm veel opgeruimd en zelfs weg gedaan. De fotograaf deed daar nog een schepje bovenop en de foto's waren boven verwachting mooi. Wel vind ik het een klein beetje vreemd dat een makelaar daar zelfs zijn vraagprijs op moet aanpassen, je zou denken dat deze niet gebaseerd is op dat soort zaken maar op m2, ligging, staat van onderhoud, etc. Ik verwacht dat een makelaar daar wel doorheen zou kunnen kijken.
Is ook gewoon een spelletje. Of je vraagprijs nou 5k hoger ligt of niet boeit echt niet in deze markt. Maar je klant vind het wel fijn zo'n veer in de kont.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

sinovenator schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is heel netjes van hem, met die 350 euro dekt hij niet het uurloon* af voor een hele dag werk
*Uurtarief ;) Z'n uurloon (als ie in loondienst is) zal een stuk lager liggen dan het equivalent van 350/dag :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rmg schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:55:
[...]

Is ook gewoon een spelletje. Of je vraagprijs nou 5k hoger ligt of niet boeit echt niet in deze markt. Maar je klant vind het wel fijn zo'n veer in de kont.
Dat zou goed kunnen ja. 5k is ook wel een beetje in de marge.

• De Rikster
AGee schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:57:
[...]

*Uurtarief ;) Z'n uurloon (als ie in loondienst is) zal een stuk lager liggen dan het equivalent van 350/dag :>
Nee mede-eigenaar maar dan nog, hij had ook zonder moeite die dag een andere woning kunnen inplannen en de courtage kunnen pakken over de gehele koopsom ipv deze 350 ekkies.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

De Rikster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:04:
[...]

Nee mede-eigenaar maar dan nog, hij had ook zonder moeite die dag een andere woning kunnen inplannen en de courtage kunnen pakken over de gehele koopsom ipv deze 350 ekkies.
Maar goed dan moet hij wel aanbod hebben natuurlijk. In denk dat er genoeg makelaars zijn die best wel wat meer woningen in de verkoop zouden willen hebben.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

[...]

Makelaar verhoogt de vraagprijs met een andere reden: het huis ziet er nu nóg beter uit dan hij had verwacht en als hij dan een hogere vraagprijs hanteert, hoeft hij niet 30 keer door de woning met mensen die hun bod baseren op de lagere vraagprijs. Als een makelaar vermoed dat hij dat huis in no-time kwijt is, zal hij in deze tijden hoog inzetten qua vraagprijs. Dan vallen de geïnteresseerden die hopen dat het huis nét binnen hun budget valt af en hou je vooral geïntereseerden over die het echt wel kunnen betalen.

Deed onze makelaar ook. Volgens hem had het helemaal geen zin om het huis scherper op de markt te zetten. Populaire wijk, een van de betere plekken in de wijk.... verkoopt toch wel. We hadden nu maar 1 "pannenkoek" die hij moest afpoeieren. Die heeft hij subtiel de deur gewezen voor ze überhaupt de hele eerste verdieping bekeken hadden. Toen liet de man (buitenlands stel, vrouw zei niets) al vallen dat het toch echt allemaal veel en veel te duur was en dat hij niet meer zou willen betalen dan 20% ónder de vraagprijs. Direct afgekapt en naar een iets goedkopere regio doorverwezen, zodat hij ze bij andere huizen niet nog eens tegen zou komen. :)

• De Rikster
ChUcKiE schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:31:
[...]

Maar goed dan moet hij wel aanbod hebben natuurlijk. In denk dat er genoeg makelaars zijn die best wel wat meer woningen in de verkoop zouden willen hebben.
Ja of dit is gewoon een fatsoenlijke makelaar die zich inzet voor zijn klanten en goede naam. Dat zou ook misschien een optie zijn..

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
sinovenator schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is heel netjes van hem, met die 350 euro dekt hij niet het uurloon af voor een hele dag werk
Dat misschien niet, maar als ik van een vriend te horen krijg dat de makelaar zo te werk is gegaan wil ik graag met die makelaar in zee.

Ik vind het vooral lastig dat niet ergens een vergelijkingswebsite is hiervoor. Met name op het gebied van tarieven, maar ook ervaringen (hoewel de bekende reviewsites dat al enigszins afdekken). Wat dat betreft zijn we wel 'verwend' met producten, verzekeringen, etc.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 8% gewijzigd door finsdefis op 01-09-2021 10:23]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben het bod van de 2de bieder geaccepteerd.
Voorwaarden waren meer dan prima.
Financiering en flink stuk onder de verkoop prijs en bouwkundige keuring 7k.
Nu dus het voorlopige koopcontract en die keuring afwachten.
Maar in principe is het dus verkocht... *O*

De eerste bieder wilde ineens ook nog bedenktijd. Daarmee hebben we ons vrij geacht verder te gaan met de 2de bieder.

[Voor 18% gewijzigd door Bommes op 01-09-2021 11:26]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Bommes schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:25:
Wij hebben het bod van de 2de bieder geaccepteerd.
Voorwaarden waren meer dan prima.
Financiering en flink stuk onder de verkoop prijs en bouwkundige keuring 7k.
Nu dus het voorlopige koopcontract en die keuring afwachten.
Maar in principe is het dus verkocht... *O*

De eerste bieder wilde ineens ook nog bedenktijd. Daarmee hebben we ons vrij geacht verder te gaan met de 2de bieder.
Gefeliciteerd! En de bezichtigingen die voor vandaag gepland waren? Gingen die nog door? Heeft dat nog wat opgeleverd?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Van de 4 die gepland waren vandaag was er eentje die voor de 2de keer wilde komen.
Die hebben echter gisterenavond via mail afgezegd.

Van de 3 resterende is er 1tje geannuleerd door de makelaar de andere 2 zijn waren te dicht op het accepteren van het bod om nog af te kunnen bellen.
Wat een hoe de makelaar die mensen gaat vertellen wat ik niet, de bezichtigingen zijn nu, op dit moment eigenlijk.

Voor morgen stond er ook nog eentje, die is ook afgezegd die de makelaar.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Gewoon uit interesse, je hebt niet het risico genomen om af te wachten of er nog een geweldig bod uit zou komen?
Of zat er een deadline aan het bod dat je nu geaccepteerd hebt?

• Laapo
  • Registratie: juni 2020
De Rikster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:04:
[...]

Of hij pakt nu zo een paar extra klanten, omdat hij blijkbaar heel goed zijn werk heeft gedaan. Een echt korte termijn makelaar zou misschien een andere afweging hebben gemaakt.

Daarnaast moeten die makelaars helemaal niet zo moeilijk doen om veel bezichtigingen te faciliteren. Ze presenteren zichzelf zo ook aan allemaal potentiële klanten.

Ik ben me nog aan het oriënteren wat makelaars betreft, mocht die van jou in Amsterdam werken dan ben ik wel erg benieuwd naar wie dat is.

• Toke_gt
Bommes schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:37:
Van de 4 die gepland waren vandaag was er eentje die voor de 2de keer wilde komen.
Die hebben echter gisterenavond via mail afgezegd.

Van de 3 resterende is er 1tje geannuleerd door de makelaar de andere 2 zijn waren te dicht op het accepteren van het bod om nog af te kunnen bellen.
Wat een hoe de makelaar die mensen gaat vertellen wat ik niet, de bezichtigingen zijn nu, op dit moment eigenlijk.

Voor morgen stond er ook nog eentje, die is ook afgezegd die de makelaar.
Gefeliciteerd @Bommes, dat is - met een beetje geduld en tandenknarsen :X - toch best mooi uitgepakt. Ik had het begrepen als je alle bezichtigingen had afgewacht, maar nu het alleen nog nieuwe kijkers zijn, begrijp ik ook dat je het met een goed bod verder afhandelt. Ergens is er een streep. oOo

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ChUcKiE schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:
Gewoon uit interesse, je hebt niet het risico genomen om af te wachten of er nog een geweldig bod uit zou komen?
Of zat er een deadline aan het bod dat je nu geaccepteerd hebt?
Er zijn nu iets van 16 of 17 bezichtigingen geweest.
1 stel dat 2 keer is komen kijken.
1 stel dat een 2de keer zou komen kijken maar heeft afgezegd.
1 bod onder de vraagprijs met volledige financiering in de voorwaarden. Van een stel dat heel erg twijfelen en na hun bod extra bedenk tijd wilde.

En het nu door ons geaccepteerde bod dat net iets over de vraagprijs is en nette voorwaarden heeft.

Het verkopen heeft dus niet helemaal opgeleverd wat we verwacht hadden in deze gekke markt.
Dat wil toch wat zeggen natuurlijk. Locatie net niet dorp net niet stad, niet kunnen parkeren voor het huis, redelijk drukke weg voor de deur, ect.
Dit alles heeft ons doen gaan voor dit bod.

Er is echt niets verkeerds aan ons huis, wij vinden het nog steeds een fijne plek, een fijn huis met erg vriendelijke buren. In een toch erg mooie landelijke omgeving.
Het is dus niet dat we een krot in een tokkie wijk verkopen.

En daarbij is de waarde stijging in 3 jaar tijd echt ontzettend goed en veel hoger dan dat we, zelfs in deze tijd, ingeschat hadden.

Deze overwaarde met "wat" eigen geld maakt dat we straks met slechts 2 ton hypotheek in een riante (garage geschakelde) vrijstaande woning kunnen gaan wonen.
Onze woonlasten gaan dus best fors naar beneden.

Count you blessings dus en gaan voor wat okay voelt.

@Toke_gt thanks :Y

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag is de bouwtechnische keuring van ons huis op verzoek van de koper.
Hij laat er geen gras over heen groeien, volgens onze makelaar benaderd hij het heel zakelijk.

Concept koopovereenkomst is door ons al goedgekeurd en kan dus definitief gemaakt worden voor ondertekening.

• jichem
Members only:

• Pannencouque
[...]

De makelaar wel, maar de kopers niet. Dat zei hij ook. Dus we hebben onszelf een dienst bewezen. En hij pakt 100 euro meer courtage. /care.
De Rikster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:30:
[...]

Wij hadden een bod 6% boven de al stevige vraagprijs wel willen accepteren maar de makelaar dacht dat er op basis van de reacties tijdens de bezichtigingen wel meer in zat en wilde nog graag een extra dag bezichtigingen opzetten en heeft hiermee een extra € 25.000,- boven de in onze ogen al meer dan prima verkoopprijs binnen geharkt, toch weer € 350,- aan courtage extra voor deze makelaar :X
Daar had ie het dus niet voor hoeven doen want komt kostentechnisch dus niet uit. Maar wel mooi voor jullie zo.
De Rikster schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:14:
[...]

Ja of dit is gewoon een fatsoenlijke makelaar die zich inzet voor zijn klanten en goede naam. Dat zou ook misschien een optie zijn..
Jup. Er wordt een beeld geschetst dat alle makelaars boeven zijn. Dat is imo niet terecht. Je hebt ze ertussen, maar er is ook gewoon fatsoenlijk volk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Inmiddels is de bedenktijd ook voorbij, koper heeft getekend zonder voorbehoud van financiering dus het is nu 100% rond, 1 november is de overdracht. *O* lekker vlot gegaan binnen 3 weken definitief verkocht.

[Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 03-09-2021 11:18]

• JeroenE
  • Niet online
@jichem
Members only:

• jichem
Members only:

• JeroenE
  • Niet online
@jichem
Members only:

• jichem
Members only:

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Een bod vér boven de vraagprijs en dan onder voorbehoud van 100% financiering is kansloos in de meeste gevallen. Dat kan maar 2 kanten op:
- het gaat niet door
- kopers zullen tevreden moeten zijn met minder dan 100% financiering

• jichem
BazzH schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:05:
[...]

Een bod vér boven de vraagprijs en dan onder voorbehoud van 100% financiering is kansloos in de meeste gevallen. Dat kan maar 2 kanten op:
- het gaat niet door
- kopers zullen tevreden moeten zijn met minder dan 100% financiering
Members only:

• vdiermen
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:25
Net zoals jijzelf? ;)

• jichem
vertel, ik sta open voor feedback.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BazzH schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:05:
[...]

Een bod vér boven de vraagprijs en dan onder voorbehoud van 100% financiering is kansloos in de meeste gevallen.
Hangt er vanaf, vraagprijs is lang niet altijd taxatiewaarde. Maar als verkoper kun je dat wel aardig inschatten. Een huis met taxatiewaarde van 300K en dan verkopen voor 325K met 100% financiering is idd kansloos.

En die taxaties zijn ook wel enigszins flexibel. De taxateur die ik inschakelde voor het door ons gekochte huis vroeg als eerste wat we er voor betaald hadden. 'Toevallig' is het huis getaxeerd op 2500 euro meer. :P

[Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 03-09-2021 17:03]

• JeroenE
  • Niet online
@jichem
Members only:

• jichem
Members only:

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chaoss schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:16:
[...]

Inmiddels is de bedenktijd ook voorbij, koper heeft getekend zonder voorbehoud van financiering dus het is nu 100% rond, 1 november is de overdracht. *O* lekker vlot gegaan binnen 3 weken definitief verkocht.
Bij mijn ouders verliep het anders. De hoogste bieder trok zich terug, die daaronder had geen interesse meer dus nu is de op twee-na-hoogste bieder aan de beurt...

Maar jij iig gefeliciteerd (y)

• Scuderia110
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:56:
[...]

Hangt er vanaf, vraagprijs is lang niet altijd taxatiewaarde. Maar als verkoper kun je dat wel aardig inschatten. Een huis met taxatiewaarde van 300K en dan verkopen voor 325K met 100% financiering is idd kansloos.

En die taxaties zijn ook wel enigszins flexibel. De taxateur die ik inschakelde voor het door ons gekochte huis vroeg als eerste wat we er voor betaald hadden. 'Toevallig' is het huis getaxeerd op 2500 euro meer. :P
Die taxaties zijn een wassen neus, ons huis is vorig jaar verkocht voordat het op funda stond. Moest getaxeerd worden ivm overbrugging, 1e vraag was de verkoopprijs, vervolgens een zucht hoe die dat nou weer moest gaan onderbouwen. Maar uiteraard exact getaxeerd op de verkoopprijs. En terecht, want blijkbaar is dat de markt.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Scuderia110 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:59:
[...]

Die taxaties zijn een wassen neus, ons huis is vorig jaar verkocht voordat het op funda stond. Moest getaxeerd worden ivm overbrugging, 1e vraag was de verkoopprijs, vervolgens een zucht hoe die dat nou weer moest gaan onderbouwen. Maar uiteraard exact getaxeerd op de verkoopprijs. En terecht, want blijkbaar is dat de markt.
Het probleem bij "afwijkende" taxaties is wel dat als een andere makelaar bijvoorbeeld voor de koper ook gaat taxeren en hij beduidend hoger of juist lager uitkomt er een probleem ontstaat bij beide taxateurs. De NWWI gaat ze dan beide vragen waarom het verschil zo groot is en vraagt ze het op te lossen.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18:48
Zo heb ik meegemaakt dat een taxateur de opdracht kreeg om een huis 'zo laag mogelijk' te taxeren (door derden). Zes maanden later vroeg ik aan diezelfde taxateur om het huis 2 nummers verder op 'zo hoog mogelijk' te taxeren. Dan heb je dus een beetje hetzelfde, maar met 1 en dezelfde taxateur. Uiteindelijk kwam ze niet helemaal op het streefbedrag uit. Maar omdat ze wel 1 dingetje kon vinden die anders was tussen de huizen kon ze wel een andere m2 prijs verklaren.

Het ene huis kijkt uit op een dode muur, het andere huis op een parkeerplaats: "Mooie zichtlijnen"

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Scuderia110
  • Registratie: september 2017
  • Niet online
ChUcKiE schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:03:
[...]

Het probleem bij "afwijkende" taxaties is wel dat als een andere makelaar bijvoorbeeld voor de koper ook gaat taxeren en hij beduidend hoger of juist lager uitkomt er een probleem ontstaat bij beide taxateurs. De NWWI gaat ze dan beide vragen waarom het verschil zo groot is en vraagt ze het op te lossen.
Taxatie vd koper kwam ook op de koopsom, het slaat nergens op, 2x € 500 down the drain. Het zal voorkomen dat een woning lager getaxeerd wordt dan de koopsom. Maar in de praktijk kent elke hypotheekboer een bevriende taxateur die het gewoon regelt.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Potentiële koper heeft afgehaakt.

Heeft een bouwtechnische keuringen laten uitvoeren afgelopen vrijdag.
Daaruit kwamen en aantal punten.
Waarvan een aantal netjes gemeld in de lijst met vragen en ook zeker zichtbaar tijdens bezichtiging.

Daarop heeft hij zijn bod gebaseerd.

Evengoed hij stuurde dit rapport vrijdag avond net voor 17:00 naar onze makelaar met een nieuw bod de helft van de kosten gemeld in de keuring lager.

In dat rapport zitten n ook herstel/verbeter kosten lange termijn en dus zaken die op voorhand duidelijk gemeld en zichtbaar waren.

Lang verhaal kort:
Hij doet vrijdagavond dus een nieuw bod, onze makelaar krijgt zondagochtend en apje dat hij afziet van de koop omdat hij nog geen reactie heeft ontvangen.
Onze makelaar reageert via de dat ook hij een volle agenda en weekend heeft. Dat hij met ons moest overleggen, wat hij zaterdagmiddag heeft gedaan. En dat hij net op zondagochtend een mail aan het schrijven was met een reactie en tegen bod vanuit ons.
Ook vraagt hij de koper of hij deze mail nog moet versturen.
App gelezen maar geen enkele reactie meer... |:(
Morgenvroeg gaat onze makelaar er nog even achter aan bellen... Maar WTF zeg.

We hebben nog een aantal andere potentiële kopers achter de hand. Dus het komt wel goed allemaal.

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:38
Bommes schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:47:

Hij doet vrijdagavond dus een nieuw bod, onze makelaar krijgt zondagochtend en apje dat hij afziet van de koop omdat hij nog geen reactie heeft ontvangen.
kansloos dit gedraag als die je huis graag had willen kopen had die ook tot maandag kunnen wachten

maar goed zijn pech denk ik maar

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:09
Kansloos zo'n koper. En die staat nu natuurlijk bij alle andere huizen die via jullie makelaar in de verkoop komen nu natuurlijk ook onderaan de lijst. Iedereen snapt toch dat het vrijdag na 17.00 uur weekend is en dat er dan in principe op zijn vroegst maandagochtend een inhoudelijke reactie zal komen?

Koper gaat het met zo'n handelswijze nog lastig krijgen...

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En dan het gedrag om potentiele kosten in aftrekking van de verkoopprijs halen.

Kijk, op het moment dat de fundering met betonrot vervangen moet worden, dan is de prijs van het huis er waarschijnlijk al naar. Of wat de gek er voor geeft met de huidige markt.

Maar onderhandelen in deze markt over toekomstig onderhoud...? Het meeste onderhoud wordt geschaard onder: 'dan kan je het zelf kiezen', als bijvoorbeeld een badkamer of keuken vervangen moet worden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• jichem

Waarvan een aantal netjes gemeld in de lijst met vragen en ook zeker zichtbaar tijdens bezichtiging.

Evengoed hij stuurde dit rapport vrijdag avond net voor 17:00 naar onze makelaar met een nieuw bod de helft van de kosten gemeld in de keuring lager.

In dat rapport zitten n ook herstel/verbeter kosten lange termijn en dus zaken die op voorhand duidelijk gemeld en zichtbaar waren.

Lang verhaal kort:
Onze makelaar reageert via de dat ook hij een volle agenda en weekend heeft. Dat hij met ons moest overleggen, wat hij zaterdagmiddag heeft gedaan. En dat hij net op zondagochtend een mail aan het schrijven was met een reactie en tegen bod vanuit ons.

We hebben nog een aantal andere potentiële kopers achter de hand. Dus het komt wel goed allemaal.
Wow! Dit is echt een absurde mentaliteit zeg.
Onze makelaar werkt niet eens op zaterdag, die hadden maandagochtend het waarschijnlijk pas overlegd.

Hopen dat je uit de andere kopers een goede deal kan slepen, want met zo'n figuur moet je helemaal niet willen onderhandelen.

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004

Lang verhaal kort:

Mijn gok is dat de koper een bod heeft gedaan wat echt op de max zit van de mogelijkheden. En dan kunnen kopers heel erg zenuwachtig worden. En dan doet die koper een bod op vrijdagavond en krijgt geen reactie en begint te freaken.

Anyways, hopelijk krijg je een definitief ja of nee. En sommige gespannen kopers kunnen het ook nog daarna erg lastig maken met teveel gedoe over het koopcontract enzo.

[Voor 4% gewijzigd door Kalentum op 06-09-2021 09:16]

PVoutput

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee