Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 101 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
badboyqxy schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:24:
@marvel27 waar kom je zelf op uit als je alles meet?
We hebben gisteren pas de brochure met plattegrond gekregen, dus nog niet zelf opgemeten. Maar ik heb wel even de plattegrond die onze makelaar gemaakt heeft vergeleken met de oorspronkelijke plattegrond van toen we het huis hebben gekocht, en de afmetingen zijn vergelijkbaar, soms 10cm langer en soms korter.

@Rmg 2 van de 3 taxaties hebben in het afgelopen jaar plaatsgevonden, waardoor de regels dezelfde zijn, neem ik aan. Ik was erbij, en ze hebben echt elke ruimte opgemeten met zo'n laser afstandsmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
marvel27 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

We hebben gisteren pas de brochure met plattegrond gekregen, dus nog niet zelf opgemeten. Maar ik heb wel even de plattegrond die onze makelaar gemaakt heeft vergeleken met de oorspronkelijke plattegrond van toen we het huis hebben gekocht, en de afmetingen zijn vergelijkbaar, soms 10cm langer en soms korter.

@Rmg 2 van de 3 taxaties hebben in het afgelopen jaar plaatsgevonden, waardoor de regels dezelfde zijn, neem ik aan. Ik was erbij, en ze hebben echt elke ruimte opgemeten met zo'n laser afstandsmeter.
Hebben de taxateurs ook daadwerkelijk gemeten?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier is de oppervlakte ook afgenomen omdat de meet methodes blijkbaar zijn aangepast. Vroeger werdt vrij simpel lengte X breedte gedaan. En telde ongeveer alles als woon oppervlakte. Inbouwkasten en laatste stukje onder schuin dak telt nu bijvoorbeeld al niet meer mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 14-08-2021 19:23 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Martinusz schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:14:
[...]

Hebben de taxateurs ook daadwerkelijk gemeten?
Ze hebben elke kamer opgemeten met een laser afstandsmeter. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
marvel27 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Ze hebben elke kamer opgemeten met een laser afstandsmeter. Of bedoel je iets anders?
Nee dat bedoelde ik inderdaad.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24
marvel27 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Zijn alle in metingen onder de zelfde norm gedaan? Vermoedelijk zit daar het verschil? Met name de ruimte onder de schuine kap en eventuele zolder zonder vaste trap wordt anders behandelt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Gijsje22 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:41:
Dat met die bonusconstructie werkt denk ik ook alleen maar als je een eenpitter hebt. Als je een makelaar hebt bij een wat groter kantoor die gewoon in dienst is daar maakt het hem niets uit, hij krijgt zijn salaris toch wel.
True. Hij moet wel wat van de bonus terugzien anders is het nutteloos.
Crazy D schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

En dan zet ie het 10% lager in de markt dan dat hij eigenlijk wellicht had willen doen, er wordt sowieso overboden. Easy money. Ik geloof wel in een bonus constructie als incentive maar niet in de huidige markt. In de huidige markt is het gewoon een kwestie van zelf bepalen wanneer je het uiterlijk verkocht wilt hebben, biedingen komen toch wel. En hoe langer je wacht hoe hoger het bod. Maar op een gegeven moment wil je er ook vanaf zijn zodat je verder kunt.
Ook die snap ik. Maar zaak is om ook daar zeggenschap in te hebben (en die heb ik gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:42
Source90 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:25:
[...]

Bij ons ook verplichte taxatie, echter niet hoeven verkopen. Doen wij wel ergens in het najaar.
Gok ook dat animo hoger is (oplevering Q1/22, nieuwbouw), wanneer de oplevering van onze huidige woning in 3-6 maanden is i.p.v. over een jaar.
Oplevering van nieuwbouw wordt nu geschat op december. Om deze reden gaan wij hem eind september op Funda zetten, hoop dat de koop oktober/november rond is. 6 maanden oplevering en wij hebben genoeg tijd om alles rond te breien in de nieuwbouw.
Foto's worden donderdag al wel gemaakt.

Dit betreft de woning van mijn partner, eerste indicatie van makelaar is om hem met een vraagprijs van 239k online te zetten.
Nu is er ook bouwval (keuken uit 1990 (toen nog huur was), oorspronkelijke badkamer (huur), oude binnendeuren, geen vloer en enkel glas) te koop gezet voor 230k.

Wij hebben een nieuwe keuken (Siemens apparatuur), nieuw 3 fase groepenkast (12 groep), nieuwe binnendeuren, nieuwe badkamer en overal dubbel glas. [Nieuw in deze is 3 jaar oud]

Ga eens navraag doen of de vraagprijs niet omhoog mag.

Staan tevens nog 3 woningen te koop, identiek aan elkaar en allen ex-huur opgeknapt tot basis. 20m2 kleiner en vraagprijs 225k. Allen binnen 2 weken op onder bod/verkocht op voorbehoud.

---

Wij hebben met een 2-mans makelaar bedrijf de afspraak dat wij 1% courtage betalen, met een minimum van 2.500€.

Ik zat zelf te denken aan een constructie van 1% tot 250k (zoals nu) en 10% voor alle overwaarde boven 250k als extra impuls.
Of is dit te gortig?

Nu zou hij 2600€ pakken op 260k.
Straks 3600€ met 10% over 10k. Maakt het mogelijk een stuk interessanter voor hen?

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-08-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 16:31

Kju

Even terug komen op ‘de beste periode om je huis te verkopen’, Funda heeft het ook zelf uitgezocht..
Persoonlijk vind ik eind januari tot medio februari wel de slechtste periode, zelfs in 2021 was dat voor mij merkbaar.

@marvel27 Het is geen rocket science. De metingen zijn op basis van NEN2580 met als uitzondering dat er niet wordt gecorrigeerd voor binnenmuren. Hier vind je alle info die je nodig hebt om het zelf op te meten: Waarderingskamer
Lees de veelgestelde vragen ook goed.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Source90 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Oplevering van nieuwbouw wordt nu geschat op december. Om deze reden gaan wij hem eind september op Funda zetten, hoop dat de koop oktober/november rond is. 6 maanden oplevering en wij hebben genoeg tijd om alles rond te breien in de nieuwbouw.

Dit betreft de woning van mijn partner, eerste indicatie van makelaar is om hem met een vraagprijs van 239k online te zetten.
Nu is er ook bouwval (keuken uit 1990 (toen nog huur was), oorspronkelijke badkamer (huur), oude binnendeuren, geen vloer en enkel glas) te koop gezet voor 230k.

Wij hebben een nieuwe keuken (Siemens apparatuur), nieuw 3 fase groepenkast (12 groep), nieuwe binnendeuren, nieuwe badkamer en overal dubbel glas. [Nieuw in deze is 3 jaar oud]

Staan tevens nog 3 woningen te koop, identiek aan elkaar en allen ex-huur opgeknapt tot basis. 20m2 kleiner en vraagprijs 225k. Allen binnen 2 weken op onder bod/verkocht op voorbehoud.

---

Wij hebben met een 2-mans makelaar bedrijf de afspraak dat wij 1% courtage betalen, met een minimum van 2.500€.

Ik zat zelf te denken aan een constructie van 1% tot 250k (zoals nu) en 10% voor alle overwaarde boven 250k als extra impuls.
Of is dit te gortig?

Straks 3600€ met 10% over 10k. Maakt het mogelijk een stuk interessanter voor hen?
Als de woningen zo snel gaan win je daar weinig mee denk ik. Zal dan wel bij inschrijving worden, heeft die makelaar ook geen invloed op (nou ja, zo hoort het te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ons huis staat dus sinds vrijdag op Funda, de funda statistieken gaan lekker, heel erg benieuwd hoeveel afspraken er morgen bij komen.

Daarnaast ook een raar idee dat andere mensen nu ons huis bekijken. Verhuizen wordt ook een raar idee na dik 15 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Chaoss Ziet er strak uit! Wat een prijzen nog daar, daar koop je hier nog geen appartementje voor van 50m2.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HereIsTom schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:04:
@Chaoss Ziet er strak uit! Wat een prijzen nog daar, daar koop je hier nog geen appartementje voor van 50m2.
Hoe heb je het huis gevonden, had hier toch geen link geplaatst? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
Chaoss schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

Hoe heb je het huis gevonden, had hier toch geen link geplaatst? :D
Gokje: Vraagprijs uit een eerdere post en woonplaats uit je profiel. Met de datum van plaatsing op Funda geeft dat één resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Miyamoto schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

Gokje: Vraagprijs uit een eerdere post en woonplaats uit je profiel. Met de datum van plaatsing op Funda geeft dat één resultaat. ;)
Als je op deze uit kwam dan zat je goed: https://www.funda.nl/koop...-42401818-hanebalken-332/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

HereIsTom schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:04:
Tja het is niet voor niets dat veel 'westerlingen' richting friesland/groningen/Drenthe gaan. Je verkoop 'daar' een rijtjeswoning voor 4 ton en dan koop je hier een 2 onder 1 kap met 2x zoveel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja zo kwam ik daar ook op uit :+
Chaoss schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Tja het is niet voor niets dat veel 'westerlingen' richting friesland/groningen/Drenthe gaan. Je verkoop 'daar' een rijtjeswoning voor 4 ton en dan koop je hier een 2 onder 1 kap met 2x zoveel ruimte.
Tja het is dat ik er niks en niemand ken (alleen jou nu dus :)) anders wist ik het wel.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Source90 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

---

Of is dit te gortig?

Ik vind je voorstel veel te genereus. Zo te horen is jullie woning wel wat meer waard met alles dat opgeknapt is. Plus, in de markt zit al een tendens van overbieden, dus de kans dat er bij een enigszins realistische vraagprijs al een paar procent overboden wordt, is heel groot. Ik zou een extraatje alleen bieden als echte extra incentive en waar de makelaar ook z'n best voor moet doen. Dus niet wat in de markt zit, maar dat hij tijdens de bezichtigingen de mensen al zo voorbewerkt dat ze nog meer gaan overbieden dan ze normaal zouden doen, mede omdat hij daar nu iets extra's bij te winnen heeft.

Dus je kunt dan bijv 10% van alles boven 270k doen om te stimuleren (bij VP 240k), of bijvoorbeeld een lagere standaardcourtage en dan een bonusmodel. Maar niet 'zomaar' 10% weggeven boven 250k. Als het verkocht wordt voor 265 zat dat wat mij betreft gewoon in de markt en geef je 1.500 euro weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Pannencouque schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
Ik vind je voorstel veel te genereus. Zo te horen is jullie woning wel wat meer waard met alles dat opgeknapt is. Plus, in de markt zit al een tendens van overbieden, dus de kans dat er bij een enigszins realistische vraagprijs al een paar procent overboden wordt, is heel groot. Ik zou een extraatje alleen bieden als echte extra incentive en waar de makelaar ook z'n best voor moet doen. Dus niet wat in de markt zit, maar dat hij tijdens de bezichtigingen de mensen al zo voorbewerkt dat ze nog meer gaan overbieden dan ze normaal zouden doen, mede omdat hij daar nu iets extra's bij te winnen heeft.

Dus je kunt dan bijv 10% van alles boven 270k doen om te stimuleren (bij VP 240k), of bijvoorbeeld een lagere standaardcourtage en dan een bonusmodel. Maar niet 'zomaar' 10% weggeven boven 250k. Als het verkocht wordt voor 265 zat dat wat mij betreft gewoon in de markt en geef je 1.500 euro weg.
Ah, ben wel beetje in dubio.
Blijft een appartement, zelf gekocht voor 165k paar jaar geleden en nu getaxeerd op 215k voor nieuwe hypotheek. Toen had mijn vriendin al het gevoel dat ze de boel aan het flashen was haha.
Daarna kwam de makelaar met 239k. 250k is on deze buurt denk ik wel redelijk aan de prijs. Denk niet dat 270k realistisch is.

Ga wel eerst uitvragen of de vraagprijs omhoog bijgesteld wordt.

Wij houden voor onszelf rekening met 210k, om financieel rond te komen.
Wellicht heb je in het keukentopic gelezen dat wij nu wel 5k meer uitgeven voor duurdere apparatuur, maar een vraagprijs van 250 en 270k krijgen had ik niet voor mogelijk gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

Bommes

Capo del formaggio

Nadat onze woning zaterdag op Funda is gekomen zitten we nu aan het einde van de eerste werkdag daarna op 10 geplande bezichtigingen.
Op de Funda statistieken: 68.865 keer gevonden, 4.119 keer bekeken. 6% conversie.
Mijn inziens heb je niet heel veel aan die cijfers, of althans ik zou niet weten wat ik er mee kan.

Morgen de eerste 3 bezichtigen, woensdag 4 keer en zaterdag weer 3.
Tof dat er al 10 zijn gepland maar we vinden het toch erg spannend.
Je verwacht toch meer in deze tijd maar dat slaat eigenlijk nergens op.
Een aantal jaren terug was dit al een bizar goed resultaat in zo een korte tijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Bommes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:14:
Nadat onze woning zaterdag op Funda is gekomen zitten we nu aan het einde van de eerste werkdag daarna op 10 geplande bezichtigingen.
Op de Funda statistieken: 68.865 keer gevonden, 4.119 keer bekeken. 6% conversie.
Mijn inziens heb je niet heel veel aan die cijfers, of althans ik zou niet weten wat ik er mee kan.

Een aantal jaren terug was dit al een bizar goed resultaat in zo een korte tijd.
Welke regio/prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Rmg regio Eindhoven, buur dorpje.
Vraagprijs € 349.000.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Wok

Dakloos...

Bommes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:28:
@Rmg regio Eindhoven, buur dorpje.
Vraagprijs € 349.000.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Wok inderdaad, was misschien iets te specifiek met de vraagprijs maakt het makkelijk te vinden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque

Dat klinkt inderdaad niet fantastisch. Mogelijk toch het zomerseizoen dat je dwarszit? Ik zou met zulke cijfers best teleurgesteld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:23
Ik begrijp je gevoel, maar je kunt het ook zo bekijken: je hebt maar 1 koper nodig. Er hoeft morgen maar net iemand te zijn die al paar keer heeft misgegrepen en dit huis per se wil hebben.
Succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Alles schoon en opgeruimd.
Laat de eerste 3 maar komen.
Straks om 13:30 uur starten de bezichtigingen voor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 01:01
Succes! Ik ga eind van het jaar in dezelfde regio verkopen, vooralsnog staan alle seinen op heel fel groen qua verwachtingen.

Ik moet wel zeggen dat jullie locatie wel een specifieke is, ik kan me voorstellen dat dat ook iets minder kopers trekt. Met alle nieuwsberichten over het magere aanbod, is er vast wel een bij die een goed bod doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

Dat aantal keer bekeken is dus echt geen indicatie. Hier mijn appartement 3000 keer bekeken en er zijn nu 17 bezichtigingen ingepland. Het doel was 15-20 bezichtigingen te krijgen van de makelaar dus dat is gelukt. Hopelijk komt iedereen ook opdagen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Vorige week dinsdag zijn we live gegaan. Na 2 dagen stonden we op 15 bezichtigingen, vanochtend de laatste 8. Komende vrijdag de deadline voor het bod. Dan is de spanning er eindelijk af.

Edit; overigens slechts 3000x bekeken, de makelaar gaf aan dat het aantal bezichtigingen voor de vakantie periode wel hoog was, ik vroeg haar wat de vakantie in coronatijd nog inhoud. Daar had ze geen antwoord op, alles is op dit moment anders.

[ Voor 84% gewijzigd door jichem op 17-08-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

@Bommes En, hoe is het gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog geen vervolg reacties uit de bezichtigen.
Gisteren zouden het er 4 zijn daarvan zijn er echter 2 verplaatst naar zaterdag.
Dus maandag zijn er 3 en gisteren 2 geweest, 5 totaal tot nu toe. Zaterdag volgen de volgende 5.

De laatste die gisteren kwam was erg geïnteresseerd, had zich verdiept in de plannen in onze wijk (nieuwbouw uitbreidingen in de velden achter ons huis).
Haar man was er niet bij, de makelaar verwacht dat ze samen nog een 2de bezichtiging willen.

Heel eerlijk valt het mij wel tegen.
Ik had meer bezichtigingen verwacht en dan daaruit ook sneller en bod.

Natuurlijk is dat onzin eigenlijk, het staat pas sinds afgelopen zaterdag online.
Maar goed met deze overspannen markt en onze ervaringen met zelf kopen had ik nu andere verwachtingen.

Het is wel te verklaren: vakantie periode en ons huis staat toch wel op een wat bijzondere plek.
Tussen stad en dorp in, dat moet je maar net willen.

Edit: zit dit bericht te schrijven en wordt gebeld door de makelaar.
Nog 3 bezichtigen er bij. Morgen 1 losse en zaterdag de andere 2. Totaal dus nu op 13 bezichtigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Bommes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:55:
Nog geen vervolg reacties uit de bezichtigen.
Gisteren zouden het er 4 zijn daarvan zijn er echter 2 verplaatst naar zaterdag.
Dus maandag zijn er 3 en gisteren 2 geweest, 5 totaal tot nu toe. Zaterdag volgen de volgende 5.

De laatste die gisteren kwam was erg geïnteresseerd, had zich verdiept in de plannen in onze wijk (nieuwbouw uitbreidingen in de velden achter ons huis).
Haar man was er niet bij, de makelaar verwacht dat ze samen nog een 2de bezichtiging willen.

Heel eerlijk valt het mij wel tegen.
Ik had meer bezichtigingen verwacht en dan daaruit ook sneller en bod.

Natuurlijk is dat onzin eigenlijk, het staat pas sinds afgelopen zaterdag online.
Maar goed met deze overspannen markt en onze ervaringen met zelf kopen had ik nu andere verwachtingen.

Het is wel te verklaren: vakantie periode en ons huis staat toch wel op een wat bijzondere plek.
Tussen stad en dorp in, dat moet je maar net willen.

Edit: zit dit bericht te schrijven en wordt gebeld door de makelaar.
Nog 3 bezichtigen er bij. Morgen 1 losse en zaterdag de andere 2. Totaal dus nu op 13 bezichtigingen.
Dat gaat helemaal goed komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Na een jaar of 2 aanwezigheid in het ervaringen met het bouwen van een huis is het nu tijd om me hier te melden 😂
We gaan een redelijk uniek object verkopen. Het is een passiefhuis, onder architectuur gebouwd en redelijk compact, zie hier voor een impressie. Inmiddels gesprek gehad met twee makelaars. Beide waren enthousiast maar gaven ook toe dat de doelgroep voor dit soort objecten kleiner is. Een van de makelaars is aangesloten bij een kantoor wat in het heel het land actief is, mijn eerste gedachte was dat dat een pluspunt is omdat je voor dit huis misschien ook mensen in de randstad wil bereiken die opzoek zijn naar iets unieks in de ‘provincie’.
Nu heb ik totaal geen ervaring met het verkopen van een huis. Hebben mensen hier ervaring met het verkopen van een uniek huis? Tips? Do’s en dont’s? Hoor graag :)

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Vantage92 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:18:
Na een jaar of 2 aanwezigheid in het ervaringen met het bouwen van een huis is het nu tijd om me hier te melden 😂
We gaan een redelijk uniek object verkopen. Het is een passiefhuis, onder architectuur gebouwd en redelijk compact, zie hier voor een impressie. Inmiddels gesprek gehad met twee makelaars. Beide waren enthousiast maar gaven ook toe dat de doelgroep voor dit soort objecten kleiner is. Een van de makelaars is aangesloten bij een kantoor wat in het heel het land actief is, mijn eerste gedachte was dat dat een pluspunt is omdat je voor dit huis misschien ook mensen in de randstad wil bereiken die opzoek zijn naar iets unieks in de ‘provincie’.
Nu heb ik totaal geen ervaring met het verkopen van een huis. Hebben mensen hier ervaring met het verkopen van een uniek huis? Tips? Do’s en dont’s? Hoor graag :)
Sorry, geen ervaring mee. Wel nieuwsgierig waarom je er vanaf wilt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vantage92
praliwi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:42:
[...]

Sorry, geen ervaring mee. Wel nieuwsgierig waarom je er vanaf wilt? :P
Relatie uit ;-) En mijn ex kan hier niet in haar eentje wonen. En ondanks dat het een verschrikkelijk fijn huis is en het verkopen wel pijn doet, wil ik niet mijn verdere leven als single in Ommen slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Vantage92 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:45:
[...]

Relatie uit ;-) En mijn ex kan hier niet in haar eentje wonen. En ondanks dat het een verschrikkelijk fijn huis is en het verkopen wel pijn doet, wil ik niet mijn verdere leven als single in Ommen slijten.
Ah. Ik dacht misschien bevalt de woning zelf niet, was nieuwsgierig wat je dan anders zou doen een volgende keer. Succes met de verkoop, gaaf huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
"Wasmachinee wordt regenwater voor gebruikt."
Hoe komt dat uit de machine, is dat eerst gefilterd?

• Vantage92
Source90 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

"Wasmachinee wordt regenwater voor gebruikt."
Hoe komt dat uit de machine, is dat eerst gefilterd?
Ik dacht waar lees je dat? Dat was eerst het idee maar hebben we nog niet geprobeerd. Het water wordt wel gefilterd, bij de wc’s merk ik geen verschil tov ‘normaal’ water. Maar ik kom hier niet om allemaal opmerkingen over mijn huis te krijgen maar voor keiharde tips om het goed te verkopen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Vantage92 op 19-08-2021 20:11 ]

• Source90
Vantage92 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Ik dacht waar lees je dat? Dat was eerst het idee maar hebben we nog niet geprobeerd. Het water wordt wel gefilterd, bij de wc’s merk ik geen verschil tov ‘normaal’ water. Maar ik kom hier niet om allemaal opmerkingen over mijn huis te krijgen maar voor keiharde tips om het goed te verkopen ;-)
Was ook offtopic :)
Stond bij toelichting water, is nu weg zie ik.

Met name benieuwd hoe het werkt/beviel, zie je niet elke dag langskomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 20-08-2021 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Voor een huis zoals dit moet je goed kunnen uitleggen hoe het werkt en in de praktijk bevalt.
Iets meer dan een opsomming van wat er aanwezig is. Je moet het verhaal vertellen achter de keuzes.

Grootste pluspunten zijn lage energiekosten en verwarming. 100% energietransitie klaar en een mooie ligging. Geen verdere investeringen benodigd.

Ik denk dat je eerst moet bepalen waarom je wil verhuizen uit zo'n recente woning.
Hoe oud ben je en waarom naar wat anders en wat trekt mensen aan voor zo'n huis.

Het klinkt vreemd maar de echte idealisten willen liever zelf zo'n huis bouwen.
Logische doelgroep zou vermogend 50 plus kunnen zijn welke kleiner willen gaan wonen op een mileuvriendelijke manier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 10:45
Pannencouque schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:56:
70k boven vraagprijs klinkt erg mooi :) Maar is natuurlijk wel afhankelijk van hoe reëel de vanaf-prijs was. En of jullie en de makelaar het idee hadden dat er meer in het vat zou zitten.

Desondanks zijn dit leuke opstekers. Dat betekent wat extra luxe in het nieuwe huis en een klein deukje in de nieuwe hypotheek slaan wellicht :)
De vanafprijs was ongeveer 10% lager dan de geschatte verkoopprijs. Onze vanafprijs was een scherpe prijs als je zag voorwat voor bizarre vanafprijzen bepaalde andere huizen in de stad te koop werden aangeboden. Desondanks hebben we toch binnen een jaar 130k overwaarde gerealiseerd :P

De woning is nu na iets meer als 3 weken definitief verkocht. Er zijn geen ontbindende voorwaarden die nog van toepassing zijn.

MvG,

Michael

[ Voor 7% gewijzigd door michaelrr op 20-08-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
jichem schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:17:
Vorige week dinsdag zijn we live gegaan. Na 2 dagen stonden we op 15 bezichtigingen, vanochtend de laatste 8. Komende vrijdag de deadline voor het bod. Dan is de spanning er eindelijk af.

Edit; overigens slechts 3000x bekeken, de makelaar gaf aan dat het aantal bezichtigingen voor de vakantie periode wel hoog was, ik vroeg haar wat de vakantie in coronatijd nog inhoud. Daar had ze geen antwoord op, alles is op dit moment anders.
4 biedingen ontvangen, 1 van 10% boven dr vp 1 van 20%....rcht absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
michaelrr schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

De vanafprijs was ongeveer 10% lager dan de geschatte verkoopprijs. Onze vanafprijs was een scherpe prijs als je zag voorwat voor bizarre vanafprijzen bepaalde andere huizen in de stad te koop werden aangeboden. Desondanks hebben we toch binnen een jaar 130k overwaarde gerealiseerd :P

De woning is nu na iets meer als 3 weken definitief verkocht. Er zijn geen ontbindende voorwaarden die nog van toepassing zijn.

MvG,

Michael
Tja die overwaarde klinkt leuk, maar als je koopt moet je dat ook weer erbij leggen.
Zolang de prijzen blijven stijgen is dat leuk, maar als er de klad in komt is het minder leuk.
Laat staan de belastingen, als de verkoopprijs stijgt, stijgt ook de woz en dus ook de belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jichem schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

4 biedingen ontvangen, 1 van 10% boven dr vp 1 van 20%....rcht absurd
20% is leuk :)

1/5 meer, handig om je kosten koper eruit te halen :+

gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Vorkie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

20% is leuk :)

1/5 meer, handig om je kosten koper eruit te halen :+

gefeliciteerd :)
Dat is zeker mooi, we hadden hem al aardig hoog geplaatst. Het betreft een erfenis, dus geen nieuwe aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
HereIsTom schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Tja die overwaarde klinkt leuk, maar als je koopt moet je dat ook weer erbij leggen.
Zolang de prijzen blijven stijgen is dat leuk, maar als er de klad in komt is het minder leuk.
Laat staan de belastingen, als de verkoopprijs stijgt, stijgt ook de woz en dus ook de belastingen.
Behalve als je nieuwbouw koopt. Daar is tot heden zelden bieden van toepassing.
Heb ze nu een paar keer langs zien komen (bieden op VON prijs).

Voorbeeld is ons nieuwbouw project. Wij zitten in de laatste fase. Staan al 2 woningen uit eerdere fase te koop voor 150-200k meer dan onze VON prijs. Als wij hem bij oplevering (na plaatsen keuken en vloer) zouden opleveren, hebben we ruim een ton winst. (Los van het bewonings-geding)

Even bizar als dat wij met de geschatte verkoopprijs van ons appartement (paar post hierboven) de helft van onze nieuwbouw twee kapper kunnen betalen 🤯

Enige wat je bij nieuwbouw moet hebben is een jaartje de tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Source90 op 20-08-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Voordeel van een stijgende markt. Bij nieuwbouw heb je bij oplevering een huis waarvoor je de prijs van 2 jaar geleden hebt betaald. Het nadeel zijn dan weer de dubbele lasten en het moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:17
Source90 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Voorbeeld is ons nieuwbouw project. Wij zitten in de laatste fase. Staan al 2 woningen uit eerdere fase te koop voor 150-200k meer dan onze VON prijs. Als wij hem bij oplevering (na plaatsen keuken en vloer) zouden opleveren, hebben we ruim een ton winst. (Los van het bewonings-geding)

Even bizar als dat wij met de geschatte verkoopprijs van ons appartement (paar post hierboven) de helft van onze nieuwbouw twee kapper kunnen betalen 🤯

Met nieuwbouw doe je in een stijgende markt goede zaken. Wij hebben in 2016 de handtekening gezet voor onze huidige woning, en gaan weer voor een andere nieuwbouw woning. Als de markt draait hebben we pech, als alles mee zit dan kan je weinig betere investeringen doen.

Je krijgt in eerste instantie de markt al mee, maar vaak zie je dat als er eenmaal woningen staan dat mensen de buurt veel beter waarderen dan als het alleen maar een plan op papier is.

Maare, vanaf het moment van inschrijven tot aan de sleutels zit vaak toch veel meer dan 1 jaar. Denk eerder twee of langer als je pech hebt met de aansluiting op de nutsvoorzieningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Laapo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Met nieuwbouw doe je in een stijgende markt goede zaken. Wij hebben in 2016 de handtekening gezet voor onze huidige woning, en gaan weer voor een andere nieuwbouw woning. Als de markt draait hebben we pech, als alles mee zit dan kan je weinig betere investeringen doen.

Je krijgt in eerste instantie de markt al mee, maar vaak zie je dat als er eenmaal woningen staan dat mensen de buurt veel beter waarderen dan als het alleen maar een plan op papier is.

Maare, vanaf het moment van inschrijven tot aan de sleutels zit vaak toch veel meer dan 1 jaar. Denk eerder twee of langer als je pech hebt met de aansluiting op de nutsvoorzieningen.
Gemiddelde is tegenwoordig denk ik een jaar, zeker als ik de reacties in het projectmatige nieuwbouw topic lees.
Wij hebben september (als eerste in fase) getekend en oplevering is december.
Tuurlijk komen er nog een paar maanden bij voor alle eigen werklui wat keuken en vloer betreft. Verwacht er rond maart/april wel heen te kunnen verhuizen.

Wat de nutsvoorzieningen betreft, heb je denk ik wel gelijk. Vooral als je de eerste fase koopt kan dit tegenvallen.
Wij hebben enkele bewoners van de één na laatste fase gesproken en ook hier was het allemaal geregeld bij sleuteloverdracht. Als de hele infra van de vorige fase er al ligt, lijkt het mij minder moeite dan bij de eerste fase.

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 20-08-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Source90 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:44:
[...]

Ja met nieuwbouw kun je nog een voordeel hebben, maar er zijn momenteel nog niet veel nieuwbouw projecten waardoor je vaak met een loting te maken krijgt. En ook zijn de kosten voor nieuwbouw het laatste jaar flink gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:03
HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Ja met nieuwbouw kun je nog een voordeel hebben, maar er zijn momenteel nog niet veel nieuwbouw projecten waardoor je vaak met een loting te maken krijgt. En ook zijn de kosten voor nieuwbouw het laatste jaar flink gestegen.
/offtopic
Daar hebben wij ook mee te maken gehad, we hadden een nieuwbouw project op het oog, ons ook op ingeschreven, maar helaas door 'loting' niet geworden. Het lotingsprocess was niet bij een notaris en naar mijn inzicht nogal ontransparant maar wat doe je er aan... wat me in de huizenjacht 2 keer is overkomen zijn huizen die nu op de markt zijn gekomen, maar overdracht pas over een jaar, das best lang.

Ontopic:
Nl-jeff schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:54:
Mijn eerste bijdragen aan dit topic :)

Wij mogen nu gaan beginnen met het verkopen van ons Appartementje (amsterdam west/3kamer/46m2) want na een tijdje zoeken eindelijk een huis gevonden in Alkmaar (waar ik vandaan kom, een tuin heeft, simpelweg bijna drie keer groter is als deze en mijn ouders wonen dus ++)

We heb nog geen besluit genomen welke verkoop makelaar we in de hand willen nemen. Wel is het me opgevallen dan de courtages nogal uiteen lopen. heb nu 2 van de 3 beoogde verkoop makelaars gesproken, de courtages lopen uiteen van (M1)1% vs (M2)1.6% +599 opstartkosten. in afwachting van waar m3 mee gaat komen. (Al ben ik zelf voornemend om voor de laagste kosten te gaan aangezien de verkoopstrategie nagenoeg gelijk is, en het in mijn optiek niet moeilijk lijkt om in amsterdam wat te verkopen.)

De beoogde vraagprijs vond ik ook wat uiteen lopen, 350(m1) vs 325(m2). met een goede onderbouwing van m1. m2 meende dat het beter was om wat lager in te zetten. (waar ik mij niet in kan vinden, want je kan altijd zakken in prijs, stijgen is lastiger.
To Be continued.
We hebben uiteindelijk voordat we een keuze maakten nog een derde makelaar op bezoek gehad op aanraden van een collega, hun voorstel was op het eerste oogopslag wel ok 1%+499 "marketing kosten" (kwam overeen met wat hij vertelde) echter na het wat aandachtiger doorlezen viel me plots op dat de kleine lettertjes vermelden dat alles kosten exclusief btw waren. Nu ben ik geen jurist maar b2c lijkt me dat niet correct. (We hebben dan ook het aanbod naast ons neer gelegd). En de keuze gemaakt voor de makelaar die ons heeft geholpen met aankoop en de goeiekoopste was.

Nu staat de fotograaf gepland voor volgende week, en gok ik dat we met een week of 2 de markt op kunnen, zo begin september na de vakanties (aldus makelaar een goed moment).
Tbc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
@Nl-jeff dat is natuurlijk niet netjes

Maar dan de vraag, heb je durven te onderhandelen met je makelaar over courage en eventueel minimale targets?

Voorbeeld:
Ik heb laatst een woning verkocht:
Waardering was 385k basis van 5 makelaars.

Heb afgesproken als huis onder de 395k ging, hij 0 euro zou krijgen en alle kosten van foto's etc is voor hun ook geen opstart dossier kosten etc.

Bij 395k,01 zou die 1 procent krijgen.

Bij 400k+ zou die 1.1 krijgen.

Huis is verkocht voor 399.999,99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
@badboyqxy Toen we de keuze gemaakt hebben , heb ik inderdaad nog onderhandeld en zo de 'opstartkosten' bespaard en het tarief van 1,1 naar 1 gekregen, wat voor redelijk okay is. De makelaar zelf gaf aan het ook prima zo te vinden, dus er zijn er 2 tevreden. Ik snap uiteraard dat iedereen geld moet verdienen, dus als er 2 partijen tevreden uit komen is t goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag zouden er 7 bezichtigen zijn.
1tje gisteren via mail afgezegd, na bekijken van de vragen lijst vonden zeer dat er te veel gebreken waren..??
Dus nog maar 6 bezichtigingen over, echter daar kwam er 1tje niet van opdagen.

Van de 5 resterende was de eerste oriënterend volgens onze makelaar.
De andere 4 geïnteresseerd, daarvan waren er 2 Indische stellen, expats. En een jong stel dat nu in een huur flatje woonde en nog 1 man alleen die voor zijn dochter op zoek was naar een huis.

In totaal nu dus 11 bezichtigingen gehad maar nog geen enkele vervolg reactie.
Geen verdere bezichtigingen meer gepland.
Dus hopen dat er van de 4 geïnteresseerde van vandaag nog iets volgt.

Vind het wel erg tegen vallen.
Toch te duur in de markt gezet?
Verkeerde tijd ivm vakantie?
Iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 15:11
Bommes schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:45:
Vandaag zouden er 7 bezichtigen zijn.
1tje gisteren via mail afgezegd, na bekijken van de vragen lijst vonden zeer dat er te veel gebreken waren..??
Dus nog maar 6 bezichtigingen over, echter daar kwam er 1tje niet van opdagen.

Van de 5 resterende was de eerste oriënterend volgens onze makelaar.
De andere 4 geïnteresseerd, daarvan waren er 2 Indische stellen, expats. En een jong stel dat nu in een huur flatje woonde en nog 1 man alleen die voor zijn dochter op zoek was naar een huis.

In totaal nu dus 11 bezichtigingen gehad maar nog geen enkele vervolg reactie.
Geen verdere bezichtigingen meer gepland.
Dus hopen dat er van de 4 geïnteresseerde van vandaag nog iets volgt.

Vind het wel erg tegen vallen.
Toch te duur in de markt gezet?
Verkeerde tijd ivm vakantie?
Iets anders?
Wij hadden vorige maand ongeveer hetzelfde. 12 bezichtigingen gepland waarvan 6 kijkers om verschillende redenen afzegden - al een huis gekocht, financieel toch niet haalbaar etc. -. Uiteindelijk 1 bod gehad dat dezelfde dag nog werd verhoogd tot 5 procent boven de vraagprijs. Nu wachten tot de financiering rond is, maar de koper hoeft gelukkig niet de hele koopsom te financieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Laten we hopen dat het mede door de vakanties komt en dat deze trend zich niet doorzet in het najaar, als wij de markt op gaan 😳

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Dat dus. Je wil niet net de piek gemist hebben...
Maar ik wijt het aan vakantie. En je weet niet wat voor huis het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In ons geval midden in een rijtje, jaren 30 woning in het buitengebied.
Aan de doorgaande (30km/u) weg tussen stad en dorp.
106m2 woonoppervlakte, + bijkeuken en schuur van nog eens 15m2.
145m2 grond, voor en achtertuin met achterom.
4 slaapkamers, dakkapel, vaste trap naar zolder. Open keuken met 30m2 huiskamer.
Hele huis dubbel glas, in nette neutrale staat.
Eikenhout vloer op de begane grond, recent laminaat op de verdiepingen. Strak gestuuktr muren in het hele huis, geen granol of bakstenen shit dus.
Badkamer is wel oud, jaren 80? Maar helemaal compleet en heel + netjes en ruim. Dubbele was tafel, toilet, douche cabine, ligbad.

Paar kleine dingetjes op de lijst met vragen: scheur in voorgevel, lekkage dakgoot, houten vloeren op verdieping kraken.

Gewoon een doorsnee woning waarbij alleen de locatie misschien wat uniek is. Rijtje jaren 30 woning in de velden met wat boerderijen en een watermolen er bij.
Afgezien van een restaurant+café, terras op loopafstand zijn verder voorzieningen 5 minuutjes met de auto.
Oh wacht wel een basisschool op 5 minuten lopen, die staat echter vreemd genoeg niet op het Funda kaartje..

Nou ja lang verhaal maar het is niet echt bijzonder of uitzonderlijk.
Vraagprijs net geen 350, regio Eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Klinkt als een behoorlijk courante woning. Dan zou ik 't op de vakantie gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Ik gok ook vakantie plus locatie. Het is net niet het dorp, het is net niet de stad en het is in een rijtje aan een weg met veel sluipverkeer. Dus ook niet echt buitengebied. En er komt een hele nieuwbouwwijk achter je huis, maar echt kindvriendelijk is het door die weg ook niet.

Maar daar staat tegenover dat je voor het dorp waar je zit gewoon veel huis krijgt voor je geld. Dat maakt je doelgroep iets specifieker, maar daar bied je wel weer iets voor terug.

Is er een deadline gesteld voor kijkers? Ik kan me ook voorstellen dat geïnteresseerden bij enige twijfel misschien even kijken wat er direct na de vakantie nog te koop komt. Zit er niets beters bij, krijg je alsnog een bod. Gaat sowieso wel goedkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
Hier staat mijn appartement (in de randstad buiten het centrum) te koop. 19 bezichtigingen gehad donderdag en vrijdag en nog 2 op de planning maandag. Het bieden loopt nog tot morgenmiddag maar gister al 1 bod gehad van 10 procent boven de vraagprijs!

En dan is de woning al 'wat hoger in de markt' gezet zodat er geen 100 aanvragen voor bezichtigingen zouden komen... Die van mij is vorige week donderdag op funda gekomen, denk dat dat nog wel voordeel was want de vakantie is niet meer op z'n hoogtepunt maar omdat het nog wel vakantie is zijn er maar weinig woningen die op funda kwamen. Ben heel benieuwd hoe het morgen met bieden gaat lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Mja wij waren ook zondag op funda, maandag om half tien was de lijst vol. Donderdag 10, vrijdag 10, 2 op zaterdag. Woensdag sluit de biedperiode, erg beniewd.

Jaren 30 woning, iets goedkoper zefde regio, om het op de vakantie te gooien is wel makkelijk imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Bommes schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:57:

Gewoon een doorsnee woning waarbij alleen de locatie misschien wat uniek is. Rijtje jaren 30 woning in de velden met wat boerderijen en een watermolen er bij.
Oh wacht wel een basisschool op 5 minuten lopen, die staat echter vreemd genoeg niet op het Funda kaartje..
Dat laatste zou ik laten aanpassen (dmv beschrijving op Funda) want dat kan net doorslag geven voor mensen met kinderen. Ook even goed kijken naar die checklist, want dat is raar als jij je er niet in herkent.
Ik denk dat je met oog op locatie net iets meer geduld moet hebben, ook rekening houdend met vakantieperiode. Het huis zelf vind ik erg leuk (ff opgezocht na je beschrijving), ik zou ook best graag zo net buiten stad en dorp willen wonen. Helaas willen mijn kinderen niet terug naar mijn roots. Wat ik ermee bedoel: je zoekt een liefhebber voor deze locatie en dat duurt wat langer. Maar het komt vast wel goed. In september krijgt iedereen de woonkriebels en dan zit jouw koper er gewoon bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 11:03
Rmg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
om het op de vakantie te gooien is wel makkelijk imo
Dit inderdaad. Wij hebben onze woning ook gewoon tijdens de vakantie verkocht. Belangstelling genoeg. 9 biedingen, 70k boven de vraagprijs.

De woningnood is niet met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

millerman_sf schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:03:
Ik gok ook vakantie plus locatie. Het is net niet het dorp, het is net niet de stad en het is in een rijtje aan een weg met veel sluipverkeer. Dus ook niet echt buitengebied. En er komt een hele nieuwbouwwijk achter je huis, maar echt kindvriendelijk is het door die weg ook niet.
Klopt, redelijk drukke weg in de spits. Daarbuiten valt het wel mee, alleen is dan helaas de snelheid vaak hoger.
Gemeente heeft wel besloten om de weg binnen nu en 2 jaar auto luw te maken.
Nieuwbouw wijk is inderdaad in aantocht, we hebben nu ook al geen vrij zicht de velden in ivm begroeiing.
Straks komt er een rijtje huizen achter ons huis. Voordeel is dan dat er een gangetje achter onze tuinen komt.
Dat maakt de tuin beter toegankelijk, dat is nu wat lastig tussen de huizen door.
Is er een deadline gesteld voor kijkers? Ik kan me ook voorstellen dat geïnteresseerden bij enige twijfel misschien even kijken wat er direct na de vakantie nog te koop komt. Zit er niets beters bij, krijg je alsnog een bod. Gaat sowieso wel goedkomen.
Nee geen deadline, te weinig reacties om de bezichtigingen en reacties via inschrijving te doen.
Ik hoop dat er vanuit de bezichtigingen van gisteren nog iets komt.
Anders is het maar weer afwachten.

Overdracht van ons nieuwe huis is op 2 november dus we hebben nog de tijd.
Ook kunne we het financieel wel aan om de dubbele lasten te dragen.
Maar ja je wilt toch zo snel mogelijk een verkoop geregeld hebben.
Toke_gt schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Dat laatste zou ik laten aanpassen (dmv beschrijving op Funda) want dat kan net doorslag geven voor mensen met kinderen. Ook even goed kijken naar die checklist, want dat is raar als jij je er niet in herkent.
Ik denk dat je met oog op locatie net iets meer geduld moet hebben, ook rekening houdend met vakantieperiode. Het huis zelf vind ik erg leuk (ff opgezocht na je beschrijving), ik zou ook best graag zo net buiten stad en dorp willen wonen. Helaas willen mijn kinderen niet terug naar mijn roots. Wat ik ermee bedoel: je zoekt een liefhebber voor deze locatie en dat duurt wat langer. Maar het komt vast wel goed. In september krijgt iedereen de woonkriebels en dan zit jouw koper er gewoon bij.
Wel een goede, even door de makelaar in de omschrijving laten toe voegen.

De checklist, tja ik kan me voorstellen dat als je leest dat de dakgoot lekt en er scheuren in de gevel zien je daar iets bij verwacht.
Vaak leest het ernstiger dan het werkelijk is, dat is hier ook. Maar ja ik mag/kan het niet verzwijgen.

Edit: wat auto correctie fouten er uit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Bommes schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

De checklist, tja ik kan me voorstellen dat als je leest dat de dakgoot lekt en er scheuren in de gevel zien je daar iets bij verwacht.
Vaak leest het ernstiger dan het werkelijk is, dat is hier ook. Maar ja ik mag/kan het niet verzwijgen.

Edit: wat auto correctie fouten er uit gehaald.
Die scheur wellicht iets lastiger, maar die dakgoot: is dat niet makkelijk zelf op te lossen?

Wij hebben bij ons tweede gesprek met de makelaar onze woning onder de loop genomen en gevraagd of hij een rondje als aankoopmakelaar wilt doen. Hier zijn een drietal punten uitgekomen welke wij gaan herstellen.

Moet natuurlijk wel haalbaar en kostenefficiënt zijn. Onze makelaar wilt de woning nu als turn-key direct verhuisklaar te koop zetten (Los van kleur op de muur). Volgens hem zijn er aardig wat mensen op zoek naar een woning waar niet van alles aan gedaan hoeft te worden, wat ook logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Source90 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:27:
[...]
Die scheur wellicht iets lastiger, maar die dakgoot: is dat niet makkelijk zelf op te lossen?

Wij hebben bij ons tweede gesprek met de makelaar onze woning onder de loop genomen en gevraagd of hij een rondje als aankoopmakelaar wilt doen. Hier zijn een drietal punten uitgekomen welke wij gaan herstellen.

Moet natuurlijk wel haalbaar en kostenefficiënt zijn. Onze makelaar wilt de woning nu als turn-key direct verhuisknipte koop zetten (Los van kleur op de muur). Volgens hem zijn er aardig wat mensen op zoek naar een woning waar niet van alles aan gedaan hoeft te worden, wat ook logisch is.
Dit werd door onze makelaar ook verteld. Wij hebben voor verkoop her en der nog geverfd, de badkamer opnieuw gekit en even een ruit vervangen. Mensen willen blijkbaar steeds minder aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Source90 Scheur is door de vorige bewoner ook al eens opnieuw gevoegd.
Neemt niet weg dat je hem dan nog moet melden in de lijst van vragen/.
Dak goot is op de erfgrens met de buren, dat zou ik dan samen met mijn buren moeten aanpakken.
Of zelf voor lief nemen en de kosten dragen.
Ook die moet je dan echter (dacht ik) melden op die vragen lijst.

Ik heb het er met de makelaar ook over gehad, wat nou wel of wat nou niet nog zelf aanpakken voor verkoop.
Als we hier zouden blijven wonen moet het buiten schilder werk gedaan worden binnen nu en een jaar.
Nu doen bij verkoop? Maak ik het neutraal wit (het is nu klassiek groen) dan willen de nieuwe bewoners het zwart, of juist dat oude groen. Dat kun je dus toch niet goed doen.

Ik denk overigens dat het afzeggen door die ene persoon voor de bezichtiging met als reden de gebreken op de lijst misschien een makkelijk uitvlucht was.
Als je bang bent voor werk aan een woning ga je niet op een jaren 30 woning reageren toch? Waar duidelijk op de foto's te zien is dat de badkamer retro hip jaren 70 bruin is :P

Ik heb in huis wel alle kleine klussen weg gewerkt.
Plinten overal gemonteerd, her en der randjes netjes af gekit, beschadigde plekken in het stuuk werk hersteld, laatste stukjes trap/kozijnen even bij getipt.
De enigste 2 zaken die overblijven die je als gebreken kunt bestempelen zijn die dakgoot en een scheur in de gevel. Die overigens in het hele blok in bijna elk huis zichtbaar zijn, iets met jaren 30 woningen en geen delatatievoegen tussen woningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09 21:20
jichem schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:54:
[...]

Dit werd door onze makelaar ook verteld. Wij hebben voor verkoop her en der nog geverfd, de badkamer opnieuw gekit en even een ruit vervangen. Mensen willen blijkbaar steeds minder aanpassen.
Mensen willen misschien wel vanalles aanpassen, maar het volledige budget gaat meestal in het huis tegenwoordig vanwege de prijzengekte heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
joahn93 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Mensen willen misschien wel vanalles aanpassen, maar het volledige budget gaat meestal in het huis tegenwoordig vanwege de prijzengekte heb ik het idee
Dit hoor ik wel vaker maar dit gaat over een paar honderd euro... 🤔
Het gaat om een starterswoning - dan hebben we het over het algemeen over mensen die uit een huurwoning komen. Daarvan hoor je dat de lasten voor een hypotheek vaak (veel) lager zijn dat de huur die ze elke maand moeten opbrengen. Dus met een paar maand heb je de kosten voor zo'n reparatie al bespaard op je woonlasten (ok, de eerste maanden gaan op aan inrichting, maar dit is ook niet iets dat _direct_ gedaan hoeft te worden).

Als je dit soort reparaties niet kan betalen (budgetteren) heeft dat in mijn optiek weinig te maken met een prijzengekte, maar met het feit dat je het koophuis in deze prijsklasse eigenlijk niet kan betalen (je moet daarbij _altijd_ rekening houden met "dit soort" onverwachte kosten, of ze bij aankoop nu bekend / gemeld zijn of niet).

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
joahn93 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Dit gaat zeker op voor grote kosten. Maar het niet meer willen verven van de binnenkant van je huis...
Ga naar de bouwmarkt en haal met 20% korting een emmer verf voor paar euro en dan is het met een beetje moeite je eigen kleur. Maar dit schijnt zelfs al te veel te zijn voor sommige mensen op de huidige startersmarkt.

Overigens vind ik dit geen probleem om even aan te pakken voor een verkoop, als dat de prijs verder opdrijft.
Wij bieden een (oke, de keuken is in mijn ogen aan vervanging toe. Hier dacht de makelaar anders over) zeer goed onderhouden en een up-to-date woning aan. Dat zorgt mogelijk ook voor de 20% overbieding op een vrij hoge vraagprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb onze muren wel gedeeltelijk opnieuw gezaused maar dat was gewoon omdat er veel beschadigingen, vlekken, filtstift strepen etc waren (met name rond de eetkamer tafel). De muren waren lichtgrijs en ik heb ze ral 9010 gemaakt een kleur die bijna iedereen wel heeft. Is een relatief goedkope klus (50 euro materiaal) die me 2 avonden heeft gekost maar het ziet er een stuk beter uit

De muur die wij in een kleur hebben (rood notabene) heb ik op advies van de stylist zo gelaten. Je kunt wel een kleur kiezen maar de kans is toch groot dat het niet de smaak van de koper is. Oftewel beschadigingen zijn een nadeel maar de kleur is niet zo relevant.

Wij hebben vorige week een aantal bezichtigingen gehad maar wat hierboven staat ook wel relatief veel afzeggingen (4-5 denk ik) . Het lijkt alsof mensen zo snel mogelijk een afspraak maken omdat ze bang zijn dat de beschikbare plekken anders bezet zijn. En dan pas kritisch gaan kijken naar het huis/locatie/vraagprijs. Ook 1 of 2 mensen gehad die intussen al iets hadden gekocht, doe je weinig aan.

Wij hebben morgenmiddag nog 2 bezichtigingen. Een stel van vorige week heeft vanmiddag gebeld met de makelaar omdat ze nog een vraag hadden en hebben aangegeven dat ze een bod gaan doen. Dus dat is alvast fijn om te horen, alles vanaf de vraagprijs is prima wat ons betreft dus dan maar hopen dat de andere voorwaarden ook goed zijn. We hebben de gegadigden aangeven dat ze voor woensdag 12 uur een bod kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadcheck
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Bommes schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:40:
@Source90 Scheur is door de vorige bewoner ook al eens opnieuw gevoegd.
Neemt niet weg dat je hem dan nog moet melden in de lijst van vragen/.
Dak goot is op de erfgrens met de buren, dat zou ik dan samen met mijn buren moeten aanpakken.
Of zelf voor lief nemen en de kosten dragen.
Ook die moet je dan echter (dacht ik) melden op die vragen lijst.

Ik heb het er met de makelaar ook over gehad, wat nou wel of wat nou niet nog zelf aanpakken voor verkoop.
Als we hier zouden blijven wonen moet het buiten schilder werk gedaan worden binnen nu en een jaar.
Nu doen bij verkoop? Maak ik het neutraal wit (het is nu klassiek groen) dan willen de nieuwe bewoners het zwart, of juist dat oude groen. Dat kun je dus toch niet goed doen.

Ik denk overigens dat het afzeggen door die ene persoon voor de bezichtiging met als reden de gebreken op de lijst misschien een makkelijk uitvlucht was.
Als je bang bent voor werk aan een woning ga je niet op een jaren 30 woning reageren toch? Waar duidelijk op de foto's te zien is dat de badkamer retro hip jaren 70 bruin is :P

Ik heb in huis wel alle kleine klussen weg gewerkt.
Plinten overal gemonteerd, her en der randjes netjes af gekit, beschadigde plekken in het stuuk werk hersteld, laatste stukjes trap/kozijnen even bij getipt.
De enigste 2 zaken die overblijven die je als gebreken kunt bestempelen zijn die dakgoot en een scheur in de gevel. Die overigens in het hele blok in bijna elk huis zichtbaar zijn, iets met jaren 30 woningen en geen delatatievoegen tussen woningen.
Wel biedingen gehad uiteindelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben vandaag nog 3 bezichtigingen gehad van mensen die serieus waren, vorige week 6 dus nu 9 in totaal. Ik had zelf iets meer verwacht (12-15) maar volgens de makelaar was het niet slecht voor ons soort huis en wijk. Uiteindelijk hebben we ook iets van 5 annuleringen gehad, dus 14 reserveringen in eerste instantie.

Op dit moment heeft de makelaar 2 biedingen binnen gehad helaas wil hij de bedragen nog niet aan ons doorgeven :P hij verwacht morgen nog 2 biedingen. Om 12 uur is de deadline, als ik dan uit 4 biedingen kan kiezen is dat prima d:)b we zijn benieuwd! Hoop vooral dat er iemand tussen zit die de woning per 1 november wil overnemen dan hebben we maar 1 maand overlap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chaoss schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:14:
Wij hebben vandaag nog 3 bezichtigingen gehad van mensen die serieus waren, vorige week 6 dus nu 9 in totaal. Ik had zelf iets meer verwacht (12-15) maar volgens de makelaar was het niet slecht voor ons soort huis en wijk. Uiteindelijk hebben we ook iets van 5 annuleringen gehad, dus 14 reserveringen in eerste instantie.

Op dit moment heeft de makelaar 2 biedingen binnen gehad helaas wil hij de bedragen nog niet aan ons doorgeven :P hij verwacht morgen nog 2 biedingen. Om 12 uur is de deadline, als ik dan uit 4 biedingen kan kiezen is dat prima d:)b we zijn benieuwd! Hoop vooral dat er iemand tussen zit die de woning per 1 november wil overnemen dan hebben we maar 1 maand overlap.
Beetje flauw wel van de makelaar. Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat hij iets te willen heeft, jouw huis, jouw inhuur van de makelaar. Voor de draad er mee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FirePuma142 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Beetje flauw wel van de makelaar. Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat hij iets te willen heeft, jouw huis, jouw inhuur van de makelaar. Voor de draad er mee.
De reden vind ik acceptabel, is om te voorkomen dat wij eventueel biedingen gaan doorgeven aan andere gegadigden om zo de prijs op te drijven. We hebben zondag ook al mensen aan de deur gehad met de vraag of we al een bod hadden.

We hebben niet voor niets afgesproken dat het bieden op basis van inschrijving gaat en er een deadline is. Zo wordt elke gegadigde gelijk behandeld en heeft iedereen evenveel kans.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:14
Chaoss schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

De reden vind ik acceptabel, is om te voorkomen dat wij eventueel biedingen gaan doorgeven aan andere gegadigden om zo de prijs op te drijven. We hebben zondag ook al mensen aan de deur gehad met de vraag of we al een bod hadden.

We hebben niet voor niets afgesproken dat het bieden op basis van inschrijving gaat en er een deadline is. Zo wordt elke gegadigde gelijk behandeld en heeft iedereen evenveel kans.
Ja, het zou ook niet fijn als het vriendje van de makelaar daardoor teveel voor het huis zou gaan betalen :+

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Morpheusk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

Ja, het zou ook niet fijn als het vriendje van de makelaar daardoor teveel voor het huis zou gaan betalen :+
Als je al twijfelt aan de integriteit van je makelaar dan heb je sowieso de verkeerde gekozen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

De reden vind ik acceptabel, is om te voorkomen dat wij eventueel biedingen gaan doorgeven aan andere gegadigden om zo de prijs op te drijven.
Dat vind ik in de verste verte geen acceptabele reden. Juist omdat het inzichtelijk maken van de prijs voor een andere bieder het tegenovergestelde effect zal bereiken, een minimaal bod boven het dan hoogst geldende bod.

De makelaar wil juist de prijs zo ver mogelijk kunnen opdrijven met deze methode en dat is niet noodzakelijkerwijs de meest gunstige uitkomst voor jullie maar door zijn ontransparante manier van handelen kan hij dat met gemak verbloemen. Je wordt hier gewoon voor het karretje van de makelaar gespannen onder het mom van je eigen belang en gaat er met boter en suiker in.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
Mja wij waren ook zondag op funda, maandag om half tien was de lijst vol. Donderdag 10, vrijdag 10, 2 op zaterdag. Woensdag sluit de biedperiode, erg beniewd.

Jaren 30 woning, iets goedkoper zefde regio, om het op de vakantie te gooien is wel makkelijk imo
Vakantie speelt zeker wel mee hoor. Vorig jaar ging het bij ons na de bouwvak ineens los. Eerste 2 weken waren ook vrij slapjes. Maar de uiteindelijke koper heeft zich gewoon in de eerste week gemeld. Die kwam na de bouwvak voor een tweede bezichtiging en toen was het rond.

Hoe lager de vraagprijs, des te hoger het aantal bezichtigingen. Volgens mij zetten veel mensen hun huis nu wat steviger in de markt, om niet helemaal overspoeld te worden door veel kijkers met een relatief krap budget. Vroeger was die tactiek ondenkbaar. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2021 06:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij doet nu zelf precies wat jij niet mag van hem. Richtprijzen doorgeven aan collega's die een aankoopopdracht hebben. Hij heeft geen belang in een mogelijk 5k hoger bod. Dat levert hem 60 euro op. Wat hij nu doet levert hem veel meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FirePuma142 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 03:20:
[...]

Dat vind ik in de verste verte geen acceptabele reden. Juist omdat het inzichtelijk maken van de prijs voor een andere bieder het tegenovergestelde effect zal bereiken, een minimaal bod boven het dan hoogst geldende bod.

De makelaar wil juist de prijs zo ver mogelijk kunnen opdrijven met deze methode en dat is niet noodzakelijkerwijs de meest gunstige uitkomst voor jullie maar door zijn ontransparante manier van handelen kan hij dat met gemak verbloemen. Je wordt hier gewoon voor het karretje van de makelaar gespannen onder het mom van je eigen belang en gaat er met boter en suiker in.
Ik ga er verder niet over discussiëren. zoals ik al aangaf we hebben deze methode van te voren met elkaar afgesproken. En ik kan je vertellen dat bij alle huizen die wij afgelopen jaar bekeken hebben de makelaars op deze manier werken.

Vandaag krijgen we alle biedingen op een rijtje daar is niets ontransparants aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:00:
[...]

Hij doet nu zelf precies wat jij niet mag van hem. Richtprijzen doorgeven aan collega's die een aankoopopdracht hebben. Hij heeft geen belang in een mogelijk 5k hoger bod. Dat levert hem 60 euro op. Wat hij nu doet levert hem veel meer op.
Hoe levert hem dit meer geld op? het engie wat hem meer geld oplevert is een hoger bod. Dus de prijs opdrijven kan door aan iemand door te geven wat het huidige hoogste bod is, maar dat zo oneerlijke zijn tegenover de eerste bieders.

verkoop d.m.v. eenmalige inschrijving is hoe op dit moment 90% vna de huizen verkocht worden.
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 06:45:
[...]
Hoe lager de vraagprijs, des te hoger het aantal bezichtigingen. Volgens mij zetten veel mensen hun huis nu wat steviger in de markt, om niet helemaal overspoeld te worden door veel kijkers met een relatief krap budget. Vroeger was die tactiek ondenkbaar. :)
klopt die van ons was ook wat hoger geprijsd. En veel verkopers kiezen op dit moment voor 2 vaste bezichtiging dagen. Wanneer die vol zijn kom je op de reservelijst. Kopers proberen dus snel een afspraak te maken waarna ze achteraf pas goed naar het huis/de buurt/de prijs, waarodor je weer relatief veel annuleringen krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2021 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:46:
[...]

Hoe levert hem dit meer geld op? het engie wat hem meer geld oplevert is een hoger bod. Dus de prijs opdrijven kan door aan iemand door te geven wat het huidige hoogste bod is, maar dat zo oneerlijke zijn tegenover de eerste bieders.

verkoop d.m.v. eenmalige inschrijving is hoe op dit moment 90% vna de huizen verkocht worden.
Omdat ze op dezelfde manier ook "hints" krijgen van collega's om hun eigen aankoopopdrachten uit te kunnen voeren. En als ze op deze manier elk jaar 6 aankoopopdrachten méér kunnen uitvoeren, dan levert ze dat niet 1, maar 2 bakken geld op.

Dat hoger bod werkt alleen maar als een makelaar procentueel een fors hoger courtage zou krijgen bij een koopsom boven XXX euro. Anders hebben we het over ongeveer 1 procent van de extra opbrengst. Een 5k hoger bod vertaalt zich dan dus in 50 euro extra bruto inkomsten. Ik snap dat daar voor hen gewoon meer te halen is, door dit goed te spelen. Er valt voor een makelaar momenteel niet alleen goed te verdienen aan verkopers, ook aan de kopers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik zou not amused zijn als mijn makelaar me de biedingen niet vertelt. Mijn huis, mijn verkoop, mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Pannencouque schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:59:
Ik zou not amused zijn als mijn makelaar me de biedingen niet vertelt. Mijn huis, mijn verkoop, mijn geld.
Als je dit van te voren hebt afgesproken met de makelaar lijkt het me geen probleem.

Mijn verkoopmakelaar zal het niet worden/is niet zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59
Ons nieuwbouwwoning wordt eind volgend jaar opgeleverd. Momenteel hebben we een woning met een koopgarant constructie (Woonbron). Wij zullen het dus verplicht aan Woonbron moeten verkopen voor de waarde waarop zij taxeren.

Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn de taxaties die Woonbron laat uitvoeren realistisch? Of eerder aan de lage kant?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
De discussie hierboven heeft mij in elk geval wel bewogen even een appje te sturen naar de makelaar (vrij informeel contact) met navraag van zijn werkwijze. Hij zegt dat hij elke bieding door geeft ongeacht strategie, een goede tip voor iedereen die nog de markt op gaat, bespreek dat even met de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:53:
[...]

Omdat ze op dezelfde manier ook "hints" krijgen van collega's om hun eigen aankoopopdrachten uit te kunnen voeren. En als ze op deze manier elk jaar 6 aankoopopdrachten méér kunnen uitvoeren, dan levert ze dat niet 1, maar 2 bakken geld op.

Dat hoger bod werkt alleen maar als een makelaar procentueel een fors hoger courtage zou krijgen bij een koopsom boven XXX euro. Anders hebben we het over ongeveer 1 procent van de extra opbrengst. Een 5k hoger bod vertaalt zich dan dus in 50 euro extra bruto inkomsten. Ik snap dat daar voor hen gewoon meer te halen is, door dit goed te spelen. Er valt voor een makelaar momenteel niet alleen goed te verdienen aan verkopers, ook aan de kopers.
Veel makelaars rekenen voor aankoop een vast bedrag, vaak koop je 10 bezichtigingen met je makelaar voor X bedrag. Ik geloof eigenlijk niet dat er vervolgens onder de tafel met geld geschoven wordt door makelaars onderling. Zeker niet door de onze ik vertrouw 100% op die man zijn integriteit, wat ik eerder al zei als je aan de integriteit van je makelaar twijfelt zit je sowieso bij de verkeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nl-jeff schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:10:
De discussie hierboven heeft mij in elk geval wel bewogen even een appje te sturen naar de makelaar (vrij informeel contact) met navraag van zijn werkwijze. Hij zegt dat hij elke bieding door geeft ongeacht strategie, een goede tip voor iedereen die nog de markt op gaat, bespreek dat even met de makelaar.
Wij krijgen ook elke bieding door, maar dan op een vast vooraf afgesproken moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

c-nan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:08:
Ons nieuwbouwwoning wordt eind volgend jaar opgeleverd. Momenteel hebben we een woning met een koopgarant constructie (Woonbron). Wij zullen het dus verplicht aan Woonbron moeten verkopen voor de waarde waarop zij taxeren.

Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn de taxaties die Woonbron laat uitvoeren realistisch? Of eerder aan de lage kant?
Mijn collega heeft 2-3 jaar terug zijn woning met dezelfde constructie verkocht. Er werd een taxatie gedaan door een makelaar/taxateur als ze het niet eens waren met deze taxatie dan zou er nog een 2'de taxatie door iemand anders gedaan worden.

Wat ik me wel navraag hoe je daar in deze tijd mee om moet gaan, toen was de woningmarkt nog niet zo'n gekte maar op dit moment worden er, denk ik, regelmatig woningen verkocht boven de taxatie waarde. Aan de andere kant heb jij je woning waarschijnlijk voor een scherpe prijs kunnen kopen en je hebt nu ook een stukje gemak en zekerheid en dat is ook wat waard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 11:03
Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:10:
[...]

. Zeker niet door de onze ik vertrouw 100% op die man zijn integriteit, wat ik eerder al zei als je aan de integriteit van je makelaar twijfelt zit je sowieso bij de verkeerde.
Schijnbaar twijfelt hij dus wel aan jouw integriteit aangezien hij de tussentijdse biedingen niet doorgeven wil... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Quadcheck schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:58:
[...]

Wel biedingen gehad uiteindelijk?
Nope.
Van de 14 geplande bezichtigingen zijn er uiteindelijk 12 door gegaan.
1 van te voren afgezegd ivm te veel werk uit de lijst met vragen, 1 niet komen opdagen.
Gisteren heeft onze makelaar alle mensen die wel zijn komen bezichtigen na gebeld.
10 mensen heeft hij gesproken.
1 stel praat met bank en wil misschien een bod doen, laten binnen 2 dagen iets weten.
1 stel was erg geïnterneerd overweegt een 2de bezichtiging.
Dus 8 van de 10 zeggen nee.
En vanuit de 14 geplande bezichtigingen zijn er 2 die eventueel, misschien verdere interesse hebben.

Het valt ons vies tegen, wat is er dan verkeerd ingestoken?
Ons buur huis, vergelijkbaar formaat op papier maar effectief minder ruimte is vorig jaar voor 310 verkocht, vraag prijs 290. Nu een jaar verder staat die van ons op de markt voor 349 en is dit het resultaat. :o

Nou ja we hebben de ruimte in de tijd, nieuwe woning overdracht is op 2 november, en ook daarna hebben we nog de ruimte voor de dubbele lasten.
We hopen wel op een snelle verkoop maar weten zo even niet wat te doen nu en waarom het "zo tegen valt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Roadman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:18:
[...]

Schijnbaar twijfelt hij dus wel aan jouw integriteit aangezien hij de tussentijdse biedingen niet doorgeven wil... ;)
Voorzorg, wil niet zeggen dat ik de prijs doorgeef als ik hem weet (zou ik ook niet doen). Maar als ik het ga rondbazuinen aan familie/vrienden/collega's/buren dan kan het ongewild bij potentiële kopers terecht komen. Ik heb op dit moment geen direct contact met de kopers, ik weet niet eens wie het zijn :P Maar als makelaar wil je die imago schade niet lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2021 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Bommes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:18:
wat is er dan verkeerd ingestoken?
Persoonlijk denk (en hoop ;-) ) ik de vakantieperiode.

Wij zitten met iets soortgelijks. Een huis in gewild segment, in 2 weken tijd 4 bezichtigingen gehad waarvan 1 "Nee, toch niet", 1 "We willen verder buiten het centrum", 1 niets laten horen en 1 bod (waarvan we ons nu afvragen of ze het kunnen betalen....)

In overleg met de makelaar het huis van Funda af gehaald. Als de bieders het kunnen betalen zijn we blij, zo niet dan gaan we over een week of 2/3 opnieuw online in de hoop dat het inderdaad de vakantieperiode was die roet in het eten gooide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hebben wij zelfs met 2 mensen gehad. toppunt van onfatsoen, als je geen interesse meer hebt of al iets anders gekocht hebt prima, maar bel dan op zijn minst je afspraak af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Chaoss sterker nog:
Ze hadden afgelopen zaterdag een afspraak om 11:30 uur.
Om 11:35 belde ze naar de makelaar dat ze onderweg waren, ze waren helaas wat vertraagd maar dus onderweg!1!Einzz.!
Vervolgens dus toch niet gekomen, makelaar heeft ze nog terug gebeld maar ze namen niet meer op.

@Croga huis van Funda afhalen en een paar weken later weer terug.
Dat kun je toch zien op Funda dan?

Nou ja we wonen tussen dorp en stad in, aan een doorgaande weg. Je kunt hier niet voor de deur parkeren. Dat maakt het toch wel een "uniek" huis.. ;)
Ik begrijp dus wel dat het misschien wel net wat meer tijd nodig heeft.

Sinds wij er wonen zijn er 3 van eigenaar veranderd in het rijtje, die gingen redelijk snel.
1 overboden de andere 2 net iets onder de vraagprijs.
Waarbij er eentje totaal uitgewoond was en voor een ton aan verbouwd is.
En de andere uit een erfenis kwam, nabestaande waren blij dat ze er z.s.m. van af waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Bommes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:37:
@Croga huis van Funda afhalen en een paar weken later weer terug.
Dat kun je toch zien op Funda dan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet.... Ik weet wel dat iedereen die een alert ingesteld heeft op deze manier getriggered wordt. En of ze dan zien dat ie eerder te koop heeft gestaan maakt mij eigenlijk niet zo uit; het is die trigger die de eerste reacties veroorzaakt. En daarmee over het algemeen de meest geïnteresseerde kijkers oplevert. (althans; dat is wat onze makelaar verteld en wat onze ervaring bij aankopen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59
Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Mijn collega heeft 2-3 jaar terug zijn woning met dezelfde constructie verkocht. Er werd een taxatie gedaan door een makelaar/taxateur als ze het niet eens waren met deze taxatie dan zou er nog een 2'de taxatie door iemand anders gedaan worden.

Wat ik me wel navraag hoe je daar in deze tijd mee om moet gaan, toen was de woningmarkt nog niet zo'n gekte maar op dit moment worden er, denk ik, regelmatig woningen verkocht boven de taxatie waarde. Aan de andere kant heb jij je woning waarschijnlijk voor een scherpe prijs kunnen kopen en je hebt nu ook een stukje gemak en zekerheid en dat is ook wat waard :P
Eens, maar een woningcorporatie heeft geen winstoogmerk. Daarnaast als zij het taxeren op 100.000,- dan zouden zij het ook weer moeten doorverkopen voor 100.000,-. Als het voor meer weggaat, klopt de taxatie dan nog wel? Anyways, dit gaat wellicht offtopic.

Ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die de afgelopen maanden met zo een constructie hebben verkocht.

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 101 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.