Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ga misschien deze week eindelijk m'n Panasonic G6 aanschaffen. Rij hiervoor naar Duitsland, maar dat is voor mij qua afstand prima te doen. Nu wil ik in eerste instantie gaan voor de 14-140 als bijbehorend objectief. Maar ik zie in die winkel nu meerdere combi's in mijn prijsklasse:
a: 14-140mm
b: 14-42mm G X Vario PZ + 45-150mm
c: 14-42mm + 45-175mm G X Vario PZ

Nou had ik op m'n Nikon D90 vrijwel alleen maar de 18-105mm erop, ook omdat ik dan niet hoefde te wisselen. Vandaar dat mijn eerste voorkeur ook nog steeds uitgaat naar de 14-140, erg goeie eigenschappen zoals ik lees in reviews en erg handig qua formaat op vakantie.
Aan de andere kant zou de 14-42PZ de G6 nog compacter maken en dus nog makkelijker om een keertje zo mee naar toe te nemen. En de powerzoom is misschien weer handig bij het zoomen tijdens video opname.

Zouden er nog andere redenen zijn om toch voor één van de andere twee combi's te gaan? Ermee rekening houdende dat ik er ook regelmatig mee zal gaan filmen. Al wordt het dan niet professioneel filmen, maar gewoon vakantievideo's en activiteiten van m'n kids enzo ;)

[ Voor 27% gewijzigd door hars73 op 25-05-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:30:
Ok ik heb de knoop doorgehakt beste mensen. Gisteren naar de fotowinkel geweest en de camera besteld.

Ben nu nog aan het zoeken naar een goed variabel ND filter. Bij voorkeur 46mm, maar voor die diameter lijkt de spoeling vrij dun. Dus evt 52mm met een adapter zou ook kunnen.
Zo'n filter zou je altijd voor je lens met grootste filtermaat moeten kopen, dan kan je met 1 filter al je lenzen gebruiken.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke AF test;

Het is inmiddels duidelijk dat de MILC zo ver doorontwikkeld dat ook op het laatste gebied waarin de dSLR superieur was inmiddels teniet is gedaan als je kijkt naar camera's in dezelfde prijsklasse. De GH4 nadert de D4S op een haar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je trekt hier wel een wilde conclusie op basis van ervaringen van één persoon. ;)
Ze schieten in die test alles op f/4 geloof ik, dan zit er een aardig verschil in scherptediepte tussen de verschillende sensorformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik heb 'm ook gezien en wat Woutoud zegt klopt. Je ziet bij de D4S ook veel meer DOF, dus er moet 'meer' gefocust worden. Overigens was het eerlijker geweest als de MFT's op F/4 schoten, de APS-C's op F/5.6 en de D4S op F/8. Dan heb je ongeveer overal dezelfde DOF :)

[ Voor 37% gewijzigd door tommyz op 26-05-2014 09:12 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu in een donkere omgeving met het onderwerp op grotere afstand dan het focus-assist lampje kan komen. Overigens is mijn ervaring met de E-M1 anders dan hier.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Panasonic GH4 is echt een indrukwekkende camera.
De nieuwe DFD (Depth from Defocus) technologie lijkt heel goed te werken.
Maar ook de autofocus bij weinig licht is indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leendertv schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:07:
De Panasonic GH4 is echt een indrukwekkende camera.
De nieuwe DFD (Depth from Defocus) technologie lijkt heel goed te werken.
Maar ook de autofocus bij weinig licht is indrukwekkend.
Ja, Panasonic is goed bezig, zeker als je je bedenkt dat de sensor in de E-M1 er ook een van Panasonic is. Het is goed om te zien hoe snel de techniek van de systeemcamera zich ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:36:
Heb via marktplaats ook een 12mm f2 van olympus erbij weten te cheffen. Denk dat ik ff klaar ben nu.
Die moet ik nog hebben :-)

-knip-

[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 29-05-2014 10:48 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Universal Creations op 29-05-2014 10:48 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 29-05-2014 10:49 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 143% gewijzigd door Universal Creations op 29-05-2014 10:51 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
-knip-

[ Voor 83% gewijzigd door Universal Creations op 29-05-2014 10:52 . Reden: Geen V&A op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ja ja, eindelijk, de kogel is door de kerk. A.s. woensdag ga ik een Panasonic G6 met 14-140 ophalen uit Duitsland.

Iemand nog tips voor een specifieke snuittas waar deze combi precies inpast? Zo niet dan ga ik wel eens even passen en meten daar in die shop en anders bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specificaties van de E-PL7 zijn bekend:
http://www.43rumors.com/ft5-full-e-pl7-specs/

Ik denk niet dat er nog een E-P7 en E-PM3 komen eigenlijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag is het zover. De grootste afdruk van een foto van mij (ongeveer 12 meter breed en 2,30 meter hoog).
Het is een panorama die ik gemaakt heb met de Panasonic G3.
Hij komt over 2 muren heen in een vergaderruimte. Er zitten ook 3 ramen en een deur in.
De afdruk en bevestiging wordt uitgevoerd door een reclamebureau.
Spannend hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

leendertv schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:29:
Vrijdag is het zover. De grootste afdruk van een foto van mij (ongeveer 12 meter breed en 2,30 meter hoog).
Het is een panorama die ik gemaakt heb met de Panasonic G3.
Hij komt over 2 muren heen in een vergaderruimte. Er zitten ook 3 ramen en een deur in.
De afdruk en bevestiging wordt uitgevoerd door een reclamebureau.
Spannend hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn!
Klinkt spannend! D'r komt hier vast wel een foto van het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd in ieder geval.
Dan heb jij wel bewezen dat ook voor grote prints het m4/3 systeem geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:34:
Gefeliciteerd in ieder geval.
Dan heb jij wel bewezen dat ook voor grote prints het m4/3 systeem geschikt is.
Het zijn gewoon megapixels. En het is niet 1 foto, maar een panorama, wat het aantal megapixels flink kan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Een waarschijnlijk ook niet op 300DPI afgedrukt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:21:
[...]

Het zijn gewoon megapixels. En het is niet 1 foto, maar een panorama, wat het aantal megapixels flink kan verhogen.
Je meent het. Verder nog open deuren om in te trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waarom zou een m/3 systeem hier niet geschikt voor zijn? Een beetje compactcamera op base-iso is hier nog wel geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:36:
[...]

Je meent het. Verder nog open deuren om in te trappen?
Als er iemand een open deur intrapt, dan ben jij het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik heb ook altijd het gevoel dat de MFT camera's met DLSR's vergeleken worden en dat het zich met die prestaties moet meten. Niet alleen hier, maar op veel sites waar ik kom. Volgens mij zijn het twee hele verschillende camerasystemen en hoeft dit helemaal niet vergeleken te worden. Mijn Panasonic GM1 heeft voordelen t.o.v. mijn 5D II, maar kan zich op andere vlakken (ISO, DR, etc) niet meten met de 5D II. Dat wist ik ook toen ik 'm kocht en ik vind 't prima. Dit is een camera die ik zo in mijn zak steek, wat met de Canon een stuk lastiger is :P

Zoals ik 't zie: een MFT is geen DSLR en omgekeerd. Mijn 5D mk II zou ik ook nooit met een Medium Format durven vergelijken. Ik wordt dan ook wel eens moe van al die vergelijkingen, zoals 't filmje hierboven :)

[ Voor 5% gewijzigd door tommyz op 28-05-2014 10:15 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Het is meestal inderdaad al appels met peren vergelijken, maar dan niet eens groene appels met groene peren.

Nee, laten we een MFT camera met cropfactor 2 es op f/4 vergelijken met een FF camera op f/4.

He! Focussen gaat makkelijker op de MFT! :o

Afbeeldingslocatie: http://www.hjo3.net/orly/gal1/orly_owl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tommyz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:
Ik heb ook altijd het gevoel dat de MFT camera's met DLSR's vergeleken worden en dat het zich met die prestaties moet meten. Niet alleen hier, maar op veel sites waar ik kom. Volgens mij zijn het twee hele verschillende camerasystemen en hoeft dit helemaal niet vergeleken te worden. Mijn Panasonic GM1 heeft voordelen t.o.v. mijn 5D II, maar kan zich op andere vlakken (ISO, DR, etc) niet meten met de 5D II. Dat wist ik ook toen ik 'm kocht en ik vind 't prima. Dit is een camera die ik zo in mijn zak steek, wat met de Canon een stuk lastiger is :P

Zoals ik 't zie: een MFT is geen DSLR en omgekeerd. Mijn 5D mk II zou ik ook nooit met een Medium Format durven vergelijken. Ik wordt dan ook wel eens moe van al die vergelijkingen, zoals 't filmje hierboven :)
Ik ben het eigenlijk niet helemaal met je eens.
Wat mij betreft vergelijk je helemaal geen appels met peren.
De functionaliteit is eigenlijk hetzelfde maar de achterliggende techniek om dit te bereiken is anders.
Je kan dus prima functionele vergelijkingen doen, bijvoorbeeld de autofocus vergelijken en als je dit goed doet levert het ook nog nuttige informatie op.

Je kan ook prima beeldkwaliteit vergelijken tussen DSLR's en systeemcamera's.
Want beeldkwaliteit heeft niet te maken met de spiegel maar vooral met de sensor.
Ik ben het wel met je eens dat het weinig zin heeft een camera met FF sensor te vergelijken met camera een 2x crop sensor op beeldkwaliteit. Maar dat heeft niet te maken met de DSLR vs systeemcamera discussie. Want je kan ook prima een systeemcamera met FF sensor maken.

En inderdaad hebben alle camera's weer bepaalde compromissen waar je bewust van moet zijn.
En voor bepaalde voordelen moet je andere nadelen accepteren.

Maar hele grote kans dat DSLR's over een paar jaar verdwenen zijn. Ik zou niet weten waarom niet.

[ Voor 5% gewijzigd door leendertv op 28-05-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik zeg ook niet dat appels met peren vergeleken worden :) Ik geef alleen aan dat ik 't zie als een ander systeem en dat ik wel eens moe wordt van het alsmaar vergelijken met een DLSR, alsof MFT zich moet bewijzen zeg maar. Ik weet waartoe MFT in staat is en ik ben ook heel tevreden over de kwaliteit. Alleen zijn 't voor mij twee verschillende systemen; m'n Panasonic zou ik niet of nauwelijks gebruiken voor landschappen, terwijl ik de Canon niet snel gebruik voor straatfotografie. Je kan met beide camera's foto's maken, maar 't een is meer geschikt voor een bepaald soort fotografie dan 't andere systeem.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Leendertv, tommyz heeft het dan ook specifiek over MFT, en niet over systeemcamera's in het algemeen. ;)
tommyz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:12:
Ik heb ook altijd het gevoel dat de MFT camera's met DLSR's vergeleken worden en dat het zich met die prestaties moet meten.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Klopt ook, ik zal maar wat graag een Sony A7R hebben voor m'n landschapsfotografie, maar heb geen zin in adapters of om een nieuwe lenzencollectie aan te schaffen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjekster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:34:
Leendertv, tommyz heeft het dan ook specifiek over MFT, en niet over systeemcamera's in het algemeen. ;)
[...]
Ow, ok.
Ik raakte verward doordat het ging over DSLR's.
Maar ik begrijp dus dat het vooral gaat over de 'kleine' sensor van m43 versus een FF sensor (en niet eens perse een DSLR).
Want de huidige generatie MFT camera's doet echt niet onder voor de Canon crop DSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met eindeloze vergelijkingen schiet niemand wat mee op. ik ga liever de natuur in en probeer het beste uit mijn camera te halen :) als ik foto's van anderen zie krijg ik toch nog altijd het gevoel dat ik iets verkeerd doe :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Het is heel prima om DSLR's met Compacte systeemcamera's te vergelijken. Ze hebben tenslotte het zelfde doel: foto's maken. De één blinkt uit in snelheid, de ander in ISO ruis etc. Feit is dat m43 en andere systemen de voordelen van DSLR's steeds kleiner maken. Dus waarom niet vergelijken? Ja, een fullframe DSLR zal het voorlopig nog wel winnen. Behalve op compactheid en prijs/kwaliteit verhouding. Crop DSLR's zijn wat mij betreft nu al overbodig.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
leendertv schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:38:
[...]

Ow, ok.
Ik raakte verward doordat het ging over DSLR's.
Maar ik begrijp dus dat het vooral gaat over de 'kleine' sensor van m43 versus een FF sensor (en niet eens perse een DSLR).
Want de huidige generatie MFT camera's doet echt niet onder voor de Canon crop DSLR's.
Mee eens, als we het hebben over beeldkwaliteit. Niet alleen Canon hoor, ook met Nikon zie ik bijv qua ruis etc weinig verschil.

Maar zaken als DoF blijft, dus dat moet elke fotograaf voor zichzelf beoordelen of hij daarmee genoegen neemt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval van de snelheidstest werd enkel het AF systeem getest. Een onderdeel waar systeemcamera's in het algemeen nog mee achterliepen op dSLR's.

Verder is het vergelijken van m4/3 camera's met andere camera's zowel MILC als dSLR wel degelijk van belang in de dagelijkse praktijk. Mensen baseren hun keuzes voor een systeem onder andere op basis van vergelijkingen. En de meeste mensen zullen slechts 1 systeem aanschaffen. Wil m4/3 succesvol worden/blijven zullen ze dus mensen moeten overtuigen om het systeem te kopen. Evengoed moeten alle andere systemen dat. Muv Canon en Nikon misschien aangezien die nou eenmaal al een groot aandeel hebben en veel naamsbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Het is best mooi te zien dat die AF beter is geworden, maar mij lijkt de test zelf toch wel redelijk losse pols. "Mwa, die voelde iets vlotter". Wat mij betreft voldoen ze tegenwoordig allemaal wel voor meeste fotografie, dus zo erg is dat natuurlijk niet, maar ik had toch wel verwacht dat iig dingen als diafragma gelijk waren getrokken, cropfactor in acht nemende. Dof is met MFT natuurlijk stuk groter, wat meer ruimte geeft met AF nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven.
De technologische verbetering binnen ILC's juich ik alleen maar toe. Ik zit bij Nikon vanwege de ergonomie en OVF, niet omdat de prestaties nou per se zo veel beter zijn. Er zit immers een sensor van Sony in. De kans is ook best aanwezig dat ik voor de leuk er nog een keer een ILC'tje bij haal.
De kwaliteit van die test is echter beroerd, er wordt helemaal niks gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb nog wel eens missers met mijn kitlens (f4-f5.6!) al moet ik wel toegeven dat ie bij single point AF wel razend snel is :)

Ik blijf vraagtekens zetten bij "shutter shock" op pixel niveau lijkt het af en toe een beetje blurry.

heb er zelfs een foto op 1/800e waar ik mijn vraagtekens bij zet

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 28-05-2014 18:25 . Reden: Geen V&A op het forum ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou sinds gisteren weer een m43 eigenaar erbij op deze wereld... Heb de Panasonic g6 met 14-140 opgehaald bij Foto Mundus in Meppen (Duitsland) voor 779 euro. Kom van de Nikon D90 en moet nog wel even wennen merk ik. Toestel is wel een stuk handzamer. Ik zal me dit weekend eens flink inlezen in de uitgebreide handleiding, want de interface is toch ook wel weer even wennen. De Wifi functie heb ik trouwens al even uitgeprobeerd en werkt prima, zowel op m'n telefoon als m'n tablet.
Trouwens als de zonnekap omgekeerd op de lens zit, is het een beetje lastig de zoomring te gebruiken omdat ie er half overheen valt. Maar ja, tis wel een compact lensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van harte met de nieuwe aankoop. Dat het je maar goed mag bevallen, Helaas werkt het weer niet echt mee vandaag om het buiten uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:33:
Trouwens als de zonnekap omgekeerd op de lens zit, is het een beetje lastig de zoomring te gebruiken omdat ie er half overheen valt. Maar ja, tis wel een compact lensje.
Tja daar is een zonnekap ook niet voor bedoelt ;) Haal hem er dan gewoon van af of doe hem er goed op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 10:45:
Van harte met de nieuwe aankoop. Dat het je maar goed mag bevallen, Helaas werkt het weer niet echt mee vandaag om het buiten uit te proberen.
Nee, maar gelukkig heb ik vandaag genoeg te doen om hem binnen uit te proberen. M'n zoontje is 6 jaar geworden vandaag, dus d'r zullen wel wat foto's gemaakt worden vanmiddag ;) Maar goed met dat donkere weer is het binnen met bewegende mensen al aardig opletten om geen onscherpe foto's te krijgen. Dan de ISO maar iets omhoog of toch maar de flitser aan.
Ik heb al even wat geprobeerd en vind de hoeveelheid ruis op ISO1600 nog prima te doen voor foto's die straks op 10x15 in een album gaan komen. Hogere ISO komt op het randje, al lukt het vermoedelijk ook nog net wel voor dat formaat foto's. Voorlopig maar even op Itelligent ISO gezet met een max van 1600.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Tja daar is een zonnekap ook niet voor bedoelt ;) Haal hem er dan gewoon van af of doe hem er goed op :+
Ow issie daar niet voor bedoeld? :P Voorlopig issie eraf..

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 29-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Feli met de aankoop! Ik lach me btw altijd scheel als ik mensen met omgekeerde zonnekap op de lens zie lopen. ;) Gebruik hem dan niet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een gerucht dat de 7-14mm f/2.8 binnenkort wordt aangekondigd en dat de prijs rond de 1800 dollar ligt.
http://www.43rumors.com/f...on-priced-at-around-1799/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Echt, dat soort prijzen zijn gewoon niet leuk meer hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk een gerucht, we moeten maar zien wat er waarheid van wordt.
Niet dat ik zelf overigens interesse heb in dit objectief. 12mm is voor mij wijd genoeg.
En ik heb me er al lang en breed bij neergelegd dat bepaalde apparatuur voor mij compleet onbereikbaar blijft. Het is voor mij een hobby, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sjekster schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:00:
Feli met de aankoop! Ik lach me btw altijd scheel als ik mensen met omgekeerde zonnekap op de lens zie lopen. ;) Gebruik hem dan niet! :+
Naja ik had hem er bij m'n Nikon 18-105 altijd omgekeerd opzitten als ik 'm opborg in de tas. Buiten deed ik hem er wel op, maar als ik binnen fotografeerde met de flits, dan zat ie er ook gewoon omgekeerd op, want anders kreeg ik op 18mm schaduwen van de zonnekap door de flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mijn lang gewilde lens is onderweg naar mij.
De 12mm van Olympus.
Heb er wel mijn topper , de 75mm , voor moeten inleveren... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Lasteraar schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:03:
Mijn lang gewilde lens is onderweg naar mij.
De 12mm van Olympus.
Heb er wel mijn topper , de 75mm , voor moeten inleveren... :-(
Gefeliciteerd... maar eerlijk gezegd... zou ik zo'n ruil nooit doen....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Was wel een cash-up ruil :)
Maar vertel? Waarom niet.

Ik heb ook een 45mm welke iets minder scherp is en wat minder tele.. Maar qua look en feel eigenlijk een gelijksoortige foto geeft.

En ik kan het weten want heb de laatste 1.5 jaar met een 45/75 vergroeide em5 rondgelopen :)

Maar... De 75mm... Schitterende lens. Superzuiver.. Iets minder trefzeker dan de 45mm. Schitterende case. Looks is great.

Maar wil gewoon eens wat anders gaan proberen. En de 12mm is ook een toplens.

[ Voor 29% gewijzigd door Lasteraar op 29-05-2014 23:06 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:12:
Het is natuurlijk een gerucht, we moeten maar zien wat er waarheid van wordt.
Niet dat ik zelf overigens interesse heb in dit objectief. 12mm is voor mij wijd genoeg.
En ik heb me er al lang en breed bij neergelegd dat bepaalde apparatuur voor mij compleet onbereikbaar blijft. Het is voor mij een hobby, niet meer en niet minder.
Met deze prijzen zal het voor veel mensen zo zijn. m43 is nog niet echt een systeem waar bergen met professionals zitten, volgens mij. Hoewel die natuurlijk ook mooie lenzen gegund zijn, zou Oly zich volgens mij beter richten op een wat lager segment.

Nu moeten ze wat mij betreft ook niet klagen dat verkopen uitblijven voor m43....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij altijd al zo geweest dat de betere apparatuur slechts voor een select gezelschap bereikbaar was/het geld er voor over hadden. Er zijn wel steeds meer pro's die overstappen op m4/3 en dan is het leuk als er ook wat glaswerk beschikbaar is voor deze mensen om mee te werken.

Op het lagere sigment richten Olympus en Panasonic zich natuurlijk ook. Onlangs bracht Olympus bijvoorbeeld nog de 25mm f/1.8 uit. Prima prime voor een redelijke prijs.

Het interessante is eigenlijk juist dat Olympus met het hogere segment de winst haalt. Met de OM-D lijn en niet.minder met de PEN lijn. Dat lijkt ook op te gaan voor Panasonic aangezien het ernaar uitziet dat de GF lijn is komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Lasteraar schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:27:
Was wel een cash-up ruil :)
Maar vertel? Waarom niet.

Ik heb ook een 45mm welke iets minder scherp is en wat minder tele.. Maar qua look en feel eigenlijk een gelijksoortige foto geeft.

En ik kan het weten want heb de laatste 1.5 jaar met een 45/75 vergroeide em5 rondgelopen :)

Maar... De 75mm... Schitterende lens. Superzuiver.. Iets minder trefzeker dan de 45mm. Schitterende case. Looks is great.

Maar wil gewoon eens wat anders gaan proberen. En de 12mm is ook een toplens.
Tuurlijk! Als je die luxe heb en je er blij mee bent! :) Dat je een prime-dier bent is weer een pré!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tja de 75mm is een prachtlens, maar voor het geld koop ik liever de sigma 60 f2.8.
wat met een beetje geluk binnenkort ook zal gaan gebeuren
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:14:
Heb je nog werk gemaakt van het '10mm f/2.8 + speedbooster erachter'-idee? Ik ben wel benieuwd of dat een kwalitatief goede optie is op MFT.
whishful thinking, nee ik heb er nu het geld niet voor. maar wie weet wat er komend jaar voor nieuwe gear in mijn inventaris komt. ik acht de kans zeker aanwezig, al wellicht met een chinese speedbooster :)

[ Voor 61% gewijzigd door mrc4nl op 30-05-2014 01:02 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog werk gemaakt van het '10mm f/2.8 + speedbooster erachter'-idee? Ik ben wel benieuwd of dat een kwalitatief goede optie is op MFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:55:
tja de 75mm is een prachtlens, maar voor het geld koop ik liever de sigma 60 f2.8.
wat met een beetje geluk binnenkort ook zal gaan gebeuren
Ik zit er aan te denken de m.Zuiko 60mm 2.8 macro te kopen.
Niet alleen voor macro maar ook voor portretten.
Zit mooi tussen de 45mm f1.8 en 75mm f1.8 in
Is wel iets minder lichtsterk, maar daar krijg je dan macro mogelijkheden voor terug.

Zie:
http://robinwong.blogspot...-f28-macro-review_23.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:34:
[...]

Klinkt spannend! D'r komt hier vast wel een foto van het resultaat ;)
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/538889dcc0c4b/538889dcb7805-20140530-P1160141_stitchklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg vet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leendertv schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:10:
[...]

Ik zit er aan te denken de m.Zuiko 60mm 2.8 macro te kopen.
Niet alleen voor macro maar ook voor portretten.
Zit mooi tussen de 45mm f1.8 en 75mm f1.8 in
Is wel iets minder lichtsterk, maar daar krijg je dan macro mogelijkheden voor terug.

Zie:
http://robinwong.blogspot...-f28-macro-review_23.html
En als je er dan op uitgekeken bent wil ik mijn 12mm wel ruilen tegen jouw 60mm. :)

Prachtige print overigens die jij gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Absoluut mooi lensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mooie afdruk! Dacht eerst even kort dat ik door ramen naar buiten zat te kijken.

Vandaag mijn G6 eens kort buiten gebruikt. Vind hem erg snel focussen en erg snel reageren op handelingen. Enige wat ik wel een paar keer gehad heb is ongewild de knopjes op de achterkant indrukken boven de 4-weg dial omdat mijn vinger erop lag. Maar dat had ik in reviews ook al gelezen, zal wel wennen. Voorlopig nog geen spijt van de aankoop. Wat een genot straks op vakantie met maar 1 tasje in plaats van een rugzak met fototoestel, lenzen en videocamera. ;)

Jammer trouwens dat die primes relatief zo duur zijn. Bij mijn Nikon had ik de 50mm f/1.8 voor zo'n 125 euro, maar in die prijsklasse kun je in het m43 systeem niks vinden.

Panasonic Duitsland heeft trouwens nu een actie waarbij je garantie van 2 naar 5 jaar gaat als je registreert op de daarvoor bedoelde site. Moet je je apparatuur trouwens wel in Duitsland hebben gekocht bij bepaalde dealers. Dussss.. Ik heb inmiddels 5 jaar garantie op mijn G6 kit, na registratie zonet.

[ Voor 125% gewijzigd door hars73 op 30-05-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:13:
Jammer trouwens dat die primes relatief zo duur zijn. Bij mijn Nikon had ik de 50mm f/1.8 voor zo'n 125 euro, maar in die prijsklasse kun je in het m43 systeem niks vinden.
De m.Zuiko 45mm f1.8 is wel een erg goed geprijsde portret lens.
Ik weet niet of je bijvoorbeeld bij Canon of Nikon een 85mm f1.8 lens heb voor 250 euro?

Het had wel mooi geweest als de m.Zuiko 25mm f1.8 minimaal 100 euro goedkoper was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leendertv schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:35:
De m.Zuiko 45mm f1.8 is wel een erg goed geprijsde portret lens.
Ik weet niet of je bijvoorbeeld bij Canon of Nikon een 85mm f1.8 lens heb voor 250 euro?
Wel een 50/1.8 voor minder dan €100 die op fullframe kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic 14mm f/2.5? Die heb ik al vaker voor dat bedrag zien gaan.
En voor 180 euro heb je de Samyang 7.5mm f/3.5 fisheye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:59

Je hebt de Olympus 45 1.8 voor 250 euro, maar dan krijg je ook echt kwaliteit. Ik heb geen ervaring met Nikon, maar ik heb de goedkope Canon 50 1.8 gehad en ik mis het gebrek van super goedkope lenzen totaal niet. De bouwkwaliteit en autofocus van de 50 1.8 is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
De 45mm is de beste (prime) lens die je voor dat geld kan kopen. By far.
De 14mm is goedkoop.. Maar dat lijkt dan ook totaal niet op de 45mm lens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Heb de verschillende opties eens bekeken en de Olympus 45mm 1.8 lijkt me inderdaad nog wel een mooie prime om er eens bij te halen over een tijdje. Maar eerst de camera maar eens wat beter leren kennen.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 02-06-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.43rumors.com/o...ets-sold-also-at-harrods/

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/colorem10_zps2af76f60.jpg

De groene lijkt mij nou een ideale camera voor mij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik vind ze echt lellek! Die normale zilveren en zwarte zijn zoveel mooier. Daarbij, de strap gaat er bij mij toch gelijk af....

Is deze uitvoering veel duurder dan de reguliere eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vond de gekleurde gm1 edities leuker , dit is gewoon een zwart toestel met een ander kleurtje plastic

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:15:
Ik vind ze echt lellek! Die normale zilveren en zwarte zijn zoveel mooier. Daarbij, de strap gaat er bij mij toch gelijk af....

Is deze uitvoering veel duurder dan de reguliere eigenlijk?
Ik zou het niet weten. Volgens mij is hij ook enkel in Engeland bij 1 retailer beschikbaar.
Ik vind de groene wel wat hebben maar uiteindelijk zou ik denk ik voor de standaard zwarte of zilvere editie gaan. Je moet er toch weer jaren tegenaan kijken en dan is een modegevoelige kleur niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.43rumors.com/s...the-150mm-f2-8-this-year/

De Panasonic 150mm f/2.8 gaat er in ieder geval dit jaar niet komen en ik denk eigenlijk helemaal niet meer.
Spijtig maar begrijpelijk straks met de 40-150 f/2.8 die waarschijnlijk even groot is. En ik had eigenlijk ook niet verwacht dat het een goedkope lens zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch klopt er iets niet in dat artikel,

Er staat Iets van we "decided to cancel the telefoto ZOOM" vreemd.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan maar zo weer het zoveelste vertaal of interpretatie foutje zijn. Dat gebeurd wel vaker op die geruchten site geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bleek dus te kloppen, 150mm gaat door, een telezoom niet

zou het die compacte telezoom voor de gm1 zijn waarvan eerder al een mock up was?
de 30-100?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XeeDUUes7vL5Tzmh1MXA33zu/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Over deze compacte 35-100 zeggen ze juist dat misschien wel heel snel komt. Maar de 150mm staat niet meer op hun roadmap. Ik denk dat die geschrapt is, omdat hij waarschijnlijk net zo duur zou zijn als de 40-150 die Olympus uit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wanneer gaat Oly weer es betaalbare lenzen uitbrengen? 1800 dollar voor een 14-28 f/5.6 equivalent lens is nogal wat.... 8)7

Die 40-150 kostte ook zoiets geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedenk wel dat er een hogere pixeldichtheid gevraagd wordt door een m4/3 camera. Of dat lastiger is dan de hoeken van een fullframe sensor te vullen, betwijfel ik wel overigens. Olympus zal er vanzelf achter komen dat ze teveel vragen voor hun lenzen. Canon is er aardig van teruggekomen in ieder geval, aangezien de prijzen van de 24-70L II en 70-200/2.8L II flink zijn gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik investeer iig weinig meer in m43 qua lenzen. Heb de 20mm, 45mm een 15mm body cap, en hou het daar lekker bij. Mocht er ooit een UWA komen rond de prijs van de Canon 10-18, dan denk ik daar nog over na, maar de meeste lensprijzen van Oly (en ook Pana btw) zijn dikke onzin als je het mij vraagt.

Nog wel ff mijn E-PM1 door een OMD E-M10 vervangen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m4/3 vs. FF discussie is verhuisd naar: Verwijderd in "FF vs crop: voordelen vs vooroordelen"

[ Voor 36% gewijzigd door Universal Creations op 06-06-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had je de moeite kunnen besparen. Alles wat ik erover wou zeggen heb ik reeds gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
[b][message=42353891,noline]
Nog wel ff mijn E-PM1 door een OMD E-M10 vervangen natuurlijk :+
In ieder geval door minstens een PM2 ;) dat scheelt al behoorlijk. Zelfde sensor dacht ik de mijne was 330 met kitlens

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Neuh, de stap 1 naar 2 is voor mij niet echt een grote. Gaat me niet alleen om de sensor, meer om de bediening etc eigenlijk. Die EVF vond ik best lekker werken op de OMD, en body only valt de prijs ook reuze mee. Zal vast wel een aanbiedinkje voorbijkomen komende maanden, dus ik wacht rustig af. Hoop wel dat ik de cam voor september kan scoren, zou hem graag op vakantie meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Panasonic Leica DG Summilux 15mm F1.7 is inmiddels op voorraad in verschillende winkels.
Prijs: 599 euro.

http://www.fotohanskeuzek...-15mm-f17-asph-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik heb tóch maar een 7-14 gekocht! En deze is nog 2.0 ook! Deze was lang niet zo duur, maar je moet hem helaas wel zelf in elkaar zetten. Er worden wel meerdere mounts meegeleverd gelukkig :+

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5199/14372738225_52e781cb9b_c.jpg7-14 1:2 by Sjekster, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe zijn de optische prestaties? pinhole kwaliteit? 8)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
mrc4nl schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:19:
hoe zijn de optische prestaties? pinhole kwaliteit? 8)
Zo ongeveer. Oranje kleuren overheersen ook een beetje. Er zit trouwens ook optische stabilisatie in, via een briljant systeem met elastiekjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:48
Een vraag waarbij ik wat hulp kan gebruiken. Deels omdat ik niet alle ervaring heb om deze te beantwoorden en deels omdat ik benieuwd ben naar jullie mening.

Over 2 weken ga ik naar Hong kong en daarna door naar de Filippijnen voor vakantie. Ik twijfel nog erg welke lenzen ik moet meenemen/aanschaffen.

Wat heb ik nu:
E-m1
12-50
Panasonic 14 mm
Mmf3

Waar twijfel ik over:
12-50 inruilen voor een 14-54
Of
De 12-50 en de mmf3 inruilen voor een Panasonic 20mm en Olympus 45..
Het laatste voorbeeld kost net wat meer maar levert de beste kwaliteit terwijl de andere optie een zoom lens met wheatersealing biedt.

De 12-40 is nu nog buiten budget helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
In HK ga je iig iets willen dat redelijk wide is én lichtsterk! Smalle straatjes at night enzo. Die 20mm voldoet dan wel denk ik, lijkt mij iig nuttiger dan de 45mm. 12-50 is een prima bereik verder, waarom wil je die inruilen? Voor iets compacters?

Filippijnen zal wss meer natuur zijn, en overdag? Dan heb je volgens mij voldoende aan wat je hebt, lichtsterk is dan minder belangrijk. 50mm op MFT is al redelijk tele, dus je hebt best wat bereik in totaal :).

Ik zou zeggen: alles wat je hebt levert meer dan genoeg kwaliteit, daar kan je prima mee uit de voeten. Zal er beter zijn? Vast! Maar misschien dat wat extra zakgeld voor op vakantie wel leuker is? ;).

Wide angle prime kan best nuttig zijn, maar mss dat je met je 14mm ook een heel eind komt. Is 1 stop langzamer ongeveer, maar wel een stuk wijder :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sjekster op 09-06-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

leendertv schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:44:
Voor een rustig beeld is de sluitertijd die je instelt ook belangrijk. Het beste is 2x de fps waarin je filmt (frames per seconde). Anders worden bewegingen die je als cameraman maakt of bewegingen van 'objecten' in het beeld schokkerig.
Voor een 'filmische' look film je in 1080p 25fps (PAL standaard) met een sluitertijd van 1/50sec.
De Panasonic camera's hebben ook een hele goede 1080p 60fps. Dit is ideaal voor slowmo beelden.
Dus actie filmen op 60fps met een sluitertijd van 1/120sec en achteraf op de pc hier 25fps van maken. Kun je snelle actie mooi iets vertragen. Dat geeft een mooi effect.
Met deze sluitertijden kan het voorkomen dat je beeld overbelicht wordt in combinatie met het diafragma wat je wil gebruiken. Hier gebruik je een ND filter voor. Het beste werkt een variabel ND filter. Daarmee kun je dus door te draaien regelen hoeveel licht er doorgelaten wordt.
Gisteren op de voorbereiding voor de vakantie eens even geprobeerd in welk formaat ik m'n video's ga schieten met m'n G6. En het onrustige beeld wat je hier beschreven hebt, kwam ik bij een 1080p 50fps met daarin mijn kids die door de kamer liepen ook tegen. Net alsof er elke seconde even een frame geskipped werd ofzo. Had dit gefilmd op de P stand, dus shutterspeed automatisch. Het effect was trouwens weg nadat ik de mts file had geopend in Magix videosoftware en geexporteerd als mp4 met 25fps.

Hoe zit dat dan met 24fps? Moet je dan een sluitertijd van 1/50sec gebruiken net als bij 25fps?

Nog maar eens even wat gaan experimenteren hiermee, zodat ik dat niet op vakantie in Turkije nog moet gaan uitzoeken. Zolang je achteraf geen slomo's gaat maken, dan heeft 50fps weinig toegevoegde waarde ten opzichte van 25fps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Is je geheugenkaart wel snel genoeg om de data op te slaan?

De sluitertijd bij 25fps mag max. 1/25 sec zijn, liever sneller natuurlijk, maar dat hangt van het licht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

PageFault schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:29:
Is je geheugenkaart wel snel genoeg om de data op te slaan?

De sluitertijd bij 25fps mag max. 1/25 sec zijn, liever sneller natuurlijk, maar dat hangt van het licht af.
Ik moet nog een nieuwe snelle geheugenkaart aanschaffen, maar de huidige is een Transcend class10 20MB/s kaart. Die schrijft max 15MB/s, moet voldoende zijn voor 3.5MB/s van de 28mpbs video lijkt me. Maar misschien heb je een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik ging naar de media markt voor een hoes voor mijn chromebook en kwam terug met een em10 kit :+
Beetje een impulsaankoop, maar ik kreeg een goede prijs, 569 voor de kit. O+

So far erg tevreden met hoe hij eruitziet en hoe de knoppen werken. Ik heb de em5 ernaast gehouden en vond dat bij de em10 een stuk beter.

Vergeleken met mijn gestolen gx7 vind ik dat de autofocus van de gx7 in donkerdere omgevingen het een heeeeel stuk beter deed. Op dat vlak is het helaas geen verbetering ten opzichte van de ep3. De zoeker is dezelfde als de vf2, wat minder scherp dan die van de gx7, maar doordat die 43 is, en niet 16:9 zoals de gx7, wel groter. Ik mis ook de mogelijkheid van de gx7 om het touchscreen te gebruiken om het focuspunt te selecteren terwijl de viewfinder gebruikt. Dat vond ik echt een beestige feature op de gx7 en ga ik zeker missen. Ook werkt de focus peaking op de gx7 wel wat beter. De fps zakt een stuk naar beneden en is minder duidelijk en fijner dan bij de gx7.

Volgende week een city trip naar rome, daar zal ik hem wat uitgebreider testen. Bij grobet in antwerpen ook maar meteen een tweedehandse metz 50 voor pana/oly opgepikt voor €40, nog niet helemaal zeker wat ik daar ga met doen; het is mijn derde flitser voor (m)43.

[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 13-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee in ieder geval. Fijn dat je weer een camera hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Teun_2 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:39:
Ik ging naar de media markt voor een hoes voor mijn chromebook en kwam terug met een em10 kit :+
Beetje een impulsaankoop, maar ik kreeg een goede prijs, 569 voor de kit. O+

So far erg tevreden met hoe hij eruitziet en hoe de knoppen werken. Ik heb de em5 ernaast gehouden en vond dat bij de em10 een stuk beter.

Vergeleken met mijn gestolen gx7 vind ik dat de autofocus van de gx7 in donkerdere omgevingen het een heeeeel stuk beter deed. Op dat vlak is het helaas geen verbetering ten opzichte van de ep3. De zoeker is dezelfde als de vf2, wat minder scherp dan die van de gx7, maar doordat die 43 is, en niet 16:9 zoals de gx7, wel groter. Ik mis ook de mogelijkheid van de gx7 om het touchscreen te gebruiken om het focuspunt te selecteren terwijl de viewfinder gebruikt. Dat vond ik echt een beestige feature op de gx7 en ga ik zeker missen. Ook werkt de focus peaking op de gx7 wel wat beter. De fps zakt een stuk naar beneden en is minder duidelijk en fijner dan bij de gx7.

Volgende week een city trip naar rome, daar zal ik hem wat uitgebreider testen. Bij grobet in antwerpen ook maar meteen een tweedehandse metz 50 voor pana/oly opgepikt voor €40, nog niet helemaal zeker wat ik daar ga met doen; het is mijn derde flitser voor (m)43.
Nice!! @_@ Is dat de kit met die pancake zoom, of de normale kitlens? Indien pancake, dan wil ik graag weten waar je die gehaald heb, want die kit wil ik dan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
normale kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Goede prijs hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dan zeker ook nog een goede prijs ja! Body only staat voor 550 ongeveer in de pricewatch!

Zo'n kit voor die prijs zou mooi voor mij zijn, zorgt dat ik m'n oude cam makkelijker kan verkopen, gebundeld met die kitlens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
-knip-

[ Voor 101% gewijzigd door Universal Creations op 14-06-2014 22:05 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.