Ben maar weer met LR en RAW aan de slag gegaan. Standaard JPG's had veel tijd gescheeld maar ik merk dat met lum. ruisfilter op 70 of iets hoger wel alle ruis weg is en toch behoorlijk wat detail achterblijft wat op de RX100 niet het geval was. Zeker niet op 3200/6400 op dat punt doet hij het inderdaad een stuk beter.leendertv schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:39:
Dus als ik het goed begrijp zijn je instellingen bij de meeste foto's:1/60sec, F/1.8, ISO6400
Deze instellingen zijn toch niet de schuld van de camera? Als deze ISO nodig is in combinatie met 1/60sec en f1.8 dan is er gewoon heel weinig licht. En is ISO6400 de juiste keus.
Maar zeker met Lightroom kun je nog heel wat halen uit ISO6400 foto's met jou camera.
Ik zou zeker niet bang zijn om ISO6400 te gebruiken in deze situaties.
(Lightroom aanschaffen en leren geeft meestal meer winst dan een nieuwe camera kopen)
Mijn verwachtingen waren te hoog nadat ik hier hoorde dat ik nu iso 6400 zou halen ik met 1.8 primes wel op iso 800 zou uitkomen bij gelijke sluitertijd.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant