Geen idee, geen HK toegang
Feit blijft denk ik dat je voor camera's en (goed) glas blijft betalen, al is het al een paar jaar oud.
Aan de ene kant goed, want je investering is beter te verantwoorden, maar aan de andere kant jammer want zo blijft het een dure hobby.
Mij ontgaat het nog steeds dat je voor een best goede kitlens (volgens photozone.de testen) soms maar een €100-€200 kwijt bent, maar zodra er het label L, PRO of f2.8 op staat, datzelfde ding €1000 of meer moet kosten.
Lijkt wel of je voor 80% kwaliteit 20% betaalt, en de laatste 10-20% kwaliteit nog eens 80% extra kost (dus 5x zo veel voor de rekenaars...).
En op de een of andere manier geloof ik er weinig van dat de (productie/onderzoek) kosten daadwerkelijk zoveel hoger liggen, en is de hogere prijs zuiver bepaald door de marketing boys.
De EOS-M was bij introductie een jaar gelden ruim €1000. En toen de verkopen zwaar, maar dan ook zwaar tegenvielen kon diezelfde camera er ook voor minder dan de helft uit!
Maar ik kan daar natuurlijk volledig naast zitten.
Het excuus dat er zo weinig van deze PRO lenzen gekocht worden en dat ze daarom zo duur zijn ook niet altijd even logisch: verlaag de prijs dan naar €600, moet je eens kijken hoeveel je ervan verkoopt!
Dit is al vaker bewezen door andere bedrijven als Borland ea.
Maar goed. Dit alles is niet specifiek een MFT probleem...eerder ijdele hoop dat kleinere lenzen (minder glas) ook automatisch lagere prijzen (een prachtig USP voor MFT) zou betekenen...
[
Voor 25% gewijzigd door
Mars Warrior op 27-01-2014 12:42
]