Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delphi2007 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Nikon is 1.5x, Canon is 1.6x
Klopt. Canon is veel populairder wereldwijd. Vraag me niet waarom maar helaas is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
amphora schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:29:
[...]

Geen nadelen hoor... Gebruik 'm alleen zelden. Eigenlijk alleen op vakantie voor landschappen en dan heb je die f2.5 ook niet nodig dus heb liever de 12-32 zoom voor zonnige vakantie foto's en kan die grote 12-50 er ook uit die ik vanwege de (in verhouding) grootte zelden bij me heb. Dus de 20mm vervangen door 17 (waardoor ik de 14 ook al minder nodig heb) en de 14+12-50 vervangen door 12-32 en ik heb een veelzijdig, doch extreem compact top setje (12-35 + 17/1.8 + 45/1.8)
Okay, helder. Bedankt voor de toelichting :)

Ik zit nu zelf te aasen op de Panasonic GM1 met de 12-32mm erbij en in elk geval de 45mm f/1.8, evt. nog een ultra compacte groothoek, zoals de 14mm. De 12mm van Olympus lijkt me fijner, maar is ook een stuk langer (net zoals de 45mm) en uiteraard duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste plaatjes en prijzen van de EM10.
release is op 29 januari

http://www.43rumors.com/f...of-the-new-olympus-e-m10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. Dat ziet er gewoon erg netjes uit volgens mij. Ik ben benieuwd naar de EVF. Zal dat de oude of de nieuwe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:37
Waar is dit precies de opvolger van eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limbeckx schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Aan de ene kant van de ome em5 aan de andere kant is het eigenlijk een Pen met ingebouwde evf

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens van. Is een toevoeging aan OMD lijn:

OMD E-M10: instapmodel
OMD E-M5: Hobby-model
OMD E-M1: Prosumer-model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik moet toegeven dat ik de Olympus lijnen niet helemaal begrijp. De PEN lijn dan met de EP, de EPL en en EPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limbeckx schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:53:
Ik moet toegeven dat ik de Olympus lijnen niet helemaal begrijp. De PEN lijn dan met de EP, de EPL en en EPM?
Als je het eenmaal door hebt is het vrij simpel.

PEN (Rangefinder model zonder EVF)
E-PMx = instapmodel
E-PLx = middenmodel
E-Px = topmodel

OM-D (SLR model met EVF)
E-M10 = (ik verwacht) instapmodel
E-M5 = middenmodel
E-M1 = topmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:05:
[...]

Als je het eenmaal door hebt is het vrij simpel.

PEN (Rangefinder model zonder EVF)
E-PMx = instapmodel
E-PLx = middenmodel
E-Px = topmodel

OM-D (SLR model met EVF)
E-M10 = (ik verwacht) instapmodel
E-M5 = middenmodel
E-M1 = topmodel
Dat maakt het iets duidelijker, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-M5 vs E-M10: http://i42.tinypic.com/nles9k.jpg

(Als het rumors-plaatje klopt tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

ErikRo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 01:44:
Altijd weer die 3,5 tm 5,6 lenzen zou wel een betaalbare lens willen zien die 2,8 over hele bereik is. Dara heb ik wat aan.
Die hoef je van Olympus en Panasonic in ieder geval niet te verwachten voor andere producenten is het (nog) niet interessant genoeg vrees ik...
Wat ik ook fijn zou vinden, en misschien realistischer, is een 12-40 lens met f4 over het gehele bereik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:17:
E-M5 vs E-M10: http://i42.tinypic.com/nles9k.jpg

(Als het rumors-plaatje klopt tenminste)
Zo naast elkaar dan denk ik eigenlijk dat ze de AP2 poort eruit gegooid hebben.
amphora schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:50:
[...]
Wat ik ook fijn zou vinden, en misschien realistischer, is een 12-40 lens met f4 over het gehele bereik.
Dat zou zeker interessant kunnen zijn. Of zoiets als de 12-60 f/2.8-4.0 voor 4/3.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:54:
Zo naast elkaar dan denk ik eigenlijk dat ze de AP2 poort eruit gegooid hebben.
En externe flitsschoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat de flitsschoen er gewoon op zal zitten. Zelfs op het allerlaagste PEN model zit een normale flitsschoen. Dat heeft Olympus altijd gedaan en ik verwacht niet dat ze daarvan afwijken. De poort onder de flitsschoen is denk ik weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Ik verwacht dat de flitsschoen er gewoon op zal zitten. Zelfs op het allerlaagste PEN model zit een normale flitsschoen. Dat heeft Olympus altijd gedaan en ik verwacht niet dat ze daarvan afwijken. De poort onder de flitsschoen is denk ik weggehaald.
Waar zit dan die ingebouwde flitser? Bovenop zit vol met knoppen dus daar kan ie niet zitten. Ik vermoed dat de flitsschoen is vervangen door een simpele popup flitser. Op de gelekte foto zie je ook geen uitsparing voor een flitser meer zitten en op de em5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had het over flitsschoen. Dat is het stukje bovenop waar je een externe flitser in kan schuiven.
Of er ook een ingebouwde flitser inzet, dat denk ik niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitsschoen+popup flitsertje+evf past best. Kijk maar naar de Stylus: www.dpreview.com/previews...ylus-1/images/flashup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

@ Thorgrem: Ja, er zit een ingebouwde flitser in volgens de gelekte specs
@kuntmo: Dat is ook nog een optie ja... Ach, het blijft speculeren op basis van één foto. De 29e maar even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik neig ertoe om toch eens zoals iemand hier aanraadde een hele goedkope body te nemen bv PM1 en een tijdje te experiemnteren kan ik altijd nog upgraden. Maar wel een erg goede prime lens met minimaal 1,8, denk iets van een 20mm en een 35mm daarmee moet ik wel een eind komen.
Passen alleen de hier in topic genoemden erop elk €200 en €300 zo uit mn hoofd.

Of zou ik ook op zoek kunnen gaan naar oud glas pentax/canon/zeis primes en met een converter erop zetten. Ik las wel eens van mensen die spotgoedkoop aan oud glas zijn gekomen met een ontzettend goede kwaliteit. Je verloor alleen autozoom maar die heb je toch niet op primes.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Nee, je "verliest" autofocus, maar die had je met die lenzen toch meestal al niet. Autozoom of motorized zoom zit sowieso maar op heel weinig lenzen. Meeste moet je gewoon handmatig zoomen.

Met adapter ringen kan je nagenoeg alle oude lenzen wel op een mft camera zetten, dus dat is zeker een mogelijkheid ja.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oeps autofocus inderdaad vraag ik me nog alleen af welke crop factor ik heb als ik een aps lens cropfactor 1.5 zet op een MFT met crop 2.0 die van de lens of of die van de camera.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Sensor grootte bepaald in dit geval de cropfactor niet de lens.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Cropfactor heeft enkel te maken met je sensor. Cropfactor blijft dus 2. Lens kan niet veranderen, alleen de beelduitsnede adhv de sensor verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Die is nog net zichtbaar aan de twee uitstekende hoekjes. Die ap2 is geen groot gemis, als die wifi, een ingang voor microfoon, een ingebouwde flits en een ingebouwde zoeker heeft, verlies je in feite niets.

[ Voor 26% gewijzigd door Teun_2 op 18-01-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
heeft iemand ervaring met het kopieren van foto's van je 43 camera (in mijn geval een panasonic GH3) rechtstreeks naar een HDD, dus zonder tussenkomst van een pc? ik heb een macally syncbox gekocht, maar die ondersteund dus geen USB3.0 wat mijn HDD wel is. Wat zouden goede alternatieven zijn? een wireless HDD, zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort dingen worden gebruikt: http://www.bhphotovideo.c...rage/ci/3369/N/4000227848 maar dat zijn prijzige oplossingen.

Als het gaat om lichtgewicht opslag terwijl je op reis bent, denk ik dat je het allereenvoudigst en meest goedkoop een stapel SD-kaartjes kunt meenemen. 32 GB kaartjes kosten 2 tientjes per stuk, als je er daar 10 van meeneemt op reis, kun je heel veel plaatjes schieten, het weegt niks, het kost geen stroom en als je ze over je bagage verdeeld ben je tenminste niet alles kwijt als er iets wordt gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Argonath schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:25:
heeft iemand ervaring met het kopieren van foto's van je 43 camera (in mijn geval een panasonic GH3) rechtstreeks naar een HDD, dus zonder tussenkomst van een pc? ik heb een macally syncbox gekocht, maar die ondersteund dus geen USB3.0 wat mijn HDD wel is. Wat zouden goede alternatieven zijn? een wireless HDD, zou dat werken?
Tenzij je ook een usb 3.0 kaartlezer hebt, ga je niet heel veel merken van de extra snelheid van je usb 3.0. Ik weet ook niet wat he snelheidsverschil precies is, maar volgens mij ga je met gewone geheugenkaartjes daar bovendien niet heel erg veel van merken gok ik. Draadloos is nog vele keren trager. Gebruik toch gewoon die syncbox met je usb 3.0 harde schijf? Usb 3.0 werkt ook met 2.0, dus dat werkt gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 20-01-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All in all, the Panasonic 42.5mm ƒ/1.2 ASPH POWER OIS Leica DG NOCTICRON is a phenomenal lens; one of the best we’ve ever tested. It’s definitely not your everyday pocket prime (the $1,600 price tag can attest to that) but I can definitely see this being the go-to lens for wedding, portrait and studio shooters, as well as concert photographers who need a fast-focusing, artistic lens with excellent bokeh and low-light capabilities all while producing stunningly sharp photos.

http://slrgear.com/review....php/product/1675/cat/all

Het mag dan ook wel voor zoveel geld, maar het blijkt toch een prachtlens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige m43 lens waarvoor ik zoveel geld over zou hebben is een 300mm f4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:30:
Het mag dan ook wel voor zoveel geld, maar het blijkt toch een prachtlens te zijn.
En dan te bedenken dat de onderdelen waarschijnlijk niet meer zijn dan $100, en de totale productiekosten (dus incl. machines, marketing etc) niet meer dan $350 - $400 bedragen als je de vuistregel hanteert dat de kosten circa 1/5 tot 1/4 zijn van de MSRP!

Het prijsverschil met de gewone lenzen blijf ik belachelijk groot vinden voor de beperkte hogere scherpte (20-30% meer tov een goede gewone lens) en een hogere lichtgevoeligheid, waarbij de laatste denk ik het zwaarst telt als onderscheidend voordeel!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:40:
[...]

En dan te bedenken dat de onderdelen waarschijnlijk niet meer zijn dan $100, en de totale productiekosten (dus incl. machines, marketing etc) niet meer dan $350 - $400 bedragen als je de vuistregel hanteert dat de kosten circa 1/5 tot 1/4 zijn van de MSRP!
En de ontwikkelkosten?
En waar haal je de informatie vandaan dat de productiekosten niet meer dan 400 dollar bedragen?
Het prijsverschil met de gewone lenzen blijf ik belachelijk groot vinden voor de beperkte hogere scherpte (20-30% meer tov een goede gewone lens) en een hogere lichtgevoeligheid, waarbij de laatste denk ik het zwaarst telt als onderscheidend voordeel!
Dat is met alles. Voor een Audi betaal je ook meer dan een Volkswagen en toch merk je het meteen als je instapt. Is het die meerprijs waard? Voor de een wel en voor de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:52:
En de ontwikkelkosten?
En waar haal je de informatie vandaan dat de productiekosten niet meer dan 400 dollar bedragen?
erk je het meteen als je instapt. Is het die meerprijs waard? Voor de een wel en voor de ander niet.
Precies. Ze hebben (mogelijk) miljoenen gestopt in het ontwerpen en testen etc. En dit is niet een lens waarvan ze er vele duizenden van verwachten te verkopen dus de marge op een lens moet wel hoog zijn om die research er uit te halen. Het is ook niet een lens voor de gemiddelde huis, tuin en keuken fotograaf maar voor professionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ik dacht dat Kodak de hele fotografie vaarwel heeft gezegd, of maken ze nog enkele films? Vreemde stap voor een bedrijf op (of over) de rand van de afgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodak is geen bedrijf, het is een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PageFault schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:30:
Ik dacht dat Kodak de hele fotografie vaarwel heeft gezegd, of maken ze nog enkele films? Vreemde stap voor een bedrijf op (of over) de rand van de afgrond.
Een ander bedrijf (jk) heeft de rechten gekocht van de naam kodak. Ze maken kameras met hun naam erop

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm de europese prijzen van de m.Zuiko 25mm f1.8 lijken toch hoger te worden dan eerder verwacht (die prijzen waren trouwens gewoon omgerekend van Yen naar Euro):
http://www.43rumors.com/f...ke-zoom-to-cost-399-euro/

Ze hebben het nu over de m.Zuiko 25mm f1.8 voor 399 euro.
De Panasonic 25mm f1.4 kost maar 100 euro meer.

De pancake m.Zuiko 14-42mm ook 399 euro.
De Panasonic 12-32mm kun je al voor 299 euro kopen bij fotokonijnenberg.nl
En die is echt heel goed en ik heb liever 2mm meer groothoek als 10mm meer tele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Zijn dat adviesprijzen? Kan zijn dat hij nog stuk goedkoper is in winkel uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zullen wel adviesprijzen zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://kodakcamera.jkiltd.com/Europe/company/about.php

Met name: Through a Global Licensing agreement with Kodak, JK Imaging is proud to manufacture and sell Kodak branded digital imaging products.

Kodak is een merk dat gelicenseerd is aan bedrijf dat de Kodak S1 maakt. Het heeft feitelijk niets meer met het bedrijf Kodak Eastman te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

[b][message=41635237,noline]
Oh... Bedankt voor het melden. Had nog niet gezien dat ik ze met btw voor die prijs al kon vinden.
Gelijk besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat nu wel op "geen online voorraad" :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:23:
[...]

http://kodakcamera.jkiltd.com/Europe/company/about.php

Met name: Through a Global Licensing agreement with Kodak, JK Imaging is proud to manufacture and sell Kodak branded digital imaging products.

Kodak is een merk dat gelicenseerd is aan bedrijf dat de Kodak S1 maakt. Het heeft feitelijk niets meer met het bedrijf Kodak Eastman te maken.
Kan zijn dat ze JK Imaging onder licentie het merk Kodak mogen laten gebruiken, maar Kodak is nog steeds een bedrijf.

http://www.kodak.com/ek/US/en/Home_Main_new/About_Kodak.htm

Hun sensor tak (vroeger FillFactory) zullen ze wel verkocht hebben. Het scan gedeelte (ASF) zal wel afgestoten zijn, maar ze maken nog zat andere produkten (printing en met name workflow software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

leendertv schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:08:
Staat nu wel op "geen online voorraad" :s
Oh, haha! Dan had ik de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verrassing, twee nieuwe m43 lenzen van Rokinon:

Rokinon 85mm f/1.4 AS IF UMC Lens for Micro Four Thirds Mount
Ook al te koop voor 299 dollar

http://www.bhphotovideo.c...mft_85mm_f_1_4_as_if.html

En een Rokinon 14mm f/2.8 ED AS IF UMC Lens for Micro Four Thirds Mount voor 399 dollar:

http://www.bhphotovideo.c...mft_14mm_f_2_8_ed_as.html

Allebei dus wel manueel focus.
Maar erg goed geprijsd en met focus peaking valt er goed mee te werken.
Als de beeldkwaliteit en bouwkwaliteit vergelijkbaar is met de Samyang 7.5mm f/3.5 UMC Fisheye dan zijn ze heel goed!

Bron: http://www.43rumors.com/s...nt-launched-and-in-stock/

[ Voor 12% gewijzigd door leendertv op 21-01-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal me totaal niet verbazen als dat gewoon de slr-versie is met ingebouwde adapter-ring van 20+ mm.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Er zijn voor die 14mm zat (hoogstwaarschijnlijk kleinere) alternatieven met AF,voor minder of vergelijkbare prijs, dus die 14mm moet wel erg goed zijn zou ik die boven de rest verkiezen. Ook al is bijv de pana 12-32 iets langzamer, het scheelt nauwelijks een stop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:05:
Het zal me totaal niet verbazen als dat gewoon de slr-versie is met ingebouwde adapter-ring van 20+ mm.
Is er ook in Sony E Mount en Fujifilm X Mount inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ook voor andere mirrorless camera's (apsc) is 1 ding, maar de meeste zijn gewoon SLR lenzen.

http://www.samyang-lens.co.uk/samyang-lenses.html

Alleen de 7.5mm staat speciaal bij 'designed exclusively for MFT' omdat dat met de rest dus niet zo is. En alleen de 8/2.8 en 300/6.3 is speciaal voor (apsc) mirrorless volgens mij, de rest lijken állemaal in eerste instantie voor DSLR te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook deze lenzen gewoon met een Canon mount kopen en dan de speedbooster gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooi spul :-)

Ik zou nog graag een prime 12mm 1.4/1.8 willen zien in een goedkopere uitvoering dan nu de 12mm 2.0 zuiko te verkrijgen is..

En nog een 150 1.8/2.0

Maar misschien is dat wel een onmogelijke lens / wens

[ Voor 7% gewijzigd door Lasteraar op 21-01-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PageFault schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:33:
[...]

Kan zijn dat ze JK Imaging onder licentie het merk Kodak mogen laten gebruiken, maar Kodak is nog steeds een bedrijf.

http://www.kodak.com/ek/US/en/Home_Main_new/About_Kodak.htm

Hun sensor tak (vroeger FillFactory) zullen ze wel verkocht hebben. Het scan gedeelte (ASF) zal wel afgestoten zijn, maar ze maken nog zat andere produkten (printing en met name workflow software).
Maar we hadden het over camera's en wat dat betreft is het geen bedrijf meer, maar een merk. En het doet er dus ook niet zoveel toe hoe slecht het met het oorspronkelijke bedrijf Eastman Kodak gaat, het merk zal altijd wel wat waarde behouden en dikke kans dat er altijd wel camera-achtige produkten met een plakkertje 'Kodak' er op gemaakt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Sjekster schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:13:
Er zijn voor die 14mm zat (hoogstwaarschijnlijk kleinere) alternatieven met AF,voor minder of vergelijkbare prijs, dus die 14mm moet wel erg goed zijn zou ik die boven de rest verkiezen. Ook al is bijv de pana 12-32 iets langzamer, het scheelt nauwelijks een stop...
Op de panasonic 14mm 2.5 pancake....
Kan me niet voorstellen dat iemand die 14mm met MFT mount gaat kopen. Die 80mm kan nog interessant zijn voor sommigen

[ Voor 12% gewijzigd door amphora op 22-01-2014 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met 80mm zou moeten. Dat is omgerekend 160mm Waar is een prime met dat brandpuntsafstand goed voor?

(dit is een vraag, geen opmerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limbeckx schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:41:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met 80mm zou moeten. Dat is omgerekend 160mm Waar is een prime met dat brandpuntsafstand goed voor?

Er zijn niet zoveel toepassingen (voor portretten te lang en het is vaak een net niet tele), maar bij binnensport of concerten waarbij je niet al te dichtbij kunt komen is dergelijk lichtsterk glas met redelijke tele wel fijn. Ik zelf gebruik hiervoor weleens mijn 200/2.8 op fullframe, wat nog net weer wat langer is, best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limbeckx schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:41:

Vogels op het balkon, of in een kleine tuin. Concerten. Maar je kunt er ook dramatisch mooie landschappen mee schieten, kijk maar eens hier: http://andymumford.deviantart.com/art/Two-119452261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Primes met een focale lengte tussen de 150 en 180mm zijn voor dSLRs typisch macro lenzen. Een lichtsterke prime op die lengte zou je inderdaad voor concerten of binnensport kunnen gebruiken, voor vogels lijkt het me wat aan de korte kant (zelfs met een kleine tuin, of je moet toevallig een raaf of buizerd in je kleine tuin hebben). Voor landschappen heb je de lichtsterkte over het algemeen niet zo nodig en zou ik zelf eerder een telezoomlens nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook wel toepasbaar voor straatfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:48:
[...]

Maar we hadden het over camera's en wat dat betreft is het geen bedrijf meer, maar een merk. En het doet er dus ook niet zoveel toe hoe slecht het met het oorspronkelijke bedrijf Eastman Kodak gaat, het merk zal altijd wel wat waarde behouden en dikke kans dat er altijd wel camera-achtige produkten met een plakkertje 'Kodak' er op gemaakt zullen worden.
Okay had ik je niet goed begrepen, ik dacht dat het om Kodak in het algemeen ging. Excuses.

Kodak wordt hoe dan ook (los van de verdere discussie) een beetje zo'n Rollei merk op camera gebied. Ik zag bij de Saturn van Rollei zelfs action cams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
leendertv schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:45:
Meer stalkerfotografie dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook in een dierentuin zal zo'n objectief wel van pas komen.

De 75mm f/1.8 wordt bejubeld en is volgens mij best een populair objectief. Dan zal een 80mm wel voor gelijke toepassingen gebruikt kunnen worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
De 75mm gebruik ik voor vanalles.
Toplens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Oh, haha! Dan had ik de laatste :)
Ik ben trouwens erg benieuwd naar je ervaringen met deze lens!
Volgens de testen lijkt het een erg goede lens te zijn.
Ik zou voor deze lens denk ik ook mijn Panasonic 14mm f2.5 en 14-42mm II in willen ruilen.

En wat een prachtige set compacte lenzen heb jij dan!
(12-32mm + 20mm f1.7 + 45mm f1.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de Rokinon/Samyang 10mm f2.8 komt in m43 mount. Dit is dus een nieuwe lens ontworpen voor aps-c. Ik zag hem op de site van Cameranu.nl voor 450 euro:
http://www.cameranu.nl/nl...L7UxMGdlbwCFQ1c3godeiUAnA

Hier nog wat meer info: http://www.digifotopro.nl...-c-komt-eind-januari-2014

Ik vind het wel een heel interessant brandpuntafstand. Maar vindt dit toch te zwaar om extra mee te nemen.
Ik heb dan liever een hele compacte 10mm f4 (nog iets wijder is misschien nog beter: 8mm of 9mm bijv.).

[ Voor 6% gewijzigd door leendertv op 23-01-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leendertv schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:28:
Ook de Rokinon/Samyang 10mm f2.8 komt in m43 mount. Dit is dus een nieuwe lens ontworpen voor aps-c. Ik zag hem op de site van Cameranu.nl voor 450 euro:
http://www.cameranu.nl/nl...L7UxMGdlbwCFQ1c3godeiUAnA

Hier nog wat meer info: http://www.digifotopro.nl...-c-komt-eind-januari-2014

Ik vind het wel een heel interessant brandpuntafstand. Maar vindt dit toch te zwaar om extra mee te nemen.
Ik heb dan liever een hele compacte 10mm f4 (nog iets wijder is misschien nog beter: 8mm of 9mm bijv.).
Beetje jammer dat dat ding ook ook nikon dslr' s past, das de grootste register afstand het dubbele van m43 :-( dus 2cm loze ruimte.

als ie nou alleen voor aspc-c ilc' was. maar helaasch

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, wij m43 gebruikers zijn zo verwend met lichte en compacte lenzen.
asp-c gebruiker moeten wel met deze lenzen zeulen en hebben daarmee ook nog eens zeer weinig tot geen betere beeldkwaliteit als m43 gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Nou, ik met mn GX1 heb eergisteren de nieuwste sony in mn handen gehouden... En als ik die full frame plaatjes zag met mijn oude minolta 50mm f1:1.4, dan begint er toch wat te jeuken. Ik weet niet wat het is, maar die combi maakte toch plaatjes waar een heel appart gevoel vanaf straalde... (Heb ik soms ook als ik middenformaat platen zie...) als iemand dit voor mij kan verklaren??

Maar het is wat je zegt, de lenzen zijn erg compact en ik ben blij dat ik mn camera + 3 lenzen altijd probleemloos kan mee nemen. Zo heb ik toch een paar mooie platen kunnen schieten, daar waar ik normaal mn camera niet meegenomen had.
leendertv schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:45:
Hmm de europese prijzen van de m.Zuiko 25mm f1.8 lijken toch hoger te worden dan eerder verwacht (die prijzen waren trouwens gewoon omgerekend van Yen naar Euro):
http://www.43rumors.com/f...ke-zoom-to-cost-399-euro/

Ze hebben het nu over de m.Zuiko 25mm f1.8 voor 399 euro.
De Panasonic 25mm f1.4 kost maar 100 euro meer.

De pancake m.Zuiko 14-42mm ook 399 euro.
En die is echt heel goed en ik heb liever 2mm meer groothoek als 10mm meer tele.
Ik zag het ook al staan op rumors, balen! Ik ben groots fan van mijn 45mm. Ik zou graag die 25mm eens willen zien! Wellicht een grootte concurrent voor de Panasonic 20mm?
Eventueel vervang ik mn 30mm sigma, die komt soms net wat licht te kort, daarentegen is hij wel scherp en vervormingsloos (bijna steriel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ja, op 5x7" misschien, maar op kleinbeeld of kleiner heeft dat nog weinig met straatfotografie te maken naar mijn idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plaatje met alle begeerlijke primes van Olympus zodat je kan zien hoe groot de 25mm wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/olympus_25mm_18_zps2e487c4e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch denk ik dan, had ze (op de 75mm na) allemaal f/1.4 gemaakt. Had je net zo'n kleine verbreding bij de mount gehad als de 75mm en dat was prima geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ze groter, zwaarder en duurder maken. Volgens mij is het prima zo.
Vooral de 45mm is een regelrechte hit geweest. Het doel van Olympus was om met de 45mm mensen die normaal enkel de kitlens gebruiken ook een ander objectief aan te laten schaffen. Volgens mij zijn ze redelijk in die opzet geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
hilbren schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:04:
Nou, ik met mn GX1 heb eergisteren de nieuwste sony in mn handen gehouden... En als ik die full frame plaatjes zag met mijn oude minolta 50mm f1:1.4, dan begint er toch wat te jeuken. Ik weet niet wat het is, maar die combi maakte toch plaatjes waar een heel appart gevoel vanaf straalde... (Heb ik soms ook als ik middenformaat platen zie...) als iemand dit voor mij kan verklaren??

[...]
Het zullen vast hele goede camera's zijn, de nieuwe A7 en de A7R maar op geen enkele manier te vergelijken met m43 camera's. De prijs is in ieder geval 3 keer zo duur exclusief de ff lenzen die je een kilo de stuk met je mee moet dragen en ook nog moet kunnen betalen. Om nog maar te spreken over de beperkte lens line up van Sony. Misschien dat dit later interessant wordt maar ik heb al een paar jaar geleden in Sony materiaal geinvesteerd, dat doe ik niet snel nog een keer. Sony vernieuwd zoveel dat elke paar jaar de focus veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:25:
Dat zou ze groter, zwaarder en duurder maken. Volgens mij is het prima zo.
Vooral de 45mm is een regelrechte hit geweest. Het doel van Olympus was om met de 45mm mensen die normaal enkel de kitlens gebruiken ook een ander objectief aan te laten schaffen. Volgens mij zijn ze redelijk in die opzet geslaagd.
Allemaal leuk, maar het ging om de 25mm toch, en feit is dat panasonic al een 20/1.7 die goedkoper (said rumors) en de helft zo groot is, en mocht je wel meer uit willen geven dan is de 25/1.4 van panasonic niet veel duurder (of groter) dan deze 25/1.8. Dus ik ben nog niet enthousiast. :/

ps. Nieuwe plaatjes van de E-M10, we kunnen bijna de knoppen config achterop zien. :F
(de Fn1 en Playback knop zijn in ieder geval al beter bereikbaar zo, met de e-m5 is dat echt priegelen. Oh en ik zie duidelijk een ingebouwde flitser en Flash-up knop, weet niet of dat al bekend was/is.)

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/oly_e-m10_bk_b001_zps4cd9944b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/oly_e-m10_bk_t001_zpsb1ca64b0.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door jesper86 op 24-01-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:25:
[...]

Allemaal leuk, maar het ging om de 25mm toch, en feit is dat panasonic al een 20/1.7 die goedkoper (said rumors) en de helft zo groot is, en mocht je wel meer uit willen geven dan is de 25/1.4 van panasonic niet veel duurder (of groter) dan deze 25/1.8. Dus ik ben nog niet enthousiast. :/
Op zich heb je daar natuurlijk gelijk in en zowel de 20mm alsook de 25mm van Panasonic zijn heel erg interessante objectieven (muv de langzame AF van de 20mm). Een introductieprijs/adviesprijs is echter altijd een stuk hoger dan de winkelprijs na een paar maand.
ps. Nieuwe plaatjes van de E-M10, we kunnen bijna de knoppen config achterop zien. :F
(de Fn1 en Playback knop zijn in ieder geval al beter bereikbaar zo, met de e-m5 is dat echt priegelen. Oh en ik zie duidelijk een ingebouwde flitser en Flash-up knop, weet niet of dat al bekend was/is.)

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij mij niet. Ziet er goed uit tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betreft had de grip wel wat groter gemogen zoals de Panasonic G serie.
De sluiterknop zit bij de G5 en de G6 op een veel betere plek.
De G5 en G6 zitten lekkerder in de hand dan de EM5.
Tenminste dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16
Limbeckx schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:41:
[...]
Het zullen vast hele goede camera's zijn, de nieuwe A7 en de A7R maar op geen enkele manier te vergelijken met m43 camera's. De prijs is in ieder geval 3 keer zo duur [...]
De A7 is goedkoper dan de E-M1
[...]exclusief de ff lenzen die je een kilo de stuk met je mee moet dragen en ook nog moet kunnen betalen.
De zwaarste FE-lens die nu verkrijgbaar is weegt 300 gram. Ze zijn wel aan de prijs inderdaad.
Om nog maar te spreken over de beperkte lens line up van Sony. Misschien dat dit later interessant wordt maar ik heb al een paar jaar geleden in Sony materiaal geinvesteerd, dat doe ik niet snel nog een keer. Sony vernieuwd zoveel dat elke paar jaar de focus veranderd...
Het native lensaanbod is nog mager. Wel kan je legio legacy-glas erop schroeven zonder "last" te hebben van een cropfactor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die absolute stelling is ook niet waar:
A7 $1,698.00 @ B&H
E-M1 $1,399.00 @ B&H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs dan kun je hem goedkoper krijgen:
http://www.onestop-digita...=34317&currency=EUR&sl=NL

Edit: aangezien ik hem al aan voel komen, even een uitbreiding op mijn post. ;)
Alle prijzen die op onze website zijn vermeld zijn inclusief GRATIS BEZORGING* en zijn inclusief BTW**. De prijzen die u ziet zijn dus de prijzen die u uiteindelijk moet betalen. Inclusief BTW. GEEN verborgen kosten. GEEN importkosten waar u zich druk om hoeft te maken. Voor overige details verwijzen wij u naar onze “FAQs” of “Algemene voorwaarden”.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook, de A7/A7r en de E-M1 zijn totaal verschillende camera's. Allemaal met hun eigen plus en minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:00:
Zelfs dan kun je hem goedkoper krijgen:
http://www.onestop-digita...=34317&currency=EUR&sl=NL

Edit: aangezien ik hem al aan voel komen, even een uitbreiding op mijn post. ;)

[...]
Ik vind dat een erg vreemde zaak. Ontduiken ze de douanekosten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, mocht je alsnog moeten afrekenen aan de postbode betalen zij je rekening. Maar dat is een beetje offtopic aan het worden, meer info op de site.

Ik heb verder geen interesse in een E-M1, wel in wanneer de Kodak line-up beschikbaar gaat komen, daar heb ik nog niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:00:
Ik heb verder geen interesse in een E-M1, wel in wanneer de Kodak line-up beschikbaar gaat komen, daar heb ik nog niets over kunnen vinden.
Die was ik helemaal vergeten.
Die 50mm f1.1 is wel erg compact zeg!
Mooi alternatief voor de Panasonic 42.5mm f1.2 of de Voigtlander 42.5mm f0.95

Edit: Ik ben trouwens bezig met een projectje wat mijn grootste print gaat worden met een m43 camera (sowieso het grootst wat ik ooit gedaan heb ;) ).
Het resultaat op doek word ongeveer 2 meter hoog en 10 meter breed.
Dit word de bekleding van een muur van een vergaderruimte bij een bedrijf.
Hiervoor wil ik ongeveer 10 foto's (in portret genomen) aan elkaar gaan stitchen.

[ Voor 35% gewijzigd door leendertv op 24-01-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb toch nog eens vier vraagjes als jullie het niet erg vinden.

1) Wat is er toch zo speciaal aan Voigtlander lenzen? ik kom die naam ineens overal tegen :)

2) Andere vraag ik was eens bij MM aan het rondkijken naar de verschillende MFT bodies hoe ze in de hand lagen en zo.
En een verkoper was helemaal lyrisch over hoe goed fuji camera's waren en hoe goede de kitlens bij de X1 wel niet was, superieur dus.
Nu had ik wel gelezen dat de xtrans sensors erg goed waren en op dpreview op 6400 idd stuk beter. Wat denken jullie kan een MFT een beetje meekomen in de praktijk met erg slecht licht APS is toch weer stuk groter en xtrans helpt ook wel mee.

3) ik lees erg veel commentaar en klachten over hoe slecht olympus toestellen bv de PM1 en PM2 focussen op bewegende objecten in goed en slecht licht. Is het echt zo slecht gesteld? Aangezien mijn doelen tijdens een concert aardig wat heen en weer lopen.

4) Wat is een beetje normaal om te croppen, ik fotografeer van vaste plek en crop rustig een kwart eruit die ik mooi vind. Vraag me alleen af of het eigenlijk "done" is zoveel te croppen in de fotowereld omdat het ook ten koste gaat van je uiteindelijke plaatje.
Natuurlijk kan ik soms ver naar voren lopen maar dan sta je soms in je eentje voorbij iedereen dat voelt wat ongemakkelijk.
Oeps besef me ineens dat ik wel heel OT ga nu :F sorry

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 25-01-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 01:36:

1) Wat is er toch zo speciaal aan Voigtlander lenzen? ik kom die naam ineens overal tegen :)
Voigtländer is de oudste camera/lens fabrikant ter wereld. Oorspronkelijk uit Oostenrijk, tegenwoordig eigendom van Zeiss. Ze hebben altijd bijzondere lenzen gemaakt, en hebben ook een zekere 'Leica-vibe', vandaar de continue populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige zeer snelle objectieven, f/0,95 geloof ik. Wel handmatig focussen.
2) Andere vraag ik was eens bij MM aan het rondkijken naar de verschillende MFT bodies hoe ze in de hand lagen en zo.
En een verkoper was helemaal lyrisch over hoe goed fuji camera's waren en hoe goede de kitlens bij de X1 wel niet was, superieur dus.
Nu had ik wel gelezen dat de xtrans sensors erg goed waren en op dpreview op 6400 idd stuk beter. Wat denken jullie kan een MFT een beetje meekomen in de praktijk met erg slecht licht APS is toch weer stuk groter en trans helpt ook wel mee.
De Fuji x-trans sensor is een behoorlijk goede sensor, dat klopt zeker. Kan helaas geen dxomark scores vinden van deze sensor. Maar op ISO 6400 zal het ongetwijfeld iets beter presteren. De vraag is of je op zulke hoge ISO waarden wil schieten.

De kitlens is goed maar relatief duur. De Panasonic en Olympus kitlens zijn ook prima.
Op http://www.photozone.de krijgt de Fuji kitlens op alle onderdelen 2,5 sterren. De Olympus scoort beter en de Panasonic ook. Het blijven echter allemaal langzame zoom objectieven.
3) ik lees erg veel commentaar en klachten over hoe slecht olympus toestellen bv de PM1 en PM2 focussen op bewegende objecten in goed en slecht licht. Is het echt zo slecht gesteld? Aangezien mijn doelen tijdens een concert aardig wat heen en weer lopen.
Dan zou ik maar bij Fuji wegblijven.
Bij Olympus is alles van de 3e generatie en daarna prima in zeer snelle S-AF. C-AF/tracking blijft lastig voor bijna alle systeemcamera's. Alhoewel men dan vaak uitgaat van de beste dSLR's (bij d'SLR's zit er ook een groot verschil). Uitzondering is het Nikon 1 systeem en ook de E-M1 schijnt goed bruikbare C-AF/tracking te hebben. Ik verwacht echter dat ook bij een concert de S-AF meer dan snel genoeg is. Maar voor de zekerheid kan je het beste het zelf uitproberen.
4) Wat is een beetje normaal om te croppen, ik fotografeer van vaste plek en crop rustig een kwart eruit die ik mooi vind. Vraag me alleen af of het eigenlijk "done" is zoveel te croppen in de fotowereld omdat het ook ten koste gaat van je uiteindelijke plaatje.
Natuurlijk kan ik soms ver naar voren lopen maar dan sta je soms in je eentje voorbij iedereen dat voelt wat ongemakkelijk.
Ik crop niet zo heel vaak, maar het ligt er een beetje aan hoe groot je de foto's wil afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2

Nu had ik wel gelezen dat de xtrans sensors erg goed waren en op dpreview op 6400 idd stuk beter. Wat denken jullie kan een MFT een beetje meekomen in de praktijk met erg slecht licht APS is toch weer stuk groter en xtrans helpt ook wel mee.

2) Het verschil is momenteel ongeveer een halve stop. De huidige kitlenzen van oly en panasonic zijn ook zeer goed. De eerste generatie(s) was/waren inderdaad iets minder.

3) Ik heb op optredens nooit AF-C gebruikt, altijd AF-S en daar zijn huidige toestellen gewoon prima in. Mijn GX7 is met minder licht duidelijk beter dan mijn fujifilm s5 (nikon d200 autofocus) was zonder gebruik te maken van af-assist. Wat dat betreft zit je bij een recent m43toestel wel goed. Mijn EP3 (zelfde sensor en generatie als de epm1) was in minder licht wel duidelijk minder goed dan de GX7. Hoe de epm2 zich daartussen verhoudt durf ik niet te zeggen.

4) hangt van je uiteindelijke doel af. Hoe worden je foto's gepubliceerd? Op het web, in print, op welke resolutie etc? Hoe kleiner ze verspreid worden, hoe meer ja kan croppen zonder veel verlies. Ik crop tegenwoordig minder dan wanneer ik net begon te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect voor de medewerkers van de MM, maar ik zou toch niet (alleen) op advies van verkopers afgaan. Behalve gebrek aan kennis, spelen daar toch vaak andere (commerciele) beweegredenen om het ene produkt boven het andere te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
Ik heb echt alleen maar bagger ervaring met verkopers.
Als ik een fotozaak of mediamarkt/saturn inloop weet ik meestal wat ik wil. De reden dat ik die winkel inloop is omdat er toch ben en het product even wil bekijken of dat ik het liever snel heb en dat ik hoop dat het prijsverschil niet zo groot is met internet.

Bij saturn hebben ze het meestal niets...
Bij fotospeciaalzaken hebben ze meestal wel iets maar dan 2x zo duur dan op internet.
Bij de fotospeciaalzaken heb ik dan nog slechtste ervaring die proberen je dan not om te lullen om iets anders te kopen. En alles is minimaal 2x zo duur als op internet. Ze gaan roepen met functie/termen die je niet nodig hebt. Advies is allemaal richting de spullen die ze hebben niet die spullen die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok ik gebruik zo goed als nooit Cont AF dat kost teveel tijd als je een burst wil afvuren.
Ook eens even wat modellen en lenzen in een spreadsheet gezet daar kwam ook uit dat fuji meteen 2 x zo duur wordt als je lenzen meerekent daarbij vergeleken zijn MFT primes spotgoedkoop.
Dus al had ik Fuji gewild ik kan het niet eens betalen :)

Ik wil voor een 25mm 1.4 gaan zoals het er nu naar uit ziet en een 45mm 1.8 is jullie ervaring dat er over de prijs nog wat te onderhandelen is als je er twee koopt? Kit lens heb ik niks aan dus die kan ik misschien inruilen of verkopen, scheelt weer.

Op ebay zag ik alleen maar nieuw of 2ehands lenzen uit verre landen voor bijna nieuwprijzen waarom zou ik dat betalen denk ik dan.. Misschien nog invoerkosten bij.
Jammer dat MM geen MFT lenzen verkoopt dan zou een BTW actie wel fijn zijn. 17% korting op €750 tikt lekker aan

[ Voor 28% gewijzigd door ErikRo op 25-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
ErikRo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 19:20:
Ik wil voor een 25mm 1.4 gaan zoals het er nu naar uit ziet en een 45mm 1.8 is jullie ervaring dat er over de prijs nog wat te onderhandelen is als je er twee koopt? Kit lens heb ik niks aan dus die kan ik misschien inruilen of verkopen, scheelt weer.
Jammer dat MM geen MFT lenzen verkoopt dan zou een BTW actie wel fijn zijn. 17% korting op €750 tikt lekker aan
Mooie combi, heb hetzelfde :) Denk alleen niet dat je er veel vanaf kan halen, de prijzen zijn ongeveer overal hetzelfde. Maar niets staat je in de weg het te proberen en je ervaring te delen :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
.....Jammer dat MM geen MFT lenzen verkoopt dan zou een BTW actie wel fijn zijn. 17% korting op €750 tikt lekker aan
Panasonic MFT in de MM webshop

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Op ebay zag ik alleen maar nieuw of 2ehands lenzen uit verre landen voor bijna nieuwprijzen waarom zou ik dat betalen denk ik dan.. Misschien nog invoerkosten bij.
Olympus Duitsland biedt regelmatig refurbished bodies en lenzen aan via e-bay. Zag nu in ieder geval een 12, 14 en 45mm staan.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar genoeg 'idioten' meer gaan bieden dan de gangbare prijzen hier ("hey iemand anders biedt dat bedrag en er is veel interesse, het zal wel meer waard zijn" x 100), dus daar zou ik me niet op concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 95% gewijzigd door Universal Creations op 26-01-2014 14:07 . Reden: Geen V&A op GoT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:19:
Waar genoeg 'idioten' meer gaan bieden dan de gangbare prijzen hier ("hey iemand anders biedt dat bedrag en er is veel interesse, het zal wel meer waard zijn" x 100), dus daar zou ik me niet op concentreren.
Ik heb er net eentje even gevolgd die nog 2 minuten moest, EM5 met 12-50mm.
10 sec voor tijd stond die nog op €641, en is uiteindelijk geeindigd op €712!

Nieuw is deze kit toch iets van €1.000 in NL? Dan is die €712 toch zo slecht nog niet voor een tweedehandsje?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met even snel kijken kom ik al tot de volgende prijzen op internet, nieuw: 600 body only, 700 met de 12-50 en 800 met de 40-150 daar bovenop.

(En dat is dan ook meteen het hele probleem met Olympus Market, mensen -denken- een goede deal te scoren.)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Refurbished is wel wat anders dan gewoon tweedehands natuurlijk.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.