teveel geld?, die dingen zijn juist goedkoper dan de meeste m43 modellen, zeker met lenzen. (zoals een superzoom bijv)Jazco2nd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:48:
Mijn Sony Cybershot DSC-HX5V uit 2010 heeft een zwarte vlek/beschadiging op de lens waardoor ik helaas afscheid heb moeten nemen van deze kleine zoomcamera die bijzonder goede fotos maakte bij weinig licht.
We hebben nog een leuke Canon Digital Ixus 110IS (volgens mij uit 2010 of 2011) als compact cam.
Nu moest ik vorige week foto's maken van een appartementje dat we willen verkopen, en de foto's van beide camera's vielen mij enorm tegen tov foto's gemaakt door anderen (mogelijk door een professional laten doen). Erg veel ruis, zelfs bij de Sony (en met de zwarte vlek waren de foto's sowieso onbruikbaar).
Ik wilde nooit een DSLR, veels teveel geld voor de paar keren dat ik daar echt voordeel uit haal tov een compact camera. Maar het MFT alternatief wordt nu wel erg aantrekkelijk, zeker nu ik de Sony weg heb gedaan.
tja het grote voordeel van de em10 is juist dat je lenzen kan wisselen, want standaard zijn de lenzen helemaal niet zo lichtsterk (bij panasonic mft trouwens ook niet) de olympus bied gelukkig wel goede stabilisatie.Een nieuwe compacte alleskunner met grote sensor/lens uitzoeken, of hopen dat de Olympus EM10 weer gauw met rentepunten bij de ING verkrijgbaar is?
Een compacte alleskunner met grote sensor is bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart
Dat is dan de enige met een flinke zoom, wat mij voor op reis toch wel handig lijkt..
Of deze, wellicht beter maar enorm beperkte zoom: pricewatch: Canon PowerShot G7X Zwart
De EM10 lijkt me leuk omdat ik me dan waarschijnlijk wat meer in fotografie ga verdiepen.. Maar of het ook voldoende praktisch is op reis betwijfel ik (loop je rond met 2 lenzen).
Ik lees in dit topic dat de EM10 de laatste paar pagina's door de meesten wel wordt geprezen en de reviews zijn ook wel duidelijk. Maar ik ben vooral benieuwd voor welk type persoon en fotografie doel de EM10 nu echt geweldig is. Ik ben geen professioneel fotograaf maar besteed wel graag tijd en aandacht en het maken van mooie foto's.
wil je liever niet wisselen van lenzen kan je beter een compact/bridge camera kopen.
ora et labora