Bizar hoe weinig geruchten er over de GX8 zijn die waarschijnlijk volgende week word gepresenteerd.
Bij Olympus lekt informatie over nieuwe producten altijd veel eerder uit.
Ik heb voorlopig nog geen nieuwe camera nodig, maar vindt het altijd wel interessant om te volgen.
Zelf specificaties verzinnen is ook altijd leuk.;)
Mijn 'droom' specificaties voor de GX8 (vergeleken met de GX7):
- Nieuwe 20mp sensor die ook nog eens iets beter is dan de huidige 16mp sensor.
- Grotere OLED 4:3 viewfinder (De viewfinder van de GX7 heeft een 16:9 verhouding, dus je verliest veel beeld als je in 4:3 fotografeert)
- DFD (lijkt me logisch)
- 4K video en foto functies (lijkt me ook logisch)
- Iets grotere grip en de sluiterknop bovenop de grip (zie bijvoorbeeld de Sony a6000), dat is fijner met grotere lenzen.
- 1/30sec (of sneller) 12 bits elektronische sluiter.
De electronische sluiter van de GX7 is maar 1/15sec maar wel 12 bits. De GH4 (en waarschijnlijk ook de G7) heeft wel een 1/30sec electronische sluiter maar die heeft maar een 10 bits readout (en dat is niet leuk, zie: http://m43photo.blogspot.se/2014/06/gh4-shutters.html).
En omdat ik 90% JPEG schiet, nog wat leuke JPEG dingetjes:
- Betere in camera HDR met verschillende tonemapping keuzes.
- In camera focusstacking, voor bijvoorbeeld macro fotografie (kan bijvoorbeeld in combinatie met de 4K foto functies)
- In camera defishing profielen voor de Panasonic, Olympus en Samyang fisheye lenzen (die ook in liveview live toegepast worden).
Bij Olympus lekt informatie over nieuwe producten altijd veel eerder uit.
Ik heb voorlopig nog geen nieuwe camera nodig, maar vindt het altijd wel interessant om te volgen.
Zelf specificaties verzinnen is ook altijd leuk.;)
Mijn 'droom' specificaties voor de GX8 (vergeleken met de GX7):
- Nieuwe 20mp sensor die ook nog eens iets beter is dan de huidige 16mp sensor.
- Grotere OLED 4:3 viewfinder (De viewfinder van de GX7 heeft een 16:9 verhouding, dus je verliest veel beeld als je in 4:3 fotografeert)
- DFD (lijkt me logisch)
- 4K video en foto functies (lijkt me ook logisch)
- Iets grotere grip en de sluiterknop bovenop de grip (zie bijvoorbeeld de Sony a6000), dat is fijner met grotere lenzen.
- 1/30sec (of sneller) 12 bits elektronische sluiter.
De electronische sluiter van de GX7 is maar 1/15sec maar wel 12 bits. De GH4 (en waarschijnlijk ook de G7) heeft wel een 1/30sec electronische sluiter maar die heeft maar een 10 bits readout (en dat is niet leuk, zie: http://m43photo.blogspot.se/2014/06/gh4-shutters.html).
En omdat ik 90% JPEG schiet, nog wat leuke JPEG dingetjes:
- Betere in camera HDR met verschillende tonemapping keuzes.
- In camera focusstacking, voor bijvoorbeeld macro fotografie (kan bijvoorbeeld in combinatie met de 4K foto functies)
- In camera defishing profielen voor de Panasonic, Olympus en Samyang fisheye lenzen (die ook in liveview live toegepast worden).