copykat schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Happy shooting! Mooie set!
Was de bodygrote (heeft ook zo zijn voordelen met vast houden toch?) en blijkbaar het gewicht van de 14-140 lens het enige in je keuze om voor de EM10 te gaan of waren er nog andere overwegingen?
Grootte was wel belangrijk punt, body van de EM-10 is lekker klein met toch een hele fijne grote viewfinder, thumbgrip voelde goed aan, geen last van krampachtig vasthouden in ieder geval.
Die Panasonic G7 lag wel echt als een rots in je handen hoor, alleen body was gewoon stuk forser (wel stuk lichter!), en de lenzen stukje groter/zwaarder door de stabilisatie die in de lens zit, combinatie van nu voelt minder topzwaar.
Die pana viewfinder word vaak wel als scherper/beter omschreven, maar moet zeggen dat ik de viewfinder van zowel de EM10 als de EM5 II fijner vond kijken.
Als het iets grotere formaat je niet uitmaakt zou ik denk wel voor de Pana zijn gegaan (fotokwaliteit sowieso on par maar video wel veel en veel beter), vind het alleen jammer dat die geen in body stabilisatie heeft en Olympus bijna de ene helft van lenzen uitbrengt die je dan bij " normaal "gebruik misloopt daardoor, dat was dus ook wel belangrijk puntje voor mij.
En ja, verschil tussen EM-10 / EM-5 II kon ik prijstechnisch gewoon niet verantwoorden, verschil te groot en kwaliteitsverschil tussen foto's is er niet echt (die 40MP is ook maar zeer beperkt inzetbaar).
@Sjekster: Prijsverschilletje was er niet echt hoor! De LE is momenteel aardig in de aanbieding, zit een leuke leren strap nog bij en die print he

Ik wou toch die Pancake EZ erbij hebben voor de draagbaarheid, nu past hij makkelijk in de jaszak, scheelt toch in vergelijking met de normale 14-42, alleen optisch geen monstertje natuurlijk..
Als je voor de normale 14-42 gaat kan je hem wel stukje goedkoper oppikken, ga je voor de pancake pak je voor hetzelfde geld de LE op
Sowieso is de EM-10 momenteel wel lekker geprijst met de actie die erop loopt, oorspronkelijk was het 100 euro inruil actie, maar er zijn momenteel meerdere shops die de korting ook geven zonder inruil.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.