Who Am I? schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:40:
[...]
Je zou de ISO vast kunnen zetten op 100 of 200 als jij denkt dat dit voldoende is. Het zou kunnen dat je per ongeluk je exposure compensation te licht hebt ingesteld. Hierdoor moet de camera de ISO omhoog gooien om wel nog een burst te kunnen maken. Controleer even of die gewoon op 0 staat en niet op +3 ofzo.
Exposure compensation... dat was het probleem. Ik voel me nu wel een uber newbie

Ik zat maar telkens de flits compensatie aan te passen en vond het al vreemd dat dat niet werkte, maar EC is natuurlijk een apparte knop. Naja, weer wat geleerd. Bedankt.
Maar nu ik hier toch ben heb ik nog een vraag. Ik heb de camera puur gekocht omdat ik betere kiekjes wil maken dan al die drommen 'telefoon-camera' mensen. Zeker omdat ik merkte dat, alhoewel mijn Nokia(N95 mini toen, Lumia 820 nu) betere foto's maakt dan de meeste telefoons, er bij bewerking voor in bijv. een foto album sommige foto's, zeker in licht arme omgeving, vervorming en ruis optreed. Bij mijn A58 merk ik al dat in het schemer de foto's veel beter zijn en zeker de hogere resolutie helpt bij het bewerken. Er is alleen wel een kleine maar... Ik merk dat ik af en toe tegen het zoom bereik van de kitlens aan loop. De kwaliteit van de lens is mij goed, maar ik zou af en toe net wat verder in willen zoemen. Ik wil alleen niet continue lensen lopen te verwisselen.
Ik ben daarom al een beetje aan het rond kijken voor een vervanging van de kitlens en heb al wat mooie objectieven gezien, maar moet ook een beetje mijn budget in de gaten houden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze lens:
http://tweakers.net/price...-asp-if-macro-(sony).html
En heb ook de review gelezen van de tweaker, die volgens mij hier ook af en toe post. Ik ben geneigd om deze te gaan halen, maar zit een beetje met de opmerking dat ie op 18 vervormd. Hoe vervormd ie en hoe storend is het. Ook zit ik een beetje over de F waarde te twijfelen, maar dat zal wel inherent zijn aan de prijs klasse.
Als iemand een ander objectief weet in dezelfde prijsklasse hoor ik dat ook graag. Ik zit niet vast aan de zoom range, maar wil ook geen te grote toeter op mijn camera