Het grote Sony SLT / A-mount topic v2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 26.710 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Aangezien ik overstap van een A300, is alles aan de A77 goed :p De A300 was en is overigens imho nog steeds een ondergewaardeerde camera, maar goed, nu wel 6 jaar oud.

De camera maakt je geen goede fotograaf, maar na nu een ochtend schieten, mijn zoon was er vroeg uit, merk ik dat goede foto's schieten met de 50mm echt veel makkelijker gaat. Alles is sneller, beter onder handbereik en de AF lijkt goed mee te denken, pakt scherp wat ik scherp wil hebben. Ja, ben er blij mee. Omgerekend 550 euro betaald (na verkoop lenzen die erbij zaten, wellicht verkoop ik grip ook), en dat is een fijne upgrade.

/EDIT:

Iemand een tip welke boeken serie goed is als je een boek voor jouw specifieke body zoekt? Zie een paar verschillende series die Alpha modellen beschrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Kijk eens naar de boeken van Gary Friedman. Die heeft voor zowat elke digitale Minolta/Konica Minolta/Sony een boek geschreven.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 13 april 2014 @ 08:57:
[....]
/EDIT:

Iemand een tip welke boeken serie goed is als je een boek voor jouw specifieke body zoekt? Zie een paar verschillende series die Alpha modellen beschrijven.
Wat wil je weten, dat niet in de handleiding van Sony zelf staat? Het lijkt me dat alle functies van de camera daarin wel adequaat beschreven staan.
Ik denk niet dat je een boek specifiek voor een bepaald model moet kopen. Het lijkt me veel nuttiger om dan een boek te kopen over de aspecten van fotografie in het algemeen en wat daar bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ja, de basis principes zijn bij alle camera's wel hetzelfde, het is veel slimmer gewoon een boek over fotografie te kopen. Hoe je een bepaalde instelling op een specifiek model moet instellen / vinden, kan je dan best wel in de handleiding terugvinden.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De boeken van Friedman zijn veel meer dan alleen maar veredelde handleidingen. Er staan nuttige zaken in over hoe je met jouw type camera het beste foto's kan maken. Heb ooit zo een e-book besteld voor mijn Konica Minolta A2 en vond het echt de moeite waard.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik zeg ook niet dat het veredelde handleidingen zijn, maar gewoon dat het slimmer is een algemeen boek te kopen die voor élke camera nuttig is.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

En die algemene boeken zijn vaak weer gebaseerd op Canon/Nikon, met alle instellingen die je daar moet gebruiken.

Dan zou ik, als ik een A77 zou bezitten, liever een goed boek hebben waarin fotografiezaken worden uitgelegd aan de hand van de A77, samen met alle tips en tricks van Sony SLT in het algemeen en de A77 in het bijzonder. Precies wat er in de boeken van Friedman te vinden is. Op zijn website kun je zelf enkele delen van ieder boek als voorbeeld bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb fotografie boeken, dus wat algemene kennis betreft ben ik voorzien. Wat ik merk is dat er heel heel veel "trucjes" zijn met de A77. Als je struint op fora kom je van alles tegen, zowel op fotografie als op film vlak. Het lijkt me juist handig dat soort dingen op een rij te hebben.

Fijn ding nog steeds, de A77. Was vandaag bij een vriend die net de 70D had gekocht. Als ik dan moet kiezen, had ik toch de A77 genomen (70D is ook machtig mooi natuurlijk). In de handen van mijn vriend kon hij zijn ogen niet van de EVF houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor "trucjes" doel je dan precies op? Ik kan me niet voorstellen dat je die niet in de handleiding kunt terug vinden en door trial & error zelf kunt leren gebruiken. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen. Iedereen leert op z'n eigen manier natuurlijk. :)

Wat betreft EVF vs. OVF. Daarbij heb ik exact de tegenovergestelde ervaring. Ik kom van EVF en heb nu OVF, als ik nu door een EVF kijk vind ik dat echt voor geen meter werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik moet zeggen dat ik ook bijna van Sony afgestapt ben om de EVF. Alles stond zelfs al te koop, inclusief mijn glas. Totdat ik voor het eerst de EVF mocht aanschouwen van de A99 (dezelfde als ik nu in de A77 heb), en ik toen bedacht dat dit de toekomst was :p Mijn ervaring tot dan toe was de A55 en de A35(?), en daar werd ik heel verdrietig van. De EVF van de A99 heeft het voor mij gered, en nu ik dezelfde EVF in mijn camera heb, ben ik er nog steeds van onder de indruk.

Heeft iemand een overzicht van de weerbestendige lenzen voor de A Mount?

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 13-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Volgende lenzen zijn volgens mij weather sealed:

Sony:
  • Sony 500mm F/4 G (SAL500F40G)
  • Sony 300mm F/2.8 G II (SAL300F28G2)
  • Sony 70-200mm F/2.8 F SSM II (SAL70200G2)
  • Sony 50mm F/1.4 Carl Zeiss (SAL50F14Z)
  • Sony DT 16-50mm f/2.8 SSM (SAL1650)
Sigma/Tamron:
  • Tamron 70-200 F/2.8 Di USD
  • Tamron 24-70 F/2.8 Di USD
  • Sigma 12-24 F/4.5-F/5.6 EX DG ASP HSM II (Splash proof design)
  • Tamron 90mm F/2.8 SP Di Macro USD
En mbt het A77 e-book van Friedman: hier kun je wat samples bekijken om te zien of het wat voor je is.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 14-04-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:24:
Wat voor "trucjes" doel je dan precies op? Ik kan me niet voorstellen dat je die niet in de handleiding kunt terug vinden en door trial & error zelf kunt leren gebruiken. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen. Iedereen leert op z'n eigen manier natuurlijk. :)

Wat betreft EVF vs. OVF. Daarbij heb ik exact de tegenovergestelde ervaring. Ik kom van EVF en heb nu OVF, als ik nu door een EVF kijk vind ik dat echt voor geen meter werken. :P
Interessant om nog te zien dat er nog veel 'nieuwe' A77 gebruikers zijn in dit topic. Ikzelf heb de A77 aangeschaft net na de launch en een hoop geleerd in de 2,5 jaar tijd dat ik de camera heb. Zo zijn er methodes om toch de camera gebruiken icm een aperture < 3.5 tijdens het filmen met AF aan bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er inderdaad ook settings en functies die je leert te gebruiken na verloop van tijd.

DRO uitzetten en picture profile aanpassen om de video kwaliteit te optimaliseren is een goed voorbeeld van de camera te leren gebruiken om het beste materiaal uit de camera te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ga volgende week uiteindelijk de sprong in het diepe nemen, en een camera kopen. Het is geworden:

pricewatch: Sony Alpha A58K + 18-55 mm F3.5-5.6 SAM II Zwart

En kan niet wachten! Nu heb ik alleen wat vragen.

Waar moet ik op letten qua accesoires? Ik ga uit van een redelijk goede SD kaart qua snelheid, en een goede tas.

Maar, wat raden jullie aan voor de rest?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

extra accu, goede (sunsniper) schouderriem. maar dat komt allemaal wel als je eenmaal aan het fotograferen bent.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er hier toevallig ook iemand die in het bezit is van de sony 70-300 G ssm ??
ik denk dat ik een probleempje heb met deze lens, namelijk als ik de lens wat heen en weer schud, hoor ik geritsel , alsof er iets los zit .. nu ik heb de mount los gemaakt , en ik zie dat er roulementjes in zitten ... wss komt het vandaar ..?? hoort dat dan zo los te zitten ? maar tis wel een vervelend iets dat geluid .

https://www.youtube.com/watch?v=Kv2sSLO5gyI

ook een filmpje van mijn lens ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:54:
is er hier toevallig ook iemand die in het bezit is van de sony 70-300 G ssm ??
ik denk dat ik een probleempje heb met deze lens, namelijk als ik de lens wat heen en weer schud, hoor ik geritsel , alsof er iets los zit .. nu ik heb de mount los gemaakt , en ik zie dat er roulementjes in zitten ... wss komt het vandaar ..?? hoort dat dan zo los te zitten ? maar tis wel een vervelend iets dat geluid .

YouTube: Sony 70-300mm f4.5-5.6 SSM G strange noise

ook een filmpje van mijn lens ..
Ik heb de 70-300G al een paar jaar en heb hetzelfde als jij hebt. Het klinkt alsof er iets heel lichts los zit als je schud. Ik heb geen problemen met de lens en er zijn meer mensen die het hebben geconstateerd, waarbij de lens het ook prima doet. Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was.
lanerios schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:21:
Ik ga volgende week uiteindelijk de sprong in het diepe nemen, en een camera kopen. Het is geworden:

pricewatch: Sony Alpha A58K + 18-55 mm F3.5-5.6 SAM II Zwart

En kan niet wachten! Nu heb ik alleen wat vragen.

Waar moet ik op letten qua accesoires? Ik ga uit van een redelijk goede SD kaart qua snelheid, en een goede tas.

Maar, wat raden jullie aan voor de rest?
Ik zou het daarbij laten. Als je begint heb je snel de neiging teveel extra spullen te komen om er later achter te komen dat je het nooit gebruikt. Dat had ik ook toen ik begon. Ik zou eerst eens een jaartje gaan schieten om erachter te komen wat je leuk vindt om te doen en wat je echt nodig denkt te hebben daarvoor. Ga dan pas andere dingen kopen. Veel plezier met je nieuwe camera!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Drugar

bedankt voor de snelle reactie, tis idd wel zo dat het geen enkel effect heeft op mijn foto's en op de werking van de lens... de foto's zijn nog altijd mooi en scherp ... maar maakte me wat zorgen .

mss is het bij de ene meer merkbaar dan bij de andere blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel. Als je het echt niet vertrouwd kun je de lens natuurlijk altijd laten nakijken/repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Beetje geschokt door de prijzen van filters in NL. Ik heb tot nu toe mijn spullen in de US gekocht, en ben die prijzen gewend. Ik ben op mijn Tifen 67mm Pola gaan staan, stom natuurlijk. Gekocht voor $24,- paar maanden terug in de US. Kijk ik nu in NL, gaan ze voor meer dan 50,- euro 8)7

Volgende keer in amerika maar wat setjes in slaan.

EDIT:

Voorbeeldje:

http://www.bhphotovideo.c..._Circular_Polarizing.html

USD 18,99

http://www.fotokonijnenbe...7mm-circulair-polarisatie

EUR 54,95

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 15-04-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PWM schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:22:
Beetje geschokt door de prijzen van filters in NL. Ik heb tot nu toe mijn spullen in de US gekocht, en ben die prijzen gewend. Ik ben op mijn Tifen 67mm Pola gaan staan, stom natuurlijk. Gekocht voor $24,- paar maanden terug in de US. Kijk ik nu in NL, gaan ze voor meer dan 50,- euro 8)7

Volgende keer in amerika maar wat setjes in slaan.

EDIT:

Voorbeeldje:

http://www.bhphotovideo.c..._Circular_Polarizing.html

USD 18,99

http://www.fotokonijnenbe...7mm-circulair-polarisatie

EUR 54,95
Alles is relatief. Tiffen true polar kost 300,- excl BTW. Als het roteerbare polas zijn die je open en dicht kan zetten dan ga je het vaak gebruiken. Het haalt ook de reflectie uit dingen weg waardoor je soms door het wateropppervlak of ramen heen kan kijken zeg maar zonder dat je nare reflectie meekrijgt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Sjekster schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:03:
Ik zeg ook niet dat het veredelde handleidingen zijn, maar gewoon dat het slimmer is een algemeen boek te kopen die voor élke camera nuttig is.
Eerlijk gezegd zijn het wel veredelde handleidingen met wat leuke tips erbij.
Wel zeer vermakelijk om te lezen, en als beginner zijn er denk ik wel veel tips erg bruikbaar.
Een algemeen boek (evt. daarnaast) is ook zeker aan te raden.
Maar oefenen is het belangrijkste!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip-

[ Voor 93% gewijzigd door Universal Creations op 21-04-2014 11:10 . Reden: Geen V&A op het forum! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Denk dat ik mijn mooie Tamron 17-50 in ga ruilen voor de Sony 16-50. De AF van de Tamron is voor filmen te luidruchtig. Helaas geldt dat volgens mij ook voor de Zeiss 16-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
geld voor alle screw drive lenzen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor het geld dat die Sony 16-50/2.8 kost, presteert die niet zo best. Een Sigma 17-50/2.8 is optisch beter en aanzienlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 07:42:
Geldt voor alle screw drive lenzen.
Tenzij je echt geld hebt voor alle screw drive lenzen, maar dat is niet zo'n nuttige post. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

henkie196 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 07:58:
Voor het geld dat die Sony 16-50/2.8 kost, presteert die niet zo best. Een Sigma 17-50/2.8 is optisch beter en aanzienlijk goedkoper.
Meerdere reviews melden juist hoe goed die 16-50 is :p Hier is ook iedereen tevreden:

http://www.dyxum.com/revi...m-F2.8-SSM_review643.html

Maar, als ik geld in de zak kan houden, is het natuurlijk prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wellicht had Lenstip een slechte kopie, maar helaas hebben ze bij TDP geen Sony lenzen staan voor de second opinion. Maar goed, het prijsverschil is tegenwoordig aanzienlijk, dat maakt de keuze weer wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PWM schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:21:
[...]

Meerdere reviews melden juist hoe goed die 16-50 is :p Hier is ook iedereen tevreden:

http://www.dyxum.com/revi...m-F2.8-SSM_review643.html

Maar, als ik geld in de zak kan houden, is het natuurlijk prima ;)
Hang af van wat jij belangrijk vindt. volgens DX0 mark is de 16-80 ssm van Sony scherper dan de Sigma maar dat is dan ook wel alles en doet de Sigma het op andere vlakken beter. (scheelt ook 300 euro ofzo)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Bij photozone is de 16-50 f/2.8 ook niet zo goed getest.
DxOmark gebruiken om lenzen te vergelijken..... sorry, maar dat is echt waardeloos.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Universal Creations schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:46:
Bij photozone is de 16-50 f/2.8 ook niet zo goed getest.
DxOmark gebruiken om lenzen te vergelijken..... sorry, maar dat is echt waardeloos.
Dat is de NEX variant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PWM schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:15:
[...]

Dat is de NEX variant ;)
Nee dat is de SAL1650. SAL = A-Mount
Bij de NEX is het: SELP1650. SEL = E-Mount, P = Powerzoom.
En ja, de NEX lens is inderdaad ruk voor foto (voor video best wel redelijk), de SAL lens valt wel mee.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Je zou de reviews van Kurtmunger kunnen bekijken. Een Alpha fanaat die bijna alle Minolta en moderne Sony lenzen heeft getest. Daar wordt meer getest door middel van real life scenarios in plaats van grafieken. Geeft wellicht een goede indruk wat je ermee kan en hoe je er wellicht op vooruit gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door Universal Creations op 28-04-2014 17:39 . Reden: Spam! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb sinds enige tijd een probleem met de lens contacten bij mijn A55. Vooral bij de zwaardere lenzen: de Tamron 18-270 f/3.5-6.3 PZD en de Minolta 100mm f/2.8 Macro D. Er zit wat speling in de lensmount (niet buitensporig veel), maar net genoeg dat bij het draaien aan de focus/zoom ring er geen contact wordt gemaakt en de camera F-- aangeeft en je geen foto kan maken.

Waarschijnlijk zijn de contacten gewoon vuil oid. Hoe maak je dit het beste schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:46:

ah deze zie ik nu pas.

waardeloos omdat? Wat daar te lezen valt is vooralsnog beter te behappen dan andere sites die ik ken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ROFLASTC schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:06:
[...]

ah deze zie ik nu pas.

waardeloos omdat? Wat daar te lezen valt is vooralsnog beter te behappen dan andere sites die ik ken.
Ze komen met een scherpte in megapixels, maar ja er komen sommige nogal discutabele getallen uit. Verder zeggen ze bij bijna iedere lens dat ie het best presteert wide-open.... Dan ga je je toch afvragen welke criteria ze hanteren bij een lens test....
En hoezo beter behapbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:20:
[...]

Ze komen met een scherpte in megapixels, maar ja er komen sommige nogal discutabele getallen uit. Verder zeggen ze bij bijna iedere lens dat ie het best presteert wide-open.... Dan ga je je toch afvragen welke criteria ze hanteren bij een lens test....
En hoezo beter behapbaar?
De dingen die ik wil weten staan netjes op een rijtje dat ik in 1 oogopslag kan zien. Ik kan snel zien welke lens minder CA heeft tegenover een in dezelfde prijsklasse of dat een dure Zeiss het juist brakker doet dan een Sigma. De grafiekjes met een soort van rood naar groen verlopend schema zeggen mij wel vlot waar de lens het best is of juist wanneer het hard achteruit gaat(sweet spot?). Ze zeggen ook waarom ze het zo meten en geven je de gelegenheid er nog wat verder in te duiken als je wilt. Gezien hun keus om de gemiddelde klant iets hanteerbaars te presenteren snap ik wel waarom ze met die perceptuele scherpte komen. Dat is wat men zoekt nml. Wil je hoge resolutie dan kan je vlot een aantal lenzen vergelijken en de scherpste eruit pikken.

Granted de lens wordt meestal als goed aangewezen op mm of F waar 'ie voor ontworpen is maar d'r zit heus wel variatie in. Alle primes zijn wijd open goed. Grote zooms zoals een canon 200-400 ook ergens in het midden. ze zouden beter een soort range kunnen aangeven waarbinnen de lens het goed doet. adhv hun eigen grafiekjes zie je iig een groter bereik waarbinnen de lens het goed doet dan 1 F stand of mm denk ik , maar goed.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Alleen klopt die perceptuele scherpte bij redelijke wat lenzen totaal niet. Bekendste voorbeeld is de Zeiss 21/2.8 vergeleken met de Sigma 20/1.8. Ik heb ze beiden en mijn Sigma is volgens mij totaal niet de beroerdste (ik vond hem op gelijke diafragma's scherper dan de Canon 24-70L op 24mm), maar de Zeiss loopt wide-open rondjes op alle vlakken (en vooral scherpte) om de Sigma op ieder diafragma (ook de sweetspot).
Als je een paar honderd euro wil uitgeven aan een lens, dan wil je toch wel iets meer moeite doen dan kijken naar 1 simpel getalletje? Daarom zijn er sites zoals bijvoorbeeld http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=5 waarbij je zonder ingewikkelde getalletjes en grafieken kunt kijken naar 1 op 1 vergelijken. Ze hebben niet alle lenzen, maar redelijk wat getest.

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 29-04-2014 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik liep toevallig tegen een Ultra Groothoek aan (Sigma 10-20). Niks mee gedaan verder, maar ik vroeg me af: Wat moet je er mee? Waarom zou je zo'n lens op de camera schroeven? Ik kan me er eigenlijk geen voorstelling bij maken?

Nog 2-3 dagen, en we hebben de A77ii specs, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er niets mee, maar een extreme groothoek kan wel mooie en/of leuke resultaten opleveren. Doe maar eens een Google Image search op wide angle photo of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een UWA is handig als je een relatief groot onderwerp op de foto wilt zetten, maar de situatie niet toelaat dat je er voldoende afstand tot neemt om het anders in één keer op de foto te krijgen. Daarnaast kun je interessante platen maken door heel dicht bij een onderwerp te gaan staan om het vol in beeld te krijgen, waardoor de groothoek vertekening het toch weer net even anders dan anders uit laat zien.

Buiten dat is een UWA uitstekend om alles van een landschap op de foto te krijgen, inclusief vaak oninteressante voorgrond en lucht.

Gezien hoe vaak de verschillende UWA lenzen nog verkocht worden in bijvoorbeeld V&A, lijken veel mensen zich pas achteraf te realiseren dat een UWA voor minder geschikt is dan initiëel gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En UWA's zijn uitermate geschikt om diepte te benadrukken/overdrijven. Telelenzen drukken perspectief samen, UWA's trekken perspectief uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De geruchten voor morgen:
In summary this is what Sony could launch on April 30 afternoon (London time):
Sony A77II: An “upgraded” version of the current A-mount A77. With new 24MP sensor and Wifi, faster Af and EVF.
Sony RX100M3: Features an amazing 28-100mm f/1.8-2.8 lens and a pop-up viewfinder
Sony A7s: pricing.
Two lenses: Likely two new FE Zeiss?
De nieuwe sensor is natuurlijk wel interessant. Als ik echter over 2 dingen extreem tevreden ben, is het de AF en het EVF van de A77. Met de huidige FW is het EVF lang en breed aan, als mijn oog bij de zoeker is. Ook qua snelheid geen problemen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan verbeteren, wellicht iets beter prestaties in het donker. Wifi is nice to have, maar niet meer dan dat.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 29-04-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Universal Creations schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 02:23:
Alleen klopt die perceptuele scherpte bij redelijke wat lenzen totaal niet. Bekendste voorbeeld is de Zeiss 21/2.8 vergeleken met de Sigma 20/1.8.
Maar was de DxO test gedaan met vergelijkbare camera bodys? je kan doorgaans een boel Canon of Nikon bodys selecteren waar de lens op getest is en dat kan soms 10 van hun punten schelen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ROFLASTC schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:09:
[...]

Maar was de DxO test gedaan met vergelijkbare camera bodys? je kan doorgaans een boel Canon of Nikon bodys selecteren waar de lens op getest is en dat kan soms 10 van hun punten schelen.
Beiden op zelfde body idd. Ik heb gekeken naar D3X en D800 en beiden gaven hetzelfde beeld: Sigma meer scherpte en hogere score dan de Zeiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
PWM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:06:
Ik liep toevallig tegen een Ultra Groothoek aan (Sigma 10-20). Niks mee gedaan verder, maar ik vroeg me af: Wat moet je er mee? Waarom zou je zo'n lens op de camera schroeven? Ik kan me er eigenlijk geen voorstelling bij maken?

Nog 2-3 dagen, en we hebben de A77ii specs, ben benieuwd.
Sigma 8-16mm op een A57
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15558849/images/DSC04065.JPG

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Of dit: https://www.flickr.com/photos/tedvlemmings/14053269234/ gemaakt op 11mm gister, waarom zou je het niet willen? Soms heb je de ruimte niet om even wat stappen achteruit te doen oid en met een goede lens heb je nog steeds nauwelijks vertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De vertekening heb je altijd (daar kun je niet omheen). Je bedoelt vervorming wat minder kan zijn. Gelukkig is vervorming te corrigeren, al gaat dat altijd ten koste van iets aan beeldhoek en een klein beetje scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
PWM schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:47:
De geruchten voor morgen:

[...]

De nieuwe sensor is natuurlijk wel interessant. Als ik echter over 2 dingen extreem tevreden ben, is het de AF en het EVF van de A77. Met de huidige FW is het EVF lang en breed aan, als mijn oog bij de zoeker is. Ook qua snelheid geen problemen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan verbeteren, wellicht iets beter prestaties in het donker. Wifi is nice to have, maar niet meer dan dat.
Ik hoop vooral dat ie op ruisniveau op zijn minst mee kan met de a58. Gewoon goed je ISO kunnen knallen zonder meteen dood te gaan van ruis. En daar is Sony met de a58 wel aardig in geslaagd. En voor mij de reden dat ik nog steeds m'n a700 gebruik en daarnaast de a58 heb gekocht, de a77 biedt op dat vlak nauwelijks verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben dus nog op steeds op zoek naar een goede film lens. Mijn heerlijke 17-50 van Tamron heeft helaas geen eigen AF motor, en is erg gehorig.

De 16-50 had ik dus op het oog, maar daar lees ik hier ook commentaar op. De eisen zijn simpel: Ik moet een fluisterstille lens hebben, met een zoom bereik van minimaal 50mm. Alles daarboven is leuk, maar hoeft niet. Belangrijkste is dat ik zo min mogelijk wil wisselen. De lens moet dus ook on par zijn met de 17-50 voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die Tamron is f/2.8, dus voor iets soortgelijks kom je al snel uit bij de Sigma 17-50 OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hoe werkt het als ik een gestabiliseerde lens op de A77 prik? Zet hij dan Steady Shot automatisch uit of werkt dat naast elkaar?

A77II word as we speak getoond, jammer dat we het niet kunnen volgen.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 30-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kunt altijd de stabilisatie op de lens uitzetten. Kwestie van uitproberen waarmee je het beste resultaat haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Heeft de Sony versie wel stabilisatie? Bij mijn Sigma 8-16mm hebben ze het stabilisatie knopje gewoon weggelaten
edit: ik praat poep, laat maar

[ Voor 14% gewijzigd door Dannisi op 30-04-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Heeft de Sigma 8-16 überhaupt stabilisatie? Want uwa-lenzen hebben doorgaans geen stabilisatie.

Ik heb even de pricewatch-link in de TS aangepast, want die was naar de Sigma-uitvoering.
De lens is dus wel met stabilisatie.

[ Voor 40% gewijzigd door Universal Creations op 30-04-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Nee, hij heeft überhaupt geen stabilisatie, ik dacht even fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Daar is hij dan:

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/590x393xsony_alpha_a77_mark_ii_1jpgpagespeedicReEsuF2C1h_zps621e36f9.jpg

Body is identiek aan de A77. Viewfinder heeft dezelfde resolutie, maar zal ongetwijfeld aangepast zijn.

Nieuwe sensor (en 79 AF punten) zijn het grote nieuws, maar wat er is gewijzigd is nog niet bekend.

€1200,- is adviesprijs, straatprijs zal dus niet eens zo gek veel hoger komen te liggen dan de huidige A77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:52
Ik heb zo lang zitten wachten op deze camera! Mijn A550 is hard aan vervanging toe. Ik hoop dat hij ook snel in Nederlandse winkels verkrijgbaar(pre-order) is.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Alleen wel erg jammer van de GPS.. Dat zou ik wel als een achteruitgang zien. Ik ben overigens wel benieuwd naar de prestaties van de nieuwe sensor, ik verwacht een hele hoop.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ach, die GPS zal mij eerlijk gezegd een worst wezen... Als ik in Nederland ga fotograferen weet ik altijd de plek wel terug te vinden op Google Maps en als ik bergwandel gebruik ik altijd runkeeper. Met de tijd van opname kan ik dan zo terugvinden waar precies ik de foto heb genomen. Daarnaast gaat de batterij er sneller door leeg en dat is het laatste wat ik wil als ik ga bergwandelen! Mijn iPhone kan ik gemakkelijk opladen via een zonnenpaneel met back-up batterij.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Maar, GPS is weg door Wifi, en dat vind ik nou weer een nutteloze bijdrage :p

Is allemaal geen ramp natuurlijk. Ik verwacht veel op ruisgebied van de nieuwe sensor, maar aangezien ik eigenlijk nooit boven de 1600 kom (eigenlijk nooit boven de 800), verwacht ik niet veel voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Dan is de grote vraag: Kom je nooit boven de 800/1600 omdat het niet kan of gewoon omdat je het echt niet nodig hebt? Ik val in de eerste groep met mijn 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Niet nodig. Ik heb alleen lichtsterke lenzen, en schiet eigenlijk altijd met voldoende licht meestal stilstaande onderwerpen. Mijn sluitertijd is altijd lekker kort :p

Heb mijn Tamron 17-50 F2.8 te koop gezet. Zodra deze weg is, koop ik een nieuwe zoomlens om mee te filmen, heb ik nog even de tijd :)

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 01-05-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Met mijn A550 is ISO800 echt wel de max, in extreme gevallen 1600, maar dan moet je echt wek flink poetsen om er nog wat van te maken.
Heb je trouwens met die doorzichtige spiegels ook minder snel last van stof enzo op de sensor? Kan me voorstellen dat als de spiegel niet opklapt er ook geen/minder stof op kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Iemand ervaring met het updaten van een Sigma lens? Ik heb een Sigma 50mm 1.4 op het oog, maar deze heeft een update nodig om met de A77 te werken. Ik heb geen USB dock, en kan op de Sigma site niet vinden waar de lens geupdate kan worden.

http://www.sigma-photo.co.jp/english/news/info_111014.htm

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 01-05-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als het om de oude Sigma 50/1.4 EX gaat (dus niet de Art), dan kun je hiervoor geen USB-dock gebruiken (werkt enkel met de nieuwe A, C en S lijn). Neem anders even contact op met Sigma Benelux (sigmabenelux.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Who Am I? schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:37:
Met mijn A550 is ISO800 echt wel de max, in extreme gevallen 1600, maar dan moet je echt wek flink poetsen om er nog wat van te maken.
Heb je trouwens met die doorzichtige spiegels ook minder snel last van stof enzo op de sensor? Kan me voorstellen dat als de spiegel niet opklapt er ook geen/minder stof op kan komen.
Ik weet het verschil met Spiegel niet, maar ik heb aardig wat stof op mijn A55 verzameld.

Lenzen wisselen doe ik dan ook wel bijna overal. Daar heb ik verschillende lenzen voor. Ik denk dat dat vooral mijn probleem is. En natuurlijk de superzoomlens. Misschien komt er wel meer stof op, omdat er minder vaak een spiegel voor de sensor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:13:
Iemand ervaring met het updaten van een Sigma lens?
Dit heb ik ook gehad met een Sigma lens.
Je moet dan gewoon naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht. Daar sturen ze hem op naar Sigma waar hij de update krijgt.
Eigenlijk hetzelfde als een kapotte lens binnen garantie.

Ik had dit wel in mijn vorige reactie kunnen toevoegen. Helaas kan ik deze nu niet meer verwijderen...

[ Voor 13% gewijzigd door NIMIC op 02-05-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb contact opgenomen met een aantal fotowinkels in Leiden over de leverdatum van de A77II en een van die winkels wist mij te vertellen dat hij ze op 26 Mei kon leveren. Veel eerder dan de 10 Juni die op Amazon genoemd wordt. Ik ga er vanmiddag langs om er een te bestellen!

Edit:
Zojuist besteld bij een lokale fotowinkel. Hij kon nog geen leverdatum melden en hanteerde gewoon de adviesprijs van €1199. Gelijk ook een nieuwe lens er bij besteld. De Sigma f1.4 35mm Art.
Zodra ik meer hoor zal ik het melden ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Who Am I? op 02-05-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom de 35, en niet de 50? Uit nieuwsgierigheid :)

Ik heb zelf met de Sigma 50mm 1.4 op mijn A77 geprikt, werkt gewoon in 1x goed. Prachtige lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Nou, ik wilde graag een 50mm lens, maar dat betekend op een APS-C sensor dat je dus practisch een 75mm lens hebt (50x1.5=75). Met een 35mm krijg je 35x1.5=52.5mm. Maar ik moet zeggen dat ik heel lang heb zitten twijfelen. Het is trouwens ook een full frame lens, dus heel weinig last van vignettering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb te vroeg gejuicht. 100% is inmiddels onscherp. Het blijkt dat hij een paar harde kleuren, mijn eerste test, goed doet, maakt zodra het wat moeilijker word gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
klinkt als scherp op de verkeerde plaats in plaats van onscherp

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is puur de AF. Met MF is alles haarscherp (echt heel goed). Het is ook precies het probleem wat beschreven word met deze lens en de SLT. Maarja, toch proberen he.

Hopelijk snel antwoord van SIgma.

EDIT: Ga zo even proberen mijn Tamron 17-50 om te ruilen voor een nieuwe Sigma 17-70 'Contemporary'. Schijnen elkaar qua scherpte niet veel te ontlopen, en de Sigma kan still focussen. Ben ik meteen klaar om te filmen.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 03-05-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Who Am I? schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:48:
Nou, ik wilde graag een 50mm lens, maar dat betekend op een APS-C sensor dat je dus practisch een 75mm lens hebt (50x1.5=75). Met een 35mm krijg je 35x1.5=52.5mm. Maar ik moet zeggen dat ik heel lang heb zitten twijfelen. Het is trouwens ook een full frame lens, dus heel weinig last van vignettering.
Zie nu pas deze reactie.

Sigma heeft nu de nieuwe ART 35mm, 50mm en 18-35.

Elk krijgt waanzinnige reviews. Unaniem lovend. Maar, ik heb het idee dat je er 1 moet kiezen. Het ligt zo dicht bij elkaar. Ik wil graag ook veel portretten van mijn kinderen maken, dus denk dat ik het beste met de 50mm uit ben.

Maak mij wel zorgen over de toekomstbestendigheid voor de investering. €1000,- voor een lens is geen probleem op zich, maar ik wil hem wel mee kunnen nemen. Nu de A77ii een kleine upgrade is, Sony de A65 net gekilled heeft en er niks bekend is over andere A-Mounts, begin ik me wel zorgen te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 04-05-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Volgens mij is die angst dat A-mount dood is een beetje veroorzaakt door de reacties op sonyalpharumors. Ik lees daar regelmatig de reacties en daar zitten veel bangmakers. Volgens mij doet Sony niet heel veel anders dan een paar jaar geleden. Sony had eerst natuurlijk de A100 t/m de A900, maar toen waren ze de markt aan het aftasten. Nu hebben ze voor die markt de A6000 enzo. Nu spreek ik mijzelf tegen, maar ik denk niet dat Sony de DSLR/SLT markt wil laten liggen.

hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Hier staat een ISO test van de A77II.
Heb even snel gekeken en tot ISO1600 is het best goed, 3200 kan nog net, maar daarboven is het eigenlijk niet meer bruikbaar.

Ook de eerste RAW foto's zijn opgedoken (spaanse site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Who Am I? schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:36:
Hier staat een ISO test van de A77II.
Heb even snel gekeken en tot ISO1600 is het best goed, 3200 kan nog net, maar daarboven is het eigenlijk niet meer bruikbaar.
Benieuwd wat er dan verbeterd is aan deze nieuwe sensor. Dit resultaat is volgens mij nou niet echt een vooruitgang op de A77. Heb van de week eens wat lopen testen op 1600/3200, en denk niet dat dat dit ontloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik ben er nog niet uit. Ik heb grote interesse in de A77-II, maar voor iets meer geld koop je ook de A7.

Voordelen A7 tov A77-II zijn de FF sensor, en de cam is mooi compact en licht. Verder is E-mount veel flexibeler dmv allerlei adapters. Nadelen: al mijn lenzen zijn A-mount, dus LEA4 nodig. Bovendien zijn 3 daarvan crop formaat lenzen, dus dat is op de A7 niet echt geweldig. Verder verlies je de IBIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Snelheid is ook nog wel een flink verschil he, de A77 en de A77II hebben flink snellere AF, veel betere AF tracking en betere burst met AF. Totaal verschillende camera's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De reden voor mij was ook ergonomie. Een iets grotere camera zoals de 70d of A77 houd beter vast, en is beter in balans met grotere lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EXX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:34:
Ik ben er nog niet uit. Ik heb grote interesse in de A77-II, maar voor iets meer geld koop je ook de A7.

Voordelen A7 tov A77-II zijn de FF sensor, en de cam is mooi compact en licht. Verder is E-mount veel flexibeler dmv allerlei adapters. Nadelen: al mijn lenzen zijn A-mount, dus LEA4 nodig. Bovendien zijn 3 daarvan crop formaat lenzen, dus dat is op de A7 niet echt geweldig. Verder verlies je de IBIS.
Heb je de mogelijkheid tot kleinere DoF en betere lowlight performance echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Sick Nick schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:45:
Snelheid is ook nog wel een flink verschil he, de A77 en de A77II hebben flink snellere AF, veel betere AF tracking en betere burst met AF. Totaal verschillende camera's dus.
Een ultrasnelle AF heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Alhoewel, bij een bezoekje aan de dierentuin laatst vond ik de AF van de A55 vaak tekort schieten.

Micro focus adjust is wel iets wat ik op prijs zou stellen: bij de A55 zit de AF er vaak net naast. Zo vaak, dat ik met MF beduidend beter resultaat krijg. Zeker als je grotere diafragma waardes neemt (f/2 oid) of bij low light situaties is het vaak net niet met de AF.
PWM schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:01:
De reden voor mij was ook ergonomie. Een iets grotere camera zoals de 70d of A77 houd beter vast, en ik beter in balans met grotere lenzen
Dat is heel persoonlijk, Het formaat van mijn A55 vind ik helemaal niet verkeerd, het hoeft voor mij niet groter.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:07:
[...]

Heb je de mogelijkheid tot kleinere DoF en betere lowlight performance echt nodig?
De kleinere DOF niet, sterker nog, bij macro foto's zit dat eerder in de weg. Een betere low light performance zou wel zeer welkom zijn.

Wat de A77-II waarschijnlijk ook voor heeft op de A7 is geluidsproductie: ik moet een camera hebben die zo stil mogelijk is. Daarom is mirrorless/SLT voor mij al beter dan SLR, en de electronic first curtain helpt ook. Een grote body zoals de A77-II dempt het geluid vd sluiter waarschijnlijk beter dan bij de A7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Iemand ervaring met deze jongen op een Alpha SLT:

Afbeeldingslocatie: http://www01.cp-static.com/objects/multimedia/a/a51/1348962299_1793802242_hifi-microfoons-rode-videomic-rycote-600200012.jpg

Kost slechts 99,-. De mic zit ver voor het scherpstel mechanisme en richt naar voren. Zou zit het probleem van een hoorbaar werkende AF wegnemen, zonder HSM/SSM lens te moeten kopen? Los daarvan, heb je natuurlijk sowieso betere audio.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-05-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
EXX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:31:
[...]
Een ultrasnelle AF heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad. Alhoewel, bij een bezoekje aan de dierentuin laatst vond ik de AF van de A55 vaak tekort schieten.

Micro focus adjust is wel iets wat ik op prijs zou stellen: bij de A55 zit de AF er vaak net naast. Zo vaak, dat ik met MF beduidend beter resultaat krijg. Zeker als je grotere diafragma waardes neemt (f/2 oid) of bij low light situaties is het vaak net niet met de AF.
Het wil zeker in de binnen locatie's van een dierentuin wel eens redelijk donker zijn. Ik heb toen m'n KM5D mee gehad naar artis en dat was op sommige locatie's best uitdagend om het mild uit te drukken. Ondanks de tamron 17-50 f/2.8, 50 f/1.7 en 135 f/2.8. Ik heb het idee dat m'n A57 een stuk sneller (dat sowieso) en nauwkeuriger is. De KM5D zat er met alle drie de lenzen veel vaker naast. De A57 heeft alleen met de 50 f/1.7 backfocus op onderwerpen die verder dan 2 meter zijn.

Enkel het tracken van echt snelle onderwerpen (een spelende en rennende kat/kitten) zou van mij nog wat beter mogen. (al blijft dat met een korte dof en een lang focus pad zoals de 50 f/1.7 natuurlijk altijd een drama)

Micro adjust heb je alleen wat aan als een lens consequent de zelfde afwijking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mbt geluid zou'k zeggen dat een externe oplossing handiger is. Alleen de A99 heeft fatsoenlijke body isolatie en bij de rest hoor je jouw eigen handen en overig gefrobel gewoon mee. Van belang is de gevoeligheid van de mic: 45mpv of 15? dat maakt uit want een gevoeligere mic pikt meer op. Ik ken de A772 of de A7(r/s) niet maar ik vermoed dat je de input van de mic niet superhandig kan dempen. Dit http://www.sony.com.ph/product/xlr-k1m Is qua opname kwaliteit en flexibiliteit het handigst. Scheelt ook in nabewerken. Moet het minder kosten dan is een externe mic en handmatig focussen met peaking het handigst.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

ROFLASTC schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:45:
mbt geluid zou'k zeggen dat een externe oplossing handiger is. Alleen de A99 heeft fatsoenlijke body isolatie en bij de rest hoor je jouw eigen handen en overig gefrobel gewoon mee. Van belang is de gevoeligheid van de mic: 45mpv of 15? dat maakt uit want een gevoeligere mic pikt meer op. Ik ken de A772 of de A7(r/s) niet maar ik vermoed dat je de input van de mic niet superhandig kan dempen. Dit http://www.sony.com.ph/product/xlr-k1m Is qua opname kwaliteit en flexibiliteit het handigst. Scheelt ook in nabewerken. Moet het minder kosten dan is een externe mic en handmatig focussen met peaking het handigst.
Het geluid heeft in mijn geval niets te maken met video maar met het feit dat ik vaker foto's maak in situaties waar klikkende camera's niet gewenst zijn: denk aan klassieke concerten. Het gaat dus primair om de het geluid van de sluiter. Focusgeluiden van de lens zijn lang niet zo storend en je kan inderdaad altijd nog maar MF. Wat dat betreft zou een volledig electronische sluiter geweldig zijn. Ik heb wel eens gekeken naar een of andere vorm van geluid demping, maar nog niets gevonden wat praktisch en betaalbaar is.
martijn_tje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:09:
[...]
Micro adjust heb je alleen wat aan als een lens consequent de zelfde afwijking heeft.
Dit is iets waar ik dus volgens mij last van heb: bij bv de 35mm f/1.8 zit de optimale focus altijd iets teveel naar voren. Ook de 500 Reflex zit er altijd net iets naast. Bij de Tamron 18-270 PZD is het wel goed.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 08-05-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:53:
Iemand ervaring met deze jongen op een Alpha SLT:

[afbeelding]

Kost slechts 99,-. De mic zit ver voor het scherpstel mechanisme en richt naar voren. Zou zit het probleem van een hoorbaar werkende AF wegnemen, zonder HSM/SSM lens te moeten kopen? Los daarvan, heb je natuurlijk sowieso betere audio.
Als ik me niet vergis is dit een shotgun mic, dus heel directioneel. Als dat is wat je zoekt, dan is het wel een goede koop.
Wikipedia: Microphone

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb hem vanochtend gehaald :) Eerste test lijkt goed te werken, heb alleen het idee dat de in-cam mic ook nog geluid oppikt, maar even de handleiding erbij pakken.

Het is voor de hobby, gewoon even de kinderen op vakantie bij het zwembad e.d. filmen. Voor 99,- een leuke koop lijkt het.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7OApxWoLYaU9tUBda1XVbyw3/full.png

Zit iets in de weg met de zoeker mocht je toch opeens en foto willen schieten, maar het kan wel gewoon. Weegt nauwelijks iets.

Heb nu alleen heel even mijn zoon gefilmd voordat ik weg moest. Hij zat achterin de kamer wat te mompelen en dat pakte hij helder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik bezit geen microfoon voor mijn A65, nog heb ik SSM lensen dus je het beste wat ik kan krijgen kwa video is manueel focussen.

Maar in mijn onderzoek ernaar valt me op dat je bij sommige modellen dingen kan instellen, sommige modellen hebben een aantal schakelaartjes waarmee je kan instellen hoe gevoelig de microfoon is enzovoort.

Anderen hebben verschillende instellingen mogelijk kwa gericht opnemen of wijd opnemen. Dus er zijn zeker dingen mogelijk. Rode is natuurlijk een goed merk, het zal veel beter klinken dan die 40 euro modelletjes van hama.

Het feit dat die rode een gerichte microfoon is zal al veel van het focussing geluid wegnemen.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op de Sigma site is de 50mm 1.4 ART verschenen voor de A-mount als zijnde leverbaar. Zie hem nog nergens op voorraad, ook niet in US, maar hij komt er aan :) Kan niet wachten met hem op mijn camera te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Volgens Amazon wordt hij binnen 1-4 maanden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb contact met Foto Booms gehad die daarna even Sigma Benelux hebben gesproken. Die geven " kerst" aan. Ben benieuwd. Heb besloten te wachten op de 50mm en niet al de 18-35 te halen. De 50mm is mijn Holy Grail geworden :p

Ook leuk:

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/picrumors001/hasselblad_hv_zps8e276fb1.jpg

Body A99 2k
Lens 1.5k
Doos 100,-

Logo: 7500,-

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-05-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Hasselbling.
Toch spijtig hoe een bedrijf met hoog aanzien zo ontzettend hard naar beneden kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ja, zonde van het merk. Van het maken van de camera voor de maanlandingen, naar het kopiëren van Sony camera's voor een belachelijke prijs. Maarja, waarom niet, als er een markt voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hadden ze dat niet in een attaché koffertje kunnen stoppen? Dit ziet eruit als de koffer voor m'n boormachine met een beetje padding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ach ja de hasselblad "fullframe"

Ik begrijp waarom ze het doen maar inderdaad het is een beetje net als die Leica Digiluxes. Je betaalt extra voor het merk.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

henkie196 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:57:
Hadden ze dat niet in een attaché koffertje kunnen stoppen? Dit ziet eruit als de koffer voor m'n boormachine met een beetje padding.
Het is een pelicase, die dingen zijn juist geniaal. Ultiem stevig (kan er met een auto overheen rijden) en waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kreeg te horen dat er 1.4 ART echt nog best lang kan duren. Uit ongeduld op MP gegaan, en gekocht (en opgehaald), de Sony 50mm 1.4. Nieuw, in doos, met bon voor 140,-.

Echte deals kunnen nog :p De bon was overigens op naam van de verkoper en eerlijk. Nadat hij hem had besteld had hij weer een 50mm Zeiss kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Sick Nick schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:59:
Het is een pelicase, die dingen zijn juist geniaal. Ultiem stevig (kan er met een auto overheen rijden) en waterdicht.
Zag het later ook, ja. Sommigen zijn waterdicht, niet allemaal. Maar dan nog. Ik heb een gereedschapskoffer die ook zeer solide is en er een stuk netter uit ziet dan dit koffertje.

Maar goed, ik heb begrepen dat Hasselblad waarschijnlijk weer in de verkoop gaat, dus de capriolen met overpriced Sony's hebben dus kennelijk niet geholpen met de financiële situatie.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.