Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 9 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:55

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Is het geen idee om een Day-Z Tweakers Community te beginnen op Steam? Helpen elkaar daarmee en kunnen samen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Ik kan gek genoeg geen een server mer joinen, bij iedere server die ik join staat er bij alle players 0 ms en blijft hij op waiting for host staan tot hij terug gaat naar het menu, wat kan ik doen, Battleye reageert ook al niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het gaat weer hard richting de DayZ mod.. shoot on sight. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 06:11
Had ik eindelijk na in totaal negen uur spelen een keer een m4 gevonden (In het shipwreck). Val ik zo op de bodem van de boot omdat ik zo nodig overal rennen moet.

Toen ik de boot binnen liep lag er bijna niks. Even server geswitched en ik loop terug de hoek om, bam een m4.

Wat me iedere keer opvalt als ik de game opstart is dat ik de graphics zo aangenaam vind. Het mag dan een survival horror game zijn maar ik vind de sfeer eigenlijk wel relaxed en de wereld mooi om in rond te lopen. Alleen in huizen vind ik vaak wel lelijk. Het heuvelachtige landschap vind ik ook erg mooi. Wat dat betreft verschilt de game ook heel erg wat de ervaring betreft als je het vergelijkt met een shooter als BF4. Ik heb hier ook een veel beter gevoel bij dan dat soort shooters waarbij je constant opgejaagd wordt en om de haverklap doodgaat en respawnt. In DayZ duurt het vaak heel lang voordat je dood gaat en dat bevalt me veel beter. En als ik dan dood ga heb ik er ook vrede mee. Tuurlijk het is jammer maar als je weer opnieuw begint heb je weer alle tijd om rustig aan een nieuw avontuur te beginnen. En je weet van tevoren al bijna zeker dat het weer uniek gaat zijn en soms een verhaal op zich. Deze game kan ik ook loslaten na een uur of een paar uurtjes spelen. Maar bij BF4 speelde ik de hele tijd maar door en als ik stopte dan zat ik er na vijf minuten al weer achter. Dat kwam waarschijnlijk ook doordat ik er niet bijzonder goed in was en de hele tijd mezelf op zat te jagen dat het beter moest. Na de Beta gespeeld te hebben wist ik, dit is niks voor mij.

[ Voor 69% gewijzigd door Robolokotobo op 18-01-2014 19:01 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
FraxleNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:29:
Is het geen idee om een Day-Z Tweakers Community te beginnen op Steam? Helpen elkaar daarmee en kunnen samen spelen.
Lijkt me geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

rgras schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:33:
Het gaat weer hard richting de DayZ mod.. shoot on sight. :')
[sarcasme]Maar Dayz is toch geen survival game, maar een Deathmatch met een hele grote map?[\sarcasme]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Is dat aktueel genoeg voor de standalone? Groep komt uit de DayZ Arma II mod tijd. Dat wil dus niet zeggen dat deze mensen ook de standalone spelen. Dan wordt het niet zoiets als je aanmelden voor een CoD Black Ops 2 groep, terwijl je CoD Ghosts speelt. Misschien heb ik het mis en spelen er een heleboel in deze groep ook de standalone.

[ Voor 23% gewijzigd door Robolokotobo op 18-01-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:50
De laatste reactie is inderdaad van 8 september 2012. Ik heb mezelf gewoon toegevoegd aan de groep. Ik zag wel een aantal mensen de DayZ SA spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik liep midden in een stad en werd vervolgens samen met een stuk op 10 zombies geteleport naar een andere locatie.. 20 meter in de lucht. Hackers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik denk eerder bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Ik heb nu al een paar keer met anderen gespeeld maar het is erg lastig afspreken voor een spelletje.
Eigenlijk wil ik dit spel spelen ook om anderen te helpen met survival.
Echter merk ik aan mezelf dat ik steeds vaker KoS speel. Simpelweg omdat ik te vaak bedrogen ben uitgekomen.
Ik heb nu weer een fullgeared karaktertje. En op dit moment echt alles wat nodig denk te hebben om veilig en healthy door dit land te hiken.
Maar ik heb nu een Mosin en longrange scope te veel, dus een op de rug en een in de hand.
ALs iemand geïnteresseerd is dan moet je me maar even toevoegen op steam Morkov_NL en dan kun je hem hebben.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Gister voor het eerst gespeeld en was heel erg wennen. Wat zijn die controls (nog) clunky zeg..
Kwam bijna gelijk iemand tegen die me vroeg om hem te helpen want hij had een paar zombies achter hem aan dus samen (2 noobs) die zombies kapot gemaakt en op lootjacht gegaan. Eindelijk wat leuke gear gevonden en een handgun zonder ammo gevonden, worden we allebei uit het niets gekillled door een bandit. Mja, hoort erbij i guess. Daarna zeker 3 keer gerespawned en binnen de 5 minuten dood geknald door L33T bandits.. Uiteindelijk de 4e keer een aardige groep fully geared gasten tegengekomen die me water eten en wat andere dingen gaven. Leuk om te zien dat niet iedereen bandits zijn.
Ik leef nu nog maar zit in de middle of nowhere en heel veel troep gevonden maar nogsteeds geen gun. Dus straks maar naar een military base ofzo. Wel leuk tot nu toe maar hoop dat ze snel vehicles etc toevoegen want alles lopen duurt wel heel lang. Maar alpha is alpha natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door OllyNL op 19-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel ook pas geleden gekocht en het is wel echt geweldig om het te spelen! Hoewel ik denk dat er wat te weinig content is nu. Er is nog geen reden om naar het noorden te gaan aangezien je dezelfde wapen kan vinden in het zuiden, zonder vehicles duurt het ook erg lang om ergens te komen.

Voor nu ga ik het nog niet te veel spelen, ik wacht op wat meer content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
6pack15 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:03:
The upcoming update. (voor de 24ste van Januari)

Fixed:
Number of backpacks spawning lowered
Number of .357 Pythons spawning lowered.
Number of M4A1s spawning lowered

New:
Added hacksaw into the loot spawns
Added shotgun into loot spawns
Berry picking
Added Hacksaw into loot spawns
Saw-off shotgun recipe
Opening cans with saw
Painting Mosin now supported w/ spraypaint
Added spraypaint can into loot spawns
Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
>:) eindelijk shotguns :D en mooi dat guns dadelijk minder spawnen
en een nieuwe stad? zat die er in de mod ook al in? is het iets?

en perry picking.. zal je zeker uit moeten kijken dat je geen giftige eet :P

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 19-01-2014 20:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Heeft er al iemand een groep aangemaakt voor GoT op www.izurvive.com?
Misschien handig voor mensen die willen afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Kan iemand dan een nieuwe groep op steam aanmaken (of op die izurvive website) of moet ik die oude joinen? Lijkt me leuk om met een groepje te runnen ipv solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Izurvive er ook voor Android? Want als je er alleen in komt met je iOS app sluit je nogal wat mensen buiten. Een verse Steam groep is wellicht wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Ik zal zo een groep aanmaken, als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Voor alle geïnteresseerde: http://steamcommunity.com/groups/GoT-Day-Z-SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Top! Ik join hem straks. Kan vanavond waarschijnlijk niet spelen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, ik ben er weer HELEMAAL klaar mee.

Word eerst neergeknalt door een paar gasten, wel 3 van gekilled met maar een .45 ACP.

Ok, dan loop ik terug en haal de gear, ben je 50M verwijdert van je doel wordt je als freshspawn neergeknalt door een camper.

Waar gaat dit naartoe? Ik kan beter de mod gaan spelen...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:47
Ik zou een wat rustigere server opzoeken in jouw geval.

Ik heb me in dit topic nog niet gemeld, maar heb me net ook ingeschreven voor de groep op Steam. Ik speel samen met een paar vrienden en speel eigenlijk ook alleen maar als één van die vrienden ook kan spelen. In je eentje is dit spel nog niet veel aan vind ik zelf.

Verder ben ik wel te spreken over het spel!

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Hoe meer mensen in de groep hoe beter. Lijkt me leuk om op een donderdag avond met z'n alle een server te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamChinchilla
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:54
Voor kuusj98 en anderen die zich irriteren aan bandits/campers/... , ik heb vanochtend 2 servers gevonden die bedoeld zijn voor friendly, dus bandits etc. worden daar liever niet gezien (er zal er vast wel af en toe een zijn, maar het zal minder zijn dan in 'gewone' servers). Ik heb daar een uur of 2 rondgelopen, waar toen ongeveer 20 andere rondliepen, en ik ben niet neergeschoten, maar ben wel mensen tegengekomen.
Geen idee meer hoe die servers heten, maar als je filtert op 'friendly' vind je ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Is het dan direct zo dat er helemaal niet mensen onder schot gehouden worden? Of puur alleen dat je mensen niet direct afschiet? Ik vind namelijk dat als iemand jouw orders niet opvolgt en/of totaal niet reageert op je commando's diegene mag afschieten. Beroven etc. hoort er gewoon bij, als je beter zou spelen dan zou het je niet overkomen! Het lijkt me weinig meer aan als iedereen maar een beetje op zombies staat te knallen en er nauwelijks meer interactie met wapens is.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamChinchilla
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:54
Je kunt nog wel mensen neerschieten in die servers (denk ik, heb ik niet uitgeprobeerd) maar in die servers is het inderdaad de bedoeling dat shoot on sight zo min mogelijk voorkomt. Ik ken de precieze regels van die servers niet, ik ben er ook niet heel lang geweest, maar ik denk dat mensen beroven enzo wel gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
kuusj98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:58:
Zo, ik ben er weer HELEMAAL klaar mee.

Word eerst neergeknalt door een paar gasten, wel 3 van gekilled met maar een .45 ACP.

Ok, dan loop ik terug en haal de gear, ben je 50M verwijdert van je doel wordt je als freshspawn neergeknalt door een camper.

Waar gaat dit naartoe? Ik kan beter de mod gaan spelen...
Je kunt wel een pot gaan janken dat je werd afgeknald, maar zelf zou je net zo hard KOS als je iemand met een wapen ziet.
Zelf speelde ik te vriendelijk, waardoor ik keer op keer werd afgeknald.
Ik KOS nu ook iedereen die een wapen in z'n klauwen heeft, kans is miniem dat het een friendly speler is.

En deathmatch in een sandbox, meer is het momenteel nog niet.
Je kan wel op "friendly" servers gaan spelen, maar hoe saai is dat als je niet constant de spanning hebt..
Sowiezo zijn die friendly servers puur gear-farm servers om dan te switchen en op een andere server te jagen.

Als je denkt dat je in de mod niet word afgeknald, think again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:17

d_star

Maharadja of the Year :-/

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:25:
Is Izurvive er ook voor Android? Want als je er alleen in komt met je iOS app sluit je nogal wat mensen buiten. Een verse Steam groep is wellicht wel leuk.
Yes, iZurvive is er voor zowel iOS als Android. Vriend van me en ikzelf gebruiken de app cross-platform, dat wil zeggen: hij gebruikt de android-versie, ik de iOS-versie, maar we zitten wel in dezelfde user group. Werkt perfect, we kunnen waypoints delen, elkaars posities, et cetera.

Daarnaast is er ook nog izurvive.com, welke je een platform-onafhankelijke webinterface biedt. Ook daar kan je gewoon een bestaande groep joinen en de informatie uit de app terugvinden.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d_star schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:19:
[...]

Yes, iZurvive is er voor zowel iOS als Android. Vriend van me en ikzelf gebruiken de app cross-platform, dat wil zeggen: hij gebruikt de android-versie, ik de iOS-versie, maar we zitten wel in dezelfde user group. Werkt perfect, we kunnen waypoints delen, elkaars posities, et cetera.

Daarnaast is er ook nog izurvive.com, welke je een platform-onafhankelijke webinterface biedt. Ook daar kan je gewoon een bestaande groep joinen en de informatie uit de app terugvinden.
Dat kan wel nuttig zijn dan. Maar ik zou niet de hele riedel steamgroup gebruikers er aan hangen, gewoond egene die regelmatig spelen uitnodigen. als er 50 man coordinaten gaat zitten inkloppen word je gillend gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ook aangemeld voor de nieuwe Steam groep. Misschien dat één van de topicstarters de groep in de startpost wil zeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Groep aangemaakt op izurvive.com

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hi!

I've just created the following group in iZurvive, and would like you to join:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Simply download iZurvive for iOS or Android (it's free) and add the aforementioned group, so we can coordinate our gameplay more effectively!

iZurvive for iOS: https://itunes.apple.com/...for-dayz/id585632597?mt=8
iZurvive for Android: Google Play: DayZ Standalone Map - iZurvive
iZurvive Web Version: http://www.izurvive.innovaptor.com

Cheers,
LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
FraxleNL schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:26:
Hoe meer mensen in de groep hoe beter. Lijkt me leuk om op een donderdag avond met z'n alle een server te bezoeken.
Net aangemeld bij de groep. Ik ben er morgenavond en donderdag. Leuk als we dan met een groep zijn.
Ik zeg we vormen een groep hero's. Beetje noobs op weg helpen (eventueel wat bloed lenen) en bandits jagen. Of zijn jullie liever bandits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
unfor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:34:
[...]

Je kunt wel een pot gaan janken dat je werd afgeknald, maar zelf zou je net zo hard KOS als je iemand met een wapen ziet.
Ik KOS nu ook iedereen die een wapen in z'n klauwen heeft, kans is miniem dat het een friendly speler is.

Je kan wel op "friendly" servers gaan spelen, maar hoe saai is dat als je niet constant de spanning hebt..
Sowiezo zijn die friendly servers puur gear-farm servers om dan te switchen en op een andere server te jagen.

Ik loop met een wapen in me hand maar ben friendly. Ik ga alleen schieten als er op mij geschoten word. Heb wel nog niet zolang een wapen. Spel een paar dagen terug gekocht dus nog niet heel veel gespeeld. Maar genoeg gasten tegengekomen die relaxed waren. En als ik gasten met een wapen zie lopen zou ik ze proberen te benaderen zonder gezien te worden, en dan vanachter dekking met ze praten. Als ze niet friendly zijn merk je dat snel genoeg denk ik. En dan maar knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

unfor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:34:
[...]

Ik jank niet, ik ben alleen ervan overtuigt dat de SA net zoals de mod aan het worden is, dat was de eerste weken niet zo. Sowieso vind ik dat een ongepaste opmerking.

Ik ben gewoon niet zo dat ik iedereen wil afknallen, als andere dat wel willen is dat hun weloverwogen keus, niet de mijne, maar op deze manier is het spel niet te spelen, dat terwijl ik mod speler vanaf release ben.

Ik KoS niet omdat ik nog enige hoop in de mensheid heb, die nu ook aan het vervagen is, "dan ook maar KoS" vind ik niet nodig, en sowieso, als je toch crème de la crème gear hebt hoef je toch geen anderen af te maken die even veel moeite hebben gedaan om die gear bijelkaar te sprokkelen als jij zelf.

I only shoot if nessesary, dus als anderen op mij beginnen te schieten, en het leuke is dat ik ze 9/10 keer ook nog kill...

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 21-01-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Laatst online: 14-08 15:44
Ik had net niet veel geluk.

Ik was gister "uitgelogd" op NE airfield, op een niet zo'n goed locatie. Echter kwam dit omdat het spel vast liep. Nou oke, ik moest toch gaan. Vandaag log ik in, terwijl ik nog in een zwart scherm zit hoor ik 2x een wapen laden. Gelijk daarna... you are dead.

Zo had ik niet gehoopt aan m'n einde te komen :(

Edit: Ik kan nu geen server meer vinden. Hebben meer mensen dat?

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis8102 op 21-01-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Stoneyfrog schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:17:
[...]

Net aangemeld bij de groep. Ik ben er morgenavond en donderdag. Leuk als we dan met een groep zijn.
Ik zeg we vormen een groep hero's. Beetje noobs op weg helpen (eventueel wat bloed lenen) en bandits jagen. Of zijn jullie liever bandits?
Als je op de izurvive map een waypoint aanmaakt waar we gaan verzamelen, dan kunnen mensen zich alvast daar naartoe bewegen.

[EDIT]
Het huidige meetingpoint is misschien niet handig als je New Spaws wilt gaan helpen. Dan kun je beter een punt dichter bij de kust kiezen. (in de buurt Solnichniy ofzo?)

[ Voor 15% gewijzigd door LongBowNL op 21-01-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Een hele bundel games waaronder Arma 2 en DayZ mod https://www.humblebundle.com/weekly

Minimaal 7 euro geloof ik voor tien games. Arma 2 en Operation Arrowhead kosten normaal samen al 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
LongBowNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Als je op de izurvive map een waypoint aanmaakt waar we gaan verzamelen, dan kunnen mensen zich alvast daar naartoe bewegen.

[EDIT]
Het huidige meetingpoint is misschien niet handig als je New Spaws wilt gaan helpen. Dan kun je beter een punt dichter bij de kust kiezen. (in de buurt Solnichniy ofzo?)
Ok heb die app op me telefoon gezet. Ik zit nog in de buurt bij zelenogorsk maar ik ga morgen richting Solnichniy dan. Heb hem ook als meetingpoint op izurvive gezet. Gaan we teamspeak of skype gebruiken of gewoon ingame? Ingame is niet zo handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 09:51
Robolokotobo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:21:
Een hele bundel games waaronder Arma 2 en DayZ mod https://www.humblebundle.com/weekly

Minimaal 7 euro geloof ik voor tien games. Arma 2 en Operation Arrowhead kosten normaal samen al 25 euro.
Er staat Pay 6$ more for 2 games, maar hoeveel kosten de andere dan die erboven staan? Want daar staat Arma II tussen en die moet je ook hebben.

Anders ben ik wel geïnteresseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Die bovenste kan je voor 1 dollar hebben das het minimum bedrag. Doe je meer dan 6 dollar krijg je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja las het even goed door, klopt ja. Misschien leuk voor afwisseling. En voor €7,00 kan ik het ook niet echt laten liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 17:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
er is een appart topic voor de dayz mod ;)

[PC] Day-Z (Arma II Mod)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hey!

Ik heb de Mod redelijk wat gespeeld ongeveer een jaar geleden.
Ik heb er van genoten ondanks de bugs, maar ik hoor heel veel slechte reacties over de standalone.
Dus hier mijn vraag: Hoe speelbaar is de standalone in zijn huidige staat?
Is de prijs nu goedkoper dan bij uiteindelijke release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu goedkoper, maar je koopt nu dus wel een alpha waar bijna geen features in zitten en heel vee bugs.
ik heb hem gekocht en ik wacht gewoon tot het spel klaar is voor ik er echt tijd in steek. Als je zo lang kunt wachten en toch zeker weet dat je er mee gaat spelen, nu kopen. Als je een alpha die niet werkt spelen leuk lijkt, nu kopen. als je een spel wilt dat af is en bug-arm, werkend en daar pas voor betalen wilt als het er is, nu niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik zie hier een paar dingen die nieuw zijn itt de vorige beta patch, correct me if i'm wrong..
Nog even iets interessants: http://prntscr.com/2lkulv Dit LIJKT mij een soort van SKS

Branch:
Experimental

ETA:
In process

Version:
0.31.114500

Fixed:
Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
Balanced stomach capacity,
Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
Version number in server browser and details
Saline transfusion doesn't refill full blood
Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
Magnum speedloader should be spawning now
Number of backpacks spawning lowered
Number of .357 Pythons spawning lowered.
Number of M4A1s spawning lowered
Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
Removed scripted server teleporting check as now managed by engine
Sea ambient sound is now slightly quieter
Animation: Fixed misc issues with vaulting
Animation: Fixed getting on the ladder from kneel for the armed player
Animation: Fixed animation speed for unarmed player in main menu
Animation: Fixed an issue with changing weapon while aiming in kneel
Animation: Fixed an issue with rotation while aiming in prone
Headtorch color descriptions fixed
Jeans descriptions (color) fixed
Cargo pants description fixed (color)
Chest holster description added
Using an item in your hand no longer goes out of hand once action done
Using an item while something else in your hand will go back to that item once action done
Security issue with IGUI variable compiling
Situation where player used item on other players inventory causing neverending looped item check
Weapons now display tooltips
Players can now be revived with the defibrillator

New:
Editable character name in main menu
Hive, mode and time columns in server browser
Database support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
DayZServer.exe support for sub hives.
Signature verification against PBOs
Added shotgun speedloader into loot spawns
Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
Added color variants of all shoes into loot spawns
Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
Added hacksaw into the loot spawns
Added shotgun into loot spawns
Berry picking
Added Hacksaw into loot spawns
Saw-off shotgun recipe
Opening cans with saw
Added spraypaint can into loot spawns
Animation: More direct transitions for aimed weapon(prone to stand/kneel and back)
Animation: Surrender now disarms player for single handed items
Pipsi, NotaCola, Spite and Rasputin Kvass drinks
Burlap sack can be placed on head of self or target
Burlap sack causes black screen and reduced sound when worn on head
Server Performance improvements
Five new zombie soldier types
Weapon cleaning kit used for keeping your guns in good shape
Shotgun snap-loader for fast reloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Weapon cleaning kit used for keeping your guns in good shape
Berry picking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 23:58
Klopt het dat er mantienence is en er op het moment niet gespeeld kan worden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Volgens een streamer op Twitch wel ja. Ik heb net even gekeken en er zijn nu een stuk minder servers online dan normaal. Wat er is zit bomvol, dus ik vermoed dat er nu weer opnieuw opgestart wordt. Even geduld hebben dus.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Markicks schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:02:
Volgens een streamer op Twitch wel ja. Ik heb net even gekeken en er zijn nu een stuk minder servers online dan normaal. Wat er is zit bomvol, dus ik vermoed dat er nu weer opnieuw opgestart wordt. Even geduld hebben dus.
Lege servers kan ik ook niet in connecten? Dan staat er iets van een connection failed. Maat van me heeft hetzelfde. Is dit een bug of is het omdat ze aan die mantienence bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
De nieuwe patch is nu live en uit experimental!
https://twitter.com/rocket2guns/status/426099254608678912

Laatste patch notes: http://pastebin.com/NrNEbduu

[ Voor 67% gewijzigd door LongBowNL op 22-01-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
Meeste servers staan op nighttime ingesteld, wat ik minder plezierig spelen vind. Morgen maar opnieuw proberen.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat komt omdat het een 24 uren cyclus heeft dat gelijk loopt aan vaak de eu tijd. Dus ff zoeken naar een server met een kleine z in dayz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Ik ben benieuwd wat mensen ervaren van de nieuwe update. Iemand die zijn/haar ervaring wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Robolokotobo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:21:

Moet je nog wel de standalone kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hapkoek schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:54:
[...]

Moet je nog wel de standalone kopen toch?
Even om het duidelijk te maken:
Je hebt de Dayz Mod e, de DayZ Standalone:
  • De mod is gratis, MAAR het is een mod voor Arma. Je moet dus dus Arma II en Arma II Operation Arrowhead kopen om de mod te spelen (deze zijn momenteel dus in de humble bundle opgenomen, de DayZ-versie die in die humble bundle zit is de mod).
  • De standalone is de nieuwe versie van DayZ, de naam standalone wijst op het feit dat je geen Arma meer nodig hebt om DayZ te spelen. De standalone staat ook los van de mod. Deze game is NIET opgenomen in de Humble Bundle.
Persoonlijk vind ik de Humble bundle redelijk misleidend omdat er bij staat dat je DayZ erbij krijgt (ik dacht ook eerst dat het de standalone was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Staat duidelijk mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Maar krijgen die dezelfde updates? Nee toch?

En je deelt ook niet dezelfde servers toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Ircghost op 23-01-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:05:
Maar krijgen die dezelfde updates? Nee toch?

En je deelt ook niet dezelfde servers toch?
Nope, de standalone en de mod staan los van elkaar. Zelfs de originele developers van de mod (die nu bezig zijn met de standlone) hebben weinig tot niets meer te maken met de development van de mod.
Ja datwel, maar omdat de mod gratis is had ik niet verwacht dat die daar in ging staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Even noob vraag hier, ik heb de Mod redelijk wat gespeeld en nu de standalone gekocht.

Hoe komt het dat ik op elke server bijna nergens zombies noch loot zie?

Het is net of ik enkel maar spelers tegenkom?
Ik loop nu al 1.5 uur een rugzak te zoeken en verga van de honger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beve schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:06:
Even noob vraag hier, ik heb de Mod redelijk wat gespeeld en nu de standalone gekocht.

Hoe komt het dat ik op elke server bijna nergens zombies noch loot zie?

Het is net of enkel maar spelers tegenkom?
Ik loop nu al 1.5 uur een rugzak te zoeken en verga van de honger...
Dat komt omdat servers nu enkel loot en zombies spawnen bij een restart, en daarna niet meer. Wat als nadeel heeft dat op servers die al meer dan 10uur draaien nergens meer loot of zombies te vinden zijn.

Als je in de server browser filtert op lege servers heb je veel kans dat die pas gerestart zijn, maar ja dan heb je geen PvP natuurlijk (en is er ook niet veel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:10:
[...]

Dat komt omdat servers nu enkel loot en zombies spawnen bij een restart, en daarna niet meer. Wat als nadeel heeft dat op servers die al meer dan 10uur draaien nergens meer loot of zombies te vinden zijn.

Als je in de server browser filtert op lege servers heb je veel kans dat die pas gerestart zijn, maar ja dan heb je geen PvP natuurlijk (en is er ook niet veel aan).
Spijtig!! Dan wacht ik nog even met spelen tot dit gefixed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beve schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Spijtig!! Dan wacht ik nog even met spelen tot dit gefixed is :)
Dat is het juist, het was de bedoeling dat dit zo ging zijn.
Maar ze zijn aan het overwegen dit aan te passen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

Zeer interessant filmpje van de map en de nieuwe locaties :)

Dit zier er zeer veel belovend uit :9~ en kan ook niet wachten tot de SA op het zelfde level zit als de mod nu.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game lijkt me gruwelijk. Mod wel gespeeld. Lees verschillende dingen in dit topic. Hoe is het op dit moment met bugs etc, weet dat het een Alpha versie is, is het al goed te spelen? Of kan ik op dit moment beter voor rust gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Laatst online: 31-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:58:
Game lijkt me gruwelijk. Mod wel gespeeld. Lees verschillende dingen in dit topic. Hoe is het op dit moment met bugs etc, weet dat het een Alpha versie is, is het al goed te spelen? Of kan ik op dit moment beter voor rust gaan?
Ik heb tot vorige week weinig issues gehad en al zo'n honderd(!!!) uur weg in de standalone.
Bugs zijn er inderdaad in overvloed, maar voor mij is dat niet zo'n probleem.
Ben elk weekend met een groep te vinden op de DGB en heb veel plezier in het aanvallen van andere groepen geared players. Dit is ook meteen het nadeel, de game mist nog veel content waardoor het vooral overleven, gear zoeken en PVP is. Kan me voorstellen dat als je Lone wolf style speelt je het snel zat bent.
Op het moment dat je in groepen gaat spelen wordt interactie (loot delen) en teamwork (steden scouten en firefights) belangrijk en voor mij is dat wat de game leuk maakt.

Ik twijfelde ook over het kopen van Dayz maar ben gelukkig dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
Hoe doen jullie dat eigenlijk als jullie met meerdere mensen spelen en 1 iemand gaat dood? Halen jullie hem weer op van zijn spawn locatie of moet die het maar uitzoeken?

Ik hoop dat de devs ook een soort van verhaallijn in het spel brengen (als het zo goed als af is). "Waarom zijn er zombies?" bijvoorbeeld. Ik hoef het niet op een quest achtige manier, maar op een manier dat je hier en daar notes vind van eerdere (NPC) survivors. Iets in de richting van: Een nieuw biologisch wapen werd ontwikkeld en getransporteerd. Het schip liep vast op de kust en het virus ontsnapte. Een paar man overleefde het ongeluk en probeerde hulp te zoeken landinwaarts, en zo verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 17:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
Dat verhaal schijf je zelf, DayZ is namelijk jouw verhaal. ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Dennis8102 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:28:
Hoe doen jullie dat eigenlijk als jullie met meerdere mensen spelen en 1 iemand gaat dood? Halen jullie hem weer op van zijn spawn locatie of moet die het maar uitzoeken?
Hangt heel erg van de situatie af. Is hij/zij in de buurt help ik wel. Zitten wij noordelijk kan die persoon zichzelf meestal prima redden en langzaam naar het noorden trekken en gearen onderweg.
Dit leer je wel na een aantal uur spelen.

Anders is het als je als newspawn gekilled word, dan komen we zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik joinde net een server waar ik een uurtje geleden ook op speelde, maar was alles kwijt.
Andere server joinen werkte ook niet.

Nou vind ik het prima als het iets tegen server hoppen is, maar niet als je gewoon dezelfde server ingaat en dan bij elke login weer over nieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
S.J_84 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:40:
Ik joinde net een server waar ik een uurtje geleden ook op speelde, maar was alles kwijt.
Andere server joinen werkte ook niet.

Nou vind ik het prima als het iets tegen server hoppen is, maar niet als je gewoon dezelfde server ingaat en dan bij elke login weer over nieuw moet beginnen.
Er zijn problemen met de verbinding tussen de servers en de hive server. Ik denk dat er niks (of kort) lokaal op de server wordt opgeslagen met je gear en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gogocrazyark schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:52:
[...]

Ik heb tot vorige week weinig issues gehad en al zo'n honderd(!!!) uur weg in de standalone.
Bugs zijn er inderdaad in overvloed, maar voor mij is dat niet zo'n probleem.
Ben elk weekend met een groep te vinden op de DGB en heb veel plezier in het aanvallen van andere groepen geared players. Dit is ook meteen het nadeel, de game mist nog veel content waardoor het vooral overleven, gear zoeken en PVP is. Kan me voorstellen dat als je Lone wolf style speelt je het snel zat bent.
Op het moment dat je in groepen gaat spelen wordt interactie (loot delen) en teamwork (steden scouten en firefights) belangrijk en voor mij is dat wat de game leuk maakt.

Ik twijfelde ook over het kopen van Dayz maar ben gelukkig dat ik het gedaan heb.
Thanks! Ja ik twijfel ook, maar als ik dan filmpjes op youtube check/ verhalen lees begint het toch wel te kriebelen. Ga het gewoon doen denk ik, zo'n dikke investering is het ook weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Verhaallijn mist wel een beetje vind ik, maar is niet de hoogste prioriteit.
Laat ze eerst maar geen database resets meer houden, heb geen zin om paar dagen te spelen, en dan gerollbacked worden naar voordat ik ging spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37

beuker19

Killerbeuker is so OP

Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:21:
Verhaallijn mist wel een beetje vind ik, maar is niet de hoogste prioriteit.
Laat ze eerst maar geen database resets meer houden, heb geen zin om paar dagen te spelen, en dan gerollbacked worden naar voordat ik ging spelen.
Nou dat is eigenlijk op het moment het leukste wat er is.
Het opzoek gaan naar een wapen , eten , drinken en zo want voor de rest is er (nog) niets.
En je weet toch dat het een alfa is er er ook is verteld dat het nog regelmatig gaat gebeuren.
Het beste is gewoon zo veel mogelijk verschillende locaties te verkennen om dadelijk wanneer de game bijv. in beta komt een zo goed mogelijk beeld te hebben vaan de map omdat er steeds nieuwe plaatsen bij komen.
Wat ik persoonlijk helemaal geweldig vind omdat het anders zich te weinig onderscheid van de mod.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:17:
[...]

Thanks! Ja ik twijfel ook, maar als ik dan filmpjes op youtube check/ verhalen lees begint het toch wel te kriebelen. Ga het gewoon doen denk ik, zo'n dikke investering is het ook weer niet. ;)
Gewoon doen, geen spijt van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Heel lang blijven leven, join de Dutch Bastards server weer een keer, Kille on Sight terwijl ik de schutter niet eens gezien heb -.-'

Liep net een stadje binnen maar kreeg 5 zombies achter me aan, nadat ik die neer had werd ik in 1 schot gekilled. Dan maar weer opnieuw beginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Q&A Stream van Dean nu: http://beta.twitch.tv/rocket2guns

[ Voor 5% gewijzigd door Unomomentodado op 25-01-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Kan het kloppen dat wanneer je een ruined charged defibrillator gebruikt op een ander je zelf wordt geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenking
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-07-2018
ik zat ook te twijfelen of ik hem wel in de alpha wilde spelen, maar heb toch besloten hem tekopen.
zeker geen spijt van gehad.

samen met een vriend uitgelogd in de buurt van een basis, paar uur daarn kreeg ik een appie dat hij was ingelogd en neergeschoten en nu bewusteloos was. dus ik ren naar mn pc, inloggen.. lag hij daar in zn microfoon te schreeuwen. paar saline bags gegeven, waarna hij weer tekenen van leven begon te laten zien.
hierna volgestopt met eten,drinken en healen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Haha, je zou bijna denken dat er echt bijna iemand dood ging. Hij had vast een heleboel bij zich wat ie niet kwijt wou raken. Schreeuwen voor je leven in een game, er zijn vast niet veel games die dat voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Had een tijdje niet gespeeld, van de week maar even ingelogd op een volle server, was in zelnagorsk. In principe heb ik alles wel, dus ik een beetje rondlopen uitvogelen waar ik heen wil. Lijkt vrij rustig, geen open deuren of iets dergelijks, allemaal zombies. Denk ik loop even naar de millitairy barracks, niet dat ik wat nodig heb, maar kijken kan geen kwaad. Zie van een afstand dat alle deuren dicht zijn en ook zombies op de barracks. Denk mooi even rondkijken. Opeens uit het niks zie ik iemand naar een van de barracks lopen, fully geared in het midden van de base. Je kan van 2 kanten in principe komen, waar ik vandaan kwam, of van de andere kant. Maar dan kom je eerst bij de andere barracks en niet bij deze als eerste en die was nog dicht. Een server hopper dus, geen waarschuwing, gewoon neergeschoten. Al z'n spullen ruined, maakt niet uit had toch niks nodig. Loop in de barracks en loop naar buiten en wat zie ik, opeens iemand in dat millitairy gebouw van 2 verdiepingen. 30 seconden geleden was er nog niemand in de buurt, hij is ook fully geared. Nog zo'n server hopper dus. Gewoon weer geen waarschuwing en neer geschoten die handel. Kan niet echt tegen server hoppers die alle servers kaal plukken. Vond het niet echt leuk meer toen, dus ben ik gestopt. Ga pas weer spelen als ze het serverhoppen opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
... Of iemand die de deur gewoon dicht doet? Iedereen gaat er maar van uit dat als de deuren dicht zijn er niemand in de buurt is. Lijkt mij een prima reden om de deur dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik liep in het military gebouw de trap op, hup dood, random bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:38

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Adanteh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:06:
... Of iemand die de deur gewoon dicht doet? Iedereen gaat er maar van uit dat als de deuren dicht zijn er niemand in de buurt is. Lijkt mij een prima reden om de deur dicht te doen.
Inderdaad, ik sluit ook altijd de deuren wanneer ik de barracks/jail/atc in ga. Serverhoppen in de barracks/jail is niet verstandig aangezien er vaak mensen in de buurt zijn en deze horen dan het geluid van een respawn (laden van wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:55
jep, gister spawnde ik in jail gebouw (WUTT SERVERHOPPER #$#$#$) uhh nee was daar gewoon gequit :).
Was wel grappig want kwamen er 2 binnen op een *friendly* server, en warempel heb het ook nog overleefd :).
Het was wel even spannend aangezien ik in mijn mic zat te praten friendly etc, bleek dat die mic gemute stond, ;) nog net op tijd aan kunnen zetten.
en in mijn beste duits gepraat en er vandoor gegaan just 2 be sure .

Blijft gaaf wat er met je gebeurd als je andere mensen tegenkomt.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Adanteh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:06:
Als het geen server hopper was geweest waren er andere indicaties geweest, heb het lang genoeg gespeeld om te weten wanneer er iemand in de buurt is. Zombies in en rond barracks waren nog aanwezig en niet geaggrod, zelnagorsk was nog onaangetast. Knap als je dan opeens midden in de barracks terecht kan komen zonder dat ik je gezien heb. Die tweede was ook 100% zeker een hopper, die had 1 minuut o.i.d. na de 1e shootout helemaal geen idee ervan en ging de militairy building 30 meter vederop lopen looten.

Begrijp niet dat er mensen zo naïef kunnen zijn en denken dat het misschien die 1% kans is dat het een ninja is die alle deuren achter zich sluit. En dan zeker zeuren als diezelfde meneer je neerschiet zodra je friendly? door je mic vraagt. Ik ga uit van het meest logische en dat is een serverhopper. KOS is part of the game, begrijp niet wat mensen er tegen hebben. Mensen doen alsof je altijd maar vriendelijk moet zijn met iedereen die je tegen komt. Als ik in electro rondloop met weinig loot en ik kom iemand in dezelfde situatie tegen, natuurlijk ga ik diegene niet neerhakken, there is no point. Maar in airfields en barracks met full geared mensen is het een ander verhaal, ben ik toch echt wel veel voorzichtiger voor ik hen laat merken dat ik er ook ben. In bovenstaande situatie trok ik de conclusie dat het server hoppers waren en schoot ik ze allebei neer, de volgende keer trek ik misschien een andere conclusie en loop ik gewoon weg, who knows, that's DayZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durador
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10-2023

Wat info van Dean over Dayz, wat ze nog gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door durador op 28-01-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2w23cwh.png

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Heb je de update gemist?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
Ik stond gister met een vriend op het dak van het ziekenhuis in Elektro. Stap ik net iets te ver naar voren... boem dood. Ik had deze char goed voor elkaar dit keer met volledige M4 en camo gear. Mn vriend kon gelukkig nog wat gear verzamelen. Dus ik snel terug rennen en kreeg weer terug wat hij kon oppakken. Helaas wel mn M4 kwijt.

Even later liep ik in het office gebouw aan de overkant met mn vriend nog buiten. Komt er van links een volledig gegearde speler aan die op me begint te schieten maar mist. Gelukkig zag mn vriend hem al lopen en schoot hem zo mooi dood :D Toen had ik weer een M4.

Helaas ben ik wel mn FX pistool kwijt geraakt toen ik het tactical vest pakte van het lijk. Mijn pistool zat namelijk in een holster en verdween :(

Ik ben nu op zoek naar een Mosin. Deze heb ik nog niet eerder kunnen proberen. Ik heb er wel eens 1 gevonden toen ik al een M4 had in de begin tijd. Echter niet opgepakt omdat ik een M4 leuker vond. Nu wil ik toch wel eens een Mosin proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Als spullen die op de grond vallen verdwijnen moet je gewoon 30 seconden wachten. Ze verschijnen vanzelf weer precies op de plek waar je hem neergelegd heb. Behalve als je het onder een bed ofzo doet, dan kom je er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vaak vind je ze dan inderdaad wel terug na een tijdje.
Alleen om na een vuurgevecht 30 seconden op straat te blijven staan wachten is ook niet altijd even handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Nu ik een poosje speel is mijn speelstijl drastisch veranderd.

Ik geef eigenlijk niets meer om gear, dit omdat ik er aan gehecht raak en minder risico's durf te nemen.
Begrijp me niet verkeerd ik pak op wat ik kan, maar geef er minder om als ik het kwijtraak.

Door deze manier van spelen ben ik in hilarische situaties en gave firefights terecht gekomen, ook zoek ik altijd volle servers op. Het vreemde is dat ik door deze instelling vaak sneller gegeared ben als voorheen.

Als ik uiteindelijk doodga doet het me weinig en start ik gewoon weer opnieuw.

Kan het aan iedereen aan raden, er is nog niet veel te verliezen dus geniet gewoon van de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Gisteren samen met drie andere Tweakers naar North-West Airfield geweest om daar te gaan looten en hopelijk een beetje spanning tegen te komen. Nu kan ik jullie zeggen dat het woord 'beetje' tekort doet aan de hoeveelheid spanning dat het met zich meebracht.

Eenmaal op het airfield zien wij in de verte een paar mensen lopen, dus wij met z'n vieren langzaam aan richting de Control Tower lopen om te kijken wat de beste mogelijkheid is om ze te overmeesteren. Langzaam aan komen we dichter in de buurt, maar er was geen teken van leven meer te zien. Wij in verwarring, want er liepen toch echt twee spelers in de verte. Server hoppers is onze unanieme beslissing en zodoende gaan we daar een beetje in de buurt looten.

Tot StoneyFrog en ik bij een camo huis aankomen ( soort gevangenis ). Wij staan bij de deur en horen ineens een silenced shot ergens vandaan komen. In paniek rennen wij terug terwijl "Postbus blijkbaar" en Frozenking in de Control Tower op de uitkijk staan. Ik ren ondertussen de firestation in en zie in de verte aan de bosrand een speler lopen. Ik dus als een gek rushen om ze te onderscheppen, nietsvermoedende dat ik in een firefight zou komen en ik één van de spelers zou raken. Zij rennen het gebouw in.

Uiteindelijk spawnt er nog een speler die in enkele seconde wordt afgeknald. Maar de andere twee spelers ( het waren uiteindelijk twee spelers ) liepen de gevangenis in. Na een hoop gepraat besloten we om naar binnen te rushen, waar uiteindelijk Stoney zijn lot tegemoet zag en ik onze niet-zo-vriendelijke vrienden neer heb geschoten. Wat een spanning!

Bedankt heren voor deze leuke avond.

Voor iedereen: Donderdag avond wil ik een grote groep samenstellen om mee te spelen. Rendez vous plek wordt in de buurt van airfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
FraxleNL schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:30:
Gisteren samen met drie andere Tweakers naar North-West Airfield geweest om daar te gaan looten en hopelijk een beetje spanning tegen te komen. Nu kan ik jullie zeggen dat het woord 'beetje' tekort doet aan de hoeveelheid spanning dat het met zich meebracht.

Eenmaal op het airfield zien wij in de verte een paar mensen lopen, dus wij met z'n vieren langzaam aan richting de Control Tower lopen om te kijken wat de beste mogelijkheid is om ze te overmeesteren. Langzaam aan komen we dichter in de buurt, maar er was geen teken van leven meer te zien. Wij in verwarring, want er liepen toch echt twee spelers in de verte. Server hoppers is onze unanieme beslissing en zodoende gaan we daar een beetje in de buurt looten.

Tot StoneyFrog en ik bij een camo huis aankomen ( soort gevangenis ). Wij staan bij de deur en horen ineens een silenced shot ergens vandaan komen. In paniek rennen wij terug terwijl "Postbus blijkbaar" en Frozenking in de Control Tower op de uitkijk staan. Ik ren ondertussen de firestation in en zie in de verte aan de bosrand een speler lopen. Ik dus als een gek rushen om ze te onderscheppen, nietsvermoedende dat ik in een firefight zou komen en ik één van de spelers zou raken. Zij rennen het gebouw in.

Uiteindelijk spawnt er nog een speler die in enkele seconde wordt afgeknald. Maar de andere twee spelers ( het waren uiteindelijk twee spelers ) liepen de gevangenis in. Na een hoop gepraat besloten we om naar binnen te rushen, waar uiteindelijk Stoney zijn lot tegemoet zag en ik onze niet-zo-vriendelijke vrienden neer heb geschoten. Wat een spanning!

Bedankt heren voor deze leuke avond.

Voor iedereen: Donderdag avond wil ik een grote groep samenstellen om mee te spelen. Rendez vous plek wordt in de buurt van airfield.
Hahah mooi omschreven gozer! En vergeet niet dat doordat ik afgeknald werd jij ze kon schieten.. toch toch? O-) Ik had iig die bosjessluiper wel mooi afgeknald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 20:09
Dennis8102 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:07:
Ik stond gister met een vriend op het dak van het ziekenhuis in Elektro. Stap ik net iets te ver naar voren... boem dood. Ik had deze char goed voor elkaar dit keer met volledige M4 en camo gear. Mn vriend kon gelukkig nog wat gear verzamelen. Dus ik snel terug rennen en kreeg weer terug wat hij kon oppakken. Helaas wel mn M4 kwijt.

Even later liep ik in het office gebouw aan de overkant met mn vriend nog buiten. Komt er van links een volledig gegearde speler aan die op me begint te schieten maar mist. Gelukkig zag mn vriend hem al lopen en schoot hem zo mooi dood :D Toen had ik weer een M4.

Helaas ben ik wel mn FX pistool kwijt geraakt toen ik het tactical vest pakte van het lijk. Mijn pistool zat namelijk in een holster en verdween :(

Ik ben nu op zoek naar een Mosin. Deze heb ik nog niet eerder kunnen proberen. Ik heb er wel eens 1 gevonden toen ik al een M4 had in de begin tijd. Echter niet opgepakt omdat ik een M4 leuker vond. Nu wil ik toch wel eens een Mosin proberen.
Soms kun je je eigen lijk, of andermans lijk, wel looten, maar dan blijven de spullen ook beschikbaar voor anderen (alsof het gekopieerd wordt). Dit is echter geen kopie, dus als iemand anders later je lijk komt looten, dan verdwijnen bij jou de spullen die hij ook pakt. Erg vreemde bug, nu twee keer meegemaakt. Erg vervelend inderdaad als je guns opeens verdwenen zijn.

Het lichaam hiden kan dan helpen, hoewel dat één keer ook niet goed werkte toen ik last had van die bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durador
Branch: Experimental
ETA to Stable: 5-7 February 2014
Version: 0.33.114782

Known Issues:
- Spawns: Loot is not spawning in military tents
- Spawns: Some structures in Svetlo currently do not spawn loot
- Server: Servers under load can delay actions from the client
- Only 4 dynamic light sources will be rendered at one time currently

What are experimental/stable branches?
In your steam application settings, you can choose a "beta branch". This allows you to opt in to our experimental branch to try it out.

Does my saved character get affected in experimental branch?
No. It runs on a different database, so any changes will not affect your character on stable branch.

I can't find a slot while on experimental branch!
Only a small number of servers run this branch. You will need to change your game back to the stable branch and play on a normal server

Can I join a stable branch server wil experimental branch client?
No, you would need to change your client back to stable.

When will this be in stable?
We expect stable to be updated before the end of that week (by 7 February 2014).

Why has <insert any bug> not been fixed yet when there is new content coming in?
While priorities are very important when assigning work, there is a limit to how many people can work on a complex task without making it even more complex. Also, many of the team are focused purely on content/design so while the important stuff is being fixed, they continue to provide content and design updates.

Is mouse acceleration being fixed?
It is not fixed in this update, but we plan to make control changes. It is not as simple as turning it "off" as the speed your character turns is not dictated by the mouse itself, but your movements combined with the type of weapon you have, how tired you are, etc.

New:
- Actions: chambering SKS round from pile, loading 10 rounds from pile
- Actions: You can uncuff other players with the hacksaw
- Actions: Cannot use an item (e.g. drink/eat) if it is "Ruined"
- Actions: Interactions with items reworked. Drinking/Eating/etc... more robust and user-friendly
- Actions: Restrained players cannot use inventory or action menu
- Animations: Player now can take and hide rifle in crouched run
- Animations: SKS reload animations
- Crafting: FNX45 pistol can be chambered with single round
- Crafting: Opening cans with combat knife added
- Crafting: Opening cans with machete added
- Crafting: Painting Motorbike Helmets to Black and Green
- Effects: Magnum revolver ejecting shells when reloading
- Effects: Magnum revolver sounds - gunshots, reloading
- Effects: Mosin ejecting shells when cycling
- Effects: New Mosin sounds - gunshots, cycling, reloading
- Gear: Improvised courier backpack added
- Gear: Machete added
- Gestures: Clapping Gesture added, default F5 key
- Gestures: Pointing Gesture added, default F6 key
- Login: Player queuing system introduced. Penalty waiting time added for switching server or disconnecting a server quickly.
- Server: Player spawns now cached by engine directly, increasing performance
- Spawns: Added Bubble goose jackets into the loot spawns
- Spawns: Added SKS rifle, speedloader, ammunition piles and boxes and SKS bayonet into the loot spawns
- Systems: Hunger and Thirst slightly modified.
- Systems: Notifications added to UI for hydration and high energy
- Zombies: Different types of Military zombies now have tougher attack values and improved durability
- Zombies: Engine dynamic obstacle checking (zombie, another player)
- Zombies: Svetlojarsk zombie spawns added

Fixed:
- Action: morphine injection can be used on other player effectively fixing his broken legs and item correctly positioned in hands
- Actions: Keys won't disappear after uncuffing
- Actions: loading ammo works for sprayed Mosin variants
- Actions: Read/Writing notes with paper and pen now works again
- Actions: reviving with epinephrine or defibrillator works also if player blood is below 500 units of blood
- Animations: fixed an issue where reload in prone would leave some residue sound clutter at the end of the reload animation
- Animations: Weapon reloading for magazine was not working properly when no magazine fitted
- Animations: Rifle Aimed Walk Updated, diagonal animations fixed
- Animations: sidesteping through doorway with rifle while crouching should not cause the player to get stuck now
- Config: Berries have more nutrition now
- Crafting : You can no longer saw off sawed off shotgun
- Crafting: Can spraypaint M4 to green or black
- Crafting: Damage is now transferred when items are painted
- Crafting: Improved Backpack creation only possible when Courier Bag is empty (previously items accidentally deleted)
- Crafting: Weapon cleaning kit can't be used when it's "Ruined" and won't reduce condition of a gun
- Effects: Dazed effect plays again when a player is hit/damaged/shot
- Effects: Some effects were not active locally when a player was restrained
- Fixed: Missing texture error dz\weapons\data\weapons_damage_metal_smdi.paa
- Fixed: Popping up texture error for beret models
- Gear: Spraycans won't deplete after relogging
- Gear: Book, radio, pot, pan, gas canisters, matchbox, paper, firewood and stone can be placed in hands
- Gear: Headlamp beam raised slightly
- Gear: Painted items now retain their previous quantities (i.e. Magazine ammo won't reset)
- Gear: Various item descriptions and notifications fixed for grammar, typos, more detail
- Gear: ZSh-3 Pilot helmet fixed and updated
- Gestures: Taunt defaults correctly to F4 key
- Graphics: "god rays" could cause overloaded post-processing and graphical corruption
- Graphics: fix of removing shining object from hand (switch off)
- Graphics: Roads have per pixel lights
- Graphics: Dynamic lights should be now defined with "radius" value which is maximum radius of light in meters
- Loot: Splint position in hand was wrong now corrected
- Spawns: Drastically lowered chance of backpacks spawning on the construction site
- Spawns: Loot spawn tweaks in some civilian structures
- Weapons: Mosin recoil increased
- Weapons: Sawed-off shotgun can be loaded with ammo (was broken due to changed inheritance)
- Weapons: Sawed-off shotgun: reduced size in inventory, reduced spread
- Zombies: Better filter/check of attack hits directly in engine
- Zombies: Military zombies made tougher

Hotfixed:
- Engine: Irregular crash of server in corpse garbage collector consequence of this is that the bodies will not disappear if other player is in vicinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durador
http://forums.dayzgame.co...701-so-i-just-shot-a-man/

interessante verhalen over het vermoorden van andere players :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op welke server zitten de gotters meestal ?

Ik vind geen servers wanneer ik filter op dutch of dgb
Pagina: 1 ... 9 ... 55 Laatste