Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 2
Acties:

• Rienspy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2017

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-05 22:58

JoSchaap

• chiIIed
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:39

chiIIed

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-05 19:47

spartacusNLD

• FriezNL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-05 20:55

FriezNL

Welcome to the world of DayZ, hit by a new and presently unknown infection which has wiped out most of the world's population. You are one of the few that have survived and now you must search this new wasteland in order to fight for your life against what is left of the indigenous population now infected with the disease. Go solo, team up with friends or take on the world, as you choose your path in this brutal and chilling landscape using whatever means you stumble upon to survive.

DayZ?

DayZ is een Zombie Survival game gebaseerd op de gelijknamige Arma II mod. Het speelt zich af in Chernarus+, een post-communistisch gebied die compleet verlaten is na de zombie-apocalyps op een handjevol survivors en hordes zombies na. Het doel van DayZ is overleven in dit apocalyptisch gebied. Naast zombies zijn er ook bandits die maar al te graag je kostbare loot overnemen door een kogel door je hoofd te jagen. Wanneer het je lukt om zowel de bandits als zombies te ontwijken moet je nog voedsel en water zien te vinden: ziektes, uitdroging, verhongering ... zijn nooit ver in DayZ. Het is survival of the fittest op z'n best!

Features

• Er zijn geen tutorials gegeven ingame, ervaring zal je dus via trial-and-error moeten opdoen.
  • Elke beslissing telt. Wanneer je doodgaat verlies je alles. Er zijn geen savegames. Je zult telkens opnieuw moeten beginnen vanaf nul.
  • Chernarus+ is 230 vierkante kilometer groot, je vind er bossen, dorpjes, steden, verlaten militaire basissen ...
  • Beheer je loot met een intuïtief inventory-systeem, craft je eigen post-apocalyptische werktuigen, personaliseer je wapens met de juiste attachements en kleed je hoe jij je wil!

Development

quote:
DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. "We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”
De Dayz standalone is momenteel nog in een ALPHA. Dit wil zeggen dat er grote bugs in de game zitten, en dat database wipes (je character die wordt gewist en je weer opnieuw moet beginnen) regelmatig voorkomen. Koop de game dus enkel als je dit er voor over hebt. Het team achter DayZ rekent ongeveer een jaar om naar een beta te gaan. Er is dus nog een lange weg te gaan, er zullen dingen toegevoegd, weggenomen en aangepast worden.

Weapons

Melee
http://i.imgur.com/LYwC6R7.png?1

http://i.imgur.com/Shgswlt.png?1

http://i.imgur.com/oBw8msM.png?1
Alle wapens + ammo type

Handige linkjes

Reageren in dit topic, en elkaar ontmoeten

• Het plaatsen van belevingen en in-game ervaringen is een van de leukste dingen, zowel om zelf te schrijven, als om te lezen. Maar probeer het afspreken met elkaar zoveel mogelijk via DM of teamspeak te doen.
  • Tweakers vind je regelmatig op de D.g.B. server (filter in de in-game serverbrowser onder internet op 'Dutch' om de Dutch Gaming Bastards server te joinen) Deze server heeft ook een eigen public teamspeak server op: ts3.dutchdayzbastards.eu
  • Probeer de posts in deze thread ontopic te houden. Dus over het spel, en/of je in-game ervaringen en minder over het afspreken in-game.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 06-04-2015 08:56 (42%)

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 14:39
Net lekker kunnen spelen. Ik moet zeggen dat het nu al best goed werkt. Samen met iemand anders de nieuwe dorpen om Cherno heen bezocht. Al meer zombies gezien dan vorige keer.

Met een axe zijn de zombies niet echt een probleem meer, 2 hits en ze zijn dood. Verder per ongeluk 1 gast gekilled waar we achteraf achterkwamen dat hij had gereageerd op ons in text chat ipv VOIP. En nog beschoten door twee anderen maar wel kunnen overleven. Al met al een leuke avond.

De nieuwe dorpjes om Cherno heen zijn wel een leuke toevoeging, veel supermarkten en scholen en ook nog een ziekenhuis te vinden. En nog niet iedereen weet ervan dus ze zijn redelijk veilig.

Nu met een redelijke loadout een beetje richting het noorden uitgelogd:
met een zonnebril onder het gasmasker :/

Preau wijzigde deze reactie 19-12-2013 23:19 (3%)

• JoSchaap

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
Updatetopic van rocket met wat vragen en antwoorden:
http://forums.dayzgame.co...coming-features-for-dayz/
quote: Rocket2Guns
More Zombies
Target delivery: Ongoing

We absolutely plan to have more zombies. To cope with the current total dynamic entity count of over 10000 we have had to make a great deal of optimizations. If loot is completely removed, we can easily run 4000 zombies in our debug builds. In the new year we will be optimizing the way we handle dynamic objects (such as loot) a great deal more which should give us significant savings - but the change was considered too risky to be done prior to alpha launch. If we had problems, we would have delayed the project further by months.

Multithreaded Server
Target delivery: Early 2014 & Ongoing

To assist with increasing player and zombie numbers, we will be parallelizing the server architecture. Currently RV does offload some extra threads off to other cores, but this is for rendering and file handling - neither of which are issues for the dedicated server which uses no rendering and has a greatly reduced file footprint. This should provide some very, very dramatic improvement in performance where additional cores are available. Note, however, that this will increase the complexity of hosting DayZ - it may mean that we see a greater dispersion in the capacities of DayZ servers.

Respawning Zombies & Loot
Target Delivery: Early 2014

Currently to have the server check if something needs respawning can cause an issue with performance. We did not want to go with a "scripted" solution for respawning, and it is expensive on server performance. Player spawning on the coast is conducted by the engine, and we are going to employ a similar process for managing zombie and loot spawn (possibly parallelized). This is a high priority task and zombie respawn at least is very close to being implemented.

Server Management Options
Target Delivery: Ongoing

Additional options for those hosting servers will be rolled out as soon as we can. We want to encourage a "hardcore" mode that will operate on a separate database, featuring things like first person only, no hide body, etc... In addition, we also want to provide passworded servers that will operate on their own shard of the database. This shard could be grouped, so that a group of passworded servers could operate on their own database. Eventually, we would like to see these different communities on their own db running their own variations of DayZ to meet specific communities needs.

Animals & Hunting

The AI for animals is based on the new AI for zombies (some will notice the old local ambient animals making zombie noises and acting aggressively!). We have a cutdown version of this we will be using for hosting animals, including those from ArmA2 as well as new animals such as a deer. We already have the meat models made, and we have the basics of cooking. So this functionality is quite close. It does have an impact on the server, and at the moment we could only run about 300 animals per server without seriously impacting performance (until we have started additional server optimization).

Additional Anti-hack and Security
Target Delivery: Late 2013

We are working on additional anti-hack to supplement the implementation of VAC. We have been working closely with Valve for VAC as well as our other anti-hack partner. Details of this will be released shortly. The most important thing to remember is that anti-hack is really the secondary defense - the primary defense should be good architecture. We have already identified (and fixed) several key vulnerabilities in the three days since launch. There are more we know about and I am sure more we don't. The purpose of this early phase of alpha is to identify and fix those. As our architecture now relies on the server controlling and adjudicating everything, we can close off locally controlled functions and back doors - which is what we have been doing.

Cooking & Gathering Resources

This is a system that was not completed prior to the alpha launch so is half-done. Additional work will be done and pushed when we can. This will include gas cookers (already ingame) and the creation of fireplaces. We will be allowing players to gather resources from the world, such as firewood, stones, etc... This will then be utilized by the existing crafting system.
wanneer ik dit soort plaatjes zie wil ik ook overdags kunnen spelen :P

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 11:56 (114%)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-05 14:50
Ik zie dat sommigen sneller de nieuwe updates hebben als ik.. Hoe forceer je updates op steam?

EDIT: Zo dus:

Marsjee wijzigde deze reactie 20-12-2013 14:28 (27%)

• chiIIed
Wat achter me ligt.

Wat voor me ligt.

Ben ook ziek. Maar wat die melding my wounds look cleaner betekent..

Heb zojuist op dat airfield ook mijn eerste mag gevonden voor het pistooltje. Kan ik eindelijk die 240 kogels afschieten die in zon ammobox zitten :P

Edit: Heb nu 2 waterbottles en 1 canteen daarnaast nog een hele backpack vol met eten/drinken etc. Denk dat ik maar is het noorden ga verkennen.

chiIIed wijzigde deze reactie 20-12-2013 18:37 (16%)

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:50
Ja heb ik wel vaker met Day Z servers, niet zo'n probleem.
Gewoon weer connecten of een andere server zoeken, zal wel een bug zijn.
Ik loop er nu zo bij:

Sunglasses at night 8)

nFo wijzigde deze reactie 21-12-2013 23:05 (35%)

• Conwa
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-05 17:38
Vanochtend zag ik er zo uit voordat ik van de firestation afdonderde, omdat mijn character ipv de trap af lopen, liever sprong...Was wel grappig om te zien!

Nu loop ik er zo bij:

Vergeleken met de mod is dit honderd keer beter, enkel de server hoppende NWAF dudes zijn wat irritant...

Conwa wijzigde deze reactie 22-12-2013 15:41 (5%)

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-05 14:23

is dat masker nieuw dat ik gevonden heb?

Basxt wijzigde deze reactie 22-12-2013 16:14 (54%)

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17-05 14:50

Bandit style :P

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 11:00

Na een uurtje spelen weer fully geared 8)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
vlak na de restart even zon ATC gebouw looten :) herkenbaar aan camo-paint

daar vind je vaak goede backpacks en boven vaak m4's en goede gear :)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Rienspy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2017

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Iemand die in het noorden zit en eten tekort heeft?

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-05 21:34
Gisteren avond tijdje gespeeld samen met een maatje. Vonden maar weinig loot. Vandaag met nog 3 belgen een groep gemaakt. Allemaal fully geared! Zijn met z'n 5e helemaal naar north airfield gelopen. Wat een takke eind :p

Beetje vaag dat je zo snel en vaak al dorst hebt..

Whisky wijzigde deze reactie 22-12-2013 23:36 (17%)

Freedom for everyone..

• Baiko
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-05 15:00
Vanaf Cherno tot aan Kamenka geloot, daarna richting het noorden gegaan inclusief de Airfield... 3 uur lang lopen rennen. Wordt ik bij het laatste gebouw gekilled..

Ik vermoed dat het een server hopper was aangezien alle deuren nog dicht waren.

Ik had er al wat gekilled onderweg, alleen de lichamen verdwenen instant :( Loot run had veel korter moeten zijn :P

Baiko wijzigde deze reactie 23-12-2013 22:25 (25%)

PSN: Er1ckNL Corsair 750D, Intel i7 8700K@5Ghz, Corsair h100i, MSI Z97-G45 Gaming, 4x8GB 3200mhz, MSI GTX 1080ti, 1x Samsung EVO 500GB M.2

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ik heb met Rienspy en wat anderen de nieuwe toevoegingen in het noorden verkend en het is veelbelovend wat daar allemaal nog in aanbouw lijkt te zijn. :)

Zoals een stad zonder gebouwen maar wel al complete wegenstructuur en een voetbalveld :)

Een mooie nieuwe spoorlijn met een viaduct

wolken zijn overigens erg mooi gedaan :)

KoS of maak je her iets romantischer?

Dit gestrande schip is overigens een aanrader, erg uitgebreid van binnen :)

even rusten met uitzicht:

• Heli0s
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-12-2018

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Vanochtend nog even elektro naar cherno gelopen. Had gelezen dat de .45 ammo moeilijk te vinden was, maar ik heb al 8 clips en nog 24 losse rouds :+

Voedsel en drinken genoeg gevonden, ook een walkie talktie, lijkt me cool als je die straks echt kan gebruiken voor lange afstands comunicatie in game. Heb ook een goed gevulde med kit, met morphine, painkillers, bandages, antibiotics, vitamines, saline bag.

Nu nog ammo voor me m4 en ik ben all set _/-\o_ (voor zolang ik niet word neer geknald :+ )

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• nFo
quote:
Brutal1ty schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:34:
Oh my fucking god! |:(

Eindelijk flink wat gear verzameld, 2 volle medikits, grootste backpack, alle kleding met extra zakken, mooie fireaxe. Eindelijk in een grote stad aangekomen, even een andere newb gered (hij was aan het bloeden) door hem een verbandje aan te brengen. Alles awesome.

Besluit ik zo'n enorme flat te beklimmen. Aardig lastig, blijf vaak hangen, buggies etc je kent het wel. Trap kapot, via ladder stukje verder en weer verder klimmen. Ik elk kamertje checken, steeds meer leuk spul gevonden. En ik op een gegeven moment op zo'n balkonnetje even naar buiten kijken... Ik zit daar stil, ineens clipt m'n character zomaar, zonder dat ik wat aanraak, dwars door de railing heen en val ik zo'n 100 meter naar beneden...

''You are dead''

:'( :'( :'( :'( :'( :'( Alpha = alpha :( ;)
Mij ook al een keer gebeurd, even van het uitgezicht genieten, val je naar beneden. >:)
Oppassen met balkons.

nFo wijzigde deze reactie 24-12-2013 14:42 (3%)

• nFo

Ik schrik nog steeds van zombies, die je wel hoort maar er niet zijn. :')
Vooral s'nachts.

nFo wijzigde deze reactie 26-12-2013 00:05 (38%)

• Rogierh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-05 13:16
@Nick: ter illustratie, ik heb gisteren in 5 uur deze route gelopen:

In die tijd ben ik halverwege 1 kerel tegengekomen. Liep rond met een axe. Die heb ik een flesje water gegeven zodat hij zich verder kon redden. Na het looten in Balota (dag eerder gespeeld en toen in Moglevka geeindigd) had ik mezelf tot doel gesteld dwars door de map het schip aan de kust in Berezino te bezoeken

en vervolgens de NE airfield. Ieder dorp eerst een kwartier scouten om te kijken of er al iemand loopt. Dan wat drinken bijvullen, eten zoeken en bepalen wat het volgende dorp wordt. Het rare van dit spel vind ik dat ik me in al die tijd niet verveeld heb. Battlefield 4 Multiplayer met al zijn actie verveeld me raar genoeg een stuk sneller. Al het werk wat je in je character gestopt hebt kan in 1 seconden weg zijn, dus als je iemand tegenkomt dan heb je meteen (ik tenminste) een hartslag van 180. Ik heb dat met geen enkel ander spel.

Rogierh wijzigde deze reactie 27-12-2013 19:54 (3%)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn huidige Character <3

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
atc gebouwtjes hebben ook clips :)

• WietKop
  • Laatst online: 26-10-2017
Na verschillende uren in het spel te hebben gestoken ben ik echt wel tevreden hoe de standalone nu is. Het inventory systeem, de extra locaties en praktisch alle herkenbare steden zoals in ARMA2 Dayz zijn zwaar veranderd zoals Zelenogorsk want ik dacht eerst dat ik verkeerd was gelopen. De supermarkt en de baan ernaartoe zijn totaal anders. Wat eigenlijk wel goed is anders heb je iets van een "same shit" gevoel. Ik heb ook het gevoel dat de meeste spelers geen slechte bedoelingen hebben, maar dat was ook omdat praktisch iedereen die ik tegenkwam geen wapens had.. Er was wel 1 Hollander met wapens en die had zo'n vriendelijke en opgewekte stem dus ik kreeg het niet over mijn hart om hem stiekem neer te steken.. want zulke mensen kom je weinig tegen.

Na ongeveer een klein uurtje spelen had ik al een goeie uitrusting en een M4 met 1 magazijn. Vanaf dan heb ik het gevoel dat je een doelwit bent van andere spelers.. En dat klopte ook, ik was iets te nonchalant naar Cherno gelopen om daar te checken in de supermarkt als er iets te vreten viel en toen ik eenmaal de supermarkt uitliep zag ik een kerel klaar staan met z'n geweer en 1 seconde later was ik dood... Gelukkig is mijn toetsenbord en muis anti-rage bestendig want fuck zeg ik kreeg het gewoon. Niet één woord zei hij, misschien dacht hij dat ik een bandiet was of slechte bedoelingen had maar dat was niet geval. Had dan liever gehad dat hij me overviel en eiste dat ik m'n wapens moest neerleggen maar nee, niet 1 woord kwam eruit. In tegenstelling tot ik want ik gebruik m'n mic redelijk veel en zo kan ik mensen toch iets geruststellen dat ik effectief friendly ben.

Na mijn executie heb ik het spel eventjes gestopt en een dag later opnieuw begonnen met friendly intenties. Na wat lopen kwam ik in Balota Airport en heb daar toch wel 4 andere spelers gezien zonder dat er bloed werd verspild omdat vanaf het moment dat ik iets zie meteen "friendly, don't shoot " roep. Toen ik wat later in één van de hangars aan het checken was achter loot zag ik in mijn ooghoeken precies een militaire figuur naar het gebouw naast mij lopen en toen ik meerdere keren zei "hey dude with the guns entering the building, are you friendly or not?" kreeg ik geen reactie. Gelukkig had ik een paar gebouwen eerder een M4 gevonden met slechts 10 kogels en ik besloot om ze nu maar eens te gebruiken. Ongeveer 10 minuten heb ik daar met 'knikkende' knieën staan wachten in het hoekje van de hangar nadat ik geen reactie kreeg op mijn oproep. Gans de tijd had ik ook het omliggende vliegveld in de gaten en het zag er allemaal clear uit dus ik ging er voor, niet al rushend zoals een kieken zonder kop maar al wandelend met het wapen klaar richting het gebouw. En ja hoor die kerel stond in de deuropening te campen, hij zag mij, richtte zijn wapen maar gelukkig kwamen er eerst kogels uit mijn wapen. Snel bleek dat hij een arsenaal aan munitie en loot had en toen ik alles in mijn rugzak wou steken crashte de server -_-.

Gelukkig had ik na een reconnect al mijn oorspronkelijke loot nog maar zijn stuff en dode lichaam waren verdwenen. Ondanks die crash amuseer ik me prima alleen. Want als ik met een paar vrienden speel dan weten ze totaal niks qua ligging van de map en krijg ik als locatie "3 huizen en een paar bomen, spreken we daar af".. lol, laat staan dat ze weten waar Cherno, Elektro of het noorden is. En als we elkaar dan vonden gingen we al snel dood door de nooby instelling van m'n vrienden. Dus ik speel nu liever alleen totdat ik vrienden heb die meespelen en op z'n minst weten wat ze doen.

Al bij al zeer tevreden van de standalone, het enige wat wel jammer is dat er voor een zombie survival spel amper zombies en geen voertuigen te vinden zijn. Vooral het ontbreken van zombies moedigt bandieten aan om op het eerste zicht mensen neer te schieten. In de ARMA2 mod kon je tenminste inschatten als er ergens andere spelers waren want dan gingen de straten ook vol staan met zombies wat nu niet het geval is. Ook heb ik het gevoel dat het geluid nog niet zo goed werkt want ik hoor veel random zombies of blikjes drank die geopend worden terwijl het niet zo is. Voetstappen van andere spelers hoor ik ook totaal niet en meestal merk je pas andere spelers op als ze plots op een meter van je staan..

Mijn speler ziet er trouwens zo uit :) Mooi gecamoufleerd voor in de wildernis het enigste wat ik nu nog moet vinden is een groene rugzak want die rode valt wel wat op denk ik.

PS: dit doe ik als ik lange periodes moet lopen :p

• gogocrazyark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09-05 09:10
quote:
6pack15 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Ons heb je niet te pakken gekregen, zijn uiteindelijk helemaal richting Balota gelopen. En daar heeft een trapje eindelijk gogocrazyark te pakken gekregen haha. Al met al een mooi tochtje, en met dank aan gogocrazyark's scouting skillset zijn we maar een beetje verkeerd gelopen :p
Ja dat was jammer, was er meteen ff klaar mee ondanks dat was het een leuke run :)

Ik ga van het weekend opnieuw gearen en mijn doel is mijn eerste echte char na te maken.
Duidelijk geen bandit :) http://tinyurl.com/o9b76ha.

EDIT: hebben jullie deze al gezien complete update op de Dayzdb map

gogocrazyark wijzigde deze reactie 04-01-2014 12:43 (8%)

• Skydd86
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 12:03
Ik ben nieuw met dayz, afgelopen week speelde ik met een maat een middagje. Ik had een pistool met ammo en een boltaction rifle met ammo wat er niet bij leek te horen want het paste niet in het geweer.
Mijn maat had een m16 met magazijn maar zonder ammo, dus ik geef mijn ammo aan hem. Zegtie dat ik de kogels uit de verpakking had moeten halen. Dus opeens had ik wel ammo voor mijn geweer.
2 minuten laten worden we onder vuur genomen bij Balota airfield terwijl we in hangar zitten. Mijn maat zit achter zon hoekje, maar ik lig halverwege de hangar met mijn geweer op de opening gericht. De bandit komt om het hoekje en ik schiet hem dood. Omdat de respawn functie niet werkt DCt iedereen direct dus we konden hem niet looten.

Manman, ik heb in geen jaren zo'n adrenaline rush gehad bij een game. De laatste keer was na weken gear verzamelen om vervolgens Ragnaros neer te meppen in vanilla wow in 2005. Haha.

Na deze actie was mijn hele beeld grijs. En doen we een bloedtransfusie zonder te weten welke bloedgroep we hebben.
En het werkte. Briljant.

Nu... heb ik een character helemaal loaded met eten drinken 4 magazijnen vol met m16 kogels en een m16 natuurlijk... ik ben door de vloer van een huis gezakt en ik kom er niet meer uit.

Alles al geprobeerd, ik vind ook geen instructies op fora over hoe er uit te komen. Verhongeren lijkt de enige optie, maar dat kan uren duren aangezien ik stuffed was voordat ik door de vloer zakte...
Iemand een oplossing? Opnieuw in een server komen en heel snel op respawn drukken werkt niet, al 10 keer geprobeerd.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:22
Net in +/- 45 min een massaslachting aangericht in Electro..
Ik werd er eerder zonder pardon neergeknald, snel mijn gear terug gepakt op ander character en even de tijd genomen om wraak te nemen. :P
Vermoed dat er zo'n 20-25 man niet levend het brandweerstation uit zijn gekomen.

Op een gegeven moment spawnden ze met zijn 3'en tegelijk in mijn kamer om me te doden, wat ze vergaten is dat je nog moet reloaden na het spawnen ;)

Uiteindelijk ben ik door 2 wat slimmere spelers nog wel uitgeschakeld, heb er nog wel 1 mee de dood in genomen. :)

unfor wijzigde deze reactie 04-01-2014 22:59 (9%)

Steam - BFV - Apex

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:22
quote:
Robolokotobo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:26:
[...]

Is dat ook de reden dat ik nog geen machinegeweer gevonden heb? Ik heb een heel vliegveld en een militair tentenkamp afgezocht aan de kust maar ik kan nog steeds niet schieten. Wel allemaal munitie, magazijnen, scopes, enz. Maar goed ik weet dat het een alpha is. Kan altijd de game een tijdje laten liggen
totdat er voldoende content is.
De reden dat jij nog geen geweer gevonden hebt is omdat je op servers spelen die al uren draaien.
Er is nog geen loot respawn, dus als alles leeg gefarmed is dan moet een server restarten om loot te respawnen.
Volgens mij restarten de meeste servers om de zoveel uur nu.
Ik heb nooit zo'n problemen om een mosin of m4 te vinden, je moet alleen ff weten waar je moet zoeken :)

In dit type gebouw vind je in de bovenste kamer na een restart vrijwel gegarandeerd een pistol, mosin of m4:

Verder heb je natuurlijk de military buildings waar vaak een m4 spawned.

Gebieden als electro en cherno worden al door iedereen bezocht, vandaar dat ik meestal eerst naar het noorden trek.
Berezino > Shipwreck (vrijwel altijd een mosin of m4) > NE Airstrip.
Zodra ik die trip heb gemaakt ben ik fully military geared, dan maak ik de keus om of de clusterfuck in electro te joinen of naar NW Airfield te trekken voor wat serieuzere gevechten.

unfor wijzigde deze reactie 07-01-2014 01:53 (16%)

Steam - BFV - Apex

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
een beetje offtopic maar toch leuk om te delen. een twittergesprek tussen Rocket en de ontwikkellaar van Rust :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 11-01-2014 02:39 (3%)

• IP050
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11-2018
http://i59.tinypic.com/2w23cwh.png

Ben benieuwd!

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:39
http://gyazo.com/74cfed2cfc6f6f0b103a60dcf21d13d9.png

Servers zijn nu langzaam online aan het komen. Update done.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• durador
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-05 07:33

Voor de liefhebbers die willen weten hoe het er uit ziet. :)

• Durango
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 00:05
quote:
spartacusNLD schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:30:
[...]

wat ik ook dacht :P

episch gevecht gehad vanavond in elektro te veel om op te noemen maar t was vet (niet goed voor mijn hart dat weet ik wel)

toen gevecht een beetje over was schoot ik op een freshy met een fire axe (ik zag dat als een bedreiging).. wel mooi dat ik daar dan wel meteen hard op aangesproken wordt dat we dat eigenlijk niet doen zoiets als tweakers :P volgende keer maar wat minder trigger happy zijn dan ;)

als morgen avond (weer) mensen willen joinen:
mijn steamnaam :
SpartaNLD

de ts die wij gebruiken:
ts.bug-community.com

:)
Je heb een invite Murky123 had je al op TS dacht ik ga zo ook TS installeren

Van de week een gevecht gehad nouja me maat ging naar binnen was best spannend gaf hem backup als sniper het liep niet "helemaal" volgens plan toen ik ook in het gebouw was trede er een of andere bug op kon me maat niet reviven en ook niet verbinden. Kreeg telkens een melding te zien 'you are to far away' ook als ik zowat in hem zat/stond/lag...

best zonde er lagen 2 m4's, sks met scope (had zelf een mosin)

Durango wijzigde deze reactie 05-03-2014 18:13 (25%)

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 23:11

vet avondje gehad met
spartaNLD
Jor
TRnemisis
scatman
en ik

veel spannende momenten gehad, kills gemaakt, mensen die van angs weer uitlogden, een duitser gehandcuffed enzv.

op het laatst waren we met zijn alle in de firestation en werden we gekilled van buitenaf terwijl de deuren dicht waren, ik denk een desync probleem

murky123 wijzigde deze reactie 05-03-2014 23:40 (52%)

• murky123

de deur bewaken.

zojuist met 5 man een standoff gehad tegen 3 andere fully geared dudes.

we won yes yes,

SpartaNLD stormde naar binnen en offerde zich op. de laatste enemy logde uit van angst.

• murky123
thats me

• WietKop
Hoi, ik ben een Belg en speel onder mijn echte naam 'Dennis' Dayz.

Nu was ik onlangs met een vriend (na heel veel verkeerd lopen) in Novy Sobor. Tot onze verbazing bleek het militaire camp niet meer te bestaan en uit frustratie begon mijn vriend in het wilde weg te schieten.

Je kan het al raden: een kleine 10 minuten later werden we beschoten door 2 bandieten (ik zelf speel friendly). Ik kon ze uitschakelen maar helaas was mijn vriend ook dood. Omdat m'n vriend totaal geen geduld heeft en al serieus heeft zitten puffen en blazen om 3 kwartier te lopen naar het Noorden, wilt hij nu het spel niet meer spelen.

Nu speel ik persoonlijk dit soort spellen wel graag, maar ik zit nu met dit probleem:
  • Ik heb praktisch alles wat je kan looten, geloot. Ik zit vol met ammo en voedsel, maar ik wil niet de bandiet uithangen.
  • Buiten die éne vriend die Dayz speelt, speelt er niemand anders.
  • Ik verveel me nu te pletter en weet niet zo goed wat te doen
Mijn vraag is nu: heeft er iemand zin om iets te doen met ik? Naar ergens toe te gaan? Een overval doen? De held uithangen? Mijn steam is "eclipx1989" en wie wilt mag mij toevoegen.

M'n karakter ziet er trouwens zo uit:

Ik zit momenteel te campen op de daken van het Noord Westelijke vliegveld... aan het wachten op iets...

• spartacusNLD
http://www.issteamdown.com/ :( :(
willen we met 7 man een server in sinds half 8 zitten kloten, steeds servers die crashen..
volgende keer beter

@DaLucovic

zal je toevoegen, zorg dat je vanaf een uur of 8 in de avond op teamspeak komt:
http://www.bug-community.com/teamspeak/

soms zijn er 7 > man soms maar 2 :) zie je vanzelf wel

na nu al 2 weken 1 character levend te hebben kunnen houden zie ik er op dit moment zo uit:

>:) best wel blij mee :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 17-03-2014 21:10 (68%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• WietKop
Ik ben verkracht geweest :(

• Jasper11
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 02-01-2018
Far Cry 3 mod Dead Cry

Zombie mod voor far cry 3. Deze screenshot lijkt verdacht veel op Amsterdam!

Edit: het is Amsterdam :9

Jasper11 wijzigde deze reactie 18-03-2014 11:03 (14%)

Controleer de controleurs

• spartacusNLD
quote:
Odieus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:39:
[...]

Een levende zombie een burlap sack over zijn hoofd trekken waardoor hij gedesoriënteerd raakt en overal tegenaanloopt/over heen valt :P
of dat je dit kan gaan doen:

:P

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-05 13:42

Damian

Insane Obtrusion

mehehe

• FabianO123
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-02 22:37
Waar zoeken jullie meestal voor weapon attachments ? Vooral de goede onderdelen kom ik bijna nooit tegen. Heb nu een maxed out M4 met allemaal pristine onderdelen maar die heb ik gejat na een kill >:)

Iemand deze al eens tegen gekomen ?

• Shodan
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:37
quote:
Stoneyfrog schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Qua performance denk ik wel want er is nog letterlijk NIKS geoptimaliseerd nu. En de visuals zijn best wel nice, ALS je alles op max zet lol. Probleem is dus alleen die je nu alles op low moet zetten wil het speelbaar zijn, zeker in grote steden. Ik ben gewoon al te hooked aan het spel om het te laten liggen maar voor jou is het nog niet te laat :) Paar maandjes arma 3 mods spelen en dan zal de SA veel beter zijn qua features en performance.
Moet zeggen dat het spel wel erg snel went. Mouse handling valt nu goed mee te werken, hoewel ik nog geen vuurgevechten heb gehad. Weet eindelijk wat beter hoe ik zombies moet vermijden, let veel beter op. Al flink wat verzameld. Heb al een Mosin gevonden, maar nog geen ammo. Ook een honkbalknuppel voor de zombies, helaas werkt dat niet echt heel effectief heb al redelijk wat bloed verloren door aanvallende zombies... Gelukkig had in genoeg bandages...

Spel is super sfeervol, hier wat impressies van mijn reis...

• spartacusNLD
was wel weer episch vanavond :) in totaal 8 geared players kunnen omleggen in elektro. helaas ging scatman vroeg in het gevecht al dood door en wel heel goed geplaatst sniper shot van sniper hill.. gelukkig kon hij later mij nog weer terugvinden:

allemaal dode players + dode scatman:

even later was scatman er weer en ging het gevecht verder:

wisseling van de wacht, kon ik even eten en weer healen:

constant onder mosin vuur van sniper hill. later joinde YouR nog.
naar een ander huis gevlucht en onderweg nog 2 andere players neer kunnen halen. in dat nieuwe huis hebben we nog een tijdje gezeten, veel players steeds om het huis zien lopen.. totdat er 3 players ons huis in kwamen stormen en we alle 3 vrij snel dood waren.. beetje jammer van het einde maar al met al weer veel plezier gehad vandaag >:)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 02-04-2014 19:12 (18%)

• spartacusNLD
quote:
chiIIed schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:04:
[...]

Ik zie alleen bambis? Waar zijn die geared players?
4 op de trap (je ziet er maar 3 zo te zien)
2 in de deur/ingang. 1 had idd geen wapen maar ging niet weg toen ik zij dat hij weg moest gaan en de wapens moest laten liggen, ipv dat pakte hij een wapen dus ik schoot.

de gene die op de trap liggen hadden allemaal wapens en kwamen naar binnen met wapens gericht naar boven, vandaar dat ze ook op de trap liggen :P dus die kwamen niet binnen om even gezellig te kletsen ofzo :+ de hele reden dat ik daar bleef is om scatman zijn gear te beschermen. en omdat ik niet naar buiten kon omdat er overal mosin / sks / m16 schoten rondvlogen

en je ziet ik dat mijn kleding veel veranderd is tussen de foto's op foto 1 is alles nog prestine de foto's daarna niet meer, wat er op wijst dat er daadwerkelijk op mij geschoten is en ik geraakt ben.

voor de duidelijkheid:

en anders vraag je het maar aan scatman op TS ;)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 02-04-2014 19:11 (39%)

• spartacusNLD
weer een hele vette avond gehad met veel tweakers 8)

weer een heel gevecht om een huis in elektro:
er zat een groep in een huis tegenover vuurde op ons ons en zij stuurde steeds mensen op ons af. of probeerde ons te snipen door de ramen. de uitloper van sniper hill lag op een gegeven moment vol met players die wij omgelegd hebben

als groep hebben we heel veel kills kunnen maken. 20 kills ongeveer

iemand van ons ging dood en werd door de heuvel opgegeten :o

deze avond is approved by UN:

till next ime :) 8) ;)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 07-04-2014 00:38 (18%)

• spartacusNLD
en weer een epische avond, niet zo veel actie als gisteren maar weer elektro onveilig gemaakt. met het bekend ''tweakers''' huis als basis. vanuit daar steeds 3 / 4 man die elektro in ging om shots te gaan onderzoeken of gear, eten en drinken te verzamelen voor de rest.

op het toppunt zaten we met 10 man in elektro. denk dat we in totaal 5 geared mensen om hebben kunnen leggen. wel veel meer mensen gezien maar ze vluchten allemaal jammer genoeg.

een foto maar deze keer helaas:

beste wapen + toevoegingen wat ik tot nu gehad heb:
-RIS
-Flashlight
-MP budstock
-silincer
- red dot sight
-bipod
-double mags
>:)

scatman die een stuk uit de heilig tweakers bijbel voorleest als afsluiter :P :9

screenshot gemaakt door Paflov:

en HULDE aan Msoft voor het verdedigen van de voordeur _/-\o_ _/-\o_ hij heeft heel de avond ons huis perfect verdedigd

@hieronder: idd ik joinde laat pas jullie hadden al wat gevechten achter de rug idd

spartacusNLD wijzigde deze reactie 08-04-2014 00:13 (31%)

• spartacusNLD
quote:
Brother Lorien schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:22:
Grappig moment was toen Sparta of scatman door zijn knar werd geknald op de boven verdieping door iemand die achter de supermarkt zat en om de hoek leande.
"WTF ik ben dood!"
Gelukkig respawnde iedereen die wer gedood in de buurt van Electro.

Heb nog een paar schoten gelost op persoon daar , echter heb ik een PU en geen long range scope op mijn Mosin :(

Als iemand er een heeft....gaarne :)

Tip voor de volgende keer: in dit soort groepen is het beter om af te spreken een bepaald soort combinatie van kleding aan te hebben, niet alles hetzelfde natuurlijk , maar 2 identificeerbare items
dat was scatman idd.. wel een knap schot van die player. kwa kleding wordt dat moeilijk denk ik.. zie maar is 10 maal het zelfde kleding stuk te vinden. of we moeten afspreken dat we iets als gezamenlijke helm gaan dragen.. en dat iedereen het gewoon in zijn eigen tijd op een lege server probeert te vinden.. ik stem voor de motor helm :9 die zijn niet zo moeilijk te vinden

mijn steam op dit moment :+ :

op verzoek van scatman dacht ik heeft de teamspeak channel van dayz nu 3 teams om speler over te verdelen!

als iemand bij wil toevoegen op steam: SpartaNLD

@hieronder: invite sent ;)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 08-04-2014 13:07 (14%)

• spartacusNLD
quote:
rgras schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:54:
[...]

Met het doel om elke onbekende te doden?
nope.. gewoon eten / gear verzamelen voor de mensen die het nog niet hebbben. (zoals ik gisteren beschreven heb, zie mijn vorige post met screenshots)

we proberen altijd wel te praten met mensen als je geen wapens hebben killen we zowiezo niet on sight. mensen met wapens die niet terug praten gaan er wel aan.. misschien gaan we wel iets heel anders doen weet ik veel :+

je kan 100 dingen doen.. we kunnen ook met 15 man naar belota gaan of naar NW of naar...... snapje?
quote:
Grotman schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:58:
[...]

Dat vraag ik me ook af :P
En volgens mij is een groep van 6 ongeveer de max wat betreft effectiviteit. En dat is al lastig met communiceren binnen 1 Teamspeak (of variant)-kanaal.
Wie bepaalt waar jullie heengaan en of er geschoten wordt? Een beetje structuur lijkt me wel nodig als je groepen formeert. Zeker als je ook flankingteams e.d. gaat gebruiken. Wel supertof, maar erg lastig.
idd zeer lastig om de communicatie strak te houden. daarom gaf ik aan dat daar ff wat regels over moeten komen. als we dat goed doen kan je hele vette actie krijgen.

niemand bepaald wat er gebeurd.. is altijd iemand die iets voorsteld en de mensen die er akkoord mee gaan helpen. de gene die iets anders willen doen doen dat.. we gebruiken een huis puur als terugvalbasis een soort safezone binnen elektro. dat huis wordt dan bewaakt door 2 a 3 mensen die worden afgelost door mensen die terug het huis in komen nadat ze bijv zijn gaan loten of achter een enemy player aan zijn geweest.

ook dumpen we dat huis altijd vol met loot wat gevonden in in de rest van elektro wat je zelf niet nodig hebt maar iemand anders juist graag wil hebben.

het huis waar ik het altijd over heb en wat we vaak gebruiken:

het rechter variant:

spartacusNLD wijzigde deze reactie 08-04-2014 17:14 (54%)

• spartacusNLD
quote:
FraxleNL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:19:
[...]
En dan heb je ook nog zo'n irritante sniper die telkens mensen neerschoot, terwijl jullie voor hun rechten opkwamen. 8)7 Hahaha. Wat een avond heren dit was weer even genieten. Alleen was soms de chaos niet te overzien.

>:) >:) >:) ;)

• Schnoop
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-04 16:47
Het is grappig dat ze de "bubble" gemaakt hebben om het hacken tegen te gaan.
Ze hebben hier enorm veel tijd aan besteed, en voor de rest niet echt naar het hacking probleem gekeken. Met als gevolg dat hackers nog steeds het zelfde kunnen als voorheen alleen dan op kleinere schaal (lees binnen 500 meter van je af).

De laatste wat is las was het spawnen van een fully geared bot (welke je kan loten). Daarnaast:

Het is jammer dat er vooralsnog van een game met zoveel potentie zo weinig gemaakt is....

• chiIIed
quote:
-Moondust- schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:21:
[...]

Alleen jammer dat mijn avond niet zo fijn eindigde met een op mij scheldende Scatman terwijl ik naarstig op zoek was naar mijn verloren ammobox voor M4 ammo.
8)7

Plaatjestijd!

HEROMODE Activated.

Morphine zoeken voor Adanteh nadat hij zijn benen had gebroken, iets met ladders enzo :F .

Looten op airfield. Zoals te zien heb ik mijn outfit verwisseld. Kwamen ene oppo tegen. Hem geholpen aan een gun (mijn pistol), eten & drinken. Jammer genoeg begon hij even later op ons te schieten. Oppo ligt nu begraven naast het noordelijke jailgebouw :'(

Derpend naar Berezino onder het genot van een drankje liedje.

Ondanks dat ik er redelijk bandit uitzie hebben we toch nog 3 mensen (oppo niet meegerekend) geholpen voordat we in Berezino door een freshspawn werden afgeschoten. (freshspawn schoot Adanteh in 1 schot bewusteloos, jatte zijn gun om vervolgens mij neer te schieten toen ik Adanteh wou bandagen)

Iemand heeft stevige stapel skills. Dit was op NE airfield. Helaas ging Adanteh instant dood toen we het jailgebouw betreden. Er was verder niemand, dus even geloot en toen ook maar uitlogd.

Edit: Zal volgende keer daadwerklijk screens maken van interactie met spelers :+

• FabianO123
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-02 22:37
quote:
Shodan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:19:
[...]

Enige wat ik merk met desync is enorme rubberbanding en dat je opeens weer in het gebouw staat waar je 10 seconden geleden was... Bedoel je dat? Ik heb nog niet veel gevechten gehad, dus kan daar niet echt goed over oordelen.
Soms zit er ook tientallen seconde tussen het dood gaan en het krijgen van de message:"You are dead" wat natuurlijk erg vervelend is in vuurgevechten.

Bow :*)

• spartacusNLD
net toch een mooi gevecht gehad op N-E airfield :)
3 neer kunnen halen. ze hadden wat mooie loot.
als iemand een LR scope wil en je bent in de buurt van N-E laat maar weten :)

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:28
Klopt Wietkop, maar zelf vind ik het wel ok. Als je geared ben kan je de confrontatie opzoeken in Berezino of NE en anders lekker looten bij NW, Balota, Elektro, etc.

Ik ben overigens fully geared en ready voor vanavond! ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

quote:
WietKop schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:54:
[...]

Waarschijnlijk is je aim Ruined.

Mosin blijkt een behoorlijke afwijking naar links te hebben in het spel, kon ik alleen niet zien omdat ik nooit een kogelinslag zie op die afstanden...

Damian wijzigde deze reactie 02-05-2014 08:50 (11%)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:41

Erasmo

Laadpaaljager

Als je dan zo nodig de bandit wilt uithangen doe het dan op de creatieve manier.
*Denkt terug aan de goede oude mod dagen, persoon 1 gaat in de kofferbak van een Golf liggen, persoon 2 staat klaar met een Huey in de buurt. Zodra iemand gaat rijden met de Golf zet persoon 1 dit op in de direct en gaat 2 hem lastig vallen met de heli :P

Erasmo wijzigde deze reactie 24-07-2014 10:03 (63%)

Doet iets met stroom en motors

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
yori1989 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat jij wat meer tijd in de buitenwereld moet doorbrengen. Als dit soort zaken naar boven komen wanneer er gesproken word over een computergame, moet je misschien toch eens een goed over jezelf gaan nadenken en eens een goed gesprek te voeren met iemand.
Jij vertelt trots hoe je weerloze characters doodt (ook al gaat het hier om een game, je hebt de mogelijkheid om ze met rust te laten) en ik ben diegene die met iemand moet gaan praten?

Neem plaats.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

quote:
albert04 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:02:
Ik heb de AKM(met scope) ook en zeker accuraat. Kunnen gewoon de SKS kogels in (vreemd mss?). Alleen zoek ik eigenlijk naar een magazijn.. Welke moet daar eigenlijk in? Die SKS strips geval kan er in ieder geval niet in. Ik ben al een tijd naar op zoek. Overal geweest, maar kan helaas niet vinden... :( Gisteravond was ik bij SW/S airfield en tentkamp.

Eindelijk doen die zombies een keer wat anders dan alleen rennen, slaan en zo nu en dan springen :P Nu wachten op de hordes.:D
Daar gaan AKM clips in, ik heb er 2 gevonden in het tentenkamp bij NWAF

En dat er dezelfde kogels in gaan is niet raar toch? 9MM kogels gaan ook in 10 verschillende wapens.

Zombies zijn inderdaad iets dynamischer dan normaal, ook de kruipende variant zit er nu in. Ik moet wel zeggen dat de hitboxes wat gaarder zijn geworden tijdens het slaan met een Axe op die krengen. Kan ook aan mij liggen maar voelt anders aan in ieder geval.

Gister ook voor het eerste gehad dat scheiten of slaan ineens niet werkte. Na reloggen ineens wel weer.

Verder merk ik goed dat volle servers brakker zijn dan lege(re). Framerate is lager, rare afgebroken drink/zombie/laad geluidjes. Merk ik alleen als de server goed vol zit.

Damian wijzigde deze reactie 01-08-2014 10:53 (28%)

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:37
Thanks, volgens mij had ik die ook gevonden.. Vorm lijkt behoorlijk op een banaan of niet? Deze kon helaas niet in mijn AKM :(.

Ik kan ook gewoon zelf opzoeken natuurlijk: Net even gedaan:
info over de AKM: http://dayzintel.com/dayz-weapons/akm

en bullets:
http://dayz.gamepedia.com/7.62x39mm_Round(s)

Kunnen in de SKS, ATM en CR527

Plaatje van de 30 mag:

Plaatje van de 75 mag:

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-05 08:51
quote:
albert04 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:44:
Thanks, volgens mij had ik die ook gevonden.. Vorm lijkt behoorlijk op een banaan of niet? Deze kon helaas niet in mijn AKM :(.
Waarschijnlijk had je deze gevonden (voor een sporter 22):
http://dayz.gamepedia.com/30Rnd_.22_Mag

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Flesdop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06-01 10:40
Had ik eindelijk een tent, clipt die in de bossen en wordt onbereikbaar :(

Flesdop wijzigde deze reactie 04-08-2014 18:52 (53%)

V4!

• spartacusNLD
quote:
Flesdop schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:08:
[...]

Ik dacht ik doe je even toevoegen op steam maar je id word niet gevonden...
mijn id is [GoT]SpartaNLD of spartacusnld

een van de 2 moet je kunnen vinden :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 06-08-2014 00:17 (8%)

• spartacusNLD
zat in de primal fury server en er zaten net 2 heel domme mensen op NW airfield.. zeer snel allebei neer kunnen schieten. blijkbaar waren het hackers want ze hadden die ''tas in tas'' hack.. zo mega veel gear niet normaal. wat ook raar was dat die 2e na hem neer te schieten (in het hoofd) zo weer opstond en mega snel weg liep :P na de AKM van die 1e gast afgepakt te hebben snel doorgerend.. je weet maar nooit met die hackers

na 2 maanden afwezigheid ben ik nu weer weekje aan de gang met dit als resultaat:

het enige wat ik nog moet hebben zijn wat mags voor de AKM
heb eventueel 3 AK101 mags + ammo te ruil??

mensen die mij nog niet op steam hebben:
SpartaNLD eventueel met [GoT] ervoor :)

voor mensen die andere tweakers zoeken om samen te gamen:

http://www.dayzprimalfuryserver.com/
TS server: 94.23.29.158:10073

http://www.bug-community.com/teamspeak/
TS server: ts.bug-community.com

;)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 09-08-2014 18:21 (38%)

• Baiko
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-05 15:00
quote:
spartacusNLD schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:46:
[...]

perfect heb toch veel te veel mosin ammo doe er niks mee en ik kom jou kant wel op. NW airfield heeft lang niet meer die loot die t ooit had.. vraag me af wat nu de hotspots zijn voor militaire loot? waar vind ik een ak101?

edit: net op primal fury server van NW naar berenzino gelopen. bij het ziekenhuis in de buurt zitten mensen random AK en Mosin rounds af te vuren. puur om mensen naar een huis te lokken denk ik. ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en ze zitten nog steeds in het zelfde huis. kijk uit dus!
In dit soort gebouwen loot ik de AK 101:

Heb er 6 mags bij :P

edit: bedoelde dit soort gebouwen en niet specifiek deze spot.

Baiko wijzigde deze reactie 11-08-2014 17:22 (5%)

PSN: Er1ckNL Corsair 750D, Intel i7 8700K@5Ghz, Corsair h100i, MSI Z97-G45 Gaming, 4x8GB 3200mhz, MSI GTX 1080ti, 1x Samsung EVO 500GB M.2

• spartacusNLD
quote:
green-tea schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:48:
Wat een zooitje vandaag! Met me pan rennen naar andere tweakers ga je dood omdat je geen drinken kan vinden.
was wel echt epic vandaag jah :) uiteindelijk met 5 man wel elkaar kunnen vinden.
ben vandaag met iemand heel de dag de map door gerend. was vet vandaag :)

wat beelden van vandaag:

mijn gun op dit moment >:) AKM met alles erop wat er maar op kan >:)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 11-08-2014 23:07 (44%)

• spartacusNLD
was weer leuk vanavond :P

''bijna'' iedereen heeft elkaar nu gevonden. we net onder de nieuwe stad (ik ga het niet proberen te spellen :+ )
morgen avond zijn de meeste weer online. ik ben er rond half 8 weer morgen avond.

we zitten op deze TS: http://www.bug-community.com/teamspeak/

spartacusNLD wijzigde deze reactie 12-08-2014 23:15 (41%)

• spartacusNLD
wat nieuwe dingen in experimental:

je kan niet meer door muren kijken: Bron

mosin + burlap sack + grass =

:o

nieuwe stad: Bron

enz.. de rest kan je HIER bekijken

spartacusNLD wijzigde deze reactie 13-08-2014 07:14 (20%)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-05 22:37
Manmanman, wat een avond weer, dikke pret. En chaos :D

Nadat we elkaar ontmoet hebben, eten samen. Jammer dat de kok het vlees laat verbranden :+ :

De scout checkt ff waar we heen moeten voor airfield

En looten maar, gas erop, #yolo

Maar het einde was gek! Complete chaos. Blinde paniek.
Wij, vier man sterk op airfield en een random dude met een motorhelm die uit het niks een van ons afknalt. Wij allemaal de barak in. Patchen, kijken, schreeuwen, blijken er twee enemies rondom de barakken te lopen maar kunnen niet door het raam schieten. We kijken elkaar enkel aan :)

een enemy komt binnen, schiet mij unconsious. M'n teammaat wil me helpen maar in plaats me te verbinden schiet hij me dood. 2 down. De andere schiet degene die me wilde helpen dood, 3 down. De enemy schiet onze laatste neer, 4 down.

Einde DayZ voor vandaag, maar was wel ruig _/-\o_

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik zal me ook eens melden hier :). Ongeveer een maandje terug op aanraden van een vriend DayZ gekocht, en voor het eerst in vele jaren is het gelukt om weer eens "in" een game te geraken. Damn, lange tijd niet meer gegamed, en van DayZ kan ik echt genieten. Helaas niet veel tijd, maar dagelijks ongeveer een half uurtje even snel looten zet best zoden aan de dijk. Alles camo, hunters backpack, Mosin met scope, verrekijkertje, kompas. Genoeg eten en drinken om een tijdje vooruit te kunnen. Nog nooit omgebracht, wel 5 anderen gedood. 3 in een vuurgevecht over en weer, 2 van een veilige afstand O-).

Jammer vind ik dat het spel nog zo duidelijk niet af is, maar dat is niet anders. Het vervelendst vind ik de brakke serverupdating (dat mijn router volloopt bij refreshen), dat ik ruim de helft van de servers niet kan joinen om mij onbekende redenen maar vooral de random character resets. Dat is me al erg vaak overkomen. Gelukkig ging het tot nu toe goed: gelijk uitloggen en andere server pakken. Fingers crossed... Pfieuw, mijn ouder char. Mooi! Van wat ik heb begrepen is het probleem dat de server die je joined geen verbinding heeft met de centrale server, en dus je char niet kan laden. Maar toen ik zojuist toe was aan mijn dagelijkse (hoewel... 4 dagen geleden voor het laatst) potje looten, en ik had er zin in, werd opnieuw mijn char gereset. Sindsdien heb ik 7 à 8 andere servers gejoined, maar het lijkt definitief :(.

Is er een manier om bij voorbaat te kunnen zeggen welke servers een reset opleveren? Want ik heb er best de zeik in dat dit nu zo gaat.

edit; kwartiertje looten. Heb ik mazzel gehad, of is het echt zó veel makkelijk geworden sinds de loot respawn update?

Obiter dictum wijzigde deze reactie 17-08-2014 21:00 (5%)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• pimskie
Voor het weekend voor het laatst gespeeld, een uurtje of 2 ongeveer. Huisje in, huisje uit, nergens wat te vinden. Op een bijl en wat meuk (touw, eten etc) na. Dus toen was ik er wel even klaar mee.

Net toch uit verveling maar weer online gegaan. Ik spawnde geloof ik in Novodmitrovsk, in het noorden. Beetje eten gevonden hier, wat zooi daar maar niks boeiends. Ik zag een groot gebouw en ben op onderzoek uit gegaan. Het dak vormt een mooi vantage point.
. Vervolgens terug naar beneden elke kamer checken. En wat blijkt, geduld wordt beloond! Wat trof ik daar aan: een SKS, Longhorn, 1911, scopes en een of andere carbine. Dikke prima!
Dit is het gebouw in kwestie:
In die stad lag overigens ontzettend veel loot. Helaas weinig ammo.

Net buiten de stad staan hier en daar kleine huisjes. Ik vond het een beetje op een wilde westen saloon lijken, met een bord boven de deur. Ook daar twee maal prijs gehad. Maar dit keer had ik gelukkig al wapens. Ook in de buurt is geloof ik een soort elektriciteitscentrale waar ik 2 rider jackets gevonden heb.

Owja, en dit bed in Novo vond ik ook wel opmerkelijk, gelukkig ben ik er niemand tegen gekomen... 8)7

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:39
Dank voor de fun deze avond! Helaas door miscommunicatie ging ik dood. (2x :P )

Binnenkort weer! (Gelukkig hebben we de foto's nog!)

• spartacusNLD
het was WEER vet vandaag..

vandaag waren we met: LongBowNL & green thee / akkie & doctorine & mijzelf

de avond begon zoals altijd, the meet: 8)

na ff het plan van aanpak besproken te hebben op pad:

in de nieuwe stad in het gemeentehuis op de uitkijk voor enemy players: >:)

niemand te zien: :(

dan maar weer terug naar NE airfield:

we splitsen op (*kuch* helemaal gepland *kuch* O-) ):

het andere team wordt aangevallen en gedood :o

ik en green thee / akkie zetten de achtervolging in: >:)

KILL CONFIRMED: :D

laatse kill was van akkie / green thee _/-\o_ prachtig schot en goed uitgewerkte tactiek (ik suppressing fire en akkie met zun mosin op afstand een mooi schot) .. iets eerder heb ikzelf 3 kills kunnen maken 8)

was weer vet mannen :D till next time

spartacusNLD wijzigde deze reactie 19-08-2014 23:45 (12%)

• pimskie
Ja was zeker kick! We hadden de toren in Novo mooi verlicht voor onze house party

Jammer dat niemand op de uitnodiging in ging >:)

En de trip naar airstrip, wat een verhaal jo.We splitten in twee teams van twee en rennen gescheiden naar air strip. Longbow en ik komen een tree line uit gerend en op zo'n 20 meter naast ons lopen nog twee anderen.
[schreeuwmodus:on]
> Hey er lopen hier twee gasten!
< Jajaaa dat zijn wij
> Beter, dan heeft m'n compas gewerkt!!
> WTF?!! JE SCHIET ME DOOD ******* *** *****
< Ownee, dan zijn wij het toch niet
[schreeuwmodus:off]

Anyhow, was cool om te horen dat jullie ze nog te pakken hebben gekregen, dik verdiend.

• spartacusNLD
quote:
HyperMan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:10:
Iemand in de buurt van NWAF/Stary die wil meeten? heb nog een boel ammo/attachments over
kom maar naar NE airfield
mijn steam: spartanld

edit (vrijdag ochtend):

gisteren avond waren we maar kort online.. wel een rave party gehouden in het gemeentehuis in Novo:
>:)

denk als je dit op een night time server doet dat het heel snel heel druk is :+
wat je niet ziet op de foto's is dat er door een of andere glitch de verschillende lichtbronnen elkaar afwisselde alles flikkerde dus door elkaar heen :P
LongbowNL had het wel opgenomen zij hij dus hij post nog wel een filmpje ervan 8)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 22-08-2014 10:49 (58%)

• pimskie
De laatste keer met de Tweakers uitgelogd in het gemeentehuis (?) van Novo, na onze rave party :)

Vandaag log ik daar in, check het eerste kamertje en voila, geluk! Aardig wat loot op de grond. Het leek er op dat er net iemand dood was gegaan.

Terwijl ik op m'n gemakje (3 anderen op de server) door de spullen ga, zie ik uit m'n ooghoeken iemand door de gang lopen. Ai.. met 1 kogel in mijn 1911 verstop ik me achter de deur. De beste man komt binnenlopen en ziet dezelfde spullen liggen als ik. Zonder verder te kijken loopt hij er heen. Hij heeft een mosin op z'n rug en een magnum in de hand.

Ik besluit 'm aan te spreken. Hij reageert niet, hij ziet me ook niet. Waarschijnlijk zou hij schrikken als hij mij ziet en de trekker over halen, dus ik besluit eerder te zijn. Goed richten, rustig blijven, en BAM! 1 kogel, mis... :F Maar hij reageert nog niet!

Een tikje op z'n hoofd met de bijl bracht uitkomst.

Blijkt dat hij ook geen ammo had, maar dat wist ik van tevoren niet

• green-tea
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Nog een leuke foto van onze 'tactical plan' bespreking voor betreden van NW Airfield.

Wat leuk, log je in komt er net iemand aan lopen die schiet je niet dood. Ga je met hem teamen opzoek naar zn teammaat, gevonden wordt je dood geschoten.

No more hero for me.

green-tea wijzigde deze reactie 23-08-2014 16:39 (39%)

Betaal je fiat rekening met Bitcoins | iRacing Profiel

• spartacusNLD
quote:
LongBowNL schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:34:
Vandaag een goede met Sharp. Beide in office in Krasno. Komt iemand binnen die mij neermaait. Sharp maakt de kill. Ik ging toen terug onderweg.

Bij de office kom ik nog een full kitted gast tegen. Die vraagt of ik de office wil checken omdat zijn vriend daar net was neergeschoten. Tuurlijk doe ik dat voor hem.

Ik vertelde alleen niet dat Sharp daar nog binnen zat. Muhahaha... })

:+ >:)

• pimskie
Het was weer gezellig gisteren. Zou degene op airfield geweten hebben wat er binnen in de ATC zat te wachten op hem >:) ?

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:28
Ja, altijd schaamtevol om je eigen stem te horen.

Wat vinden jullie van de naamgeving op deze kaart?

-Moondust- wijzigde deze reactie 25-08-2014 16:27 (52%)

• spartacusNLD
that ending :o

en dan deel 2.. fack super spannend :9

ik maak echt nooit zulke dingen mee.. mischien moet ik ook maar full time gamer worden :+

zelf met de TS groep niet veel mee gemaakt vandaag, wel lekker veel loot gevonden:

begin van de reis naar militaire basis:

later nog naar green mountain:

we wachten daar op akkie, om de tijd te doden gingen we maar met fire axe gooien _/-\o_ :+
blijkbaar als je G lang indrukt gooi je heel ver daarna :P

akkie had een chopper gevonden met wat loot, ik vond er nog een flashbang 8)

chillen:

dat was hem weer.. tot morgen 8)

edit:
wow dit word vet :o
smersh vest + smersh backpack + hunter backpack = 16 + 30 = 46 slots _/-\o_

spartacusNLD wijzigde deze reactie 27-08-2014 00:20 (130%)

• spartacusNLD
plan gemaakt.. tijd om de NW airfield de raiden op een 40 man volle server:

team van 2 * 2

overwatch:

team 2 (pater + martijn) zaten in de prison building en toen opeens... SHOTS... BOOOOMMMM
blijkbaar waren er buiten 3 andere players die een granade naar binnen hadden gegooid..

ik was toen nog alleen, akkie was al weg.. de keuze gemaakt om maar me terug te strekken :+

toch volgende keer maar afspreken om WEL de ingang van een gebouw te bewaken mensen :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 27-08-2014 21:40 (7%)

• spartacusNLD
riders jacket prestine gevonden :) die dingen zijn best zeldzame toch?

gevonden na in novo gespawnd te zijn, kwam 3 gasten tegen..
ze schoten in het begin niet maar wouden me hand boeien om doen..
ik ren weg beginnen ze te schieten.. ALLES MIS :P
rennen ze achter me aan.. YOU ARE DEAD te schreeuwen terwijl ze geen schot raak krijgen..
ben ze uiteindelijk kwijt geraakt door in een bosje te blijven zitten.. ze rennen me gewoon zo voorbij haha
dit gebeurde trouwens in de server van akkie/greantea dus je bent gewaarschuwd mischien zitten ze er nog

ben in novo langs het spoort uitgelogd ben zondag avond weer online waarschijnlijk :) ga dan WEER naar NW :P

• spartacusNLD
quote:
Jasper11 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

En als je ziet bij het inloggen dat je character gereset is niet bewegen en meteen uitloggen. Terug gaan naar de server waar je ervoor opzat en even rondje lopen. Werkt voor mij elke keer 8)
haha dan moet je wel goed onthouden welke server je als 1na laatste bezocht hebt.. ze zouden eigenlijk join tijden & data moeten invoeren bij de history van je servers..
quote:
wie?? :o :+ :D O-)

jah hoor ik ben super friendly >:) :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 29-08-2014 22:21 (21%)

• green-tea
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:47
Je hebt het over een bandana, en dan vind je hem.

Betaal je fiat rekening met Bitcoins | iRacing Profiel

• spartacusNLD
was weer vet vandaag :)

veel actie gezien op de 1e person servers.. meer dan in de 3e person server in de afgelopen 3 weken :P
als groep nog 5 man neer kunnen krijgen in 2 grote vuurgevechten dacht ik..
kogels langs je hoofd horen razen en er vervolgens niet achterkomen waar t vandaan komt maakt dit spel toch wel echt heel erg vet.. die rush is verslavend helaas.. en dan begint de opleiding morgen ook nog :(

scatman zorgde voor een ''knallend'' einde:

1e dayz is toch wel leuker dan ik dacht :)

mooi 1e person character kunnen opbouwen ook weer:

spartacusNLD wijzigde deze reactie 01-09-2014 00:19 (30%)

• xNikobellicx
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-09-2018
Ziet er goed uit.
Speel ook sinds kort Dayz dit is mijn ventje nu.

• spartacusNLD
quote:
green-tea schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:14:
Morgen ben ik denk ik weer aanwezig. Even kijken wat de update brengt :) en leuke first person char opbouwen.
same here.. vanavond niet veel tijd helaas.
morgen maar weer vers beginnen :)

jammer want mijn character was wel echt vet nu:

vanaf morgen wordt t weer een beetje meer uitdaging. je moet dus ook in de gaten gaan houden hoe warm / koud je t hebt.. goed blijven drinken blijft dus nog belangrijker.

ben morgen wel wat vroeg online al denk rond een uur of 6

• Jo0Lz
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-05 20:15

Jo0Lz

Lick the box!

Mja, ik had niet anders verwacht eigenlijk. Speel af en toe de 0.49 exp en die is echt buggy nog. Vooral items, loot lijkt echt gewoon een factor 4 meer aanwezig te zijn. Vrachtwagens waar je wel eens wat vond, nu meerdere items. Warehouses die wel schoenenwinkels lijken (echt 12 paar laarzen etc..)

Ging wel behoorlijk yolo gisteren, maar heb alles nog :D

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

• spartacusNLD
actie en lol in een avond gisteren :)

we begonnen in novo..
zoals gewoonlijk eerst een rave party:

green tea ging even AFK.. toen hij terug kwam: :+ :9

na lang te hebben gekloot daar toch maar richting NE airfield:
onderweg nog wat eten:

toen we niks op NE vonden naar berenzino gegaan.. achteraf geen goed idee op een volle 40 man server.. na 5 min werden we alle beschoten en na een kleine 30 min allemaal een voor een dood..

na respawn kwam ik deze 2 tegen:
ze gaven me eten drinken en gaven me nog het advies om maar niet richting berenzino te gaan.. t was oorlog daar.. haha :P

• spartacusNLD
gisteren met paar man richting belota gegaan.. en t was t waard:
M4 alles erop + granaat + flashbang + magazijnen / ammo bij een helicoter crash

daarna nog het tentenkamp geloot wat er bij in de buurt was:

daar licht echt te veel om op te noemen.. de AKM later afgegeven die ik vond.

daarna met ze 3e richting berenzino gelopen weer.. uiteindelijk onder vuur gekomen van een sniper.. probeerde hem te vinden maar niet kunnen vinden.

vannochtend nog ff geloot daar.. en nadat ik dacht met de M4 super veel gelukt te hebben vind ik dit:

MP5 :o
jammer alleen dat die magazijnen bijna net zo zeldzaam zijn als het wapen zelf..

• ImpaileR
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Met mijn first person karakter kan ik amper munitie vinden met mijn 3rd person het ene na de andere. :)

• joshje
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-05 11:33
volgens mij zijn ze een gebouw vergeten te verplaatsen of weg te halen bij NE airfield

• spartacusNLD
quote:
Tyr3ll schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:30:
[...]

Of nooit want het heeft een brakke engine, alle Arma-engines en aanverwanten hebben brakke netcode en performance. Verder gaat het ook extreem traag en is hun focus totaal niet te volgen. Ze hebben hun geld natuurlijk ook al wel binnen al zal ik niet snel nog een game van ze kopen (EA of niet). Game is anders dan ook al (bijna) 2 jaar of misschien langer in ontwikkeling...

Er komt gewoon op een gegeven moment een game in dit genre dat wel fatsoenlijk werkt. Het was leuk vermaak voor een tijdje in ieder geval dus ik hoop en wacht daar op. h1z1 schijnt ook tegen te vallen
ze hebben toch aangegeven dat heel deze engine en de UI gewoon place holder is.. wordt allemaal vervangen.. we kunnen vanuit hier toch niet beoordelen wat er wel en niet gebeurd.. toen de game uit kwam hadden ze er een jaar aangewerkt.. (een jaar met een veel kleiner team wat ze nu hebben) daarna hebben ze met de early acces versie via steam 2.5 miljoen kopieën verkocht.. iets wat ze nooit verwacht hadden en ze opeens veel meer mensen konden aannemen.. daarna is het pas echt gaan lopen.. dus zeg dat ze pas echt aan het ontwikkelen zijn sinds dat de game uit is als alpha.. normale AAA games hebben een ontwikkeltijd van 3 jaar.. dean heeft gezegd dat ze het in 2.5 jaar gaan doen. dus dan hebben we nu ongeveer nog 1.5 jaar voordat de game af moet zijn.. ik denk dat dat goed komt..

ze hebben dan:
- nieuwe engine (DX11)
- nieuwe UI (ook ingame)
- base building
- voertuigen
enz enz enz..

dit is al meerdere malen in interviews (die hier ook gepost zijn) door devs aangegeven..

de dingen die we nu steeds in updates krijgen is om de alpha groep waar mogelijk tevreden te houden. deze early acces is niet bedoeld om stabiel te zijn.. het is bedoel om de final versie zo goed mogelijk te maken..

niet alle nieuwe dingen die ze maken worden meteen naar alpha gepushed maar achter de hand gehouden voor de final release..

we krijgen deze melding niet voor niets elke keer te zien toch? op ''I UNDERSTAND" drukken en dan alsnog klagen dat de game niet af is is een beetje raar vind ik..

meer weten over het ontwikkel proces:
linkje

spartacusNLD wijzigde deze reactie 18-09-2014 22:05 (9%)

• spartacusNLD
DayZ devs hadden een stream op twitch
volgende info is er door een user van reddit uitgehaald:

• Over the next month there will be an increase in performance and optimization of the server
  • Expanded crafting system to be able to combine multiple items at once using tools
  • GSPs are limited because of the rapidly changing nature of Early Access
  • Civilian Air control Station and hangar, as well as other unique objects coming to NEAF
  • New functionality such as blocking will be added to melee system
  • New bandaging to each limb separately
  • Renderer is a large task and the programmer in charge of it, works on it everyday. ETA Q1 2015
  • New tent model will be bigger and have more options
  • Construction will include smaller makeshift shelters
  • V3S will be the test vehicle for the vehicle attachment system (much like the M4 and the weapon attachments)
  • Base V3S model is nearly done; All the various parts need to be finished in the next month. Animations, sounds and configuration will occur after all parts are modeled
  • Some parts will be necessary while others will be visual changes and optional
  • Tents now spawn in a different building class in current .49 version
  • Sounds will be released in large groups
  • Phantom sounds are being investigated and they have a good idea on where they might be coming from
  • Improvised camouflage on tents will be possible in the future
  • New renderer will allow for spray painting on the fly by allowing materials to act as a module and applying shaders to the item based on the color of paint (Procedural color change)
  • Balota military camp was relocated to Myshkino, other buildings in balota airfield will become destroyed models due to it being a primary evacuation point
  • DayZ will never have a full lore story, the devs are setting up the canvas but our lore is whatever we want it to be
  • Loot economy will be constantly changing
  • Player spawns will change more as the map changes (goal is to minimize suiciding)
  • Features are a priority for the development team, currently vehicles are the focus
  • Dragging will be both dead bodies and injured players (similar to the 'rescue pull' from the mod)
  • Ammo crafting such as shell reloading isn't planned but could be easily possible after 1.0
  • Non-perishable goods should be much more rare in the future
  • Improvised grenades and I.E.D are awaiting for a more robust crafting system
  • World containers are waiting for a polished world economy, as well as more stable persistence
  • Ghillie suit was created by taking the grass model and pasting it over a green shirt. There will be a burlap hood to be headwear. Will not be able to wear a backpack with the ghillie suit.
  • Items inside wet clothes can get wet themselves (waterproof backpack already modeled)
  • Current design is one gun on back and any item in your hand ("If you choose to carry a second gun than good for you." - Peter Nespesny)
  • Steam workshop modding is a commitment from the DayZ team and BI
  • 0.50 will likely be a hotfix for server crashing, map design, and adding in some extra items that have been finished
  • Survivor GameZ [2] will make a return to DayZ standalone in the future
  • Brian is looking forward to server performance and increased player count
  • Chris is looking forward to teamwork features, repairing vehicles and base building
  • Peter wants to see the vehicles in game soon and barricading/locking doors
  • New zombie AI is currently being worked on but is several months away (new sensing of player, stealthing from zombies, audio changes etc.)
  • Growing a crop once horticulture is implemented will be based on average playtime and the amount of time before a server resets
  • Missions and quests will not be added... never ever (unless modders do it)
  • Events will be dynamic meaning that they will not require a server reset
  • The next month or two will see an increased focus on security
  • BE Anti-cheat detection will be far improved
  • Stable hive purge destroyed ALL unlimited magazines
  • Private shards on route to be deployed
  • Next week should have a great status report (vehicle images hint hint)
staan wat mooie dingen in.. vooraal dat de nieuwe engine voor Q1 2015 gepland staat.. en dat de voertuigen er toch heel snel aan komen :o horen we volgende week meer over

spartacusNLD wijzigde deze reactie 20-09-2014 02:26 (3%)

• spartacusNLD
wat vette actie gehad op een 1e person server.
met 3 man op NW airfield flink huisgehouden.. het is door paul ook opgenomen dus daar zal nog wel een youtube filmpje van verschijnen binnenkort :)

we zijn de kant van het tentenkamp de airfield op gekomen, vrijwel direct meteen contact met enemy players.
2 kills gemaakt:

precies een kill kunnen maken net voor de server restart:

nog iemand van een wacht huisje afgeschoten:

en deze stond zeker 30 seconden op een zombie in te hakken zonder hem neer te krijgen.. ik had en uit zijn lijden verlost:

en deze 2 wouden de ATC binnen komen.. hebben ze ook niet overleeft:
hieronder staan ze nog half rechtop.. zij zijn echter al wel heel erg dood :+

was leuk deze middag mensen :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 20-09-2014 14:36 (4%)

• WietKop
quote:
-Moondust- schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 21:58:
De M4 was niet weg, maar alleen te vinden bij helicopter crashsites (met de rook). Op zich wel logisch dat er geen M4's te vinden zijn in een Russisch landschap behalve bij Amerikaanse helikopters die zijn neergestort.
Is dat effectief met rook? Want ik heb er er nu al 2 gevonden zonder rook en slechts een broek gevonden...

Valt trouwens ook op dat op de server van Dutch Gaming Fun Clan iedereen een schietgrage vinger heeft!

De ene keer was ik bijvoorbeeld met een Hollander aan het praten bij NWAF, z'n vrienden komen af: BOEM ik krijg een kogel, antwoord is dan 'oh sorry hoor "ik heb gemist""... Ze gaven me wel wat morphine maarja...

Wat later ging ik dood en spawnde ik in m'n onderbroek bij Vybor??? Ik loop naar het stadje, kom een groepje Hollanders tegen, begin in het Nederlands te praten, alles ging lekker smooth totdat die ene vent commando's begon te geven en ik antwoordde dat ik z'n bitch niet ben => dood.

Wat zie ik er overigens cool uit nu! 8)

Iemand die met een Belg wat wil rondtoeren?

PS: @ video hierboven van 'Slachtpartij', h5 mannen! Iedereen doodschieten zonder nul communicatie! Petje af! :?

WietKop wijzigde deze reactie 22-09-2014 03:22 (67%)

• spartacusNLD
quote:
WietKop schreef op maandag 22 september 2014 @ 03:00:
PS: @ video hierboven van 'Slachtpartij', h5 mannen! Iedereen doodschieten zonder nul communicatie! Petje af! :?
vliegvelden zijn PVP area's.. zoals moondust aangeeft is het ''kill or be killed''
daarbuiten probeer ik iig gewoon andere mensen zoveel mogelijk te ontwijken.
quote:
voor wie t verschil niet snapt: YouTube: Holland vs the Netherlands

kwam deze gisteren op NE airfield tegen :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 22-09-2014 12:15 (37%)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:41

Erasmo

Laadpaaljager

quote:
spartacusNLD schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:43:
[...]

vliegvelden zijn PVP area's.. zoals moondust aangeeft is het ''kill or be killed''
daarbuiten probeer ik iig gewoon andere mensen zoveel mogelijk te ontwijken.

[...]

voor wie t verschil niet snapt: YouTube: Holland vs the Netherlands

kwam deze gisteren op NE airfield tegen :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah da's een mooie voor als er een onwetend iemand inzit en naar buiten komt;
g

Doet iets met stroom en motors

• spartacusNLD
quote:
TgR_KILLER schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:48:
Maar hoe ga jij ermee om dan?...

Ik heb geen idee wat ik ermee moet xD ik wil een spel spelen.. niet 1.5 uur wachten tot mijn char uitgehongerd is en dood gaat.. das geen spel meer..

Ik had arma 2/3 moeten kopen en de mods moeten spelen ipv SA kopen :( maar ja geld is nu al uitgegeven.
doe er max 40 min over om gear te vinden denk dan aan:
- warme kleding
- voedsel
- rugzak

als je spawned is het belangrijk dat je weet waar je bent daarvoor gebruik je: http://dayzdb.com/map
als je weet waar je bent is het eerst belangrijks dat je zsm naar een stad of groot dorp gaat.. daar ligt nou eenmaal de meeste loot. daar vind je altijd wel wat je nodig hebt om lang te kunnen overleven.

waar je de beste loot vind kan je hier vinden: http://dayz.gamepedia.com/Loot

hier vind je nog wat algemene info: http://dayzdb.com/guides/general

in de avond kan je langskomen op onze teamspeak server: ts.bug-community.com
en je kan mij toevoegen op steam: [GoT]SpartaNLD

en voor dat je het weet heb je zo een char:

dayz is wel een spel waar je wat moeite en tijd in moet stoppen, doe je dat niet dan wordt t niks en is t idd super saai :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-09-2014 12:54 (9%)

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True