Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:44
quote:
LongBowNL schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:10:
Ik weet niet of deze site al was gepost: http://rtainc.co/dayz
Hier kan je je hardware invullen en dan komen er een paar instellingen uitrollen.
Let wel op! -winxp optie kan crashes veroorzaken
WTF!! Heb al zoveel dingen geprobeerd, niks hielp.
Nu heb ik ineens 70-100 FPS in cherno, ik kan het bijna niet geloven :D

Steam - BFV - Apex

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-05 15:08
quote:
Damienx2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:45:
Ik weet niet of ik nu gewoon de verkeerde servers kies of gewoon pech heb, maar sinds de nieuwe patches heb ik NIETS meer kunnen vinden. Niet bij guardhouses, politiebureaus etc... Of moet ik toch de patchnotes gaan lezen en zien dat er daar niets meer spawned? ;)
Loot die weggehaald wordt spawned op een gegeven moment weer, alleen is het zo dat er volgens mij een x-aantal tijd niemand op de plek geweest moet zijn. Dat is in de kustplaatsen nogal lastig omdat daar veel mensen spawnen. Ook wordt de loot als het respawned verdeeld over de kaart. Je best bet is dus om zo snel mogelijk het binnenland in te trekken. Bijvoorbeeld: in Svetlojarsk (helemaal noord oosten aan de kust) kon ik amper wat vinden, maar één klein dorpje verderop heb ik vrij snel wat goed spul gevonden.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-05 20:05
Loot distribution is al gefikst. Nu nog de grafische engine. :)

Anyway, verhaaltijd:

Ik dacht ga een keertje lone-wolf spelen. Ik was al een beetje gegeared in 1st person, onderweg naar NWAF hoor ik een punch-geluid. You are dead. (Kan dat trouwens of ben ik weer een cheater tegengekomen?)

Respawn in Svetlo, kom iemand tegen die mij wat eten geeft. Wat aardig! Ik buig voorover om het op te pakken. Pikhouweel in mijn hoofd. You are dead.

Respawn in Svetlo. Mooi, kan ik even wraak nemen op die gozer. Kom bij hem aan, heeft hij net iemand met een pistol vermoord. You are dead.

Respawn in Cherno. Gelukkig, ver weg van die gek. Ik vond een barrel in een construction site even een flare naast gedumpt, waarom niet. Ik vind een blikje drinken, kijk nog even rond voordat ik hem opdrink. Drink hem lekker op in de deuropening, in eens een gozer met een rifle. 1 schot, mis. 2de schot. You are dead.

Toen was ik het KoS wel even zat...

• Luuk1983

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Crusader
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-05 18:11

Crusader

Arc Nature

quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:54:
[...]

In dit geval waren het gunshots die van andere players kwamen en niet van één van ons drie ;)
Ach ja, blijft alpha :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Luuk1983
quote:
GluonC schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:58:
Mijn blauwe tent staat nu dus boven Sinistok, hij staat er gelukkig nog steeds. Waar moet ik zoeken voor car tents of military tents? (als ik alleen speel, speel ik altijd op private servers) Een car tent heb ik btw nog nooit gevonden, military tent wel een keer, maar die was de volgende dag alweer weg.
Bedankt voor jullie tips, het zoeken naar een juiste plek is nog moeilijker als ik dacht. Ik heb gister bijna een half uur lopen zoeken in de bossen boven Sinistok voor een geschikte plek. Maar zoals Luuk al zei, nu moet ik dus wel steeds een flink stuk lopen naar mijn tent. Er liggen ook nog niet zo'n waardevolle spullen in, want als ik alleen speel, speel ik meer als een survivalist.
Het klopt, het zoeken naar een goede plek is ook heel erg lastig. Heel veel stukken bos zijn veel te open om tenten neer te zetten, je moet precies de goede plek vinden die niet op looproutes ligt en dat is nog niet zo makkelijk nee. PuddingBoy en ik hebben in de loop van de tijd een plek of 6 gevonden die geschikt zijn voor kampen. We hebben daar vaker kampen gehad die meerdere weken gestaan hebben.

Car tents en military tents spawnen ook in de flatgebouwen. Je moet een beetje geluk hebben.

Overigens, car tents and military tents hebben een grote inventory, maar als je de standaard UI gebruikt van Day Z kan je niet scrollen en kan je dus niet alle inventory slots gebruiken. Je moet de nieuwe UI gebruiken (opstart parameter in Steam instellen met -newui), dan kan je alle slots gebruiken. Let alleen op dat je dan geen statusinformatie van je poppetje te zien krijgt met de new ui.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
Bizar toch eigenlijk hoe ver het gaat met cheaten. Het verbaast mij elke keer weer dat mensen geld willen betalen om te cheaten. In een spel waar je ook 'echt' geld kan verhandelen kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar een spel als Day Z? Gewoon omdat het kan ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
It's happening! De Experimental is uit: https://www.reddit.com/r/...s/4hv8yy/060_exp_release/

• Luuk1983
quote:
Klitse schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Ze doen inderdaad wel wat, maar het punt is dat het allemaal zo langzaam gaat.
Paar punten op een rij:

- De game heeft meer dan 5 miljoen opgeleverd bij de release.
- Ze betalen hun developers ongeveer minimum loon.
- De game zit vol met gamebreaking bugs
- Bugs worden niet permanent opgelost maar er wordt naar tijdelijke snelle oplossingen.
Voorbeeld: Choppercrashes spawnen geen guns meer omdat mensen een manier hadden gevonden om het te lootcyclen. Simpele oplossing zou zijn om choppercrashes maar 1 x iets te laten spawnen. Maar nee, ze verwijderen gewoon de guns van de choppercrash. Hetzelfde hebben ze gedaan met de jailbuildings.
- Ipv bugs oplossen zijn ze druk bezig met wolven. Prima idee natuurlijk, maar ik heb liever dat ze de (gamebreaking) bugs eerst oplossen.
- Er wordt niet naar de community geluisterd. Weaponsway bijvoorbeeld. De weaponsway in game is compleet onrealistisch. Weaponsway is natuurlijk een mooi mechanisme, maar de hoeveelheid sway is absurd.

Dit zijn zo maar een paar redenen waarom zo veel mensen kritiek hebben op het development van DayZ.
Ik snap de kritiek ook zeker. Maar je spreekt jezelf soms ook tegen. De reden waarom ze bijvoorbeeld ervoor kiezen om bijvoorbeeld voor de jail houses en de crash sites voor de 'quick fix' te gaan, is prioritering. Ik heb liever dat ze aan de render, audio systeem, animatie systeem etc werken dan aan een exploit die veel makkelijker tijdelijk uit te zetten is. Ook bijvoorbeeld de systemen voor het spawnen van loot, zombies etc is al drastisch op de schop gegaan. Dat was ook niet iets wat 'zomaar' even gedaan is. Ook speelt natuurlijk mee dat er al een hoop spelers zijn en ze daarom altijd een zo speelbaar mogelijk spel willen hebben op de stable branch. Dingen uitschakelen kan soms een quick fix zijn. Maar het blijft prioriteiten stellen En soms is het introduceren van iets nieuws ook eerst een stap terecht ten opzichte van het oude om vervolgens verder te gaan. De central loot economy was in het begin een ramp, maar is in de tussentijd zeer regelmatig getweaked tot wat het nu is.

Ook moet je je denk ik realiseren dat er best nog wat legacy systemen in het spel zitten en zaten, waardoor het voor sommige elementen in het spel de moeite niet is om er druk mee bezig te gaan voordat het achterliggende systeem veranderd is. Zo is het al heel lang een issue dat het spel zo houterig speelt en dat animaties je personage gijzelen totdat de animatie afgelopen is. Dit hebben ze tijdelijk opgelost door acties te kunnen cancellen, maar uiteindelijk moet het nieuwe animatiesysteem de echte oplossing bieden. Maar ik verwacht dat het nieuw animatiesysteem ineens een gigantische stap vooruit zal zijn. Ja natuurlijk zal het nieuwe systeem ook in het begin bugs hebben die het oude systeem niet had, maar uiteindelijk zal dat beter worden.

Dat er soms dingen gedaan worden die onlogisch lijken qua prioriteit ben ik het met je eens, maar er werken natuurlijk meerdere teams aan het spel die allemaal hun eigen expertise hebben. In het begin heb ik wel vaker gelezen dat mensen het stom vonden dat er steeds nieuwe kleding en items toegevoegd worden aan het spel, terwijl er echt breaking bugs in het spel zaten. Ik neem aan dat het moddeling team en het animatieteam echt andere mensen zijn dan die aan de engine werken.

Dat het lang duurt ben ik wel met je eens, maar ik volg de blogs en ik zie toch echt dat ze nog steeds heel druk bezig zijn en er telkens nog veranderingen plaats vinden, waarvoor ook enkele ingrijpende veranderingen op achterliggende systemen. Ik heb dan ook totaal niet het idee dat we afgezet zijn toen we het spel in de early access kochten. Ik hoop in ieder geval dat het nieuwe animatiesysteem een groot verschil gaat maken qua bespeelbaarheid. De bugs in het spel vind ik op zich best wel meevallen in 0.60. Ik heb al honderden uren in het spel zitten, terwijl het eigenlijk best gaar is geweest, maar op één of andere manier kom ik toch terug vanwege de unieke sfeer en het gevarieerde landschap. Nou hopen dat ze een beetje tempo maken met alles!

Just my 2 cents.

• Luuk1983
quote:
Damian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:34:
Ik ga toch binnenkort maar weer eens spelen ;)

Luuk weer zin in een rondje?
Als 0.61 op stable uit is denk ik dat ik wel weer eens een rondje ga wagen. In de loop van de tijd zijn een aantal steden aan de kust die er vanaf het begin al in zaten op de schop gegaan en heringericht. Ik herken sommige plekken nog amper, daar moeten we verandering in brengen ;)

• Luuk1983
quote:
beebie121 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:47:
[...]

heb je het nog een beetje gespeeld Luuk?

Ik heb maandag even gespeeld.
de geluiden zijn wel cool.

En de geluidsbug lijkt nu wel helemaal weg.
Nee nog niet. Ik heb niet zoveel tijd en wat ik aan tijd heb besteed ik even aan VR ;) Dus als Day Z goed via VR te spelen is, dan begin ik meteen weer haha

• Luuk1983
quote:
beebie121 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:52:
[...]
Wat je het beste kan doen is een zombie opsluiten. dus huisje in, zzombie komt je achterna, en dan snel de deur dicht slaan.
Persoonlijk vind ik dat de grootste ergernis met deze update. Het niet kunnen outrunnen van zombies.
Daarom speel ik ook ff niet meer totdat de volgende patch is geweest met een fix hiervoor.
Ik heb nog een dubbel gevoel hierover. Day Z is natuurlijk een zombie survival game en eindelijk zijn zombies in steden een 'force to reckon with'. En dat is best goed gedaan. Je kan nu niet zomaar meer even een stad inrennen voor spullen. Het vergt nu veel meer opletten en sluipen en dat vind ik best leuk. Ik ben het wel met je eens dat het irritant is dat je niet sneller kan rennen dan een zombie en je min of meer genoodzaakt bent om de confrontatie aan te gaan als ze achter je aanzitten. De zombie in een huis opsluiten of over een paar hekken springen kan al helpen. Maar ik heb - zelf met behoorlijke gear - nog nooit zoveel bandages nodig gehad omdat ik regelmatig door zombies gemept ben.

Wel is het zo door het brakke animatiesysteem dat het erg lastig is om een zombie met bijvoorbeeld een bijl goed raak te slaan. Hopelijk dat het nieuwe animatiesysteem dat gaat komen alles een stuk soepeler laat spelen. Maar het feit dat er meer zombies zijn en het moeilijker is om door steden te lopen is goed denk ik!

• Luuk1983
Cool, ze hebben bij Bohemia een interne Milestone bereikt: een versie van Day Z waar ALLE legacy-systemen uit zijn en die alleen nog maar van de nieuwe systemen en script engine. Er zullen vast nog een berg bugs in zitten, maar ik ben heel benieuwd naar die versie! https://forums.dayz.com/t...l-milestone-road-to-beta/

• Luuk1983
De afgelopen tijd weer een paar keer Day Z 0.62 gespeeld met een vriend van me en weer leuke avonturen beleefd. Ook heb ik een aantal observaties die ik met jullie wil delen.

Het eerste wat opvalt is toch wel de beperkte hoeveelheid loot. Misschien hebben we pech op de server en is er ergens een loot pile te vinden, maar de overige hoeveelheid loot is zeer matig. Kledingstukken vallt nog wel te vinden, maar zelf de (basis)rifles zijn nagenoeg niet te vinden. Ook moet je echt van de natuur leven, want blikjes ga je ook amper vinden (wel altijd even in kleding kijken, want kleding kan met blikjes spawnen).

We zijn vanuit het zuid-oosten helemaal naar Tisy military base in het noord-westen gelopen, dus het is niet dat we maar een klein stukje gelopen hebben. Zombies zijn wel echt een ding geworden in de grote steden. En dat is voor dit spel positief. Op werkelijk elke hoek van de straat staan zombies en die lopen ook nog rond. Zombies met een bijl neerhakken is wel goed te doen, hoewel ik het idee heb dat ik weer vaker dan eerst geraakt wordt. Schieten in een grote stad is heel erg gevaarlijk. Alle zombies in de omtrek komen dan op je af en dat zijn er best wel wat.

In Tisy hebben we een auto gevonden (4x4 lada) waardoor we wat sneller verder hebben kunnen ontdekken (totdat mijn maat de auto aan puin reed). Zo zijn er op meerdere plekken military checkpoints bijgekomen, met name op hoofdwegen die de map in en uit gaan. Ook is de hele westkant van de map veranderd. Ik heb 500+ uren in het spel zitten, maar er zijn gewoon hele stukken die ik niet meer herken. Wel is het een positieve verbetering, de natuur in het westen is echt heel erg mooi. Zeker het stuwmeer wat er ligt. Sommige stukken zijn alleen nog wat steriel, alsof het nog niet helemaal af is, of dat er oude textures ofzo gebruikt zijn.

Onderweg daar naartoe zijn we ook nog een tentenkampje tegen gekomen van 4 pristine military tents. We hebben daar allebei een AK, M4 en SVD aan overgehouden met een hele berg ammo en magazines! Qua wapens zijn we nu dus volledig voorzien. (Sorry als het jouw tenten waren ;))

En die wapens waren nodig toen we voor het eerst door wolven aangevallen werden. Man man, wat zijn die beesten vervelend en snel! Als je geen guns hebt ben je per definitie de sjaak. Het kan natuurlijk aan mijn richt-kunsten liggen, maar ik heb bijna een hele dubbele STANAG magazine van 60 er doorheen geschoten om al die wolven om te leggen!

Het treinspoor loopt nu de hele map rond en er is een groot treinstation met meerdere sporen in Zelenogorsk (zuid-westen) bij gekomen. De military base die al in Zelenogorsk zat is aangepast en geïntegreerd met dat treinstation/rangeerterrein. De sfeer vond ik erg goed! Je kan goed zien dat de oudere steden echt van mindere kwaliteit zijn dan de nieuwe dingen die ze op de map maken.

Al met al weer een leuke ervaring, vooral omdat er zoveel nieuws te zien was. Nu proberen de auto weer aan de praat te krijgen zodat we verder kunnen gaan verkennen ;)

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-05 10:46
Een nieuw status report (12 december)

Er komt een eindejaars video over de voortgang dit jaar en waarschijnlijk ook een vooruitblik. Verder zijn ze nog steeds druk bezig met 0.63. Niet heel veel nieuwe dingen.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
Ik kan er gewoon niet meer inkomen, vind de game veel te traag geworden. Je moet heel veel lopen langs de kust, honderden huisjes checken om vervolgens nergens normale loot te vinden. Die paar keren dat ik het weer eens geprobeerd heb kwam ik nooit zo ver dat je een keer een spannend vuurgevecht hebt ergens in het midden van de map.

Persoonlijk vind ik de richting van realisme die ze hebben gekozen ook de verkeerde. Tot op zekere hoogte maakt het de game uniek en uitdagend, maar ze zijn wat mij betreft veel te ver doorgeschoten. Het is allemaal zo sloom en omslachtig geworden bijv. met reloaden en het craften, dat gaat echt nergens over. Totaal niet intuitief met dingen in je handen nemen of op je rug of in je backpack plaatsen, dat onnodige gedoe met kogels uit de verpakking halen e.d.

En dan spawn je net in de regen en begin je gelijk al met meldingen dat je doorweekt bent, honger en dorst hebt en dan maar langs al geloote huisjes lopen. Dan moet je maar weer een andere server zoeken die het liefst day-time heeft, acceptabele ping en dan ook nog redelijk wat mensen. Die servers zijn niet eens te vinden vaak.

Heel jammer, ik vond de Arma 2 mod zoveel malen beter wat dat betreft, die sfeer was geweldig. Daar had je ook soms een moeilijke start, maar ondanks de bugs was het wel te doen en was de gameplay gewoon erg goed.

• SpudNL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-05 16:11
Zit hier al een poosje mee te lezen, moest deze even delen met jullie:

DayZ singleplayer (mod/missie), voor .63, verwacht er nog niet te veel van!

https://github.com/Arkensor/DayZCommunitySingleplayer

Als je de stress-test branch hebt gedownload moet je deze kunnen proberen. Heb je toch al even kunnen proeven van de .63 build.

• Luuk1983
Weer een nieuwe Day Z update: https://dayz.com/blog/status-report-11-september-2018.

Mogelijk interessant:
Now I have something that many of you probably don’t expect yet, but we want to see things move along at a faster pace there so we can get feedback: We've decided to release the DayZ 0.63 Server Files before BETA, and currently, we'd like to make them available to all DayZ players within the next week. Everyone will be able to download the Server Files for free on Steam under the tools section, and from that moment, everyone will be able to host a DayZ server on their own. I think that with the release of Server Files, we will see a much broader variety of server setups and community made game modes and while the full modding tool-set won’t be available before BETA, I think you guys have already figured a lot of the stuff out.

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-05 20:30
NL Windmills |Airdrop|Vehicles+|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Chopper+

Als je zoekt op Windmills bij community servers vind je deze. Of je kunt direct connecten naar 145.131.32.135:2302

Edit discord toevoeging: https://discord.gg/cn6Dfuk

Houd er rekening mee dat je DayZ opstarten met de volgende mods: DayZ Plus, Weapon Redux en Unlimited Stamina.

Nadat voor deze mods hebt gesubscribed in de steam workshop, kun je deze initieren via de DayZ launcher. Rechtermuisknop op Dayz in je steam library -> dayz launcher. Daar zie je een tabblad mods.

Wij hebben de server enigzins getweaked. Minder moeizaam het veld over, door het stamina aan de passen. En de andere mods brengen meer diversiteit aan in het wapen arsenaal. Onder andere de Lee Enfield en de M14 zitten er weer in.

Verder hoef je bij ons ook niet 12 uur auto onderdelen te zoeken. De auto's die je vind, zijn heel.. Oh! En de server loopt bij ons continu een cycle door van 08:00 tot 18:00, en begint dat weer opnieuw. Geen nachten dus, maar wel schemering (dusk/dawn). :)
-Moondust- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:22:
[...]

Voorheen kon je weinig instellen op een server. Is dat veranderd? Welke mogelijkheden hebben server owners nu? In hoeverre kunnen ze het spelplezier bederven?
Hierboven een greep van wat je kunt doen. Ik zie het overigens als het spelplezier bevorderen i.p.v. bederven. Er zijn altijd nog genoeg vanilla/unmodded servers van Bohemia zelf waar men op kan spelen.

Ik heb helaas ook gewoon geen tijd meer om hele dagen te DayZen (lees huisje,boompje,beestje). Ons uitgangspunt in de server is om de beleving wel te behouden maar net wat meer shortcuts te implementeren (iets makkelijker gearen en sneller een vervoersmiddel ipv de hele middag rennen).

• Luuk1983
NoFearCreations schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Blijf nog steeds interesse in dit spel hebben, maar heb het niet meer gespeeld sinds een gecrackte 0.4x server. Hoop dattie ooit is een keer voor een 10/15€ te vinden valt, huidige prijs is hij niet waard. Zelfs de 23€ in de steamsale niet.
Dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken. Ik vond het spel al het geld waard in de brakke toestand waarin het was en nu helemaal. Er is iets aan de sfeer in Day Z wat naar mijn mening ongeëvenaard is. Ja als je objectief gaat kijken waren er (en zijn er) wat dingen mis waar je over kan klagen, maar toch heb ik honderden uren in het spel zitten. Maar ik snap het ook goed als je het de moeite niet waard vind. Het moet sowieso je spel zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het leuk is om een basis te gaan bouwen, daar heb ik nu wel zin in gekregen. Op experimental schoot dat niet op omdat de servers te vaak gereset werden en je alles kwijt was.

• Matthias87
Handig om erbij te melden. 1.0 is 'slechts'een label. Het is bijzonder dat ze het zo uit de doeken doen terwijl er nog grote gebreken zijn. Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt. Daar wordt momenteel een groot reddit topic aan gewijd:

https://www.reddit.com/r/...nce_dayz_just_a_reminder/

Verder zal de prijs ook omhaag gaan met de release. Houd hier rekening mee als je het nog aan wilt schaffen:

https://www.reddit.com/r/...e_raised_after_10_launch/
beebie121 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:28:
DayZ komt op 13 december uit early acces.
precies 5 jaar na start van de open game.

@Hierboven moet je betalen om een server te maken> Of kan je deze zelf opzetten? het is al superlang geleden dat ik DayZ heb gespeeld. Zal het binnenkort eens weer installeren.
Je kunt zelf een server installeren via Steam. Dit kun je vinden onder "Library" -> "Tools" -> "DayZ Server".

Matthias87 wijzigde deze reactie 11-12-2018 11:16 (31%)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het is nog steeds een heikneuter spel zeg, server browser, werkt voor geen meter, official maps is gewoon op de gok een aanklikken en kijken of je er in komt.Zonnetje? nee hoor donker. Full? nee hoor, ruimte voor alle 4. Low pop? nee hoor 20 wachtende voor je. Zoeken op naam dan? nee hoor, ip dan? nope.
Zit je eindelijk in een server, reboot die na 5 min. en nog een keer na 20. Werd het net licht? well screw you, back to pitchblack you go! en uiteraard die flare in je hand, die ben je kwijt, want straks zou je nog wat kunnen zien! :F |:(

Omdat je dan weer voor de zoveelste keer in het donker spawned dan maar een community server. Zijn er overigens 10x zoveel van als official, bijzonder maar waar.
Daar wel ok qua licht en niet om de 5 min een reboot van de server. Maar als het werkt, dan is het wel weer tof, zombies neerklappen, looten en begin van de basis bedenken en waar die komt.
Het blijft een unieke ervaring maar zolang de official servers een aardappel zijn met 2 draadjes, gaan ze geen grote player base meer opbouwen...

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 17-12-2018 00:08 (22%)

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• Matthias87
-Moondust- schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:22:
[...]

Hmmmm, ik werd net gekickt. |:(
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.

Edit:
Leuk nieuwtje. Afgelopen week gemigreerd naar een nieuwe server. Server performance is nu echt mega goed!

Matthias87 wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:37 (14%)

• -Moondust-
Matthias87 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:35:
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.
Ik reageerde vanuit mijn vroegere irritatie over constant gekickt worden omdat eigenaren van servers deze voor zichzelf wilden hebben en geen pottenkijkers duldden. Goed om te horen dat dat bij jullie geen rol speelt. Dank voor je reactie.

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Matthias87 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:01:
[...]

Ik ben persoonlijk ook fan van FPP. In pubg is het de enige mode die ik speel. Helaas is het in DayZ veel minder populair. En aangezien we zo een 140 euro voor die server betalen maandelijks, is het niet haalbaar om dit te gaan draaien.

De (dedi) server kan kwa resources wel meerdere servers tegelijk draaien, dus wellicht kiezen we voor FPP voor onze tweede NL Windmills server. Dan zal ik het je laten weten.
Hoi Matthias! Dutch hier, wilde net ook de de server posten. :*)

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt een het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• Luuk1983
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Dat deuren na een restart allemaal weer gesloten zijn is volgens mij al lang niet meer zo. Ik weet niet precies wat de huidige regels zijn, maar ik zou verwachten dat de deur status persistent zou zijn. Maar ja, dan zouden na een tijdje alle deuren altijd open moeten staan en dat is ook niet het geval.

• -Moondust-
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.
Ik speel naast public ook op Eldorado. Dat is een Duitse community server die extended stamina heeft maar dus geen no stamina. En ook hebben ze wat meer loot dan public servers maar dan vooral kleding. Wapens en kogels zijn net zo lastig te vinden als op public servers. Tot slot hebben ze geen trader wat het heel lastig maakt om tenten en andere rare items te krijgen. Ik vind dat zelf een pluspunt want als het te makkelijk is is er al snel weinig meer aan. De vreugde als ik een rare item vind is geweldig. :*)
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Ik tref ook geregeld open deuren aan van militaire gebouwen, maar meestal staan ze, of allemaal open, of allemaal dicht. Ik ben er vrij zeker van dat er iemand binnen een bepaalde tijd is geweest als ze open staan. Ik heb de indruk dat een herstart geen effect heeft op deuren en loot. Alles is zoals het was voor de herstart. Deuren veranderen wellicht van positie op basis van tijd en/of aanwezigheid van spelers.

• Luuk1983
Weer een paar avonden DayZ gedaan en dit zijn dingen die mij opvielen:
  • Grafisch vind ik het toch echt een sterk spel qua sfeer, dat blijft na honderden uren nog steeds zo!
  • Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan.
  • Hit detection en synchronisatie blijft echt een ding. Ik heb soms echt het idee dat ik door een zombie heen sla en 'm niet raak. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
  • Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
  • Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
  • Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
  • Base building heb ik nog niks mee gedaan, maar vereist nogal veel spullen.
  • Ik vind heel erg weinig tenten, we hebben nu na uren pas de eerste tent gevonden.
  • Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
  • Donker is ook echt donker! Hoewel patch 1.02 dit een klein beetje veranderd heeft zie je gewoon echt niks in het donker. Wel geven lichtbronnen als head torches een mooi effect. (PS. navigeren in het donker gaat niet altijd goed :P)
  • Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
  • Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 17-04-2019 11:51 (7%)

• -Moondust-

Een nieuwe start op een oud plekje (herken je deze nog @Luuk1983)?

Doodgaan is geen pretje in DayZ en daarom maar besloten vol in te zetten op een basecamp met voorraden. Dan kan ik na de dood van mijn karakter relatief eenvoudig weer snel de goede gear krijgen. Daarom een beginnetje gemaakt met een schutting en enkele gevonden barrels erbij gezet.

Daarna heel veel moeite gedaan om een auto rijklaar te maken. Het is toch wel erg handig als je je sneller kan verplaatsen. Er mist nog een portier en een motorkap maar voor de rest is deze Olga (nieuwe model sedan sinds v1.02) helemaal compleet. Vooral het zoeken van de wielen was een karwei, ondanks server hoppen in een geschikt gebied met veel garages enzo. Als je alles op één server zou moeten vinden is het een stuk lastiger.

Wat trouwens erg goed helpt bij het vinden van loot is het weghalen van de loot uit de gebouwen en het erbuiten dumpen wat je niet nodig hebt. Dat zorgt ervoor dat als je enige afstand van die plek hebt er weer nieuwe loot spawnt. Niet direct maar 10-15 minuten is vaak al meer dan genoeg. Erg handig b.v. op militaire compunds. Dan kan je rondjes maken en telkens nieuwe loot blijven vinden.

Maar goed, ik ben benieuwd hoelang mijn basecamp ongeschonden blijft, want de schutting ziet er tof uit maar als men binnen wil komen lukt dat altijd. Sterker nog, het is relatief eenvoudig om de muren aan de buitenkant te slopen met grof geschut. Alleen op community servers is het kunnen slopen van muren vaak uitgezet en zijn er ingewikkeldere cijfersloten die je niet zo makkelijk kan bruteforcen.

De komende tijd ga ik de muren van het basecamp afmaken zodat alles omheind is. Hopelijk kan ik ook wat tenten vinden want die lijken heeeel erg zeldzaam. Ik heb er tot op heden op public servers nog geeneen gevonden. Da's wel jammer, het moet niet praktisch onmogelijk zijn om bepaalde spullen te vinden. Ook zware wapens zijn erg zeldzaam maar met mijn vorige karakter had ik wel 2 M4's, dus onmogelijk is het niet. Het is voor de beste wapens wel belangrijk dat je naar noordelijke militaire terreinen gaat want in het zuiden vind je in principe alleen maar lichte wapens (SG5, FNX45, etc.)

Als iemand zin heeft om af en toe samen te spelen, wees welkom. Ik zoek meestal geen PvP-confrontatie alhoewel ik een firefight ook niet altijd uit de weg ga. Ik ben over het algemeen alles aan het uitproberen en veel loot aan het verzamelen.

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:20:
Echter, één ding valt mij heel erg op en heel erg tegen. We hebben een werkende ADA (voorheen offroad verhicle), zeg maar die Lada terreinwagen. Dat ding komt met pristine wielen amper wat stijlere onverharde wegen op. Voor een offroad auto is het en bethoorlijk baggerding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we iets niet in orde hebben qua motor ofzo waardoor dat ding geen vermogen heeft, maar we hebben verder geen waarschuwingslampjes branden of iets dergelijks en op het asfalt rijd het ding behoorlijk door.
Neehoor, er is niets kapot maar gebruik je wel shift tijdens het oprijden van heuvels? Shift geeft extra trekkracht, scheelt veel. Nog geen topwagen maar wel beter dan zonder. Verder moet je een beetje handigheid krijgen met tijdig schakelen.

Op welke servers spelen jullie? Ik op de publics van Multiplay. Die hebben een dag-nacht-cycle die x6 wordt versneld.

Zelf wat meer gevorderd met de bouw van het kamp. Helaas een bug waardoor ik de onderste helft van een schutting niet kan plaatsen, dus daar moet ik nog ff iets op vinden. Ben nu bezig met de tweede Olga. Alleen nog 3 wielen vinden en dan heb ik 2 werkende Olga's. Volgende prioriteiten zijn betere wapens en tenten. Waar heb jij die tent gevonden? En wat voor tent is het? De cartentent lijkt mij het handigste. Auto erin en lekker veel ruimte voor spullen.

-Moondust- wijzigde deze reactie 27-04-2019 21:54 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Moondust-

Het kamp vordert gestaag. Was door een bug ff lastig om alles omheind te krijgen maar dat is nu gelukt. Er zijn 2 poorten met een lock erop en 2 watchtowers die ik nog verder ga uitbreiden. Hout kap en zaag ik allemaal zelf want op zoek naar houtstapels is een crime. Hierdoor vliegen de hatchets, axes en hammers er doorheen maar ik heb er genoeg. De beperkende factor bij de bouw is vooral de hoeveelheid metal sheets die ik vind.

Voor de rest al aardig wat wapens (2 x M4, 2 x MP5, 1 x UMP45, 1 x SVD, 2 x FNX45) gevonden met genoeg ammo en accessoires. Het loont de moeite om vroeg in de ochtend te gaan zoeken op noordelijke military bases. Dan lijkt de kans het grootste dat je wapens treft. Als je wacht totdat er in de loop van de dag steeds meer mensen op een server komen dan zijn wapens al weg en spawnen er amper meer. Maar goed, dat is mijn indruk. De beide M4's heb ik vroeg in de ochtend (real life) gevonden op servers waar de hele nacht waarschijnlijk niemand op heeft gespeeld.

Nu de base aardig vordert en ik wat zeldzame wapens, kleding, etc. heb lijkt het me leuker en veiliger om de base te delen met andere geinteresseerde tweakers. Alle mooie goodies liggen er toch maare te liggen op de eerste dief. Met een groter team is er vaker iemand online en gaat het opbouwen van het kamp met tenten, muren, etc. wat rapper al heb ik geen verwachtingen. Just wanna share. Meld je even via een pb als je interesse hebt.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True