Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:10

Paprika

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44

Adanteh

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uael8EuEu1aRUhSKxrDw5Phr/full.jpg

Inleiding

Welcome to Chernarus. A 225 km2 open world post-soviet state and one of the areas hit by a new and presently unknown infection which has wiped out most of the world's population. You are one of the few who have survived and now you must search this new wasteland in order to fight for your life against what is left of the indigenous population, now infected with the disease.

Go Solo, team up with friends or take on the world as you choose your path in this brutal and chilling landscape using whatever means you stumble upon to survive.

This is Day Z - This is your story.

Trailer:

Wat is Day-Z?

"S.T.A.L.K.E.R., maar dan multiplayer"

Day-Z is een Zombie Survival Mod gebaseerd op Arma II: Operation Arrowhead. De gameplay is volledig gefocust op overleven. De ontwikkelaars hebben ervoor gezorgd dat dit absoluut niet makkelijk is: je begint met een wapen aan de rand van het te verkennen gebied, maar voor de rest heb je geen enkele begeleiding wat betreft gameplay. Er zal moeten worden gezocht naar (veelal schaarse) items waaronder:
  • Wapens
  • Munitie
  • Water
  • Eten
  • Locatiebepalende items (Verrekijkers/Kaart etc)..
  • Licht (Flares, zaklampen, breaklights)
  • Vertrouwen
Gedurende de game ben eigenlijk fulltime bezig om deze items te verzamelen op een gebied van 225 vierkante kilometer. Alleen..... je bent niet alleen. :) Je deelt de wereld namelijk met tot 70 andere spelers. Ook zij proberen te overleven in Chernarus en zullen daarom op zoek zijn naar dezelfde items als jij. Daarnaast is er een belangrijk ander probleem: Zeds! Zombies zijn er in overvloed, en allemaal zijn ze er op uit om jou te verorberen. Groot verschil echter met de zombies in games als Left 4 Dead is dat de zombies in Day-Z heel snel zijn! Daarnaast zijn ze ook nog eens enorm gevoelig voor geluid, dus als ze je horen rennen of schieten zullen alle zombies in de buurt op je af komen.

Day-Z is momenteel nog in Alpha-stadium. Er missen nog een aantal zaken en zijn er nog een aantal onopgeloste problemen.

Gameplay

Wanneer je de game voor het eerst start valt een ding gelijk op. In tegenstelling tot andere games die grote stukken grond bestrijken begin je zonder orientatiemogelijkheden als kaart of kompas en ook je startitems zijn zeer beperkt. Een pistool, een rol verband en een klein beetje eten en drinken, dat is het wel. Een doosje painkillers, een rol verband en een zaklamp, dat is het wel. Wil je meer, dan zul je de dorpjes en gehuchten die Chernarus rijk is moeten afstropen op zoek daarnaar. Met goed zoeken zal je in huisjes de eerder genoemde items wel kunnen vinden, maar verwacht geen weelde aan items bij de eerste de beste deur die je opentrekt.

Als 'realistische' survival game moet je in Day-Z met een aantal basale zaken rekening houden. Dit houdt in dat er moet worden gedronken en gegeten, en dat je doodbloedt aan verwondingen als je het bloeden niet stelpt met verband. En misschien wel het belangrijkst: doodgaan betekent ook echt doodgaan! Na je dood kan je opnieuw starten op het eiland, maar dit doe je wel zonder alle eerder verzamelde items vanaf een nieuwe willekeurige locatie op de map.

Een groot deel van de game ben je bezig met verzamelen van overlevingsspullen, en het ontwijken van de zombies. Je bent hier niet alleen in! Anderen willen ook graag overleven, en zullen net als jij hiermee bezig zijn. Dat maakt dat de interactie tussen spelers veel verschillende kanten op kan gaan. Sommige spelers zullen samenwerken, wat groepsvoordeel kan bieden, maar tegelijkertijd ook maakt dat je resources zult moeten delen, of dat je eerder wordt opgemerkt door zombies. En uiteraard zullen er ook spelers zijn die het makkelijker vinden om anderen het zware werk voor ze te laten doen: gezien de PvP natuur van de game zijn dieven/bandieten eerder regel dan uitzondering. Er zijn geen regels of beperkingen op dit vlak, dus deze interactie kan enorm divers zijn.

De interactie met andere spelers vindt voornamelijk plaats via in-game VOIP: dit systeem is zo opgebouwd dat de standaard communicatie alleen locaal en directioneel is. Als je een andere speler ziet waar je iets van wilt kan je er dus voor kiezen om zijn kant op te roepen om je aanwezigheid aan te kondigen. Het betekent ook dat als je al met een groepje samen bent en je niet zacht genoeg praat, je kan worden opgemerkt door zombies, of misschien erger: andere, minder vriendelijke spelers. Überhaupt is het zaak om op te passen met wat voor geluiden je maakt: pistoolschoten kunnen van ver worden gehoord. Andere spelers evenals zombies kunnen hierop reageren.

Hetzelfde geldt voor de zichtbaarheid van spelers. Met een maximale zichtsafstand van een kilometer kan je dingen al van ver spotten, inclusief andere spelers. Dat betekent dat zij jou ook van verre zien aankomen. Je levensverwachting kan enorm toenemen als je ervoor kiest om jezelf te verhullen in bijvoorbeeld bosranden in plaats van rond te rennen door een open veld. Ook licht kan daarbij een enorme probleemfactor zijn: vooral 's nachts ben je vanaf die kilometer afstand zichtbaar als je onvoorzichtig met je zaklamp of flare om je heen schijnt.

Systeemeisen

Processor: Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Noob guide starts here!

Ten eerste is de installatie nogal wat gedoe en kan er nogal wat fout gaan. Lees alsjeblieft dit verhaal gewoon goed door en gebruik Google als iets niet werkt. Daarnaast staan er wat linkjes verder naar onder. Als je even de moeite neemt om een uurtje wat noob guides door te lezen scheelt dat al heel veel frustratie voor jezelf en voor anderen.

Installatie

Je hebt voor DayZ het volgende nodig: ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. ARMA 2: Combined Operations is niks meer dan een combopack. Het is dus géén losse game! ARMA 2: Free kan je ook gebruiken (Dan heb je nog wel steeds ARMA 2: Operation Arrowhead nodig. Qua prijs scheelt het weinig en ARMA 2: Free kan nog wel eens problemen opleveren als je 'normale' ARMA wilt spelen (Domination in Operation Arrowhead is het populairste, maar voor de meeste servers heb je ook ARMA 2 nodig in verband met wapens en voertuigen).

Algemene installatie
Algemene installatie moet gewoon iedereen doen. Dan kun je kiezen voor de handmatige installatie die misschien wat moeilijker is, maar dat maakt alles wel veel duidelijker. Die SixUpdater werkt verder prima, maar we zitten hier op Tweakers dus zou je je moeten schamen als je zo'n programma gebruikt ;)
  • Installeer ARMA 2 en Operation Arrowhead beide (Ook op steam zijn dit losse games).
  • Start na de ARMA 2 installatie de game even op (Voor het register).
  • Start na de Operation Arrowhead installatie de game even op (Voor het register).

Handmatige installatie
  • Download de DayZ files (Torrent is het makkelijkste) of gebruik de DayZ installer
  • Zorg voor de volgende structuur <Arrowhead map>/Addons/@DayZ/<Hier die files> (DayZ installer doet dit zelf, maar het is altijd handig om te weten waar de files staan)
  • Download de beta patch (Beta versies zijn backwards compatible, vaak staat de precieze beta versie wel in de server naam)
  • Install de beta
Nu zijn er meerdere dingen die je kunt doen:
  • Je kunt gewoon de beta opstarten (Met een vrij eenvoudige shortcut) en dan in-game @DayZ aanvinken.
  • Ik zou ook een shortcut kunnen geven die je kan knippen en plakken, maar het nadeel is dat dat allemaal afhangt van de installatie locatie en je hebt geen enig benul wat je nu aan het doen bent.
  • De laatste optie is een programmatje gebruiken waar je alles netjes aan kunt vinken
Ik werk de laatste optie verder uit, omdat dat duidelijk voor iedereen is (En leer je ook meteen hoe je andere (groepen) mods kunt instellen
  • Installeer ARMA II Launcher
  • Ga naar Launch Options tab en geef je ARMA II, ARMA II: OA en Beta locatie (Arrowhead/Expansions/Beta/) aan
  • Vink het volgende aan: Run Beta, No Splash Screen, Default World -> Empty, CPU Count (Aantal cores)
  • Voeg bij Additional Parameters toe: -exThread=**. Op de plek van de sterretjes doe je aantal cores * 2 - 1 (4 cores is dus 7 invullen)
  • Ga naar Addons tab. Creér een nieuwe groep (Naam maakt niet uit) en sleep DayZ daar naar toe en vink de groep aan (Als je andere mods hebt die je gezamelijk op wilt starten kun je dus gewoon een groep maken en daar alle vereiste mods aan toe voegen)
  • Rechtsonder zet je Game Version op ARMA II - CO.
  • Bovenin kan je dan op Create Shortcut klikken
Omdat de Steam overlay verdomme handig is (Lekker typen, lekker mensen laten zien dat je DayZ aan het doen bent, lekker screenshots maken, lekker in-game browser map als je geen tweede scherm hebt) kun je DayZ als non-steam game toevoegen.
  • Ga in Steam naar Library -> Steam -> Add a non-steam game
  • Selecteer Arma2oa.exe (De gewone file, niet de beta file)
  • Zoek hem in je Library op en doe rechtermuisklik->Properties
  • Bij naam verzin je zelf maar iets
  • Target en Start in kopieer je gewoon vanuit de shortcut die je met de Arma 2 Launcher hebt gemaakt
Zoals je ziet kun je dus de hele Arma 2 Launcher ook skippen, maar als je een gemixte install of iets dergelijks hebt of andere mods dan word het onmogelijk om zelf een shortcut te creeëren.

Auto-updater installatie (je-hebt-geen-idee-hoe-het-werkt)-manier
  • Download Six Updater
  • Start SixLauncher op
  • Schakel naar DayZ
  • Selecteer de server waar je wilt spelen
  • Klik op Update en dan joinen maar
Lingor Installatie
Anoniem: 408317 in "[PC] Day-Z (Arma II Mod)"

Troubleshooting

Help, hij doet het niet!
Kijk even of je de juiste game versie hebt (Staat in de server titel) en controleer je beta versie ook. Beta versies zijn backwards compatible, maar af en toe worden de nieuwste versies nog niet ondersteund. Also, als je de game opstart zou rechtsboven in een lijstje moeten staan van de addons die geladen zijn. Staat @dayz daar niet bij, dan heb je iets verkeerd gedaan!

Mijn beeld is helemaal wazig
Zet 3D resolution op je native resolutie! Post-processing moet je ook op very low of uit zetten. Die depth of blur is leuk en aardig, maar je krijgt nogal koppijn door dat wazige gedoe.

Ik ga steeds dood
Leer spelen! (Aka, volg even een livestream, lees de newbie guides door (Staat hieronder wel een linkje).

Mijn scherm valt 's avonds steeds uit / Het is te donker
Zorg dat je NVGs krijgt! :D (Wat ook helpt is je HDR op Very High te zetten, dat scheelt gigantisch. Zet ook even je brightness en gamma wat hoger)

Ik heb last van grafische glitches!
Dit is een bekend probleem sinds 1.7.2.4. Er zijn een aantal zaken die deze glitches triggeren, waaronder military tents, kampvuurtjes en een aantal andere props. Een manier die bij mij (fl4pp13) werkt is de game naar windowed mode zetten en weer terug (twee keer Alt+Enter), waarbij de grafische buffer opnieuw wordt opgebouwd. Ook het spel opnieuw opstarten kan een hoop schelen, maar kost meer tijd.

Links!

Kopenkopenkopen
Combined Operations non-steam versie
Combined Operations op Bohemia store (Steam versie)

Gezellie doen!
GoTLike Teamspeak
GoTLike Forums
Steam Group

Noob linkjes!
Newbie Player Guides
DayZ Website
Day-Z DB
DayZ Wiki
DayZ Map (Met loot locaties)
Weapon Charts
GoT2Dayz

Changelog

1-5-2012 - kKaltUu - TS aangemaakt.
1-5-2012 - fl4pp13 - Gameplay toegevoegd en 'Wat is Day-Z?' aangevuld
3-5-2012 - kKaltUu - Map toegevoegd
16-5-2012 kKaltUu - Spelfouten verbeterd.
27-5-2012 Bananenspin - Installatie instructies en beta instructies toegevoegd en de wiki link erbij gezet.
13-7-2012 Adanteh - Installatie aangepast, linkjes veranderd

[ Voor 211% gewijzigd door kKaltUu op 03-09-2012 10:14 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Gereserveerd voor uitbreidingen

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:12

NoFearCreations

3DPrint the world!

Deze ga ik in de gaten houden, ziet er gaaf uit, en de sfeer lijkt mij super!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 00:49

MiliaanR

Just for fans.

Is dit ook speelbaar met de gratis Arma II en de Arma II: Operation Arrowhead Demo? Beide zijn te downloaden op steam, zou vet zijn als het gratis kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik hoorde dat het technisch mogelijk is, maar niet aan te raden vanwege bestanden die je mogelijk mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindab0ter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 20:45
Kak. Dan toch maar eens € 25 neertellen voor de ArmA II pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Eindelijk een echte zombie game! Erg interesant.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Postius schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:36:
Eindelijk een echte zombie game! Erg interesant.
Er zit een groot zombieaspect in, maar hetgene wat je merkt is dat het echt om overleven gaat.
Je kan op Twitch TV zien hoe het spel speelt, als je bij Arma II of Day-z of Operation Arrowhead zoekt krijg je vaak lui te zien die zitten te spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door kKaltUu op 01-05-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45
hmm.. vanavond dan toch maar even arma2 kopen... dit klinkt gewoon te goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:37

Oxigeon

En zo is dat!

Rexcore schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:01:
hmm.. vanavond dan toch maar even arma2 kopen... dit klinkt gewoon te goed :P
Die gedachten heb ik dus ook. Maar vind het jammer dat 3 al zo snel uitkomt. Of zal deze evengoed veel gespeeld worden? Ik zal als ik thuis kom eerst eens eventjes de free version downloaden om te kijken of hij wel loopt op mijn computertje. Maar bovenstaand verhaal is idd zeer goed te noemen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Die gedachten heb ik dus ook. Maar vind het jammer dat 3 al zo snel uitkomt. Of zal deze evengoed veel gespeeld worden? Ik zal als ik thuis kom eerst eens eventjes de free version downloaden om te kijken of hij wel loopt op mijn computertje. Maar bovenstaand verhaal is idd zeer goed te noemen
Het spel is gemaakt door een van de devs van OA, dus daarom dat het voor Arma II is gemaakt. Er zijn plannen om deze mod over te zetten naar ArmA 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ja maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik Arma3 zeker niet op mijn pc kan draaien lijkt me. Denk dat 2 al krap aan is. Vandaar dat ik hoop dat veel mensen arma2 blijven spelen. Zag dat de "game" €25,- kost via steam. En dan bedoel ik de combinatie pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wow, dit klinkt echt geniaal. Hopelijk wordt het een succes waardoor het een stand-alone wordt en eventuele omzettingen naar andere platformen gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Net arma2 gekocht en alles aan het downloaden via steam.. lees nu wel allemaal problemen met de mod install. zat te zoeken om een install guide, maar de site van dayZ werkt niet helemaal.

tot nu toe heb ik begrepen dat:
- modfiles uitpakken
- en plaatsen in ~/Arma2/@dayz/addon/
- daarna -nosplash -mod=@dayz; plaatsen achter de shortcut

klopt dit ongeveer? of werkt het met steam weer anders dan met retail edities? (lees ik namelijk ook veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb zelf deze tutorial gevolgt voor de install: YouTube: DayZ Survival - Installation - With [OCB]Magnet

Maar dat komt voor zover ik kan zien op hetzelfde neer, alleen gebruikt hij aan het eind de ArmA2 Spirited Launcher, misschien dat dat wat makkelijker is?

Ik ben zelf sinds 11 uur bezig geweest om het aan de praat te krijgen, en ik was rond 3 uur klaar :X Maar nu ik het eenmaal aan het spelen ben, ben ik er ook wel helemaal weg van. Er zijn nog wel veel bugs en dergelijke die nog aangepakt moeten worden, maar het is ook nog maar een alpha, dus ik ben geduldig.

Het is ook veel werk om een server hier in Europa te vinden, ze zitten allemaal constant vol...

Nog wat Survival video's trouwens, ik vond ze wel handig:

[ Voor 17% gewijzigd door TrekDude101 op 01-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
zo... net even een uurtje kunnen spelen nadat ik eindelijk op een server kon komen :) (na eerst weer te kunnen disconnecten om te updaten naar versie 1.5.3) maar het valt me op dat ik een ontzettend fuzzy beeld heb. lijkt bijna wel alsof het spel in 3d modus staat. heb al wat lopen klooien met de instellingen, maar geen echt verbeteringen. de menus zijn super scherp, en dichtbij me gaat het ook nog wel. maar zodra ik iets verder kijk dan lijkt het nogal blurrig. komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik ga zo kijken, ben nog bezig met het allemaal opzetten. Ik had gehoord dat bij de eerste keer connecten lang moest wachten tot je helemaal klaar bent... sta nu al 5 minuten op "waiting for host" :X

Edit: Kan een server joinen, maar zodra ik de missie laad stopt arma totaal. even weer voor de 10e keer verifyen :)

[ Voor 35% gewijzigd door kKaltUu op 01-05-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Laatst online: 25-08-2024
Rexcore schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:49:
zo... net even een uurtje kunnen spelen nadat ik eindelijk op een server kon komen :) (na eerst weer te kunnen disconnecten om te updaten naar versie 1.5.3) maar het valt me op dat ik een ontzettend fuzzy beeld heb. lijkt bijna wel alsof het spel in 3d modus staat. heb al wat lopen klooien met de instellingen, maar geen echt verbeteringen. de menus zijn super scherp, en dichtbij me gaat het ook nog wel. maar zodra ik iets verder kijk dan lijkt het nogal blurrig. komt iemand dit bekend voor?
Had je Post-processing in de graphics ook uitgezet? Bij mij hielp dit wel aardig.

Ik heb inmiddels meer problemen met de besturing, lang niet zo simpel als ik had verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blikbier
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 20:28
Heeft iemand het hier voor elkaar gekregen om hem met Arma II Free te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Net even zitten spelen, oh god. :X
Rexcore schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:49:
Bedoel jij dit ?

[ Voor 91% gewijzigd door kKaltUu op 01-05-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hoe zit het eigenlijk als je deze mod zou instaleren? Kun je dan ook nog gebruik maken van de gewone Arma2? Of moet je dan de mod weer verwijderen?

Kun je saven als je bezig bent met een spel of begin je elke keer als je inlogt weer helemaal opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
kKaltUu schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:39:
Net even zitten spelen, oh god. :X

[...]

Bedoel jij dit ?
dat is wel vrij extreem, maar het komt in de buurt ja. ik zie nog net iets meer. maar ook net zoals bij jou, zijn de menu's wel gewoon scherp.
Oxigeon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:21:
Hoe zit het eigenlijk als je deze mod zou instaleren? Kun je dan ook nog gebruik maken van de gewone Arma2? Of moet je dan de mod weer verwijderen?

Kun je saven als je bezig bent met een spel of begin je elke keer als je inlogt weer helemaal opnieuw?
Je kunt het beste een arma 2 launcher gebruiken, daar kun je selecteren of je de mod wilt draaien of het gewone spel. dus je hoeft de mod niet te verwijderen.

Saven kun je volgens mij niet, maar de server onthoud je status wel. dus zolang je niet dood bent gegaan kun je de volgende keer gewoon weer inloggen en verder spelen. (ook op andere servers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rexcore schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:01:
[...]

dat is wel vrij extreem, maar het komt in de buurt ja. ik zie nog net iets meer. maar ook net zoals bij jou, zijn de menu's wel gewoon scherp.

[...]

Je kunt het beste een arma 2 launcher gebruiken, daar kun je selecteren of je de mod wilt draaien of het gewone spel. dus je hoeft de mod niet te verwijderen.

Saven kun je volgens mij niet, maar de server onthoud je status wel. dus zolang je niet dood bent gegaan kun je de volgende keer gewoon weer inloggen en verder spelen. (ook op andere servers!)
Aah is mooi dat je idd verder kan spelen dan :). Als je allemaal de filmpjes ziet op internet dan zien die er toch echt wel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Mocht je CO op steam kopen:
  • ArmA II en ArmA OA installeren
  • Modfiles installeren in OA folder
  • -mod=@dayz als launchoption bij AO zetten.
  • Rechtermuisknop op OA en Combined Operations aanklikken
Is in principe het enige wat je moet doen. Heeft mij een uurtje gekost om uit te vogelen. :D

Ik heb gisteren een halfuur zitten spelen. Waarvan het grootste gedeelte in het donker, waar ik bij de kust spawnde en na een minuut lopen iemand tegenkwam. blijkbaar was hij niet goedgezind, want hij begon meteen op mij te schieten.
Uiteindelijk doodgebloed omdat ik m'n backpack niet kon openen (Tip: blijkbaar zit deze op de "G" knop).
Daarna ergens anders gespawned, waar ik te schijt was van weg te lopen, donker = donker... kon geen hol zien en ik zag een silhouet op zo'n 50 meter afstand lopen. Ben maar gaan liggen en hard gaan Nope-en.

Als je Amnesia met Fear combineert genereert dit nog minder angst dan het spawngebied van Day-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kKaltUu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:18:
Mocht je CO op steam kopen:
  • ArmA II en ArmA OA installeren
  • Modfiles installeren in OA folder
  • -mod=@dayz als launchoption bij AO zetten.
  • Rechtermuisknop op OA en Combined Operations aanklikken
Is in principe het enige wat je moet doen. Heeft mij een uurtje gekost om uit te vogelen. :D

Ik heb gisteren een halfuur zitten spelen. Waarvan het grootste gedeelte in het donker, waar ik bij de kust spawnde en na een minuut lopen iemand tegenkwam. blijkbaar was hij niet goedgezind, want hij begon meteen op mij te schieten.
Uiteindelijk doodgebloed omdat ik m'n backpack niet kon openen (Tip: blijkbaar zit deze op de "G" knop).
Daarna ergens anders gespawned, waar ik te schijt was van weg te lopen, donker = donker... kon geen hol zien en ik zag een silhouet op zo'n 50 meter afstand lopen. Ben maar gaan liggen en hard gaan Nope-en.

Als je Amnesia met Fear combineert genereert dit nog minder angst dan het spawngebied van Day-Z.
Wel nice eigenlijk dat je zelfs in een videogame niet gewoon durft te lopen als je toch pas net bent gespawt haha. Dat komt dan het realisme weer ten goede :). Is het werkelijk zo als je door een microfoon praat andere mensen je kunnen horen?

Wat is exact Nope-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat ik jammer vindt is dat je geen map hebt, het is dus bijna onmogelijk om met een vriend op een plek af te spreken. Daarnaast schiet 95% je meteen af zodra je ze tegen het lijf loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDV91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-04-2016

KDV91

Me Gusta

Wat is exact Nope-en?

Nope Nope nee nee nee niet naar mij toe lopen.
shit het komt dichterbij fack ok ok rustig liggen en wachten tot hij weg is...

Zo doe ik het altijd :)

Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Wel nice eigenlijk dat je zelfs in een videogame niet gewoon durft te lopen als je toch pas net bent gespawt haha. Dat komt dan het realisme weer ten goede :). Is het werkelijk zo als je door een microfoon praat andere mensen je kunnen horen?

Wat is exact Nope-en?
Deze patch is het nog wel foekie moekie, maar in principe heb je direct comms. Je voicecoms werken als in het echt: luidsts naar de richting waarnaar je toe praat, en afhankelijk hoe hard je praat, kunnen mensen in de buurt ook je stem enigszins opvangen. Als je iemand in de verte ziet lopen moet je dus naar hem toe kijken en roepen, anders hoort hij je niet.

Nope:
When playing a scary video game, to nope is to throw down the controller, turn off the console and TV, back away slowly, and change your now soiled undergarments.
rgras schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:23:
Wat ik jammer vindt is dat je geen map hebt, het is dus bijna onmogelijk om met een vriend op een plek af te spreken. Daarnaast schiet 95% je meteen af zodra je ze tegen het lijf loopt.
Kaart kan je vinden, ook zijn er kaarten te vinden op het forum.
Tip: zoek een stad / dorp op waar je de plaatsnaam van kan lezen (ingangswegen hebben borden) en laat je maat hetzelfde doen. Dan kan je elkaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

KDV91 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:24:
Wat is exact Nope-en?

Nope Nope nee nee nee niet naar mij toe lopen.
shit het komt dichterbij fack ok ok rustig liggen en wachten tot hij weg is...

Zo doe ik het altijd :)
Dat is wel heel erg gaaf. Hopelijk kan ik hem fatsoenlijk draaien op mijn pc. Moet toch maar eens eventjes een systeemcheck doen vanavond voor ik hem eventueel koop. Lijkt me ook gewoon vet om eens een realistische shooter te spelen (Arma2).

Over de kaart las ik dat je die eerst ergens moet vinden in bv een huis/villa en je hem dan kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Mischien een stomme vraag, lijkt me erg leuk eerste echte zombie game sinds...altijd? Alleen wat is het doel? Ja overleven leuk en aardig, maar waarom zou je dit blijven spelen? Kan je uiteindelijk nog ontsnappen ofzo? Of is het meer een million ways to die simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Postius schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Mischien een stomme vraag, lijkt me erg leuk eerste echte zombie game sinds...altijd? Alleen wat is het doel? Ja overleven leuk en aardig, maar waarom zou je dit blijven spelen? Kan je uiteindelijk nog ontsnappen ofzo? Of is het meer een million ways to die simulator.
Mja, wat is het doel van Call of Duty Black Ops Online? Mja, je kan winnen met je team en dat is ook alles. Day Z lijkt me ook meer een game waarmee lekker met meer man, andere personen kan uitschakelen. Of samen kan werken etc.

Tevens is het een mod, dus je hoeft er niet voor te betalen. Extra gameplay is altijd welkom zullen we maar zeggen. En volgens mij heeft het spel enorme schrikmomenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Oxigeon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:59:
[...]

Mja, wat is het doel van Call of Duty Black Ops Online? Mja, je kan winnen met je team en dat is ook alles. Day Z lijkt me ook meer een game waarmee lekker met meer man, andere personen kan uitschakelen. Of samen kan werken etc.

Tevens is het een mod, dus je hoeft er niet voor te betalen. Extra gameplay is altijd welkom zullen we maar zeggen. En volgens mij heeft het spel enorme schrikmomenten
Schrik momenten zijn persoonlijk. En CoD heeft een erg duidelijk doel, winnen van het andere team. Of de meeste kills voor jezelf halen. Hier is helemaal niks. Dus dan wordt het heel snel erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Postius schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Het doel zelf is overleven, wat tevens het gaande proces is.
Door het balanceren van verschillende factoren, zoals blood, water en food kan jij dus overleven en zorgen dat je steeds meer spullen vergaart. Deze modus is dus gericht op het RPG element continuous play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 00:49

MiliaanR

Just for fans.

Het schijnt dat je het spel wel kan draaien met ArmA II Free + OA, weet iemand nog een goedkoop adresje voor OA (Russischs ofzo)? Ik ga OA alleen kopen voor de mod, dus is die het wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
MiliaanR schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:10:
Het schijnt dat je het spel wel kan draaien met ArmA II Free + OA, weet iemand nog een goedkoop adresje voor OA (Russischs ofzo)? Ik ga OA alleen kopen voor de mod, dus is die het wel waard?
Steam: 25 euro voor ArmA CO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Of gewoon voor €15,- bij de developer zelf: https://store.bistudio.com/military-simulations-games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
ook daar is hij 25 euro. je moet namelijk arma 2 hebben maar ook arma 2 AO. die combi kost ook daar 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Rexcore schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:07:
[...]

ook daar is hij 25 euro. je moet namelijk arma 2 hebben maar ook arma 2 AO. die combi kost ook daar 25 euro
Hij vraagt alleen om OA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Een soort multiplayer FPS survival mod dus.. Helaas heb ik ook nog zoveel op mijn lijst staan dat ik deze even voorbij moet laten gaan.

Maar wat is het einddoel? Proberen zo lang mogelijk te overleven totdat er een ronde voorbij is?

[ Voor 27% gewijzigd door CapTVK op 02-05-2012 19:58 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
rgras schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:49:
[...]

Hij vraagt alleen om OA.
sorry zie het ja.. die is ook gewoon 15 euro op steam..
CapTVK schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:57:
Een soort multiplayer FPS survival mod dus.. Helaas heb ik ook nog zoveel op mijn lijst staan dat ik deze even voorbij moet laten gaan.

Maar wat is het einddoel? Proberen zo lang mogelijk te overleven totdat er een ronde voorbij is?
dat proberen te overleven klopt, maar die ronde gaat alleen nooit voorbij :)

heb net weer een paar uurtjes speeltijd erop zitten en sodeju, mijn videokaarten raken echt oververhit van dit spel (2x club3d HD5850 OC). draai continue rond de 75ºC.. meer mensen hier last van? (geen verschil als ik op high of normal speel)

ben helaas net doodgebloed aan een verwonding die ik kreeg van een Z, maar ik dacht dat je die gewoon kon "healen" met een bandage?? doe ik iets verkeerd? heb twee gebruikt (rechtermuis knop op bandage) maar niks hielp. heb toen mijn painkillers en morphine maar gebruikt, maar ook dat no luck.. doe ik iets fout? zuur is het ook wel dat je na 4 uur (speeltijd gisteren meebegrepen) dat je dan gewoon afgeknald word in de bossen.. zonder dat ik ook maar iemand zag. maar goed, is part of the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Bandage stop het bloeden. Painkillers stopt het trillen. Bloodbag helpt je weer erboven op te komen.

Ik was ook een hele tijd bezig, en was in cherno geweest.
Enfield, zaklamp, watch, map, ammo en wat kleiner meuk gevonden, hoorde ik ineens schieten.
Dus ik verschuilen, kijken waar het vandaan kwam. Bleek het iemand te zijn die aan het rondrennen was in cherno, en iemand anders afschoot(!). Dus ik ben die gast gevolgd, en eindelijk toen hij ergens afgelegen stilzat, getrakteerd op een paar schoten uit de Enfield. Bleek dat het een bandit was die al langer op de server bezig was.
Helaas toen ik zijn lijk wilde gaan looten was ik te luid en trok een hele horde aan, waarna ik na het uitmoorden van de zeds door een sniper die aan de bosrand zat was neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb zojuist de free versie van arma2 eens gedownload. Maar zelfs die werkt nog niet eens fatsoenlijk op mijn pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Vreemd, ik zat op een hoog dak met een sniper rifle en disconnect..

..3 uur later reconnect ik en wordt ik binnen drie seconden gedood. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
rgras schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:10:
Vreemd, ik zat op een hoog dak met een sniper rifle en disconnect..

..3 uur later reconnect ik en wordt ik binnen drie seconden gedood. :?
Gisteravond waren er inderdaad problemen met een paar servers, ik kreeg ook een disconnect op het moment dat een discussie met een gast in een huis was misgelopen.

Ik merk zelf dat ik nog te weinig spul heb om 's nachts goed rond te kunnen sluipen. Ik zie geen hol en mijn wapens zijn te luid. Ik zit nu op een airstrip, waar alleen een aantal lijken te looten zijn. Zag wel een dorp in de verte die ik als het licht is ga doorlopen.

Mocht je echt naar wapens zoeken, kan je het beste in cherno sluipen en de kerk/kantoor/huizen binnensluipen. Liggen altijd wel meerdere spullen. Maar zorg dan wel dat je zo snel mogelijk weg bent, dat stadje zit altijd wel vol met bandits en zeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kKaltUu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:34:
[...]

Gisteravond waren er inderdaad problemen met een paar servers, ik kreeg ook een disconnect op het moment dat een discussie met een gast in een huis was misgelopen.

Ik merk zelf dat ik nog te weinig spul heb om 's nachts goed rond te kunnen sluipen. Ik zie geen hol en mijn wapens zijn te luid. Ik zit nu op een airstrip, waar alleen een aantal lijken te looten zijn. Zag wel een drop in de verte die ik als het licht is ga doorlopen.

Mocht je echt naar wapens zoeken, kan je het beste in cherno sluipen en de kerk/kantoor/huizen binnensluipen. Liggen altijd wel meerdere spullen. Maar zorg dan wel dat je zo snel mogelijk weg bent, dat stadje zit altijd wel vol met bandits en zeds.
Klinkt echt zo vet he. Vind het ook echt jammer dat mijn pc deze game nog niet kan draaien :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-06 17:55
Klinkt inderdaad echt vet zo dit spel. Ik ga het in de gaten houden. Kan wellicht de reden worden voor een nieuwe laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Als je een nieuwe PC wilt omdat de huidige te oud is: doen. Als je een nieuwe PC wilt om dit spel te draaien: niet doen.
Dit spel bevind zich nog steeds in alfa stadium, en zoals je boven ziet is het gewoonweg te buggy. En natuurlijk zitten alle servers permanent 100% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

kKaltUu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:14:
Als je een nieuwe PC wilt omdat de huidige te oud is: doen. Als je een nieuwe PC wilt om dit spel te draaien: niet doen.
Dit spel bevind zich nog steeds in alfa stadium, en zoals je boven ziet is het gewoonweg te buggy. En natuurlijk zitten alle servers permanent 100% vol.
Volgens de systeemeisen zou hij gewoon speelbaar moeten zijn op mijn pc. Om de een of andere reden doet hij het gewoon "langzaam". De muis beweegt bv niet soepel. Maar duurt net een tikkeltje langer met bewegen.

Een update van de videokaart driver werkt niet. Zet ik alles op low dan is het beeld zo lelijk dat ik daar het spel niet voor aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Oxigeon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:10:
[...]
Volgens de systeemeisen zou hij gewoon speelbaar moeten zijn op mijn pc. Om de een of andere reden doet hij het gewoon "langzaam". De muis beweegt bv niet soepel. Maar duurt net een tikkeltje langer met bewegen.
Mouse lag. Zet Vsync uit in het spel en forceer die aan in je video driver (tenzij je tearing tof vindt, dan kun je het uit laten in de driver) dat zou al een heel stuk moeten schelen. Dat is overigens bij veel DirectX games zo - als je muislag hebt, vSync uit doet wondertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Inderdaad, spellen die met mouse settings spelen verdienen ritueel verbrand te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Anoniem: 399 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:36:
[...]

Mouse lag. Zet Vsync uit in het spel en forceer die aan in je video driver (tenzij je tearing tof vindt, dan kun je het uit laten in de driver) dat zou al een heel stuk moeten schelen. Dat is overigens bij veel DirectX games zo - als je muislag hebt, vSync uit doet wondertjes.
Dank voor de informatie. Dan zal ik dat eens moeten proberen als ik thuis ben. Ik geloof dat ik in de game zelf V-Sync ook al heb uitgeschakeld. Nu nog op de videokaart en dan zal hij beter moeten lopen.

EDIT: Hoop dat het dan ook een beetje oplost met het wanden maar daar kon ik niet echt een pijl op trekken of dat goed liep of niet. Dus dat is eventjes afwachten als ik het geprobeerd heb

[ Voor 13% gewijzigd door Oxigeon op 03-05-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Wauw!!! Ik ben héél erg onder de indruk van het principe van deze mod alleen al! Als er óóit een stand-alone versie van komt ben ik er als de kippen bij! Misschien toch maar eens ARMAII halen voor deze mod alleen... Klinkt gek, maar dit principe is gewoon zo ongelofelijk gaaf!

Er is geen ander spel dat ik ken dat succesvol zo'n formule weet uit te werken tot een co-op\PvP (Beiden tegelijk) survival spel mét spannings-element. Ik ben nieuwschierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Midden in de nacht in de verte een flare af zien gaan.. kippenvel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Direct communications werkt weer! alleen je mag geen communication channels wisselen ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Oxigeon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:10:
[...]

Een update van de videokaart driver werkt niet. Zet ik alles op low dan is het beeld zo lelijk dat ik daar het spel niet voor aanzet.
naast Vsync moet je ook gelijk je mouse smoother uitzetten! dat is wel zo'n rare functie.. dan voelt het inderdaad alsof je lag hebt op je muis. zodra je de smoother uit zet is dat in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik zit samen met 3 - 5 man in komarovo, en hadden tussen balota en cherno een HMMV gevonden. Hoe groot is de kans dat wij in het donker genoeg onderdelen + fuel vinden om naar Airfield te rijden?

map van dayz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Er is ook nog een plaats genaamd "Devil's Castle". Helemaal op de top van een berg.

Dit wordt beter en beter. :)

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 03-05-2012 23:34 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rexcore schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:36:
[...]

naast Vsync moet je ook gelijk je mouse smoother uitzetten! dat is wel zo'n rare functie.. dan voelt het inderdaad alsof je lag hebt op je muis. zodra je de smoother uit zet is dat in ieder geval opgelost.
Ik heb het gedaan. Om de een of andere reden doet hij de "free"versie de tutorial nog steeds niet lekker lopen. De training van de helicopter loopt dan wel weer lekker.

Als ik daarna naar een online sessie ga loopt hij helemaal perfect (heb wel nog niemand anders gezien en stond in een open vlakte. Dus denk toch dat hij dan wel goed werkt uiteindelijk. Vanavond maar eens wat meer uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Het spel heeft nog een bug met het beklimmen van ladders: als je geen primary wapen hebt (sniper, lee enfield, shotgun etc...) val je bij wachttorens naar beneden. Ook als je in een wachttoren switched van primary verdwijnt je eerste.

Het spel zelf houdt de servertijd aan: 8 uur is het aan het schemeren: 12 uur is het pikkedonker. Om 5 uur 's ochtends wordt het weer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Van mij mag dat wel iets sneller, ik wil ook wel eens in het donker spelen zonder dat ik een paar uur slaap moet skipped. Overigens gisteravond met iemand over TS zitten spelen, meerdere malen zaten wij als kleine meisjes te gillen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

rgras schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:22:
Van mij mag dat wel iets sneller, ik wil ook wel eens in het donker spelen zonder dat ik een paar uur slaap moet skipped. Overigens gisteravond met iemand over TS zitten spelen, meerdere malen zaten wij als kleine meisjes te gillen. :D
whahaha, dat is toch lachen man. En dan zeker zitten lachen om hoe de ander zit te gillen. Word toch tijd dat ik eens wat video's ga bekijken MET geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Heeft iemand positional audio werkend gekregen met Mumble en ArmA II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Wij waren net in Cherno naar het ziekenhuis, alleen toen liep er iemand rechtop waardoor er zeds op ons afkwamen.

Hier een voorbeeld van ons gesprek op voicechat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:34
Zitten de vehicles er weer in ja? Tijdje geleden had ik met een team er 7 verzameld, maar toen kwam er een bugfix en was alles weg -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
1.5.4 is out!

Developer's Note:

Old tents have been deleted, but new ones should work. Sorry.

Changelog:

[FIXED] Tent updates not occuring due to incorrect Key reference

[FIXED] Zombies spawning right next to players

[FIXED] Hard to build tents and fires (radius check reduced) [for Dwarden Tongue]

[FIXED] Major inception-like time Desync'ing (forced time sync every 5 minutes)

[NEW] Character saving now ever 2 minutes, not every 30 seconds (still forces save on disconnect)

[NEW] Building sandbags, tank traps, and wire are persistent

[NEW] Players no longer consume food/water offline BUT can still become starving offline (just eat when you login) P.S. you guys are pussies

[NEW] Toolbox added. You need it to setup/takedown wire and tank traps

affected file:

Dayz code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Wel even goed zeggen, deze patch is al 2 dagen oud.

Affected addons:
* dayz_code 1.5.4
* dayz_equip 1.2 (YOU NEED THIS FILE TOO!!)
(dus niet alleen dayz_code)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:34
Maar de grote vraag, zijn de voertuigen terug :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Awsom schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:05:
Maar de grote vraag, zijn de voertuigen terug :P ?
ja, zelfs bussen en heli's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Gister uit het niets: de developer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UR1yG.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kKaltUu op 06-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
kKaltUu schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:25:
Gister uit het niets: de developer:

[afbeelding]
404? Geen toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
imgur werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Vanavond even checken, hopelijk is de gameplay niet zo houterig als ARMA zelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
ze blijven lekker vlot met de updates:

DayZ Update 1.5.5
Dayz Update 1.5.5 is out!

UPDATE : 7 MAY 2012
Affected addons:
* dayz_code 1.5.5
* dayz_equip 1.2.1

Developer's Note:
* Tents and Vehicles reset

Changelog:
* [NEW] Vehicle Update Management
* [NEW] Tent Update Management
* [NEW] Player Skin Transition System
* Other shit, too tired ok
--------------------------------------------------------------------------------

linkjes naar de affected codes:

dayz_code_v1.5.5.rar
dayz_equip_v1.2.1.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik weet niet wat er aan de tent gefixt kan worden behalve het verdwijnen van items bij het inklappen van de tent zelf.

Mensen op de dayz forums zeiken over een bird-mode bug, waar dat mensen spawnen als een vogel (spectator mode), dit gebeurt blijkbaar als je het spel op minder legale wijze hebt binnengehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb ook de ArmaII bundel aangeschaft, vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
kKaltUu schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:28:
Ik weet niet wat er aan de tent gefixt kan worden behalve het verdwijnen van items bij het inklappen van de tent zelf.

Mensen op de dayz forums zeiken over een bird-mode bug, waar dat mensen spawnen als een vogel (spectator mode), dit gebeurt blijkbaar als je het spel op minder legale wijze hebt binnengehengeld.
Dat klinkt toch wel hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 15:35

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb van het weekend een paar uurtjes uitgetrokken om dit aan de praat te krijgen. Heb de Steam versie van ArmaII & Operation Arrowhead. Voor het installeren van de Mod heb ik deze: YouTube: DayZ Survival - Installation - With [OCB]Magnet handleiding gevolgd.

Maar ik krijg het helaas nog niet aan de praat. Ik kom wel op een server, zie de spelers in de lijst maar als ik dan daadwerkelijk wil joinen gebeurd er niets.Ik heb meerdere keren ruim 20 mins zitten wachten en ook meerdere servers geprobeerd. Mis ik nou nog iets? of is het gewoon nog buggy?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Sak3d schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:36:
Vanavond even checken, hopelijk is de gameplay niet zo houterig als ARMA zelf :9
Net even een paar uurtjes gespeeld, niet mijn type spel. Ik mis iets van een missie, het is allemaal zo doelloos.

De mod is trouwens wel erg populair :o

[ Voor 6% gewijzigd door Sak3d op 07-05-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:46:
Heb van het weekend een paar uurtjes uitgetrokken om dit aan de praat te krijgen. Heb de Steam versie van ArmaII & Operation Arrowhead. Voor het installeren van de Mod heb ik deze: YouTube: DayZ Survival - Installation - With [OCB]Magnet handleiding gevolgd.

Maar ik krijg het helaas nog niet aan de praat. Ik kom wel op een server, zie de spelers in de lijst maar als ik dan daadwerkelijk wil joinen gebeurd er niets.Ik heb meerdere keren ruim 20 mins zitten wachten en ook meerdere servers geprobeerd. Mis ik nou nog iets? of is het gewoon nog buggy?
hmm, dit fenomeen komt mij niet bekend voor. heb je al eens geprobeerd de dayz files eens opnieuw erop te zetten? er is namelijk net wel een update geweest naar 1.5.5 en die moet je handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
ARMA II CO staat nu al een paar dagen in de top 10 van meest verkochte titels via Steam, waarschijnlijk puur door mod. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat weet ik wel zo goed als zeker :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Wat een heerlijk spel is dit toch! net dik 4 uren rond lopen banjeren zonder ook maar iemand tegen te zijn gekomen. en toch elke keer nog de spanning van.... wat als....
wel een paar keer schoten gehoord, maar elke keer er maar omheen getrokken.
enige nadeel is dat ik de laatste twee uur met blur vision rond liep.. een scout rondje in een dorp ging wat verkeerd.. viel bewusteloos over een drempel 8)7 en had de pech dat er dik 10 zombies achter me aan zaten, die begonnen dus mooi aan hun laatste avondmaal. wel gered, maar nog maar 3000 blood over.. ik kan je vertellen, dat speelt knap beroerd, een grijs blurry scherm met continu je bonzende hartslag.

waar zijn de beesten nu toch wanneer je ze zo nodig hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Rexcore schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:08:
Wat een heerlijk spel is dit toch! net dik 4 uren rond lopen banjeren zonder ook maar iemand tegen te zijn gekomen. en toch elke keer nog de spanning van.... wat als....
wel een paar keer schoten gehoord, maar elke keer er maar omheen getrokken.
enige nadeel is dat ik de laatste twee uur met blur vision rond liep.. een scout rondje in een dorp ging wat verkeerd.. viel bewusteloos over een drempel 8)7 en had de pech dat er dik 10 zombies achter me aan zaten, die begonnen dus mooi aan hun laatste avondmaal. wel gered, maar nog maar 3000 blood over.. ik kan je vertellen, dat speelt knap beroerd, een grijs blurry scherm met continu je bonzende hartslag.

waar zijn de beesten nu toch wanneer je ze zo nodig hebt.....
Blurry vision: kan zijn dat je geraakt bent en je beeld schokt: neem painkillers of laat iemand een blood transfusion doen.
Als het dubbel beeld is, is het de 3D setting in videosettings > Moet je op dezelfde resolutie zetten als je gameresolutie.
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:46:

Duurt inderdaad ranzig lang bij de eerste keer een character aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Op dit moment is er maar 1 centrale database waar alle servers gebruik van maken (en welke nu dus 24/7 meer dan 1000 man moet voeden, terwijl ie getest was voor 100 man). 't Duurt allemaal lang waardoor respawn tijden (dus het laden van je character etc) soms erg lang kunnen duren. Het vers aanmaken van een nieuw character zal dan ook uit meerdere queries bestaan en dus extra lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
kKaltUu schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:48:
[...]

Blurry vision: kan zijn dat je geraakt bent en je beeld schokt: neem painkillers of laat iemand een blood transfusion doen.
Als het dubbel beeld is, is het de 3D setting in videosettings > Moet je op dezelfde resolutie zetten als je gameresolutie.
het komt inderdaad bij mij door het tekort aan bloed. vanaf 4000 bloed en minder wordt je scherm grijs. vanaf 3000 en minder krijg je ook nog een "bonzend" beeld (je hartslag. niet te healen door painkillers) en vanaf 1000 en minder ga je randomly knock-out.

maar ja, vind maar eens iemand voor een bloed-transfusie :).. ik ben meer op zoek naar een beest. lekker steaks bakken op mijn campfire. (elke steak geeft je weer 700 blood als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Op welke server spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Whatever een slot heeft meestal, maar 't liefste mijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dan zit je in je eentje op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ah, ik dacht dat je een soort private server draaide. Wat is de naam van je server? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Laatst online: 19:55
lijkt me tof, zon survival spel. Maar heb niet de behoefte daarvoor ArmaII plus uitbreiding aan te schaffen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Sak3d schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:06:
Op welke server spelen jullie?
momenteel hebben we niet echt de luxe om een server uit te zoeken. Het is momenteel een drama om uberhaupt op een server te komen. het is druk.... heel druk.

maar meestal probeer ik wel op een EUR server te connecten. toevallig de laatste dagen continu op EUR3 terecht gekomen. Persoonlijk vind ik dit wel 1 van de betere. geen crosshair en geen 3p view.. thats how i like it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

Vrijdag

De Zwarte

Goh, dit lijkt me wel een erg leuk spel. Zombies zijn altijd leuk, en als je moet survivallen helemaal. Moet maar eens op Steam de CO uitgave kopen dan, of misschien is er ergens hier in de stad wel een bundel te koop.

Vooral dat je ook alleen kan rondlopen trekt mij wel aan, ben altijd wel een beetje een lone gun.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Topicstarter
Speel nu ongeveer een week, al wel een aantal mooie stukjes gameplay gehad die maken dat de game voor mij echt briljant is.
Ik zat in één van de military bases waar goede loot dropt (militaire wapens, in heel zeldzame gevallen night vision goggles), waar ik was uitgelogd na een sessie overdag en het dus licht was. 's Avonds verder gegaan en in het donker doorgespeeld op een server waar gamma omhoog gooien voor visibility niet goed werkte. Crap, enige licht dat ik had was road flares of het lampje onder m'n shotgun. Het risico maar genomen, en met korte pulsen van m'n flashlight nog een keer het kamp doorgezocht naar leuke loot, NVG's zouden op dit moment niet vervelend zijn... Ik had m'n lamp nog geen tien seconden totaal aangehad, toen ik opeens een ZIP rechts van me hoorde en een kogel voor m'n voeten zag inslaan. Zat er een bandit met langeafstandsgeweer op me te schieten. Heel hard geNOPE't, lamp uit, mooi plekje opgezocht en uitgelogd. Net niet m'n onderbroek moeten wisselen. :X

Wat betreft andere spelers op servers: ik vermeid ze als de pest. Tenzij het gaat om vrienden waarmee ik op VoIP zit speel ik niet meer samen met anderen, nu al een aantal keer gehad dat ze onvoorzichtig zijn en zombies aantrekken, of dat ze je vermoorden als je geisoleerd zit. In steden loop ik dan ook het liefst zo ver mogelijk om andere spelers heen, en laat ze lekker hun eigen zombieproblemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Fl4pp13 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:56:
Wat betreft andere spelers op servers: ik vermeid ze als de pest. Tenzij het gaat om vrienden waarmee ik op VoIP zit speel ik niet meer samen met anderen, nu al een aantal keer gehad dat ze onvoorzichtig zijn en zombies aantrekken, of dat ze je vermoorden als je geisoleerd zit. In steden loop ik dan ook het liefst zo ver mogelijk om andere spelers heen, en laat ze lekker hun eigen zombieproblemen oplossen.
same hier (vanaf nu).. maakte gisteren (achteraf) de fout om met 4 andere survivors, die ik tegen kwam in scravy sobor, om verder te trekken naar stary sobor. godogod, hoeveel zombies wij wel niet aangetrokken hebben.. te triest. eenmaal daar aan gekomen denk ik een goede daad te doen om de militaire tents daar te doorzoeken om bloodpacks of food te vinden (1 van de groep had nog maar 600 blood), krijg ik ineens de kogel!! blijkt dat iemand van de groep een zombie wou schieten maar per ongeluk mij in mijn bakkes schoot.. weg mijn 10 uurige character.. had toch verdomd goeie loot opgebouwd, al zeg ik het zelf..

nu maar weer rustig aan opnieuw beginnen...
wel een positief puntje.. spawnde helemaal links op de kaart (lekker lonely) en vond gelijk een corpse met een map, watch, hunting knife en een compas! ideaal!

oh ja.. weer een nieuwe update!

--------------------------------------------------------------------------------
DayZ Update 1.5.6
In lieu of any dev post...

UPDATE : 8 MAY 2012
Affected addons:
* dayz_code 1.5.6
* dayz_equip 1.2.3

Developer's Note:
* Vehicle readded (disappeared due to code error)

Changelog:
* [NEW] Zombies won't knock you down if you have nearly full blood pressure
* [NEW] Server will sometimes remove a partially used magazine on disconnect
* [NEW] Field Hospitals now lootable
* [NEW] Sound alerts added to construction
* [NEW] Military Pilot Zombies
* [NEW] Berezno has 300 new environment items
* [FIXED] Loot spawn taking alot longer than it should
* [FIXED] Force Save vehicle option contains %1 and not name
* [FIXED] Graphical glitches with Wire Fencing Kit and Wire Fence (sometimes)
* [FIXED] Zombies often spawning very close to other players (may still happen but now much less)
en zoals gewoonlijk de bestandjes die je veranderen moet:

dayz_code_v1.5.6.rar
dayz_equip_v1.2.3.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 13:33
Rexcore schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:28:
[...]

sorry zie het ja.. die is ook gewoon 15 euro op steam..

[...]

...

heb net weer een paar uurtjes speeltijd erop zitten en sodeju, mijn videokaarten raken echt oververhit van dit spel (2x club3d HD5850 OC). draai continue rond de 75ºC.. meer mensen hier last van? (geen verschil als ik op high of normal speel)

...
75 graden vind jij oververhit ? Volgens mij is dit gewoon een redelijke temperatuur voor videokaarten onder load hoor...

Anyway, dit klinkt zeer interessant, werkt dit ook door Arma II free te downloaden en daar de uitbreiding op te installeren ? Heb eigenlijk niet zoveel zin om 25 euro uit te gaan geven.

EDIT:
Ik zie nu dat iemand zei dat je alleen Arma II OA nodig had, dan kan ik toch alleen die kopen ?
Volgens Steam is het een standalone product:

NOTE:
Arma 2: Operation Arrowhead is a standalone product and does not require the original Arma 2.

[ Voor 14% gewijzigd door Dylan93 op 09-05-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
Dylan93 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:32:
[...]

75 graden vind jij oververhit ? Volgens mij is dit gewoon een redelijke temperatuur voor videokaarten onder load hoor...

Anyway, dit klinkt zeer interessant, werkt dit ook door Arma II free te downloaden en daar de uitbreiding op te installeren ? Heb eigenlijk niet zoveel zin om 25 euro uit te gaan geven.

EDIT:
Ik zie nu dat iemand zei dat je alleen Arma II OA nodig had, dan kan ik toch alleen die kopen ?
Volgens Steam is het een standalone product:

NOTE:
Arma 2: Operation Arrowhead is a standalone product and does not require the original Arma 2.
op de site staat:

Requirements:

ArmA II: CO (dat is dus arma 2 en arma OA)
DayZ Mod Files (Available on the downloads page)
Balls

Hij gebruikt van beide spellen bepaalde dingen. Je schijnt als het goed is Dayz ook te kunnen runnen met arma 2 free en alleen operation arrowhead. alleen heb je dan (zoals ik het lees) last van heel veel bugs en word het bijna onspeelbaar.. maar dat is alleen maar wat ik gelezen heb.

misschien moet je even op het dayz forum kijken, want daar staat wel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Staan nog niet op de website, maar vond hem zo vet dat ik hem hier even post:

Afbeeldingslocatie: http://vipeax.org/05c3N0a309j59F.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Laatst online: 28-03 08:57
hooi,

Leuke shirts :D

Echt een toffe mod. Ik speel nu ook al een weekje en ben hooked!

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-06 08:19

superwashandje

grofheid alom

Paprika schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:02:
Staan nog niet op de website, maar vond hem zo vet dat ik hem hier even post:

[afbeelding]
zal aan mij liggen maar ik snap em niet? 8)7

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1 2 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht