Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-07 10:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Fl4pp13
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:51

Vipeax

• Adanteh
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:31

Adanteh

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-07 09:14

Bananenspin

Inleiding

quote:
Welcome to Chernarus. A 225 km2 open world post-soviet state and one of the areas hit by a new and presently unknown infection which has wiped out most of the world's population. You are one of the few who have survived and now you must search this new wasteland in order to fight for your life against what is left of the indigenous population, now infected with the disease.

Go Solo, team up with friends or take on the world as you choose your path in this brutal and chilling landscape using whatever means you stumble upon to survive.

This is Day Z - This is your story.

Trailer:

Wat is Day-Z?

"S.T.A.L.K.E.R., maar dan multiplayer"

Day-Z is een Zombie Survival Mod gebaseerd op Arma II: Operation Arrowhead. De gameplay is volledig gefocust op overleven. De ontwikkelaars hebben ervoor gezorgd dat dit absoluut niet makkelijk is: je begint met een wapen aan de rand van het te verkennen gebied, maar voor de rest heb je geen enkele begeleiding wat betreft gameplay. Er zal moeten worden gezocht naar (veelal schaarse) items waaronder:
  • Wapens
  • Munitie
  • Water
  • Eten
  • Locatiebepalende items (Verrekijkers/Kaart etc)..
  • Licht (Flares, zaklampen, breaklights)
  • Vertrouwen
Gedurende de game ben eigenlijk fulltime bezig om deze items te verzamelen op een gebied van 225 vierkante kilometer. Alleen..... je bent niet alleen. :) Je deelt de wereld namelijk met tot 70 andere spelers. Ook zij proberen te overleven in Chernarus en zullen daarom op zoek zijn naar dezelfde items als jij. Daarnaast is er een belangrijk ander probleem: Zeds! Zombies zijn er in overvloed, en allemaal zijn ze er op uit om jou te verorberen. Groot verschil echter met de zombies in games als Left 4 Dead is dat de zombies in Day-Z heel snel zijn! Daarnaast zijn ze ook nog eens enorm gevoelig voor geluid, dus als ze je horen rennen of schieten zullen alle zombies in de buurt op je af komen.

Day-Z is momenteel nog in Alpha-stadium. Er missen nog een aantal zaken en zijn er nog een aantal onopgeloste problemen.

Gameplay

Wanneer je de game voor het eerst start valt een ding gelijk op. In tegenstelling tot andere games die grote stukken grond bestrijken begin je zonder orientatiemogelijkheden als kaart of kompas en ook je startitems zijn zeer beperkt. Een pistool, een rol verband en een klein beetje eten en drinken, dat is het wel. Een doosje painkillers, een rol verband en een zaklamp, dat is het wel. Wil je meer, dan zul je de dorpjes en gehuchten die Chernarus rijk is moeten afstropen op zoek daarnaar. Met goed zoeken zal je in huisjes de eerder genoemde items wel kunnen vinden, maar verwacht geen weelde aan items bij de eerste de beste deur die je opentrekt.

Als 'realistische' survival game moet je in Day-Z met een aantal basale zaken rekening houden. Dit houdt in dat er moet worden gedronken en gegeten, en dat je doodbloedt aan verwondingen als je het bloeden niet stelpt met verband. En misschien wel het belangrijkst: doodgaan betekent ook echt doodgaan! Na je dood kan je opnieuw starten op het eiland, maar dit doe je wel zonder alle eerder verzamelde items vanaf een nieuwe willekeurige locatie op de map.

Een groot deel van de game ben je bezig met verzamelen van overlevingsspullen, en het ontwijken van de zombies. Je bent hier niet alleen in! Anderen willen ook graag overleven, en zullen net als jij hiermee bezig zijn. Dat maakt dat de interactie tussen spelers veel verschillende kanten op kan gaan. Sommige spelers zullen samenwerken, wat groepsvoordeel kan bieden, maar tegelijkertijd ook maakt dat je resources zult moeten delen, of dat je eerder wordt opgemerkt door zombies. En uiteraard zullen er ook spelers zijn die het makkelijker vinden om anderen het zware werk voor ze te laten doen: gezien de PvP natuur van de game zijn dieven/bandieten eerder regel dan uitzondering. Er zijn geen regels of beperkingen op dit vlak, dus deze interactie kan enorm divers zijn.

De interactie met andere spelers vindt voornamelijk plaats via in-game VOIP: dit systeem is zo opgebouwd dat de standaard communicatie alleen locaal en directioneel is. Als je een andere speler ziet waar je iets van wilt kan je er dus voor kiezen om zijn kant op te roepen om je aanwezigheid aan te kondigen. Het betekent ook dat als je al met een groepje samen bent en je niet zacht genoeg praat, je kan worden opgemerkt door zombies, of misschien erger: andere, minder vriendelijke spelers. Überhaupt is het zaak om op te passen met wat voor geluiden je maakt: pistoolschoten kunnen van ver worden gehoord. Andere spelers evenals zombies kunnen hierop reageren.

Hetzelfde geldt voor de zichtbaarheid van spelers. Met een maximale zichtsafstand van een kilometer kan je dingen al van ver spotten, inclusief andere spelers. Dat betekent dat zij jou ook van verre zien aankomen. Je levensverwachting kan enorm toenemen als je ervoor kiest om jezelf te verhullen in bijvoorbeeld bosranden in plaats van rond te rennen door een open veld. Ook licht kan daarbij een enorme probleemfactor zijn: vooral 's nachts ben je vanaf die kilometer afstand zichtbaar als je onvoorzichtig met je zaklamp of flare om je heen schijnt.

Systeemeisen

quote:
Processor: Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Noob guide starts here!

Ten eerste is de installatie nogal wat gedoe en kan er nogal wat fout gaan. Lees alsjeblieft dit verhaal gewoon goed door en gebruik Google als iets niet werkt. Daarnaast staan er wat linkjes verder naar onder. Als je even de moeite neemt om een uurtje wat noob guides door te lezen scheelt dat al heel veel frustratie voor jezelf en voor anderen.

Installatie

Je hebt voor DayZ het volgende nodig: ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. ARMA 2: Combined Operations is niks meer dan een combopack. Het is dus géén losse game! ARMA 2: Free kan je ook gebruiken (Dan heb je nog wel steeds ARMA 2: Operation Arrowhead nodig. Qua prijs scheelt het weinig en ARMA 2: Free kan nog wel eens problemen opleveren als je 'normale' ARMA wilt spelen (Domination in Operation Arrowhead is het populairste, maar voor de meeste servers heb je ook ARMA 2 nodig in verband met wapens en voertuigen).

Algemene installatie
Algemene installatie moet gewoon iedereen doen. Dan kun je kiezen voor de handmatige installatie die misschien wat moeilijker is, maar dat maakt alles wel veel duidelijker. Die SixUpdater werkt verder prima, maar we zitten hier op Tweakers dus zou je je moeten schamen als je zo'n programma gebruikt ;)
  • Installeer ARMA 2 en Operation Arrowhead beide (Ook op steam zijn dit losse games).
  • Start na de ARMA 2 installatie de game even op (Voor het register).
  • Start na de Operation Arrowhead installatie de game even op (Voor het register).

Handmatige installatie
  • Download de DayZ files (Torrent is het makkelijkste) of gebruik de DayZ installer
  • Zorg voor de volgende structuur <Arrowhead map>/Addons/@DayZ/<Hier die files> (DayZ installer doet dit zelf, maar het is altijd handig om te weten waar de files staan)
  • Download de beta patch (Beta versies zijn backwards compatible, vaak staat de precieze beta versie wel in de server naam)
  • Install de beta
Nu zijn er meerdere dingen die je kunt doen:
  • Je kunt gewoon de beta opstarten (Met een vrij eenvoudige shortcut) en dan in-game @DayZ aanvinken.
  • Ik zou ook een shortcut kunnen geven die je kan knippen en plakken, maar het nadeel is dat dat allemaal afhangt van de installatie locatie en je hebt geen enig benul wat je nu aan het doen bent.
  • De laatste optie is een programmatje gebruiken waar je alles netjes aan kunt vinken
Ik werk de laatste optie verder uit, omdat dat duidelijk voor iedereen is (En leer je ook meteen hoe je andere (groepen) mods kunt instellen
  • Installeer ARMA II Launcher
  • Ga naar Launch Options tab en geef je ARMA II, ARMA II: OA en Beta locatie (Arrowhead/Expansions/Beta/) aan
  • Vink het volgende aan: Run Beta, No Splash Screen, Default World -> Empty, CPU Count (Aantal cores)
  • Voeg bij Additional Parameters toe: -exThread=**. Op de plek van de sterretjes doe je aantal cores * 2 - 1 (4 cores is dus 7 invullen)
  • Ga naar Addons tab. Creér een nieuwe groep (Naam maakt niet uit) en sleep DayZ daar naar toe en vink de groep aan (Als je andere mods hebt die je gezamelijk op wilt starten kun je dus gewoon een groep maken en daar alle vereiste mods aan toe voegen)
  • Rechtsonder zet je Game Version op ARMA II - CO.
  • Bovenin kan je dan op Create Shortcut klikken
Omdat de Steam overlay verdomme handig is (Lekker typen, lekker mensen laten zien dat je DayZ aan het doen bent, lekker screenshots maken, lekker in-game browser map als je geen tweede scherm hebt) kun je DayZ als non-steam game toevoegen.
  • Ga in Steam naar Library -> Steam -> Add a non-steam game
  • Selecteer Arma2oa.exe (De gewone file, niet de beta file)
  • Zoek hem in je Library op en doe rechtermuisklik->Properties
  • Bij naam verzin je zelf maar iets
  • Target en Start in kopieer je gewoon vanuit de shortcut die je met de Arma 2 Launcher hebt gemaakt
Zoals je ziet kun je dus de hele Arma 2 Launcher ook skippen, maar als je een gemixte install of iets dergelijks hebt of andere mods dan word het onmogelijk om zelf een shortcut te creeëren.

Auto-updater installatie (je-hebt-geen-idee-hoe-het-werkt)-manier
  • Download Six Updater
  • Start SixLauncher op
  • Schakel naar DayZ
  • Selecteer de server waar je wilt spelen
  • Klik op Update en dan joinen maar
Lingor Installatie
Rienspy in "[PC] Day-Z (Arma II Mod)"

Troubleshooting

Help, hij doet het niet!
Kijk even of je de juiste game versie hebt (Staat in de server titel) en controleer je beta versie ook. Beta versies zijn backwards compatible, maar af en toe worden de nieuwste versies nog niet ondersteund. Also, als je de game opstart zou rechtsboven in een lijstje moeten staan van de addons die geladen zijn. Staat @dayz daar niet bij, dan heb je iets verkeerd gedaan!

Mijn beeld is helemaal wazig
Zet 3D resolution op je native resolutie! Post-processing moet je ook op very low of uit zetten. Die depth of blur is leuk en aardig, maar je krijgt nogal koppijn door dat wazige gedoe.

Ik ga steeds dood
Leer spelen! (Aka, volg even een livestream, lees de newbie guides door (Staat hieronder wel een linkje).

Mijn scherm valt 's avonds steeds uit / Het is te donker
Zorg dat je NVGs krijgt! :D (Wat ook helpt is je HDR op Very High te zetten, dat scheelt gigantisch. Zet ook even je brightness en gamma wat hoger)

Ik heb last van grafische glitches!
Dit is een bekend probleem sinds 1.7.2.4. Er zijn een aantal zaken die deze glitches triggeren, waaronder military tents, kampvuurtjes en een aantal andere props. Een manier die bij mij (fl4pp13) werkt is de game naar windowed mode zetten en weer terug (twee keer Alt+Enter), waarbij de grafische buffer opnieuw wordt opgebouwd. Ook het spel opnieuw opstarten kan een hoop schelen, maar kost meer tijd.

Links!

Kopenkopenkopen
Combined Operations non-steam versie
Combined Operations op Bohemia store (Steam versie)

Gezellie doen!
GoTLike Teamspeak
GoTLike Forums
Steam Group

Noob linkjes!
Newbie Player Guides
DayZ Website
Day-Z DB
DayZ Wiki
DayZ Map (Met loot locaties)
Weapon Charts
GoT2Dayz

Changelog

1-5-2012 - kKaltUu - TS aangemaakt.
1-5-2012 - fl4pp13 - Gameplay toegevoegd en 'Wat is Day-Z?' aangevuld
3-5-2012 - kKaltUu - Map toegevoegd
16-5-2012 kKaltUu - Spelfouten verbeterd.
27-5-2012 Bananenspin - Installatie instructies en beta instructies toegevoegd en de wiki link erbij gezet.
13-7-2012 Adanteh - Installatie aangepast, linkjes veranderd

kKaltUu wijzigde deze reactie 03-09-2012 10:14 (211%)

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Gister uit het niets: de developer:

http://i.imgur.com/UR1yG.jpg

kKaltUu wijzigde deze reactie 06-05-2012 16:51 (12%)

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Staan nog niet op de website, maar vond hem zo vet dat ik hem hier even post:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Een paar minuten nadat flappie mij neerschoot:

Raveparty :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter

Miniguns zijn vet :D

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-07 00:35
De mod is sinds vandaag ook zeer bekend op Reddit. Das wrsl de reden waarom de servers zo overbevolkt zijn ;)

EXAMS, Y U NO LEAVE ME ALONE? I want to buy Arma 2 and play this game :>

Strava profile - Steam profile

• Vipeax

• HMeijer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19-07 11:37
zie 's nachts eigenlijk prima. Misschien nog iets verkeerd staan?

Brightness 50%
Gamma 50%
HDR Quality: medium

Brightness 100%
Gamma 100%
HDR Quality: very high

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:03

kronolith

[EDIT]

quote:
StevenzeN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:38:
[...]

Ik heb het als volgt gedaan, program files > Steam > Steamapps > common > arma 2 operation arrowhead

daar een mapje gemaakt @dayz > addons > en daarin de modfiles geunzipped.
Probeer eens BattleEye opnieuw te installeren. Ik had die meldingen ook en bij mij was BattleEye het probleem.

Als je de Steam versie hebt: rechtsklik op ArmaII:AO en dan Reinstall BattleEye

Edit: was deze map al bekend bij jullie?

kronolith wijzigde deze reactie 18-05-2012 16:46 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
NL1 is alleen bijna de hele dag offline en NL2 kom ik niet in. Ben als een malle aan het refreshen (met pijltjes tussen servers switchen), maar ook na 15 minuten had ik vanmiddag geen succes.

Edit: Voor de mensen die een G13 hebben hier mijn Arma2 profiel. Heb hem gister even bijgewerkt om aan te sluiten bij al mijn andere games, dus M2 en M3 zijn nog niet echt ingesteld. Zoomen doe ik met de duim knopjes op mijn muis (Heb een G700, de bovenste twee gebruik ik voor zoomen, de onderste twee voor Teamspeak push to talk en ingame push to talk). Dan gebruik ik twee knopjes naast mijn wijsvingen om guns te zero'en http://cl.ly/3H2Y3F3Y162O2e0x1T3M

Adanteh wijzigde deze reactie 18-05-2012 19:31 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Een normale rechter klik (terwijl je stil staat) zou inderdaad voldoende moeten zijn. Optics in het 'Controls'-menu.

Overigens even ter "QQ main database load is too high"-drama.

http://vipeax.org/0589U4m018919z.png

Vipeax wijzigde deze reactie 18-05-2012 23:20 (34%)

• Vipeax
Zijn er overigens nog mensen die wel een droge stat als gelopen afstand willen weten? Even ter voorbeeld heeft kKaltUu er inmiddels het volgende aantal kilometers achter de rug:
http://vipeax.org/05U9f22119B50Z.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bananenspin
Die andere gast was ik.. om 7:00 was het al zo donker bij mij:

en iets later was het helemaal niet meer te doen. Heb inderdaad een AMD kaart (6850) maar zelfs daarin iets omhoog gooien mocht niet baten..

Overigens speelde we eregister tot een uurtje of half 9 en toen had ik geen last? En hoefde ik niet eens iets omhoog te gooien

Bananenspin wijzigde deze reactie 22-05-2012 08:59 (16%)

HOI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bananenspin
Zat net in een barn met een random iemand die iets triggerde..
De uitkomst was dit:

HOI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11-07 11:37
De nieuwste build is echt onwijs smooth! Heb het idee dat ik van 30 naar 100fps ben gegaan.
Net een mooie sessie met DeadKnight gehad. Duurde even voordat we elkaar gevonden hadden, ondertussen zonder te twijfelen een survivor vermoord, en een kompas + binoculairs geloot.

Toen we elkaar gevonden hadden zagen we van een afstandje flinke rook, dacht in eerste instantie aan een rookbom, bleek het later een neergestorte helicopter te zijn.

DeadKnight kroop even tussen de 25 zombies naar de helicopter, helaas geen loot.

Overigens is er nu ook maneschijn en hoef je de gamma en brightness niet aan te passen. Valt er tenminste wat te zien s'nachts zonder een fakkel te hoeven gebruiken. Een stuk speelbaarder geworden.

toetboink wijzigde deze reactie 28-05-2012 00:53 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-07 11:39
Zo 150k unieke spelers !
"Unique Players: 152117"

voor wie geïnteresseerd is , babbeltje met de dev's ander & vipeax ;)
http://nl.twitch.tv/gametheorycast/b/320150714

Voor TS zou dit als steam ( fool proof )methode erbij kunnen komen ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Installatie guide : Steam versie van Arma 2 Free met CO/OA Fool-Proof approach

Stappen :

- Installeer ArmA 2 Free vanuit Steam. * run de game na installatie 1x ! (belangrijk voor register)
- Installeer ArmA 2 OA/CO vanuit Steam. * run de game na installatie 1x ! (belangrijk voor register)
- Download en installeer de laatste beta van arma2 (Groene balk bovenin staat meest recente build)
http://www.arma2.com/beta-patch.php
- Download en installeer Sixupdater
http://www.six-updater.net/p/download.html
- Op je bureaublad verschijnen twee shortcuts "Sixupdater" en " Sixlauncher"
- Open "sixlauncher " zet present op Dayz (*meestal staat het al op Dayz profiel)
*klikbaar
- Druk op "Update "
- Gefeliciteerd ! je kan Dayz spelen, non-beta en op beta servers !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is de gemakkelijkste methode die ik heb kunnen bedenken en werkt als een charm
terwijl ik het nog nergens anders ben tegengekomen :?

* het zou ook moeten werken met retail versie, maar ik heb dat niet kunnen testen

Ieder geval een stuk gemakkelijker dan de huidige guide @ start post

osmosis wijzigde deze reactie 03-06-2012 13:50 (101%)
Reden: Typotjes, wat ophelderingen. pic erbij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
jterpstra schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:34:
Zo 150k unieke spelers !
"Unique Players: 152117"

>50.000 (unieke) spelers in de afgelopen 24 uur. ^)
quote:
jterpstra schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:34:
voor wie geïnteresseerd is , babbeltje met de dev's ander & vipeax ;)
http://nl.twitch.tv/gametheorycast/b/320150714
;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
Exbloder schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:42:
[...]
Edit: @Vipeax: op de site staat nu zelfs 154 390 unique players. Moet zowat de populairste mod van de laatste jaren zijn met zoveel spelers.
Ongeveer 50.000 keys waren gekocht na de launch van DayZ, al is 't alweer 2 weken geleden sinds die query liep. Zullen er nog wel een 75.000 zijn. Aantal unique is PRECIES 155.000 op dit moment.

Edit:

155.001* :p
Edit2:

Loopt dus per 3 seconden alweer met +1 omhoog.

Vipeax wijzigde deze reactie 03-06-2012 19:55 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh

Nieuw kamp much?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• osmosis
quote:
Loev schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Succes met zoeken, bestaat namelijk niet. Ze zitten allemaal tot de nok vol.
Toch apart dan, dat ik elke keer weer een server kan vinden

*klik

osmosis wijzigde deze reactie 05-06-2012 18:30 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bananenspin
Haha prachtig, net samen met kkaltuu naar het noorden gegaan om een airfield te loopen boven Vybor. Wij die hele airstrip af zijn we aan het einde doet mijn shift raar en krijg ik de plak toets... Ik alt tab terug de game in en natuurlijk schiet ik één kogel met mijn DMR waardoor alles naar ons toeloopt. Afijn ik geen pistol kogels meer en kkaltuu alles neerschieten met zijn ak74. Roept ie in ene hey ik hoor iets, ik zie hem een hoekje omlopen en hij begint te schieten. Eindstand kkaltuu een AK cobra rijker, ik een g17 rijker en beide veel blood packs en ammo rijker!

Rip!

HOI.

• Vipeax

• robpol
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:17
Gisteren eindelijk de befaamde ghillie suit gevonden! Daarmee ga je compleet op in de natuur, zeker als je in het gras ligt ben je vrijwel onzichtbaar. Zie screenshots:

Nadeel is wel dat ik steeds banger ben om dood te gaan, naarmate mijn uitrusting beter wordt. Maar dat hoort er natuurlijk bij.

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-07 00:26
Dit was gisteravond voor 20:00 in het westen van het noordelijke vliegveld. Geeft wel een spannende sfeer met attached flashlight onder je wapen.

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-07 13:17
Hier de route van gisteren waar ik 2 - 2.5 uur mee zoet ben geweest. Z is waar ik werd aangevallen door zombies. en helaas door een bandid doodgeschoten bij kasteel Rog..

Hier de link naar de kaart google maps style

Freedom for everyone..

• Vipeax
quote:
CDRK schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:29:
lol die was goed!

Vipeax, nog steeds iets van 1.1k zombiekills? :D
http://vipeax.org/06p9P4M313738l.png

Maar eigenlijk ben ik 2x dood gegaan (legit kills, maar 1 was een stream waar iemand me perongeluk dood knalde dus spawnde ik maar terug zonder wapens en de andere was bij een stel disconnecters (gast 1 gaat dood disconnect snel, komt een maat die mij af knalt (terwijl ik opzocht wie dat was en alt-tabbed was dus) en een vriend van mij schiet weer op hem waarop die gast ook disconnect, dus mezelf maar terug gezet, daar doen we niet aan mee :X), dus in theorie zou ik nu op 800 zitten.

Random naam wegens streamsnipers, dus als zij van naam veranderen doe ik dat ook even.

Is overigens nog geen top 10...

Vipeax wijzigde deze reactie 13-06-2012 15:44 (19%)

• Adanteh
Anders doe je even een reset. Dat gebeurt heel veel toch? :3

nvm

Adanteh wijzigde deze reactie 14-06-2012 21:23 (41%)

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-07 13:17
Na 2 keer dood te zijn gegaan, spawn bij een kerel die me dood schiet, en val van een toren af.. (P.S. a nooit liggen op een smalle toren 8)7 ).

Dus de 3e keer maar proberen, he verdomt! dit komt me bekent voor! en jahoor ik was bij het zelfde stukje gespawned als waar ik eerder langs een stadje naar het kasteel ben gelopen.

In het zelfde dorpje maar rond gekeken, kroop ik een barn in HOLY SH*T! Stond daar een gast! Dus ik snel schieten.. gebeurt niks.. ik loop naar hem toe. blijkt hij dood te zijn.

En wat ligt er op de grond? JAWEL! Een CZ 550 Sniper rifle met ammo!

Dus ik verder het bos in, kijken of ik een rustig dorpje tegen kom waar ik even kan looten!

Ik liep van boompje tot boompje, elke keer om me heen kijken of er niet iemand mij stiekem aan het achtervolgen was.. Mijn hart ging er wel sneller van kloppen!

Na een flink eindje te hebben gelopen kwam ik bij een dorpje (geen idee hoe en waar het is) en ik hoorde gebrul, dus ik ren snel de bossen in en mee hoor ik 3 knallen..

Het werd wel akelig stil ineens.. ik dacht, zo is het weer genoeg voor vandaag! Ik duik mijn nestje in.

Nog ff een screen, ik vindt dat dit spel er toch super mooi uitziet! Het komt allemaal zo realistisch over, de geluiden, de setting. Ach, ik zie morgen wel weer verder! Goodnight.

Whisky wijzigde deze reactie 15-06-2012 00:20 (10%)

Freedom for everyone..

• Adanteh
Zonet overreden door een APC. Dat ding waren we al eerder tegengekomen. Lijkt niet helemaal te kloppen. Je kon er ook geen flikker tegen doen... In ieder geval hebben we er twee van gekilld.. :D

Adanteh wijzigde deze reactie 15-06-2012 17:19 (23%)

• robpol
Ik heb zojuist iemand van zijn quad af gesniped. Helaas heb ik de quad zelf ook geraakt en rijdt hij niet echt meer. De hull is beschadigd en de wielen ook. Hoe fix ik dat? Met scrap metal?

robpol wijzigde deze reactie 16-06-2012 17:50 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-07 08:56

Rexcore

Alvestêdetocht!!

Vanavond dik 6 uren lopen spelen met mofo en robpol op EU10. Zeer leuke avond gehad maar helaas wat minder geëindigd. (hackers)

de avond gestart met het vinden van ons transport middel:

gezellig op pad en de wagen in z'n geheel volgeladen. onderweg nog een jeep en 3 quads gevonden, maar helaas misten ze allemaal 1 wiel. dus op wielen jacht gegaan. Maar op een gegeven moment kwam er een server restart. dus wij uit de auto en saven.
Helaas na de restart (reset?) verspreid gespawnd, en onze auto helaas kwijt.

daarna nog wat rondgezwalkt en uiteindelijk op de NW airfield beland. maar daar kwam helaas een heli langs die vol met cheaters zat. want we zaten perfect verscholen op de airfield, maar werden 1 voor 1 gekilled. terwijl ze ons normaliter echt niet konden zien. (mofo en rob zeker niet want die zaten meesterlijk verscholen met hun gilly suits.)
Zeer zuur om na 22 dagen zo te worden gekilled :(

respawn gedaan en in elektro terecht gekomen. Daar ging het helemaal tekeer.. ik stond rustig te wachten op rob toen ineens de pleuris rond mij uitbrak! een apacha helicopter die een rocket strike deed op elektro!!!! de heli crashte gelukkig maar liet dit achter:

dit is normaal het hospital in elektro.

en dit de kerk! 8)7

vipaux, kun je hier nog wat aan doen?? (logs?) was op EU10 rond half een snachts.
(misschien zelfs een respawn?? want zoals eerder gezegd, na 22 dagen surviven door hackers te worden gekilled is echt K*T)

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
Gelukkig heb ik alles nog en een grote backpack gevonden. survivers die ik zag rennen met een enorme horde zombies. Veel dode survivers in Electro (EU18). Omdat ik echt hele vette dingen heb, ben ik snel richting de bossen gegaan. Kijk nog wel uit op Electro om te zien wat er allemaal gaat gebeuren. Nu even gestopt, want wil mijn gear niet verliezen. Hacker of niet het is wel tof wat ik had gevonden. Daarbij was het ook wel vreemd dat hij nog bewoog en stond. Het lijkt wel alsof ik alles van hem heb afgepakt terwijl hij nog leefde.

Anyway, op dit moment is het niet echt lekker speelbaar. Er zijn echt enorm veel zombies, ze horen ze al van ver en het zijn er soms echt 20 die achter je aanzitten.

Overigens mijn Gear:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

mijn samenvatting van de 1.7.1 patch...

die aggro... 8)7

PERFECTENSCHLAG!!!!

• Recon24
quote:
Rexcore schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:20:
[...]

Voor mij werkte de volgende regel beter:

-beta=Expansion\beta;Expansion\beta\Expansion;CA;@DayZ -nosplash -world=empty -cpuCount=4 -exThreads=7

voordeel hiervan is dat je het spel gewoon op kunt starten met Operation arrowhead. En daardoor doet de steam tracking het ook (handig voor als je in groepen speelt), want deze doet het namelijk niet wanneer je opstart met combined operations.

@recon24
pas maar op, straks word je ook nog als cheater aangemerkt, omdat je ten eerste een rangefinder op zak hebt die volgens mij helemaal niet in de dayz loot lijst zit (correct me if i'm wrong). Maar ook omdat je character blijkbaar al buggy begint te doen (de server heeft problemen om jou character te saven/uit te loggen?). Dat is wachten totdat er een admin op begint te letten en jou banned. (of denk ik teveel doem? :))
Daar ben ik wel bang voor idd :P, maar ik had eergister juist iemand geloot die dit allemaal had. Alleen zoals ik gister vertelde, disconnecte ik even omdat mijn fps laag was, en weer connecte op dezelfde server, maar er stond blijkbaar dus nog een kopie van mij op dezelfde plek. Ik dacht eerst dat het iemand anders, maar die gene had dezelfde gear. Ik was het dus gewoon haha...alleen wat ik dus deed uit mijn kopie's Alice Pack, pakte ik dus ammo, waardoor ik voor mijn wapens nu alles dubbel heb :P. Wie mij dus dood (even afkloppen) die heeft even wat heerlijke spullen zoals NVG, Rangefinder, 9MSD, GPS, etc etc etc.

Zeg eerlijk, dit voelt toch gewoon goed ;-):

• Zoijar
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

quote:
vinom schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:16:
Ben toch wel redelijk geintresseerd nu in de mod...ik vraag me alleen af of het 20 dollar waard is. Of is die goedkoper te krijgen?
Ach, wat is 20 dollar... wat betreft immersion komt er voor mij niks in de buurt (zeker skyrim bijvoorbeeld niet). Maar het blijft een alpha mod op een buggy engine. En verwacht niet continu schietend door het veld te rennen met wilde achtervolgingen en de kogels die om je heen vliegen. Het is veel door de natuur lopen, zoeken waar je bent, en heel langzaam over de grond een schuur insluipen. Voor mij een prachtige ervaring. Ik kan ook niet wachten tot dit beter wordt uitgewerkt op bv de arma 3 engine.

---

Mijn verhaal van gisteren, als zoiets je aanspreekt zou ik het zeker kopen:

1: Ik kruip uit het water zonder voedsel, water of wapens. Zombies, bandits, geen wapens... Bedenk me dat ik snel weg moet uit de stad. Noord, het bos in.
2: Besluit de powerlines te volgen naar hopelijk een vriendelijker dorpje.
3: Ik spot een schuur en wat bijgebouwen. Kruipend ga ik de helling af, door een veld waar zombies rondwandelen. In de schuur vind ik een kruisboog en 3 bolts. Snel weg hier. Noord.
4: Verdwaald. Besluit de weg te volgen, bewust van het gevaar langs een weg te lopen. Twee zombies vallen me aan; 2 bolts verhelpen dat. Nog 1 bolt over.
5: Ik zie een dorpje met weer een grote schuur. Bij de schuur aangekomen zie ik een andere survivor. Hij staat met z'n rug naar me toe. Ik heb niets, geen eten, geen water, en zal daar binnenkort aan dood gaan. Ik sluip achter hem aan, en doe iets wat ik normaal nooit zou doen: ik richt m'n kruisboog en haal de trekker over. De bolt slaat naast hem in de muur, en hij draait zich om. Rennen!
6: Ik denk dat ik hem kwijt ben. Uit de verte had ik een kasteel gezien en besluit daar naartoe te gaan. Daar aangekomen vind ik twee dode survivors. Ze hebben een AKS, PDW, kaart, kompas, vuur; alles dat ik nodig heb om te overleven. Snel looten en wegwezen. Wie weet ging die andere survivor ook hier naar toe. Noord? Nee, Stary sobor, te gevaarlijk. Oost is geen optie meer, zuid de kust. West dus.
7: Beklim een heuvel om te kijken waar ik ben. Een open veld strekt zich voor uit, maar ik besluit het erop te wagen.
8: Een schaap kruis mijn pad. goed moment om de AKS uit te proberen. Ik slacht het schaap, sprokkel hout in het bos, maak een vuurtje en rooster het vlees. Snel het vuur weer uit, voordat iemand me ziet.
9: Een verlaten radio toren. Misschien liggen daar supplies, want ik heb nog steeds niet veel water. Op weg naar boven wordt ik aangevallen door een 5-tal zombies. Ik schiet een clip leeg. Binnen het complex wordt ik weer eengevallen en schiet nog 2 clips leeg. Uiteindelijk beklim ik de toren -- maar durf er niet lang op te blijven uit angst dat mijn schieten gehoord is en ik erg zichtbaar ben daar. Geen supplies. Snel weer weg. Ik moet water hebben!
10: Een meertje. Gelukkig. ik kan m'n lege waterfles bijvullen. Ik besluit noord te gaan.
11: Via de heuvelrug zou ik wel eens een mooi overzicht op het vliegveld kunnen hebben... maar dat viel tegen. Ik sluip het vliegveld binnen en besteed minuten lang met mijn verrekijker om zeker te zijn dat er geen snipers liggen.
12: Twee hangars ga ik binnen. Wordt aangevallen door zombies. Twee clips minder. Nog drie over...
13: Teveel lawaai op een open locatie. Wegwezen. De zon gaat onder. ik loop naar het westen de ondergaande zon tegemoet, op zoek naar water.
14: Bij een meertje verstop ik me onder een boom, vul de flessen, en ga slapen. Morgen weer een dag.

Ik denk dat je wat inlevingsvermogen nodig hebt ;)
printbare DayZ map (heb er eentje op a3 uitgeprint)

http://img580.imageshack.us/img580/5016/mapwithkey.jpg

met eyefinity alt-tab je namelijk niet effe ;)

JoSchaap wijzigde deze reactie 19-06-2012 14:45 (40%)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch

• Vipeax

Dit is wel eng :+.
jammer van de problemen momenteel, zojuist na 2 uur proberen ene server te joinen de moed maar opgegeven :')

alles zit binnen een seconde vol, en zoniet dan is het een passworded server. kom je eindelijk in een server, dan crasht ie :')

maargoed morgen weer een dag, hopelijk fixen ze de boel dan :)

• Adanteh
quote:
spookz0r schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:05:
[...]Daar is niets over vermeldt :) Die moeten alleen enes in de 7 dagen verplaatst worden wil je ze niet kwijtraken
Ach, wat maak het ook uit. Ik ben nu volledig voor een whipe! Toen ik zonet inlogde zag ons kamp er niet zo mooi uit. Vehicles weg... Alle tentjes plat...

• Vipeax
Als ze niet alles uit je tenten hebben gehaald ---> bij een restart staan ze er weer met de spullen erin.

En vind je dit niet goed genoeg dan?

Woops, beetje te snel geklikt...

En ja, ben weer eens dood gegaan, van een motor afgevallen doordat ie spontaan in de lucht vloog en een looping maakte, weer dood bij ~75 murders door onzin. :'(

Vipeax wijzigde deze reactie 20-06-2012 17:53 (0%)
Reden: -t

• Vipeax

:)
na veel problemen vanavond eindelijk weer een uurtje kunnen looten :) wel jammer dat ik er na een uur midden in een infested area door batleye gekicked werd :/

hopen dat ie mn exacte locatie saved, dan hoef ik morgen alleen maar ff die berg op te rennen :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 21-06-2012 10:18 (8%)

• Vipeax
http://vipeax.org/06c6l6I220s36a.png
Zal wel meevallen denk ik :/. Al heb ik wel mijn :? bij het netwerk, maarja, niet mijn server.

Vipeax wijzigde deze reactie 20-06-2012 22:37 (28%)

• Adanteh

Weer bijna dood door zo'n duivelse boom!

Adanteh wijzigde deze reactie 21-06-2012 20:02 (34%)

Ben ik de enige die echt nog met een papieren map speelt? :)
Ik vond dat alt-tab gedoe maar te risky, zeker nu zombies je door muren heen zien

klim voor de gein in prone, in een 3 floor barn, eens de twee trappen op naar de nok, en let op je zichtbaarheids meter echt te raar gewoon, van niets ineens naar 3/4 strepen. Direct aggro als je daar staat.
Gelukkig is het makkelijk hoofdjes knallen als ze de trap op kruipen (mits je een wapen hebt)

De papieren map op A3 formaat, werkt eigenlijk alleen als je er ruimte voor hebt op je bureau.
Wij hebben eettafels als bureau's dus dat zit wel goed. (soms markeer ik ook mn locatie voor ik uitlog)

map links naast tobo :')

steam browser werkt inderdaad gewoon goed met de online maps :)

• Adanteh

Lekker in mijn eentje bij het kampvuur. :3

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

Kwam deze tegen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:04

"Say hello to my little friend!"

Nu alleen nog even fresh-meat vinden voor target-practice! ;)

• Vipeax
Als ik een willekeurig industrial-gebouw binnen kom lopen, kom ik er al meer tegen dan er spelers zijn op de servers (hatchets). Ik snap zelf ook niet waarom je bij Elektro of Cherno wilt spawnen... Geef mij maar juist iedere andere plek waar je gewoon relaxed je gang kunt gaan.

Dood -> Grote stad? -> opnieuw spawnen -> (t)rollen maar!

:9

Dus een tip:
Blijf vooral weg bij airfields, anders ben je een noobbasher. ;w

Vipeax wijzigde deze reactie 25-06-2012 18:49 (16%)

blauwe stipjes:

is overigens een 'kans' :)

of je moet gaan serverhoppen op die plekken :P

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

Wat een avond, wat een avond :)
gisteren weer mooie dingen mee gemaakt.

De avond zeer noobish begonnen door te denken dat mijn character ziek was, hij bleef maar kuchen. dus ik in volle sprint naar berezino om daar in het hospital antibiotica te halen. (niets kunnen vinden natuurlijk)
wat blijkt na een tijdje.. zit er iemand op teamspeak die een heel vervelend kuchje heeft opgelopen.. 8)7

Maar goed, daarna met Recon24 op pad gegaan. gelijk vanuit onze base camp (2 tenten.. jaja ;)) naar het noorden gegaan om via de oostkust eens op voertuigen/kampen jacht te gaan. Via de black lake nog even op het NE airfield gekeken, maar zoals gewoonlijk viel de loot weer wat tegen.. (ondertussen wel 10 AK mags in mijn bagpack, mag dus niet klagen.) Weer terug naar black lake om vanuit daar naar het noorden te gaan voor een scout rondje. Ik wacht daar even op Recon24, hij was ff uitgelogd om te eten, zie ik daar ineens twee survivors naast het water rennen! Hart in de keel en snel sneaken achter een rotspartijtje op een heuvel.. ze hadden me gelukkig nog niet gezien. Ik zwaar in de stress wachten totdat ze weg zijn. (ze hadden nogal goeie guns). Eindelijk vertrokken, en ik wil me weer bewegen.. vooruit: niets.. achteruit: niets.. links: niets rechts: niets.. ARGH!! zit ik gewoon vast op een stukje steen! alleen crouch en standup werkte nog en het jump knopje. Half uur bezig geweest, maar uiteindelijk weer vrij gekomen door met "v" over de rand te springen en een drop van 5 meter te maken.. (zonder ook maar enige injury's :*)

Robpol was ondertussen ook ingelogd en zou ons meeten in Berezino. Dus wij langs de kust richting Berezino. Wat komen we nog tegen... juist ja.. onze eerste voertuig van vanavond! de speedboat!
Snel erin en richting Berezino gevaren. Daar langs de dijk van de haven uit het zicht liggen wachten op Rob. Rob uiteindelijk wat noordelijker in laten stappen en het scout rondje richting het noorden af gemaakt.

Uiteindelijk niets gevonden, uitgezonderd van een verlaten kamp waar alleen de fences nog van te zien waren. Weer terug richting het zuiden, want de benzine was bijna op en Mofo was ook in het noorden ingelogd. (zonder water, en met heel veel dorst ;))
Dus ten zuiden van Berezino eruit en vol ga naar onze basecamp. Daar aangekomen alle loot eruit en overleggen wat te doen. Ik zou bijna stoppen, maar om nog even op mofo te wachten besloten we nog even naar polana te gaan om de supermarkt te looten. wist ik veel dat het daar pas allemaal begon...

Rob, recon en ik chillend in onze basecamp

Dus op naar Polana, ziet Rob onderweg ineens een crashed heli midden op het open veld. Dus snel erheen en de opties bekeken. of sneaken, of rambo style de zeds afknallen rond de heli.. besloten voor het laatste en als een echte firing squad de zeds afgeknald.. helaas geen interessante loot. (weer AK mags voor mij :)) verder gelopen naar Polana en de supermarkt in gegaan, daar snel wat eten en drinken gepakt en de resterende huisjes in. Toen we in 1 van de laatste huisjes zaten en net weer terug zouden (mofo was aangekomen) hoorden we ineens een geluid.... een auto!! dus wij uit het huis, zien we ineens een bus rijden in Polana! Snel overleg wat te doen.. gaan we de bus overnemen of laten we hem gaan. overnemen was de conclusie. Toen brak de pleuris pas echt uit. de Bus zou door het dorp richting Gorka rijden, dus snel flanken en toen we een goed schot hadden op de chauffeur schieten. Worden we ineens van alle kanten beschoten!! bleken er een 5-6 man in de bus te hebben gezeten die net waren uitgestapt in Polana. Vrij snel werden Rob en Recon neergeschoten door mensen in het dorp maar de bus reed verder naar Gorka. Dus ik erachteraan. stopt ie halverwege om op de groep te wachten, chauffeur stapt uit en is een easy target voor me. Snel naar de bus en instappen! Zie achter me 2 survivors naar me toe rennen om me te weerhouden om weg te gaan. snel weg gereden verder richting Gorka en zie dat ze het opgeven.. Halverwege weer uitgestapt en snel naar onze basecamp om daar wat spul te dumpen zodat mofo en ik konden proberen om de gear van rob en recon te redden. Weer richting Polana gerend, en eerst nog even de chauffeur van de bus looten. Komen we daar, wordt mofo beschoten!! ARGH!! waar vandaan?? snel achter een hokje gekropen en daar even gezeten. het werd snel weer rustig, en we besloten om eerst die bus maar weg te zetten, want dat ding was 1 grote survivor magneet. Dus in de bus richting Gorka.

Daar de bus laten staan en met een omweg weer naar onze camp.. Komen we daar vanachter aan sneaken ziet mofo ineens een survivor bij onze camp staan, achter een boom, waarschijnlijk te wachten totdat wij weer terug zouden komen. Hij zag ons gelukkig nog niet. Dus beide verplaatsen voor een goed schot, en 3,2,1 SCHIET!. ook deze snel neer.. ff kijken wat hij bij zich had, blijkt hij de complete gear van recon te hebben!! de m16, NVG, GPS & rangefinder. Kijk, dat scheelt ons weer een hoop werk. Maar onze camp is helaas wel ontdekt. Uiteindelijk niet meer naar polana gegaan (we durfden niet meer :)) nog even gewacht op Rob, die de m16 mee gegeven en maar snel gelogd. Het was al veel te laat voor mij en we hoorden ook alweer schoten van minimaal 2 man bij de benzine pomp van Gorka. (waarschijnlijk de resterende lui van die group). Nu maar hopen dat onze tenten nog goed gevuld zijn, en dat ze alleen voor de bus kwamen en weer weg zijn gegaan :)

uiteindelijke resultaat voor mij:
  • M4a1 occ
  • coyote pack (bedankt mofo!)
  • camo kleding (bedankt mofo!)
  • G17
  • een complete hartverzakking! Wat een spanning en wat een stress.. geweldig dit spel _/-\o_

PERFECTENSCHLAG!!!!

• WietKop
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-10-2017
Iemand een idee wat deze oranje bolletjes zijn? Keek daarnet op mijn map en ik heb dit nog nooit gezien. Speel nu op een regular server

• WietKop
Tip voor het lopen;

>:)
quote:
Vipeax schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:48:
Edit je config eens en dan zet/add je "triplehead=1;" (actieve profile.ArmA2OAProfile).
dit was inderdaad de oplossing! ziet er perfect uit nu! (geen gestretchte hud meer) :)

thanks!

• osmosis
My nightmare has become true =(

• Adanteh
Veel te close weer
Maar.... ik leef nog!

Uiteindelijk ging het snipen in Electro niet al te geweldig. Verdomme weinig players en zelf waren we bijna allemaal dood. Volgende keer toch wat meer om ons heen kijken en iets vaker van plek wisselen. Als ik dan een keer een player zag kon ik ze gelukkig nog wel raken. Ach, oefening baart kunst : ' )

• Adanteh

Wel vreemd dat ik hier geen murder voor kreeg. Eerste schot was hij down (Hij lag al te bloeden daar, maar bewoog nog wel). Toen was hij meteen dood (Kill message kwam). Nog maar een schot voor de zekerheid maar geen kill :(
ik ben nu op dag 11 in solo 'bear' mode (zo min mogelijk killen/opvallen,maar wel in leven blijven) en raak aan het eind van mn supplies. echter is het momenteel echt niet te doen om ongezien bij de put te komen in dolina dus ik wacht ff tot 1.7.2 voor ik weer inlog (zeds zien me door de stad kruipen van achter gebouwen) :+ Dat heb je nu eenmaal met alpha versies.. soms moet je ff wachten op een fix :)

mocht het noodlot toeslaan (killed) Dan verhuis ik naar een NL server om het spel eens in groepsverband te proberen te spelen. tot nu toe vind ik het zo als spannend genoeg :)

oja in 11 dagen geen matches vinden is wel ruk.. me bloed raakt nogal op :+

en de beanfinder map werkt echt stukken fijner in de steam overlay, dus bedankt voor de tip!

• DeadKnight
Gisteren eerste crossmotor gevonden! Nja... gevonden.. O-)
Hoorde hem al vanaf aankomen rijden, dus toen even de M107 opgelijnt en neergemaaid.

Daarna richting Elektro gegaan, daar gedumpt omdat de benzine op was en gezocht voor een perfecte sniper positie.

Na een aantal kills, zelf afgeschoten door een M107.

Toen weer gerespawned en volgas richting mijn lichaam >:)
Onderweg een M4A1 holo gevonden, toen ik al richting de powerplant liep werd ik al beschoten door hem.
Allemaal mis :F

Flank manoeuvre gedaan en hem uiteindelijk gevonden schiet hem door zijn hoofd, ren ik richting zijn lichaam.... geen lichaam? tevens ook geen murder erbij.

Waarschijnlijk dus gedisconnect.. :(

Nu maar weer rond roam in Elektro en Cherno. :>

• Adanteh
Loop ik zonet bij de kust een respawn dude op te halen (Die was zo slim om op Respawn te drukken ipv Options). Eerst mijn ATV geflipped (10 saltos verder was ik wat bloed kwijt). Loop ik samen met die dude in de middle of nowhere in de kust.. Zien we in één keer een struik bewegen. Buddy begint te schreeuwen in direct en rent wat om hem heen. Toen hij mijn kant op draaide kreeg hij een kogel in zijn kop :D

kwam dit net tegen op een livestream.. wow..

• Kw4kje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:29
Nee dit is geen actie shot van de film Speed. :P

Met dank aan Jelle aka WastedPenguiNL.

Kw4kje wijzigde deze reactie 30-06-2012 00:39 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleutscher
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-12-2014
denk log even in. was uitgelogd op flink afgelegen plek waar we een traktor verstopt hebben.
merk ik dat het nog steeds donker is op de server maar zag wel dat k4kl44s online is alleen heeft hij skype uitstaan.
klote dus dat het donker was, zie dus echt niks. en opeens twee man met flares aan die voorbij me komen.
alleen op de server kun je geen namen zien. stoppen ze echt 5 meter voor mij.
had ze vol op de korrel met mij ak74.

dan begint het probleem.
straks was het k4kl44s. ik lag bij onze verstopte traktor.
ze hadden wel hele mooie gear bij zich. dilemma. ben maar uitgelogd toen.

edit:
heb trouwens laatst een map gevonden.
sinds wanneer kun je jezelf live op de map zien.
heb zo geen compass of gps nodig. ik zie zelfs andere mensen op de map als ze in sight zijn.

en dan nu helemaal raar. zag net dat mijn map onder gekladderd is met rondjes met een kruisje erdoor.
wat betekent dat.
iig hebben de kinderen lol ermee gehad

kleutscher wijzigde deze reactie 01-07-2012 13:37 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
Jeeezzus!!! Zit ik op een 20 man server helemaal in het Noord Westen, hoor ik plots een raar geluid: komt er uit nergens een blauwe truck gereden... ik zeg vlug in direct chat: STOP TRUCK STOP....

Ze stoppen inderdaad en er stappen plots 3 zwaarbewapende mannen uit, en in die ene seconde dacht ik:

Op knopje Salute drukken en vriendelijke spelers tegenkomen of neergeschoten te worden

Ik kon het niet laten maar ik heb vlug gedisconnected, puur uit schrik om al mijn gear kwijt te geraken, ik zat trouwens op NL11.... iemand toevallig ook? :p

Dit was het laatste beeld:

http://www.thedailyscrapper.com/forum/images/tds/smilies/smiley_emoticons_scared.gif ik deed het bijna in m'n broek!

Wat zouden jullie doen moest je iemand zo ver in het Noorden tegenkomen en het plots 3 vs 1 is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
Omg!!! Dit is echt om van te huilen, kom ik dan eindelijk in weken tijd eens een voertuig tegen, 1 meter ervoor: crasht de server

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
Inderdaad :( heb uiteindelijk nog op op de zelfde server kunnen reconnecten maar het is precies alsof het spel iets tegen me heeft... rij ik via de kust terug naar het zuiden, kill 5 zombies tijdens het tanken en terwijl ik rijd over een brug vlieg ik doodleuk door de lucht????!!!!!!!!!!!! gebroken benen + atv is kapot?? :( Kan in het menutje "Save ATV" doen maar doet niks???

:'(

WietKop wijzigde deze reactie 01-07-2012 22:43 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Oh wacht, ik dacht dat we het over Jerrycan haddens, heh. Je kunt eigenlijk op heel veel plaatsen refuelen. Zowat iedere grote farm heeft zo'n grote bruine tanker ernaast staan, die werken net zo goed. True heeft gelijk, ik las alleen de vraag/klacht fout. Je hebt zowel witte (die zijn best lang en dun, de compacte werken uiteraard niet) en bruine (middel-lang, maar aardig dik).

Vipeax wijzigde deze reactie 02-07-2012 13:18 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:47

True

Dislecticus

quote:
chiIIed schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:25:
Hm, ik (en zal vast niet de enige zijn) meende dat je alleen bij de witte kon refuelen. Bij de bovenstaande 2 bruine kan je dus ook refuelen? Zodalijk nog maar is een rondje vliegen dan.
Bij deze kun je refuelen.
Op welke server spelen jullie trouwens? En gebruiken jullie TS3 oid?

True wijzigde deze reactie 02-07-2012 15:18 (3%)

Steam Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax

Heeft niks met testen, closed, beta, alpha, slechte software, engine, drama of wat dan ook te maken... Relax eens een beetje, hmpf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
IK WIL SPELEN!!!

wat ben ik volwassen!

WietKop wijzigde deze reactie 03-07-2012 12:45 (35%)

• WietKop
quote:
lol23 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:45:
[...]

terug naar je tent gaan om die spullen te pakken? ;)
Hehe, er zat niks anders op. Ik heb de voorbije 3 uur, heel de nacht dus beziggezeten om op een low speler server naar daar te lopen... Gelukkig moet ik morgen niet werken... wat heb ik enorm veel tijd verloren zeg!! Hopelijk gebeurt dit NIET meer!!!! Ik krijg het ervan!!

En wat was ik blij toen ik mijn voertuigen en tentje zag staan :)

Ik heb dus die rode lijn afgelopen met behulp van een stuk moersleutel, want continue die knop indrukken... 8)7 , gelukkig had ik mijn GPS nog bij... En lol voor ik het vergeet, een km boven Kamenka heb ik in zo'n boerderij mijn benen gebroken toen ik van de trap ging :? ; geen morphine, dus heb mezelf maar gekilled en ongeveer 10x gerespawned totdat ik opnieuw in Kamenka terechtkwam en in 5 minuten sprinten terug naar mijn dode lijk voor mijn gear te halen...

Lame? Cheaten? Ik vind die downtimes, plots van locatie veranderen ook lame... ^^

Nooit meer! Anders heeft dit spel voor mij afgedaan

WietKop wijzigde deze reactie 04-07-2012 04:53 (23%)

steam overlay is ook handig om de bean finder map te bekijken en toch een oogje op je omgeving te houden in het spel ;)

• Adanteh
Ook even beginnetje gemaakt met een Teamspeak skin:

En nee, die banner hoort er niet bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Hm, vreemd mij nog niet gelukt.

Toch slurpt de atv absurd veel fuel ten opzichte van de motor.

Hieronder een kaartje met de plekken waar je lege jerrycans kan refuelen. Aangeduid met een rode stip. Nog niet helemaal compleet, maar beter dan niets :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Gratis uitbreiding gaat niet werken.

http://vipeax.org/5wF725tTSl8mArm2agGL5szgh0Uu9Z8y92C2NmRQ2abu3.png

;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore

Rexcore

Alvestêdetocht!!

hmmm.. rare avond... (ook op EU404 waar chilled en boyler ook op zaten)

Rexcore wijzigde deze reactie 06-07-2012 23:20 (15%)

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
Pfft, mijn rugzak en gear zit stampvol met alles wat je maar kan vinden maar ik heb in die weken dat ik het nu speel nog nooit een ghillie suit of night vision goggles gevonden. Verrekijker ben ik kwijt gespeeld toen ik die in me rugzak wou steken :S , steek nooit shit in je volle rugzak want je bent het gewoon kwijt :(

En dat is het eigenlijk van loot, behalve andere wapens? Enigste reden dat me nu nog dit spel laat spelen is andere spelers killen/helpen en campen.. Heb alle uithoeken van de map al gezien en zombies killen is eigenlijk best wel makkelijk :(

Als er trouwens iemand medische hulp nodig heeft... ;) ik ben nu omgeving NW airfield

WietKop wijzigde deze reactie 08-07-2012 02:43 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rakuli
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 26-03-2017
Vandaag hebben we een ATV op zen kant gevonden. We hebben hem volledig gerepareerd maar kunnen er niet op gaan zitten. We hebben hem geprobeerd met de motor te draaien maar dat werkte niet. Kunnen we deze ATV nog gebruiken of moeten we hem opblazen=

link voor grote afbeelding:
http://tinypic.com/r/dcr689/6

Rakuli wijzigde deze reactie 08-07-2012 10:28 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robpol
quote:
Ayame schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:29:
Hoera ik vond weer eens een paar heli's! Ik ging via Devil's Castle naar het zuiden en liep nietsvermoedend langs de bosrand. Wat zie ik daar, crashed chopper! Stukje verder nog 1!!
Nu was de loot niet echt heel boeiend: M107sniper met 2 mags, FN FAL met 5(!) mags. Die heb ik nu allebei.. Moest mijn geliefde mp5 daar achter laten.. Er lag ook nog een L85 met Nightvision scope, maar dat ding was nutteloos omdat ik snachts niet rondloop, oja en er lag 1 ammo bij.. Nu op weg naar de kust om mensen te snipen, zie verder geen doel meer in deze game, wat ik wel jammer vind :p
Je had beter die L85 mee kunnen nemen... die heeft naast night vision ook thermal vision (handig voor overdag). De FN FAL is waardeloos omdat hij veel te veel lawaai maakt.

Edit: zie onderstaande screenshot

robpol wijzigde deze reactie 08-07-2012 23:37 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chiIIed
Zo vandaag was me het dagje wel op de private server BigBo (gebruikt een oude hivesave dus in mijn geval spawnde ik met basic equipment/m16 acog/g17.

Begon allemaal met het regroupen op stary, ik zat in vybor, B0yler zat in lopatino, Critical zat in NE airstrip.
Ik begon met mijn trektocht naar stary via Kabanino ben in de bomenrij tegen over de koeienstal gaan liggen wachten op b0yler. Zie ik ineens een vrouwelijke survivor de stal inlopen met een enorme antenna op de rug, wat maar 1 ding betekent! Ofwel een M107 of een As50 :9~ . Nadat ze de nodige zombies had afgeschoten liep ze mijn kant op, mikken.. wachten.. schieten.. 1ste schot brak haar been. 2 de schot verloste haar uit haar lijden. De overige 4 waren om er zeker van te zijn.

Snel erheen gerend, Coyote pack + M107 geloot de MP5 kon ze houden, body gehide en terug gelopen naar de treeline. Na ongeveer 5 minuten lopen zie ik 2 surivors (weer 1 antenna de ander met een winchester) door mijn M107 scope, jammer genoeg arriveerde b0yler op dat moment ook dus kon ze niet tracken.

Dan maar richting Stary. Via bos naar bos in het noorden van stary aangekomen zie ik 3 tenten staan ( 2 leeg, de ander had een AKS74 Kobra). Na 10 meter gelopen te hebben spotten we een crashed heli. Afgesproken dat b0yler zou gaan looten en ik overwatch gaf. Op het moment dat b0yler bij de heli aankwam opende iemand rechts van mij het vuur. Drie dingen waren zeker.. 1 de schutter was heel dichtbij.. 2 hij had een AKM... 3 B0yler kon me niet helpen. Ik pak me g17 kruip 2 bosjes verder en zie hem zitten. 3 headshots de rest body shots. Hij draait zich om begint te ratelen... YOU ARE DEAD. Kut.

In cherno gespawned autoderp door cherno, zombietrain style appartments ingerend.. eerste wat ik vond was een makarov met 3 mags. Zombies dood, de rest geloot, met een lee enfield/makarov en een kompas, beetje eten/drinken richting Stary gerend. Ondertussen was Critical bij b0yler gearriveerd. Na 20 minuutjes bereikte ik Stary Sobor. Over het veld, langs het military camp waar op dat moment mensen waren (hoorde de zombies geaggroed worden) naar de heli. Bij mijn lijk aangekomen lagen er nog 2 andere, niemand wist hoe dat kwam, Enige wat duidelijk was was dat mijn gear over 3 lijken lag verspreid.. snel alles geloot en weggerend met zijn drieën

Richting North West Airfield. Onderweg niks meegemaakt. (Critical was uitgelogd om Dota 2 te spelen) Op het vliegveld was het verlaten, geen zombies niks. Zuidelijke barack geloot de eerste 5/6? hangers geloot. Op weg naar de Noordelijke barack hoorde we silenced gunshots. Ik ging er heen om te kijken, b0yler ging de baracks looten. Ik richting het geluid, beetje rondgelopen, hoorde niks meer totdat iemand ging drinken. Hij zat in de metalen schuur. Ik open de deur, zie 3 (voor het gemak Personen X, Z, Y) man zitten. 1 op de omloop boven (X),1 recht voor me (Y), en 1 in de hoek (Z). Gelijk full auto op persoon Y. Dood. Omgelopen naar de andere Deur, open full auto op persoon Z. Bewusteloos zo bleek later. Terug gelopen naar de andere deur... halverwege omgedraaid. Zoals ik al dacht zat de schutter op de omloop (X) naar de verkeerde deur te kijken. Headshot. B0yler geroepen dat er loot was. Ondertussen liep ik naar het dichtst bijzijnde lijk (Z) zie ik hem de animatie maken om op te staan. Executie style een headshot gegeven.

De loot: M107; 1 clip, DMR; 3 mags, Bizon SD; 1 mag, 4 NVG's, 3 GPS (Dupers?)
B0yler heeft de M107 geloot, wij beiden hebben NVG'S en GPS. 1 NVG voor Critical meegenomen. De lichamen hebben we begraven.

Daarna wezen rondhangen op control tower, beetje zombies schieten. Nog 1 survivor gezien maar die disconnecte jammerlijk genoeg (had een L85 of FN Fal met de NV scope). Ondertussen was critical weer bij ons aangesloten. Na 1 laatste standoff tegen de zombies, werd b0yler bewusteloos gemept (GO ZAMBIES _/-\o_ ) snel een bandage en dan maar weer gaan.

Richting Stary dan maar weer.
In het zelfde bos als waar ik eerst was neergeschoten werd er weer op ons geschoten. AKM en een 50cal, As50 zo te horen, b0yler down. Wisten niet waar vandaan. Kut. Gelukkig liep b0yler 100meter achter ons. Critical en ik kruipen onder het eerste bosje wat we zien, ongeveer 20 meter van elkaar af. Blijkbaar veilig. Na ~7 minuten horen we een auto aankomen. Een UAZ. Stopte 10 meter voor mij en 10 meter achter critical. Oftewel ingeklemd. Vol vuur met een M4a1 en een M14 op de driver/passagier. Beide dood. Snel een m4a3CCO geloot. Plan was dat ik met de auto weg zou rijden en critical b0ylers lichaam ging zoeken. Ik stap in en rij weg. Op het moment dat ik de weg op draai hoorde ik 1 schot. As50. Critical was killed. Zag de snipert ook zitten, besloten om door te rijden. Ontkomen.

De UAZ geparkeerd, loot bekeken. 1 Bizon, 1 FN FALL, 1 m16a2. Paar bloodbags en de overige troep.

Ondertussen door middel van inwrijving O-) geprobeerd erachter te komen wie ons neerschoot. Je raad het al. De drie surivors (X,Y en Z) samen met nog wat vriendjes, ze waren tenminste met 4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Kwam zojuist nog een grappig plaatje tegen op 't forum:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
En omdat het kan....

• Adanteh
quote:
spookz0r schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:06:
[...]
Haha zal het doorgeven aan hem. Dit is dus wel de reden waarom ik iedereen neerschiet :P
Sowieso letten mensen daar niet echt op. Als je denkt "Ah, hij heeft toch geen gun" terwijl iemand naast je zit in firestation... Hij hoeft maar een hatchet te vinden en je bent fucked. Zelf moet ik eigenlijk even aanleren om mensen dan maar gewoon in hun been te schieten. Dan kunnen ze je in ieder geval niet volgen :D

Also, weet jij hier meer over ;)

Iets zegt me dat deze heli normaal niet in DayZ thuis hoort. Ach ja, zolang het op een private hive is vindt ik het niet zo'n probleem. Moet wel zeggen na vandaag wat private hives uitgeprobeerd te hebben ik daar eigenlijk wel de potentie van in zie. Ik was sowieso al altijd voor een hive per 5/10 servers of iets dergelijks. Dan heb je een stuk minder traffic op de map waardoor je al veel beter dingen kunt afbakenen. Nog wel wat server hopping, maar toch al iets minder (Omdat mensen maar vanaf een paar andere servers zomaar kunnen inloggen) en je houdt de mogelijkheid om met groepjes te spelen. Het is verdomme irritant als je een nieuwe speler even wilt hebben en je eerst naar de andere kant van de wereld moet. Dan is het leuker dat je even een andere hive kunt joinen, hem daar wegwijs maken en dat hij later ook je vaste hive joined :D
net even weer ingelogd en het is weer te doen nu :) zeds zien niet meer zosnel door gebouwen heen. wel staan ze soms ineens bovenin deerstands en daarna er weer naast.. maargoed gewoon ff een flare ernaast en ze zijn er zo weg :+

net voor het eerst verborgen voertuigen gevonden!

eerst een fiets

en later een auto (heel en een beetje brandstof)

toch de controls maareens bestuderen want de fiets ging nog, maar de auto werd mn dood. weet nieteens waardoor.. ws een hobbeltje ofzo.. was gewoon ineens dood..

nu ff alles laten inzinken (dit was mn solo survival char die al op day 28 zat helaas)

en straks maareens zien of ik ook in 30 minuten alles weer bij elkaar kan krijgen :+

wel jammer dat t spel erna vastliep toen ik alt tabte om de ss te bekijken.. kan ik niet meer naar mn body terugrennen :(

• chiIIed
https://docs.google.com/s...UWltV1UwSWpCUS1LaUE#gid=0

Edit:

Handig.

chiIIed wijzigde deze reactie 13-07-2012 00:35 (24%)

• chiIIed

Zijn er nog veel meer vipeax? Anders maar een community project van maken.

• Vipeax
quote:
quote:
True schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Steam summer sale, zelfs als andere games met 70% korting gaan, en Arma2 'maar' 20% dan staat die nog steeds constant in top 5 van meest verkocht :D

Het ergste is nog alle games in steamsummer sale komen ook aan hun dagelijkse sale waarin ze nog lager in prijs zijn.
Ach is al oud nieuws, inmiddels:

Ja, in die korte tijd nog eens 10.000(!) man erbij.
gisteravond de nieuwe update geïnstalleerd en vier uur gespeeld :D (tijden geleden dat ik langer als een uurtje doorging)

helaas door gebroken benen bugs (tot 2 keer toe kruipend door een deuropening benen gebroken)

wel werken de trucs om van zeds af te komen goed!
En ik zag weer een heli overvliegen (werkt dat weer? of is dat een animatie die voorafgaat aan een crash?)

Open gebouw even wachten voor de ingang tot ze in de buurt zijn, gebouw door rennen, hoekje om liggen en wegkruipen. weg zeds :)

zo heb ik gister tot 3x toe mooie gear verzameld :)

twee dingen die minder waren waren:

vaak vliegen zonder lijk? (ws zo'n prutser die disconnect na zn dood)
benen breken als je door een deuropening (zonder deur) kruipt (12000 > 4000 blood)

niet echt bezig geweest met ss maar zag in mn steam nog wat plaatjes van gister (incluid de dodelijke deurpost en een bug waar zeds vastzaten in de vloer van een barn in cherno :)

leukste moment:
Cherno in rennen met een zombietrain, de truct toepassen om ze kwijt te raken (15+ zeds), om vervolgens tijdens het wegkruipen een andere survivor achteruit pronend het gebouw in zien lopen waar ik net alle zeds gedumpt heb :+

Kon het niet laten,, mic aan: en met een zombielike stemmetje ''hmmm meaaaaat'' in directcomm te roepen. 2 sec later werd ie besprongen :D (als je alleen speelt moet je t soms leuk maken)

mooiste vondst AS50 (helaas geen ammo)

hier vloog de heli over (telaat met ss maar wel een mooi uitzicht)

quicksand barn:

• osmosis
Zo ben eindelijk weer trotse bezitter van de bus.
Mijn vorige werd op brute wijze ontnomen van mij :'(

Was vanmiddag wat rond mybot aan het toeren. even boodschapjes doen et cetera
Zie ik ineens tot me verschrikking dat er iemand langs de weg liggen met z'n g17 op mij gericht.
Ik geef me toch een ruk aan het stuur huppa eroverheen. Wordt helaas nog niet registreert als murder.
Komt waarschijnlijk wel eens wanneer dayz in een verder stadium verkeert lijkt me ^^

• chiIIed
Fuelmap is geupdate en een HD versie is te downloaden. http://tinyurl.com/83jmkz7

Vipeax kom niet aan zetten dat er nog meer zijn :N

chiIIed wijzigde deze reactie 14-07-2012 22:06 (21%)

• WietKop
Ik ben net opnieuw begonnen in het Oosten en ik zeg je:

:p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeadKnight

>:)

Hoorde flink wat geknal bij Stary Sobor, volgens mij waren het deze drie. (De derde ligt links bij een boom)

Waren alle drie clan-leden, WOOP of zoiets.
Ze waren in elk geval niet al te slim om midden in een open gebied loot te delen. :F

Nu maar weer eens richting NW-airfield.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WietKop
Ik ben dus teruggelopen naar mijn lijk en het heeft toch een halfuur geduurd.. maar het ligt er nog, gelukkig!

Het was trouwens zo'n soort rots, dus best nooit in de buurt komen :) Heb weeral iets bijgeleerd aan de harde hand welliswaar :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Donnie

AKA DonCorleone

Vond deze ook wel leuk :P

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

DayZ wordt wel een bron van leuke filmpjes (dagelijks meer als 1000 nieuwe!)

deze is mijn fav. van vandaag : YouTube: DayZ -Lumberjack Diaries, Episode 1

:+

gisteravond nog even op een NY server gespeeld.

helaas in een barn mn backpack kwijtgeraakt toen ik een tanktrap uit mn backpack wou droppen, zo stom geweest om de hele pack te droppen, en uiteraard nergens meer terug te vinden :+
hier gebeurde dat dus net:

Daarna wel op het randje van de map meerdere tentenkampen gespot (helaas allemaal leeg)
Dit was op een NY server met een ping van 70 _/-\o_
Hier zie je al 2 kampen. een in het dal, en een op de berg :)

Oh en uiteraard mogen de random BatlEye failures na een update niet ontbreken (blijft jammer dat Arma2 voor BattlEye heeft gekozen)

blijft toch een raar gezicht zo zonder backpack :+

JoSchaap wijzigde deze reactie 16-07-2012 09:47 (69%)

• DeadKnight
Volgens mij zat ik zojuist op een gehackte server, volgens mij ligt hier normaal nooit zoveel loot? 8)7

• kronolith
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:03

kronolith

[EDIT]

Ik heb ook weer een raar probleem :P

Ik dacht net even leuk DayZ te spelen, krijg ik dit voor m'n neus:

Ik heb dit op iedere server. Zoals je ziet is het allemaal heel erg blokkerig. Er lopen ook nergens walker's rond en ik hoor geen geluiden. Iemand die weet wat ik hier aan kan doen? :D
quote:
FireSign schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:33:
Hebben mensen de 95099 beta al gespeeld? Ik werd daarmee steeds door BE gekicked, ik draai nu dus weer 95054.

Net op NL2 een tijd lang op NWAF rondgelopen. Werkelijk 3 AKMs achter elkaar gevonden. We zijn daar best even geweest, denk wel een klein uur. Maar geen andere players gezien. Er ligt een mega lootpile in de bovenste barracks :)
nee die is nergens te downloaden (arma ftp is deaud) maar ook met 95054 na ong 30 min spelen BE kicks

net als eergister 'no message recieved' ligt niet aan arma of dayz maar aan een knullig AntiCheat tooltje dat overduidelijk faalt :')

gebeurt ook altijd op van die 'handige' locaties :+

Pagina: 1 2 3

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ryzen

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True