Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-10 15:49

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Fl4pp13
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:40

Vipeax

• Adanteh
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11-10 16:44

Adanteh

• Bananenspin
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15-10 12:16

Bananenspin

Inleiding

quote:
Welcome to Chernarus. A 225 km2 open world post-soviet state and one of the areas hit by a new and presently unknown infection which has wiped out most of the world's population. You are one of the few who have survived and now you must search this new wasteland in order to fight for your life against what is left of the indigenous population, now infected with the disease.

Go Solo, team up with friends or take on the world as you choose your path in this brutal and chilling landscape using whatever means you stumble upon to survive.

This is Day Z - This is your story.

Trailer:

Wat is Day-Z?

"S.T.A.L.K.E.R., maar dan multiplayer"

Day-Z is een Zombie Survival Mod gebaseerd op Arma II: Operation Arrowhead. De gameplay is volledig gefocust op overleven. De ontwikkelaars hebben ervoor gezorgd dat dit absoluut niet makkelijk is: je begint met een wapen aan de rand van het te verkennen gebied, maar voor de rest heb je geen enkele begeleiding wat betreft gameplay. Er zal moeten worden gezocht naar (veelal schaarse) items waaronder:
  • Wapens
  • Munitie
  • Water
  • Eten
  • Locatiebepalende items (Verrekijkers/Kaart etc)..
  • Licht (Flares, zaklampen, breaklights)
  • Vertrouwen
Gedurende de game ben eigenlijk fulltime bezig om deze items te verzamelen op een gebied van 225 vierkante kilometer. Alleen..... je bent niet alleen. :) Je deelt de wereld namelijk met tot 70 andere spelers. Ook zij proberen te overleven in Chernarus en zullen daarom op zoek zijn naar dezelfde items als jij. Daarnaast is er een belangrijk ander probleem: Zeds! Zombies zijn er in overvloed, en allemaal zijn ze er op uit om jou te verorberen. Groot verschil echter met de zombies in games als Left 4 Dead is dat de zombies in Day-Z heel snel zijn! Daarnaast zijn ze ook nog eens enorm gevoelig voor geluid, dus als ze je horen rennen of schieten zullen alle zombies in de buurt op je af komen.

Day-Z is momenteel nog in Alpha-stadium. Er missen nog een aantal zaken en zijn er nog een aantal onopgeloste problemen.

Gameplay

Wanneer je de game voor het eerst start valt een ding gelijk op. In tegenstelling tot andere games die grote stukken grond bestrijken begin je zonder orientatiemogelijkheden als kaart of kompas en ook je startitems zijn zeer beperkt. Een pistool, een rol verband en een klein beetje eten en drinken, dat is het wel. Een doosje painkillers, een rol verband en een zaklamp, dat is het wel. Wil je meer, dan zul je de dorpjes en gehuchten die Chernarus rijk is moeten afstropen op zoek daarnaar. Met goed zoeken zal je in huisjes de eerder genoemde items wel kunnen vinden, maar verwacht geen weelde aan items bij de eerste de beste deur die je opentrekt.

Als 'realistische' survival game moet je in Day-Z met een aantal basale zaken rekening houden. Dit houdt in dat er moet worden gedronken en gegeten, en dat je doodbloedt aan verwondingen als je het bloeden niet stelpt met verband. En misschien wel het belangrijkst: doodgaan betekent ook echt doodgaan! Na je dood kan je opnieuw starten op het eiland, maar dit doe je wel zonder alle eerder verzamelde items vanaf een nieuwe willekeurige locatie op de map.

Een groot deel van de game ben je bezig met verzamelen van overlevingsspullen, en het ontwijken van de zombies. Je bent hier niet alleen in! Anderen willen ook graag overleven, en zullen net als jij hiermee bezig zijn. Dat maakt dat de interactie tussen spelers veel verschillende kanten op kan gaan. Sommige spelers zullen samenwerken, wat groepsvoordeel kan bieden, maar tegelijkertijd ook maakt dat je resources zult moeten delen, of dat je eerder wordt opgemerkt door zombies. En uiteraard zullen er ook spelers zijn die het makkelijker vinden om anderen het zware werk voor ze te laten doen: gezien de PvP natuur van de game zijn dieven/bandieten eerder regel dan uitzondering. Er zijn geen regels of beperkingen op dit vlak, dus deze interactie kan enorm divers zijn.

De interactie met andere spelers vindt voornamelijk plaats via in-game VOIP: dit systeem is zo opgebouwd dat de standaard communicatie alleen locaal en directioneel is. Als je een andere speler ziet waar je iets van wilt kan je er dus voor kiezen om zijn kant op te roepen om je aanwezigheid aan te kondigen. Het betekent ook dat als je al met een groepje samen bent en je niet zacht genoeg praat, je kan worden opgemerkt door zombies, of misschien erger: andere, minder vriendelijke spelers. Überhaupt is het zaak om op te passen met wat voor geluiden je maakt: pistoolschoten kunnen van ver worden gehoord. Andere spelers evenals zombies kunnen hierop reageren.

Hetzelfde geldt voor de zichtbaarheid van spelers. Met een maximale zichtsafstand van een kilometer kan je dingen al van ver spotten, inclusief andere spelers. Dat betekent dat zij jou ook van verre zien aankomen. Je levensverwachting kan enorm toenemen als je ervoor kiest om jezelf te verhullen in bijvoorbeeld bosranden in plaats van rond te rennen door een open veld. Ook licht kan daarbij een enorme probleemfactor zijn: vooral 's nachts ben je vanaf die kilometer afstand zichtbaar als je onvoorzichtig met je zaklamp of flare om je heen schijnt.

Systeemeisen

quote:
Processor: Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Noob guide starts here!

Ten eerste is de installatie nogal wat gedoe en kan er nogal wat fout gaan. Lees alsjeblieft dit verhaal gewoon goed door en gebruik Google als iets niet werkt. Daarnaast staan er wat linkjes verder naar onder. Als je even de moeite neemt om een uurtje wat noob guides door te lezen scheelt dat al heel veel frustratie voor jezelf en voor anderen.

Installatie

Je hebt voor DayZ het volgende nodig: ARMA 2 en ARMA 2: Operation Arrowhead. ARMA 2: Combined Operations is niks meer dan een combopack. Het is dus géén losse game! ARMA 2: Free kan je ook gebruiken (Dan heb je nog wel steeds ARMA 2: Operation Arrowhead nodig. Qua prijs scheelt het weinig en ARMA 2: Free kan nog wel eens problemen opleveren als je 'normale' ARMA wilt spelen (Domination in Operation Arrowhead is het populairste, maar voor de meeste servers heb je ook ARMA 2 nodig in verband met wapens en voertuigen).

Algemene installatie
Algemene installatie moet gewoon iedereen doen. Dan kun je kiezen voor de handmatige installatie die misschien wat moeilijker is, maar dat maakt alles wel veel duidelijker. Die SixUpdater werkt verder prima, maar we zitten hier op Tweakers dus zou je je moeten schamen als je zo'n programma gebruikt ;)
  • Installeer ARMA 2 en Operation Arrowhead beide (Ook op steam zijn dit losse games).
  • Start na de ARMA 2 installatie de game even op (Voor het register).
  • Start na de Operation Arrowhead installatie de game even op (Voor het register).

Handmatige installatie
  • Download de DayZ files (Torrent is het makkelijkste) of gebruik de DayZ installer
  • Zorg voor de volgende structuur <Arrowhead map>/Addons/@DayZ/<Hier die files> (DayZ installer doet dit zelf, maar het is altijd handig om te weten waar de files staan)
  • Download de beta patch (Beta versies zijn backwards compatible, vaak staat de precieze beta versie wel in de server naam)
  • Install de beta
Nu zijn er meerdere dingen die je kunt doen:
  • Je kunt gewoon de beta opstarten (Met een vrij eenvoudige shortcut) en dan in-game @DayZ aanvinken.
  • Ik zou ook een shortcut kunnen geven die je kan knippen en plakken, maar het nadeel is dat dat allemaal afhangt van de installatie locatie en je hebt geen enig benul wat je nu aan het doen bent.
  • De laatste optie is een programmatje gebruiken waar je alles netjes aan kunt vinken
Ik werk de laatste optie verder uit, omdat dat duidelijk voor iedereen is (En leer je ook meteen hoe je andere (groepen) mods kunt instellen
  • Installeer ARMA II Launcher
  • Ga naar Launch Options tab en geef je ARMA II, ARMA II: OA en Beta locatie (Arrowhead/Expansions/Beta/) aan
  • Vink het volgende aan: Run Beta, No Splash Screen, Default World -> Empty, CPU Count (Aantal cores)
  • Voeg bij Additional Parameters toe: -exThread=**. Op de plek van de sterretjes doe je aantal cores * 2 - 1 (4 cores is dus 7 invullen)
  • Ga naar Addons tab. Creér een nieuwe groep (Naam maakt niet uit) en sleep DayZ daar naar toe en vink de groep aan (Als je andere mods hebt die je gezamelijk op wilt starten kun je dus gewoon een groep maken en daar alle vereiste mods aan toe voegen)
  • Rechtsonder zet je Game Version op ARMA II - CO.
  • Bovenin kan je dan op Create Shortcut klikken
Omdat de Steam overlay verdomme handig is (Lekker typen, lekker mensen laten zien dat je DayZ aan het doen bent, lekker screenshots maken, lekker in-game browser map als je geen tweede scherm hebt) kun je DayZ als non-steam game toevoegen.
  • Ga in Steam naar Library -> Steam -> Add a non-steam game
  • Selecteer Arma2oa.exe (De gewone file, niet de beta file)
  • Zoek hem in je Library op en doe rechtermuisklik->Properties
  • Bij naam verzin je zelf maar iets
  • Target en Start in kopieer je gewoon vanuit de shortcut die je met de Arma 2 Launcher hebt gemaakt
Zoals je ziet kun je dus de hele Arma 2 Launcher ook skippen, maar als je een gemixte install of iets dergelijks hebt of andere mods dan word het onmogelijk om zelf een shortcut te creeëren.

Auto-updater installatie (je-hebt-geen-idee-hoe-het-werkt)-manier
  • Download Six Updater
  • Start SixLauncher op
  • Schakel naar DayZ
  • Selecteer de server waar je wilt spelen
  • Klik op Update en dan joinen maar
Lingor Installatie
Rienspy in "[PC] Day-Z (Arma II Mod)"

Troubleshooting

Help, hij doet het niet!
Kijk even of je de juiste game versie hebt (Staat in de server titel) en controleer je beta versie ook. Beta versies zijn backwards compatible, maar af en toe worden de nieuwste versies nog niet ondersteund. Also, als je de game opstart zou rechtsboven in een lijstje moeten staan van de addons die geladen zijn. Staat @dayz daar niet bij, dan heb je iets verkeerd gedaan!

Mijn beeld is helemaal wazig
Zet 3D resolution op je native resolutie! Post-processing moet je ook op very low of uit zetten. Die depth of blur is leuk en aardig, maar je krijgt nogal koppijn door dat wazige gedoe.

Ik ga steeds dood
Leer spelen! (Aka, volg even een livestream, lees de newbie guides door (Staat hieronder wel een linkje).

Mijn scherm valt 's avonds steeds uit / Het is te donker
Zorg dat je NVGs krijgt! :D (Wat ook helpt is je HDR op Very High te zetten, dat scheelt gigantisch. Zet ook even je brightness en gamma wat hoger)

Ik heb last van grafische glitches!
Dit is een bekend probleem sinds 1.7.2.4. Er zijn een aantal zaken die deze glitches triggeren, waaronder military tents, kampvuurtjes en een aantal andere props. Een manier die bij mij (fl4pp13) werkt is de game naar windowed mode zetten en weer terug (twee keer Alt+Enter), waarbij de grafische buffer opnieuw wordt opgebouwd. Ook het spel opnieuw opstarten kan een hoop schelen, maar kost meer tijd.

Links!

Kopenkopenkopen
Combined Operations non-steam versie
Combined Operations op Bohemia store (Steam versie)

Gezellie doen!
GoTLike Teamspeak
GoTLike Forums
Steam Group

Noob linkjes!
Newbie Player Guides
DayZ Website
Day-Z DB
DayZ Wiki
DayZ Map (Met loot locaties)
Weapon Charts
GoT2Dayz

Changelog

1-5-2012 - kKaltUu - TS aangemaakt.
1-5-2012 - fl4pp13 - Gameplay toegevoegd en 'Wat is Day-Z?' aangevuld
3-5-2012 - kKaltUu - Map toegevoegd
16-5-2012 kKaltUu - Spelfouten verbeterd.
27-5-2012 Bananenspin - Installatie instructies en beta instructies toegevoegd en de wiki link erbij gezet.
13-7-2012 Adanteh - Installatie aangepast, linkjes veranderd

kKaltUu wijzigde deze reactie 03-09-2012 10:14 (211%)

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Gereserveerd voor uitbreidingen

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik hoorde dat het technisch mogelijk is, maar niet aan te raden vanwege bestanden die je mogelijk mist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Postius schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:36:
Eindelijk een echte zombie game! Erg interesant.
Er zit een groot zombieaspect in, maar hetgene wat je merkt is dat het echt om overleven gaat.
Je kan op Twitch TV zien hoe het spel speelt, als je bij Arma II of Day-z of Operation Arrowhead zoekt krijg je vaak lui te zien die zitten te spelen.

kKaltUu wijzigde deze reactie 01-05-2012 13:42 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Oxigeon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Die gedachten heb ik dus ook. Maar vind het jammer dat 3 al zo snel uitkomt. Of zal deze evengoed veel gespeeld worden? Ik zal als ik thuis kom eerst eens eventjes de free version downloaden om te kijken of hij wel loopt op mijn computertje. Maar bovenstaand verhaal is idd zeer goed te noemen
Het spel is gemaakt door een van de devs van OA, dus daarom dat het voor Arma II is gemaakt. Er zijn plannen om deze mod over te zetten naar ArmA 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik ga zo kijken, ben nog bezig met het allemaal opzetten. Ik had gehoord dat bij de eerste keer connecten lang moest wachten tot je helemaal klaar bent... sta nu al 5 minuten op "waiting for host" :X

Edit: Kan een server joinen, maar zodra ik de missie laad stopt arma totaal. even weer voor de 10e keer verifyen :)

kKaltUu wijzigde deze reactie 01-05-2012 23:01 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Net even zitten spelen, oh god. :X
quote:
Rexcore schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:49:
zo... net even een uurtje kunnen spelen nadat ik eindelijk op een server kon komen :) (na eerst weer te kunnen disconnecten om te updaten naar versie 1.5.3) maar het valt me op dat ik een ontzettend fuzzy beeld heb. lijkt bijna wel alsof het spel in 3d modus staat. heb al wat lopen klooien met de instellingen, maar geen echt verbeteringen. de menus zijn super scherp, en dichtbij me gaat het ook nog wel. maar zodra ik iets verder kijk dan lijkt het nogal blurrig. komt iemand dit bekend voor?
Bedoel jij dit ?

kKaltUu wijzigde deze reactie 01-05-2012 23:57 (91%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Mocht je CO op steam kopen:
  • ArmA II en ArmA OA installeren
  • Modfiles installeren in OA folder
  • -mod=@dayz als launchoption bij AO zetten.
  • Rechtermuisknop op OA en Combined Operations aanklikken
Is in principe het enige wat je moet doen. Heeft mij een uurtje gekost om uit te vogelen. :D

Ik heb gisteren een halfuur zitten spelen. Waarvan het grootste gedeelte in het donker, waar ik bij de kust spawnde en na een minuut lopen iemand tegenkwam. blijkbaar was hij niet goedgezind, want hij begon meteen op mij te schieten.
Uiteindelijk doodgebloed omdat ik m'n backpack niet kon openen (Tip: blijkbaar zit deze op de "G" knop).
Daarna ergens anders gespawned, waar ik te schijt was van weg te lopen, donker = donker... kon geen hol zien en ik zag een silhouet op zo'n 50 meter afstand lopen. Ben maar gaan liggen en hard gaan Nope-en.

Als je Amnesia met Fear combineert genereert dit nog minder angst dan het spawngebied van Day-Z.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Oxigeon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Wel nice eigenlijk dat je zelfs in een videogame niet gewoon durft te lopen als je toch pas net bent gespawt haha. Dat komt dan het realisme weer ten goede :). Is het werkelijk zo als je door een microfoon praat andere mensen je kunnen horen?

Wat is exact Nope-en?
Deze patch is het nog wel foekie moekie, maar in principe heb je direct comms. Je voicecoms werken als in het echt: luidsts naar de richting waarnaar je toe praat, en afhankelijk hoe hard je praat, kunnen mensen in de buurt ook je stem enigszins opvangen. Als je iemand in de verte ziet lopen moet je dus naar hem toe kijken en roepen, anders hoort hij je niet.

Nope:
quote:
When playing a scary video game, to nope is to throw down the controller, turn off the console and TV, back away slowly, and change your now soiled undergarments.
quote:
rgras schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:23:
Wat ik jammer vindt is dat je geen map hebt, het is dus bijna onmogelijk om met een vriend op een plek af te spreken. Daarnaast schiet 95% je meteen af zodra je ze tegen het lijf loopt.
Kaart kan je vinden, ook zijn er kaarten te vinden op het forum.
Tip: zoek een stad / dorp op waar je de plaatsnaam van kan lezen (ingangswegen hebben borden) en laat je maat hetzelfde doen. Dan kan je elkaar vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Postius schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Mischien een stomme vraag, lijkt me erg leuk eerste echte zombie game sinds...altijd? Alleen wat is het doel? Ja overleven leuk en aardig, maar waarom zou je dit blijven spelen? Kan je uiteindelijk nog ontsnappen ofzo? Of is het meer een million ways to die simulator.
Het doel zelf is overleven, wat tevens het gaande proces is.
Door het balanceren van verschillende factoren, zoals blood, water en food kan jij dus overleven en zorgen dat je steeds meer spullen vergaart. Deze modus is dus gericht op het RPG element continuous play.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
MiliaanR schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:10:
Het schijnt dat je het spel wel kan draaien met ArmA II Free + OA, weet iemand nog een goedkoop adresje voor OA (Russischs ofzo)? Ik ga OA alleen kopen voor de mod, dus is die het wel waard?
Steam: 25 euro voor ArmA CO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Bandage stop het bloeden. Painkillers stopt het trillen. Bloodbag helpt je weer erboven op te komen.

Ik was ook een hele tijd bezig, en was in cherno geweest.
Enfield, zaklamp, watch, map, ammo en wat kleiner meuk gevonden, hoorde ik ineens schieten.
Dus ik verschuilen, kijken waar het vandaan kwam. Bleek het iemand te zijn die aan het rondrennen was in cherno, en iemand anders afschoot(!). Dus ik ben die gast gevolgd, en eindelijk toen hij ergens afgelegen stilzat, getrakteerd op een paar schoten uit de Enfield. Bleek dat het een bandit was die al langer op de server bezig was.
Helaas toen ik zijn lijk wilde gaan looten was ik te luid en trok een hele horde aan, waarna ik na het uitmoorden van de zeds door een sniper die aan de bosrand zat was neergeschoten.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
rgras schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:10:
Vreemd, ik zat op een hoog dak met een sniper rifle en disconnect..

..3 uur later reconnect ik en wordt ik binnen drie seconden gedood. :?
Gisteravond waren er inderdaad problemen met een paar servers, ik kreeg ook een disconnect op het moment dat een discussie met een gast in een huis was misgelopen.

Ik merk zelf dat ik nog te weinig spul heb om 's nachts goed rond te kunnen sluipen. Ik zie geen hol en mijn wapens zijn te luid. Ik zit nu op een airstrip, waar alleen een aantal lijken te looten zijn. Zag wel een dorp in de verte die ik als het licht is ga doorlopen.

Mocht je echt naar wapens zoeken, kan je het beste in cherno sluipen en de kerk/kantoor/huizen binnensluipen. Liggen altijd wel meerdere spullen. Maar zorg dan wel dat je zo snel mogelijk weg bent, dat stadje zit altijd wel vol met bandits en zeds.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Als je een nieuwe PC wilt omdat de huidige te oud is: doen. Als je een nieuwe PC wilt om dit spel te draaien: niet doen.
Dit spel bevind zich nog steeds in alfa stadium, en zoals je boven ziet is het gewoonweg te buggy. En natuurlijk zitten alle servers permanent 100% vol.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Inderdaad, spellen die met mouse settings spelen verdienen ritueel verbrand te worden.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Direct communications werkt weer! alleen je mag geen communication channels wisselen ingame.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik zit samen met 3 - 5 man in komarovo, en hadden tussen balota en cherno een HMMV gevonden. Hoe groot is de kans dat wij in het donker genoeg onderdelen + fuel vinden om naar Airfield te rijden?

map van dayz :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Het spel heeft nog een bug met het beklimmen van ladders: als je geen primary wapen hebt (sniper, lee enfield, shotgun etc...) val je bij wachttorens naar beneden. Ook als je in een wachttoren switched van primary verdwijnt je eerste.

Het spel zelf houdt de servertijd aan: 8 uur is het aan het schemeren: 12 uur is het pikkedonker. Om 5 uur 's ochtends wordt het weer licht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Heeft iemand positional audio werkend gekregen met Mumble en ArmA II?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Wij waren net in Cherno naar het ziekenhuis, alleen toen liep er iemand rechtop waardoor er zeds op ons afkwamen.

Hier een voorbeeld van ons gesprek op voicechat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Wel even goed zeggen, deze patch is al 2 dagen oud.

Affected addons:
* dayz_code 1.5.4
* dayz_equip 1.2 (YOU NEED THIS FILE TOO!!)
(dus niet alleen dayz_code)!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Awsom schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:05:
Maar de grote vraag, zijn de voertuigen terug :P ?
ja, zelfs bussen en heli's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Gister uit het niets: de developer:

http://i.imgur.com/UR1yG.jpg

kKaltUu wijzigde deze reactie 06-05-2012 16:51 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
imgur werkte niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik weet niet wat er aan de tent gefixt kan worden behalve het verdwijnen van items bij het inklappen van de tent zelf.

Mensen op de dayz forums zeiken over een bird-mode bug, waar dat mensen spawnen als een vogel (spectator mode), dit gebeurt blijkbaar als je het spel op minder legale wijze hebt binnengehengeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Dat weet ik wel zo goed als zeker :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Rexcore schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:08:
Wat een heerlijk spel is dit toch! net dik 4 uren rond lopen banjeren zonder ook maar iemand tegen te zijn gekomen. en toch elke keer nog de spanning van.... wat als....
wel een paar keer schoten gehoord, maar elke keer er maar omheen getrokken.
enige nadeel is dat ik de laatste twee uur met blur vision rond liep.. een scout rondje in een dorp ging wat verkeerd.. viel bewusteloos over een drempel 8)7 en had de pech dat er dik 10 zombies achter me aan zaten, die begonnen dus mooi aan hun laatste avondmaal. wel gered, maar nog maar 3000 blood over.. ik kan je vertellen, dat speelt knap beroerd, een grijs blurry scherm met continu je bonzende hartslag.

waar zijn de beesten nu toch wanneer je ze zo nodig hebt.....
Blurry vision: kan zijn dat je geraakt bent en je beeld schokt: neem painkillers of laat iemand een blood transfusion doen.
Als het dubbel beeld is, is het de 3D setting in videosettings > Moet je op dezelfde resolutie zetten als je gameresolutie.
quote:
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:46:
Heb van het weekend een paar uurtjes uitgetrokken om dit aan de praat te krijgen. Heb de Steam versie van ArmaII & Operation Arrowhead. Voor het installeren van de Mod heb ik deze: YouTube: DayZ Survival - Installation - With [OCB]Magnet handleiding gevolgd.

Maar ik krijg het helaas nog niet aan de praat. Ik kom wel op een server, zie de spelers in de lijst maar als ik dan daadwerkelijk wil joinen gebeurd er niets.Ik heb meerdere keren ruim 20 mins zitten wachten en ook meerdere servers geprobeerd. Mis ik nou nog iets? of is het gewoon nog buggy?
Duurt inderdaad ranzig lang bij de eerste keer een character aanmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Op dit moment is er maar 1 centrale database waar alle servers gebruik van maken (en welke nu dus 24/7 meer dan 1000 man moet voeden, terwijl ie getest was voor 100 man). 't Duurt allemaal lang waardoor respawn tijden (dus het laden van je character etc) soms erg lang kunnen duren. Het vers aanmaken van een nieuw character zal dan ook uit meerdere queries bestaan en dus extra lang duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Whatever een slot heeft meestal, maar 't liefste mijn eigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Nee? :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Topicstarter
Speel nu ongeveer een week, al wel een aantal mooie stukjes gameplay gehad die maken dat de game voor mij echt briljant is.
Ik zat in één van de military bases waar goede loot dropt (militaire wapens, in heel zeldzame gevallen night vision goggles), waar ik was uitgelogd na een sessie overdag en het dus licht was. 's Avonds verder gegaan en in het donker doorgespeeld op een server waar gamma omhoog gooien voor visibility niet goed werkte. Crap, enige licht dat ik had was road flares of het lampje onder m'n shotgun. Het risico maar genomen, en met korte pulsen van m'n flashlight nog een keer het kamp doorgezocht naar leuke loot, NVG's zouden op dit moment niet vervelend zijn... Ik had m'n lamp nog geen tien seconden totaal aangehad, toen ik opeens een ZIP rechts van me hoorde en een kogel voor m'n voeten zag inslaan. Zat er een bandit met langeafstandsgeweer op me te schieten. Heel hard geNOPE't, lamp uit, mooi plekje opgezocht en uitgelogd. Net niet m'n onderbroek moeten wisselen. :X

Wat betreft andere spelers op servers: ik vermeid ze als de pest. Tenzij het gaat om vrienden waarmee ik op VoIP zit speel ik niet meer samen met anderen, nu al een aantal keer gehad dat ze onvoorzichtig zijn en zombies aantrekken, of dat ze je vermoorden als je geisoleerd zit. In steden loop ik dan ook het liefst zo ver mogelijk om andere spelers heen, en laat ze lekker hun eigen zombieproblemen oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Staan nog niet op de website, maar vond hem zo vet dat ik hem hier even post:

• Vipeax
Alle newbies die de hele tijd "Anyone in Cherno?!" zitten te spammen, waardoor bandits precies weten waar ze zijn. Die gast wordt dan ook neergeschoten en de volgende vraagt: "Who is shooting in Cherno?!", waardoor ook die zal dood gaan. Die gele strepen op het shirt zijn dan ook inkomende bullets.

Vipeax wijzigde deze reactie 10-05-2012 15:31 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Het makkelijkste zou zijn om hem gewoon bij hun zelf te kopen (https://store.bistudio.com/arma2-operation-arrowhead). Je krijgt dan een download URL in je mailbox en die zal zeker wel werken met je key. Non-steam combineren is behoorlijk lastig, zo niet onmogelijk, door de versie nummers die totaal anders zijn bij Steam.

Vipeax wijzigde deze reactie 11-05-2012 10:04 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Dat kun je doen, maar buiten dat je waarschijnlijk snel bekend zult zijn op de server voor die acties, zul je ook bandit looks krijgen heel snel en dus vanzelf al niet-friendly overkomen en eerder KOS worden ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
Vipeax schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:45:
Dat kun je doen, maar buiten dat je waarschijnlijk snel bekend zult zijn op de server voor die acties, zul je ook bandit looks krijgen heel snel en dus vanzelf al niet-friendly overkomen en eerder KOS worden ;).
Sowieso, alles wat ik noordelijker zie van Nadezhdino krijgt direct een kogel. Tenzij ze zich kenbaar maken en minimaal 500 meter van mij afblijven en flares gooien waar ze zitten.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Op de mumble server van GoT zitten een aantal lui die dit spelen tbh.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Topicstarter
Ik ben stiekem best benieuwd hoe lang ze jullie hebben gevolgd op zoek naar een goede tijd en plaats om jullie neer te halen, ongeduldige bandits delven vaak volledig het onderspit. Wat jullie is overkomen klinkt wel als een meesterstukje, damn.

Moet wel zeggen dat ongeveer hetzelfde is gebeurd bij mij en twee clanmates: we waren de military base bij Stary Sobor aan het looten op zoek naar leuk spul. Worden ze opeens achter elkaar geinstakilld door (waarschijnlijk) een sniper. Ik zelf stierf daarna omdat ik als een mietje in een tent lag te schuilen door een close range bandit. Toen we het voorval nog een keer bekeken een aantal fouten in onze strategie kunnen blootleggen, maar het voelt toch flink rot als je doodgaat zonder dat je er zelf veel in te zeggen hebt. Nou ja, meenemen voor de volgende keer en doorbijten dan maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Een paar minuten nadat flappie mij neerschoot:

Raveparty :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
IJsthee- schreef op maandag 14 mei 2012 @ 02:04:
ik vind het rode chemlight trouwens best ruk, heb het liefste blauwe en groene.
Ben nu met twee maten in novy sobor aan het rondhangen, want tussen stary en kabanino zijn er ontzettend veel bandits, dus het plan is om uiteindelijk om te lopen via oldfield -> grishino -> airfield. pff, gaan spannende momenten worden morgen..

Weet iemand trouwens wat de "maximale" tijd is dat je weer moet inloggen voordat je char dood is? of gaat ie dan niet dood?
is aangepast dat je niet meer doodgaat. wel moet je eten en drinken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Het is wel een verbetering als je niet van Habbo Hotel, met wapens, houdt, maar van een beetje actie en teamwork. Op teamspeak was Rocket/Dean helemaal happy over de nieuwe zombie faces en geluiden, maar had niks gezegd over de zombie-count verhoging. Met de paar man op TS (waaronder hij dus) dus een test server opgezet voor de release en toen we allemaal bij elkaar waren had ie nog altijd niks gezegd. We komen bij Elektro aan en een van ons schiet een zombie af, nou bad idea dus. We hebben denk ik wel een 30 a 40 minuten staan vechten en veel lol gehad, voor we geownt werden. Balen van die Night Vision en de DRM, maar 't was het wel waard. Nog nooit zo hard gelachen. Toen nog tot 5 uur in de nacht servers zitten omzetten toen was het wel welletjes. Een public server heb ik ook dan nog niet kunnen testen, maar 't lijkt mij een verbetering met wat ik dusver heb gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Zelfs de 2e plek is een tijdje in bezet geweest ;) :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
Recon24 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:09:
Merk wel dat alle DayZ servers een hoge ping hebben!
<20 == hoog? Daarbij is alles met <150 makkelijk te doen en dan ook echt goed...

Vipeax wijzigde deze reactie 14-05-2012 23:02 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Het zijn er niet te veel. Voorheen was het Habbo hotel met af en toe een zombie. Nu is het tenminste een beetje serieus allemaal. Maarja, als je in april niet hebt gespeeld, is dit inderdaad veel. Het zou handig zijn als de respawntimer lager wordt en ze niet bovenop je kunnen spawnen, maar minder per dorp hoeft echt niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
spookz0r schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:13:
Nee vandaar dat Rocket zelf zegt dat het een bug is dat er zoveel zombies zijn ;) Heeft hier een topic over gemaakt op het Day Z forum. http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2225
Dat maakt het niet te veel ;). Daarbij zei ie op teamspeak wat anders... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Ach, Dean werkt toch bij BIS. Hij zal vast wel een bonus krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Gewoon een goede server nemen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter

Miniguns zijn vet :D

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
TS aangepast, je kan zulke dingen ook DM'en, dat zie ik eerder.

De steamversie heeft het gunstige voordeel dat je kan verifiëren, ook is het werkend krijgen van dayz een stuk eenvoudiger dan met aparte launchers werken.

Gamma / Brightness aanpassen heeft weinig nut meer helaas, hierdoor is het 's avonds spelen een stuk spannender geworden. Ook de geluiden van de zeds en het panisch gemekker van je eigen speler is een reden om je onprettig te voelen.

• Vipeax
Tot 50, terwijl mijn servers minimaal 60 man ondersteunen? ;)

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
quote:
HMeijer schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:40:
Na een kat en muisspel van 15 minuten besloot hij dat de kust veilig was en gooide weer een flare midden op het vliegveld. De omgeving werd opgelicht als een schiettent met hem in het midden en dat werd ook het laatste wat hij kon doen in zijn leven. Helaas had hij weinig interessante loot doordat ik alle accessoires eigenlijk al had, alleen de vijf STANAG rounds voor een M16 zouden weleens van pas kunnen komen. Achteraf gezien heeft hij uren gespeeld om zo ver te komen en heb ik weinig gehad aan de kill.
Risk/Reward broeder, het is zijn eigen schuld dat hij flares gooit en verwacht niet neer geschoten te worden.

• Adanteh
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk toch ook wel benieuwd ben, maar hoe spelen jullie dit allemaal? Lijkt me vooral leuk om toch met een paar man op Teamspeak te gaan klooien en dan lekker te klooien.Ach, ik zal misschien over een weekje even kijken. Operation Arrowhead heb ik wel, maar de gewone versie helaas niet. Moet toch zeggen dat mijn ervaring met Arma niet geweldig positief is. Vooral dat het voor geen éne meter speelt. Die controls alleen al... Eigenlijk hopen dat ze misschien de game weer in een steam sale kunnen krijgen (Als je toch ziet dat hierdoor zo'n game weer redelijk populair wordt). Als je toch ziet dat Combined Operations nu gewoon als featured game staat en hij bovenaan staat bij Top Sellers.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
zolang ze de DBserver niet upgraden gaat dat echt niet helpen

• Vipeax
Is niet nodig. Maarja, herhalen wat andere, onwetende mensen, zeggen... :+

Vipeax wijzigde deze reactie 17-05-2012 10:20 (68%)

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Ik zit in ieder geval op Teamspeak met de host van NL2.

• Adanteh
Jongens! Arma 2 is in de aanbieding op Amazon! Nu heb ik al Operation Arrowhead maar ik moet de gewone Arma2 versie nog hebben. OA heb ik op Steam, zou ik dan wel gewoon op Amazon de 'gewone' Arma2 (Download versie) kunnen kopen en dat combineren?

• Adanteh
Op Steam (Dat stond al in de post) Overigens schijnt het gewoon de kunnen. Ik zal dus binnenkort ook een keertje mee spelen.
quote:
Q: Can i use retail version of A2 with my STEM A2: OA ?
A: Yes, You can as long as the language is supported and ARMA 2 is updated to version 1.08
Note: might not work with Polish and Russian retail releases
Komt van de Arma2 FAQ op de Steam forums af. Ik heb wel de Steam versie, niet de Stem versie. Zou dit problemen kunnen opleveren? :')

• Vipeax
@Recon, gewoon erop richten zoals altijd en dan even scrollen.
@Adanteh, de Steam install patched alleen en werkt in principe stand-alone (je kunt Steam na installatie verwijderen). Je kunt best de gewone ARMA2 kopen en zelfs je Steam-key gebruiken voor een normale installer. Als je wilt kan ik je zelfs een pack met ARMA2/ARMA2 OA & de 1.60 patch geven. Je kunt dan de key van Amazon en Steam gebruiken bij het installen.

Vipeax wijzigde deze reactie 17-05-2012 13:32 (5%)

• Adanteh
Wat bedoel je met dat laatste?
quote:
Als je wilt kan ik je zelfs een pack met ARMA2/ARMA2 OA & de 1.60 patch geven. Je kunt dan de key van Amazon en Steam gebruiken bij het installen.

• Vipeax
Na het installeren van ~60 servers was ik het zat alles los te moeten zoeken overal, dus heb ik de installers online gezet.

• Adanteh
En die installers kan ik gewoon gebruiken met mijn key van amazon voor Arma2 en mijn key van Steam voor Operation Arrowhead? If so, dan zou dat welkom zijn. Het is dus niet handig om Arrowhead op Steam te hebben dan?

Edit: Lezen is ook een vak. Die ongestelde vraag had je al beantwoord

Adanteh wijzigde deze reactie 17-05-2012 13:39 (14%)

• Vipeax
Apart is zeker niet handig, gezien je dan registry dama krijgt betreffende de locaties van de expansion files.

• Vipeax
Als je er niet in komt zijn er 3 opties:
  • Centrale database ligt echt plat (dit was gisteren nacht 't geval door data-corruptie, maar is nu zeker niet het probleem).
  • De server is bijna vol en wordt daardoor gespammed op de Gamespy Query poort. Helaas is het connectie systeem van ARMA2 i.c.m. Gamespy best brak waardoor connecties niet afgebroken worden en je dus bij (bijna) volle servers veel mensen hebt die 'Join' spammen en daardoor vaak wel eens per speler meer dan 100 connecties aanmaken (en dan gaat het geheugen verbruik van de server ook behoorlijk omhoog, je kunt makkelijk van 500MB (wat aan de server kant al aardig hoog is, geheugen gebruik is heel laag aan de server kant) naar 10GB gaan dan, en als ik je zeg dat 1 connectie een paar KB is... go figure.
  • De server heeft veel man waardoor ie langzaam aan achter kan raken als er veel mensen connecten/disconnecten, omdat de queries per server in sequence uitgevoerd worden (saven, laden etc worden dan ge'qeued).
Als je er helemaal niet in kunt komen is er iets aan de server kant dood (meestal de Hive-app restarten is dan genoeg).

Vipeax wijzigde deze reactie 17-05-2012 16:34 (5%)

• Vipeax
In principe wordt dat liever vermeden. Nederlanders en Zweden hebben inderdaad, gemiddeld gezien, erg hoge upload connecties, maar je blijft bij ISPs altijd over goedkopere peers gaan dan een goed datacenter. Een paar minuten geleden zaten we op ~4920 man online. Het aantal server slots online ligt daar nog net wat boven en we hebben nog 50 mails ofzo onbehandelt betreffende servers.
Als we servers opzetten, hebben we dus liever dat we de tijd benutten voor servers die dus ook echt 24/7 zijn, geen problemen opleveren wat betreft brandbreedte/kwaliteit, you name it.

Met 10mbit moet je in principe wel een redelijk aantal kunnen (ik zit nu wat te experimenteren met servers tussen de 70 en 90 man en daarbij trek ik 20 a 30 mbit). Dus in principe 20 a 30 moet met een 10mbit connectie wel lukken, maar je hebt dan totaal geen overhead en het blijft in theorie natuurlijk gewoon een shared uplink met een halve wijk :/.

Al met al liever niet, mocht 't ooit wat rustiger worden (mailbox krijgt meer dan 100 mails per uur, sigh), dan wil ik er best op terugkomen.

PS:
Dergelijke vragen zijn waarschijnlijk meer iets voor IRC. Ben meer een fan van heen en weer gepraat, dan verhaal op verhaal reacties ;).
PPS:
Als ik soms wat bot reageer, laten we 't er maar op houden dat je van sommige vragen gewoon een slecht humeur krijgt (en dat gaat dan zover als: How do I run a .rar program?).

Vipeax wijzigde deze reactie 17-05-2012 17:22 (12%)

• Adanteh
Misschien een domme vraag, maar welke files moet ik nu allemaal downloaden? Via de DayZ mod website kom ik hier op uit: http://cdn.armafiles.info/ Enfin, het lijkt erop dat er nogal wat dubbele dingen en oude versies tussen staan, maar wat je nu wel en niet moet hebben is niet erg duidelijk.

• Vipeax

• Adanteh
Hier doet hij het ondertussen ook :)
Nou snap ik nog niet de precieze opzet, maar goed, dat komt allemaal nog wel. Heeft iemand toevallig nog een plekje over voor mij? Mijn steam is APostmus en een teamspeak server is ook wel beschikbaar :)

• Adanteh
Ik krijg wel het idee dat het begin onmogelijk is zonder wat samenspelers. Helemaal nu het merendeel van de servers midden in de nacht is. Daar loop je dan. Als je een flare gebruikt ziet meteen iedereen je en ben je zo dood. Als je geen flares gebruikt kan je niks vinden en loop je zelf wel tegen de zombies aan.

• Adanteh
Precies, maar zonder flare zie je dus bijna niks. Ik heb nu dus die settings zo ingesteld, maar ik zie nog steeds niks. Daarnaast ben ik nu dus net begonnen en speel ik in mijn eentje, dus loot kan ik niet echt vinden omdat overal bij gebouwen redelijk wat zombies staan.

• Adanteh
Ja, dat zijn dus precies de dingen die ik ook graag wil doen. Momenteel is het alleen maar elke zombie ontwijken omdat ik in mijn eentje bar weinig kan (Naar mijn idee dan). Overigens ziet het er bij mij dus totaal niet zo uit HMeijer. Laten we zeggen dat het tussen de twee in ligt. Overigens is mijn normale settings dus ook vele malen donkerder dan dat ik bij jou zie. Als ik rondkijk zie ik dus vaak alleen maar wat sterren. Waar heb jij post processing op staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Ik zit ook al steeds in NL2. Zonet wel leuk gelopen met iemand anders. Dan is het al een stuk leuker. Toch een nadeel dat het zo vreemd voelt op direct com te gebruiken. Het zou veel leuker zijn als je gewoon daadwerkelijk met elkaar kan praten. Nu ben je constant aan het typen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
NL2 is/was een database aan het overkopieeren. kan zijn dat dat impact heeft gehad. Denk dat je delite daar dan over moet aanspreken :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Hij is nog steeds in de aanbieding op Amazon: http://www.amazon.com/Mer...TF8&qid=1337339095&sr=8-1

15 dollar is toch net wat goedkoper dan 25 euro ;)
Overigens kun je dan dus de game gewoon van Amazon af plukken. Alle keys zijn dus gewoon in te vullen in de game. Als je de Steam versie haalt dan krijg je ook gewoon een standaard CD Key. Vipeax heeft misschien wel een linkje voor je met al de installers. Dat scheelt toch behoorlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Ik heb gister zelf Arma2 nog gehaald. Zolang je iemand zijn adres kan gebruiken komt het goed. Mijn creditcard is van Moneybookers en zou gewoon op mijn Nederlandse adres moeten staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Ik begin het nou wat onder de knie te krijgen, maar ik vertrouw eigenlijk helemaal niemand. En jezus dat gear systeem echt. Toen ik Operatoin Arrowhead speelde had ik er nooit zo'n last van. Maar hier ben je constant bezig met die backpacks. Dan liggen er drie lijken om je heen. Eerst al je shit van je backpack neer gooien. Dan heel veel omklooien totdat je eindelijk een andere backpack kan oppakken. Dan zit daar spul in wat je er weer niet uit kan halen. Ik ben nu al een paar keer dood gegaan omdat ik aan het omklooien was met looten... en in plaats dat je gewoon aanklikt wat je wilt hebben en rechter muis wat je niet wilt hebben moet je eerst spul uit je backpack halen... vervolgens dan vanuit je gear het op de grond gooien. Dan ander spul op pakken. Dat doet toch wel heel erg aan het spelplezier af. Het is nu gewoon onmogelijk om snel raids te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Het wel of niet naar een lichaam toe lopen voor het looten behoort inderdaad al een moeilijke keuze te zijn op zichzelf ja.

Vipeax wijzigde deze reactie 18-05-2012 15:50 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Geweldig ja. Het grootste nadeel lijkt mij vooral dat het lijkt alsof je dingen niet kan plaatsen bij lijken. Als je dus van een paar dingen af wilt, omdat iemand goede loot heeft, moet je dus eerst een paar stappen opzij zetten, dan droppen (Moet het uit je rugtas komen dan moet je het dus eerst ook nog naar je gewone inventory zetten (en daar plek voor hebben)). Dan weer terug en alles binnen slepen. Met losse guns is het helemaal feest. Ik krijg het nauwelijks voor elkaar om een wapen in mijn rugzak te plaatsen. Ach, straks maar weer even kijken. NL1 knalde er zonet uit en ik wil toch wel gewoon op een vaste server spelen. Hopen dat ik mijn progress niet kwijt ben....

Had net wel een mooie stukje bij die power plant van Elektro. Zat daar al een tijdje (klooien met gear) en toen werd ik geraakt van een afstand. Snel verstopt en bandage gedaan. Toen iemand anders opgezocht met blood bags. Daar kwam nog een derde persoon ook bij ons (Ik was bandit, zij survivor. Bleef wel mooi achterop lopen, vertrouwde het voor geen meter). Toen met zijn driën weer naar die power plant gegaan en die dude gekilld. Lagen echt 4 doden boven in die toren met AKS-74u, Enfields, CZ, Winchester, etc. Allemaal kaarten en alice packs.. Dus wij met zijn driën klooien om al die gear op te pakken... Worden we beschoten door een sniper (Alwéér bijna dood door geklooi met gear). Vervolgens begint één van ons te schieten met een enfield, dus allemaal zeds rond die toren. Die gast half dood.. Toen heb ik hem maar uit zijn leiden verlost :') ... Toen kwam er nog een andere dude het dak op die we ook hebben gekilled... Nog steeds ziek veel zeds overal. Even geklooid met gear en toen met mijn winchester de trap af gelopen. Vervolgens een smoke door het raam gegooid en keihard weggerend. Wel jammer dat die laatste dude niet mee kon komen. Dan is het toch jammer dat niemand direct comms gebruikt.

@Vipeax. Het er naar toe lopen vind ik niet zo'n probleem. Maar als je dan ziet dat je alle ruimte hebt en vervolgens twee minuten staat te klooien om op te pakken wat je wilt hebben... Als dan Drag Body nog goed zou werken zodat je in cover kan gaan looten is het niet zo'n probleem. Maar enfin, dat heeft mij altijd al wat geërgerd aan Arma. Het is allemaal wel lekker uitgebreid, maar verdomme omslachtig en het werkt voor geen meter. Hoe moeilijk kan het zijn om een blik bonen vanuit je rugzak om te wisselen voor een paar kogels? :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Zo moeilijk heb ik het nooit gehad? :/ Pijltje links voor wat ik wil dumpen, dan pijltje rechts wat ik erin wil hebben en klaar. Wisselen duurt misschien 2 seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Misschien doe ik wel iets volledigs verkeerds. Ook al gewoon die newbie guide er bij gehad van het Dayz forum. Het oppakken lukt dus wel gewoon, maar als ik een lijk aan het looten ben kan ik dus vaak niet mijn spul droppen bij een lijk (Ik neem aan omdat van dat lijk alle slots vol zijn.) Ik zal het zo nog een keer rustig proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Ik zit nu alleen op het moment dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik sta op behoorlijke min qua humanity en ik heb een sniper en een winchester. Een redelijke lading ammo, genoeg eten en drinken. Wel een paar medical supplies. Ik denk dat ik maar een keer wat noordelijker trek om te kijken of ik mensen kan vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
StevenzeN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:30:
Hmm, ik krijg telkens foutmeldingen als ik een server wil joinen,

Player StevenzeN connected
StevenzeN : You cannot edit/play this mission.It is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code dayz_weapons dayz_vehicles dayz_equip

Anyone?
Heb je DayZ wel (goed) geinstalled?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
quote:
FreeShooter schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:31:
[...]

Kijk maar uit, want ik pak je nog een keer terug! Toevallig dat ik je hier nog tegenkom haha... Ik weet nu dat je niet te vertrouwen bent! :D

Arjannn hier

Overigens, direct comms lijken niet te werken. Zowel chat als microfoon niet.
Prachtig. Ja ik was je kwijt en zag toen een dode bandit en iemand die allemaal shit op pakte. Daar had ik niet heel veel vertrouwen in. Wel vaag. Ik heb echt 4 mags jouw kant op geschoten door dat raam, maar dat werkte niet. Toen ik naar binnen liep kon ik je wel killen.

Edit: Ik loop nou toch met een paar mensen.

Adanteh wijzigde deze reactie 19-05-2012 16:58 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
StevenzeN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Hm, als ik daar op druk gebeurd er niks, toestaan dit programma wijzigingen uit te voeren > ja, vanaf dan gebeurd er niks :S
En de mod is wel geladen? Wel zo handig namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Hmm, ik ben nu in de buurt van Mogilevka? Is daar ook iemand anders? If so, dan switch ik even server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Normaal gesproken is het dan tijd voor een andere server ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Spelen jullie nou allemaal op vaste servers dan? Ik wil best jullie groep joinen. Vandaag één keer dood gedaan en ben nu bij Sobor aan het rond slenteren (Mijn alice pack vol krijgen met eten en drinken, aangezien ik zonet bijna zonder zat)

Also, is het handig om twee primaries bij je te hebben? Loop nu al tijden met een CZ 550 rond in mijn alice pack (Winchester gebruik ik) omdat het me toch wel handig lijkt als ik bandits zie. Maar dat ding neemt 8 slots op en dan moet je ook nog een keer ammo. Al met al zou ik daarvoor een hele bult drinken en eten kunnen opslaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
quote:
Vipeax schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:43:
Normaal gesproken is het dan tijd voor een andere server ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
NL1 is alleen bijna de hele dag offline en NL2 kom ik niet in. Ben als een malle aan het refreshen (met pijltjes tussen servers switchen), maar ook na 15 minuten had ik vanmiddag geen succes.

Edit: Voor de mensen die een G13 hebben hier mijn Arma2 profiel. Heb hem gister even bijgewerkt om aan te sluiten bij al mijn andere games, dus M2 en M3 zijn nog niet echt ingesteld. Zoomen doe ik met de duim knopjes op mijn muis (Heb een G700, de bovenste twee gebruik ik voor zoomen, de onderste twee voor Teamspeak push to talk en ingame push to talk). Dan gebruik ik twee knopjes naast mijn wijsvingen om guns te zero'en http://cl.ly/3H2Y3F3Y162O2e0x1T3M

Adanteh wijzigde deze reactie 18-05-2012 19:31 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adanteh
Kom ik met één of andere schietgrage dude in Stary Sobor. Uiteindelijk opgesloten in een huisje met allemaal zombies. Uiteindelijk glitchen die lui alle muren door en ben ik half dood. Die dude die disconnecte. Ach, het is tenslotte een alpha. Nu zit ik vrolijk naar mijn scherm te kijken tot ik dood bloed. Note to self. Die fanatiek met anderen mensen lopen gaan doen als je niet weet hoe ze spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipeax
Een normale rechter klik (terwijl je stil staat) zou inderdaad voldoende moeten zijn. Optics in het 'Controls'-menu.

Overigens even ter "QQ main database load is too high"-drama.

http://vipeax.org/0589U4m018919z.png

Vipeax wijzigde deze reactie 18-05-2012 23:20 (34%)

• Adanteh
Toch jammer die bandit skin. Ik kan nu nergens meer naar toe zonder dat ik meteen kogels om mijn oren krijg. Het probleem is dat in het startersgebied je ook niet echt als bandit kan spelen. Kom je aanzetten met je Makarov tegen twee survivors met een winchester en een AK. Die met zijn AK is in ieder geval dood :')

• Adanteh
Ik speel steeds op de Nederlandse. NL1 en NL2. Rondlopen in je eentje is best leuk, maar gaat toch vrij snel vervelen als je wat noordelijker komt. Je komt tijden niemand tegen en als je dan iemand tegenkomt zorgt die vaak er voor dat je dood gaat. Ook in die gewone steden is het natuurlijk veel toffer om gewoon met anderen rond te lopen. Zit nu ook super vaak dat ik allemaal loot tegen kom die ik zelf al heb. Dan is het leuker als je gewoon samen netjes alle supplies hebt.

• Vipeax
Zijn er overigens nog mensen die wel een droge stat als gelopen afstand willen weten? Even ter voorbeeld heeft kKaltUu er inmiddels het volgende aantal kilometers achter de rug:
http://vipeax.org/05U9f22119B50Z.png

• Vipeax
quote:
quote:
The Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:18:
[...]
Awesome. Is dat uit de database van een server? Of wordt zoiets ook lokaal opgeslagen?
"de" ;) :P.

• Vipeax
Ha, als ik nog 1x iemand hoor klagen dat de database overbelast is, gooi ik er gewoon de grootste query up die mogelijk is, en in een procedure met een oneindige loop ofzo :P ;).

@ kronolith, 53.8984KM
@ The Zep Man, wat is je in-game naam? :P

• Adanteh
Die centrale database is toch totaal niet overbelast? Tenminste, dat zag ik Rocket posten op het forum. Ben eigenlijk wel blij dat er skins zijn die je kan vinden. Had sowieso wel gewild dat je in ieder geval je basis starting kleren kan aanpassen (Ik wil verdomme niet met een trouw-overhemd in de zombie apocalypse rond lopen). Nu eerst maar eens hopen dat Direct Comms goed gaat werken (En dat mensen het daadwerkelijk gebruiken). Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar wat spelers om een groepje mee te vormen. Misschien anders volgende week maar een keer kijken of er op het forum wat mensen te vinden zijn (Ik heb alleen totaal geen zin om weer een officiële clan te joinen).

Also, als ik nu dood ga ga ik toch gewoon maar Elektro of Cherno in. Gister na een nieuwe spawnen tijden in het platteland rond gelopen, maar zonder wat basic gear kan je daar toch niks uitvoeren. Matches en hunting knife zijn verdomme handig. Altijd wel genoeg voedsel te vinden en lekker wat bloed er bij.

• Adanteh
Heb jij trouwens niet een plekje over voor een bandit companion?

• Adanteh
Oke. Ik log weer in. Stond midden in chernogorks. Zie ik een dude lopen. Twee kogels van mijn revolver in zijn hoofd. Die had NV goggles, ragefinders, een G36 SD, een M9 SD. Een complete backpack vol met allemaal gear.... Heb ik net alles opgepakt, wordt ik twee seconden later zelf gekillt :(

• Vipeax
quote:
The Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:22:
[...]
Ben nog maar net begonnen met Day-Z en de kans is klein dat ik jouw server bezocht heb. Maar bedankt voor het aanbod. ;)
Dev, die resultaten zijn van alle servers samen ;).
Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True