Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

- Ligt aan je speelstijl, serverdrukte, regio (steden / bos) en random pech. In het begin maak ik vaak snelle loot runs door de steden, wel hogere kans om dood te gaan maar als je geluk hebt pak je een paar mooie dingen mee. Verwacht in het begin vaak dood te gaan, 6x op een avond is echt geen uitzondering.

- De bugs zijn vrij vervelend, maar wennen heel snel. Zodra je eenmaal weet wat de bugs zijn kun je er vrij makkelijk omheen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ircghost schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:14:
- Ligt aan je speelstijl, serverdrukte, regio (steden / bos) en random pech. In het begin maak ik vaak snelle loot runs door de steden, wel hogere kans om dood te gaan maar als je geluk hebt pak je een paar mooie dingen mee. Verwacht in het begin vaak dood te gaan, 6x op een avond is echt geen uitzondering.

- De bugs zijn vrij vervelend, maar wennen heel snel. Zodra je eenmaal weet wat de bugs zijn kun je er vrij makkelijk omheen spelen.
Top thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Over die fuel ding, de roestige dingen heb je zover ik weet geen generators etc nodig die heb je alleen nodig als je een fueltruck hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

dudee schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:27:
Over die fuel ding, de roestige dingen heb je zover ik weet geen generators etc nodig die heb je alleen nodig als je een fueltruck hebt.
Ah, eh... ja... an sich ben ik dankbaar dat je meedenkt, maar ik moet je er helaas op wijzen dat ik het vermoeden heb dat je mijn post niet of maar half gelezen danwel begrepen hebt. Jerrycannetjes vullen vanuit de tank is niet de vraag, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat weet ik, ik speel op een server waar ik gratis vanuit die roestige fuel tanks mn auto en heli kan refuelen. Wat erg tof is want ik heb er een heli pad boven en garage naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je speelt op een server met autorefuel script dus.
Dat helpt mij natuurlijk helemaal niet, daarover advies te geven, want als autorefuel op mijn server actief geweest was had ik natuurlijk niet gezocht naar de optie om een pomp te bouwen.

Die werkt ondertussen. Nou nog ded buren afleren dat ze m'n heli aan gort knallen 's nachts en het heeft nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Houten muurtje erom helpt al een hele hoop.

Tevens je hebt hem toch wel op metal floors staan en niet op wood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De heli staat op het gras. De plotpole-eigenaar is op de Noordzee olieplatformen onveilig aan het maken en is vergeten ons als medeeigenaren aan te melden dus we kunnen geen platform op het dak bouwen voor helis - we hebben momenteel dus alleen de voortuin, een grasmat met H-barriers eromheen, voor maximaal één grote of twee kleine helis.
Daar heb ik zelf een plotpole in de grond geboord voor de pomp, een tweetal kluizen en een storage box met 2 lege jerries om de gennie mee te starten. En een hoge houten muur om granaten tegen te houden, inderdaad.

Zodra Mister "ik ga op reis voor m'n werk en neem mee: de enige plotpole" weer terug is gaan we een metalen platform op het dak van de loods bouwen waar we helis op kunnen parkeren, een grote stenen toren om grondig uitzicht te hebben rond de base, en ook boven de loods een houten omheining van drie lagen dik om granaten buiten te houden. Op deze server kun je dat spul niet kopen, dus het raakt vroeg of laat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je wat dé mooiste manier is om een briefcase te verdienen?

Toch nog flink gecasht met die mislukte missie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 05-07 18:18
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:27:
Voor de Epoch bouwmeesters, een vraagje.

Ik heb een Generator, een Fuel Pump, en een plot pole, en in m'n base is een grote roestige fuel tank waar ik barrels en jerrys kan afvullen.
Als ik de verschillende websites goed begrepen heb kan ik nu dus feitelijk m'n Fuel Pump bouwen bij de tank, dan de Generator neerzetten (is dat bouwen?) bij de pump en de tank, en dan een Jerry gebruiken om de genny te starten. Dan vanuit dichtbij staande voertuigen simpelweg de pump aankijken en "fuel" ofzo uit het contextmenu kiezen.
De helis staan op minder dan 30 meter van de tank dus daar ergens de pump neerzetten is geen probleem. Auto's kun je er naartoe rijden, maar de autoparkeerplaats is iets van 40 meter van de tank dus ik zou eventueel een tweede pump kunnen ritselen voor m'n auto-opslag.
Ik had het idee om een houten krat (geen slot) met één of twee lege jerrys erin naast de genny+pump combo neer te kwakken om zo makkelijk de genny te kunnen starten telkens.

Maar ik heb nog wel een paar vraagjes qua langetermijnplanning met deze setup.

Moet ik die genny afbreken na het fuellen of kan die blijven staan en wordt die net als een stukje base gewoon netjes gemaintained vanaf m'n plotpole?
Maakt die genny tot de restart herrie, of alleen als ik tank, of helemaal niet? Moet ik die eventueel aanzetten om te tanken en dan weer uit als ik klaar ben?
Hoe nuttig is het om die fuel pump te gebruiken als je sowieso in je base een lockbox vol jerrys en barrels hebt? Vodniks aftappen schiet niet op maar voor de SUVjes boeit het vermoedelijk minder. Helis aftanken is wel telkens een gebed zonder eind, zeker ook omdat je die fuel barrels weer weg moet brengen naar de lockbox, dus dat is gepruts elke keer.

Relevante details: speel op een CCG Epoch server (chernarus) en dat is voor zover mij bekend de huidigste versie van Epoch.
Naast deze roestige tank plaats je inderdaad je fuel pump met daarnaast een generator. Deze gooi je elke restart aan als je wilt fuelen. Deze blijft aanstaan en dus ook herrie maken tot de volgende restart. Het is dus handig om deze uit te zetten als je ermee klaar bent.

Het is de vraag of hij blijft staan of niet. Op sommige servers word hij na 14 dagen verwijderd en sommige blijft hij gewoon staan. Dat is dus even afwachten.

Ik had persoonlijk altijd een fuel pump er staan, al is het alleen al voor heli's, die je zo makkelijk kan fuelen op die manier. En ook wel handig voor auto's etc op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem al een paar dagen staan nu, en hij telt mee volgens m'n plotpole, dus hij zal blijven zolang ik regelmatig maintenance doe.

Heeft er iemand een handige manier om met grote groepen te spelen? Ons teamspeak kanaal wordt nogal rommelig met 12 man erin, vooral omdat de gemoederen soms nogal oplopen als het stressig wordt. Gescheiden kanalen voor de verschillende subgroepen lijkt an sich niet slecht maar leidt er dan weer vaak toe dat je bij een missie niet weet of je naar een vijand zit te kijken of naar de recon van de andere squad.

Er is niet toevallig een teamspeak plugin waarmee je met één knop in één kanaal te horen bent en met een andere knop in een ander, zodat we het team in 2 delen kunnen hakken ofzo?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 399 op 12-08-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
12man is gewoon te groot ben ik bang, split je op in groepen van max 4-5man. Of je gaat het zoals in bijvoorbeeld met ace en acre doet:
1 commander die tevens fireteam leader is.
2 andere fireteamleaders dus totaal 3.
dan groepjes van 3+fireteamleader.

Dan ts 2x openen 1x in fireteam kanaal en 1x in de persoonlijke groep kanaal.

2 verschillende push to talk buttons voor beide kanalen en dan gaat het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:30
Anoniem: 399 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:10:
Ik heb hem al een paar dagen staan nu, en hij telt mee volgens m'n plotpole, dus hij zal blijven zolang ik regelmatig maintenance doe.

Heeft er iemand een handige manier om met grote groepen te spelen? Ons teamspeak kanaal wordt nogal rommelig met 12 man erin, vooral omdat de gemoederen soms nogal oplopen als het stressig wordt. Gescheiden kanalen voor de verschillende subgroepen lijkt an sich niet slecht maar leidt er dan weer vaak toe dat je bij een missie niet weet of je naar een vijand zit te kijken of naar de recon van de andere squad.

Er is niet toevallig een teamspeak plugin waarmee je met één knop in één kanaal te horen bent en met een andere knop in een ander, zodat we het team in 2 delen kunnen hakken ofzo?
hoop ook voor je dat je dat jullie ook niet als een 12man groep rond lopen

maar gewoon whiperlist(en) aanmaken
YouTube: TeamSpeak 3 - Channel Commander Setup
kom je wel uit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLMarcel194 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
hoop ook voor je dat je dat jullie ook niet als een 12man groep rond lopen
>:) ech wel. De incidentele friendly fire gebeurtenis nemen we voor lief, als we daarmee in één goed geoliede beweging snipers op drie hoge lokaties om een missiegebied kunnen parkeren terwijl het gunship een pass maakt om de AI te vegen en de grondunit de loot gaat ophalen. Het gebeurt best wel eens dat iemand ons aanvalt tijdens een missie, maar ons echt wegvegen en er met de loot vandoor gaan, dat lukt er maar verdomd weinig.
maar gewoon whiperlist(en) aanmaken
YouTube: TeamSpeak 3 - Channel Commander Setup
kom je wel uit denk ik
Ga ik vanavond even naar kijken, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-06 20:32
Klinkt leuk, op welke server speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CCG EU Epoch 3
Geen top-end military gear, voertuigammo is alleen vindbaar, niet te koop. beetje missies en random spawn events om je te vermaken. Best drukke bak 's avonds trouwens. Veel PVP.

Gisterenavond in totaal drie Vodniks uit elkaar geschoten met LMGs. Best gezellig, alhoewel ietwat stressig.

De pro-tip van het jaar: Niet streamen.
Stream-snipen is verboten op CCG, maar als je streamt neemt natuurlijk de kans we toe dat iemand een keer je oude streams bekijkt en daar informatie uit haalt.

Zoals bijvoorbeeld: de code van je plotpole-safe (8722), je voordeur (253), je lockbox (B33), je wapensafe (9925) en je briefsafe (2858); de lokatie van al dit moois; de lokatie van je sleutels (lockbox) en de inventaris van je basis twee dagen geleden.

Maar écht geil wordt het als je gaat spelen met iemand die gebanned is voor een reeks vergrijpen, niet in de laatste plaats het via glitches dupliceren van bouwmaterialen. Als je in je stream live uitzendt dat die persoon ontmaskerd wordt door wat andere spelers en hij dan vervolgens ook nog "oh fuck, they I'm Radar" hardop uitspreekt zodat het bewijs een kwestie is van admins naar je twitch.tv kanaaltje sturen... tja.

De beloning voor het vangen van de glitcher was één safe met bouwmaterialen uit zijn stash. Dus eerdaags gaan we maar eens een kasteeltje ombouwen tot pretpaleis >:)

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:41

beuker19

Killerbeuker is so OP

Anoniem: 399 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:47:
De pro-tip van het jaar: Niet streamen.
Stream-snipen is verboten op CCG, maar als je streamt neemt natuurlijk de kans we toe dat iemand een keer je oude streams bekijkt en daar informatie uit haalt.

Zoals bijvoorbeeld: de code van je plotpole-safe (8722), je voordeur (253), je lockbox (B33), je wapensafe (9925) en je briefsafe (2858); de lokatie van al dit moois; de lokatie van je sleutels (lockbox) en de inventaris van je basis twee dagen geleden.

Maar écht geil wordt het als je gaat spelen met iemand die gebanned is voor een reeks vergrijpen, niet in de laatste plaats het via glitches dupliceren van bouwmaterialen. Als je in je stream live uitzendt dat die persoon ontmaskerd wordt door wat andere spelers en hij dan vervolgens ook nog "oh fuck, they I'm Radar" hardop uitspreekt zodat het bewijs een kwestie is van admins naar je twitch.tv kanaaltje sturen... tja.

De beloning voor het vangen van de glitcher was één safe met bouwmaterialen uit zijn stash. Dus eerdaags gaan we maar eens een kasteeltje ombouwen tot pretpaleis >:)
Sorry hoor maar bijna alle streamers hebben toch zo'n schermpje/plaatje wanneer ze een save/deur/lockbox openen om juist dit soort dingen te verkomen.
De mensen die ik ken en Arma streamen in ieder geval wel ;)
Voor de rest is het helaas wel zielig dat er no steeds een groot aantal glichers/cheaters/script kiddy's aanwezig zijn op diverse Arma 2 mods :(
Zo zijn er ook al programma's om save/dearen te unlocken of gear te spawnen en wat voor onzin allemaal nog meer

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Deze streamer heeft dat duidelijk niet. Maar hij was ook zelf niet overtuigd van zijn stream, en toen de cheater zei "dit niet opnemen" zei hij "I'm not recording this" op z'n stream, en hij snapte ook niet dat ik z'n stream terugkijken kon naderhand... handige harry.

Op CCG is het cheaten vrij zeldzaam aan het worden - de bans werken blijkbaar redelijk. Ik ben al wel beticht van hekwerk omdat we met vier man en backpacks vol epipens op lockboxenstroopjacht gegaan zijn... Je hebt geen script nodig, gewoon drie man die alle codes probeert, één vent die epipens gebruikt om de rest overeind te houden, en vijf á tien minuten per lockbox. Als iemand dan acht van die dingen heeft omdat dat handiger is dan safes... tja... O-)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat is wel extreem lame als je op zo'n manier aan je spullen moet komen...

---RAWE CEEK!!!---

Ah, de PVE-er is er weer.
Bij mijn laatste telling was mijn groep in bezit van ongeveer 50% van de totale rijkdom op de server, bases niet meegerekend. Bases meegerekend wordt het meer. Ik hoef zo niet aan m'n spullen te komen.
Dit is gewoon vervelende kereltjes trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de gein vandaag vanilla origins eens mee gaan spelen met wat lui. het is even wennen. maar ziet er wel erg leuk uit :)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/27346246107670800/B9C064E798012C30FB7637D2DDFCF7793AB6307E/

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Origins vond ik qua grote gevechten met groepen wel vermakelijker dan Epoch, vooral door het gebrek aan killer voertuigen en zwaar wapentuig - omdat je alles moet looten wordt de variatie aan wapens groter. De regen granaten uit een autootje 1200 meter verderop in je base in Epoch kom je ook niet tegen in Origins, evenmin het geluid van miniguns die je hele basis aan vellen schieten vanuit de lucht.

Aan de andere kant, we zijn nu in Epoch verweven geraakt in een enorme oorlog, met vijf clans (totaal een man of twintig) aan één kant en ik met maximaal zeven vrienden waarvan er drie regelmatig spelen aan de andere kant. De uitdaging is er niet zo (van de 20+ man aan het andere team kan er vijf man echt schieten, de rest prutst maar een eind weg) maar het gevoel dat je hebt als je met 2 man op een gebouw landt en één M60 op het dak en een Mk48 binnenshuis leegschudt met 8 dode vijanden en nul eigen casualties tot gevolg is wel mooi, en dat soort gekke dingen lukt gewoon niet zo in Origins. Zeker niet dat ze dan hun kluis nog open hebben staan (de sukkels).

On the plus side: in vier dagen 3 open safes gevonden, met chainsaws, briefs, voertuig ammo en god weet hoeveel bouwspul erin. On the other pluys side: In dit tempo gaat het niet lang duren voor álle groepen op de server op ons jagen... wij houden wel van een oorlogje op z'n tijd >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 399 op 28-10-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Overpoch is ook altijd leuk, gewoon lekker over the top :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Erasmo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:24:
Overpoch is ook altijd leuk, gewoon lekker over the top :P
Nou, dat heb ik na een uurtje wel gezien weer.

Epoch heeft ondertussen qua oorlogen een beetje afgedaan - we hebben een paar grote groepen uit elkaar doen breken (de capabelen wilden niet met de prutsers tegen ons blijven spelen) en een paar man écht laten verdwijnen (als je om weerstand te kunnen bieden aan het glitchen gaat om wapens, geld ammo en bouwmateriaal te dupen gaan er admins lelijk doen ;) )

Dus we zijn maar weer bases aan het innemen. Iemand heeft een enorme basis op het water gebouwd ten zuiden van Cherno. Dusdanig groot, en het ding dusdanig snel opgezet, dat wij er aan twijfelen of meneer dat eerlijk gedaan heeft. Maar goed, nu is ie van ons en de vorige eigenaar is behalve één bliksem bezoekje, waarbij het kort donderde en hij vervolgens met de restanten van z'n heli de plomp in ging, niet meer terug geweest.

Nu nog een manier zoeken om een kerk in te laten storten en de volgende grote groep gaat ook verhuizen moeten :)
vroeger was een goed gerichte smokegrenade alles dat nodig was om een kerk te vellen :+

nu?

Ik denk dat een huey erin vliegen wel werkt :)

JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:25:
vroeger was een goed gerichte smokegrenade alles dat nodig was om een kerk te vellen :+

nu?

OK, een manier om een kerk om te gooine zonder a. "glitchen" met smoke nades en b. kamikaze-aanvallen uit te voeren waar bans op volgens (want je mag op CCG geen vliegtuigen in bases knallen ;) )
geen idee, ik ben al een tijdje uitgekeken op arma2 in zn geheel..

Ik richt me nu meer op de toekomst ;)

Arma 3 de toekomst noemen geeft aan dat je je al een tijdje blind staart op dingen ;) wi blijven nog even bij A2 tot de SA vrij is en er een Epoch-achtige mod met bouwen en traden in komt.

Arma 3 is dusdanig slecht dat we die besloten hebben lekker te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:25:
geen idee, ik ben al een tijdje uitgekeken op arma2 in zn geheel..

Ik richt me nu meer op de toekomst ;)
Hier ook, speel nu een "aangepaste" versie van de SA, met helicopters en auto's/vrachtwagens, wat het wat makkelijker maakt.

Vind A3 nog steeds te duur, anders had ik A3Epoch ook wel een keer willen proberen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:25:

nu?

Satchel charges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Opzich heeft Joschaap wel een punt. Satchel damage is in 1 van de mods aangepast (vermoedelijk in Epoch).
Waar we in een standaard potje Rmax regelmatig droog geoefend hebben om iemand zijn barn base in te nemen en dit lukte met een enkele satchel, hadden we in de praktijk 5 satchels en 80 MK19 granaten nodig om exact dezelfde barn te doen instorten op een Overpoch server.
Een heli het gebouw in rammen is dan een erg snelle en doeltreffende (no punt intended) oplossing. :)

Overigens ook wel redelijk uitgekeken op Arma 2. Een beetje Skirmishen en rondsluipen blijft geweldig maar dan met name in Arma 2 wasteland met een paar man samen.
Qua technologie en speelbaarheid ben ik eigenlijk wel helemaal klaar met Arma (ook met A3). De houterige animaties en laggy movement van je character (zelfs lokaal), de absoluut amateuristische netcode.
Ik ben altijd van de snelle (hardcore) shooters geweest dus de laatste tijd ben ik zelf CS:GO competitive weer aan het oppakken en af en toe een beetje Quakelive. Bevalt prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Da_maniaC op 24-11-2014 23:26 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_maniaC schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:23:
[...]
Waar we in een standaard potje Rmax regelmatig droog geoefend hebben om iemand zijn barn base in te nemen en dit lukte met een enkele satchel, hadden we in de praktijk 5 satchels en 80 MK19 granaten nodig om exact dezelfde barn te doen instorten op een Overpoch server.
Een heli het gebouw in rammen is dan een erg snelle en doeltreffende (no punt intended) oplossing. :)
In Overpoch is alles wat je zelf bouwt onsloopbaar, in Epoch kun je gewoon met wat geduld, een kettingzaag of een M134 houten en cinder muren en deuren slopen. Dus we zijn maar gewoon ouderwets door de Epochbouwsels heen gebeukt ipv de kerk weg te laten glitchen.
De heren kerkbewoners werden irritant, en hun vriendjes in een landhuis dicht bij één van mijn bases werden nóg irritanter, dus we hebben maar eens 6 doosjes mk19 en 22 M134 belts bij elkaar geharkt en de nodige schade aangericht aan de base = eerst mk19 eroverheen om de inwoners te verwijderen en dan M134 belts doorvoeren om in totaal iets van 16 muren en deuren eruit te beunen. Met twee gevonden Jackals (die spawnen vanwege een bug met 500 schot M2 en 600 stuks 7.62mm) leeggeschud op de base en de volgende dag was de clanleader van dat team minimaal een half uur aan het janken als een kind in de side chat.

Doel bereikt. En die kerk doe ik anders: ik heb de sniperheuveltjes in de omgeving van lockboxes voorzien met Lapuas, KSVKs en ammo. Als we in de buurt van de kerk zijn laten we een capabele sniper achter en dan worden ze daarbinnen vanzelf mak, want ze kunnen het dak niet op om te snipen, de deur niet uit om wraak te nemen en hun voertuigen niet bereiken om te vluchten. Je weet dat het succesvol is als ze geld gaan bieden om met rust gelaten te worden.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet niet of er nog veel tweakers dit spelen, maar ben op zoek naar een server met alle, of veel van de orderstaande opties:

-Gescheiden PVE/PVP locaties.
-Geen Chernarus
-Roaming AI
-Missies
-Ai strongholds
-Advanced building
-Banking
-Veel voertuigen
-Day/Night cycles

---RAWE CEEK!!!---

• Franeau
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-02-2022
Ik speelde de DayZ Arma II mod ongeveer anderhalf jaar geleden. Nu blijkt er dus ook een DayZ standalone versie te zijn, maar wat is het verschil precies? Ik bedoel, wordt de ARMA II mod nog wel gespeeld? Als dit zo is, kan ik gewoon weer die mod instaleren ipv die standalone aanschaffen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De mod wordt nog steeds heel veel gespeeld, omdat het veel meer bied dan de SA, wat kale Dayz is, zonder basebuilding of andere uitdagingen.

---RAWE CEEK!!!---

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

NoFearCreations schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:01:
De mod wordt nog steeds heel veel gespeeld, omdat het veel meer bied dan de SA, wat kale Dayz is, zonder basebuilding of andere uitdagingen.
... wat komt omdat de SA in alpha status zit, wat inhoudt dat het normaliter achter gesloten deuren in ontwikkeling is. We hebben nu echter de mogelijkheid die versie al te spelen en te testen met voortdurende updates. De engine is gebaseerd op de arma II engine maar complete overhaul gekregen, dus het ziet er stukken beter uit, en uiteindelijk zullen de mogelijkheden gelijk of groter zijn dan in de mod nu. Dus ja voor nu is de mod completer en waarschijnlijk beter speelbaar. De SA is gepland om in eind 2015 begin 2016 af te zijn, laatste kwartaal 2015 staat beta gepland.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

SouLLeSSportal schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:32:
[...]

... wat komt omdat de SA in alpha status zit, wat inhoudt dat het normaliter achter gesloten deuren in ontwikkeling is. We hebben nu echter de mogelijkheid die versie al te spelen en te testen met voortdurende updates. De engine is gebaseerd op de arma II engine maar complete overhaul gekregen, dus het ziet er stukken beter uit, en uiteindelijk zullen de mogelijkheden gelijk of groter zijn dan in de mod nu. Dus ja voor nu is de mod completer en waarschijnlijk beter speelbaar. De SA is gepland om in eind 2015 begin 2016 af te zijn, laatste kwartaal 2015 staat beta gepland.
Ik weet het, speel de SA ook. Alleen dat af komen zie ik niet gebeuren, en als het wel gebeurt, is A3 epoch weer zoveel beter.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:30
Sinds vorige week is er een officiele DayZ Origins BuG-Community server. We zijn dit weer gaan spelen omdat we goede herinneringen hebben aan deze mod en deze in de tussentijd flink is uitgebreid. Naar mijn idee komt deze het meeste in de buurt van een zombie-survival mod zoals hij hoort te zijn. De voertuigen en te bouwen gebouwen enz. passen veel beter in een post apocalyptische wereld dan bijvoorbeeld Origins. Daarnaast heb je een uitgebreid humanity systeem (bandit of hero).

Voorbeeld van een nieuw te bouwen onderkomen:
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/EvVq-FqrL7I/maxresdefault.jpg

En je kunt je kamp nu beschermen door een muur (en toegangspoorten) te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersplatoon.net/home/images/Screenshot12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.messiro.de/wp-content/uploads/10520711_275616142621213_8371660309356855807_n.jpg

En er zijn wachttorens te bouwen enz.

Op de Facebook pagina van de mod hebben ze onlangs weer een update aangekondigd met nog meer voertuigen, een nieuwe level humanity (deze loopt nu tot level 3, hier komt dus nog 1 bij inclusief nieuw huissie)

The Flying Fotress (wellicht bekend van het filmpje van Frankie https://www.youtube.com/watch?v=wXwPryW4WY4 )
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/ocY2D14vQsc/hqdefault.jpg

Daarnaast kent deze mod net zoals Origins een missie systeem. De missies zijn wat dynamischer (Schakel bots uit op locatie A en haal je beloning op locatie B op, Schakel bots uit op Locatie B en breng een pakketje / Ural vol AI naar Locatie B en haal je beloning op op Locatie C enz)
Om deze missies te kunnen doen heb je zondermeer een PDA nodig welke je eerst moet zien te vinden. Wanneer jij bezig bent met de missie krijgen andere spelers welke ook een PDA hebben telkens een update. De kans dat andere spelers er met jouw buit vandoor gaan, een ambush leggen etc. is veel groter/leuker nu.

Sector B is uitdagender gemaakt,
Afbeeldingslocatie: http://www.survivedayz.de/wp-content/uploads/2013/05/dayz-origins-salvation-city-520x266.jpg
Wanneer je nu Sector B gaat raiden gaat na verloop van tijd een alarm en zullen er verschillende groepen AI (Sector B guards) de spelers gaan zoeken.

Info mbt de server:
Aantal slots: 30 slots momenteel (deze gaat eventueel naar 50 wanneer dit nodig is)
IP Nummer: 37.187.143.217
Poort: 6311
Teamspeak adres: https://www.bug-community.com/teamspeak/
Database datum: 2 januari 2015

De server is momenteel nog weinig gevuld met spelers. Voordeel: je kunt nu nog een mooie locatie uitzoeken waar je wilt gaan bouwen. Nadeel: op de missies na nog weinig actie :)
De missies bieden in het begin vrij veel uitdaging omdat je de locatie van de bots niet weet. De missies zijn zoals eerder gezegd vrij dynamisch. Wanneer je de bots uitschakelt hebt op Locatie A kan het goed zijn dat er vervolgens een heli aan komt vliegen welke nog meer AI dropt :)
De server is wordt momenteel bewoond door een aantal Nederlanders (Levi en ik), een aantal Zweden, Spanjaarden en sinds vandaag ook een paar Russen.

Handige links:
Capaciteit en snelheid van voertuigen / gebouwen en rugzakken:
http://thor-force.de/dayz...cles-buildings-backpacks/

Benodigdheden om een huisje te bouwen
http://buly.biz/dayz-origins-buildings/

Officiele Facebook pagina van de Origins Mod (hier staan ook de aankomende updates te lezen)
https://www.facebook.com/originsmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Interessant, neem wellicht vanavond ff een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 22:42
FriezNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:14:
Sinds vorige week is er een officiele DayZ Origins BuG-Community server. We zijn dit weer gaan spelen omdat we goede herinneringen hebben aan deze mod en deze in de tussentijd flink is uitgebreid. Naar mijn idee komt deze het meeste in de buurt van een zombie-survival mod zoals hij hoort te zijn. De voertuigen en te bouwen gebouwen enz. passen veel beter in een post apocalyptische wereld dan bijvoorbeeld Origins. Daarnaast heb je een uitgebreid humanity systeem (bandit of hero).

Voorbeeld van een nieuw te bouwen onderkomen:
[afbeelding]

En je kunt je kamp nu beschermen door een muur (en toegangspoorten) te bouwen.
[afbeelding]
[afbeelding]

En er zijn wachttorens te bouwen enz.

Op de Facebook pagina van de mod hebben ze onlangs weer een update aangekondigd met nog meer voertuigen, een nieuwe level humanity (deze loopt nu tot level 3, hier komt dus nog 1 bij inclusief nieuw huissie)

The Flying Fotress (wellicht bekend van het filmpje van Frankie https://www.youtube.com/watch?v=wXwPryW4WY4 )
[afbeelding]

Daarnaast kent deze mod net zoals Origins een missie systeem. De missies zijn wat dynamischer (Schakel bots uit op locatie A en haal je beloning op locatie B op, Schakel bots uit op Locatie B en breng een pakketje / Ural vol AI naar Locatie B en haal je beloning op op Locatie C enz)
Om deze missies te kunnen doen heb je zondermeer een PDA nodig welke je eerst moet zien te vinden. Wanneer jij bezig bent met de missie krijgen andere spelers welke ook een PDA hebben telkens een update. De kans dat andere spelers er met jouw buit vandoor gaan, een ambush leggen etc. is veel groter/leuker nu.

Sector B is uitdagender gemaakt,
[afbeelding]
Wanneer je nu Sector B gaat raiden gaat na verloop van tijd een alarm en zullen er verschillende groepen AI (Sector B guards) de spelers gaan zoeken.

Info mbt de server:
Aantal slots: 30 slots momenteel (deze gaat eventueel naar 50 wanneer dit nodig is)
IP Nummer: 37.187.143.217
Poort: 6311
Teamspeak adres: https://www.bug-community.com/teamspeak/
Database datum: 2 januari 2015

De server is momenteel nog weinig gevuld met spelers. Voordeel: je kunt nu nog een mooie locatie uitzoeken waar je wilt gaan bouwen. Nadeel: op de missies na nog weinig actie :)
De missies bieden in het begin vrij veel uitdaging omdat je de locatie van de bots niet weet. De missies zijn zoals eerder gezegd vrij dynamisch. Wanneer je de bots uitschakelt hebt op Locatie A kan het goed zijn dat er vervolgens een heli aan komt vliegen welke nog meer AI dropt :)
De server is wordt momenteel bewoond door een aantal Nederlanders (Levi en ik), een aantal Zweden, Spanjaarden en sinds vandaag ook een paar Russen.

Handige links:
Capaciteit en snelheid van voertuigen / gebouwen en rugzakken:
http://thor-force.de/dayz...cles-buildings-backpacks/

Benodigdheden om een huisje te bouwen
http://buly.biz/dayz-origins-buildings/

Officiele Facebook pagina van de Origins Mod (hier staan ook de aankomende updates te lezen)
https://www.facebook.com/originsmod
Nice! Ik blijf het toch met afstand de leukste mod vinden sinde de originele dayzmod onspeelbaar is geworden door cheaters. Ik zal kijken of we de SweDutch Connection weer kunnen joinen, maar toen m'n broertje onterecht global geband werd (en weer geünbanned nu) was dat wel een redelijke domper op het spelplezier toendertijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Nice! Ik blijf het toch met afstand de leukste mod vinden sinde de originele dayzmod onspeelbaar is geworden door cheaters. Ik zal kijken of we de SweDutch Connection weer kunnen joinen, maar toen m'n broertje onterecht global geband werd (en weer geünbanned nu) was dat wel een redelijke domper op het spelplezier toendertijd. :(
Laat me raden: voor het gooien van grenaten of een smoke-grenade naar een garage waar een voertuig in stond geparkeerd?

Wij zijn meerdere malen van server geswitched om verschillende redenen, admins welke hun tools misbruiken om spelers te vinden, een populaire server welke door een hacker constant werd aangevallen tot deze gewhite-list moest worden = doodvonnis voor je server.

Emma en Axel waren in het verleden al admins bij de Origins server van Dutch Gaming Bastards. Daar hebben wij destijds vrij lang gespeeld. Zij hebben de server gehuurd en het voorderest met Fonta van de BuG-Community geregeld. De DGB server was altijd vermakelijk, prima sfeertje en goede admins O-) dus denk wel dat het goed gaat komen :)

We zien jullie wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het met de bousels nu in Origins? Mijn grote pijnpunt in Origins wat de hoeveelheid nagenoeg onverkrijgbare Cinder die je nodig hebt voor je t3 huisjes, de schiere onmogelijkheid bandit te worden op een bijna lege server, en vooral die eeuwige loot grinds om dat ééne verdomde schroefje te vinden dat je nodig hebt voor je toren.
Kijk, in Epoch kun je alles kopen wat niet te makkelijk is, maar niets kunnen verkrijgen wat je nodig hebt elfs na weken lang elke avond twee uur lootgrinden gaat ook behoorlijk irriteren.

Ik vond de missies trouwens ook een beetje meh - in Epoch huppelt het AI volk wat rond in de random missie area. In Origins spawnt alles op dezelfde plek altijd, wat vaak inhoudt dat ze bovenop je spawnen en je neer aimbotten.

Zinj die punten verbeterd nu, of is dat nog steed beide het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 22:42
Anoniem: 399 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:21:
Hoe zit het met de bousels nu in Origins? Mijn grote pijnpunt in Origins wat de hoeveelheid nagenoeg onverkrijgbare Cinder die je nodig hebt voor je t3 huisjes, de schiere onmogelijkheid bandit te worden op een bijna lege server, en vooral die eeuwige loot grinds om dat ééne verdomde schroefje te vinden dat je nodig hebt voor je toren.
Kijk, in Epoch kun je alles kopen wat niet te makkelijk is, maar niets kunnen verkrijgen wat je nodig hebt elfs na weken lang elke avond twee uur lootgrinden gaat ook behoorlijk irriteren.

Ik vond de missies trouwens ook een beetje meh - in Epoch huppelt het AI volk wat rond in de random missie area. In Origins spawnt alles op dezelfde plek altijd, wat vaak inhoudt dat ze bovenop je spawnen en je neer aimbotten.

Zinj die punten verbeterd nu, of is dat nog steed beide het geval?
Er liggen standaard 2 cinderblocks in het alien camp na elke server restart, cinderblocks zijn te krijgen door sommige missies en er is een nieuw trade eiland waar je met NPC's AL je items kan traden. Wapens, building materials, blueprints, medical supplies, tools, ammo etc. etc. De voorraden zijn beperkt na elke server save, dus je kan niet in 1 keer alles voor een level 3 huis kopen bijvoorbeeld. Ook zijn de 'zeldzamere' items aardig prijzig. Voor een DMR bijvoorbeeld krijg je meer dan een Enfield, maar ook nog steeds relatief weinig.

Het is dus heel aardig uitgebalanceerd op dat vlak, ideaal om dat éne onderdeel wat je niet kan vinden te scoren, maar je stampt niet in 5 minuten een kasteel uit de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Er liggen standaard 2 cinderblocks in het alien camp na elke server restart, cinderblocks zijn te krijgen door sommige missies en er is een nieuw trade eiland waar je met NPC's AL je items kan traden. Wapens, building materials, blueprints, medical supplies, tools, ammo etc. etc. De voorraden zijn beperkt na elke server save, dus je kan niet in 1 keer alles voor een level 3 huis kopen bijvoorbeeld. Ook zijn de 'zeldzamere' items aardig prijzig. Voor een DMR bijvoorbeeld krijg je meer dan een Enfield, maar ook nog steeds relatief weinig.

Het is dus heel aardig uitgebalanceerd op dat vlak, ideaal om dat éne onderdeel wat je niet kan vinden te scoren, maar je stampt niet in 5 minuten een kasteel uit de grond.
Dat boodschappeneiland klinkt eigenlijk inderdaad perfect, veel beter dan Epoch's systeem waar we op enig onbegrip stuiten door drie weken lang alle briefcases uit missies te roven en dan in één week tijd een megalomane basis langs een weg neer te pleuren waar vervolgens de halve server over hackers, dupers en cheaters gaat zeuren.

Hoe is het qua missies gesteld? Is de AI nog steeds op een vaste plaats spawnend aimbot-wallhack gebeuren wat nie top helis reageert (wat de missies óf ondoenlijk, óf te makkelijk maakt) of zit daar ondertussen ook wat dynamiek in?

* Anoniem: 399 wordt eigenlijk wel gestimuleerd het eens te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Ik heb geen idee hoe lang geleden jij gespeelt hebt. Ik heb Origins ruim een jaar niet gespeeld en zie de missies nu voor het eerst.

De meeste AI staat bij de missies veelal op dezelfde plek, ze beginnen wel te lopen (sommigen) wanneer de missies actief gemaakt word (wanneer je dicht genoeg in de buurt komt). Zo ver ik de missies heb gespeeld staan van bijvoorbeeld 10 AI er 2 op een andere plek, de overige 8 staan steevast op de zelfde locatie.

Het enige echt dynamische waar jij waarschijnlijk op doelt zijn de paradrops uit heli's welke bij sommige missies van toepassing zijn. De heli's komen altijd uit dezelfde richting maar droppen de AI op verschillende locaties.

De missies zijn pittig, helemaal in het begin wanneer je de locatie van de bots niet weet. Wallhacks komen nog altijd voor, maar dat is een algemeen Arma 2 dingetje (zombies welke door muren heen slaan?!).

Sector B heeft dezelfde dynamiek, 80% van de bots staan op dezelfde plek. De overige 20% van de bots zorgen er vaak voor dat je dood gaat als je niet goed oplet :)

Uiteraard zijn er bepaalde manieren waarbij het clearen van de missie makkelijker gaat, met de KA60 kun je van een kilometer hoogte de bots bijvoorbeeld killen. Ik snap ook nog steeds niet waarom deze heli in de mod zit.

Gisteravond zaten er een mannetje of 10 ingame, langzaam gaat het de goede kant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK dat van die missie dynamiek is dus nog steeds niet goed. In Epoch heb je de AIs wat rondwandelen en, bijvaste missie gebieden, is het dus altijd een kwestie van zoeken waar de AI zit, zodra je een idee hebt daarvan beginnen ze uit te schakelen, en dan snel loot roven en wieberen voor er een speler zich tegen je aan komt bemoeien.
In Origins was het zo en is het blijkbaar nog zo dat je de missie één keer doet om dood te gaan en te leren waar alles staat, en je vervolgens demissie van 800+ meter met een sniper of heli doet omdat je precies weet waar ze allemaal staan.
Dat vind ik vergeleken met de Epoch missies wel een dik nadeel. Helemaal omdat je, na drie keer, weet waar elke missie z'n loot spawnt. Ik heb in Origins toen de missies er nét waren al meer dan eens gewoon bij een lootspawn zitten wachten tot iemand anders de missie deed om dan de loot te grijpen en af te taaien vóór de heren schietisten op kwamen draven. Omdat de AI ook nog eens geen loot spawnt in Origins hebben zij dan groot risico gelopen en sterfgevallen gehad zonder enige kans op de loot. Voor onze groep niet zo'n issue (als we met 4 of 5 man zijn airdroppen we er gewoon één boven de lootspawn en doen dan even snel de missie) maar voor andere spelers wel een ding natuurlijk.

CCG heeft op het moment gigatische performance problemen op al hun servers (iets over Arma3 servers toevoegen op bestaande hardware die toch al tegen de grenzen van het haalbare liep met alleen maar Arma2 servers erop...) dus we zitten waarschijnlijk een paar dagen wat minder fanatiek op Epoch. Een tripje naar Origins om eens te kijken hoe het bevalt zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Mijn vraag zou wel zijn of je blij wordt van een groep van zes man KoS bandits op je server met 10 man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Jullie zijn van harte welkom op de server :)

Een beetje PvP is alleen maar goed omdat het anders wel heel saai wordt. Het zou mooi zijn als het gemiddelde aantal spelers naar de 15+ zou gaan wat er voor zorgt dat nieuwe potentiële spelers ook eerder joinen. Als A.W.E.S.O.M.-0 dan ook nog joint met z'n groep dan zitten we al bijna aan de 20 spelers.

Trouwens om nog even terug te komen op de cinderblocks deze zijn nu relatief makkelijk te verzamelen door sector B te doen. Als je beide urals loot heb je ongeveer 12 cinderblocks per run.

[ Voor 9% gewijzigd door LeviNL op 12-01-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is Sector B al doenlijk dan? Want toen wij stopten was met 6 man Sector B aanvallen in principe volledig ondoenlijk - wat dus vaak 5 man schieters werd en één piloot die met een mi17 schieters van hun spawnpunt op bleef halen en op het eiland dropte, vaak met korte tussenstops om extra wapens te scoren als er weer eens dingen gedespawned waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
Ja Sector B is prima te doen het ligt per server er aan hoe moeilijk het is want er was een server waar ik zelfs een keer sector B solo heb gedaan maar normaal gesproken moet het te doen met minimaal 3 of 4 man zodra je maar weet waar je moet beginnen en welke targets je eerst moet uitschakelen.

De verschillende M2 gunners zijn namelijk erg vervelend als je die niet direct uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kan je geen strongholds meer bouwen op Origins? :(
Dat is nou de reden om origins te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
Die kan je nog steeds bouwen in Origins. Blueprint is nog steeds te krijgen via de mayor op sector B.

Daarnaast is er afgelopen week een update geweest naar 1.7.9.5 waardoor er 7 nieuwe voertuigen zijn toegevoegd, de mogelijkheid om te levelen naar bandit/hero lvl 4 en een aantal nieuwe wapens waaronder een AEK zijn toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10838014_344843082365185_6079537904672443469_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/10662030_307019059480921_3825605263799602439_o.jpg

Als je lvl 4 bent heb je ook de mogelijkheid om een mansion te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://timewellwastedserver.weebly.com/uploads/2/5/1/1/25113170/6277637_orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
LeviNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:31:
Die kan je nog steeds bouwen in Origins. Blueprint is nog steeds te krijgen via de mayor op sector B.

Daarnaast is er afgelopen week een update geweest naar 1.7.9.5 waardoor er 7 nieuwe voertuigen zijn toegevoegd, de mogelijkheid om te levelen naar bandit/hero lvl 4 en een aantal nieuwe wapens waaronder een AEK zijn toegevoegd.

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je lvl 4 bent heb je ook de mogelijkheid om een mansion te bouwen.

[afbeelding]
Mooi, maar ik kan geen origins spelen omdat ik die mod niet installed heb. En blijkbaar kan je via commander niet meer downloaden. Hoe kom ik nu op de server dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
Via Dayzlauncher(http://dayzlauncher.com/) kan je tegenwoordig de verschillende mods downloaden waaronder Origins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
LeviNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:46:
Via Dayzlauncher(http://dayzlauncher.com/) kan je tegenwoordig de verschillende mods downloaden waaronder Origins.
Ja dat probeer ik. Ik heb 180mb ziggo, en ik download die onzin mij toch bizar traag. Schiet gewoon niet op, gaat met 200B/s. En nu atm zelfs met 0B/s en dan weer 50B/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gewoon de torrent van hun site pakken anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JoSchaap schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:03:
gewoon de torrent van hun site pakken anders..
Waar vind je die? Heb al gezocht maar kan die nergens vinden.

Ohh nvm, je pakt gewoon die van de website van de mod. Gooi je die dan gewoon in je OA map?

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 15-01-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op de official site vind je alleen maar torrent links..

http://originsmod.info/download.html

how to install op de forums onder help:
https://forum.originsmod.info/viewtopic.php?f=12&t=10

[ Voor 56% gewijzigd door JoSchaap op 15-01-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik gebruikte altijd DayZ Commander, dat was easy. Gewoon download en klaar. :)
Maarja tijdje geleden dat ik DayZ gespeeld heb, zou gefixt moeten zijn nu.

Verdomme, nu zegt DayZcommander dat die file die ik net downloaded heb : Corrupt is.
In game : Can't play this mission, downloadble content that has been deleted : .tavi osshdy
Zijn er dingen die ik moet downloaden naast Origins / Epoch ?

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 15-01-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
Ook al gemeld in de SA discussie: FF off-topic maar aangezien er nog geen H1Z1 topic is in dit forum: Vanaf vandaag kan je die andere zombie survival game betaald spelen (Early Acces, bij lancering f2p) via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit forum heeft ook gewoon een 'Nieuw Topic' knopje hoor Rolfski :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 15-01-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
Neemt niet weg dat me dit toch relevante info lijkt voor zombie survival liefhebbers. H1Z1 starter topic is overigens zojuist aangemaakt, dus voortaan wordt er daar over die game verder gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Elke keer als ik de game opstart krijg ik mijn oude settings,
1920x1080 ipv 2560x1440 en brightness + gamma op max. Dit is best hinderlijk en ik wil dit 1x goed aanpassen. Elke keer als ik dit doe en restart is het toch weer fout. Iemand een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arma 2 map wissen in je documents en een nieuw profile aanmaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JoSchaap schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:39:
arma 2 map wissen in je documents en een nieuw profile aanmaken? :)
Kan dat zomaar? En slaat hij deze dan wel naar behoren op? Want dit begint vervelend te raken, elke restart weer opnieuw alles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

In je config file aanpassen, en die dan op read-only zetten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
NoFearCreations schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:15:
In je config file aanpassen, en die dan op read-only zetten?
Wow of ik ben dan zo dom, of ik doe dit soort dingen gewoon nooit. Maar thanks, ik ga wel ff googlen hoe we dat fixen. Files aanpassen ben ik altijd beetje huiverig in, heb zoveel problemen laatste tijd met Arma 2 / dayZ. Dat ik allang blij ben dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje aan de script guru's hier. Op de server waar ik nu zit, is het niet mogelijk om sommige dingen weg te halen die je geplaatst heb. Gunrack, wood crates, alle 3 soorten sheds. Is hier een speciaal script voor?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan op meer servers niet. Maar die dingen hebben nauwelijke hitpoints, dus even de kettingzaag of sledgehammer eroverheen en weg is het. De crates kun je zelfs met een LMG doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Helaas werkt dat niet op deze server, na een restart zijn alle buildables indestructable.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh wacht, hebben we het weer over een PvE server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nee, is een PvP server. En wat voor een verschil zou dat maken?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, PvE servers zijn eerder ingericht met onsloopbare bouwsels, omdat het PvE is en niet de bedoeling dat je andermans basis uit elkaar gata kettingzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar,...dat is relevant voor mijn vraag?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 10:19
Weet 1 van jullie toevallig of het mogelijk is om Tin Bars samen te voegen in Epoch?
Beetje nutteloze currency als je 10 van die bars in je zakken hebt zitten, haha :)

Silver en Gold wil nog wel een keer combinen, mits je voldoende hebt, maar voor Tin Bars heb ik nog niks kunnen vinden.
Sowieso vind ik het een nogal krakkemikkig currency systeem met die "oz" waardes... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dweebus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:20:
Weet 1 van jullie toevallig of het mogelijk is om Tin Bars samen te voegen in Epoch?
Beetje nutteloze currency als je 10 van die bars in je zakken hebt zitten, haha :)

Silver en Gold wil nog wel een keer combinen, mits je voldoende hebt, maar voor Tin Bars heb ik nog niks kunnen vinden.
Sowieso vind ik het een nogal krakkemikkig currency systeem met die "oz" waardes... :(
Zou het niet weten, enige waar ik nog Tin voor gebruik is sleutels kopieren. Alle servers waar ik op zit gebruiken gewoon $ currency.

Kan je ze niet gewoon dumpen, volgens mij zijn die dingen niks waard in Epoch?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
NoFearCreations schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Zou het niet weten, enige waar ik nog Tin voor gebruik is sleutels kopieren. Alle servers waar ik op zit gebruiken gewoon $ currency.

Kan je ze niet gewoon dumpen, volgens mij zijn die dingen niks waard in Epoch?
Uiteraard kan ik ze dumpen, dacht alleen dat het zonde zou zijn om zo geld weg te gooien :)

Ben ook niet helemaal uptodate m.b.t. de ontwikkelingen van de verschillende mods.
Vorig jaar een korte periode gespeeld op een vanilla DayZ server en begin net weer een beetje rond te kijken bij andere mods. "Normale" currency lijkt me ook veel fijner inderdaad. Eens zoeken naar een fatsoenlijke server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dweebus:http://www.gametracker.com/search/dayzmod/?sort=rank_world&order=ASC
asseblief

CCG heeft single currency maar die draaien Overpoch tegenwoordig op bijna alles - en Epoch is bij hun behoorlijk dood aan het gaan (de volste server heeft af en toe bijna 20 man erop... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Anoniem: 399 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:27:
Dweebus:http://www.gametracker.com/search/dayzmod/?sort=rank_world&order=ASC
asseblief

CCG heeft single currency maar die draaien Overpoch tegenwoordig op bijna alles - en Epoch is bij hun behoorlijk dood aan het gaan (de volste server heeft af en toe bijna 20 man erop... :/ )
Ah thanks!

Halflege servers zijn voor mij op dit moment geen probleem. Ook als er 5 man op een server zit wil ik nog wel eens spelen. Voornamelijk om meer kennis te vergaren m.b.t. map (layout van steden/dorpen, herkenningspunten, etc) en loot. Beetje handigheid krijgen dus.
Het spelen met / tegen andere spelers is voor later, of als ik er toevallig tegen aan loop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in dat geval zou ik CCG EU Epoch 1 (Chernarus) aanbevelen. CCG heeft een eigen launcher, die het leven makkelijk maakt, en de server heeft redelijk relaxte regels, een man of 20 op piekuren, een verscheidenheid aan missies en muntjes in plaats van dat super onhandige geprutsmuts met goudstaven.
En een bank waar je tot 250.000 muntjes in kunt bewaren die blijven als je dood gaat. Ook niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
http://www.firecockgaming.com/index.php?/page/home.html

All the way, overal bank met 500k storage. Safes/lockboxes kun je 500k in opslaan.
En iedereen heeft 1 garage spot en 1 hangar spot.

Tenzij je net als mij een donator bent, krijg je 10m bank en 5 garage/5 hangars.

Ze hebben zo'n 14 servers, en als je op EU speelt kun je onderling je spullen overbrengen naar andere servers via je garage.
Je gooit 5 as50's in je garage, opent je garage op een andere server, haalt je vehicle eruit en haalt je as50 eruit. Erg fijn. :)

Speel zelf op US, speel Cherno, Namalsk & Jade Groove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat meeslepen van spul lijkt leuk maar met destructible bases lijkt me dat een ramp. Als ik zie wat wij voor vrienden maken (telbaar op het aantal vingers aan je elleboog) is het echt goed dat dat op CCG niet kan, want dan hadden we elke week een grote krater waar onze basis was.

Aan de andere kant konden we dan zelf ook onuitgenodigd een keer op een rustig moment met een half dozijn kettingzagen en 300+ M134 belts iemand anders even gaan helpen verbouwen. Dat zou het spelplezier van andere spelers ook niet héél erg ten goede komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 21:28
Heb het spel via Steam gekocht, mijn vrienden zitten allemaal ingame en alleen ik krijg de volgende error:

code:
1
2
The instruction at 0x00540680 referenced memory at 0x00000000. The memory could not be read.
Click on OK to terminate the program

Ik Google me suf maar vind geen goede oplossing. Heb reinstall al geprobeerd. Iemand enig idee? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Anoniem: 399 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:06:
Dat meeslepen van spul lijkt leuk maar met destructible bases lijkt me dat een ramp. Als ik zie wat wij voor vrienden maken (telbaar op het aantal vingers aan je elleboog) is het echt goed dat dat op CCG niet kan, want dan hadden we elke week een grote krater waar onze basis was.

Aan de andere kant konden we dan zelf ook onuitgenodigd een keer op een rustig moment met een half dozijn kettingzagen en 300+ M134 belts iemand anders even gaan helpen verbouwen. Dat zou het spelplezier van andere spelers ook niet héél erg ten goede komen lijkt me.
Cinder+metal floors is indestructible. De rest is destructible, oftewel wood/sandbag. Maarja dan moet je maar gewoon geen wooden base maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dhelios schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:59:
Heb het spel via Steam gekocht, mijn vrienden zitten allemaal ingame en alleen ik krijg de volgende error:

code:
1
2
The instruction at 0x00540680 referenced memory at 0x00000000. The memory could not be read.
Click on OK to terminate the program

Ik Google me suf maar vind geen goede oplossing. Heb reinstall al geprobeerd. Iemand enig idee? :-(
Welke .exe file doet dat? Vaak is het nit arma2oa.exe maar beengine.exe -> BattleEye.
Wat je even kunt proberen is in je appdata folder en je game folders alles wat naar Battleeye ruikt te verwijderen, BattleEye opnieuw downloaden en installeren, en het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Ik speel nu een paar dagen de dayz mod. Wat een gedoe om alles een beetje duidelijk te krijgen. Ik heb Frankie's episode's gekeken wat me warm heeft gemaakt voor dit spel. Na veel gegoogled te hebben over het verschil tussen Arma 2 Dayz, DayZ SA of Arma 3 voor eerstgenoemde gekozen.

Ik heb het pakket gekocht op Steam en ben begonnen met installeren. Na 3 dagen en 4x opnieuw geinstalleerd te hebben 'werkte' het eindelijk. Ik heb de Dayz mod (vanilla?) eigenlijk amper gespeeld vanwege de vele servers die ik niet kan joinen omdat er nog steeds iets niet goed gaat. Nu 3 dagen de Epoch mod gespeeld. Hier kan ik wat meer (groene) servers vinden dan de Vanilla, maar nog steeds niet echt veel. Heb inmiddels wel wat uurtjes spelervaring opgedaan, en heb nu eindelijk een beetje een overzicht van welke mod is wat. Ook het verschil tussen regular en Veteran is me duidelijk met de veel aggresievere zombie's:P Maar doordat ik bijna geen servers meer kan vinden waar ik eerder op heb gespeeld kan ik telkens opnieuw beginnen op een nieuwe server. Heb inmiddels al op 5 verschillende servers geprobeerd een char op te bouwen. Dan stop ik, en volgende dag is die server nergens meer te vinden.

Hebben de meeste het dat je maar een paar groene servers hebt in de serverlist van DayZ of DayZ Epoch? Bij mij zijn de meeste rood of oranje. Als ik die join krijg ik allemaal verschillende meldingen.

voor nu wil ik gewoon eerst de game fixen. Ik ga vanavond weer opnieuw proberen om hem goed werkend te krijgen.

De gameplay tot nu toe bevalt me namelijk prima!

[ Voor 10% gewijzigd door NakedDutchy op 30-03-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik zit ook weer te kutten met het werkend te krijgen. Dacht na een tijdje weer eens de DayZero mod te installeren. Na via de DayZero launcher alles geupdatet te hebben en een server te joinen krijg ik een BattleEye Initialization Failed. Schijnbaar worden mijn Beclient.dll bestanden in mijn AppData en gamefolder map geblocked. Geen idee waardoor, mijn firewall staat uit...

Wordt een beetje moe van dat BattleEye. Vanavond maar weer eens kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Bij mij is het ook de ene keer BattlEye, de andere keer een waslijst aan bestanden die niet te vinden zijn.

Het probleem is dat er teveel 'oplossingen' zijn. Ik heb bijvoorbeeld geprobeerd via de Dayz commander het werkend te krijgen, via playsix? en via de launcher. Uiteindelijk heb ik via de sixplayer de mods geinstalleerd, en kan ik alleen servers joinen (als ze het uberhaupt doen) via de ingame serverlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

BattleEye is dan ook de grootste piece of crap die er bestaat. Heb regelmatig dat ik het ene moment mijn vaste server op kan, uur later moet ik ineens BE deinstalleren en weer installeren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
NoFearCreations schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:08:
BattleEye is dan ook de grootste piece of crap die er bestaat. Heb regelmatig dat ik het ene moment mijn vaste server op kan, uur later moet ik ineens BE deinstalleren en weer installeren.
Opnieuw installeren van BE werkt vaak niet eens bij mij. Moet dan gewoon van de BE site een bestandje opnieuw downloaden en in zo'n directory plaatsen. Dan werkt het wel weer... normaal gesproken ;)

Gelukkig niet al te vaak last van, maar het is wel irritant aangezien het random gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
BattleEye is namelijk gestopt met supporten van Arma 2 en vol over op SA + Arma 3. Krijg ook altijd de melding nu als ik Arma 2 OA opstart dat er iets geblokkeerd oid is, klik ik dat weg kan ik gewoon spelen. Maar bijzonder is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Na 2 weken Dayz gespeeld te hebben ben ik er heel even klaar mee. Heb eerst even de mod zelf gespeeld. Daarna op een epoch server voor 2 weken ong. Heb inmiddels een leuke base gebouwd. Niet al te groot en prachtige rustige plek vlak bij novy en stary.

Gisteren was ik er alleen ineens helemaal klaar mee. Ik rij langs novy en stary. Ineens zie ik alleen maar dikke base's. Ik probeer zo rap mogelijk weg te komen daar. Maar ik word gesniped door een as40 vanuit een base. Bovenop de toren zat een gozer te campen. Oke, shit happens. Mn suv en 4 wapens kwijt.

Uur later weer wat wapens proberen te verkopen bij Stary. Ik vanaf mn base met een gespawnde suv die ik bij elektro tegenkwam weer naar stary rijden vanaf mn base (3min). In de kofferbak een PKP, Bizon sd, Sa58(?), en nog 1. Komt er een humvee aan scheuren met een machine gun bovenop. Zonder te knipperen schiet ie me overhoop. Ik probeerde het nog met friendly:p

Misschien is mijn beeld van dayz verkeerd. Maar op deze server is het alleen maar pvp en de meeste die er al tijdje zitten en waarschijnlijk donateurs zijn zijn way to overpowered. Ik ga denk ik maar terug naar de vanilla map waar je echt moet survivallen, of toch maar de SA. Ik ben niet bang voor een vuurgevecht. Maar alleen maar mensen afschieten ga ik wel battlefield spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dat is ook de reden dat ik ben gestopt. Dan is de vanilla Daz-mod eignelijk nog het leukst. Maar bij de meeste servers is het zo er donations-voordelen zijn en dat verpest het vaak wel. Bij epoch en overpoch is dat het duidelijkst te merken, mensen die op een gigatoren zitten te snipen met AS50's. Is als random persoon niet tegen op te boksen en dus niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Epoch/Overpoch is inderdaad echt puur gericht op PvP. Geen enkele interactie.
Dat verwachtte ik wel bij de DayZero mod. 2 uurtjes gespeeld, 4 gasten tegengekomen. 4x zeg ik hoi, 4x wordt het beantwoord met een spray in m'n bakkes. Viel me inderdaad zwaar tegen.

Had verwacht dat de mensen die het voor de PvP deden inmiddels wel naar SA waren gegaan en de mensen die daadwerkelijk een klein beetje RP-en achter waren gebleven. Nou integendeel. Overpoch vind ik wel leuk voor ff PvP, voor echt DayZ houd ik het wel bij de SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
PvP vind ik niet erg, maar wel de oneerlijkheid tussen donators en niet donators. En met die gigabases en overpowered gear die al die gasten hebben is de hele spannende gameplay in de bossen gewoon verdwenen.
Zeker als ze ook nog met hele groepen zijn die in zware armored vehicles zich voortbewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Inderdaad. zelfs gun-loos zonder backpack knallen ze je nog dood. En dan heb je die groepjes nog die spawncampen. Het idee met bases is leuk, maar niet als het 1 grote free for all is en shoot on sight.

zojuist even vanilla server gespeeld, 3x dood binnen het uur:P Moet wel ff wennen aan de normale snelle zombie's. Maar kwam 3 gasten tegen, en 3x gedag en of ze nog wat hadden of nodig hadden. Uiteindelijk word ik door iemand neer geknald net op het moment dat ik een wapen vind, maar dit voelt al stuk beter dan de epoch mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Zoveel pagina's, Jammer dat er niet meer gereageerd word. Ben na 8 maanden break weer bezig op mijn oude server zombieland. Krijgt nog steeds bijna elke dag een volle server. En de gaat niks boven pvp en building op arma 2 cherno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Het kriebelt toch wel een beetje. De standalone is nooit geworden wat de mod wel was.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Standalone is drama... Arma 2 Dayz is gewoon top. Old school, geen overpowerde onzin. Gewoon lekker knallen en bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 20:10

Distortion

Bottle to Throttle

Heb het een tijdje terug ook weer even geprobeerd. Kan niet meer wennen aan die inventory

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht