Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:08

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
Ultimo schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:14:
[...]

Ik kom er ook niet in, en heb alles correct ingevuld.
Tevens kun je ook niet downgraden in beta patch, en denk ik dat Johnny en ik beide op een beta patch nieuwer zitten namelijk: 112555.
Klopt door de vele fouten is besloten de oude terug te halen. Je kunt wel downgraden. Keer of 3 gedaan zonder problemen.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Ultimo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-06 12:13

Ultimo

De enige f*cking echte!

Draait inmiddels al weer goed, mijn crew is tevens te vinden op: Noobs playground 431.

Dit is een overwatch server, heerlijk knallen met een man of 4/5 :+

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Vandaag of morgen komt Epoch 1.0.5 uit! Ben benieuwd, die nieuwe heli is natuurlijk een machtig mooi ding.

Patch nodes : http://epochmod.gamepedia.com/Changelogs
quote:
''You may again switch skins while wearing a backpack.''
Dit is toch wel 1 waar veel mensen op hadden gehoopt, eindelijk is het terug.

rolandos582 wijzigde deze reactie 24-06-2014 18:12 (31%)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• HyperMan
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ben onlangs begonnen met Epoch, erg vet, lekker je eigen blokhut/base bouwen.
Achteraf gezien (ja, achteraf is het mooi wonen) zitten er in onze base toch een paar design-foutjes.

Meteen na bouwen hadden we de remove floor optie, maar na een paar dagen en paar keer doodgaan niet meer, hoort dat zo?

Een combination lock konden we na een paar dagen nml nog wel van een deur afhalen, die hangt nu mooi aan de cinder garage doorway.

En is je heli op een helipad boven je base een beetje veilig, of wordt ie zo destroyed als je er geen hek omheen bouwt oid? Las geloof dat vehicles destroyen als de eigenaars niet in de buurt zijn, not done is, maar de praktijk wil soms wel anders zijn.
quote:
rolandos582 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:09:
Vandaag of morgen komt Epoch 1.0.5 uit! Ben benieuwd, die nieuwe heli is natuurlijk een machtig mooi ding.

Patch nodes : http://epochmod.gamepedia.com/Changelogs

[...]

Dit is toch wel 1 waar veel mensen op hadden gehoopt, eindelijk is het terug.
[ADDED] Switch seats in all vehicles. @icomrade

Als dat inhoudt dat je een heli op auto-hover can zetten en dan zelf gunner kan worden lijkt me dat ook wel erg handig.

HyperMan wijzigde deze reactie 24-06-2014 21:30 (28%)

Hier komt iets hips te staan

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
HyperMan schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:28:
Ben onlangs begonnen met Epoch, erg vet, lekker je eigen blokhut/base bouwen.
Achteraf gezien (ja, achteraf is het mooi wonen) zitten er in onze base toch een paar design-foutjes.

Meteen na bouwen hadden we de remove floor optie, maar na een paar dagen en paar keer doodgaan niet meer, hoort dat zo?
Verschilt per server, op mijn server kan degene die hem plaatst, hem altijd weer verwijderen. Plotpole is binded aan UI.
quote:
Een combination lock konden we na een paar dagen nml nog wel van een deur afhalen, die hangt nu mooi aan de cinder garage doorway.
Zolang jij de juiste combinatie invoert kun je hem altijd weer verwijderen.
quote:
En is je heli op een helipad boven je base een beetje veilig, of wordt ie zo destroyed als je er geen hek omheen bouwt oid? Las geloof dat vehicles destroyen als de eigenaars niet in de buurt zijn, not done is, maar de praktijk wil soms wel anders zijn.
Je hebt altijd mensen die het doen, maar ik zou je er niet zoveel zorgen om maken. En gewoon zorgen dat je wat extra dingen in je basis hebt. Main rotors etc.
quote:

Als dat inhoudt dat je een heli op auto-hover can zetten en dan zelf gunner kan worden lijkt me dat ook wel erg handig.
Zou wel geinig zijn maar niet helemaal echt. Dus denk niet dat dit opgaat in dit scenario.

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18-07 18:30

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

quote:
HyperMan schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:28:
[...]

Dat lijkt mij echt super handig. Als hij dan stilhangt beuk je de gunner eruit met een welgemikt nekschot en nadat je z'n lijk geplunderd hebt kun je een bosje gaan zoeken en wachten tot mensen komen kijken waar al die herrie voor nodig is. Gratis bonus kills!

De enige manier om als heligunner te langdurig overleven is goed schieten op lange afstand en een piloot die bij elke pass een andere snelheid en hoogte aanhoudt (en die voor de hele pass constant houdt) ander word je elke dag uit je heli geschoten. Stil gaan hangen terwilj de hele server je op letterlijk een kilometer afstand kan horen en zien is géén goed idee. En vóór er iemand zegt dat adt niet zomaar gebeurt: van onze groep hebben alle snipers meerdere kills op heligunners en we hebben allemaal heligunners uit Hueys en Mi17s geschoten op 700~900 meter. Is een beetje priegelig om op die afstand met een DMR of KSVK nog wat uit te halen, maar een M24 of M107 werkt prima.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• dudee
  • Laatst online: 20-07 23:08
Helipad zou ik bouwen met muren erom heen zodat er geen .50 of granaten makkelijk op gegooit kan worden.

Tevens is iemand uit een heuy/blackhawk een stuk makkelijker te raken dan de back gunner van de MI 17.
Al zal die mi17 weinig kunnen aanrichten.

• Dweebus
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 01:18
quote:
kuusj98 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:46:
[...]

+ Launch using Steam
+ Replace original....
Waarom zou je die 2 settings aanvinken?
Doe ik ook niet, werkt prima. (En ja, ik heb ArmA in Steam staan.)
gister en eergister met wat BuG lui als vanouds weereens lekker in arma2 wasteland bezig geweest :)

het blijft leuk op novy, voldoende verkeer, en voldoende actie :)
base na een uurtje rondhangen op novy
(De server liep helaas leeg dus dan maar een filmpje van de base maken)

YouTube: ArmA 2 Wasteland - base on Novy with BuG

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch

• dudee
Nice, het bouwen van een base in wasteland heeft mij nooit echt getrokken. Misschien omdat ik het systeem semi brak vind en het zo leuk is om juist mensen die een base hebben te gaan killen :P

• Piekartz87
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-06 15:33
Bouwen doe ik sowieso (bijna) nooit. Daar heb ik personeel voor :P
Gisteren een leuk avondje gehad op onze nieuwe overpoch naph pvp server. Deze is gewoon geupdate vanuit epoch, alle spullen van eerst staan er nog.

Vehicle spawn is ook opgekrikt.

Aantal missies gedaan, 1 keer dood gegaan helaas. Gelukkig vond een mozzie dus ik was zo weer terug.
Iets later ging ik wat mensen transporteren in een venom, Ik vloog over wat teamgenoten en die werden net beslopen door wat vijanden. Ik heb ze kunnen waarschuwen en op de vijanden af kunnen sturen.

Volgende keer maar wat ammo regelen voor de choppers en een beetje ondersteuning bieden.

• OllyNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-06 19:30
Heeft één van jullie miscchien een idee waarom ik de ccg severs (overpoch) niet meer kan joinen via comander? Heb epoch al geupdate en arma 2 OA ook en weer gedowngrade, maakt allemaal geen verschil. Krijg elke keer session lost, en de ping blijft ook op 1000 staan (van de ccg servers) in dayz commander.

OllyNL wijzigde deze reactie 02-07-2014 17:54 (3%)

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-07 16:28

beuker19

Killerbeuker is so OP

quote:
Stoneyfrog schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:53:
Heeft één van jullie miscchien een idee waarom ik de ccg severs (overpoch) niet meer kan joinen via comander? Heb epoch al geupdate en arma 2 OA ook en weer gedowngrade, maakt allemaal geen verschil. Krijg elke keer session lost, en de ping blijft ook op 1000 staan (van de ccg servers) in dayz commander.
Gewoon via de CCG launcher want er schijnt nu ook via andere grote Dayz community's dat je verschillende Bat bestanden nodig te hebben.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• KnetterGek

KnetterGek

Dayz commander is toch nog niet geupgrade naar steam? Je kunt in elk geval dayz commander nie tgebruiken tot het gepatched is om te werken met de nieuwe situatie.

Even opletten dat die CCG launcher de mods opnieuw gaat downloaden. Op het forum kun je een post vinden waarin uitgelegd staat hoe je bestaande mods (dus al gedownloadde files) kunt hergebruiken, je moet dan met de hand één bestandje aanmaken en de hele reut op de goeie plaats kopiëren. Scheelt een paar GB downloaden, wat gezien de snelheid van die CCG launcher best fijn is.

• OllyNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-06 19:30
quote:
beuker19 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:25:
[...]

Gewoon via de CCG launcher want er schijnt nu ook via andere grote Dayz community's dat je verschillende Bat bestanden nodig te hebben.
Oke bedankt, had geen zin in die ccg launcher maar moet dan maar.
quote:
KnetterGek schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:51:
Dayz commander is toch nog niet geupgrade naar steam? Je kunt in elk geval dayz commander nie tgebruiken tot het gepatched is om te werken met de nieuwe situatie.

Even opletten dat die CCG launcher de mods opnieuw gaat downloaden. Op het forum kun je een post vinden waarin uitgelegd staat hoe je bestaande mods (dus al gedownloadde files) kunt hergebruiken, je moet dan met de hand één bestandje aanmaken en de hele reut op de goeie plaats kopiëren. Scheelt een paar GB downloaden, wat gezien de snelheid van die CCG launcher best fijn is.
Vandaar dus, zal er even naar kijken vanavond. Thx

Acties:
  • 0Henk 'm!
na wat uitproberen op andere servers ben ik de bende weer gejoined op ATD (AmongTheDead) Overpoch.

Sindskort hebben ze daar een OverPoch lingor server draaien welke op een aparte machine draait en hierdoor enorm goede FPS heeft (tot 3x meer als de andere ATD servers).
Hoewel Lingor een onhandige map blijft mbt te krappe deuren in sommige gebouwen, bosjes die je fiets mollen, en een hoog PVP gehalte. is het toch wel een leuke verfrissing om op lingor rond te lopen na het grauwe chernarus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-07 16:43
Na Dayz Mod een paar maanden in m'n library te hebben zitten heb ik hem maar eens aan geslingerd na filmpjes kijken van een aantal let's players. Moet zeggen, het valt vies tegen zeg. Maar zoals ik vaker hoor, je moet door die learning curve heenkomen.

Alleen ik hoor en zie van alles over Epoch en Overpoch, Maar wat is dan het verschil tussen DayZ en Overpoch? Las dat Overpoch meer wapens en voertuigen heeft etc. Las ook dat je een aantal dingen moet aanpassen voordat je Overpoch ofzo kunt spelen, geloof in je parameters. (Speel vanaf commander)

Anyway, des ondanks ik nu nog vaak wordt gekilled door zombies blijf ik even doorspelen want dit spel heeft veel te bieden als je er beter in wordt merk ik van andere spelers. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
Zeker ff doorzetten, ik had precies hetzelfde in het begin. Als je na een tijdje doorhebt hoe je met zombies om moet gaan is het al veel leuker. Epoch en Overpoch zijn varianten van de standaard DayZ mod. Epoch kon je altijd via DayZ Commander installeren en spelen, maar ik zou je nu niet zo kunnen zeggen hoe je het moet installeren en instellen qua parameters. Ik zou ff Google-en of misschien dat iemand anders het je kan uitleggen. Heb zelf Overpoch nooit gespeeld en Epoch is ook alweer een tijd terug, speel zelf nog weer de standaard DayZ-mod.

• Rikvdlee
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-07 14:21
OverPoch/Epoch is heel simpel te installeren.

Bij je DayZCommander de Overwatch + Epoch mod downloaden.
Daarna bij Settings het volgende zetten bij parameters. -mod=@DayzOverwatch;@Dayz_Epoch.
Het varieert per server. Maar vaak staat het wel aangegeven :)

@Hapkoek, als je wil kan ik gerust het een en ander wat uitleggen over Overpoch/Epoch, zoals het bouwen etc. ;)

Rikvdlee wijzigde deze reactie 09-07-2014 13:57 (17%)

• KnetterGek

KnetterGek

We hebben ons spelersgroepje uitgebreid met een oude bekende, die dit keer Hero zou gaan worden (op CCG zijn bij de hero trader sommige dingen veel goedkoper dan bij de bandit trader, met tot gevolg dat we een hero willen om rijk te blijven).

Dat ging echt prima. Missietje doen, hem vijf AIs laten schieten, hop, omhoog die humanity. Lekker op weg.
Maar toen ik het voertuig ging bekeijken werd ik aangevallen voor een HMMV-M2 vol booswichten. Eén schoot ik er door z'n dop, en gelijk een wiel van de auto, en onze hero moest mij toen vanaf een berg met een Lapua wreken. Toen ik weer naar m'n lijk gefietst was en de lijken van de aanvallers aan het plunderen was kwamen zij ook weer aan - met een andere SUV. Ik twee kills, m'n sniper twee kills. SUV op slot, zoveel mogelijk zooi in de oorspronkelijke HMMV M2 en dat dig naar onze base getuft en opgeborgen (het was te druk om met z'n drieën naar de bandit trader te rijden terwijl een groep van vier man aan het ragen was dat ze ons gingen slopen en hun HMMV gingen reclaimen.

Toen zijn we nog even terug gegaan voor de SUV, hebben nog wat lijken geloot (er lag nog het één en ander aan dood spul onder de SUV en op de plek waar de HMMV stond en er waren extra lijken langs de weg bijgekomen, vermoedelijk wilden meer mensen die SUV hebben). SUV opgelapt, alle waardevolle troep die erin paste erin geramd, en de SUV ook in onze base opgeborgen.
Vanmorgen alles wezen verpatsen toen er twee man in de server zat. Netto winst: anderhalve briefcase aan goud en munten, een kluis, drie lockboxes, twee Lapuas, 20+ lapua clips, en onze Hero is ondertussen gewoon bandit.

Dit schiet niet op zo.

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-07 14:58
Meer mensen hier die ook last hebben van de "Stuck on loading screen" bug? Vrijwel elke server blijft hij hangen in het laatste laadscherm. Kan wel mensen op de server horen, en kan zo te horen wel lopen, maar blijf het loading screen houden. Alles al opnieuw geinstalleerd, maar heeft niet geholpen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

een keertje gehad op de ccg server, restart van de game fixte het. verder nooit meer last van gehad.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-07 17:32
Hoe houden jullie dat vol met die epoch varianten? Is het niet veels te makkelijk allemaal? Alles kopen, nul risico iets kwijt te raken etc. etc. Het lijkt me haast een soort worldbuilder, wat mis ik dat dit populairder maakt dan bijvoorbeeld Origins?

• NoFearCreations
Juist het bouwen van een settlement waarschijnlijk. Waarom denk je dat hordes spelers weer van de SA zijn afgestapt? Keer op keer maar weer opnieuw moeten beginnen wordt snel saai.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:53:
Hoe houden jullie dat vol met die epoch varianten? Is het niet veels te makkelijk allemaal? Alles kopen, nul risico iets kwijt te raken etc. etc. Het lijkt me haast een soort worldbuilder, wat mis ik dat dit populairder maakt dan bijvoorbeeld Origins?
Dit zijn verschillende vragen.

- Hoe houden we Epoch vol:
Door te spelen met een groepje en actief op avontuur te gaan. Missies bezoeken, wachten tot een ander de missie komt doen, en dan diegene afslachten, de AI afslachten, daaropvolgende aankomende versterkingen en andere bandits afslachten, de gerespawnde spelers die snel weer ter plekke zijn afslachten, alle zooi bij elkaar scharrelen die je kunt verpatsen en dan over je schouder blijven kijkend naar de safe zone om al dat moois te gaan liquideren voor de ogen van de voormalige bezitters.

- Is het niet te makkelijk.
Het verkrijgen van je favoriete stuff is inderdaad easy fucking peasy. Eén goeie pass door een supermarkt en wat civvie gebouwtjes en je hebt voldoende pecunia om een bandit ghillie, G36K en een paar mags te kopen. Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt om iemand af te slachten en z'n voertuig en overige spullen te nakken. Het HOUDEN van je stuff, dát is een ander verhaal. Zeker als je alleen bent wordt het gevaarlijk en als je af en toe groepen spelers tegenkomt met niets anders dan een ghillie, een G36 en één MG36 magazijn moet je behoorlijk op je tellen letten als je daar levend uit wilt komen. Missies zijn niet lastig an sich (AIs zijn nog dommer en blinder dan in Origins) maar het gevaar zit hem erin dat je ongeveer 45 andere spelers in je nek hebt hijgen. Met SVDs.

- Alles kopen, nul risico iets kwijt te raken.
Je hebt heel veel risico dat je alles kwijt raakt, maar omdat je het meeste wel weer kunt kopen is het kwijtraken van je gear op een gegeven moment niet meer zo spannend. Voertuigen blijft nog wel lang pijn doen: als ik zie hoe er telkens tekeer gegaan wordt als wij Hummers en helis roven moet dat toch iemand echt pijn doen zou je zeggen. Het aantal ragequits wordt ook duidelijk hoger als we een goed avondje hebben.

- Het lijkt me haast een soort worldbuilder
Er zijn inderdaad nogal wat mensen, vooral de heros, die het spelen als een soort SimCity voor levensmoeien. Die bezigen zich de hele dag met een beetje looten, boompjes hakken, voorzichtig naar traders voor de knutselspullen en huisjes bouwen en onderhouden.
Er zijn ook bandits die een base bouwen langs een hoofdweg om aldaar voertuigen te ambushen, en die verdienen zo hun geld en spullen om de base op orde te houden.
En dan is er nog een hele groep spelers die het gewoon speelt als DayZ: rondstruinen, survivallen, en een ander het moeilijke lootwerk laten doen om ze vervolgens af te slachten en hun spullen te kapen. Het grote verschil is dat je in plaats van tentjes te verstoppen in diepe bossen je ergens een safe kunt neerkwakken en je zooi om kunt zetten in geld en vice versa.

- Wat maakt het populairder dan Origins
Nou, nogal wat:
- Je kunt bouwen wat je wilt, in plaats van een paar prefab huisjes waar je bovendien zwaar en langdurig aan het grinden moet zijn om ze af te krijgen (Nested L3 is not fucking funny als je geen 40 uur per week speelt)
- Als je huisje af is moet het onderhoduen worden. Dat kost geld of spullen en geeft je dus een reden om op pad te gaan en te gaan looten of moorden (of beide). In Origins is het als je huisje klaar is een kwestie van "en nu". Behalve als je een nested hebt, in welk geval je darin kunt gaan zitten campen tot er iemand anders kmot looten en diegene dan doodschieten. Voor niets, want je hebt er eigenlijk niets aan want je hebt alles al (als je een nested hebt heb je zoveel gear dat je niemand nergens meer om hoeft te slopen).
- Je hebt veel verschillende kaarten, die bovendien zonder uitzondering allemaal interressanter zijn dan Taviana.
Taviana is twee ringwegen om wat bergjes heen, waarmee je min of meer zeker weet waar je wel en niet spelers gaat tegen komen. Niemand doet iets in de kleine dorpjes tenzij het stervens druk is, dus de steden zijn waar de actie is. Novistrana wordt uitsluitend bevolkt door goed gegearde spelers wiens framerate instort wegens onhandige steden. Dat kan even spannend zijn maar iedereen zit toch in de nieuwe steden te looten voor hun Nested dus eigenlijk is de spanning er wel snel af.
- Afhankelijk van de server die je kiest heb je meer of minder wapens, voertuigen, traders, missies, AI spelers etcetera. Origins is hetzelfde op élke server.
- Epoch is op mijn bak stukken minder laggy en véél minder zwaar qua framerate dan Origins. In Origins is het in Sabina nagenoeg onmogelijk een behoorlijk vuurgevecht te houden omdat de framerate onder de 25 duikt. In Epoch heb ik daar weinig last van.
- Epoch is veel populairder, waardoor er veel meer spelers voor zijn. Dat maakt het populairder. (Ja, dat is cirkelredenering, maar die is hier helaas gewoon van toepassing.)
- Doordat Epoch door een admin naar smaak in te richten is qua missies en loot en AI enzovoorts heb je elke missie lekker veel variatie en elke server heeft andere statische en dynamische missies. In Origins bepaald niet:
+ De AI én de missies spawnen altijd op dezelfde plek. De eerste keer ga je tien keer dood omdat je gezien bent (door muren en bomen) voor je in vuurafstand bent en de tweede keer weet je waar alles en iedereen staat en beuk je met een Lee Enfield en drie clips de hele rits AI van de kaart.
+ De Aliens waren een week leuk tot iedereen doorkreeg hoe makkelijk die zijn dus elke restart zit er vijf man in een boom bij die gekke dingen en is het rellen om 2 cinders en een rugtasje.
+ Sector B is ondoenlijk voor alles behalve grote goed bewapende groepen en dan nog moet je rekenen met je halve team dat dood is en is de uiteindelijke loot vrij karig.
+ Het Lab is nog steeds buggy as fuck en de moeite qua loot niet waard.

En ik weet niet hoe het met jou zit, maar als die kerels achter Origins éénzijdig besluiten dat zij de stekker uit mijn serverhost trekken terwijl ik net m'n volgende kwartaal betaald heb en dus gewoon én m'n server kwijt ben én m'n regular spelers (want geen achterliggende community website) mjah... die paar spelers die er nog waren waren toen ineens ook aan het rondkijken of Epoch dan niet wat was. Van mijn laatste 15 regulars op Origins speelt er nog één Orgins en de rest Epoch. Ik was toen écht wel klaar met Origins, en niet alleen omdat het vervolgens lastig werd om bij GTX (die nota bene verplicht waren vanwege die kerels achter Origins) zonder al te veel gezeur m'n centjes terug te krijgen.

Dus Origins kan wat mij betreft, en al onze nog DayZ spelende bekenden, zwaar de boom in.

quote:
NoFearCreations schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:00:
Juist het bouwen van een settlement waarschijnlijk. Waarom denk je dat hordes spelers weer van de SA zijn afgestapt? Keer op keer maar weer opnieuw moeten beginnen wordt snel saai.
ook in epoch begin je keer op keer opnieuw, alleen spawn je in de meeste servers tegenwoordig wel met een machette en een fiets (toolbox). (of je moet op knuffelservers spelen (pve))..

Het opbouwen van een base, bases raiden of je eigen base defenden is gewoon leuk en als je een beetje een actieve community achter je server hebt komen er ook regelmatig nieuwe missies, voertuigen, wapens bij :)

*edit* Wat knetter zegt :+

• KnetterGek

KnetterGek

Gisteren ontdekt dat het binnenshuis gebruiken van handgranaten geen goed idee is. Vers gespawned en had dus niets verder, en degene die ik het ding tegen z'n deksel smeet was an sich ook wel dood, maar ik was toch niet geheel tevreden met het resultaat. Ten eerste kwam heel fucking Cherno kijken wat ik aan het doen was, met name het deel van Cherno wat op zoek was naar brains. Vervolgens was er dat moment van realizatie dat ik zelf niet meer mocht lopen omdat ik bij het slopen van de vent met de Enfield m'n eigen botten gekraakt had met de granaat. Daaropvolgend ging het allemaal nog een beetje verder de afvoerput in qua blijheid toen de maat van m'n eerste slachtoffer nog in leven bleek te zijn, bloedend opstond en een machete tevoorschijn haalde. En vervolgens werden we beide aan vellen geschoten door iemand die buiten de fabriek rondgelopen moet hebben met iets van een M4 ofzo.

Maar goed. Zo beleef je nog eens wat.

• NoFearCreations
Vorige week een SSD in m'n systeem geprikt, en volgende week mijn X4 635 upgraden naar een X6 1075T. Hoop dat dat m'n frames een beetje omhoog krikt. Met de tijd nog een keer een andere GPU, en we zijn weer vers.

• dudee
Tevens word het past leuk wanneer je ook die kluizen kunt openen, hele avonden deuren proberen te openen/open te blazen en dan hopen dat je een kluis kunt openen.

• Bartas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik heb de mod ook weer opgepakt na tijdje niet meer te hebben gespeeld, speel op Amongthedead Chernarus overpoch en het bevalt me weer goed. Ben alleen geen lonewolf en zoek nog andere gasten om mee te spelen! Voeg me toe op steam om te ownen: Bareld.

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-07 23:45
Mijn team is helaas uit elkaar gevallen, omdat de helft even een break neemt met DayZ, maar ik wil nog graag spelen..
Ik ben dus op zoek naar een gezellig team die DayZ speelt :')

Welke mod maakt mij niet uit, contact mij via DM en wie weet xd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dudee
Voeg DutchCaptain maar toe, vandaag wat met Bartas gespeelt op napf overpoch server. Kan vast wel een Nederlander bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-07 23:45
Is goed, ga ik morgen doen! :)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Namalsk is de shit die je moet spelen. Geweldig, lekker veel PvP en gewoon lekker raggen.

• NoFearCreations
Dan moeten wel de EMP storms aanstaan.

-Edit-
:-(
Mijn vaste server gaat gewiped worden, dit door de switch van Gamespy naar Steam. Je raakt dan je GUID kwijt, en krijgt een SteamID voor Dayz. Alleen op mijn server zit alles gelinkt aan je GUID, voertuigen, sloten, kluizen, bank, enz. Dat werkt dan dus allemaal niet meer.

NoFearCreations wijzigde deze reactie 14-07-2014 14:54 (79%)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Hmmm misschien op deze server ook. En ja EMP staan gewoon aan, komt regelmatig voorbij. Geen bloodsuckers gelukkig.

• NoFearCreations
Iemand al Sahrani geprobeerd? Heb er nu een klein uurtje op gespeeld, maar lijkt me een erg leuke map. Heb ook Oring geprobeerd, maar die vond ik nog te netjes/strak, voelde niet echt af.

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

Lijkt me niks, maar goed iedereen zijn ding natuurlijk.

• Dweebus
Gents!

Ik speel sinds kort ook de DayZ mod, voornamelijk vanilla.
Echter sinds de laatste update is die server over gegaan naar Steam en kan ik hem niet meer benaderen via DayZCommander. Derhalve gebruik ik maar Steam.

Waar ik echter tegen aan loop is dat ik nu eigenlijk niet weet hoe ik bijvoorbeeld Epoch en Origins draaiend krijg via Steam.
Iemand enig idee?

• NoFearCreations
Volgens mij kan je in Steam ook extra parameters toevoegen, maar vraag mij niet hoe. Vind het een draak van een programma....

• Piekartz87
Ben ik het absoluut niet mee eens :p
Je kan moeilijk verwachten van 1 een programma dat het alle opties heeft van een dayz commander.

Maar ik weet ook nog goed dat steam er niet was..

Anyways, ik heb gewoon mijn favoriten in dayz commander staan waarmee ik kan joinen. Als je elke keer op een andere server zit werkt dat natuurlijk niet..

Je kan in arma zelf ook mods/modules activeren trouwens.

• Dweebus
Hmm ja, ik deed het ook altijd via dayz commander, maar sinds de update pakt ie de server niet meer, dus moet ik hem wel via Steam starten.

Ik had wel de andere mods nog geinstalleerd, maar krijg dan allerlei meldingen dat het zo niet werkt; ontbrekende of verkeerde bestanden etc..
Nog maar even puzzelen dan :)

Sowieso vind ik het trouwens knap irritant dat die mods ook vaak nog eens verschillende versies van ArmA gebruiken..

• Piekartz87
Het is inderdaad een vrij onoverzichtelijk geheel. Voor ace/acre mods gebruik ik trouwens play with six als launcher en mod beheerder. Geen idee of het daar eventueel ook mee kan.

• dudee
Dayz commander is way to go, play with six kan nog maar is ook al best kut.

• Dweebus
quote:
dudee schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:21:
Dayz commander is way to go, play with six kan nog maar is ook al best kut.
Mja, zoals ik al zei, zijn sinds de laatste update niet alle servers meer benaderbaar via dayz commander. Dus dayz commander is ook niet meer optimaal :p

Voor de rest was ik ook dik tevreden met commander hoor :)

• NoFearCreations
Ben benieuwd of Commander ooit nog een keer geupdate wordt, maker laat weinig van zich horen. Mijn vaste server is ook aan het verhuizen naar steam, en is nu via een batchfile te benaderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dudee
Dan is dayz commander gewoon nog way to go hoor, ff start arma drukken en dan remote acces. Met dayz commander hou je dan als nog lekker je parameters inorde en je updates.

• Dweebus
Yes, de nieuwe DayZ Commander is er!

Oh... lege server lijst? :(
Toch fijn dat alles altijd in 1 keer werkt. Geen enkel filter ingesteld, refreshen als een malle... Geen servers.

• KnetterGek

KnetterGek

Voor de Epoch bouwmeesters, een vraagje.

Ik heb een Generator, een Fuel Pump, en een plot pole, en in m'n base is een grote roestige fuel tank waar ik barrels en jerrys kan afvullen.
Als ik de verschillende websites goed begrepen heb kan ik nu dus feitelijk m'n Fuel Pump bouwen bij de tank, dan de Generator neerzetten (is dat bouwen?) bij de pump en de tank, en dan een Jerry gebruiken om de genny te starten. Dan vanuit dichtbij staande voertuigen simpelweg de pump aankijken en "fuel" ofzo uit het contextmenu kiezen.
De helis staan op minder dan 30 meter van de tank dus daar ergens de pump neerzetten is geen probleem. Auto's kun je er naartoe rijden, maar de autoparkeerplaats is iets van 40 meter van de tank dus ik zou eventueel een tweede pump kunnen ritselen voor m'n auto-opslag.
Ik had het idee om een houten krat (geen slot) met één of twee lege jerrys erin naast de genny+pump combo neer te kwakken om zo makkelijk de genny te kunnen starten telkens.

Maar ik heb nog wel een paar vraagjes qua langetermijnplanning met deze setup.

Moet ik die genny afbreken na het fuellen of kan die blijven staan en wordt die net als een stukje base gewoon netjes gemaintained vanaf m'n plotpole?
Maakt die genny tot de restart herrie, of alleen als ik tank, of helemaal niet? Moet ik die eventueel aanzetten om te tanken en dan weer uit als ik klaar ben?
Hoe nuttig is het om die fuel pump te gebruiken als je sowieso in je base een lockbox vol jerrys en barrels hebt? Vodniks aftappen schiet niet op maar voor de SUVjes boeit het vermoedelijk minder. Helis aftanken is wel telkens een gebed zonder eind, zeker ook omdat je die fuel barrels weer weg moet brengen naar de lockbox, dus dat is gepruts elke keer.

Relevante details: speel op een CCG Epoch server (chernarus) en dat is voor zover mij bekend de huidigste versie van Epoch.

KnetterGek wijzigde deze reactie 29-07-2014 11:28 (3%)

• Conwa
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-07 23:33
Ik ben op zoek naar een actieve teamspeak server waar ook veel Dayz mod mee gespeeld wordt...
Ik ben/was een actief origins en epoch speler en heb ook de Standalone uiteraard.

Ik ben een actieve speler die elke dag wel online is en ik ben op zoek naar een community met actieve spelers.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• XzeroD
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-06 10:13

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Ik ben van plan om hiermee te starten en uiteraard dus wat ingelezen. Nu heb ik nog wel eventjes wat kleine vragen:

- Hoe snel ga je dood, a.k.a. wordt het doodgaan snel frustrerend (10x op een avond bijv.)
- Hoe erg zijn de bugs / glitches nou daadwerkelijk, o.a. zombies door de muur / vloer

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:04

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

- Ligt aan je speelstijl, serverdrukte, regio (steden / bos) en random pech. In het begin maak ik vaak snelle loot runs door de steden, wel hogere kans om dood te gaan maar als je geluk hebt pak je een paar mooie dingen mee. Verwacht in het begin vaak dood te gaan, 6x op een avond is echt geen uitzondering.

- De bugs zijn vrij vervelend, maar wennen heel snel. Zodra je eenmaal weet wat de bugs zijn kun je er vrij makkelijk omheen spelen.

• XzeroD
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-06 10:13

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

quote:
Ircghost schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:14:
- Ligt aan je speelstijl, serverdrukte, regio (steden / bos) en random pech. In het begin maak ik vaak snelle loot runs door de steden, wel hogere kans om dood te gaan maar als je geluk hebt pak je een paar mooie dingen mee. Verwacht in het begin vaak dood te gaan, 6x op een avond is echt geen uitzondering.

- De bugs zijn vrij vervelend, maar wennen heel snel. Zodra je eenmaal weet wat de bugs zijn kun je er vrij makkelijk omheen spelen.
Top thanks!

• dudee
Over die fuel ding, de roestige dingen heb je zover ik weet geen generators etc nodig die heb je alleen nodig als je een fueltruck hebt.

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
dudee schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:27:
Over die fuel ding, de roestige dingen heb je zover ik weet geen generators etc nodig die heb je alleen nodig als je een fueltruck hebt.
Ah, eh... ja... an sich ben ik dankbaar dat je meedenkt, maar ik moet je er helaas op wijzen dat ik het vermoeden heb dat je mijn post niet of maar half gelezen danwel begrepen hebt. Jerrycannetjes vullen vanuit de tank is niet de vraag, namelijk.

• dudee
Dat weet ik, ik speel op een server waar ik gratis vanuit die roestige fuel tanks mn auto en heli kan refuelen. Wat erg tof is want ik heb er een heli pad boven en garage naast.

• KnetterGek

KnetterGek

Je speelt op een server met autorefuel script dus.
Dat helpt mij natuurlijk helemaal niet, daarover advies te geven, want als autorefuel op mijn server actief geweest was had ik natuurlijk niet gezocht naar de optie om een pomp te bouwen.

Die werkt ondertussen. Nou nog ded buren afleren dat ze m'n heli aan gort knallen 's nachts en het heeft nut.

• dudee
Houten muurtje erom helpt al een hele hoop.

Tevens je hebt hem toch wel op metal floors staan en niet op wood?

• KnetterGek

KnetterGek

De heli staat op het gras. De plotpole-eigenaar is op de Noordzee olieplatformen onveilig aan het maken en is vergeten ons als medeeigenaren aan te melden dus we kunnen geen platform op het dak bouwen voor helis - we hebben momenteel dus alleen de voortuin, een grasmat met H-barriers eromheen, voor maximaal één grote of twee kleine helis.
Daar heb ik zelf een plotpole in de grond geboord voor de pomp, een tweetal kluizen en een storage box met 2 lege jerries om de gennie mee te starten. En een hoge houten muur om granaten tegen te houden, inderdaad.

Zodra Mister "ik ga op reis voor m'n werk en neem mee: de enige plotpole" weer terug is gaan we een metalen platform op het dak van de loods bouwen waar we helis op kunnen parkeren, een grote stenen toren om grondig uitzicht te hebben rond de base, en ook boven de loods een houten omheining van drie lagen dik om granaten buiten te houden. Op deze server kun je dat spul niet kopen, dus het raakt vroeg of laat op.

• KnetterGek

KnetterGek

Weet je wat dé mooiste manier is om een briefcase te verdienen?

Toch nog flink gecasht met die mislukte missie. :*)

• rolandos582

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
KnetterGek schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:27:
Voor de Epoch bouwmeesters, een vraagje.

Ik heb een Generator, een Fuel Pump, en een plot pole, en in m'n base is een grote roestige fuel tank waar ik barrels en jerrys kan afvullen.
Als ik de verschillende websites goed begrepen heb kan ik nu dus feitelijk m'n Fuel Pump bouwen bij de tank, dan de Generator neerzetten (is dat bouwen?) bij de pump en de tank, en dan een Jerry gebruiken om de genny te starten. Dan vanuit dichtbij staande voertuigen simpelweg de pump aankijken en "fuel" ofzo uit het contextmenu kiezen.
De helis staan op minder dan 30 meter van de tank dus daar ergens de pump neerzetten is geen probleem. Auto's kun je er naartoe rijden, maar de autoparkeerplaats is iets van 40 meter van de tank dus ik zou eventueel een tweede pump kunnen ritselen voor m'n auto-opslag.
Ik had het idee om een houten krat (geen slot) met één of twee lege jerrys erin naast de genny+pump combo neer te kwakken om zo makkelijk de genny te kunnen starten telkens.

Maar ik heb nog wel een paar vraagjes qua langetermijnplanning met deze setup.

Moet ik die genny afbreken na het fuellen of kan die blijven staan en wordt die net als een stukje base gewoon netjes gemaintained vanaf m'n plotpole?
Maakt die genny tot de restart herrie, of alleen als ik tank, of helemaal niet? Moet ik die eventueel aanzetten om te tanken en dan weer uit als ik klaar ben?
Hoe nuttig is het om die fuel pump te gebruiken als je sowieso in je base een lockbox vol jerrys en barrels hebt? Vodniks aftappen schiet niet op maar voor de SUVjes boeit het vermoedelijk minder. Helis aftanken is wel telkens een gebed zonder eind, zeker ook omdat je die fuel barrels weer weg moet brengen naar de lockbox, dus dat is gepruts elke keer.

Relevante details: speel op een CCG Epoch server (chernarus) en dat is voor zover mij bekend de huidigste versie van Epoch.
Naast deze roestige tank plaats je inderdaad je fuel pump met daarnaast een generator. Deze gooi je elke restart aan als je wilt fuelen. Deze blijft aanstaan en dus ook herrie maken tot de volgende restart. Het is dus handig om deze uit te zetten als je ermee klaar bent.

Het is de vraag of hij blijft staan of niet. Op sommige servers word hij na 14 dagen verwijderd en sommige blijft hij gewoon staan. Dat is dus even afwachten.

Ik had persoonlijk altijd een fuel pump er staan, al is het alleen al voor heli's, die je zo makkelijk kan fuelen op die manier. En ook wel handig voor auto's etc op z'n tijd.

• KnetterGek

KnetterGek

Ik heb hem al een paar dagen staan nu, en hij telt mee volgens m'n plotpole, dus hij zal blijven zolang ik regelmatig maintenance doe.

Heeft er iemand een handige manier om met grote groepen te spelen? Ons teamspeak kanaal wordt nogal rommelig met 12 man erin, vooral omdat de gemoederen soms nogal oplopen als het stressig wordt. Gescheiden kanalen voor de verschillende subgroepen lijkt an sich niet slecht maar leidt er dan weer vaak toe dat je bij een missie niet weet of je naar een vijand zit te kijken of naar de recon van de andere squad.

Er is niet toevallig een teamspeak plugin waarmee je met één knop in één kanaal te horen bent en met een andere knop in een ander, zodat we het team in 2 delen kunnen hakken ofzo?

KnetterGek wijzigde deze reactie 12-08-2014 15:25 (69%)

• dudee
12man is gewoon te groot ben ik bang, split je op in groepen van max 4-5man. Of je gaat het zoals in bijvoorbeeld met ace en acre doet:
1 commander die tevens fireteam leader is.
2 andere fireteamleaders dus totaal 3.
dan groepjes van 3+fireteamleader.

Dan ts 2x openen 1x in fireteam kanaal en 1x in de persoonlijke groep kanaal.

2 verschillende push to talk buttons voor beide kanalen en dan gaat het een stuk makkelijker.

• NLMarcel194
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-07 19:50
quote:
KnetterGek schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:10:
Ik heb hem al een paar dagen staan nu, en hij telt mee volgens m'n plotpole, dus hij zal blijven zolang ik regelmatig maintenance doe.

Heeft er iemand een handige manier om met grote groepen te spelen? Ons teamspeak kanaal wordt nogal rommelig met 12 man erin, vooral omdat de gemoederen soms nogal oplopen als het stressig wordt. Gescheiden kanalen voor de verschillende subgroepen lijkt an sich niet slecht maar leidt er dan weer vaak toe dat je bij een missie niet weet of je naar een vijand zit te kijken of naar de recon van de andere squad.

Er is niet toevallig een teamspeak plugin waarmee je met één knop in één kanaal te horen bent en met een andere knop in een ander, zodat we het team in 2 delen kunnen hakken ofzo?
hoop ook voor je dat je dat jullie ook niet als een 12man groep rond lopen

maar gewoon whiperlist(en) aanmaken
YouTube: TeamSpeak 3 - Channel Commander Setup
kom je wel uit denk ik

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
NLMarcel194 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
hoop ook voor je dat je dat jullie ook niet als een 12man groep rond lopen
>:) ech wel. De incidentele friendly fire gebeurtenis nemen we voor lief, als we daarmee in één goed geoliede beweging snipers op drie hoge lokaties om een missiegebied kunnen parkeren terwijl het gunship een pass maakt om de AI te vegen en de grondunit de loot gaat ophalen. Het gebeurt best wel eens dat iemand ons aanvalt tijdens een missie, maar ons echt wegvegen en er met de loot vandoor gaan, dat lukt er maar verdomd weinig.
quote:
maar gewoon whiperlist(en) aanmaken
YouTube: TeamSpeak 3 - Channel Commander Setup
kom je wel uit denk ik
Ga ik vanavond even naar kijken, dank je.

• Conwa
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-07 23:33
Klinkt leuk, op welke server speel jij?

• KnetterGek

KnetterGek

CCG EU Epoch 3
Geen top-end military gear, voertuigammo is alleen vindbaar, niet te koop. beetje missies en random spawn events om je te vermaken. Best drukke bak 's avonds trouwens. Veel PVP.

Gisterenavond in totaal drie Vodniks uit elkaar geschoten met LMGs. Best gezellig, alhoewel ietwat stressig.

• KnetterGek

KnetterGek

De pro-tip van het jaar: Niet streamen.
Stream-snipen is verboten op CCG, maar als je streamt neemt natuurlijk de kans we toe dat iemand een keer je oude streams bekijkt en daar informatie uit haalt.

Zoals bijvoorbeeld: de code van je plotpole-safe (8722), je voordeur (253), je lockbox (B33), je wapensafe (9925) en je briefsafe (2858); de lokatie van al dit moois; de lokatie van je sleutels (lockbox) en de inventaris van je basis twee dagen geleden.

Maar écht geil wordt het als je gaat spelen met iemand die gebanned is voor een reeks vergrijpen, niet in de laatste plaats het via glitches dupliceren van bouwmaterialen. Als je in je stream live uitzendt dat die persoon ontmaskerd wordt door wat andere spelers en hij dan vervolgens ook nog "oh fuck, they I'm Radar" hardop uitspreekt zodat het bewijs een kwestie is van admins naar je twitch.tv kanaaltje sturen... tja.

De beloning voor het vangen van de glitcher was één safe met bouwmaterialen uit zijn stash. Dus eerdaags gaan we maar eens een kasteeltje ombouwen tot pretpaleis >:)

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-07 16:28

beuker19

Killerbeuker is so OP

quote:
KnetterGek schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:47:
De pro-tip van het jaar: Niet streamen.
Stream-snipen is verboten op CCG, maar als je streamt neemt natuurlijk de kans we toe dat iemand een keer je oude streams bekijkt en daar informatie uit haalt.

Zoals bijvoorbeeld: de code van je plotpole-safe (8722), je voordeur (253), je lockbox (B33), je wapensafe (9925) en je briefsafe (2858); de lokatie van al dit moois; de lokatie van je sleutels (lockbox) en de inventaris van je basis twee dagen geleden.

Maar écht geil wordt het als je gaat spelen met iemand die gebanned is voor een reeks vergrijpen, niet in de laatste plaats het via glitches dupliceren van bouwmaterialen. Als je in je stream live uitzendt dat die persoon ontmaskerd wordt door wat andere spelers en hij dan vervolgens ook nog "oh fuck, they I'm Radar" hardop uitspreekt zodat het bewijs een kwestie is van admins naar je twitch.tv kanaaltje sturen... tja.

De beloning voor het vangen van de glitcher was één safe met bouwmaterialen uit zijn stash. Dus eerdaags gaan we maar eens een kasteeltje ombouwen tot pretpaleis >:)
Sorry hoor maar bijna alle streamers hebben toch zo'n schermpje/plaatje wanneer ze een save/deur/lockbox openen om juist dit soort dingen te verkomen.
De mensen die ik ken en Arma streamen in ieder geval wel ;)
Voor de rest is het helaas wel zielig dat er no steeds een groot aantal glichers/cheaters/script kiddy's aanwezig zijn op diverse Arma 2 mods :(
Zo zijn er ook al programma's om save/dearen te unlocken of gear te spawnen en wat voor onzin allemaal nog meer

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• KnetterGek

KnetterGek

Deze streamer heeft dat duidelijk niet. Maar hij was ook zelf niet overtuigd van zijn stream, en toen de cheater zei "dit niet opnemen" zei hij "I'm not recording this" op z'n stream, en hij snapte ook niet dat ik z'n stream terugkijken kon naderhand... handige harry.

Op CCG is het cheaten vrij zeldzaam aan het worden - de bans werken blijkbaar redelijk. Ik ben al wel beticht van hekwerk omdat we met vier man en backpacks vol epipens op lockboxenstroopjacht gegaan zijn... Je hebt geen script nodig, gewoon drie man die alle codes probeert, één vent die epipens gebruikt om de rest overeind te houden, en vijf á tien minuten per lockbox. Als iemand dan acht van die dingen heeft omdat dat handiger is dan safes... tja... O-)

• NoFearCreations
Dat is wel extreem lame als je op zo'n manier aan je spullen moet komen...

• KnetterGek

KnetterGek

Ah, de PVE-er is er weer.
Bij mijn laatste telling was mijn groep in bezit van ongeveer 50% van de totale rijkdom op de server, bases niet meegerekend. Bases meegerekend wordt het meer. Ik hoef zo niet aan m'n spullen te komen.
Dit is gewoon vervelende kereltjes trollen.

voor de gein vandaag vanilla origins eens mee gaan spelen met wat lui. het is even wennen. maar ziet er wel erg leuk uit :)

• KnetterGek

KnetterGek

Origins vond ik qua grote gevechten met groepen wel vermakelijker dan Epoch, vooral door het gebrek aan killer voertuigen en zwaar wapentuig - omdat je alles moet looten wordt de variatie aan wapens groter. De regen granaten uit een autootje 1200 meter verderop in je base in Epoch kom je ook niet tegen in Origins, evenmin het geluid van miniguns die je hele basis aan vellen schieten vanuit de lucht.

Aan de andere kant, we zijn nu in Epoch verweven geraakt in een enorme oorlog, met vijf clans (totaal een man of twintig) aan één kant en ik met maximaal zeven vrienden waarvan er drie regelmatig spelen aan de andere kant. De uitdaging is er niet zo (van de 20+ man aan het andere team kan er vijf man echt schieten, de rest prutst maar een eind weg) maar het gevoel dat je hebt als je met 2 man op een gebouw landt en één M60 op het dak en een Mk48 binnenshuis leegschudt met 8 dode vijanden en nul eigen casualties tot gevolg is wel mooi, en dat soort gekke dingen lukt gewoon niet zo in Origins. Zeker niet dat ze dan hun kluis nog open hebben staan (de sukkels).

On the plus side: in vier dagen 3 open safes gevonden, met chainsaws, briefs, voertuig ammo en god weet hoeveel bouwspul erin. On the other pluys side: In dit tempo gaat het niet lang duren voor álle groepen op de server op ons jagen... wij houden wel van een oorlogje op z'n tijd >:)

KnetterGek wijzigde deze reactie 28-10-2014 14:48 (10%)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-07 20:38

Erasmo

Laadpaaljager

Overpoch is ook altijd leuk, gewoon lekker over the top :P

Doet iets met stroom en motors

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
Erasmo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:24:
Overpoch is ook altijd leuk, gewoon lekker over the top :P
Nou, dat heb ik na een uurtje wel gezien weer.

Epoch heeft ondertussen qua oorlogen een beetje afgedaan - we hebben een paar grote groepen uit elkaar doen breken (de capabelen wilden niet met de prutsers tegen ons blijven spelen) en een paar man écht laten verdwijnen (als je om weerstand te kunnen bieden aan het glitchen gaat om wapens, geld ammo en bouwmateriaal te dupen gaan er admins lelijk doen ;) )

Dus we zijn maar weer bases aan het innemen. Iemand heeft een enorme basis op het water gebouwd ten zuiden van Cherno. Dusdanig groot, en het ding dusdanig snel opgezet, dat wij er aan twijfelen of meneer dat eerlijk gedaan heeft. Maar goed, nu is ie van ons en de vorige eigenaar is behalve één bliksem bezoekje, waarbij het kort donderde en hij vervolgens met de restanten van z'n heli de plomp in ging, niet meer terug geweest.

Nu nog een manier zoeken om een kerk in te laten storten en de volgende grote groep gaat ook verhuizen moeten :)

vroeger was een goed gerichte smokegrenade alles dat nodig was om een kerk te vellen :+

nu?

Ik denk dat een huey erin vliegen wel werkt :)

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:25:
vroeger was een goed gerichte smokegrenade alles dat nodig was om een kerk te vellen :+

nu?

OK, een manier om een kerk om te gooine zonder a. "glitchen" met smoke nades en b. kamikaze-aanvallen uit te voeren waar bans op volgens (want je mag op CCG geen vliegtuigen in bases knallen ;) )

geen idee, ik ben al een tijdje uitgekeken op arma2 in zn geheel..

Ik richt me nu meer op de toekomst ;)

• KnetterGek

KnetterGek

Arma 3 de toekomst noemen geeft aan dat je je al een tijdje blind staart op dingen ;) wi blijven nog even bij A2 tot de SA vrij is en er een Epoch-achtige mod met bouwen en traden in komt.

Arma 3 is dusdanig slecht dat we die besloten hebben lekker te skippen.

• NoFearCreations
quote:
JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:25:
geen idee, ik ben al een tijdje uitgekeken op arma2 in zn geheel..

Ik richt me nu meer op de toekomst ;)
Hier ook, speel nu een "aangepaste" versie van de SA, met helicopters en auto's/vrachtwagens, wat het wat makkelijker maakt.

Vind A3 nog steeds te duur, anders had ik A3Epoch ook wel een keer willen proberen.

• Erasmo

Erasmo

Laadpaaljager

quote:
JoSchaap schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:25:

nu?

Satchel charges.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-07 15:28

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
Opzich heeft Joschaap wel een punt. Satchel damage is in 1 van de mods aangepast (vermoedelijk in Epoch).
Waar we in een standaard potje Rmax regelmatig droog geoefend hebben om iemand zijn barn base in te nemen en dit lukte met een enkele satchel, hadden we in de praktijk 5 satchels en 80 MK19 granaten nodig om exact dezelfde barn te doen instorten op een Overpoch server.
Een heli het gebouw in rammen is dan een erg snelle en doeltreffende (no punt intended) oplossing. :)

Overigens ook wel redelijk uitgekeken op Arma 2. Een beetje Skirmishen en rondsluipen blijft geweldig maar dan met name in Arma 2 wasteland met een paar man samen.
Qua technologie en speelbaarheid ben ik eigenlijk wel helemaal klaar met Arma (ook met A3). De houterige animaties en laggy movement van je character (zelfs lokaal), de absoluut amateuristische netcode.
Ik ben altijd van de snelle (hardcore) shooters geweest dus de laatste tijd ben ik zelf CS:GO competitive weer aan het oppakken en af en toe een beetje Quakelive. Bevalt prima.

Da_maniaC wijzigde deze reactie 24-11-2014 23:26 (30%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
Da_maniaC schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:23:
[...]
Waar we in een standaard potje Rmax regelmatig droog geoefend hebben om iemand zijn barn base in te nemen en dit lukte met een enkele satchel, hadden we in de praktijk 5 satchels en 80 MK19 granaten nodig om exact dezelfde barn te doen instorten op een Overpoch server.
Een heli het gebouw in rammen is dan een erg snelle en doeltreffende (no punt intended) oplossing. :)
In Overpoch is alles wat je zelf bouwt onsloopbaar, in Epoch kun je gewoon met wat geduld, een kettingzaag of een M134 houten en cinder muren en deuren slopen. Dus we zijn maar gewoon ouderwets door de Epochbouwsels heen gebeukt ipv de kerk weg te laten glitchen.
De heren kerkbewoners werden irritant, en hun vriendjes in een landhuis dicht bij één van mijn bases werden nóg irritanter, dus we hebben maar eens 6 doosjes mk19 en 22 M134 belts bij elkaar geharkt en de nodige schade aangericht aan de base = eerst mk19 eroverheen om de inwoners te verwijderen en dan M134 belts doorvoeren om in totaal iets van 16 muren en deuren eruit te beunen. Met twee gevonden Jackals (die spawnen vanwege een bug met 500 schot M2 en 600 stuks 7.62mm) leeggeschud op de base en de volgende dag was de clanleader van dat team minimaal een half uur aan het janken als een kind in de side chat.

Doel bereikt. En die kerk doe ik anders: ik heb de sniperheuveltjes in de omgeving van lockboxes voorzien met Lapuas, KSVKs en ammo. Als we in de buurt van de kerk zijn laten we een capabele sniper achter en dan worden ze daarbinnen vanzelf mak, want ze kunnen het dak niet op om te snipen, de deur niet uit om wraak te nemen en hun voertuigen niet bereiken om te vluchten. Je weet dat het succesvol is als ze geld gaan bieden om met rust gelaten te worden.

• NoFearCreations
Weet niet of er nog veel tweakers dit spelen, maar ben op zoek naar een server met alle, of veel van de orderstaande opties:

-Gescheiden PVE/PVP locaties.
-Geen Chernarus
-Roaming AI
-Missies
-Ai strongholds
-Advanced building
-Banking
-Veel voertuigen
-Day/Night cycles

• Franeau
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-07 08:32
Ik speelde de DayZ Arma II mod ongeveer anderhalf jaar geleden. Nu blijkt er dus ook een DayZ standalone versie te zijn, maar wat is het verschil precies? Ik bedoel, wordt de ARMA II mod nog wel gespeeld? Als dit zo is, kan ik gewoon weer die mod instaleren ipv die standalone aanschaffen.

• NoFearCreations
De mod wordt nog steeds heel veel gespeeld, omdat het veel meer bied dan de SA, wat kale Dayz is, zonder basebuilding of andere uitdagingen.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-07 11:47

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
NoFearCreations schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:01:
De mod wordt nog steeds heel veel gespeeld, omdat het veel meer bied dan de SA, wat kale Dayz is, zonder basebuilding of andere uitdagingen.
... wat komt omdat de SA in alpha status zit, wat inhoudt dat het normaliter achter gesloten deuren in ontwikkeling is. We hebben nu echter de mogelijkheid die versie al te spelen en te testen met voortdurende updates. De engine is gebaseerd op de arma II engine maar complete overhaul gekregen, dus het ziet er stukken beter uit, en uiteindelijk zullen de mogelijkheden gelijk of groter zijn dan in de mod nu. Dus ja voor nu is de mod completer en waarschijnlijk beter speelbaar. De SA is gepland om in eind 2015 begin 2016 af te zijn, laatste kwartaal 2015 staat beta gepland.

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• NoFearCreations
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:32:
[...]

... wat komt omdat de SA in alpha status zit, wat inhoudt dat het normaliter achter gesloten deuren in ontwikkeling is. We hebben nu echter de mogelijkheid die versie al te spelen en te testen met voortdurende updates. De engine is gebaseerd op de arma II engine maar complete overhaul gekregen, dus het ziet er stukken beter uit, en uiteindelijk zullen de mogelijkheden gelijk of groter zijn dan in de mod nu. Dus ja voor nu is de mod completer en waarschijnlijk beter speelbaar. De SA is gepland om in eind 2015 begin 2016 af te zijn, laatste kwartaal 2015 staat beta gepland.
Ik weet het, speel de SA ook. Alleen dat af komen zie ik niet gebeuren, en als het wel gebeurt, is A3 epoch weer zoveel beter.

• FriezNL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-07 23:12
Sinds vorige week is er een officiele DayZ Origins BuG-Community server. We zijn dit weer gaan spelen omdat we goede herinneringen hebben aan deze mod en deze in de tussentijd flink is uitgebreid. Naar mijn idee komt deze het meeste in de buurt van een zombie-survival mod zoals hij hoort te zijn. De voertuigen en te bouwen gebouwen enz. passen veel beter in een post apocalyptische wereld dan bijvoorbeeld Origins. Daarnaast heb je een uitgebreid humanity systeem (bandit of hero).

Voorbeeld van een nieuw te bouwen onderkomen:

En je kunt je kamp nu beschermen door een muur (en toegangspoorten) te bouwen.

En er zijn wachttorens te bouwen enz.

Op de Facebook pagina van de mod hebben ze onlangs weer een update aangekondigd met nog meer voertuigen, een nieuwe level humanity (deze loopt nu tot level 3, hier komt dus nog 1 bij inclusief nieuw huissie)

The Flying Fotress (wellicht bekend van het filmpje van Frankie https://www.youtube.com/watch?v=wXwPryW4WY4 )

Daarnaast kent deze mod net zoals Origins een missie systeem. De missies zijn wat dynamischer (Schakel bots uit op locatie A en haal je beloning op locatie B op, Schakel bots uit op Locatie B en breng een pakketje / Ural vol AI naar Locatie B en haal je beloning op op Locatie C enz)
Om deze missies te kunnen doen heb je zondermeer een PDA nodig welke je eerst moet zien te vinden. Wanneer jij bezig bent met de missie krijgen andere spelers welke ook een PDA hebben telkens een update. De kans dat andere spelers er met jouw buit vandoor gaan, een ambush leggen etc. is veel groter/leuker nu.

Sector B is uitdagender gemaakt,

Wanneer je nu Sector B gaat raiden gaat na verloop van tijd een alarm en zullen er verschillende groepen AI (Sector B guards) de spelers gaan zoeken.

Info mbt de server:
Aantal slots: 30 slots momenteel (deze gaat eventueel naar 50 wanneer dit nodig is)
IP Nummer: 37.187.143.217
Poort: 6311
Teamspeak adres: https://www.bug-community.com/teamspeak/
Database datum: 2 januari 2015

De server is momenteel nog weinig gevuld met spelers. Voordeel: je kunt nu nog een mooie locatie uitzoeken waar je wilt gaan bouwen. Nadeel: op de missies na nog weinig actie :)
De missies bieden in het begin vrij veel uitdaging omdat je de locatie van de bots niet weet. De missies zijn zoals eerder gezegd vrij dynamisch. Wanneer je de bots uitschakelt hebt op Locatie A kan het goed zijn dat er vervolgens een heli aan komt vliegen welke nog meer AI dropt :)
De server is wordt momenteel bewoond door een aantal Nederlanders (Levi en ik), een aantal Zweden, Spanjaarden en sinds vandaag ook een paar Russen.

Handige links:
Capaciteit en snelheid van voertuigen / gebouwen en rugzakken:
http://thor-force.de/dayz...cles-buildings-backpacks/

Benodigdheden om een huisje te bouwen
http://buly.biz/dayz-origins-buildings/

Officiele Facebook pagina van de Origins Mod (hier staan ook de aankomende updates te lezen)
https://www.facebook.com/originsmod

• Erasmo

Erasmo

Laadpaaljager

Interessant, neem wellicht vanavond ff een kijkje.

• A.W.E.S.O.M.-0
quote:
FriezNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:14:
Sinds vorige week is er een officiele DayZ Origins BuG-Community server. We zijn dit weer gaan spelen omdat we goede herinneringen hebben aan deze mod en deze in de tussentijd flink is uitgebreid. Naar mijn idee komt deze het meeste in de buurt van een zombie-survival mod zoals hij hoort te zijn. De voertuigen en te bouwen gebouwen enz. passen veel beter in een post apocalyptische wereld dan bijvoorbeeld Origins. Daarnaast heb je een uitgebreid humanity systeem (bandit of hero).

Voorbeeld van een nieuw te bouwen onderkomen:
[afbeelding]

En je kunt je kamp nu beschermen door een muur (en toegangspoorten) te bouwen.
[afbeelding]
[afbeelding]

En er zijn wachttorens te bouwen enz.

Op de Facebook pagina van de mod hebben ze onlangs weer een update aangekondigd met nog meer voertuigen, een nieuwe level humanity (deze loopt nu tot level 3, hier komt dus nog 1 bij inclusief nieuw huissie)

The Flying Fotress (wellicht bekend van het filmpje van Frankie https://www.youtube.com/watch?v=wXwPryW4WY4 )
[afbeelding]

Daarnaast kent deze mod net zoals Origins een missie systeem. De missies zijn wat dynamischer (Schakel bots uit op locatie A en haal je beloning op locatie B op, Schakel bots uit op Locatie B en breng een pakketje / Ural vol AI naar Locatie B en haal je beloning op op Locatie C enz)
Om deze missies te kunnen doen heb je zondermeer een PDA nodig welke je eerst moet zien te vinden. Wanneer jij bezig bent met de missie krijgen andere spelers welke ook een PDA hebben telkens een update. De kans dat andere spelers er met jouw buit vandoor gaan, een ambush leggen etc. is veel groter/leuker nu.

Sector B is uitdagender gemaakt,
[afbeelding]
Wanneer je nu Sector B gaat raiden gaat na verloop van tijd een alarm en zullen er verschillende groepen AI (Sector B guards) de spelers gaan zoeken.

Info mbt de server:
Aantal slots: 30 slots momenteel (deze gaat eventueel naar 50 wanneer dit nodig is)
IP Nummer: 37.187.143.217
Poort: 6311
Teamspeak adres: https://www.bug-community.com/teamspeak/
Database datum: 2 januari 2015

De server is momenteel nog weinig gevuld met spelers. Voordeel: je kunt nu nog een mooie locatie uitzoeken waar je wilt gaan bouwen. Nadeel: op de missies na nog weinig actie :)
De missies bieden in het begin vrij veel uitdaging omdat je de locatie van de bots niet weet. De missies zijn zoals eerder gezegd vrij dynamisch. Wanneer je de bots uitschakelt hebt op Locatie A kan het goed zijn dat er vervolgens een heli aan komt vliegen welke nog meer AI dropt :)
De server is wordt momenteel bewoond door een aantal Nederlanders (Levi en ik), een aantal Zweden, Spanjaarden en sinds vandaag ook een paar Russen.

Handige links:
Capaciteit en snelheid van voertuigen / gebouwen en rugzakken:
http://thor-force.de/dayz...cles-buildings-backpacks/

Benodigdheden om een huisje te bouwen
http://buly.biz/dayz-origins-buildings/

Officiele Facebook pagina van de Origins Mod (hier staan ook de aankomende updates te lezen)
https://www.facebook.com/originsmod
Nice! Ik blijf het toch met afstand de leukste mod vinden sinde de originele dayzmod onspeelbaar is geworden door cheaters. Ik zal kijken of we de SweDutch Connection weer kunnen joinen, maar toen m'n broertje onterecht global geband werd (en weer geünbanned nu) was dat wel een redelijke domper op het spelplezier toendertijd. :(

• FriezNL
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Nice! Ik blijf het toch met afstand de leukste mod vinden sinde de originele dayzmod onspeelbaar is geworden door cheaters. Ik zal kijken of we de SweDutch Connection weer kunnen joinen, maar toen m'n broertje onterecht global geband werd (en weer geünbanned nu) was dat wel een redelijke domper op het spelplezier toendertijd. :(
Laat me raden: voor het gooien van grenaten of een smoke-grenade naar een garage waar een voertuig in stond geparkeerd?

Wij zijn meerdere malen van server geswitched om verschillende redenen, admins welke hun tools misbruiken om spelers te vinden, een populaire server welke door een hacker constant werd aangevallen tot deze gewhite-list moest worden = doodvonnis voor je server.

Emma en Axel waren in het verleden al admins bij de Origins server van Dutch Gaming Bastards. Daar hebben wij destijds vrij lang gespeeld. Zij hebben de server gehuurd en het voorderest met Fonta van de BuG-Community geregeld. De DGB server was altijd vermakelijk, prima sfeertje en goede admins O-) dus denk wel dat het goed gaat komen :)

We zien jullie wel verschijnen :)

• KnetterGek

KnetterGek

Hoe zit het met de bousels nu in Origins? Mijn grote pijnpunt in Origins wat de hoeveelheid nagenoeg onverkrijgbare Cinder die je nodig hebt voor je t3 huisjes, de schiere onmogelijkheid bandit te worden op een bijna lege server, en vooral die eeuwige loot grinds om dat ééne verdomde schroefje te vinden dat je nodig hebt voor je toren.
Kijk, in Epoch kun je alles kopen wat niet te makkelijk is, maar niets kunnen verkrijgen wat je nodig hebt elfs na weken lang elke avond twee uur lootgrinden gaat ook behoorlijk irriteren.

Ik vond de missies trouwens ook een beetje meh - in Epoch huppelt het AI volk wat rond in de random missie area. In Origins spawnt alles op dezelfde plek altijd, wat vaak inhoudt dat ze bovenop je spawnen en je neer aimbotten.

Zinj die punten verbeterd nu, of is dat nog steed beide het geval?

• A.W.E.S.O.M.-0
quote:
KnetterGek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:21:
Hoe zit het met de bousels nu in Origins? Mijn grote pijnpunt in Origins wat de hoeveelheid nagenoeg onverkrijgbare Cinder die je nodig hebt voor je t3 huisjes, de schiere onmogelijkheid bandit te worden op een bijna lege server, en vooral die eeuwige loot grinds om dat ééne verdomde schroefje te vinden dat je nodig hebt voor je toren.
Kijk, in Epoch kun je alles kopen wat niet te makkelijk is, maar niets kunnen verkrijgen wat je nodig hebt elfs na weken lang elke avond twee uur lootgrinden gaat ook behoorlijk irriteren.

Ik vond de missies trouwens ook een beetje meh - in Epoch huppelt het AI volk wat rond in de random missie area. In Origins spawnt alles op dezelfde plek altijd, wat vaak inhoudt dat ze bovenop je spawnen en je neer aimbotten.

Zinj die punten verbeterd nu, of is dat nog steed beide het geval?
Er liggen standaard 2 cinderblocks in het alien camp na elke server restart, cinderblocks zijn te krijgen door sommige missies en er is een nieuw trade eiland waar je met NPC's AL je items kan traden. Wapens, building materials, blueprints, medical supplies, tools, ammo etc. etc. De voorraden zijn beperkt na elke server save, dus je kan niet in 1 keer alles voor een level 3 huis kopen bijvoorbeeld. Ook zijn de 'zeldzamere' items aardig prijzig. Voor een DMR bijvoorbeeld krijg je meer dan een Enfield, maar ook nog steeds relatief weinig.

Het is dus heel aardig uitgebalanceerd op dat vlak, ideaal om dat éne onderdeel wat je niet kan vinden te scoren, maar je stampt niet in 5 minuten een kasteel uit de grond.

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:26:
[...]
Er liggen standaard 2 cinderblocks in het alien camp na elke server restart, cinderblocks zijn te krijgen door sommige missies en er is een nieuw trade eiland waar je met NPC's AL je items kan traden. Wapens, building materials, blueprints, medical supplies, tools, ammo etc. etc. De voorraden zijn beperkt na elke server save, dus je kan niet in 1 keer alles voor een level 3 huis kopen bijvoorbeeld. Ook zijn de 'zeldzamere' items aardig prijzig. Voor een DMR bijvoorbeeld krijg je meer dan een Enfield, maar ook nog steeds relatief weinig.

Het is dus heel aardig uitgebalanceerd op dat vlak, ideaal om dat éne onderdeel wat je niet kan vinden te scoren, maar je stampt niet in 5 minuten een kasteel uit de grond.
Dat boodschappeneiland klinkt eigenlijk inderdaad perfect, veel beter dan Epoch's systeem waar we op enig onbegrip stuiten door drie weken lang alle briefcases uit missies te roven en dan in één week tijd een megalomane basis langs een weg neer te pleuren waar vervolgens de halve server over hackers, dupers en cheaters gaat zeuren.

Hoe is het qua missies gesteld? Is de AI nog steeds op een vaste plaats spawnend aimbot-wallhack gebeuren wat nie top helis reageert (wat de missies óf ondoenlijk, óf te makkelijk maakt) of zit daar ondertussen ook wat dynamiek in?

* KnetterGek wordt eigenlijk wel gestimuleerd het eens te proberen...

• FriezNL
Ik heb geen idee hoe lang geleden jij gespeelt hebt. Ik heb Origins ruim een jaar niet gespeeld en zie de missies nu voor het eerst.

De meeste AI staat bij de missies veelal op dezelfde plek, ze beginnen wel te lopen (sommigen) wanneer de missies actief gemaakt word (wanneer je dicht genoeg in de buurt komt). Zo ver ik de missies heb gespeeld staan van bijvoorbeeld 10 AI er 2 op een andere plek, de overige 8 staan steevast op de zelfde locatie.

Het enige echt dynamische waar jij waarschijnlijk op doelt zijn de paradrops uit heli's welke bij sommige missies van toepassing zijn. De heli's komen altijd uit dezelfde richting maar droppen de AI op verschillende locaties.

De missies zijn pittig, helemaal in het begin wanneer je de locatie van de bots niet weet. Wallhacks komen nog altijd voor, maar dat is een algemeen Arma 2 dingetje (zombies welke door muren heen slaan?!).

Sector B heeft dezelfde dynamiek, 80% van de bots staan op dezelfde plek. De overige 20% van de bots zorgen er vaak voor dat je dood gaat als je niet goed oplet :)

Uiteraard zijn er bepaalde manieren waarbij het clearen van de missie makkelijker gaat, met de KA60 kun je van een kilometer hoogte de bots bijvoorbeeld killen. Ik snap ook nog steeds niet waarom deze heli in de mod zit.

Gisteravond zaten er een mannetje of 10 ingame, langzaam gaat het de goede kant uit :)

• KnetterGek

KnetterGek

OK dat van die missie dynamiek is dus nog steeds niet goed. In Epoch heb je de AIs wat rondwandelen en, bijvaste missie gebieden, is het dus altijd een kwestie van zoeken waar de AI zit, zodra je een idee hebt daarvan beginnen ze uit te schakelen, en dan snel loot roven en wieberen voor er een speler zich tegen je aan komt bemoeien.
In Origins was het zo en is het blijkbaar nog zo dat je de missie één keer doet om dood te gaan en te leren waar alles staat, en je vervolgens demissie van 800+ meter met een sniper of heli doet omdat je precies weet waar ze allemaal staan.
Dat vind ik vergeleken met de Epoch missies wel een dik nadeel. Helemaal omdat je, na drie keer, weet waar elke missie z'n loot spawnt. Ik heb in Origins toen de missies er nét waren al meer dan eens gewoon bij een lootspawn zitten wachten tot iemand anders de missie deed om dan de loot te grijpen en af te taaien vóór de heren schietisten op kwamen draven. Omdat de AI ook nog eens geen loot spawnt in Origins hebben zij dan groot risico gelopen en sterfgevallen gehad zonder enige kans op de loot. Voor onze groep niet zo'n issue (als we met 4 of 5 man zijn airdroppen we er gewoon één boven de lootspawn en doen dan even snel de missie) maar voor andere spelers wel een ding natuurlijk.

CCG heeft op het moment gigatische performance problemen op al hun servers (iets over Arma3 servers toevoegen op bestaande hardware die toch al tegen de grenzen van het haalbare liep met alleen maar Arma2 servers erop...) dus we zitten waarschijnlijk een paar dagen wat minder fanatiek op Epoch. Een tripje naar Origins om eens te kijken hoe het bevalt zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Mijn vraag zou wel zijn of je blij wordt van een groep van zes man KoS bandits op je server met 10 man...

• LeviNL
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16-06-2018
Jullie zijn van harte welkom op de server :)

Een beetje PvP is alleen maar goed omdat het anders wel heel saai wordt. Het zou mooi zijn als het gemiddelde aantal spelers naar de 15+ zou gaan wat er voor zorgt dat nieuwe potentiële spelers ook eerder joinen. Als A.W.E.S.O.M.-0 dan ook nog joint met z'n groep dan zitten we al bijna aan de 20 spelers.

Trouwens om nog even terug te komen op de cinderblocks deze zijn nu relatief makkelijk te verzamelen door sector B te doen. Als je beide urals loot heb je ongeveer 12 cinderblocks per run.

LeviNL wijzigde deze reactie 12-01-2015 11:53 (9%)

Twitch: LeviNL | Battlelog: LeviNL

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True