Mijn Origins spelende maten wilden bij Origins blijven en we zijn dus gemigreerd naar een nieuwe server, maar niet één van ons eigen geld. Een ietwat drukkere Franse bak dit keer, met PVP maar wel redelijk menslieve admins. Erg handig voor mensen zoals wij.
Na een dagje looten hadden we een auto, wat spullen voor een L1 huisje, één L1 hero (iemand schoot op me, en één muisklik later was ik hero

) en genoeg zooi om een heli op te lappen en vliegend te krijgen. Om ons even te introduceren bij de admins besloten we die van hun op te lappen. En vliegend te krijgen. Hun base uit.
Dat ging helaas de mist in wegens net inloggende admins toen we hun kampje naderden. In plaats van een heli hadden we toen een setje sterfgevallen (AK74 en makarov versus M40 op 200 meter ging hem niet worden). Maar, nadat de grootste psychopaat uit ons groepje poeslief ging bedelen of ie onze loot mocht hebben en zowaar een "OK" terug kreeg hadden we de meeste gear weer terug (alles zat in backpacks, niet in de inmiddels ontplofte auto) en omdat het mij te min was om te gaan bedelen had ik op dat moment een autootje bij elkaar geschraapt om de bedelaar op te halen.
De hele tijd dat wij bezig waren afgeslacht te worden en weer naar onze gear te komen hebben twee man bambis enorme last gehad met een missie in Byelov/Stari Sad. Je moet daar vijf banditjes afschieten en dan naar Etanovsk tuffen voor een kist met SVD+ammo, NV goggles en iets van ammo en een sniper wapen. Die kerels zijn beide minimaal vier keer gestorven, en één van hen had een -1 bij z'n voertuig kills, dus hun auto was ontploft met één van hun er nog in. Nét toen ik langs Eta terug naar de base reed met m'n verse autootje en onze teruggekregen gear waren ze klaar met de missie. Dat zal frustrerend zijn, na zoveel pijn en moeite die missie fixen en dan als je bij Eta aankomt om je loot te halen, rijdt die nét weg in een roestbruine pickup...

Of ze me achtervolgd hebben weet ik niet zeker - ik reed langs twee midden op de weg geparkeerde helis, die bleken van de AI te zijn, en er liep 14 man AI omheen. Eén liep middenop de snelweg, en de 13 die er nog waren nádat ik die platgereden had waren eerst heel druk op mijn autootje aan het schieten, maar leken nog een tijdje door te schieten toen ik al ruimschoots buiten bereik was.
Toch na een uurtje of 3 gamen een SVD, NV goggles, PDA, M24, ammo voor beiden, een paar M240 belts en een redelijk doenlijke auto (voor bambi's) weten te ritselen. En gezien waar de zwakke plek zit in de admin base. Die heli komt er ook nog wel