Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
Wat is dan het punt van al die voertuigen met guns :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
AI beschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor de fun/heb, en inderdaad voor de npc's en zombies. Server waar ik op zit heeft veel missies en 2 strongholds, waar 75+ npc's spawnen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inmiddels heb ik de helipads voorzien van verlichting, zodat ook in donker goed te zien is waar ik moet landen.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/arma2oa2014-01-1611-43-11-45.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/arma2oa2014-01-1611-45-36-56.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/arma2oa2014-01-1611-52-44-66.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/arma2oa2014-01-1611-54-56-47.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
DayZ met Longbow Apaches... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wederom, iedereen speelt zoals hij zelf wilt, normale reacties graag....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:46

beuker19

Killerbeuker is so OP

NoFearCreations schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:40:
Wederom, iedereen speelt zoals hij zelf wilt, normale reacties graag....
Maar om dan al je veel te makkelijk verkregen rommel gear een beetje te showen is wel heel sneu.
Het is een beetje hetzelfde als roepen dat je de 100m sprint hebt gewonnen tegen mensen zonder benen :+
Maar ja iedereen speelt zoals hij wilt :+ maar gelukkig staat ook iedereen vrij om te reageren hoe hij er over denkt.

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 16-01-2014 23:58 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Heeft inderdaad heel weinig met DayZ te maken, maar goed gelukkig zal de redding van DayZ de standalone worden/zijn (hopelijk). Geen idee hoe je dit nog kan noemen, armacraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het verschrikkelijk en het doet me echt pijn, maar ik moet zeggen het met beuker eens te zijn. Ik vond Epoch al teveel sandbox c.q. minecraft, als je dan het PvP er nog uit sloopt vraag ik me echt af waarom je niet gewoon de mission editor erbij pakt eigenlijk. Ik bedoel, de zeds zijn niet bepaald een uitdaging, de AI spelers zijn zo glitchy dat daartegen spelen een loterij is: aimbot 'ie of aimbot 'ie niet.
Dé uitdaging in DayZ, en voor mij het enige echt boeiende spelonderdeel, is tegen andere mensen spelen. De ruftkikker die je SUV beschoot besluipen en genadeloos afslachten. Een heli horen, stalken, en zodra je erbij kunt met een paar welgemikte schoten uitschakelen, en de overlevenden bespringen en beroven. Je kleine konvooi plankgas en met driftende auto's door een grote stad heen rauzen om e achtervolgende booswichten, die hun genakte AA jeepje terug willen, af te schudden en te ambushen op een voor jouw groep gunstig moment. Een gebouw infiltereren en de campers erin één na de ander afslachten - een paar kogels door een muur voor de eerste, een granaat voor de tweede, hulp van een sniper buiten voor de derde en de laatste die al bloedend omver valt met een bijl opruimen.

De énige echt spannende momenten zijn PvP. PvE is irritatie aan de engine en de zinloosheid van wat je aan het doen bent, zeker als je het huisjesbouwen wel gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik speel nog steeds PVP, alleen doe ik nu niet meer de moeite om op die servers een basis te bouwen of een voertuig te kopen. Dump ergens een tent en misschien een kluis, and that's it. 95% van de spelers speelt Dayz inmiddels alsof het een DM/TDM game is met een grote map. Daarvoor is naar mijn mening de mod niet gemaakt door Rocket. Genoeg andere FPS games die gefocussed zijn op het afschieten van je medespelers.

Deze PVE server speel ik op voor de ontspanning, en om voertuigen te hebben die je in een PVP server nooit, of niet lang kan hebben. Op me gemak leuke dingen kunnen bouwen, vriendelijke interactie met andere spelers, zonder continu in je rug te worden geschoten.

Als je in het verhaal van Knetter hierboven alles Dayz gerelateerd vervangt voor BF3/4, dan zuo je het 1op1 in een van die topics kunnen posten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik kan me dus ook totaal vinden in wat Nofear zegt. Het 'build' aspect is erg tof maar voor mij op PVP servers is het erg moelijk aangezien mijn groep uit elkaar is gevallen en ik dus alleen speel. In je eentje is het bijna onmogelijk om een fatsoenlijke base te bouwen en te beschermen. Aangezien ik dat wel leuk vind om te doen zit ook ik af en toe op PVE servers. Voor de PVP servers ga ik daar gewoon geen tijd en moeite in steken omdat het gewoon teveel tijd kost. En vechten tegen AI kan alsnog erg intens zijn als je 75+ gasten in je eentje aanvalt ^^.
Maar ieder zijn ding en wat ik (en Nofear) leuk vind(en) hoeven jullie niet leuk te vinden, beetje nutteloos omdat te gaan lopen 'afzeiken'

edit: typo

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik vind het redelijk makkelijk het build aspect. Je hebt super snel met een paar mensen wat spul bijelkaar, als je met 5 man bent gewoon 3 laten looten en 2 overwatch laten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
dudee schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:03:
Ik vind het redelijk makkelijk het build aspect. Je hebt super snel met een paar mensen wat spul bijelkaar, als je met 5 man bent gewoon 3 laten looten en 2 overwatch laten houden.
Ik wil wel eens zien hoe je het doet als je alleen bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Livecrew011 op 17-01-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ik vind het geen probleem dat je lekker wilt bouwen, maar alles wat met DayZ te maken heeft doen jullie niet en daarbuiten worden er compleet willekeurige dingen in gegooid. Ik zeg niet wat de juiste manier om te spelen is, maar dat is net zoals Wasteland willen gaan spelen, maar dan besloten de logistics er uit te halen, er zombies neer te zetten en iedereen full gear geven. Haal dan meteen de missies er uit. Dan heeft posten in een Wasteland topic ook weinig zin meer. Ach, I guess als iemand het maakt en het wordt gespeeld is het prima, alleen denk ik dat het een keer tijd is dat er dan gewoon een andere mode aan wordt gegooid en de zombies helemaal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ hierboven
Ik denk wel dat dit de toekomst is die DayZ mod tegemoet gaat. Meer bouwen e.d., maar geen zombies meer. De zombies zullen dan alleen nog in de standalone zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/579693_155740231231656_1690944741_n.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:11:
@ hierboven
Ik denk wel dat dit de toekomst is die DayZ mod tegemoet gaat. Meer bouwen e.d., maar geen zombies meer. De zombies zullen dan alleen nog in de standalone zitten.
Noem het dan gewoon geen DayZ meer. Er is zoveel meer te doen in ArmA buiten DayZ om en heel veel mensen zijn op zoek naar willekeurige ArmA sandbox modes, waar alles van DayZ uit gesloopt is. De vergelijking met Wasteland is misschien wat te vaag, misschien is dit iets duidelijker: Ik wil graag een GTA mod, waar je alleen in first person kan spelen, er veel kleine maps zijn om te spelen, het vooral gericht is op militair spul, de controls compleet anders zijn, er een soort gamemode is waar je vlaggen moet cappen, squads en commanders hebt en verschillende classes die je kan kiezen. Oh wacht? Heet dat Battlefield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb handmatig Arma 2 en OA geupdate.
Ook de addon files van Arma 2 gekopieerd en in OA map gedaan.

Ik krijg telkens dezelfde error als ik Dayz mod via steam wil opstarten.

Addon 'dayz_anim' requires addon 'CA_CommunityConfigurationProject_E'

Heb ook verify cache uitgevoerd op de games, en uiteraard even de games opgestart in het begin.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

DayzCommander downloaden...
Adanteh schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Noem het dan gewoon geen DayZ meer. Er is zoveel meer te doen in ArmA buiten DayZ om en heel veel mensen zijn op zoek naar willekeurige ArmA sandbox modes, waar alles van DayZ uit gesloopt is. De vergelijking met Wasteland is misschien wat te vaag, misschien is dit iets duidelijker: Ik wil graag een GTA mod, waar je alleen in first person kan spelen, er veel kleine maps zijn om te spelen, het vooral gericht is op militair spul, de controls compleet anders zijn, er een soort gamemode is waar je vlaggen moet cappen, squads en commanders hebt en verschillende classes die je kan kiezen. Oh wacht? Heet dat Battlefield?
Snap niet dat jullie dan niet allemaal vanilla gaan spelen? Epoch mod is gemaakt voor het builden, juist om meer dan alleen PvP toe te voegen aan Dayz.

[ Voor 94% gewijzigd door NoFearCreations op 17-01-2014 14:44 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Die heb ik al geinstalleerd, maar vroeg me af het opgelost kon worden zodat ik via steam die error niet meer krijg.

De andere errors die ik kreeg kon ik nog wat op vinden, maar voor deze kan ik geen duidelijk oplossing voor vinden

[ Voor 18% gewijzigd door S.J_84 op 17-01-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 16:51
Is deze game $6 waard? Hij is nu 'te koop' op HumbleBundle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Marcello_87 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:49:
Is deze game $6 waard? Hij is nu 'te koop' op HumbleBundle..
Voor die paar euro kun je geen miskoop doen dacht ik zo.

Heb de game gekocht om eens te kijken hoe de mod eruit ziet en speelt, en als er weer wat meer in SA zit daar zo nu en dan heen te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een donatie van €4,56 krijg je die games al het is natuurlijk aan jou of je er meer voor geeft of niet :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

NoFearCreations schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:42:
DayzCommander downloaden...

[...]

Snap niet dat jullie dan niet allemaal vanilla gaan spelen? Epoch mod is gemaakt voor het builden, juist om meer dan alleen PvP toe te voegen aan Dayz.
Nee hoor het builden is toegevoegd omdat vanille Dayz geen endgame heeft en dus naar verloop van tijd als je alles had saai werd.
Nu met Epoch kun je naast het gebruikelijke Dayz incl. pvp ook je eigen basis bouwen steeds weer opnieuw looten om te verkopen of een andere basis aanvallen enz. enz. om het spannend te houden na dat je alle goede gear hebt.
Als het alleen om het bouwen gaat zijn er gewoon betere games zoals minecraft , simcity , de Sims of cities xl want het rare is waarom zou je in Epoch basis kunnen bouwen zonder dat er iets te verdedigen valt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of een eigen servertje opzetten waarin spelers zelf goud en buildingsupplies kunnen spawnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/487813690715028733/24253E33AB01502935A2CD67F5D68CA227BFE0D9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

beuker19 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Nee hoor het builden is toegevoegd omdat vanille Dayz geen endgame heeft en dus naar verloop van tijd als je alles had saai werd.
Nu met Epoch kun je naast het gebruikelijke Dayz incl. pvp ook je eigen basis bouwen steeds weer opnieuw looten om te verkopen of een andere basis aanvallen enz. enz. om het spannend te houden na dat je alle goede gear hebt.
Als het alleen om het bouwen gaat zijn er gewoon betere games zoals minecraft , simcity , de Sims of cities xl want het rare is waarom zou je in Epoch basis kunnen bouwen zonder dat er iets te verdedigen valt 8)7
Noem dan eens een game, met de graphics van Dayz, waar je in 1/3 person rond kan lopen/rijden/vliegen, met wapens, en waar je ook in kan bouwen?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
"De graphics van DayZ"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
De graphics van MC zijn niet beter en word ook verkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minecraft, dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik vind de graphics in Dayz anders meer dan redelijk, in tegenstelling tot minecraft, wat er imo als 8 bit uitziet. Maar zo te zien kunnen jullie drieën geen alternatief bedenken....

[ Voor 22% gewijzigd door NoFearCreations op 18-01-2014 11:24 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

S.J_84 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:40:
Ik heb handmatig Arma 2 en OA geupdate.
Ook de addon files van Arma 2 gekopieerd en in OA map gedaan.

Ik krijg telkens dezelfde error als ik Dayz mod via steam wil opstarten.

Addon 'dayz_anim' requires addon 'CA_CommunityConfigurationProject_E'

Heb ook verify cache uitgevoerd op de games, en uiteraard even de games opgestart in het begin.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Bohemia heeft de integratie van de add-ons niet zo heel netjes gedaan. Ik denk dat er bij het installeren van de addons wat patches/conversies plaatsvinden van Arma 2 (OA) resources welke eerst succesvol moeten zijn alvorens je de game zonder foutmeldingen kan spelen (eg. het werkt vaak al wel zonder problemen).

Normaliter werkt het zo dat, wanneer je Arma 2 hebt met addons en je hebt deze geïnstalleerd, je alle games in de volgorde van release een keer dient op te starten alvorens je de game foutloos kan starten.
In dit geval dus: Arma 2 (OA) > British Armed Forces > Private Military Company > Army of the Czech Republic.

Bij mij start de game foutloos, zowel via Steam als DayZCommander.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dat vind ik dus echt legitiem een achterlijke opmerking, ik weet niet op welke settings jij speelt, maar op ultra ziet het spel er echt nog wel goed uit hoor, zeker bepaalde models en wapens zijn ook goed gedetailleerd.

Minecraft is gewoon een Indy spel en dat is gewoon nuff said, dat heb ik ook een tijd lang gespeeld maar ik vind dat het spel gewoon een zinkende boot is met al hun nutteloze updates, maar, dat is mijn mening dus ga svp niet flamen.

Nu weer naar DayZ, voor de mensen die willen uitproberen: in de HumbleBundle van deze week zijn een hele hoop Behemia spellen voor een prik te koop.

Daarnaast, zoveel beter vind ik bijv. Battlefield niet uitzien, mooie lichteffectjes kan ik aan ieder spel toevoegen maar de terrain is gewoon net zo als elk ander spel maar dan met een paar rotsjes als objects erin gepleurd.

Daarbij moeten we niet vergeten dat ArmAII al aardig op leeftijd is, en dat de GFX er destijds gewoon echt goed uitzagen, dan te bedenken dat ik bij de launch van AII nog op een 8600GT gamede...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

NoFearCreations schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:22:
Ik vind de graphics in Dayz anders meer dan redelijk, in tegenstelling tot minecraft, wat er imo als 8 bit uitziet. Maar zo te zien kunnen jullie drieën geen alternatief bedenken....
The Sims 2 is voor jou beter geschikt kun je zonder enkel gevaar je droompaleis bouwen :+
Ziet er net zo goed/beter uit als Arma 2 geen bandits dus wat wil nofear nog meer.
Of misschien is het ouderwetse tekenblok nog wel beter of je moet moet bang zijn voor paper cuts

Hier nog een paar
http://www.giantbomb.com/castle-story/3030-37154/
http://7daystodie.com/
http://playrust.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Da_maniaC schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Bohemia heeft de integratie van de add-ons niet zo heel netjes gedaan. Ik denk dat er bij het installeren van de addons wat patches/conversies plaatsvinden van Arma 2 (OA) resources welke eerst succesvol moeten zijn alvorens je de game zonder foutmeldingen kan spelen (eg. het werkt vaak al wel zonder problemen).

Normaliter werkt het zo dat, wanneer je Arma 2 hebt met addons en je hebt deze geïnstalleerd, je alle games in de volgorde van release een keer dient op te starten alvorens je de game foutloos kan starten.
In dit geval dus: Arma 2 (OA) > British Armed Forces > Private Military Company > Army of the Czech Republic.

Bij mij start de game foutloos, zowel via Steam als DayZCommander.
Ik heb arma 2 en AO los, kreeg ook onder expansions in het menu de melding buy als ik op British Armed Forces met mijn muis zat.

Dan maar via DayZCommander kijken, of de dlc erbij kopen.

In ieder geval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Livecrew011 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:13:
[...]

Ik wil wel eens zien hoe je het doet als je alleen bent.
Dan zou ik klein beginnen waar het niet opvalt en dan gewoon sneaky hoarden. Duurt langer maar blijf je wel in leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

kuusj98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:04:
[...]

Dat vind ik dus echt legitiem een achterlijke opmerking, ik weet niet op welke settings jij speelt, maar op ultra ziet het spel er echt nog wel goed uit hoor, zeker bepaalde models en wapens zijn ook goed gedetailleerd.

Minecraft is gewoon een Indy spel en dat is gewoon nuff said, dat heb ik ook een tijd lang gespeeld maar ik vind dat het spel gewoon een zinkende boot is met al hun nutteloze updates, maar, dat is mijn mening dus ga svp niet flamen.

Nu weer naar DayZ, voor de mensen die willen uitproberen: in de HumbleBundle van deze week zijn een hele hoop Behemia spellen voor een prik te koop.

Daarnaast, zoveel beter vind ik bijv. Battlefield niet uitzien, mooie lichteffectjes kan ik aan ieder spel toevoegen maar de terrain is gewoon net zo als elk ander spel maar dan met een paar rotsjes als objects erin gepleurd.

Daarbij moeten we niet vergeten dat ArmAII al aardig op leeftijd is, en dat de GFX er destijds gewoon echt goed uitzagen, dan te bedenken dat ik bij de launch van AII nog op een 8600GT gamede...
Niet op ingaan, omdat ze geen daadwerkelijk goede inhoudelijke reactie kunnen bedenken krijg je dit soort antwoorden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Ik doelde er eigenlijk op dat het de graphics van ArmA 2 zijn en niet de graphics van DayZ. Kennelijk is voor mensen nog steeds niet duidelijk dat er dus meer te doen is in ArmA dan alleen DayZ. De DayZ mod draaide om low-end gear proberen te vinden, zombies en nauwelijks vehicles en een hele boel PvP er bij (De mod is zoveel leuker als je speelt alsof in elk bosje een sniper ligt). Vervolgens gaan mensen dan "DayZ" spelen met high-end gear, miltiaire vehicles overal en het liefste ook nog een keer geen zombies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Adanteh ik ben met je eens: het is saai zoals hij het doet. Maar wie zijn wij om hun te beoordelen? Zolang hun lol hebben.

En jij vind toch ook niet elke film leuk? Toch vinden andere mensen die film wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik denk dat de kritiek komt door het droppen van screenshots en daarmee (onbedoeld) aan anderen het gevoel geven dat hij aan het showen is wat hij allemaal heeft weten te bouwen, terwijl de rest die DayZ op de normale manier speelt weet hoeveel moeite het kost om het allemaal in het echt te hebben.

Ach who cares, iedereen moet doen wat ie wil. Maar misschien is het niet erg informatief voor de rest om screenies te zien wat er allemaal in DayZ aanwezig is, want dat weet iedereen wel. Er zit verder ook geen verhaal achter op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zou niet zonder zombies willen spelen, houden het nog een beetje uitdagend. En op die server zijn het er extra veel, en dezelfde als in vanilla, dus erg aggresief.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Grotman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:18:
Ik denk dat de kritiek komt door het droppen van screenshots en daarmee (onbedoeld) aan anderen het gevoel geven dat hij aan het showen is wat hij allemaal heeft weten te bouwen, terwijl de rest die DayZ op de normale manier speelt weet hoeveel moeite het kost om het allemaal in het echt te hebben.

Ach who cares, iedereen moet doen wat ie wil. Maar misschien is het niet erg informatief voor de rest om screenies te zien wat er allemaal in DayZ aanwezig is, want dat weet iedereen wel. Er zit verder ook geen verhaal achter op deze manier.
Ik ben kritisch omdat de posts volledig offtopic zijn. Het heeft niks maar dan ook niks met DayZ te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden jullie nou niet moe van je zelf om te vertellen hoe je dit Dagjes spel moet spelen of de minecraft opmerkingen ,anders die ellenlange discussie en dan eindigen met zo is het niet bedoeld om te spelen , who cares
En na 1 keer zo'n opmerking weten we het wel , lijkt wel een kleuterklas afentoe

Zo en nu ff weer bij de les , Dayz-Epoch de elevator shoot out , lachen en je de typoos schelden door de lag als je net tever na links/rechts gaat en naar bene pleurted :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Adanteh schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:15:
[...]

Ik ben kritisch omdat de posts volledig offtopic zijn. Het heeft niks maar dan ook niks met DayZ te maken.
Behalve dat het in dayz is, dezelfde zombies, dezelfde maps en zelfde buildables zijn? Enige wat er anders is, dat er door rMod meer voertuigen inzitten. Dat je dit in ieder andere PvP server ook zou kunnen bouwen, minus de voertuigen? En dat ik heb besloten om niet aan een grote deathmatch partij mee te willen doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:04:
[...]
Dat een paar models vlakbij er goed uitzien is zeker waar, en zodra je meer dan 25 meter van iets weg bent gaat dat al aardig over. En vooral de werel dwaar je doorheen banjert is low poly, met eenvoudige bruine vlakken als bosbodem en honderden identieke rechte bomen als bos. Simpele sprites als bosjes, low poly en vooral pruttig geanimeerde bewegingen van spelers zeds en voor zover aanwezig dieren, uiterst matige indien überhaupt aanweige bewegende wereld, over zowat elke cel zie je de scheidlijnen door het grasveld, het water, de kade of de weggetjes lopen, en een paar leuke shaders en wat lichteffectjes als je de details naar "high" gooit maken daar eigenlijk weinig beter aan.

Als jij DayZ al mooi vind dan moet je eens kijken naar Crysis, een spel uit 2007 met een grote, open wereld om te verkennen. Speel dat, en zeg dan nog eens dat DayZ mooie graphics heeft. En voor je gaat roepen "maar dat is singleplayer" - Crysis heeft in bepaalde gamemodi grote open kaarten voor multiplayer. Dus het is onzin om te beweren dat de graphics in DayZ überhaupt boven middelmatig uitsteken. Tenzij je verdere gamebeleving in FPS op de PC Call of Duty was, ben je al láng gewend aan veel betere graphics dan dit.

De graphics in Arma 2 en in DayZ zijn puur functioneel. Lelijk, maar ze werken. Net als in: Minecraft.
Maar dat vind jij achterlijk, schijnbaar.
Ik speel het niet. Mij te saai. Niemand om te schieten.
8)7 dit zeg jij werkelijk nadat je zélf DayZ's graphics hebt zitten ophemelen, terwijl die niets meer zijn dan lowpoly-everything met een paar lichteffectjes? Heb je door hoe ontzettend hypocriet dit is? Om nog even te zwijgen van de onwaarheid van je statement, want een bos zoals op de BF4 kaart Zavod zit in DayZ nergens: met ongelijke grond en greppeltjes, rotsige afhangetjes en een zandpaadje. In Dayz is elk bos gewoon een bruine vlakte met boompjes.
Arma 2 is twee jaar nieuwer dan Crysis. Twee jaar nieuwer dan een game die op eye-candy gebied drie generaties verder is. En voor iemand gaat proberen te beargumenteren dat Arma 2 ook moest lopen op minder dan top-end PCs: Arma2 loopt, in 2014, nog steeds niet op high-end PCs met alles op low en off enzo terwijl ik Crysis 1 2 én 3 ondertussen in 2560x1600 kan spelen in respectievelijk zo hoog mogelijk, bijna zo hoog mogelijk en medium. Vloeiend. Arma 2 is alleen vloeiend als er niets te renderen valt - één dorpje en wég is je framerate.

Er is een hoop te argumenteren aan wat er allemaal tof is aan DayZ, maar de graphics?! Echt niet, niet eens een beetje. Niet eens bijna. Zelfs toen het uitkwam al niet.
Alleen voor mensen die denken dat de wereld écht bestaat uit een groen of bruin vlak beneden, een blauw vlak boven en wat ultra low poly boompjes om het zicht te breken. Of totale fanboys die beledigd zijn als iemand een punt van kritiek uit op hun liefste spel, wellicht.
Grotman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 15:18:
Ik denk dat de kritiek komt door het droppen van screenshots en daarmee (onbedoeld) aan anderen het gevoel geven dat hij aan het showen is wat hij allemaal heeft weten te bouwen.
[...] misschien is het niet erg informatief voor de rest om screenies te zien wat er allemaal in DayZ aanwezig is, want dat weet iedereen wel. Er zit verder ook geen verhaal achter op deze manier.
Dit denk ik ook voor een deel, plus dat het inderdaad, zoals Adanteh zegt, niets meer met Dayz van doen heeft voor degene die het niet als een soort minecraft-met-zombies spelen. Het survival aspect, en ook de menselijke interactie, de hartkloppingen als je een autootje gevonden hebt en op aan het lappen bent en plotseling lichtschijnsel ziet drie huizen verderop, allemaal weg in PvE buildfests. En dan de "kijk mij eens gaaf spul hebben" posts helpen gewoon niet. En dan ben ik eerlijk: waarom niet gewoon de missioneditor erbij pakken en zo'n baseje bouwen? Of minecraft spelen? 't is niet alsof zombies nou zo uitdagend zijn. Ook de vanilla zeds, ondanks hun verhoogde aggressie, zijn wel langs te sneaken; het duurt alleen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nogmaals, ik snap dat het niet voor iedereen is. Ik vind het op dit moment leuk om te doen, en dacht dat anderen het misschien leuk vonden om te zien wat ik had gebouwd.

Gister ook weer even een PvP server aangedaan, eentje met 68/70 players. Nou dat is dus echt geen reet aan. Gespawnd, gelukkig spawnde mijn maat redelijk in de buurt. Na 3 freshspawns te moeten vermoorden omdat ze gelijk begonnen te schieten, vonden we een auto. Langs de kust gereden, en minimaal 20x beschoten. Iedere player die we zagen, freshspawn of niet, begon gelijk te schieten. Van die 20 hebben we meer dan helft maar over gereden. Uiteindelijk auto dood, en ammo op, hebben we allebei nog iemand gekilled met een hatchet, en toen zijn we maar gestopt. Ik denk dat je bijna iedere minuut wel een kill message voorbij zag komen. Maar dat is wat er op een groot deel van de Epoch servers nu gebeurt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
En we weten ook dat je bij crysis een nasa pc moest hebben en wanneer je het spel ging opstarten het licht in de straat uit ging.

Tevens is arma niet het mooiste spel maar dat hoeft ook niet van mij, het moet vooral leuk zijn en dat is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dudee schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
En we weten ook dat je bij crysis een nasa pc moest hebben en wanneer je het spel ging opstarten het licht in de straat uit ging.
Als je nou m'n hele post las ipv alleen het woord Crysis dan wist je dat je met geen enkele PC arma2 vloeiend kunt draaien. Dus dat het beter zou lopen... ook Arma2 zonder mods of uitbreidingen of wat ook liep al slechter dan Crysis op dezelfde PC. Dit is dus simpelweg kul.
Tevens is arma niet het mooiste spel maar dat hoeft ook niet van mij, het moet vooral leuk zijn en dat is het zeker.
Yup, dat ben ik met je eens. Lelijk maar leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:15
Misschien is dit wat voor je: http://www.dayzrp.com/

Ik heb er ook een tijdje rondgelopen maar miste de actie, als ik jouw verhalen zo lees zou jij hier je prima vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DayZ Epoch v1.0.4 is uit *O*
http://epochmod.com/forum...c/126-patch-104-download/

Changelog: http://dayzepoch.com/wiki/index.php/Changelogs
quote: vbawol
[NEW] Napf Island v0.99 with permission from #momo# now included by default. http://forums.bistudio.co...p?136469-Napf-Island-beta\
[NEW-WIP] Sauerland Map v1.7.00.2 with permission from falconsan now included by default. https://github.com/falcon...blob/master/changelog.txt - http://www.s6computer.de/
[NEW] Optimized Server/Client Communication with PVS+PVC methods from DayZ Mod 1.8. @Skaronator
[NEW] Modular building spawning now ahead on server start, vehicles spawning after it. @Skaronator @zabn
[NEW] Maintain Area should work now much better. The Server update the Object itself and doesnt remove and rebuild it anymore. @Skaronator
[NEW] Updated Hive Dll to latest from rajkosto and added custom child 396 and 397 call to update the datestamp of base objects. *See notes below! @Tansien @vbawol
[NEW] Trading now makes change and auto combines into the highest denomination. @vbawol
[ADDED] Cars, small Trucks, and Boats now able to be lifting with Chinooks only. Lifted vehicle must be unlocked and unmanned. Enabled by default use DZE_HeliLift = false; in init.sqf to disable. @Zabn @vbawol
[ADDED] 40% chance to payout a single gem on removal of mine ruins. @vbawol
[ADDED] M107_DZ to Military, MilitarySpecial, IndustrialMilitary and Helicrash loottable. @Sequisha
[ADDED] MAAWS (rocket launcher) to Helicrash loottable. @Sequisha
[ADDED] New enterable building added for Chernarus and other maps. @Sequisha
[ADDED] Allow Admins To Customize Loot Spawn Timer using DZE_LootSpawnTimer via init.sqf. Default: 10 @SGanthony
[ADDED] Provide option to have loot tables loaded from mission file. DZE_MissionLootTable = true; will look for loot configs via missionConfigFile. @vbawol
[ADDED] Added Craftable/Buildable Wood Crate Storage. Recipe 6 x PartWoodLumber = ItemWoodCrateKit. @Mochnant
[ADDED] BAF_Merlin_DZE - transportMaxWeapons 15, transportMaxMagazines 150, transportmaxbackpacks 5. @Skaronator
[ADDED] Added back BAF_AS50_scoped_DZ configs, still not on traders or loot tables. @vbawol
[ADDED] Placing a plot pole now creates a preview of the "safe" build area protected by the plot pole. This is only viewable by the plot owner, will disappear upon logout, and is only re-creatable by re-placing the plot pole. @dayz10k @vos
[ADDED] Global variable to allow building on roads with DZE_BuildOnRoads = true; (Default: DZE_BuildOnRoads = false;) @dayz10k
[ADDED] Global variable to set plot pole radius and exclusion zone, enabled via mission file. DZE_PlotPole = [x,y] in the mission file controls the [Radius, Exclusion zone]. Default: DZE_PlotPole = [30,45]. @dayz10k @Skaronator
[ADDED] Global variable to disable Player Zombies with DZE_PlayerZed = false; (Default: DZE_PlayerZed = true;) @Skaronator
[FIXED] Anti-Teleport Log System. @Skaronator
[FIXED] Wrong German translations. @Fank
[FIXED] Fix medical actions in vehicles. @icomrade
[FIXED] Wrong KSVK class spawning on mass graves. @Skaronator via MGT
[FIXED] Armor value for RBWheel on SUV was lower than it should have been. @SGanthony
[FIXED] Fixed issues with losing weapons when on graves @vbawol - http://epochmod.com/forum...092-player-grave/?p=33281
[FIXED] More Localization (translations). @dayz10k, @VeryBigBro (Russian), @JoSchaap (Dutch), @Geodar (Czech), @krazey (German)
[FIXED] Fixed incorrect spelling of chainsaw name was horlite needed to be hermlite. @vbawol
[FIXED] Remove nearest tranktrap via toolbox not working properly. @dayz10k
[FIXED] Lingor trader spawn. @dayz10k @sekra
[FIXED] Disappearing of Vault while unlocking. (Need Feedback!) @Skaronator
[FIXED] Wrong include in the CfgMagazine file. @Skaronator
[FIXED] Crafting a wooden garage door no longer says "Build Fire". @dayz10k
[FIXED] You will no longer get a 3 by 3H - barrier cube if you remove a 5H - barrier cube @Skaronator
[FIXED] BattlEye kicks for some players on death. @Skaronator
[CHANGED] Changed currency conversion rates to multiples of 10. @vbawol
[CHANGED] Drastically increased base building armor levels. Doors now have much higher armor than walls. @vbawol
[CHANGED] Extended Trader logging and fix for sold itemnames @ctc.Sebi
[CHANGED] Balance Loot table. @Sequisha
[CHANGED] Lowered Safe weapon storage count to 25, to address reports of more safe inventory issues after it was raised to 50. @vbawol
[CHANGED] Prices were reviewed and modified for many of the higher tiered weapons/ammo/vehicles/food. @dayz10k
[CHANGED] All copper prices have been changed to 2 silver to buy, 1 silver to sell. @dayz10k
[CHANGED] Radius check for Remove Nearest Camo Net (from 10m to 3m). @dayz10k
[CHANGED] Loot Improvements (Based on the Feedback of the Skaronator.com Server) @Skaronator
[REMOVED] Copper is no longer a usable currency. Existing copper will remain in game, but has no current use. @dayz10k
[SERVER INFO] Updated Hive dll requires DatabaseMySql.dll in arma 2 oa root and visual studio 2013 redistributable x86 installed: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40784
[SERVER INFO] Removed dayz_vb.bikey and dayz.bikey keys and added new version ed dayz_epoch104.bikey key. Thanks to @Tansien for the suggestion. @vbawol
[SERVER INFO] Also moved external bikeys to sub folder, for best security use only the bikeys for the map your running.
[SERVER INFO] pook_H13_amphib, GNT_C185F and GNT_C185E causes Server FPS issues and should not be used. https://github.com/vbawol/DayZ-Epoch/issues/969
[INFO] Models/textures by Paul Tomany. @Sequisha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
En 2 nieuwe maps!
Napf by Momo
Sauerland by Falconsan (3x groter dan chernarus ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gister even een 1.0.4 testservertje met sauerland opgezet en erop rondgereden/gevlogen.

De map is inmens groot en best indrukwekkend on first sight (bergen!).

Maar nog iets te 'saai' en ook een beetje 'te' groot om epoch op te spelen. (maar dat is mijn mening. probeer het vooral zelf even)

Stream cutouts van een rondje over de map:

SUV rit richting het noorden (airfield)
http://www.twitch.tv/joschaap/c/3629525

Heli vlucht over een kwart van de map (40minuten vliegen, toen had ik t wel gezien :D)
http://www.twitch.tv/joschaap/c/3629528

i.m.h.o. geen goede map voor epoch, maar allicht dat de toevoeging van 100+ spelers daar verandering in brengt :+
  • Mochten Tweakers even ongestoord de map willen bekijken. dan kan mn testserver hiervoor wel misbruikt worden :) let wel dat dit een server is met allerlei oneerlijke voordelen (het is immers een testbakkie)
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/31.151.103.40:2315/b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png

ip: ccc-cd001.dyndns.tv
port: 2315
Servernaam: JoSchaap GoT Epoch Sauerland Server (1.0.4/103718) Private/Test

Aanpassingen:
+700Vehicles op en rond de map
Basic supplies on spawn (handgun, medical meuk, gps en toolbox)
SelfBloodbag
SelfSupplyCrateSpawn (spawn een crate vol supplies, verdwijnt na de restart)
BuildingSnapping extended 1.4 (zet muren kaarsrecht aan elkaar vast)
SelfGiveGold (geld op? vul het bij)
FreeTraders (alles kost 1 gold en je spawnt met 40)
Deploy MotorBike/Littlebird vanuit je toolbox (spawn je mee)

Password:
pinda

Let wel, dit is een test server en zal dus regelmatig gereset/gewiped of omgezet worden naar een andere map

Benodigdheden:
- Arma 2 OA
- DayZ commander (Voeg -mod=@DayzSauerland; toe aan de launch options in de DayZcommander settings!)
- DayZ Epoch 1.0.4 (verkrijgbaar binen dayz-commander)
- DayZ Sauerland v1.70.02 (te downloaden op: http://www.s6computer.de/)

Doettie ut nie?
Als iets niet werkt even een DM oid niet in het topic spammen!

[ Voor 52% gewijzigd door JoSchaap op 29-01-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Moet zeggen dat ik Napf wel een goede map vind, heeft wat weg van Chernarus kwa sfeer, alleen een stuk meer steden en dorpjes.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:36:
Moet zeggen dat ik Napf wel een goede map vind, heeft wat weg van Chernarus kwa sfeer, alleen een stuk meer steden en dorpjes.
die had ik nog niet bekeken, zal vanavond de server eens omgooien :)

*edit*

server is om naar napf :)

let wel dat het een testbakkie is om ff het eiland te verkennen of dingen te bouwen die niet boeien ;)

ip/port: ccc-cd001.dyndns.tv:2315
naam: JoSchaap GoT Epoch Napf Server (1.0.4/103718) Private/Test - 600+Veh|SelfBloodbag|SelfSupplyCrateSpawn|SelfGiveGold|FreeTraders|DeployBike/motor/heli|PVE|TEST (Testserver! not for regular gameplay)!

[ Voor 41% gewijzigd door JoSchaap op 30-01-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ Joschaap:
Ik was al benieuwd naar die map ja... zal je servertje eens checken vanavond. :)

[Edit]
Kan niet op je server komen Johan. Ik heb de laatste versie van de map gedownload op Armaholic, maar één van de .pbo files verified niet juist. Gebruik je Beta 0.3?

[ Voor 48% gewijzigd door Da_maniaC op 30-01-2014 19:49 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De.map.zit bij 104 epoch inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb veel plezier op Napf, vind het een erg leuke map. Heb ook al weer bescheiden basis gebouwd, maar die post ik maar niet voordat sommige weer beginnen te huilen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Wel petje af voor de jongens van Epoch dat ze ook andere mappen een beetje op de kaart zetten. Eigenlijk krijgen custom islands veel te weinig aandacht, maar als ze samen met een andere grote mod gebundeld worden is het toch veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, en ook erg slim om de maps IN de mod toe te voegen zodat men niet meer naar verschillende sites hoeft te gana om de map nog even te downloaden.

Napf is een echte winnaar imho, erg veel aandacht aan besteed, mooie details en de epoch versie heeft ook erg nette trader cities! :)

Ik heb er gister een uur op rondgevlogen en gekeken en heb niet echt slechte dingen kunnen vinden.

raw-footage van de tocht staat hier: http://www.twitch.tv/joschaap/b/499473724

Ik zal de server vanavond nog even voorzien van een trader-cleanup script (om voertuigen in de safezone te wissen elke restart) en autorestarts elke 6 uur oid toevoegen. Dan kan ik m zo wel een weekje (misschien langer) uphouden zodat iedereen een beetje kan exploren of bouwsels uitproberen :)

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/92.108.216.86:2315/b_160_400_1_ffffff_c5c5c5_ffffff_000000_0_0_0.pngAfbeeldingslocatie: http://arma2.swec.se/server/image/507200

Server is gewoon public als test / map-exploration server met deze scripts:
- Rijke startloadout (handgun, medical meuk, gps en toolbox)
- SelfBloodbag script
- SelfSupplyCrateSpawn (spawn zelf crates vol building en survival supplies, verdwijnen na restart)
- Building Snapping extended 1.4 (zet muren kaarsrecht aan elkaar vast)
- SelfGiveGold (geld op? vul het zelf bij)
- CheapTraders (alles kost 1 goldbar sell/buy)
- Deployable: Fiets, Motor, Littlebird heli (rechtermuisklik op je toolbox (spawn je mee))
- Safezone's op alle traders
- plotpoles staan uit, maintenance niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
JoSchaap schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:42:
Jep, en ook erg slim om de maps IN de mod toe te voegen zodat men niet meer naar verschillende sites hoeft te gana om de map nog even te downloaden
Mwa, dat hangt er van af hoor. Zit nu ook met TacBF en extra maps toevoegen.. Ding is dat de maps veel langzamer worden ontwikkeld dan TacBF zelf, wat zou betekenen dat elke keer als je een TacBF update hebt je de maps opnieuw moet downloaden. Daarnaast kan je de maps dan ook niet gewoon even uittesten zonder de mod zelf te draaien wat ook verre van ideaal is. Uiteindelijk blijft Play withSix dan toch het handigste. Gewoon een preset die je aanklikt en hij download alles wel.. Probleem is alleen dat ik nog steeds niet snap wat het idee achter die hele interface is en het af en toe verdomme traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je verward dayztuig met armatuig ;)

dayztuig wil niet gedoe met losse mods downloaden en 90% ervan komt nooit zonder dayz op die maps :P

ik bedoel 'tuig' uiteraard zo positief als t maar kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De 1.0.4.1 update is uit. Hopelijk is dit voorlopig even de laatste.
CHANGE LOG 1.0.4.1

[NEW] Base Building Godmode is now included. Use DZE_GodModeBase = true; to enable it. (Disabled by Default) @Skaronator
[NEW] Config based trader setup option that is more performant, however does not track inventory. DZE_ConfigTrader = true; and #include "\dayz_epoch_b\CfgServerTrader\cfgServerTrader.hpp " in description.ext @Fank @Skaronator @vbawol
[ADDED] Static build construction count will force the constructioncount to number set by DZE_StaticConstructionCount = # in init.sqf. @Fank
[ADDED] Stacking of 10oz silver bars into briefcases, also traders now give this as change if return is 2-9 10oz silver bars. @vbawol
[ADDED] Variable DZE_DamageBeforeMaint to control what damage level is needed for the maintain option to appear. @vbawol
[ADDED] Keep safe/lockbox vars server side. This should help with performance. @maca134 @Skaronator
[ADDED] Added SQL Function DeleteNonKeyVehicles run before server start and SQL event UnlockNonKeyVehicles run once a day. Use one or the other not both. @maca134 @Fank
[ADDED] Option to disable R3F weight system. DZE_R3F_WEIGHT = false in init.sqf to disable. @vbawol
[ADDED] Added to heli crash code, Blackhawk and Seahawk Wrecks by * [GLT]Myke http://www.armaholic.com/page.php?id=10670
[ADDED] Added following Config Classes: M113_UN_EP1_DZ M113_UN_EP1_DZE M113_TK_EP1_DZ M113_TK_EP1_DZE BTR90_DZ BTR90_DZE BTR90_HQ_DZ BTR90_HQ_DZE LAV25_DZ LAV25_DZE LAV25_HQ_DZ LAV25_HQ_DZE @Fank
[FIXED] Fix init errors, improve antihack. @icomrade
[FIXED] Add missing sensor for aircraft dealer on Napf. @JoSchaap
[FIXED] Traders now give ItemTinBar in exchange for TrashJackDaniels. @vbawol
[FIXED] M107 zeroing was stuck at 500m now set to default settings. @vbawol
[FIXED] DZE_DamageBeforeMaint = 0.09 by default should fix issues with maintain option not working when damage is set to 0.1 with SQL event. @vbawol
[FIXED] Fix for Death Messages <NULL> when attacker is in vehicle. @icomrade @vbawol
[FIXED] Added missing DZE fueltracks to DZE_fueltrackarray. @Fank
[FIXED] Fix AI from being counted as zeds. @jwo7777777
[FIXED] Issue with Scaffolding being too close and killing player. @Fank
[FIXED] Stuck in infinite trading loop when item is out of stock. @vbawol
[FIXED] Fixed backpack disappearing issue. @vbawol
[FIXED] Some fixes and optimizing to PVS/PVC system to only send to other players nearby. @vbawol
[FIXED] Bleeding was not visible to other players due to typo in new PVS/PVC system. @vbawol
[FIXED] Re-classed Land_Ind_Pec_03b to fix ladder errors in log file. @vbawol
[FIXED] Issue that prevented the server from starting. @Skaronator
[FIXED] Some typos in the loot table. @Skaronator
[FIXED] DZE_MissionLootTable - Some things are missing. @vbawol @Skaronator
[FIXED] General cleanup and fixes. @Fank @Skaronator @icomrade @vbawol
[CHANGED] Selling vehicle will now remove the key if you have it on your toolbelt. @Fank
[CHANGED] R3F weight now in Kg for every language except english. @VeryBigBro
[CHANGED] Increased trader prices for Armed vehicles and pipebombs. @vbawol
[CHANGED] Added BAF_Merlin_DZE and MH60S_DZE to traders. @vbawol
[REMOVED] Trade metals option removed from self actions as it should no longer be needed with new trader code. @vbawol
[INFO] Re-added old trader code for backwards compatibility. @vbawol
[INFO] Moved binaries to root of server files and wrote up basic install upgrade guide. @vbawol
[INFO] Models/textures by Paul Tomany. @Sequisha.
[INFO] Special thanks to http://bmrf.me/ for hosting our development server.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze Origins server is verhuisd naar 94.23.199.42:2302 - als er nog iemand Origins wil spelen in plaats van Epoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Is het iemand anders opgevallen dat de zeroing op de mk17 sniper sd niet klopt? Als ik rond de 400 meter of verder wil schieten dan 'dropt' de kogel veel meer dan zou moeten.

Ik ben recentelijk begonnen met het bouwen van me base in het midden van Cherno bovenop een industrial building. (het hoogste gebouw in Cherno), aangezien het een beetje verspilde moeite is om je base te verstoppen (want hij word toch wel gevonden) dacht ik ik maak hem gewoon 'out in the open' om fresh spawns te helpen en bandit kos'ers aan te pakken. Daarnaast gebruiken we choppers om boten uit het water te liften om vervolgens te verkopen bij de trader. Dit gaat bijzonder snel aangezien bijna niemand dit doet (1 briefcase per 15 a 20min vliegen) yeeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Livecrew011 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:13:
Is het iemand anders opgevallen dat de zeroing op de mk17 sniper sd niet klopt? Als ik rond de 400 meter of verder wil schieten dan 'dropt' de kogel veel meer dan zou moeten.
Wat dacht je van het feit dat je met een gedempte semi-sniper aan het schieten bent en deze maar een effective range heeft tot ~300m voordat deze sterk minder nauwkeurig wordt. :)
Als je echt long-rang wil vlammen pak dan een M110 of L-115a en ga op 600-700m liggen, dan hoort men je ook niet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

JoSchaap schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:42:
Jep, en ook erg slim om de maps IN de mod toe te voegen zodat men niet meer naar verschillende sites hoeft te gana om de map nog even te downloaden.

Napf is een echte winnaar imho, erg veel aandacht aan besteed, mooie details en de epoch versie heeft ook erg nette trader cities! :)

Ik heb er gister een uur op rondgevlogen en gekeken en heb niet echt slechte dingen kunnen vinden.

raw-footage van de tocht staat hier: http://www.twitch.tv/joschaap/b/499473724

Ik zal de server vanavond nog even voorzien van een trader-cleanup script (om voertuigen in de safezone te wissen elke restart) en autorestarts elke 6 uur oid toevoegen. Dan kan ik m zo wel een weekje (misschien langer) uphouden zodat iedereen een beetje kan exploren of bouwsels uitproberen :)

[afbeelding][afbeelding]

Server is gewoon public als test / map-exploration server met deze scripts:
- Rijke startloadout (handgun, medical meuk, gps en toolbox)
- SelfBloodbag script
- SelfSupplyCrateSpawn (spawn zelf crates vol building en survival supplies, verdwijnen na restart)
- Building Snapping extended 1.4 (zet muren kaarsrecht aan elkaar vast)
- SelfGiveGold (geld op? vul het zelf bij)
- CheapTraders (alles kost 1 goldbar sell/buy)
- Deployable: Fiets, Motor, Littlebird heli (rechtermuisklik op je toolbox (spawn je mee))
- Safezone's op alle traders
- plotpoles staan uit, maintenance niet nodig.
Ga jij deze ook nog naar 1.0.4.1. updaten? Want dan wil ik wel is komen kijken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
Vreemd, net Epoch gedownload maar kom op geen enkele server.. Mis een aantal keys? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Da_maniaC schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Wat dacht je van het feit dat je met een gedempte semi-sniper aan het schieten bent en deze maar een effective range heeft tot ~300m voordat deze sterk minder nauwkeurig wordt. :)
Als je echt long-rang wil vlammen pak dan een M110 of L-115a en ga op 600-700m liggen, dan hoort men je ook niet schieten.
Liever m24, de lapua (l115) heeft een erg slechte scope, zou die liever niet boven de 500m ongv willen gebruiken, m24 heeft dan veel betere scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Mochten mensen nog opzoek zijn naar een toffe stabiele server waar we al in geen tijden hackers hebben gezien.

Gamers-World.Net Dayz Epoch Server.
Map: Chernarus
Epoch Version: 1.0.4.2

Good And Stable Server
Active Admins!
Scripts:

24/7 Daylight
No Plot Pole
No Maintenance (Buildings Don't Need Maintenence!)
Safe Trade Zones (Even Safer! New Script)
Custom Buildings
Indestructible Base
Self Bloodbag
600+ Vehicles
Tow && Lift
Take Clothes
Repair Service
Auto Refuel
Side Missions (AI's Missions)
No Fog
And Much More!

Rules:

1. No Disrespecting
2. No Hacking / Exploiting
3. No Bugging / Glitching
4. No Trader City Camping
5. Base Camping Allowed
6. No Upgrading / Modifying Other Players Bases / Properties (Like Upgrading Anothers Wall To A Wall With Windows Etc.) (Will Be Punished / Warned If Doing So!)
7. Destroying Locked Vehicle In Bases Is Not Allowed. (Only If You Are Shooting At One In Theire Base. And They Try Drive Off In A Vehicle Or Hides Behind One!)
8. Only English In Side Channel

If you break one of the following rules. You Will Have Upto 2 Warnings. 3rd Time Breaking The Rules Perm Ban.

The Two Warnings Will Follow In Different Timed Bans. (Due to what you did)

Come And Join Our Community Today.

Check Out Our Homepage For More Information About Teamspeak 3
And Much More!
http://www.Gamers-World.Net

Server IP:
178.33.218.120:2312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Origins hectiek deze week. Op Sector B een glitch ontdekt: daar staat een groot vrachtvliegtuig waar we mee wilden vluchten wat blijkt ongenaakbaar te zijn voor alle aanwezige wapens en AA voertuigen. Dus daar lekker in gaan zitten, en dan een bakkie thee maken terwijl de AI z'n wapens leegschiet. Helaas ging er wat mis bij het uitstappen (ze waren niet állemaal zonder ammo :X ) maar dit gaan we zekers misbruiken van het weekend >:)

Verder serieus vrienden gemaakt met een paar mensen om bandit L3 te worden. En met "vrienden maken" bedoel ik "ze jagen met groepjes en voertuigen op me". Er gaat weinig boven de adrenalinestoot die je overhoudt aan een klopjacht waar je je langzaam maar zeker omsingeld ziet worden, om vanuit een boom een gat in de menselijke omheining te maken en dan middels sneaky doen en gebruik maken van de nacht aan de andere kant door de jagers heen te sluipen. Ze waren zó enthousiast toen ze een vent in een ghillie zagen dat ze bijna hun eigen sniper vol lood pompten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ben zelf sinds een paar dagen begonnen met DayZ (gewoon de vanilla mod). Ik kan niet begrijpen waarom ik dit spel niet eerder geprobeerd heb. Telkens ik er een filmpje over zag dan leek het me zo saai te zijn. Uiteindelijk toch maar gekocht (thx humble bundle) en vorige zondag met een paar vrienden beginnen spelen. Wow, just wow.

In het begin is het natuurlijk wennen en heb je eigenlijk nauwelijks een idee wat er je te doen staat, wat je kan doen en vooral wat je best niét doet. Maar gaandeweg (en een aantal deaths later) vind je toch een spelwijze die je ligt en die je toch redelijk lang in leven houdt. Heb me eerlijk gezegd nog maar 1 keer in Cherno gewaagd (en dat was dan nog 's nachts). Lang hebben we het er niet uitgehouden. Wel een paar man kunnen neerleggen die het blijkbaar niet konden hebben dat we in de fire station rondneusden, maar uiteindelijk toch omgelegd door een combinatie van wat al te enthousiaste zombies en een sniper.

Ik erger me wel nog steeds dood aan de manier waarop het switchen van wapens gebeurt (tergend traag) en het verplaatsen van gear in en uit je backpack (die destroy glitch heeft me al een paar keer liggen gehad voor ik doorhad wat er gebeurde).

We komen wel regelmatig volk tegen en in ongeveer 70% van de gevallen draait het op een vuurgevecht uit. De keren dat je wel friendlies tegen komt is redelijk laag. Jammer misschien, maar wel normaal langs de andere kant, want iedereen loopt op de toppen van zijn tenen. Zeer immersieve gameplay. De kick die je krijgt als je levend en overwinnend uit een vuurgevecht komt. Kippenvel. Topspel!

Ik ga me voorlopig niet wagen aan de SA. Daarvoor moet dat mi nog wat meer doorontwikkeld worden. Eerst nog een tijd de vanilla spelen en eventueel eens wat andere mods proberen (origins?).

Nu nog wat filmpjes van Frankie bekijken. Zeer vermakelijk. :-) (+ de gear waar die altijd mee rondloopt. *drool* * tovade wants thermal scope. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Thermal wapens zijn er op de meeste servers uitgehaald omdat ze nogal OP zijn. Frankie's videos zijn erg vermakelijk, daardoor ben ik ook met Dayz begonnen. Jammer dat hij zeer frequent gebruik maakt van hacks.

Als je andere mods wilt proberen kan ik je Epoch of Origins aanraden. Epoch is meer gefocussed op het bouwen en looten, terwijl Origins dichter bij Vanilla blijft.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
Ah op die manier. Dat wist ik niet. Ik dacht dat die gewoon extreem rare waren. Nu ja, ik zit nog maar rond episode 6 of zo. Die filmpjes zijn al meer dan een jaar oud. Ik kan me dus wel inbeelden dat er sindsdien al heel wat veranderd is. Misschien maar best idd dat die thermal scopes er uit zijn. Dat leek idd redelijk OP. :)

Ik heb me nog niet echt verdiept in wat nu echt de verschillen zijn tussen Epoch en Origins (buiten het feit dat de eerste idd meer op bouwen en PvE is gericht). Kan je die naast elkaar installeren? Ik gebruik op dit moment DayZ Commander om te verbinden met servers (Via steam lukt me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
NoFearCreations schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:49:
Thermal wapens zijn er op de meeste servers uitgehaald omdat ze nogal OP zijn. Frankie's videos zijn erg vermakelijk, daardoor ben ik ook met Dayz begonnen. Jammer dat hij zeer frequent gebruik maakt van hacks.

Als je andere mods wilt proberen kan ik je Epoch of Origins aanraden. Epoch is meer gefocussed op het bouwen en looten, terwijl Origins dichter bij Vanilla blijft.
Ik weet inderdaad ook zeker dat hij in 2 of 3 episodes gebruik heeft gemaakt van hacks gezien het overtuigende bewijs, maar 'zeer frequent' zou ik het nu zeker niet willen noemen. Hij is denk ik zo onwijs geschrokken van alle kritiek dat hij het sindsdien (al een hele tijd terug) nooit meer doet. Ik vind het overigens wel erg jammer van hem dat hij het nooit gewoon eerlijk heeft toegegeven, want dat vind ik gewoon erg slap.

Ik vind zijn filmpjes verder wel zo goed en vermakelijk dat ik er ook graag naar kijk. Hij is ook gewoon erg goed zonder hacks, dus ik vermoed dat het in stand houden van verhaallijnen het gewonnen had van zn integriteit (naast het geld van Youtube).

Maar DayZ is inderdaad een erg origineel en supertof spel. Het is jammer dat lang niet iedereen er zo over denkt, voor veel mensen is het te hardcore en te frustrerend om dood te gaan en alles te verliezen. In mijn ogen is dat juist het sterke punt, ondanks dat ik ook een aantal keer erg veel frustratie heb gekend hierdoor :P

De standalone heb ik ook nog niet, maar gaat er zeker komen als er vehicles en wat content bijkomt. Nu lijikt het mij nog te karig wat er in zit en nog iets te buggy. Wel goed dat de SA weer meer back-to-basic is wat betreft survival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
tovade schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:05:
Ah op die manier. Dat wist ik niet. Ik dacht dat die gewoon extreem rare waren. Nu ja, ik zit nog maar rond episode 6 of zo. Die filmpjes zijn al meer dan een jaar oud. Ik kan me dus wel inbeelden dat er sindsdien al heel wat veranderd is. Misschien maar best idd dat die thermal scopes er uit zijn. Dat leek idd redelijk OP. :)

Ik heb me nog niet echt verdiept in wat nu echt de verschillen zijn tussen Epoch en Origins (buiten het feit dat de eerste idd meer op bouwen en PvE is gericht). Kan je die naast elkaar installeren? Ik gebruik op dit moment DayZ Commander om te verbinden met servers (Via steam lukt me niet).
Via Dayz Commander is inderdaad de beste manier en je kunt alle modvarianten naast elkaar installeren en spelen ja. Ik zou gewoon doorgaan met de vanilla-mod die je nu speelt, dat is erg tof geworden. In het begin was het voorbijgestreefd door Origins en Epoch (en nog steeds qua bouwen), maar ik moet zeggen dat de vanilla DayZ nog steeds het tofst is. Met die andere mods heb je namelijk dat mensen loot kunnen opslaan in hun base en in auto's die ze locken, en de grote groepen hierdoor onverslaanbaar zijn. Als er iemand dood is dan pikken clanmaten hem weer op en is hij in 3 min weer fullgeared. Auto's kunnen op slot, dus als lone-wolf of beginner kun je niks vinden als je in bossen rondstruint.

In gewoon DayZ kun je auto's of tenten vinden met loot van anderen, dus dat is erg tof :P
Ik heb vroeger soms uren door de bossen gestruind in mijn eentje op zoek naar tenten en auto's met goede wapens e.d.
Aan de andere kant is het in een groepje wel tof om meer end-game te hebben door de mogelijkheid van basebuilding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tovade schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:05:

Je kunt in DayZ Commander verschillende Mods installeren inderdaad (even bij versions kijken) en Epoch en Origins gewoon beide installeren gaat probleemloos.

Onze Origins server wordt primair bevolkt door Nederlanders, de meerderheid ervan friendlies die PvE spelen en een paar wanstaltige moordenaars die af en toe een lammetje slachten en zich verder primair richten op het binnenvallen van Sector B (een door AI bots bevolkt stukje zeldmoordgebied) en het knutselen van een huisje op z'n tijd. We zijn door een verhuizing (GTX for the lose :/ ) wat roaming volk kwijt geraakt en dus permanent op zoek naar nieuwe aanwas. Als je Origins dus eens proberen wilt, val rustig (alleen of als groep) eens binnen.

IP 94.23.199.42:2302
Teamspeak servertje hebben we ook draaien, kun je je eigen channel maken met je vrienden als je wilt.

Grotman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:14:
[...]
Met die andere mods heb je namelijk dat mensen loot kunnen opslaan in hun base en in auto's die ze locken, en de grote groepen hierdoor onverslaanbaar zijn. Als er iemand dood is dan pikken clanmaten hem weer op en is hij in 3 min weer fullgeared. Auto's kunnen op slot, dus als lone-wolf of beginner kun je niks vinden als je in bossen rondstruint.
In Origins kunnen voertuigen gelukkig niet op slot, dus je kunt in elk geval even gaan shoppen bij de buren als je een heli wilt hebben. En als je dingen uit hun huis wilt hebben kún je natuurlijk even voor de deur gaan liggen... O-)
Overigens is, als je wilt PVPen, het juist wel een voordeel dat groepen elkaar snel kunnen gaan halen als je er wat ommaait. Ik ging van +1100 humanity (bandit 1) naar dik -9000 (bandit 2) doordat een groepje Russen, allemaal hero level 2 en 3 maar wel Kill on Sight naar alles en iedereen) ruzie maakte met mijn buurtjes, en ik met één van die buurtjes hun toen volledig ben wezen uitmoorden. Nadat je de eerste vier dood hebt komt de heli met vier verse slachtoffers >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
Dat kunnen we misschien wel eens proberen. Een van mijn maten is wel geïnteresseerd in het looten & bouwen aspect van de andere mods.

Een paar vraagjes nog. Ik vind wel info op het net, maar vaak zijn die artikels redelijk oud en weet ik niet of ze nog correct zijn:

- blijft je karakter en gear behouden als je op een andere server aanlogt? Indien ja, ook als je karakter in de vanilla aangemaakt is en je op een origins server aanlogt?
- tenten kan je saven zodat ze er nog staan de volgende keer als je aanlogt. Gisteren merkte ik echter dat mijn tent terug leeg was (had er gelukkig maar wat prullen in gestopt). Is die dan geloot geweest of komt dat door de server die herstart is geweest (had ergens gelezen dat daardoor de inhoud van je tent kon verdwijnen)?
- de map. Daar kan je notities op maken (dubbelklik). Maar die lijken wel regelmatig terug te verdwijnen? Komt dat ook door de restart?

[ Voor 8% gewijzigd door tovade op 21-02-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tovade schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:39:
- blijft je karakter en gear behouden als je op een andere server aanlogt? Indien ja, ook als je karakter in de vanilla aangemaakt is en je op een origins server aanlogt?
Origins heeft een database per serve.r Dus op die ééne server heb je je huisjes, je character, je gear en je voertuigen. Verkas je van server begin je op nul.
- de map. Daar kan je notities op maken (dubbelklik). Maar die lijken wel regelmatig terug te verdwijnen? Komt dat ook door de restart?
Die notities zijn... ahem... goed opletten: voor iedereen zichtbaar.
Ze verdwijnen ook bij een server restart. Maar je wilt ze niet gebruiken, eigenlijk.

Tenzij je vriendjes wilt maken, of vijanden. Ik gebruikte ze in Vanilla voor het openen van de Church of Ducky (aangezien m'n ingame naam Ducky was) door helicrashes te vinden met m'n little bird, even snel de loot te pakken die ik hebben wilde, en dan wegvliegen en er een mapmarker opzetten met "Ducky is Great" of "Ducky is benevolent" of "Ducky giveth, a DMR away" en meer van dat soort onzin. De regulars een beetje opvoeden in de chat en vroeg of laat krijg je ze zover dat als je de server inkomt ze in de side chat beginnen te bidden tot Ducky in de hoop een beetje wapens, medspul of andere nuttige gear te gaan vinden. Door naar het kruisje op de map te lopen. Uiteraard alleen als ze keurig hun smeekbede beginnen met "Our Ducky who flies in Heaven" en afsluiten met "please, amen." :+

Dus als jij kruisjes op je kaart zet met "tent met DMRs hier" en de volgende dag is je tent leeg, dan weet ik wel hoe dat komt... :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
tovade schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:39:
Dat kunnen we misschien wel eens proberen. Een van mijn maten is wel geïnteresseerd in het looten & bouwen aspect van de andere mods.

Een paar vraagjes nog. Ik vind wel info op het net, maar vaak zijn die artikels redelijk oud en weet ik niet of ze nog correct zijn:

- tenten kan je saven zodat ze er nog staan de volgende keer als je aanlogt. Gisteren merkte ik echter dat mijn tent terug leeg was (had er gelukkig maar wat prullen in gestopt). Is die dan geloot geweest of komt dat door de server die herstart is geweest (had ergens gelezen dat daardoor de inhoud van je tent kon verdwijnen)?
Je hebt de centrale hive, dan hou je overal je karakter waar je inlogt met je gear e.d.
De meeste servers hebben echter een private hive, dus een aparte database. Dan staat je karakter alleen op die server. Vehicles en tentjes zijn altijd hive-bound. Ik zou dus altijd op dezelfede server proberen te spelen.
Als je een tent plaatst en je stopt er spullen in, dan blijven die er ook na een restart in liggen. Dus hij is geloot door anderen.
Als je iets voor jezelf op de map wil marken, dan doe je dat met shift+linkermuisknop. Dan zie je een markering met de afstand in beeld. Dat ziet verder niemand.

Als je dubbelklikt en een cirkel met vetgedrukte tekst plaatst, dan krijg je wat hierboven door Knettergek al verteld werd, dat kan iedereen zien. Dat moet je dus nooit doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
Haha, thanks voor de tip. :-) Geen markers zetten dus. :) Die shift-klik gebruikte ik al om waypoints te zetten. Alleen is het soms lastig om de waypoint te zien als je aan het lopen bent. Voorlopig lijkt de server waar we op spelen (per toeval gekozen) wel ok. Zit altijd zo goed als vol (70 man). Wel ervaar ik soms serieuze lag. Ik weet dat de zombies heel erg vreemd kunnen bewegen ("gvd, sta nu eens stil, mofo!"), maar (heel) soms zie ik mijn maten gewoon heen en weer laggen. Weet niet of dat aan de server ligt of eigen is aan het spel.

Ook jammer dat het spel zo slecht gebruikt maakt van de kracht van mijn GPU (R9 290X). Die draait maar aan +/- 40%. Ik kan onmogelijk alles op 'very high' settings zetten zonder dat mijn framerate de dieperik ingaat. Nu heb ik wat zitten spelen met de instellingen en kom ik aan een 40-50 fps wat op zich wel voldoende is, maar toch. Vanavond maar eens wat gaan zoeken naar mogelijke tweaks om die FPS (en kwaliteit) naar boven te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tovade schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:43:
Ook jammer dat het spel zo slecht gebruikt maakt van de kracht van mijn GPU (R9 290X). Die draait maar aan +/- 40%. Ik kan onmogelijk alles op 'very high' settings zetten zonder dat mijn framerate de dieperik ingaat. Nu heb ik wat zitten spelen met de instellingen en kom ik aan een 40-50 fps wat op zich wel voldoende is, maar toch. Vanavond maar eens wat gaan zoeken naar mogelijke tweaks om die FPS (en kwaliteit) naar boven te krijgen.
Vergeet dat maar vast. De Arma2 engine is dusdanig ruk dat je daar nooit een mooi beeld óf een hoge framerate uit gaat halen. Als je een stad inhuppelt crasht je framerate sowieso tot nagenoeg onspeelbare niveaus, ongeacht hoe hoog of laag je je details zet. Het spel is nameljik heerlijk inefficiënt gemaakt en als je je CPU belasting even bekijkt zul je zien dat er één core belast wordt. En die loopt richting de 99% zodra er ook maar iets lijkt te gaan gebeuren. Alles wat CPU kracht kost wil je dus omlaag hebben om de framerate hoger te houden. Maar daarmee maak je dus wel je graphics prut.

Oh, enne... niet alles op Low of Very Low zetten, want dan slaat het spel ineens software-rendering paden in bij sommige settings. Daar wordt het dus slechter van. Even googlen naar "Arma 2 DayZ graphics tweaks" levert uren leesplezier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die notities zijn... ahem... goed opletten: voor iedereen zichtbaar.
Ze verdwijnen ook bij een server restart. Maar je wilt ze niet gebruiken, eigenlijk.

Of je maakt er een leuk koffie moment van , dat wil zeggen liggen wachten neus pulken , nog wat dieper graven ... en dan beet pang (met sd weet niemand waar je bent)
Dan wat bier en weer neus uitgraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Origins update 1.7.8.5 is onderweg!
Origins Mod 1.7.8.5 Change Log

New Features:

Added multiple quests/missions which can be received using the PDA and completed in order to receive a reward. (More missions to be added in next patch too)
Added ability to carry and switch between two primary weapons.
Added PDA Elektronika loot to receive quests.
Added medkit box which adds 6 extra slots to inventory.
Added police vest which reduces the damage received by 35%.
Added military vest which reduces the damage received by 45%.
Added Special Forces vest which reduces the damage received by 55%.
Added kevlar plates for use in vests.
Added steel plates for use in vests.
Added ceramic plates for use in vests.
Uni-Copter reinforcement added.
Approximately 30 new enterable buildings in military bases added.
Added US HMMVW.
Added new Czech Mi-171Sh helicopter.
Added RHIB with M2 machinegun.
Ability to kill zombies by running them over by car.

Bug Fixes:

Female bandit skin issues with different colour left arm issue resolved.
Stretching/weird line issues with female ghillie suits resolved. (To be monitored until next patch).
Ability to walk through gym wall in schools issue resolved.
Shoes visible from bottom when walking in elector nests issue resolved.
Ability to walk through gym wall in schools on Sector B issue resolved.
Invisible walls in Sven, Sector B etc… hotel on ground issue resolved.
Various stretching and weird lines appearing on zombies issue resolved. (To be monitored until next patch).
Issue with Level 3 houses, wall/door between house and garage disappearing issue resolved.
Obstructive convoy wrecks in Kryvozhopol moved to the side for easier passing through.
Issues with vehicles not being able to exit the stronghold resolved. (To be monitored until next patch).
Falling out through windows in Level 2 electro nest issue resolved.
Out of place train track segment in forest near Biysk (061, 082) removed.
Items disappearing from house/fortress inventory issue resolved.
Not able to run around boxes in stronghold issue resolved.
Breaking legs when exiting from excavator operator position.
Zombies not being able to walk in to some buildings issues resolved.
Sabina laboratory bots falling through walls/floor issue resolved.
Sabina laboratory bots spinning on one spot issue resolved.
Sabina laboratory not able to shoot trough certain doors issue resolved.
Watch tower blinking black issue resolved.
Falling through on 2nd floor of red factory issue resolved.
Yellow house in Postojna sunk in ground issue resolved.
Ability to walk through walls in Martin Church issue resolved.
Flying tires in Grushnoe port removed.
Shading issues with large Sabina and Martin church resolved.
Flying container in Molotovsk port issue resolved.
Sunken car and fences around houses opened in Martin.
More holes made in Byelov church fence.
More holes made in Byelov fire station fence.
Floating school in Martin issue resolved.
Shed in Kameni lowered a little bit.
Misplaced road reflectors near trees around Helfenburk castle removed.
Traffic sign lodged in fence in Ekaterinburg fixed.
Duplicate trees in Kameni removed.
Tents in Dalnogorsk sunk in ground issue resolved.
Missing pillars on Vladimir bridge issue resolved.
Zombies walking in trough floor of big shop in Sabina, Sevastopol, Sector B etc… issue resolved.
Zombies walking through floor of big ‘Zakupak’ shopping centre in Sabina, Krasnoznamen’sk, Branibor issue resolved.
Ability to walk through side of ‘Zakupak’ shopping centre in Krasnoznamen’sk issue resolved.
Missing texture issue on top of Novistrana bridge towers issue resolved.
Shadow issue with tower in Vladimir resolved.
Falling through floor behind curtains in Sabina parliament issue resolved.
Flying bush near Bijsk issue resolved.
Misplaced chair behind Vladimir pub issue resolved.
Zombies walking through the floor of many buildings issue resolved.
3rd person camera passing through ceiling on second floor of Vladimir tower issue resolved.
Male Police officer stronghold skin stretching fingers issues in far LODs issue resolved.
Extra holes made in Shtangrad Church fence.
Flying furniture in police stations issue resolved.
Ability to roll in to walls of Southern Branibor and Vladimir hospital issue resolved.
More holes in fences made in Komarovo.
Water tunnels under Sabina lab misalignment issues resolved.
More holes in East Sabina fences.
Sunken house near Sevastopol resolved.
Ability to glitch in to walls of Sevastopol hospital issue resolved.
Bots shooting trough Sector B walls issue resolved.
Sector B towers roadway problem/breaking legs/cannot enter etc... resolved.
Female bandit skin strange texture on blue skirt issue resolved.

Improvements:

Sea and waves sound volume lowered by 70% (will be monitored and adjusted further in future patches).
Zombies and loot appearing INSTANTLY when entering a tow/city.
Server performance improved.
Loot of Sabina lab doctors refreshed.
Number of wrecks on highway between Bilgrad Na Moru, Krasnoznamen’sk, Mitrovice and Branibor reduced.
Unicopter inventory increased to 100 items, 10 weapons and 3 backpacks.
Sound added when consuming pain killers.
Sound added when using morphine.
Sound added when using Epinephrine.
Sound added when using blood bag.
US/UN base on Novistrana expanded, new tents with loot added.
Praga copter speed increased to 160km/h.
Zombies can now enter fortress ground floor.
Uni-Copter speed increased to 160 knots.
Ability to climb on to roof of square blocks of flats in Sabina, Branibor etc...
Green houses in Kameni replaced with red enterable houses.
Fire geometry re-made in ‘Zakupak’ nearSabina train station.
Walking surface sounds added to various buildings, wood, tiles etc...
Zombies can now walk through yellow houses in Byelov.

Backpack inventory size increases:

Czech Backpack size increased to24 slots, 6 weapons slots.
ALICE Pack size increased to 24 slots, 6 weapons slots.
Elephant Bag (Blue) size increased to 20 slots, 4 weapons slots.
Elephant Bag (Black) size increased to 20 slots, 4 weapons slots.
Bear Bag size increased to 20 slots, 4 weapons slots.
Girls Bag (Dora) size increased to 16 slots, 3 weapons slots.
School Bag (Owl) size increased to 16 slots, 3 weapons slots.
Assault Pack (ACU) size increased to 16 slots, 3 weapons slots.
Patrol Pack (coyote) size increased to 16 slots, 3 weapons slots.
Bad boy bag size increased to 16 slots, 3 weapons slots.

Avtomat Kalahnikov family damage increased by 10% to make it equal to M16, M4 etc… This includes the following weapons:

AK 74
AK 74 GL
AK 74 GL Kobra
AKS 74
AKS 74 Kobra
AKS 74 PSO
AKS 74 U
AKS 74 UN Kobra
AK 107 Kobra
AK 107 GL Kobra
AK 107 GL PSO
AKS 74 PSO
AKS 74 NSPU
Vanavond die kogelvrije vesten maar eens proberen in het Lab in Sabina dan...
Origins server du jour: 94.23.199.42:2302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathsniper
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-03 01:10
ik dacht ik ga nog eens opnieuw day z spelen nu heb ik het volgende probleem mijn mic doet het niet ingame niemand kan mij horen in steam staat alles goed ingesteld, heb geen problemen met ts,skype,mumbe,ventrilo ik heb al een paar dingen geprobeerd zo staat mijn mic default in windows maar tog wilt het maar niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het is blijkbaar mogelijk dat het uitgeschakeld is op een server, vraag me niet waarom. Al op verschillende servers geprobeerd?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathsniper
het is op die server niet uitgeschakeld want andere praten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

VON slider wel naar rechts staan dan?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathsniper
die staat helemaal naar rechts ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
houd je wel je capslock ingedrukt als je praat? en zit je in het juiste channel? (Directcom) ?

[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 04-03-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Origins updates komen nu wel snel binnen, lekker want het gaat zo steeds beter qua bugs.
Gisteren twee keer het Lab in Sabina geveegd, één keer met een ervaren teammate die halverwege een vastloper had (handig, midden in een vuurgevecht) dus daar werden de billetjes nogal geknepen van; wel snel safe en simpel wat guards omgesproeid met mijn nieuwe favoriete short-range wapen, de M249. Tweede pass was de ervaren teammate, dit keer met non-béta drivers voor z'n graka, begonnen met een bepaald-niet-ervaren teammate, die zich afvroeg of die man met die witte jas gevaarlijk zou kunnen zij*knal*... ja dus.

Komende update worden de helis ook verfbaar... /me heeft alvast een lading roze spuitbussen verzameld, om de andere teams allemaal van roze helis te gaan voorzien zodra de patch komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Woah toch zo'n vette avond gehad op Overwatch met een maat van me. Weet niet meer precies hoe en wat maar we respawnden met onze wapens aan de rand van elektro waar we het laatst waren, toen zagen we voorbij balota een heli aan de kust staan met een bandit erin. Legit reden dus om de heli te claimen, kill 1 voor mij.
Vervolgens met de heli een paar custom bases afgegaan (server had er 7 ofzo) en uiteindelijk volledig gegeared. Toen zijn we opnieuw al die bases afgegaan waar mijn buddy in de bosrand ging liggen voor overwatch en ik naar binnen ging. Zo hebben we bij een outpost een ontzettend vet firefight gehad met 3 gasten. 2 waren er al, mijn buddy had er een gekilled, de andere bleef erg lang in een container campen, en ik zat ondertussen op nauwelijks 10 meter van hem vandaan, wist dat zelf alleen niet. Op een gegeven moment komt er een random gast op een quad, die gekilled. Toen vond ik dat die andere dude (waarvan we wisten dat hij er nog was) wel erg lang weg was. Ik ben toen met mn M4A1 CCO SD wat zombies gaan killen en hij vond dat geluid wel interessant. Plan gelukt, ik wist hem naar buiten te lokken en heb hem vervolgens helemaal vol met lood gepompt.
Hieraan voorafgaand overigens een ontzettend lang firefight gehad bij de NE Airfield waar onze heli toen we wouden landen kapot werd geschoten door een sniper, we overleefden de crash, gingen het vliegveld op en hebben toen een half uur met een sniper zitten hannessen waarvan we niet wisten waar hij zat. Uiteindelijk wist mijn buddy hem nog te pakken.
Nog wat bases op deze manier gedaan en toen naar de laatste outpost van de avond gegaan. Hier werd mijn buddy echter gekilled en toen ik revenge wou nemen had de bandit eieren voor zijn geld gekozen (uitgelogd). Al met al leverde dit ons toch wel redelijk wat kills op. Ik had er 3, 2 bandits en een survivor, en mijn buddy 7 kills waarvan 4 bandits. Toen mijn buddy dood was toch ook maar uitgelogd, ik zal hem morgen wel weer oppikken.

Toch moet ik zeggen dat ik het jammer vindt waar de standalone nu heengaat. Het is zo'n zeeeee van kleinigheden geworden, en waar ik bang voor ben is ook werkelijkheid geworden. De standalone (die ik zo'n 20 uur heb gespeeld nu) heeft gewoon niet dat typische DayZ gevoel, wat ik in die 5 uur overwatch net wel heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
TacticalRooster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:04:
Toch moet ik zeggen dat ik het jammer vindt waar de standalone nu heengaat. Het is zo'n zeeeee van kleinigheden geworden, en waar ik bang voor ben is ook werkelijkheid geworden. De standalone (die ik zo'n 20 uur heb gespeeld nu) heeft gewoon niet dat typische DayZ gevoel, wat ik in die 5 uur overwatch net wel heb gehad.
Wat niet is kan nog komen! Maar ik ben het inderdaad met je eens SA heeft een enorm lange weg te gaan om te tippen aan de mod. Het richt zich meer op het ''technische survival'' aspect en niet zoveel op de oorspronkelijke Dayz atmosfeer. Ik ben ook na een paar dagen SA spelen weer terug gegaan naar de Mod (epoch) die ik op dit moment vele malen vermakelijker vind. Heb mijn base midden in cherno gebouwd bovenop het hoogste industrial building en ben nu al bekent als the bandit of cherno :) Freshspawns opgepast dus. 8)

Gisteravond even langsgegaan bij een clanbase van onze rivalen die helemaal in het noorden zit . Daar een uur lang een standoff gehad met 3 gasten die in hun base bleven schuilen. Uiteindelijk me teammate gevraagd om met de huey weg te vliegen zodat ze zouden denken dat we weg waren. En ja hoor geen minuut later rende 3 man naar hun chopper. Even wachten totdat de rotors zijn opgestart en met een m107 1 schot vanaf 800meter Bam op de rotor. Toen me snel ut de voeten gemaakt en in side chat een paar smiley's neergezet. Snel naar cherno en ik was nog niet bovenop me base of ik hoorde een huey vlakbij vliegen. het was dezelfde clan die wraak wou. Me clanmate schoot zijn DMR leeg op de rotors en ik leegde mij m107, resultaat was dat de huey neerstorte bovenop mij camo suv :'(.

Dit soort dingen maak ik alleen maar mee in de mod, de spanning de levenslust en de tactische mogelijkheden. SA heeft inderdaad nog een hele lange weg te gaan. Zeker voor een semi stuurloos schip dat zoals Dean zo mooi zei ''fundamentally flawed'' is 8)7.

[ Voor 35% gewijzigd door Livecrew011 op 06-03-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathsniper
probleem met headset is al opgelost blijkbaar moest ik bij steam het geluid nog hoger zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Woah ben toch zo lekker bezig weer in Overwatch, was net ff alleen online, hoor een ural aankomen met zoals ik zie een bandit erin. Ik zat net een compound te looten en lig bovenop zo'n kleine emplacement. Die gast in de ural stapt uit en ik ga van mijn lig- naar een stapositie. Met mijn nieuwe ACR huppelepup SD schiet ik hem helemaal vol op het moment dat er echt epische desync plaatsvindt. Gelukkig wel de kill gekregen want na 3 seconden schuift zijn ural de halve compound door en ineens ligt er een lijk op de plek waar hij net stond ;p. Vanavond na het werken weer eens verdergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Origins missies zijn behoorlijk uitgebreid. We hebben de afgelopen week en weekend eens een paar van die dingen zitten proberen, maar ik heb al behoorlijk wat actie gehad. Van het moment waarop je vol trots een dorpje ontdoet van military bots en vervolgens en effing airdrop met 6 man op je hoofd krijgt (én zombies die door de muren komen, wegens Arma2...) en dat moment waarop je een non-PVP speler mee hebt die jou gaat "helpen" met z'n CZ550 en vier van de vijf bandit bots bij hem in het bos spawnen, waardoor je ineens helemaal alleen bent.
Ik leer wel schieten zo, zeg. Ik dacht het al redelijk te kunnen maar als je noodgedwongen te voet met een AKM met één clip vier bots om moet leggen, die allemaal scoped wapens bij hebben, dan wordt het leven echt een stuk spannender. Tegen spelers duik ik altijd gewoon in een boom met m'n ghillie, tegen bots heb ik al meer dan ééns in een gebouw gezeten, peaken en dan snel door het raam één of twee schoten richting het hoofd afgeven, en dan duiken voor de kogelstorm.
Extra spannend wordt het nu de regulars allemaal PDAs hebben en dus allemaal tegelijk missies krijgen. Het is toch al meer dan ééns voorgekomen dat ik in een boompje zit te kijken waar de bots zitten en waar het doel moet zijn, om dan ineens in de boom náást me beweging te zien, van een kerel met een geweer die zit te kijken of hij bots kan vinden. Die had best z'n broek vol zitten toen hij die bijl in z'n nek kreeg.

De vier bots met scopes tegen mijn AKM ging trouwens helemaal de mist in... voor de bots >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Wat vind iedereen hier van de DHQL epoch server trouwens? Als jullie die kennen dan :P

Ik zit zelf bij die clan maar ik ben geen epoch fan (ik zit bij het tactische ace/acre gedeelte)
Maar ik ben erg benieuwd wat tweakers hier van vinden.

Grootste PVE server die op dayzcommander te vinden is nu!
(pvp is ook in de maak ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Piekartz87 op 03-04-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DayZ Origins is verrekt. De devs hebben of zélf een hosting partij gestart of een alliantie met een nieuwe partij op dat gebied (details onduidelijk) en de andere hosts zijn of "spontaan en onaangekondigd failliet" of van de hive geschopt "vanwege slechte prestaties". Zonder waarschuwing naar (betalende) klanten.

De grootste host, GTX, zegt ondertussen dat de devs puur om het geld hun eigen hostco gestart zijn en dat de devs GTX erbij naaien. GTX belooft ook met chatlogs op de proppen te komen die dat allemaal bewijzen.

En als je speler was ben je gewoon alles kwijt, want alle bestaande servers zijn offline, en tenzij je bij de nieuwe host een server afneemt én de database van je oude server naar je nieuwe over zet (wat komend van GTX wel kan, maar die andere host zou spontaan niet meer bestaan...) is gewoon alles pleite.

Dus. Kun je ook Epoch hebben zonder traders, trade zones en rondzwervende AI bots, maar met missies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij niet, traders zijn gewoon een deel van Epoch. Je kan ook er voor kiezen om niet naar de traders te gaan, maar dan zijn de rest van de spelers wel in het voordeel. Roaming AI en missies is per server verschillend.

@Piekartz87, ik kan de DHQL pve server niet vinden, dus kan er ook weinig van zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door NoFearCreations op 03-04-2014 10:28 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Op mijn server ben ik achter een glitch gekomen waardoor spelers hun backpack (met inhoud) kunnen duplicaten :( Volgens mij weten niet veel mensen het en 1 die ik betrapte heb ik gewaarschuwd (hij had ondertussen al 120 Briefcases 8)7 ). Wat mensen doe in allemaal stuff in hun backpack. Dan naast een tent of auto G+ESC tegelijk indrukken dan trekken ze de internet stekker eruit en na 8 seconden doe ze hun backpack in de auto/tent. Ze wachten dan tot er no message recieved staat en gaan terug naar de lobby. Daar de internet stekker er weer in en vervolgens weer inloggen/ Voila nu zit de backpack op hun rug en ook in de tent.

Is dit fixable? Heb ook even op epochmod gezocht maar kon er niks over vinden. Ik kan namelijk niet elke keer als ik zie speler x is losing connection gaan kijken of hij aan het dupen is. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Livecrew011 op 03-04-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
http://www.dhqlax.com/
http://www.gametracker.com/server_info/87.73.98.203:2335/

We hebben soms evenementen op die server icm het tactische gedeelte van de clan. Een klein gedeelte wordt dan pvp. Er zijn dan mooie rewards te verdienen ook.
Als spelers niet mee willen doen dan worden die ook met rust gelaten.
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht