[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 408317

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:27

Damian

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16

chiIIed

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

spartacusNLD

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 18:39

FriezNL

Afbeeldingslocatie: https://www.cdkeynl.nl/wp-content/uploads/dayz-xbox-one-800x500-4.jpg
The post-soviet country of Chernarus is struck by an unknown virus, turning the majority population into frenzied infected. Fighting over resources has bred a hostile mentality among survivors, driving what’s left of humanity to collapse. You are one of the few immune to the virus - how far will you go to survive?

DayZ is an unforgiving, authentic, open world sandbox online game where each one of 60 players on a server follows a single goal - to survive as long as they can, by all means necessary.

DayZ

DayZ is een Zombie Survival game gebaseerd op de gelijknamige Arma II mod. Het speelt zich af in Polen, in een post-communistisch gebied die compleet verlaten is na de zombie-apocalyps op een handjevol survivors en hordes zombies na. Het doel van DayZ is overleven in dit apocalyptisch gebied. Naast zombies zijn er ook bandits die maar al te graag je kostbare loot overnemen door een kogel door je hoofd te jagen. Wanneer het je lukt om zowel de bandits als zombies te ontwijken moet je nog voedsel en water zien te vinden: ziektes, uitdroging, verhongering ... zijn nooit ver in DayZ. Het is survival of the fittest op z'n best!

Features

• Er zijn geen tutorials gegeven ingame, ervaring zal je dus via trial-and-error moeten opdoen.
  • Elke beslissing telt. Wanneer je doodgaat verlies je alles. Er zijn geen savegames. Je zult telkens opnieuw moeten beginnen vanaf nul.
  • Chernarus is 230 vierkante kilometer groot, je vind er bossen, dorpjes, steden, vliegvelden en verlaten militaire basissen ...
  • Beheer je loot met een intuïtief inventory-systeem, craft je eigen post-apocalyptische werktuigen, personaliseer je wapens met de juiste attachements en kleed je hoe jij je wil!

Beschikbaarheid

Dayz is op dit moment beschikbaar voor de volgende platformen:
  • Playstation 4
  • Xbox One
  • Steam

Livonia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyowJJtJmF5oIfC7lvdx5fX9/full.jpg
Op dit moment is er een uitbreiding beschikbaar voor DayZ, genaamd Livonia. Deze DLC voegt een nieuwe map toe aan de game.
Livonia is the brand-new DLC map for DayZ, allowing players to experience the hardcore survival hit in a whole new environment. Up to 60 players on a server will be tasked with a single goal: survive this new unfamiliar land for as long as possible, by any means necessary.
Deze map is iets kleiner dan Chernarus, 163 km2 in plaats van 230 km2, dus er is een grotere kans spelers tegen te komen, die dan weer wel of niet vriendelijk zijn ;) Livonia heeft verder iets temperamentvoller weer, waardoor je daar ook weer extra rekening mee moet houden. Je zult vaker moeten schuilen voor regenbuien, die kort maar hevig kunnen zijn. Verder is er als het goed is meer wildlife te vinden op deze kaart wat jagen een goede optie voor de voorziening van voedsel maakt. Livonia bevat verder beren, wat nog wel eens een verrassing kan zijn. De kaart bevat verder wat unieke wapens, gebouwen e.d. die in Chernarus niet te vinden zijn.

Handige links

Reageren in dit topic, en elkaar ontmoeten

• Het plaatsen van belevingen en in-game ervaringen is een van de leukste dingen, zowel om zelf te schrijven, als om te lezen. Maar probeer het afspreken met elkaar zoveel mogelijk via DM of teamspeak te doen.
  • Probeer de posts in deze thread ontopic te houden. Dus over het spel, en/of je in-game ervaringen en minder over het afspreken in-game.

[ Voor 92% gewijzigd door Damian op 22-01-2020 20:36 ]

Topicstarter
De TS kan nog uitgebreid worden, als je wil meehelpen mag je me gerust contacteren!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Misschien in de TS een lijst met items en wat ze doen?

• JoSchaap

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
Early Access pre-Alpha Disclaimer
Om gejammer over bugs e/d te voorkomen even de disclaimer die je geaccepteerd hebt toen je het spel kocht:
DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. "We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”
DayZ standalone, usefull links

video about character movement and start loadout usage:
YouTube: DAYZ - Inventory and Movement

Chernarus+ map:
http://i.imgur.com/v684x4e.jpg

Basic information about the items and their usage + Tips/Tricks
http://www.reddit.com/r/d...s/1t23cw/dayz_tip_thread/

information and info video about the hunger and thirst system:
info: http://www.reddit.com/r/d...model_just_misunderstood/
video: YouTube: DayZ Standalone - Hunger & Thirst Mechanics!

Medical information and treatments of wounds/illness and other usefull stuff:
https://docs.google.com/d...vhSM67KKcK14OA/edit?pli=1

Information about the most recent character whipe and hacking issues:
http://forums.dayzgame.co...tch-2-and-character-wipe/

[ Voor 24% gewijzigd door JoSchaap op 19-12-2013 15:29 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Topicstarter
dudee schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:09:
Misschien in de TS een lijst met items en wat ze doen?
Dat gaat een erg lange lijst worden die constant moet worden geüpdatet ;)

• dudee
Hoeft niet elk wapen etc maar dingen als ductape, hoe craft ik bandages etc.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ik denk dat daar wel een wiki voor komt bovendien staat in de linkjes die ik net post ook een berg met info, vooral het medical documentje is erg intressant :)

*edit* eerste hit op goegel:

http://dayz.gamepedia.com/DayZ_Standalone_Wiki

[ Voor 20% gewijzigd door JoSchaap op 19-12-2013 15:22 ]

Topicstarter
Zo, TS wat aangepast met JoSchaap's linkjes :)

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:26
ik weet niet hoe het met de wapens zit in de standalone hoor. Ik heb de mod nooit gespeeld maar als ik filmpjes van frankie op youtube kijk zie ik dat er in schuren, brandweerstations, boerderijen, warenhuizen, vliegvelden etc altijd wel iets van wapens liggen.

Maar ik kan ze in de standalone niet vinden hoor. Heb electro gehad, cherno, de brandweerkazernes, balota vliegveld en militair kamp, 4 hertenjaagtorentjes en sta nu zelfs in een kasteel. Niks nada noppes.

Heb wel magazijnen, munitiekisten, shitload kogels, scopes, stocks, silencers en bipods gezien maar nergens de wapens zelf. En iedere persoon die ik tegenkwam had die ook niet.

Nou is mijn fire axe een one hit wapen op zombies dus dat is prima, maar zou toch wel een wapen willen hebben :+

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Loot spawnt alleen op server-restart en re-spawnt niet!

aangezien iedereen gewhiped is vanochtend/vannacht, zullen alle steden inmiddels wel leeg-geloot zijn inderdaad.

Ik vind dit wel een mooie toevoeging, je bent nu echt van stad naar stad aan het lopen op zoek naar een straat waar nog niet alle voordeuren van woningen openstaan.

en als je normaal loopt (niet sprinten dus) kun je nog best wat afstand afleggen voor je drinken nodig hebt :)

[ Voor 45% gewijzigd door JoSchaap op 19-12-2013 15:36 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
YES, de standalone!

Gisteravond na lang twijfelen toch maar aangeschaft en gelijk paar uur gespeeld, ik verwachtte helemaal niets, maar wat een spel, nu al.

Het heeft precies wat de originele mod zo sterk maakte, weer diezelfde spanning, dezelfde paranoia en constante druk om de juiste supplies te vinden. De environment en zombies zijn weer essentiële onderdelen van de game in plaats van alleen hinderlijke afleiding tijdens PvP.

De originele gameplay blijft toch het leukste, Origins, Epoch etc. missen die 'alles of niets' spanning en het zelf moeten maken van je 'endgame'.

Heerlijk, dit kan alleen maar beter worden!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lopen de zombies nu ook beter en zijn ze niet meer wallbangend en niet meer te raken? :P Zo ja, dan ga ik eens kijken of dit aan te schaffen is :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• A.W.E.S.O.M.-0
Outerspace schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:37:
Lopen de zombies nu ook beter en zijn ze niet meer wallbangend en niet meer te raken? :P Zo ja, dan ga ik eens kijken of dit aan te schaffen is :P
Nou, de zombies lopen overal dwars door heen soms en zijn verdomd lastig kwijt te raken zonder geweld. Maar eenmaal een axe of een assault rifle en het probleem is direct opgelost. :)

• Skybullet
JoSchaap schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:35:
Loot spawnt alleen op server-restart en re-spawnt niet!

aangezien iedereen gewhiped is vanochtend/vannacht, zullen alle steden inmiddels wel leeg-geloot zijn inderdaad.

Ik vind dit wel een mooie toevoeging, je bent nu echt van stad naar stad aan het lopen op zoek naar een straat waar nog niet alle voordeuren van woningen openstaan.

en als je normaal loopt (niet sprinten dus) kun je nog best wat afstand afleggen voor je drinken nodig hebt :)
godamme dat is balen.. Ben inderdaad al de wildernis ingetrokken. Heb genoeg blikken tonijn en baked beans om afrika te voeden dus dat is goed. En in zon beetje elk klein dorpje staat wel een waterkraan dus omkomen van de dorst is moeilijk.

Alleen nu bedenken welke plekken ik kan bezoeken die nog niet leeggeplunderd zijn :P

zombies lopen idd dwars door deuren, hekjes, poorten en muren. Maar een axe is 1 hit genoeg

[ Voor 5% gewijzigd door Skybullet op 19-12-2013 15:39 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
Skybullet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:38:
[...]

godamme dat is balen.. Ben inderdaad al de wildernis ingetrokken. Heb genoeg blikken tonijn en baked beans om afrika te voeden dus dat is goed. En in zon beetje elk klein dorpje staat wel een waterkraan dus omkomen van de dorst is moeilijk.

Alleen nu bedenken welke plekken ik kan bezoeken die nog niet leeggeplunderd zijn :P
Pak de nieuwe military base rechts schuin onder Vybor, ligt vaak nog meer dan voldoende! ;)

Anoniem: 170423

Wanneer gaat deze in de Beta komen?

• dudee
Wanneer de alpha gestopt is.

Topicstarter
Lees de verse TS eens ;)
Het team achter DayZ rekent ongeveer een jaar om naar een beta te gaan.
Natuurlijk is dit niet precies, dit is een schatting die hoogstwaarschijnlijk verkeerd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 408317 op 19-12-2013 15:46 ]

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
een leuk fotoverhaal gemaakt met de standalone vind je hier:

http://imgur.com/a/iwSsY

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-04 17:37
Ik heb helaas nog geen ervaring met de standalone, maar hoe vinden jullie de gameplay tegenover de Mod? Heeft de standalone potentie om net zo groot te worden als de mod?

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Vanavond alleen en morgen vrij :) dus ik ga het vanavond proberen. Ik lees wel op veel plekken dat de servers allemaal compleet vol zitten en dat de meeste donker (nacht) zijn. Wat is jullie ervaring hiermee??

Controleer de controleurs

• chiIIed
Mr.Jingles schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:12:
Ik heb helaas nog geen ervaring met de standalone, maar hoe vinden jullie de gameplay tegenover de Mod? Heeft de standalone potentie om net zo groot te worden als de mod?
Qua BASE game is het precies het zelfde maar dan uitgebreider. Wat de mod zo uniek maakt is dat er weer mods op komen.

Maar zodra hier mods voor uitkomen lijkt me dat het net zo groot wordt.

De klok van de servers is gesynced met de huidige tijd. Dus als het hier avond/donker is, is het op de servers ook avond/donker. Laat het nou net zijn dat de meeste mensen overdag werken..

[ Voor 15% gewijzigd door chiIIed op 19-12-2013 16:18 ]

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 20:56
Mr.Jingles schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:12:
De standalone wordt groter dan de mod, hier ben ik van overtuigd. De developers kunnen gewoon veel meer in een eigen game dan dat ze met mods konden. Als ze hun huidige plan volgen (vehicles, base building, etc.) blaast dit spel alle mods omver in 6 maanden tijd.

En het is het beste als er een jaar of wat (of nooit) geen mods komen voor de SA, want dat fragmenteert het spel alleen maar. Als ze het goed genoeg opzetten zijn er geen mods nodig.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Modding zal ook zeker bij de SA een groot punt worden.
Dit is vanaf dag 1 al beaamt toen ontwikkelling aan de SA begon :)

Maar ik verwacht dit niet voor de game in 'BETA' of 'RC' staat is :)
Voorlopig in elk geval nog niet :)

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:05

Roshnak

PSN: Roshgill

Iemand zin om vanavond samen te survivalen? Steam ID is Girugamesh31

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Roshnak ik ga je vanavond toevoegen! Ik moet de standalone echter nog wel even downloaden als ik zo thuis kom!

Controleer de controleurs

• Roshnak

Roshnak

Is goed, ik ga alvast wat gear zoeken, zodat jij ook alvast wat hebt.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Ik heb de DgB Gameserver en teamspeak info aan de TS toegevoegd :)

Zo kunnen we het hier een beetje overzichtelijk houden

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:34:
ik weet niet hoe het met de wapens zit in de standalone hoor. Ik heb de mod nooit gespeeld maar als ik filmpjes van frankie op youtube kijk zie ik dat er in schuren, brandweerstations, boerderijen, warenhuizen, vliegvelden etc altijd wel iets van wapens liggen.
Ik zie helemaal geen standalone filmpjes van Frankie nog?

Oh wacht, je bedoelt de oude filmpjes van de mod? Ja, daar werkt de lootspawning anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 19-12-2013 17:39 ]

• Roshnak

Roshnak

Wat is het wachtwoord van het Dayz kanaal van de TS server van DgB?

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Roshnak schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:54:
Wat is het wachtwoord van het Dayz kanaal van de TS server van DgB?
Als goed is zijn er gewoon friendly channels zonder wachtwoorden ;)

De channels met wachtwoorden zijn vaak van de verschillende clans die op de DGB teamspeak zitten.

• Roshnak

Roshnak

Ja ik zag het net :) Is al gelukt, Thx anyway

• zsiebe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-05 19:48
Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is over de vooruitgang die er in deze game geboekt is? De standalone zou al maanden geleden uitkomen. Nu is er eindelijk een alpha versie uit, waarvan geschat wordt dat de beta nog een jaar duurt. Komt deze game uberhaupt ooit af? Ook vind ik het raar dat er bugs in de game zaten die ook al in de beginstadia in de mod aanwezig waren. Sinds de nieuwe patch ervaar ik ook gamecrashes met character wipes. Ik begrijp dat deze game nog volop in ontwikkeling is, maar het tempo ligt wel extreem laag.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
zsiebe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:42:
Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is over de vooruitgang die er in deze game geboekt is? De standalone zou al maanden geleden uitkomen. Nu is er eindelijk een alpha versie uit, waarvan geschat wordt dat de beta nog een jaar duurt. Komt deze game uberhaupt ooit af? Ook vind ik het raar dat er bugs in de game zaten die ook al in de beginstadia in de mod aanwezig waren. Sinds de nieuwe patch ervaar ik ook gamecrashes met character wipes. Ik begrijp dat deze game nog volop in ontwikkeling is, maar het tempo ligt wel extreem laag.
Ben het wel met je eens, maar de warnings waren duidelijk. Ik heb 'm dan ook nog niet aangeschaft, want zoals je kon lezen zit het nog vol met bugs, placeholdergeluiden en ontbrekende functionaliteit.

Ik vermoed dat al het werk in de techniek en architectuur is gaan zitten en nog niet in de content en optimalisatie/bugfixing. Dat is ook de juiste volgorde om dit soort zaken te doen. Maar ik snap dat je ondertussen wat meer had verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotman op 19-12-2013 18:49 ]

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26

beuker19

Killerbeuker is so OP

3 patches in 2 dagen 8)7

Dat is net zoveel als BF4 in 6 weken.
Weet niet wat je verwacht maar dit is natuurlijk geen productie waar 60/70 miljoen € voor uitgetrokken word.
Kijk en we weten allemaal niet wat er nog toegevoegd word in het aankomende jaar maar persoonlijk denk ik heel veel en als dat allemaal werkt word het beta.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59

kronolith

[EDIT]

Vanmiddag ook de standalone gekocht en meteen even uitgeprobeerd natuurlijk!

Vind het een behoorlijke verandering ten opzichte van de mod, de nadruk is meer komen te liggen op het verzamelen van loot dan het ontwijken van de Zed's. Ik ben zojuist in een speelsessie van 2 uur maar 1 Zed tegengekomen. Ik heb overigens ook eigenlijk totaal geen loot gevonden (ja, een stuk of 10 van die stomme helmen...), ben dus dood gegaan van de honger... Morgen nog maar eens proberen! :)

• dudee
Drop je troep niet op de grond!! Ik speel nu met Roshnak en zijn net wat kogels en een kompas kwijt geraakt :(

Topicstarter
Aan DayZ werkt er geen supergroot team zoals andere grote games (zoals BF4, CoD, ...). Dat is ook de reden waarom het tempo zo laag lijkt. Maar voor zo'n klein team hebben die mensen toch echt wel al veel vooruitgang geboekt met DayZ. Het voordeel is nu wel dat de basis er is (het inventory-systeem, de MMO-architectuur, ...) en nu kunnen er allerlei features worden toegevoegd.

Tuurlijk kampt de ALPHA nog altijd met bugs, dat die er in de mod ook waren wil niets zeggen. Maar de hoeveelheid bugs valt echt nog wel mee hoor zeker voor een alpha. Ik heb persoonlijk nog geen enkele gamecrash gehad in de 21 uur dat ik al gespeeld heb. In BF4 mag ik al blij zijn als ik een uur heb kunnen spelen zonder crash (met BF4 was de alpha trouwens véél bugier dan DayZ).

Er werd vanaf het begin af aan ook vermeld dat DayZ een traject ging volgen zoals Minecraft, daar duurde het ook een tijd voordat de game uit de alpha uit beta was. Dat het in een alpha of beta is wil niet zeggen dat je geen plezier kunt maken, kijk naar Kerbal Space Program (ook nog altijd in beta). Sowieso hebben ze ook gezegd dat gamecrashes, grote bugs en character wipes VAAK zullen tegenkomen. Eigenlijk moet je nu betalen om bij het Q&A-team te horen :+ (maar je kiest er tenslotte zelf voor).

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 22:09

Paniohitus

Paniohitus

Is het nog wel mogelijk net zoals in de mod om van server te switchen? Ik ging net naar andere server en ben alles kwijt. Geen probleem opzich, maar dacht misschien dat het te maken kon hebben dat je dan op dezelfde server moet blijven spelen.... is dat zo?

BF1: Don-Panio

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Alles wordt op de hive opgeslagen. Elke server is dus gelijk. Allicht heb je op een privatehive server gespeeld?

• dudee
Er is een wipe geweest daarom was je alles kwijt.

Topicstarter
JoSchaap schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:15:
Alles wordt op de hive opgeslagen. Elke server is dus gelijk. Allicht heb je op een privatehive server gespeeld?
Private hives zijn momenteel onmogelijk. Je kunt wel een servertje opstarten (in de client zitten er ook enkele serverfiles) maar het is onmogelijk om daarop te spelen.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Thelaughingman heeft al een full blown private met starting gear rien :)

Alleen zijn ze uit de serverlijst gehaald inmiddels

• Skybullet
damn wat een spel. gewacht tot het donker was om mijn trek te beginnen van dak van een kasteel naar een militaire basis. Ben al een uur in real life aan het wandelen door bossen met een uitgeprinte kaart op mijn bureau ernaast. Brengt me terug naar mijn legerdagen, nachtelijke verplaatsingen. love it !!

nu hopen dat ik ergens een wapen ga vinden want zag net wat zaklampjes in de verte. ( sukkels haha )

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 22:09

Paniohitus

Paniohitus

Spel blijft spannend. Wel gek dat ik telkens geluiden hoor van opengaande blikjes, drinken en zombies terwijl er niemand in de buurt is. Je schikt je telkens het apezuur.
Net van Kamenka, via Pavlovo naar Zelenogorsk gelopen. Iets voor Zelenogorsk was een klein legerbasisje dat vol lag met wapens en ammo. Zag onderweg ook iemand liggen die schijnbaar dood was met veel gear.

Heb nu een M14 (dacht ik), 100 kogels, coole masker, backpack uiteraard. Voor 1 vs1 voel ik me nu iets veiliger alleen vraag ik me nu af wat te doen. Tenten zijn er nog niet volgens mij...

BF1: Don-Panio

• Skybullet
ik ben al een paar tentenkampen tegengekomen hoor

pff wat is er al veel leeg zeg haha, dacht ga even shoppen in Stary Sobor, Er was geen huis waarvan de deuren niet open stonden, enige bewoners 3 zombols die mijn fire axe hebben geproefd. nu op weg naar Vybor, hopelijk is die militaire basis ten zuiden daarvan nog wel dicht :P

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:57

thechib12

aka ChiB

Vandaag even gespeeld. Vind het wel vloeiender lopen dan de mod en de characters zien er ook beter uit. Het handen omhoog-systeem vind ik prachtig en ik heb zojuist iemand in de rug onder schot gehouden, zijn handen omhoog laten doen en vervolgens hem op wapens heb gesnuffeld. Hij mocht verder gaan. Kreeg nog complimentjes voor mijn speelstijl :D

Wat me opvalt is dat de hunger heel snel gaat. Ik doe dit met een vriend en we waren beide starving. De loot was allemaal weg en we hadden 1 blik. die hebben we gedeeld maar onze magen waren niet verzadigd. Als je nog hunger hebt stijgt die hunger erg snel en ben je nog geen meter verder.

Dus voor de teamplayer, net zo lang eten tot je hunger volledig weg en niet eten tot het iets minder is, dit gaat namelijk erg snel weer naar "starving"

Morgen dit maar weer verder spelen. Misschien dat ik Rust ook nog wil proberen, blijft een dure maand, dat december!

Edit1:

Iemand het al geprobeerd op crossfire/nvidia dual gpu?

[ Voor 3% gewijzigd door thechib12 op 19-12-2013 22:05 ]

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Ik speel met 2x amd kaarten. Werkt prima

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 22:46
Hmm ik wil DayZ SA graag kopen, ik hoop echt dat ze de loot respawns fixen.

Speel DayZ mod nu ongeveer 2 weken, maar erger me dood aan de zombies :P

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Skybullet
Mijn eerste echte game ooit in dayz is voorbij ;(

Vanmiddag electro, cherno gehad, balota airfield.. met wat eten en drinken de bossen in gegaan naar het kasteel boven cherno. Nog steeds geen geluk met vuurwapens. Toen net rond half 9 spel weer opgestart zodat het donker was. Vanaf het kasteel richting stary sobor gegaan voor voedsel, toen de military base onder vybor.

Had inmiddels echt alles. tactical vest helm etc, complete legerkleding, grote rugzak met 5x baked beans 6 x soda's, 3x tinned tuna. compas, kaart, m4a1 met alles erop behalve munitie :+ . Dacht ik ga naar het grote vliegveld linksboven in de map in de hoop voor wat kogels, of een ander wapen.

Eerste gebouw dat ik inloop, vind wat vitaminepotjes en legerkisten, loop de trap op in een andere kamer. Zie een speler met echt alles erop en eraan, maar hij lijkt vast te zitten tussen de stapelbedden. Ik type of het gaat, hij draait zich om en kijkt me aan. ik had vrije handen, geen wapen vast. ik type dat ik er weer vandoor ga en loop de kamer uit.

bam bam bam unconscious

ik scheld nog een beetje in de chat dat het een mongool is, en dat ik al de hele tijd achter hem stond. Dat als ik hem dood wilde dat dat al lang gebeurd was.

reactie:

" should have killed me then bro " :X :( :( :( :(

daar gaat dan 4 uur speeltijd

[ Voor 9% gewijzigd door Skybullet op 19-12-2013 22:59 ]

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 22:58
dudee schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:48:
Drop je troep niet op de grond!! Ik speel nu met Roshnak en zijn net wat kogels en een kompas kwijt geraakt :(
Wacht 30/40 seconden en het ligt er gewoon. Had op het begin ook zo iets van shit, weg kogels, medic bag etc..

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Zat toenstraks in een server die op z'n bek ging terwijl in in een vrij lege legerbasis liep @ Balota, na de restart afgeladen met loot :9
Vanalles verzameld natuurlijk... even later uitgelogd op een beschutte plaats onder een trap. Log ik later weer in loop ik de tower in waar iemand op het dak leek te zitten en ben weer zoef gegaan en uitgelogd om wat te eten te maken. Log ik weer in op een andere server, hoor zombies (in de tower??) en ben dood...
Game vervloekt en rage quit :P andere server en spawn "naakt" en nergens wat te vinden na een half uurtje gerend te hebben.
Volgende server sta ik opeens weer in de toren met m'n volledige gear... 8)7

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Net lekker kunnen spelen. Ik moet zeggen dat het nu al best goed werkt. Samen met iemand anders de nieuwe dorpen om Cherno heen bezocht. Al meer zombies gezien dan vorige keer.

Met een axe zijn de zombies niet echt een probleem meer, 2 hits en ze zijn dood. Verder per ongeluk 1 gast gekilled waar we achteraf achterkwamen dat hij had gereageerd op ons in text chat ipv VOIP. En nog beschoten door twee anderen maar wel kunnen overleven. Al met al een leuke avond.

De nieuwe dorpjes om Cherno heen zijn wel een leuke toevoeging, veel supermarkten en scholen en ook nog een ziekenhuis te vinden. En nog niet iedereen weet ervan dus ze zijn redelijk veilig.

Nu met een redelijke loadout een beetje richting het noorden uitgelogd:
met een zonnebril onder het gasmasker :/
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fOtHyFR.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Preau op 19-12-2013 23:19 ]

• Skybullet
voor mij zijn de zombies 1 hit met een axe hoor ?

• Preau
  • Niet online
Skybullet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:22:
voor mij zijn de zombies 1 hit met een axe hoor ?
Volgens mij ligt het eraan waar je ze raakt, in het hoofd is in ieder geval 1 hit maar ik heb er ook een aantal moeten 2 hitten.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 22:46
Toch DayZ maar gekocht, kon niet wachten. Alleen draait het spel op 28FPS hier en alles is erg blurry.

3d rendering al op 1920x1200 gezet (mijn monitor resolutie). Beetje lopen spelen met de video settings, maar alles voelt een beetje sloom aan.

Ik voldoe toch wel aan de minimale specs lijkt me:

i7 870 @ 2.9ghz
GTX 660
8GB RAM

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 21:27
Baiko schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:41:
Toch DayZ maar gekocht, kon niet wachten. Alleen draait het spel op 28FPS hier en alles is erg blurry.

3d rendering al op 1920x1200 gezet (mijn monitor resolutie). Beetje lopen spelen met de video settings, maar alles voelt een beetje sloom aan.

Ik voldoe toch wel aan de minimale specs lijkt me:

i7 870 @ 2.9ghz
GTX 660
8GB RAM
Blurryness zal te maken hebben met je settings.
Verder zou ik proberen om je cpu iets over te clocken, dat zal wel helpen aangezien ook deze engine behoorlijk cpu based is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Skybullet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:57:

reactie:

" should have killed me then bro " :X :( :( :( :(
Groot gelijk.

Mensen die denken dat iedereen nu super loveydovey is 8)7
De mentaliteit is echt niet anders hoor dan in de arma2 mod. Alleen omdat je nu niet zo snel een gun hebt doen de mensen beetje friendly. Zodra je het noorden intrekt kan je verwachten dat de meeste een gun hebben en dan is het gewoon KOS. Teamen doe je maar met mensen die je viavia kent en anders moet je hier maar aan wennen :>
Zo wat een ramp :9 . Had zelf een 30 dagen oud manneke in de arma2 mod. Ging dood omdat ik over een steen liep |:( .

[ Voor 61% gewijzigd door chiIIed op 20-12-2013 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Netjes, wel jammer gister avond waren wij eindelijk bijelkaar, hup naar het militairy camp boven kamenka daar waren 2 m16's volgens mij maar ja.. 1 mag. Dus ik drop 4 kogels voor hem zodat hij ze in zijn kamer kon doen. Kogels weg dus dat lukte niet. Was er ineens een kerel dus die neerknallen want we hadden echt eten en drinken nodig was zijn body ineens weg en ging ik 5min later dood omdat ik geen eten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
de DayZ reddit is nu wel weer leuk om te volgen met dit soort verhaaltjes:
http://www.reddit.com/r/d..._whomever_stole_my_pants/

:D

PSA m.b.t. handcuffs en disconnecten:
https://twitter.com/rocket2guns/status/413706210567680000

[ Voor 23% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
Ik heb wat problemen met mijn muis movement.

Links en rechts beweging is gewoon fine, maar naar boven en beneden is heel apart. beweeg ik langzaam van boven naar beneden en wederzijds dan is er geen probleem, maar als ik héél snel of zelfs met snelle snelheid met mijn muis beweeg dan slaat hij een stuk over lijkt wel en is direct naar boven gewezen.

Hoe fix it dit?

verder merk ik een verschil qua draai snelheid wanneer ik loop, stil sta, of ren.

[ Voor 10% gewijzigd door Basxt op 20-12-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Eergisteren was ik wat teleurgesteld, ik had meer verwacht van het spel. Teveel bugs, dezelfde problemen als met de mods en genoeg reden om een heel relaas te schrijven over alle fouten en problemen in het spel. Maar het is Alpha en twee patches verder gisteren maar een tweede kans gegeven.

Spawnen in Cherno leek een slecht idee aangezien elke deur wel open stond en geen zombie meer in de verste verte te bekennen was. Het was overduidelijk dat velen mij al voor gegaan waren...
Het idee achter "hongerig en dorstig" spawnen kan ik ineens enorm waarderen, je begint wanhopig te zoeken naar eten en drinken, zelfs met een rotte kiwi ben je al blij.

En ondanks het feit dat het leek dat Cherno al compleet leeg geroofd was, als je echt goed zoekt vindt je nog genoeg. Dat maakt het spelletje ineens een stuk leuker, het gevoel van scavenging en echt proberen te overleven heb ik in ieder geval al veel meer dan in de mod.

Vervolgens naar het Noorden getrokken, achter de horde andere spelers aan welke hetzelfde idee hadden als mij. Elk dorpje welke ik tegen kwam was al leeg getrokken en ontdaan van zombies. Je flesje drinken vullen bij een pomp, spaarzaam met je sardientjes om gaan, ik kan het wel waarderen. Het moet allemaal nog uitgebalanceerd worden en er zijn nog genoeg punten waar ik mijn vraagtekens bij zet. Maar de manier waarop ze proberen het "overlevingsgevoel" neer te zetten kan ik waarderen.

Ik heb mijn character in ieder geval zo goed mogelijk proberen te verzorgen, maar toch ben je ziek geworden. Een nieuwe uitdaging is er voor vanavond: medicijnen vinden rondom Vybor :) of misschien wachten tot zaterdag, dan kan ik eindelijk het spel eens met daglicht spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Basxt schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:15:
Ik heb wat problemen met mijn muis movement.

Links en rechts beweging is gewoon fine, maar naar boven en beneden is heel apart. beweeg ik langzaam van boven naar beneden en wederzijds dan is er geen probleem, maar als ik héél snel of zelfs met snelle snelheid met mijn muis beweeg dan slaat hij een stuk over lijkt wel en is direct naar boven gewezen.

Hoe fix it dit?

verder merk ik een verschil qua draai snelheid wanneer ik loop, stil sta, of ren.
Er is al veel ophef geweest over de zogenoemde Mouse-lag. We speelden gisteren eerst de DayZ Epoch mod en vervolgens de standalone... :F ik hoop dat ze het snel oplossen, hier kun je zelf weinig aan doen. Maar het is Alpha, er zullen nog veel dingen voorbij komen welke niet goed werken, en ook veel zal gefixed worden (laten we er gewoon vanuit gaan)

Gisteren een aantal regenbuien onderweg meegemaakt, het zag er super uit alleen je kon precies zien wanneer er een bui aan kwam: het beeld bevroor compleet voor 1 á 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
ik zet mijn wolken op very high setting en brightness op max. Anders is het voor mij snachts gitzwart en niet te spelen. Met deze instellingen zo is het net alsof je buiten bent met wat maanlicht. Je moet nog steeds heel goed zoeken om loot te vinden, maar je loopt iig niet te hele tijd tegen muren of bomen aan haha :P

En idd de enige tijden die ik kan spelen is het al donker, heb het dus maar zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:44

tha_crazy

Mafketel

En volg.

hopelijk van t weekend ff overdag wat kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Updatetopic van rocket met wat vragen en antwoorden:
http://forums.dayzgame.co...coming-features-for-dayz/
quote: Rocket2Guns
More Zombies
Target delivery: Ongoing

We absolutely plan to have more zombies. To cope with the current total dynamic entity count of over 10000 we have had to make a great deal of optimizations. If loot is completely removed, we can easily run 4000 zombies in our debug builds. In the new year we will be optimizing the way we handle dynamic objects (such as loot) a great deal more which should give us significant savings - but the change was considered too risky to be done prior to alpha launch. If we had problems, we would have delayed the project further by months.

Multithreaded Server
Target delivery: Early 2014 & Ongoing

To assist with increasing player and zombie numbers, we will be parallelizing the server architecture. Currently RV does offload some extra threads off to other cores, but this is for rendering and file handling - neither of which are issues for the dedicated server which uses no rendering and has a greatly reduced file footprint. This should provide some very, very dramatic improvement in performance where additional cores are available. Note, however, that this will increase the complexity of hosting DayZ - it may mean that we see a greater dispersion in the capacities of DayZ servers.

Respawning Zombies & Loot
Target Delivery: Early 2014

Currently to have the server check if something needs respawning can cause an issue with performance. We did not want to go with a "scripted" solution for respawning, and it is expensive on server performance. Player spawning on the coast is conducted by the engine, and we are going to employ a similar process for managing zombie and loot spawn (possibly parallelized). This is a high priority task and zombie respawn at least is very close to being implemented.

Server Management Options
Target Delivery: Ongoing

Additional options for those hosting servers will be rolled out as soon as we can. We want to encourage a "hardcore" mode that will operate on a separate database, featuring things like first person only, no hide body, etc... In addition, we also want to provide passworded servers that will operate on their own shard of the database. This shard could be grouped, so that a group of passworded servers could operate on their own database. Eventually, we would like to see these different communities on their own db running their own variations of DayZ to meet specific communities needs.

Animals & Hunting

The AI for animals is based on the new AI for zombies (some will notice the old local ambient animals making zombie noises and acting aggressively!). We have a cutdown version of this we will be using for hosting animals, including those from ArmA2 as well as new animals such as a deer. We already have the meat models made, and we have the basics of cooking. So this functionality is quite close. It does have an impact on the server, and at the moment we could only run about 300 animals per server without seriously impacting performance (until we have started additional server optimization).

Additional Anti-hack and Security
Target Delivery: Late 2013

We are working on additional anti-hack to supplement the implementation of VAC. We have been working closely with Valve for VAC as well as our other anti-hack partner. Details of this will be released shortly. The most important thing to remember is that anti-hack is really the secondary defense - the primary defense should be good architecture. We have already identified (and fixed) several key vulnerabilities in the three days since launch. There are more we know about and I am sure more we don't. The purpose of this early phase of alpha is to identify and fix those. As our architecture now relies on the server controlling and adjudicating everything, we can close off locally controlled functions and back doors - which is what we have been doing.

Cooking & Gathering Resources

This is a system that was not completed prior to the alpha launch so is half-done. Additional work will be done and pushed when we can. This will include gas cookers (already ingame) and the creation of fireplaces. We will be allowing players to gather resources from the world, such as firewood, stones, etc... This will then be utilized by the existing crafting system.
wanneer ik dit soort plaatjes zie wil ik ook overdags kunnen spelen :P

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/685969538435769978/A49CB1DA5F4FCC4744C930D9A619336567D96E68/

[ Voor 114% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

JoSchaap schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:00:
Updatetopic van rocket met wat vragen en antwoorden:
http://forums.dayzgame.co...coming-features-for-dayz/

[...]

wanneer ik dit soort plaatjes zie wil ik ook overdags kunnen spelen :P

[afbeelding]
Ik en een maat van me hebben gisteren een random server gevonden waar het dag was. Dus even goed rondkijken, ze zijn er.
JoSchaap schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:03:
Servers met daglicht als ik speel zijn AUS servers. prima daglicht. wel een ping van 450 ipv 9 :)

changelog van de patch van vandaag:

[...]
Hadden een prima ping zover ik kon merken.

[ Voor 20% gewijzigd door BioHazard op 20-12-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Servers met daglicht als ik speel zijn AUS servers. prima daglicht. wel een ping van 450 ipv 9 :)

changelog van de patch van vandaag:
quote: Rocket2Guns
Status:

Pushed to experimental branch

New:

Config: added anim hooks for zombie feeding(should allow for zombie to deal damage to unconscious players)
Config: greeting with 2 handed weapon now possible without disarming
UI: Inspect option in the inventory screen (shows item in 3D, draft system only)
Engine: Servers with incompatible version marked in the server browser
Engine: The „Player uses modified data“ message is removed from CHAT
Design: you can craft splint and fix broken limbs with it
Design: players who disconnect when unconscious will die
Design: players who disconnect when restrained will die
New weapon: Magnum .357 Revolver + ammo

Fixed:

Config: removed a small delay before the animation for un-shouldering a weapon starts playing when changing weapons (kneel and prone)
Config: fix a minor issue with one handed items not being correctly placed in right hand for a surrender transition
Config: m4 bolt and magazine animation improved
Config: adjusted collision shape for armed player(should fix occasional issues going up stairs)
Config: fixed an issue where unshouldering/shouldering weapon while moving forward caused the player to stop
Animations: Sprint updated (Unarmed) - Unarmed sprint faster now
Animations: Mosin Nagant Reload - Hand doesn't clip into scope when opening and closing bolt after each shot, weapon more stable now
UI: Early Access warning dialogue
Engine: Fix of players being able to talk globally when dead through Direct Chat
Design: damage is transferred from closed can to open one
Design: licking a battery now displays the battery's state properly
Design: wooden sticks model fits inventory slots better now
Crash: Occurs when pushing details twice on MP server browser
Engine: Updated rain texture with refraction
Design: Player blood and health not regenerating naturally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Droomstart gemaakt alvast voor als ik zondag vrij ben :).

spawn in balota, basisspullen als een rugzak en een tactisch vest gehaald en met wat geluk een m4a1 met 2 volle magazijnen bij de militaire basis. Balota dorpje zelf was compleet leeggehaald, nergens eten of drinken te vinden.

klein beetje paniek, want honger was rood, ( drinken kun je niet aan doodgaan want overal zijn fonteinen :P )

wilde eigenlijk noord gaan omdat ik bang was dat elke kustplaats wel leeggeroofd zou zijn. maar zou binnen korte tijd bewusteloos vallen net nu ik alle gear had behalve voedsel :X

links gegaan naar Komarovo, shitload aan zombies. heb er zeker 20-30 gehad. Goed nieuws dus want was nog niemand geweest, vond twee dode beginpoppetjes met geen gear, dus dat verklaarde een hoop met al die zombies. ( wel best simpel om zombies te doden met een axe, stapje naar achter en AXE to the face )

Alle huizen nog dicht , heerlijk !!. Twee volle canteens, 3 soda, 3x sardines, 2x cereal, 1x rijst. 1x baked beans, en de tonijn heb ik meteen op haha.

beetje naar de bosrand gelopen en toen spel afgesloten. klaar voor zondag _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Skybullet op 20-12-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Hoe kan ik mijn vriend bloed geven? Ik heb een volle blood bag, weet alleen niet hoe ik blood kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ivkit erop dan kun je m in je hand houden en toedienen.
Zoals dat ook in de first post/topicstart gelinkte medical guide is te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Ik heb nooit de mod gespeeld dus ben nog best nieuw. Maar net als vanochtend heb ik wat gespeeld. En ik verlaat het spel. Ga maybe vanavond of anders in het weekend er mee verder. Ik weet dat als ik dan weer join ik op dezelfde plek ben met de loot en gear die ik had toen ik stopte.

Maar in de tussentijd, dat ik dus niet online ben, spel niet aan staat. Waar is mijn karakter dan ? Is die onzichtbaar en wordt gewoon mijn locatie onthouden door de server. Of ligt/staat/zit mijn poppetje daar nu bewegingsloos op de plek waar ik gestopt ben en kan iedereen hem zien en vermoorden/bestelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 26-03 07:53
Je character wordt weggeschreven naar een hoofdserver, hierbij slaat de server precies op waar je character op dat moment stond en welke items je bij je had. Hij is dus uitgelogd op de server en niet achtergebleven zodat iedereen hier misbruik van kan maken. Je kunt overigens op iedere willekeurige server weer inloggen en dan kun je verder spelen waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Skybullet schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:36:
Ik heb nooit de mod gespeeld dus ben nog best nieuw. Maar net als vanochtend heb ik wat gespeeld. En ik verlaat het spel. Ga maybe vanavond of anders in het weekend er mee verder. Ik weet dat als ik dan weer join ik op dezelfde plek ben met de loot en gear die ik had toen ik stopte.

Maar in de tussentijd, dat ik dus niet online ben, spel niet aan staat. Waar is mijn karakter dan ? Is die onzichtbaar en wordt gewoon mijn locatie onthouden door de server. Of ligt/staat/zit mijn poppetje daar nu bewegingsloos op de plek waar ik gestopt ben en kan iedereen hem zien en vermoorden/bestelen ?
Je character verdwijnt gewoon, de characters worden in een centrale database bijgehouden. Op alle servers heb je ook dezelfde spullen en locatie.

Je character verdwijnt dus en komt weer terug als je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
haha oke top bedankt ! ik voor niks dus mezelf verstopt in de bossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 26-03 07:53
Dat is toch niet voor niks geweest. Het is veel veiliger om weer in te loggen in een neutraal gebied dan midden in de stad. In de stad heb je veel meer kans om bandits of zombies tegen te komen zodra je spawnd. Het is zelfs slim iedere keer de bossen in te vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Skybullet schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:45:
haha oke top bedankt ! ik voor niks dus mezelf verstopt in de bossen :D
Het is sowieso wel handig om een beetje verdekt uit te loggen, zodat er niet iemand toevallig voor je neus staat als je inlogt. Ik zou niet midden in een straat van Elektro uitloggen bijvoorbeeld.

Zelf log ik meestal bij een bosrand liggend in een bosje uit. Dan is de kans dat iemand je ziet spawnen nihil.

Twee keer ninja binnen 5 minuten, goed bezig

[ Voor 5% gewijzigd door Preau op 20-12-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Hoelang duurt dat bewusteloos zijn eigenlijk? Ik heb nu best dikke gear en wil deze niet verliezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
Ik zie dat sommigen sneller de nieuwe updates hebben als ik.. Hoe forceer je updates op steam?

EDIT: Zo dus: Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5SJ5n/28b771d6ea.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Marsjee op 20-12-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
bijna goed ;)

onder het tabje 'BETA's' kun je kiezen om mee te doen aan de 'Experimental Branch' daar worden de updates altijd het eerst op uitgerold om te testen. enige nadeel is wel dat er vaak maar weinig servers in experimental beschikbaar zijn.
Roshnak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:14:
Hoelang duurt dat bewusteloos zijn eigenlijk? Ik heb nu best dikke gear en wil deze niet verliezen :(
dat hangt af van de reden en hoe erg het is. kan tussen de 5 min tot een half uur duren.
en vanaf de volgende versie (nu op experimental) ga je ook dood als je het spel verlaat terwijl je unconcious of gehandboeid bent

[ Voor 46% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
*kanweg

[ Voor 97% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2013 14:33 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Die kan je zelf niet aanzetten hoor. Ik draai nu de 11860 update, alleen zijn nog geen servers van :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Dus als ik nu leave ga ik niet dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
persoonlijk respawn ik meestal gewoon als ik unc ga (ben erg ongeduldig), met wat geluk kan ik dan teruglopen naar mn lijk. met wat pech begint het avontuur weer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Tja, vanaf de kust naar NWA lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
dan zou ik het idd ff uitzitten en hopen dat niemand je ziet staan/liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Indeed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Voor diegene die blurry zien nadat je beschoten bent. Ik zelf had bloed bij gevuld met Saline, zag kleur maar was erg blurry.

Als je hetzelfde probleem hebt, ga dan naar je video options en dan een van de vier klikken en dan er weer uit. Werkt dit niet zet dan je postprocessing uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Lekker dan, ben ik uit de server gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ws een restart, mocht je nu alsnog dood zijn dan heb je in elk geval wel verse loot overal liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Krijg een melding dat ik een bad version heb... xD

EDIT: Na Dayz af te sluiten kreeg ik een update.

[ Voor 34% gewijzigd door Roshnak op 20-12-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
dan is de update die ik net noemde (changelog hierboven) nu ook uitgerold naar stable :)
nu dus niet meer disconnecten als je unc bent ;)

[ Voor 36% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Net weer ingelogd, ben nog unc. Dus ik wacht nog ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
Ben ik de enige die problemen heeft met het lopen en bewegen?

Ik zie duidelijk een verschil qua draaisnelheid als ik stilsta/loop/ren.
En ik heb een heel vervelende bug dat als ik te snel omhoog of omlaag beweeg met mn muis, mijn crosshair overspringt als het waren.. Hij skipt gewoon en gaat direct omhoog of omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Is het normaal dat ik een voting scherm kreeg toen ik op de DgB server wou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Oke.. nieuwe update is onspeelbaar voor mij.

Situatie:

Loop van electro naar cherno, op de helft wordt ik opeens terug geteleporteerd en kan me niet meer bewegen... Spel afsluiten en opnieuw opstarten brengt me helaas weer na de plek waar ik heen ben geteleport. We praten dan echt over kilometers... niet meters... zeer hinderlijk, 3 keer gebeurd in half uurtje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

WTF is er aan de hand met die servers, sinds die update krijg ik aldoor de melding dat ik geen message receive ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak

Roshnak

Toch blij dat ik een respawn heb gedaan, gelijk een M4 met ongeveer 100 kogels, gasmasker, tactical vest en wat drinken, nu nog wat te eten scoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 10:22
De afgelopen paar dagen heb ik een aantal keer gespeeld, ik heb nog geen eerdere ervaring met DayZ of uberhaupt soortgelijke survival games.

Van wat ik nu heb gezien is dat de loot, en dan met name drinken, erg rare is. Na een aantal uur spelen heb ik in totaal 1 flesje water gevonden en twee keer een watertap (waarvan de een niet werkte..). Verder draait het spel bij mij goed, regelmatig last van servers die down zijn. Over het algemeen vind ik het een goed speelbare alpha, ik ben erg benieuwd naar de komende updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 20:18
Is het spel eigenlijk een beetje interessant als je alleen bent?
Pagina: 1 2 ... 55 Laatste