[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Roshnak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:23:
Toch blij dat ik een respawn heb gedaan, gelijk een M4 met ongeveer 100 kogels, gasmasker, tactical vest en wat drinken, nu nog wat te eten scoren :D
Ben al genoeg bodys tegengekomen met hele goede gear maar geen eten. Of dooie mensen met blikvoer en geen manier om de blikken open te maken.

Ik zorg dat ik eerst ruim voldoende voedsel heb voor ik ook maar locaties van wapens ga opzoeken. Hunger gaat behoorlijk snel, en jagen kan nog niet dus je zult echt een tas vol voer moeten hebben wil je richting het noorden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
eXtreaL schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:43:
De afgelopen paar dagen heb ik een aantal keer gespeeld, ik heb nog geen eerdere ervaring met DayZ of uberhaupt soortgelijke survival games.

Van wat ik nu heb gezien is dat de loot, en dan met name drinken, erg rare is. Na een aantal uur spelen heb ik in totaal 1 flesje water gevonden en twee keer een watertap (waarvan de een niet werkte..). Verder draait het spel bij mij goed, regelmatig last van servers die down zijn. Over het algemeen vind ik het een goed speelbare alpha, ik ben erg benieuwd naar de komende updates!
Er staat in vrijwel elk dorpje een waterpomp waar je jezelf gratis vol kan drinken. Drinken is geen probleem in dit spel. Eten is lastiger want je kunt een tas vol blikvoer hebben maar zonder blikopener ga je alsog verhongeren :+

locaties waterpompen:

http://dayzdb.com/map#2.071.099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:09

kronolith

[EDIT]

Zojuist bijna de hele middag gespeeld, nu maar even rusten haha. Het is weer net zo episch en verslavend als de mod!

Ik was gisteren al naar Novy Sobor gelopen, vandaag richting Stary Sobor gegaan. Alle huizen waren nog dicht, het leek dus wel pakjesavond voor mij! Vervolgens dus met een rugzak vol eten en drinken via Kabanino naar NW Airfield. Daar lag helaas niet heel veel meer, wel kwam ik daar 2 medespelers tegen. Een liet ik lopen, de andere zwaaide wel heel agressief met zijn axe in mijn richting, die lag dus al snel met een luchtgaatje extra op de grond! Wonder boven wonder had hij ook nog eens een blikopener op zak, ik was helemaal gelukkig dus! _/-\o_

Uiteindelijk daar vertrokken met een M4 + 4 volle magazijnen, helm, gasmasker en een gevulde rugzak! Heb nu al weer zin in morgen :9

EDIT: Kwam trouwens ook een defibrilator tegen. Kun je hiermee de doden weer tot leven wekken? :+

[ Voor 11% gewijzigd door kronolith op 20-12-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Net 5min gespeeld, heb nu sidearm met holster en 1 mag en een m4 met 2 mags, drinken is nog beetje moeilijk te vinden.

En wou van server switchen en ineens is mijn hele char weg?! :(

[ Voor 22% gewijzigd door dudee op 20-12-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:18
Wat achter me ligt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hDtUSN8.jpg

Wat voor me ligt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w8MXdpq.jpg

Ben ook ziek. Maar wat die melding my wounds look cleaner betekent..

Heb zojuist op dat airfield ook mijn eerste mag gevonden voor het pistooltje. Kan ik eindelijk die 240 kogels afschieten die in zon ammobox zitten :P

Edit: Heb nu 2 waterbottles en 1 canteen daarnaast nog een hele backpack vol met eten/drinken etc. Denk dat ik maar is het noorden ga verkennen.

[ Voor 16% gewijzigd door chiIIed op 20-12-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
dudee schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:49:
Net 5min gespeeld, heb nu sidearm met holster en 1 mag en een m4 met 2 mags, drinken is nog beetje moeilijk te vinden.

En wou van server switchen en ineens is mijn hele char weg?! :(
zie een paar post hierboven, heb een link gepost naar map met alle waterkranen. Echt waar je kunt niet doodgaan van de dorst anders doe je iets fout haha. Loop naar een put, drink tot je een melding krijgt dat je vol zit en dan kun je een hele tijd vooruit, en als je ergens heen wil, plan dan een route langs verschillende waterputten.

ik ben zo van cherno naar het grote vliegveld helemaal noordwest gegaan zonder ook maar 1 x te drinken uit een flesje of blikje, puur waterputten

check map: http://dayzdb.com/map#2.071.099

[ Voor 9% gewijzigd door Skybullet op 20-12-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
Zijn er mensen die samen spelen? Lijkt me wel lachen. Heb de game net gekocht.

Had ook Arma2 + MOD maar vrienden van me vonden er weinig aan, ik aan de andere kant vond het juist een hele leuke game met de juiste spanning :)

[ Voor 48% gewijzigd door ramon1984 op 20-12-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Ik heb hem ook net gekocht, lijkt me een leuk spel. Echter kan ik niet overweg met de muis bewegingen. Is het normaal dat er een ENORME lag op zit, dat de view nog even doorschiet nadat ik mijn muis stop, en dat het lijkt alsof de view op rails zit (als ik links/rechts beweging maak lijkt het altijd exact in een rechte lijn te gaan, ik krijg hem niet bijv 10 pixels omhoog geschoven. Totdat ik de muis teveel omhoog schuif en dan vliegt hij ineens omhoog dat ik bijna naar de lucht zit te kijken).

Dit kan niet normaal zijn, hier kan ik gewoon niet mee spelen :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
Mijn god wat een spel!
Loop je door een mooi groen heideveld met op de achtergrond een stadje... ik loop er naar toe en meteen twee zombies achter me aan... In de stad (na heel wat rennen) vind ik een honkbalknuppel en denk ik wel eventjes met die half dode af te kunnen rekenen... nou uhmmm... nee dus... De enige die dood ging was ik ;-)

Tweede poging: ik val van een verhoging in een verlaten schuur en kan niet meer lopen (alleen nog maar kruipen). En ja hoor, wie komt daar om het hoekje kijken? Zombie nummer 3!

Nog nooit zo veel avonturen beleeft in een half uurtje als in dit spel.

Heeft iemand tips hoe je zonder schietijzers zombies te lijf kunt gaan? (of moet ik gewoon vluchten?)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Met een bijl is het oneshot kill denk ik maar het beste is gewoon rennen, of je moet al veel bandages en bloed willen verspillen.

Net vrienden gmaakt met een leuke Duitser en hebben samen wat in Elektro geloot. Ook geadd op steam.

Ik plan inderdaad mijn routes nu langs de pumps. Net op 3 servers elektro verkent en heleboel med sups maar 0 backpacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:49:
Ik heb hem ook net gekocht, lijkt me een leuk spel. Echter kan ik niet overweg met de muis bewegingen. Is het normaal dat er een ENORME lag op zit, dat de view nog even doorschiet nadat ik mijn muis stop, en dat het lijkt alsof de view op rails zit (als ik links/rechts beweging maak lijkt het altijd exact in een rechte lijn te gaan, ik krijg hem niet bijv 10 pixels omhoog geschoven. Totdat ik de muis teveel omhoog schuif en dan vliegt hij ineens omhoog dat ik bijna naar de lucht zit te kijken).

Ze zijn het aan het fixen, maar het is inderdaad geen doen op het moment. Ik ervaar hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 00:52
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:49:

Same here man. Ik heb geen idee hoe ik het kan fixen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inmiddels lijkt het iets beter te gaan (kan gewenning zijn :X ), heb de Logitech software uitgezet en de muis naar de laagste snelheid geschakeld, zo is er mee te spelen (in ieder geval: rondlopen, schieten gaat hem niet worden denk ik).

Echter nog werkelijk niks tegengekomen, alleen lege huisjes en een rotte sinaasappel. Heeft het zin om van server te switchen in de hoop dat die server wel nog "vol" is?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ja! Vooral opzoek naar de lege servers en dan kijken als de deuren dicht zijn als dat zo is is het meestal niet geloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:13:
Inmiddels lijkt het iets beter te gaan (kan gewenning zijn :X ), heb de Logitech software uitgezet en de muis naar de laagste snelheid geschakeld, zo is er mee te spelen (in ieder geval: rondlopen, schieten gaat hem niet worden denk ik).

Echter nog werkelijk niks tegengekomen, alleen lege huisjes en een rotte sinaasappel. Heeft het zin om van server te switchen in de hoop dat die server wel nog "vol" is?
Welke muis heb je? Ik heb ook een logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
G500.

Nou ja, een bijl gevonden en een helm. Andere speler zien lopen op een afstandje en kwijt geraakt. Dak op gegaan om hem te zoeken en pardoes er vanaf gelopen omdat de besturing zo ruk is - dood...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 20:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Basxt schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:29:
[...]

Welke muis heb je? Ik heb ook een logitech!
Ik heb een Roccat Kone XTD en eigenlijk nergens last van, ik kan de character bewegen in elke richting die ik wil.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De pointer / "crosshair" blijft ook niet in het midden van het scherm maar springt een beetje rond (vooral zichtbaar bij omhoog / omlaag bewegen), en dat doet me denken dat het zo hoort, want dat zou wel extreem vaag zijn als dat een bug was :?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dat hoort zo ;) Je bent misschien uitgedroogd, of honger. Je hebt iedergeval iets waardoor dat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:47:
De pointer / "crosshair" blijft ook niet in het midden van het scherm maar springt een beetje rond (vooral zichtbaar bij omhoog / omlaag bewegen), en dat doet me denken dat het zo hoort, want dat zou wel extreem vaag zijn als dat een bug was :?
Dit beetje bewegen is normaal en zit ook in Stock ArmA 1/2/3, komt doordat je loopt of veel draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat ik bedoel is dat de crosshair niet de muis volgt maar soms even blijft 'hangen'. Als ik van recht omhoog naar recht omlaag 'scroll' dan gaatie in stapjes, alsof er lag in het scherm zit ofzo. Kan best dat het hoort (dit is niet echt een probleem maar viel wel op), maar door honger of dorst? Het was echt 2 seconden nadat ik begon, begin je al meteen met honger dan?

En in Arma 3 heb ik het nooit gemerkt (rest niet gespeeld).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:56:
Wat ik bedoel is dat de crosshair niet de muis volgt maar soms even blijft 'hangen'. Als ik van recht omhoog naar recht omlaag 'scroll' dan gaatie in stapjes, alsof er lag in het scherm zit ofzo. Kan best dat het hoort (dit is niet echt een probleem maar viel wel op), maar door honger of dorst? Het was echt 2 seconden nadat ik begon, begin je al meteen met honger dan?

En in Arma 3 heb ik het nooit gemerkt (rest niet gespeeld).
Ik weet wat je bedoeld. ik ben er vrijwel zeker van dat het een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
NickThissen schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:13:

Je moet even de instellingen van de muis INGAME veanderen.. Smoothing en al die troep moet uit.
Hier nog wat andere tips, die ook bij de mod versie werken.

In de config file: ( Staat in je documenten )
GPU_MaxFramesAhead=1;
GPU_DetectedFramesAhead=1;
MouseSmoothing=0;

Verder ingame het volgende uitzetten:
PostProces Quality
Vsync
Rotation Blur
Bloom

Op steam bij de opstart parameters:
: -cpucount=4 -exThreads=7. ( Van uitgaand dat je een quadcore hebt)

[ Voor 60% gewijzigd door Marsjee op 21-12-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Net paar servers zitten hoppen, nu pistol met zo'n 50 ammo en 1 mag.
Een canteen en flesje voor water in te doen. Alleen wel kut dat ik ziek ben, kan nergens charcoal tablets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

Topicstarter
dudee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:58:
Net paar servers zitten hoppen, nu pistol met zo'n 50 ammo en 1 mag.
Foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Zojuist ontwikkelingshulp gedaan in Berezino; voedingspakketten uitgedeeld aan vrijwillige passanten :+

[ Voor 5% gewijzigd door kronolith op 21-12-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond zojuist een goudmijn aan items, alles van can openers tot wapens en ammo. Hele rugzak volgeladen met zooi en op pad gegaan. Kom tijdje later een ander wapen tegen, ik dacht dat ik er wel twee tegelijk kon dragen, niet dus. Eerste wapen inclusief ammo kwijt en vervangen door een leeg wapen zonder ammo, en m'n eerste wapen nergens te vinden (ook niet op de grond).

Gelukkig had ik nog een pistool.. oh nee, ook kwijt. Wtf? Hij staat wel nog in de 'action bar' onderaan (op pos 3) maar als ik op 3 klik gebeurt er niks en hij staat ook niet in m'n inventory.

Nou ja, dan maar op pad. Oh nee, ik val van een stoepje af en breek m'n been....... Alle rags en bandages toegepast maar ik kan alleen nog kruipen, top :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Welcome to the DayZ Alpha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Laten ze eerst de bugs dan maar fixen FOEI!

Zeker niemand zin om mij een saline bag te geven? :D In elektro

[ Voor 16% gewijzigd door dudee op 21-12-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wel godverdomme: lekker looten m4 met 2 mags en 80 kogels en wat eten drinken etc med suplies dus gewoon goed bezig. Ren vanuit hospital naar beneden glitch vanaf bovenste verdieping zo door de muur en poef dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Eerste hackers al gespot...... gaat weer de goede kant op... alpha ofniet, ik kan je nu al zeggen dat de public hives het niet lang overleven. Zodra de private hives komen ga ook ik die hosten/spelen.

Bah :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
Hacks zijn nu gemakkelijker op te sporen en blokkeren in de nieuwe architectuur. dus er zal ws snel een fix+whipe plaatsvinden als je dit heb doorgegeven op de fbt :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Vervelende (bug):

Loop na zelenogorsk, eenmaal aangekomen en wat loot te hebben opgeraapt teleport ik ineens terug na pavlovo waar ik vandaan ben gekomen... Wel met me loot dat dan wel :/

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Het is bij mij 4 keer voorgekomen en niet op dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 09:58
Marsjee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:50:
Vervelende (bug):

Loop na zelenogorsk, eenmaal aangekomen en wat loot te hebben opgeraapt teleport ik ineens terug na pavlovo waar ik vandaan ben gekomen... Wel met me loot dat dan wel :/

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Het is bij mij 4 keer voorgekomen en niet op dezelfde server.
Poh ja dat is mij ook overkomen en mijn character zat random in de lucht te kijken.. kon niks anders doen als Server Change.

Dit was bij een stadje dichtbij het kasteel op de berg. Ik speel DayZ nog niet zo lang dus ik weet de naam zo 123 niet.

Verder is het rennen naar Balota of Military base en een paar keer server hoppen voor wat loot. Hoop dat ze de loot snel fixen om server hoppers een beetje te voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Baiko op 21-12-2013 20:14 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-06 20:32
Zitten jullie allemaal op de DGB server?

filter op: dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik zoek meestal de server met de minste mensen zodat ik wat meer kans heb op loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 15:42
edit: nvm :D

[ Voor 89% gewijzigd door Capa op 21-12-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21

nFo

dudee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:35:
Ik zoek meestal de server met de minste mensen zodat ik wat meer kans heb op loot.
Inderdaad en minder kans dat je iemand tegen komt die je neer slaat. :)
Nu midden in de nacht bezig, flashlight wel uit, valt iets te veel op.

Ik weet nu eindelijk waar ik ben, ik zoek nog een goed vuurwapen waar vind ik die ?
Nu wel een fire axe waarmee ik zombies neer sla, maar melee combat is nu wel erg matig uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Een fireaxe is one shot kill, goed wapen dus. Probeer eens firstations voor een gewoon handwapen en ammo. Iets mooiers moet je toch echt naar barracks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:40

Roshnak

PSN: Roshgill

Is de DGB Server onstabiel? Ik krijg aldoor de melding dat ik geen Message Receive... dit heb ik op andere servers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja was net bij een Firestation volgens mij, maar niks kunnen vinden, alleen paar helmen.
Ik ga is naar een barrack kijken... :)

DGB Server geen problemen, ping van 6ms.

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 21-12-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:40

Roshnak

PSN: Roshgill

nFo schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:46:
Ja was net bij een Firestation volgens mij, maar niks kunnen vinden, alleen paar helmen.
Ga is naar een barrack kijken...
DGB Server geen problemen, ping van 6ms.
Ik heb ook geen ping problemen, iets van 10 ofzo, maar ik heb dit heel vaak op de DGB server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja heb ik wel vaker met Day Z servers, niet zo'n probleem.
Gewoon weer connecten of een andere server zoeken, zal wel een bug zijn.
Ik loop er nu zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G5Ueo6oGhzcl2J68OLHEqoqJ/full.jpg

Sunglasses at night 8)

[ Voor 35% gewijzigd door nFo op 21-12-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik hoop dat er snel wat private hives komen met extra loot spawns. Tevens vind ik veel mensen nog best friendly. Al proberen ze je wel te naaien waar je bij staat vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
Weer shot on sight... Dat is de derde keer nadat ik precies mn gear op orde heb, pistool, M4, eten en drinken. Telkens op dat moment fietst er iemand binnen en schiet me neer.

Gebruik geen headphones dus hoor ze niet aankomen

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Waar had je die M4 vandaan ?
Nog niet gezien, wel die pistol heb ik nu, maar de backpack vol met allerlei spullen.

Misschien maar is met tweakers samen spelen met 3/4 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Balota airstrip. Naartoe gaan, als er niks is andere server zoeken, en dat blijven doen totdat je er een vind.

Eerst deed ik het op de eerlijke manier, maar zoals gezegd wordt ik telkens na 3 uur looten shot on sight.

Net voor de vierde keer overigens, maar had vrij snel kunnen looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 17:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Had eindelijk veel gear gevonden bij NW airfield... Teleport er iemand achter mij en weg is alles :/

Voor de rest, leuke game!

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

rickyy schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:57:
Balota airstrip. Naartoe gaan, als er niks is andere server zoeken, en dat blijven doen totdat je er een vind.

Eerst deed ik het op de eerlijke manier, maar zoals gezegd wordt ik telkens na 3 uur looten shot on sight.

Net voor de vierde keer overigens, maar had vrij snel kunnen looten.
Zit nu ook in Balota bij het vliegveld, lopen vrij vaak gasten daar rond.
Blijft oppassen daar, beste s'nachts even kijken maar blijft gevaarlijk.
Ik ga maar snel naar Komorova en dan noordwest naar die basis.
Geen M4 gevonden, wel een compas.

Spawn point is ook volgens mij allemaal bij de kust.
9 van de 10x zo te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 22-12-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
wat een spel .... wow ..

alleen jammer dat de game zo sloom loopt bij mij.

fx6300 @ stock
8gb ddr3
7870XT 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
ninosm1 schreef op zondag 22 december 2013 @ 02:47:
wat een spel .... wow ..

alleen jammer dat de game zo sloom loopt bij mij.

fx6300 @ stock
8gb ddr3
7870XT 1100/1500
Komt echt door de CPU. Ik heb nog een oude GTX460 en draait makkelijk very high, alleen ambient occlusion en alpha to coverage disabled, waarbij ik vaak gewoon rond de 50-70fps heb.

Niet in Cherno en Elektro. 4670k @ stock is daar goed voor zo'n 25-35fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tja ik heb verdomde weinig last van dat shot on sight, natuurlijk vertrouw ik iedereen zover ik ze kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 12-06 16:17

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

rickyy schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:08:
Weer shot on sight... Dat is de derde keer nadat ik precies mn gear op orde heb, pistool, M4, eten en drinken. Telkens op dat moment fietst er iemand binnen en schiet me neer.

Gebruik geen headphones dus hoor ze niet aankomen
Tja, moet toegeven dat ik iemand met een m4 ook zou doden als ik geen kans zou hebben om hem veilig te benaderen en hij mijn kant op komt.

Daarom laat ik m4's liggen en loop ik met een pistool en een schep rond, minder bedreigend.

Om dezelfde reden loop ik rond met een goofy uitziende muts ipv een masker oid. ben tot nu toe nog niet neergeschoten.

[ Voor 10% gewijzigd door ArmouredSPony op 22-12-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ik heb bijna altijd wel een M4... Ik kill ook zeker genoeg spelers, maar idd alleen spelers die ook een wapen hebben. Tenzij iemand met een axe op me afkomt, dan moet die ook dood :D

Nee zonder gekkigheid spelers met een m4 of mosin zijn meestal allemaal op het zelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Even wat vraagjes:
1. Het cheaten wat dayz mod helemaal verpest had, hoe is dat in de stand alone?
2. Het gebruiken van online real-time maps waardoor ook gecheat kon worden, kan dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haas_nl schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:49:
Even wat vraagjes:
1. Het cheaten wat dayz mod helemaal verpest had, hoe is dat in de stand alone?
2. Het gebruiken van online real-time maps waardoor ook gecheat kon worden, kan dat nog steeds?
1. Ik heb nog geen cheaters tegengekomen, maar cheaten zal altijd (in elke game) mogelijk blijven.
2.Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Dus cheaten is niet meer even dom scriptje downloaden en runnen zoals in de mod?
Nou dat klinkt wel intressant want denk dat bij veel mensen de lol in dayz weg is gegaan door die sciptkiddies. (waaronder bij mij)

[ Voor 6% gewijzigd door Haas_nl op 22-12-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nou zo makkelijk was het ook niet meer in de mod dayz hoor, ligt eraan welke gamemode je speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271192

Als ik nu de early access version koop, krijg ik dan ook toegang tot de final versie van het spel? Of moet je de final version apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:54

Zewatanejo

Fine Thanks!

Anoniem: 271192 schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:25:
Als ik nu de early access version koop, krijg ik dan ook toegang tot de final versie van het spel? Of moet je de final version apart kopen.
Dat zou ik ook wel willen weten.
Hoewel, ik verwacht eigen lijk gewoon dat je gewoon toegang krijgt tot de final versie. Het zou imo zelfs het uiterst vreemd zijn als je als koper van de early acces versie niet wat extra's krijgt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Zewatanejo schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:31:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten.
Hoewel, ik verwacht eigen lijk gewoon dat je gewoon toegang krijgt tot de final versie. Het zou imo zelfs het uiterst vreemd zijn als je als koper van de early acces versie niet wat extra's krijgt.
Ja. Je krijgt toegang tot de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
teringtieten... ik had alles, m4a1 met 100 kogels, tas vol eten en drinken, beste kleding. Sta op een dak terwijl ik een rode connectie krijg. Opeens daarna de melding " you are dead "

i know.. aplha. maar zuigt nogsteeds als je niet door je eigen onkunde maar door technische problemen in het spel opnieuw moet beginnen. :'(

En de server ligt er nu helemaal uit dus kan ook niet respawnen en mijn lijk opzoeken voor de loot

[ Voor 13% gewijzigd door Skybullet op 22-12-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jep dat zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
Nieuwe start gemaakt alleen krijg het niet voor elkaar om een pistool te gebruiken, Heb een pistool gevonden kan hem alleen niet equippen. Heb mijn mosin en fire axe op de grond gelegd, nog geen succes. Enige wat ik kan doen is hem oppakken en dan komt ie in mijn rugzak.

Of heb je een holster nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skybullet schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:15:
Nieuwe start gemaakt alleen krijg het niet voor elkaar om een pistool te gebruiken, Heb een pistool gevonden kan hem alleen niet equippen. Heb mijn mosin en fire axe op de grond gelegd, nog geen succes. Enige wat ik kan doen is hem oppakken en dan komt ie in mijn rugzak.

Of heb je een holster nodig ?
Je pistool vanuit je backpack naar je hotbar slepen (waar je wapens normaal in terecht komen) en dan op de overeenkomstige toets ( 1 tot 0 op je tb) drukken? Kun je trouwens met al je items doen (eten, drinken, kompas, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-06 20:32
Vanochtend zag ik er zo uit voordat ik van de firestation afdonderde, omdat mijn character ipv de trap af lopen, liever sprong...Was wel grappig om te zien!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2usy4w7.jpg

Nu loop ik er zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dd0sjc.jpg

Vergeleken met de mod is dit honderd keer beter, enkel de server hoppende NWAF dudes zijn wat irritant...

[ Voor 5% gewijzigd door Conwa op 22-12-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
Anoniem: 408317 schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:26:
[...]

Je pistool vanuit je backpack naar je hotbar slepen (waar je wapens normaal in terecht komen) en dan op de overeenkomstige toets ( 1 tot 0 op je tb) drukken? Kun je trouwens met al je items doen (eten, drinken, kompas, ...)
Ah dat werkte ! dacht dat die in weapon slot moest net als mijn rifle. Kan alleen niet schieten of laden.
ik heb een FNX45 en 39 stuks van .45 ACP kogels. Maar denk dat het probleem is dat ik geen magazijn heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skybullet schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:41:
[...]

Ah dat werkte ! dacht dat die in weapon slot moest net als mijn rifle. Kan alleen niet schieten of laden.
ik heb een FNX45 en 39 stuks van .45 ACP kogels. Maar denk dat het probleem is dat ik geen magazijn heb :+
Ik heb ook 48 kogels maar geen magazijn voor m'n pistol :) Wel jammer dat je niet 1 kogel kunt chamberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 07:13
conwa schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:36:
Vanochtend zag ik er zo uit voordat ik van de firestation afdonderde, omdat mijn character ipv de trap af lopen, liever sprong...Was wel grappig om te zien!

-

Nu loop ik er zo bij:

-

Vergeleken met de mod is dit honderd keer beter, enkel de server hoppende NWAF dudes zijn wat irritant...
Je was gewaarschuwd haha, zeker omdat ik er 1 seconde daarvoor ook vanaf donderde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Riens dat kan je wel voor de m4 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OLAupBW.png
is dat masker nieuw dat ik gevonden heb?

[ Voor 54% gewijzigd door Basxt op 22-12-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dudee schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:09:
Riens dat kan je wel voor de m4 he.
Ja dat weet ik, maar niet voor het pistool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
wolf mask geloof ik :) zat er vorige week iig ook al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5UYNj/c7f48e2982.jpg

Bandit style :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 07:13
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2w5rhuh.jpg

Na een uurtje spelen weer fully geared 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Plastic flesje gevonden, kan je ook weer vullen met water bij zo'n water dinges.

Hoe kan je koken trouwens ?
Ik heb een gasteletje gevonden en zo'n blauwe gas ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Hebben jullie wellicht een paar tips om in een uurtje zo'n gear bij elkaar te vinden?
Ik loop alleen maar rond de kust en vind niets dan reeds geopende huizen...

als ze al een keer nog niet geloot zijn dan vind ik niet veel meer dan wat basic stuff...

dus mochten jullie me willen helpen door me de juiste richting op te wijzen heel graag!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
vlak na de restart even zon ATC gebouw looten :) herkenbaar aan camo-paint

Afbeeldingslocatie: http://picacid.com/arma2/imgs/Land_Mil_House.jpg

daar vind je vaak goede backpacks en boven vaak m4's en goede gear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
En waar vind je deze huizen dan? Helemaal in het Noorden?

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Kronos1979 schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:31:
En waar vind je deze huizen dan? Helemaal in het Noorden?
Er staan er al 2 op balota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Is er een night vision scope of bril ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 22:56

tha_crazy

Mafketel

vandaag eens in het licht kunnen spelen, lekker wat supplies maar weinig eten helaas.
Wel een veldfles, dat is handig!

tevens 2 man tegengekomen die mij direct gingen aanvallen, 1e neergeslagen, 2e sprong van het dak af daarna.
gelijk beide weg, volgens mij direct een d/c gedaan oid

Flauw hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand die in het noorden zit en eten tekort heeft? Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/505825906165776446/0218161382B8C47D6EDE870DB47F70E6546055C8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48
Ik was op zoek naar een server met daglicht en join per ongeluk een no pvp server. Not my style, maar had nog ammo nodig voor mijn m4 en balota leek nog niet geloot. Denk mooi ga even looten voor ammo. Kom de 2e barrack uit en de deur van 3e barrack is open. Ik begrijp meteen daar zit iemand in. Had ook mijn handgun in handen. En ja hoor kerel staat daar in de barracks geen gun in hand, ik schiet maar niet, want geen pvp, dus loop even kamer in en hou hem in de gaten. Zie die kerel zijn m4 pakken, denk hmmmm geen pvp toch? Lang verhaal kort, hij schiet mij neer. Wtf, denk ik de server rules te naleven wordt ik neergeschoten. Dus respawn en best wel wat geluk, spawn redelijk dichtbij balota. Ik ren met alle macht naar die barracks, denk niet dat hij er nog is, maar misschien kon hij niet alle gear meenemen. En wat zie ik hij staat in dezelfde kamer een drankje te drinken. Hij heeft net mijn lichaam kunnen looten denk ik, want ik had best wel wat gear. Ik begin met mijn vuisten te rammen, hahaha. Had geluk dat hij net in zijn drink animatie zat. Knock hem 2 keer tegen de grond, ram de hele tijd op zijn hoofd. Jammer genoeg heeft ie mn helm op, maar toch alle schade is mooi meegenomen. Uiteindelijk combat logt dat mietje gewoon, hij heeft een axe, handgun en m4. Voelde me toch wel een beetje voldaan, heb hem even flink kunnen rammen en hoop dat hij unconcious is als hij inlogt of met erg weinig bloed nog zit.

Na een half uur was ik weer redelijk geared up m4 met 50 ammo, handgun met 1 mag, wat eten en drinken, dat dan weer wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Even een stomme vraag, hoe switch je naar 3rd person mode? In de opties heb ik hem op 3rd person perspective staan, maar dat lijkt vrij weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Met de Enter van het numerieke gedeelte van je toetsenbord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 21-06 15:37
Is er iemand met een wat oudere PC zoals de mijne? Ik wil al sinds de mod graag testen, maar wil nog altijd geen 30 eutjes uitgeven aan iets wat niet speelbaar loopt...

Mijn specjes zijn:
i5 750 @ 3.6ghz OC (2.5 standard)
4gb RAM
HD5870 @ stock

Stelt niet veel meer voor, maar kon tot voor kort de meeste games op medium\high prima spelen. Hoor echter dat deze alpha nogal een beest is op het moment :'( Dus dat BF3 prima liep op high wil niet zeggen dat dit speelbaar is volgens de meesten. Ik snap dat optimalisatie etc nog moeten gebeuren, maar het heeft weinig zin te willen testen als het met 10fps vooruit hort en stoot.

Ben prima bereid de grafische opties\viewdistance in een CFG'tje aan te passen indien nodig... en als dat kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Brutal1ty op 22-12-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik kan het met de i5 ifvy brigde mobile dus laptop met intel 4000 op zo'n 15-20fps spelen. Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Brutal1ty schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:16:
Is er iemand met een wat oudere PC zoals de mijne? Ik wil al sinds de mod graag testen, maar wil nog altijd geen 30 eutjes uitgeven aan iets wat niet speelbaar loopt...

Mijn specjes zijn:
i5 750 @ 3.6ghz OC (2.5 standard)
4gb RAM
HD5870 @ stock

Stelt niet veel meer voor, maar kon tot voor kort de meeste games op medium\high prima spelen. Hoor echter dat deze alpha nogal een beest is op het moment :'( Dus dat BF3 prima liep op high wil niet zeggen dat dit speelbaar is volgens de meesten. Ik snap dat optimalisatie etc nog moeten gebeuren, maar het heeft weinig zin te willen testen als het met 10fps vooruit hort en stoot.

Ben prima bereid de grafische opties\viewdistance in een CFG'tje aan te passen indien nodig... en als dat kan.
Moet makkelijk gaan. Ik draai met een I5 2500 en 5870. het spel draait zelfs op monster pc's als dikke stront door een trechter.. Ik zou er nog niks voor upgraden.
dudee schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:37:
Ik kan het met de i5 ifvy brigde mobile dus laptop met intel 4000 op zo'n 15-20fps spelen. Low.
intel 4000 8)7 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 22-12-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Wat? Hij was slechts 500 euro en ik heb geen fancy gpu nodig voor het tekenpakket wat ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Mooi.. voor het tekenpakket gebruiken dan:P < 30 fps is sowieso niet speelbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Valt mee hoor, arma is een redelijk traag spel 25fps wil prima! Tevens een vriend wil het ook kopen en hij heeft voldoende geld op zijn ideal maar krijgt steeds: De betaling is mislukt. Er is niet betaald. Uw saldo is niet toereikend

erg raar dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Nu online
Voor mij is de belangrijkste vondst toch wel een axe. Zodra ik die heb gevonden voel ik me opgelucht d:)b

Voel me anders zo weerloos, heb al situaties gehad dat ik niet anders kon dan proberen met vuisten honkbalknuppel, waterpomptang, koevoet. op zombies te moeten inslaan maar je doet veels te weinig damage. Axe is max twee hits, en hoofd 1.

Drinken is geen probleem want overal waterputten.

Eten blijft na mijn axe altijd de tweede prio. met een axe kun je iig al blikken open maken ook al verlies je de helft, maar blijft toch fijn een blikopener te vinden.

Dusja, bij het vinden van een axe weet ik dat ik een goede start van een leven heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 15:07
Gisteren avond tijdje gespeeld samen met een maatje. Vonden maar weinig loot. Vandaag met nog 3 belgen een groep gemaakt. Allemaal fully geared! Zijn met z'n 5e helemaal naar north airfield gelopen. Wat een takke eind :p

Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/687095438425813072/35F76AEBE7AD13BAFA5D57E41EEE5692A5861A9E/

Beetje vaag dat je zo snel en vaak al dorst hebt..

[ Voor 17% gewijzigd door Noctonix op 22-12-2013 23:36 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Super vette survival game zo te zien, iets waar ik alleen de fun niet van snap is dat je je meuk kwijt bent bij een death. Begrijp me niet verkeerd het realisme is erg tof, maar omdat het super veel tijd kost om uberhaupt iets te vergaren is het nogal frustrerend om neergeploft te worden door de eerste de beste opportunist die de kans krijgt en je dan weer bij vakje 1 mag beginnen.
Kheb het origineel gespeeld en dit is eigenlijk het enige wat me er van weerhoud te blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Marsjee schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:48:
[...]

Moet makkelijk gaan. Ik draai met een I5 2500 en 5870. het spel draait zelfs op monster pc's als dikke stront door een trechter.. Ik zou er nog niks voor upgraden.

[...]

intel 4000 8)7 :X
_O-
Intel 4000, laat me niet lachen... ;w 7(8)7

Draait inderdaad ook als stront door een trechter op mijn PC, welke high end is...
BTW, ik heb gezien dat mijn FX8320 @4.6Ghz eigenlijk de hele tijd tussen de 30-40% benut wordt, en het rare is, mijn graka (Asus R9 280X DCII @1150 core, 1750mem)wordt 99% benut als ik naar landschap kijk, en 40-60% als ik naar een gebouw kijk -O- (nu denk je, CPU bottleneck, maar ik kan je verzekeren dat dit ding meer produceert dan menig Intel chipje, niet fanboi bedoelt natuurlijk... Daar komt bij dat de CPU load ALTIJD tussen 30-40% blijft hangen, wat de graka ook doet))

Ik loop meeste tijd, dus als ik niet tussen gebouwen loop, altijd 60+ FPS, maar zodra ik al KIJK naar een gebouw of 5 stort het fps al weer in naar 20-30 met stutters hier en daar... Komt dit door mijn HDD? Misschien toch tijd om voor een 120GB SSD te gaan..

Aan mijn RAM ligt het ook niet 4x4GB Corsair Vengeance op 1866Mhz CL9.

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 23-12-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Noctonix schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:36:
Gisteren avond tijdje gespeeld samen met een maatje. Vonden maar weinig loot. Vandaag met nog 3 belgen een groep gemaakt. Allemaal fully geared! Zijn met z'n 5e helemaal naar north airfield gelopen. Wat een takke eind :p

[afbeelding]

Beetje vaag dat je zo snel en vaak al dorst hebt..
Als bij zo'n waterpomp bent, net zo lang drinken tot er staat: I'm stuffed of zo iets.
Dan zie je die waarschuwing voorlopig niet meer in beeld.

Viel net van een flat gebouw naar beneden... :')
Balkon waardoor je heen kan lopen.
http://nooooooooooooooo.com/

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 23-12-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

nFo schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:12:
[...]

Als bij zo'n waterpomp bent, net zo lang drinken tot er staat: I'm stuffed of zo iets.
Dan zie je die waarschuwing voorlopig niet meer in beeld.

Viel net een flat gebouw naar beneden... :')
Mhm, dat drinken is leuk en aardig, maar ik raak er ELKE keer sick van, die game moet me niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Zelf nog geen problemen mee gehad. :?
Je hebt wel van die water filter dingen, maar zijn vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

http://steamcommunity.com...enshot/469797190809012607

DAT fps, dit bedoel ik nou...
Kijk ik naar het noorden, waar dus geen gebouwen staan heb ik 80-100 fps, bullshit.

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste