Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste
Acties:

• Madstorm
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12:40

Madstorm

Derping all the way!

Gisteren samen met iemand anders gespeeld, ondertussen mooi op teamspeak speelt toch wel leuker dan in je eentje rondlopen (alhoewel dit ook erg vermakelijk kan zijn). We zouden om 23:00 stoppen omdat ik de volgende dag weer werken moest. Het was inmiddels 23:10, en we hadden een plekje gevonden om uit te loggen maar op het laatste moment toch nog een stukje doorgelopen. En opeens liepen we tegen een speler aan die dood op de grond lag, met al zijn loot nog bij zich dus wij snel looten. Nooit aan gedacht dat deze speler natuurlijk gedood kon zijn door een andere speler, daarnaast waren wij ook zo dom om met z'n tweeën tegelijkertijd te gaan looten. En ja, je raad het al, we hebben de andere speler nooit aan horen komen, en BAM alle twee dood door een fire axe.
We waren trouwens fully geared, ik had rond de 100 rounds voor mijn MA41. Daarnaast ook mijn outfit was top notch. Dus dat voelde wel even @#!$%!, maar compleet onze eigen domme schuld om tegelijkertijd te gaan looten. Gebeurt me in ieder geval geen tweede keer :)

I'm an Ironman!

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

quote:
nFo schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:04:
Plastic flesje gevonden, kan je ook weer vullen met water bij zo'n water dinges.

Hoe kan je koken trouwens ?
Ik heb een gasteletje gevonden en zo'n blauwe gas ding.
Mag ik vragen hoe je een fles bijvult? ik heb van alles geprobeerd bij een pomp maar niks leek te werken. Ik dacht dat je misschien het flesje in de hand neem en dan 'used' op de pomp, maar dit leek niets te doen.

I'm an Ironman!

• dudee
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-05 17:39
Ik heb trouwens geen last met hd7970 hoor.

Tevens fles vul je bij door: hem in je hand te nemen en op de waterpomp te gebruiken en dan zou hij bij moeten vullen.

En tja met 2man gelijk gaan looten is inderdaad niet slim. Ik hoop dat jullie elkaar tot zover vertrouwden om de loot te delen.

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:43

tha_crazy

Mafketel

Gisteren zat ik blijkbaar ineens op een daylight only server.
Ging erg lekker, tot ik er ineens geen verbinding meer mee kreeg.

Dus geswitched, daarna helaas een nacht server ingehopt ;(

Ondertussen trouwens zat verband, disenfectie & water.\
Maar eten ho maar....
Tevens ook kogels gevonden, maar die waren weer niet voor m'n M4.
oh en een holster :P

• Preau
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
quote:
Madstorm schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:47:
[...]

Mag ik vragen hoe je een fles bijvult? ik heb van alles geprobeerd bij een pomp maar niks leek te werken. Ik dacht dat je misschien het flesje in de hand neem en dan 'used' op de pomp, maar dit leek niets te doen.
Bij de scroll opties staat Fill Bottle als je een flesje in je hand hebt.

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

quote:
dudee schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:06:
Ik heb trouwens geen last met hd7970 hoor.

Tevens fles vul je bij door: hem in je hand te nemen en op de waterpomp te gebruiken en dan zou hij bij moeten vullen.

En tja met 2man gelijk gaan looten is inderdaad niet slim. Ik hoop dat jullie elkaar tot zover vertrouwden om de loot te delen.
Hmm, water bijvullen ga ik dan vanavond nog maar eens proberen.
Daarnaast met wie ik stond te looten was een maat van me, en er kwam een andere speler aan die ons alle twee dood maakte ;)

I'm an Ironman!

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:13
Gisteren met full gear naar de kust gegaan om een fresh spawn vriend op te halen. Onderweg allerlei bambis tegengekomen, waar we zover mogelijk bloed hebben afgenomen. Verder lieten we men gewoon doorlopen, zonder force feeding of iets dergelijks :P Wel leuk als ze dan ook mooi meewerken en de handen in de lucht doen.

Tech-> i5 6600K-GTX1070 Gamebak // iPhone XR 64Gb // HP Elitebook 830 G5
Vervoer -> 2018 Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost First Edition // 2015 Yamaha MT09

• Brutal1ty
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 14:32
quote:
Marsjee schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:48:
[...]

Moet makkelijk gaan. Ik draai met een I5 2500 en 5870. het spel draait zelfs op monster pc's als dikke stront door een trechter.. Ik zou er nog niks voor upgraden.

[...]

intel 4000 8)7 :X
Heb besloten de gok te wagen :) Laat zo wel weten hoe hij loopt pre-tweaks en na de cfg-tweaks die waarschijnlijk komen gaan. Vanavond of morgen staat het op 't forum als het ff meezit :*)

• Conwa
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-05 17:38
quote:
Alpha Bootis schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:50:
Super vette survival game zo te zien, iets waar ik alleen de fun niet van snap is dat je je meuk kwijt bent bij een death. Begrijp me niet verkeerd het realisme is erg tof, maar omdat het super veel tijd kost om uberhaupt iets te vergaren is het nogal frustrerend om neergeploft te worden door de eerste de beste opportunist die de kans krijgt en je dan weer bij vakje 1 mag beginnen.
Kheb het origineel gespeeld en dit is eigenlijk het enige wat me er van weerhoud te blijven spelen.
Je zegt het zelf al 'survival game'. Wat jij net beschrijft is waar heel Dayz op gebaseerd is en dat geeft ook juist de unieke beleving, wat in veel andere spellen ontbreekt. De mensen die de mod spelen zijn hier al aan gewend, nu jij nog!

• Brutal1ty
Zonder tweaks standaard instellingen:
1080p, alles op 'normal' post processing high:
25-40 fps

1080p, shadows op low, post processing uit, rest op normal en wat tweaks in cfg:
35-60fps so far. Random dips naar de 35 zonder ''echte'' redenen in beeld te zien, maar dat was zeker te verwachten. Loopt veel beter dan ik had gehoopt.

Iets in die richtingen, nog geen fraps aangehad.

Dat is dus aan de kust en de eerste dorpjes. Geen steden bezocht binnen dit half uurtje.

Best prima te doen op m'n oude PC'tje voor een early alpha :) Alleen die muis... die reageert érnstig awkward en cfg tweaks helpen helaas niet. Maar het is wel speelbaar, zolang er maar niet geschoten moet worden ofzo voorlopig haha.

Gaat veel tijd in zitten denk ik zo :) Bevalt me wel.

Brutal1ty wijzigde deze reactie 23-12-2013 11:52 (22%)

• Bapawe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-05 10:34
Ik weet even niet hoe de opties heten aangezien ik aan het werk ben maar onder controls zit een optie mouse acceleration o.i.d. als je die helemaal naar links schuift reageert je muis weer normaal ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-05 15:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik denk dat je mouse smoothing en aiming deadzone bedoeld.
Echter heeft dit bij mij niet het probleem verholpen wat ik ervaar.
De mouse code lijkt in de verste verte niet op Arma 2 dan wel Arma 3.
Ook vsync aan/uit maakt geen enkel verschil.
Het lijkt zelfs alsof de ratio tussen X en Y aiming volledig fout staan ingesteld (ook met de bestaande sliders is het haast niet speelbaar te krijgen).

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
quote:
Trivian schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:57:
Ik weet even niet hoe de opties heten aangezien ik aan het werk ben maar onder controls zit een optie mouse acceleration o.i.d. als je die helemaal naar links schuift reageert je muis weer normaal ;)
quote:
Da_maniaC schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:31:
Ik denk dat je mouse smoothing en aiming deadzone bedoeld.
Echter heeft dit bij mij niet het probleem verholpen wat ik ervaar.
De mouse code lijkt in de verste verte niet op Arma 2 dan wel Arma 3.
Ook vsync aan/uit maakt geen enkel verschil.
Het lijkt zelfs alsof de ratio tussen X en Y aiming volledig fout staan ingesteld (ook met de bestaande sliders is het haast niet speelbaar te krijgen).
Dit had ik gisteren avond ook opgelost d.m.v een slider/knopje maar weet ook niet meer welke :')
Zal vanavond wat screens dumpen van m'n settings.

Freedom for everyone..

• Brutal1ty
quote:
Trivian schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:57:
Nope. Muis is niet normaal te krijgen. Er zit een max turn speed op ofzo, net als wanneer je prone ligt bij andere spellen. Erg vreemd, maar misschien working as intended? Net als dat m'n muis sneller gaat als ik ren en langzamer als ik loop en weer sneller met een wapen. En dat langzaam mijn muis bewegen = sneller dan 'm snel bewegen... Negatieve mouse acceleration en het is niet uit te schakelen. Erg vervelend en meestal alleen bij console ports een probleem :'(

Maarehm mijn grootste probleem is dat ik dood ga aan de honger, maar zodra ik iets wil eten zegt hij ''you are already using something'' zelfde met drinken... Enig idee?

/n00bmode :>

Oh, wat gek genoeg wel werkt is: ''eat'' gevolgd door ''take into hands'' dan eet ie iets. Beetje omslachtig, maar het werkt :+

Brutal1ty wijzigde deze reactie 23-12-2013 12:48 (16%)

• gogocrazyark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:48
He allemaal,

Ook verslaafd aan DAYZ, maar kan om een of andere reden niet de DGB server vinden, filter op host : Dutch of dutch.
No hits :(, iemand nog een tip?

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-05 22:43

Stronkie

Where wind is Trouble

Kun je met de standalone versie ook zelf servers hosten

• Brutal1ty
quote:
gogocrazyark schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:42:
He allemaal,

Ook verslaafd aan DAYZ, maar kan om een of andere reden niet de DGB server vinden, filter op host : Dutch of dutch.
Kan em ook niet vinden :(

• logray
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:11

logray

Winning is not everything.

Komt waarschijnlijk omdat je in je filter aan hebt staan dat volle servers niet weergegeven mogen worden (terwijl de DGB server vaak vol zit)

• Heli0s
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-12-2018

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Na een tijd terug de mod gespeelt te hebben, moest ik toch ook de standalone proberen, wat een top game is het nu al! kan niet wachten op wat er allemaal komen gaat.

De UI is al zo een stuk beter dan de mod, en het nieuwe inventory systeem is ook super.

Een paar leer puntjes na mijn speel sessies:

- Geen desinfectant drinken, daar word je goed ziek van! (zag op een gegeven moment niks meer door de blur)
- Baseball bat of pipewrench werken niet top tegen zombies.
- pas op met ladders, ook als je F gebruikt kan je nog van het dak vallen!

Heb nu na 6 keer dood gaan met goede gear maar geen wapen, nu eindelijk een pistool en geweer (met kogels zelfs!) Dus vanavond lekker elektro onveilig maken!

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• chiIIed
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-05 10:20
Je kan elektro al onveilig maken met een baseball bat. Daar heb je echt geen guns voor nodig hoor :')

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:14

tuinïnen

Livestrong

Eigenlijk is dit spel wel een beetje zoals een sandbox game bedoeld is. Ik hoop dan ook dat ze het niet te gek maken met het bouwen. Kleine kampjes is leuk, maar die gigantische bouwwerken zoals in de mod vind ik iets te ver gaan.

Blijft echt een heerlijk spel, ook nu weer de standalone. Doet me weer denken aan de eerste dagen in de mod, heerlijk rauw nog. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, maar het is nu alweer een topper.

Eventus stultorum magister

• gogocrazyark
En ik ben erop! Iemand zin om samen te lopen zit in lopatino :) ID= Wickedworld

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:21

Skybullet

It's go season

superleuk dat survivallen enzo. heb dat helemaal onder de knie, ken de locaties van de waterputten. Heb al snel een tas vol eten en drinken bij elkaar. goede kleding en soms al wat wapenonderdelen.

maar waarom wordt je standaard voor je flikker geschoten als je iemand tegenkomt ?!

net ook weer loop met vrije handen rond wat huisjes opzoek naar eten, komt er iemand met end game gear, m4 silenced weet ik het allemaal de hoek om aan het einde van de straat. Ik doe dat gebeuren van links naar rechts ( Q en E ) type in chat "friendly " Maja tik tik tik... dood.

al derde keer nu dat ik eindelijk een poppetje goed opweg heb en ik gewoon zonder vragen dood wordt geschoten door mensen die duidelijk al veel verder zijn.

beetje zielig vind ik het, gear kan ie niet nodig hebben want dat van hem is 10x beter dan de mijne. En als ie eten of drinken wil had ie het zo kunnen vragen toch ?

Skybullet wijzigde deze reactie 23-12-2013 13:17 (10%)

Excuses sound best to the person who’s making them up . Stop feeling sorry for yourself. Telling everybody your sad story. Nobody will do it for you. If you want something, go get it. Period

• vinom
  • Nu online
Ik vertrouw niemand, dus ik had je waarschijnlijk ook neergeschoten. Ik kan alleen prima overleven, dus je bent voor mij alleen maar een bedreiging denk ik. Ik ben nog niemand tegengekomen, dus misschien reageer ik ook wel weer anders, merk het vanzelf wel :D

• Brutal1ty
quote:
Skybullet schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:16:
superleuk dat survivallen enzo. heb dat helemaal onder de knie, ken de locaties van de waterputten. Heb al snel een tas vol eten en drinken bij elkaar. goede kleding en soms al wat wapenonderdelen.

maar waarom wordt je standaard voor je flikker geschoten als je iemand tegenkomt ?!

net ook weer loop met vrije handen rond wat huisjes opzoek naar eten, komt er iemand met end game gear, m4 silenced weet ik het allemaal de hoek om aan het einde van de straat. Ik doe dat gebeuren van links naar rechts ( Q en E ) type in chat "friendly " Maja tik tik tik... dood.

al derde keer nu dat ik eindelijk een poppetje goed opweg heb en ik gewoon zonder vragen dood wordt geschoten door mensen die duidelijk al veel verder zijn.
Welkom bij hoe survivalen in real life ook zou gaan. Als je zelf al meerdere keren bedonderd ben vertrouw je niemand meer. Dan is het ''beter hij dan ik''. Irritant, maar eigenlijk vrij realistisch :P

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:14

tuinïnen

Livestrong

quote:
Skybullet schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:16:

beetje zielig vind ik het, gear kan ie niet nodig hebben want dat van hem is 10x beter dan de mijne. En als ie eten of drinken wil had ie het zo kunnen vragen toch ?
Ja en dan een axe in zijn rug krijgen van jou. Door de schaarste nemen heel weinig mensen risico en is het inderdaad keihard survivalen. Niemand is te vertrouwen in DayZ, zelfs niet als je ze goed kent ;)

Eventus stultorum magister

• Brutal1ty
quote:
tuinïnen schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:18:
[...]

Ja en dan een axe in zijn rug krijgen van jou. Door de schaarste nemen heel weinig mensen risico en is het inderdaad keihard survivalen. Niemand is te vertrouwen in DayZ, zelfs niet als je ze goed kent ;)
Daarom guilds, clans, de enige maner om iets zeker te weten :P :D

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-05 14:23
Is er trouwens al een steam groep? en werkt join session in progress?

• Skybullet

Skybullet

It's go season

quote:
Brutal1ty schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:18:
[...]

Welkom bij hoe survivalen in real life ook zou gaan. Als je zelf al meerdere keren bedonderd ben vertrouw je niemand meer. Dan is het ''beter hij dan ik''. Irritant, maar eigenlijk vrij realistisch :P
ik heb in real life al genoeg gesurvivald. en dat gaat niet op de manier van ik schiet de eerste persoon neer die ik zie. mensen zijn zover gekomen doordat ze samen kunnen werken.

maar het is een spel idd. Ben nu mijn weg terug aan het lopen naar mijn lichaam, wordt nu mijn persoonlijke missie die vent op te zoeken die mij neerschoot en alles af te pakken >:)

Excuses sound best to the person who’s making them up . Stop feeling sorry for yourself. Telling everybody your sad story. Nobody will do it for you. If you want something, go get it. Period

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:43

tha_crazy

Mafketel

Ik kwam er gister 1 tegen op het vliegveld, niks mee gedaan en hij ook niet, en we gingen ieder ons eigen weg.

2e keer kwam ik eerst 1 tegen, dus ik verder lopen naar het dak, kwam ze met zijn 2en op me af.
Toen er maar op los gaan slaan toen hun de 1e keer sloegen.
Beide kapot, ik opgelapt en weer verder :P

oftewel, ik probeer het eerst en daarna zie ik wel weer.

tha_crazy wijzigde deze reactie 23-12-2013 13:44 (8%)

• SoulEnroLL
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-05 20:20
quote:
gogocrazyark schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:11:
En ik ben erop! Iemand zin om samen te lopen zit in lopatino :) ID= Wickedworld
Heb je zojuist toegevoegd. Ik ben ten noorden van NFAW

• Brutal1ty
quote:
Skybullet schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:40:
[...]

ik heb in real life al genoeg gesurvivald. en dat gaat niet op de manier van ik schiet de eerste persoon neer die ik zie. mensen zijn zover gekomen doordat ze samen kunnen werken.

maar het is een spel idd. Ben nu mijn weg terug aan het lopen naar mijn lichaam, wordt nu mijn persoonlijke missie die vent op te zoeken die mij neerschoot en alles af te pakken >:)
...je moet 'survivalen' niet vergelijken met waar mensen toe in staat zijn als de shit echt losbarst... Weet je nog wat er gebeurt zodra er stroom uitvalt in een grote stad? Ineens zijn hele hordes mensen de winkels aan het plunderen en weet ik het wat allemaal. En dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik in principe die normaal niets mis doen :P Bedenk daar dan nog eens een zombie apocalyps bij, drama, geen vertrouwen en je snapt dat de wereld ineens vol verraad, wantrouwen, geweld, moord en verkrachtingen etc zit. Beetje The Walking Dead achtig. Een van de dingen die enigszins realistisch overkomen in die serie en game. :P Het hele idee van ''sorry, maar als ik loop de kans liever niet dat jij niet te vertrouwen bent, dus maak ik je af'' is zo gek nog niet. En dan ook nog eens gewoonweg game-trolls aantallen er bij optellen :'(

Brutal1ty wijzigde deze reactie 23-12-2013 13:51 (8%)

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik vertrouw ook helemaal niemand, ik heb een paar keer getwijfeld om iemand dood te schieten vaak in de twijfel periode ben ik zelf gewoon de lul. Daarom zeg ik ook tegen maten (met wie ik speel) 'shoot on sight'.
Het kan mij niet veel schelen of ze met een wapen, of een axe rondlopen. liever hen dan ik :)

Als je dan toch een spel wilt spelen waar mensen niet zo 'moordzuchtig' zijn, ga dan maar Minecraft spelen. Daar kun je ook 'survivallen'

I'm an Ironman!

• Skybullet

Skybullet

It's go season

quote:
Brutal1ty schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:50:
[...]

...je moet 'survivalen' niet vergelijken met waar mensen toe in staat zijn als de shit echt losbarst... Weet je nog wat er gebeurt zodra er stroom uitvalt in een grote stad? Ineens zijn hele hordes mensen de winkels aan het plunderen en weet ik het wat allemaal. En dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik in principe die normaal niets mis doen :P Bedenk daar dan nog eens een zombie apocalyps bij, drama, geen vertrouwen en je snapt dat de wereld ineens vol verraad, wantrouwen, geweld, moord en verkrachtingen etc zit. Beetje The Walking Dead achtig. Een van de dingen die enigszins realistisch overkomen in die serie en game. :P Het hele idee van ''sorry, maar als ik loop de kans liever niet dat jij niet te vertrouwen bent, dus maak ik je af'' is zo gek nog niet. En dan ook nog eens gewoonweg game-trolls aantallen er bij optellen :'(
beetje offtopic dit.

Heel wat jaren militair geweest, en daarnaast ook in vrije tijd met een rugzak en stevige wandelschoenen noorwegen/schwarzwalt in duitsland/schotland etc verkend, alleen of met meerderen. ik weet wat er gebeurd als shit losbarst. en mensen die bij elkaar blijven elkaar helpen en skills aanvullen overleven het, mensen die alleen blijven gaan dood.

en zombies zijn nep haha.

Maar back ontopic. mijn lichaam gevonden, bitch heeft alles erop gelaten. en mij dus gewoon doodgeschoten voor niks. ik had niet eens een schroevendraaier, laat staan een axe dus was geen dreiging. Naja manhunt mode engaged. ik ga hem krijgen ;)

Edit:
damnit " no message received for 36 seconds "

server eruit

• Conwa
quote:
gogocrazyark schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:42:
He allemaal,

Als je de DGB server zoekt:

filter op: Dutch en Ping op 250 zetten.

• Brutal1ty
Ik had ook eindelijk wat spullen op DGB verzameld en ik wilde m'n controlls instellen. Word ik aangevallen. Ik rennen, bandagen, maar nee: bleef me net zo lang achtervolgen tot ik dood was :P Irritant hehe

OMFG!! EDIT: val 1.5 meter: dood |:( *raged op zichzelf* Had zo veel goeie zooi gevonden :'(

Brutal1ty wijzigde deze reactie 23-12-2013 16:48 (19%)

• Skybullet

Skybullet

It's go season

lol hier net precies hetzelfde ging een stoepje af van denk 40 centimeter hoog in zelenogorsk. mosin rifle met scope en alles, pistool met alles erop en eraan, tas vol eten,

You are dead :F

• gogocrazyark
ik glitch een kamer in en kan er niet meer uit, alles op orde eten drinken wapen the works!
Wat ik ook probeer kom er niet meer uit..

Afwachten en doodgaan :(

nog even een snelle tip voor mensen die graag Windowed spelen (ik check graag de map), pas in je config file de Windowed setting aan van 0 naar 1, zet hem daarna op read only.

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Als je update naar een andere versie moet je weer opnieuw beginnen trouwens.
Nu weer terug naar versie: 0.30.113860 en wel mijn gear weer terug gelukkig.
Alleen geen goede spawn point, uitgelogd in een barrack en meteen een gast voor mij.
Snel maar weer uitgelogt. :')

nFo wijzigde deze reactie 23-12-2013 19:11 (3%)

• ramon1984
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 25-04 00:34
add me op steam id: goldie (Ramon)

Zou graag met andere samen spelen, mijn rl vrienden vinden dayz maar niks :(.

• vinom
  • Nu online
Pfff, dat was net goed schrikken. Ik kom aan in in een dorpje en loop een huis binnen om te zoeken naar loot, zitten daar ineens twee gasten. Ik in alle stress grijp ik naar mijn bijl in plaats van mijn M4 en zet hem op een sprint om dat huis uit te komen. Gelukkig toen geswitched naar mijn M4 en gaan wachten. Voorzichtig via een andere ingang het huis in gaan kijken, zag ik ze zitten...ik schieten, hij schieten....ik unconsious. Ik denk nou is het gedaan hé, dit gaat uren duren voordat ik weer bij kom. Gelukkig duurde het twee seconden en toen stond ik weer op en zag ik dat ik beide gasten gelukkig had neergeknald :D

Maar nu is mijn scherm grijs, en af en toe schreeuwt mijn char wat, maar ik weet nu niet wat er aan de hand is met hem. Iemand een idee?

• d_star
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:05

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ben je niet heel hard bloed aan t verliezen? Waarschijnlijk ben je toch geraakt ofzo.. Zie je geen berichtjes onderin staan over dat je bloed aan het verliezen bent?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• vinom
  • Nu online
In het begin wel, heb ik gelijk verband erop gedaan en is het bloeden gestopt. Maarja, mijn scherm is nog grijs en hij schreeuwt nog steeds.

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:00
quote:
vinom schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:45:
Pfff, dat was net goed schrikken. Ik kom aan in in een dorpje en loop een huis binnen om te zoeken naar loot, zitten daar ineens twee gasten. Ik in alle stress grijp ik naar mijn bijl in plaats van mijn M4 en zet hem op een sprint om dat huis uit te komen. Gelukkig toen geswitched naar mijn M4 en gaan wachten. Voorzichtig via een andere ingang het huis in gaan kijken, zag ik ze zitten...ik schieten, hij schieten....ik unconsious. Ik denk nou is het gedaan hé, dit gaat uren duren voordat ik weer bij kom. Gelukkig duurde het twee seconden en toen stond ik weer op en zag ik dat ik beide gasten gelukkig had neergeknald :D

Maar nu is mijn scherm grijs, en af en toe schreeuwt mijn char wat, maar ik weet nu niet wat er aan de hand is met hem. Iemand een idee?
Gewoon laag bloed, kogels doen wel wat damage haha. Check even de startpost met de medische handleiding. Genoeg eten/drinken zodat je vol zit zorgt ervoor dat je 'blood' en 'health' terugkrijgt. Mooiste zou zijn als iemand je een Saline bag kan toedienen, dan zit je weer op 100%.

• vinom
  • Nu online
Hmm, okey. Ik heb zelf een saline bag toevallig bij, maar daar heb ik dus iemand voor nodig?

• DivineNL
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-05 20:02
Hey,

Ik zit te twijfelen of ik dit spel moet gaan aanschaffen of niet. Alle spullen verliezen bij dood gaan maakt me niet uit, net als de server restarts en de bugs die er nog inzitten.

Maar is het wel leuk om zo veel te lopen of zit er echt regelmatig actie in het spel? Heb namelijk al een paar keer streams gekeken maar nooit echt veel gebeurd, vandaar dat ik het hier maar eens vraag :p

Waarom wel kopen, of waarom niet?

• Brutal1ty
quote:
Skybullet schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:02:
[...]

beetje offtopic dit.

Heel wat jaren militair geweest, en daarnaast ook in vrije tijd met een rugzak en stevige wandelschoenen noorwegen/schwarzwalt in duitsland/schotland etc verkend, alleen of met meerderen. ik weet wat er gebeurd als shit losbarst. en mensen die bij elkaar blijven elkaar helpen en skills aanvullen overleven het, mensen die alleen blijven gaan dood.

en zombies zijn nep haha.

Maar back ontopic. mijn lichaam gevonden, bitch heeft alles erop gelaten. en mij dus gewoon doodgeschoten voor niks. ik had niet eens een schroevendraaier, laat staan een axe dus was geen dreiging. Naja manhunt mode engaged. ik ga hem krijgen ;)

Edit:
damnit " no message received for 36 seconds "

server eruit
offtopic reactie:
Ja, en de groep met de wapens zal altijd de groepen zonder wapens overheersen en waar nodig misbruiken, want ego zit in de aard van de mens. En ook 'slechte' mensen kunnen samenwerken om te overleven ;) Doen diverse terroristen organisaties, bandieten, piraten, criminelen en guerilla strijders al jaren :P Maar goed dit zijn idd interessante kwesties om over te praten, maar offtopic, want waarschijnlijk gebeuren beiden deze scenario's tegelijkertijd tot op zeker hoogte :P Ik ben er nog altijd van overtuigd dat mensen zich niet meer ''schamen'' om 't ergste in hun te laten zien zodra ze weten dat ze tóch niet bestraft kunnen worden.

ontopic:
Ontopic: ben niemand meer tegengekomen maar ook geen loot, echt letterlijk niks, ook geen zombies. Wel 1.5 uur rondgedwaald langs de kust, bos en een stad, maarehm... Nee, helemaal niks. Begon even te denken dat m'n client bugged was :+

Brutal1ty wijzigde deze reactie 23-12-2013 20:39 (10%)

• gogocrazyark
quote:
DivineNL schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:54:
Hey,

Ik zit te twijfelen of ik dit spel moet gaan aanschaffen of niet. Alle spullen verliezen bij dood gaan maakt me niet uit, net als de server restarts en de bugs die er nog inzitten.

Maar is het wel leuk om zo veel te lopen of zit er echt regelmatig actie in het spel? Heb namelijk al een paar keer streams gekeken maar nooit echt veel gebeurd, vandaar dat ik het hier maar eens vraag :p

Waarom wel kopen, of waarom niet?
Wel : Uitgestrekte wereld. veel spanning regelmatig update's, als je de juiste mensen tegenkomt een leuke coop ervaring.

Niet: Alpha game, dus nog veel bugs, bandits, soms erg lang zoeken naar de juiste gear.

Einde van de lijn is erg persoonlijk, ik heb er ieg geen spijt van er heb elke keer weer een hoop plezier in het verzamelen en sneaken. Ik ben erg benieuwd geworden naar het eindproduct en zal dus ook regelmatig blijven spelen.

Kijk anders een op www.reddit.com/r/dayz/ en kijk of je hier wat meer wijs uit kan worden.

gogocrazyark wijzigde deze reactie 23-12-2013 20:42 (4%)

• Heli0s

Heli0s

Lol, net aangevallen door een bambie met een hamer tegen mij .45

Was net onderweg van elektro naar het noorden, ga een huis in en zie iemand langs rennen met een hamer, zo naar de ingang. Ik denk nog "Hij gaat toch niet proberen mij met die hamer af te maken".

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• Zewatanejo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:30

Zewatanejo

Fine Thanks!

Pff. Dat is toch wel weer anders, zo op een volle server.
Bijna nergens loot te vinden. Ben dus maar gelijk noordwaarts gegaan. Elke keer kantje boord, maar dan kom je toch weer een waterpomp tegen of net een of ander rot stuk fruit. Dat heeft me overigens wel ziek gemakt, maar met voldoende rust (F3) tussendoor is dat ook nog wel in de hand te houden.

Op een gegeven moment maar ergens een hoog punt op gezocht om te kijken of er ergens wat grotere dorpjes in de buurt waren. Spot ik een dorpje waar nog niemand was geweest. Alle deuren waren nog dicht en voldoende loot. Helaas nog geen backpack en alleen een hunter trousers. Dus kon niet alles meenemen. Na een tijdje rond dolen spot ik een nieuw stadje in de verte. Daar maar heen gelopen. Blijk ik wederom bij zee te zijn aangekomen. Een rondje gelopen dus. pff..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Baiko
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:45
Vanaf Cherno tot aan Kamenka geloot, daarna richting het noorden gegaan inclusief de Airfield... 3 uur lang lopen rennen. Wordt ik bij het laatste gebouw gekilled..

Ik vermoed dat het een server hopper was aangezien alle deuren nog dicht waren.

Ik had er al wat gekilled onderweg, alleen de lichamen verdwenen instant :( Loot run had veel korter moeten zijn :P

Baiko wijzigde deze reactie 23-12-2013 22:25 (25%)

PSN: Er1ckNL Corsair 750D, Intel i7 8700K@5Ghz, Corsair h100i, MSI Z97-G45 Gaming, 4x8GB 3200mhz, MSI GTX 1080ti, 1x Samsung EVO 500GB M.2

• Adanteh
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22-04 01:40
quote:
Ik vermoed dat het een server hopper was aangezien alle deuren nog dicht waren.
... Of hij had de deur gewoon dicht gedaan?

• nFo
Ik laat de deuren gewoon open, weet je precies welk huis je gehad hebt.
Zit nu rond Khelm, is even kijken op het vliegveld.
Ik kwam geen hond tegen, wel een aantal zombies.
En nog geen vuurwapens in dorpen tegen gekomen ?

• JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:37

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
ik heb met Rienspy en wat anderen de nieuwe toevoegingen in het noorden verkend en het is veelbelovend wat daar allemaal nog in aanbouw lijkt te zijn. :)

Zoals een stad zonder gebouwen maar wel al complete wegenstructuur en een voetbalveld :)

Een mooie nieuwe spoorlijn met een viaduct

wolken zijn overigens erg mooi gedaan :)

KoS of maak je her iets romantischer?

Dit gestrande schip is overigens een aanrader, erg uitgebreid van binnen :)

even rusten met uitzicht:

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• nFo
Waar vind je dat ship ?
Nog leuke loot in ?

• NLMarcel194
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:02
ook maar gekocht kan ik hier te minste ook nog wat kills maken
gekocht via proxy ietsjes goedkoper 21,89

• Heli0s

Heli0s

Vanochtend nog even elektro naar cherno gelopen. Had gelezen dat de .45 ammo moeilijk te vinden was, maar ik heb al 8 clips en nog 24 losse rouds :+

Voedsel en drinken genoeg gevonden, ook een walkie talktie, lijkt me cool als je die straks echt kan gebruiken voor lange afstands comunicatie in game. Heb ook een goed gevulde med kit, met morphine, painkillers, bandages, antibiotics, vitamines, saline bag.

Nu nog ammo voor me m4 en ik ben all set _/-\o_ (voor zolang ik niet word neer geknald :+ )

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-05 19:29

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Eigenlijk krijg ik het idee dat die loot bug die ultieme fix tegen bandits is.

Intel Core i5-6600K, GTX 1080 Ti, Corsair Vengeance 16GB DDR4, ASRock Z370 Extreme4 mobo

• dudee
Loot bug?

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Ik denk dat hij bedoelt dat mensen snel uitloggen wanneer ze gedood zijn. Hierdoor verdwijnt het lichaam op de grond, en valt er dus niks meer te looten.

I'm an Ironman!

• dudee
Oh dat.

• Baiko
Ligt er eigenlijk loot in Devil's Castle of Black Mountain? Al een paar keer langs geweest, maar niks gevonden.

Verder hoop ik dat ze snel met de loot respawn fix komen en dat lichamen blijven liggen op de grond zodat ze geloot kunnen worden.

PSN: Er1ckNL Corsair 750D, Intel i7 8700K@5Ghz, Corsair h100i, MSI Z97-G45 Gaming, 4x8GB 3200mhz, MSI GTX 1080ti, 1x Samsung EVO 500GB M.2

• NLMarcel194
quote:
Baiko schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:
Ligt er eigenlijk loot in Devil's Castle of Black Mountain? Al een paar keer langs geweest, maar niks gevonden.

Verder hoop ik dat ze snel met de loot respawn fix komen en dat lichamen blijven liggen op de grond zodat ze geloot kunnen worden.
loot respawn maakt niks uit lekker server hoppen en klaar ben je was in 15 min klaar en dat is al best lang
maar ja als de game zo is moet je het ook maar zo misbruiken en wat wil je het is nog alfa
als er respan komt moeten er wel private hives komen want dit is gewoon kloten

en tja over de dood geschoten players die verdwijnen ga je denk niet zo snel fixen dat is al met arma al zo
en boeite me niet echt vandaag nog groepje van 5 tegen gekomen en overhoop geknalt niks van ze nodig gehad

NLMarcel194 wijzigde deze reactie 24-12-2013 12:20 (3%)

• nFo
Je kan trouwens een kogel in je wapen doen zonder magazijn.
Load chamber ofzo.

nFo wijzigde deze reactie 24-12-2013 12:28 (14%)

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Gisteren samen met een maatje proberen te re-groupen met 3 andere Belgen.

We zaten in de supermarkt in Zelenogorsk. Komt iemand binnenlopen en schiet mij neer.. Maatje had hem gelukkig wel te pakken.

Ik weer vanuit Cherno die kant op lopen. Heb een mes en een blikje voedsel. Komen er twee kerels aan lopen met gear.

On the ground! Do you have any food or drinks?
Ik rustig op m'n knieën, handen op m'n kop en afstand gedaan van m'n blikje spaghetti..
De heren verteld dat dit alles is wat ik bij me had.
Ok, you can go.
En weer verder gesprint.

Zo kan het dus ook. Jammer dat ze me niet helpen.. maar goed ben niet gelijk afgeknald.

Als wij in een groep lopen vragen we ook eerst op de grond te gaan liggen en wat hij bij heeft.
Als ik alleen ben en ik heb voordeel. Dan ben je dus een vijandelijk object :+

Freedom for everyone..

• shenr
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-05 15:17
Ik wordt een beetje schijtziek van alle combatloggers. Moeten ze wel snel wat aan doen zeg.

• 144479
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
Misschien een domme vraag maar hoe pak ik een item op? Als ik met scrollwheel het menu zie en dan kies voor de 1e optie + left mouse button dan gebeurd er niets. Zelfde geldt voor sluiten, openen deuren. Ik had er eerst een xbox 360 controller aanhangen maar deze heb ik er uitgehaald en dayz opnieuw opgestart....

• dudee
je moet F doen.

• 144479
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
quote:
Oke bedankt! :)

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

Wat ik makkelijker vind is gewoon op / of vlak naast het item staan, en dan 'tab' drukken. Dan zie je het item links staan, en kun je hem zo naar je inventory slepen..

I'm an Ironman!

• Pater19
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-04 22:59
Ik speel dit spel ook al een tijdje en de genre spreek mij erg aan.

Hiervoor heb ik ook de dayz mod gespeeld.

Voor spelers die samen met mij het land van de Harry's wil verkennen voeg mij dan toe: pater19

• Conwa
Rienspy zit hier dus ook! Als je hem tegenkomt heb je een dilemma...
Hij zegt namelijk friendly te zijn en schiet je vervolgens neer.
Low life, maar ook een manier om het spel door te komen natuurlijk ;)

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22-05 20:21
Krijg toch wel weer beetje zin om dit te spelen!

• bal130
  • Nu online
quote:
conwa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:52:
Belgen he :+

Ik nog niet de interesse gevonden om spel te kopen, voor mij ziet het er nu uit als een beetje ronddwalen en proberen te overleven ( waar spel imo ook om draait) en dat is niet echt een doel voor mij ;-)

• NLMarcel194
quote:
bal130 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:24:
[...]

Belgen he :+

Ik nog niet de interesse gevonden om spel te kopen, voor mij ziet het er nu uit als een beetje ronddwalen en proberen te overleven ( waar spel imo ook om draait) en dat is niet echt een doel voor mij ;-)
valt wel mee tot nu toe meer knallen wel volle server in gaan he

• Brutal1ty
Oh my fucking god! |:(

Eindelijk flink wat gear verzameld, 2 volle medikits, grootste backpack, alle kleding met extra zakken, mooie fireaxe. Eindelijk in een grote stad aangekomen, even een andere newb gered (hij was aan het bloeden) door hem een verbandje aan te brengen. Alles awesome.

Besluit ik zo'n enorme flat te beklimmen. Aardig lastig, blijf vaak hangen, buggies etc je kent het wel. Trap kapot, via ladder stukje verder en weer verder klimmen. Ik elk kamertje checken, steeds meer leuk spul gevonden. En ik op een gegeven moment op zo'n balkonnetje even naar buiten kijken... Ik zit daar stil, ineens clipt m'n character zomaar, zonder dat ik wat aanraak, dwars door de railing heen en val ik zo'n 100 meter naar beneden...

''You are dead''

:'( :'( :'( :'( :'( :'( Alpha = alpha :( ;)

Hiervoor ook al een leuk kleiner bugje gehad: Klim een ladder op, ''glitch'' meteen weer recht naar beneden en breek je poten. Elke keer als je gaat lopen ''AARHHGG!!'' en kruip je weer verder _/-\o_

Brutal1ty wijzigde deze reactie 24-12-2013 14:35 (11%)

• DivineNL
quote:
Brutal1ty schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:34:

Eindelijk flink wat gear verzameld, 2 volle medikits, grootste backpack, alle kleding met extra zakken, mooie fireaxe. Eindelijk in een grote stad aangekomen, even een andere newb gered (hij was aan het bloeden) door hem een verbandje aan te brengen. Alles awesome.
Ik dacht dat je ging zeggen dat die newb je afmaakte :+

• nFo
quote:

Besluit ik zo'n enorme flat te beklimmen. Aardig lastig, blijf vaak hangen, buggies etc je kent het wel. Trap kapot, via ladder stukje verder en weer verder klimmen. Ik elk kamertje checken, steeds meer leuk spul gevonden. En ik op een gegeven moment op zo'n balkonnetje even naar buiten kijken... Ik zit daar stil, ineens clipt m'n character zomaar, zonder dat ik wat aanraak, dwars door de railing heen en val ik zo'n 100 meter naar beneden...

''You are dead''

Mij ook al een keer gebeurd, even van het uitgezicht genieten, val je naar beneden. >:)
Oppassen met balkons.

nFo wijzigde deze reactie 24-12-2013 14:42 (3%)

• Conwa
Bal, kom dan gewoon bij ons op de server, daar is genoeg actie te beleven hoor!

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:07
quote:

... Ik zit daar stil, ineens clipt m'n character zomaar, zonder dat ik wat aanraak, dwars door de railing heen en val ik zo'n 100 meter naar beneden...

''You are dead''

Hiervoor ook al een leuk kleiner bugje gehad: Klim een ladder op, ''glitch'' meteen weer recht naar beneden en breek je poten. Elke keer als je gaat lopen ''AARHHGG!!'' en kruip je weer verder _/-\o_
Je kan mid-air alt+f4 doen :P Het is misschien een beetje lame maar doodgaan door zo'n bug ook ^^

Junia wijzigde deze reactie 24-12-2013 15:16 (30%)

• Rienspy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2017

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
conwa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:52:
Haha sorry, was inderdaad een redelijk laffe daad, mijn excuses ;)
Ik weet niet wat me bezielde, ik had een heel eind in het noorden getrokken en had gewoon zin om iemand dood te schieten. Maar direct nadat ik je doodschoot had ik al spijt :-(
Wanneer ik je nog es tegenkom krijg je m'n beans ;)

Ben ondertussen al doodgegaan door m'n belgeninternet, ik heb een time-out van 15 seconden wanneer ik op het dak van een schooltje sta, wanneer ik trug online kom -> You are dead.
Vrienden op teamspeak vroegen zich al af waarom ik doodleuk van het dak sprong. Tjah, karma I guess...

Die negatieve karma blijft ook wel duren:

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Brutal1ty
quote:
Rienspy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:06:
[...]

Ik weet niet wat me bezielde, ik had een heel eind in het noorden getrokken en had gewoon zin om iemand dood te schieten. Maar direct nadat ik je doodschoot had ik al spijt :-(

Ben ondertussen al doodgegaan door m'n belgeninternet, ik heb een time-out van 15 seconden wanneer ik op het dak van een schooltje sta, wanneer ik trug online kom -> You are dead.
Vrienden op teamspeak vroegen zich al af waarom ik doodleuk van het dak sprong. Tjah, karma I guess...

[video]
Hahahah dat karma! 8)7

• DivineNL
Heb het toch maar gekocht, als ik me dan verveel in de vakantie heb ik wat te doen :p

• Matss
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-12-2014
Geweldig spel maar kan nog steeds niet uitstaan dat ik BF3 etc gewoon op high kan spelen en Dayz alles op Low/Very Low, en dan alsnog maar +/- 24 FPS. :(

Steam: matsFR

• Baiko
quote:
Matss schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:40:
Geweldig spel maar kan nog steeds niet uitstaan dat ik BF3 etc gewoon op high kan spelen en Dayz alles op Low/Very Low, en dan alsnog maar +/- 24 FPS. :(
http://www.dayztv.com/tut...se-fps-performance-guide/

Ik ging van 26 naar 50fps :) Ongeveer ~32 in steden.

• Brutal1ty
quote:
Matss schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:40:
Ff googlen ''DayZ Standalone Tweaks'' en deze getrouw uitvoeren. Je zal alsnog framedrops hebben, maar het is een early alpha. Het scheelt iig echt héél erg veel.

Je moet 2 CFG'tjes aanpassen. Scheelde bij mij 20fps ongeveer. En das best veel =p Heb nu meestal tussen de 35-50 fps in dorpjes\steden en 60+ aan de kust, mini-dorpjes of het bos.

En dat is met textures etc op normal, 1920x1080, post-processing uit, shadows normal, viewdistance 1600, scenecomplexity op 150000 ofzo. Oh en heel belangrijk: object detail ofzo op very low zetten. Dat scheelt ook enorm veel op het moment. Maar ik zou die als laatste bewaren, aangezien die meer opvalt dan de andere opties als ik eerlijk ben.

Op een i5 750 (3.6ghz) 4gb ram en een HD5870.

Ontopic eindelijk een echt wapen gevonden :9 Nu zit ik alleen zonder eten en drinken dus dat is minder...

Trouwens hoe kijkt men tegen server hopping aan? Heb net ff geprobeerd en als je goeie stuff wil kan je net zo goed ff zoeken naar de airstrip, deze leeghalen als die nog niet leeg is, naar een lege server, die ook leeghalen net zo lang tot je alles hebt wat je wilt hebben qua backpacks, wapens en ammo, maar vind 't best een cheesy manier 8)7

Brutal1ty wijzigde deze reactie 24-12-2013 17:50 (44%)

• Matss
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 16-12-2014
quote:
Brutal1ty schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:45:
[...]

Ff googlen ''DayZ Standalone Tweaks'' en deze getrouw uitvoeren. Je zal alsnog framedrops hebben, maar het is een early alpha. Het scheelt iig echt héél erg veel.

Je moet 2 CFG'tjes aanpassen. Scheelde bij mij 20fps ongeveer. En das best veel =p Heb nu meestal tussen de 35-50 fps in dorpjes\steden en 60+ aan de kust, mini-dorpjes of het bos.

En dat is met textures etc op normal, 1920x1080, post-processing uit, shadows normal, viewdistance 1600, scenecomplexity op 150000 ofzo. Oh en heel belangrijk: object detail ofzo op very low zetten. Dat scheelt ook enorm veel op het moment. Maar ik zou die als laatste bewaren, aangezien die meer opvalt dan de andere opties als ik eerlijk ben.

Ontopic eindelijk een echt wapen gevonden :9 Nu zit ik alleen zonder eten en drinken dus dat is minder...

Trouwens hoe kijkt men tegen server hopping aan? Heb net ff geprobeerd en als je goeie stuff wil kan je net zo goed ff zoeken naar de airstrip, deze leeghalen als die nog niet leeg is, naar een lege server, die ook leeghalen net zo lang tot je alles hebt wat je wilt hebben qua backpacks, wapens en ammo, maar vind 't best een cheesy manier 8)7
Thanks! Gelijk even proberen zo :)

Steam: matsFR

• nFo
quote:
Brutal1ty schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:45:
[...]

Met de laatste versie hebben ze dat server hopping al aangepast zo te zien en worden minder weapons drop.
En body's blijven liggen als het goed is.
0.30.113918

• Brutal1ty
quote:
nFo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:01:
[...]

Met de laatste versie hebben ze dat server hopping al aangepast zo te zien en worden minder weapons drop.
En body's blijven liggen als het goed is.
0.30.113918
Heb je misschien enig idee wat ze hier tegen gedaan hebben? Een uurtje gelden toen ik besloot het eens te proberen lukte het nog prima. Server 1 was net leeggeroofd door 2 gewapende kerels met gasmaskers, dus ik ging in een hangar staan, switchte server, en kon meteen een grote backpack + M4A1 looten :P Body's die blijven liggen zou ook zeker een groot voordeel zijn _/-\o_

Brutal1ty wijzigde deze reactie 24-12-2013 18:21 (5%)

• nFo
4x gewisseld van server, maar geen nieuwe loot.
Spawn rate is lager, als ik de changelog bekijk.

• vinom
  • Nu online
quote:
Rienspy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:06:
[...]

[video]
Bwhaha, karma is a bitch :D

• NoFearz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik begin net aan de standalone. Na een paart uurtjes had ik al nieuwe kleding en een backpack vol met melee wapens/ammo en meds, maar geen water en voedsel. Water vond ik af en toe en qua voedsel alleen bedorven troep. Uiteindelijk stierf ik door starvation. Wat kan ik hier nu aan doen? Ik heb in meerdere steden en dorpjes gekeken.

• nFo
Water halen uit zo'n water put en goed zoeken voor een waterfles of nog beter een veldfles.
Heb ik al 3 van gevonden en die vullen met water.
Voor eten goed zoeken in dorpen, waar de deuren nog dicht zijn.
Supermarkt ligt soms ook wel wat.

Hoe kan je het beste ammo leeg halen uit een volle magazijn ?
Als ik het eruit haal dan verdwijnt de ammo.
Nu wel een ammo box gevonden waar je ammo in kan gooien bespaart ruimte.

nFo wijzigde deze reactie 24-12-2013 23:05 (27%)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Ik kan nog wel wat mensen op m'n friendslist gebruiken! Ik gebruik TS.
Ik hang ergens omgeving NW airfield rond met M4, stapels ammo en complete gear.
http://steamcommunity.com/id/delukz/
quote:
nFo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:44:
In je inventory slepen en dan legen, dan verdwijnt het niet.

unfor wijzigde deze reactie 24-12-2013 23:24 (50%)

Steam - BFV - Apex

• NoFearz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:32
quote:
nFo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:44:
Water halen uit zo'n water put en goed zoeken voor een waterfles of nog beter een veldfles.
Heb ik al 3 van gevonden en die vullen met water.
Voor eten goed zoeken in dorpen, waar de deuren nog dicht zijn.
Supermarkt ligt soms ook wel wat.

Nog een poging gedaan. Een vette Hoxton masker gevonden :) Maar nog steeds geen eetbare voedsel. Weer dood door starvation, Twee dorpen volledig uitgekamt en heel veel lege huizen met dichte deuren. Niet te doen zo.

• Baiko
Ik ren lekker van het noord oosten airstrip naar Olsha.. Stukje niemands land, teleport er opeens een dude met een axe voor me die me instant killed. Letterlijk 1 seconde.. flits dood.

Geen bomen of wat dan ook in de buurt. Ik maak wazige dingen mee in DayZ :D

Baiko wijzigde deze reactie 25-12-2013 02:43 (7%)

• Heli0s

Heli0s

Het is echt kerstmis vandaag, net nog even van cherno naar balota gerend vond ik daar eindelijk een clip voor me m4 + een silencer. Verder nog een fireaxe een hoop eten en drinken en jahoor een canopener! Whoo!

Nu op naar het noorden met mijn gear.

@NoFearz

Blijven zoeken, het kan even duren. Het beste kan je misschien wat meer landinwaards gaan, aangezien iedereen aan de kust spawned. Verder is het belangrijk om te onthouden dat de loot op dit moment alleen respawend met een server restart. Zo vind ik de beste loot vroeg in de ochtend op een server waar niemand anders speelt.

• Brutal1ty
Ik had eindelijk dus een gun, 2.5 packs van medkit materiaal, waterfles, tig blikjes met vreten en een enorme rugzak... Ga ik uiteindelijk als ik een andere speler tegenkom alsnog knockout door de honger en maakt hij me af... FUCK. Heb 2 uur (!) lopen zoeken naare en blikopener of water of ander drinken of eten (zelfs verrot eten) op 2 servers, maar niks kunnen vinden en toen was het afgelopen.

Dat werd wel erg frustrerend hoor, hoe groot is de kans dat je geen énkel eetbaar item tegenkomt in allemaal flatgebouwen etc die nog dicht waren :( Christmas my ass. :+

• Heli0s

Heli0s

Ja kan blikjes eten ook openmaken met je fireaxe, let alleen wel op dat je dan +/- de helft verliest met het openen. Daarnaast kan je rot eten ook eten, je word er alleen ziek van, dus zorg dat je anti biotica hebt.

• Brutal1ty
quote:
Heli0s schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:52:
Ja kan blikjes eten ook openmaken met je fireaxe, let alleen wel op dat je dan +/- de helft verliest met het openen. Daarnaast kan je rot eten ook eten, je word er alleen ziek van, dus zorg dat je anti biotica hebt.
Hoe open je ze met je fireaxe dan? Ik kreeg het absoluut niet voor elkaar en het werd m'n einde... En rot eten was ook nergens te vinden helaas :+ Al die flatgebouwen uitgekamd die ik tegenkwam (rotklus, buggy camera en framedrops) maar alsnog gestorven aan honger :o

Ik had een wrench, fireaxe, screwdriver, needle van alles en nog wat maar de optie om iets te openen kwam er toch echt niet bij, zoals je dat bij een blikopener oid wel hebt. :'(

Brutal1ty wijzigde deze reactie 25-12-2013 10:04 (13%)

Pagina: 1 2 3 ... 52 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True