Je kan het ook met een knife of een schroevendraaier doen, verlies je wel wat van..
je kan in je inventory de axe naar het blikje slepen, of rechts klikken op het blikje en dan kiezen voor "open with fireaxe" (Of Knife / schroevendraaier, die had ik echter nog niet geprobeerd)
The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees
Must've had that there alpha bugs then, het slepen he bik niet geprobeerd, maar opties als ''open with...'' zijn niet voorbij gekomen gisteren helaasHeli0s schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:06:
je kan in je inventory de axe naar het blikje slepen, of rechts klikken op het blikje en dan kiezen voor "open with fireaxe" (Of Knife / schroevendraaier, die had ik echter nog niet geprobeerd)
Niet dat ik het erg vind, ben er vrij snel overheen als ik weer eens kapot ga in DayZ
Maar thanks voor de tips, ik ga volgende keer ook ff slepen en kijken en rommelen.
Duurde ook ff voor ik doorhad dat ''eat'' vaak ook bugs oplevert. Vaak krijg je ''you're already doing something''. Maar als je het voedsel dan in je handen sleept en dán ''eat'' doet werkt het wel. Ookal had je helemaal niks in je handen.
[ Voor 22% gewijzigd door Brutal1ty op 25-12-2013 10:27 ]
ga ook maar is DayZ proberen
vooral na de video's van frankie on pc
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Uiteindelijk twee cans gevonden met een screwdriver. Alles opgegeten en nog geen vijf minuten later alweer dood door starvation. Bekijk het maar.....
Ik heb juist het probleem dat DayZ maar de helft van me grafische kaart benut. Hangt constant tussen de 50 en 60% usage.Baiko schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:42:
[...]
http://www.dayztv.com/tut...se-fps-performance-guide/
Ik ging van 26 naar 50fpsOngeveer ~32 in steden.
Was met ARMA3 Alpha ook het geval en dat was gelukkig later opgelost.
Speel nu 3 dagen maar moet zeggen. Ondanks alle bugs en issues het nogsteeds een geweldige ervaring vind. Het opnieuw ontdekken van gebieden etc. Loot zoeken en nietsvermoedende groepjes ambushen en kijken wat hun intenties zijn etc.
Dit soort stuff kan je echt alleen in DayZ tegenkomen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=o6o8x67ApM8]
Kan je trouwens niet met een fireman axe brandhout verzamelen?
[ Voor 7% gewijzigd door Sn0wblind op 25-12-2013 12:02 ]
Hahahah die was goed 
Gebruiken jullie trouwens een map oid? Ik vind het altijd wel handig om te weten waar ik zit
Gebruiken jullie trouwens een map oid? Ik vind het altijd wel handig om te weten waar ik zit
Er is trouwens ook ingame map, maar moet je eerst verzamelen zo te zien.
Ik heb een noord en een west kaart gevonden en samengevoegd.
Voor op je 2e scherm, of stop hem in je steam overlay browserDivineNL schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:28:
Hahahah die was goed
http://dayzdb.com/map
Ty, 2e scherm werkt goedunfor schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:53:
[...]
Voor op je 2e scherm, of stop hem in je steam overlay browser
http://dayzdb.com/map
Wat zijn je specs? Ik heb een r9 290X, maar als ik mijn settings lager zet dan valt mijn GPU usage ook terug naar 50%. Oftewel, settings als AA en andere rendering settings wat hoger zetten en je usage gaat omhoog terwijl je framerates nagenoeg gelijk blijven.Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:53:
[...]
Ik heb juist het probleem dat DayZ maar de helft van me grafische kaart benut. Hangt constant tussen de 50 en 60% usage.
Speel nu 3 dagen maar moet zeggen. Ondanks alle bugs en issues het nogsteeds een geweldige ervaring vind. Het opnieuw ontdekken van gebieden etc. Loot zoeken en nietsvermoedende groepjes ambushen en kijken wat hun intenties zijn etc.
[video]
Hoe voeg je dat samen dan? Is mij nog niet gelukt...nFo schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:31:
Er is trouwens ook ingame map, maar moet je eerst verzamelen zo te zien.
[ Voor 13% gewijzigd door Conwa op 25-12-2013 13:21 ]
Heb me al kapotgelachen xd. Zat op die server die in de fipo staat. Was wat op een legerkamp aant rondlopen kom ik ineens Nederlander en nog n kerel tegen. Ben niet neergeknald maar ik kreeg wel handboeien om. Lachte me kapot.
Was wel blij dat ik ze tegenkwam want daarna werd er op ons geschoten. Zij hebben hem neergeknald en lieten mij leven
Ga me wel vermaken met het spel denk ik xd
Was wel blij dat ik ze tegenkwam want daarna werd er op ons geschoten. Zij hebben hem neergeknald en lieten mij leven
Ga me wel vermaken met het spel denk ik xd
Yup, bij mij wordt de beefy graka voor 99% benut als ik niet naar gebouwen kijk, anders belast hij maar 30-60%Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:53:
[...]
Ik heb juist het probleem dat DayZ maar de helft van me grafische kaart benut. Hangt constant tussen de 50 en 60% usage.
[video]

CPU gebruikt nog veel minder, ik mag blij zijn als er 40% wordt gebruikt...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Naar elkaar toe slepen.conwa schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:20:
Hoe voeg je dat samen dan? Is mij nog niet gelukt...
Ik zag op youtube iemand met een complete ingame kaart.
Zo had ik het dacht ik ook gedaan.unfor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:14:
In je inventory slepen en dan legen, dan verdwijnt het niet.
Maar ik had ook geen ruimte meer in mijn backpack.
Net weer 60 kogels weg bij een reload ?
[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 25-12-2013 14:24 ]
YouTube: DAYZ STANDALONE | Nope.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NdyqSoh9q-0]
deze is pas mooi haha
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NdyqSoh9q-0]
deze is pas mooi haha
[ Voor 31% gewijzigd door Basxt op 25-12-2013 14:07 ]
Wat kun je met die boeken? Snap nooit zo goed wat ik ermee moet.
Heeft nog geen functie volgens mij.DivineNL schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:27:
Wat kun je met die boeken? Snap nooit zo goed wat ik ermee moet.
Kwam de bijbel ook nog tegen.
Nu Dayz op dumpert staat is het doel wel bereikt.. Straks gaan alle COD'ers het nog spelen...
http://www.dumpert.nl/med...a/hee_man_high_five_.html
Geweldig... nog meer shoot on sight gedrag.conwa schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:24:
Nu Dayz op dumpert staat is het doel wel bereikt.. Straks gaan alle COD'ers het nog spelen...
Straks nog een leuke ervaring, zit de airfield te looten, rent er iemand achter me naar binnen (ik niet gezien natuurlijk) sla die gast voor zen harses met een schep (waardeloze wapens btw...) begint friendly te roepen doet hij zijn wapen weg (m4 ofzo) en begint sorry te roepen loopt naar buiten en leaved met zijn team maat.
Leuk om te zien dat er nog wat friendly spelers zijn!
Body mods don't determine skill
Volgens mij ben ik die ook tegengekomen. Dat zijn die gasten die me handhoeien om deden en daarna hielpen. Er was daar namelijk iemand in de buurt die op ons schoot xp
kuusj98 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:44:
[...]
Yup, bij mij wordt de beefy graka voor 99% benut als ik niet naar gebouwen kijk, anders belast hij maar 30-60%![]()
CPU gebruikt nog veel minder, ik mag blij zijn als er 40% wordt gebruikt...
CPU eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Maar ik draai met alles op very high en AA. Gebruik een Geforce 670GTX met een 20% overclock. Wel in FhD, kan helaas niet hoger qua resolutie.conwa schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:20:
[...]
Wat zijn je specs? Ik heb een r9 290X, maar als ik mijn settings lager zet dan valt mijn GPU usage ook terug naar 50%. Oftewel, settings als AA en andere rendering settings wat hoger zetten en je usage gaat omhoog terwijl je framerates nagenoeg gelijk blijven.
Moet overigens wel zeggen Alles is ultra realistisch gemaakt maar hoe snel je eten en drinken nodig hebt is wel onrealistisch snel.
Dat valt reuze mee hoor. Je moet je alleen goed volstauwen. Dat de melding weg is betekend nog niet dat je echt vol zit. Ik heb gisteren mijn char laten eten tot de max en daarna iets van drie uur tijd niks meer hoeven eten.
Je moet daar wel flink wat voor eten dan. Een box cereal, 3 cans of sardientjes en een banaan is niet genoeg om dat te bereiken.
Vanmiddag na een stomme val van een trap in Devils Castle respawnde ik met geen zee in zicht. Na een tijdje zoeken kwam ik erachter dat ik in Novy Sobor gespawnd was. Wis niet dat je ook daar kon spawnen tegenwoordig.
Na een tijdje eten krijg je een bericht dat je maag vol zit, dan zit je dus ook echt vol en hoef je niet meer verder te eten.Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:54:
Je moet daar wel flink wat voor eten dan. Een box cereal, 3 cans of sardientjes en een banaan is niet genoeg om dat te bereiken.
Ben ook een x in Novy sobor gespawned, herkende de locatie dan ook meteen vanwege alle de gun supply runs die ik naar stary sobor in het verleden maakte.
Dacht dat het een fluke was
.
Betreft eten. Je moet dan wel echt veel eten. Alsnog een beetje onrealistisch.
Dacht dat het een fluke was
Betreft eten. Je moet dan wel echt veel eten. Alsnog een beetje onrealistisch.
Op welke server spelen jullie vaak? Ik heb eindelijk genoeg voedsel kunnen vinden in de buurt van Gorka. Ik loop alleen de hele tijd met weinig hp. Alle kleur is weg.
Dat is het dus. Hoe regain je HP weer?
Als je genoeg gegeten hebt regain je vanzelf hp, ander moet iemand je een bloed transfussie geven.Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:50:
Dat is het dus. Hoe regain je HP weer?
The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees
Dat moet ik dus niet proberen...Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:22:
[...]
[...]
CPU eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Maar ik draai met alles op very high en AA. Gebruik een Geforce 670GTX met een 20% overclock. Wel in FhD, kan helaas niet hoger qua resolutie.
Moet overigens wel zeggen Alles is ultra realistisch gemaakt maar hoe snel je eten en drinken nodig hebt is wel onrealistisch snel.
Ik weet totaal niet WAAR het aan ligt, mijn CPU? Lijkt me sterk, GPU is al helemaal uitgesloten want deze is een aantal keren krachtiger dan GPU's die hier langs komen (buiten de R9 290X
Waar ligt het in godsnaam aan? Dat ik een HDD heb ipv een SSD? Kan dit voor drops zorgen als ik ergens heen kijk?
Wat een eikels kom ik net tegen zeg 
3 mensen, ik doe mijn handen op hoog, wordt bewusteloos geschoten. Ik kom bij en daar staan ze op me gericht. "Hands up", dus ik mijn handen omhoog, "say your gay", naaaah just kill me (ze hadden al mijn spullen toch al gepakt), Wordt ik weer bewusteloos geslagen xD.
3 mensen, ik doe mijn handen op hoog, wordt bewusteloos geschoten. Ik kom bij en daar staan ze op me gericht. "Hands up", dus ik mijn handen omhoog, "say your gay", naaaah just kill me (ze hadden al mijn spullen toch al gepakt), Wordt ik weer bewusteloos geslagen xD.
Ik blijf het zeggen: De virtual reality kan niet goed overweg met AMD en de performance is sowieso al matig. Dit ligt aan de engine zelf, aan de servers en deels aan je eigen PC. Hoog geklokte cores, met erg veel cycles per core is bepalend. Hier is Intel simpelweg veel beter in.kuusj98 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:05:
[...]
Dat moet ik dus niet proberen...
Ik weet totaal niet WAAR het aan ligt, mijn CPU? Lijkt me sterk, GPU is al helemaal uitgesloten want deze is een aantal keren krachtiger dan GPU's die hier langs komen (buiten de R9 290X).
Waar ligt het in godsnaam aan? Dat ik een HDD heb ipv een SSD? Kan dit voor drops zorgen als ik ergens heen kijk?
Daarom loopt die van mij op water, en op 4.6 Ghz ipv de standaard 3,2Ghz. Ik weet niet hoeveel cores de "nieuwe" Engine kan gebruiken maar het lijkt me 4.Adanteh schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:17:
[...]
Ik blijf het zeggen: De virtual reality kan niet goed overweg met AMD en de performance is sowieso al matig. Dit ligt aan de engine zelf, aan de servers en deels aan je eigen PC. Hoog geklokte cores, met erg veel cycles per core is bepalend. Hier is Intel simpelweg veel beter in.
Als ik nu kijk op welke cores ik het hoogste kom dan clock ik die gewoon op 5 Ghz+, misschien even op 1.55 volt, ik zit toch op water...
Mij mij draait het ook alleen goed totdat ik bijvoorbeeld in dat flat wijkje achter Cherno kom daar kakt me framerate tot naar onder de 30.kuusj98 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:05:
[...]
Dat moet ik dus niet proberen...
Ik weet totaal niet WAAR het aan ligt, mijn CPU? Lijkt me sterk, GPU is al helemaal uitgesloten want deze is een aantal keren krachtiger dan GPU's die hier langs komen (buiten de R9 290X).
ja, dat dus...Sn0wblind schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:20:
[...]
Mij mij draait het ook alleen goed totdat ik bijvoorbeeld in dat flat wijkje achter Cherno kom daar kakt me framerate tot naar onder de 30.
Zit net even op Lirik zijn stream te kijken, er loopt echt een maf figuur bij `m met muziekjes enzo.
Erg vermakelijk in ieder geval
Zit er over na te denken om de game te halen.
Erg vermakelijk in ieder geval
Zit er over na te denken om de game te halen.
. Het overgrote merendeel draait op 1 core helaas. Naast de hele schedular van alle scripts in de engine (Die al verre van ideaal is voor multi-core performance) krijg je daarnaast ook nog een keer alle verschillende modellen. Paden voor AI, paden voor colision, hitpoints, ladingen met memory points, schaduwn, licht, verschillende LODs... Het blijft helaas allemaal vrij slecht lopen en de FPS die je hoopt te krijgen blijkt in de steden nu eenmaal veel lager. Weinig aan te doen helaas. Ikzelf zit nu op een 4670K met OC en dat blijft ook gewoon een probleem.Daarom loopt die van mij op water, en op 4.6 Ghz ipv de standaard 3,2Ghz. Ik weet niet hoeveel cores de "nieuwe" Engine kan gebruiken maar het lijkt me 4.
Meh in potentie een geweldig spel.
Net een enorm geweldig aangekleed character verloren omdat ik iemand tegenkwam.
Zat in het vliegveld gebouwtje, en zag hem aankomen. Riep dat ik hem zag, en dat hij rustig naar binnen kon, en dat ik hem niets zou doen, mits hij niet op mij zou richten.
Hij komt binnen, replied niet eens, gewoon guns blazing. Beetje lag, dus hij schoot al op me voordat ik hem goed en wel op het scherm had.
Ik respawn bij Balota airfield in de buurt, kom in een gebouw twee mensen met dikke kit tegen, schieten mij ook weer direct dood. Terwijl ik letterlijk nog niets had, zelfs standaard spawn kleding nog.
Tis een beetje een 'het is nooit goed spel'. Als je niks hebt, is het leuk dingen te zoeken maar op een gegeven moment heb je een rugzak vol eten en drinken en een goed wapen met 200 kogels en dan is de lol eraf, dan kun je niets meer en is de lol eraf.
Iedereen schiet maar wat, er zijn te weinig opties om een echte apocalypse simulator te hebben.
Zat in het vliegveld gebouwtje, en zag hem aankomen. Riep dat ik hem zag, en dat hij rustig naar binnen kon, en dat ik hem niets zou doen, mits hij niet op mij zou richten.
Hij komt binnen, replied niet eens, gewoon guns blazing. Beetje lag, dus hij schoot al op me voordat ik hem goed en wel op het scherm had.
Ik respawn bij Balota airfield in de buurt, kom in een gebouw twee mensen met dikke kit tegen, schieten mij ook weer direct dood. Terwijl ik letterlijk nog niets had, zelfs standaard spawn kleding nog.
Tis een beetje een 'het is nooit goed spel'. Als je niks hebt, is het leuk dingen te zoeken maar op een gegeven moment heb je een rugzak vol eten en drinken en een goed wapen met 200 kogels en dan is de lol eraf, dan kun je niets meer en is de lol eraf.
Iedereen schiet maar wat, er zijn te weinig opties om een echte apocalypse simulator te hebben.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
DutchManticore, je hebt een punt dat wanneer je volledig gegeared bent de lol er snel vanaf kan zijn. Echter is dit op een paar updates na nog steeds de zeer uitgeklede versie van de mod. Als je de mod hebt gespeeld of naar bijvoorbeeld wat filmpjes van Frankie zou kijken, kan je zien dat er nog veel meer in het spel zal komen. Na de kerst zullen er telkens nieuwe toevoegingen en probeersels worden geimplementeerd. Let maar op: in januari wordt de loot en zombie respawn geactiveerd en is de beleving weer totaal anders.DutchManticore schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:04:
Overigens zodra er auto's bijkomen en er een mogelijkheid komt tot bouwen van bases wordt het WEER een heel ander verhaal.
Wees geduldig en je zult straks geen spijt hebben dat je de game hebt aangeschaft!
Er is en zal geen ander spel zijn waarbij de beleving in je character zo groot is als in DAYZ
oja, wat betreft het shoot on sight principe: daar moet je gewoon een beetje mazzel bij hebben en het hangt ook af van jouw instelling. Vertrouw niemand, totdat je ze irl ontmoet hebt!
[ Voor 7% gewijzigd door Conwa op 25-12-2013 23:02 ]

Ik schrik nog steeds van zombies, die je wel hoort maar er niet zijn.
Vooral s'nachts.
[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 26-12-2013 00:05 ]
Voor de mensen die niet weten wat ze met hun boeken meoten doen:
In inventory plaatsen, naar hotbar slepen, overeenkomstige toets indrukken.
Je kunt boeken effectief lezen
Ik ervaar het totaal niet zo. Maar ik speel dan ook vooral met anderen. Steden enteren met z'n allen om zo samen alle loot te verzamelen en zo gaan we door heel Chernarus heen en komen we allerlei leuke situaties tegen. Het toont wel een beetje de ware aard van de mens als er geen consequenties etc zouden zijn. Je kan het zo gek bedenken om iemand om zeep te helpen. Bind iemand vast, en geef hem een bloed transfusie met het verkeerde bloodtype bijvoorbeeld, dit zou een evil iemand dan ook daadwerkelijk doen.DutchManticore schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:04:
In de mod variant toen er vehicles waren kwam ik snachts een keer een door die mensen genoemde lolbus tegen die van stad naar stad gingen om mensen uit te moorden en die wouden wij ambushen, super spannend en een hele ervaring die je in geen enkele andere game tegenkomt.
Oeps... Niet op de tijd gelet, achja toch vakantie 
Maximale survivaltijd van mij zit tot nu toe op 3 uur. Ik krijg alleen maar geen geweer gevonden
Maximale survivaltijd van mij zit tot nu toe op 3 uur. Ik krijg alleen maar geen geweer gevonden
Me too...DivineNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 02:18:
Het is bij mij in de vakantie sowieso om 11 uur opstaan en tot 3 uur in de nacht doorkakken, koffie doet wonderen,
Iemand nog een can opener nodig?
Ik vond er net twee drie.
[ Voor 9% gewijzigd door Nfear op 26-12-2013 10:09 ]
In het ene dorp vind je niks en in het andere dorp ligt weer een zooi aan meuk.NoFearz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:06:
Iemand nog een can opener nodig?Ik vond er net twee drie.
Hoe zit het met de bloedtransfusie?
Je hebt toch tegenwoordig verschillende type bloedsoorten?
Mijn scherm is bijna zwart wit gekleurd zoveel bloed ben ik verloren!
http://dayz.gamepedia.com/Blood_type
Ik heb nu een ingame kaart.
Werkt ook met de kaart !Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 01:03:
Voor de mensen die niet weten wat ze met hun boeken meoten doen:
Ik heb nu een ingame kaart.
[ Voor 83% gewijzigd door nFo op 26-12-2013 15:02 ]
Saline bags kun je aan iedere bloedsoort toedienen en zorgen er voor dat je onmiddelijk al je bloed terug hebt (je kunt er ook mensen die unconscious zijn mee wakker makenNix_R schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:54:
Hoe zit het met de bloedtransfusie?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 15:07 ]
Ik heb tot nu toe in elke military base wel een wapen gevonden, kogels en magazines vind ik dan weer minder makkelijk.DivineNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 02:18:
'I reject your reality and substitute my own'
Heb er vanmorgen 1 gevondentheburninglink schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:13:
[...]
Ik heb tot nu toe in elke military base wel een wapen gevonden, kogels en magazines vind ik dan weer minder makkelijk.
Bij waterpompen gaan staan en de fles in je hand houden. Daarna scrolmenu -> Fill bottleDivineNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:11:
Kun je water flessen vullen? Lukt me nooit...
Bij mij bleef er alleen Drink staan?Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:13:
[...]
Bij waterpompen gaan staan en de fles in je hand houden. Daarna scrolmenu -> Fill bottle
Nee moet werken hoor, bottle in je hand en dan scrollen.
Ben echt opzoek naar een long range scope, zou in de game moeten zitten maar nog geen tegengekomen en leef toch al 2/3 dagen.
Als er nog mensen willen samen spelen kan je me toevoegen via steam /DM maar voor username etc.
Ben echt opzoek naar een long range scope, zou in de game moeten zitten maar nog geen tegengekomen en leef toch al 2/3 dagen.
Als er nog mensen willen samen spelen kan je me toevoegen via steam /DM maar voor username etc.
Ik heb een long range scope. :-)ramon1984 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:42:
Voor welke gun dan ?ramon1984 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:42:
Mosin ?
Ja, je hebt dan een goed werkende sniperrifle. Maat van me loopt er al enkele dagen mee rond.
Ah zo, zag hem ook liggen.BioHazard schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:34:
[...]
Ja, je hebt dan een goed werkende sniperrifle. Maat van me loopt er al enkele dagen mee rond.
Wist niet dat er een scope op kon.
Is er ook verschil in hoe de staat van een item in? Pristine vs Badly damaged.
Verwijderd
Redelijk goede uitrusting, rol ik onder een schutting door met mijn flashlight. Pang!
You are dead.
Met een scope beschadigd zie je niet veel meer door de scope.NoFearz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:35:
Flashlight moet je niet aan doen s'nachts.
Je ziet ze van een kilometer aan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 27-12-2013 00:20 ]
Hangt er van af over welk item het gaat, scopes zitten soms vol met bartjes wanneer ze Badly damaged zijn, maar eten blijft eten voedzaam (zelfs al is het ruined). Sommige items zijn dan weer onbruikbaar wanneer ze ruined zijn (bvb zaklampen). En een helm die badly damaged is beschermd ook minder dan een pristine helm.NoFearz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:35:
Flashlight = bullet magnetVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:00:
Redelijk goede uitrusting, rol ik onder een schutting door met mijn flashlight. Pang!You are dead.
Probeer 's nachts je gamma en brightness omhoog te schroeven, en je HDR zo hoog mogelijk, dan zie je toch wat beter in het donker.
Net mijn eerste echte shootout gehad op de Airfield, beide een mosin met long scope
Zag hem wel campen in dat industrie gebouw maar wist niet precies de afstand, gokte op 600 meter. Paar keer schieten en kogels gingen erboven, dus 500 meter.
Even een stukje verder crawlen omdat hij inmiddels terug schoot.. Hij was weer aan het peaken, dit keer ging de kogel iets meer naar links, kleine afwijking in de scope I think. Onderussen al 20 kogels verder, had er toch 80 bij me
Nu was die weer aan het peaken, iets meer naar rechts aimen en poef recht op zijn bakkes
Zijn lichaam glitchde door het gebouw heen met een straal bloed 
Tip als je met mosin en scope gaat, boven de 300-400 meter heeft de scope een afwijking naar links, dus iets meer rechts aimen
Nu weet ik alleen niet of de lichamen al blijven liggen om ze te looten, heb de gok niet genomen.
Even een stukje verder crawlen omdat hij inmiddels terug schoot.. Hij was weer aan het peaken, dit keer ging de kogel iets meer naar links, kleine afwijking in de scope I think. Onderussen al 20 kogels verder, had er toch 80 bij me
Nu was die weer aan het peaken, iets meer naar rechts aimen en poef recht op zijn bakkes
Tip als je met mosin en scope gaat, boven de 300-400 meter heeft de scope een afwijking naar links, dus iets meer rechts aimen
Nu weet ik alleen niet of de lichamen al blijven liggen om ze te looten, heb de gok niet genomen.
[ Voor 8% gewijzigd door Baiko op 27-12-2013 03:02 ]
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
zit op de server, had dikke gear eindelijke clip voor m4, donderd hij van een ladders
tip ga niet op ladders !
Zit op de DGB server en op de TS
iemand die wil samen lopen ?
heb een m4 + clip en een extra fireaxe voorals iemand nodig heeft. en nog een hoop zooi
tip ga niet op ladders !
Zit op de DGB server en op de TS
iemand die wil samen lopen ?
heb een m4 + clip en een extra fireaxe voorals iemand nodig heeft. en nog een hoop zooi
[ Voor 42% gewijzigd door Phyt_ op 27-12-2013 10:29 ]
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Hoi Phyt, lijkt me leuk. Tot nu toe in mijn eentje de hele map aan het aflopen. Ik zoek je wel op in de DGB TS!
Verwijderd
Klopt. Maar ik denk dat ik niet veel keus heb omdat je anders niets kan zien? (Ook niet de gamme omhoog gooien.)nFo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:20:
Flashlight moet je niet aan doen s'nachts.
Zo. Vanmorgen mijn backpack gevuld met veel eten en drinken munitie en een geladen pistool en m4a1.
Het mooiste van alles is dat mijn char gezond is.
Ik kan eindelijk richting het noorden, ik hoop op een rustige reis en voorlopige eindbestemming is NW airfield.
Het mooiste van alles is dat mijn char gezond is.
Ik kan eindelijk richting het noorden, ik hoop op een rustige reis en voorlopige eindbestemming is NW airfield.
hmm weer disconnect van de server, zit bijna bij NW, heb al genoeg om mij zelf te verdedigen, wel spannend alleen haha
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Dat is het he? wie ga je nog vertrouwen? Ik zou best vanmiddag met een crew op stap willen maar het is al meerdere keren gebeurd dat ik van achter werd neergeschoten door iemand die ik dacht te vertrouwen.
Beste kans om vrienden te maken is mi zonder gear dan kun je samen op stap, nu is er te veel te verliezen.
Beste kans om vrienden te maken is mi zonder gear dan kun je samen op stap, nu is er te veel te verliezen.
ik kan rogierh wel vertrouwen denk ik
. maar idd wel spannend nu ik can opener heb en eten en drinken zi nu vlabijk nw airport
Succes, je gaat er ongetwijfeld mensen (waarschijnlijk niet friendly) tegenkomen op een volle server.
Wat voor gear heb je?
heb nu behoorlijke goeie gear
maat zit nu bij andere airfield bij het water. dus zitten nu heel van elkaar en bij hem is het druk.
Missie geslaagd
NW Airfield!
Leuke loot gepakt, 60 round round STANAG combined munitie. Steeds gezond en voldoende voorraad, wel erg voorzichtig van nu af aan.
Leuke loot gepakt, 60 round round STANAG combined munitie. Steeds gezond en voldoende voorraad, wel erg voorzichtig van nu af aan.
zelenogorsk restart bam m8 dood
Ik weet dat ongeveer 3\4e van alle features in DayZ SA nog moet worden toegevoegd, maar ik moet eerlijk zeggen dat zolang je rond de grote steden zit je al heel goed zou kunnen vermaken als:
1. Zombies meer voorkomen en een grotere bedreiging vormen (je kan nu gewoon rondjes om ze heen lopen en zolang de negatieve mouse acces je niet fuckt gewoon langzaam slopen met wat dan ook).
2. Andere types zombies\monsters worden toegevoegd, STALKER stijl.
3. De nadruk meer komt op het overleven van andere mensen\zombies ipv water vinden... want als ik eerlijk moet zijn ga ik meestal kapot aan dorst. Ik heb zo'n ongeluk met het vinden van drinkbare dingen of een fontijntje of wat dan ook dat is echt niet normaal. Eten? Sure. Wapens? Sure. 3 verbanddozen? Sure, maar drinken? Nope.
Alpha is alpha en ik vermaak me nog altijd prima, maar zelfs bovenstaande zou het al awesome kunnen maken =p
Ik denk dat als alles af is het enige wat het spel tegenhoud de engine is... Zombies zullen nooit rennend kunnen aanvallen, maar altijd ''stil staan'' en je alsnog raken etc vanwege de engine die daar niet voor gemaakt is. Dat denk ik tenminste. En dat soort geintjes. Maar het ''samen overleven tegen een grotere bedreiging'' zal alles best wel eens kunnen veranderen.
Nu kom ik gewoon letterlijk niet van de dorpjes naar de steden omdat je zo achterlijk snel doodgaat van de dorst etc
Wel realistische day\night cycle en alles, maar je verhongert en verdroogt wel ongeveer 10x sneller dan een echt mens
En op server hoppen na is er dus niets anders te doen dan doodgaan en hopen op een betere spawn als je toevallig bij het verkeerde dorpje spawnt.
1. Zombies meer voorkomen en een grotere bedreiging vormen (je kan nu gewoon rondjes om ze heen lopen en zolang de negatieve mouse acces je niet fuckt gewoon langzaam slopen met wat dan ook).
2. Andere types zombies\monsters worden toegevoegd, STALKER stijl.
3. De nadruk meer komt op het overleven van andere mensen\zombies ipv water vinden... want als ik eerlijk moet zijn ga ik meestal kapot aan dorst. Ik heb zo'n ongeluk met het vinden van drinkbare dingen of een fontijntje of wat dan ook dat is echt niet normaal. Eten? Sure. Wapens? Sure. 3 verbanddozen? Sure, maar drinken? Nope.
Alpha is alpha en ik vermaak me nog altijd prima, maar zelfs bovenstaande zou het al awesome kunnen maken =p
Ik denk dat als alles af is het enige wat het spel tegenhoud de engine is... Zombies zullen nooit rennend kunnen aanvallen, maar altijd ''stil staan'' en je alsnog raken etc vanwege de engine die daar niet voor gemaakt is. Dat denk ik tenminste. En dat soort geintjes. Maar het ''samen overleven tegen een grotere bedreiging'' zal alles best wel eens kunnen veranderen.
Nu kom ik gewoon letterlijk niet van de dorpjes naar de steden omdat je zo achterlijk snel doodgaat van de dorst etc

[ Voor 12% gewijzigd door Brutal1ty op 27-12-2013 15:47 ]
Vreemd om te horen dat sommige mensen geen drinken tegen komen. Ik moet juist 90% van de dingen laten liggen omdat ik er geen ruimte voor heb, en het eigenlijk ook niet nodig heb. Genoeg waterfonteinen/beekjes die mij voorzien van water. Het helpt daarbij ook om niet constant te sprinten. Dit doe ik dan ook alleen over open stukken waar ik weinig cover heb...
Het is wel raadzaam om na het spawen gelijk richting het noorden te lopen. Kan me voorstellen dat de zuidelijke steden aardig snel leeggeroofd worden. Ben welgeteld 2x in Cherno geweest en nog 0x in Elektro, terwijl ik daar tijdens het spelen van de mod (1 jaar) altijd kwam om te looten etc..
De route die is doorgaans neem is richting Zeleno -Pustoshka - Vybor - Lopatino - NWAF. Af en toe nog langs de military spots voor wat kleding en extra ammo. Genoeg eten en drinken te vinden, en Zeleno in de SA is by far mijn favoriete stad. Military loot, genoeg huizen en een stuk of 10 garages.
Het is wel raadzaam om na het spawen gelijk richting het noorden te lopen. Kan me voorstellen dat de zuidelijke steden aardig snel leeggeroofd worden. Ben welgeteld 2x in Cherno geweest en nog 0x in Elektro, terwijl ik daar tijdens het spelen van de mod (1 jaar) altijd kwam om te looten etc..
De route die is doorgaans neem is richting Zeleno -Pustoshka - Vybor - Lopatino - NWAF. Af en toe nog langs de military spots voor wat kleding en extra ammo. Genoeg eten en drinken te vinden, en Zeleno in de SA is by far mijn favoriete stad. Military loot, genoeg huizen en een stuk of 10 garages.
is het echt overleven? of is het meer urenlang rond slenteren tot is je een zombie/mens tegenkomt..?
heb wat gameplay filmpjes gezien, maar zo veel actie geeft het niet weer..
snap dat het survivel is.. moet je ook een huisje bouwen ofzo?
heb wat gameplay filmpjes gezien, maar zo veel actie geeft het niet weer..
snap dat het survivel is.. moet je ook een huisje bouwen ofzo?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
@Nick: ter illustratie, ik heb gisteren in 5 uur deze route gelopen:

In die tijd ben ik halverwege 1 kerel tegengekomen. Liep rond met een axe. Die heb ik een flesje water gegeven zodat hij zich verder kon redden. Na het looten in Balota (dag eerder gespeeld en toen in Moglevka geeindigd) had ik mezelf tot doel gesteld dwars door de map het schip aan de kust in Berezino te bezoeken

en vervolgens de NE airfield. Ieder dorp eerst een kwartier scouten om te kijken of er al iemand loopt. Dan wat drinken bijvullen, eten zoeken en bepalen wat het volgende dorp wordt. Het rare van dit spel vind ik dat ik me in al die tijd niet verveeld heb. Battlefield 4 Multiplayer met al zijn actie verveeld me raar genoeg een stuk sneller. Al het werk wat je in je character gestopt hebt kan in 1 seconden weg zijn, dus als je iemand tegenkomt dan heb je meteen (ik tenminste) een hartslag van 180. Ik heb dat met geen enkel ander spel.

In die tijd ben ik halverwege 1 kerel tegengekomen. Liep rond met een axe. Die heb ik een flesje water gegeven zodat hij zich verder kon redden. Na het looten in Balota (dag eerder gespeeld en toen in Moglevka geeindigd) had ik mezelf tot doel gesteld dwars door de map het schip aan de kust in Berezino te bezoeken

en vervolgens de NE airfield. Ieder dorp eerst een kwartier scouten om te kijken of er al iemand loopt. Dan wat drinken bijvullen, eten zoeken en bepalen wat het volgende dorp wordt. Het rare van dit spel vind ik dat ik me in al die tijd niet verveeld heb. Battlefield 4 Multiplayer met al zijn actie verveeld me raar genoeg een stuk sneller. Al het werk wat je in je character gestopt hebt kan in 1 seconden weg zijn, dus als je iemand tegenkomt dan heb je meteen (ik tenminste) een hartslag van 180. Ik heb dat met geen enkel ander spel.
[ Voor 3% gewijzigd door Unomomentodado op 27-12-2013 19:54 ]
Precies dit... Weet niet waarom maar het spel gaat mij ook gewoon niet vervelen, vergeet meestal zelfs mijn tijd gewoon in het wat rondlopen xD.Unomomentodado schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:53:
Het rare van dit spel vind ik dat ik me in al die tijd niet verveeld heb. Battlefield 4 Multiplayer met al zijn actie verveeld me raar genoeg een stuk sneller. Al het werk wat je in je character gestopt hebt kan in 1 seconden weg zijn, dus als je iemand tegenkomt dan heb je meteen (ik tenminste) een hartslag van 180. Ik heb dat met geen enkel ander spel.
@elpookie:
Bedankt voor het filmpje, toch al wat wijzer ervan geworden, vooral met de graphics.
EDIT: Hoe kan ik het kreunen van mn character weghalen? Heb 2x gebloed door zombies en iedere keer vrij snel verband om gedaan maar hij blijft kreunen.
[ Voor 9% gewijzigd door DivineNL op 28-12-2013 00:18 ]
Tip is om met disinfectie je bandage of rags in te sproeien en dan op te doen.mogelijk dat hij daarom blijft kreunen.
En goed eten en drinken.
En goed eten en drinken.
Thx, meteen geprobeerd, eens zien of het werkt.Phyt_ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:29:
Tip is om met disinfectie je bandage of rags in te sproeien en dan op te doen.mogelijk dat hij daarom blijft kreunen.
En goed eten en drinken.
Nog een vraag:
Kloppen die wegwijzers naar dorpjes/steden wel?
EDIT:
Perrongeluk die spray gedronken. GG xD
[ Voor 6% gewijzigd door DivineNL op 28-12-2013 00:50 ]
Ik denk dat de borden inderdaad wel kloppen, ben regelmatig de weg kwijt, dus ik zet mijn vraagtekens er ook bij.DivineNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:42:
[...]
Thx, meteen geprobeerd, eens zien of het werkt.
Nog een vraag:
Kloppen die wegwijzers naar dorpjes/steden wel?
EDIT:
Perrongeluk die spray gedronken. GG xD
Meestal werkt een kompas wat beter hier
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Verwijderd
2 vragen:
Ik heb ARMA 2, kan ik nog steeds Dayz daarop spelen?
En kan ik de standalone Dayz ook op een andere website kopen net zoals je serials koopt voor BF4?
En kan ik de standalone Dayz ook op een andere website kopen net zoals je serials koopt voor BF4?
Mijn huidige Character

10/10 would KoS
Kidding, bevalt die scope nog een beetje?
Zooo vervelend als mensen je toch neerschieten ook al zien ze dat je niks interessants hebt en je al gehandboeid was... Eerst dacht ik: Oke, nice ze geven me wat drinken zodat ik niet uit droog, daarna knallen ze me door mijn hoofd
Kiss on Sight?drumstickNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 01:44:
[...]
10/10 would KoS
Ja, hij is een beetje damaged, maar het kan ermee door. Het is gewoon een Red dot sight.drumstickNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 01:44:
[...]
10/10 would KoS
Ik heb dit ook gehad. Ik heb een stuk of 3 keer een nieuw bandage omgedaan en een slok antibiotica genomen. Tevens ook volgegeten en gedronken. Na 1,5 uur (!) meldingen "My wound is cleaner" eindelijk full health terug en alle kleuren weer zichtbaar.Phyt_ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:29:
En goed eten en drinken.
Ja download Dayzcommander en download de mod naar keuzeVerwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 01:10:
2 vragen:
Epoch,overwatch,origins en dayz zijn het populairst.
Vast wel maar verwacht geen grote prijs verschillen maximaal een euro of 4 denk ik.En kan ik de standalone Dayz ook op een andere website kopen net zoals je serials koopt voor BF4?
Maar wil je de ontwikkeling ook steunen zal ik geen de versie van steam kopen voor 24€.
De basis (map) staat al en nu kan er gewoon steeds meer content toegevoegd worden.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Borden kloppen wel, alleen zonder kompas loop je snel de verkeerde kant op.
Is er ook een GPS ofzo, ik heb nu wel een kaart.
Maar dan weet je nog niet precies waar je zit.
GPS nog niet, dat wordt vanzelf wel toegevoegd, maar er zijn nog meer manieren om richting te bepalen in DayZ. De makkelijkste manier vind ik zelf de wolken, die waaien altijd naar het noord-oosten toe (als ze dat niet veranderd hebben).nFo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:13:
Borden kloppen wel, alleen zonder kompas loop je snel de verkeerde kant op.
Verder is het vooral een kwestie van veel spelen, op een gegeven moment begin je de map zo te herkennen dat je zonder prolemen van herkenningspunt naar herkenningspunt loopt.
Zodra het horloge er ook in zit, kan je met de stand van de zon ook de richting bepalen en het zou me niets verbazen als ze de poolster ook nog toe gaan voegen.
Net per ongeluk rotten fruit gegeten. Had deze in mijn backpack, blijkbaar niet goed gekeken shit. Maar ik kan nergens echt een goede beschrijving vinden hoe je je weer uiteindelijk kan herstellen. Hij voelt zich nu nog niet ziek, maar dat zal uiteindelijk wel komen. Ik had al redelijk wat medicijnen, maar wat heb je hiervoor echt nodig om te herstellen?