[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Kun je eigenlijk een private server maken als je de SA versie koopt?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
JoSchaap schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:48:
genoeg drinken, rusten en vitamines eten :)
Oke, naja ik hang nu toch ergens in een stad rond ergens onder stary enzo, dus voorlopig blijf ik even hier rondhangen zodat ik alles kan blijven aanvullen qua voedsel :D.

Thnx voor je tip! Begint denk toch weer eens tijd om met wat mensen te spelen. Deze Stand Alone tot nu toe alleen gespeeld, maar dan ga je te weinig echt op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
in de topicstart staat een hoop informatie (zie ook de handige links)
RvV schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:03:
Kun je eigenlijk een private server maken als je de SA versie koopt?
het kon heel even (-server als opdrachtregel) maar dit is weer weggepatched.
er komt inderdaad een privatehive functie maar niet op zeer korte termijn! :)

[ Voor 71% gewijzigd door JoSchaap op 28-12-2013 14:35 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik heb erg veel eten en drinken bij me ben onder weg naar zeleno military. Zal wel druk zijn maar heb echt clips nodig.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
atc gebouwtjes hebben ook clips :)

Afbeeldingslocatie: http://picacid.com/arma2/imgs/Land_Mil_House.jpg

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:29

Distortion

Bottle to Throttle

Epic filmpje van Jack:

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
paar dagen nu met dayz aan het klooien.. tot nu toe bevalt het echt goed. alleen die zombie's zijn maar zwak. niet veel players tegen gekomen tot nu toe.. t is net of iedereen niet kan praten ofzo ze rennen allemaal snel weg of schieten op je haha.

maar wat ik echt niet kan vinden is een hunting knife.. zit low on blood dus kan er wel een gebruiken :) of iemand wil mij helpen met een blood bag?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Laatst online: 06-09 17:25
ff flink wat eten en drinken helpt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Heey ik heb dit spel net gekocht. Is het mogelijk dat je character de zaklamp normaal recht voor uit schijnt inplaats van dat ie em als een geweer vasthoudt en de lichtbundel naar links schijnt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whatupdoc schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:33:
Heey ik heb dit spel net gekocht. Is het mogelijk dat je character de zaklamp normaal recht voor uit schijnt inplaats van dat ie em als een geweer vasthoudt en de lichtbundel naar links schijnt ?
Ja met spatie. Maar zoals ik al geleerd heb op de 1e dag. Zaklamp niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik zoek nog een actief groepje om wat mee te spelen, of gewoon andere DayZ liefhebbers. Het alleen roamen kans je soms wat paranoide maken en met wat teamwerk is het toch net wat leuker. Stuur maar DM indien interesse om wat te groupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00

nFo

Hoe gebruik je de Bayonet eigenlijk ?
Zou leuk zijn als je daarmee zombies neer kan steken.

Van alleen rondlopen in DayZ word je aardig paranoïde inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door nFo op 28-12-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
nFo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:51:
Hoe gebruik je de Bayonet eigenlijk ?
Zou leuk zijn als je daarmee zombies neer kan steken.
Nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
tuinïnen schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:36:
Ik zoek nog een actief groepje om wat mee te spelen, of gewoon andere DayZ liefhebbers. Het alleen roamen kans je soms wat paranoide maken en met wat teamwerk is het toch net wat leuker. Stuur maar DM indien interesse om wat te groupen.
Ik maak geen reclame aangezien ik (eer)gisteren mijn eerste ervaring met anderere spelers heb gehad. Maar.... Eergisteren ben ik de Dutch Gaming Basterds Server gejoind en ben ik in hun DayZ Teamspeak channel gaan zitten (friendly channel). Al snel ""vrienden" gemaakt met 2 gasten, waarvan een engelsman en een nederlander. De sfeer was zeer goed. We deelden loot, deelden eten en deelden drinken, terwijl er 1 de uitkijk nam (met Mosin) op het te looten dorp. Samen bespraken we waar we naartoe wilden gaan (NW airfield). Uiteindelijk sloten nog 2 lui zich aan via de Teamspeak in ingame. Al met al heb ik gisteren zonder pauze 7 uur lang met deze lui gespeeld (!!!). Een ervaring die ik alleen nooit gehad zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Rogierh ga je mrgn spelen? Ben net klaar ff tukken :)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik at net iets wat veel leek op Charcoal tablets, maar dat was het niet. Ik werd er wel ziek door. Weet iemand wat dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb vandaag wel ff tijd om te spelen. Ik zit op de DGB server en op TS.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Als je beeld wazig is enzo. Ga dan eventjes naar het grafische optie menu en dan weer terug. Heb je weer normaal beeld......

Verder heb ik nu gigantisch veel ammo. maar geen magazines :D Dat stuff nog niet spawned is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:18:
Ik at net iets wat veel leek op Charcoal tablets, maar dat was het niet. Ik werd er wel ziek door. Weet iemand wat dat was?
Ik denk wel dat je ziek kunt worden van Charcoal tablets hoor. Maar anders zou je misschien water purification tablets kunnen genomen hebben? Of een overdosis painkillers? :+
Sn0wblind schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:45:
Als je beeld wazig is enzo. Ga dan eventjes naar het grafische optie menu en dan weer terug. Heb je weer normaal beeld......

Verder heb ik nu gigantisch veel ammo. maar geen magazines :D Dat stuff nog niet spawned is wel vervelend.
Ik had op 'n bepaald moment 260 kogels voor de M4, mét magazijnen, terwijl ik zelf een mosin had. Ik heb dan die kogels kunnen ruilen tegen wat kogels voor de mosin, en ik loop nu rond met een 8x scope en een bipod erop.
OMNOMNOM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op 'n bepaald moment 260 kogels voor de M4, mét magazijnen, terwijl ik zelf een mosin had. Ik heb dan die kogels kunnen ruilen tegen wat kogels voor de mosin, en ik loop nu rond met een 8x scope en een bipod erop.
Die tententkampen naast de 2 vliegvelden liggen vol met magazines en weapon-attachments. Om precies te zijn, de tenten met een gras ondergrond en de uitkijkposten met camo netting. Het beste zijn nog de 300-round ammo boxes.
Grappig wel dat elke keer als ik weer een nieuwe char aanmaak vind ik of heel veel eten en geen wapens, of heel veel wapens en geen eten/drinken/meds haha.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:23:
[...]

Die tententkampen naast de 2 vliegvelden liggen vol met magazines en weapon-attachments. Om precies te zijn, de tenten met een gras ondergrond en de uitkijkposten met camo netting. Het beste zijn nog de 300-round ammo boxes.
Grappig wel dat elke keer als ik weer een nieuwe char aanmaak vind ik of heel veel eten en geen wapens, of heel veel wapens en geen eten/drinken/meds haha.
Er is toch maar één vliegveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:48:
[...]

Er is toch maar één vliegveld?
Drie
http://dayzdb.com/map

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 29-12-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Werkt de suppressor bij jullie? Het klinkt volgens mij hetzelfde zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:04:
[...]
Ik denk wel dat je ziek kunt worden van Charcoal tablets hoor. Maar anders zou je misschien water purification tablets kunnen genomen hebben? Of een overdosis painkillers? :+
[...]

Ik ben nu eigenlijk decked out wat gear betreft, 3 water bottles (als ik ze zo nog mag noemen :P), flesje water, nog 3 Zlotka Cola en 3 canned food icm een can opener <3.

Verder een M16 met red dot sight, bipod en 3 30round mags, daarnaast dat pistooltje met 2 full mags (ook zeldzaam). Iemand intresse in een 8X scope? Waarchijnlijk niet aangezien hij een beetje damaged is, en ik heb verdomme nog geen Mosin gevonden, iemand een sort of guaranteed finding spot (tm)?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:19:
Werkt de suppressor bij jullie? Het klinkt volgens mij hetzelfde zonder.
Die werkt idd nog niet qua geluid. Wel is je muzzle flash minder in het donker.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Iemand meer last van lag op de DGB server? Kan er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
als er nog iemand naar mensen zoekt om DayZ mee te doen:
http://www.bug-community.com/teamspeak/

vanavond met een man of 6 dacht ik van krasnostav richting nw airfield :)

mijn steam naam: SpartaNLD

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 29-12-2013 14:05 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:47
Pfff... Op die DGB zit het vol met KoS spelers... :(

EDIT: Opnieuw begonnen, helemaal unarmed op airfield, steek mijn handen omhoog voor 4 mensen en nog schieten ze me neer...

[ Voor 54% gewijzigd door DivineNL op 29-12-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
divine hier ook, daarom speel ik daar even niet meer zeker niet solo.

ga zo weer spelen heb mic en ts dus kan me adden op steam als je wil samen lopen.
zit nu wel bij krasnostav.

[ Voor 45% gewijzigd door Phyt_ op 29-12-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
kuusj98 schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:28:
[...]

Ik ben nu eigenlijk decked out wat gear betreft, 3 water bottles (als ik ze zo nog mag noemen :P), flesje water, nog 3 Zlotka Cola en 3 canned food icm een can opener <3.

Verder een M16 met red dot sight, bipod en 3 30round mags, daarnaast dat pistooltje met 2 full mags (ook zeldzaam). Iemand intresse in een 8X scope? Waarchijnlijk niet aangezien hij een beetje damaged is, en ik heb verdomme nog geen Mosin gevonden, iemand een sort of guaranteed finding spot (tm)?
Ik kwam een Mosin tegen in Zelenagorsk, in zo'n winkeltje waarbij de shutters half opengebroken zijn. Nam er toen geen 1 mee. Wist niet dat het zo'n gewilde item was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Laatst online: 31-07-2023
DGB is berucht om zijn bandits, toevallig op vrijdag een leuke groep tegengekomen. Ik was al een uurtje met een van hen op stap. Hij was erg ok. Loot geshared en zelfs een supressor gehad.

Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vanmiddag van een trappetje afgevallen, hoogte verschil was denk ik 1.5 meter (misschien minder). Op slag dood... ik had net mijn gear super goed voor elkaar :( Het kwam ook nog door de lag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Ik blijf zo'n grey beeld hebben.. terwijl ik niet bloed om andere notificaties heb? Hoe krijg ik weer een beetje kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Basxt schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:45:
Ik blijf zo'n grey beeld hebben.. terwijl ik niet bloed om andere notificaties heb? Hoe krijg ik weer een beetje kleur?
Te veel bloed verloren? Super veel eten en drinken misschien komt het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
laforte schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:45:
[...]

Te veel bloed verloren? Super veel eten en drinken misschien komt het dan goed.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
Hallo ik heb nu een optic op mijn M4, maar hoe kan ik daar doorheen kijken in first person?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Korte click op rechtermuisknop of ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
gogocrazyark schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:00:
Korte click op rechtermuisknop of ins.
aaah super, dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Als iemand zin heeft om wat te spelen: dutchcaptain net gespawnd ren nu naar balota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Basxt schreef op zondag 29 december 2013 @ 16:45:
Je hebt een saline bag nodig, die vind je zo nu en dan.
Tevens heb je een 2e man nodig die hem op je gebruikt.

Blood-bag werkt ook, maar je hebt nog het probleem van verschillende bloed-types zodat je een blood-test kit nodig hebt, en je moet het van iemand af-tappen..
Zorgen dat je eten en drinken op max niveau zit en dan zou je ook automatisch weer nieuw bloed aan moeten maken, dit gaat tergend langzaam en ik heb niet het idee dat het werkt.

Ik ben een video aan het uppen waar ik aan het eind een saline kit maak om iemand weer op normaal bloed-niveau te krijgen.

Edit: Mogelijk een saai filmpje, maargoed ik kan soms ook tijden naar dayz footage kijken waar eigenlijk geen ene fuck gebeurd ;) (hd processing)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XaiIeGuu5Bg]

[ Voor 20% gewijzigd door unfor op 29-12-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wil me ook wel bij een groepje aansluiten, zit op Green Mountain. Zat een of andere knuppel die niet reageerde op zowel voip als chat. Hij had een geweer, ik niet, dus maar even met rust gelaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
En ik krijg maar geen mosin gevonden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
unfor schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:07:
[...]

Je hebt een saline bag nodig, die vind je zo nu en dan.
Tevens heb je een 2e man nodig die hem op je gebruikt.

Blood-bag werkt ook, maar je hebt nog het probleem van verschillende bloed-types zodat je een blood-test kit nodig hebt, en je moet het van iemand af-tappen..
Zorgen dat je eten en drinken op max niveau zit en dan zou je ook automatisch weer nieuw bloed aan moeten maken, dit gaat tergend langzaam en ik heb niet het idee dat het werkt.

Ik ben een video aan het uppen waar ik aan het eind een saline kit maak om iemand weer op normaal bloed-niveau te krijgen.

Edit: Mogelijk een saai filmpje, maargoed ik kan soms ook tijden naar dayz footage kijken waar eigenlijk geen ene fuck gebeurd ;) (hd processing)
[video]
Bloed aanmaken werkt wel gelukkig. Bij volledige voeding en drinken duurt het alleen wel een uur ofzo. Als je op TAB drukt zie je naast je character dan ook healing staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Worden jullie ook veel gekickt? Ik merk ook dat de animatie van de vegetatie ineens reset, waardoor alles ineens verspringt. Is dit een instelling?

[ Voor 69% gewijzigd door Nfear op 29-12-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:49:
Worden jullie ook veel gekickt? Ik merk ook dat de animatie van de vegetatie ineens reset, waardoor alles ineens verspringt. Is dit een instelling?
Dat resetten is normaal afaik.
Kick heb ik nog nooit gehad.
Wel dat de server er uit klapt, en teller start.. maar dat zie ik als een positief iets gezien loot respawn niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Hoe weten jullie precies waar je zit op de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Basxt schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:35:
Hoe weten jullie precies waar je zit op de map?
Compass en http://dayzdb.com/map
En grotendeels ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik ren meestal naar een plaatsnaambord van een dorp als ik het niet precies weet. Als je de naam weet kun je via die map heel makkelijk uitvogelen waar je bent. Het valt eigenlijk nog mee hoe groot de Chernarus map is. Ik heb voornamelijk Taviana gespeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Nfear op 29-12-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Er is ook een in game map.
Die liggen nog wel is in auto's en bij kassa's.
Samen met de compass is het vrij makkelijk te zien waar je bent.

[ Voor 80% gewijzigd door nFo op 29-12-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En als je geen compass hebt kan je naar de stand van de zon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
pa4jv schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:10:
Wil me ook wel bij een groepje aansluiten, zit op Green Mountain. Zat een of andere knuppel die niet reageerde op zowel voip als chat. Hij had een geweer, ik niet, dus maar even met rust gelaten. :+
Add me maar op steam paaj zie onder mijn nick voor id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

De windrichting is oost, kan je het ook aan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 29-12-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Is dat in de standalone nog steeds zo? Zou een beetje vreemd zijn, omdat dat echt absurd makkelijk te implementeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Nu online
Phyt_ schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:44:
[...]

Add me maar op steam paaj zie onder mijn nick voor id.
Heb je toegevoegd. Was bij een boot in de buurt van Krasnostav, maar viel van een laddertje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik joinde een server en mijn character kreeg een reset. Weg alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Nu online
NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:52:
Ik joinde een server en mijn character kreeg een reset. Weg alles.
Heb ik ook gehad vanmiddag, alpha he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
pa4jv schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:53:
[...]

Ik wacht wel eerst op wat patches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Goed om te zien dat ik niet alleen was... En net toen ik en een paar maten bijna bij elkaar waren vlakbij N-W airfield :(.

Toen moesten ze maar door gaan zonder mij :p

EDIT: Dit gaat trouwens erover dat mijn character ook ineens verdwenen was :p

[ Voor 19% gewijzigd door DivineNL op 30-12-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[...]

jep had ik ook.. heel klote :(
maar gelukkig net samen met 2 andere naar airfstrip geweest en veel gear kunnen looten :)
daarna helemaal weer naar electro gelopen en gewoon niemand tegen komen.. beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na verschillende uren in het spel te hebben gestoken ben ik echt wel tevreden hoe de standalone nu is. Het inventory systeem, de extra locaties en praktisch alle herkenbare steden zoals in ARMA2 Dayz zijn zwaar veranderd zoals Zelenogorsk want ik dacht eerst dat ik verkeerd was gelopen. De supermarkt en de baan ernaartoe zijn totaal anders. Wat eigenlijk wel goed is anders heb je iets van een "same shit" gevoel. Ik heb ook het gevoel dat de meeste spelers geen slechte bedoelingen hebben, maar dat was ook omdat praktisch iedereen die ik tegenkwam geen wapens had.. Er was wel 1 Hollander met wapens en die had zo'n vriendelijke en opgewekte stem dus ik kreeg het niet over mijn hart om hem stiekem neer te steken.. want zulke mensen kom je weinig tegen.

Na ongeveer een klein uurtje spelen had ik al een goeie uitrusting en een M4 met 1 magazijn. Vanaf dan heb ik het gevoel dat je een doelwit bent van andere spelers.. En dat klopte ook, ik was iets te nonchalant naar Cherno gelopen om daar te checken in de supermarkt als er iets te vreten viel en toen ik eenmaal de supermarkt uitliep zag ik een kerel klaar staan met z'n geweer en 1 seconde later was ik dood... Gelukkig is mijn toetsenbord en muis anti-rage bestendig want fuck zeg ik kreeg het gewoon. Niet één woord zei hij, misschien dacht hij dat ik een bandiet was of slechte bedoelingen had maar dat was niet geval. Had dan liever gehad dat hij me overviel en eiste dat ik m'n wapens moest neerleggen maar nee, niet 1 woord kwam eruit. In tegenstelling tot ik want ik gebruik m'n mic redelijk veel en zo kan ik mensen toch iets geruststellen dat ik effectief friendly ben.

Na mijn executie heb ik het spel eventjes gestopt en een dag later opnieuw begonnen met friendly intenties. Na wat lopen kwam ik in Balota Airport en heb daar toch wel 4 andere spelers gezien zonder dat er bloed werd verspild omdat vanaf het moment dat ik iets zie meteen "friendly, don't shoot " roep. Toen ik wat later in één van de hangars aan het checken was achter loot zag ik in mijn ooghoeken precies een militaire figuur naar het gebouw naast mij lopen en toen ik meerdere keren zei "hey dude with the guns entering the building, are you friendly or not?" kreeg ik geen reactie. Gelukkig had ik een paar gebouwen eerder een M4 gevonden met slechts 10 kogels en ik besloot om ze nu maar eens te gebruiken. Ongeveer 10 minuten heb ik daar met 'knikkende' knieën staan wachten in het hoekje van de hangar nadat ik geen reactie kreeg op mijn oproep. Gans de tijd had ik ook het omliggende vliegveld in de gaten en het zag er allemaal clear uit dus ik ging er voor, niet al rushend zoals een kieken zonder kop maar al wandelend met het wapen klaar richting het gebouw. En ja hoor die kerel stond in de deuropening te campen, hij zag mij, richtte zijn wapen maar gelukkig kwamen er eerst kogels uit mijn wapen. Snel bleek dat hij een arsenaal aan munitie en loot had en toen ik alles in mijn rugzak wou steken crashte de server -_-.

Gelukkig had ik na een reconnect al mijn oorspronkelijke loot nog maar zijn stuff en dode lichaam waren verdwenen. Ondanks die crash amuseer ik me prima alleen. Want als ik met een paar vrienden speel dan weten ze totaal niks qua ligging van de map en krijg ik als locatie "3 huizen en een paar bomen, spreken we daar af".. lol, laat staan dat ze weten waar Cherno, Elektro of het noorden is. En als we elkaar dan vonden gingen we al snel dood door de nooby instelling van m'n vrienden. Dus ik speel nu liever alleen totdat ik vrienden heb die meespelen en op z'n minst weten wat ze doen.

Al bij al zeer tevreden van de standalone, het enige wat wel jammer is dat er voor een zombie survival spel amper zombies en geen voertuigen te vinden zijn. Vooral het ontbreken van zombies moedigt bandieten aan om op het eerste zicht mensen neer te schieten. In de ARMA2 mod kon je tenminste inschatten als er ergens andere spelers waren want dan gingen de straten ook vol staan met zombies wat nu niet het geval is. Ook heb ik het gevoel dat het geluid nog niet zo goed werkt want ik hoor veel random zombies of blikjes drank die geopend worden terwijl het niet zo is. Voetstappen van andere spelers hoor ik ook totaal niet en meestal merk je pas andere spelers op als ze plots op een meter van je staan..

Mijn speler ziet er trouwens zo uit :) Mooi gecamoufleerd voor in de wildernis het enigste wat ik nu nog moet vinden is een groene rugzak want die rode valt wel wat op denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/w2izhw.jpg

PS: dit doe ik als ik lange periodes moet lopen :p
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nb4zk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Nice! Welke maat dopsleutel is dat?
Goed verhaal kan me erin vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyt_ schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:32:
Nice! Welke maat dopsleutel is dat?
Goed verhaal kan me erin vinden. :)
Hehe geen idee, het gene wat erin past zeker? :p En je moet natuurlijk ook niet hersensloos zoals de zombies vooruitlopen maar met je nummeriek klavier af en toe eens rond je kijken :) Maar dat wist je natuurlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als je een toetsenbord met Macro knoppen hebt kan je die ook gebruiken, ik heb er een aan W Toggle gebonden. Erg handig als je grote stukken door verlaten velden moet rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik heb op mn horloge aan de zijkant een knop zitten om de tijd te veranderen, wil ook prima op de W toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik ga vanmiddag eindelijk weer es verder, wie wil er mee doen? Ik begin rond 12:00 - 12:30. Stuur maar een PM als je mee wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@wietkop, je kan ook met ALT om je heen kijken, vind ik wat fijner.
en idd ga wel macro toets bouwen, ook voor het eerst dat ik dat ga gebruiken dan haha.
ik zal mischien na het werk eventjes inloggen, ben gister gestopt bij zelenogorks, onder de wachttoren :D
spannende respawn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Phyt_ schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:42:
@wietkop, je kan ook met ALT om je heen kijken, vind ik wat fijner.
en idd ga wel macro toets bouwen, ook voor het eerst dat ik dat ga gebruiken dan haha.
ik zal mischien na het werk eventjes inloggen, ben gister gestopt bij zelenogorks, onder de wachttoren :D
spannende respawn dus.
Dit dus, je kan met de muis sturen en door alt in te houden rondkijken, maar je hoeft niet de hele tijd de W ingedrukt te houden.

Het is niet alsof ik die macro toets indruk en vervolgens 5 minuten iets anders ga doen en dan wel zie waar ik uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
nee ik ook niet, puur om even mijn hand rust te geven en onder tussen beetje om je heen kijken / bijsturen.
Zeker op de DGB server zitten alleen maar bandits erg jammer maar ja.
Als ik jouw niet ken sciet ik ook maar gelijk. teveel te verliezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Phyt_ op 30-12-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

[...]

Even een andere server proberen kan het ook oplossen.
Had ik laatst ook, alles opeens weg.
Op een andere server weer alles terug lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Zijn er ook servers waar dag en nacht afwisselt? Tot nu toe alleen maar op servers geweest waar het licht bleef of donker bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:56:
Zijn er ook servers waar dag en nacht afwisselt? Tot nu toe alleen maar op servers geweest waar het licht bleef of donker bleef.
Dan moet je es na 19u spelen, meeste servers zijn dan pikdonker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:58:
[...]

Ohh dus het werkt via real life tijden... Had liever afwisselingen gezien om de 2/3 uur maar goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:58:
[...]

Nou dat was misschien de eerste paar dagen zo maar nu vind ik alleen nog maar servers met daytime 's-avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
top spel, respawnen en al doodgeslagen worden door 4 zombies, terwijl je dus aan het respawnen bent :P

Edit godver ben nu al 4 x van server geswitched en 5 keer respawned. Maar ik spawn telkens op exact dezelfde plek, in een dorp midden op het eiland, niet eens aan de kust, omsingeld door zombies die me al aanvallen voor ik controle heb over de controls.

Denk je een dagje vrij te hebben en te kunnen spelen :X

[ Voor 60% gewijzigd door Skybullet op 30-12-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Volgens mij moet je dan Dayz met kleine letter joinen ofzo, staat ergens in het topic, die zijn dag/nacht.

@sky,
ff exit als je dood bent en game opnieuw opstarten, miss dat het helpt en idd dan andere server .wel balen :<.

[ Voor 36% gewijzigd door Phyt_ op 30-12-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Was een keer uitgelogd op die hijskraan in cherno, logde ik perongeluk in op een server waar het donker was zie ik 10 meter van mij af iemand met een zaklamp lopen en in cherno zie ik ook 3 verschillende zaklampen bewegen. Was wel een mooi zicht eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Preau schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:09:
[...]

Nou dat was misschien de eerste paar dagen zo maar nu vind ik alleen nog maar servers met daytime 's-avonds.
Ja, je kunt de servers aanpassen zodat ze bijvoorbeeld UTC+12 zijn. Dutch Gaming Basterds was zo'n server dacht ik.
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:03:
[...]

Ohh dus het werkt via real life tijden... Had liever afwisselingen gezien om de 2/3 uur maar goed :p
Je bent niet de enige ;)

De devs zullen in de toekomst wel een oplossing vinden voor dit "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben met respawnen? Ik moet een server opnieuw joinen voordat ik echt respawn, heb een keer 5 minuten gewacht nadat ik op respawn had gedrukt maar het beeld bleef zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:45:
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben met respawnen? Ik moet een server opnieuw joinen voordat ik echt respawn, heb een keer 5 minuten gewacht nadat ik op respawn had gedrukt maar het beeld bleef zwart.
Is een gekende bug, dat is ook de reden waarom lijken van dode survivors metteen verdwijnen: ze disconnecten uit noodzaak op opnieuw te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
als je bent neergeschoten (your dead) kun je dan nog wel met de voicecom praten?
dat ik dan zeg ik dat ff wacht met disconnecten ofzo :D met de vriendelijke vermelding dat hij niet mag exitten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:46:
[...]

Is een gekende bug, dat is ook de reden waarom lijken van dode survivors metteen verdwijnen: ze disconnecten uit noodzaak op opnieuw te kunnen spelen.
Ja precies, als ik KoS ben dan doe ik dit ook zo snel mogelijk :p. Maar als ik eerlijk ben doodgegaan in een vuurgevecht wacht ik altijd eventjes maar vaak rushen mensen natuurlijk niet meteen je spullen en ik ga echt geen uur wachten tot mijn spullen zijn geloot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17
Iemand dit filmpje al gezien? YouTube: DayZ Shorts: The Cherno Stalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ik, alleen vind ik hem nogal fake er uit zien, dit is gewoon te toevallig iedere keer dus denk dat die in elkaar gezet is :p.

Wel goed bedacht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:54:
[...]

Ik, alleen vind ik hem nogal fake er uit zien, dit is gewoon te toevallig iedere keer dus denk dat die in elkaar gezet is :p.

Dat je uberhaupt iets kan zien zie alleen zwart haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:17

Ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar ik kon me zo goed voorstellen dat je schrikt als je in het donker een speler in een hoekje van de kamer tegenkomt. Ik schrik me al dood als ik bij dag iemand tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
AutisticPinguin schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:58:
[...]

Ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar ik kon me zo goed voorstellen dat je schrikt als je in het donker een speler in een hoekje van de kamer tegenkomt. Ik schrik me al dood als ik bij dag iemand tegen kom.
Gister schrok ik me ook dood. Was bij het airfield bij balota en was in 1 van die huisjes met een jail. Ik ga dat kamertje achteraan op de onderste verdieping in en kijk meteen naar links. Wordt ik ineens kei hard afgeknald, kon me omdraaien en er zat gewoon iemand in de hoek. Snap nog niet dat ik hem niet zag maar schrok me dood toen ik ineens beschoten werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Wat zijn de beste servers om te joinen? Ik join sowieso altijd nederlandse..
villayer? of gameservers.com? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
voor diegene die hun character kwijt waren bij inloggen, zeggen ze de game helemaal afsluiten en weer opstarten en inloggen, dan zou je je oude character weer moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Phyt_ schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:20:
voor diegene die hun character kwijt waren bij inloggen, zeggen ze de game helemaal afsluiten en weer opstarten en inloggen, dan zou je je oude character weer moeten hebben.
Goeie reminder voor de volgende keer dan, thx :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 10:36
toch grappig om te zien hoe zo'n spelletje waar soms toch weinig in gebeurd je toch zo lang zoet kan houden en best gespannen zit te spelen!

merk wel dat het leuker is om met groepje te roomen dan in je uppie!

[ Voor 20% gewijzigd door Bats13 op 30-12-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
wait for it :o :+ :D _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 30-12-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:47
El-Diablo schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:38:
toch grappig om te zien hoe zo'n spelletje waar soms toch weinig in gebeurd je toch zo lang zoet kan houden en best gespannen zit te spelen!

merk wel dat het leuker is om met groepje te roomen dan in je uppie!
Zeker een stuk leuker in een groepje. Vandaag fresh gespawned en kwam nagenoeg meteen twee gasten uit Letland tegen die mij wat water en eten gaven. Vervolgens met ze verder opgetrokken tot aan dat shipwreck. Kreeg na een tijdje een pistool in de handen gedrukt (vertrouwden mij wss)

Grappige was dat ze alle borden etc gewoon kunnen lezen (lukt natuurlijk ook met een handige mapje erbij oid, maar alsnog)

Dus heb nu aardig gear, m4, wat leger equipment, genoeg voedsel. Helaas klapte ik eruit na het shipwreck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Heeft er iemand zin een een airfield run vanavond? starten bij Balota en dan door naar NW? Actie verzekerd.
ik ben rond 20:00 online op dgb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
ik ben onderweg naar Balota, bandits knallen die bambi's KoS-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Lol, ook is even proberen met wat kogels. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 10:36
6pack15 schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:12:
[...]

Zeker een stuk leuker in een groepje. Vandaag fresh gespawned en kwam nagenoeg meteen twee gasten uit Letland tegen die mij wat water en eten gaven. Vervolgens met ze verder opgetrokken tot aan dat shipwreck. Kreeg na een tijdje een pistool in de handen gedrukt (vertrouwden mij wss)

Grappige was dat ze alle borden etc gewoon kunnen lezen (lukt natuurlijk ook met een handige mapje erbij oid, maar alsnog)

Dus heb nu aardig gear, m4, wat leger equipment, genoeg voedsel. Helaas klapte ik eruit na het shipwreck
jah als mensen willen voor samen op pad te gaan voeg me toe. op steam4e: t_stick123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Skybullet schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:11:
top spel, respawnen en al doodgeslagen worden door 4 zombies, terwijl je dus aan het respawnen bent :P

Edit godver ben nu al 4 x van server geswitched en 5 keer respawned. Maar ik spawn telkens op exact dezelfde plek, in een dorp midden op het eiland, niet eens aan de kust, omsingeld door zombies die me al aanvallen voor ik controle heb over de controls.

Denk je een dagje vrij te hebben en te kunnen spelen :X
Om mezelf maar even te quoten. Voor mij is dayz voorlopig even klaar.

Spel paar keer afgesloten en opnieuw opgestart, zelfs het spel opnieuw geinstalleerd. Veel verschillende servers geprobeerd. nieuwe karakters gemaakt

Als ik respawn of spawn sta ik constant letterlijk op precies dezelfde plek naast een huis midden in een dorp, niet eens in de buurt van de zee, en ik ben omgeven door 10 + zombies die gelijk op me af komen rennen, en 8 op de 10 spawns mij al aan het damagen zijn voordat ik kan beginnen.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Skybullet schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:10:
[...]

Om mezelf maar even te quoten. Voor mij is dayz voorlopig even klaar.

Spel paar keer afgesloten en opnieuw opgestart, zelfs het spel opnieuw geinstalleerd. Veel verschillende servers geprobeerd. nieuwe karakters gemaakt

Als ik respawn of spawn sta ik constant letterlijk op precies dezelfde plek naast een huis midden in een dorp, niet eens in de buurt van de zee, en ik ben omgeven door 10 + zombies die gelijk op me af komen rennen, en 8 op de 10 spawns mij al aan het damagen zijn voordat ik kan beginnen.

;w
Wow klinkt inderdaad heel raar... Die spawn plaats vind ik overigens wel 1 van de fijnste die je kunt krijgen. Dorpje heet toch iets van ... Sobor? Vind ik veel fijner dan aan de kust spawnen waar je nooit iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Pff net beetje gespeeld, 3x mensen tegen gekomen 3x kogel in mn kop terwijl ik met zaklamp in handen liep :(
Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste