[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
gertjanvdheuvel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:52:
[...]

Hey, wauw dan moet je echt vlak na iemand zijn geweest die een goede lootrun heeft gedaan want ik heb alle food en drinks verdubbeld en door heel de stad verspreid.

Laat me even weten als je online bent of kom even op.de discord, kijk ik met je mee.

Er lopen bovendien in Esseker zelfs schapen en geiten aan de rand van de stad, dus er zou echt eten genoeg moeten zijn.
Ik kon dinsdagavond op de één of andere manier de server niet vinden in Dayz launcher, of moet dit weer via een andere programma? (total noob in Dayz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-05 18:17

_Brad_

Wax fanaat

gertjanvdheuvel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:52:
[...]

Hey, wauw dan moet je echt vlak na iemand zijn geweest die een goede lootrun heeft gedaan want ik heb alle food en drinks verdubbeld en door heel de stad verspreid.

Laat me even weten als je online bent of kom even op.de discord, kijk ik met je mee.

Er lopen bovendien in Esseker zelfs schapen en geiten aan de rand van de stad, dus er zou echt eten genoeg moeten zijn.
Ok, ik probeer het nog eens deze avond. Ik ben zelfs geen enkel dier tegen gekomen. Een verlaten & leeggeroofde base dat wel. Maar niets van food of dergelijke. Ik zat in een dorp ten noorden van de stad. Ik weet even de naam niet meer.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kieft91 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Ik kon dinsdagavond op de één of andere manier de server niet vinden in Dayz launcher, of moet dit weer via een andere programma? (total noob in Dayz)
In de Dayz launcher moet je in de tab "community" op zoek gaan naar de server met de naam BUGZone Esseker.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
_Brad_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
[...]

In de Dayz launcher moet je in de tab "community" op zoek gaan naar de server met de naam BUGZone Esseker.
Ik dacht dat ik dat ook gedaan had, ga het van het weekend nogmaals proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Luuk1983 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Ja dat klopt zeker, het is niet even een spel dat je een kwartiertje speelt. Sowieso kost het doorkruisen van de map als je in een rechte lijn loopt al snel meer dan een uur. Het idee is dat je investeert in je personage en zo lang mogelijk overleefd, want dood gaat betekent zoals je zelf al zegt dat je opnieuw mag beginnen.

[...]

Je gaat op een gegeven moment bepaalde gebieden herkennen. Het is echt knap hoe verschillend de map op allerlei plekken is, niks is generiek. Maar to be fair, als ik jou was zou ik gewoon een online map ernaast open zetten. Als je eenmaal weet waar je bent (aan de hand van straatnaambordjes of bepaalde wegen) dan kan je via die map navigeren. Ik gebruik zelf altijd deze: https://www.izurvive.com/. Maar je kan ook die-hard zonder map doen uiteraard ;)

Je moet in de grote steden het vooral van stealth hebben. Veel zombies zijn simpelweg dodelijk. Natuurlijk zijn je vuisten niet sterk, maar ook al heb je een wapen, dan wil je die niet midden in een grote stand afvuren omdat je dan meteen een leger zombies achter je aan hebt. Zeker in het begin ben je beter af om zo snel mogelijk de stad en kust te verlaten en het binnenland in te gaan. Zoek wat tutorials, want in het begin is overleven vooral een kwestie van dingen uit de natuur leven, zoals appelbomen, perenbomen, bessen etc.

[...]

In het begin is het even lastig, maar op een gegeven moment krijg je de basis door en ga je niet meer zo snel dood. Maar dan gaat je hartslag naar 200 wanneer je een andere speler tegenkomt. Je weet immers nooit hoe zo'n encounter gaat verlopen. En aangezien dood ook echt dood is wil je dat kost wat kost voorkomen ;)
Mijn grootste spijt is juist dat ik ooit die izurvive map gebruikt heb.

Dood ga je toch wel maar juist het feit dat je geen idee hebt waar je bent en waar je naartoe moet maakt het spel zo goed. Beetje op de zon/sterren (if aanwezig) je richting bepalen was zoveel leuker.

Dat heeft izurvive echt wel redelijk verpest voor mij. En toen ik daar achterkwam was het eigenlijk te laat want ik ken de maps nu goed genoeg dat ik vrijwel direct herken waar ik ben gedumpt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 19:41
Flagg schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Mijn grootste spijt is juist dat ik ooit die izurvive map gebruikt heb.

Dood ga je toch wel maar juist het feit dat je geen idee hebt waar je bent en waar je naartoe moet maakt het spel zo goed. Beetje op de zon/sterren (if aanwezig) je richting bepalen was zoveel leuker.

Dat heeft izurvive echt wel redelijk verpest voor mij. En toen ik daar achterkwam was het eigenlijk te laat want ik ken de maps nu goed genoeg dat ik vrijwel direct herken waar ik ben gedumpt.
In dat geval zijn er nog zat andere mappen om te ontdekken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 14:19
Na jaren van PUBG en Escape from Tarkov ga ik nu ook eens proberen in te stappen in DayZ. Toch in zekere zin de grondlegger van de eerder genoemde spellen! Daarnaast regelmatig streams gekeken van SmokeTV, erg vermakelijk om te kijken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Conwa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:35:
[...]

In dat geval zijn er nog zat andere mappen om te ontdekken toch?
Ps4....helaas... :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJJ9VExkP1Jr0k_FD6Kb57pow5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqFJ69MoyrCA8Jz3zwbXj20v.jpg?f=fotoalbum_large

Goeiemorgen, Esseker wacht op je. Pak je koffie en kom kijken in #Esseker. Als je lef hebt dan bezoek je Esseker Zoo, kijk wel uit voor de wolven en beren daar.
Goede guns, goede actie en een goed aantal gevestigde basissen liggen op je te wachten. Kom vast mee verkennen en vindt vriend of vijand in deze gave map.

https://discord.io/bugzone

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Kieft91 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Hey sorry late reactie ... Zou gewoon te vinden moeten zijn. Kom anders in Discord en dan help ik je desnoods met screenshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
gertjanvdheuvel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Hey sorry late reactie ... Zou gewoon te vinden moeten zijn. Kom anders in Discord en dan help ik je desnoods met screenshare.
Ik zal het vanavond nog even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Kieft91 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik zal het vanavond nog even proberen!
Ik ben er ongetwijfeld ook :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
gertjanvdheuvel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Ik ben er ongetwijfeld ook :-)
Het is gelukt hoor, is het alleen first person trouwens?
( alleen even gauw getest, had verder geen tijd om echt ff te onderzoeken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Jaaaa enkel first person 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

We gaan een polletje doen op BuG, welke map we behouden naast ChernarusPlus met EOS.

Of we behouden DeerIsle, of we behouden Esseker, speel je ook bij ons ? Stem mee:
https://discordapp.com/ch...861313/848955123156910110

(Als je nieuw bent, kies rol: DayZ Player)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou het is dan gelukt, na 1000 uur in de afgelopen jaren rondgedwaald te hebben, heb ik nu een olga 24 up and running, helemaal compleet op de bestuurdersdeur na, helemaal zwart en inmiddels volgeladen met een generator, meerdere accu's, acculader en een tent en een hoop meuk.

Is wel lachen, wel rustig rijden, langs de oostkust stukje getoerd, aan een freshy gevraagd of tie een über besteld had...

Zegt ie "nee"... 8)7

Dus ik "kthxbye" en weg, volgens mij snapte ie het niet helemaal. :P

En eentje die midden op de weg door 3 infected werd achterna gezeten, die keek vast raar op toen er een auto 2 van de 3 plat reed. :+

Map voelt wel klein nu. Je knort nu heel snel ff naar de andere kant. Ga nu maar op zoek naar reservewielen en bandenplaksetjes. Heb ik nog wat te doen. :)

Als ie niet gejat is de volgende keer that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Flagg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:28:

Map voelt wel klein nu. Je knort nu heel snel ff naar de andere kant. Ga nu maar op zoek naar reservewielen en bandenplaksetjes. Heb ik nog wat te doen. :)

Als ie niet gejat is de volgende keer that is.
Schuurtje dichtvouwen met een gate en een codelock 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

gertjanvdheuvel schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Schuurtje dichtvouwen met een gate en een codelock 😊
Hij was (blijkbaar) goed verstopt dus hij stond er nog. :)

15 minuten later was ik wel dood en de auto kwijt dus schoot niet op. Kreeg 1 van de vele auto glitches terwijl ik amper 30 reed, maar lang verhaal lekker kort. Auto schoot alle kanten op stukje de lucht in en kwam weer neer muurvast op een roadblock naast wat military tents met Iig 1 persoon erin die goed bewapend was.

En dan begin je niks in een auto. :)

Nu ook maar eens begonnen met base builden heb ik ook die eerste 1000 uur nog geen tijd voor gehad geloof ik. :p

Volgens mij een redelijk rustig stukje op Livonia gevonden met een stadje in de buurt, nog niemand gezien de afgelopen dagen dus lijkt redelijk rustig te zijn, moest zelfs opzoeken hoe ik een fencekit moest maken dus ben een complete build noob, maar langzaam begint het te komen, gisteren de hele dag gezocht naar zagen, 2 kleine stadjes en 1 grote alle sheds, garages ed afgezocht en geen enkele zaag.

Op de terugweg nog een schuurtje en garage ingelopen, allebei een hacksaw in... Just Dayz things.. }:|

Dus het bouwen kan nu echt beginnen. Ik stik van de nails, barb wire en metal wire heb pliers, shovels en werkelijk alles in 5 voud na al die sheds dus als niet alles gejat is is kunnen we gaan beginnen. :P

alles zal dus wel gejat zijn. :P

edit: niks was gejat *O*

Redelijk hermetisch afgesloten met een muur, gate erin hangslotje eraan ik maak me geen zorgen en overal prikkeldraad. :)

Ben er ook achter waarom het er zo rustig is, heb een shitload aan wolven waakhonden in de buurt. d:)b

Dus rustig mijn cijferslot pikken is gegarandeerd een hondje die voor je enkels gaat. :P. Hoop ik dan. Met bouwen wel lastig soms maar het is net de Picnic, op gezette tijden komt het eten eraan. >:)

Nu nog een tweede muur er omheen meubelen en dan weer op zoek naar een auto, kan ik hem tenminste veilig stallen.

Nou daahaag lief dagboek. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 07-06-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3nbvOpHWWs07GPFDSCOi9fvd6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9JwyqqxiZMdkHyHfJFGpUNX.jpg?f=fotoalbum_large

En we zijn live met Chernarus+, DeerIsle is dood, Summer Chernarus leeft :-) Verse wipe, alles is schoon. Hardcore-ish, niks raars, geen traders, geen helicopters of andere Call of Duty zooi, gewoon DayZ ...

BuGZone Chernarus+ | 1PP|NoTrader|Hardcore|Airdrops
IP: 83.128.32.199 : 2302

discord: https://discord.io/bugzone

Mods:
- CarePackages
- BuildAnywhere_v3 (unlocked)
- BreachingCharges
- CodeLock
- Mass's Many Items Overhaul
- Modular Vest System
- Much Stuff Pack
- SimpleAutorun
- Vanilla++Map (no 3D markers)

[ Voor 24% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 09-06-2021 19:03 . Reden: Mod vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik sta versteld gisteravond was mijn gezellige rural optrekje nog steeds niet ontdekt zo lijkt het.

Heb iig geen enkel spoor kunnen ontdekken van ongenode gasten. Terwijl er in mijn schuurtje doodleuk een hacksaw spawnde. }:| :P

Heb een tent neergezet op een afstandje met wat goodies erin voor de hongerige reiziger, maar so far helemaal niks er uit gehaald.

Heb er zelfs een stukje ghilly suit erin liggen. Als ik zelf zo tent vind haal ik er wat uit en leg ik er weer wat anders in. Wel zo netjes, maar dit is allemaal onaangeroerd.

En ik moet nog een.. 1... EEN :P segment om mijn 2de muur af te maken. Maar geen spijker te vinden, spawnd wel steeds sheet metal in mijn schuurtje dus das wel erg lekker. Heb al 2 metalen fences daardoor.

Maar spijkers, die ik bij de vorige run dus overal kon vinden en bakkenvol had zijn inmiddels allemaal op iets van 20 fences geplaatst en 15 crates oid.

De binnenste ring heeft zo'n beetje rondom boven en onder prikkeldraad, en de grond zou onderhand rood moeten zijn van al mijn bloed dat door dat prikkeldraad gevloeid is. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bam! Gisteravond de tweede omheining af kunnen maken. 3 nail boxes gevonden en, zonder te overdrijven, minimaal 20 zagen en hacksaw's, heb ze op een gegeven moment maar weggemikt. 8)7

Wat dan wel weer het voordeel had dat ik ook meteen mijn watchtower en flagg ;) pole heb kunnen bouwen.

Basis begint nu serieuze vormen aan te nemen.

Plaatje bij het praatje.

Gezien met mijn rug naar de tweede omheining rechts zie je een stukje watchtower.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GF6x0zArqGlfRFOqo1XBdaeQok=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vt3YIOUnLDhcHxhrDYOZeunc.jpg?f=fotoalbum_medium

Vanaf de flagpole

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KoUjfLTEtOcEiD5Gr-0YCh-pBY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw1a62desL52h5eQOJUZn1gW.jpg?f=fotoalbum_medium

En vanaf het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayOEvTqOUaqDDYOBu_43BsMaRu8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNFVH4wOCbyJRsGzYfYBOCJy.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zo wat zijn die auto's bugged zeg.

Had nou een Ada 4x4 aan de praat gekregen, nieuwe bandjes, tank vol, radiateur vol, knap iridium bougietje en een volledige shampoobeurt.

En halverwege de rit terug met de kofferbak vol met planken 3 sec d-synch en toen het beeld weer bewoog stond ik dwars tegen een roadblock met 2 kapotte voorwielen radiateur en bougie naar de vaantjes en natuurlijk geen onderdelen bij me.

Terug naar de basis gerend, had nog een reservewiel daar liggen en radiateur en bougie en jerrycan met water.

Daarna op 3 wielen richting basis en de auto achter de muur geparkeerd, wonder boven wonder het vierde wiel snel gevonden dus weer een nieuwe run voor metal sheets en halverwege weer exact hetzelfde alleen roadblock vervangen voor boom.

Tja zo ben je alleen maar bezig je auto op te lappen, schiet niet echt op. De vorige gauto zo'n oude oostblok skoda staat een dorpje verderop met 2 kapotte wielen, afgelopen dagen geen enkel wiel kunnen vinden ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 22:55
Wat vinden jullie van SCUM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Ik vindt er persoonlijk niet zo veel aan, veel meer arcade-achtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo net weer voor het eerst iemand tegengekomen sinds weken.

En zoals het hoort, zonder
Ook maar een poging iets te zeggen... "Your dead".

Die fortniters maken het spel wel realistisch als er mensen bij zijn wordt alles minder leuk. :P ik ben er wel weer klaar mee voorlopig, toch te mooi weer.

Als er nog mensen een basis willen hebben. Op vanilla Ps4 server 1975 meen ik (1957?) helemaal in het westen een beetje zuidwesten van zalesie staat langs de rand van de map een deerstand en ietsjes verder het bos een huisje met een carwreck (als je izurvive gebruikt.

Code van de eerste lock is 7676 en de tweede is 7407. Have fun. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 17-06-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Hahaha val eens van je geloof en ga eens kijken op Community server, DayZRevival. Niet mijn server maar ik ken de eigenaren.

Leuke RP, goede gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Leuker dan DayZ. Vergelijkbaar met DayZ en een klein beetje Escape From Tarkov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 22-05 21:14
Er volgt weer een character wipe op officiële servers wanneer patch 1.13 uitkomt ergens half juli. Op Community servers bepalen de beheerders of er gewiped wordt: https://dayz.com/article/...b8-441f-8691-6cfb7eed265a

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

De wipe is inderdaad dinsdag de 13e :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Vraagje; als je je eigen server hebt en je kunt bepaalde events instellen, hoe vaak gebeuren deze events of, als je daar controle over hebt, hoe trigger je ze?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Obiter dictum schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:38:
Vraagje; als je je eigen server hebt en je kunt bepaalde events instellen, hoe vaak gebeuren deze events of, als je daar controle over hebt, hoe trigger je ze?
Je hebt events die spawnen omdat je een minimum en maximum instelt en je hebt events die je kan laten triggeren op het aantal ingelogde spelers en je kan ze laten triggeren op tijdstippen ... Ik heb iets meer info nodig welke je precies zou willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:31
Gisteren is de nieuwe grote update 1.14 gereleaset.

Grootste wijziging is de introductie van statische en dynamische besmette gebieden waar je NBC-gear moet dragen om niet ziek te worden. In die gebieden is ook de beste loot te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:53:
Gisteren is de nieuwe grote update 1.14 gereleaset.

Grootste wijziging is de introductie van statische en dynamische besmette gebieden waar je NBC-gear moet dragen om niet ziek te worden. In die gebieden is ook de beste loot te vinden.

[YouTube: DayZ 1.14 Update Teaser]
Is wel een redelijk zooitje die 1.14, gisteren al een uur lang error tijdens inloggen en vanavond gaat het weer hard dezelfde kant op kan niet eens meer connecten met een official server.

Heb niet het idee dat de game er erg op vooruit gaat naar mate de tijd vordert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:41
Ik kan het bevestigen, zijn weer een hoop nieuwe bugs erbij. Inventory die weer voor de helft van de tijd niet werkt, basis bouwen in het bos is geen optie meer, want je hebt nu een compleet vlakke ondergrond nodig, dit haalt voor mij totaal de fun uit de game, erg jammer. Speel het spel al sinds DayZ standalone, maar zelfs ik begin de hoop nu wel een beetje te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

GluonC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:29:
Ik kan het bevestigen, zijn weer een hoop nieuwe bugs erbij. Inventory die weer voor de helft van de tijd niet werkt, basis bouwen in het bos is geen optie meer, want je hebt nu een compleet vlakke ondergrond nodig, dit haalt voor mij totaal de fun uit de game, erg jammer. Speel het spel al sinds DayZ standalone, maar zelfs ik begin de hoop nu wel een beetje te verliezen.
Dit zijn, tenzij je official speelt, dingen die je allemaal kan verhelpen. We hebben op DayZ Origins ook een kleine code patch die je gewoon toestaat overal je fence kit of watchtower kot te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:41
Dus het ligt aan de server zelf? Dat is goed om te weten, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Lijkt me sterk dat ze 1.14 op stable zetten terwijl er veel mensen stabiliteitsproblemen hebben. Ik weet het BI heeft niet het beste trackrecord als het om stabiliteitsproblemen gaat maar de laatste 2 jaar gaat het al een stuk beter en heb ik geen echt gekke dingen meer meegemaakt. Ik zou zeggen, probeer een andere server en kijk of het overal speelt. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je lokaal een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:56:
Lijkt me sterk dat ze 1.14 op stable zetten terwijl er veel mensen stabiliteitsproblemen hebben. Ik weet het BI heeft niet het beste trackrecord als het om stabiliteitsproblemen gaat maar de laatste 2 jaar gaat het al een stuk beter en heb ik geen echt gekke dingen meer meegemaakt. Ik zou zeggen, probeer een andere server en kijk of het overal speelt. Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je lokaal een probleem hebt.
Jij hebt 1.14 de eerste paar dagen dus niet geprobeerd is wel te merken.

De afgelopen jaren ging het idd redelijk, bij de launch van 1.14 ernstig niet.

Hoe het nu is weet ik niet, dacht met 1.14 weer eens te beginnen maar na 2 avonden geen connectie en authentication errors was ik er wel klaar mee weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb gisteren en vandaag op een community server gespeeld en 0 problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:22
Na jaren dayz nog eens geïnstalleerd na de video's van frankieonpc te kijken.

Moet zeggen, na al die jaren is het nog altijd een zootje om eens te kunnen spelen.
In de dayz launcher kan ik geen enkele server vinden als ik zoek op servernaam op op IP.. ( geen enkle filter staat aan )

Iemand die weet hoe dit komt?

Als ik dan een random server neem, moet ik eerst tallen mods installeren!

En zijn er adviezen voor servers om als beginneling op te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
DZSA launcher is niet van BI, dus daar kan je DayZ niet op afrekenen. Als je mods moet installeren heb je een community server te pakken, en daarvan moet je weten dat er mods op zitten. Dat maakt community servers ook zo tof, vind ik dan. Je kan filteren op Multiplay, dan vind je een hele zooi vanilla servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickymelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-01 10:24
Vloeken in de kerk, ik weet het maar iemand die hier op playstation (5) speelt? Heb de game vandaag aangeschaft en zoek wat medespelers die het leuk vinden om samen te exploren. Kom zo snel geen console forum vinden van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Ondertussen een server gevonden die stabiel draait!

Ik zit nog in de begin fase maar ik had graag als eens geïnformeerd op het vlak van base building ( simpele basis )

Ik zou een makkelijk te verdedigen huis inpalmen, maar aangezien ik alleen speel zullen er wel meerdere sessie nodig zijn om dit als basis op te zetten.

Vragen:
-Ik denk aan een tent om voorlopig mijn gevonden items in op te slaan. Enkel twijfel ik dat na een server restart mijn tent er nog zal staan??

- Als ik huis gevonden heb voor mijn kleine basis, moet ik dan eerst een flag pole zetten of hoeft dat niet? Ik kan bijvoorbeeld van een huis met 2 deuren, die 2 deuren barricaderen en na de server restart zal alles nog aanwezig zijn? ( zonder flag pole )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
In principe zal een tent er na elke herstart nog staan en pas verdwijnen als er een bepaalde tijd geen interactie mee is geweest. Hoelang die periode is weet ik niet en hangt sowieso af van of je op reguliere servers speelt of op community servers. Als je je spullen (tenten, auto's, barrels en alle inhoud) wil beschermen is een flagpole wel nodig. Dan ben je een dag of 30 (dacht ik maar weet het niet zeker) beschermd voordat je spullen verdwijnen. Dus dan tussentijds telkens weer de flag hijsen om de timer te resetten. Vroeger moest je met alle containers interacteren om ze alive te houden. Gelukkig kan dat nu met een flagpole voor alles in een bepaalde radius in één keer.

Een huis barricaderen met gates kan denk ik niet op reguliere servers want daar wordt plaatsing door andere objecten heen niet toegestaan. Op de meeste community servers draait een mod die dat wel toestaat. Ik zou zelf niet meer zo snel op een reguliere server gaan spelen omdat er dan best veel beperkingen zijn. Zelf ben ik meer van de PvE dan PvP maar voor beide genres zijn genoeg mooie community servers te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 22-12-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Na een redelijk steile leercurve uiteindelijk een poort gemaakt aan een 'shed' wat ik dan uiteindelijk mijn basis kon noemen. Klein maar fijn, gelokaliseerd in de stad 'khelm'.

2 dagen later pas maar eens terug kunnen spelen, om te ontdekken dat mijn base al was geplunderd.. Niet dat er veel te plunderen viel want buiten een tent met wat building supplies was er werkelijk niets te vinden maar zelfs die waren weg.

Ik begrijp wel dat dit natuurlijk kan gebeuren, maar het is me nu wel duidelijk dat als je als solo speler / werkende mens je eigenlijk niets te zoeken hebt in deze game. Het wordt je simpelweg onmogelijk gemaakt om iets op te bouwen. Zelfs als je volhardend bent om toch die basis af te krijgen mag je 2 dagen later werkelijk van 0 beginnen, en je weet niet eens wie of wat er eigenlijk is gebeurd?

Ergens wist ik al hoe dit ging uitdraaien want als je dayz kijkt op youtube, merk ik altijd dat ze wel met een stuk of 3 zijn en iedere solo player steken ze gewoon in de grond..

Spijtig maar deze game is maar voor een zeer select publiek speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
Rubberen schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:42:
Na een redelijk steile leercurve uiteindelijk een poort gemaakt aan een 'shed' wat ik dan uiteindelijk mijn basis kon noemen. Klein maar fijn, gelokaliseerd in de stad 'khelm'.

2 dagen later pas maar eens terug kunnen spelen, om te ontdekken dat mijn base al was geplunderd.. Niet dat er veel te plunderen viel want buiten een tent met wat building supplies was er werkelijk niets te vinden maar zelfs die waren weg.

Ik begrijp wel dat dit natuurlijk kan gebeuren, maar het is me nu wel duidelijk dat als je als solo speler / werkende mens je eigenlijk niets te zoeken hebt in deze game. Het wordt je simpelweg onmogelijk gemaakt om iets op te bouwen. Zelfs als je volhardend bent om toch die basis af te krijgen mag je 2 dagen later werkelijk van 0 beginnen, en je weet niet eens wie of wat er eigenlijk is gebeurd?

Ergens wist ik al hoe dit ging uitdraaien want als je dayz kijkt op youtube, merk ik altijd dat ze wel met een stuk of 3 zijn en iedere solo player steken ze gewoon in de grond..

Mooi gezegd, maar ben het niet helemaal met je eens. Er zijn natuurlijk enorm veel verschillende soorten servers. Je hebt pve/pvp/ maar ook 'no kos' servers, verder heb je drukke en minder drukke. De kans dat jouw base is geraid is altijd aanwezig, maar het is mij nog niet vaak overkomen. Dus laat je aub niet afschrikken door deze gebeurtenis. Dayz is fantastisch, maar het heeft tijd nodig ;) Ik wil graag een keertje met je meespelen hoor!

Voeg mij maar toe op Steam: Conwa (profielplaatje van bambi)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:03
Mag ik ook meedoen ;) ? Wel weer eens zin om dayz aan te slingeren (not much experience)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Conwa schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Mooi gezegd, maar ben het niet helemaal met je eens. Er zijn natuurlijk enorm veel verschillende soorten servers. Je hebt pve/pvp/ maar ook 'no kos' servers, verder heb je drukke en minder drukke. De kans dat jouw base is geraid is altijd aanwezig, maar het is mij nog niet vaak overkomen. Dus laat je aub niet afschrikken door deze gebeurtenis. Dayz is fantastisch, maar het heeft tijd nodig ;) Ik wil graag een keertje met je meespelen hoor!

Bedankt voor het voorstel! Ik zal er wellicht eens gebruik van maken.

Wat ik eigenlijk zat te denken is het volgende: aangezien ik niet veel tijd heb had ik graag bij een groep aangesloten die vrij veel actief is. Er zijn altijd wel items die nodig zijn, en dan zou ik hun gewoon vragen wat ze zoeken en wanneer ik eens online kan zijn er mijn 'missie' van maken om hun die zaken te bezorgen.

Ik weet natuurlijk niet of jijzelf in een groep zit, en je dit ook nog maar enigsins aanspreekt.

Moest er iemand anders dit lezen en dit wel aantrekkelijk vind mag je zeker eens aanspreken.

Mijn steam is RUBBERENRONNY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Conwa schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Ik kan deze server aanraden als je wilt bouwen en traden zonder schrik te hebben dat je base geraid wordt.
DutchDayZ PvP/PvE-Traders-Events-Helicopters and more!

Hun Discordkanaal: https://discord.gg/4ygbW5zv

[ Voor 5% gewijzigd door _Brad_ op 05-01-2022 12:38 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-

Dat gevoel komt me heel bekend voor. Ik heb op diverse servers een base gemaakt en echt geweldige plekken gekozen die niet makkelijk te vinden waren maar uiteindelijk werd mijn base altijd gevonden en geplunderd. Ook uit het niets doodgeschoten worden vind ik altijd heel frustrerend, vooral als ik al weken mijn karakter aan het ontwikkelen was. Mij heeft dat uiteindelijk aangezet om op PvE servers te gaan spelen. Als ik nu dood ga is het mijn eigen fout....of word ik geplaagd door een kortstondige internetstoring maar dat komt gelukkig niet zoveel meer voor. Er zijn een aantal heel toffe PvE servers en als je toch wat PvP wil kan je kiezen voor een PvE/PvP-server waarbij alleen in bepaalde (military) gebieden PvP is toegestaan. Kortom, er is tegenwoordig voor iedereen wel een server te vinden die bij je speelstijl past. Ik speel zelf al enkele maanden op de Northern Survivorz (NSZ) PvE servers. Aanvankelijk gewoon Cherno maar dat is voor mij als veteraan echt veel te makkelijk. Sinds een aantal weken speel ik op de Namalsk server van NSZ en die vind ik echt tof. Sowieso is het tamelijk hardcore, erg koud dus constant vuurtjes maken om jezelf warm te houden, erg weinig loot te vinden, geen automatische wapens, weinig eten en veel zombies. Die barre omstandigheden maken het uitdagend en daarmee ook rewarding. Ik moet nu echt mijn reizen van het ene punt naar het andere punt plannen om te overleven. En als ik nu mooi spul vind ben ik er veel blijer mee dan op de gewone Cherno server waar ik de meeste zaken ook gewoon kon kopen. Het mooie is tevens dat Namalsk een storyline heeft en er een einddoel is, namelijk het bereiken van Lantia. Je kan fotos vinden met aanwijzingen die je telkens van de ene plek naar de andere plek brengen om je steeds dichter naar je einddoel te brengen. Anyway, zoek voor jezelf een server die bij je past en je gaat ongetwijfeld een leuke tijd hebben met DayZ. Het spel kent eigenlijk geen gelijke ondanks de scherpe randjes af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:27

NoFearCreations

3DPrint the world!

Oud topic, maar als er iemand op de Sunnyvale server speelt, zou ik gauw een andere server zoeken.

Bekende YT'er AnarchyHD onthuld dat de eigenaar en hoofdadmins cheats maken en verkopen. En daarbij ook eerder gebande cheaters whitelisten op hun servers. Ook dat ze anders servers en individuele spelers die hun tegenstaan DDOS'en.

En screenshot van een conversatie met diegene die de hacks verkoopt:
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/webaufnahme_17-1-202kiku2.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door NoFearCreations op 20-01-2022 12:50 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Afbeeldingslocatie: https://www.dayzunderground.com/wp-content/uploads/2018/06/namalsk-dayz-standalone.jpg

Ik speel al enige weken op de PVE Namalsk server van NSZ (Northern Survivorz). PVE (People Versus Environment) dus geen risico om na weken surviven en gearen doodgeschoten te worden door een medespeler waar je nooit een glimp van opgevangen hebt.

Namalsk is een onofficiële map gemaakt door de senior map designer van DayZ. Het betreft een remake van een gelijknamige map uit Arma 3. Het toffe van Namalsk is dat er een storyline is en daarmee ook een doel, namelijk Lantia bereiken. Het leukste is om er blind in te stappen en gewoon op Namalsk gedropt te worden en daar te overleven. Gedurende je tijd op Namalsk wordt steeds duidelijker wat zich daar heeft afgespeeld en nog steeds afspeelt en wat je moet doen om Lantia te bereiken. Extra tof vind ik de zogenoemde photostory waarbij je op basis van foto's en daarop enkele aanwijzingen de trail van een survivor die je is voorgegaan volgt en onderweg allerlei treasures zoekt en opgraaft.

De server is echt hardcore ingericht, dus een uitdaging voor de ervaren DayZ'er. Veel zombies, 1st person, weinig loot, geen voertuigen, stervenskoud, extra crafting mogelijkheden (zelf tenten maken bv), een zeer beperkte trader en er zijn géén automatische wapens te vinden (alleen rifles en pistols).

Wie dit aanspreekt is welkom om mij te joinen. Hieronder de informatie over de server.

Naam: NSZ PVE | NAMALSK SURVIVAL | ADVENTURE | PHOTOSTORY | CRAFT+
IP: 51.38.78.245:2302
Discord: https://discord.gg/qVqeE86X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:40
Dayz is ook op de PS4 te spelen. Ik overweeg het spel te kopen maar ben benieuwd of het een beetje te spelen is op een console. Iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Als je in een stad een basis maakt kan je daar wel op wachten ja.

Ik heb wat leuke plekjes waar amper iemand komt en ik naar hartelust kan bouwen en ben nu al een paar dagen bezig en heb het nog niet eens dicht zitten (spijkers grrrrr :P ) en mijn barrel zit vol met wapens en gerookt vlees, en ( afkloppen) het zit er al dagen in.

Voordeel is dat er wolven, beren en infected zitten dus veel mensen zorgen dat ze uit de buurt blijven blijkbaar. Nadeel is is dat een stealthy wolf af en toe een hapje neemt als je aan het bouwen bent. :P

Oftewel geen basis bouwen waar continu volk langs komt. Morgen ben ik sowieso alles kwijt begrijp ik. (Server wipe bij 1.17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Yep was alles kwijt :), maar ben weer opnieuw begonnen met 1.17.

Spawnde pal naast mijn lokatie meteen een barrel, en ik heb er nog eentje bij een dorp in de buurt opgehaald. Eerste 4 fences staan alweer met gate, maar alleen een 3 cijferig slot gevonden dus heeft niet heel veel nut, hopelijk helpt de lokale troep wolven een beetje.

3 dozen spijkes gevonden en die zijn weer op nu, dus de jacht op spijkers is zoals gewoonlijk weer begonnen. Als ik de boel behoorlijk dicht heb zitten ga ik maar weer op zoek naar een auto.

Was er gisteren al wel weer bijna klaar met het spel. Geen idee waar ik was, uiteindelijk wat eten gevonden en een kant gekozen om te vertrekken, heb ik een geïnfecteerde wond opgelopen op het moment dat ik ongeveer wist welke kant ik op moest.

Na een goed half uur rennen --> lopen --> strompelen een kleine 50 meter van een medical building dood neergevallen }:| , inmiddels was ik alweer helemaal voorzien van wapens en munitie (blaze, dubbelloops en pistool) dus alles kwijt. |:(

Respawn herkende ik waar ik was en veel te ver weg, dus death by zombie en opnieuw spawnen en redelijk in de buurt terecht gekomen, dus als een bezetene rennen en net op tijd mijn eigen lijk onaangeroerd aangetroffen, dus had al mijn gear weer. _/-\o_

Frustie spel maar als dingen lukken is het ook wel erg rewarding. Hoog :7 gehalte. :P

Moet ook wel zeggen dat het op de PS5 heel veel beter loopt toch de PS4. Op redelijk afstand met een revolver een ree omgelegd met 2 schoten, op de PS4 had ik het niet eens geprobeerd om een ree die wegrend nog een keer te schieten.

Gelukkig nog geen KoS volk tegengekomen, wel eentje die mij op dezelfde weg tegemoet kwam, alleen een "good morning" tijdens het langslopen en verder niks, in the middle of nowhere. _O-

[ Voor 54% gewijzigd door Flagg op 20-04-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Kan sinds 1.17 (PC) niet meer zoomen (default keybind numpad + en - dacht ik), bv in free look.
Scopes werken nog prima afaics

Heb m'n keybinds gechecked en kan er ook niks over vinden de release notes of op bv reddit.
Iemand een idee?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Conwa
Sinds deze week kunnen wij met trots onze nieuwe server presenteren!

Server name: Dutch Gaming Bastards | Exp, Raid, Trader, Heli, Weed, ATM
Address: 92.110.185.107
Server version: 1.17.154732
Required game version: 1.17.0

DISCORD: https://discord.gg/p8ucYm9Jez

Map: Chernarusplus
Mission: DayZ

Een server welke is samengesteld op basis van ervaringen van meerdere gebruikers die al 13 jaar Dayz spelen. 3 zeer actieve mods welke openstaan voor adviezen en aanpassingen.
Het is een 100 man server, welke voor het gemak even is vastgezet op 40. Uiteraard wordt dit verhoogd wanneer de populatie grotere vormen aanneemt.

Zowel NL als ENG talig en momenteel met 8 vaste spelers. Basebuilding, airdrops, toxic zones, bmw's etc etc.
Voorzien van de nieuwste mods en ondertussen al een zeer fijne spelervaring, al zeggen we dit zelf ;)
Uiteraard is het aantal spelers nog niet heel hoog, maar dat gaat zeker goedkomen!

Iedereen is welkom en in de game is tevens de link naar de Discord te vinden!
https://discord.gg/p8ucYm9Jez

Lonewolfs, groups, iedereen is welkom! Zowel Pvp als pve momenteel.

Hopelijk tot snel!

[ Voor 4% gewijzigd door Conwa op 03-05-2022 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
HyperMan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:05:
Kan sinds 1.17 (PC) niet meer zoomen (default keybind numpad + en - dacht ik), bv in free look.
Scopes werken nog prima afaics

Heb m'n keybinds gechecked en kan er ook niks over vinden de release notes of op bv reddit.
Iemand een idee?
Middle mousewheel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Leuk, maar is het PVP of PVE of beiden?
Conwa schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:06:
Sinds deze week kunnen wij met trots onze nieuwe server presenteren!

Server name: Dutch Gaming Bastards | Exp, Raid, Trader, Heli, Weed, ATM
Address: 77.249.144.102:2302
Server version: 1.17.154732
Required game version: 1.17.0

Map: Chernarusplus
Mission: DayZ

Een server welke is samengesteld op basis van ervaringen van meerdere gebruikers die al 13 jaar Dayz spelen. 3 zeer actieve mods welke openstaan voor adviezen en aanpassingen.
Het is een 100 man server, welke voor het gemak even is vastgezet op 40. Uiteraard wordt dit verhoogd wanneer de populatie grotere vormen aanneemt.

Zowel NL als ENG talig en momenteel met 8 vaste spelers. Basebuilding, airdrops, toxic zones, bmw's etc etc.
Voorzien van de nieuwste mods en ondertussen al een zeer fijne spelervaring, al zeggen we dit zelf ;)
Uiteraard is het aantal spelers nog niet heel hoog, maar dat gaat zeker goedkomen!

Iedereen is welkom en in de game is tevens de link naar de Discord te vinden!

Lonewolfs, groups, iedereen is welkom!

Hopelijk tot snel!

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 13:51
_Brad_ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:45:
Leuk, maar is het PVP of PVE of beiden?

[...]
Het is beide :)

Zombies voor de PvE, en dan airdrops, radiation zone en King of the Hill voor PvP (met wat PvE, voor de extra zombies die op deze events spawnen.

Side note, t IP is helaas veranderd (lang leven Ziggo)

Nu is het ip: 77.249.145.128:2302

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ok, misschien het IP adres in je eerste post aanpassen? Sommigen lezen niet verder.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
_Brad_ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:55:
Ok, misschien het IP adres in je eerste post aanpassen? Sommigen lezen niet verder.
Ja als Conwa klaar met werken is zal ik hem even aan ze mouw trekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Is Dayz leuk als je het zeg maar 2x in de week ff 2 a 3 uurtjes kan spelen? (en niet eens elke week)
Of is het echt meer fully commited zijn? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Goede vraag, maar het antwoord hangt af aan wie je het vraagt. Ik meen dat je toch wel wekelijks een achttal uurtjes moet kunnen spelen om in "the flow" te blijven. De leercurve is steil, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik speel voornamelijk PVE. Iemand die PVP speelt heeft dan weer een andere mening, enz.

[ Voor 17% gewijzigd door _Brad_ op 21-04-2022 15:19 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
Ik speel meer PVP dan PVE, maar sluit me wel aan, de leercurve is best steil als je niet prior hebt gespeeld, of als je op een server komt waar er andere mods zijn die je gewend bent of instellingen,

Maar met een paar uurtjes per week, kun je opzich wel iets opbouwen mits er niet 50 moordlustige raiders op je server zitten (als je dus PvP gaat en of ze hebben raid aan staan)

Tevens kun je altijd kijken als je maar 2 a 3 uurtjes per week hebt of je met iemand mee kan spelen, dan kun je aansluiten en toch een beetje van DayZ genieten zonder uren lang te moeten zoeken naar een doosje spijkers of dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ja heb het eerder wel is gespeeld hoor, maar is heel lang geleden ;)
Ik ga gewoon weer is kijken op de server @Nightm4re! , mocht ik vragen hebben, gewoon in ingame chat vragen of via jullie discord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
Je kunt via beide vragen stellen, ik weet toevallig dat Conwa op het moment maar met 1 ander persoon speelt, dus daar zou je bij kunnen aansluiten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Ik ga het van het weekend is ff proberen! thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
_Brad_ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:55:
thnx! Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightm4re!
We hebben ook zojuist AI toegevoegd, zodat er iets meer te schieten is als alleen de zombies met lagere populatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
Nightm4re! schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:14:
We hebben ook zojuist AI toegevoegd, zodat er iets meer te schieten is als alleen de zombies met lagere populatie :)
Op bepaalde locaties of moet ik overal over me schouders kijken? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nightm4re!
Balota airstrip
South west Railline
Cherno Port
Elektro Yard
Solnechny South
Rify Trail
Nizhneye
NWAF North
NWAF South
Tisy

En er kunnen maar maximaal 2 patrols actief zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9osuGo1UdEY8703KQyqOTlSdOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fc2awRH4K0c0KH8C4ZFFwZtz.jpg?f=fotoalbum_large

We beginnen al ergens te komen!

Tevens zijn er nog aardig wat updates uitgevoerd:
King of the Hill loot pool aangepast & meerdere locaties toegevoegd,
Black Market trader zit er nu in (Hier kun je dope verkopen, maar ook illegale sneakers - Te vinden in de firestations)
Paar custom vehicles: Jeep CJ7, Landrover Defender, Mercedes W123 & W124, BMW 525i E34

Allemaal wel beetje erra correct natuurlijk :)

(Tevens de VAC ban van Sjoerd, is omdat die niet tegen zijn verlies kon in CS 1.6 vroegaah)

[ Voor 19% gewijzigd door Nightm4re! op 01-05-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
Lang leven Ziggo en hun onderhoud, het IP is weer veranderd..

Normaal gesproken gebeurt dit niet zo vaak.. het eerste IP in de post heb ik namelijk voor 6 jaar gehad :+

92.110.185.107

Dit is het nieuwe IP, helaas werkt een direct connect niet omdat we mods draaien, dus zul je als nog naar de naam moeten zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
Ik zal hem weer aanpassen in mijn startbericht hier. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

De mijne gaat ook best lekker :-)

https://i.imgur.com/bNGREcO.png

:-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:24
Onze server is gisteren gewiped en we zijn op zoek naar nieuwe spelers voor op onze server.

We hebben als doel een leuke Benelux community server op te bouwen. Door onze military zones, airdrops, king of the hill events, missions, horde, keycard rooms, treasures en crash sites hebben we voor elke speler wat wils, of je nu van PVP houdt of liever PVE speelt.

Buiten alle mods die we op onze server hebben, hebben we ook een aantal unieke Discord tools. Zo kan je bijvoorbeeld; bountys op mensen kan plaatsen, prijzen van traders kan opzoeken, maar zelfs een melding kan krijgen als je geraid wordt!

Nieuwsgierig naar meer? Check onze Discord met meer dan 450 leden op https://discord.gg/C5z598878q of website via https://dayznederland.nl/

[ Voor 0% gewijzigd door Dountill op 24-06-2022 14:10 . Reden: Ondertussen al meer dan 450 leden, in plaats van 400 ]

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Dountill schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:09:
Onze server is gisteren gewiped en we zijn op zoek naar nieuwe spelers voor op onze server.

We hebben als doel een leuke Benelux community server op te bouwen. Door onze military zones, airdrops, king of the hill events, missions, horde, keycard rooms, treasures en crash sites hebben we voor elke speler wat wils, of je nu van PVP houdt of liever PVE speelt.

Buiten alle mods die we op onze server hebben, hebben we ook een aantal unieke Discord tools. Zo kan je bijvoorbeeld; bountys op mensen kan plaatsen, prijzen van traders kan opzoeken, maar zelfs een melding kan krijgen als je geraid wordt!

Nieuwsgierig naar meer? Check onze Discord met meer dan 450 leden op https://discord.gg/C5z598878q of website via https://dayznederland.nl/
Zojuist jullie Discord gejoind. Zal binnenkort eens ingame komen buurten, zit middenin een verhuizing maar hoop er tijd voor te kunnen maken!

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Retawsuna schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:23:
[...]

Zojuist jullie Discord gejoind. Zal binnenkort eens ingame komen buurten, zit middenin een verhuizing maar hoop er tijd voor te kunnen maken!
Gezellig! Er is altijd wel iemand in ons gezamenlijk kanaal te vinden, mocht je op zoek zijn naar iemand om mee op te trekken of wat tips/tricks in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 16:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 14:31
Dountill schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:09:

Zojuist jullie Discord gejoind, sinds een week Dayz aan t spelen. Kan mijzelf net in leven houden, nu opzoek naar mensen om t samen mee te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountill
Two_can schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:24:
[...]

Zojuist jullie Discord gejoind, sinds een week Dayz aan t spelen. Kan mijzelf net in leven houden, nu opzoek naar mensen om t samen mee te spelen.
In onze spraakkanalen (soms drukker dan op andere momenten) is er altijd wel iemand aanwezig die starters wil helpen. Je kan ook een oproep in het DayZ textkanaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
Dountill schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:00:
[...]

In onze spraakkanalen (soms drukker dan op andere momenten) is er altijd wel iemand aanwezig die starters wil helpen. Je kan ook een oproep in het DayZ textkanaal doen.
Bedankt voor de tip. Moet zeggen dat de Wiki/YT ook veel antwoorden geeft. Zo heb ik twee uur met een gare griep rondgelopen voordat ik de juiste pillen had gevonden, uiteindelijk in het ziekenhuis in Berezino gevonden.

Navigeren met behulp van de Izurvive map werkt ook goed. Leuk om dingen te (blijven) ontdekken, zo kwam ik er net achter dat kleding die ‘ruined’ is niet meer aan te trekken is als je het uit doet. Voorlopig doe ik in t donker ff niks, aangezien ik dan helemaal niks zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 14:37
Zombie-survival games altijd leuk gevonden, 7 days-to-die, Project Zomboid.

Ik heb het spel nog niet gekocht, maar ik weet ook nog niet goed hoe dit spel werkt (en of dit afhankelijk is van de server).

Is het spel solo te spelen en is dat leuk?
De benoemde server hierboven, ik begrijp dat daar een mengeling van PvE en PvP in zit. Kun je puur PvE doen? en wat houdt PvE dan in? heeft iedereen een eigen basis of leeft iedereen in dezelfde basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Michiel1978 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:41:

Ik heb het spel nog niet gekocht, maar ik weet ook nog niet goed hoe dit spel werkt (en of dit afhankelijk is van de server).

De benoemde server hierboven, ik begrijp dat daar een mengeling van PvE en PvP in zit. Kun je puur PvE doen? en wat houdt PvE dan in? heeft iedereen een eigen basis of leeft iedereen in dezelfde basis?
Zeker proberen dan, is ook leuk solo. However met meerdere kan het zeker leuker zijn, afhankelijk van je voorkeur.
Een mengeling van PVE en PVP betekent meestal dat bepaalde gebieden waar veel high loot tier (lees de goede guns) te halen valt PVP is en de rest van de server is dan PVE. Dus zolang je de PVP gebieden vermijdt is het puur PVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Bij PVE heeft ieder zijn eigen basis. Tenzij je een team hebt, dan zit iedereen van je team in één basis samen. Solo is zeker leuk, je maakt er natuurlijk zelf je verhaal.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Michiel1978 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:41:

De ervaring verschilt heel erg per server inderdaad. Zelf vind ik het tof om gewoon samen met een leuke community te spelen. Zo is onder Discord/Server ook ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Hey mannen en vrouwen van DayZ !

DayZ Origins 2.0

Ee willen onze server DayZ Origins weer volop leven in blazen.

We hebben een Origins Chernarus en een Origins Livonia
Chernarus server --> 194.45.36.203:2302
Livonia server -->198.244.176.55:2302

We proberen zo dicht mogelijk op Vanilla te blijven met een paar Ease-of-life mods en een klein aantal extra guns, geen partymod, geen traders, geen andere voertuigen dan de standaard auto's, survival is nog echt een dingetje bij Origins.

Zin om eens langs te komen met je squad? We gaan starterkits weggeven voor iedereen zodat een base beginnen een klein stapje makkelijker wordt gemaakt.

Alle info op onze discord: https://discord.io/DayZOrigins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:10
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:34:
DayZ Origins 2.0

We proberen zo dicht mogelijk op Vanilla te blijven met een paar Ease-of-life mods en een klein aantal extra guns, geen partymod, geen traders, geen andere voertuigen dan de standaard auto's, survival is nog echt een dingetje bij Origins.

Zin om eens langs te komen met je squad? We gaan starterkits weggeven voor iedereen zodat een base beginnen een klein stapje makkelijker wordt gemaakt.

Ik kan de server niet vinden op basis van IP. Kan dat kloppen ?
Heb je anders een naam?

[ Voor 14% gewijzigd door KingSizeBas op 21-03-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
Het zijn de kleine dingen die dit spel zo leuk maken: kwam vandaag twee lui tegen die vroegen of ik nog medicatie nodig had? Kreeg een militaire helm, vitaminepillen en tetra, daarna vertrokken ze weer. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839042

DayZ Origins 2.0

Gisteravond even gejoined via IP adres, server is op naam niet te vinden.
Twee uur lang in m'n eentje doorgebracht, lijkt dus aardig dood te zijn?

Loot table leek behoorlijk raar. In had mijn inventory vol met blikvoer maar er was geen mes, can opener of melee wapen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Anoniem: 1839042 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:43:
[...]

Gisteravond even gejoined via IP adres, server is op naam niet te vinden.
Twee uur lang in m'n eentje doorgebracht, lijkt dus aardig dood te zijn?

Loot table leek behoorlijk raar. In had mijn inventory vol met blikvoer maar er was geen mes, can opener of melee wapen te vinden.
Goed id, zal hem vanavond nog eens aanslingeren :) . Kijken of ik daar ook last van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
Mijn afdronk: in tweede huis toevallig een blikopener. Dus kennelijk toch incidenteel. Inderdaad geen andere spelers gezien, maar vanavond nog maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:15

.je

DayZ Origins 2.0

De Livonia server kan ik niet vinden maar de andere wel, via naam en de DZSA launcher.

Net even op de server rondgelopen. Kwam al behoorlijk wat mensen tegen op het strand dus het lijkt wat meer in leven te zijn dan hierboven wordt aangegeven.

Ondertussen samen met wat anderen rond aan het banjeren op zoek naar nails. Zag op discord dat er meerderen zijn met dat probleem maar ook weer anderen zeggen dat het wel goed zit ermee. Eens kijken of we straks iets kunnen vinden om te claimen als bouwsel.

Wel zin in om weer eens even ergens mn tanden in te bijten. DayZ mocht dat wat ouder zijn, het blijft zn charmes wel houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

We zijn inmiddels weer volop aan de rol met Origins
194.45.36.203:2302

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1075062151431069797/1075062626842837042/image.png

De Livonia is inmiddels niet meer live, bijna geen animo

[ Voor 14% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 31-05-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 22:04
Heb het spel vrij recent geïnstalleerd. Zijn er (vriendelijke) servers? Zonder dat je overhoop wordt geschoten? I wil eerst de overlevingstechnieken ed leren voordat ik mij in de weide wereld toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kies voor een PVE server, dan heb je veel kans om alles rustig te ontdekken. Kies voor een server met een lage ping.

[ Voor 20% gewijzigd door _Brad_ op 14-11-2023 22:23 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 01:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Er zijn geen garanties natuurlijk dat je niet direct doodgeschoten wordt (KoS). Tenzij het een of andere serverside setting is maar dit vind je vaak op zwaar gemodde servers.

Zelf vind ik adventure stijl het leukste om te spelen. Dus zonder base building. Dat speelt heel anders dan op een server met base building. Mijn favo servers zijn die van Zero en die van KarmaKrew. Je stem goed gebruiken als je een freshie bent helpt wel. #1 DayZ regel is no mic = no life.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KOS DAYZ
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 27-03 23:19

Mocht iemand nog een leuke Nederlandse / EU dayz servers / community zoeken. wees welkom

[NEW]] Kings of Survival Servers [NEW]
Dedicated Servers.
Auto updates, CFTools.
Active Admins.
#1, Ultimate Chernarus. (winter)
Modded but not overdone.
Perfectly balanced.
#2 Improved Sakhal
Improved Vanilla + RaG basebuilding/C4 Raiding
+Sakhalin Huskies (native dogs)
#3 Melkart
[under development]

no long story here: come and have a look!
Trust me it's worth your time.
Happy Hunting!
website: https://www.kos-dayz.com/news/nederlandse-dayz-server
discord invite: https://discord.gg/mrdrU65WfE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 20:55

ragged

2

De Downbad REDUX server verwijderd komende wipe zijn group cap, misschien leuk om met wat Tweakers daar te spelen. Het is een vrij kleine map met veel events en keys etc om te doen :)

1

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste