Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

• sasaa
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-12-2018
Eindelijk gister me servers opgezet. en gespeeld met vrienden heerlijk gewoon overleven. beetje jammer dat er altijd twee mensen in de groep zijn die zeggen dat ze helemaal in het zuiden op de kust staan zijn terwijl ze eigenlijk in het noorden zitten.

Hopelijk vlot het een beetje met het toevoegen van alle andere items en kunnen we snel naar de stable branch

BTW. mocht je een server opzetten als er geen zombies zijn moet je even de server restarten.

sasaa wijzigde deze reactie 20-09-2018 09:46 (11%)

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:51
sasaa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:45:
Eindelijk gister me servers opgezet. en gespeeld met vrienden heerlijk gewoon overleven. beetje jammer dat er altijd twee mensen in de groep zijn die zeggen dat ze helemaal in het zuiden op de kust staan zijn terwijl ze eigenlijk in het noorden zitten.

Hopelijk vlot het een beetje met het toevoegen van alle andere items en kunnen we snel naar de stable branch

BTW. mocht je een server opzetten als er geen zombies zijn moet je even de server restarten.
Als je zelf weet waar jij bent kan je de positie van de zon gebruiken om te bepalen waar de andere zijn. Bijvoorbeeld: als je recht naar de zee kijkt, waar staat de zon van?

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• sasaa
Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:47:
[...]

Als je zelf weet waar jij bent kan je de positie van de zon gebruiken om te bepalen waar de andere zijn. Bijvoorbeeld: als je recht naar de zee kijkt, waar staat de zon van?
ja ik zal het er maar op houden dat die andere niet zo slim zijn.
we hadden zelfs een met een compas die de verkeerde kant uit liep (land inwaarts) terwijl wij zijn volg de groote weg naar het noorden... pfff

ik ken de map (0.62 iig) uit me hoofd heb 500+ uur alleen cherno en NE airfield zijn flink anders volgens mij.

Volgens mij is het trouwens nog niet mogelijk om een stenen mes te maken of heb ik dat verkeerd.
je kan wel stenen vinden op de trails maar dat zijn small stones.

batch file om server te starten voor geintreseerde (je moet directX instaleren).
hopelijk komt er een linux versie binnekort.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@Echo off
    Title Dayz Server started @ %time% - %date%
    echo.
    echo Dayz Server started @ %time% - %date%
    echo.
goto startup
:restart
    Title Dayz Server restarted @ %time% - %date%
    echo.
    echo Dayz Server restarted @ %time% - %date%
    echo.
:startup
    DayZServer_x64.exe -config=serverDZ.cfg -profiles=C:\server\DayZServer -BEpath=C:\server\DayZServer\battleye -freezecheck -noFilePatching -cpuCount=8
goto restart

sasaa wijzigde deze reactie 20-09-2018 12:29 (26%)

• sasaa
Luuk1983 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:32:
  1. Zombies lijken niet te reageren op wapenvuur.
  2. Zombies neerslaan met bijvoorbeeld een bijl is een stuk beter te doen.
  3. Dingen als appel plukken of bessen plukken lijkt op dit moment niet in het spel te zitten.
  1. Zombies lijken niet te reageren op wapenvuur.
  2. heb melee attack tegen zombies is makkelijker, en zolang je RM ingedrukt houd dan block je attacks.
    Als je trouwens rent kan je ook slaan en als je shift gebruikt tijdens een melee gevecht doet ie een andere animatie (sterker weet ik niet).
  3. Zoals GluonC al zei inderdaad appels liggen nu onder de boom (kans van 1 op 5 dacht ik).
    paddestoelen zijn er erg hulpzaam en makkelijk te vinden.
edit:
sorry had niet door dat ik achter elkaar post.

sasaa wijzigde deze reactie 20-09-2018 11:27 (3%)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:29

Oxigeon

En zo is dat!

Na deze game een hele tijd niet te hebben aangeraakt ga ik deze toch maar weer eens instaleren in de hoop dat hij nog wat gespeeld wordt online. Nooit echt gespeeld omdat ik niemand in de lijst had om mee te gamen. Ben het beu als ik eens een beetje goed bezig ben de server reset

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• f3cuk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 16:05
@Oxigeon Nu de server files uit zijn en de eerste community servers live zijn pak ik het spel ook weer op :) Uiteraard .63 experimental, gisteren heel de dag gespeeld en voelt echt prima aan. Uiteraard niet loos van vage quirks maar zeker goed speelbaar.

Mochten er mensen zijn die graag samen willen spelen dan kun je me altijd toevoegen op Steam (https://steamcommunity.com/profiles/76561198002236071) :)

Zoekt testers voor online facturatie pakket (PM bij interesse) - Escaperoom The Basement

• Luuk1983
Gister weer een sessie op experimental gedaan en hierbij weer de bevindingen:
  • Ik lijkt op geen enkele official server te kunnen connecten.
  • Soms krijg ik twee verschillende acties in beeld die ik kan uitvoeren die allebei zeggen dat ik de linker muisknop moet inhouden om de actie uit te voeren...weird.
  • Als je bijvoorbeeld een kip geslacht hebt en je hebt bloed aan je handen en je gaat vervolgens wat drinken (met je handen) dan krijg je bacteriën binnen. Eerst je handen wassen dus!
  • De 'start' knop om het spel te starten op de laatste server waar je op gespeeld hebt lijkt nooit te werken.
  • Je word niet zo super beïnvloed door regen als op 0.62. Natuurlijk moet je temperatuur wel in de gaten houden, maar regen zorgt er niet langer voor dat het eigenlijk niet te doen is om op die server te spelen. In 0.62 ben je zo snel drenched en heb je het zo snel koud dat je erg moet oppassen dat je niet dood gaat.
  • Ik ben nog erg weinig medische spullen tegen gekomen, zoals antibiotica, saline bags, morphine auto injector en vitaminen.
  • Het valt me nu pas op dat de quick bar van kleur veranderd als items wel/niet beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld: als je een actie uitvoert (bijvoorbeeld een deur open doen, of wat drinken) dan worden de items van de quick bar rood omdat ze op dat moment niet beschikbaar zijn. Ook als je bijvoorbeeld een item in je hand hebt die niet meer in je inventory past, dan zijn de quick items ook niet beschikbaar.
  • Pannen lijken nooit af te koelen. Ik heb een cookie pot gebruikt om te koken en die is nog steeds 200 graden. Gelukkig kan je de pan wel gewoon in je handen nemen en kokend water drinken ;)
  • Gewicht van spullen is wel echt een issue waar je rekening mee moet houden. Je hebt zeg maar een stamina balk. Als je sprint gaat de balk leeg. Als de balk leeg is kan je niet meer rennen en loopt de balk weer langzaam vol. Echter, hoe 'vol' de balk kan lopen hangt af van de hoeveelheid spullen die je bij je hebt (qua gewicht). Ik heb nu het probleem dat ik allerlei mooie gear heb, maar mijn balk is echt nog maar iets van 20% waardoor ik überhaupt amper nog kan rennen. Overigens lijkt dit enigszins bugged te zijn, want als ik sommige spullen weggooi wordt de balk niet langer.
  • Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt is hoe je aanvallen van zombies kan afweren. Ik zie dat het gebeurt, maar hoe ik het doe weet ik nog niet. Ik ben pas één keer tot bloedens toe door een zombie geraakt, terwijl ik in de tussentijd toch echt tientallen zombies gechopped heb.
  • Military tenten hebben nog steeds prima loot. Nee het is niet perse veel, maar in heb toch alweer een M4A1 in mijn handen (hetzij zonder magazine en ammo) en ook heb ik al een AK-M gezien.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 24-09-2018 10:11 (4%)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• sasaa
f3cuk schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:09:
@Oxigeon Nu de server files uit zijn en de eerste community servers live zijn pak ik het spel ook weer op :) Uiteraard .63 experimental, gisteren heel de dag gespeeld en voelt echt prima aan. Uiteraard niet loos van vage quirks maar zeker goed speelbaar.

Mochten er mensen zijn die graag samen willen spelen dan kun je me altijd toevoegen op Steam (https://steamcommunity.com/profiles/76561198002236071) :)
Je steam profiel staat op prive link doet weinig voor mij.

@Luuk1983
Ik heb genoeg medische spullen kunnen vinden in de kleine med gebouwtjes (achter de deur in de opslagruimte ligt vaak wat)

de hotbar verandert inderdaad, ook als je handgun in je hand hebt en je pakt iets op dat je inventory vult kan je je handgun bijvoorbeeld niet meer terug doen waardoor het in je hotbar rood wordt tevens kan je dan ook niet wisselen naar een ander item in je inventory tenzij deze plaats maakt voor de handgun.
dualcarry is dus niet zo soepel meer, je character zal Nooit je gun op de grond gooien om je andere gun te pakken.

eten koelt inderdaad ook niet af maar is wel te eten.

over gewicht heb ik wel een goede tip pak nooit een "press vest" op die zijn 14kg (vast een typo want high cap. vest is 4kg).

over de melee attack, als je rechtermuisknop ingedrukt houd blok je aanvallen en kan je aanvallen met linkermuisknop. tevens kan je met linkermuisknop en shift harder slaan.
ook kan je tijdens het rennen slaan door linkermuisknop in te drukken al is het mij nog niet gelukt om zo een klap ook daadwerkelijk uit te delen.

m.v.g. sasaa

p.s. mijn server is online op dayz.sasaa.nl:2302

sasaa wijzigde deze reactie 25-09-2018 09:37 (23%)

• f3cuk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 16:05
sasaa schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:32:
[...]

Je steam profiel staat op prive link doet weinig voor mij.
Als goed is kun je dan toch wel gewoon een friend invite sturen? Is andere tweakers iig al wel gelukt :) Anders kun je me ook wel vinden op de discord server in mijn handtekening.

Zoekt testers voor online facturatie pakket (PM bij interesse) - Escaperoom The Basement

• Luuk1983
Vandaag voor het eerst weer eens op NWAF geweest. Zo! Dat gebied is helemaal compleet omgegooid! Ik weet niet of dat ik 0.62 ook al zo was, maar in 0.63 is het verschil erg groot. Het is behoorlijk sfeerrijker geworden vind ik persoonlijk. Het is ook niet langer één heel groot open gebied, maar veel meer een geloofwaardigere militaire basis, met fabrieken, reparatieplekken en tankstations voor voertuigen etc.

• sasaa
Luuk1983 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:27:
Vandaag voor het eerst weer eens op NWAF geweest. Zo! Dat gebied is helemaal compleet omgegooid! Ik weet niet of dat ik 0.62 ook al zo was, maar in 0.63 is het verschil erg groot. Het is behoorlijk sfeerrijker geworden vind ik persoonlijk. Het is ook niet langer één heel groot open gebied, maar veel meer een geloofwaardigere militaire basis, met fabrieken, reparatieplekken en tankstations voor voertuigen etc.
ja het is inderdaad Flink verrandert. net als cherno zelf trouwens

de nieuwe map Klik

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

DayZ is van early access naar beta gegaan, en de 1.0 release wordt nog dit jaar verwacht :)

https://dayz.com/blog/status-report-6-november-2018

It takes two fools to argue.

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02:47
Ze hebben ervoor gekozen om features te schrappen voor de 1.0 versie. Het doel is de basics goed in de game te hebben zonder irritante bugs. Lijkt me een wijs besluit, ook om voor 1.0 te gaan dit jaar. Ruim 5 jaar in early access is echt idioot lang. Daar was een reden voor, men moest alle legacy systemen vernieuwen. Dat is nu klaar, dus ik denk dat het wat sneller zal gaan nu. Ik hoop wel dat ze de komende jaren even committed blijven om de game verder uit te breiden met nieuwe features. Zelf verwacht ik veel van de modcommunity. Wellicht wacht ik nog tot 1.0 maar DayZ gaat weer aan hier thuis ergens in de komende maanden.

-Moondust- wijzigde deze reactie 08-11-2018 22:29 (16%)

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 06-05 13:07
Heren, eindelijk is DayZ lekker speelbaar! Daarom hebben een maat en ik een server ingericht. We proberen een leuke gezellige community op te bouwen. Join en kom gezellg kletsen :)

NL Windmills |Working Vehicles|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Chopper+
145.131.32.135:2302

/Edit aanpassing IP. Server gemigreerd naar andere host.

Matthias87 wijzigde deze reactie 06-12-2018 19:56 (13%)

• Luuk1983
Matthias87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:41:
Heren, eindelijk is DayZ lekker speelbaar! Daarom hebben een maat en ik een server ingericht. We proberen een leuke gezellige community op te bouwen. Join en kom gezellg kletsen :)

82.217.241.211:2302
Leuk! Ik kom zeker binnenkort een keer kijken. Eén van de grootste frustraties is het verdwijnen van servers waar je al wat opgebouwd hebt aan basis bijvoorbeeld.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iemand een idee hoe op dit moment het probleem met de mag bug op te lossen valt? Ik heb een akm en m4 maar beide krijg ik de mag er niet uit.

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• Matthias87
SouLLeSSportal schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:45:
Iemand een idee hoe op dit moment het probleem met de mag bug op te lossen valt? Ik heb een akm en m4 maar beide krijg ik de mag er niet uit.
Komt door de handguard die erop zit. Die is bugged. Zonder handguard is het geen probleem.
Wij hebben in onze server tijdelijk die item uitgeschakeld.

• -Moondust-
Matthias87 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:57:
[...]
Voorheen kon je weinig instellen op een server. Is dat veranderd? Welke mogelijkheden hebben server owners nu? In hoeverre kunnen ze het spelplezier bederven?

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-05 13:42

Damian

Insane Obtrusion

Ben ook maar weer eens aan het spelen gegaan. Moet wel zeggen dat nog steeds dezelfde irritaties erin zitten.

- Ammo wisselen e.d. is echt mega omslachtig geworden. Wapen in hand, mag eruit. Wapen uit hand, mag in hand, kogels erui/erin, mag in inv, wapen in hand, mag in wapen. Pfff, en dat alles om kogels erin te doen :/
- Eten lijkt nog steeds schaars. Ik ben full geared met wapens en kleding, maar wat eten vinden ho maar. Water is goed te doen met slootjes e.d.
- Er zijn echt te weinig servers op dit moment. Ik vertik het om snachts te spelen, dat is gewoon niet te doen, en de servers die er zijn die overdag afspelen zijn altijd of vol, of versneld. Mogen echt meer servers bij komen wat mij betreft...
- Zombies zijn redelijk goed af te maken met een schep o.i.d., echt een verbetering.
- Grafisch is het echt gigantisch er op vooruit gegaan. Hier nu alles op max te spelen zonder enige hapering (GTX 1070), waar dat eerst echt niet mogelijk was...
- Als ik disconnect van een server, en daarna wil connecten met een andere, gooit ie me compleet uit het spel, erg irritant.
- Knokpartij met andere spelers is wat raar nu, heb niet het gevoel dat ik wat raak met mijn vuisten...

Hoe verbind ik met jouw server @Matthias87 ?

• Matthias87
NL Windmills |Airdrop|Vehicles+|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Chopper+

Als je zoekt op Windmills bij community servers vind je deze. Of je kunt direct connecten naar 145.131.32.135:2302

Edit discord toevoeging: https://discord.gg/cn6Dfuk

Houd er rekening mee dat je DayZ opstarten met de volgende mods: DayZ Plus, Weapon Redux en Unlimited Stamina.

Nadat voor deze mods hebt gesubscribed in de steam workshop, kun je deze initieren via de DayZ launcher. Rechtermuisknop op Dayz in je steam library -> dayz launcher. Daar zie je een tabblad mods.

Wij hebben de server enigzins getweaked. Minder moeizaam het veld over, door het stamina aan de passen. En de andere mods brengen meer diversiteit aan in het wapen arsenaal. Onder andere de Lee Enfield en de M14 zitten er weer in.

Verder hoef je bij ons ook niet 12 uur auto onderdelen te zoeken. De auto's die je vind, zijn heel.. Oh! En de server loopt bij ons continu een cycle door van 08:00 tot 18:00, en begint dat weer opnieuw. Geen nachten dus, maar wel schemering (dusk/dawn). :)
-Moondust- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:22:
[...]

Voorheen kon je weinig instellen op een server. Is dat veranderd? Welke mogelijkheden hebben server owners nu? In hoeverre kunnen ze het spelplezier bederven?
Hierboven een greep van wat je kunt doen. Ik zie het overigens als het spelplezier bevorderen i.p.v. bederven. Er zijn altijd nog genoeg vanilla/unmodded servers van Bohemia zelf waar men op kan spelen.

Ik heb helaas ook gewoon geen tijd meer om hele dagen te DayZen (lees huisje,boompje,beestje). Ons uitgangspunt in de server is om de beleving wel te behouden maar net wat meer shortcuts te implementeren (iets makkelijker gearen en sneller een vervoersmiddel ipv de hele middag rennen).

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Damian schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:43:
Ben ook maar weer eens aan het spelen gegaan. Moet wel zeggen dat nog steeds dezelfde irritaties erin zitten.

- Ammo wisselen e.d. is echt mega omslachtig geworden. Wapen in hand, mag eruit. Wapen uit hand, mag in hand, kogels erui/erin, mag in inv, wapen in hand, mag in wapen. Pfff, en dat alles om kogels erin te doen :/
- Eten lijkt nog steeds schaars. Ik ben full geared met wapens en kleding, maar wat eten vinden ho maar. Water is goed te doen met slootjes e.d.
- Er zijn echt te weinig servers op dit moment. Ik vertik het om snachts te spelen, dat is gewoon niet te doen, en de servers die er zijn die overdag afspelen zijn altijd of vol, of versneld. Mogen echt meer servers bij komen wat mij betreft...
- Zombies zijn redelijk goed af te maken met een schep o.i.d., echt een verbetering.
- Grafisch is het echt gigantisch er op vooruit gegaan. Hier nu alles op max te spelen zonder enige hapering (GTX 1070), waar dat eerst echt niet mogelijk was...
- Als ik disconnect van een server, en daarna wil connecten met een andere, gooit ie me compleet uit het spel, erg irritant.
- Knokpartij met andere spelers is wat raar nu, heb niet het gevoel dat ik wat raak met mijn vuisten...

Hoe verbind ik met jouw server @Matthias87 ?
hmm geen problemen gehad met eten vinden, ook drinken niet. Beste kan je wel zsm naar een dorp binnenlands gaan, als je dan wat blikken hebt verder land inwaarts gaan.
[...]

Komt door de handguard die erop zit. Die is bugged. Zonder handguard is het geen probleem.
Tnx ik zal eens kijken of dat het oplost.voorzover ik heb gezien is er toch niks op te zetten dus voegt dat ding ook weinig toe.

Ik snap ook echt niet waarom men gekozen heeft voor een 24 uur cyclus voor de official servers. Klinkt leuk en aardig maar helemaal in de winter speelt het gros savonds en is het donker en nu de ingame nacht zo fakking donker is dat je letterlijk geen hand voor ogen ziet, de lampen bugged/danwel supernutteloos zijn, in ieder geval headtorches zodat je ook wat kan doen tijdens de nacht, ga ik niet op die servers spelen.

• Luuk1983
Hey, jij ook weer DayZ aan het spelen, lachen!
True, van de andere kant, normaal gesproken kost het ook moeite om een clip te vullen en dat doe je ook niet zomaar even. Maar ik ervaar het ook wel als irritant. Het went overigens wel en dan gaat het veel sneller/op de automatische piloot.
Je moet het ook meer hebben van survivallen. Als je bij perenbomen en appelbomen gaat zoeken, dan vind je regelmatig appels en peren. Deze hoef je tegenwoordig niet meer te plukken, maar deze spawnen op de grond. Ik geloof dat je ook bessen hebt, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Ook kan je een kippetje slachten als je een mes hebt. Met een mes kan je ook met boomschors en een stok een firestarter maken (weet ff niet meer hoe zo'n ding heet) om zo zonder lucifers een vuurtje te maken en de kip kan je op een stok doen om te bakken in het vuur.
Eens. Ik had laatst dat ik bij elke server in een queue kwam, ook al zei het serveroverzicht dat de server 'low' population had. Heel vreemd. Bug?
Ja, met de meeste wapens is het nu wel goed te doen. En zo hoort het ook. Eén zombie zou geen issue moeten zijn, meerdere zombies wel. Er lopen nu genoeg zombies rond dat je moet opletten dat je geen zwerm achter je aankrijgt. Je wapen afvuren in het midden van een stad is vragen om problemen.
Ja echt he! 0.62 was grafisch sowieso een hele grote stap. Toen hebben ze de bossen diverser gemaakt, de 'satelliet'images op de grond vernieuwd en shaders voor wind toegevoegd. Hoewel de mechanics in 0.62 nog steeds kut waren, voelde het toen voor mij al praktisch als een nieuw spel.
Oh nog niet gehad.
Ja hoor, jij gaat meteen knokken met spelers. De eerste keer dat ik yolo als fresh spawn op een praktisch volle server ging spelen heb ik 3 encouters overleefd met een gezellig praatje en heb zelfs wat eten en drinken gekregen ;)

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-05 13:42

Damian

Insane Obtrusion

Luuk1983 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:26:
[...]

Hey, jij ook weer DayZ aan het spelen, lachen!

[...]

True, van de andere kant, normaal gesproken kost het ook moeite om een clip te vullen en dat doe je ook niet zomaar even. Maar ik ervaar het ook wel als irritant. Het went overigens wel en dan gaat het veel sneller/op de automatische piloot.

[...]

Je moet het ook meer hebben van survivallen. Als je bij perenbomen en appelbomen gaat zoeken, dan vind je regelmatig appels en peren. Deze hoef je tegenwoordig niet meer te plukken, maar deze spawnen op de grond. Ik geloof dat je ook bessen hebt, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Ook kan je een kippetje slachten als je een mes hebt. Met een mes kan je ook met boomschors en een stok een firestarter maken (weet ff niet meer hoe zo'n ding heet) om zo zonder lucifers een vuurtje te maken en de kip kan je op een stok doen om te bakken in het vuur.

[...]

Eens. Ik had laatst dat ik bij elke server in een queue kwam, ook al zei het serveroverzicht dat de server 'low' population had. Heel vreemd. Bug?

[...]

Ja, met de meeste wapens is het nu wel goed te doen. En zo hoort het ook. Eén zombie zou geen issue moeten zijn, meerdere zombies wel. Er lopen nu genoeg zombies rond dat je moet opletten dat je geen zwerm achter je aankrijgt. Je wapen afvuren in het midden van een stad is vragen om problemen.

[...]

Ja echt he! 0.62 was grafisch sowieso een hele grote stap. Toen hebben ze de bossen diverser gemaakt, de 'satelliet'images op de grond vernieuwd en shaders voor wind toegevoegd. Hoewel de mechanics in 0.62 nog steeds kut waren, voelde het toen voor mij al praktisch als een nieuw spel.

[...]

Oh nog niet gehad.

[...]

Ja hoor, jij gaat meteen knokken met spelers. De eerste keer dat ik yolo als fresh spawn op een praktisch volle server ging spelen heb ik 3 encouters overleefd met een gezellig praatje en heb zelfs wat eten en drinken gekregen ;)
Ze sloegen mij eerst hoor :(

Ben nu ook maar eens mijn eigen servertje in elkaar aan het draaien. Draait, maar wel ff kijken of ik de server settings ook wat kan tweaken in het voordeel van de speler.

Heb nu al draaien dat je als een bepaald character met achtergrond spawned, met bijbehorende logische gear, Dus een Hiker (met tas, flesje water en compas), Brandweerman (axe), Politieman (radio en flashlight), Hood (mes + blik bier :P), Medic (bandages). Allemaal met passende outfit natuurlijk ;) Geeft de survivor wat meer achtergrond verhaal.

Maar eens rustig verder tweaken, er is al heel veel mogelijk gelukkig.

• Luuk1983
Damian schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:32:
[...]

Ze sloegen mij eerst hoor :(

Ben nu ook maar eens mijn eigen servertje in elkaar aan het draaien. Draait, maar wel ff kijken of ik de server settings ook wat kan tweaken in het voordeel van de speler.

Heb nu al draaien dat je als een bepaald character met achtergrond spawned, met bijbehorende logische gear, Dus een Hiker (met tas, flesje water en compas), Brandweerman (axe), Politieman (radio en flashlight), Hood (mes + blik bier :P), Medic (bandages). Allemaal met passende outfit natuurlijk ;) Geeft de survivor wat meer achtergrond verhaal.

Maar eens rustig verder tweaken, er is al heel veel mogelijk gelukkig.
Politie heeft natuurlijk wel een gun nodig :9 Laat mij maar spawnen als militair dan _/-\o_ Scheelt een berg looten.

• Matthias87
Classes, ook leuk ja. Misschien ook binnenkort maar eens indelen. Je kunt dit dan ook op basis doen van GUID. Teams maken :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

gister nog even gekeken maar dan moet je dus gewoon een nieuwe m4/akm vinden? Ik kon ook die handguard er niet afhalen, naast de mag bij beide wapens. De akm kan ik ook de suppressor en optics niet verwijderen, alleen de stock. :X

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Blijf nog steeds interesse in dit spel hebben, maar heb het niet meer gespeeld sinds een gecrackte 0.4x server. Hoop dattie ooit is een keer voor een 10/15€ te vinden valt, huidige prijs is hij niet waard. Zelfs de 23€ in de steamsale niet.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Luuk1983
NoFearCreations schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Blijf nog steeds interesse in dit spel hebben, maar heb het niet meer gespeeld sinds een gecrackte 0.4x server. Hoop dattie ooit is een keer voor een 10/15€ te vinden valt, huidige prijs is hij niet waard. Zelfs de 23€ in de steamsale niet.
Dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken. Ik vond het spel al het geld waard in de brakke toestand waarin het was en nu helemaal. Er is iets aan de sfeer in Day Z wat naar mijn mening ongeëvenaard is. Ja als je objectief gaat kijken waren er (en zijn er) wat dingen mis waar je over kan klagen, maar toch heb ik honderden uren in het spel zitten. Maar ik snap het ook goed als je het de moeite niet waard vind. Het moet sowieso je spel zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het leuk is om een basis te gaan bouwen, daar heb ik nu wel zin in gekregen. Op experimental schoot dat niet op omdat de servers te vaak gereset werden en je alles kwijt was.

• NoFearCreations
  • Nu online
Luuk1983 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:09:
[...]

Dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken. Ik vond het spel al het geld waard in de brakke toestand waarin het was en nu helemaal. Er is iets aan de sfeer in Day Z wat naar mijn mening ongeëvenaard is. Ja als je objectief gaat kijken waren er (en zijn er) wat dingen mis waar je over kan klagen, maar toch heb ik honderden uren in het spel zitten. Maar ik snap het ook goed als je het de moeite niet waard vind. Het moet sowieso je spel zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het leuk is om een basis te gaan bouwen, daar heb ik nu wel zin in gekregen. Op experimental schoot dat niet op omdat de servers te vaak gereset werden en je alles kwijt was.
Heb jaren Arma II:Dayz gespeeld, en nu alweer 3 jaar A3:Exile. SA lijkt nu eindelijk op het punt te komen dat het niet alleen maar deathmatch op een grote map is. Maar ook via de grijze markt is er niet goedkoop aan te komen lijkt het.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-05 14:41
DayZ komt op 13 december uit early acces.
precies 5 jaar na start van de open game.

@Hierboven moet je betalen om een server te maken> Of kan je deze zelf opzetten? het is al superlang geleden dat ik DayZ heb gespeeld. Zal het binnenkort eens weer installeren.

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• Matthias87
Handig om erbij te melden. 1.0 is 'slechts'een label. Het is bijzonder dat ze het zo uit de doeken doen terwijl er nog grote gebreken zijn. Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt. Daar wordt momenteel een groot reddit topic aan gewijd:

https://www.reddit.com/r/...nce_dayz_just_a_reminder/

Verder zal de prijs ook omhaag gaan met de release. Houd hier rekening mee als je het nog aan wilt schaffen:

https://www.reddit.com/r/...e_raised_after_10_launch/
beebie121 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:28:
DayZ komt op 13 december uit early acces.
precies 5 jaar na start van de open game.

@Hierboven moet je betalen om een server te maken> Of kan je deze zelf opzetten? het is al superlang geleden dat ik DayZ heb gespeeld. Zal het binnenkort eens weer installeren.
Je kunt zelf een server installeren via Steam. Dit kun je vinden onder "Library" -> "Tools" -> "DayZ Server".

Matthias87 wijzigde deze reactie 11-12-2018 11:16 (31%)

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-05 14:41
Matthias87 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:15:
Handig om erbij te melden. 1.0 is 'slechts'een label. Het is bijzonder dat ze het zo uit de doeken doen terwijl er nog grote gebreken zijn. Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt. Daar wordt momenteel een groot reddit topic aan gewijd:

https://www.reddit.com/r/...nce_dayz_just_a_reminder/

Verder zal de prijs ook omhaag gaan met de release. Houd hier rekening mee als je het nog aan wilt schaffen:

https://www.reddit.com/r/...e_raised_after_10_launch/

[...]

Je kunt zelf een server installeren via Steam. Dit kun je vinden onder "Library" -> "Tools" -> "DayZ Server".
Geweldig! dat laatste wist ik niet.
Eerder moest je toch betalen?

Ik heb de game al vanaf februari 2014. En ik heb de game niet veel gespeeld het laatste jaar.
Ik wist niet of en welke gebreken er nog in zaten.
Hoop dat ze de bugs etc en zeker de persistance wel fixen snel.

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• Luuk1983
Even de prijzen zoals gecommuniceerd door Bohemia:
The 1.0 update will launch on Thursday, December 13th at 19:00 CET. Until then, DayZ is still available for its Early Access Alpha price of 27,99 EUR / 34.99 USD / 22.99 GBP. After launching the 1.0 update, DayZ will be sold for 37,99 EUR / 44.99 USD / 31.99 GBP on Steam and continue receiving new content and features during post-launch development and support. Our development road-map for post 1.0 content will be established and presented at the beginning of next year.

• -Moondust-
Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt.
Ongelooflijk dat dat soort basale dingen nog steeds niet goed werken. Ik vraag me soms echt af wat ze daar bij Bohemia doen de hele dag met 50+ man. De persistance is al ruim 2 jaar een probleem. Ik mag hopen dat het bij de 1.0 release wel in orde is. Terugkijkend denk ik dat met name de issues met persistance ervoor hebben gezorgd dat ik de interesse in DayZ verloor. Zonder tenten, barrels, etc. is er geen lol aan. Ik vind juist het aanleggen van een stash op een goede beschutte plek erg leuk.

-Moondust- wijzigde deze reactie 11-12-2018 19:03 (7%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik zal het eens bekijken komende tijd, ze hebben wel aangegeven dat een en ander nog vol in ontwikkeling is en dat 1.0 gewoon een moment is binnen de ontwikkeling. Ik mag wel hopen dat ze nu eindelijk eens de boel op orde krijgen en inderdaad persistence werkt, het weer niet constant op 24 h cycle staat en daarmee je savonds constant in het donker zou spelen op de official servers. Om hiervoor afhankelijk te zijn van de community is natuurlijk waanzin. Er zijn 3 spelers ofzo die het wel leuk vinden dat het 1 op 1 cycle is, die maken dan maar een eigen server aan hiervoor...

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:32
Ondanks dat dit absoluut nooit de 1.0 titel had mogen krijgen heb ik gisteren met een maat een ontzettend spannende pot gespeeld.
Nu het pikkedonker is snachts en iedereen een lichtbron nodig heeft krijg je echt prachtige situaties.
Ik heb in geen enkele game zulke vette situaties mee gemaakt als in de 2 nacht uren die ik gisteren heb gespeeld.

Desondanks kan ik de game niet aanraden, simpelweg omdat hij verre van af is. Vrijwel de hele roadmap is geschrapt.

Steam - BFV - Apex

• NoFearCreations
  • Nu online
Op dit moment een free-to-play weekend aan de gang. Heb een uurtje rondgewandeld. 2e leven spawnde ik bij de boot in Berenzino, dus nu genoeg storage en een wapen. Krijg alleen niet uitgevonden hoe ik verschillende magazijn met elkaar kan combineren. Kreeg er wel 1tje leeg, maar daarna waren de kogels ook weg.

• unfor
Magazijn naar hand slepen, dan sleep je kogels naar magazijn (combine), close menu, LMB ingedrukt houden tot hij vol is.

Zonder te combinen maakt hij het magazijn leeg. Kogels gaan in je inventory als je ruimte hebt tenminste.

Steam - BFV - Apex

• NoFearCreations
  • Nu online
Inmiddels 6 uur erop zitten, en weet vrijwel zeker dat ik hem ga kopen. Het ziet er zoveel beter uit dan Arma3, en draait ook veel beter. Helpt dat SA wel je GPU gebruikt waarschijnlijk. Het inventory systeem is in het begin wat lastig, maar in combinatie met de hotbar goed werkbaar. Leven #4 nu, en vanuit Cherno, naar Balota, naar nog een mili basis gegaan. Helaas nog geen water fles(sen) gevonden, dus ga van waterpomp naar waterpomp. Inmiddels een MP-5 met sight en 2 volle mags, en een sidearm met 3 mags. Waar ik vrij bekend ben met Chernarus, ben ik met de SA map weer helemaal verdwaald. Heerlijk om weer rond te dwalen met alleen een compas en een kaart op m'n 2e scherm. Geen enkele A3 mod komt toch in de buurt van SA kwa survival.

• XL79
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13-05 09:05
[b]unfor in "[PC] DayZ (Standalone)"Vrijwel de hele roadmap is geschrapt.
Waar staat dat?

En jammer btw dat de launch van 1.0 niet voorbij kwam in de tweakrs newsfeed. Of heb ik iets gemist?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het is nog steeds een heikneuter spel zeg, server browser, werkt voor geen meter, official maps is gewoon op de gok een aanklikken en kijken of je er in komt.Zonnetje? nee hoor donker. Full? nee hoor, ruimte voor alle 4. Low pop? nee hoor 20 wachtende voor je. Zoeken op naam dan? nee hoor, ip dan? nope.
Zit je eindelijk in een server, reboot die na 5 min. en nog een keer na 20. Werd het net licht? well screw you, back to pitchblack you go! en uiteraard die flare in je hand, die ben je kwijt, want straks zou je nog wat kunnen zien! :F |:(

Omdat je dan weer voor de zoveelste keer in het donker spawned dan maar een community server. Zijn er overigens 10x zoveel van als official, bijzonder maar waar.
Daar wel ok qua licht en niet om de 5 min een reboot van de server. Maar als het werkt, dan is het wel weer tof, zombies neerklappen, looten en begin van de basis bedenken en waar die komt.
Het blijft een unieke ervaring maar zolang de official servers een aardappel zijn met 2 draadjes, gaan ze geen grote player base meer opbouwen...

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 17-12-2018 00:08 (22%)

• NoFearCreations
  • Nu online
Ik gebruik DZSA Launcher, en dat werkt eigenlijk prima.

• -Moondust-
Matthias87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:41:

Hmmmm, ik werd net gekickt. |:(

• Matthias87
-Moondust- schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:22:
[...]

Hmmmm, ik werd net gekickt. |:(
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.

Edit:
Leuk nieuwtje. Afgelopen week gemigreerd naar een nieuwe server. Server performance is nu echt mega goed!

Matthias87 wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:37 (14%)

• -Moondust-
Matthias87 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:35:
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.
Ik reageerde vanuit mijn vroegere irritatie over constant gekickt worden omdat eigenaren van servers deze voor zichzelf wilden hebben en geen pottenkijkers duldden. Goed om te horen dat dat bij jullie geen rol speelt. Dank voor je reactie.

• Matthias87
-Moondust- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:40:
[...]

Ik reageerde vanuit mijn vroegere irritatie over constant gekickt worden omdat eigenaren van servers deze voor zichzelf wilden hebben en geen pottenkijkers duldden. Goed om te horen dat dat bij jullie geen rol speelt. Dank voor je reactie.
Dat ga je bij ons niet krijgen. Het enige vervelende wat we hadden is dat de server 2 keer verplaatst is.

Eerste keer van thuis naar VPS. Dit bleek te weinig voor DayZ. Gemoved naar dedicated:

Intel i7-7700K OC
4c/8t - 4.7GHz /5GHz
64GB DDR4 2400 MHz
SoftRaid 2x450GB NVMe
+ SoftRaid 1x4TB SATA
250 Mbps bandwidth

Nu draait het als een tierelier, maar we verloren wel een berg spelers door wisselingen van IP.

• TFBlunt
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-05 14:15
Sinds gisteren ben ik ook actief op de Windmills server! Helaas crashte mijn client zojuist in het midden van een firefight :( Excuses voor de survivor aan de andere kant, mocht je dit lezen!

• Matthias87
TFBlunt schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:28:
Sinds gisteren ben ik ook actief op de Windmills server! Helaas crashte mijn client zojuist in het midden van een firefight :( Excuses voor de survivor aan de andere kant, mocht je dit lezen!
Irritant..

Iig welkom op de server :)
___

Animo voor DayZ, kom met ons mee doen vanavond!

Veel Nederlanders, we groeien lekker.

NL Windmills |Airdrop|Trader|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Vehicles+

https://omegax.cftools.de/banner/5c161d7ec221d556355341ef

Discord: https://discord.gg/cn6Dfuk

Matthias87 wijzigde deze reactie 26-12-2018 22:10 (27%)

• Methamorphosis
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-05 19:57
Matthias87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:36:
[...]

Irritant..

___

Wat is het verschil met een officiële server?

• Matthias87
Methamorphosis schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:00:
[...]

Wat is het verschil met een officiële server?
Best wat aanpassingen.

De naam zegt het eigenlijk al:

Dit zijn mods. Sommige (Redux & DayZ plus) voegen wat extra wapens toe, zoals de Lee Enfield en de M14 die ook in de Dayz mod zaten vroeger.

Verder is er een trader waar je alles kunt handelen, kopen en verkopen.

Vehicles zijn heel, je hoeft niet eerst uren alle onderdelen te zoeken.

En een Airdrop eens in het uur, die a la PUBG ergens een care package dropped met wat gear/wapens/survival tools.

• unfor
Matthias87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:36:
[...]

Irritant..

___

Helaas 3PP, ik speel alleen de echte mannen modus.
Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.

unfor wijzigde deze reactie 27-12-2018 17:21 (10%)

Steam - BFV - Apex

• Matthias87
unfor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:13:
[...]

Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.
Ik ben persoonlijk ook fan van FPP. In pubg is het de enige mode die ik speel. Helaas is het in DayZ veel minder populair. En aangezien we zo een 140 euro voor die server betalen maandelijks, is het niet haalbaar om dit te gaan draaien.

De (dedi) server kan kwa resources wel meerdere servers tegelijk draaien, dus wellicht kiezen we voor FPP voor onze tweede NL Windmills server. Dan zal ik het je laten weten.

• NoFearCreations
  • Nu online
Matthias87 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:01:
[...]

Ik ben persoonlijk ook fan van FPP. In pubg is het de enige mode die ik speel. Helaas is het in DayZ veel minder populair. En aangezien we zo een 140 euro voor die server betalen maandelijks, is het niet haalbaar om dit te gaan draaien.

De (dedi) server kan kwa resources wel meerdere servers tegelijk draaien, dus wellicht kiezen we voor FPP voor onze tweede NL Windmills server. Dan zal ik het je laten weten.
Hoi Matthias! Dutch hier, wilde net ook de de server posten. :*)

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-05 16:54
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!

• Luuk1983
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.

• WeeDzi
Luuk1983 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.

• -Moondust-
WeeDzi schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:58:
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.
Apart idd, heb ik niet meegemaakt met enkele uren spelen op de nieuwe 1.0 build.

• Methamorphosis
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-05 19:57
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
Vreemd, ik heb het ook nog niet meegemaakt op 1.0 :?

Wel is het zo dat zombies niet op alle servers even gevaarlijk/snel/gevaarlijk zijn. iemand hier een verklaring voor? :+

• WeeDzi
misschien is er iets met de update verkeerd gegaan, zal em es repairen dan nog een keer kijken....

• -Moondust-
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
-Moondust- schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:09:
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.

• -Moondust-
Grotman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.
Thnx, ga ik gebruiken. Wel erg matig van Bohemia dat ze een goed werkend scherm om servers te zoeken niet fatsoenlijk voor elkaar hebben na al die tijd.

Weet iemand hoe het zit met die frequente restarts op public servers? Waarom gebeurt dat? Dit vindt niemand leuk toch?

• -Moondust-
Aaaarrrrgghhh, 4 uur geloot en dan doodgaan door een een zombie vanwege extreme desync ofzo. Ik kan de zombie niet meer raken en sla er gewoon doorheen met mijn axe. De zombie blijft staan en slaat in het luchtledige maar raakt mij wel. Compleet weerloos door zo'n klotebug. Ik kon niet bedenken wat te doen. Jullie zien dat ik hier echt heel erg boos om wordt. Daaronder eigenlijk heel teleurgesteld. Dit soort shit haalt voor mij echt compleet de fun uit de game. Als ik doodgeschoten wordt prima, maar zombies zijn onder gewone omstandigheden echt niet moeilijk met een axe en dan door zo'n bug dood is echt heeeel zuur. Heb ff geen zin meer in DayZ voor vandaag. BAH!

edit:

Toch nog ff een half uurtje geloot met nieuw karakter maar bij tijd en wijle slaat de besturing toch op hol. Je krijgt dan een soort constant haperend bewegen zonder dat je beweegt en instant teleportation. Heel desorienterend. Ik kan op dergelijke momenten niet meer adequaat reageren op bedreigingen zoals zombies. Soms kom ik er met een dubbeltap op een pijltjestoets weer uit maar soms ook niet. Heel akelig dat dit nog in dit spel voorkomt. Het kost soms weken om een karakter goed op te bouwen en dan zou je door de brakke code ineens kunnen doogaan door een stomme zombie. :F
Anderen ook last hiervan?

-Moondust- wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:52 (31%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Weken? meh dat valt wel mee, dagje moet je een heel eind zijn met ak of mosin en smg ofzo. Ik snap wel je punt dat die zombies wel dood moeten kunnen worden gemaakt, maar aan de andere kant doe ik meestal het met melee terwijl ik gewoon al een wapen heb om niet op te vallen. Maar als je dood gaat doordat je dat niet doet, tja...

De reboots weet ik niet, volgens mij niet de bedoeling dus zal wel weer eens wat stukkapot zijn gemaakt. Ik speel dan ook niet meer op die public shit servers. Aardappel met 2 draadjes servers zijn het.

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:38 (10%)

• -Moondust-
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.

• Matthias87
-Moondust- schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:44:
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.
Als je ergens tegen aan loopt in Windmills, laat het mij dan weten.

Discord is sneller.

• -Moondust-
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt een het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:24:
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?
Ik heb geen geweldige verbinding (moet een Ziggo lijn delen met veel anderen), maar DayZ is het eerste spel dat echt problemen geeft die het spelplezier in de kern bederven. Ik zou het veel minder erg vinden als het alleen zou haperen (wat je vaak ziet als je lag hebt) maar ik ben echt tientallen seconden achter elkaar de sync kwijt waardoor het onmogelijk wordt te overleven tenzij ik op tijd disconnect. De netcode van DayZ is er wellicht erg gevoelig ervoor.

• Matthias87
unfor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:13:
[...]

Hoi, ik ben aan het peilen hoeveel animo er is voor een FPP server. Heb jij dat ook nog? Ik heb nog ruimte voor 1 server op mn dedi. Dus mogelijk richt ik die dan in :)

• unfor
Voor mij hoef je het niet te doen, ik ben alweer op andere games gegaan.

Steam - BFV - Apex

• -Moondust-
Ervaren jullie problemen met de offroad auto (Lada)? Bij mij slaat de auto geregeld helemaal op hol. Dat houdt in dat hij eerst begint te wiebelen en al snel alle kanten opstuitert. De auto is dan tijdelijk volledig onbestuurbaar. Op een gegeven moment bedaart de auto weer en komt tot rust. Dan kan ik pas weer verder rijden totdat het weer gebeurt. Soms verdwijnt de auto zelfs even in de grond en kijk ik van onderaf tegen de spelwereld aan. Heel bizar! Een vriend met wie ik speel ziet tijdens deze capriolen helemaal niets gebeuren. Geen wiebelen, geen gestuiter. Voor mij zijn de offroad auto's dus moeilijk te besturen. Soms gaat ie elke 100 meter helemaal los en soms kan ik kilometers rijden zonder problemen. Bij iemand hier iets van bekend?

edit:
Het wiebelen lijkt hierop. En het stuiteren lijkt op wat hier gebeurt alleen blijf ik altijd ongedeerd.

edit:
Of zoals hier.

-Moondust- wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:28 (15%)

• -Moondust-
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:45:
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.
Het zijn een heleboel fixes inderdaad, mooi! Wel zag ik dingen staan bij de known issues dat er uit sommige bronnen geen water gedronken kan worden en dat officiële servers bij de private en community server kunnen komen te staan. Dat zijn echt van de fouten waarvan ik denk: hoe moeilijk kan het zijn...

Maar ik hoop zeker dat ze voorlopig door gaan met ontwikkelen. Het blijft in de basis een gaaf spel. Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 13-02-2019 21:37 (10%)

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:35:
Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.
True, de netcode is echt heel slecht vergeleken met andere fps/sandbox games. Gebrek aan persistence heb ik iig nog geen last van gehad behalve dat lockers en ammoboxen enzo verdwijnen. Wat zijn in jouw beleving de problemen met persistence momenteel?

-Moondust- wijzigde deze reactie 14-02-2019 00:44 (6%)

• -Moondust-
Tip! Ga niet in een auto zitten die geen banden heeft of waarbij de banden half in de grond zitten. Instant death! Krankzinnige bug voor een spel in 1.0. Zelfs de 1.01 patch heeft dit niet opgelost.

Verder vermaak ik me prima ondanks dat ik vaker doodga aan bugs dan door andere spelers. De wereld is ondanks de leegte heel levendig. De natuur bruist. De audio vind ik erg sterk, vooral de gunshots zijn impressive. Je hoort heel goed hoever een shot van je vandaan is en uit welke richting het komt. Ik was laatst aan het looten op de military base onder Vybor toen ik gunshots hoorde afkomstig uit Vybor. In de daarop volgende 5 minuten kwamen de gunshots steeds dichterbij. Ik haastte me om de laatste gebouwen te looten en me zsm uit de voeten te maken. Adrenaline stroomde door mijn aderen. Heel gave spanning levert dat op.

De meeste bugs die ik tegenkom hebben te maken met desync en auto's, often resulting in death. Voor de rest werkt alles vrij probleemloos. Maar goed, sync en auto's zijn wel heel belangrijke elementen in dit spel. Wat ik aan basebuilding heb gedaan is me goed bevallen al is hier ook nog veel te verbeteren.

Tot slot nog een oproep om leuke Community servers hier te delen. Zelf ben ik op zoek naar een Community server met 2x stamina (maar dus niet no stamina), de nodige mods voor makkelijkere basebuilding, GEEN high loot en alleen een trader die verkoopt wat er aan is verkocht en voor prijzen afhankelijk van het aanbod (weinig aanbod hoge prijzen, veel aanbod lage prijzen). Het probleem van veel Community servers is dat deze veel te makkelijk zijn waardoor de lol er snel afgaat. Het moet echt een uitdaging zijn om een stash aan te leggen en een kamp op te bouwen. Dus.... wie heeft community server tips?

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-05 21:30

Bonswah85

Koffie!

Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Matthias87
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:24:
Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?
Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-05 21:30

Bonswah85

Koffie!

Matthias87 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.
Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Luuk1983
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Dat deuren na een restart allemaal weer gesloten zijn is volgens mij al lang niet meer zo. Ik weet niet precies wat de huidige regels zijn, maar ik zou verwachten dat de deur status persistent zou zijn. Maar ja, dan zouden na een tijdje alle deuren altijd open moeten staan en dat is ook niet het geval.

• -Moondust-
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
Ik speel naast public ook op Eldorado. Dat is een Duitse community server die extended stamina heeft maar dus geen no stamina. En ook hebben ze wat meer loot dan public servers maar dan vooral kleding. Wapens en kogels zijn net zo lastig te vinden als op public servers. Tot slot hebben ze geen trader wat het heel lastig maakt om tenten en andere rare items te krijgen. Ik vind dat zelf een pluspunt want als het te makkelijk is is er al snel weinig meer aan. De vreugde als ik een rare item vind is geweldig. :*)
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Ik tref ook geregeld open deuren aan van militaire gebouwen, maar meestal staan ze, of allemaal open, of allemaal dicht. Ik ben er vrij zeker van dat er iemand binnen een bepaalde tijd is geweest als ze open staan. Ik heb de indruk dat een herstart geen effect heeft op deuren en loot. Alles is zoals het was voor de herstart. Deuren veranderen wellicht van positie op basis van tijd en/of aanwezigheid van spelers.

• Luuk1983
De afgelopen tijd heb ik weer een paar keer DayZ gedaan. Vandaag zijn ik en een maat van mij dood gegaan waarvan hij heel sterk vermoeden dat het weer om cheaters/glitchers gaan. We kunnen niet inzien hoe ze ons zouden hebben kunnen raken. Toen ik dood ging draaide de camera ook vreemd. Ik heb het idee dat ze in de muur/op het dak zaten en naar binnen schoten. Ik zat in een kamer met maar één deur en geen gebouw die op hoogte van het raam naar binnen zou kunnen schieten.

Dood gaan is het spel vind ik prima, maar als je het gevoel hebt dat je er niks aan kan doen (hetzelfde geldt voor de mensen die door zombies geraakt worden die ze niet eens kunnen zien), dan ben ik er weer heel snel klaar mee. Ik heb echt weer even genoeg van Day Z...bah.

• -Moondust-
Alhoewel ik jouw ervaring zelf niet heb gehad, vind ik het ook erg jammer dat het nog zo buggy is en ook qua functionaliteit vind ik het nog erg tegenvallen. Op community servers worden mods aangeboden waarvan ik niet snap dat BI daar zelf niet op is gekomen.

• Ekstergroen
  • Laatst online: 17-05 15:39
Laatst voor het eerst geïnstalleerd nadat ik tig jaar geleden de early acces had 'gekocht'.

Leuk spel, valt me reuze mee dat de engine zo goed draait/soepel is. Ik ben nog geen game-breakende bug tegengekomen. Overleven is nog nooit zo leuk geweest. Ook eng spel.

Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?

Ekstergroen wijzigde deze reactie 05-04-2019 13:58 (7%)

• -Moondust-
Ekstergroen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:58:
Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?
Dat is mijn ervaring iig wel. Best jammer, maar de angst om je gear kwijt te raken en weer opnieuw te moeten beginnen zit er goed in.

• -Moondust-
PC Stable Update 1.02 is uit.

Het ziet ernaar uit dat BI gewoon goed door blijft ontwikkelen al heeft de focus de laatste maanden ongetwijfeld gelegen bij de release van de Xbox versie.

• Luuk1983
Weer een paar avonden DayZ gedaan en dit zijn dingen die mij opvielen:
  • Grafisch vind ik het toch echt een sterk spel qua sfeer, dat blijft na honderden uren nog steeds zo!
  • Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan.
  • Hit detection en synchronisatie blijft echt een ding. Ik heb soms echt het idee dat ik door een zombie heen sla en 'm niet raak. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
  • Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
  • Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
  • Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
  • Base building heb ik nog niks mee gedaan, maar vereist nogal veel spullen.
  • Ik vind heel erg weinig tenten, we hebben nu na uren pas de eerste tent gevonden.
  • Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
  • Donker is ook echt donker! Hoewel patch 1.02 dit een klein beetje veranderd heeft zie je gewoon echt niks in het donker. Wel geven lichtbronnen als head torches een mooi effect. (PS. navigeren in het donker gaat niet altijd goed :P)
  • Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
  • Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 17-04-2019 11:51 (7%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kan je de deur niet dichtdoen bij alleen de ada of alle autos niet want wat ik heb gezien moet dat zeker kunnen.
Weinig tenten is toch wel logisch als je weet dat basebuilding er in zit?
betere wapens in mil base vinden lijkt me ook de manier van risk vs reward, toch kun je ook bij de checkpoints vaak wel redelijke wapens vinden, mits je geluk hebt.
Ik vind het lastig hoe het donker in de nacht wordt weergegeven, meestal is het te licht maar laatste keer in dayz was niet te doen, je kon niet verder dan 2 meter voor je zien wat er was. Ja het is spannend bij vlagen maar meestal gewoon superkut en overdreven donker. Als je zelf in het donker loopt ook in een onverlicht bos/omgeving, zie je nog genoeg, zij het vaag en in grijstinten. Contouren etc moet je gewoon op langere afstanden kunnen zien en zo kan je tenminste een beetje in een bebouwd gebied lopen, nu was dat niet te doen. Blijkbaar iets verbeterd maar klinkt niet echt veel beter nog dus.

• NoFearCreations
  • Nu online
Ik heb het spel nu ook al weken niet meer aangeraakt, wacht tot de Epoch mod wordt gereleased.

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:50:
Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
Zorg dat je snel een mes vindt (kitchen knife, steak knife of combat knife). Dat is voor zover ik weet de makkelijkste manier om zombies te lijf te gaan en zonder kleerscheuren te doden.
Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
Nice, speel je op public?
Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
Hou je Shift ingedrukt? Dat geeft je meer torque. Heeft mij al diverse malen gered omdat ik toch nog uit een slootje of greppeltje kon komen hierdoor.
Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
Komt dit soms voor of altijd?
Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
Ik heb een M4 voor je als je op public speelt. Overigens schijnt het zo te zijn dat de zwaardere wapens (M4, AK, etc.) niet in het zuiden te vinden zijn maar alleen in de noordelijke miltaire gebieden.
Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
Klopt, ik leef soms vele urenlang op het eten en drinken dat dode zombies bij zich hebben.
Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.
Dat is bij de 1.01 patch ten slechte gewijzigd idd. Ik gooi het kledingstuk (met inhoud) vaak op de grond om te zien wat de status is.

edit:
Een paar uur na deze post ben ik op een wat klunzige manier dood gegaan door zombies. Ik was al een aantal uren op zoekjj naar een shovel om een base te gaan bouwen. Voor de rest had ik alles al, ik kon alleen die verdomde shovel niet vinden. En toen verloor ik 2 x M4 en een UMP45 alle met alles erop en eraan en verder de beste military gear die er is (military vest + utility backpack, alice backpack, BDU pants en vest, military boots en tactical helmet). Helaas......ff een momentje van onoplettendheid en ik was omringd door 4-5 zombies en een leeg wapen. In de heat of the moment niet bij machte om een ander wapen te pakken en voordat ik het wist werd het scherm zwart. Weer opnieuw beginnen dus. Wel zuur deze, dit karakter was al een paar maanden in leven. |:(

-Moondust- wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:59 (13%)

• -Moondust-

Een nieuwe start op een oud plekje (herken je deze nog @Luuk1983)?

Doodgaan is geen pretje in DayZ en daarom maar besloten vol in te zetten op een basecamp met voorraden. Dan kan ik na de dood van mijn karakter relatief eenvoudig weer snel de goede gear krijgen. Daarom een beginnetje gemaakt met een schutting en enkele gevonden barrels erbij gezet.

Daarna heel veel moeite gedaan om een auto rijklaar te maken. Het is toch wel erg handig als je je sneller kan verplaatsen. Er mist nog een portier en een motorkap maar voor de rest is deze Olga (nieuwe model sedan sinds v1.02) helemaal compleet. Vooral het zoeken van de wielen was een karwei, ondanks server hoppen in een geschikt gebied met veel garages enzo. Als je alles op één server zou moeten vinden is het een stuk lastiger.

Wat trouwens erg goed helpt bij het vinden van loot is het weghalen van de loot uit de gebouwen en het erbuiten dumpen wat je niet nodig hebt. Dat zorgt ervoor dat als je enige afstand van die plek hebt er weer nieuwe loot spawnt. Niet direct maar 10-15 minuten is vaak al meer dan genoeg. Erg handig b.v. op militaire compunds. Dan kan je rondjes maken en telkens nieuwe loot blijven vinden.

Maar goed, ik ben benieuwd hoelang mijn basecamp ongeschonden blijft, want de schutting ziet er tof uit maar als men binnen wil komen lukt dat altijd. Sterker nog, het is relatief eenvoudig om de muren aan de buitenkant te slopen met grof geschut. Alleen op community servers is het kunnen slopen van muren vaak uitgezet en zijn er ingewikkeldere cijfersloten die je niet zo makkelijk kan bruteforcen.

De komende tijd ga ik de muren van het basecamp afmaken zodat alles omheind is. Hopelijk kan ik ook wat tenten vinden want die lijken heeeel erg zeldzaam. Ik heb er tot op heden op public servers nog geeneen gevonden. Da's wel jammer, het moet niet praktisch onmogelijk zijn om bepaalde spullen te vinden. Ook zware wapens zijn erg zeldzaam maar met mijn vorige karakter had ik wel 2 M4's, dus onmogelijk is het niet. Het is voor de beste wapens wel belangrijk dat je naar noordelijke militaire terreinen gaat want in het zuiden vind je in principe alleen maar lichte wapens (SG5, FNX45, etc.)

Als iemand zin heeft om af en toe samen te spelen, wees welkom. Ik zoek meestal geen PvP-confrontatie alhoewel ik een firefight ook niet altijd uit de weg ga. Ik ben over het algemeen alles aan het uitproberen en veel loot aan het verzamelen.

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 24 april 2019 @ 03:40:
[Afbeelding]
Een nieuwe start op een oud plekje (herken je deze nog @Luuk1983)?
Zekers! Blijft een gave plek!

Wij zijn nog niet zo druk met kampen bouwen, maar we hebben eindelijk een tent gevonden, dus we gaan een klein begin maken. Echter, één ding valt mij heel erg op en heel erg tegen. We hebben een werkende ADA (voorheen offroad verhicle), zeg maar die Lada terreinwagen. Dat ding komt met pristine wielen amper wat stijlere onverharde wegen op. Voor een offroad auto is het en bethoorlijk baggerding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we iets niet in orde hebben qua motor ofzo waardoor dat ding geen vermogen heeft, maar we hebben verder geen waarschuwingslampjes branden of iets dergelijks en op het asfalt rijd het ding behoorlijk door.

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:20:
Echter, één ding valt mij heel erg op en heel erg tegen. We hebben een werkende ADA (voorheen offroad verhicle), zeg maar die Lada terreinwagen. Dat ding komt met pristine wielen amper wat stijlere onverharde wegen op. Voor een offroad auto is het en bethoorlijk baggerding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we iets niet in orde hebben qua motor ofzo waardoor dat ding geen vermogen heeft, maar we hebben verder geen waarschuwingslampjes branden of iets dergelijks en op het asfalt rijd het ding behoorlijk door.
Neehoor, er is niets kapot maar gebruik je wel shift tijdens het oprijden van heuvels? Shift geeft extra trekkracht, scheelt veel. Nog geen topwagen maar wel beter dan zonder. Verder moet je een beetje handigheid krijgen met tijdig schakelen.

Op welke servers spelen jullie? Ik op de publics van Multiplay. Die hebben een dag-nacht-cycle die x6 wordt versneld.

Zelf wat meer gevorderd met de bouw van het kamp. Helaas een bug waardoor ik de onderste helft van een schutting niet kan plaatsen, dus daar moet ik nog ff iets op vinden. Ben nu bezig met de tweede Olga. Alleen nog 3 wielen vinden en dan heb ik 2 werkende Olga's. Volgende prioriteiten zijn betere wapens en tenten. Waar heb jij die tent gevonden? En wat voor tent is het? De cartentent lijkt mij het handigste. Auto erin en lekker veel ruimte voor spullen.

-Moondust- wijzigde deze reactie 27-04-2019 21:54 (7%)

• Luuk1983
-Moondust- schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:52:
[...]

Neehoor, er is niets kapot maar gebruik je wel shift tijdens het oprijden van heuvels? Shift geeft extra trekkracht, scheelt veel. Nog geen topwagen maar wel beter dan zonder. Verder moet je een beetje handigheid krijgen met tijdig schakelen.
Ah kak, inderdaad, helemaal vergeten. Hopelijk helpt dat. Mooie plek voor een kamp gevonden, maar die stomme auto moet dan wel een redelijk steile zandweg op.
[...]
Op welke servers spelen jullie? Ik op de publics van Multiplay. Die hebben een dag-nacht-cycle die x6 wordt versneld.
Wij spelen inderdaad op de officiële servers, op dit moment op een Engelse. Die hebben ook accelerated time.
[...]
Zelf wat meer gevorderd met de bouw van het kamp. Helaas een bug waardoor ik de onderste helft van een schutting niet kan plaatsen, dus daar moet ik nog ff iets op vinden. Ben nu bezig met de tweede Olga. Alleen nog 3 wielen vinden en dan heb ik 2 werkende Olga's. Volgende prioriteiten zijn betere wapens en tenten. Waar heb jij die tent gevonden? En wat voor tent is het? De cartentent lijkt mij het handigste. Auto erin en lekker veel ruimte voor spullen.
Je hebt er weer zin in zo te horen ;) Wij hebben niet echt zin om maar te grinden en grinden voor een kamp, we zijn vooral lekker aan het rondlopen en verkennen en kwam vanzelf wat zaken tegen, zoals een barrel en dus de auto. Die tent hebben we ook bij toeval gevonden. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar, maar het is zo'n standaard kleine blauwe tent.

Omdat we de spullen nu toch hebben gaan we nu dus wel een kamp maken, in ieder geval om een plek te hebben om weer sneller te kunnen gearen als je dood gaat.

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:19:
Je hebt er weer zin in zo te horen ;) Wij hebben niet echt zin om maar te grinden en grinden voor een kamp, we zijn vooral lekker aan het rondlopen en verkennen en kwam vanzelf wat zaken tegen, zoals een barrel en dus de auto.
Ja, wel weer leuk zo nu ik wat ervaring heb met auto's in elkaar zetten en basebuilding. Hoop grinden idd maar de euforie als ik dat ontbrekende onderdeel heb gevonden is echt heel bevredigend. Sowieso is een eigen kamp toch het leukste. Maar goed, als het geraid zou worden zou ik er wel weer ff klaar mee zijn, Basebuilding is overigens best bugged en een hoop gedoe om voor elkaar te krijgen soms.

Ik heb net een kamp van een ander gevonden: 1 barrel, 3 underground stashes en 2 kleine tenten. De stash was niet interessant maar tenten zijn erg schaars. Dus ik was bezig de tenten leeg te halen zodat ik ze op kon vouwen en mee kon nemen toen er opeens iemand naast de tent stond. Hartverzakking! :o Direct tussen de bomen door weggerend. Dat lukte gelukkig goed. Maar man, wat een spanning, adrenaline in mijn lijf niet normaal. Als die gast slim is verplaatst hij zijn kamp maar ik ga zeker nog een keer kijken als ik een keer heeel vroeg wakker wordt of heel laat ga slapen. Normaal ben ik niet van het jatten/benadelen van anderen maar tenten kan ik niet zomaar afslaan omdat ze zo superzeldzaam lijken te zijn. ;)

-Moondust- wijzigde deze reactie 29-04-2019 15:18 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Moondust-

Het kamp vordert gestaag. Was door een bug ff lastig om alles omheind te krijgen maar dat is nu gelukt. Er zijn 2 poorten met een lock erop en 2 watchtowers die ik nog verder ga uitbreiden. Hout kap en zaag ik allemaal zelf want op zoek naar houtstapels is een crime. Hierdoor vliegen de hatchets, axes en hammers er doorheen maar ik heb er genoeg. De beperkende factor bij de bouw is vooral de hoeveelheid metal sheets die ik vind.

Voor de rest al aardig wat wapens (2 x M4, 2 x MP5, 1 x UMP45, 1 x SVD, 2 x FNX45) gevonden met genoeg ammo en accessoires. Het loont de moeite om vroeg in de ochtend te gaan zoeken op noordelijke military bases. Dan lijkt de kans het grootste dat je wapens treft. Als je wacht totdat er in de loop van de dag steeds meer mensen op een server komen dan zijn wapens al weg en spawnen er amper meer. Maar goed, dat is mijn indruk. De beide M4's heb ik vroeg in de ochtend (real life) gevonden op servers waar de hele nacht waarschijnlijk niemand op heeft gespeeld.

Nu de base aardig vordert en ik wat zeldzame wapens, kleding, etc. heb lijkt het me leuker en veiliger om de base te delen met andere geinteresseerde tweakers. Alle mooie goodies liggen er toch maare te liggen op de eerste dief. Met een groter team is er vaker iemand online en gaat het opbouwen van het kamp met tenten, muren, etc. wat rapper al heb ik geen verwachtingen. Just wanna share. Meld je even via een pb als je interesse hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:30

Distortion

Dutch Supercar Challenge

Pas op met die single hoogte walls. Met een oil barrel en in persoon daarachter kun je er over heen springen.

Keep turning left

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Moondust-
Distortion schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:55:
Pas op met die single hoogte walls. Met een oil barrel en in persoon daarachter kun je er over heen springen.
Ja, zoiets had ik al gehoord maar er lijkt sowieso geen manier om je base echt afdoende te verdedigen. Ik kan gewoon op een andere server op een plek midden in de base gaan staan en dan switchen naar de server met mijn base zodat ik in mijn base spawn.

De sloten lijken trouwens ook erg buggy. Ik heb een code ingesteld en het slot op mijn gate geplaatst. Aanvankelijk lukt het prima om met de insgestelde code het slot te openen maar na een paar dagen werkt het niet meer. Lijkt wel of de code is veranderd. Bij een slot heb ik met brute force de code gekraakt en het slot geopend maar waar het slot normaal op de grond valt als het is geopend blijft deze aan de gate zitten en ik kan er ogenschijnlijk niets meer mee. Heel irritant dit soort bugs.

Is er overigens een manier om een dubbel hoogte walls te maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Moondust-
Vanochtend nog een progressiefoto van het kamp genomen...

....en zojuist dit ontdekt.

Iemand is binnengedrongen en dat was natuurlijk onvermijdelijk. Basebuilding kost vele uren om op te bouwen en enkele minuten om af te breken. Sloten zijn buggy en werken daardoor niet goed en zo zijn er nog genoeg onvolkomendheden die bouwen ontmoedigen en raiden aanmoedigen. Basebuilding loont simpelweg niet en dat is jammer. Ik hoopte maar dat mijn kamp niet ontdekt zou worden maar nu dat toch het geval is is de lol er in één klap vanaf constateer ik bij mezelf. Waarom dweilen als de kraan open staat nietwaar? Goed, mijn kop is uit het zand. It was fun while it lasted maar ik wacht op betere tijden, wanneer basebuilding loont en je dus je base goed kan verdedigen en niet alles kapotgemaakt kan worden door de eerste beste malloot met wat gereedschap.

Ik maak de muur en de watchtowers nog ff af, kijken of dat lukt, en daarna hou ik het dus ff voor gezien totdat basebuilding meer ontwikkeld is want basebuilding vind ik wel een van de leukere elementen uit de game. Vroeger kon ik ook erg genieten van hutten bouwen, steeds mooier en groter. ;)

-Moondust- wijzigde deze reactie 08-05-2019 22:41 (12%)

• -Moondust-
PC Stable Update 1.03 is uit. Fijn om te zien dat er progressie is.

Enkele interessante nieuwigheden:
- Toevoeging van soort oude Volkswagen erbij
- Toevoeging van VSS sniper met standaard demper
- Universal flashlight kan je eindelijk aan je tactical helmet vastmaken, evenals nieuwe night googles (Zou nachtelijke escapes daarmee interessanter worden?)
- Roteren van items in je inventory
- 4-dial Combination Lock (alhoewel ik niet snap wat dat uitmaakt als je met een sledgehammer zelfs metal walls zo kan neerhalen)
- Belts met attachments
- Wooden crate die je kan craften (voor opslag?)

Groot manco blijft wat mij betreft het makkelijk kunnen destroyen van een base. Waarom dan nog een base maken? Basebuilding overbodig?
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True