[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Ik doe ook eigenlijk alleen pve. Maar ik mis een doel in het spel.

Je hebt idd na een paar uur je inventory vol, Blaze en sawed off, genoeg te eten. En als je het trucje een beetje door hebt kost dat ook weinig moeite. En dan?

Betere wapens zijn niet nodig als je geen PVP doet en een huisje/hutje bouwen is de moeite ook niet echt waard want dat wordt in no-time gesloopt. Heb beide maps zo'n beetje volledig 3x rondgelopen en zijn ook weinig verrassingen te vinden verder.

In Dayz 5 hoop ik op een map die (ik noem maar iets) 100 km is van noord naar zuid en dat je naar de andere kant van de map moet zien te komen.

Maar moet zeggen dat ik verdomd veel uur erin heb zitten voor ik op het punt ben gekomen dat er weinig uitdaging meer is. :)

Mocht er nog een nieuwe map komen ga ik iig die izurvive map niet meer gebruiken dat verpest de ervaring het toch wel behoorlijk.
Het zou leuk zijn als er wat PvE missies of doelen in de game worden gebracht. Bijvoorbeeld ‘ga naar punt A en loot daar X, ga met X naar NPC en help hem met ...’

Ik ben op Levonia bezig zonder maps en dan houdt de spanning en uitdaging er een stuk meer in

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:28:
Ik doe ook eigenlijk alleen pve. Maar ik mis een doel in het spel.

Je hebt idd na een paar uur je inventory vol, Blaze en sawed off, genoeg te eten. En als je het trucje een beetje door hebt kost dat ook weinig moeite. En dan?

Betere wapens zijn niet nodig als je geen PVP doet en een huisje/hutje bouwen is de moeite ook niet echt waard want dat wordt in no-time gesloopt. Heb beide maps zo'n beetje volledig 3x rondgelopen en zijn ook weinig verrassingen te vinden verder.

In Dayz 5 hoop ik op een map die (ik noem maar iets) 100 km is van noord naar zuid en dat je naar de andere kant van de map moet zien te komen.

Maar moet zeggen dat ik verdomd veel uur erin heb zitten voor ik op het punt ben gekomen dat er weinig uitdaging meer is. :)

Mocht er nog een nieuwe map komen ga ik iig die izurvive map niet meer gebruiken dat verpest de ervaring het toch wel behoorlijk.
Er zijn PVE servers met missies om je bezig te houden en waar het slopen en raiden van kampen verboden is zodat je gewoon kunt bouwen zonder dat je bang hoeft te zijn voor plundering. Ik weet niet of dat in de praktijk ook echt zo werkt maar de regels zijn bij b.v,. Omnicidal kristalhelder. Het valt me iig op dat spelers elkaar daar idd niet doodschieten en dus de regels respecteren. Maar goed, ik snap wel als je zegt dat DayZ een beetje saai lijkt te worden en dat er een duidelijk doel ontbreekt. Heb ik ook en toch keer ik telkens weer terug naar DayZ en geniet ik van het looten. Anyway, DayZ zou baat hebben bij uitgebreide missies zowel solo als coop.
Retawsuna schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:57:
[...]

Het zou leuk zijn als er wat PvE missies of doelen in de game worden gebracht. Bijvoorbeeld ‘ga naar punt A en loot daar X, ga met X naar NPC en help hem met ...’

Ik ben op Levonia bezig zonder maps en dan houdt de spanning en uitdaging er een stuk meer in
Bestaat al, b.v. bij Omnicidal PvE.

[ Voor 11% gewijzigd door -Moondust- op 07-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

-Moondust- schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Er zijn PVE servers met missies om je bezig te houden en waar het slopen en raiden van kampen verboden is zodat je gewoon kunt bouwen zonder dat je bang hoeft te zijn voor plundering. Ik weet niet of dat in de praktijk ook echt zo werkt maar de regels zijn bij b.v,. Omnicidal kristalhelder. Het valt me iig op dat spelers elkaar daar idd niet doodschieten en dus de regels respecteren. Maar goed, ik snap wel als je zegt dat DayZ een beetje saai lijkt te worden en dat er een duidelijk doel ontbreekt. Heb ik ook en toch keer ik telkens weer terug naar DayZ en geniet ik van het looten. Anyway, DayZ zou baat hebben bij uitgebreide missies zowel solo als coop.

[...]

Bestaat al, b.v. bij Omnicidal PvE.
Thanks voor de tip maar ik speel hoofdzakelijk op PS4, misschien toch wat vaker de PC aanslingeren dan...

edit: heeft iemand enig idee wat je kunt doen als je character constant loopt te hoesten/niesen? Ik heb al een potje vitaminepillen geslikt en gezorgd dat ze warm blijft maar het mag allemaal niet baten.

[ Voor 9% gewijzigd door Retawsuna op 08-06-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Retawsuna schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:09:
heeft iemand enig idee wat je kunt doen als je character constant loopt te hoesten/niesen? Ik heb al een potje vitaminepillen geslikt en gezorgd dat ze warm blijft maar het mag allemaal niet baten.
Van de Omnicidal PVE info op discord geplukt. Let op, dit is volgens mij wel deels custom.
Immunity
Immunity is calculated using all four stats... your fluid, food, blood and health levels all work together to determine your immunity level. Your immunity level is pivotal to determining your disease level for many conditions, so it is best to maintain all levels as high as you are able. Some conditions may even wear off on their own if your immunity is high or greater.

Cholera
Cholera is contracted by drinking from dirty water sources or drinking with bloody/dirty hands.
Symptoms: Vomiting when eating. Only your stomach is emptied, and there is no fluid loss or dehydration. The chances of vomiting is increased in the later stages of this disease.
Treatment: Eating in small quantities will lessen the chance of vomiting, and antibiotics will cure this condition.

Salmonella
Salmonella can be contracted from eating raw meat or from zombie hits (if your immunity level is below high).
Symptoms: Vomiting from time to time regardless of food/fluid intake, and considerable dehydration. In later stages vomiting will increase and dehydration will become a major threat to life.
Treatment: Prevention is your best course of action, keep your food, fluids, and immunity levels high. However, if you are struck down with this condition, vitamins will temporarily boost your immunity, stopping the evolution of the disease, and enable it to abate. Remember, antibiotics will not aid you, but charcoal will cure this condition, and saline will help with extreme fluid loss.

Wound Infection
Be advised that using normal rags on a bleeding wound has a chance of causing a wound infection .
Symptoms: Fever (blurred vision and constant water loss).
Treatment: Antibiotics or prevention...clean rags with alcohol or use sterile bandages.
Caution: Wound infections are more resistant to treatment than any other condition. You may require a course of multiple pills, however precise timing with dosing is required, waiting for the completion of the previous pill and dosing immediately after is the correct treatment plan.

Cold /Influenza
Common colds and flu can be contracted by enduring body temperature levels below normal for over 20 minutes, or by sleeping without a fire.
Symptoms: The sneezing of a common cold will evolve to a cough and a fever (highlighted by blurred vision and constant water loss) if left untreated.
Treatment: Prevention with a high immunity is your best course of action. However, if you are struck down with this condition, vitamins will temporarily boost your immunity thereby stopping the evolution of the disease and will enable it to abate. Antibiotics will also cure this condition. And remember, wearing masks can prevent the spread of this disease.

Broken Legs
Fracture of leg bones can happen when falling from the height or taking damage from heavy melee attacks to the legs, high caliber bullets, explosions or bear traps.
Symptoms: Unable to sprint and falling prone very often.
Treatment: bones will heal by themselves in about 15 minutes. Injecting Morphine will prevent going prone and allow normal walking for 1 minute. Crafting and applying a splint will also allow walking normally for longer time until the bones are completely healed. However there is no treatment that will allow full sprinting with fracture.

Hemolytic Reaction
Transfusing blood with the incorrect blood type will create a hazardous hemolytic reaction. However, unlike vanilla DayZ, this mod allows for the bonus transfusion amount, but blood loss will still occur, you will still fall unconscious so take care.
Symptoms: Unconsciousness, decreasing blood levels, and likely death.
Treatment: Utilizing saline bags will counter the blood loss, and therefore the negative effect of the hemolytic transfusion, leaving only its positive effect. Naturally, using the correct blood type for transfusion will avoid being in this situation.
Hollow12/13/2019
Unique Challenges and Immersion

Tiredness
This mod heightens immersion by requiring the player to periodically "sleep". Your fatigue (rest) meter will slowly decrease over time and in approximately 3.5 hours you will need to rest, or risk random ‘eyes closing’ and possible unconsciousness.
To "sleep" you will need to use the wheel emote ‘Misc>lie down’.
Symptoms: Eyes closing will commence at approximately 18% (configurable). At approximately 15% you also run the increasing risk of suddenly falling unconscious.
Helpful hints: Sleep near a fire or inside tent (medium tent). With no fire nearby you will recover to a maximum 50% of your fatigue meter, regardless of time of day or night. With a fire, during the day, you will recover a maximum of 75%, while sleeping at night near a fire will enable you to regain the full 100% of your fatigue

Drunkenness
Configure your server to serve your favorite alcoholic drinks.
Symptoms: Expect the negative effect of blurry vision, but the positive effect of reduced pain: the ability to walk/run faster when injured (similar to pain medications but with longer effects). But beware....the dangers of overindulgence are increasing laughter and potentially falling unconscious in the streets.
Treatment: As you would expect, over time, these effects will subside.
Do not waste your medication ...taking multiple pills of the same type at the same time does not work, it is recommended that you wait until the previous pill icon has gone before using another. You can however utilize different types of pills at the same time to treat respective diseases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

-Moondust- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Van de Omnicidal PVE info op discord geplukt. Let op, dit is volgens mij wel deels custom.

[...]
dankje voor de info! Het zal in mijn geval dan Cold /Influenza zijn, vanavond maar op zoek naar antibiotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Jaren geleden, met de Dayz mod nog, een succesvolle server gedraaid een aantal jaar.
Nu sinds deze week weer bezig met de Dayz SA... Ook hier weer even een server opgezet, op een dedi server in duitsland.

Ben momenteel bezig met de mods inorde te krijgen, zijn er mensen die zin hebben om eens langs te komen en te spelen / testen ?

Server te vinden in Dayz Launcher: #Dayzme.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Marsjee schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:23:
Server te vinden in Dayz Launcher: #Dayzme.eu
Via het filter in DZSA kan ik je server niet vinden. Is deze nog online? Waar kan ik in het filter op zoeken om je server te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
-Moondust- schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Via het filter in DZSA kan ik je server niet vinden. Is deze nog online? Waar kan ik in het filter op zoeken om je server te vinden?
Ah, name change, sorry: Dayzme zoeken, zou moeten werken

• -Moondust-
Marsjee schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:41:
Ah, name change, sorry: Reinvited zoeken, zou moeten werken
Server ziet er al goed en loopt lekker bij mij. Er zijn al heel wat mods geinstalleerd zo te zien. Goede loot lijkt vrij schaars, dat vind ik altijd wel tof tenzij de server echt geënt is op PvP, dan is het wel handig om snel wapens te kunnen vinden. Verder viel me op dat er op military locations wel erg veel handguards en buttstocks liggen in allerlei kleuren en weinig ander spul. Balans lijkt hier zoek.

Wat zijn je verdere plannen met de server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
-Moondust- schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Server ziet er al goed en loopt lekker bij mij. Er zijn al heel wat mods geinstalleerd zo te zien. Goede loot lijkt vrij schaars, dat vind ik altijd wel tof tenzij de server echt geënt is op PvP, dan is het wel handig om snel wapens te kunnen vinden. Verder viel me op dat er op military locations wel erg veel handguards en buttstocks liggen in allerlei kleuren en weinig ander spul. Balans lijkt hier zoek.

Wat zijn je verdere plannen met de server?
Thanks voor de feedback, ben blij dat hij goed draait bij jou. Het optimaliseren van de FP heeft veel tijd ingezeten, dus blij te horen dat dit inorde is :) Met 19mods blijft dat aardig lastig en bepaalde mods draai ik daardoor ook gewoon helemaal niet meer.

Wat ik nog met de server wil doen is bepaalde pvp gebieden maken.. dacht aan alle military gebieden + airfield PVP, de rest PVE... maar daar moet ik nog even voor gaan spelen en kijken wat handig is :+ :9

Van die military loot... Ja dat had ik deels wel door, en al eens aangepast. Zo te horen moet ik nog even verder sleutelen, die attachments spawnen inderdaad nog erg veel. Ga ik aanpassen O-)

• -Moondust-
Marsjee schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:31:
Wat ik nog met de server wil doen is bepaalde pvp gebieden maken.. dacht aan alle military gebieden + airfield PVP, de rest PVE... maar daar moet ik nog even voor gaan spelen en kijken wat handig is :+ :9
Goed idee, een mix van PVE en PVP vind ik persoonlijk het mooiste. Dan kan je doen wat je leuk vindt om te doen elk moment?

Heb je al missies? Nog niet tegengekomen, alleen de derailed trains, helicopter crashes en airdrops.

De Kamenka trader klopt nog niet helemaal. Er missen wat poppetjes en die voor components is hetzelfde als die voor weapon attachments.

Leuk dat er een tweaker moeite doet voor een eigen DayZ server met leuke mods!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
-Moondust- schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Goed idee, een mix van PVE en PVP vind ik persoonlijk het mooiste. Dan kan je doen wat je leuk vindt om te doen elk moment?

Heb je al missies? Nog niet tegengekomen, alleen de derailed trains, helicopter crashes en airdrops.

De Kamenka trader klopt nog niet helemaal. Er missen wat poppetjes en die voor components is hetzelfde als die voor weapon attachments.

Leuk dat er een tweaker moeite doet voor een eigen DayZ server met leuke mods!
Ja precies.. mooi mixje van pve/pvp gaat er wel komen iig een deze dagen.

De missies zijn er, dat zijn o.a. die derailed trains ( spawnen zombie AI's en die dragen loot ) en er spawned een mooie grote bruine beer :) Zonder gun overleef je die denk ik niet, nog niet getest :+ dus dat maakt het nog wel best spannend. Bij de car accidents spawnen zombies, een auto vol met loot en soms nog wolven, voor de extra sensatie 8)7 Ohja, ook nog nieuwe extra heli crashes spawnen random op verschillende locaties.

Survivor missies draaide eerst ook mee, maar die gaf nog aardig wat performance problemen, toen der tijd, dus die had ik even eruit gemikt.

De traders, het klopt dat er wat poppetjes ( NPC's ) missen, deze worden ook nog toegevoegd, van het weekend wss, dan eindelijk genoeg tijd ( vakantie ) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Ik speelde vroeger altijd de Dayz mod in Arma 2, is dit in de Dayz standalone nu ook mogelijk? Zie allemaal mods voorbij komen namelijk?

Vond dat vroeger echt prachtig namelijk, zou ik graag weer is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendeyy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
Zijn er nog mensen die dit dagelijks spelen op een bepaalde survival server?
Na een hele poos geen DayZ te hebben gespeeld wil ik het weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@Dendeyy Speel het (nog) niet dagelijks, maar wil het wel weer proberen ;)

• Marsjee
Dendeyy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:49:
Zijn er nog mensen die dit dagelijks spelen op een bepaalde survival server?
Na een hele poos geen DayZ te hebben gespeeld wil ik het weer oppakken.
Dayzme zoeken in launcher.. Ik speel er, en nog 2 van hier, komen regelmatig langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Marsjee schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:53:
[...]

Dayzme zoeken in launcher.. Ik speel er, en nog 2 van hier, komen regelmatig langs.
Tof! Misschien kom ik deze week een keer buurten. Ik speel voornamelijk voor survival en heb vrij weinig met pvp, daarom eigenlijk een hekel aan KoS. Is deze server daar een beetje op ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Retawsuna schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:47:
Tof! Misschien kom ik deze week een keer buurten. Ik speel voornamelijk voor survival en heb vrij weinig met pvp, daarom eigenlijk een hekel aan KoS. Is deze server daar een beetje op ingesteld?
Ik ben er eergisteren nog beschoten op Zelenogorsk military. Gelukkig wel ontkomen in mijn jeep maar het scheelde niet veel. Op zich wel leuk en spannend maar ook niet leuk als je daadwerkelijk doodgaat zonder dat je een kans hebt gehad je te verdedigen zoals bij KoS. De eigenaar van de server (Marsjee) wil volgens mij er een pve server van maken waarbinenn pvp gebieden zijn. Mij lijkt dat een leuke mix van pve en pvp waardoor je als speler kan kiezen wat je elk moment doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Dat zou tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ga ik inderdaad nog doen. Eerst vandaag de update 1.09 afwachten. Niemand weet wat het met de mods doet tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Voor wie het nog niet wist, update 1.09 is uit al een aantal dagen.

Info: https://dayz.com/article/game-update/DayZ-Update-1-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Geen idee of hier nog weleens iemand komt. Ik speel sinds een paar maanden Dayz. Momenteel speel ik op een officiële server. Ik heb laatst een gemodde server geprobeerd maar dit was mij iets teveel van het goede. In elke ruimte lag loot, binnen 5 minuten was ik volledig uitgerust met sniper, ammo, AKM, armor, camo, enz. De hele uitdaging van Dayz was weg.

Zijn er mensen die actief zijn op een server of een server weten waar bijvoorbeeld wel leuke kleding en wapens te vinden zijn maar wel op een manier dat je er wat moeite voor moet doen? Liefst zonder ingame map, extra loot, start pakket met loot en geld, enz.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:55
John Rambo schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:00:Zijn er mensen die actief zijn op een server of een server weten waar bijvoorbeeld wel leuke kleding en wapens te vinden zijn maar wel op een manier dat je er wat moeite voor moet doen? Liefst zonder ingame map, extra loot, start pakket met loot en geld, enz.
Probeer TheRunningManZ (vanilla) of HappyBombs ZERO (modded - vanilla feel).

TRMZ:
https://dayz-servers.org/server/50870/
https://dayz-servers.org/server/30006/
https://dayz-servers.org/server/37130/

HappyBombs
https://dayz-servers.org/server/66516/
https://dayz-servers.org/server/70151/
https://dayz-servers.org/server/69371/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebassie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:55
HappyBombs houdt ook regelmatig open events op z'n servers; zoals iedere donderdagavond 'Hunt the DeathSquad' en om de paar maanden 'True Colours'.

YouTube: True Colours Winter 2019 Date Announce

https://www.twitch.tv/happybombs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Beelzebassie schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:25:
[...]

HappyBombs houdt ook regelmatig open events op z'n servers; zoals iedere donderdagavond 'Hunt the DeathSquad' en om de paar maanden 'True Colours'.

YouTube: True Colours Winter 2019 Date Announce

https://www.twitch.tv/happybombs
We zitten nu op de runningman server, die beviel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_J
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-11-2020
Hallo,
Net begonnen met dayz en behoorlijk wat andere spelers tegengekomen, meestal iets wat niet in mijn voordeel uitdraaide. Het zal leren worden met vallen en opstaan. Moesten er mensen zijn die een newby willen verder helpen in het spel, laat maar iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Paar dagen op de RunningmanZ sever gezeten maar valt toch tegen. Basebuilding lijkt uitgeschakeld te zijn (in ieder geval de buildanywhere opties) en je kunt ook iets wat je geplaatst hebt niet meer afbreken zoals het zou moeten. Daarnaast ook erg weinig players op deze server. We gaan weer zoeken naar een andere server.

Mochten er nog mensen suggesties hebben voor een niet al te gemodde server met wat leuke wapens, buildanywhere, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb al een hele tijd niet meer gespeeld. Het is een geweldig spel als je veel tijd hebt, maar als je af en toe speelt dan kom je eigenlijk nergens. Een auto aan de praat krijgen (en hem vervolgens in bezit zien te houden) is bijvoorbeeld praktisch niet te doen als je maar af en toe speelt. En zeker als je met iemand samen wilt spelen is het vaak al een heel gedoe om elkaar snel te vinden zonder dood te gaan, helemaal nu je op een andere plek gezet wordt als je van server wisselt.

De sfeer blijft nog steeds onovertroffen en ik vind het spel erg leuk spelen. In de early access veranderde er regelmatig van alles op de kaart waardoor het de moeite was om weer eens een rondje te maken. Dat is nu simpelweg minder geworden. De hoeveelheid wapens en type ammo is ook dermate veel grote geworden waardoor het steeds maar lastiger en lastiger wordt om de goede combinatie wapen/magazine/ammo te vinden.

Dus ik doe af en toe weer eens een kort rondje voor de sfeer, maar echt fanatiek spelen doe ik het niet meer. Maar als je nog niet veel gespeeld hebt en je de map nog niet goed kent; heel veel plezier de komende tijd, dat is het leuke stuk :) Base building is nog steeds veel te ingewikkeld naar mijn idee en daar begin ik dan ook niet aan. Hoewel, vroeger hebben -Moondust- en ik meerdere kampjes gemaakt waar we met meerdere auto's tussen konden pendelen. Maar als zo'n server dan ineens weer eens permanent offline ging...brrr...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:16
@Luuk1983 Als je wat minder tijd hebt, dan bieden de modded servers een goede uitkomst.

Heb redelijk wat gespeeld in de early access en tot een paar weken geleden de hele game niet meer aangeraakt. Vind het toch wel een geweldige game, zeker wanneer bepaalde mods draaien die je tijd wat aangenamer kunnen maken.

Ik ben momenteel actief in een modded server, waar je gewoon je auto kan kopen. Dat geeft een stuk meer vrijheid. Die auto is van jou, zolang jij een sleutel hebt en die niet kwijt raakt.

Wij hebben ons dan weer wel verdiept in de base building en het is behoorlijk makkelijk om een goede base neer te zetten. Wel is het een tijdrovend proces - zeker als je rekening houdt met het feit dat er altijd manieren zijn om een base in te buggen. Daar moet je rekening mee houden en die wegen moet je beveiligen. Hoewel onze base behoorlijk in het open gebied staat en er best uit springt, zijn wij na een aantal weken nog steeds niet geraid, terwijl veruit de meeste bases behoorlijk worden geraakt qua raids.

Ik zou je aanraden om gewoon eens een modded server op te zoeken..

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik ben de afgelopen maanden actief geweest op de PVE server van Omnicidal. Daar is ander spelers doden en bases van anderen raiden verboden maar dat wordt weer wat gecompenseerd door grote aantallen zombies die ook wat moeilijker te doden zijn dan normaal, vooral op military bases. Aan de ene kant zorgt dat ervoor dat het sneller wat saaier wordt maar de sfeer daar tussen spelers is echt het beste en tofste wat ik ooit heb meegemaakt in DayZ. Men helpt elkaar en er is leuke interactie. En diverse mods maken het spel ook leuker. Vooral de helicopter mod was gaaf. Samen emt andere spelers speuren naar gespawnde auto's en heli's. Ook had ik op de PVE server alle gelegenheid om rustig te bouwen aan een grote bases groot genoeg voor tientallen auto's, een paar heli's en 8 hoge uitkijktorens. Ik wilde ook nog een helipad bouwen maar toen werd mijn computer bij het spelen van games instabiel (spontane reboots) en aangezien ik mijn pc hard nodig heb voor mijn werk ben ik maar even gestopt met gamen. Maar goed, als je niet voornamelijk voor PVP DayZ speelt dan kan ik de PVE server van Omnicidal echt aanraden, zeker als je maar af en toe wil spelen. In 1.09 werd de flagpole geïntroduceerd waardoor je alleen eens per 2 weken je vlag moet heisen om te voorkomen dat je basis despawnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
En DayZ 1.10 is uit. link

De belangrijkste updates
  • Long-awaited M3S truck
  • Wijzigingen aan auto's
  • Leg fractures
  • Signal pistol
  • Temperatuur speelt grotere rol
  • Improvised shelters
  • Doors open/close randomized
En hier nog wat tips...

[ Voor 73% gewijzigd door -Moondust- op 22-11-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik had vorige week mijn 1000 uurs Dayz jubileum en dat zette mij aan het denken wat ik in die 1000 uur (!)) nou eigenlijk bereikt had, omdat mijn huidige poppetje ziek was, honger had en dan ook nog eens geen huis.

Maar goed, het tij keerde nadat mijn maatje een iemand neerknalde, we hebben nu een volgeladen M3S waar we Livonia mee rondrijden. Het is onze mobiele basis :D

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ook al Namalsk gespeeld. Serieus moeilijke map, met het koude weer, frostbite, en de EVR storms.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

Beetje gek. De game is al een tijdje uit voor de xdoos en playstation. Maar vind hier geen topic van op Tweakers. Zijn er mensen die de game spelen op een van die consoles?

Wil misschien de game aanschaffen maar de reviews zijn niet alles. Maar in een jaar kan natuurlijk veel gebeuren qua performance. Wat zijn de bevindingen op de console?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Lord_J schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:03:
Hallo,
Net begonnen met dayz en behoorlijk wat andere spelers tegengekomen, meestal iets wat niet in mijn voordeel uitdraaide. Het zal leren worden met vallen en opstaan. Moesten er mensen zijn die een newby willen verder helpen in het spel, laat maar iets weten.
Mocht je samen willen spelen? Ik ga vandaag ook weer eens Dayz proberen na jaren.
DM maar mocht jij/iemand samen willen spelen :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hristanya
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
Ga dus na 1 jaar DAYZ op console de switch maken naar PC.. Heb in de sale de livonia editie gehaald.. zijn er mensen die met mij willen spelen op official of op een paar goeie modded servers? Namalsk lijkt me ook heel tof om te spelen maar wil eerst wennen aan muis & keyboard.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Hristanya schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:10:
Ga dus na 1 jaar DAYZ op console de switch maken naar PC.. Heb in de sale de livonia editie gehaald.. zijn er mensen die met mij willen spelen op official of op een paar goeie modded servers? Namalsk lijkt me ook heel tof om te spelen maar wil eerst wennen aan muis & keyboard.. :9
Ja hoor! Stuur maar een DM met je steam account :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Deze week wordt er een nieuwe update (1.11) verwacht en volgt er helaas weer een server wipe.

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 15-02-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hristanya
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
-Moondust- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:01:
Deze week wordt er een nieuwe update (1.11) verwacht en volgt er helaas weer een server wipe.
Vooral op console was het niet te doen met mensen die 50 alt accounts hebben en dupers.. maar dat is op pc niet echt een ding gelukkig..

Maar iedereen begint lekker fresh _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Hristanya schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:10:
Ik weet niet of je nog op zoek bent, maar onlangs is een groepje gestart met een Nederlandse DayZ community server. Misschien is dat wat voor je? Je kan hem het makkelijkste vinden via https://dayznederland.nl

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:01:
Toch blijf ik die server wipes wel echt een vervelend ding vinden hoor...bedoel, het is al een spel waar je veel tijd moet stoppen om iets te bereiken en als ze dan ook nog eens gaan wipen...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Luuk1983 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Toch blijf ik die server wipes wel echt een vervelend ding vinden hoor...bedoel, het is al een spel waar je veel tijd moet stoppen om iets te bereiken en als ze dan ook nog eens gaan wipen...
Wanneer je kijkt naar community servers, ook bij onze eigen server, merk je dat na X weken iedereen full-geared is en dat het een mooie manier is om een beetje balanced te maken voor nieuw spelers etc.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dountill schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:37:
[...]
Wanneer je kijkt naar community servers, ook bij onze eigen server, merk je dat na X weken iedereen full-geared is en dat het een mooie manier is om een beetje balanced te maken voor nieuw spelers etc.
Ja dat is leuk voor pvp doeleinden maar voor pve is een server wipe echt geen fun. Je hele kamp en alles wat je verzameld hebt ben je ineens kwijt. Op sommige pve community servers wordt dat gecompenseerd maar toch.....op een gegeven moment heb ik er geen zin meer in merk ik en dan haak ik weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Iemand zin in een potje DeerIsle op BuGZone ?
BuGZone | 1PP|NoTrader|Loot++|Area42++|HeliCrash
83.128.32.199:2302

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idifix-nl
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoi Iedereen.

Ik heb sinds gisteren mijn eigen gehoste server, met ruimte voor 64 man.
Mocht ik ooit meer dan 64 man halen dan zal ik het aantal slots opschalen naar 100 +

Naam : |Idifix|Pro Hosting|100+Guns|Europe|PP1|PVP/PVE|
IP: 85.190.161.13:30000
Server Metrics: https://www.battlemetrics.com/servers/dayz/10952146
De map is :chernarusplus
De volgende mods heb ik geinstalleerd.
@ZomBerry Admin Tools; @Code Lock; @BuilderItems; @MoreGuns; @NatureOverhaul; @WeaponReduxPack; @[Remastered] Arma Weapon Pack; @MosinScope; @Ear-Plugs; @SlowerMetabolism;

Gehost in Frankfurt Duitsland zelf heb ik een gemiddel ping van rond de 18.

Ik ben een beginnende server dus als je opzoek bent naar een nieuwe start.
en het leuk vind een om invloed te hebben op welke mods er draaien ect dan is dit je plek :)

Mocht je verder nog wensen hebben voor bepaalde mods of settings die beter kunnen dan hoor ik het graag :) Ik wil het wel graag zo hardcore mogelijk houden dus geen shops/traders ect.

Verder heb ik een discord channel geopend.
https://discord.gg/NjV4tcdJmQ

Zie jullie in daar !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Idifix-nl op 29-03-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:08
Zijn er mensen die graag op Namalsk surviven? Ik beleef sinds de laatste update erg veel plezier aan die map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix-nl
  • Laatst online: 21-12-2024
Hoi fragger123 ik speel zelf ook Namalsk aan het verkennen we kunnen wel teamen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Patch 1.12 is toch wel een serieuze update! Met name zombies zijn dodelijker, maar reageren minder snel op geluid.

https://dayz.com/article/game-update/DayZ-Update-1-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Iemand zin om onze DeerIsle en Esseker servers mee op te starten ? Blaas het stof van je DayZ installtie knop en doe mee :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMJagTOkRQ6fkRlh4MdwRvhxtGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rm3UVvFSY0GqbtwcjK2qNdu0.png?f=fotoalbum_large

BuGZone DeerIsle | 1PP|NoTrader|PvP|Airdrops
IP: 83.128.32.199 : 2302

BuGZone Esseker | 1PP|NoTrader|PvP|Airdrops
IP: 83.128.32.199 : 2312

Mods:
- AirdropUpgraded
- BuildAnywhere_v3
- BreachingCharges
- CodeLock
- Doc's Weapons
- Mass's Many Items Overhaul
- Modular Vest System
- MoreDoors
- Much Stuff Pack
- SimpleAutorun
- Vanilla++Map

NL discord op: https://discord.io/bugzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:14:
Iemand zin om onze DeerIsle en Esseker servers mee op te starten ? Blaas het stof van je DayZ installtie knop en doe mee :-)
Hey, gaaf, nog eens Dayz aangeslingerd om de Esseker map te verkennen, maar het valt me op dat er geen food meer spawnt. Is dat iets van deze map ofzo?

Laatste keer dat ik Dayz speelde is een jaartje geleden denk ik, maar toen was er in een dorpje altijd wel wat eten te vinden, maar nu in 2 dorpjes helemaal niets.

Die autorun mod is wel heerlijk trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

DayZ Esseker is inderdaad zwaar unbalanced en nog zo preliminair maar hij wordt wel goed.

Ik zal de foodspawn een beetje uppen.

Heb je DeerIsle al eens geprobeerd ? Geheime ondergrondse gebouwen en een geheime tempel waar je alleen kan komen door een bloedoffer te brengen en de 1km diepe Mount Kathadin waar allen experimenten werden gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOUMDxVM3sR1MZjVxDm41SrBIHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6pSRM7OmmtWSPTUIwauDbwn.jpg?f=fotoalbum_large

Esseker met lantaarnpalen is wel een creepy vibe !

[ Voor 22% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 01-05-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Haal je DayZ Standalone uit het vet mensen !

Inmiddels heel veel fouten uit de types.xml en spawntables gehaald, en een stuk verbeterd. Inmiddels hebben we ook 0.51 van Esseker uitgeleverd gekregen, draait best stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://www.bug-community.com/wp-content/uploads/2021/04/BuGZone-Esseker-Banner-met-mods-1024x358.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Tegenwoordig 'savonds lekker online met 15 tot 20 man. Het wordt al wat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZTaQfBIhMxXQUxAvM9ruyUOgkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dq0KUfgFZ6nm73G8wYQgcdYk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
  • Laatst online: 07-09 00:24
Na jaren van afwezigheid, geniet ik weer met volle tuigen van Dayz! 140fps ipv 30 in Cherno! Wie had dat ooit gedacht! 😁😃😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Conwa schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:46:
Na jaren van afwezigheid, geniet ik weer met volle tuigen van Dayz! 140fps ipv 30 in Cherno! Wie had dat ooit gedacht! 😁😃😁
Hey man, top he ... Je zal versteld staan van hoeveel nieuws er dan is. Kom je een potje meedoen op Esseker ? Echt ondanks dat de map maar 1/4e af is, is het wel dikke pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gister begonnen met de XBOX one versie van Dayz.

Even dit topic snel doornemend, verbaasd het me hoe "ver" spelers kunnen zijn in dit spel. Aangezien er geen save functie is, moet je dan niet uren dit spel spelen achter elkaar om een outfit te verzamelen en een beetje dingen kunnen vinden die interessant zijn om te overleven?

Ik ga als beginner vaak dood, en dan begin je weer overnieuw. Maar waar je dan bent, geen idee?? Ik loop maar wat als een kip zonder kop, en vaak als ik wat leuks gevonden heb komen er een paar zombies op mij af en ben ik vaak dood.

Ik doe wat verkeerd blijkbaar :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
Slasher schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:35:
Gister begonnen met de XBOX one versie van Dayz.

Even dit topic snel doornemend, verbaasd het me hoe "ver" spelers kunnen zijn in dit spel. Aangezien er geen save functie is, moet je dan niet uren dit spel spelen achter elkaar om een outfit te verzamelen en een beetje dingen kunnen vinden die interessant zijn om te overleven?

Ik ga als beginner vaak dood, en dan begin je weer overnieuw. Maar waar je dan bent, geen idee?? Ik loop maar wat als een kip zonder kop, en vaak als ik wat leuks gevonden heb komen er een paar zombies op mij af en ben ik vaak dood.

Hoi Slasher!

Beginnen in Dayz is een uitdaging. Ik weet na 5 jaar de Chernarus map uit mijn hoofd, maar dat heeft even geduurd.
Ik heb geen ervaring met de console, maar ga er vanuit dat de spawn plekken gelijk zijn en dat is dus aan de kust. Vanuit daar kan je landinwaarts bewegen voor betere loot. Zombies spawnen als er mensen in dorpen of steden zijn. Van zombies afkomen is best te doen. Al moet je wel even weten hoe. Beste is om ze een gebouw in te lokken en op te sluiten door langs de deur te rennen en deze te sluiten. Dat is een kwestie van oefenen en op een gegeven moment is je timing perfect. Vechten met zombies zonder bijl of pistool is een dikke afrader, maar het kan wel. Gewoon op het hoofd mikken met je vuisten. 😉

Om de basis elementen en de map te leren is het kijken van filmpjes van frankieon1080p een dikke aanrader. Het is een serie van 52 afleveringen op YouTube en ik heb ze alle 52 al zeker 5 keer bekeken. Daar leer je een hoop over het spel en zie je ook hoe ongelooflijk vet dit spel kan zijn als je het juist speelt. Deze afleveringen gaan over de mod die zich afspeelt voor de Dayz die jij nu speelt. Maar de map is gelijk en hij heeft ook afleveringen over de standalone.

Good luck En vergeet niet: je raakt uiteindelijk alles kwijt, maar dat geeft niet! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 11:22

_Brad_

Wax fanaat

@gertjanvdheuvel Heb een tweetal keer geprobeerd om op de server te spelen, telkenmale met een nieuw karakter en op verschillende plaatsen. Wat mij opvalt is dat er nergens voedsel te vinden is in de dorpen. Maar dan ook niets. Materiaal in overvloed en geen teken dat er iemand voor mij gepasseerd is. Is dit de bedoeling? Zelfs geen flesje water...

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ja dat klopt zeker, het is niet even een spel dat je een kwartiertje speelt. Sowieso kost het doorkruisen van de map als je in een rechte lijn loopt al snel meer dan een uur. Het idee is dat je investeert in je personage en zo lang mogelijk overleefd, want dood gaat betekent zoals je zelf al zegt dat je opnieuw mag beginnen.
Je gaat op een gegeven moment bepaalde gebieden herkennen. Het is echt knap hoe verschillend de map op allerlei plekken is, niks is generiek. Maar to be fair, als ik jou was zou ik gewoon een online map ernaast open zetten. Als je eenmaal weet waar je bent (aan de hand van straatnaambordjes of bepaalde wegen) dan kan je via die map navigeren. Ik gebruik zelf altijd deze: https://www.izurvive.com/. Maar je kan ook die-hard zonder map doen uiteraard ;)

Je moet in de grote steden het vooral van stealth hebben. Veel zombies zijn simpelweg dodelijk. Natuurlijk zijn je vuisten niet sterk, maar ook al heb je een wapen, dan wil je die niet midden in een grote stand afvuren omdat je dan meteen een leger zombies achter je aan hebt. Zeker in het begin ben je beter af om zo snel mogelijk de stad en kust te verlaten en het binnenland in te gaan. Zoek wat tutorials, want in het begin is overleven vooral een kwestie van dingen uit de natuur leven, zoals appelbomen, perenbomen, bessen etc.
In het begin is het even lastig, maar op een gegeven moment krijg je de basis door en ga je niet meer zo snel dood. Maar dan gaat je hartslag naar 200 wanneer je een andere speler tegenkomt. Je weet immers nooit hoe zo'n encounter gaat verlopen. En aangezien dood ook echt dood is wil je dat kost wat kost voorkomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

_Brad_ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:19:
@gertjanvdheuvel Heb een tweetal keer geprobeerd om op de server te spelen, telkenmale met een nieuw karakter en op verschillende plaatsen. Wat mij opvalt is dat er nergens voedsel te vinden is in de dorpen. Maar dan ook niets. Materiaal in overvloed en geen teken dat er iemand voor mij gepasseerd is. Is dit de bedoeling? Zelfs geen flesje water...
Hey, wauw dan moet je echt vlak na iemand zijn geweest die een goede lootrun heeft gedaan want ik heb alle food en drinks verdubbeld en door heel de stad verspreid.

Laat me even weten als je online bent of kom even op.de discord, kijk ik met je mee.

Er lopen bovendien in Esseker zelfs schapen en geiten aan de rand van de stad, dus er zou echt eten genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
gertjanvdheuvel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:52:
[...]

Hey, wauw dan moet je echt vlak na iemand zijn geweest die een goede lootrun heeft gedaan want ik heb alle food en drinks verdubbeld en door heel de stad verspreid.

Laat me even weten als je online bent of kom even op.de discord, kijk ik met je mee.

Er lopen bovendien in Esseker zelfs schapen en geiten aan de rand van de stad, dus er zou echt eten genoeg moeten zijn.
Ik kon dinsdagavond op de één of andere manier de server niet vinden in Dayz launcher, of moet dit weer via een andere programma? (total noob in Dayz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

gertjanvdheuvel schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:52:
[...]

Ok, ik probeer het nog eens deze avond. Ik ben zelfs geen enkel dier tegen gekomen. Een verlaten & leeggeroofde base dat wel. Maar niets van food of dergelijke. Ik zat in een dorp ten noorden van de stad. Ik weet even de naam niet meer.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kieft91 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Ik kon dinsdagavond op de één of andere manier de server niet vinden in Dayz launcher, of moet dit weer via een andere programma? (total noob in Dayz)
In de Dayz launcher moet je in de tab "community" op zoek gaan naar de server met de naam BUGZone Esseker.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
_Brad_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:23:
[...]

In de Dayz launcher moet je in de tab "community" op zoek gaan naar de server met de naam BUGZone Esseker.
Ik dacht dat ik dat ook gedaan had, ga het van het weekend nogmaals proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Luuk1983 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Ja dat klopt zeker, het is niet even een spel dat je een kwartiertje speelt. Sowieso kost het doorkruisen van de map als je in een rechte lijn loopt al snel meer dan een uur. Het idee is dat je investeert in je personage en zo lang mogelijk overleefd, want dood gaat betekent zoals je zelf al zegt dat je opnieuw mag beginnen.

[...]

Je gaat op een gegeven moment bepaalde gebieden herkennen. Het is echt knap hoe verschillend de map op allerlei plekken is, niks is generiek. Maar to be fair, als ik jou was zou ik gewoon een online map ernaast open zetten. Als je eenmaal weet waar je bent (aan de hand van straatnaambordjes of bepaalde wegen) dan kan je via die map navigeren. Ik gebruik zelf altijd deze: https://www.izurvive.com/. Maar je kan ook die-hard zonder map doen uiteraard ;)

Je moet in de grote steden het vooral van stealth hebben. Veel zombies zijn simpelweg dodelijk. Natuurlijk zijn je vuisten niet sterk, maar ook al heb je een wapen, dan wil je die niet midden in een grote stand afvuren omdat je dan meteen een leger zombies achter je aan hebt. Zeker in het begin ben je beter af om zo snel mogelijk de stad en kust te verlaten en het binnenland in te gaan. Zoek wat tutorials, want in het begin is overleven vooral een kwestie van dingen uit de natuur leven, zoals appelbomen, perenbomen, bessen etc.

[...]

In het begin is het even lastig, maar op een gegeven moment krijg je de basis door en ga je niet meer zo snel dood. Maar dan gaat je hartslag naar 200 wanneer je een andere speler tegenkomt. Je weet immers nooit hoe zo'n encounter gaat verlopen. En aangezien dood ook echt dood is wil je dat kost wat kost voorkomen ;)
Mijn grootste spijt is juist dat ik ooit die izurvive map gebruikt heb.

Dood ga je toch wel maar juist het feit dat je geen idee hebt waar je bent en waar je naartoe moet maakt het spel zo goed. Beetje op de zon/sterren (if aanwezig) je richting bepalen was zoveel leuker.

Dat heeft izurvive echt wel redelijk verpest voor mij. En toen ik daar achterkwam was het eigenlijk te laat want ik ken de maps nu goed genoeg dat ik vrijwel direct herken waar ik ben gedumpt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
Flagg schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Mijn grootste spijt is juist dat ik ooit die izurvive map gebruikt heb.

Dood ga je toch wel maar juist het feit dat je geen idee hebt waar je bent en waar je naartoe moet maakt het spel zo goed. Beetje op de zon/sterren (if aanwezig) je richting bepalen was zoveel leuker.

Dat heeft izurvive echt wel redelijk verpest voor mij. En toen ik daar achterkwam was het eigenlijk te laat want ik ken de maps nu goed genoeg dat ik vrijwel direct herken waar ik ben gedumpt.
In dat geval zijn er nog zat andere mappen om te ontdekken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Na jaren van PUBG en Escape from Tarkov ga ik nu ook eens proberen in te stappen in DayZ. Toch in zekere zin de grondlegger van de eerder genoemde spellen! Daarnaast regelmatig streams gekeken van SmokeTV, erg vermakelijk om te kijken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Conwa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:35:
[...]

In dat geval zijn er nog zat andere mappen om te ontdekken toch?
Ps4....helaas... :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJJ9VExkP1Jr0k_FD6Kb57pow5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqFJ69MoyrCA8Jz3zwbXj20v.jpg?f=fotoalbum_large

Goeiemorgen, Esseker wacht op je. Pak je koffie en kom kijken in #Esseker. Als je lef hebt dan bezoek je Esseker Zoo, kijk wel uit voor de wolven en beren daar.
Goede guns, goede actie en een goed aantal gevestigde basissen liggen op je te wachten. Kom vast mee verkennen en vindt vriend of vijand in deze gave map.

https://discord.io/bugzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Kieft91 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Hey sorry late reactie ... Zou gewoon te vinden moeten zijn. Kom anders in Discord en dan help ik je desnoods met screenshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
gertjanvdheuvel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:21:
[...]

Hey sorry late reactie ... Zou gewoon te vinden moeten zijn. Kom anders in Discord en dan help ik je desnoods met screenshare.
Ik zal het vanavond nog even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Kieft91 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:31:
[...]

Ik zal het vanavond nog even proberen!
Ik ben er ongetwijfeld ook :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
gertjanvdheuvel schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Ik ben er ongetwijfeld ook :-)
Het is gelukt hoor, is het alleen first person trouwens?
( alleen even gauw getest, had verder geen tijd om echt ff te onderzoeken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Jaaaa enkel first person 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

We gaan een polletje doen op BuG, welke map we behouden naast ChernarusPlus met EOS.

Of we behouden DeerIsle, of we behouden Esseker, speel je ook bij ons ? Stem mee:
https://discordapp.com/ch...861313/848955123156910110

(Als je nieuw bent, kies rol: DayZ Player)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou het is dan gelukt, na 1000 uur in de afgelopen jaren rondgedwaald te hebben, heb ik nu een olga 24 up and running, helemaal compleet op de bestuurdersdeur na, helemaal zwart en inmiddels volgeladen met een generator, meerdere accu's, acculader en een tent en een hoop meuk.

Is wel lachen, wel rustig rijden, langs de oostkust stukje getoerd, aan een freshy gevraagd of tie een über besteld had...

Zegt ie "nee"... 8)7

Dus ik "kthxbye" en weg, volgens mij snapte ie het niet helemaal. :P

En eentje die midden op de weg door 3 infected werd achterna gezeten, die keek vast raar op toen er een auto 2 van de 3 plat reed. :+

Map voelt wel klein nu. Je knort nu heel snel ff naar de andere kant. Ga nu maar op zoek naar reservewielen en bandenplaksetjes. Heb ik nog wat te doen. :)

Als ie niet gejat is de volgende keer that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Flagg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:28:

Map voelt wel klein nu. Je knort nu heel snel ff naar de andere kant. Ga nu maar op zoek naar reservewielen en bandenplaksetjes. Heb ik nog wat te doen. :)

Als ie niet gejat is de volgende keer that is.
Schuurtje dichtvouwen met een gate en een codelock 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

gertjanvdheuvel schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:00:
[...]

Schuurtje dichtvouwen met een gate en een codelock 😊
Hij was (blijkbaar) goed verstopt dus hij stond er nog. :)

15 minuten later was ik wel dood en de auto kwijt dus schoot niet op. Kreeg 1 van de vele auto glitches terwijl ik amper 30 reed, maar lang verhaal lekker kort. Auto schoot alle kanten op stukje de lucht in en kwam weer neer muurvast op een roadblock naast wat military tents met Iig 1 persoon erin die goed bewapend was.

En dan begin je niks in een auto. :)

Nu ook maar eens begonnen met base builden heb ik ook die eerste 1000 uur nog geen tijd voor gehad geloof ik. :p

Volgens mij een redelijk rustig stukje op Livonia gevonden met een stadje in de buurt, nog niemand gezien de afgelopen dagen dus lijkt redelijk rustig te zijn, moest zelfs opzoeken hoe ik een fencekit moest maken dus ben een complete build noob, maar langzaam begint het te komen, gisteren de hele dag gezocht naar zagen, 2 kleine stadjes en 1 grote alle sheds, garages ed afgezocht en geen enkele zaag.

Op de terugweg nog een schuurtje en garage ingelopen, allebei een hacksaw in... Just Dayz things.. }:|

Dus het bouwen kan nu echt beginnen. Ik stik van de nails, barb wire en metal wire heb pliers, shovels en werkelijk alles in 5 voud na al die sheds dus als niet alles gejat is is kunnen we gaan beginnen. :P

alles zal dus wel gejat zijn. :P

edit: niks was gejat *O*

Redelijk hermetisch afgesloten met een muur, gate erin hangslotje eraan ik maak me geen zorgen en overal prikkeldraad. :)

Ben er ook achter waarom het er zo rustig is, heb een shitload aan wolven waakhonden in de buurt. d:)b

Dus rustig mijn cijferslot pikken is gegarandeerd een hondje die voor je enkels gaat. :P. Hoop ik dan. Met bouwen wel lastig soms maar het is net de Picnic, op gezette tijden komt het eten eraan. >:)

Nu nog een tweede muur er omheen meubelen en dan weer op zoek naar een auto, kan ik hem tenminste veilig stallen.

Nou daahaag lief dagboek. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 07-06-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3nbvOpHWWs07GPFDSCOi9fvd6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9JwyqqxiZMdkHyHfJFGpUNX.jpg?f=fotoalbum_large

En we zijn live met Chernarus+, DeerIsle is dood, Summer Chernarus leeft :-) Verse wipe, alles is schoon. Hardcore-ish, niks raars, geen traders, geen helicopters of andere Call of Duty zooi, gewoon DayZ ...

BuGZone Chernarus+ | 1PP|NoTrader|Hardcore|Airdrops
IP: 83.128.32.199 : 2302

discord: https://discord.io/bugzone

Mods:
- CarePackages
- BuildAnywhere_v3 (unlocked)
- BreachingCharges
- CodeLock
- Mass's Many Items Overhaul
- Modular Vest System
- Much Stuff Pack
- SimpleAutorun
- Vanilla++Map (no 3D markers)

[ Voor 24% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 09-06-2021 19:03 . Reden: Mod vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik sta versteld gisteravond was mijn gezellige rural optrekje nog steeds niet ontdekt zo lijkt het.

Heb iig geen enkel spoor kunnen ontdekken van ongenode gasten. Terwijl er in mijn schuurtje doodleuk een hacksaw spawnde. }:| :P

Heb een tent neergezet op een afstandje met wat goodies erin voor de hongerige reiziger, maar so far helemaal niks er uit gehaald.

Heb er zelfs een stukje ghilly suit erin liggen. Als ik zelf zo tent vind haal ik er wat uit en leg ik er weer wat anders in. Wel zo netjes, maar dit is allemaal onaangeroerd.

En ik moet nog een.. 1... EEN :P segment om mijn 2de muur af te maken. Maar geen spijker te vinden, spawnd wel steeds sheet metal in mijn schuurtje dus das wel erg lekker. Heb al 2 metalen fences daardoor.

Maar spijkers, die ik bij de vorige run dus overal kon vinden en bakkenvol had zijn inmiddels allemaal op iets van 20 fences geplaatst en 15 crates oid.

De binnenste ring heeft zo'n beetje rondom boven en onder prikkeldraad, en de grond zou onderhand rood moeten zijn van al mijn bloed dat door dat prikkeldraad gevloeid is. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bam! Gisteravond de tweede omheining af kunnen maken. 3 nail boxes gevonden en, zonder te overdrijven, minimaal 20 zagen en hacksaw's, heb ze op een gegeven moment maar weggemikt. 8)7

Wat dan wel weer het voordeel had dat ik ook meteen mijn watchtower en flagg ;) pole heb kunnen bouwen.

Basis begint nu serieuze vormen aan te nemen.

Plaatje bij het praatje.

Gezien met mijn rug naar de tweede omheining rechts zie je een stukje watchtower.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GF6x0zArqGlfRFOqo1XBdaeQok=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vt3YIOUnLDhcHxhrDYOZeunc.jpg?f=fotoalbum_medium

Vanaf de flagpole

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KoUjfLTEtOcEiD5Gr-0YCh-pBY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xw1a62desL52h5eQOJUZn1gW.jpg?f=fotoalbum_medium

En vanaf het huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayOEvTqOUaqDDYOBu_43BsMaRu8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNFVH4wOCbyJRsGzYfYBOCJy.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zo wat zijn die auto's bugged zeg.

Had nou een Ada 4x4 aan de praat gekregen, nieuwe bandjes, tank vol, radiateur vol, knap iridium bougietje en een volledige shampoobeurt.

En halverwege de rit terug met de kofferbak vol met planken 3 sec d-synch en toen het beeld weer bewoog stond ik dwars tegen een roadblock met 2 kapotte voorwielen radiateur en bougie naar de vaantjes en natuurlijk geen onderdelen bij me.

Terug naar de basis gerend, had nog een reservewiel daar liggen en radiateur en bougie en jerrycan met water.

Daarna op 3 wielen richting basis en de auto achter de muur geparkeerd, wonder boven wonder het vierde wiel snel gevonden dus weer een nieuwe run voor metal sheets en halverwege weer exact hetzelfde alleen roadblock vervangen voor boom.

Tja zo ben je alleen maar bezig je auto op te lappen, schiet niet echt op. De vorige gauto zo'n oude oostblok skoda staat een dorpje verderop met 2 kapotte wielen, afgelopen dagen geen enkel wiel kunnen vinden ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:11
Wat vinden jullie van SCUM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Ik vindt er persoonlijk niet zo veel aan, veel meer arcade-achtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo net weer voor het eerst iemand tegengekomen sinds weken.

En zoals het hoort, zonder
Ook maar een poging iets te zeggen... "Your dead".

Die fortniters maken het spel wel realistisch als er mensen bij zijn wordt alles minder leuk. :P ik ben er wel weer klaar mee voorlopig, toch te mooi weer.

Als er nog mensen een basis willen hebben. Op vanilla Ps4 server 1975 meen ik (1957?) helemaal in het westen een beetje zuidwesten van zalesie staat langs de rand van de map een deerstand en ietsjes verder het bos een huisje met een carwreck (als je izurvive gebruikt.

Code van de eerste lock is 7676 en de tweede is 7407. Have fun. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 17-06-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Hahaha val eens van je geloof en ga eens kijken op Community server, DayZRevival. Niet mijn server maar ik ken de eigenaren.

Leuke RP, goede gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Leuker dan DayZ. Vergelijkbaar met DayZ en een klein beetje Escape From Tarkov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Er volgt weer een character wipe op officiële servers wanneer patch 1.13 uitkomt ergens half juli. Op Community servers bepalen de beheerders of er gewiped wordt: https://dayz.com/article/...b8-441f-8691-6cfb7eed265a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

De wipe is inderdaad dinsdag de 13e :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Vraagje; als je je eigen server hebt en je kunt bepaalde events instellen, hoe vaak gebeuren deze events of, als je daar controle over hebt, hoe trigger je ze?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Obiter dictum schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:38:
Vraagje; als je je eigen server hebt en je kunt bepaalde events instellen, hoe vaak gebeuren deze events of, als je daar controle over hebt, hoe trigger je ze?
Je hebt events die spawnen omdat je een minimum en maximum instelt en je hebt events die je kan laten triggeren op het aantal ingelogde spelers en je kan ze laten triggeren op tijdstippen ... Ik heb iets meer info nodig welke je precies zou willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Gisteren is de nieuwe grote update 1.14 gereleaset.

Grootste wijziging is de introductie van statische en dynamische besmette gebieden waar je NBC-gear moet dragen om niet ziek te worden. In die gebieden is ook de beste loot te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:53:
Gisteren is de nieuwe grote update 1.14 gereleaset.

Grootste wijziging is de introductie van statische en dynamische besmette gebieden waar je NBC-gear moet dragen om niet ziek te worden. In die gebieden is ook de beste loot te vinden.

[YouTube: DayZ 1.14 Update Teaser]
Is wel een redelijk zooitje die 1.14, gisteren al een uur lang error tijdens inloggen en vanavond gaat het weer hard dezelfde kant op kan niet eens meer connecten met een official server.

Heb niet het idee dat de game er erg op vooruit gaat naar mate de tijd vordert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik kan het bevestigen, zijn weer een hoop nieuwe bugs erbij. Inventory die weer voor de helft van de tijd niet werkt, basis bouwen in het bos is geen optie meer, want je hebt nu een compleet vlakke ondergrond nodig, dit haalt voor mij totaal de fun uit de game, erg jammer. Speel het spel al sinds DayZ standalone, maar zelfs ik begin de hoop nu wel een beetje te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

GluonC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:29:
Ik kan het bevestigen, zijn weer een hoop nieuwe bugs erbij. Inventory die weer voor de helft van de tijd niet werkt, basis bouwen in het bos is geen optie meer, want je hebt nu een compleet vlakke ondergrond nodig, dit haalt voor mij totaal de fun uit de game, erg jammer. Speel het spel al sinds DayZ standalone, maar zelfs ik begin de hoop nu wel een beetje te verliezen.
Dit zijn, tenzij je official speelt, dingen die je allemaal kan verhelpen. We hebben op DayZ Origins ook een kleine code patch die je gewoon toestaat overal je fence kit of watchtower kot te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Dus het ligt aan de server zelf? Dat is goed om te weten, dankjewel!
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste