[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:48
Vandaag Dayz geïnstalleerd, want had gewoon zin in wat anders dan simulator spellekes. Na wat zoeken en filmpkes bekijken bij Dayz uitgekomen. Dus vandaag geïnstalleerd en het spel opgestart. Maar is er ergens ook een server te vinden waar Nederlanders (of Belgen) op spelen? Ben helemaal niet bekend met dit spel. Ga wel een beetje oefenen op standaard servers, maar lijkt me wel leuk om met andere samen op te trekken en wat van elkaar te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:12

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Mikoe schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:42:
Vandaag Dayz geïnstalleerd, want had gewoon zin in wat anders dan simulator spellekes. Na wat zoeken en filmpkes bekijken bij Dayz uitgekomen. Dus vandaag geïnstalleerd en het spel opgestart. Maar is er ergens ook een server te vinden waar Nederlanders (of Belgen) op spelen? Ben helemaal niet bekend met dit spel. Ga wel een beetje oefenen op standaard servers, maar lijkt me wel leuk om met andere samen op te trekken en wat van elkaar te leren.
Er zijn gewoon officiële NL servers, alleen of daar dan ook nederlandse spelers op spelen is maar even de vraag ;)

Ik pak altijd diegene met de laagste ping, en dat is 9 van de 10 keer een NL server.

T'is natuurlijk wel zo dat het een beetje "etiquette" is om Engels te praten als je andere spelers tegen komt. Altijd leuk als het een Nederlander blijkt te zijn achteraf ;)

Er zijn natuurlijk ook zat community servers, daar zitten ook veel Nederlandse servers tussen. Gewoon even zoeken op NL. Valt mij alleen op dat je daar vaak allerlei mods e.d. voor nodig hebt, dus die verbinden bij mij niet zo lekker meestal. Vandaar dat ik voornamelijk op Official servers speel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gisteren de Livonia PS4 versie gekocht en er gisteren en vandaag redelijk wat uurtje in gestoken en het is een lekker rustig spel wel over het algemeen. Lekker ontspannend en spannend tegelijk.

Maar waar ik tegenaan loop is dat ieder gebouw wat ik tegenkom al geloot is. Laatste sessie 4 uur rondgelopen, 4 of 5 verschillende servers gehad van medium tot low. En op een overgeslagen schuurtje na helemaal niks tegengekomen wat niet al leeggeroofd is. :)

Doe ik iets helemaal verkeerd of is dat gewoon de bedoeling? Heb geen idee waar ik ben en welke kant ik oploop dus ik kies een richting tot ik een pad of weg tegenkom en ga maar gewoon lopen. Ga 7 van de 10 keer nu gewoon dood doordat ik geen kruimel eten kan vinden of ik gooi me voor de infected als het uitzichtloos is in de hoop dat die wat te eten bij zich hebben (never happened :)).

Gek genoeg nog steeds een grappig spel, spawned iedereen op dezelfde plek oid? Wil nog geen map gebruiken om dat dat een beetje het "waar de hel ben ik?" gevoel wegneemt. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Flagg schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:03:
Gisteren de Livonia PS4 versie gekocht en er gisteren en vandaag redelijk wat uurtje in gestoken en het is een lekker rustig spel wel over het algemeen. Lekker ontspannend en spannend tegelijk.

Maar waar ik tegenaan loop is dat ieder gebouw wat ik tegenkom al geloot is. Laatste sessie 4 uur rondgelopen, 4 of 5 verschillende servers gehad van medium tot low. En op een overgeslagen schuurtje na helemaal niks tegengekomen wat niet al leeggeroofd is. :)

Doe ik iets helemaal verkeerd of is dat gewoon de bedoeling? Heb geen idee waar ik ben en welke kant ik oploop dus ik kies een richting tot ik een pad of weg tegenkom en ga maar gewoon lopen. Ga 7 van de 10 keer nu gewoon dood doordat ik geen kruimel eten kan vinden of ik gooi me voor de infected als het uitzichtloos is in de hoop dat die wat te eten bij zich hebben (never happened :)).

Gek genoeg nog steeds een grappig spel, spawned iedereen op dezelfde plek oid? Wil nog geen map gebruiken om dat dat een beetje het "waar de hel ben ik?" gevoel wegneemt. :)
Ik ken de nieuwe map verder niet, maar je kan over het algemeen prima overleven door te eten uit de natuur, zoals bessen, appels etc. Met wat tools kan je ook al snel in beperkte vorm jagen, of land verbouwen. Je moet het zeker in het begin niet zozeer hebben van de loot uit gebouwen.

Loot respawned in principe altijd vanzelf weer, maar zeker op de drukke server kan het inderdaad gebeuren dat het niet snel genoeg gebeurd. Of misschien is er nog iets mis met de map ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Luuk1983 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:19:
[...]

Ik ken de nieuwe map verder niet, maar je kan over het algemeen prima overleven door te eten uit de natuur, zoals bessen, appels etc. Met wat tools kan je ook al snel in beperkte vorm jagen, of land verbouwen. Je moet het zeker in het begin niet zozeer hebben van de loot uit gebouwen.

Loot respawned in principe altijd vanzelf weer, maar zeker op de drukke server kan het inderdaad gebeuren dat het niet snel genoeg gebeurd. Of misschien is er nog iets mis met de map ;)
Heb nog niks anders kunnen vinden in het bos dan mushrooms. :)

Toch eens iets meer om me heen kijken, dacht dat ik wel iets van fruitbomen iedere keer zie, maar zie geen fruit, niet in de bomen en niet eronder.

Maar zal eens beter zoeken heb nu vooral vluchtig gekeken overal. Bedankt voor de tip zal beter uit mijn doppen kijken.. :P

Of over mijn trots heen zetten en de tutorials (iieeeeuww) eens bekijken. :)

[Edit] okay ik kan het gewoon niet. :+ Ben al blij als ik 1 dag overleef. Ik kan geen kruimel voer vinden en als ik het vind en heb een beetje het idee waar ik ben en waar ik naartoe wil word ik of doodgeschoten of kon vast te zitten in een deur oid en maken zombies me af. :P

Een wapen + juiste munitie is sowieso een onmogelijkheid lijkt het. Heel veel wapens en heel veel verkeerde munitie is dan weer relatief simpel. _O-

[ Voor 21% gewijzigd door Flagg op 08-02-2020 18:42 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Okay wat filmpjes gezien en nieuwe taktiek proberen.

Alleen water van een well drinken dus in Livonia. Werd iedere keer ziek van flessenwater en oppervlakte (stromend of niet), en dan red je het simpelweg niet met looten in het begin.

Dus straks eerst maar eens vissen en koken en zorgen dat ik mijn basisbehoefte zelf regel ipv afhankelijk zijn van looten. En dan zo ver mogelijk in het zuiden terecht zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Update 1.07 is uit: https://dayz.com/article/...WkevPh7aeHi3os4GLDB3bwdNo

Weinig echt nieuws op zich wat ik zo zie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Flagg schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:09:
Een wapen + juiste munitie is sowieso een onmogelijkheid lijkt het. Heel veel wapens en heel veel verkeerde munitie is dan weer relatief simpel. _O-
Ja de hoeveelheid wapens/magazines/ammo is dermate groot dat het steeds lastiger wordt om een match te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Luuk1983 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Ja de hoeveelheid wapens/magazines/ammo is dermate groot dat het steeds lastiger wordt om een match te vinden.
Kan ook nog geen server vinden waar ze niet vol continu alle freshies per direct afknallen. Zelf freshies beginnen zonder ook maar één woord meteen op je in te rammen.

En dan zijn ze zelf half dood als ze winnen en hebben ze je glowstick.... Jeuh... Wordt een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Flagg schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Kan ook nog geen server vinden waar ze niet vol continu alle freshies per direct afknallen. Zelf freshies beginnen zonder ook maar één woord meteen op je in te rammen.

En dan zijn ze zelf half dood als ze winnen en hebben ze je glowstick.... Jeuh... Wordt een beetje vervelend.
In mijn tijd noemden we fresh spawns 'bambies' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Wel grappig om te zien dat dezelfde frustraties die we wat jaren terug hadden in het spel er nog steeds wel zijn :P Ben ook bang dat die niet zullen verdwijnen.

Bambi's zijn mijnsinziens meer de "kip zonder kop" spelers die net gespawned zijn :P Die dus als een gek richting jou of een dorp vol zombies komen rennen, in plaats van een beetje slim zijn en zichzelf onzichtbaar maken :P

Dus Fresh spawn staat niet altijd gelijk aan bambi, maar bambi wel altijd gelijk aan fresh spawn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Damian schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:29:
Wel grappig om te zien dat dezelfde frustraties die we wat jaren terug hadden in het spel er nog steeds wel zijn :P Ben ook bang dat die niet zullen verdwijnen.

Bambi's zijn mijnsinziens meer de "kip zonder kop" spelers die net gespawned zijn :P Die dus als een gek richting jou of een dorp vol zombies komen rennen, in plaats van een beetje slim zijn en zichzelf onzichtbaar maken :P

Dus Fresh spawn staat niet altijd gelijk aan bambi, maar bambi wel altijd gelijk aan fresh spawn :)
Ja dat maakt het irritanter, op Livonia is je eerste zorg vers water. Als je ziek wordt ben je simpelweg dood, en al het water behalve bij een well wordt je ziek van.

Dus je eerste doel is water en jawel iedere keer als je de eerste keer aan het drinken ben krijg je zo'n malloot die je in de rug aanvalt.

Had op een gegeven moment een mooi plekje gevonden, aan het water, wolven in de buurt maar niet op de stoep, klein onopvallend schuurtje met steigertje om op te vissen maar helaas ging ik dood doordat ik geen rags meer had en mijn schoenen blijkbaar ruined waren. :P dat was op zich een mooie run wel en daar kwam niemand dus geen last van die kleuters, heb er een paar uur gezeten en echt niemand zien langskomen. :)

Zit niet te wachten op nutteloos PVP, maar het spel bevestigd weer waarom ik een hekel heb aan multiplayer spellen. Maar ja mp is makkelijker dan een sp wereld die je met een behoorlijke ai moet bevolken.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 12-02-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Luuk1983 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Ik vind het zo jammer dat ze zo doorslaan zijn qua survival en schaarste, hiermee werk je bambi pvp alleen maar in de hand. Als je toch geen drol kan vinden, in elk geval niet genoeg om echt lekker de binnenlanden in te trekken, dan ga je maar matten, hopen dat iemand anders wel heeft wat jij zoekt. Dat gehannes om met tig onderdelen een hengel in elkaar te flansen die na een paar keer gebruiken of een bug kapot gaat, daar word toch helemaal niemand vrolijk van.

Wat mij betreft had de DayZ Mod van zeg 5 jaar geleden een nagenoeg perfecte balans, tussen gear/voedsel/voertuigen alleen bleef je de hele tijd tegen duizend instant deaths / bugs aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Ik vind het zo jammer dat ze zo doorslaan zijn qua survival en schaarste, hiermee werk je bambi pvp alleen maar in de hand. Als je toch geen drol kan vinden, in elk geval niet genoeg om echt lekker de binnenlanden in te trekken, dan ga je maar matten, hopen dat iemand anders wel heeft wat jij zoekt. Dat gehannes om met tig onderdelen een hengel in elkaar te flansen die na een paar keer gebruiken of een bug kapot gaat, daar word toch helemaal niemand vrolijk van.

Wat mij betreft had de DayZ Mod van zeg 5 jaar geleden een nagenoeg perfecte balans, tussen gear/voedsel/voertuigen alleen bleef je de hele tijd tegen duizend instant deaths / bugs aanlopen.
Mwoah, de schaarste is in principe niet heel verkeerd. Je moet zorgen dat je volgetankt ben met water in het begin en dan zo snel mogelijk bij de spawn regio weg.

Ik heb nu een hutje gevonden met een steigertje naar een beekje veel hout en beesten in de buurt, hengeltje gefabriceerd, vuurtje gestookt, wolf in stukjes gehakt.

Heb een kleine militaire post in de buurt waar ik af en toe eens naartoe wandel. Ff in alle rust mijn inventory managen alles doorladen en rustig wat eten en drinken. Heb chlorine tablets dus kan het wel een weekje volhouden daar.

Maar ben nu uitgelogd dus ben benieuwd hoe het erbij staat als ik weer verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Flagg schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Mwoah, de schaarste is in principe niet heel verkeerd. Je moet zorgen dat je volgetankt ben met water in het begin en dan zo snel mogelijk bij de spawn regio weg.

Ik heb nu een hutje gevonden met een steigertje naar een beekje veel hout en beesten in de buurt, hengeltje gefabriceerd, vuurtje gestookt, wolf in stukjes gehakt.

Heb een kleine militaire post in de buurt waar ik af en toe eens naartoe wandel. Ff in alle rust mijn inventory managen alles doorladen en rustig wat eten en drinken. Heb chlorine tablets dus kan het wel een weekje volhouden daar.

Maar ben nu uitgelogd dus ben benieuwd hoe het erbij staat als ik weer verder ga.
Ja dat zeg je nu. Die eerste survival aspecten vond ik aanvankelijk ook wel tof, tot je de 10e keer dood gaat omdat er in meerdere steden nergens eten/drinken/bandages/lucifers/antibiotics/whatever je op dat moment nodig hebt te vinden zijn, dan is de lol daar snel af.

Als je North-West Airfield of andere high yield military gebieden loot en er meermaals geen fatsoenlijk wapen en ammo te vinden is, dan is het voor mij veels te schaars.

Het magische van DayZ was voor altijd ergens een expeditie naar toe plannen, gearen, een voertuig sjeffen en maar zien wat er onderweg gebeurde. Dood gaan omdat je essentiële zaken niet redelijkerwijs tijdig kan vinden, gear bij het minste of geringste kapot gaat, ziek worden bij het eerste blikje cola....

Als alles dan ook nog eens bugvrij zou zijn, vooruit, maar dat is DayZ verre van. Alles goed doen en dan opeens random je poot breken of een auto die opeens ontploft..... Dat moet je niet te vaak hebben als het gearen zo veel tijd kost. Geen idee hoe het nu precies met de standalone staat, maar daar ben ik nog wel vrij huiverig voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter

DayZ Patch 1.07 is uit.

Tevens is DayZ dit weekend gratis te spelen! Leuke tip als je vrienden over wil halen om de game eens te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Ja dat zeg je nu. Die eerste survival aspecten vond ik aanvankelijk ook wel tof, tot je de 10e keer dood gaat omdat er in meerdere steden nergens eten/drinken/bandages/lucifers/antibiotics/whatever je op dat moment nodig hebt te vinden zijn, dan is de lol daar snel af.

Als je North-West Airfield of andere high yield military gebieden loot en er meermaals geen fatsoenlijk wapen en ammo te vinden is, dan is het voor mij veels te schaars.

Het magische van DayZ was voor altijd ergens een expeditie naar toe plannen, gearen, een voertuig sjeffen en maar zien wat er onderweg gebeurde. Dood gaan omdat je essentiële zaken niet redelijkerwijs tijdig kan vinden, gear bij het minste of geringste kapot gaat, ziek worden bij het eerste blikje cola....

Als alles dan ook nog eens bugvrij zou zijn, vooruit, maar dat is DayZ verre van. Alles goed doen en dan opeens random je poot breken of een auto die opeens ontploft..... Dat moet je niet te vaak hebben als het gearen zo veel tijd kost. Geen idee hoe het nu precies met de standalone staat, maar daar ben ik nog wel vrij huiverig voor. :)
Ik doe niet aan PVP als het niet hoeft, ik heb er al heel wat uur inzitten inmiddels en nog niemand doodgeschoten. Als ik iemand tegenkom die niet heel vriendelijk is schiet ik een paar keer met mijn pistool en run for the hills. Hopelijk bloed ie dan zodat eerst gaat bandagen zodat ik de tijd heb om weg te komen. Lijkt redelijk te werken.

Voor de rest probeer ik gewoon de militaire basissen te vermijden en sneak ik alleen 's nachts naar binnen om wat ammo the scoren.

Ik wil een mosin (oid) vinden met een hunter scope (of nvs voor 's nachts jagen) en een goede double barrel shotgun.

Voor de rest loop ik van a naar b via bosranden op kompas flinke ver van de weg en open velden. Gisteren uren gelopen aan de oostrand naar het zuiden zonder ook maar iemand tegen te komen op een nagenoeg full server.

Als het donker wordt gaat de helft toch pleite dus kan ik rustig de militaire basis uitpluizen. :)

Gisteren uiteindelijk toch dood gegaan in het uiterste zuid oosten van Livonia omdat ik veel te laat ging jagen en gewoon geen beestje heb kunnen vinden. Was verder wel fully geared om het voor weken vol te kunnen houden, dus was wel zuur, ga nu gewoon vocht en voedsel topped up houden en niet meer wachten tot het geel begint te worden want gaat dan best snel.

Bugs kom ik weinig tegen behalve wat inventory gedoe soms, en met de laatste patch zet ie soms mijn microfoon spontaan aan, geen idee waarom. De meest ernstige die ik een keer ben tegengekomen is dat mêlee geen damage meer deed. Ik hakken op een infected met een bijl maar geen enkele damage... Daarna nog ander melee wapens geprobeerd maar niks registreerde... Na de respawn zeer kort daarop :P werkte het weer.

Al met al best een verslavend spel, maar als ik het als een fps zou spelen zou ik het snel gezien hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Flagg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Bugs kom ik weinig tegen behalve wat inventory gedoe soms, en met de laatste patch zet ie soms mijn microfoon spontaan aan, geen idee waarom. De meest ernstige die ik een keer ben tegengekomen is dat mêlee geen damage meer deed. Ik hakken op een infected met een bijl maar geen enkele damage... Daarna nog ander melee wapens geprobeerd maar niks registreerde... Na de respawn zeer kort daarop :P werkte het weer.
Klinkt als desync. Daar eheft DayZ vaker last van. Het hangt ook wel een beetje van je internetverbinding af. Desync heeft me al diverse keren de kop gekost omdat een of meerdere zombies op me insloegen op een plek waar ik niet meer was en ik kon zelf wel bewegen maar die bewegingen werden niet geregistreerd op de server. Snel uitloggen heeft me nog weleens gered maar meestal niet. Heeeel erg irritant na uren looten. Dit probleem is natuurlijk deels te danken aan de slechte netcode van DayZ. Mijn gedeelde internetverbinding die tamelijk slecht is voor gaming helpt natuurlijk niet. Toch hoop ik dat de stabiliteit in 2020 sterk wordt verbeterd, met name auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Klinkt als desync. Daar eheft DayZ vaker last van. Het hangt ook wel een beetje van je internetverbinding af. Desync heeft me al diverse keren de kop gekost omdat een of meerdere zombies op me insloegen op een plek waar ik niet meer was en ik kon zelf wel bewegen maar die bewegingen werden niet geregistreerd op de server. Snel uitloggen heeft me nog weleens gered maar meestal niet. Heeeel erg irritant na uren looten. Dit probleem is natuurlijk deels te danken aan de slechte netcode van DayZ. Mijn gedeelde internetverbinding die tamelijk slecht is voor gaming helpt natuurlijk niet. Toch hoop ik dat de stabiliteit in 2020 sterk wordt verbeterd, met name auto's.
Ik begreep dat desync opgelost is in 1.07, heb er ook maar 2x last van gehad.

Nu in het zuidwesten aan het rondzwerven op Livonia, Ben er 3 uur onderweg geweest en helemaal niemand tegengekomen. _/-\o_

Ook gewoon 20 minuten zitten wachten in een dearstand vanwege een onweersbui. :P daarna een verlaten basis gevonden met een shit ton aan spulleboel.

Vind het wel een grappig spel, als ik al iemand tegenkom lig ik meestal onder een struik met mijn crosshair op zijn hoofd en afwachten of ze doorlopen. Of iemand op 400 meter afstand een kogel in de boom naast hem planten. Run forest!! >:) of iemand die aangevallen wordt door infected ff handje helpen.

Ben alleen een beetje een hoarder, kan moeilijk eten en drinken achterlaten, net als ammo en wapens. Maar toch net de cr achter moeten laten voor de tundra. Maar moet dan eigenlijk ook de ammo achterlaten (niet naast elkaar uiteraard) maar da's heel moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Flagg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:47:
Ik begreep dat desync opgelost is in 1.07, heb er ook maar 2x last van gehad.
Als het opgelost is zou het niet meer voor mogen komen toch?
Flagg schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:47:
Ben alleen een beetje een hoarder, kan moeilijk eten en drinken achterlaten, net als ammo en wapens. Maar toch net de cr achter moeten laten voor de tundra. Maar moet dan eigenlijk ook de ammo achterlaten (niet naast elkaar uiteraard) maar da's heel moeilijk. :)
Haha, herkenbaar. Ik zeul altijd zoveel mogelijk mee en vervang de slechtere spullen door betere spullen als er geen ruimte meer is. Als bambie loop ik ook heel snel met 10 soorten ammo rond maar zodra ik wat fijne guns heb gevonden kies ik er op een gegeven moment wel voor om veel ammo te droppen en me te focussen op de ammo die ik ook daadwerkelijk kan gebruiken. Een kampje maken met barrels en tenten is natuurlijk wel een mooie gelegenheid om spullen niet weg te gooien maar lekker te stacken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:51:
[...]

Als het opgelost is zou het niet meer voor mogen komen toch?

[...]

Haha, herkenbaar. Ik zeul altijd zoveel mogelijk mee en vervang de slechtere spullen door betere spullen als er geen ruimte meer is. Als bambie loop ik ook heel snel met 10 soorten ammo rond maar zodra ik wat fijne guns heb gevonden kies ik er op een gegeven moment wel voor om veel ammo te droppen en me te focussen op de ammo die ik ook daadwerkelijk kan gebruiken. Een kampje maken met barrels en tenten is natuurlijk wel een mooie gelegenheid om spullen niet weg te gooien maar lekker te stacken. :+
1.07 is net 2 dagen uit voor de PS4 dus het is al 2 dagen niet meer voorgekomen bij mij. Maar ik vind het nog wat voorbarig om te zeggen dat het dan ook echt opgelost is, zo vaak gebeurde het nou ook weer niet bij mij. :)

Ik hoorde dat het opgelost is, maar ja...

Kamp ben ik nog niet aan begonnen zou wel handig zijn zeker ergens in het noorden bij de spawn zone in de buurt, maar dan moet je het wel verdomd goed verbergen. :)
Maar lijkt me zo ontzettend veel werk. :+

Wilde er aan gaan beginnen in een radiotoren in het uiterste zuidwesten, was wel mooie locatie en makkelijk dicht te krijgen. Was alleen erg weinig in de buurt om loot runs te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
@Flagg Je kan beginnen met barrels met gevuld met gear verstoppen. Dat kost weinig moeite behalve dat je wel een barrel moet vinden natuurlijk. Je kan ook van hout kisten maken. Als je ze op goede plekken verstopt dan kan je ze heel lang houden. Een heel kamp is zeker op de lange termijn niet te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:14:
@Flagg Je kan beginnen met barrels met gevuld met gear verstoppen. Dat kost weinig moeite behalve dat je wel een barrel moet vinden natuurlijk. Je kan ook van hout kisten maken. Als je ze op goede plekken verstopt dan kan je ze heel lang houden. Een heel kamp is zeker op de lange termijn niet te verstoppen.
Vergeet ammo boxes en de protection cases/boxes (hoe die dingen ook alweer heten) niet. Die zijn ook persistent en makkelijker te verstoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Vergeet ammo boxes en de protection cases/boxes (hoe die dingen ook alweer heten) niet. Die zijn ook persistent en makkelijker te verstoppen.
True maar die zijn ook erg klein. Barrels past meer in. Ik zet de gele barrels vaak in een geel bosje en een groene in een groen bosje of tussen wat dennenbomen. Blauwe en rode barrels zijn lastiger maar er zijn als je een beetje zoekt en rekening houdt met looproutes genoeg plekjes waar je ze goed kan verstoppen. Ik markeer de plek dan vervolgens op de. IZurvive map zodat ik de barrels later makkelijk kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Volgens mij nog nooit zo'n solitaire multiplayer gezien. De hele avond geen hond tegengekomen terwijl de server druk genoeg was. Genoeg eten en drinken, enkele wapens maar geen ammo te vinden zelfs geen shotgun Shells enige waar ik in zwem is de 380 acp maar geen enkele gun voor gezien. Story of my life geloof ik. Enige complete gun met 3 spare mags en voldoende ammo is de mlock 19 oid. Maar ja daar wordt ook niemand bang van. :)

Het is een beetje zoals een goedkope horrorfilm, continu voorzichtig en denken dat je ieder moment besprongen kan worden, maar gebeurd uiteindelijk niks. Vermaak me er prima verdere lekker wandelen, scouten, looten en ongezien weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ja, en als je dan op een goede dag toch ineens iemand tegenkomt zit je hart in je keel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:30:
Ja, en als je dan op een goede dag toch ineens iemand tegenkomt zit je hart in je keel. :+
Ja of je wordt onvoorzichtiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 14:32
in de begindagen van dayz er 300+ uren ingestoken, exclusief de arma dayz mod.
ik zit er aan te denken om de livonia update te kopen en het hele spel weer te instaleren op de PC.

ik wil het basebuilding wel eens proberen

zijn er nog goede GOT servers of NL servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:30:
Hahaha ja dat ook. Krijg zo weinig PVP ervaring dat ik er ook bijzonder slecht in ben en het dus zoveel mogelijk probeer te vermijden. :+

Kom ik per ongeluk iemand tegen in een bos moet ik gaan nadenken hoe ik ook alweer inzoo...... And respawn. _O-

Of "die beer klinkt ernstig dichtbij" *kijkt om* kijk vervolgens een beer in zijn aanstormende bloeddoorlopen ogen en lig 2 seconden later bewusteloos midden in het bos. En dan hoor je dat prutsbeest dus in de buurt rondhangen wachtend tot zijn speeltje het weer doet. _/-\o_

Wat ik mis zijn de statistieken als je dood bent, hoe ver gelopen, hoeveel mensen tegengekomen en hoeveel shots fired ed.

Zou bij mij dan ongeveer zo eruit zien: 25 km gelopen 150 kilo meezeulen toen ik dood neerviel, 1 PVP encounter en 2 shots fired waarvan een gemist. :P

Blijft toch een briljant spel, zeker omdat je continu op je hoede moet zijn.

Laatst 's nachts afgeschoten in de castle prison, sneak ik op blote voeten naar binnen achter 2 gasten langs onder de muur doorgekropen, zegt er eentje dat er iemand in de buurt is. Ik de mic open en fluister "oehoe oehoe"... Tja was even later dood uiteraard maar kon het gewoon niet laten, die gasten hebben me wel lachend doodgeschoten, dat was ook wat waard. :+

Dat soort dingen maken voor mij het spel echt grappig. Dat ik continu dood ga interesseert me niet echt eigenlijk.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

1.07 (1.12 PS4) hotfix wordt nu geïnstalleerd, iets met bluescreens en een inventory bug dienze hopelijk opgelost hebben hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo mijn eerste ragequit ooit gedaan, een schamele eer voor DayZ.

Fully armed fully fed en fully hydrated. 3 wapens in prima conditie (double barrel, MP5 en mosin) en meer dan voldoende ammo. Net een hele nacht doorgeworsteld, ree afgeschoten en vuurtje gestookt, midden op een veld met een.mooue zons opkomst.

Vuurtje gaat uit ik loop er naartoe maak hem.aan en raak het gloeiende hoopje aan...

Binnen 5 sec 7 lacerations :? , bloed als een gek en op dat moment inventory bug waardoor ik geen bandages of rags kan gebruiken. (R2 werkt dan niet) vlug exit om opnieuw in te loggen, maar timer van 15 seconden en ben voor die tijd dus al dood.

Wat ontzettend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Flagg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:30:

Fully armed fully fed en fully hydrated. 3 wapens in prima conditie (double barrel, MP5 en mosin) en meer dan voldoende ammo. Net een hele nacht doorgeworsteld, ree afgeschoten en vuurtje gestookt, midden op een veld met een.mooue zons opkomst.

Vuurtje gaat uit ik loop er naartoe maak hem.aan en raak het gloeiende hoopje aan...

Binnen 5 sec 7 lacerations :? , bloed als een gek en op dat moment inventory bug waardoor ik geen bandages of rags kan gebruiken. (R2 werkt dan niet) vlug exit om opnieuw in te loggen, maar timer van 15 seconden en ben voor die tijd dus al dood.

Wat ontzettend slecht.
Mjup das DayZ in een notendop ;) Het kan o zo ontzettend vet en spannend zijn, maar de bugs zijn nog steeds aanwezig helaas :(

[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 25-02-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Mjup das DayZ in een notendop ;) Het kan o zo ontzettend vet en spannend zijn, maar de bugs zijn nog steeds aanwezig helaas :(
Ik ben zelf ook een paar keer geragequit tijdens de werkt Access. Zombies die je niet kan zien, maar die je wel raken, of cheaters (onzichtbare spelers), of een gebroken been als je van de onderste treden van een trap loopt...gelukkig heb ik deze dingen niet meer meegemaakt. En dood gaan en alles kwijt raken hoort bij het spel, natuurlijk. Maar inderdaad, dood gaan door bugs...brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Damian schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Jah, dat is precies DayZ. :+ Als het jezelf niet overkomt, overkomt het wel een van je maten zodat die het spel weken/maanden niet meer aan wil raken....

Enorme highs, maar crappers wat een lows zitten er tussen. Of het ooit nog goed gaat komen met de standalone durf ik te betwijfelen, maar we houden moed. Kunnen best nog 8 jaar wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Flagg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:30:

Wat ontzettend slecht.
Tot voor kort was het niet vreemd als je over een steen liep dat je dan je been brak of gewoon direct dood neer viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

unfor schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:27:
[...]

Tot voor kort was het niet vreemd als je over een steen liep dat je dan je been brak of gewoon direct dood neer viel.
Hahaha das wel heel bizar. :D

Vanavond weer redelijk alles op orde en een infected slaat mij 2x, meteen bewusteloos en dus weer dood. Lijkt wel een soort death simulator sons. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Flagg schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Hahaha das wel heel bizar. :D

Vanavond weer redelijk alles op orde en een infected slaat mij 2x, meteen bewusteloos en dus weer dood. Lijkt wel een soort death simulator sons. :P
De echt bizarre deaths by bugs zijn er grotendeels wel uit. Over stenen lopen is b.v. veilig voor zover ik weet maar binnen wat je qua realisme mag verwachten blijkbaar nog niet alles (zoals jouw ervaring met het vuur). Binnen 2 hits van infected knockout lijkt me, of pech (2 hits op je hoofd), of een bug. Ik kan vaak wel 10-15 hits hebben voordat ik nokkie ga. Maar goed, in dit spel ga je gewoon dood en het komt natuurlijk altijd ongelegen. En hoe langer je al leeft en loot hebt verzameld hoe rotter het voelt. Ik ben er zelf wel voorstander van dat bodies nog een paar uur blijven liggen zodat je altijd naar je body toe kan en je gear eraf kan halen. Dat zou het echte zure er voor mij iig wel vanaf halen. Maar vooralsnog is het me in 1.05 en hoger nooit gelukt om mijn eigen body te vinden, ook als ik er snel bij was (half uurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:16:
[...]

De echt bizarre deaths by bugs zijn er grotendeels wel uit. Over stenen lopen is b.v. veilig voor zover ik weet maar binnen wat je qua realisme mag verwachten blijkbaar nog niet alles (zoals jouw ervaring met het vuur). Binnen 2 hits van infected knockout lijkt me, of pech (2 hits op je hoofd), of een bug. Ik kan vaak wel 10-15 hits hebben voordat ik nokkie ga. Maar goed, in dit spel ga je gewoon dood en het komt natuurlijk altijd ongelegen. En hoe langer je al leeft en loot hebt verzameld hoe rotter het voelt. Ik ben er zelf wel voorstander van dat bodies nog een paar uur blijven liggen zodat je altijd naar je body toe kan en je gear eraf kan halen. Dat zou het echte zure er voor mij iig wel vanaf halen. Maar vooralsnog is het me in 1.05 en hoger nooit gelukt om mijn eigen body te vinden, ook als ik er snel bij was (half uurtje).
Heb idd mijn eigen body nooit gevonden, iemand anders wel en die heeft alles gepakt en weer naast mijn lichaam neergelegd en dat heb ik wél kunnen vinden. Maar dat was niet heel nuttig meer.

Ik heb nu meer voedsel en drinken dan ik nodig heb, een carabine repeater, double barrel, MP5, mosin, fx45, voor alles voldoende ammo, lockpick etc etc oftewel, ik val binnenkort weer dood neer omdat iemand met een shotgun zit te wachten tot ik binnen stap of dat ik weer vast zit en er 5 infected rustig hun gang kunnen gaan.

En normaal kan je inderdaad genoeg klappen hebben van een infected dus was wel even een wtf momentje.

Edit ik kijk nooit meer hetzelfde naar een stukje kip, zijn soms echt life savers. Geen vreten in een heel dorp maar de zoete klanken van een kakelende kip doen het hem iedere keer. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 27-02-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:16:
Binnen 2 hits van infected knockout lijkt me, of pech (2 hits op je hoofd), of een bug. Ik kan vaak wel 10-15 hits hebben voordat ik nokkie ga. Maar goed, in dit spel ga je gewoon dood en het komt natuurlijk altijd ongelegen. En hoe langer je al leeft en loot hebt verzameld hoe rotter het voelt. Ik ben er zelf wel voorstander van dat bodies nog een paar uur blijven liggen zodat je altijd naar je body toe kan en je gear eraf kan halen. Dat zou het echte zure er voor mij iig wel vanaf halen. Maar vooralsnog is het me in 1.05 en hoger nooit gelukt om mijn eigen body te vinden, ook als ik er snel bij was (half uurtje).
Als je een klap krijgt, krijg je ook shock en shock kan ervoor zorgen dat je bewusteloos raakt. Dat kan zeker al na twee klappen als ze goed raak zijn op de verkeerde plek. In principe zou je weer bij bewust zijn moeten komen na een tijdje, maar als de zombies op je in blijven slaan, of je bloed, dan ga je dood en ben je dus door door 'twee klappen'.

Je body blijft wel even liggen, maar realistisch ga je er nooit op tijd bij zijn nee... Ik kan me nog wel een keer herinneren dat je mij appte of ik snel de spullen van je dode lichaam wilde halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:32:
Je body blijft wel even liggen, maar realistisch ga je er nooit op tijd bij zijn nee... Ik kan me nog wel een keer herinneren dat je mij appte of ik snel de spullen van je dode lichaam wilde halen ;)
Hehe ja, dat herinner ik me nog wel. Daarom is tenminste 1 buddy erg handig voor de situaties waarin je onverhoopt dood gaat. Dat neemt niet weg dat het wel handig zou zijn als je body gewoon langer blijft liggen zodat je de mogelijkheid hebt er naartoe te gaan en je gear te pakken (of wat daarvan over is). Zoals gezegd ben ik een keer heel snel bij mijn body gekomen (pakweg 20 min) maar was deze er niet meer. Ik heb ergens gehoor dat je body er een uur zou moeten liggen. Dit lijkt op zijn minst nogal buggy. Ik heb b.v. 2x op de plek waar mijn body zou moeten liggen wel de bekende vliegen gehoord maar vna de body zelf was geen spoor te bekennen. Al met al hoop ik dat DayZ nog verder wordt doorontwikkeld en het echt een bugloze ervaring kan worden die recht doet aan het speelplezier van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:01:
[...]

Hehe ja, dat herinner ik me nog wel. Daarom is tenminste 1 buddy erg handig voor de situaties waarin je onverhoopt dood gaat. Dat neemt niet weg dat het wel handig zou zijn als je body gewoon langer blijft liggen zodat je de mogelijkheid hebt er naartoe te gaan en je gear te pakken (of wat daarvan over is). Zoals gezegd ben ik een keer heel snel bij mijn body gekomen (pakweg 20 min) maar was deze er niet meer. Ik heb ergens gehoor dat je body er een uur zou moeten liggen. Dit lijkt op zijn minst nogal buggy. Ik heb b.v. 2x op de plek waar mijn body zou moeten liggen wel de bekende vliegen gehoord maar vna de body zelf was geen spoor te bekennen. Al met al hoop ik dat DayZ nog verder wordt doorontwikkeld en het echt een bugloze ervaring kan worden die recht doet aan het speelplezier van de spelers.
Ergens gelezen dat vanaf 1.06 je body 10 minuten zou blijven liggen, was eerder langer maar was teveel voor de server om bij te benen.

Ik heb volgens mij gisteravond mijn eerste PVP "gevecht" gewonnen. (Freshies die meteen meppen niet meegerekend :P) loop in de middlen of nowhere half uurtje van de kust af minding my own business.
Hoor ik ineens iemand aan komen rennen dus ik naar links en draai om, staat er een knakker met een axe te zwaaien waar ik net stond. 8)7

Dus ik vraag nog of tie het echt zeker weet (terwijl ik de Repeater in mijn handen pak) komt ie met die axe op me af rennen met een een welgemeend "fuck you" overigens. Als tie had gelachen en had gezegd dat ie het niet kon laten om te proberen had ik hem niet eens doodgeschoten.

Snappen sommige mensen het spel dan echt niet? Als iemand een dubbelloops en een rifle op zijn rug heeft zitten en zich nauwelijks zorgen maakt over je axe is dat dan hét moment om aan te vallen? :+ _O-

Wel leuk moment om de repeater ff te testen, one chest shot (geen armor) was voldoende iig. Hij had volop eten en drinken dus was ook geen wanhoopsdaad. Spel blijft me soms verbazen, maakt het ook wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bijzonder spel wel. Vandaag 2 dag en nacht cycli gehad en gewoon helemaal niemand gezien.

Loop wel in het uiterste noorden van de originele map dus de helft komt daar sowieso al niet vanuit de kust. Maar dan nog.

Wel in het noorden nu een barrel en een tent "verstopt" barrel naast een paar dichte bomen en de tent met camonet ergens midden in een berenbos.

En was zo goed verstopt dat ik hem zelf niet eens terug kon vinden de dag erna. 8)7

Vond tijden de zoektocht wel een andere (exact dezelfde tent zonder camo) en die was helemaal leeg dus dacht even dat iemand mijn tent had leeggeroofd en hem voor de grap ergens anders had neergezet. :P Dan ben je best blij als je toch je eigen tent ziet staan als je al gestopt was met zoeken en weg wilde gaan.

Ben nu langs de noordelijke grens richting het westen aan het wandelen. Daarna naar het noorden en aan de kust wat zooi verstoppen. :)

[Edit] ennnnnnn zonder enige aanleiding in de rug doodgeschoten. ;w lopen wel veel fortniters rond zeg. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 01-03-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Flagg schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:19:
Bijzonder spel wel. Vandaag 2 dag en nacht cycli gehad en gewoon helemaal niemand gezien.

Loop wel in het uiterste noorden van de originele map dus de helft komt daar sowieso al niet vanuit de kust. Maar dan nog.

Wel in het noorden nu een barrel en een tent "verstopt" barrel naast een paar dichte bomen en de tent met camonet ergens midden in een berenbos.

En was zo goed verstopt dat ik hem zelf niet eens terug kon vinden de dag erna. 8)7

Vond tijden de zoektocht wel een andere (exact dezelfde tent zonder camo) en die was helemaal leeg dus dacht even dat iemand mijn tent had leeggeroofd en hem voor de grap ergens anders had neergezet. :P Dan ben je best blij als je toch je eigen tent ziet staan als je al gestopt was met zoeken en weg wilde gaan.

Ben nu langs de noordelijke grens richting het westen aan het wandelen. Daarna naar het noorden en aan de kust wat zooi verstoppen. :)

[Edit] ennnnnnn zonder enige aanleiding in de rug doodgeschoten. ;w lopen wel veel fortniters rond zeg. :P
Mjah ik ben tegenwoordig ook meer van de shoot first, ask questions later mentaliteit hoor.. Heb al vaker geprobeerd even netjes hoi te zeggen, om vervolgens alsnog na een tijdje afgeknald te worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Damian schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Mjah ik ben tegenwoordig ook meer van de shoot first, ask questions later mentaliteit hoor.. Heb al vaker geprobeerd even netjes hoi te zeggen, om vervolgens alsnog na een tijdje afgeknald te worden :P
Ik heb nog nooit iemand afgeknald zonder eerst contact te zoeken. En als ik iemand als eerste zie en ze reageren dan is er vaak een kleine uitwisseling van wat we missen en over hebben dus het kan wel. Loop ook vrijwel nooit met getrokken gun rond.

Maar die kansloze die meteen knallen en het liefst in de rug zijn het verkeerde spel aan het spelen.

Gisteren gewoon weer lekker in elkaar getrapt door een zooitje infected. Begon me te vervelen dus met sg5 infected afknallen omdat het kan. Maar ik moest dekking zoeken dus snel weg en uiteraard weer achter iets blijven haken waardoor je vastzit achter een bankje en je 10 van die malloten om je heen hebt. En dan gaat het snel. Ik vind ze wel goed gedaan, je hebt weinig last van die infected als je een beetje tactisch bent, maar als je heel even niet oplet kunnen ze je wel heel snel in een hoek drijven.

Wel een beetje jammer als je een fully loaded vaiga hebt. Volgende keer iets meer geduld opbrengen. :+

En ik moet minder hoarden. Maar kan gewoon geen wapens, ammo en clips achterlaten... Kan gewoon niet. :P Iedereen die mijn lijk vindt moet wel intens gelukkig zijn, had een vaiga een blaze, een mosin, en een sg5 met allerhande scopes en voldoende ammo en een fx45 als toetje. M4 ed heb ik nog nooit ergens kunnen vinden alle militairy bases zijn al leeggeplukt wanneer ik er ben.

[Edit] mijn stashes zijn nog steeds niet gevonden blijkbaar, heb nu een tent compleet vol met ammo en wapens. Maar loop nog steeds rond met een sg5, blaze, repeater en halve dubbelloops en een of andere aks en een fx45, kan ze gewoon niet achterlaten.

Vanavond mijn andere stash checken en dan via tisy eens kijken of ik via het westen naar de zuidkust kan wandelen. :P Dan is het de hele kust aflopen en hopen dat ik afgeschoten word want wil weer opnieuw beginnen op Livonia.

[ Voor 22% gewijzigd door Flagg op 05-03-2020 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gisteren avond redelijk epic kat en muis spel gehad met 3 gasten. Kwam begin van de nacht een stadje inlopen (nadbor) en er werd op me geschoten, ik zag 2 gasten dus meteen de bossen in gedoken en een omtrekkende beweging naar de ander kant van de stad, dat hadden zij ook door dus heb de hele nacht die gasten proberen te ontlopen maar zonder ze uit het oog (ongeveer) te verliezen.

Heeft uiteindelijk de hele nacht geduurd en heb er uiteindelijk 2 te pakken gehad maar de derde bestormde mijn positie net wanneer ik de AK aan het herladen was.

Was zo mooi geweest als ik ze al drie één voor één had kunnen hebben maar helaas net niet, toch was het een van de beste gevechten die ik tot nu toe gehad heb. Veel geduld en sluipen, maar aan adrenaline geen gebrek, op een gegeven moment stonden ze op minder dan 10 meter (te ver uit elkaar helaas) en ik lag met mijn ghilly in een lullig struikje me ontzettend niet te bewegen.

Als ik dit soort gevechten 1 x per week kan hebben is het het spel een succes wmb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Ok, gisteren voor de eerste keren na jaren Dayz nog eens geïnstalleerd want uiteindelijk heb je het in PUBG ook al allemaal gezien.

Ik spawn ergens in de bossen tussen Kamenka en Zelenogorsk, niks van gear, maar toch een bijl gevonden. Hoor ik plots in de verte geweerschoten, hartslag lichtjes omhoog en ik loop richting het geluid. Na x aantal KM sluipen en sneaken zie ik plots via het venstertje aan de achterkant van een tuinhuis een persoon staan. Stil. Niet bewegend. Ik haal m'n bijl uit en en crouch naar de voorkant van het tuinhuis. De deur was gesloten. Ik open de deur en loop naar binnen en voor dat die gast kon reageren kap ik met m'n bijl in z'n gezicht, hij probeerde te bewegen maar helaas. Bloed spoot uit z'n kop en hij viel neer.

Gevolg; full geared spealer met enorm veel loot. Ik wist niet waar te beginnen! Sniper, shotgun, massa's ammo, pistool, militair spul, allerlei kits, eten en weet ik veel.

Zalig! Dat gevoel heb ik jaren niet meer gehad.

Het enige probleem is dat ik na die kill ben uitgelogd en nu niet meer durf spelen want ik kan alles plots in een oogwenk terug kwijtraken...

[ Voor 7% gewijzigd door user549890 op 07-03-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Leuk, daarnet gestorven van de honger met enorm veel militaire loot omdat ik nergens eten vind, en dat systeem van jagen en koken is nog klungeliger dan een setup van Linux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

user549890 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:19:
Leuk, daarnet gestorven van de honger met enorm veel militaire loot omdat ik nergens eten vind, en dat systeem van jagen en koken is nog klungeliger dan een setup van Linux.
Als je dat niks vind moet je dit spel niet spelen. Dat zijn nou net de mechanics, je kan niet van gevecht naar gevecht rennen, en je zal je moet voorbereiden.

Ik vind het lekker rustgevend tussendoor het bos even om een hert of koe of als je echt honger hebt in ieder gemiddeld dorpje een kip of 2 te slachten.

Ik ga pas serieus op pad als ik minstens 1 canteen of fles vol bij me heb en meer dan genoeg gegeten heb en nog een goed stuk fat gekookt en wel bij me, vervolgens al het eten wat ik tegen kom direct opeten.

Kan me de laatste keer dat ik van honger dood gegaan ben niet meer herinneren, maar je moet er wel even de tijd voor nemen, vooral in het begin. Ik loop overdag lekker rond en als de avond valt zoek ik een rustig plekje voor een kampvuur zodat ik de steaks die ik heb rustig kan roosteren.

Je krijgt er iig vanzelf handigheid in, eerst al het vlees droppen op je kampsite zodat je genoeg ruimte hebt om hout, sticks en bark mee te nemen.

Oh en ik kan aanraden om niet zomaar het fat op te eten van een survivor die je loot...

Ik had dus een cannibaal te pakken en kreeg Kuru nadat ik het fat had opgegeten. Da's best lachen (letterlijk) maar als je in een basis achter iemand aansluipt en je begint licht krankzinnig te schaterlachen is de verrassing wel een beetje weg. _/-\o_ aaaand respawn. :P

@user549890 Herkenbaar, druk bezig om wapens te verzamelen om wat PVP op te zoeken, voldoende gevonden "durf" ik vevolgens niet meer omdat ik dan alles weer kwijt zou zijn. 8)7

Nu dus snel even wat basics bij elkaar sprokkelen en zorgen dat ik volgegeten ben en dan maar meteen richting alle schoten aan die ik hoor. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 09-03-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Dat is inderdaad iets wat ik momenteel nog niet doe. De PUBG speelstijl zit er nog te veel in en dat is knallen bij de minste beweging. (Sorry ik kan ook friendly zijn maar andersom al veel nare ervaringen.)

Dus eerst zorgen dat ik genoeg eten heb is de boodschap! Bedankt ik zal jouw speelstijl eens proberen! Helaas is dat buiten het jagen op wilde dieren bij Dayz de dag van vandaag niet zo evident. Vroeger had je in elke supermarkt/gebouw dat je tegenkwam talloze blikken voer, en ging imho het honger niveau niet zo snel naar beneden. Misschien heb ik pech en is alles al geloot, want het zijn grotendeels persistence servers....

En men spreekt ook over het eten van fruit, maar wat vind je die appels nou? Ik verspil talloze tijd door het kijken naar appel-achtige bomen maar ik zie nergens appels hangen die ik kan oppikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

user549890 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Dat is inderdaad iets wat ik momenteel nog niet doe. De PUBG speelstijl zit er nog te veel in en dat is knallen bij de minste beweging. (Sorry ik kan ook friendly zijn maar andersom al veel nare ervaringen.)

Dus eerst zorgen dat ik genoeg eten heb is de boodschap! Bedankt ik zal jouw speelstijl eens proberen! Helaas is dat buiten het jagen op wilde dieren bij Dayz de dag van vandaag niet zo evident. Vroeger had je in elke supermarkt/gebouw dat je tegenkwam talloze blikken voer, en ging imho het honger niveau niet zo snel naar beneden. Misschien heb ik pech en is alles al geloot, want het zijn grotendeels persistence servers....

En men spreekt ook over het eten van fruit, maar wat vind je die appels nou? Ik verspil talloze tijd door het kijken naar appel-achtige bomen maar ik zie nergens appels hangen die ik kan oppikken....
In het begin gewoon kippen slachten, in ieder dorpje vind je er wel 2 en de herrie die ze maken maakt ze makkelijk te lokaliseren. Zet geen zoden aan de dijk maar de eerste honger is weg en dan heb je tijd zat om te zoeken naar wapens. Appels zie je idd niet veel en in Livonia gewoon helemaal niet zelfs. Ik kijk onderweg nog wel eens onder wat fruitbomen maar da's meer als extra snack, kan je niet op rekenen.

En als je geen mosin hebt of iets dergelijks kan je een flink hert beter overslaan dan ben je de halve provincie achter dat beest aan aan het rennen. :P Koeien, schapen, geiten en varkens zijn redelijk eenvoudig. En infected zijn een goede voedselbron 1 op de 10 (ongeveer) Heeft wel een blikje met iets te knagen.

En als de honger eenmaal daalt gaat het snel maar als je maag echt vol zit (dooreten tot je dat maag icoontje ziet, geldt ook voor drinken) kan je makkelijk een dag zonder eten doorbrengen.

En als je dan een beetje casual loot vind je genoeg eten om op peil te houden.

Als je in Livonia echt naar het zuiden gaat zorgen dan dat je echt goed bevoorraad en gevoed bent, want daar kan je volgende maaltijd best een poosje duren. En als je achter beren/wolven aan moet voor je kostje, kon je zelf wel eens het kostje worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Ik heb gisteren gans de avond geprobeerd jouw speelstijl te volgen maar ik sterf telkens na 30 min van de honger want ik vind bijna nergens eten of een huntingknife. Bijna alles is al geloot.

Uit frustratie de Arma 2 Dayz mod terug geinstalleerd en wat is het heerlijk en simpel. In no time overal kannen voer en wapens. Ok het is wat outdated zeker als je meerdere uren in Dayz SA hebt gestoken maar het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Enkele screenshots voor de nostalgie op te wekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyPonzfjIC04xIjipAOp9kcOsiQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Vc3MwHVFMhKhhAfzUJBFnhek.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M85NZSbqPJM6X1PiyFaiGLbxN4I=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ANDMmAgdbN41QUlAObYTYoWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFpnaQR9d1vDrKzCnpoumAmmaq8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/d9rGPbFHL9MTNUKqwXJo8B9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL9N8WdUnKjxZw8eGaTU_XigW4A=/800x/filters:strip_icc()/f/image/qp9CKQFgeYfERG07iWxMPBDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaGPe8XqlRMBANAmAnCxV7UHVLs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/M7x1noEep7HVfmmFSQnceGYs.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wil ik de SA weer spelen maar wanneer spawnt al die loot? Ik dacht bij een server herstart maar ik zie niet bijzonder veel loot en alle deuren van de gebouwen staan nog open dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

user549890 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:36:
Ik heb gisteren gans de avond geprobeerd jouw speelstijl te volgen maar ik sterf telkens na 30 min van de honger want ik vind bijna nergens eten of een huntingknife. Bijna alles is al geloot.

Uit frustratie de Arma 2 Dayz mod terug geinstalleerd en wat is het heerlijk en simpel. In no time overal kannen voer en wapens. Ok het is wat outdated zeker als je meerdere uren in Dayz SA hebt gestoken maar het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Enkele screenshots voor de nostalgie op te wekken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toch wil ik de SA weer spelen maar wanneer spawnt al die loot? Ik dacht bij een server herstart maar ik zie niet bijzonder veel loot en alle deuren van de gebouwen staan nog open dus...
Bijzonder ik zit gewoon op de official servers en heb binnen een half uur een hele bestekla aan messen en een kudde kippen tot mijn beschikking. Dus geen idee waar het aan ligt eigenlijk. :)

Net ook even een community server bekeken en de "high loot" was niet overdreven overal LAR's, ak's, m4 etc etc, ieder huis heeft ammo en voer.

Vond er werkelijk geen zak aan, dan is het gewoon een 13 in een dozijn rennen en schieten spel...

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 10-03-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Flagg schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:58:
[...]

Bijzonder ik zit gewoon op de official servers en heb binnen een half uur een hele bestekla aan messen en een kudde kippen tot mijn beschikking. Dus geen idee waar het aan ligt eigenlijk. :)

Net ook even een community server bekeken en de "high loot" was niet overdreven overal LAR's, ak's, m4 etc etc, ieder huis heeft ammo en voer.

Vond er werkelijk geen zak aan, dan is het gewoon een 13 in een dozijn rennen en schieten spel...
Ja ik snap het eigenlijk ook niet. Ik zit op de NL Multiplay servers. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

user549890 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Ja ik snap het eigenlijk ook niet. Ik zit op de NL Multiplay servers. Jij?
Op de PS4, geen idee ik kies gewoon een van de official servers. :)

I stand corrected vanavond 3x doodgegaan van de honger... :+ Nu op de gewone DayZ map.

Had niet gehoeven maar ik probeerde langs de kust te lopen en dan vind je idd niks, behalve 12 jarige fortniters die alles wat beweegt neerhakken. :')

Ergo zo snel mogelijke inland gaan en je hebt genoeg te looten want die fortniters komen daar tocht niet. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Flagg op 10-03-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user549890
Flagg schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Op de PS4, geen idee ik kies gewoon een van de official servers. :)
Ik speel nochtans ook altijd via de pc op officiele servers maar daarnet had ik eindelijk geluk! Gespawnd in Elektro, en ipv zoals een dolle op geweerschoten af te gaan heb ik me bezig gehouden met eten zoeken enzo. Ik wist niet dat zombies soms ook blikken voer hadden, ook in de bootjes aan de kust veel blikken gevonden. Ook blijkt dat de kleding die je vindt soms ook eten bevat! Een lege fles water vind ik nog steeds nergens. Dus het is goed plannen naar waar ik wil en als er kraanwater beschikbaar is. iZurvive app komt goed aan te pas!

Uiteindelijk mijn eerst kip geroosterd in het holst van de nacht met freaky geluiden op de achtergrond... Ik hoorde continue een beer lawaai maken precies en dat geluid zat redelijk dicht. Ook wat gunshots gehoord in die buurt en een flits in de donker? Bewust niet in die richting gelopen.. Maar is het nu ambient sound of werkelijk van een dier. Gelukkig niks tegengekomen en mijn doel was Staroye, blijkbaar is er daar nu een militair kamp. Enkele leuke kledij, munitie en wapens gevonden. Zeer rustige omgeving. Alhoewel ik van de stress gewoon heen en weer sprint ipv te sluipen wat me een makkelijk doelwit maakt.

Ik begin het eindelijk onder de knie te krijgen :) Zoveel is er veranderd met de updates met de jaren heen. Is wennen!

Bedankt voor de tips Flagg!

Enkele beeldjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zmEccftQ2MHE49hGdozkb47MwY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/qHGeaytpEoZwPYLxgJubtat2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRd9txTBZOOHfWP5qYZsyJxCI4c=/800x/filters:strip_icc()/f/image/hlAzoJ28BbqDWlMzL0xjXIRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJESLhXXF1aasQh4puXcF3JxiiM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/1ljWCaOQ7Xr1bVRYcAaPYw6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-fAuCnxSUmU46-j5h68riYAf6k=/800x/filters:strip_icc()/f/image/2qgvCAKxgWpdh0eh2umvqO2d.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was het nog gewoon om te spelen in deze versie van jaren geleden, was relatief simpel vergeleken met nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnsLZaUtcC-tOxyWc9OXzyh1e3Y=/800x/filters:strip_icc()/f/image/25Ff086Wa4xWKXut6IOjg7MV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
user549890 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:56:
Het fruit hangt niet meer aan de bomen maar ligt op de grond, en wel in de vorm van appels, peren en pruimen. De pruimen zie je slecht maar de appels en peren zijn goed te spotten. Pas op, alleen pristine fruit is eetbaar, van de rotte exemplaren word je misschien ziek, dus laten liggen. Hieronder een filmpje hoe de fruitbomen eruit zien.

Nog een tip! Ik speelde vaak op Frankie HQ servers. Daar hebben ze missies en traders wat eigenlijk niets anders inhoudt dan dat je op een bepaalde plek een kist met goodies vindt die wordt bewaakt door 20 zombies. Alle zombies 1 voor 1 met een mes neerhalen en dan de goodies pakken> er gaat dan wel een oorverdovend (letterlijk) luchtalarm af wat wellicht nog een paar zombies uit de omgeving trekt en dan is de buit van jou.......als er geen andere speler in de bosjes ligt te wachten tot jij al het werk hebt gedaan. :X Ik vind die missies wel leuk om te doen omdat het je een doel geeft. Ik denk dat er op termijn ook nieuwe missies bijkomen zodat het aanbod wat gevarieerder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Thanks voor de tips, ik leer al doende :)

Effe offtopic maar redelijk lol:

[YouTube: DayZ Dancing on the roof]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
-Moondust- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Het fruit hangt niet meer aan de bomen maar ligt op de grond, en wel in de vorm van appels, peren en pruimen. De pruimen zie je slecht maar de appels en peren zijn goed te spotten. Pas op, alleen pristine fruit is eetbaar, van de rotte exemplaren word je misschien ziek, dus laten liggen. Hieronder een filmpje hoe de fruitbomen eruit zien.

[YouTube: 📚DayZ School | Foraging P.1: Identifying Fruit-bearing Trees (Apple, Pear, Plum) PC/Xbox/PS4]

Nog een tip! Ik speelde vaak op Frankie HQ servers. Daar hebben ze missies en traders wat eigenlijk niets anders inhoudt dan dat je op een bepaalde plek een kist met goodies vindt die wordt bewaakt door 20 zombies. Alle zombies 1 voor 1 met een mes neerhalen en dan de goodies pakken> er gaat dan wel een oorverdovend (letterlijk) luchtalarm af wat wellicht nog een paar zombies uit de omgeving trekt en dan is de buit van jou.......als er geen andere speler in de bosjes ligt te wachten tot jij al het werk hebt gedaan. :X Ik vind die missies wel leuk om te doen omdat het je een doel geeft. Ik denk dat er op termijn ook nieuwe missies bijkomen zodat het aanbod wat gevarieerder wordt.
Mjah jammer dat die server al wat dagen plat is :(

-edit-

https://www.battlemetrics.com/servers/dayz/4370740

6 dagen al plat :(

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 11-03-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:41:
[...]

[YouTube: 📚DayZ School | Foraging P.1: Identifying Fruit-bearing Trees (Apple, Pear, Plum) PC/Xbox/PS4]

Ik vond het wel een verbetering dat fruit nu op de grond ligt. Nu kan je meteen zien of er fruit ligt en hoef je niet 100 keer 'search for apples' op een boom te doen en hopen dat gemiddeld eens in de 20 keer je een appel krijgt. Wel was het nice dat er een glitch was waarmee je niet elke keer de animatie hoefde af te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Heb jij al eens fruit in Livonia zien liggen? Ik echt nog nooit volgens mij is het fruit door gewoon helemaal niet aanwezig.

Ik had nu het doel gesteld om niet te hoarden, dus 2 wapens + pistool max, niet alle ammo voor said wapens blijven stocken maar 50-75 patronen van elk max. En zorgen dat ik geen backpack nodig heb maar alles in mijn kleren kan bewaren.

Ging prima, tot ik een helicrash tegenkwam... Toen eventjes een backpack geleend van een infected om later alles op een veilig plekje uit te zoeken.

Nu een vaiga zonder clips, een ka-m met 5 clips, een sg5 met 6 clips een kas47 oid met 6 clips en nog een doos of 10 aan ammo en en shitload aan shotgun shells en en ghilly suit. En de gebruikelijke junk zoals hatchet, bandages etc etc.

Missie... Mislukt. |:( :P

Nou was het de bedoeling om op zoek te gaan naar een 20 round vaiga drum, maar heb alle grote militaire basissen gehad maar niet eens een 5 round clip. Wil de KAM als ranged weapon gebruiken en de vaiga als backup en de rest wegmikken. Maar krijg alleen maar meer clips en ammo maar niet voor die ffing vaiga!!! :P

Mijn vorige survivor had 10 verschillende vaiga clips waaronder de drum maar geen vaiga te bekennen, ze doen het expres volgens mij. :)

En die vaiga is zo briljant als je wordt belaagd door een shitload aan infected. O+ Ook al eens 3 players in 5 seconden omgelegd die me tegelijk (dumbasses) belaagden in een L-shaped barrack. Had de eerste deur dichtgedaan met een lockpick en me in de derde ruimte (deur gewoon open) verschanst, beginnen ze met zijn drieën door die dichte deur te schieten. Vaiga op full auto, and that's all she wrote. Heb je wel even een Rambo momentje als de rook optrekt. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo alle meuk weggemikt. Heb nu de kam, kas, sg5 en fx45 nog. Backpack is weg en ghilly aan.

En terug naar de kust gegaan, lig nu ergens op een berg te wachten tot er volk langs komt.

En ben freshie beschermengel geworden. :+

Als ik zie dat er een freshie wordt aangevallen door een infected of zo'n kansloze medefreshie die meteen begint te hakken. Dan help ik een handje.

Maar wel volledig concealed als dat lukt. De sg5 heeft een silencer dus tot nu werkt dat prima. Is wel lollig, werd er eentje aangevallen door een freshie die al een bijl had gevonden, ik zag het gebeuren hij probeerde heel sneaky om een gebouw heen van achter aan te vallen. En op het moment dat ie wil gaan hakken knal ik hem omver. >:) _O-

De andere had zich inmiddels omgedraaid en die bleef ook echt even staan en om zich heen kijken. :P hij zwaaide nog wel even (verkeerde kant op maar okay :) )

En ik ben vanuit het bos een stukje met hem opgelopen maar moest helaas uitloggen. Ik ga de sg5 en ammo er allemaal zo doorheen jagen en dan geef ik hem (met clips zonder ammo) wel aan een freshie. De kam, kas en silenced fx45 is voldoende om lol te hebben als guardian angel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user549890
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5h0tWzpX_1ggGAK8pS_CRrJojB4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/M4FxbzVImUVF0LOJp6Ma2itp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Niks zo lekker als poepen in het open veld. :P

Nevermind dacht dat je gehurkt zat. :P

Als dat uiterst noord is op de DayZ map hoop ik dat ik je een uur geleden niet doodgeschoten heb overigens. :P Of wel had je maar wat terug moet zeggen. :+ (Oh wacht niet PS4)

Zo bijzonder zat iemand binnen in een huisje, ik vraag of tie friendly is, rent ie naar buiten en begint meteen te aimen. Ja daahaag mafkees. >:) De Vaiga had het laatste woord hij heeft niet eens een schot af kunnen vuren.

Ben je helemaal naar het noorden gelopen redelijk wat gear verzameld en dan op zo'n manier zelfmoord plegen. Of dacht ie werkelijk dat ik ongewapend en onvoorbereid hem zou aanspreken? 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Flagg op 15-03-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user549890
Neen dat was ik niet. Het was trouwens een oude screenshot van een paar jaar geleden die ik nog gevonden had. Ik zat toen heel ver in het oosten van de map.

Daarnet sloeg 't zweet echt op mijn voorhoofd. Geen idee dat een verdomd spel men emoties zodanig in de war kon brengen...

Was in Gorka, aan het looten zoals gewoonlijk. Eenmaal in het ziekenhuis hoorde ik voetstappen buiten, zag iemand door het venster voorbij kruipen met z'n wapen in de aanslag. Ik loop erachter en een seconde twijfelde ik om iets te zeggen in de mic maar hij richte z'n wapen op mij. Gelukkig was ik sneller en heb hem met m'n pistool wat kogels gegeven. Natuurlijk gans de buurt in rep en roer allerlei zombies komen af, die gast loopt naar het ziekenhuis en ik loop er ook achter. Eenmaal binnen was ik hem kwijt maar ik ging vlug een kamer binnen en sloot de deur gezien er tientallen zombies mee naar binnen gingen.

Ik herlaad vlug m'n pistool en hoor dichtbij die gast verband aandoen. Ik haal men shotgun uit, sprint naar zijn kamer, open de deur en knal hem neer. Hij loopt terug weg via de deur, ik wou er achter maar de toegang was geblokkeerd door allerlei zombies, ik zat vast in een hoek en door alle zombies kon ik m'n wapen niet eens richten. In sneltempo ging m'n bloed omlaag dus in een wanhoopspoging men SG/MP5 uitgehaald met slechts 30 kogels, ik knal alle zombies in het hoofd door toch wat heen en weer te springen op 2m² zodat ik op z'n minst kon richten. Ik sloot de deur en had gelukkig wat eerder 6 stukken vlees van geit en lam en 2 stukken vet geroosterd. Allemaal vlug opgegeten en ik kreeg langzaam terug bloed binnen. Ook al was alles nog steeds grijs ik kon terug sprinten. Toen ik de deur eenmaal opende lag meneer dood op de grond... Hij had werkelijk niks nuttigs bij.. Jammer.

Ik dacht fuck it ik ga niet naar NW Airport want ik had al heel wat nuttige loot dus loop ik maar gewoon naar het noorden om wat te jagen. Ben nog geen 5 minuten op weg, hoor ik plots gehuil in de verte... Maar dat geluid klopt niet want plots beginnen er 5 wolven mij aan te vallen. Ik schiet bijna al mijn shotgun, pistool ammo erin en ik miste er heel wat uit paniek. Ik voelde de zweetdruppels van m'n hoofd glijden want al die uren zoekwerk naar loot kwam nu op z'n einde besefte ik. En toen de laatste wolf net dood ging... viel ik ook neer...

Nu maar hopen dat het met deze corona tijden in X aantal tijd niet werkelijkheid wordt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 09:46
Ik heb deze game al een tijdje terug afgezworen, maar vind het wel leuk om jullie avonturen te lezen! Heb er zelf ook genoeg meegemaakt in zowel de mod als de standalone, maar kan het nu niet meer opbrengen om het te spelen en mij te frusteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Ik kan jullie aanraden in deze saaie corona tijden om eens Dayz te spelen in hardcore op first person. Werkelijk andere ervaring, veel intenser, tactischer dan simpelweg 3th person spotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zag gisteren hoe iemand een freshspawn met de lockpick had opgesloten in een garagebox, waarop ik de dader door zijn hoofd schoot. De dader had heel wat mooie loot verzameld waar maar een gedeelte van in mijn zakken paste. Toen de opgesloten newb uit de garagebox kwam liet ik hem het lijk zien. Hij doorzoekt zijn spullen en ik loop weg..en 5 seconden later word ik in mijn rug geschoten !
De dader loopt nog ergens rond het signalement is man met een hoodie aan en een spijkerbroek.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Ow yeah 8) 2 gunfights met full geared spelers in HC mode, gelukkig is m'n aim goed! En nu, met al die gear durf ik niet meer te spelen want: a: ik heb alreeds alles en b: ik wil het niet kwijtspelen ;(

Een base maken heb ik nog niet gedaan maar het lijkt me niet aantrekkelijk want men kan blijkbaar die base kapotmaken als je er niet bent...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ8hKplWqv6ZftUHOK5d9TqlBZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJ8slGFdbFv6WI9Xb6qRpnzA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMMyez94y17kb-oFvGrCL-3mJvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/croxVul7b9aSSLKoIdojCvLE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door user549890 op 31-03-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Je gaat toch dood vroeg of laat, don't bother fighting it. Wat wel helpt om de pijn te verzachten is wat kleine stashes aanleggen verspreid over de map. Barrels met loot zijn relatief goed te verstoppen. Je kan ook die kunststof rugzakken met loot begraven. Ik las ergens dat je daarvoor het beste een boom kan omhakken en daaronder de stash maakt. De boom groeit terug en dan is je stash mooi beschermd. Ik weet ff niet hoelang de persistence van barrels en stashes zijn. tenminste een dag of 30-40 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Vind de game erg verbeterd sinds ik 2018 voor het laats speelde en de performance is ook top. De game komt dicht bij een af product wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
wauturr schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:32:
Vind de game erg verbeterd sinds ik 2018 voor het laats speelde en de performance is ook top. De game komt dicht bij een af product wat mij betreft.
Na zo'n 8 jaar alphatesting is het maar meer dan normaal dat het eindelijk goed werkt. Nochtans merk ik soms bugs in het inventory systeem, qua geen items kunnen verslepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

user549890 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:39:
[...]

Na zo'n 8 jaar alphatesting is het maar meer dan normaal dat het eindelijk goed werkt. Nochtans merk ik soms bugs in het inventory systeem, qua geen items kunnen verslepen....
Ik speel het al jaren op de PC en sinds een paar maanden ook op PS4. Ik kan me wel vinden in de opmerking van @wauturr dat de game steeds meer 'af' voelt. Meest hinderlijk zijn inderdaad de inventory bugs (wat met een relog is opgelost) maar voor de rest komt ik eigenlijk weinig gekke dingen meer tegen.

Ik speel DayZ wel voornamelijk voor de PvE survival ervaring, PvP zoals veel YouTubers doen heb ik weinig mee. (misschien dat dit nog scheelt in het aantal bugs dat ik ervaar)

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Retawsuna schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:29:
[...]

Ik speel het al jaren op de PC en sinds een paar maanden ook op PS4. Ik kan me wel vinden in de opmerking van @wauturr dat de game steeds meer 'af' voelt. Meest hinderlijk zijn inderdaad de inventory bugs (wat met een relog is opgelost) maar voor de rest komt ik eigenlijk weinig gekke dingen meer tegen.

Ik speel DayZ wel voornamelijk voor de PvE survival ervaring, PvP zoals veel YouTubers doen heb ik weinig mee. (misschien dat dit nog scheelt in het aantal bugs dat ik ervaar)
Ik vind op zich dat er vrij weinig bugs in het spel zitten. Maar het probleem wat ik heb is dat ALS er dan een bug zich voordoet, dat deze al snel je dood kan betekenen. Ik heb wel eens gehad dat ineens mijn wapen weg was, of iets glitched, zoals een gunshot die persoon A wel hoort en persoon B niet. En als je dan door zo'n glitch of bug dood gaat, dan ben ik weer helemaal klaar het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Luuk1983 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:17:
[...]

Ik vind op zich dat er vrij weinig bugs in het spel zitten. Maar het probleem wat ik heb is dat ALS er dan een bug zich voordoet, dat deze al snel je dood kan betekenen. Ik heb wel eens gehad dat ineens mijn wapen weg was, of iets glitched, zoals een gunshot die persoon A wel hoort en persoon B niet. En als je dan door zo'n glitch of bug dood gaat, dan ben ik weer helemaal klaar het spel.
Klaar voor 5 minuten, klopt. Daarna begin ik weer vrolijk opnieuw :)

Juist die eerste paar uurtjes geven mij voldoening. Dat je dan aan het eind van de avond weer een flesje water hebt, wat gebakken vlees en een BK-43 op de rug is een mooi moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Retawsuna schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:44:
[...]

Juist die eerste paar uurtjes geven mij voldoening. Dat je dan aan het eind van de avond weer een flesje water hebt, wat gebakken vlees en een BK-43 op de rug is een mooi moment.
Dat idd.

Maar dat is ook het moment dat ik een beetje klaar ben met het spel.

De eerste paar uur ben ik druk bezig om gewoon te overleven en te zorgen dat ik mijzelf kan verdedigen.

Maar wanneer ik dat punt bereikt hebt is het spel een beetje meh. Wat moet ik nu gaan doen. Overleven is dan zo eenvoudig dat dat geen uitdaging meer is, met je mosin een koe of hert afschieten stelt dan weinig meer voor en je hebt overal water en anders heb je de chlorine pills toch al lang.

Ik zou graag zien dat een volgende game de map echt groot is met een duidelijke geografisch einddoel.

Dat je een route moet zoeken van oost naar west (of n/z) ofzo. Met de overduidelijke dilemma's korte route maar wel bergen of langere route met meer voedsel/water (en meer beren :p)

En geen zurvival map meer, laat iedere sessie de map maar randomish ingedeeld worden. :)

PVP er wel in laten zitten en ook PVP hotspots stimuleren, zodat je het ook redelijk kan omzeilen als je wil.

Als je dan 2 dagen op pad bent al ga je eerst contact zoeken met iemand ipv dat je meteen begint te knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Flagg schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:57:
[...]

Dat idd.

Maar dat is ook het moment dat ik een beetje klaar ben met het spel.

De eerste paar uur ben ik druk bezig om gewoon te overleven en te zorgen dat ik mijzelf kan verdedigen.

Maar wanneer ik dat punt bereikt hebt is het spel een beetje meh. Wat moet ik nu gaan doen. Overleven is dan zo eenvoudig dat dat geen uitdaging meer is, met je mosin een koe of hert afschieten stelt dan weinig meer voor en je hebt overal water en anders heb je de chlorine pills toch al lang.

Ik zou graag zien dat een volgende game de map echt groot is met een duidelijke geografisch einddoel.

Dat je een route moet zoeken van oost naar west (of n/z) ofzo. Met de overduidelijke dilemma's korte route maar wel bergen of langere route met meer voedsel/water (en meer beren :p)

En geen zurvival map meer, laat iedere sessie de map maar randomish ingedeeld worden. :)

PVP er wel in laten zitten en ook PVP hotspots stimuleren, zodat je het ook redelijk kan omzeilen als je wil.

Als je dan 2 dagen op pad bent al ga je eerst contact zoeken met iemand ipv dat je meteen begint te knallen.
Ik snap wat je bedoeld ja. Het ligt een beetje aan je speelstijl. De volgende stap zou natuurlijk zijn om een basis te gaan aanleggen, of een kampje, voertuigen, wapens etc. Ik heb het eigenlijk nog niet gezien, maar ik zou verwachten dat je een soort gangs zou krijgen die gezamelijk optrekken en de macht op een server zouden grijpen ofzo :P

Ikzelf heb nog wel een keer zin om een dorp 'levend' te maken, dus met farmen groente kweken en opslaan in tonnen, open haard aan in de huisjes zodat er rook uit de schoorsteen komt, lampen aan, kerstverlichting voor een feestje. Dat lijkt mij nog leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Flagg schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:57:

Ik ervaar die verveling ook als ik fully geared ben. Nog wel een tijdje bezig geweest met kamp bouwen en auto's verzamelen maar als je 10 tenten hebt en 5 auto's is de lol daar ook wle vanaf, zeker als je kamp ontdekt wordt door anderen.

Wat ik op de Frankie HQ server erg leuk vond waren de missies. Ze waren nog wel simpel (ga naar aangegeven plek op de map, dood alle zombies en ga er met de buit vandoor) maar ik kan me ook voorstellen dat er hele storylines gemaakt kunnen worden, b.v. dat je iemand moet redden ergens, of juist dat je een vijandelijk NPC-kamp moet oprollen. Volgens mij zijn de mogelijkheden eindeloos. Onderweg kom je natuurlijk allerlei hindernissen tegen of de missie neemt een andere wending.

Maar goed....zoiets heb ik nog niet gezien maar wellicht dat de mod community ooit iets dergelijks gaat maken. Wel heb ik nog hoop dat er een Epoch mod komt voor DayZSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-05 18:07
Speel nu op de Livonia server van KarmaKrew, toch nog een paar leuke encounters gehad met mensen die me niet meteen neer knalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Luuk1983 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:58:
[...]

Ik snap wat je bedoeld ja. Het ligt een beetje aan je speelstijl. De volgende stap zou natuurlijk zijn om een basis te gaan aanleggen, of een kampje, voertuigen, wapens etc. Ik heb het eigenlijk nog niet gezien, maar ik zou verwachten dat je een soort gangs zou krijgen die gezamelijk optrekken en de macht op een server zouden grijpen ofzo :P

Ikzelf heb nog wel een keer zin om een dorp 'levend' te maken, dus met farmen groente kweken en opslaan in tonnen, open haard aan in de huisjes zodat er rook uit de schoorsteen komt, lampen aan, kerstverlichting voor een feestje. Dat lijkt mij nog leuk ;)
Heb het laatste wel eens geprobeerd op Livonia, maar de verveling sloeg toe en de eerste de beste keer dat ik weer inlogde was alles gesloopt en leeg. ;w

2de is dat de map gewoon te klein is, ik heb eigenlijk alles wel gezien dus dat "wat zou er verderop zijn" heb ik ook niet meer.

Doe mij maar een map waar je van noord naar zuid kan in 48 uur, nu ben je in 2 uurtjes (ofzo?) aan de andere kant.

Als je dan halverwege bent ga je geen PVP opzoeken.. :+

Enkel overleven is nu simpelweg te makkelijk, maak de nachten trickier en iets van rusttijden zodat dag en nacht cyclus belangrijker wordt.

Gok je dat je het volgende dorpje nog met licht gaat halen of is het nu je kamp opslaan (eten koken, rusten misschien wat meer kleine wondjes introduceren waar je weinig last van hebt tenzij je ze verwaarloost)

Tegen die tijd is het dayz 5 als er ooit een deel 2 überhaupt gaat komen. :)

[Edit] gisteren weer een keer opnieuw begonnen, en ik heb de izurvive map niet gebruikt. Kan ik iedereen aanraden. :)

Als je (Livonia) richting het zuiden gaat heb je af en toe wel een punt van herkenning zodat je weet waar je ongeveer bent, maar je loopt niet je standaard route af dus je ziet ook nog eens weer wat anders.

Achteraf gezien heeft die izurvive map meer verpest dan opgeleverd qua beleving. Bij een volgende map ga ik die niet meer gebruiken iig.

Je weet niet of er beren of wolven in de buurt zijn dus dus bij iedere hert dat je hoort bulken sta je even stil en luister je toch ff ietsjes beter. :+

Maar inmiddels alweer in het uiterste zuidoosten geweest, daarna doorgestoken naar uiterst zuid-west en nu maar weer naar het noorden toe, tot nu toe nog niemand tegengekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 14-04-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Raar spelletje is het toch waar ik iedere keer tegen beter weten in maar weer aan begin. :+

Maar gisteren wel gelachen ik spawnde zo'n beetje 10 meter van een lijk die toch behoorlijk veel gear had (blaze, double barrel, repeater oa) dus begon goed.

Paar minuten later schuilen voor een hoosbui, inmiddels mijn double barrel ontdaan van het meeste van zijn barrel. Hoorde al een paar flinke schoten komt er een newbie binnen lopen schrikt van mij draait zich om...

en valt op de grond... :D

Dus ik wacht en jawel het werd wakker, maar blijkbaar geen mic want antwoord kreeg ik niet wel heel veel heel rare bewegingen.

Dus ik geef hem mijn machete want was echt een freshie ik dacht: "heeft ie ook wat."

Op dat moment valt ie weer in en dus laat ie de machete weer vallen. Welke ik opraap, hij wordt weer wakker en ik gooi die machete weer neer met de opmerking "you dropped this".

Dit gebeurde nóg 2 keer en iedere keer "you dropped this". En ik kon zijn frustratie gewoon voelen! En uiteraard, die zagen we aankomen hij begint met die machete op me in te hakken.

Helaas was de double barrel met rubber slugs wel dodelijk op dat moment, anders had ik me nog wel een half uurtje met hem kunnen vermaken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-05 13:30
je hebt mooie verhalen Flagg :)
het is voor mij al te lang geleden dat ik heb gespeeld.
Durf er ook niet echt aan te beginnen Solo moet ik zeggen. Ik weet nog dat ik aldoor super erg schrok enzo.
in team vond ik het superleuk.

ps @Flagg waarom viel hij op de grond dan?

[ Voor 9% gewijzigd door beebie121 op 21-04-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

beebie121 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:50:
je hebt mooie verhalen Flagg :)
het is voor mij al te lang geleden dat ik heb gespeeld.
Durf er ook niet echt aan te beginnen Solo moet ik zeggen. Ik weet nog dat ik aldoor super erg schrok enzo.
in team vond ik het superleuk.

ps @Flagg waarom viel hij op de grond dan?
Hij was waarschijnlijk het slachtoffer van de schoten die ik eerder hoorde, en had ernstig bloedverlies, als je hoeveelheid bloed rood knippert ga je iedere 20 seconden ofzo van je stokje. :)

Ik had de eerste keer ook even een WTF, je valt ook echt neer met een hoog slapstick gehalte. :+

Heb echt hardop zitten lachen komt binnenlopen draait zich direct om zet 2 passen en *flop* op de grond. _/-\o_ en ik schiet dus nooit iemand zomaar neer. Wat mij vaak mijn leven kost maar okay jammer dan maar dan mis je wel dit soort momenten.

Had er gisteren ook nog eentje, komt me tegemoet lopen, ik heel droogjes groeten met "evening". :P Krijg geen reactie en we lopen allebei door, kijk ik achter me richt ie zijn shotgun op me. Terwijl ik me omdraai en mijn Blaze tevoorschijn haal (en denk dit ga ik niet overleven) krijg ik ruimschoots de tijd om nog 2 schoten te lossen, en dus hij dood. En ik ben de beroerdste pvp'er ter wereld dus was utterly flabbergasted.

Loot ik zijn lichaam, heeft ie geen shotgun shells!! Waarom richt je dan ding dan achter mijn rug op me mafkees!!! :D

Net als de freshies die met een stok op je af komen rennen, ik roep meestal nog 1 of 2 x "are you sure you wanna do this" of iets in die richting. En soms stoppen ze dan, wat ook wel zo handig als je in de loop van een shotgun kijkt overigens. 8)7

En dan moeten ze niet doorgaan en de "pech" hebben dat ik rubber slugs heb en ductape/rope/handcuffs want dan worden ze wakker in hun ondergoed met hun polsen vastgebonden en ik ben pleite. :)

Maar je moet wel deftig veel uren maken wil je dat soort dingen tegenkomen hoor, daar gaan heel wat uren aan vooraf van frustratie met fully geared sukkels die de kust afstropen voor freshies. :')

Ik loop overigens altijd alleen, vind het niks met andere meelopen, ik bedenk ter plekke welke kant ik op ga en dat kan iedere minuut veranderen en geen zin om dan te moeten overleggen oid. Ben wel heel voorzichtig loop vrijwel nooit op de weg maar door het bos en zoek nooit echt de confrontatie op (iets met PVP skills :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 21-04-2020 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb afgelopen weekend weer wat gespeeld en heb ontdekt dat een goede PVE server eigenlijk veel leuker is omdat je in principe niet bang hoeft te zijn voor andere spelers aangezien PVP verboden is. Ook raiden van andere bases is verboden, je mag in die zin andere spelers niet griefen. Het gevolg is dus altijd wel een leuke vorm van interactie met andere spelers. Ik speelde op de Omnicidal PVE Europa server en daar zijn echt heel veel zombies en het is vechten tegen ziekte, honger en dorst enzo. Leuk om samen met andere spelers zombies neer te knallen en elkaar te redden. Dat is echt een hele andere sfeer dan wat ik gewend ben van de doorsnee PVP servers. Dus voor mij voorlopig alleen PVE. En genoeg wapens te vinden, dus je hoeft niet urenlang te zoeken. Wel relatief weinig ammo maar dat kan ook komen omdat ik het telkens allemaal gebruik voor zombies. Zodra de zombies je in de gaten hebben is het hek van de dam en komen ze met horden op je af. Op de Omnicidal server zouden ook misses moeten zijn maar daar heb ik me nog niet mee bemoeid. Volgende keer maar es oppakken. Ook leuk om met mede-tweakers PVE te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 21-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:29:
Ik heb afgelopen weekend weer wat gespeeld en heb ontdekt dat een goede PVE server eigenlijk veel leuker is omdat je in principe niet bang hoeft te zijn voor andere spelers aangezien PVP verboden is. Ook raiden van andere bases is verboden, je mag in die zin andere spelers niet griefen. Het gevolg is dus altijd wel een leuke vorm van interactie met andere spelers. Ik speelde op de Omnicidal PVE Europa server en daar zijn echt heel veel zombies en het is vechten tegen ziekte, honger en dorst enzo. Leuk om samen met andere spelers zombies neer te knallen en elkaar te redden. Dat is echt een hele andere sfeer dan wat ik gewend ben van de doorsnee PVP servers. Dus voor mij voorlopig alleen PVE. En genoeg wapens te vinden, dus je hoeft niet urenlang te zoeken. Wel relatief weinig ammo maar dat kan ook komen omdat ik het telkens allemaal gebruik voor zombies. Zodra de zombies je in de gaten hebben is het hek van de dam en komen ze met horden op je af. Op de Omnicidal server zouden ook misses moeten zijn maar daar heb ik me nog niet mee bemoeid. Volgende keer maar es oppakken. Ook leuk om met mede-tweakers PVE te spelen.
Haalt dat niet de spanning er helemaal uit? Zag een paar keer een pve no PVP server voorbijkomen in de lijst naar ik twijfelde nogal.

Het survival gedeelte buiten PVP is na een uurtje wel verdwenen. Als ik eenmaal een rifle en een mes heb is overleven geen kunst meer. De eerste de beste koe doodschieten en je hebt voer voor een week, en water is ook niet zo'n punt. Zeker niet als je chloor tabletten hebt.

Maar voor PVP heb je meer en betere wapens nodig, je hebt dan geen ruimte meer voor oneindig voedsel meesleuren en dus moet je keuzes gaan maken. Ik heb op dit moment geen spatje voer bij me geloof ik, wel een blaze, sawed of, repeater, skg, pickaxe en shovel. Just to be sure.. :P

Infected zijn nog wel eens lastig maar die schiet ik dan ook vrijwel nooit dood, dat doe ik met een mêlee wapen (pick axe is 1x meppen O+ ) 1 voor 1. Punt 1 zonde van de ammo, en 2 ze komen allemaal kijken wat er te doen valt. :P

Heb wel eens op een server gelopen waar 2 man online was (oftewel je bent in je uppie) tja dan kan je dus 3x de map rondlopen maar doodgaan doe je niet meer. Toen ben ik maar in de rondte gaan schieten in een stad, 35 zombies achter me aan om een soort optocht te creëeren en vervolgens vastlopen op een hekje en dood gaan omdat de optocht te dichtbij komt. :P

Was net carnaval in Eindhoven. 1 sukkel voorop en een zooitje hersenloze zombies erachteraan die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en waar ze naartoe gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oh en speltip #1

Niet je geboortejaar kiezen als pincodes voor je sloten op je basis.

Kwam net weer terug bij een basis waar ik al eerder was geweest maar nu met meerdere hangsloten, dacht laat ik eens bij 1950 beginnen... En jawel bij 1991 *klik*

*lichte euforie* :*)

Heb weer een vaiga iig en lekker gegeten. Beetje ammo een if andere kas wapen nooit gezien nog volgens mij, helaas geen mags maar misschien vinden we die nog.

Ook wat achtergelaten naar goede gewoonte (double barrel) en de pincodes veranderd de eerste naar 1992 (mindfuck) en de andere 2 een kleine verbastering van mijn eigen geboortejaar. :P

Maar voor de rest niks gesloopt, gewoon een beetje narren. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb tot op heden alleen de PVE van Omnicidal geprobeerd en wat opviel is dat:
- er heeeel veel zombies waren, ook in de bossen;
- je snel ziek wordt als je stats niet optimaal zijn.
Ik had qua ziekte niet snel door wat er aan de hand was en hoe ik dat kon verhelpen maar als ik daar langer speel en de pve-info wat beter lees dan zal dat ook wel goed te reguleren zijn. Maar net zoals jij ben ik niet bang voor zombies en pak ik ze vaak 1 voor 1 met een mes of ander steekwapen. In de Omnicidal PVE vond ik dat door de grote hoeveelheid zombies een stuk lastiger. Sowieso kan je na een shot wel inpakken en komen er direct een stuk of 30 aanrennen. En 1 voor 1 neersteken is een hele kunst. Er zitten ook hele sterke zombies bij die een aantal headshots kunnen hebben. Kortom, ik had mijn handen eraan vol en moest menig maal ergens naar binnen vluchten of op klimmen. Mijn ammo was er telkens heel snel doorheen. En tot 2 keer toe kwamen anderen spelers op het gungeluid af om te helpen. Misschien is het na ene tijdje niet leuk meer maar ik vond dat co-operatieve element voor de verandering weer leuk. Zoals gezegd heb ik de missies niet bekeken maar dat tesamen met het ongestoord een kamp kunnen bouwen en niet bang te hoeven zijn dat deze leeggeroofd wordt spreekt me nu wel aan. Ja, het haalt de spanning om gepakt te worden door een andere speler deels weg omdat je verwacht dat een ander niet gaat schieten en tot op heden klopt dat in mijn ervaring ook wel. Maar het is maar de vraag of elke speler de regels volgt. Daarom voel ik toch altijd nog wat spanning als ik een andere speler tegenkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:09:
Ik heb tot op heden alleen de PVE van Omnicidal geprobeerd en wat opviel is dat:
- er heeeel veel zombies waren, ook in de bossen;
- je snel ziek wordt als je stats niet optimaal zijn.
Ik had qua ziekte niet snel door wat er aan de hand was en hoe ik dat kon verhelpen maar als ik daar langer speel en de pve-info wat beter lees dan zal dat ook wel goed te reguleren zijn. Maar net zoals jij ben ik niet bang voor zombies en pak ik ze vaak 1 voor 1 met een mes of ander steekwapen. In de Omnicidal PVE vond ik dat door de grote hoeveelheid zombies een stuk lastiger. Sowieso kan je na een shot wel inpakken en komen er direct een stuk of 30 aanrennen. En 1 voor 1 neersteken is een hele kunst. Er zitten ook hele sterke zombies bij die een aantal headshots kunnen hebben. Kortom, ik had mijn handen eraan vol en moest menig maal ergens naar binnen vluchten of op klimmen. Mijn ammo was er telkens heel snel doorheen. En tot 2 keer toe kwamen anderen spelers op het gungeluid af om te helpen. Misschien is het na ene tijdje niet leuk meer maar ik vond dat co-operatieve element voor de verandering weer leuk. Zoals gezegd heb ik de missies niet bekeken maar dat tesamen met het ongestoord een kamp kunnen bouwen en niet bang te hoeven zijn dat deze leeggeroofd wordt spreekt me nu wel aan. Ja, het haalt de spanning om gepakt te worden door een andere speler deels weg omdat je verwacht dat een ander niet gaat schieten en tot op heden klopt dat in mijn ervaring ook wel. Maar het is maar de vraag of elke speler de regels volgt. Daarom voel ik toch altijd nog wat spanning als ik een andere speler tegenkom.
Klinkt wel leuk ga er ook maar eens eentje opzoeken dan. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Heb 4 dayz rondgelopen op zoek naar helicopter crash sites en welgeteld eentje gevonden, en die was al geplunderd. Dus was weer helemaal naar balota airfield teruggegaan en verveelde me te pletter.

Was inmiddels midden in de nacht maar nvg's dus weinig aan de hand. Komt er een fresh spawn langsgelopen die mij dus totaal niet ziet op 5 meter afstand.

Ik spreek hem aan en vraag of tie wat nodig heeft, begint ie te lachen en antwoord "ja zo'n beetje alles"

Hij had alleen zo'n bk14 single shot rifle. Dus ik gooi mijn mega backpack op de grond samen met de blaze, vaiga, sgk en kas. Bult ammo en clips ernaast en de helmet met nvg's als laatste.

Hij ging helemaal uit zijn dak. :D Ik "is dat "alles" genoeg"? Nou ja ik schijn een God te zijn dus. :P dat jullie het ff weten.

En aan het eind zegt ie met een grinnik "what? no m4?" :D _/-\o_

Heb hem veel plezier gewenst en ben er weer ff klaar mee voor een weekje of 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
@Flagg zou je het niet leuker vinden om met een groepje te spelen en dan meer pvp opzoeken zeg maar?
Dat vond ik altijd geweldig. En super spannend!

man man man wat heb ik vaak met trillende handen en hartkloppingen gespeeld. Maar oh zo gaaf als het dan lukt om een groep neer te krijgen.

Moet het wel een pvp server zijn waar iedereen meer pvp speelt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

beebie121 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:56:
@Flagg zou je het niet leuker vinden om met een groepje te spelen en dan meer pvp opzoeken zeg maar?
Dat vond ik altijd geweldig. En super spannend!

man man man wat heb ik vaak met trillende handen en hartkloppingen gespeeld. Maar oh zo gaaf als het dan lukt om een groep neer te krijgen.

Moet het wel een pvp server zijn waar iedereen meer pvp speelt zeg maar.
Neeh ik ben meer een solo speler, en ontzettend slecht in PVP met een controller.

Nu is het juist spannend om te zorgen dat je onzichtbaar bent, in je uppie moet je echt de ander eerst zien anders ben je direct de Sjaak.

Ben alleen vrijwel niemand tegen gekomen alleen diegene waar ik de sloten van zijn basis had veranderd. Hij vroeg zich al af wanneer ik terug zou komen.

Hij lachte zich kapot, heeft een hacksaw moeten zoeken om weer in zijn eigen basis te komen. :+ Maar hij vond het wel stijl dat ik niks gesloopt had, wel wat had meegenomen natuurlijk maar ook wat achtergelaten. :)

En ik vind het wel grappig als ik een groepje tegenkom een beetje afstand te zoeken en dan op 300+m eentje een kogel cadeau te doen (hoeft niet dood) het spektakel even te aanschouwen als iedereen dekking zoekt en rondkijkt waar het vandaan kwam. Als ze geen idee hebben nog een schot te doen en dan weer door lopen. Houdt ze scherp. :P

Ik heb te vaak een inventory glitch dat ik net tijdens een gevecht weer niet kan herladen, had ik gisteren ook, voor de grap ruzie zoeken met een 15tal infected, schiet de eerste 5 dood de andere 10 komen aanrennen en ik kan weer niet herladen terwijl ik wel nog een volle clip heb, moet je eerst je inventory ingaan en je clip combinen en toen deed ie het gelukkig wel.
Vervolgens de andere clip weer voorzien van kogels kan pas als je uit en weer in logt. :/ De andere 10 infected kwamen verdomd dichtbij en wel overleefd (dankzij de vaiga) maar wel alle kleren ruined en bandages op.

Ik kan dagen overleven maar ik ga vrijwel altijd dood door zo'n inventory glitch en daar word ik een beetje moe van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Flagg schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:09:
[...]

[Edit] gisteren weer een keer opnieuw begonnen, en ik heb de izurvive map niet gebruikt. Kan ik iedereen aanraden. :)

Als je (Livonia) richting het zuiden gaat heb je af en toe wel een punt van herkenning zodat je weet waar je ongeveer bent, maar je loopt niet je standaard route af dus je ziet ook nog eens weer wat anders.

Achteraf gezien heeft die izurvive map meer verpest dan opgeleverd qua beleving. Bij een volgende map ga ik die niet meer gebruiken iig.

Je weet niet of er beren of wolven in de buurt zijn dus dus bij iedere hert dat je hoort bulken sta je even stil en luister je toch ff ietsjes beter. :+

Maar inmiddels alweer in het uiterste zuidoosten geweest, daarna doorgestoken naar uiterst zuid-west en nu maar weer naar het noorden toe, tot nu toe nog niemand tegengekomen.
Ik kan dit ook van harte aanbevelen. Ik ben laatst pas begonnen op de Livonia map en heb bewust de map niet in iZurvive gezet, had ik met Chernarus eigenlijk ook nooit moeten doen...
Navigeren met windrichting, de zon, power lines, hiking trails is zoveel leuker dan blind achter iZurvice aan rennen! Daarbij moet je nou echt nog even zoeken naar de loot spots, waterpomp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik gebruikte eerder nooit izurvive. na weken van spelen weet je dan later wel waar je bent.
ik moet die nieuwe map nog steeds proberen. maar kan mezelf er nog niet toe zetten om weer te spelen haha.
Is ook een beetje angst, de schrikmomenten, de trillende handjes en de hartslag op 300 pfffff

en toch en toch het trekt me wel hahahaha

@Flagg ja met conroller is het lastig idd. Maar vind het wel mooi om te zien hoe je dan speelt en ook met andere mensen speelt door ze te triggeren enzo.
ik speelde altijd op pc. Dat maakt het makkelijker om te pvpen.
maar ded glitches, tja dat die er na ruim 6 jaar develop nog in zitten vind ik echt schrijnend. En dat terwijl ze HEEL veel hebben binnen gehaald aan geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Flagg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:37:
Ik heb te vaak een inventory glitch dat ik net tijdens een gevecht weer niet kan herladen, had ik gisteren ook, voor de grap ruzie zoeken met een 15tal infected, schiet de eerste 5 dood de andere 10 komen aanrennen en ik kan weer niet herladen terwijl ik wel nog een volle clip heb, moet je eerst je inventory ingaan en je clip combinen en toen deed ie het gelukkig wel.
Vervolgens de andere clip weer voorzien van kogels kan pas als je uit en weer in logt. :/ De andere 10 infected kwamen verdomd dichtbij en wel overleefd (dankzij de vaiga) maar wel alle kleren ruined en bandages op.

Ik kan dagen overleven maar ik ga vrijwel altijd dood door zo'n inventory glitch en daar word ik een beetje moe van eigenlijk.
Gebruik jij je hotbar wel voor het herladen? Ik zet altijd mijn mes op 1, mijn main gun op 2 en dan op minimaal op 3 en 4 maar soms ook op 5 volle mags zodat ik in een gevecht direct kan herladen door de 3, 4 of 5 ingedrukt te houden met de gun in mijn handen. Daarnaast probeer ik altijd escapes in de gaten te houden om aan zombies te ontsnappen, dus ervoor zorgen dat je weet waar je ergens op kunt staan waar zombies niet bij kunnen.

P.S. PVE server van Omnicidal nog geprobeerd? Megaveel zombies waaronder ook sterkere die je amper dood krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 24-04-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-Moondust- schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:02:
[...]

Gebruik jij je hotbar wel voor het herladen? Ik zet altijd mijn mes op 1, mijn main gun op 2 en dan op minimaal op 3 en 4 maar soms ook op 5 volle mags zodat ik in een gevecht direct kan herladen door de 3, 4 of 5 ingedrukt te houden met de gun in mijn handen. Daarnaast probeer ik altijd escapes in de gaten te houden om aan zombies te ontsnappen, dus ervoor zorgen dat je weet waar je ergens op kunt staan waar zombies niet bij kunnen.

P.S. PVE server van Omnicidal nog geprobeerd? Megaveel zombies waaronder ook sterkere die je amper dood krijgt.
Hotbar? Nope PS4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Man, geen hotbar bij PS4? 8)7 Is er niet iets anders zoals hotkeys? Lijkt me erg onhandig spelen als je voor elk wissewasje naar je inventory moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Eindelijk is update 1.08 op experimental servers

In een notendop...
- Herintroductie van de Sporter gun
- Walls kan je nu niet meer neerhalen met acties maar alleen nog met tools zoals wapens en explosieven
- Toevoeging skiresort in het noordwesten
- Toevoeging partytenten in 4 verschillende kleuren (150 slots)
- Andere kleuren voor medium tent beschikbaar
- Containers (ook tenten) kunnen ook kapot waarna je de contents eruit kan halen
- Trekken van lichamen uit auto's
- Toevoeging van auto's uit Livonia
- Veranderingen m.b.t. fireplaces
- Toevoeging pannen

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 03-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:51
Speel nu zelf ook sinds een aantal dagen op de Endzone servers, leuk spel maar ben toch meer van het looten. In shooters ben ik best aardig maar er zit zoveel spanning in Dayz dat ik gewoon mijn (goede) wapens niet eens mee durf te nemen :') 90% van de tijd zweethanden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Retawsuna schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:44:
[...]

Ik doe ook eigenlijk alleen pve. Maar ik mis een doel in het spel.

Je hebt idd na een paar uur je inventory vol, Blaze en sawed off, genoeg te eten. En als je het trucje een beetje door hebt kost dat ook weinig moeite. En dan?

Betere wapens zijn niet nodig als je geen PVP doet en een huisje/hutje bouwen is de moeite ook niet echt waard want dat wordt in no-time gesloopt. Heb beide maps zo'n beetje volledig 3x rondgelopen en zijn ook weinig verrassingen te vinden verder.

In Dayz 5 hoop ik op een map die (ik noem maar iets) 100 km is van noord naar zuid en dat je naar de andere kant van de map moet zien te komen.

Maar moet zeggen dat ik verdomd veel uur erin heb zitten voor ik op het punt ben gekomen dat er weinig uitdaging meer is. :)

Mocht er nog een nieuwe map komen ga ik iig die izurvive map niet meer gebruiken dat verpest de ervaring het toch wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:37

NoFearCreations

3DPrint the world!

Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Ik doe ook eigenlijk alleen pve. Maar ik mis een doel in het spel.

Je hebt idd na een paar uur je inventory vol, Blaze en sawed off, genoeg te eten. En als je het trucje een beetje door hebt kost dat ook weinig moeite. En dan?

Betere wapens zijn niet nodig als je geen PVP doet en een huisje/hutje bouwen is de moeite ook niet echt waard want dat wordt in no-time gesloopt. Heb beide maps zo'n beetje volledig 3x rondgelopen en zijn ook weinig verrassingen te vinden verder.

In Dayz 5 hoop ik op een map die (ik noem maar iets) 100 km is van noord naar zuid en dat je naar de andere kant van de map moet zien te komen.

Maar moet zeggen dat ik verdomd veel uur erin heb zitten voor ik op het punt ben gekomen dat er weinig uitdaging meer is. :)

Mocht er nog een nieuwe map komen ga ik iig die izurvive map niet meer gebruiken dat verpest de ervaring het toch wel behoorlijk.
Exact de reden dat ik gestopt ben met spelen na 1400 uur. Gearing up is easy in de meeste servers, en wat dan. Basebuilden houd je ook 2/3 dagen bezig, en dan is het alleen nog maar loot hoarden. PvP zonder reden trekt mij ook niet als ik geen gear nodig heb. Mods hebben mij iets langer laten spelen, maar kan nu de zin niet meer vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 53 ... 55 Laatste