[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51
Luuk1983 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 20:52
WeeDzi schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:58:
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.
Apart idd, heb ik niet meegemaakt met enkele uren spelen op de nieuwe 1.0 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methamorphosis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 09:13
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Vreemd, ik heb het ook nog niet meegemaakt op 1.0 :?

Wel is het zo dat zombies niet op alle servers even gevaarlijk/snel/gevaarlijk zijn. iemand hier een verklaring voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51
misschien is er iets met de update verkeerd gegaan, zal em es repairen dan nog een keer kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-Moondust- schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:09:
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Grotman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.
Thnx, ga ik gebruiken. Wel erg matig van Bohemia dat ze een goed werkend scherm om servers te zoeken niet fatsoenlijk voor elkaar hebben na al die tijd.

Weet iemand hoe het zit met die frequente restarts op public servers? Waarom gebeurt dat? Dit vindt niemand leuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Aaaarrrrgghhh, 4 uur geloot en dan doodgaan door een een zombie vanwege extreme desync ofzo. Ik kan de zombie niet meer raken en sla er gewoon doorheen met mijn axe. De zombie blijft staan en slaat in het luchtledige maar raakt mij wel. Compleet weerloos door zo'n klotebug. Ik kon niet bedenken wat te doen. Jullie zien dat ik hier echt heel erg boos om wordt. Daaronder eigenlijk heel teleurgesteld. Dit soort shit haalt voor mij echt compleet de fun uit de game. Als ik doodgeschoten wordt prima, maar zombies zijn onder gewone omstandigheden echt niet moeilijk met een axe en dan door zo'n bug dood is echt heeeel zuur. Heb ff geen zin meer in DayZ voor vandaag. BAH!

edit:

Toch nog ff een half uurtje geloot met nieuw karakter maar bij tijd en wijle slaat de besturing toch op hol. Je krijgt dan een soort constant haperend bewegen zonder dat je beweegt en instant teleportation. Heel desorienterend. Ik kan op dergelijke momenten niet meer adequaat reageren op bedreigingen zoals zombies. Soms kom ik er met een dubbeltap op een pijltjestoets weer uit maar soms ook niet. Heel akelig dat dit nog in dit spel voorkomt. Het kost soms weken om een karakter goed op te bouwen en dan zou je door de brakke code ineens kunnen doogaan door een stomme zombie. :F
Anderen ook last hiervan?

[ Voor 31% gewijzigd door -Moondust- op 04-01-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Weken? meh dat valt wel mee, dagje moet je een heel eind zijn met ak of mosin en smg ofzo. Ik snap wel je punt dat die zombies wel dood moeten kunnen worden gemaakt, maar aan de andere kant doe ik meestal het met melee terwijl ik gewoon al een wapen heb om niet op te vallen. Maar als je dood gaat doordat je dat niet doet, tja...

De reboots weet ik niet, volgens mij niet de bedoeling dus zal wel weer eens wat stukkapot zijn gemaakt. Ik speel dan ook niet meer op die public shit servers. Aardappel met 2 draadjes servers zijn het.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 04-01-2019 20:38 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 12:09
-Moondust- schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:44:
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.
Als je ergens tegen aan loopt in Windmills, laat het mij dan weten.

Discord is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt een het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:24:
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?
Ik heb geen geweldige verbinding (moet een Ziggo lijn delen met veel anderen), maar DayZ is het eerste spel dat echt problemen geeft die het spelplezier in de kern bederven. Ik zou het veel minder erg vinden als het alleen zou haperen (wat je vaak ziet als je lag hebt) maar ik ben echt tientallen seconden achter elkaar de sync kwijt waardoor het onmogelijk wordt te overleven tenzij ik op tijd disconnect. De netcode van DayZ is er wellicht erg gevoelig ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
unfor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:13:
[...]

Helaas 3PP, ik speel alleen de echte mannen modus.
Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.
Hoi, ik ben aan het peilen hoeveel animo er is voor een FPP server. Heb jij dat ook nog? Ik heb nog ruimte voor 1 server op mn dedi. Dus mogelijk richt ik die dan in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Voor mij hoef je het niet te doen, ik ben alweer op andere games gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ervaren jullie problemen met de offroad auto (Lada)? Bij mij slaat de auto geregeld helemaal op hol. Dat houdt in dat hij eerst begint te wiebelen en al snel alle kanten opstuitert. De auto is dan tijdelijk volledig onbestuurbaar. Op een gegeven moment bedaart de auto weer en komt tot rust. Dan kan ik pas weer verder rijden totdat het weer gebeurt. Soms verdwijnt de auto zelfs even in de grond en kijk ik van onderaf tegen de spelwereld aan. Heel bizar! Een vriend met wie ik speel ziet tijdens deze capriolen helemaal niets gebeuren. Geen wiebelen, geen gestuiter. Voor mij zijn de offroad auto's dus moeilijk te besturen. Soms gaat ie elke 100 meter helemaal los en soms kan ik kilometers rijden zonder problemen. Bij iemand hier iets van bekend?

edit:
Het wiebelen lijkt hierop. En het stuiteren lijkt op wat hier gebeurt alleen blijf ik altijd ongedeerd.

edit:
Of zoals hier.

[ Voor 15% gewijzigd door -Moondust- op 31-01-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:45:
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.
Het zijn een heleboel fixes inderdaad, mooi! Wel zag ik dingen staan bij de known issues dat er uit sommige bronnen geen water gedronken kan worden en dat officiële servers bij de private en community server kunnen komen te staan. Dat zijn echt van de fouten waarvan ik denk: hoe moeilijk kan het zijn...

Maar ik hoop zeker dat ze voorlopig door gaan met ontwikkelen. Het blijft in de basis een gaaf spel. Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 13-02-2019 21:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:35:
Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.
True, de netcode is echt heel slecht vergeleken met andere fps/sandbox games. Gebrek aan persistence heb ik iig nog geen last van gehad behalve dat lockers en ammoboxen enzo verdwijnen. Wat zijn in jouw beleving de problemen met persistence momenteel?

[ Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 14-02-2019 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Tip! Ga niet in een auto zitten die geen banden heeft of waarbij de banden half in de grond zitten. Instant death! Krankzinnige bug voor een spel in 1.0. Zelfs de 1.01 patch heeft dit niet opgelost.

Verder vermaak ik me prima ondanks dat ik vaker doodga aan bugs dan door andere spelers. De wereld is ondanks de leegte heel levendig. De natuur bruist. De audio vind ik erg sterk, vooral de gunshots zijn impressive. Je hoort heel goed hoever een shot van je vandaan is en uit welke richting het komt. Ik was laatst aan het looten op de military base onder Vybor toen ik gunshots hoorde afkomstig uit Vybor. In de daarop volgende 5 minuten kwamen de gunshots steeds dichterbij. Ik haastte me om de laatste gebouwen te looten en me zsm uit de voeten te maken. Adrenaline stroomde door mijn aderen. Heel gave spanning levert dat op.

De meeste bugs die ik tegenkom hebben te maken met desync en auto's, often resulting in death. Voor de rest werkt alles vrij probleemloos. Maar goed, sync en auto's zijn wel heel belangrijke elementen in dit spel. Wat ik aan basebuilding heb gedaan is me goed bevallen al is hier ook nog veel te verbeteren.

Tot slot nog een oproep om leuke Community servers hier te delen. Zelf ben ik op zoek naar een Community server met 2x stamina (maar dus niet no stamina), de nodige mods voor makkelijkere basebuilding, GEEN high loot en alleen een trader die verkoopt wat er aan is verkocht en voor prijzen afhankelijk van het aanbod (weinig aanbod hoge prijzen, veel aanbod lage prijzen). Het probleem van veel Community servers is dat deze veel te makkelijk zijn waardoor de lol er snel afgaat. Het moet echt een uitdaging zijn om een stash aan te leggen en een kamp op te bouwen. Dus.... wie heeft community server tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:24:
Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?
Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthias87 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.
Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Dat deuren na een restart allemaal weer gesloten zijn is volgens mij al lang niet meer zo. Ik weet niet precies wat de huidige regels zijn, maar ik zou verwachten dat de deur status persistent zou zijn. Maar ja, dan zouden na een tijdje alle deuren altijd open moeten staan en dat is ook niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
Ik speel naast public ook op Eldorado. Dat is een Duitse community server die extended stamina heeft maar dus geen no stamina. En ook hebben ze wat meer loot dan public servers maar dan vooral kleding. Wapens en kogels zijn net zo lastig te vinden als op public servers. Tot slot hebben ze geen trader wat het heel lastig maakt om tenten en andere rare items te krijgen. Ik vind dat zelf een pluspunt want als het te makkelijk is is er al snel weinig meer aan. De vreugde als ik een rare item vind is geweldig. :*)
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Ik tref ook geregeld open deuren aan van militaire gebouwen, maar meestal staan ze, of allemaal open, of allemaal dicht. Ik ben er vrij zeker van dat er iemand binnen een bepaalde tijd is geweest als ze open staan. Ik heb de indruk dat een herstart geen effect heeft op deuren en loot. Alles is zoals het was voor de herstart. Deuren veranderen wellicht van positie op basis van tijd en/of aanwezigheid van spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
De afgelopen tijd heb ik weer een paar keer DayZ gedaan. Vandaag zijn ik en een maat van mij dood gegaan waarvan hij heel sterk vermoeden dat het weer om cheaters/glitchers gaan. We kunnen niet inzien hoe ze ons zouden hebben kunnen raken. Toen ik dood ging draaide de camera ook vreemd. Ik heb het idee dat ze in de muur/op het dak zaten en naar binnen schoten. Ik zat in een kamer met maar één deur en geen gebouw die op hoogte van het raam naar binnen zou kunnen schieten.

Dood gaan is het spel vind ik prima, maar als je het gevoel hebt dat je er niks aan kan doen (hetzelfde geldt voor de mensen die door zombies geraakt worden die ze niet eens kunnen zien), dan ben ik er weer heel snel klaar mee. Ik heb echt weer even genoeg van Day Z...bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Alhoewel ik jouw ervaring zelf niet heb gehad, vind ik het ook erg jammer dat het nog zo buggy is en ook qua functionaliteit vind ik het nog erg tegenvallen. Op community servers worden mods aangeboden waarvan ik niet snap dat BI daar zelf niet op is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Laatst online: 15-05 21:57
Laatst voor het eerst geïnstalleerd nadat ik tig jaar geleden de early acces had 'gekocht'.

Leuk spel, valt me reuze mee dat de engine zo goed draait/soepel is. Ik ben nog geen game-breakende bug tegengekomen. Overleven is nog nooit zo leuk geweest. Ook eng spel.

Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?

[ Voor 7% gewijzigd door Ekstergroen op 05-04-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ekstergroen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:58:
Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?
Dat is mijn ervaring iig wel. Best jammer, maar de angst om je gear kwijt te raken en weer opnieuw te moeten beginnen zit er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
PC Stable Update 1.02 is uit.

Het ziet ernaar uit dat BI gewoon goed door blijft ontwikkelen al heeft de focus de laatste maanden ongetwijfeld gelegen bij de release van de Xbox versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een paar avonden DayZ gedaan en dit zijn dingen die mij opvielen:
  • Grafisch vind ik het toch echt een sterk spel qua sfeer, dat blijft na honderden uren nog steeds zo!
  • Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan.
  • Hit detection en synchronisatie blijft echt een ding. Ik heb soms echt het idee dat ik door een zombie heen sla en 'm niet raak. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
  • Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
  • Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
  • Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
  • Base building heb ik nog niks mee gedaan, maar vereist nogal veel spullen.
  • Ik vind heel erg weinig tenten, we hebben nu na uren pas de eerste tent gevonden.
  • Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
  • Donker is ook echt donker! Hoewel patch 1.02 dit een klein beetje veranderd heeft zie je gewoon echt niks in het donker. Wel geven lichtbronnen als head torches een mooi effect. (PS. navigeren in het donker gaat niet altijd goed :P)
  • Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
  • Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 17-04-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kan je de deur niet dichtdoen bij alleen de ada of alle autos niet want wat ik heb gezien moet dat zeker kunnen.
Weinig tenten is toch wel logisch als je weet dat basebuilding er in zit?
betere wapens in mil base vinden lijkt me ook de manier van risk vs reward, toch kun je ook bij de checkpoints vaak wel redelijke wapens vinden, mits je geluk hebt.
Ik vind het lastig hoe het donker in de nacht wordt weergegeven, meestal is het te licht maar laatste keer in dayz was niet te doen, je kon niet verder dan 2 meter voor je zien wat er was. Ja het is spannend bij vlagen maar meestal gewoon superkut en overdreven donker. Als je zelf in het donker loopt ook in een onverlicht bos/omgeving, zie je nog genoeg, zij het vaag en in grijstinten. Contouren etc moet je gewoon op langere afstanden kunnen zien en zo kan je tenminste een beetje in een bebouwd gebied lopen, nu was dat niet te doen. Blijkbaar iets verbeterd maar klinkt niet echt veel beter nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:34

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb het spel nu ook al weken niet meer aangeraakt, wacht tot de Epoch mod wordt gereleased.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:50:
Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
Zorg dat je snel een mes vindt (kitchen knife, steak knife of combat knife). Dat is voor zover ik weet de makkelijkste manier om zombies te lijf te gaan en zonder kleerscheuren te doden.
Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
Nice, speel je op public?
Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
Hou je Shift ingedrukt? Dat geeft je meer torque. Heeft mij al diverse malen gered omdat ik toch nog uit een slootje of greppeltje kon komen hierdoor.
Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
Komt dit soms voor of altijd?
Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
Ik heb een M4 voor je als je op public speelt. Overigens schijnt het zo te zijn dat de zwaardere wapens (M4, AK, etc.) niet in het zuiden te vinden zijn maar alleen in de noordelijke miltaire gebieden.
Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
Klopt, ik leef soms vele urenlang op het eten en drinken dat dode zombies bij zich hebben.
Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.
Dat is bij de 1.01 patch ten slechte gewijzigd idd. Ik gooi het kledingstuk (met inhoud) vaak op de grond om te zien wat de status is.

edit:
Een paar uur na deze post ben ik op een wat klunzige manier dood gegaan door zombies. Ik was al een aantal uren op zoekjj naar een shovel om een base te gaan bouwen. Voor de rest had ik alles al, ik kon alleen die verdomde shovel niet vinden. En toen verloor ik 2 x M4 en een UMP45 alle met alles erop en eraan en verder de beste military gear die er is (military vest + utility backpack, alice backpack, BDU pants en vest, military boots en tactical helmet). Helaas......ff een momentje van onoplettendheid en ik was omringd door 4-5 zombies en een leeg wapen. In de heat of the moment niet bij machte om een ander wapen te pakken en voordat ik het wist werd het scherm zwart. Weer opnieuw beginnen dus. Wel zuur deze, dit karakter was al een paar maanden in leven. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door -Moondust- op 17-04-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Afbeeldingslocatie: https://disconnected.me/DayZ/20190424030953_1.jpg
Een nieuwe start op een oud plekje (herken je deze nog @Luuk1983)?

Doodgaan is geen pretje in DayZ en daarom maar besloten vol in te zetten op een basecamp met voorraden. Dan kan ik na de dood van mijn karakter relatief eenvoudig weer snel de goede gear krijgen. Daarom een beginnetje gemaakt met een schutting en enkele gevonden barrels erbij gezet.

Daarna heel veel moeite gedaan om een auto rijklaar te maken. Het is toch wel erg handig als je je sneller kan verplaatsen. Er mist nog een portier en een motorkap maar voor de rest is deze Olga (nieuwe model sedan sinds v1.02) helemaal compleet. Vooral het zoeken van de wielen was een karwei, ondanks server hoppen in een geschikt gebied met veel garages enzo. Als je alles op één server zou moeten vinden is het een stuk lastiger.

Wat trouwens erg goed helpt bij het vinden van loot is het weghalen van de loot uit de gebouwen en het erbuiten dumpen wat je niet nodig hebt. Dat zorgt ervoor dat als je enige afstand van die plek hebt er weer nieuwe loot spawnt. Niet direct maar 10-15 minuten is vaak al meer dan genoeg. Erg handig b.v. op militaire compunds. Dan kan je rondjes maken en telkens nieuwe loot blijven vinden.

Maar goed, ik ben benieuwd hoelang mijn basecamp ongeschonden blijft, want de schutting ziet er tof uit maar als men binnen wil komen lukt dat altijd. Sterker nog, het is relatief eenvoudig om de muren aan de buitenkant te slopen met grof geschut. Alleen op community servers is het kunnen slopen van muren vaak uitgezet en zijn er ingewikkeldere cijfersloten die je niet zo makkelijk kan bruteforcen.

De komende tijd ga ik de muren van het basecamp afmaken zodat alles omheind is. Hopelijk kan ik ook wat tenten vinden want die lijken heeeel erg zeldzaam. Ik heb er tot op heden op public servers nog geeneen gevonden. Da's wel jammer, het moet niet praktisch onmogelijk zijn om bepaalde spullen te vinden. Ook zware wapens zijn erg zeldzaam maar met mijn vorige karakter had ik wel 2 M4's, dus onmogelijk is het niet. Het is voor de beste wapens wel belangrijk dat je naar noordelijke militaire terreinen gaat want in het zuiden vind je in principe alleen maar lichte wapens (SG5, FNX45, etc.)

Als iemand zin heeft om af en toe samen te spelen, wees welkom. Ik zoek meestal geen PvP-confrontatie alhoewel ik een firefight ook niet altijd uit de weg ga. Ik ben over het algemeen alles aan het uitproberen en veel loot aan het verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 24 april 2019 @ 03:40:
[Afbeelding]
Een nieuwe start op een oud plekje (herken je deze nog @Luuk1983)?
Zekers! Blijft een gave plek!

Wij zijn nog niet zo druk met kampen bouwen, maar we hebben eindelijk een tent gevonden, dus we gaan een klein begin maken. Echter, één ding valt mij heel erg op en heel erg tegen. We hebben een werkende ADA (voorheen offroad verhicle), zeg maar die Lada terreinwagen. Dat ding komt met pristine wielen amper wat stijlere onverharde wegen op. Voor een offroad auto is het en bethoorlijk baggerding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we iets niet in orde hebben qua motor ofzo waardoor dat ding geen vermogen heeft, maar we hebben verder geen waarschuwingslampjes branden of iets dergelijks en op het asfalt rijd het ding behoorlijk door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:20:
Echter, één ding valt mij heel erg op en heel erg tegen. We hebben een werkende ADA (voorheen offroad verhicle), zeg maar die Lada terreinwagen. Dat ding komt met pristine wielen amper wat stijlere onverharde wegen op. Voor een offroad auto is het en bethoorlijk baggerding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we iets niet in orde hebben qua motor ofzo waardoor dat ding geen vermogen heeft, maar we hebben verder geen waarschuwingslampjes branden of iets dergelijks en op het asfalt rijd het ding behoorlijk door.
Neehoor, er is niets kapot maar gebruik je wel shift tijdens het oprijden van heuvels? Shift geeft extra trekkracht, scheelt veel. Nog geen topwagen maar wel beter dan zonder. Verder moet je een beetje handigheid krijgen met tijdig schakelen.

Op welke servers spelen jullie? Ik op de publics van Multiplay. Die hebben een dag-nacht-cycle die x6 wordt versneld.

Zelf wat meer gevorderd met de bouw van het kamp. Helaas een bug waardoor ik de onderste helft van een schutting niet kan plaatsen, dus daar moet ik nog ff iets op vinden. Ben nu bezig met de tweede Olga. Alleen nog 3 wielen vinden en dan heb ik 2 werkende Olga's. Volgende prioriteiten zijn betere wapens en tenten. Waar heb jij die tent gevonden? En wat voor tent is het? De cartentent lijkt mij het handigste. Auto erin en lekker veel ruimte voor spullen.

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 27-04-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:52:
[...]

Neehoor, er is niets kapot maar gebruik je wel shift tijdens het oprijden van heuvels? Shift geeft extra trekkracht, scheelt veel. Nog geen topwagen maar wel beter dan zonder. Verder moet je een beetje handigheid krijgen met tijdig schakelen.
Ah kak, inderdaad, helemaal vergeten. Hopelijk helpt dat. Mooie plek voor een kamp gevonden, maar die stomme auto moet dan wel een redelijk steile zandweg op.
[...]
Op welke servers spelen jullie? Ik op de publics van Multiplay. Die hebben een dag-nacht-cycle die x6 wordt versneld.
Wij spelen inderdaad op de officiële servers, op dit moment op een Engelse. Die hebben ook accelerated time.
[...]
Zelf wat meer gevorderd met de bouw van het kamp. Helaas een bug waardoor ik de onderste helft van een schutting niet kan plaatsen, dus daar moet ik nog ff iets op vinden. Ben nu bezig met de tweede Olga. Alleen nog 3 wielen vinden en dan heb ik 2 werkende Olga's. Volgende prioriteiten zijn betere wapens en tenten. Waar heb jij die tent gevonden? En wat voor tent is het? De cartentent lijkt mij het handigste. Auto erin en lekker veel ruimte voor spullen.
Je hebt er weer zin in zo te horen ;) Wij hebben niet echt zin om maar te grinden en grinden voor een kamp, we zijn vooral lekker aan het rondlopen en verkennen en kwam vanzelf wat zaken tegen, zoals een barrel en dus de auto. Die tent hebben we ook bij toeval gevonden. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar, maar het is zo'n standaard kleine blauwe tent.

Omdat we de spullen nu toch hebben gaan we nu dus wel een kamp maken, in ieder geval om een plek te hebben om weer sneller te kunnen gearen als je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:19:
Je hebt er weer zin in zo te horen ;) Wij hebben niet echt zin om maar te grinden en grinden voor een kamp, we zijn vooral lekker aan het rondlopen en verkennen en kwam vanzelf wat zaken tegen, zoals een barrel en dus de auto.
Ja, wel weer leuk zo nu ik wat ervaring heb met auto's in elkaar zetten en basebuilding. Hoop grinden idd maar de euforie als ik dat ontbrekende onderdeel heb gevonden is echt heel bevredigend. Sowieso is een eigen kamp toch het leukste. Maar goed, als het geraid zou worden zou ik er wel weer ff klaar mee zijn, Basebuilding is overigens best bugged en een hoop gedoe om voor elkaar te krijgen soms.

Ik heb net een kamp van een ander gevonden: 1 barrel, 3 underground stashes en 2 kleine tenten. De stash was niet interessant maar tenten zijn erg schaars. Dus ik was bezig de tenten leeg te halen zodat ik ze op kon vouwen en mee kon nemen toen er opeens iemand naast de tent stond. Hartverzakking! :o Direct tussen de bomen door weggerend. Dat lukte gelukkig goed. Maar man, wat een spanning, adrenaline in mijn lijf niet normaal. Als die gast slim is verplaatst hij zijn kamp maar ik ga zeker nog een keer kijken als ik een keer heeel vroeg wakker wordt of heel laat ga slapen. Normaal ben ik niet van het jatten/benadelen van anderen maar tenten kan ik niet zomaar afslaan omdat ze zo superzeldzaam lijken te zijn. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door -Moondust- op 29-04-2019 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Afbeeldingslocatie: https://disconnected.me/DayZ/20190504184626_1.jpg
Het kamp vordert gestaag. Was door een bug ff lastig om alles omheind te krijgen maar dat is nu gelukt. Er zijn 2 poorten met een lock erop en 2 watchtowers die ik nog verder ga uitbreiden. Hout kap en zaag ik allemaal zelf want op zoek naar houtstapels is een crime. Hierdoor vliegen de hatchets, axes en hammers er doorheen maar ik heb er genoeg. De beperkende factor bij de bouw is vooral de hoeveelheid metal sheets die ik vind.

Voor de rest al aardig wat wapens (2 x M4, 2 x MP5, 1 x UMP45, 1 x SVD, 2 x FNX45) gevonden met genoeg ammo en accessoires. Het loont de moeite om vroeg in de ochtend te gaan zoeken op noordelijke military bases. Dan lijkt de kans het grootste dat je wapens treft. Als je wacht totdat er in de loop van de dag steeds meer mensen op een server komen dan zijn wapens al weg en spawnen er amper meer. Maar goed, dat is mijn indruk. De beide M4's heb ik vroeg in de ochtend (real life) gevonden op servers waar de hele nacht waarschijnlijk niemand op heeft gespeeld.

Nu de base aardig vordert en ik wat zeldzame wapens, kleding, etc. heb lijkt het me leuker en veiliger om de base te delen met andere geinteresseerde tweakers. Alle mooie goodies liggen er toch maare te liggen op de eerste dief. Met een groter team is er vaker iemand online en gaat het opbouwen van het kamp met tenten, muren, etc. wat rapper al heb ik geen verwachtingen. Just wanna share. Meld je even via een pb als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 08:40

Distortion

Bottle to Throttle

Pas op met die single hoogte walls. Met een oil barrel en in persoon daarachter kun je er over heen springen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Distortion schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:55:
Pas op met die single hoogte walls. Met een oil barrel en in persoon daarachter kun je er over heen springen.
Ja, zoiets had ik al gehoord maar er lijkt sowieso geen manier om je base echt afdoende te verdedigen. Ik kan gewoon op een andere server op een plek midden in de base gaan staan en dan switchen naar de server met mijn base zodat ik in mijn base spawn.

De sloten lijken trouwens ook erg buggy. Ik heb een code ingesteld en het slot op mijn gate geplaatst. Aanvankelijk lukt het prima om met de insgestelde code het slot te openen maar na een paar dagen werkt het niet meer. Lijkt wel of de code is veranderd. Bij een slot heb ik met brute force de code gekraakt en het slot geopend maar waar het slot normaal op de grond valt als het is geopend blijft deze aan de gate zitten en ik kan er ogenschijnlijk niets meer mee. Heel irritant dit soort bugs.

Is er overigens een manier om een dubbel hoogte walls te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Vanochtend nog een progressiefoto van het kamp genomen...

Afbeeldingslocatie: https://disconnected.me/DayZ/20190508134931_1.jpg

....en zojuist dit ontdekt.

Afbeeldingslocatie: https://disconnected.me/DayZ/20190508213101_1.jpg

Iemand is binnengedrongen en dat was natuurlijk onvermijdelijk. Basebuilding kost vele uren om op te bouwen en enkele minuten om af te breken. Sloten zijn buggy en werken daardoor niet goed en zo zijn er nog genoeg onvolkomendheden die bouwen ontmoedigen en raiden aanmoedigen. Basebuilding loont simpelweg niet en dat is jammer. Ik hoopte maar dat mijn kamp niet ontdekt zou worden maar nu dat toch het geval is is de lol er in één klap vanaf constateer ik bij mezelf. Waarom dweilen als de kraan open staat nietwaar? Goed, mijn kop is uit het zand. It was fun while it lasted maar ik wacht op betere tijden, wanneer basebuilding loont en je dus je base goed kan verdedigen en niet alles kapotgemaakt kan worden door de eerste beste malloot met wat gereedschap.

Ik maak de muur en de watchtowers nog ff af, kijken of dat lukt, en daarna hou ik het dus ff voor gezien totdat basebuilding meer ontwikkeld is want basebuilding vind ik wel een van de leukere elementen uit de game. Vroeger kon ik ook erg genieten van hutten bouwen, steeds mooier en groter. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 08-05-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
PC Stable Update 1.03 is uit. Fijn om te zien dat er progressie is.

Enkele interessante nieuwigheden:
- Toevoeging van soort oude Volkswagen erbij
- Toevoeging van VSS sniper met standaard demper
- Universal flashlight kan je eindelijk aan je tactical helmet vastmaken, evenals nieuwe night googles (Zou nachtelijke escapes daarmee interessanter worden?)
- Roteren van items in je inventory
- 4-dial Combination Lock (alhoewel ik niet snap wat dat uitmaakt als je met een sledgehammer zelfs metal walls zo kan neerhalen)
- Belts met attachments
- Wooden crate die je kan craften (voor opslag?)

Groot manco blijft wat mij betreft het makkelijk kunnen destroyen van een base. Waarom dan nog een base maken? Basebuilding overbodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
En PC Stable Update 1.04 is uit.

Wat bijzondere zaken op een rijtje
- Nieuwe wapens KA-74 en KA-101
- Zombies spawnen nu met attachments
- Spelers kunnen (weer) items gooien
- Je kan 2 wapens op je schouders dragen (2e wapen gaat wel zwaar ten koste van stamina)
- Schoenen slijten (eindelijk)
- Grenades!

[ Voor 45% gewijzigd door -Moondust- op 02-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:02:
En PC Stable Update 1.04 is uit.

[YouTube: DayZ Stable Update 1.04 - Highlights]

Wat bijzondere zaken op een rijtje
- Nieuwe wapens KA-74 en KA-101
- Zombies spawnen nu met attachments
- Spelers kunnen (weer) items gooien
- Je kan 2 wapens op je schouders dragen (2e wapen gaat wel zwaar ten koste van stamina)
- Schoenen slijten (eindelijk)
- Grenades!
Op zich een weinig spannende update, maar genoeg tweaks en kleine verbeteringen. Met name van deze word ik al blij:

Added: Independent shoulders (possibility to carry two ranged/melee weapons at the same time)
Added: Magazine auto-refill by holding 'R'

Dit zijn kleine zaken die het leven allemaal een stuk makkelijker maken! Ik ben zelf al lang geen DayZ meer aan het spelen. Er is nu zoveel verschillende loot dat het super moeilijk geworden is om bepaalde combinaties nog te vinden. Bijvoorbeeld Wapen/magazine/kogels is een lastige combinatie geworden omdat er zoveel verschillende kogels, wapens en magazines zijn die allemaal random spawnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Oja, ook geen onbelangrijke wijziging. als je naar een andere server gaat dan de vorige keer dan spawn je niet meer op je laatste locatie maar op een totaal andere locatie, in mijn geval aan de andere kant van de map. Dat zorgt er in ieder geval voor dat spelers niet meer kunnen spawnen in de base van een ander. Niet meer mogelijk dus om dezelfde military location af te struinen op diverse servers maar desalniettemin een erg goede wijziging. Aan basebuilding zijn geen wijzigingen overigens.
Luuk1983 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:04:
Ik ben zelf al lang geen DayZ meer aan het spelen. Er is nu zoveel verschillende loot dat het super moeilijk geworden is om bepaalde combinaties nog te vinden. Bijvoorbeeld Wapen/magazine/kogels is een lastige combinatie geworden omdat er zoveel verschillende kogels, wapens en magazines zijn die allemaal random spawnen.
Dat is natuurlijk ook het hele idee, dat het gewoonweg niet meer zo makkelijk is om te gearen. Ik moet zeggen dat ik de moeilijkheidsgraad wel interessant vind. Voorheen kon je in een uurtje heel goed gearen, dat is nu lastiger. Het is echt een langetermijn spel geworden en je moet echt voorszichtig te werk gaan. Just like real survival!

Zojuist trouwens in mijn ooghoeken een speler dichtbij gespot die mij volgde. Zodra hij ziet dat ik hem zie begint hij te schieten. Klonk als een zwaar wapen. Mijn eerste reactie is vluchten, maar nadat hij een magazijn heeft leeggeschoten waag ik het erop, keer om en ren in zijn flank. Ik had helaas nog maar een half magazijn in mijn UMP45 maar schiet dat op hem leeg. Hij lijkt niet neer te vallen dus ik zet het weer op een lopen om een veilig plekje te vinden en het magazijn te wisselen. Hij schiet me nog na met een shotgun. Wat een mooie doffe klappen! In hiding vlakbij stop ik het bloeden en wacht ik nog een paar minuten om te zien of er ergens beweging is maar als dat uitblijft waag ik het erop en loop via de andere kant (zijn andere flank) weer naar de plek waar ik hem voor het laatst zag. Er staan 2 zombies. Dat lijkt goed nieuws en jawel, zodra de zombies liggen zie ik ook de speler op de grond liggen. Blijkbaar heb ik hem flink verwond en hebben de zombies het afgemaakt. Hij blijkt alleen een pistooltje en een shotgun te hebben met wat andere loot waar ik maar een klein beetje wat aan heb. Geen dik wapen dus. Desalniettemin een erg gaaf moment!

[ Voor 69% gewijzigd door -Moondust- op 02-07-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:34:
Dat is natuurlijk ook het hele idee, dat het gewoonweg niet meer zo makkelijk is om te gearen. Ik moet zeggen dat ik de moeilijkheidsgraad wel interessant vind. Voorheen kon je in een uurtje heel goed gearen, dat is nu lastiger. Het is echt een langetermijn spel geworden en je moet echt voorszichtig te werk gaan. Just like real survival!
Op zich is daar natuurlijk niks mis mee, maar er zijn nu zoveel verschillende items en het vinden van een tent of barrel is behoorlijk lastig. Ik merk dat ik daardoor bepaalde soort gear gewoon helemaal maar niet meer verzamel of gebruik, want de kans dat je alle onderdelen bij elkaar vind is vrij klein. Dan moet je van tevoren eigenlijk gaan beslissen waar je je op focust en hopen dat je de goede gear bij elkaar vind ervoor.

Anyway, ik heb een tijdje terug weer een paar weken met een vriend DayZ gedaan, maar veel zaken zijn me simpelweg teveel moeite. Als je ziet hoeveel tijd je nodig hebt om tot iets te komen. Neem voertuigen. Een bijna-intact voertuig aan de praat krijgen is een heel gedoe. We hadden nog maar één onderdeel nodig, maar het heeft lang geduurd voordat we die vinden. Dan de radiator vullen met water, tank met benzine. En dan heb je uiteindelijk alles aan de praat dan is het nog maar de vraag hoe lang je het voertuig kan houden. Zelfs helemaal verstopt is het voertuig ineens weg. Is het dan gedespawned? Of toch gejat? Goede gear in de tent ernaast lag er nog wel. Misschien dat dit leuk is voor mensen die 28 uur per dag spelen, maar ik heb helemaal geen zin meer in voertuigen. Hetzelfde geldt een beetje voor basissen, het kost me allemaal veel teveel tijd en moeite. En zoals je zelf vast nog wel weet heb je dan ineens kans dat een server er mee stopt en alles weg is.

Op zich vind ik het een goed idee dat je niet zomaar op zelfde plek spawned op een andere server, maar helemaal aan de andere kant van de map vind ik weer het andere uiterste. Ik las inderdaad dat je nu spawnpoints hebt voor nieuwe character en voor bestaande. Betekent het dat je nu kan server hoppen en kijken of je op een spawnpoint terecht komt die bijvoorbeeld dichter bij NWAF ligt?

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 03-07-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
En de ontwikkeling van DayZ gaat gestaag verder...

De grootste wijzigingen:
• Nieuwe auto (Sarka 120, lijkt op een oude Skoda incl. spuuglelijke kleur)
• Vaulting system waarmee je over hekjes en muurtjes kan springen/klimmen
• 3 nieuwe wapens (Mlock-91 pistol, MKII silenced pistol, KAS-74U rifle)
• Ontbindende lichamen van spelers (ze blijven dus ook langer liggen)
• Food poisening

Handig/cool:
• Snelle reload met R
• Verbetering stamina bar
• Cholera kan in canteens en waterbottles zitten

Bron: https://dayz.com/article/game-update/pc-stable-update-1-05

Maar er is nog veel niet goed en dus nog veel te doen om het spel beter te maken. Ik hoop dat de ontwikkeling blijft doorgaan. Er komt naar verluid sowieso nog 1 update (1.06) dit jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door -Moondust- op 04-09-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:35:
[...] maar er zijn nu zoveel verschillende items en het vinden van een tent of barrel is behoorlijk lastig. Ik merk dat ik daardoor bepaalde soort gear gewoon helemaal maar niet meer verzamel of gebruik, want de kans dat je alle onderdelen bij elkaar vind is vrij klein. Dan moet je van tevoren eigenlijk gaan beslissen waar je je op focust en hopen dat je de goede gear bij elkaar vind ervoor.
Eens dat tenten erg zeldzaam zijn. Ik heb sinds 1.0 alweer enkele honderden uren in het spel zitten en heb welgeteld 1 tent gevonden. Barrels daarentegen heb ik veel gevonden. Op de server waar ik momenteel speel heb ik er bijna 10 in 2 weken geregeld spelen. Dat tenten zeer zeldzaam zijn heeft waarschijnlijik te maken met een limiet op het aantal. Ik hoop wel dat ze dit nog verbeteren want een kampje met tenten maken is toch wel leuk.
Anyway, ik heb een tijdje terug weer een paar weken met een vriend DayZ gedaan, maar veel zaken zijn me simpelweg teveel moeite. Als je ziet hoeveel tijd je nodig hebt om tot iets te komen. Neem voertuigen. Een bijna-intact voertuig aan de praat krijgen is een heel gedoe. We hadden nog maar één onderdeel nodig, maar het heeft lang geduurd voordat we die vinden.
Klopt, takes a while. Soms kan dat echt lang duren voordat je dat laatste onderdeel hebt gevonden. De vreugde is dan wel erg groot als het daar dan ineens wel ligt. Maar als je af en toe eens 2 uurtjes speelt is het niet te doen, want die auto is na een paar dagen natuurlijk door een ander al gekaapt.
Dan de radiator vullen met water, tank met benzine. En dan heb je uiteindelijk alles aan de praat dan is het nog maar de vraag hoe lang je het voertuig kan houden. Zelfs helemaal verstopt is het voertuig ineens weg. Is het dan gedespawned? Of toch gejat? Goede gear in de tent ernaast lag er nog wel. Misschien dat dit leuk is voor mensen die 28 uur per dag spelen, maar ik heb helemaal geen zin meer in voertuigen.
Ik heb de afgelopen 2 weken weer vrij veel gespeeld en daarbij al 4 auto's aan de praat gekregen en twee bijna (nog 1 band). Ik ken nu enkele gebieden waar veel garages zijn op mijn duimpje waardoor ik dus meestal relatief snel alle onderdelen vind. 1 keer is een auto overnight verdwenen. Deze had ik dan ook op een plek geparkeerd waar het risky was maar met een bijna onbevolkte server dacht ik dat risico wel te kunnen nemen. Helaas de volgende dag weg en dan komen er ook direct de twijfels of deze niet spontaan gedespawnd is. Heel irritant maar dat is DayZ. You win some, you lose some. Ik vind het hebben van een rijdende auto in DayZ echt wel een verademing. Ik kan overal vrij snel komen. Om goed met de auto's overweg te kunnen is wel wat oefening nodig. Ik heb enkele auto's al kapot gereden en zelfs als geoefend rijder maak ik heel af en toe nog een foutje. Zo botste ik laatst op een heel dun paaltje (bijna onzichtbaar paaltje op afstand) dat alleen bij bepaalde bochtige weggetjes langs de kant staat. En die paaltjes geven geen cm mee. |:( Uithuilen en mijn reserve auto maar pakken dus.
Hetzelfde geldt een beetje voor basissen, het kost me allemaal veel teveel tijd en moeite. En zoals je zelf vast nog wel weet heb je dan ineens kans dat een server er mee stopt en alles weg is.
Basissen vind ik niet ook goed gebalanceerd in het spel momenteel. Bouwen kost veel tijd en raiden is in een oogwenk gedaan, zeker nu je ook kan vaulten. Waarom zou je een basis bouwen? Op vrijwel alle community servers draait overigens een mod die spelers verhinderen een muur van de buitenkant te vernielen. Ook kunnen er vaak 2 muren op elkaar gebouwd worden. Goede ontwikkelingen maar de officiële servers maken het voor indringers echt veel en veel te gemakkelijk. Ik verwacht echter nog wel veranderingen op dit gebied want ik kan me niet voorstellen dat deze onbalans zo blijft.
Op zich vind ik het een goed idee dat je niet zomaar op zelfde plek spawned op een andere server, maar helemaal aan de andere kant van de map vind ik weer het andere uiterste. Ik las inderdaad dat je nu spawnpoints hebt voor nieuwe character en voor bestaande. Betekent het dat je nu kan server hoppen en kijken of je op een spawnpoint terecht komt die bijvoorbeeld dichter bij NWAF ligt?
Ze willen natuurlijk voorkomen dat je op allerlei servers de militaire basis gaat afstropen. In die zin vind ik het wel een goed idee dat je telkens verplaatst wordt, je bent immers in een nieuwe wereld. Wel vind ik dat ze je best weer op dezelfde plek terug kunnen zetten op de server waar je eerder was. Ik kan geen reden bedenken waarom ze mij op een bepaalde server op een andere plek zouden moeten neerzetten. Spawn mij gewoon op dezelfde plek waar ik de server verlaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:17:
En de ontwikkeling van DayZ gaat gestaag verder...
[YouTube: DayZ Stable Update 1.05 - Highlights]

De grootste wijzigingen:
• Nieuwe auto (Sarka 120, lijkt op een oude Skoda incl. spuuglelijke kleur)
• Vaulting system waarmee je over hekjes en muurtjes kan springen/klimmen
• 3 nieuwe wapens (Mlock-91 pistol, MKII silenced pistol, KAS-74U rifle)
• Ontbindende lichamen van spelers (ze blijven dus ook langer liggen)
• Food poisening

Handig/cool:
• Snelle reload met R
• Verbetering stamina bar
• Cholera kan in canteens en waterbottles zitten

Bron: https://dayz.com/article/game-update/pc-stable-update-1-05

Maar er is nog veel niet goed en dus nog veel te doen om het spel beter te maken. Ik hoop dat de ontwikkeling blijft doorgaan. Er komt naar verluid sowieso nog 1 update (1.06) dit jaar.
Dat vaulten is wel echt een hele erge verbetering en ook hard nodig. Ziet er goed uit!

Maandag toevallig nog even DayZ gespeeld (1.04 nog). Ik logde in op een official server en ik stond op het strand zonder gear. Ik was dus even bang dat mijn poppetje gewiped was, maar blijkbaar had ik een verkeerde server gekozen ofzo. Vervolgens ingelogd op en andere server en ik had mijn gear gelukkig weet. Maar omdat ik op een andere server ging spelen ben ik dus ergens random op een spawnpoint gezet. Gevolg: de vriend waar ik mee speel stond op een heel anders spawnpoint. We zijn eerst weer een tijd lang bezig geweest te oriënteren en elkaar te vinden. Niet echt leuk. Voor nu zitten we dus 'vast' op die server omdat we anders weer op andere random spawnpoints geplaatst gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:32:
[...]

Dat vaulten is wel echt een hele erge verbetering en ook hard nodig. Ziet er goed uit!

Maandag toevallig nog even DayZ gespeeld (1.04 nog). Ik logde in op een official server en ik stond op het strand zonder gear. Ik was dus even bang dat mijn poppetje gewiped was, maar blijkbaar had ik een verkeerde server gekozen ofzo. Vervolgens ingelogd op en andere server en ik had mijn gear gelukkig weet. Maar omdat ik op een andere server ging spelen ben ik dus ergens random op een spawnpoint gezet. Gevolg: de vriend waar ik mee speel stond op een heel anders spawnpoint. We zijn eerst weer een tijd lang bezig geweest te oriënteren en elkaar te vinden. Niet echt leuk. Voor nu zitten we dus 'vast' op die server omdat we anders weer op andere random spawnpoints geplaatst gaan worden.
Welke server is dat?

Ik zit zelf op een Veteran/Public server....dacht ik, maar het blijkt geen officiële server te zijn. Er staat in DZSA Launcher geen icoontje van het wereldbolletje bij. Op andere Veteran/Public servers begin ik met een nieuw karakter. Maar laatst ontdekte ik dat er nog een aantal Veteran/Public servers van gameservers.com zijn waar ik ook kan spelen met hetzelfde karakter. Blijkbaar is dat een mini-hive. Anyway, ik zie ook geen reden meer om van server te switchen de hele tijd. Als je loot vindt en je haalt deze uit de gebouwen en dumpt het op straat dan spawnt er weer nieuwe loot als je even 5-10 minuten ergens een stukje verderop bent. Zo heb ik hele lootroutes in bepaalde gebieden en telkens als ik weer op hetzelfde punt kom is er weer nieuwe loot gespawnd.

Overigens nog een tip voor autobezitters. Ik ben nu al mijn 2e auto verloren doordat ik 1 of meer banden eraf heb gehaald. Dan gaat de auto soms raar doen bij een herstart en ligt hij soms op zijn kop. Een of meerdere herstarts later is de auto weg. Dus de banden op de auto houden is het advies. De auto gaat wellicht niet raar doen met 3 banden, maar wel met 1 of 2, denk ik. Tot op heden zijn de auto's met 3 of 4 banden gewoon nog aanwezig, ook na een week. Wel irritant dat ik telkens moet vrezen voor verlies van auto's. Met een tent heb ik dat probleem niet.

[ Voor 6% gewijzigd door -Moondust- op 04-09-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Hoe leuk ik DayZ ook vind en hoezeer ik ook bestand ben tegen de onvolkomendheden gisteren en vandaag ben ik tijdens interactie met een auto ineens dood gegaan. Geen geluid, niets.....enkel een zwart scherm met de bekende tekst "You are dead". De eerste keer was toen ik bij een drietal tenten mijn auto uitstapte. Zodra ik was uitgestapt.....*poof*. Ik kom het niet geloven dat ik doodgeschoten was door een opwachtende survivor maar ik kon het ook niet uitsluiten ook al waren er maar 2 anderen op de server aanwezig. De tweede keer gebeurde een paar uur geleden. Ik was de enige op de server en had net het laaste ontbrekende onderdeel voor de Gunter (auto) gevonden. De auto stond geparkeerd in een stukje bos op een heuvel en nadat ik het onderdeel op de auto had gezet.....*poof*......dood. Nu weet ik zeker dat ik de enige op de server was en het dus weer een verdomde bug is. Ik vermoed dat deze erin is geslopen bij de nieuwe patch van afgelopen dinsdag want in de maanden ervoor heb ik deze bug niet gehad. Erg jammer, 2x erg goede gear kwijt. Het komt altijd wel weer goed maar het is net als met de BSOD's van Windows 98......het begint erg irritant te worden. Ik wil geenszins iemand ontmoedigen want het blijft een tof spel. Er zijn slechts enkele vervelende spelbrekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 01:05:
Hoe leuk ik DayZ ook vind en hoezeer ik ook bestand ben tegen de onvolkomendheden gisteren en vandaag ben ik tijdens interactie met een auto ineens dood gegaan. Geen geluid, niets.....enkel een zwart scherm met de bekende tekst "You are dead". De eerste keer was toen ik bij een drietal tenten mijn auto uitstapte. Zodra ik was uitgestapt.....*poof*. Ik kom het niet geloven dat ik doodgeschoten was door een opwachtende survivor maar ik kon het ook niet uitsluiten ook al waren er maar 2 anderen op de server aanwezig. De tweede keer gebeurde een paar uur geleden. Ik was de enige op de server en had net het laaste ontbrekende onderdeel voor de Gunter (auto) gevonden. De auto stond geparkeerd in een stukje bos op een heuvel en nadat ik het onderdeel op de auto had gezet.....*poof*......dood. Nu weet ik zeker dat ik de enige op de server was en het dus weer een verdomde bug is. Ik vermoed dat deze erin is geslopen bij de nieuwe patch van afgelopen dinsdag want in de maanden ervoor heb ik deze bug niet gehad. Erg jammer, 2x erg goede gear kwijt. Het komt altijd wel weer goed maar het is net als met de BSOD's van Windows 98......het begint erg irritant te worden. Ik wil geenszins iemand ontmoedigen want het blijft een tof spel. Er zijn slechts enkele vervelende spelbrekers.
Hoe weet je dat je de enige bent? Je kan tegenwoordig toch niet meer zien hoeveel mensen er op een server zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:22:
Hoe weet je dat je de enige bent? Je kan tegenwoordig toch niet meer zien hoeveel mensen er op een server zitten?
Ik gebruik DZSA Launcher om servers te zoeken en bookmarken. Daar kan je die info wel zien. Ik zou DZSA Launcher sowieso aanraden. De ingame serverlist is nog erg buggy en werkt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:45:
[...]

Ik gebruik DZSA Launcher om servers te zoeken en bookmarken. Daar kan je die info wel zien. Ik zou DZSA Launcher sowieso aanraden. De ingame serverlist is nog erg buggy en werkt niet fijn.
Ik vind die launcher nog best vaag moet ik zeggen... Gister weer even een poging gedaan om 1.05 te spelen.
  • Server waar ik het laatste op gespeeld had was niet meer beschikbaar
  • Er kwamen überhaupt maar iets van 30 servers naar voren
Gevolg was dat toen ik gewoon op 'play' drukte om de laatste gespeelde server weer verder ging het spel vond dat ik op een nieuwe server ging spelen. Daardoor kreeg ik een langere timeout en werd ik weer random op de kaart geplaatst. Toen ik eindelijke geladen was stond ik weer zonder gear, dus waarschijnlijk zat de server die het spel gekozen had in een andere hive ofzo.

Kortom, weer was ik niet meer in de buurt van de maat waar ik mee speel. Dit zijn precies van die dingen waar ik nu echt helemaal gestoord van begin te worden. Ik kan een heleboel bugs en onhandigheden prima hebben, anders zou ik dat spel al niet zo lang spelen. Maar simpele dingen die maar gewoon niet goed gaan waardoor ik niet gewoon even een uurtje kan spelen met iemand anders verpest het compleet. Gevolg: we hebben DayZ dus aan de kant gegooid en zijn Portal 2 ( 8) ) gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Maar 30 servers in de launcher klopt niet. Bij mij laadt hij er altijd honderden en geeft vervolgens degenen weer die overeenkomen met het filter dat ik heb ingesteld. Het filter mag nog wel meer opties krijgen maar in mijn beleving werkt het verder goed.

De problemen met je spawnplek liggen iig niet aan de launcher maar aan de configuratie van de betreffende DayZ servers. Sommige servers lijken public maar blijken toch een aparte hive. Had ik ook laatst. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik op de public hive kom en dat ik ineens al mijn spullen kwijt ben. Dat stuk lijkt vrij degelijk nu. Dat relocaten van je spawnplek moet nog wel beter geimplementeerd worden. Zelf heb ik iig al tijden geen problemen daarmee nu ik op een Veteran hive speel van enkele servers. Meestal blijf ik op 1 server maar toen ik laast dood ging en ik dus geen nightvision meer had ben ik op een andere server in de hive gaan spelen waar wel daglicht was.

Misschien vind je het leuk om op dezelfde server te komen spelen als ik. Mijn kampen en auto's mogen vrijelijk gebruikt worden. Ik heb alles aangegeven op een iZurvive kaart. Ik zal je via pb alle gegevens sturen.

P.S. Weet iemand of er nog normalized en standardized suppressors op de public hive zijn. Ik heb er nog geen 1 gevonden terwijl ik erg veel heb gespeeld de afgelopen weken. Ik vind alleen pistol suppressors.

[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 09-09-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Er schijnt binnenkort een nieuwe map te komen: Livonia.
163 km2 met veel bossen en meren.....én een nieuwe tegenstander: beren.

Bron: https://dayz.com/article/...-map-for-dayz-coming-soon

P.S. Ik vermoed dat dit een typische PvE map wordt met weinig military compounds en veel natuur maar we zullen zien.
-Moondust- schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:06:
P.S. Weet iemand of er nog normalized en standardized suppressors op de public hive zijn. Ik heb er nog geen 1 gevonden terwijl ik erg veel heb gespeeld de afgelopen weken. Ik vind alleen pistol suppressors.
Inmiddels een normalised suppressor uit een ander kamp gejat, dus ze zitten er wel in. Maar blijkbaar zijn ze ultiem zeldzaam net als tenten.

[ Voor 62% gewijzigd door -Moondust- op 30-09-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Update 1.06 staat op experimental servers....met de nieuwe map Livonia. Hieronder 2 vids.

[ Voor 13% gewijzigd door -Moondust- op 05-11-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heb je al ervaringen met deze experimental? Wat vind je van de nieuwe map? Ik heb nog niet echt tijd gehad om het uit te proberen. Verder is het een beetje een dood topic met alleen ons volgens mij ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:57:
Heb je al ervaringen met deze experimental?
Nee, ik wacht wel op stable. Maar voor de nieuwe map moet sowieso betaald worden. BI heeft geld nodig. Ik verwacht 1.06 stable ruim voor het einde van november.
Luuk1983 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:57:
Verder is het een beetje een dood topic met alleen ons volgens mij ;w
Er lijkt weinig animo meer te zijn voor DayZ maar deze thread wordt nog wel gelezen denk ik. Ik blijf de ontwikkeling van DayZ wel volgen en het is een kleine moeite dat hier te delen voor wie het interesseert. Zodra ik de interesse verlies zal ik hier ook niet meer te vinden zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb een paar uurtjes kunnen spelen, best lastig ivm weer en dorst om te overleven maar als je dat eenmaal hebt is het vrij simpel om aardig snel goede loot te krijgen. Zijn een aantal ww2 bunkers waar gegarandeerd wat leuke loot in spawned en er zijn veel milli roadblocks etc, steeds meer naarmate je zuidelijker komt. Je start in het noorden en hoe zuidelijker hoe meer loot, meer risico en minder eten en drinken dat er is te vinden. De map doet wel anders aan dan de huidige, meer scandinavië, polen dan tsjechië.
Regen en kou ga je aardig snel van dood, of ben je zodanig langzaam dat de zombies dat wel worden.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-11-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:36:
Ik heb een paar uurtjes kunnen spelen, best lastig ivm weer en dorst om te overleven maar als je dat eenmaal hebt is het vrij simpel om aardig snel goede loot te krijgen. Zijn een aantal ww2 bunkers waar gegarandeerd wat leuke loot in spawned en er zijn veel milli roadblocks etc, steeds meer naarmate je zuidelijker komt. Je start in het noorden en hoe zuidelijker hoe meer loot, meer risico en minder eten en drinken dat er is te vinden. De map doet wel anders aan dan de huidige, meer scandinavië, polen dan tsjechië.
Regen en kou ga je aardig snel van dood, of ben je zodanig langzaam dat de zombies dat wel worden.
Is het leuk om eens een hele ander map te doen, of voegt het niet zoveel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
-Moondust- schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:32:
Er lijkt weinig animo meer te zijn voor DayZ maar deze thread wordt nog wel gelezen denk ik. Ik blijf de ontwikkeling van DayZ wel volgen en het is een kleine moeite dat hier te delen voor wie het interesseert. Zodra ik de interesse verlies zal ik hier ook niet meer te vinden zijn. ;)
Dank daarvoor in elk geval! Ik volg DayZ Standalone nog steeds van een afstandje, maar het gaat zo langzaam dat het van mij ondertussen ook niet meer a la minute hoeft. Zodra de voertuigen, wapens, PvP weer beetje op het niveau van de mod komen, ga ik zeker weer even buurten.

Helaas lijkt het nu steeds meer een extreme survival simulator te worden met tig onmogelijke stappen voor bijvoorbeeld je eindelijk eens een vis gevangen hebt en kan eten. Ook dat alles om de haverklap kapot gaat, hoeft van mij niet zo en dat je 20 minuten na een blik bonen alweer vergaat van de honger is alleen maar frustrerend.

Toch, hou ik het in de gaten, de originele DayZ mod was een onvergetelijke game ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Luuk1983 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:06:
[...]

Is het leuk om eens een hele ander map te doen, of voegt het niet zoveel toe?
nog niet zoveel gespeeld dat ik kan zeggen of die beter is of niet maar wat ik heb gezien was wel goed, veel nieuwe assets in de game, goed opgebouwde sfeer in dorpjes etc. Algehele sfeer is nog steeds prima.
overleven was nog best lastig, de zombies zijn goed te doen totdat je er 3 of meer achter je aan krijgt of bv langzaam loopt met iets in je armen of injured bent. Eten was redelijk goed te vinden, water was kwestie van de waterputten in dorpjes vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-11-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik ben afgelopen weekend weer met DayZ begonnen. Het was al meer dan 5 jaar geleden dat ik dit spel voor het laatst heb gespeeld. Meestal samen met anderen die ook hier actief waren en dat nog steeds zijn.

Wat mij meteen opviel is dat vlak na het spawnen het op tijd eten en drinken belangrijker blijkt te zijn dan voorheen. Was namelijk al meerdere keren door uitdroging omgekomen.

Zijn er hier nog Tweakers die zo nu en dan samen willen spelen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharpp schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:22:
Ik ben afgelopen weekend weer met DayZ begonnen. Het was al meer dan 5 jaar geleden dat ik dit spel voor het laatst heb gespeeld. Meestal samen met anderen die ook hier actief waren en dat nog steeds zijn.

Wat mij meteen opviel is dat vlak na het spawnen het op tijd eten en drinken belangrijker blijkt te zijn dan voorheen. Was namelijk al meerdere keren door uitdroging omgekomen.

Zijn er hier nog Tweakers die zo nu en dan samen willen spelen?
Voeg mij maar toe op Steam: Bonswah85. Ik ben niet heel actief maar wie weet treffen we elkaar een keer online. Samen is het in ieder geval een stuk leuker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

O DayZ, je stelt ook nooit teleur... :)

Gisteravond weer even bezig geweest:

Spawn 1: kwam tot leven net ten zuid-westen van Berezino, alles was geloot, geen fuck te vinden, WHAAA een zombie! Help nog meer! > Dood

Spawn 2: Ik had mijn ogen nog niet open of ik hoorde knetterharde Poolse/Tjechische hits(volksmuziek van het type dat je verwacht op zo'n dronken bruiloft) Op straat kwam ik een fully geared knakker tegen die een wazig verhaal vertelde dat hij bij een groep wetenschappers hoorde. Hij vroeg of ik interesse had om voor hun te werken. Ik zou wapens en een radio krijgen en hoefde in ruil alleen maar tips te geven over wat ik onderweg tegen kwam. Ik was wel benieuwd waar het heen zou gaan dus ik bleef maar een beetje rondhangen. Na een paar minuten dansen op zijn mooie muziek kwam zijn maatje er aan, toen werd het vreemd: "I gieve joe wiepon but first I moest abjoese joe..." -> voor ik het wist had ik ducttape om mijn handen -> explosief bij mijn voeten -> Dood

Spawn 3: Weet niet precies waar ik spawnde maar nu ging eigenlijk alles wel lekker. Flink wat eten en drinken, shotgun, compas etc. De nacht doorgebracht in een stadje waar ik de naam van vergeten ben en om de tijd wat te doden een aantal Z's afgeslacht met mijn crowbar. Gedurende de hele nacht flink wat gun shots in de verte dus ik wist dat ik niet alleen was. Toen het net licht werd ben ik naar de pomp gelopen om wat te drinken > twee gasten komen er aan > horde Z's er achter > bandiet1 schiet mij raak > ik schiet bandiet2 dood > ik vlucht huis in en schiet nog een Z af met mijn shotgun > bandiet 1 wordt op straat afgeslacht door de overige Z's > ik lig te bloeden als een rund. Na mezelf min of meer te hebben opgelapt ben ik verder gelopen met een overwegend grijs scherm om vervolgens ergens aan de bosrand uit te loggen.

Al met al een prima avondje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik speel tegenwoordig op Frankie HQ. Dat is een gemodde server die in early development is. Developers Grim en Micca (schijnen bekend te zijn) zijn verbonden aan deze server. Er spelen overdag meestal 5-10 man en 's avonds wat meer. Hopelijk neemt de populariteit nog verder toe.

Naam: Frankie HQ | NEW MISSION SYSTEM ADDED!!! Click the "i" ro read more ----->
IP: 149.202.89.138:2302
Discord: https://discord.gg/BrakH25
Tijd: x5 (tegen 20:45 volgt een herstart naar 5:00, dus maar 2 uurtjess in het donker)
Mods:
Custom Frankie mod (trader, map, chat, custom loot, no stamina, etc.)
BuilderItems
WeaponExpansion (veel nieuwe wapens)
AmmunitionExpansion (veel nieuwe soort kogels)

Er is veel te vinden, vooral de vele soorten wapen en bijbehorende munitie is erg tof. Ik kom relatief weinig spelers tegen in het noordoosten waar ik rondloop maar heb al wel een stuk of 6-7 bases gevonden. Sommige waren al geraid maar een paar heb ik zelf kunnen raiden. Erg tof en spannend om te doen.

Zelf nu een mooi kamp gemaakt met een paar auto's op een superplek. Als een tweaker interesse heeft om het kamp te delen, let me know. Ik heb alles op een iZurvive kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
En daar is update 1.06 en tevens de laatste update van het jaar.

De belangrijkste nieuwigheden op een rijtje:
- Nieuwe wapens: Vaiga, Blaze, Kolt 1911 en BK-43
- Beren!
- ADA's ook in het groen en Gunters ook in het zwart
- Vissen

En natuurlijk is er de nieuwe map Livonia maar daar hebben ze betaalde DLC van gemaakt want er moet natuurlijk wel weer geld in het laadje komen. Op Steam vragen ze er € 13,99 voor.

Ik heb zelf veel problemen met het verplaatsen van loot. Dat lukt vaak niet door iets onzichtbaars lijkt het. Reloggen werkt soms maar soms ook niet. Met wat gehannes en geprobeer lukt het soms nog wel. Tamelijk irritant en jammer dat dit erin is geslopen.

De auto's lijiken iets beter te werken bij mij. Er gaat er nog weleens eentje flippen maar het lijkt echt veel minder dan voorheen. Ik kan nu de halve map rondrijden zonder dat er iets geks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 21:46

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik heb hem weer een tijdje links laten liggen, maar ik denk dat ik na het lezen van de ontwikkelingen toch maar weer eens het spel ga induiken. Ik snap echter niet dat er nog steeds problemen zijn, maar dat ben ik natuurlijk wel een beetje gewend ondertussen :P

Vooral de video's van Frankie geven mij altijd toch weer zin om de game te spelen :D

YouTube: FRANKIEonPC

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
-Moondust- schreef op donderdag 5 december 2019 @ 03:47:
Ik kan nu de halve map rondrijden zonder dat er iets geks gebeurt.
Eigenlijk is dat best sneu als je er over nadenkt, dat het al speciaal is dat dat lukt. Hoewel het zeker niet perfect was hebben voertuigen het in de verleden echt beter gedaan. Wij hebben volgens mij ook wel vaker met meerdere voertuigen tussen kampen rondgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:32:
Eigenlijk is dat best sneu als je er over nadenkt, dat het al speciaal is dat dat lukt. Hoewel het zeker niet perfect was hebben voertuigen het in de verleden echt beter gedaan. Wij hebben volgens mij ook wel vaker met meerdere voertuigen tussen kampen rondgereden.
Klopt idd, kan me niet herinneren dat het toen (pré 1.0) een probleem was. De issues met de auto's zijn voor mij pas gekomen bij 1.0 dacht ik, dus met alle nieuwe onderliggende systemen. Wat waarschijnlijk niet helpt is mijn beperkte internetverbinding (gedeelde Ziggo verbinding). Ik heb een tijdje geleden de bug gemeld bij BI en daar kwamen veel reacties op van andere spelers die hetzelfde ervaarden. Maar bv een vriend van me met glasvezel heeft nergens last van. Maar goed, duidelijk is wel dat de implementatie van de auto's nog beter moet. Dat zal ook wel de reden zijn dat de V3S nog steeds niet in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-06 20:32
@-Moondust- Ik wil weer gaan beginnen met dayz na 2 jaar afwezigheid.. Heb jaaaaaren de mod gespeeld en heel even de standalone. Gisteren weer even geprobeerd en liep wonderbaarlijk soepel en ziet er fantastisch uit. Speel niet graag alleen, dus join graag anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb een Tweakers DayZ groep aangemaakt in Steam. Tweakers die zin hebben om met andere Tweakers te spelen zijn welkom.

https://s.team/chat/IWsC2wyf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik mijn PC niet zover kreeg om DayZ soepel te draaien ben ik toch maar overstag gegaan en heb hem voor de PS4 aangeschaft. Na een paar avonden spelen moet ik zeggen dat het zeker niet tegenvalt! Grootste minpunt is inventory management, dat is met een controller wel even wennen.

Voor de rest heb ik nog geen game-breaking bugs gehad in de ~12 uurtjes die ik er nu in heb gestopt.

Ik heb deze survivor al redelijk lang in leven kunnen houden en gisteravond zelfs mijn eerste kip gevangen/geslacht/gebakken en gegeten :) Was wel even puzzelen om alle stappen te doorlopen om vuur te maken en vlees te bakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Anoniem: 93248 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:58:
Aangezien ik mijn PC niet zover kreeg om DayZ soepel te draaien ben ik toch maar overstag gegaan en heb hem voor de PS4 aangeschaft. Na een paar avonden spelen moet ik zeggen dat het zeker niet tegenvalt! Grootste minpunt is inventory management, dat is met een controller wel even wennen.

Voor de rest heb ik nog geen game-breaking bugs gehad in de ~12 uurtjes die ik er nu in heb gestopt.

Ik heb deze survivor al redelijk lang in leven kunnen houden en gisteravond zelfs mijn eerste kip gevangen/geslacht/gebakken en gegeten :) Was wel even puzzelen om alle stappen te doorlopen om vuur te maken en vlees te bakken!
Hoe lang is dat geleden dat je het op de PC hebt geprobeerd. Met de nieuwe engine loopt het echt 100 keer beter dan het "vroeger" liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damian schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Hoe lang is dat geleden dat je het op de PC hebt geprobeerd. Met de nieuwe engine loopt het echt 100 keer beter dan het "vroeger" liep.
De avond voordat ik hem op de PS4 heb aangeschaft :P
Het liep op zich wel hoor, maar op niet al te hoge settings en vooral de grotere steden gaven problemen in de FPS. Op de PS4 ziet het er volgens mij lang niet zo mooi uit als op de PC met max settings maar het loopt in ieder geval lekker constant met meer dan acceptabele graphics.

Hij was 'slechts' 30 euro en voor mij nu al het geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Anoniem: 93248 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:50:
[...]

De avond voordat ik hem op de PS4 heb aangeschaft :P
Het liep op zich wel hoor, maar op niet al te hoge settings en vooral de grotere steden gaven problemen in de FPS. Op de PS4 ziet het er volgens mij lang niet zo mooi uit als op de PC met max settings maar het loopt in ieder geval lekker constant met meer dan acceptabele graphics.

Hij was 'slechts' 30 euro en voor mij nu al het geld waard!
Bwoah, het is wat dat betreft geen grafisch hoogstandje, dus ik vermoed dat het op de PS4 er ook prima uit ziet hoor.

*gniffel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damian schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Bwoah, het is wat dat betreft geen grafisch hoogstandje, dus ik vermoed dat het op de PS4 er ook prima uit ziet hoor.

[YouTube: DAYZ LEAKED PS4 GAMEPLAY & PC Comparison - August 18th 2014]
*gniffel*
Lol, de PS4 graphics in dat filmpje zijn ongeveer zoals ik de game herinner op de PC uit 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Anoniem: 93248 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Lol, de PS4 graphics in dat filmpje zijn ongeveer zoals ik de game herinner op de PC uit 2014
Klopt, zo heeft het ooit gedraaid inderdaad, ongeacht wat voor een pc je had. Daar zijn gelukkig wel stappen in gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damian schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Klopt, zo heeft het ooit gedraaid inderdaad, ongeacht wat voor een pc je had. Daar zijn gelukkig wel stappen in gezet ;)
Ik weet nog wel dat ik de game pre-alpha destijds in een wazige opleving op Steam heb gekocht. Ik kende het spel niet, ik kende niemand die het speelde en ik had geen flauw idee wat ik moest doen. Kan me nog herinneren dat ik maar een beetje doelloos ben gaan rondsjokken (zoals ik nu eigenlijk nog steeds doe :P ) maar dat de hele atmosfeer van de game direct al supervet was; post-apocalyptisch in een enorm uitgestrekt landschap.

edit: ik ben rond die tijd ook The Walking Dead gaan kijken, misschien dat ik daardoor was aangestoken...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 06-01-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:06

Christiano007

Ich bin der champion

Heb hem ook maar eens gekocht, maar tering zeg wat lastig in het begin. Ik vind amper eten/drinken en ga dan dood na een tijd doelloos zoeken. Ook nog niemand tegen gekomen, wel zelden een schot gehoord dus er zijn mensen :P

Nog leuke newbie servers?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Christiano007 Ik kan je Frankie HQ aanraden. Daar zitten doorgaans veel spelers waardoor je ook meer ervaring opdoet. Het is erg handig om een paar keer dood te gaan door zombies, ziekte en andere spelers. Dan leer je het het snelst. Ook spelen met andere tweakers zorgt voor een steile leercurve. Zie de Steam groep hierboven waar je je kan aansluiten.

Mijn manieren om aan voedsel te komen:
- appels, peren en pruimen die op de grond liggen. Zie bv iZurvive voor een kaart waar alle fruitbomen opstaan.
- zombies killen (voorkeur met een mes of als je handig bent met 1 blow van een axe). Soms hebben ze eten bij zich. Zo kan je meer verzamelen dan wat je normaalgesproken zelf kan vinden.

Na verloop van tijd wordt het makkelijker om voldoende eten en drinken te regelen om je karakter in leven te houden.

Succes en veel plezier. Ennuh, wordt niet ontmoedigd door doodgaan. Cause it'll happen A LOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 22:31
heb het spel al heeeeeeel lang niet meer gespeeld.
Maar is het nog steeds zo dat er super veel zombies zijn? Of is dat alleen aan de kust zo?

En de nieuwe map is die al uit op live of nog steeds beta?

heb best wel zin om een keer weer op te starten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:01:
Maar is het nog steeds zo dat er super veel zombies zijn? Of is dat alleen aan de kust zo?

En de nieuwe map is die al uit op live of nog steeds beta?

heb best wel zin om een keer weer op te starten :)
Zombies zijn er tegenwoordig best veel in de wat grotere steden. Voordeel is wel dat ze een stuk beter te handelen zijn, zolang ze maar niet in al te grote groepen achter je aan zitten. ze zijn een stuk beter stuq te maken nu, ook met je vuisten. Pak een willekeurig object en ze gaan nog een stukje sneller neer. Tevens droppen ze vaak handige loot. Dat punt is dus echt verbeterd t.o.v. het verleden.

De nieuwe map is live, maar is wel een losse betaalde DLC helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 22:31
Damian schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Zombies zijn er tegenwoordig best veel in de wat grotere steden. Voordeel is wel dat ze een stuk beter te handelen zijn, zolang ze maar niet in al te grote groepen achter je aan zitten. ze zijn een stuk beter stuq te maken nu, ook met je vuisten. Pak een willekeurig object en ze gaan nog een stukje sneller neer. Tevens droppen ze vaak handige loot. Dat punt is dus echt verbeterd t.o.v. het verleden.

De nieuwe map is live, maar is wel een losse betaalde DLC helaas...
wellicht moet ik het dan maar een keer weer aanslingeren :)
ben een speler op pc van het eerste uur maar was er na een tijdje zat van dat met elke patch er dingen stuk gingen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:28:
[...]

wellicht moet ik het dan maar een keer weer aanslingeren :)
ben een speler op pc van het eerste uur maar was er na een tijdje zat van dat met elke patch er dingen stuk gingen enzo.
Ik was ook echt een tijdje helemaal klaar ermee. Maar nu ik vorige week weer begonnen ben speelt het echt lekker weg weer. Veel irritatie puntjes zijn wel verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
beebie121 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:01:
Zombies zijn nu een tijdje onderdeel van het globale spawn systeem, wat er ook voor zorgt dat loot e.d. spawned. Zombies spawnen met name in veel verschillende steden, maar ook kleinere dorpen random spelers zodat je altijd het idee hebt dat er veel zombies zijn. Zijn er een paar huizen? Geheid dat er minimaal een paar zombies zijn. Buiten steden en dorpen zie je niet zoveel zombies, maar weer wel dieren (die ook onderdeel uitmaken van het spawn systeem).

Zoals hierboven gezegd, een zombie an sich is goed dood te maken, maar komen er een paar tegelijk op je af en sluiten ze je in, dan ben je ook heel erg snel dood. Je denkt daardoor ook wel 10 keer na om een wapen te gebruiken zonder demper in een stad. Zombies vanuit een flinke omtrek komen dan allemaal op je af rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik zag DayZ Livonia goedkoop langskomen (€10,-) en kom hem niet laten liggen :P Vanavond maar eens kijken of het wat is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:06

Christiano007

Ich bin der champion

Damian schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:41:
Ik zag DayZ Livonia goedkoop langskomen (€10,-) en kom hem niet laten liggen :P Vanavond maar eens kijken of het wat is :D
Waar?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Errh, via een sleutelboer :P als je begrijpt wat ik bedoel ;) Kwam hem toevallig tegen tijdens het scrollen door de aanbiedingen. Weet niet hoe het beleid hier is m.b.t. sleutelboeren :D

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 21-01-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Aangezien de TS oud is en de oorspronkelijke starter niet reageert heb ik op verzoek van @Damien hem toegevoegd aan de TS. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 16:24

Damien

-iwnl-

Ircghost schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:54:
Aangezien de TS oud is en de oorspronkelijke starter niet reageert heb ik op verzoek van @Damien hem toegevoegd aan de TS. Succes :)
Je hebt de verkeerde ;) je moet DamiAn hebben :)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Damien schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Je hebt de verkeerde ;) je moet DamiAn hebben :)
Oeps! Gelukkig had ik wel de juiste toegevoegd, alleen iets te snel geklikt op autocomplete bij het taggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:41:
Wat is jouw mening hierover? Al veel gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Luuk1983 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:02:
[...]

Wat is jouw mening hierover? Al veel gespeeld?
Gister even anderhalf uur rondgehobbelt.

Valt me op dat de kaart een stuk kleiner is, wat de kans dat je andere spelers tegenkomt een groter maakt. Ben dan ook nog nooit zo vaak als bambie neergeschoten of in elkaar gemept :P

Verder weinig voedsel te vinden, maar er zouden meer beesten rond moeten lopen zodat je daar een voedselbron in hebt, maar zover was ik nog niet gekomen.

Qua sfeer voelt het wel ietsje anders aan, wat groener en wat minder "oostblok", maar verder zijn de gebouwen volgens mij identiek, dus daar zit weinig verschil in. Moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment door een bos liep, wat toch wel super sfeervol was. Ondergaande zonnetje erbij, dan is de nieuwe engine toch echt wel netjes qua belichting.

Vanavond ff de startpost bijwerken, daarna nog ff rondhobbelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
TS ff wat opgeruimd en geupdate ;)

Nu Livonia maar weer eens gaan bekijken :D