Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:12
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-04 15:20
Luuk1983 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Vreemd, ik heb dat al heel lang niet meer gezien.
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:34
WeeDzi schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:58:
vond het zo kenmerkend en niet 1x maar meerdere keren op meerdere plekken en verschillende servers.
Apart idd, heb ik niet meegemaakt met enkele uren spelen op de nieuwe 1.0 build.

• Methamorphosis
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-04 05:31
WeeDzi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:55:
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Vreemd, ik heb het ook nog niet meegemaakt op 1.0 :?

Wel is het zo dat zombies niet op alle servers even gevaarlijk/snel/gevaarlijk zijn. iemand hier een verklaring voor? :+

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-04 15:20
misschien is er iets met de update verkeerd gegaan, zal em es repairen dan nog een keer kijken....

• -Moondust-
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
-Moondust- schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:09:
Ik heb vandaag in het begin van de avond een klein uurtje op de public servers gespeeld maar dat is geen prettige ervaring momenteel. Elke 5-10 minuten restart de server en word ik gekickt. Ook is het donker als het hier buiten ook donker is wat betekent dat ik overdag moet spelen om daglicht in het spel te zien. Dit vind ik een rare keuze. So far niet zoveel fun dus. Jammer.
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.

• -Moondust-
Grotman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:07:
Je kunt de Dayz Standalone launcher gebruiken die het makkelijker maakt om servers te vinden, bijvoorbeeld die daytime hebben of die mods hebben. Ik heb deze even kort gebruikt laatst, en hoewel niet perfect helpt het wel met het vinden van goede servers (vanilla en modded).

Zie https://dayzsalauncher.com/#/home. In het begin zie ik nooit servers, dat komt volgens mij omdat het initieel binnenhalen van de serverlijst nogal lang duurt.
Thnx, ga ik gebruiken. Wel erg matig van Bohemia dat ze een goed werkend scherm om servers te zoeken niet fatsoenlijk voor elkaar hebben na al die tijd.

Weet iemand hoe het zit met die frequente restarts op public servers? Waarom gebeurt dat? Dit vindt niemand leuk toch?

• -Moondust-
Aaaarrrrgghhh, 4 uur geloot en dan doodgaan door een een zombie vanwege extreme desync ofzo. Ik kan de zombie niet meer raken en sla er gewoon doorheen met mijn axe. De zombie blijft staan en slaat in het luchtledige maar raakt mij wel. Compleet weerloos door zo'n klotebug. Ik kon niet bedenken wat te doen. Jullie zien dat ik hier echt heel erg boos om wordt. Daaronder eigenlijk heel teleurgesteld. Dit soort shit haalt voor mij echt compleet de fun uit de game. Als ik doodgeschoten wordt prima, maar zombies zijn onder gewone omstandigheden echt niet moeilijk met een axe en dan door zo'n bug dood is echt heeeel zuur. Heb ff geen zin meer in DayZ voor vandaag. BAH!

edit:

Toch nog ff een half uurtje geloot met nieuw karakter maar bij tijd en wijle slaat de besturing toch op hol. Je krijgt dan een soort constant haperend bewegen zonder dat je beweegt en instant teleportation. Heel desorienterend. Ik kan op dergelijke momenten niet meer adequaat reageren op bedreigingen zoals zombies. Soms kom ik er met een dubbeltap op een pijltjestoets weer uit maar soms ook niet. Heel akelig dat dit nog in dit spel voorkomt. Het kost soms weken om een karakter goed op te bouwen en dan zou je door de brakke code ineens kunnen doogaan door een stomme zombie. :F
Anderen ook last hiervan?

-Moondust- wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:52 (31%)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-04 15:12

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Weken? meh dat valt wel mee, dagje moet je een heel eind zijn met ak of mosin en smg ofzo. Ik snap wel je punt dat die zombies wel dood moeten kunnen worden gemaakt, maar aan de andere kant doe ik meestal het met melee terwijl ik gewoon al een wapen heb om niet op te vallen. Maar als je dood gaat doordat je dat niet doet, tja...

De reboots weet ik niet, volgens mij niet de bedoeling dus zal wel weer eens wat stukkapot zijn gemaakt. Ik speel dan ook niet meer op die public shit servers. Aardappel met 2 draadjes servers zijn het.

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 04-01-2019 20:38 (10%)

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• -Moondust-
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18-04 10:39
-Moondust- schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:44:
Ik heb nu tijdens het spelen op de public servers geregeld last van wat ik zou noemen gliden. Ik druk dan geen pijltjestoetsen in en toch beweeg ik door als het ware over de grond te zweven een bepaalde kant op. Een dubbeltap van een pijltjestoets haalt me er dan uit maar dan kan ik geen deuren meer openen en geen spullen meer oppakken. Dus weer disconnecten en weer connecten maar dat is natuurlijk niet vol te houden als het elke 5-10 minuten gebeurt. Zou het mijn beperkte internetverbinding zijn? Of beperkingen van de server? Herkent iemand mijn beschrijving? Ik ga weer eens op Windmills spelen, kijken of dat beter gaat. Windmills had ik ff laten schieten omdat ik werd gedood met een mes door een medespeler terwijl ik heel ff naar de map aan het kijken was. De betreffende speler was niet meer voor rede vatbaar en reageerde nergens op. Blijkbaar moest hij mijn schamele loot hebben.
Als je ergens tegen aan loopt in Windmills, laat het mij dan weten.

Discord is sneller.

• -Moondust-
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

-Moondust- schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:
Ik blijf momenten houden van enorme desync, ook op de windmills server. Zombie slaat 10m verderop in het luchtledige mij raak te slaan en ik kan er niets tegen doen. Ook in een military barrack een medespeler tegengekomen met getrokken gun. Hij lijkt mij niet te zien dus ik pak mijn mes en hak op hem in maar geen enkele hit. De speler sluipt een het kamertje in waar ik voorheen zat en schiet mij in het luchtledige dood. Het is net alsof ik een out of body experience heb. Heel frustrerend want ik ben volkomen machteloos. Dergelijke extreme desync ken ik niet eens van vorige gare versies van DayZ.

Ik zou heel graag van anderen willen weten of jullie dat soort problemen ook tegenkomen. Ik wil er alles aan doen om dit soort shit te voorkomen en gewoon een leuke game te hebben want met dergelijke desync ga ik binne het uur dood door een zombie of een medespeler. Zombies zijn normaalgesproken echt makkelijk te killen. Ik gebruik zelf het liefst een mes omdat die snel zwaait. Een axe is veel slomer met alle schade van dien.
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:24:
Is wel een paar weken geleden maar heb ik zelf nog geen last van gehad recentelijk. Is je internetconnectie wel stabiel?
Ik heb geen geweldige verbinding (moet een Ziggo lijn delen met veel anderen), maar DayZ is het eerste spel dat echt problemen geeft die het spelplezier in de kern bederven. Ik zou het veel minder erg vinden als het alleen zou haperen (wat je vaak ziet als je lag hebt) maar ik ben echt tientallen seconden achter elkaar de sync kwijt waardoor het onmogelijk wordt te overleven tenzij ik op tijd disconnect. De netcode van DayZ is er wellicht erg gevoelig ervoor.

• Matthias87
unfor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:13:
[...]

Helaas 3PP, ik speel alleen de echte mannen modus.
Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.
Hoi, ik ben aan het peilen hoeveel animo er is voor een FPP server. Heb jij dat ook nog? Ik heb nog ruimte voor 1 server op mn dedi. Dus mogelijk richt ik die dan in :)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Voor mij hoef je het niet te doen, ik ben alweer op andere games gegaan.

Steam - BFV - Apex

• -Moondust-
Ervaren jullie problemen met de offroad auto (Lada)? Bij mij slaat de auto geregeld helemaal op hol. Dat houdt in dat hij eerst begint te wiebelen en al snel alle kanten opstuitert. De auto is dan tijdelijk volledig onbestuurbaar. Op een gegeven moment bedaart de auto weer en komt tot rust. Dan kan ik pas weer verder rijden totdat het weer gebeurt. Soms verdwijnt de auto zelfs even in de grond en kijk ik van onderaf tegen de spelwereld aan. Heel bizar! Een vriend met wie ik speel ziet tijdens deze capriolen helemaal niets gebeuren. Geen wiebelen, geen gestuiter. Voor mij zijn de offroad auto's dus moeilijk te besturen. Soms gaat ie elke 100 meter helemaal los en soms kan ik kilometers rijden zonder problemen. Bij iemand hier iets van bekend?

edit:
Het wiebelen lijkt hierop. En het stuiteren lijkt op wat hier gebeurt alleen blijf ik altijd ongedeerd.

edit:
Of zoals hier.

-Moondust- wijzigde deze reactie 31-01-2019 20:28 (15%)

• -Moondust-
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.

• Luuk1983
-Moondust- schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:45:
Het lijkt erop dat Bohemia op een goede wijze doorgaat met de doorontwikkeling van DayZ. Zojuist is versie 1.01 uitgebracht. Ze gaan naast wat uitbreidingen focussen op stabiliteit en dat is een goede zaak want er mankeert nog steeds veel aan DayZ. Bij mij gaan de auto's vaak flippen, heel irritant. Ook enorme desync is bij mij een groot probleem. Ik hoop dat die issues snel gefixt worden zodat het fijner speelbaar is.

In ander nieuws: er wordt gewerkt aan een Epoch mod voor Dayz standalone. Zal nog wel ff duren voordat die er daadwerkelijk komt maar kunnen we ons vast verlekkeren.
Het zijn een heleboel fixes inderdaad, mooi! Wel zag ik dingen staan bij de known issues dat er uit sommige bronnen geen water gedronken kan worden en dat officiële servers bij de private en community server kunnen komen te staan. Dat zijn echt van de fouten waarvan ik denk: hoe moeilijk kan het zijn...

Maar ik hoop zeker dat ze voorlopig door gaan met ontwikkelen. Het blijft in de basis een gaaf spel. Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 13-02-2019 21:37 (10%)

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:35:
Maar qua netcode heb ik er wel een hard hoofd in. Enfin, we zullen het zien. Maar zolang het niet stabieler is met persistence ga ik het in ieder geval niet echt uitgebreid spelen.
True, de netcode is echt heel slecht vergeleken met andere fps/sandbox games. Gebrek aan persistence heb ik iig nog geen last van gehad behalve dat lockers en ammoboxen enzo verdwijnen. Wat zijn in jouw beleving de problemen met persistence momenteel?

-Moondust- wijzigde deze reactie 14-02-2019 00:44 (6%)

• -Moondust-
Tip! Ga niet in een auto zitten die geen banden heeft of waarbij de banden half in de grond zitten. Instant death! Krankzinnige bug voor een spel in 1.0. Zelfs de 1.01 patch heeft dit niet opgelost.

Verder vermaak ik me prima ondanks dat ik vaker doodga aan bugs dan door andere spelers. De wereld is ondanks de leegte heel levendig. De natuur bruist. De audio vind ik erg sterk, vooral de gunshots zijn impressive. Je hoort heel goed hoever een shot van je vandaan is en uit welke richting het komt. Ik was laatst aan het looten op de military base onder Vybor toen ik gunshots hoorde afkomstig uit Vybor. In de daarop volgende 5 minuten kwamen de gunshots steeds dichterbij. Ik haastte me om de laatste gebouwen te looten en me zsm uit de voeten te maken. Adrenaline stroomde door mijn aderen. Heel gave spanning levert dat op.

De meeste bugs die ik tegenkom hebben te maken met desync en auto's, often resulting in death. Voor de rest werkt alles vrij probleemloos. Maar goed, sync en auto's zijn wel heel belangrijke elementen in dit spel. Wat ik aan basebuilding heb gedaan is me goed bevallen al is hier ook nog veel te verbeteren.

Tot slot nog een oproep om leuke Community servers hier te delen. Zelf ben ik op zoek naar een Community server met 2x stamina (maar dus niet no stamina), de nodige mods voor makkelijkere basebuilding, GEEN high loot en alleen een trader die verkoopt wat er aan is verkocht en voor prijzen afhankelijk van het aanbod (weinig aanbod hoge prijzen, veel aanbod lage prijzen). Het probleem van veel Community servers is dat deze veel te makkelijk zijn waardoor de lol er snel afgaat. Het moet echt een uitdaging zijn om een stash aan te leggen en een kamp op te bouwen. Dus.... wie heeft community server tips?

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:55

Bonswah85

Koffie!

Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Matthias87
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:24:
Zijn er nog tweakers die spelen? Is bijvoorbeeld de Windmills server van @Matthias87 nog actief?
Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:55

Bonswah85

Koffie!

Matthias87 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:56:
[...]

Ben er in februari mee opgehouden. Teveel competitie en het spelersaantal nam drastisch af.
Het werd te leeg om 160 euro te blijven betalen voor de dedi server.
Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Luuk1983
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ah jammer man, maar begrijpelijk.
Ik heb er gister weer aardig wat uurtjes in gestoken (sinds lange tijd) en was positief verrast door de game! Zit nu op een Duitse community server die (overdag tenminste) wel erg low pop was, gaf mij wel de kans om lekker te looten en alle mechanics te ontdekken. Ben gedurende 5-6 uur 1 persoon tegengekomen en heb een paar keer wat gunfire gehoord.

Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Dat deuren na een restart allemaal weer gesloten zijn is volgens mij al lang niet meer zo. Ik weet niet precies wat de huidige regels zijn, maar ik zou verwachten dat de deur status persistent zou zijn. Maar ja, dan zouden na een tijdje alle deuren altijd open moeten staan en dat is ook niet het geval.

• -Moondust-
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:
Ik speel naast public ook op Eldorado. Dat is een Duitse community server die extended stamina heeft maar dus geen no stamina. En ook hebben ze wat meer loot dan public servers maar dan vooral kleding. Wapens en kogels zijn net zo lastig te vinden als op public servers. Tot slot hebben ze geen trader wat het heel lastig maakt om tenten en andere rare items te krijgen. Ik vind dat zelf een pluspunt want als het te makkelijk is is er al snel weinig meer aan. De vreugde als ik een rare item vind is geweldig. :*)
Nathuran schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:13:Zijn trouwens na een server restart alle deuren weer gesloten? Ik ben gister een half uurtje een restart een paar keer een open deur tegengekomen, word ik gelijk helemaal paranoïde...
Ik tref ook geregeld open deuren aan van militaire gebouwen, maar meestal staan ze, of allemaal open, of allemaal dicht. Ik ben er vrij zeker van dat er iemand binnen een bepaalde tijd is geweest als ze open staan. Ik heb de indruk dat een herstart geen effect heeft op deuren en loot. Alles is zoals het was voor de herstart. Deuren veranderen wellicht van positie op basis van tijd en/of aanwezigheid van spelers.

• Luuk1983
De afgelopen tijd heb ik weer een paar keer DayZ gedaan. Vandaag zijn ik en een maat van mij dood gegaan waarvan hij heel sterk vermoeden dat het weer om cheaters/glitchers gaan. We kunnen niet inzien hoe ze ons zouden hebben kunnen raken. Toen ik dood ging draaide de camera ook vreemd. Ik heb het idee dat ze in de muur/op het dak zaten en naar binnen schoten. Ik zat in een kamer met maar één deur en geen gebouw die op hoogte van het raam naar binnen zou kunnen schieten.

Dood gaan is het spel vind ik prima, maar als je het gevoel hebt dat je er niks aan kan doen (hetzelfde geldt voor de mensen die door zombies geraakt worden die ze niet eens kunnen zien), dan ben ik er weer heel snel klaar mee. Ik heb echt weer even genoeg van Day Z...bah.

• -Moondust-
Alhoewel ik jouw ervaring zelf niet heb gehad, vind ik het ook erg jammer dat het nog zo buggy is en ook qua functionaliteit vind ik het nog erg tegenvallen. Op community servers worden mods aangeboden waarvan ik niet snap dat BI daar zelf niet op is gekomen.

• Ekstergroen
  • Laatst online: 17-04 16:30
Laatst voor het eerst geïnstalleerd nadat ik tig jaar geleden de early acces had 'gekocht'.

Leuk spel, valt me reuze mee dat de engine zo goed draait/soepel is. Ik ben nog geen game-breakende bug tegengekomen. Overleven is nog nooit zo leuk geweest. Ook eng spel.

Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?

Ekstergroen wijzigde deze reactie 05-04-2019 13:58 (7%)

• -Moondust-
Ekstergroen schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:58:
Is het trouwens normaal dat iedereen meteen schiet op het eerste gezicht?
Dat is mijn ervaring iig wel. Best jammer, maar de angst om je gear kwijt te raken en weer opnieuw te moeten beginnen zit er goed in.

• -Moondust-
PC Stable Update 1.02 is uit.

Het ziet ernaar uit dat BI gewoon goed door blijft ontwikkelen al heeft de focus de laatste maanden ongetwijfeld gelegen bij de release van de Xbox versie.

• Luuk1983
Weer een paar avonden DayZ gedaan en dit zijn dingen die mij opvielen:
  • Grafisch vind ik het toch echt een sterk spel qua sfeer, dat blijft na honderden uren nog steeds zo!
  • Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan.
  • Hit detection en synchronisatie blijft echt een ding. Ik heb soms echt het idee dat ik door een zombie heen sla en 'm niet raak. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
  • Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
  • Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
  • Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
  • Base building heb ik nog niks mee gedaan, maar vereist nogal veel spullen.
  • Ik vind heel erg weinig tenten, we hebben nu na uren pas de eerste tent gevonden.
  • Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
  • Donker is ook echt donker! Hoewel patch 1.02 dit een klein beetje veranderd heeft zie je gewoon echt niks in het donker. Wel geven lichtbronnen als head torches een mooi effect. (PS. navigeren in het donker gaat niet altijd goed :P)
  • Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
  • Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.

Luuk1983 wijzigde deze reactie 17-04-2019 11:51 (7%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Kan je de deur niet dichtdoen bij alleen de ada of alle autos niet want wat ik heb gezien moet dat zeker kunnen.
Weinig tenten is toch wel logisch als je weet dat basebuilding er in zit?
betere wapens in mil base vinden lijkt me ook de manier van risk vs reward, toch kun je ook bij de checkpoints vaak wel redelijke wapens vinden, mits je geluk hebt.
Ik vind het lastig hoe het donker in de nacht wordt weergegeven, meestal is het te licht maar laatste keer in dayz was niet te doen, je kon niet verder dan 2 meter voor je zien wat er was. Ja het is spannend bij vlagen maar meestal gewoon superkut en overdreven donker. Als je zelf in het donker loopt ook in een onverlicht bos/omgeving, zie je nog genoeg, zij het vaag en in grijstinten. Contouren etc moet je gewoon op langere afstanden kunnen zien en zo kan je tenminste een beetje in een bebouwd gebied lopen, nu was dat niet te doen. Blijkbaar iets verbeterd maar klinkt niet echt veel beter nog dus.

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 22:03
Ik heb het spel nu ook al weken niet meer aangeraakt, wacht tot de Epoch mod wordt gereleased.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• -Moondust-
Luuk1983 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:50:
Zombies zijn in de buurt van steden en dorpen echt een plaag, zoals het hoort bij een zombie game. Ik heb één keer de fout gemaakt een zombie neer te schieten en werd meteen belaagd door iets van 10 zombies. In een hand-to-hand gevecht met drie zombies ben ik ook een keer dood gegaan. Ik bloed niet vaak meer door zombieaanvallen, maar ik merk wel dat mijn gear steeds verder kapot gaat door de klappen.
Zorg dat je snel een mes vindt (kitchen knife, steak knife of combat knife). Dat is voor zover ik weet de makkelijkste manier om zombies te lijf te gaan en zonder kleerscheuren te doden.
Het is best een gedoe om voertuigen aan de praat te krijgen. We hebben nu een ADA (Lada) en je moet een batterij, sparkplug en radiator nodig. Die radiator moet je vervolgens met water vullen. De motor moet je met meerdere cans olie vullen, hoewel het er op dit moment op lijkt dat olie nog niet nodig is. Geen water in de radiator = motor management lampje en later motor kapot.
Nice, speel je op public?
Ik heb het idee dat de ADA echt minder grip heeft, zelfs met pristine banden, dan dat deze zou moeten hebben.
Hou je Shift ingedrukt? Dat geeft je meer torque. Heeft mij al diverse malen gered omdat ik toch nog uit een slootje of greppeltje kon komen hierdoor.
Als ik in de ADA stap kan ik niet zelf de deur dicht doen, lekker onhandig...
Komt dit soms voor of altijd?
Je vind vrij snel bepaalde wapens, zoals shotguns en ammo, maar specialere/military wapens zijn toch lastiger.
Ik heb een M4 voor je als je op public speelt. Overigens schijnt het zo te zijn dat de zwaardere wapens (M4, AK, etc.) niet in het zuiden te vinden zijn maar alleen in de noordelijke miltaire gebieden.
Er valt echt heel veel eten te vinden in de vorm van appels, peren, paddestoelen, pruimen etc. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik van de honger of dorst om zou komen.
Klopt, ik leef soms vele urenlang op het eten en drinken dat dode zombies bij zich hebben.
Ik vind het lastiger om de staat van bepaalde artikelen te zien. Als je bijvoorbeeld de status van je rugzak, broek etc wilt bekijken, dan moet je helemaal naar boven scrollen in je inventory omdat je het niet kan zien op de rugzak zelf.
Dat is bij de 1.01 patch ten slechte gewijzigd idd. Ik gooi het kledingstuk (met inhoud) vaak op de grond om te zien wat de status is.

edit:
Een paar uur na deze post ben ik op een wat klunzige manier dood gegaan door zombies. Ik was al een aantal uren op zoekjj naar een shovel om een base te gaan bouwen. Voor de rest had ik alles al, ik kon alleen die verdomde shovel niet vinden. En toen verloor ik 2 x M4 en een UMP45 alle met alles erop en eraan en verder de beste military gear die er is (military vest + utility backpack, alice backpack, BDU pants en vest, military boots en tactical helmet). Helaas......ff een momentje van onoplettendheid en ik was omringd door 4-5 zombies en een leeg wapen. In de heat of the moment niet bij machte om een ander wapen te pakken en voordat ik het wist werd het scherm zwart. Weer opnieuw beginnen dus. Wel zuur deze, dit karakter was al een paar maanden in leven. |:(

-Moondust- wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:59 (13%)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True