[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:52
Een nieuw status report (12 december)

Er komt een eindejaars video over de voortgang dit jaar en waarschijnlijk ook een vooruitblik. Verder zijn ze nog steeds druk bezig met 0.63. Niet heel veel nieuwe dingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0KA5yA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

-Moondust- schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:47:
Er komt een eindejaars video over de voortgang dit jaar en waarschijnlijk ook een vooruitblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Jezus die lui krijgen ook niks op tijd af zeg... ik snap dat dingen langer kunnen duren bij ontwikkeling en overstap naar andere engine maar holy shitballs dit lijkt richting duke nukem forever niveaus te stijgen qua ontwikkel traject... 99% van de player base speelt nu pubg of andere games. De verwachting gaan ze never nooit aan voldoen helaas.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb wel weer zin in DayZ als 0.63 uitkomt. Hoge verwachtingen en die zullen vast niet allemaal worden ingelost, maar dat hoeft ook niet. Ik wil nog meer het echt DayZ gevoel krijgen dat geen enkele andere game me tot op heden heeft kunnen geven. Zwerven door een verlaten landschap op zoek naar middelen om te overleven. Blij met bijzondere vondsten als tenten en wapens, hart in je keel als er na 3 uur eenzaamheid ineens een medespeler opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
SouLLeSSportal schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:02:
Jezus die lui krijgen ook niks op tijd af zeg... ik snap dat dingen langer kunnen duren bij ontwikkeling en overstap naar andere engine maar holy shitballs dit lijkt richting duke nukem forever niveaus te stijgen qua ontwikkel traject... 99% van de player base speelt nu pubg of andere games. De verwachting gaan ze never nooit aan voldoen helaas.
Een hele nieuwe engine creëren, animaties, AI, dat kost allemaal vele jaren tijd bij elkaar. Ik vind het knap dat ze het zo volhouden en het ziet er veelbelovend uit allemaal. Ik zie ze nog wel succes hebben naast PUBG als zombie-surival sim en de goede moddability (battle royale modus ongetwijfeld) met scripts en dergelijke. Dit spel leent zich uitstekend voor die youtube-streamers overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ekstergroen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:13:
[...]

Een hele nieuwe engine creëren, animaties, AI, dat kost allemaal vele jaren tijd bij elkaar. Ik vind het knap dat ze het zo volhouden en het ziet er veelbelovend uit allemaal. Ik zie ze nog wel succes hebben naast PUBG als zombie-surival sim en de goede moddability (battle royale modus ongetwijfeld) met scripts en dergelijke. Dit spel leent zich uitstekend voor die youtube-streamers overigens.
weet ik, snap ik, begrijp ik, maar het gaat niet om het feit dat het zo lang duurt maar het feit dat alles keer op keer uitgesteld wordt, milestones niet gehaald worden, beloftes niet nagekomen worden, wat wel in de updates zit nog steeds oude fouten bevat (al dan niet verantwoord dat dit nog niet bewust is opgelost) en daardoor iedereen zo'n beetje denkt van het zal wel, ik ben er klaar mee hier op te wachten en teleurgesteld te worden. Als ze vanaf het punt dat ze de nieuwe engine hadden aangegeven, dit duurt wel een jaar of 2 voordat dit af is ipv een klein jaartje wat eerst werd voor geschoteld, een gedegen devplan hadden opgezet en dit grotendeels ook na kwamen, dan was dit hele verhaal niet van toepassing. echter..... niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:12:
[...]

weet ik, snap ik, begrijp ik, maar het gaat niet om het feit dat het zo lang duurt maar het feit dat alles keer op keer uitgesteld wordt, milestones niet gehaald worden, beloftes niet nagekomen worden, wat wel in de updates zit nog steeds oude fouten bevat (al dan niet verantwoord dat dit nog niet bewust is opgelost) en daardoor iedereen zo'n beetje denkt van het zal wel, ik ben er klaar mee hier op te wachten en teleurgesteld te worden. Als ze vanaf het punt dat ze de nieuwe engine hadden aangegeven, dit duurt wel een jaar of 2 voordat dit af is ipv een klein jaartje wat eerst werd voor geschoteld, een gedegen devplan hadden opgezet en dit grotendeels ook na kwamen, dan was dit hele verhaal niet van toepassing. echter..... niet gebeurd.
Daar is eenvoudig doorheen te kijken als je een beetje onderzoek doet. Het is duidelijk dat de ontwikkeling nog springlevend is en de vruchten gaan we echt wel plukken. Patience my young padawan. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
-Moondust- schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:42:
[...]

Daar is eenvoudig doorheen te kijken als je een beetje onderzoek doet. Het is duidelijk dat de ontwikkeling nog springlevend is en de vruchten gaan we echt wel plukken. Patience my young padawan. ;-)
Ik ben het zeker met je eens, maar je merkt wel dat veel mensen niet zo denken. Ik vind persoonlijk dat Day Z een goed voorbeeld is van hoe Early access zou moeten verlopen en ik vind het ook tof dat ze hun doelen bijstellen als er veel geld opgehaald wordt. Ook vind ik het goed dat ze voor een goed product gaan in plaats van een 1.0 releasen die nog erg gaar is.

Maar je merkt onder elk nieuwsbericht en in de reviews op steam dat mensen dat niet zo zien. Die zien alleen maar dat dezelfde irritante dingen nog steeds na een paar jaar in de laatste versie zitten. Deze mensen kijken niet verder en gaan niet op onderzoek uit. Ik zeg dan vaak tegen die mensen: misschien is early access dan niks voor jou, maar feit is wel dat Day Z voor heel veel mensen heeft afgedaan omdat ze vinden dat het te lang duurt of zoals sommige zeggen; dat de devs met hun geld er vandoor zijn.

Gelukkig weten wij beter. Ik kan niet wachten op 0.63!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
En weer de eerste statusupdate van dit jaar: https://dayz.com/blog/status-report-16-january-2018

Ik vind het een erg leuke statusupdate met wat voorbeelden en filmpjes. Ziet er in ieder geval goed uit! Ik kijk echt uit naar 0.63!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-06 17:25
Vandaag hebben de ontwikkelaars een livestream gehouden i.p.v. een status report.

Ziet er wederom veelbelovend uit. En persoonlijk heb ik liever dat ik nog even geduld moet hebben dan dat ze nu DayZ maar in de beta gooien zonder dat het écht werkt zoals ze willen.

Verder hebben ze op Dayz.com ook een handige checklist waar je kunt zien hoever ze zijn met een bepaalde feature in het spel.

Al met al is het nog even flink geduld hebben, maar ik verwacht (en hoop) dat het het wachten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Het ziet er al 5 jaar heel belovend uit. Mij zijn ze ook kwijt geraakt. Heb er nog altijd vertrouwen in dat het goed gaat komen iig. Grootste fout was om al zo vroeg in early acces te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

GluonC schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:51:
Het ziet er al 5 jaar heel belovend uit. Mij zijn ze ook kwijt geraakt. Heb er nog altijd vertrouwen in dat het goed gaat komen iig. Grootste fout was om al zo vroeg in early acces te gaan.
Ze hadden pas in de tijd dat ze de nieuwe engine een beetje up and running hadden moeten doen maar ja das makkelijk achteraf te zeggen natuurlijk :)
Ach ik heb paar honderd uur leuke tijd gehad ondanks de bugs, ik hoop echt dat het wel een game wordt die goed loopt en doet wat het moet doen. Dan ga ik het zeker wel weer spelen. Voor nu doe ik andere games tot die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik kan er gewoon niet meer inkomen, vind de game veel te traag geworden. Je moet heel veel lopen langs de kust, honderden huisjes checken om vervolgens nergens normale loot te vinden. Die paar keren dat ik het weer eens geprobeerd heb kwam ik nooit zo ver dat je een keer een spannend vuurgevecht hebt ergens in het midden van de map.

Persoonlijk vind ik de richting van realisme die ze hebben gekozen ook de verkeerde. Tot op zekere hoogte maakt het de game uniek en uitdagend, maar ze zijn wat mij betreft veel te ver doorgeschoten. Het is allemaal zo sloom en omslachtig geworden bijv. met reloaden en het craften, dat gaat echt nergens over. Totaal niet intuitief met dingen in je handen nemen of op je rug of in je backpack plaatsen, dat onnodige gedoe met kogels uit de verpakking halen e.d.

En dan spawn je net in de regen en begin je gelijk al met meldingen dat je doorweekt bent, honger en dorst hebt en dan maar langs al geloote huisjes lopen. Dan moet je maar weer een andere server zoeken die het liefst day-time heeft, acceptabele ping en dan ook nog redelijk wat mensen. Die servers zijn niet eens te vinden vaak.

Heel jammer, ik vond de Arma 2 mod zoveel malen beter wat dat betreft, die sfeer was geweldig. Daar had je ook soms een moeilijke start, maar ondanks de bugs was het wel te doen en was de gameplay gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Grotman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:24:
Ik kan er gewoon niet meer inkomen, vind de game veel te traag geworden. Je moet heel veel lopen langs de kust, honderden huisjes checken om vervolgens nergens normale loot te vinden. Die paar keren dat ik het weer eens geprobeerd heb kwam ik nooit zo ver dat je een keer een spannend vuurgevecht hebt ergens in het midden van de map.

Persoonlijk vind ik de richting van realisme die ze hebben gekozen ook de verkeerde. Tot op zekere hoogte maakt het de game uniek en uitdagend, maar ze zijn wat mij betreft veel te ver doorgeschoten. Het is allemaal zo sloom en omslachtig geworden bijv. met reloaden en het craften, dat gaat echt nergens over. Totaal niet intuitief met dingen in je handen nemen of op je rug of in je backpack plaatsen, dat onnodige gedoe met kogels uit de verpakking halen e.d.

En dan spawn je net in de regen en begin je gelijk al met meldingen dat je doorweekt bent, honger en dorst hebt en dan maar langs al geloote huisjes lopen. Dan moet je maar weer een andere server zoeken die het liefst day-time heeft, acceptabele ping en dan ook nog redelijk wat mensen. Die servers zijn niet eens te vinden vaak.

Heel jammer, ik vond de Arma 2 mod zoveel malen beter wat dat betreft, die sfeer was geweldig. Daar had je ook soms een moeilijke start, maar ondanks de bugs was het wel te doen en was de gameplay gewoon erg goed.
Je beschrijft precies mijn gedachtes over deze game. Ze zijn helemaal doorgeslagen qua 'realisme' en hebben veels te veel de oren laten hangen naar een paar sim-puristen.

Die zeventig stappen die overal en nergens voor nodig zijn om iets te kunnen (bv vis te vangen en eten) wat met één lullig foutje of botte pech weer verloren is. Nee dank je.

Nul loot, omslachtige storage, voor van alles en nog wat zijn animaties, constant hungry/thirsty/ill en ga zo maar door.

Die 25 euro was het dubbel en dwars waard om Dean Hall te bedanken voor de ervaringen van de originele DayZ mod, maar de standalone duurt veels te lang voor features waar ik niet op zit te wachten.
Een uitdaging is prima, maar dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ja, precies. Ik weet nog dat als je in de Arma 2 mod je kompas wilde checken, je alleen op K hoefde te drukken. Nu moet je je wapen switchen voor je kompas, het klepje openen, op spatiebalk drukken om hem voor je gezicht te krijgen, je positie aflezen en dan weer die stappen uitvoeren om weer met je gun in je handen te lopen.

Ik snap dat je in werkelijkheid ook die stappen min of meer allemaal doet, maar dat gaat grotendeels onbewust via muscle memory. Voegt niets toe aan de gameplay, behalve ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ik vind die elementen juist super tof en dat is ook de reden waarom ik DayZ zo leuk vind, het realisme. Al slaan ze soms een beetje door ja daar ben ik het mee eens.
Maar nu ben ik ook een sim-gamer dus ik stoor me daar niet zo snel aan, maar begrijp het wel.

Heb de stream net afgekeken maar het blijft me verbazen hoe traag de ontwikkeling verloopt. Op het einde word gevraagd na een release van 0.63. Ze willen geen datum geven (gelukkig hebben ze geleerd van hun fouten), maar we kunnen binnen enkele weken aan de slag met 0.63.
Het animatie-systeem ziet er iig heel vloeiend uit. Base-building zal pas in de BETA erin zitten. Als dat er eindelijk in zit, zal ik weer vele tientallen zoniet honderden uren in DayZ steken. Dan word het pas leuk om door te spelen. Nu heb ik niet echt een doel, het gaat snel vervelen zekers als je alleen speelt. Ik heb er iig nog altijd heel veel vertrouwen in. Het blijft mijn favoriete survival game ondanks dat de ontwikkeling zo traag verloopt.
Damn, na het kijken van deze stream heb ik echt weer zin om DayZ te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
@Grotman @A.W.E.S.O.M.-0

Ik kan me heel goed in jullie mening plaatsen. Zelf heb ik Arma 2 of de DayZ mod niet gespeeld en heb SA gekocht samen met een vriend in de sale.

In mijn eentje vind ik het dan ook erg saai maar ik kijk gewoon weer uit naar de stress die we met ons groepje hebben als we na 2 uur rondlopen en looten in een gevecht ofzo komen. En tijdens die saaie stukken door kun je gewoon wat aankletsen.

Natuurlijk kun je het met de volledige release weer modden zoals je wil en daar zijn ze nu wel echt een goede basis voor aan het neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Ik hoop het, want DayZ is wel gewoon uniek qua gameplay. Ook al zou ik het vanaf nu nooit meer opstarten, de sfeer en spanning van deze game zal ik nooit vergeten. Ik vind het jammer dat de ontwikkeling zo traag verloopt en, in-game, dat het zo enorm lang duurt voor je een vriend kan vinden en samen een beetje gegeared bent en daadwerkelijk op jacht kunt gaan.

Het zou mooi zijn als ze vaart kunnen maken en hopelijk is er dan nog een community over zodat je ook nog keuze houdt in verschillende servers die bevolkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Grotman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:24:
Ik hoop het, want DayZ is wel gewoon uniek qua gameplay. Ook al zou ik het vanaf nu nooit meer opstarten, de sfeer en spanning van deze game zal ik nooit vergeten. Ik vind het jammer dat de ontwikkeling zo traag verloopt en, in-game, dat het zo enorm lang duurt voor je een vriend kan vinden en samen een beetje gegeared bent en daadwerkelijk op jacht kunt gaan.

Het zou mooi zijn als ze vaart kunnen maken en hopelijk is er dan nog een community over zodat je ook nog keuze houdt in verschillende servers die bevolkt zijn.
Mijn ervaring is dat je op bepaalde community servers veel meer loot vind, en als je een militaire installatie bezoekt je prima wapens en kleding etc.. kan vinden.

Daarnaast zijn er clans actief, ik zit zelf recent bij een friendly clan, en dat is iets wat ik veel eerder had moeten doen. Een gezellige groep mensen die echt wat voor elkaar over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-

https://dayz.com/blog/status-report-april-13-2018

[ Voor 39% gewijzigd door -Moondust- op 18-04-2018 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Blij dat ze geen datum genoemd hebben voor 0.63. Hebben ze toch nog geleerd van hun fouten. In hun laatste stream hebben ze beloofd tot we binnen enkele weken aan de slag kunnen met 0.63
Die stream is onderhand al bijna 2 maanden oud, ik begin de hoop langzaam te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:45:
Blij dat ze geen datum genoemd hebben voor 0.63. Hebben ze toch nog geleerd van hun fouten. In hun laatste stream hebben ze beloofd tot we binnen enkele weken aan de slag kunnen met 0.63
Die stream is onderhand al bijna 2 maanden oud, ik begin de hoop langzaam te verliezen.
Ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat ze de hoop verliezen. Frustratie dat het lang duurt, of boosheid dat ze beloften niet halen, dat kan ik mij goed voorstellen. Maar als ik zie hoeveel nieuwe informatie ze blijven geven en hoe goed ze laten zien dat ze actief aan het ontwikkelen zijn, dan kan ik moeilijk hoop verliezen. Ik heb juist hele goede hoop. En ik heb liever dat ze het goed doen dan haasten. Maar ik heb die frustratie waar ik het over had, maar ook berusting. Ik denk dat het echt tof wordt en tot die tijd ga ik wel wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Luuk1983 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:31:
[...]

Ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat ze de hoop verliezen. Frustratie dat het lang duurt, of boosheid dat ze beloften niet halen, dat kan ik mij goed voorstellen. Maar als ik zie hoeveel nieuwe informatie ze blijven geven en hoe goed ze laten zien dat ze actief aan het ontwikkelen zijn, dan kan ik moeilijk hoop verliezen. Ik heb juist hele goede hoop. En ik heb liever dat ze het goed doen dan haasten. Maar ik heb die frustratie waar ik het over had, maar ook berusting. Ik denk dat het echt tof wordt en tot die tijd ga ik wel wat anders doen.
Zekers, begrijp me niet verkeerd ik ben nog altijd een groot DayZ fan. Maar ik heb een beetje het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden. Wat ik niet snap is dat het modders wel lukt (kijk naar bijvoorbeeld de Exile mod op Arma 3)
Ik verwacht nu wel een beetje tempo achter dit project. Met dat budget en team wat zij beschikbaar hebben moet dat toch niet zo moeilijk zijn zou je denken?
Ik volg DayZ al jaren, zo gek is het niet dat ik (nu pas) de hoop een beetje begin te verliezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
https://www.dayz.com/blog/status-report-april-25-2018

Gister is de eerste stress test geweest. Hoop dat ze snel experimental gaan dan kunnen wij hem ook eindelijk gaan testen. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 11:59
Zit hier al een poosje mee te lezen, moest deze even delen met jullie:

DayZ singleplayer (mod/missie), voor .63, verwacht er nog niet te veel van!

https://github.com/Arkensor/DayZCommunitySingleplayer

Als je de stress-test branch hebt gedownload moet je deze kunnen proberen. Heb je toch al even kunnen proeven van de .63 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
SpudNL schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:50:
Zit hier al een poosje mee te lezen, moest deze even delen met jullie:

DayZ singleplayer (mod/missie), voor .63, verwacht er nog niet te veel van!

https://github.com/Arkensor/DayZCommunitySingleplayer

Als je de stress-test branch hebt gedownload moet je deze kunnen proberen. Heb je toch al even kunnen proeven van de .63 build.
Aah dat is mooi dat wist ik niet. Vanavond als ik thuis ben eens kijken of ik die kan downloaden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik kom vrijwel geen Nederlanders in dit spel tegen, ja één vriend van mij, maar goed die kan niet altijd.
Is er bij jullie bekend dat er een server is waar veel NL of Belgen op zitten? Vind ik het spel leuker om met meerdere te spelen, of iig in een map met NL of Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Smit260 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:22:
Ik kom vrijwel geen Nederlanders in dit spel tegen, ja één vriend van mij, maar goed die kan niet altijd.
Is er bij jullie bekend dat er een server is waar veel NL of Belgen op zitten? Vind ik het spel leuker om met meerdere te spelen, of iig in een map met NL of Belgen.
Die servers waren er wel ja. Echter zijn er niet meer zoveel actieve servers te vinden momenteel. Het is dus even wachten tot 0.63 Stable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GluonC schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:34:
[...]

Die servers waren er wel ja. Echter zijn er niet meer zoveel actieve servers te vinden momenteel. Het is dus even wachten tot 0.63 Stable is.
ALS ik speel, dan is speel ik (zo uit mijn hoofd) op NL2-13. (Niet mijn truck jatten he!)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 30-05-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-10-2024
GluonC schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:34:
[...]

Thanks!
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:41:
[...]

ALS ik speel, dan is speel ik (zo uit mijn hoofd) op NL2-13. (Niet mijn truck jatten he!)
Haha, daar zit ik niet. Ik speel 2 community servers en 1 official. Waarvan met n vriend op een rustige server, ik ben meer van de wat drukkere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Al berichten wanneer 0.63 stable eraan komt? Hopelijk voor de herfst. Heb wel zin om met herfstig weer lekker DayZ te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
En het is zover. De 0.63 experimental servers staan online. Er staat een mooi weekend voor de boeg. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ah de good old dayz feeling, rondlopen in de kust dorpjes, als newspawn en gelijk neergemaaid worden door 2 fully geared spelers. gotta love this game.

Ik ben nog niet echt te spreken over het lootsysteem, veel te omslachtig en onnodig omslachtig gemaakt op veel punten, of het werkt niet goed nog qua looten. Vaak moet je een bepaald object in je handen houden om te combineren, andersom werkt het niet.
Ook vind ik de formaten van objecten nog erg raar, al is het wellicht om het aantal mags bv te beperken dat je mee kan nemen, maar een water fles die 8 vlakken! in de inventory vult is gewoon idioot, je kan dit niet eens meenemen als je een jas en broek hebt want kan uiteraard niet gedraaid worden en recht op past het niet want 3 slots hoog en niet 4. |:(
Backpacks mogen ook wel iets beter te vinden zijn of op meer manieren te maken zijn, nu loop je echt 30-40 min rond zonder dat je wat wezenlijks kan meenemen omdat je geen burlap sack of rugzak kan vinden.

[ Voor 73% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-06-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:01:
ah de good old dayz feeling, rondlopen in de kust dorpjes, als newspawn en gelijk neergemaaid worden door 2 fully geared spelers. gotta love this game.
LOL! Ik vind de sfeer en graphics sinds 0.62 echt heel erg goed. De grass + tree shaders zien er echt heel levendig uit en ook de nieuwe bossen met veel meer verschillende bomen en vegetatie en betere 'sattelite textures' geven heel veel sfeer. Bij de eerste keer 0.62 opstarten dacht ik dat het onderhand een nieuwe game was. Dat doet Day Z nog steeds echt onovertroffen goed wat mij betreft.

Uiteraard bleven in 0.62 de game mechanics achter, maar als dat in orde is...man wat een gave game is het toch!

Het enige waar ik bang voor ben, is dat het grootste probleem niet opgelost wordt met de beta en de final: servers die verdwijnen. Kijk, Day Z moet het echt hebben van de mogelijkheid om kampjes te maken en spul te kunnen beware om het langer interessant te houden. Die spullen zijn servergebonden. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik eindelijk een beetje een leuk kampje gemaakt had en een paar voertuigen had, maar dat de server vervolgens weg gaat en niet meer terug komt. Alle werk voor niets. Dat staat mij heel erg tegen aan Day Z om het nog veel te spelen: het heeft naar mijn idee geen zin om moeite te doen om een kamp te starten, of om alle onderdelen van een voertuig bij elkaar te zoeken, want je raakt ze toch te snel weer kwijt.
SouLLeSSportal schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:01:
Ook vind ik de formaten van objecten nog erg raar, al is het wellicht om het aantal mags bv te beperken dat je mee kan nemen, maar een water fles die 8 vlakken!
Lol, soms is het wel vreemd ja, hoewel een fles water toch maar 2 vakjes is? Vreemder vind ik dat je een military tent, die je gewoon in je handen kan dragen, niet mee kan nemen in een truck (!) :+

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 18-06-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

die servers komen nog wel langer online nav full game neem ik aan, maar nu met alle updates is vaak de loot niet overdraagbaar, al dan niet door verandering of verwijdering van die loot of gewoon game mechanics etc. Dat is het nadeel van de early access alpha status.

Ik moet er nog wel even opnieuw inkomen maar toch wel jammer dat je weer van die droeftoeters tegenkomt die aan de kust easy kills maken. Zo kansloos, maar voor de rest is het wel beter geworden, qua loot is lastig te zeggen hoe dit zit, voor nu nog geen grote problemen gehad met het vinden van spul in de paar uren die ik nu in .63 heb gespeeld.

Ik kom nu ook echt geen server in, elke keer crashed die naar desktop als ik eindelijk die fakking qeue door ben omdat ze 12 hele testservers hebben. :F :F :F :F

[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-06-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Hoe is de .63 patch in de praktijk? Is het nog steeds een kwestie van non-stop een belachelijke hoeveelheid eten en drinken nodig hebben zonder dat het ergens te vinden is?

Gear die om de haverklap kapot gaat zoals bijlen die na 10 slagen op zijn etc?

Het survival aspect is naar mijn idee zwaaaaaaar overdreven in de eerste maanden/jaren van de standalone, samen met het tergend langzame ontwikkeltraject maakt dat het lastig om te beoordelen of ik het alweer een kans moet geven of gewoon vergeten.

In plaats van lekker op avontuur gaan en maar zien wat je tegenkomt, werd je om de haverklap weer gedwongen om de meest banale zaken te zoeken, om vervolgens ziek te worden van een verkeerd briesje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:
Hoe is de .63 patch in de praktijk? Is het nog steeds een kwestie van non-stop een belachelijke hoeveelheid eten en drinken nodig hebben zonder dat het ergens te vinden is?

Het survival aspect is naar mijn idee zwaaaaaaar overdreven in de eerste maanden/jaren van de standalone, samen met het tergend langzame ontwikkeltraject maakt dat het lastig om te beoordelen of ik het alweer een kans moet geven of gewoon vergeten.

In plaats van lekker op avontuur gaan en maar zien wat je tegenkomt, werd je om de haverklap weer gedwongen om de meest banale zaken te zoeken, om vervolgens ziek te worden van een verkeerd briesje. :(
Het clubje waar ik mee speel wacht gewoon totdat de echte 0.63 beta er is en dat raad ik iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:

Het is nu wezenlijk anders ivm je stamina die je nu hebt, of eigenlijk niet hebt, want je kan nu zonder iets te dragen ongeveer 15 sec sprinten. hoe meer gewicht hoe minder groot je balkje stamina is. Daarna ga je weer naar standaard jog tempo. Ik weet niet of je dit als soft skill kan verbeteren mettertijd, maar voor nu is het survivallen wel wat lastig, vooral omdat je vaak in het begin weinig zal vinden omdat iedereen als newspawn op die plaatsen spawned en gaat looten. Beste is zoeken naar backpack of burlap sack en wat essentials zoals drinken en wat eten en dan binnenland in gaan om meer loot te vinden. rugzak is belangrijk zodat je ook een waterfles kan meenemen (want8*2 vakjes en past dus niet in broek of jas 8)7 ) de rest is wel beter geworden maar ik mis nog wel wat feedback over als je teveel eet of drinkt, of ik heb dat nog niet bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Hieronder 2 filmpjes over het health en blood systeem dat in 0.63 wordt gebruikt.

Luuk1983 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:14:
Het enige waar ik bang voor ben, is dat het grootste probleem niet opgelost wordt met de beta en de final: servers die verdwijnen. Kijk, Day Z moet het echt hebben van de mogelijkheid om kampjes te maken en spul te kunnen beware om het langer interessant te houden. Die spullen zijn servergebonden. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik eindelijk een beetje een leuk kampje gemaakt had en een paar voertuigen had, maar dat de server vervolgens weg gaat en niet meer terug komt. Alle werk voor niets. Dat staat mij heel erg tegen aan Day Z om het nog veel te spelen: het heeft naar mijn idee geen zin om moeite te doen om een kamp te starten, of om alle onderdelen van een voertuig bij elkaar te zoeken, want je raakt ze toch te snel weer kwijt.
De enige oplossing is zelf een server gaan hosten. Wellicht een idee om dat bij 1.0 te doen met een aantal tweakers zodat het niet veel kost. Ik sta er wel voor open.

[ Voor 71% gewijzigd door -Moondust- op 20-06-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb vanmiddag eens 0.63 experimental gespeeld. Let op dat ik offline gespeeld heb, dus dat het mogelijk anders is als je online speelt. Reden is dat ik geen verbinding kon maken met elke server die ik zag.

In het kort: wauw, wat speelt het fijn! Het spel loopt heerlijk soepel en ziet er (nog steeds) fantastisch uit. Maar voor het eerst heb je ook het idee dat je controle hebt over je acties en dat je snel kan schakelen indien nodig. Er missen nog wel animaties (bijvoorbeeld wapens heb je instant in je handen als je ze kiest), maar je personage beweegt allemaal wat realistischer.

Ik weet niet hoe dit uiteindelijk moet gaan werken, maar je personage 'loopt' nu gewoon letterlijk over hekken heen alsof het niks is. Je hoeft niet handmatig te springen en ik heb eerlijk gezegd de springen-toets ook niet gevonden. Het ziet er vooral raar uit, maar werkt beter dan het oude 'vault' systeem.

Ook is duidelijk dat de audio flink aangepakt is. Niet alle deuren klinken nu hetzelfde. Bijjvoorbeeld garagedeuren klinken nu veel blikkeriger en meer metaalachtig. In schuren met een golfplaten dak hoor je soms nu het dak trillen in de wind. Ook klinken wapens veel harder/krachtiger en dat lijkt mij ook veel realistischer.

Ook is het systeem van loot oppakken en je inventory aangepast. Als je in de buurt bent van een loot item krijg je nu te zien wat er ligt en kan je het met F oppakken zonder in je inventory te gaan. Dit zorgt ervoor dat je niet constant zoals vroeger rond ging lopen met je inventory open om ervoor te zorgen dat je geen dingen miste. Overigens is het niet meer mogelijk om rond te gaan lopen met je inventory open. Ook bij deuren zie je nu welke actie je gaat uitvoeren. Overigens draaien de deuren nog steeds één kant op en ik heb al meerdere keren vastgezeten omdat de deur mijn kant op draaide. Gelukkig is dat simpel op te lossen door de deur weer te sluiten.

Craften en acties uitvoeren zijn nu wel een stuk irritanter geworden, maar ik denk dat dit nog gaat veranderen. Bijvoorbeeld als je nieuwe kogels in het magazine van je wapen moet doen:
  • Inventory openen
  • Wapen in de hand nemen
  • Magazine eruit halen en in je inventory plaatsen
  • Magazine om ruilen met je wapen zodat je wapen in je inventory zit en je het magazine in je hand hebt
  • Kogels op magazine slepen en kiezen voor attach.
  • Inventory sluiten, je krijgt nu in beeld dat je een actie kan uitvoeren met de linker muisknop.
  • Linker muisknop net zo lang inhouden totdat alle kogels in het magazine zitten
  • Inventory weer openen
  • Magazine in je inventory zetten
  • Wapen in de hand nemen
  • Magazine attachen aan het wapen.
Rechts klikken van een actie bestaat niet meer en je moet dus iets echt in je hand hebben om er wat mee te kunnen. Je kan dus niet meer twee items in je inventory op elkaar slepen om er wat mee te doen. Maar ook een blikje drinken kan je niet meer direct vanuit je inventory, maar je moet het blikje eerst in je hand nemen en buiten je inventory weer die linker-muisknop-actie uitvoeren. Best omslachtig allemaal. Op zich is het inventory scherm zelf wel beter en overzichtelijker geworden naar mijn mening.

Wat mij in ieder geval in offline modus opviel was hoeveel kogels en magazine in al gevonden heb. Ook waren er geen zombies. Binnenkort ga ik ik weer eens online modus proberen.

Ik heb nog geen mening over de nieuwe HUD. De meldingen die je voorheen kreeg van 'I'm slowly warming up' etc zijn er niet meer. Je hebt nu een rijtje met iconen die de verschillende statussen weergeven, zoals hunger, thirst, health etc. Je ziet ook real time of het omhoog of omlaag gaat. Als je bijvoorbeeld sprint, dan gaat je energie en water hard omlaag. Ook kan je nu moe worden omdat je een stamina-meter hebt. Je kan dus niet meer constant met shift ingedrukt rennen.

Al met al denk ik dat er nog genoeg werk te doen is, maar het is echt geweldig om eindelijk in de sfeervollewereld van Day Z het idee te hebben van controle. Zoals gezegd, ik was in Offline modus, maar de vuurgevechten die ik met een paar bomen gehad heb (:P) gingen zo lekker! Ik kan niet wachten tot we de BETA hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De gameplay moet gewoon wat vloeiender lopen, je bent nu inderdaad tig stappen aan het doen voor het reloaden van een mag, of een blikje pakken etc. Ik zie veel liever dat ze dan een standaard gear setup maken voor aantal basis zaken zoals waterfles aan de riem, melee en vuurwapen op de rug en in de hand optie, mags in vest of jas, andere loot in de rugzak. Dan gewoon een knop voor drink water from bottle, hij pakt zijn veldfles en zuipt totdat je loslaat of lege fles hebt.

reloaden moet ook gewoon R zijn als je een mag in je jas of vest hebt. Je zit nu langer in je inventory dan in je scope in een gevecht heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:27:
De gameplay moet gewoon wat vloeiender lopen, je bent nu inderdaad tig stappen aan het doen voor het reloaden van een mag, of een blikje pakken etc. Ik zie veel liever dat ze dan een standaard gear setup maken voor aantal basis zaken zoals waterfles aan de riem, melee en vuurwapen op de rug en in de hand optie, mags in vest of jas, andere loot in de rugzak. Dan gewoon een knop voor drink water from bottle, hij pakt zijn veldfles en zuipt totdat je loslaat of lege fles hebt.

reloaden moet ook gewoon R zijn als je een mag in je jas of vest hebt. Je zit nu langer in je inventory dan in je scope in een gevecht heb ik het gevoel.
Ik vermoed dat dit een tussenstap is naar een systeem wat ze in hun gedachte hebben, maar wat nog niet afgerond is.

Wat ik wel inderdaad vind, dat ze zich wat meer aan conventies moeten houden van dingen die als standaard beschouwd kunnen worden in FPS-games.
  • Het 'aiming down the sight' kost nu twee knoppen: eerste rechter muisknop, daarna de middelste muisknop; lekker omslachting
  • R is het ejecten van de huidige kogel in de kamer. Dit was bedoeld om een wapen wat jammed is weer te unjammen. Maar ik wil gewoon snel een leeg magazine kunnen wisselen met R!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
Luuk1983 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Ik vermoed dat dit een tussenstap is naar een systeem wat ze in hun gedachte hebben, maar wat nog niet afgerond is.

Wat ik wel inderdaad vind, dat ze zich wat meer aan conventies moeten houden van dingen die als standaard beschouwd kunnen worden in FPS-games.
  • Het 'aiming down the sight' kost nu twee knoppen: eerste rechter muisknop, daarna de middelste muisknop; lekker omslachting
  • R is het ejecten van de huidige kogel in de kamer. Dit was bedoeld om een wapen wat jammed is weer te unjammen. Maar ik wil gewoon snel een leeg magazine kunnen wisselen met R!
Aiming down-sight is inderdaad omslachtig, echter vind ik het beter dat mensen niet altijd in attack-mode lopen zoals voorheen. en ik vind het niet vervelend meestal als je aimt sta/zit/lig je toch stil.
wat ik echter wel apart vind is het inzoomen terwijl je loopt met "middle mouse button" al ga ik dat zodra het kan binden aan "z".

het unjammen vind ik eigenlijk wel realistisch, want het is natuurlijk niet realistisch dat het een simpele actie is.
Tevens kan je tegenwoordig alles via de hotbar doen. Clips wisselen clip vullen en clips weer terug wisselen.
levert ook mooie actie op als de tegenstander(s) eerder door hun ammo heen is en moet herladen.

en het unjammen is ook nodig want soms zit het kreng vast (door beschadigde ammo) en dan ben je mooi de lul.

[off-topic]
Sorry voor het aanhalen van een relatief oud topic, maar ik wou even mijn menig kwijt.

En ja development is Erg traag, maar wel uitvoerig.
ik zou ook liever hebben dat ze alles uit 0.62 terug brengen in plaats van nieuwe dingen.
Ik mis vooral me pijl en boog (oneindig ammo).

Ik vind het eigenlijk Jammer dat er niet een aparte versie is van de stabiele(0.62), expertimental(0.63) en stresstest (0.63xx).
want elke keer opnieuw herinstalleren is gewoon verloren tijd.
ook al heb ik een steamcache vm is het gewoon zonde van de tijd.
[/off-topic]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Weer een nieuwe Day Z update: https://dayz.com/blog/status-report-11-september-2018.

Mogelijk interessant:
Now I have something that many of you probably don’t expect yet, but we want to see things move along at a faster pace there so we can get feedback: We've decided to release the DayZ 0.63 Server Files before BETA, and currently, we'd like to make them available to all DayZ players within the next week. Everyone will be able to download the Server Files for free on Steam under the tools section, and from that moment, everyone will be able to host a DayZ server on their own. I think that with the release of Server Files, we will see a much broader variety of server setups and community made game modes and while the full modding tool-set won’t be available before BETA, I think you guys have already figured a lot of the stuff out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb gister weer eens de experimental branch aangezwengeld en ik wilde mijn ervaringen nog een keer delen. Ik zal niet telkens alles herhalen wat ik al eerder gezegd heb, dus in een nutshell:
  • Zeer sfeervol en loopt op 1440p met veel grafische opties open meestal > 70 fps op een 1080.
  • Nieuwe animatiesysteem gaat lekker
  • Bepaalde handlingen nogal omslachtig
Wat mijn nieuw opviel in deze speelsessie:
  • Zombies lijken niet te reageren op wapenvuur. Ik vuurde op een zombie met een ongedempte rifle (maakt echt een takkeherrie), maar de 5 andere zombies die in de buurt liepen reageerden niet. Dit is in 0.62 stable wel anders! Daar had ik meteen een heleboel zombies op mijn dak gehad.
  • Zombies neerslaan met bijvoorbeeld een bijl is een stuk beter te doen. Ik heb meerdere zombies afgemaakt zonder zelf geraakt te worden en zonder om de zombie heel te gaan dansen.
  • Dingen als appel plukken of bessen plukken lijkt op dit moment niet in het spel te zitten. Ik kreeg in ieder geval geen optie om appels te plukken.
  • Wat er mogelijk al langer in zit maar wat me nu pas opviel, is dat deuren die je niet open kan doen visueel gebarricadeerd zijn, bijvoorbeeld met planken of ijzeren buizen. Op deze manier is meteen duidelijk welke deuren wel of niet open kunnen.
  • In het nieuwe animatiesysteem viel mij ook op dat als je van een iets te hoge rand naar beneden springt je personage nu de klap opvangt en door zijn benen gaat. Dan bedoel ik niet dat het zo hoog is dat je personage zijn benen breekt, maar het is in ieder geval realistischer om te zien.
  • Over springen gesproken, dat is nu gewoon de spatiebalk. Het is nog niet helemaal goed uitgewerkt, want als je over een iets te hoog hekje wilt springen en je neemt gaan aanloop dan kom je er niet overheen. Ook qua animatie is het niet helemaal overtuigend. Uiteindelijk zou ik verwachten dat je met een mooie animatie over het hekje 'vault'
Al met al leuk om weer even te spelen. Ik ga er nu niet teveel tijd in stoppen omdat het toch geen zin heeft om uitgebreid te looten en een basis te beginnen omdat experimental helemaal vaak gereset wordt. Ook zonder voertuigen is het niet zo leuk. Maar ik had wel weer meteen zin in het spel nu ik het even een uurtje gespeeld heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Bij mij reageren de zombies wel op wapenvuur, gisteren op de Military Base schoot ik een zombie neer en voor ik het wist had ik er een stuk of 8 achter me aan rennen, gelukkig goed afgelopen 😅

Appels vind je nu op de grond, net zoals peren, bessen ben ik nog niet tegengekomen. Wel paddestoelen die je veel in het bos tegen komt.

Ik speel DayZ op de Xbox nu btw en het bevalt me zeer goed tot nu toe. Loopt lekker soepel maar er moet wel nog een hoop gebeuren. Je kunt ook geen basis bouwen want er zijn nog geen tenten te vinden, dus heel veel is er nog niet te doen buiten andere players neer knallen.

• sasaa
Eindelijk gister me servers opgezet. en gespeeld met vrienden heerlijk gewoon overleven. beetje jammer dat er altijd twee mensen in de groep zijn die zeggen dat ze helemaal in het zuiden op de kust staan zijn terwijl ze eigenlijk in het noorden zitten.

Hopelijk vlot het een beetje met het toevoegen van alle andere items en kunnen we snel naar de stable branch

BTW. mocht je een server opzetten als er geen zombies zijn moet je even de server restarten.

[ Voor 11% gewijzigd door sasaa op 20-09-2018 09:46 ]

• Luuk1983
sasaa schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:45:
Eindelijk gister me servers opgezet. en gespeeld met vrienden heerlijk gewoon overleven. beetje jammer dat er altijd twee mensen in de groep zijn die zeggen dat ze helemaal in het zuiden op de kust staan zijn terwijl ze eigenlijk in het noorden zitten.

Hopelijk vlot het een beetje met het toevoegen van alle andere items en kunnen we snel naar de stable branch

BTW. mocht je een server opzetten als er geen zombies zijn moet je even de server restarten.
Als je zelf weet waar jij bent kan je de positie van de zon gebruiken om te bepalen waar de andere zijn. Bijvoorbeeld: als je recht naar de zee kijkt, waar staat de zon van?

• sasaa
Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:47:
[...]

Als je zelf weet waar jij bent kan je de positie van de zon gebruiken om te bepalen waar de andere zijn. Bijvoorbeeld: als je recht naar de zee kijkt, waar staat de zon van?
ja ik zal het er maar op houden dat die andere niet zo slim zijn.
we hadden zelfs een met een compas die de verkeerde kant uit liep (land inwaarts) terwijl wij zijn volg de groote weg naar het noorden... pfff

ik ken de map (0.62 iig) uit me hoofd heb 500+ uur alleen cherno en NE airfield zijn flink anders volgens mij.

Volgens mij is het trouwens nog niet mogelijk om een stenen mes te maken of heb ik dat verkeerd.
je kan wel stenen vinden op de trails maar dat zijn small stones.

batch file om server te starten voor geintreseerde (je moet directX instaleren).
hopelijk komt er een linux versie binnekort.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@Echo off
    Title Dayz Server started @ %time% - %date%
    echo.
    echo Dayz Server started @ %time% - %date%
    echo.
goto startup
:restart
    Title Dayz Server restarted @ %time% - %date%
    echo.
    echo Dayz Server restarted @ %time% - %date%
    echo.
:startup
    DayZServer_x64.exe -config=serverDZ.cfg -profiles=C:\server\DayZServer -BEpath=C:\server\DayZServer\battleye -freezecheck -noFilePatching -cpuCount=8
goto restart

[ Voor 26% gewijzigd door sasaa op 20-09-2018 12:29 ]

• sasaa
Luuk1983 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:32:
  1. Zombies lijken niet te reageren op wapenvuur.
  2. Zombies neerslaan met bijvoorbeeld een bijl is een stuk beter te doen.
  3. Dingen als appel plukken of bessen plukken lijkt op dit moment niet in het spel te zitten.
  1. Zombies lijken niet te reageren op wapenvuur.
  2. heb melee attack tegen zombies is makkelijker, en zolang je RM ingedrukt houd dan block je attacks.
    Als je trouwens rent kan je ook slaan en als je shift gebruikt tijdens een melee gevecht doet ie een andere animatie (sterker weet ik niet).
  3. Zoals GluonC al zei inderdaad appels liggen nu onder de boom (kans van 1 op 5 dacht ik).
    paddestoelen zijn er erg hulpzaam en makkelijk te vinden.
edit:
sorry had niet door dat ik achter elkaar post.

[ Voor 3% gewijzigd door sasaa op 20-09-2018 11:27 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:02

Oxigeon

En zo is dat!

Na deze game een hele tijd niet te hebben aangeraakt ga ik deze toch maar weer eens instaleren in de hoop dat hij nog wat gespeeld wordt online. Nooit echt gespeeld omdat ik niemand in de lijst had om mee te gamen. Ben het beu als ik eens een beetje goed bezig ben de server reset

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
@Oxigeon Nu de server files uit zijn en de eerste community servers live zijn pak ik het spel ook weer op :) Uiteraard .63 experimental, gisteren heel de dag gespeeld en voelt echt prima aan. Uiteraard niet loos van vage quirks maar zeker goed speelbaar.

Mochten er mensen zijn die graag samen willen spelen dan kun je me altijd toevoegen op Steam (https://steamcommunity.com/profiles/76561198002236071) :)

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gister weer een sessie op experimental gedaan en hierbij weer de bevindingen:
  • Ik lijkt op geen enkele official server te kunnen connecten.
  • Soms krijg ik twee verschillende acties in beeld die ik kan uitvoeren die allebei zeggen dat ik de linker muisknop moet inhouden om de actie uit te voeren...weird.
  • Als je bijvoorbeeld een kip geslacht hebt en je hebt bloed aan je handen en je gaat vervolgens wat drinken (met je handen) dan krijg je bacteriën binnen. Eerst je handen wassen dus!
  • De 'start' knop om het spel te starten op de laatste server waar je op gespeeld hebt lijkt nooit te werken.
  • Je word niet zo super beïnvloed door regen als op 0.62. Natuurlijk moet je temperatuur wel in de gaten houden, maar regen zorgt er niet langer voor dat het eigenlijk niet te doen is om op die server te spelen. In 0.62 ben je zo snel drenched en heb je het zo snel koud dat je erg moet oppassen dat je niet dood gaat.
  • Ik ben nog erg weinig medische spullen tegen gekomen, zoals antibiotica, saline bags, morphine auto injector en vitaminen.
  • Het valt me nu pas op dat de quick bar van kleur veranderd als items wel/niet beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld: als je een actie uitvoert (bijvoorbeeld een deur open doen, of wat drinken) dan worden de items van de quick bar rood omdat ze op dat moment niet beschikbaar zijn. Ook als je bijvoorbeeld een item in je hand hebt die niet meer in je inventory past, dan zijn de quick items ook niet beschikbaar.
  • Pannen lijken nooit af te koelen. Ik heb een cookie pot gebruikt om te koken en die is nog steeds 200 graden. Gelukkig kan je de pan wel gewoon in je handen nemen en kokend water drinken ;)
  • Gewicht van spullen is wel echt een issue waar je rekening mee moet houden. Je hebt zeg maar een stamina balk. Als je sprint gaat de balk leeg. Als de balk leeg is kan je niet meer rennen en loopt de balk weer langzaam vol. Echter, hoe 'vol' de balk kan lopen hangt af van de hoeveelheid spullen die je bij je hebt (qua gewicht). Ik heb nu het probleem dat ik allerlei mooie gear heb, maar mijn balk is echt nog maar iets van 20% waardoor ik überhaupt amper nog kan rennen. Overigens lijkt dit enigszins bugged te zijn, want als ik sommige spullen weggooi wordt de balk niet langer.
  • Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt is hoe je aanvallen van zombies kan afweren. Ik zie dat het gebeurt, maar hoe ik het doe weet ik nog niet. Ik ben pas één keer tot bloedens toe door een zombie geraakt, terwijl ik in de tussentijd toch echt tientallen zombies gechopped heb.
  • Military tenten hebben nog steeds prima loot. Nee het is niet perse veel, maar in heb toch alweer een M4A1 in mijn handen (hetzij zonder magazine en ammo) en ook heb ik al een AK-M gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 24-09-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasaa
f3cuk schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:09:
@Oxigeon Nu de server files uit zijn en de eerste community servers live zijn pak ik het spel ook weer op :) Uiteraard .63 experimental, gisteren heel de dag gespeeld en voelt echt prima aan. Uiteraard niet loos van vage quirks maar zeker goed speelbaar.

Mochten er mensen zijn die graag samen willen spelen dan kun je me altijd toevoegen op Steam (https://steamcommunity.com/profiles/76561198002236071) :)
Je steam profiel staat op prive link doet weinig voor mij.

@Luuk1983
Ik heb genoeg medische spullen kunnen vinden in de kleine med gebouwtjes (achter de deur in de opslagruimte ligt vaak wat)

de hotbar verandert inderdaad, ook als je handgun in je hand hebt en je pakt iets op dat je inventory vult kan je je handgun bijvoorbeeld niet meer terug doen waardoor het in je hotbar rood wordt tevens kan je dan ook niet wisselen naar een ander item in je inventory tenzij deze plaats maakt voor de handgun.
dualcarry is dus niet zo soepel meer, je character zal Nooit je gun op de grond gooien om je andere gun te pakken.

eten koelt inderdaad ook niet af maar is wel te eten.

over gewicht heb ik wel een goede tip pak nooit een "press vest" op die zijn 14kg (vast een typo want high cap. vest is 4kg).

over de melee attack, als je rechtermuisknop ingedrukt houd blok je aanvallen en kan je aanvallen met linkermuisknop. tevens kan je met linkermuisknop en shift harder slaan.
ook kan je tijdens het rennen slaan door linkermuisknop in te drukken al is het mij nog niet gelukt om zo een klap ook daadwerkelijk uit te delen.

m.v.g. sasaa

p.s. mijn server is online op dayz.sasaa.nl:2302

[ Voor 23% gewijzigd door sasaa op 25-09-2018 09:37 ]

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
sasaa schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:32:
[...]

Je steam profiel staat op prive link doet weinig voor mij.
Als goed is kun je dan toch wel gewoon een friend invite sturen? Is andere tweakers iig al wel gelukt :) Anders kun je me ook wel vinden op de discord server in mijn handtekening.

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• Luuk1983
Vandaag voor het eerst weer eens op NWAF geweest. Zo! Dat gebied is helemaal compleet omgegooid! Ik weet niet of dat ik 0.62 ook al zo was, maar in 0.63 is het verschil erg groot. Het is behoorlijk sfeerrijker geworden vind ik persoonlijk. Het is ook niet langer één heel groot open gebied, maar veel meer een geloofwaardigere militaire basis, met fabrieken, reparatieplekken en tankstations voor voertuigen etc.

• sasaa
Luuk1983 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:27:
Vandaag voor het eerst weer eens op NWAF geweest. Zo! Dat gebied is helemaal compleet omgegooid! Ik weet niet of dat ik 0.62 ook al zo was, maar in 0.63 is het verschil erg groot. Het is behoorlijk sfeerrijker geworden vind ik persoonlijk. Het is ook niet langer één heel groot open gebied, maar veel meer een geloofwaardigere militaire basis, met fabrieken, reparatieplekken en tankstations voor voertuigen etc.
ja het is inderdaad Flink verrandert. net als cherno zelf trouwens

de nieuwe map Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DayZ is van early access naar beta gegaan, en de 1.0 release wordt nog dit jaar verwacht :)

https://dayz.com/blog/status-report-6-november-2018

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ze hebben ervoor gekozen om features te schrappen voor de 1.0 versie. Het doel is de basics goed in de game te hebben zonder irritante bugs. Lijkt me een wijs besluit, ook om voor 1.0 te gaan dit jaar. Ruim 5 jaar in early access is echt idioot lang. Daar was een reden voor, men moest alle legacy systemen vernieuwen. Dat is nu klaar, dus ik denk dat het wat sneller zal gaan nu. Ik hoop wel dat ze de komende jaren even committed blijven om de game verder uit te breiden met nieuwe features. Zelf verwacht ik veel van de modcommunity. Wellicht wacht ik nog tot 1.0 maar DayZ gaat weer aan hier thuis ergens in de komende maanden.

[ Voor 16% gewijzigd door -Moondust- op 08-11-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Laatst online: 26-06 12:09
Heren, eindelijk is DayZ lekker speelbaar! Daarom hebben een maat en ik een server ingericht. We proberen een leuke gezellige community op te bouwen. Join en kom gezellg kletsen :)

NL Windmills |Working Vehicles|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Chopper+
145.131.32.135:2302

/Edit aanpassing IP. Server gemigreerd naar andere host.

[ Voor 13% gewijzigd door Matthias87 op 06-12-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Matthias87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:41:
Heren, eindelijk is DayZ lekker speelbaar! Daarom hebben een maat en ik een server ingericht. We proberen een leuke gezellige community op te bouwen. Join en kom gezellg kletsen :)

82.217.241.211:2302
Leuk! Ik kom zeker binnenkort een keer kijken. Eén van de grootste frustraties is het verdwijnen van servers waar je al wat opgebouwd hebt aan basis bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Iemand een idee hoe op dit moment het probleem met de mag bug op te lossen valt? Ik heb een akm en m4 maar beide krijg ik de mag er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
SouLLeSSportal schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:45:
Iemand een idee hoe op dit moment het probleem met de mag bug op te lossen valt? Ik heb een akm en m4 maar beide krijg ik de mag er niet uit.
Komt door de handguard die erop zit. Die is bugged. Zonder handguard is het geen probleem.
Wij hebben in onze server tijdelijk die item uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Matthias87 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:57:
[...]
Voorheen kon je weinig instellen op een server. Is dat veranderd? Welke mogelijkheden hebben server owners nu? In hoeverre kunnen ze het spelplezier bederven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 15:05

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ben ook maar weer eens aan het spelen gegaan. Moet wel zeggen dat nog steeds dezelfde irritaties erin zitten.

- Ammo wisselen e.d. is echt mega omslachtig geworden. Wapen in hand, mag eruit. Wapen uit hand, mag in hand, kogels erui/erin, mag in inv, wapen in hand, mag in wapen. Pfff, en dat alles om kogels erin te doen :/
- Eten lijkt nog steeds schaars. Ik ben full geared met wapens en kleding, maar wat eten vinden ho maar. Water is goed te doen met slootjes e.d.
- Er zijn echt te weinig servers op dit moment. Ik vertik het om snachts te spelen, dat is gewoon niet te doen, en de servers die er zijn die overdag afspelen zijn altijd of vol, of versneld. Mogen echt meer servers bij komen wat mij betreft...
- Zombies zijn redelijk goed af te maken met een schep o.i.d., echt een verbetering.
- Grafisch is het echt gigantisch er op vooruit gegaan. Hier nu alles op max te spelen zonder enige hapering (GTX 1070), waar dat eerst echt niet mogelijk was...
- Als ik disconnect van een server, en daarna wil connecten met een andere, gooit ie me compleet uit het spel, erg irritant.
- Knokpartij met andere spelers is wat raar nu, heb niet het gevoel dat ik wat raak met mijn vuisten...

Hoe verbind ik met jouw server @Matthias87 ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthias87
NL Windmills |Airdrop|Vehicles+|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Chopper+

Als je zoekt op Windmills bij community servers vind je deze. Of je kunt direct connecten naar 145.131.32.135:2302

Edit discord toevoeging: https://discord.gg/cn6Dfuk

Houd er rekening mee dat je DayZ opstarten met de volgende mods: DayZ Plus, Weapon Redux en Unlimited Stamina.

Nadat voor deze mods hebt gesubscribed in de steam workshop, kun je deze initieren via de DayZ launcher. Rechtermuisknop op Dayz in je steam library -> dayz launcher. Daar zie je een tabblad mods.

Wij hebben de server enigzins getweaked. Minder moeizaam het veld over, door het stamina aan de passen. En de andere mods brengen meer diversiteit aan in het wapen arsenaal. Onder andere de Lee Enfield en de M14 zitten er weer in.

Verder hoef je bij ons ook niet 12 uur auto onderdelen te zoeken. De auto's die je vind, zijn heel.. Oh! En de server loopt bij ons continu een cycle door van 08:00 tot 18:00, en begint dat weer opnieuw. Geen nachten dus, maar wel schemering (dusk/dawn). :)
-Moondust- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:22:
[...]

Voorheen kon je weinig instellen op een server. Is dat veranderd? Welke mogelijkheden hebben server owners nu? In hoeverre kunnen ze het spelplezier bederven?
Hierboven een greep van wat je kunt doen. Ik zie het overigens als het spelplezier bevorderen i.p.v. bederven. Er zijn altijd nog genoeg vanilla/unmodded servers van Bohemia zelf waar men op kan spelen.

Ik heb helaas ook gewoon geen tijd meer om hele dagen te DayZen (lees huisje,boompje,beestje). Ons uitgangspunt in de server is om de beleving wel te behouden maar net wat meer shortcuts te implementeren (iets makkelijker gearen en sneller een vervoersmiddel ipv de hele middag rennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Damian schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:43:
Ben ook maar weer eens aan het spelen gegaan. Moet wel zeggen dat nog steeds dezelfde irritaties erin zitten.

- Ammo wisselen e.d. is echt mega omslachtig geworden. Wapen in hand, mag eruit. Wapen uit hand, mag in hand, kogels erui/erin, mag in inv, wapen in hand, mag in wapen. Pfff, en dat alles om kogels erin te doen :/
- Eten lijkt nog steeds schaars. Ik ben full geared met wapens en kleding, maar wat eten vinden ho maar. Water is goed te doen met slootjes e.d.
- Er zijn echt te weinig servers op dit moment. Ik vertik het om snachts te spelen, dat is gewoon niet te doen, en de servers die er zijn die overdag afspelen zijn altijd of vol, of versneld. Mogen echt meer servers bij komen wat mij betreft...
- Zombies zijn redelijk goed af te maken met een schep o.i.d., echt een verbetering.
- Grafisch is het echt gigantisch er op vooruit gegaan. Hier nu alles op max te spelen zonder enige hapering (GTX 1070), waar dat eerst echt niet mogelijk was...
- Als ik disconnect van een server, en daarna wil connecten met een andere, gooit ie me compleet uit het spel, erg irritant.
- Knokpartij met andere spelers is wat raar nu, heb niet het gevoel dat ik wat raak met mijn vuisten...

Hoe verbind ik met jouw server @Matthias87 ?
hmm geen problemen gehad met eten vinden, ook drinken niet. Beste kan je wel zsm naar een dorp binnenlands gaan, als je dan wat blikken hebt verder land inwaarts gaan.
[...]

Komt door de handguard die erop zit. Die is bugged. Zonder handguard is het geen probleem.
Tnx ik zal eens kijken of dat het oplost.voorzover ik heb gezien is er toch niks op te zetten dus voegt dat ding ook weinig toe.

Ik snap ook echt niet waarom men gekozen heeft voor een 24 uur cyclus voor de official servers. Klinkt leuk en aardig maar helemaal in de winter speelt het gros savonds en is het donker en nu de ingame nacht zo fakking donker is dat je letterlijk geen hand voor ogen ziet, de lampen bugged/danwel supernutteloos zijn, in ieder geval headtorches zodat je ook wat kan doen tijdens de nacht, ga ik niet op die servers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hey, jij ook weer DayZ aan het spelen, lachen!
True, van de andere kant, normaal gesproken kost het ook moeite om een clip te vullen en dat doe je ook niet zomaar even. Maar ik ervaar het ook wel als irritant. Het went overigens wel en dan gaat het veel sneller/op de automatische piloot.
Je moet het ook meer hebben van survivallen. Als je bij perenbomen en appelbomen gaat zoeken, dan vind je regelmatig appels en peren. Deze hoef je tegenwoordig niet meer te plukken, maar deze spawnen op de grond. Ik geloof dat je ook bessen hebt, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Ook kan je een kippetje slachten als je een mes hebt. Met een mes kan je ook met boomschors en een stok een firestarter maken (weet ff niet meer hoe zo'n ding heet) om zo zonder lucifers een vuurtje te maken en de kip kan je op een stok doen om te bakken in het vuur.
Eens. Ik had laatst dat ik bij elke server in een queue kwam, ook al zei het serveroverzicht dat de server 'low' population had. Heel vreemd. Bug?
Ja, met de meeste wapens is het nu wel goed te doen. En zo hoort het ook. Eén zombie zou geen issue moeten zijn, meerdere zombies wel. Er lopen nu genoeg zombies rond dat je moet opletten dat je geen zwerm achter je aankrijgt. Je wapen afvuren in het midden van een stad is vragen om problemen.
Ja echt he! 0.62 was grafisch sowieso een hele grote stap. Toen hebben ze de bossen diverser gemaakt, de 'satelliet'images op de grond vernieuwd en shaders voor wind toegevoegd. Hoewel de mechanics in 0.62 nog steeds kut waren, voelde het toen voor mij al praktisch als een nieuw spel.
Oh nog niet gehad.
Ja hoor, jij gaat meteen knokken met spelers. De eerste keer dat ik yolo als fresh spawn op een praktisch volle server ging spelen heb ik 3 encouters overleefd met een gezellig praatje en heb zelfs wat eten en drinken gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 15:05

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Luuk1983 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:26:
[...]

Hey, jij ook weer DayZ aan het spelen, lachen!

[...]

True, van de andere kant, normaal gesproken kost het ook moeite om een clip te vullen en dat doe je ook niet zomaar even. Maar ik ervaar het ook wel als irritant. Het went overigens wel en dan gaat het veel sneller/op de automatische piloot.

[...]

Je moet het ook meer hebben van survivallen. Als je bij perenbomen en appelbomen gaat zoeken, dan vind je regelmatig appels en peren. Deze hoef je tegenwoordig niet meer te plukken, maar deze spawnen op de grond. Ik geloof dat je ook bessen hebt, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Ook kan je een kippetje slachten als je een mes hebt. Met een mes kan je ook met boomschors en een stok een firestarter maken (weet ff niet meer hoe zo'n ding heet) om zo zonder lucifers een vuurtje te maken en de kip kan je op een stok doen om te bakken in het vuur.

[...]

Eens. Ik had laatst dat ik bij elke server in een queue kwam, ook al zei het serveroverzicht dat de server 'low' population had. Heel vreemd. Bug?

[...]

Ja, met de meeste wapens is het nu wel goed te doen. En zo hoort het ook. Eén zombie zou geen issue moeten zijn, meerdere zombies wel. Er lopen nu genoeg zombies rond dat je moet opletten dat je geen zwerm achter je aankrijgt. Je wapen afvuren in het midden van een stad is vragen om problemen.

[...]

Ja echt he! 0.62 was grafisch sowieso een hele grote stap. Toen hebben ze de bossen diverser gemaakt, de 'satelliet'images op de grond vernieuwd en shaders voor wind toegevoegd. Hoewel de mechanics in 0.62 nog steeds kut waren, voelde het toen voor mij al praktisch als een nieuw spel.

[...]

Oh nog niet gehad.

[...]

Ja hoor, jij gaat meteen knokken met spelers. De eerste keer dat ik yolo als fresh spawn op een praktisch volle server ging spelen heb ik 3 encouters overleefd met een gezellig praatje en heb zelfs wat eten en drinken gekregen ;)
Ze sloegen mij eerst hoor :(

Ben nu ook maar eens mijn eigen servertje in elkaar aan het draaien. Draait, maar wel ff kijken of ik de server settings ook wat kan tweaken in het voordeel van de speler.

Heb nu al draaien dat je als een bepaald character met achtergrond spawned, met bijbehorende logische gear, Dus een Hiker (met tas, flesje water en compas), Brandweerman (axe), Politieman (radio en flashlight), Hood (mes + blik bier :P), Medic (bandages). Allemaal met passende outfit natuurlijk ;) Geeft de survivor wat meer achtergrond verhaal.

Maar eens rustig verder tweaken, er is al heel veel mogelijk gelukkig.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Damian schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:32:
[...]

Ze sloegen mij eerst hoor :(

Ben nu ook maar eens mijn eigen servertje in elkaar aan het draaien. Draait, maar wel ff kijken of ik de server settings ook wat kan tweaken in het voordeel van de speler.

Heb nu al draaien dat je als een bepaald character met achtergrond spawned, met bijbehorende logische gear, Dus een Hiker (met tas, flesje water en compas), Brandweerman (axe), Politieman (radio en flashlight), Hood (mes + blik bier :P), Medic (bandages). Allemaal met passende outfit natuurlijk ;) Geeft de survivor wat meer achtergrond verhaal.

Maar eens rustig verder tweaken, er is al heel veel mogelijk gelukkig.
Politie heeft natuurlijk wel een gun nodig :9 Laat mij maar spawnen als militair dan _/-\o_ Scheelt een berg looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Classes, ook leuk ja. Misschien ook binnenkort maar eens indelen. Je kunt dit dan ook op basis doen van GUID. Teams maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

gister nog even gekeken maar dan moet je dus gewoon een nieuwe m4/akm vinden? Ik kon ook die handguard er niet afhalen, naast de mag bij beide wapens. De akm kan ik ook de suppressor en optics niet verwijderen, alleen de stock. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Blijf nog steeds interesse in dit spel hebben, maar heb het niet meer gespeeld sinds een gecrackte 0.4x server. Hoop dattie ooit is een keer voor een 10/15€ te vinden valt, huidige prijs is hij niet waard. Zelfs de 23€ in de steamsale niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
NoFearCreations schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:00:
Blijf nog steeds interesse in dit spel hebben, maar heb het niet meer gespeeld sinds een gecrackte 0.4x server. Hoop dattie ooit is een keer voor een 10/15€ te vinden valt, huidige prijs is hij niet waard. Zelfs de 23€ in de steamsale niet.
Dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken. Ik vond het spel al het geld waard in de brakke toestand waarin het was en nu helemaal. Er is iets aan de sfeer in Day Z wat naar mijn mening ongeëvenaard is. Ja als je objectief gaat kijken waren er (en zijn er) wat dingen mis waar je over kan klagen, maar toch heb ik honderden uren in het spel zitten. Maar ik snap het ook goed als je het de moeite niet waard vind. Het moet sowieso je spel zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het leuk is om een basis te gaan bouwen, daar heb ik nu wel zin in gekregen. Op experimental schoot dat niet op omdat de servers te vaak gereset werden en je alles kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Luuk1983 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:09:
[...]

Dat is natuurlijk een keuze die je zelf mag maken. Ik vond het spel al het geld waard in de brakke toestand waarin het was en nu helemaal. Er is iets aan de sfeer in Day Z wat naar mijn mening ongeëvenaard is. Ja als je objectief gaat kijken waren er (en zijn er) wat dingen mis waar je over kan klagen, maar toch heb ik honderden uren in het spel zitten. Maar ik snap het ook goed als je het de moeite niet waard vind. Het moet sowieso je spel zijn.

Ik hoop in ieder geval dat het leuk is om een basis te gaan bouwen, daar heb ik nu wel zin in gekregen. Op experimental schoot dat niet op omdat de servers te vaak gereset werden en je alles kwijt was.
Heb jaren Arma II:Dayz gespeeld, en nu alweer 3 jaar A3:Exile. SA lijkt nu eindelijk op het punt te komen dat het niet alleen maar deathmatch op een grote map is. Maar ook via de grijze markt is er niet goedkoop aan te komen lijkt het.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 22:31
DayZ komt op 13 december uit early acces.
precies 5 jaar na start van de open game.

@Hierboven moet je betalen om een server te maken> Of kan je deze zelf opzetten? het is al superlang geleden dat ik DayZ heb gespeeld. Zal het binnenkort eens weer installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matthias87
Handig om erbij te melden. 1.0 is 'slechts'een label. Het is bijzonder dat ze het zo uit de doeken doen terwijl er nog grote gebreken zijn. Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt. Daar wordt momenteel een groot reddit topic aan gewijd:

https://www.reddit.com/r/...nce_dayz_just_a_reminder/

Verder zal de prijs ook omhaag gaan met de release. Houd hier rekening mee als je het nog aan wilt schaffen:

https://www.reddit.com/r/...e_raised_after_10_launch/
beebie121 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:28:
DayZ komt op 13 december uit early acces.
precies 5 jaar na start van de open game.

@Hierboven moet je betalen om een server te maken> Of kan je deze zelf opzetten? het is al superlang geleden dat ik DayZ heb gespeeld. Zal het binnenkort eens weer installeren.
Je kunt zelf een server installeren via Steam. Dit kun je vinden onder "Library" -> "Tools" -> "DayZ Server".

[ Voor 31% gewijzigd door Matthias87 op 11-12-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-06 22:31
Matthias87 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:15:
Handig om erbij te melden. 1.0 is 'slechts'een label. Het is bijzonder dat ze het zo uit de doeken doen terwijl er nog grote gebreken zijn. Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt. Daar wordt momenteel een groot reddit topic aan gewijd:

https://www.reddit.com/r/...nce_dayz_just_a_reminder/

Verder zal de prijs ook omhaag gaan met de release. Houd hier rekening mee als je het nog aan wilt schaffen:

https://www.reddit.com/r/...e_raised_after_10_launch/

[...]

Je kunt zelf een server installeren via Steam. Dit kun je vinden onder "Library" -> "Tools" -> "DayZ Server".
Geweldig! dat laatste wist ik niet.
Eerder moest je toch betalen?

Ik heb de game al vanaf februari 2014. En ik heb de game niet veel gespeeld het laatste jaar.
Ik wist niet of en welke gebreken er nog in zaten.
Hoop dat ze de bugs etc en zeker de persistance wel fixen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Even de prijzen zoals gecommuniceerd door Bohemia:
The 1.0 update will launch on Thursday, December 13th at 19:00 CET. Until then, DayZ is still available for its Early Access Alpha price of 27,99 EUR / 34.99 USD / 22.99 GBP. After launching the 1.0 update, DayZ will be sold for 37,99 EUR / 44.99 USD / 31.99 GBP on Steam and continue receiving new content and features during post-launch development and support. Our development road-map for post 1.0 content will be established and presented at the beginning of next year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Een daarvan is dat de persistance nog niet werkt.
Ongelooflijk dat dat soort basale dingen nog steeds niet goed werken. Ik vraag me soms echt af wat ze daar bij Bohemia doen de hele dag met 50+ man. De persistance is al ruim 2 jaar een probleem. Ik mag hopen dat het bij de 1.0 release wel in orde is. Terugkijkend denk ik dat met name de issues met persistance ervoor hebben gezorgd dat ik de interesse in DayZ verloor. Zonder tenten, barrels, etc. is er geen lol aan. Ik vind juist het aanleggen van een stash op een goede beschutte plek erg leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 11-12-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik zal het eens bekijken komende tijd, ze hebben wel aangegeven dat een en ander nog vol in ontwikkeling is en dat 1.0 gewoon een moment is binnen de ontwikkeling. Ik mag wel hopen dat ze nu eindelijk eens de boel op orde krijgen en inderdaad persistence werkt, het weer niet constant op 24 h cycle staat en daarmee je savonds constant in het donker zou spelen op de official servers. Om hiervoor afhankelijk te zijn van de community is natuurlijk waanzin. Er zijn 3 spelers ofzo die het wel leuk vinden dat het 1 op 1 cycle is, die maken dan maar een eigen server aan hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ondanks dat dit absoluut nooit de 1.0 titel had mogen krijgen heb ik gisteren met een maat een ontzettend spannende pot gespeeld.
Nu het pikkedonker is snachts en iedereen een lichtbron nodig heeft krijg je echt prachtige situaties.
Ik heb in geen enkele game zulke vette situaties mee gemaakt als in de 2 nacht uren die ik gisteren heb gespeeld.

Desondanks kan ik de game niet aanraden, simpelweg omdat hij verre van af is. Vrijwel de hele roadmap is geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Op dit moment een free-to-play weekend aan de gang. Heb een uurtje rondgewandeld. 2e leven spawnde ik bij de boot in Berenzino, dus nu genoeg storage en een wapen. Krijg alleen niet uitgevonden hoe ik verschillende magazijn met elkaar kan combineren. Kreeg er wel 1tje leeg, maar daarna waren de kogels ook weg.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Magazijn naar hand slepen, dan sleep je kogels naar magazijn (combine), close menu, LMB ingedrukt houden tot hij vol is.

Zonder te combinen maakt hij het magazijn leeg. Kogels gaan in je inventory als je ruimte hebt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Inmiddels 6 uur erop zitten, en weet vrijwel zeker dat ik hem ga kopen. Het ziet er zoveel beter uit dan Arma3, en draait ook veel beter. Helpt dat SA wel je GPU gebruikt waarschijnlijk. Het inventory systeem is in het begin wat lastig, maar in combinatie met de hotbar goed werkbaar. Leven #4 nu, en vanuit Cherno, naar Balota, naar nog een mili basis gegaan. Helaas nog geen water fles(sen) gevonden, dus ga van waterpomp naar waterpomp. Inmiddels een MP-5 met sight en 2 volle mags, en een sidearm met 3 mags. Waar ik vrij bekend ben met Chernarus, ben ik met de SA map weer helemaal verdwaald. Heerlijk om weer rond te dwalen met alleen een compas en een kaart op m'n 2e scherm. Geen enkele A3 mod komt toch in de buurt van SA kwa survival.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 19:47
[b]unfor in "[PC] DayZ (Standalone)"Vrijwel de hele roadmap is geschrapt.
Waar staat dat?

En jammer btw dat de launch van 1.0 niet voorbij kwam in de tweakrs newsfeed. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Het is nog steeds een heikneuter spel zeg, server browser, werkt voor geen meter, official maps is gewoon op de gok een aanklikken en kijken of je er in komt.Zonnetje? nee hoor donker. Full? nee hoor, ruimte voor alle 4. Low pop? nee hoor 20 wachtende voor je. Zoeken op naam dan? nee hoor, ip dan? nope.
Zit je eindelijk in een server, reboot die na 5 min. en nog een keer na 20. Werd het net licht? well screw you, back to pitchblack you go! en uiteraard die flare in je hand, die ben je kwijt, want straks zou je nog wat kunnen zien! :F |:(

Omdat je dan weer voor de zoveelste keer in het donker spawned dan maar een community server. Zijn er overigens 10x zoveel van als official, bijzonder maar waar.
Daar wel ok qua licht en niet om de 5 min een reboot van de server. Maar als het werkt, dan is het wel weer tof, zombies neerklappen, looten en begin van de basis bedenken en waar die komt.
Het blijft een unieke ervaring maar zolang de official servers een aardappel zijn met 2 draadjes, gaan ze geen grote player base meer opbouwen...

[ Voor 22% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-12-2018 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik gebruik DZSA Launcher, en dat werkt eigenlijk prima.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Matthias87 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:41:

Hmmmm, ik werd net gekickt. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthias87
-Moondust- schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:22:
[...]

Hmmmm, ik werd net gekickt. |:(
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.

Edit:
Leuk nieuwtje. Afgelopen week gemigreerd naar een nieuwe server. Server performance is nu echt mega goed!

[ Voor 14% gewijzigd door Matthias87 op 22-12-2018 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Matthias87 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:35:
Sorry, was gisterenavond een update van de DayZ Plus mod. En de eigenaar had een fout gemaakt. Alle server owners met DayZ Plus hadden vannacht crashes, is pas vanmorgen gefxied.
Ik reageerde vanuit mijn vroegere irritatie over constant gekickt worden omdat eigenaren van servers deze voor zichzelf wilden hebben en geen pottenkijkers duldden. Goed om te horen dat dat bij jullie geen rol speelt. Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
-Moondust- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:40:
[...]

Ik reageerde vanuit mijn vroegere irritatie over constant gekickt worden omdat eigenaren van servers deze voor zichzelf wilden hebben en geen pottenkijkers duldden. Goed om te horen dat dat bij jullie geen rol speelt. Dank voor je reactie.
Dat ga je bij ons niet krijgen. Het enige vervelende wat we hadden is dat de server 2 keer verplaatst is.

Eerste keer van thuis naar VPS. Dit bleek te weinig voor DayZ. Gemoved naar dedicated:

Intel i7-7700K OC
4c/8t - 4.7GHz /5GHz
64GB DDR4 2400 MHz
SoftRaid 2x450GB NVMe
+ SoftRaid 1x4TB SATA
250 Mbps bandwidth

Nu draait het als een tierelier, maar we verloren wel een berg spelers door wisselingen van IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
Sinds gisteren ben ik ook actief op de Windmills server! Helaas crashte mijn client zojuist in het midden van een firefight :( Excuses voor de survivor aan de andere kant, mocht je dit lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
TFBlunt schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:28:
Sinds gisteren ben ik ook actief op de Windmills server! Helaas crashte mijn client zojuist in het midden van een firefight :( Excuses voor de survivor aan de andere kant, mocht je dit lezen!
Irritant..

Iig welkom op de server :)
___

Animo voor DayZ, kom met ons mee doen vanavond!

Veel Nederlanders, we groeien lekker.

NL Windmills |Airdrop|Trader|WpnRedux|DayZ+|NoStam|Vehicles+

https://omegax.cftools.de/banner/5c161d7ec221d556355341ef

Discord: https://discord.gg/cn6Dfuk

[ Voor 27% gewijzigd door Matthias87 op 26-12-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methamorphosis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 09:13
Matthias87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:36:
[...]

Irritant..

___

Wat is het verschil met een officiële server?

• Matthias87
Methamorphosis schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:00:
[...]

Wat is het verschil met een officiële server?
Best wat aanpassingen.

De naam zegt het eigenlijk al:

Dit zijn mods. Sommige (Redux & DayZ plus) voegen wat extra wapens toe, zoals de Lee Enfield en de M14 die ook in de Dayz mod zaten vroeger.

Verder is er een trader waar je alles kunt handelen, kopen en verkopen.

Vehicles zijn heel, je hoeft niet eerst uren alle onderdelen te zoeken.

En een Airdrop eens in het uur, die a la PUBG ergens een care package dropped met wat gear/wapens/survival tools.

• unfor
Matthias87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:36:
[...]

Irritant..

___

Helaas 3PP, ik speel alleen de echte mannen modus.
Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 27-12-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
unfor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:13:
[...]

Helaas 3PP, ik speel alleen de echte mannen modus.
Ik snap trouwens sowiezo niet waarom 3PP zo populair is, je word altijd genakt door mensen die jou al een tijd volgen terwijl je ze onmogelijk kunt zien. Gratis cheats voor iedereen :/
Desondanks lijkt een community met een leuke custom server mij wel leuk, modders moeten het spel nu afmaken gezien bohemia er blijkbaar weinig zin meer in heeft.
Ik ben persoonlijk ook fan van FPP. In pubg is het de enige mode die ik speel. Helaas is het in DayZ veel minder populair. En aangezien we zo een 140 euro voor die server betalen maandelijks, is het niet haalbaar om dit te gaan draaien.

De (dedi) server kan kwa resources wel meerdere servers tegelijk draaien, dus wellicht kiezen we voor FPP voor onze tweede NL Windmills server. Dan zal ik het je laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Matthias87 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:01:
[...]

Ik ben persoonlijk ook fan van FPP. In pubg is het de enige mode die ik speel. Helaas is het in DayZ veel minder populair. En aangezien we zo een 140 euro voor die server betalen maandelijks, is het niet haalbaar om dit te gaan draaien.

De (dedi) server kan kwa resources wel meerdere servers tegelijk draaien, dus wellicht kiezen we voor FPP voor onze tweede NL Windmills server. Dan zal ik het je laten weten.
Hoi Matthias! Dutch hier, wilde net ook de de server posten. :*)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51
ik heb het vorige week ook weer even geïnstalleerd en had gehoopt om een beetje te worden verrast. en Ja hoor ik werd nog steeds verrast door zombies die van buiten naar binnen glitchen.. doei!
Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste