Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:

• 147126
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-03-2018
Ach, nieuwe renderer, nieuwe audio engine, het is niet alsof ze niets doen ofo.

• Klitse
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:44
quote:
Shadow schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:12:
Ach, nieuwe renderer, nieuwe audio engine, het is niet alsof ze niets doen ofo.
Ze doen inderdaad wel wat, maar het punt is dat het allemaal zo langzaam gaat.
Paar punten op een rij:

- De game heeft meer dan 5 miljoen opgeleverd bij de release.
- Ze betalen hun developers ongeveer minimum loon.
- De game zit vol met gamebreaking bugs
- Bugs worden niet permanent opgelost maar er wordt naar tijdelijke snelle oplossingen.
Voorbeeld: Choppercrashes spawnen geen guns meer omdat mensen een manier hadden gevonden om het te lootcyclen. Simpele oplossing zou zijn om choppercrashes maar 1 x iets te laten spawnen. Maar nee, ze verwijderen gewoon de guns van de choppercrash. Hetzelfde hebben ze gedaan met de jailbuildings.
- Ipv bugs oplossen zijn ze druk bezig met wolven. Prima idee natuurlijk, maar ik heb liever dat ze de (gamebreaking) bugs eerst oplossen.
- Er wordt niet naar de community geluisterd. Weaponsway bijvoorbeeld. De weaponsway in game is compleet onrealistisch. Weaponsway is natuurlijk een mooi mechanisme, maar de hoeveelheid sway is absurd.

Dit zijn zo maar een paar redenen waarom zo veel mensen kritiek hebben op het development van DayZ.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:38
quote:
Klitse schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Ze doen inderdaad wel wat, maar het punt is dat het allemaal zo langzaam gaat.
Paar punten op een rij:

- De game heeft meer dan 5 miljoen opgeleverd bij de release.
- Ze betalen hun developers ongeveer minimum loon.
- De game zit vol met gamebreaking bugs
- Bugs worden niet permanent opgelost maar er wordt naar tijdelijke snelle oplossingen.
Voorbeeld: Choppercrashes spawnen geen guns meer omdat mensen een manier hadden gevonden om het te lootcyclen. Simpele oplossing zou zijn om choppercrashes maar 1 x iets te laten spawnen. Maar nee, ze verwijderen gewoon de guns van de choppercrash. Hetzelfde hebben ze gedaan met de jailbuildings.
- Ipv bugs oplossen zijn ze druk bezig met wolven. Prima idee natuurlijk, maar ik heb liever dat ze de (gamebreaking) bugs eerst oplossen.
- Er wordt niet naar de community geluisterd. Weaponsway bijvoorbeeld. De weaponsway in game is compleet onrealistisch. Weaponsway is natuurlijk een mooi mechanisme, maar de hoeveelheid sway is absurd.

Dit zijn zo maar een paar redenen waarom zo veel mensen kritiek hebben op het development van DayZ.
Ik snap de kritiek ook zeker. Maar je spreekt jezelf soms ook tegen. De reden waarom ze bijvoorbeeld ervoor kiezen om bijvoorbeeld voor de jail houses en de crash sites voor de 'quick fix' te gaan, is prioritering. Ik heb liever dat ze aan de render, audio systeem, animatie systeem etc werken dan aan een exploit die veel makkelijker tijdelijk uit te zetten is. Ook bijvoorbeeld de systemen voor het spawnen van loot, zombies etc is al drastisch op de schop gegaan. Dat was ook niet iets wat 'zomaar' even gedaan is. Ook speelt natuurlijk mee dat er al een hoop spelers zijn en ze daarom altijd een zo speelbaar mogelijk spel willen hebben op de stable branch. Dingen uitschakelen kan soms een quick fix zijn. Maar het blijft prioriteiten stellen En soms is het introduceren van iets nieuws ook eerst een stap terecht ten opzichte van het oude om vervolgens verder te gaan. De central loot economy was in het begin een ramp, maar is in de tussentijd zeer regelmatig getweaked tot wat het nu is.

Ook moet je je denk ik realiseren dat er best nog wat legacy systemen in het spel zitten en zaten, waardoor het voor sommige elementen in het spel de moeite niet is om er druk mee bezig te gaan voordat het achterliggende systeem veranderd is. Zo is het al heel lang een issue dat het spel zo houterig speelt en dat animaties je personage gijzelen totdat de animatie afgelopen is. Dit hebben ze tijdelijk opgelost door acties te kunnen cancellen, maar uiteindelijk moet het nieuwe animatiesysteem de echte oplossing bieden. Maar ik verwacht dat het nieuw animatiesysteem ineens een gigantische stap vooruit zal zijn. Ja natuurlijk zal het nieuwe systeem ook in het begin bugs hebben die het oude systeem niet had, maar uiteindelijk zal dat beter worden.

Dat er soms dingen gedaan worden die onlogisch lijken qua prioriteit ben ik het met je eens, maar er werken natuurlijk meerdere teams aan het spel die allemaal hun eigen expertise hebben. In het begin heb ik wel vaker gelezen dat mensen het stom vonden dat er steeds nieuwe kleding en items toegevoegd worden aan het spel, terwijl er echt breaking bugs in het spel zaten. Ik neem aan dat het moddeling team en het animatieteam echt andere mensen zijn dan die aan de engine werken.

Dat het lang duurt ben ik wel met je eens, maar ik volg de blogs en ik zie toch echt dat ze nog steeds heel druk bezig zijn en er telkens nog veranderingen plaats vinden, waarvoor ook enkele ingrijpende veranderingen op achterliggende systemen. Ik heb dan ook totaal niet het idee dat we afgezet zijn toen we het spel in de early access kochten. Ik hoop in ieder geval dat het nieuwe animatiesysteem een groot verschil gaat maken qua bespeelbaarheid. De bugs in het spel vind ik op zich best wel meevallen in 0.60. Ik heb al honderden uren in het spel zitten, terwijl het eigenlijk best gaar is geweest, maar op één of andere manier kom ik toch terug vanwege de unieke sfeer en het gevarieerde landschap. Nou hopen dat ze een beetje tempo maken met alles!

Just my 2 cents.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:34
http://dayzintel.com/dayz...t-13-september-steps-0-61

wel een nieuwe status update.
ben benieuwd wat er gaat komen.
heb DayZ al een tijdje niet meer aangeraakt.

Ben te druk met WoW en Elite.
Zal hem vanavond eens aanslingeren.

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• Luuk1983
En weer een nieuwe update.

Deze keer wederom uitleg wat 0.61 tegen houdt, problemen met deuren en welke steden en dorpen geredesigned zijn.

https://dayz.com/blog/status-report-25-oct-2016

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Luuk1983

Het gaat vooral over een gigantische overhaul na versie 0.61 waarin een heleboel nieuwe technologiën gemerged worden met de engine. Daarnaast gaan een klein team voor 0.62 visueel het spel updaten. Met name dat bossen meer op bossen lijken en je beter kampen kan maken en verbergen spreken mij erg aan!

https://dayz.com/blog/status-report-08-nov-2016

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-02 15:41

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga toch binnenkort maar weer eens spelen ;)

Luuk weer zin in een rondje?

• Luuk1983
quote:
Damian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:34:

Als 0.61 op stable uit is denk ik dat ik wel weer eens een rondje ga wagen. In de loop van de tijd zijn een aantal steden aan de kust die er vanaf het begin al in zaten op de schop gegaan en heringericht. Ik herken sommige plekken nog amper, daar moeten we verandering in brengen ;)

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-02 15:57
Gaat dit spel ooit af geraken ?

i5-3570k | GTX 1070 | AOC Q2577PWQ 1440p

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:00

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Wux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:24:
We zijn al over de helft :) :+

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

• 147126
quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:12:

Het gaat vooral over een gigantische overhaul na versie 0.61 waarin een heleboel nieuwe technologiën gemerged worden met de engine. Daarnaast gaan een klein team voor 0.62 visueel het spel updaten. Met name dat bossen meer op bossen lijken en je beter kampen kan maken en verbergen spreken mij erg aan!

https://dayz.com/blog/status-report-08-nov-2016
Deze update is nice. DayZ gaat echt een vet spel worden.
quote:
Wux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:24:
Hou er rekening mee dat ze ongeveer een compleet nieuwe engine aan het bouwen zijn om de gameplay van DayZ te ondersteunen. Daarom lijkt de development natuurlijk even langzaam te gaan, maar in elk geval mooi dat ze het ook gelijk goed aanpakken. Een aantal grote dingen lijkt 'af' te komen voor 0.61. Voor 0.61 is dat dus
  • Netcode / Network sync
  • Nieuwe renderer
  • AI spawning / server performance
en voor Beta gaat dat zijn
  • New Animation System
  • New Player Controller
  • New User Actions
  • Improved Vehicle Physical Simulation
Pas daarna kunnen we weer meer content krijgen
  • Base Building Improvements
  • Electrical System items
  • Character Lifespan
  • New Vehicles
  • New Items & Weapons
(Meeste van de content hierboven zit al in andere games van Bohemia Interactive (Take on Mars / ARMA3), en zijn dus al geschreven in Enforce Script)

147126 wijzigde deze reactie 09-11-2016 18:22 (50%)

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:53
quote:
Damian schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:34:

Doe ik graag een rondje mee. :P

Ik zie erg uit naar het aanpakken van de visuals, voornamelijk de forest density. Dit screenshot ziet er echt heel goed uit.

• Luuk1983
Een behoorlijk uitgebreide statusreport:

https://dayz.com/blog/status-report-22-nov-2016

Ik krijg steeds weer meer zin in Day Z, hopelijk komt 0.61 snel naar stable! Ik ben laatst eens bezig gegaan om boer te spelen en groente te planten. Het is best leuk gedaan moet ik zeggen! Vervolgens mijzelf in een huis opgesloten met een lock pick en voor de open haard mijn zelfgekweekte groentes opgegeten ;)

Alleen waarom je in een koekenpan geen water kan stoppen...

Luuk1983 wijzigde deze reactie 23-11-2016 10:32 (7%)

• Luuk1983
Wat mij opviel als je 'boer' speelt:

Je hebt het volgende nodig om boer te spelen: een schoffel of schep, tuinaarde of plantmateriaal, zaadjes en iets waar je water in kan doen (een fles, cooking pan etc). Als je dit bij elkaar kan krijgen (en dat is niet zo heel ingewikkeld) dan kan je gigantisch snel heel veel groente kweken waar je ook weer zaadjes uit kan halen. Ik had 12 planten in een kas en 9 planten buiten de kas geplant en ik kwam met twee barrels en mijn inventory al bijna niet uit om de hoeveelheid groente en dergelijke mee te kunnen nemen, zoveel krijg je er van. De groente groeit ook idioot snel (laten we zeggen een kwartier) en is ook weer vrij snel verdord. Dat is wel jammer, want ik zag het al voor me om een dorpje met een paar man over te nemen en groente te gaan kweken en overal de open haard aan zodat het dorpje er 'levend' uitziet. Maar ja, als je groente zo snel groeit dan is dat niet echt haalbaar...

• Luuk1983
En weer een status-update: https://dayz.com/blog/status-report-06-december-2016.

Het lijkt erop dat ze 0.61 voor de kerst live willen krijgen. En wat ik zo lees zal dat zonder voertuigen zijn...beetje jammer!

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15-02 15:41

Damian

Insane Obtrusion

Luuk de Day-Z ambassador van Tweakers :P

Ik wil ook weer spelen, nu nog tijd vinden :D

• Luuk1983
quote:
Damian schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:08:
Luuk de Day-Z ambassador van Tweakers :P

Ik wil ook weer spelen, nu nog tijd vinden :D
Nu ik thuis de HTC Vive heb ben ik ook ff niet meer bezig met Day Z ;) Voor de Vive heb ik al amper tijd, laat staan voor andere dingen hehe. Dat voertuigen niet in 0.61 zouden zitten is eigenlijk alweer iets waardoor ik geen zin heb om te spelen.

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-02 12:33
Ik vindt het wel grappig, hebben ze weer een update gedaan , jeej!! Weer een nieuw petje
Ben benieuwd wanneer ze uit de early-acces komen . 😉.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:11:
[...]

Nu ik thuis de HTC Vive heb ben ik ook ff niet meer bezig met Day Z ;) Voor de Vive heb ik al amper tijd, laat staan voor andere dingen hehe. Dat voertuigen niet in 0.61 zouden zitten is eigenlijk alweer iets waardoor ik geen zin heb om te spelen.
Ik ben meer een boots on the ground persoon, lijkt me juist niet zo'n probleem, zolang hitreg goed is etc. minor probleem is wel dat de snap of crackle van een schot nu niet te horen is, dus je hoort wel de geluiden van de schutter, maar de supersonische knal voordat je het geluid van het schot hoort, dus niet. dus je weet nooit echt zeker of ze ook op je schieten of 180 de andere kant op, tenzij je de inslag ziet of geraakt wordt natuurlijk. hopelijk kunnen ze dat nog fixen, want het is best irritant.

Ik had eergisteren weer een heerlijk dom moment, ik zou gaan uitloggen in de buurt van severograd, ik loop in een blue door schuur, sta net op de trap en komt er een player de deur door, bam bam met zijn shotgun en weer 1,5 uur loot naar de tering.... :'(
Timing van die kerel was echt te onhandig, ik was net wapen aan het switchen dus ik kon niks.

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:40:
Timing van die kerel was echt te onhandig, ik was net wapen aan het switchen dus ik kon niks.
Dat moet met het nieuwe animatiesysteem gelukkig verleden tijd zijn. Je zou dan gewoon - net als elke andere game - moeten kunnen lopen tijdens het switchen en dergelijke.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:17:
[...]

Dat moet met het nieuwe animatiesysteem gelukkig verleden tijd zijn. Je zou dan gewoon - net als elke andere game - moeten kunnen lopen tijdens het switchen en dergelijke.
ook dan was ik dood want hij kwam precies op dat moment de deur door en ik kon nog niet eens richten voordat ik al geraakt was, daarna niet meer lopen en was het over en sluiten. gewoon ongelukkige timing en shotgun op 10 meter vs een repeater had ik waarschijnlijk dan ook verloren, tenzij hij niet goed kon richten en miste.

• 147126
quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:24:
En weer een status-update: https://dayz.com/blog/status-report-06-december-2016.

Het lijkt erop dat ze 0.61 voor de kerst live willen krijgen. En wat ik zo lees zal dat zonder voertuigen zijn...beetje jammer!
Waar lees je dan dat er geen voertuigen zijn? Ik lees alleen dat sommige animaties van spelers in voertuigen niet werken:
quote:
Now about vehicles. In the last status report, I wrote about two blocking issues. The broken simulation of more players in a vehicle is now resolved, but because the server is now authoritative over player's position and movement, new small issue appeared. You won't be able to see some animations (like head movement) of remote players sitting in the vehicle. We're not planning to fix this this in 0.61 - we will be taking another look at this issue when the new player controller is merged in, because we want to avoid doing things twice.
Maar, verder zijn er wel veel verbeteringen aan voertuigen:
quote:
dashboards now reacts to switching vehicle lights
player can use zoom when sitting in the passenger seat
engine animation now correctly reacts to all user actions, damage etc.
cars can be drown in any water, not only in the sea
working particles from wheels
updated suspension physics and collisions
cars can now drive over small obstacles based on wheel's radius
suspension along with wheels now correctly reacts to land surface

• Luuk1983
quote:
Shadow schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:42:
Waar lees je dan dat er geen voertuigen zijn? Ik lees alleen dat sommige animaties van spelers in voertuigen niet werken
quote:
Also, because we would like to release Stable build before Christmas, we will release it without vehicles. We will, however, continue releasing Experimental builds with vehicles included, when they get ready.
Daarom, twee regels lager.

• 147126
quote:
Luuk1983 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:55:
[...]

[...]

Daarom, twee regels lager.
Ohh, daar had ik overheen gelezen. Jammer :'(

• Luuk1983
quote:
Shadow schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:05:
[...]

Ohh, daar had ik overheen gelezen. Jammer :'(
Ja, dat vind ik ook erg jammer. Ik heb nu al 500 uur in Day Z zitten, dus ik heb het meeste ondertussen wel gezien. Eén van de dingen die nu leuk zijn, is het bouwen van een basis en verzamelen van goede loot. Een voertuig is daarbij essentieel, anders kom je bijna nergens te voet. Voertuigen zijn in 0.60 al niet persistent en dadelijk in 0.61 zitten ze er niet eens in. Voor mij is dat een reden om voorlopig even weinig tot niet te spelen. Te voet de hele map doorlopen heb ik wel even gezien. Alleen een beetje zombies door het hoofd schieten met een M4 is nu even leuk voordat alles weer gerest wordt en ik alle wapens en kogels kwijt ben. Kan ik ze net zo goed zelf even opmaken he ;)

• -Moondust-
Geen vehicles is voor mij ook direct een afknapper. Op naar 0.62 dan maar. Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de nieuwe soundengine, maar dat is niet voldoende om DayZ weer aan te slingeren.

• GluonC
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 21:32
Ik ben sinds 3/4 dagen 0.61 aan het testen maar merk weinig tot geen verschil. Ben ook nog geen wolven tegengekomen?
En ik moet elke dag opnieuw beginnen met mijn character, ook zeer frustrerend :/

• Luuk1983
quote:
GluonC schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:22:
Ik ben sinds 3/4 dagen 0.61 aan het testen maar merk weinig tot geen verschil. Ben ook nog geen wolven tegengekomen?
En ik moet elke dag opnieuw beginnen met mijn character, ook zeer frustrerend :/
Mja, dat is het nadeel van experimental, daar weet je helemaal niet hoe lang je character blijft leven.

Overigens komt het vaker voor dat het spel met nieuwe technologie soms zelfs eerst slechter wordt dan het was (omdat de nieuwe technologie nog bugs heeft), waarbij het daarna past beter wordt.

• GeoffLx
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
quote:
GluonC schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:22:
Je speelt een Experimental branch van een game in ontwikkeling. Het doel daarvan is dat je gaat testen, feedback terug geeft over je ervaring en eventuele bugs aan het development team, die dat vervolgens (als het goed is) gaan patchen. Dit brengt weer met zich mee dat er data wipes zijn en je dus characters kwijt raakt.

Als je dat frustrerend vind moet je gewoon lekker stable spelen..

• GluonC
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-01 21:32
Hoe frustrerend het ook is, ik heb er nog altijd plezier mee. Dus ik blijf het lekker spelen :)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-02 23:44

Oxigeon

En zo is dat!

Op welke server spelen jullie meestal? misschien dat we dan eens samen iets kunnen ondernemen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• beebie121
0.61 IS LIVE.
Eerste nadeel is al dat je zombies niet kan outrunnen.
moest mezelf opsluiten in een huisje en toen ze weg waren kon ik verder.

I7 6700K | Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Hero | GTX 1080TI | Fractal Design Define R5 | Asus RoG Swift PG278Q | Noctua DH15 | Astro A50 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• Luuk1983

• beebie121
quote:
heb je het nog een beetje gespeeld Luuk?

Ik heb maandag even gespeeld.
de geluiden zijn wel cool.

En de geluidsbug lijkt nu wel helemaal weg.

• Luuk1983
quote:
beebie121 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:47:
[...]

heb je het nog een beetje gespeeld Luuk?

Ik heb maandag even gespeeld.
de geluiden zijn wel cool.

En de geluidsbug lijkt nu wel helemaal weg.
Nee nog niet. Ik heb niet zoveel tijd en wat ik aan tijd heb besteed ik even aan VR ;) Dus als Day Z goed via VR te spelen is, dan begin ik meteen weer haha

• beebie121
hahaha dat snap ik. holy crap wat zou dat mooi zijn zeg!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

het punt over onderkoeling is real, ik moest van skallisty island zwemmen, was aan de kust gelijk al koud, tegen de tijd dat ik bij huizen was onderkoeld en na ong 15 min gelijk dood. Je moet lucifers bij je hebben, voorzover ik gezien heb werken die heat packs niet.
Zorgen voor waterdichte kleding is belangrijk gezien het ook zeker kan regenen en dan gaat het net zo hard. Daarentegen speelt het wel stukken beter al is de hitreg nog steeds wonky.

Foei gister een groep wolven tegen gekomen maar die zijn lastig hoor, als je denkt dat zombies irritant zijn, hoop dan maar dat je geen wolven tegenkomt zonder automatisch wapen. Mede door de 'geweldige' movement en snelheid van die beestjes zijn ze a. niet makkelijk te raken, niet te outrunnen en hebben ze een stevige health hoeveelheid (meer dan zombies) b. altijd in flinke groep dus je ziet er 2 voor je en 3 achter je, ze omsingelen je en vallen zo om de beurt aan.

Daarnaast is eten ook best lastig te vinden, of het ligt aan de specifieke server dat er waar ik was weinig te vinden is. Koken is aan te raden als je een goede rugzak hebt, een brandertje met gasfles geeft je een effectief middel om eten te maken, op een houtvuur is veel lastiger en gevaarlijker ivm rook. Tevens geeft een gasfles minder licht af dan een houtvuur. Heb je koeien gevonden kan je ook nog eens dat leer looien en kleding maken, zoals gezegd in de video heeft dat de hoogste capaciteit van de kleding.

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 23-12-2016 13:53 (48%)

• Luuk1983
Updeetje: https://dayz.com/blog/status-report-10-january-2017

Weinig nieuws wat dat betreft zo na de feestdagen.

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:41:
[video]
Daarnaast is eten ook best lastig te vinden, of het ligt aan de specifieke server dat er waar ik was weinig te vinden is. Koken is aan te raden als je een goede rugzak hebt, een brandertje met gasfles geeft je een effectief middel om eten te maken, op een houtvuur is veel lastiger en gevaarlijker ivm rook. Tevens geeft een gasfles minder licht af dan een houtvuur. Heb je koeien gevonden kan je ook nog eens dat leer looien en kleding maken, zoals gezegd in de video heeft dat de hoogste capaciteit van de kleding.
Het simpelste is nog steeds om appels uit een boom te trekken en die te eten tot je stuffed bent. Je kan nog steeds de actie spammen waardoor je in no-time een heleboel appels hebt. Appels geven zowel energy als hydration, dus ideaal!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Het simpelste is nog steeds om appels uit een boom te trekken en die te eten tot je stuffed bent. Je kan nog steeds de actie spammen waardoor je in no-time een heleboel appels hebt. Appels geven zowel energy als hydration, dus ideaal!
klopt maar veel gebieden waar je door trekt wil je wat mee nemen en dan zijn appels nogal ruimtetechnisch onhandig, tenzij je de bomen op de map weet te vinden. Er zijn er wel veel meer na de laatste paar updates. Maar het blijft wel een goede oplossing bij gebrek aan andere opties.

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:59:
[...]

klopt maar veel gebieden waar je door trekt wil je wat mee nemen en dan zijn appels nogal ruimtetechnisch onhandig, tenzij je de bomen op de map weet te vinden. Er zijn er wel veel meer na de laatste paar updates. Maar het blijft wel een goede oplossing bij gebrek aan andere opties.
Ik neem dan ook niet veel appels mee, ik vreet me vooral telkens vol tot ik stuffed ben als ik een boom tegenkom.

• -Moondust-
Maar het is wel handig om een aantal plekken op de map te weten waar je appelbomen kan vinden. Doorgaans zijn ze niet verder dan 5 minuten rennen. Op sommige plekken zijn er echt maar een paar. En het zijn echte lifesavers.

• maghribier
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-02 12:36
Zijn de voertuigen al terug op stable?

• Luuk1983
quote:
maghribier schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:45:
Niet dat ik weet.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
maghribier schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:45:
nope, zijn ze nog mee bezig om goed werkend te krijgen, ze zijn al wel een stuk verder met betere tractie en realistischere manier van de suspension werking.

• -Moondust-
Geen persistent voertuigen = geen DayZ voor mij. Ik heb geen zin om een stap terug te doen. Ontwikkeling blijft erg traag gaan. Zijn er nog steeds grote tijdrovende processen achter de schermen aan de gang?

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-02 23:44

Oxigeon

En zo is dat!

quote:
-Moondust- schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:16:
Maar het is wel handig om een aantal plekken op de map te weten waar je appelbomen kan vinden. Doorgaans zijn ze niet verder dan 5 minuten rennen. Op sommige plekken zijn er echt maar een paar. En het zijn echte lifesavers.
Dat is ook meestal de reden dat ik het loodje leg. Ik vind ze niet (ik weet dat ze op een soort Y boom lijken). Waardoor ik niks te eten vind en dus sterf. Wat is trouwens een reden om van die zombies af te komen? Vroeger kon je nog wegrenen. Maar als je niks hebt om te slaan krijg je ze niet kapot (en ik mis steeds met slaan). Doe ik dan iets fout? Ik druk gewoon linker muisknop als die zombie in mijn buurt zit.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• beebie121
quote:
Oxigeon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Dat is ook meestal de reden dat ik het loodje leg. Ik vind ze niet (ik weet dat ze op een soort Y boom lijken). Waardoor ik niks te eten vind en dus sterf. Wat is trouwens een reden om van die zombies af te komen? Vroeger kon je nog wegrenen. Maar als je niks hebt om te slaan krijg je ze niet kapot (en ik mis steeds met slaan). Doe ik dan iets fout? Ik druk gewoon linker muisknop als die zombie in mijn buurt zit.
Wat je het beste kan doen is een zombie opsluiten. dus huisje in, zzombie komt je achterna, en dan snel de deur dicht slaan.
Persoonlijk vind ik dat de grootste ergernis met deze update. Het niet kunnen outrunnen van zombies.
Daarom speel ik ook ff niet meer totdat de volgende patch is geweest met een fix hiervoor.

• Luuk1983
quote:
beebie121 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:52:
[...]
Wat je het beste kan doen is een zombie opsluiten. dus huisje in, zzombie komt je achterna, en dan snel de deur dicht slaan.
Persoonlijk vind ik dat de grootste ergernis met deze update. Het niet kunnen outrunnen van zombies.
Daarom speel ik ook ff niet meer totdat de volgende patch is geweest met een fix hiervoor.
Ik heb nog een dubbel gevoel hierover. Day Z is natuurlijk een zombie survival game en eindelijk zijn zombies in steden een 'force to reckon with'. En dat is best goed gedaan. Je kan nu niet zomaar meer even een stad inrennen voor spullen. Het vergt nu veel meer opletten en sluipen en dat vind ik best leuk. Ik ben het wel met je eens dat het irritant is dat je niet sneller kan rennen dan een zombie en je min of meer genoodzaakt bent om de confrontatie aan te gaan als ze achter je aanzitten. De zombie in een huis opsluiten of over een paar hekken springen kan al helpen. Maar ik heb - zelf met behoorlijke gear - nog nooit zoveel bandages nodig gehad omdat ik regelmatig door zombies gemept ben.

Wel is het zo door het brakke animatiesysteem dat het erg lastig is om een zombie met bijvoorbeeld een bijl goed raak te slaan. Hopelijk dat het nieuwe animatiesysteem dat gaat komen alles een stuk soepeler laat spelen. Maar het feit dat er meer zombies zijn en het moeilijker is om door steden te lopen is goed denk ik!

• beebie121
quote:
Luuk1983 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Ik heb nog een dubbel gevoel hierover. Day Z is natuurlijk een zombie survival game en eindelijk zijn zombies in steden een 'force to reckon with'. En dat is best goed gedaan. Je kan nu niet zomaar meer even een stad inrennen voor spullen. Het vergt nu veel meer opletten en sluipen en dat vind ik best leuk. Ik ben het wel met je eens dat het irritant is dat je niet sneller kan rennen dan een zombie en je min of meer genoodzaakt bent om de confrontatie aan te gaan als ze achter je aanzitten. De zombie in een huis opsluiten of over een paar hekken springen kan al helpen. Maar ik heb - zelf met behoorlijke gear - nog nooit zoveel bandages nodig gehad omdat ik regelmatig door zombies gemept ben.

Wel is het zo door het brakke animatiesysteem dat het erg lastig is om een zombie met bijvoorbeeld een bijl goed raak te slaan. Hopelijk dat het nieuwe animatiesysteem dat gaat komen alles een stuk soepeler laat spelen. Maar het feit dat er meer zombies zijn en het moeilijker is om door steden te lopen is goed denk ik!
Ik ben het absoluut met je eens dat het een zombie survival game is, en moet blijven.
Ook vind ik het prima als de zombies een force to reckon with zijn. Echter dan denk ik, gooi er bijvoorbeeld, 50x meer zombies in. Laat die force to reckon with nu eens groter worden. Maar zeker niet sneller.
Als je veel meer zombies hebt, die goed reageren op bijvoorbeeld geluid, dan kan je er echt langs sluipen.
Ook al zijn ze dan bijvoorbeeld niet zo sterk, als je er 10 op je heen hebt staan heb je alsnog een probleem.
Het feit dat je ze niet kan out-runnen vind ik echt een game-breaking bug. Zelfs de val-door-het-balkon-of-hekje-bug vond ik niet zo irritant aangezien je hier wat aan kon doen door niet op een balkon te gaan staan.

• -Moondust-
De devs zijn wellicht gewoon aan het testen hoe bepaalde instellingen in de praktijk uitwerken. Ik speel DayZ al een tijdje en heb verschillende uiteenlopende versies gespeeld. In sommige versies waren de zombies een eitje, in andere een verschrikking. Er is zelfs die versie geweest zonder zombies. Mijn zoon van 12 vond die versie geweldig en keerde het spel de rug toe toen de zombies terugkwamen. Ook aan andere elementen in de game wordt per versie gesleuteld. Het is nog altijd een game in ontwikkeling en men is nog lang niet bezig met de afronding, dus er veranderingen in de instellingen (o.a. het gedrag van de zombies) zullen blijven komen. Vooral de eigenschappen van zombies, omdat de zombiefactor uiteindelijk de kern is van de game. Het valt niet mee denk ik om dat aspect realistisch en gametechnisch gebalanceerd te ontwerpen. We hebben allemaal onze speelvoorkeuren en soms matcht dat aardig met een bepaalde versie en soms niet. Op basis van het aantal actieve spelers per versie zal men ook wel conclusies trekken. Let's wait and see.

-Moondust- wijzigde deze reactie 18-01-2017 07:35 (10%)

• Luuk1983
quote:
-Moondust- schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:31:
De devs zijn wellicht gewoon aan het testen hoe bepaalde instellingen in de praktijk uitwerken. Ik speel DayZ al een tijdje en heb verschillende uiteenlopende versies gespeeld. In sommige versies waren de zombies een eitje, in andere een verschrikking. Er is zelfs die versie geweest zonder zombies. Mijn zoon van 12 vond die versie geweldig en keerde het spel de rug toe toen de zombies terugkwamen. Ook aan andere elementen in de game wordt per versie gesleuteld. Het is nog altijd een game in ontwikkeling en men is nog lang niet bezig met de afronding, dus er veranderingen in de instellingen (o.a. het gedrag van de zombies) zullen blijven komen. Vooral de eigenschappen van zombies, omdat de zombiefactor uiteindelijk de kern is van de game. Het valt niet mee denk ik om dat aspect realistisch en gametechnisch gebalanceerd te ontwerpen. We hebben allemaal onze speelvoorkeuren en soms matcht dat aardig met een bepaalde versie en soms niet. Op basis van het aantal actieve spelers per versie zal men ook wel conclusies trekken. Let's wait and see.
Dat vermoed ik ook zeker! Ik kan mijn namelijk niet voorstellen dat dit het uiteindelijke resultaat zou zijn van de zombies. Mijn mening is dat de speler in ieder geval sneller moet zijn dan de zombie en in de basis ook wat meer stamina moet hebben. Eén zombie moet in de basis namelijk geen probleem zijn, zombies moeten wat mij betreft vooral in grotere aantallen een probleem zijn. En op dit moment lopen zombies soms alsnog door een muur heen. Dat moet ECHT aangepakt worden. Nu nog het nieuwe animatiesysteem en ik ben blij. Ik bedoel, als je een fire axe hebt moet je een zombie toch gewoon moeten kunnen onthoofden zoals in zoveel zombiespellen! Ik zou tekenen voor de soepelheid en manier van spelen van Dying Light. Heerlijk spel dat.

• beebie121
quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Dat vermoed ik ook zeker! Ik kan mijn namelijk niet voorstellen dat dit het uiteindelijke resultaat zou zijn van de zombies. Mijn mening is dat de speler in ieder geval sneller moet zijn dan de zombie en in de basis ook wat meer stamina moet hebben. Eén zombie moet in de basis namelijk geen probleem zijn, zombies moeten wat mij betreft vooral in grotere aantallen een probleem zijn. En op dit moment lopen zombies soms alsnog door een muur heen. Dat moet ECHT aangepakt worden. Nu nog het nieuwe animatiesysteem en ik ben blij. Ik bedoel, als je een fire axe hebt moet je een zombie toch gewoon moeten kunnen onthoofden zoals in zoveel zombiespellen! Ik zou tekenen voor de soepelheid en manier van spelen van Dying Light. Heerlijk spel dat.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom ze bezig zijn het wiel opnieuw uit te vinden.
Er zullen best dingen zijn die lastig te doen zijn, ook in bestaande engines. Maar als ik zie hoe andere devs hun games, met een nieuwe of oude engine, aan de praat krijgen en in een sneller tempo dan vraag ik me dus echt af waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Jouw voorbeeld van Dying light is een hele goede, die gameplay is echt veel en veel beter qua bugs etc.
En het is ook niet zo dat ze geen basis hebben qua geld en fans. Want dat is er zeker.

ik zou het mooi vinden denk ik om een DayZ met de frostbyte engine te zien :D I know, wishful thinking haha.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
beebie121 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:19:
[...]

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom ze bezig zijn het wiel opnieuw uit te vinden.
Er zullen best dingen zijn die lastig te doen zijn, ook in bestaande engines. Maar als ik zie hoe andere devs hun games, met een nieuwe of oude engine, aan de praat krijgen en in een sneller tempo dan vraag ik me dus echt af waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Jouw voorbeeld van Dying light is een hele goede, die gameplay is echt veel en veel beter qua bugs etc.
En het is ook niet zo dat ze geen basis hebben qua geld en fans. Want dat is er zeker.

ik zou het mooi vinden denk ik om een DayZ met de frostbyte engine te zien :D I know, wishful thinking haha.
Dying light is niet te vergelijken in grootte met dayz, ook heel andere opzet qua gameplay. De keuze voor de arma engine is gericht op realisme en grootte van de map qua mogelijkheden, al gaat die ontwikkeling langzamer dan we willen en verwachten.
Vergeet niet dat we in alpha fase zitten en niet in een bijna compleet spel waar alleen een en ander aan getweaked hoeft te worden.

• Speedbok
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 05-02 00:14
Speel al een paar dagen de 0.61 versie en vind de zombies wel ok, je kan ze wel outrunnen, maar dat duurt gewoon een paar seconde langer.

Ook is het wel fijn dat voedsel niet meer zo makkelijk te vinden is en je nu dus echt zelf moet gaan jagen, de appelboom exploit is wel handig, maar toch hoop ik dat die snel gepatched word :P

• Luuk1983
En weer een update!
  • Major crashproblemen met 0.61 en nog geen voertuigen. Zijn druk bezig dat op te lossen.
  • 0.62 zal vooral een visuele update zijn
  • 0.63 zal heel veel nieuwe systemen kennen en veel legacy systemen zullen uitgeschakeld worden.
  • Het westen van de kaart zal drastisch veranderd worden.
https://dayz.com/blog/status-report-24-january-2017

• Luuk1983
Cool, ze hebben bij Bohemia een interne Milestone bereikt: een versie van Day Z waar ALLE legacy-systemen uit zijn en die alleen nog maar van de nieuwe systemen en script engine. Er zullen vast nog een berg bugs in zitten, maar ik ben heel benieuwd naar die versie! https://forums.dayz.com/t...l-milestone-road-to-beta/

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-02 18:51
Na flink wat uren in de eerste maanden gestoken te hebben is Dayz een beetje naar de achtergrond gezakt bij mij en m'n maten. We hebben gespeeld tot ongeveer net de eerste voertuigen en het poten van tomatenplantjes geintroduceerd waren.
Onlangs hadden we het er weer over om weer eens op te starten.
Is er misschien ergens een overzicht van de huidig geïmplementeerde features zodat we dit allemaal beetje kunnen gaan uittesten?
Lag hier al iets over onderkoeling etc.

Xbox one GT: Flix57 NL (Destiny)

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
quote:
Flix20 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:56:
Na flink wat uren in de eerste maanden gestoken te hebben is Dayz een beetje naar de achtergrond gezakt bij mij en m'n maten. We hebben gespeeld tot ongeveer net de eerste voertuigen en het poten van tomatenplantjes geintroduceerd waren.
Onlangs hadden we het er weer over om weer eens op te starten.
Is er misschien ergens een overzicht van de huidig geïmplementeerde features zodat we dit allemaal beetje kunnen gaan uittesten?
Lag hier al iets over onderkoeling etc.
Zelf hou ik https://www.reddit.com/r/dayz in de gaten voor updates. Iedere twee weken geven de ontwikkelaars op dinsdag een statusupdate. Op het officiële Dayz forum kun je de laatste statusupdates vinden: https://forums.dayz.com/tags/status%20report/

Aanstaande dinsdag kunnen we weer een nieuwe statusupdate verwachten:)

• sohopunk
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-03-2018
Zijn er mensen die zin hebben om DayZ samen te spelen? Stuur me een PM voor Steam account, lijkt me leuk om met wat meer mensen te spelen.

• -Moondust-
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe bossen die een grafische update krijgen met veel meer soorten bomen en vegetatie voor meer diversiteit. Minder eentonig en betere cover.

• Luuk1983
quote:
-Moondust- schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:22:
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe bossen die een grafische update krijgen met veel meer soorten bomen en vegetatie voor meer diversiteit. Minder eentonig en betere cover.
Nou vooral dat laatste zit ik op te wachten. Het is zo lastig om een goede plek te vinden om je tent te verstoppen. Je moet dan een groepje dennenbomen vinden die ver genoeg uit elkaar staan maar wel van alle kanten dekking bieden en dan hopen dat de ondergrond niet te stijl is...bijna niet te doen. Hoewel we wel een paar goede plekken hebben gevonden, nietwaar? ;)

• -Moondust-
quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:40:
Nou vooral dat laatste zit ik op te wachten. Het is zo lastig om een goede plek te vinden om je tent te verstoppen. Je moet dan een groepje dennenbomen vinden die ver genoeg uit elkaar staan maar wel van alle kanten dekking bieden en dan hopen dat de ondergrond niet te stijl is...bijna niet te doen. Hoewel we wel een paar goede plekken hebben gevonden, nietwaar? ;)
Ja, we hadden zeker 2-3 echt goede plekken. Lijkt me leuk om bij 0.62 de nieuwe vegetatie eens aan een andere blik te onderwerpen en te kijken wat er van onze campplekken is overgebleven. Er zitten nu best een paar maanden tussen de opeenvolgende updates, dus je kunt je spullen weer een tijdje houden. Maaarrrrrrr, de persistence moet het wel doen, anders is de lol er snel af.

• Luuk1983
quote:
mobstaa schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Zelf hou ik https://www.reddit.com/r/dayz in de gaten voor updates. Iedere twee weken geven de ontwikkelaars op dinsdag een statusupdate. Op het officiële Dayz forum kun je de laatste statusupdates vinden: https://forums.dayz.com/tags/status%20report/

Aanstaande dinsdag kunnen we weer een nieuwe statusupdate verwachten:)
En daar was tie dan: https://dayz.com/blog/status-report-21-february-2017

Gave screenshots (hoewel wip) van hoe bossen kunnen worden! :)

• -Moondust-
quote:
Luuk1983 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:30:
Gave screenshots (hoewel wip) van hoe bossen kunnen worden! :)
Dat zeg ik net! :+

• Luuk1983
Eén dag te laat, maar weer een nieuwe statusupdate met de belangrijkste punten:
  • Verhicles zijn weer op stable terug (maar met nog wel issues)
  • Melee gevechten gaan op de schop/zijn ze mee bezig. In combi met nieuwe animatiesysteem zou melee veel beter moeten werken
https://dayz.com/blog/status-report-08-march-2017

• -Moondust-
Hmmm, ik loop er nog niet warm voor. Nog ff afwachten...

• Grotman
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

Grotman

Moderator Spielerij / Cryptocurrencies
Ja, het gaat helaas nog zeker niet snel met de ontwikkelingen. Ze zijn altijd overal nog hard mee bezig.

Zo jammer, DayZ is echt uniek qua speelbeleving, maar het gaat echt te traag om hun spelersbase geïnteresseerd te houden.

• Luuk1983
Weer nieuwe update: https://dayz.com/blog/status-report-21-march-2017

Weinig nieuws, wel een paar WIP animated gifs van melee combat in het nieuwe animatiesysteem en nieuwe environment sounds in 0.62:
quote:
The infamous, annoying random sounds of fence screeching are gone, and audio will also follow weather dynamically and in more detail, ultimately meaning new wind, thunder and rain sound effects will be added to DayZ. In general, roaming the countryside of Chernarus will be a much more pleasant experience to your ears.
Ik heb zelf het idee dat ze wel moeite doen om wat bugjes uit 0.61 te krijgen, maar dat ze vrij weinig moeite doen voor deze versies met veel legacyzooi er in.

• Luuk1983
Er weer de nieuwe statusupdate: https://www.dayz.com/blog/status-report-4-april-2017

Ik vond het een interessante update met een uitgebreider kijkje in de keuken over de voortgang. Maar ook de nieuwe vegetatie en bossen in het westen worden volgens mij heel gaaf. Ja het lijkt heel langzaam te gaan allemaal, maar ik krijg toch echt vertrouwen in de vorm die Day Z gaan aannemen!

• beebie121
Ik hou het in de gaten.
Maar moet eerlijk bekennen dat sinds Player Unknowns battlegrounds uit is ik helemaal nog niet meer heb omgekeken naar DayZ.
maar bedankt voor de update Luuk! top!

• Luuk1983
quote:
beebie121 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:43:
Ik hou het in de gaten.
Maar moet eerlijk bekennen dat sinds Player Unknowns battlegrounds uit is ik helemaal nog niet meer heb omgekeken naar DayZ.
maar bedankt voor de update Luuk! top!
Dat snap ik. Ik heb ook hetzelfde hoor! Het voelt nogal als aanmodderen en wachten tot er een echte big update gaat komen waarin een heleboel dingen gaan veranderen en je onderhand een ander spel krijgt. Ik heb niet het idee dat 0.62 al compleet anders gaat zijn. Ik speel dus heel af en toe nu nog Day Z als ik er zin in heb, maar zolang het geen zin heeft om een basis te gaan bouwen en voertuigen te 'sparen' vind ik er niet zoveel aan :P

• -Moondust-
quote:
beebie121 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:43:
Is Player Unknown Battlegrounds het beloofde land? Escape From Tarkov zag er ook goed uit toen ik de video daarover van FrankieOnPC zag.

• beebie121
quote:
-Moondust- schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:26:
[...]

Is Player Unknown Battlegrounds het beloofde land? Escape From Tarkov zag er ook goed uit toen ik de video daarover van FrankieOnPC zag.
tja wat is het beloofde land :)
Ik vind dat het een soort DayZ is zonder zombies maar full-pull-actie. En ja dat sprak me wel aan. Vandaar dat ik hem heb aangeschaft.
En ik vind het echt super gaaf.
Er zitten nog genoeg issues in dat spel en ze beloven een hoop verbeteringen. Hey waar hebben we dat eerder gezien ;)
Maar er zijn al wat patches geweest. En ja er is wat lag etc maar het is zeer zeer goed speelbaar.

Jullie hebben hem nog niet geprobeerd?

On topic: ik blijf DayZ in de gaten houden. Ik vind de potentie van dit spel zo groot. Ik zie allemaal gave dingen voor me, zoals basebuilding, grouping/guilding, professions etc.
Dat zou toch zo gaaf zijn. Dus ja ik blijf het in de gaten houden :D

• Luuk1983
En weer een update: https://dayz.com/blog/status-report-18-april-2017

Deze keer een wat duidelijkere roadmap. 0.62 with vooral een visuele update 0.63 wordt een hele grote update (mogelijk is dat beta 1)

• -Moondust-
Ik heb altijd begrepen dat je pas naar beta gaat als alle functionaliteit erin zit en ik mag hopen dat dat nog niet het geval is. Base building is de meestgewilde upgrade denk ik en die is nog in geen velden of wegen te bekennen. Dus wat betekent het feitelijk dat men naar beta gaat?

Een visuele update van met name het groen juich ik overigens zeer toe. Meer variatie en dichtere bossen, daar loop ik echt warm voor, omdat het echt bijdraagt aan het survivalgevoel van hide & seek.

• 147126
quote:
-Moondust- schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:45:
Ik heb altijd begrepen dat je pas naar beta gaat als alle functionaliteit erin zit en ik mag hopen dat dat nog niet het geval is. Base building is de meestgewilde upgrade denk ik en die is nog in geen velden of wegen te bekennen. Dus wat betekent het feitelijk dat men naar beta gaat?
Staat er toch duidelijk?
quote:
BETA/0.63 will be a major change for the game as a whole. That is the update that you guys have all been waiting for, and we have been working hard to reach that goal for the past few years. What does that mean in more concrete terms though?

All the new engine technology we have developed for DayZ, along with the content of the current game - all merged in and improved, as it has been refactored from functionality point, design-wise, and in terms of fidelity as well. Moreover, additional content and features that we couldn't properly implement on the legacy tech.
Maar ook:
quote:
While we may end up with a BETA candidate build that has a huge chunk of the content and gameplay systems backlog functional in it - it's just as possible that we'll end up with a smaller chunk of the backlog content and systems in that first BETA build, and the rest of the list will follow up as quick as possible (which should be at a much quicker pace, having shed a good chunk of our nasty tech debt and overhead from supporting legacy and new tech).
Ofwel, alle content uit de huidige game met de nieuwe tech, en daarna kunnen ze (eindelijk) alle nieuwe content toevoegen waar ze al tijden mee bezig zijn.

147126 wijzigde deze reactie 21-04-2017 11:42 (5%)

• -Moondust-
Het klinkt allemaal nog heel vaag, maar bij de beta ga ik zeker weer een kijkje nemen om te zien hoe het ermee staat. Ik heb de indruk dat het wel goed gaat komen met DayZ.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Moondust-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

De update levert een stuk beter uitziend bos op, veel natuurlijkere look en geen campen in pinetrees meer. ook lijkt het soepel te lopen, voor dayz standards dan. Het blijft nog beetje buggy en oppakken van spullen is soms irritant.
Planten en bomen bewegen met de wind, per soort omgeving andere geluiden in ambient sounds etc.
Ook weer vehicles, wat wel een gemis was afgelopen patch. Dat en de bugs toenmalig maakte dat ik die eigenlijk overgeslagen heb. Ik ga zeker weer wat uurtjes in deze game stoppen in experimental :)

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 02-06-2017 14:00 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:57:
Het blijft nog beetje buggy en oppakken van spullen is soms irritant.
In de nieuwe blog staat onder andere hoe ze qua vinden en oprapen van dingen op de grond het makkelijker gaan maken (en je dus niet moet rondrennen met je inventoryscreen open voor 'vicinity'). Sowieso weer een lange update: https://dayz.com/blog/status-report-30-may-2017.

Ik ga nu 0.62 op experimental proberen, ik was sowieso erg benieuwd naar de nieuwe ambient sound :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:42:
[...]

In de nieuwe blog staat onder andere hoe ze qua vinden en oprapen van dingen op de grond het makkelijker gaan maken (en je dus niet moet rondrennen met je inventoryscreen open voor 'vicinity'). Sowieso weer een lange update: https://dayz.com/blog/status-report-30-may-2017.

Ik ga nu 0.62 op experimental proberen, ik was sowieso erg benieuwd naar de nieuwe ambient sound :)
Ja zag ik al dat zou de boel erg verbeteren, ook qua immersion is dat tig keer beter dan met je inventory rondsjouwen.

Ambient sound is wel nice al zijn er soms wat veel vogels actief :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Ja zag ik al dat zou de boel erg verbeteren, ook qua immersion is dat tig keer beter dan met je inventory rondsjouwen.

Ambient sound is wel nice al zijn er soms wat veel vogels actief :)
Tot nu toe kan ik amper servers vinden en als ik ze vind niet joinen. Nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:13:
[...]

Tot nu toe kan ik amper servers vinden en als ik ze vind niet joinen. Nog tips?
je moet in de properties opt in voor beta doen, de exp branche downloaden, 3,6gb geloof ik, en dan in de lijst even zoeken naar de experimental servers zoeken, die gelijk even in favorieten zetten. dan kijken welke je in kan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:15:
[...]

je moet in de properties opt in voor beta doen, de exp branche downloaden, 3,6gb geloof ik, en dan in de lijst even zoeken naar de experimental servers zoeken, die gelijk even in favorieten zetten. dan kijken welke je in kan komen.
Ja dat weet ik, maar als ik servers filterde op 'exact match', dan zei de server bij het inloggen dat de versie niet klopte :S

Maar goed, uiteindelijk is het gelukt en heb ik een uurtje of twee op 0.62 kunnen spelen. Ik moet zeggen dat het er heel natuurlijk uitzag hoe het gras bewoog in de wind. Ik het niet verwacht dat dat de meeste impact zou maken. De verschillende bomen en bossen zijn tot nu toe ook erg mooi, maar de impact op de beleving is toch minder. Al met al kreeg ik het gevoel alsof alsof het spel er echt veel beter uitzag dan voorheen. Het is dat het animatiesysteem nog ruk is, anders had ik meteen geloofd dat dit (iig visueel) 0.63 of de beta zou kunnen zijn.

Verder zijn de enviromental sounds ook prima, maar gaan soms wel wat aan de harde kant. En ik vind dat het 'bos' geluid ineens wel erg abrupt overging in 'zee' geluid als je de kust nadert. Maar verder wel mooi geluid. Tenminste geen geluid meer van een hek dat dicht gaat!

Omdat er maar weinig servers zijn, zijn de servers vrij druk. De eerste de beste spelers die ik tegenkwam schoten me direct neer. Toen spawnde ik op het eiland in het zuid-oosten. Ik ken de kaart van Day Z behoorlijk, maar ik kon er maar niet achter komen waar ik was. Totdat ik door het dat het een eiland was (waar ik nog nooit geweest was). Daar nog een Engelsman gesproken en wat gear uitgewisseld. De zombies lijken ook wat meer getweaked, want ik kon een zombie met een bijl dood krijgen zonder zelf geraakt te worden. Ze zijn nog wel veel te snel naar mijn mening. Enfin, uiteindelijk zelfmoord gepleegd omdat naar het vaste land zwemmen praktisch gelijk is aan zelfmoord als je geen vuur kan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-02 16:41
De devs zijn van héél ver gekomen.

Het ziet er veelbelovend uit:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk1983
quote:
Ekstergroen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:21:
De devs zijn van héél ver gekomen.

Het ziet er veelbelovend uit:

[video]
Kan je nagaan dat 0.62 vooral een grafische update is en de meeste nieuwe systemen er nog niet in zitten. Het kan alleen maar beter worden!

• Luuk1983
Voor wie het nog niet door hadden, 0.62 is uit op stable: https://forums.dayz.com/t...-stable-update-062139835/

• Luuk1983
Statusupdate van juni: https://dayz.com/blog/status-report-13-june-2017

Niet zoveel echt nieuws, meer ongoing progress.

• Luuk1983
Goed, ik heb nu een paar uurtjes 0.62 op stable gespeeld en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
  • Het voelt echt alsof het een ander spel is. De wereld ziet er zoveel levendiger uit en ook de nieuwe textures voelt de kwaliteit ook echt hoger. Bomen, gras, regen en rook worden beïnvloed door de wind. Er zijn ook tweaks gemaakt aan de lighting. De environmental sounds zijn nog niet altijd perfect, maar de sfeer is echt zo goed. Ik heb hele goed hoop voor 0.63 en de beta, want als de animaties met het nieuwe animatiesysteem je character niet meer 'gijzelen' dan gaat Day Z echt super worden!
  • Er zijn weer een hoop wijzigingen aan de map geweest. Ik wil zelf naar het westen toe, want de westkant van de map is drastisch aangepast. De train track maakt nu een volledige cirkel rond de kaart via Zelenogorsk.
  • Zombies zijn echt beter te killen. Er zijn nu in de steden veel meer zombies zoals jullie weten, maar als je een zombie moet afmaken dan is dat nu goed te doen. Ja ze zijn nog steeds extreem snel, maar je kan ze nu best goed afmaken zonder zelf geraakt te worden. Met een splitting axe moet je ze drie keer raken. Ik heb ook het idee dat het richten makkelijker gaat. Ook heb ik regelmatig een zombie afgemaakt door van achter naar 'm toe te sluipen zonder opgemerkt te worden. Voor mij voelt het spel daardoor veel eerlijker. Zombies zijn nog steeds iets waar je op moet letten in de steden, maar één zombie die achter je aan gaat is nu niet zo'n probleem.
  • Eten is lastiger te vinden. Je moet het meer hebben nu van appels, bessen, jagen etc. Blikjes en blikopeners heb ik nog amper gevonden. Dit is volgens mij ook altijd wel een beetje de insteek van het spel geweest: survival. De 'appelboom' bug/exploit, waarbij je heel snel achter elkaar een appelboom kan spammen, werkt nog steeds. Ik probeer het niet te gebruiken, maar ik was anders waarschijnlijk al dood geweest. Ik heb overigens een kip met een bijl afgemaakt, want die stomme kip ging er niet vandoor :P Nu nog even bedenken hoe je een kip moet braden. Een kipfilet in een cooking pot zonder water op het vuur gooien maakt de pan kapot in ieder geval :P
  • Voertuigen zijn in ieder geval weer enabled en de statusreports die ik heb gelezen suggereren dat ze echt veel soepeler werken nu. Dat heb ik nog niet kunnen bevestigen.
  • Let op dat de hive voor de official servers nu apart is van de (public) rented servers. Het onderscheid gaat in de nabije toekomst ook gescheiden worden in de server browser van het spel. Hou er in ieder geval rekening mee!

Luuk1983 wijzigde deze reactie 17-06-2017 11:14 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
Luuk1983 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:11:
Goed, ik heb nu een paar uurtjes 0.62 op stable gespeeld en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:
  • Het voelt echt alsof het een ander spel is. De wereld ziet er zoveel levendiger uit en ook de nieuwe textures voelt de kwaliteit ook echt hoger. Bomen, gras, regen en rook worden beïnvloed door de wind. Er zijn ook tweaks gemaakt aan de lighting. De environmental sounds zijn nog niet altijd perfect, maar de sfeer is echt zo goed. Ik heb hele goed hoop voor 0.63 en de beta, want als de animaties met het nieuwe animatiesysteem je character niet meer 'gijzelen' dan gaat Day Z echt super worden!
  • Er zijn weer een hoop wijzigingen aan de map geweest. Ik wil zelf naar het westen toe, want de westkant van de map is drastisch aangepast. De train track maakt nu een volledige cirkel rond de kaart via Zelenogorsk.
  • Zombies zijn echt beter te killen. Er zijn nu in de steden veel meer zombies zoals jullie weten, maar als je een zombie moet afmaken dan is dat nu goed te doen. Ja ze zijn nog steeds extreem snel, maar je kan ze nu best goed afmaken zonder zelf geraakt te worden. Met een splitting axe moet je ze drie keer raken. Ik heb ook het idee dat het richten makkelijker gaat. Ook heb ik regelmatig een zombie afgemaakt door van achter naar 'm toe te sluipen zonder opgemerkt te worden. Voor mij voelt het spel daardoor veel eerlijker. Zombies zijn nog steeds iets waar je op moet letten in de steden, maar één zombie die achter je aan gaat is nu niet zo'n probleem.
  • Eten is lastiger te vinden. Je moet het meer hebben nu van appels, bessen, jagen etc. Blikjes en blikopeners heb ik nog amper gevonden. Dit is volgens mij ook altijd wel een beetje de insteek van het spel geweest: survival. De 'appelboom' bug/exploit, waarbij je heel snel achter elkaar een appelboom kan spammen, werkt nog steeds. Ik probeer het niet te gebruiken, maar ik was anders waarschijnlijk al dood geweest. Ik heb overigens een kip met een bijl afgemaakt, want die stomme kip ging er niet vandoor :P Nu nog even bedenken hoe je een kip moet braden. Een kipfilet in een cooking pot zonder water op het vuur gooien maakt de pan kapot in ieder geval :P
  • Voertuigen zijn in ieder geval weer enabled en de statusreports die ik heb gelezen suggereren dat ze echt veel soepeler werken nu. Dat heb ik nog niet kunnen bevestigen.
  • Let op dat de hive voor de official servers nu apart is van de (public) rented servers. Het onderscheid gaat in de nabije toekomst ook gescheiden worden in de server browser van het spel. Hou er in ieder geval rekening mee!
tri pod gebruiken dan gebeurt dat niet met de pot.

• Luuk1983
quote:
SouLLeSSportal schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:43:
[...]

tri pod gebruiken dan gebeurt dat niet met de pot.
Ja klopt. Ik had in dit geval echter een vuurtje gemaakt in een oven haard. Ik had verwacht dat ik de pot op het rek boven het vuur zou kunnen zetten, maar vooralsnog lijkt dat niet te kunnen...want de pot ging het vuur in en was snel kapot :P Ik ga de kipfilet dan maar op een stok boven het vuur roosteren denk ik...

Luuk1983 wijzigde deze reactie 19-06-2017 08:38 (8%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

https://www.twitch.tv/videos/158394422

3 vs 1 in policestation. Had eindelijk wat betere loot, wil net stoppen, midden in het bos wolven achter me aan, killed. :/ Die klere beesten zijn zo laggy, je kan er niks tegen, 8 vs 1 je kan ze niet ontwijken, tenminste niet altijd en ze zijn sneller, ze blijven 100en meters achter je aan jagen (op zich wel realistisch maar goed) ik had er 2 afgeschoten, 1 of 2 minimaal mank geschoten maar ze blijven maar komen. 7-8 hits nodig per dier, dat is echt veel te veel als je spelers met 2-3 hits al neermaait. Tel daarbij 4 crashes op in krap 2 uurtjes en ik wacht wel weer even totdat alle legacy bagger er uit is gefixed. ;w

• 147126
https://forums.dayz.com/t...tus-report-8-august-2017/

Melee combat met combo actions! (en een soort autoaim?)

Er komt een demo op gamescon met alle nieuwe tech voor de Beta die misschien ook speelbaar gaat worden op steam.

Nog een paar maanden tot Beta hopelijk!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

• -Moondust-
Een nieuwe update van vorige week.
https://dayz.com/blog/status-report-29-august-2017

Er wordt uitgebreid teruggeblikt naar de demo op de Gamescon en vooruitgeblikt naar de komende beta waar nu alles op wordt ingezet. Ze willen de beta als een goed gepolishte game uitrollen met nieuwe HUD, mooie vloeiende animaties en zo bugloos mogelijk.

Ik ben erg nieuwsgierig!

• Luuk1983
De afgelopen tijd weer een paar keer Day Z 0.62 gespeeld met een vriend van me en weer leuke avonturen beleefd. Ook heb ik een aantal observaties die ik met jullie wil delen.

Het eerste wat opvalt is toch wel de beperkte hoeveelheid loot. Misschien hebben we pech op de server en is er ergens een loot pile te vinden, maar de overige hoeveelheid loot is zeer matig. Kledingstukken vallt nog wel te vinden, maar zelf de (basis)rifles zijn nagenoeg niet te vinden. Ook moet je echt van de natuur leven, want blikjes ga je ook amper vinden (wel altijd even in kleding kijken, want kleding kan met blikjes spawnen).

We zijn vanuit het zuid-oosten helemaal naar Tisy military base in het noord-westen gelopen, dus het is niet dat we maar een klein stukje gelopen hebben. Zombies zijn wel echt een ding geworden in de grote steden. En dat is voor dit spel positief. Op werkelijk elke hoek van de straat staan zombies en die lopen ook nog rond. Zombies met een bijl neerhakken is wel goed te doen, hoewel ik het idee heb dat ik weer vaker dan eerst geraakt wordt. Schieten in een grote stad is heel erg gevaarlijk. Alle zombies in de omtrek komen dan op je af en dat zijn er best wel wat.

In Tisy hebben we een auto gevonden (4x4 lada) waardoor we wat sneller verder hebben kunnen ontdekken (totdat mijn maat de auto aan puin reed). Zo zijn er op meerdere plekken military checkpoints bijgekomen, met name op hoofdwegen die de map in en uit gaan. Ook is de hele westkant van de map veranderd. Ik heb 500+ uren in het spel zitten, maar er zijn gewoon hele stukken die ik niet meer herken. Wel is het een positieve verbetering, de natuur in het westen is echt heel erg mooi. Zeker het stuwmeer wat er ligt. Sommige stukken zijn alleen nog wat steriel, alsof het nog niet helemaal af is, of dat er oude textures ofzo gebruikt zijn.

Onderweg daar naartoe zijn we ook nog een tentenkampje tegen gekomen van 4 pristine military tents. We hebben daar allebei een AK, M4 en SVD aan overgehouden met een hele berg ammo en magazines! Qua wapens zijn we nu dus volledig voorzien. (Sorry als het jouw tenten waren ;))

En die wapens waren nodig toen we voor het eerst door wolven aangevallen werden. Man man, wat zijn die beesten vervelend en snel! Als je geen guns hebt ben je per definitie de sjaak. Het kan natuurlijk aan mijn richt-kunsten liggen, maar ik heb bijna een hele dubbele STANAG magazine van 60 er doorheen geschoten om al die wolven om te leggen!

Het treinspoor loopt nu de hele map rond en er is een groot treinstation met meerdere sporen in Zelenogorsk (zuid-westen) bij gekomen. De military base die al in Zelenogorsk zat is aangepast en geïntegreerd met dat treinstation/rangeerterrein. De sfeer vond ik erg goed! Je kan goed zien dat de oudere steden echt van mindere kwaliteit zijn dan de nieuwe dingen die ze op de map maken.

Al met al weer een leuke ervaring, vooral omdat er zoveel nieuws te zien was. Nu proberen de auto weer aan de praat te krijgen zodat we verder kunnen gaan verkennen ;)

• 147126
Nieuwe devlog: https://forums.dayz.com/t...report-26-september-2017/

Kan niet wachten op beta!

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-02 21:30
Een firefight wordt wel micromanagement op deze manier zeg, fysiek je mag uit je wapen, wapen op je rug of terug in je backpack, mag in je hand, herladen, en alles weer in omgekeerde volgorde. Je moet echt wel met tenminste twee mags rondlopen om fatsoenlijk met pistool, SMG of rifle een gevecht fatsoenlijk te voeren.

Hebben jullie vaste servers waar jullie op spelen?

• Luuk1983
Gister was het weer zover: ik had nog even een uurtje tijd om Day Z aan te slingeren. Van tevoren had ik met een vriend afgesproken wat we vandaag zouden gaan doen. Omdat we de off-road verhicle tot onze beschikking hadden waren we van plan om te proberen een sedan die we eerder tegengekomen waren aan de praat te krijgen. Deze sedan was overduidelijk door iemand tegen een hek gereden waarbij de voorbanden aan gort waren, maar verder zag de auto er behoorlijk compleet uit. Spark plugs en batteries hebben we altijd bij ons.

Ik log in op de server en omdat ik een klein stukje buiten ons 'kamp' uitgelogd was moest ik terug lopen. De vriend, die wel in het kamp spawned, zegt ineens: waar is de auto?? Shit, auto dus weg. Kan twee dingen betekenen: of er staat een vaste tijd ingesteld waarop de auto respawned, of iemand heeft 'm gevonden. Eigenlijk was al vrij snel duidelijk dat het om het tweede geval ging: de SVD die in de tent naast de auto zat was ook weg. Balen, want 's middags was de auto er nog...

Ongelofelijk. Ik had nooit, maar dan ook nooit verwacht dat iemand op een server waar over het algemeen weinig mensen zitten dit kamp zou vinden. Goed, als mensen hetzelfde denken als ik, dan komen ze uiteraard op dezelfde plekken uit om te zoeken naar kampjes, maar dan nog... Ze moesten het kamp vinden EN ook nog een battery en spark plug bij zich hebben (want die halen we er altijd uit als we uitloggen). Dan zijn er drie opties: iemand heeft één van ons gezien terwijl we naar het kamp liepen, iemand gebruikt cheats, of het is gewoon stom geluk.

Eigenlijk moet degene die ons kamp gevonden heeft op ons lijken. Want ook wij hebben eigenlijk met stom geluk het offroad verhicle gevonden en ook met stom geluk het tentenkamp gevonden waar we onze wapens uit gestolen hebben. En ook wij hebben altijd een batterij en een spark plug bij ons.

Kortom, alle plannen konden direct de prullenbak in en eigenlijk hebben we een uur lang alleen maar gelopen om te kijken of ze misschien in de buurt een kampje hebben met onze spullen. En we hebben de tijd gebruikt om weer een beetje naar de bewoonde wereld te komen. Grappig hoe alles in één keer kan veranderen. Maar ja, dat is Day Z.

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True