[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat de muis zo'n lagg heeft? Game loopt verder wel vloeiend. Heb alles ook even allemaal op Low gezet om te testen maar geeft geen succes.
Kon er zelf niet veel duidelijkheid over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
dgb server down? of alweer up zit nu even op een andere

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Ik heb vandaag eindelijk een goede spawn gehad. Ik ben begonnen vlakbij Vybor, waar ik mijn rugzak helemaal vol heb geladen met eten en drinken. Vervolgens mijn eerste twee blikopeners in dezelfde kamer gevonden, na ongeveer tien uur totale speeltijd in DayZ.

Toen ben ik richting de militaire basis in dee buurt van Vybor gegaan, in de hoop dat ik niemand tegen zou komen. Hier heb ik toen een M4 met twee magazijnen gevonden, een volledige legeruitrusting en een kompas.

Uiteindelijk ben ik mijn reis naar Balota gestart, waar mijn vrienden zich bevonden. Onderweg ben ik verder niemand tegengekomen, ook al zat er rond de 30 man in de server. Aangekomen in Balota zijn we naar de airstrip gegaan, waar mijn vol uitgeruste maat neer werd geschoten. Onze enemy wist echter niet dat we in totaal met drie man waren, hij ving een paar seconden later dus een instant headshot van mij. Mijn maat kon zijn spullen rustig terug komen halen :).

Inventory
Character in-game

Tot nu toe dus mijn beste inventory. Ik merk nu pas hoe angstaanjagend het is als je een andere speler tegenkomt. Met een volle backpack speel je toch een heel stuk voorzichtiger. Ik begin het spel nu steeds meer te waarderen, ondanks de vele bugs (waar ik meerdere keren door dood ben gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

eXtreaL schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:45:
Tot nu toe dus mijn beste inventory. Ik merk nu pas hoe angstaanjagend het is als je een andere speler tegenkomt. Met een volle backpack speel je toch een heel stuk voorzichtiger. Ik begin het spel nu steeds meer te waarderen, ondanks de vele bugs (waar ik meerdere keren door dood ben gegaan).
Speel je al lang? (dayz in het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Hier nog mensen die samen willen spelen? Ik heb er nu een stuk of 5 spawns opzitten en de meest opwindende was in Balota waar ik direct neergeschoten werd nadat ik wat gear had. Verder nog niet zoveel gezien, alleen schoten gehoord e.d.

Naam is cr4ck3rz3l1t3

[ Voor 5% gewijzigd door Paws op 31-12-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Laatst online: 19:40
drumstickNL schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:42:
[...]

Speel je al lang? (dayz in het algemeen)
Nee, ik speel Dayz pas sinds de standalone uit is. In totaal heb ik nu volgens Steam 15 uur gespeeld. Tips zijn dus welkom! :)

[ Voor 4% gewijzigd door eXtreaL op 31-12-2013 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Even een vraagje, waarom zou ik de standalone die 13 euro duurder is dan Arma II Combined operations kopen? Ik las dat er een beter weer systeem inzat, dus dan kan ik niet spelen met mensen uit de standalone? En merken jullie het verschil?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Als je wat onderzoek zou doen zou je tot de conclusie komen dat:

De arma2 slechts een mod is.

Dat de mod zijn hoogte punt wel heeft bereikt en het denk ik ook niet veel meer zal gaan worden dan wat het nu is.

De standalone zal worden doorontwikkeld met hopenlijk minder bugs en minder hackers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
..

[ Voor 99% gewijzigd door Conwa op 31-12-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

dudee schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:47:
Als je wat onderzoek zou doen zou je tot de conclusie komen dat:

De arma2 slechts een mod is.

Dat de mod zijn hoogte punt wel heeft bereikt en het denk ik ook niet veel meer zal gaan worden dan wat het nu is.

De standalone zal worden doorontwikkeld met hopenlijk minder bugs en minder hackers etc.
Had het gegoogled, maar daar kwam uit dat er enkel wat 'upgrades' waren gemaakt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Op dit moment lijkt het op wat upgrades, maar is vooral de onderliggende engine nogal aangepast. Dat houdt in dat het mogelijk wordt om dingen te doen die nu eenmaal nodig zijn en niet te doen waren met 'slechts' een Arma 2 mod. Eigenlijk is het gewoon een nieuwe game, die draait op een Arma 2.5 achtige-engine met vooral andere netwerkarchitectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07-2023
is DGB down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Als iemand zin heeft om te spelen, ik ga zo eten. Sta op Balota met een pistol met 3 mags en ongv 40 kogels en 1m4 met 50 kogels en 35slots backpack dus als iemand zin heeft om wat naar het noorden te gaan: add me dutchcaptain

Heb trouwens ook een med kit.

[ Voor 7% gewijzigd door dudee op 31-12-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Change Log - 0.30.113925
31 DECEMBER - HICKS_206

New:

Design: Balancing of player spawns (ongoing)
Server: Enhanced Server-side security & customization options
Design: .357 Magnum Speedloader should now spawn
Server: First Person only servers are now supported (Seperate Hive coming later on)

Fixed:

Design: Player corpses should no longer despawn upon disconnect
Server: Respawning should now function properly - in some cases you may have to wait a few seconds. (during high death/respawn times)
Design: 357 Magnum spawning fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
tof filmpje!

Das een mooie update, heb al 2 magnums gevonden, 1 getraden voor ander pistol met mag en 20 kogels. Nu heb ik 1 bij me maar kan nog geen ammo vinden..

Lol er lagen 3 dooien op het airfield, heb nu 100 kogels in 5 mags van 20 schots en nog 30 kogels los voor mn m4. Ook lag er een prestine long range scope. Deze waren toch erg gewilt? Ook heb ik 20 kogels voor de mossin.

[ Voor 40% gewijzigd door dudee op 31-12-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
dudee schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:16:
tof filmpje!

Das een mooie update, heb al 2 magnums gevonden, 1 getraden voor ander pistol met mag en 20 kogels. Nu heb ik 1 bij me maar kan nog geen ammo vinden..

Lol er lagen 3 dooien op het airfield, heb nu 100 kogels in 5 mags van 20 schots en nog 30 kogels los voor mn m4. Ook lag er een prestine long range scope. Deze waren toch erg gewilt? Ook heb ik 20 kogels voor de mossin.
Heb iets van 7 .357 magnum kogels, paar dagen geleden gevonden @ NW Airfield military tents. Of de speedloaders inderdaad spawnen weet ik niet, de kogels wel.. maar zijn erg rare.

Lag net lekker te snipen @ Balota.. zou toch zweren dat ik een kerel met een mosin dood had geschoten (had namelijk ammo nodig).. 500 meter sneaken door de bosjes om zijn body te looten, blijkt het een m4a te zijn :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Baiko op 31-12-2013 18:47 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

Iemand die Magnum geprobeerd ?
Schiet het goed of is het brandhout ?
Mijn rugzak zat vol, dus kon die magnum niet mee nemen.
Kon nog geen kogels vinden op het NW Airfield.
Wel een zooi 5,56mm mags.

Nu wel red dot sight voor de FXN45. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door nFo op 31-12-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Laatst online: 16-08-2020
9 uur op de teller en nog geen een benoemenswaardige encounter gehad, terwijl ik best wat tijd heb doorgebracht in de hotspots op volle servers. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Begrijpt iemand wat je met die shotgun rounds kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

dudee schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:30:
Begrijpt iemand wat je met die shotgun rounds kan?
Nog niks, shotgun komt pas later.
Of je verzamelt ze alvast, dan kun je als rambo die ATC gebouwen gaan raiden met de Shotgun.
Tof gedaan. :+

Zo nog even op een lege server langs NW Airfield geweest. :P

[ Voor 37% gewijzigd door nFo op 01-01-2014 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
En ik ben nog steeds niet verder dan Balota gekomen, heb nu rond de 4 eten bij mij dus dat moet wel genoeg zijn.

En toen ik in logde neer geknalt op balota :(

[ Voor 17% gewijzigd door dudee op 01-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zojuist de eerste speler tegengekomen.. ik werd meteen doodgeslagen met een bijl. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

dudee schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 10:01:
En ik ben nog steeds niet verder dan Balota gekomen, heb nu rond de 4 eten bij mij dus dat moet wel genoeg zijn.

En toen ik in logde neer geknalt op balota :(
Zo snel mogelijk noord gaan, in een volle server is balota een pvp walhalla :| Mensen vinden het leuk om te gaan ''noob hunten''. En met noob bedoel ik mensen die net respawnen en dus alleen een flashlight hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 03:29
Dat vind ik zo jammer.
Begin je net word je gelijk neergeschoten door een Spawnhunter ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Beetje zonde het was op een server met 10 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik ben ook sinds gister aan het spelen, vandaag dan een m16a2 en een revolver gevonden.
Ben nu in 3 van die gevangenissen geweest en in elke lag wel een revolver.

Weet alleen nog niet goed wat ik wel en niet moet meenemen in backpack, eten en drinken daar gelaten.
Heb nog wat ammo waar ik nu niks aan heb, maar neemt wel ruimte in beslag.

Het zou ook handig wezen als ik een map tegenkwam, nu halfbakken met Alt Tab aankloten is ook niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Laatst online: 30-04 22:08
S.J_84 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:39:
Ik ben ook sinds gister aan het spelen, vandaag dan een m16a2 en een revolver gevonden.
Ben nu in 3 van die gevangenissen geweest en in elke lag wel een revolver.

Weet alleen nog niet goed wat ik wel en niet moet meenemen in backpack, eten en drinken daar gelaten.
Heb nog wat ammo waar ik nu niks aan heb, maar neemt wel ruimte in beslag.

Het zou ook handig wezen als ik een map tegenkwam, nu halfbakken met Alt Tab aankloten is ook niet handig :)
Tablet/telefoon/laptop/2e scherm/andere pc met map is een beter idee lijkt mij, zelf heb ik de map op mijn 2e scherm (crappy 15" 480p scherm :P)

Moet ook maar weer eens wat meer gaan spelen.... wapens enzo zat op het moment.

Tip voor iedereen, sommige construction site's spawne enorne hoeveelheden water, handig om te weten als je lange reizen maakt.

Weet iemand hoe je een compas fatsoenlijk kunt gebruiken? In de hotbar of wat moet er mee gebeuren?

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
Als iemand zin heeft om samen rond te lopen voeg mij dan toe op steam: pater19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Dracyn schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:06:
[...]

Tablet/telefoon/laptop/2e scherm/andere pc met map is een beter idee lijkt mij, zelf heb ik de map op mijn 2e scherm (crappy 15" 480p scherm :P)

Moet ook maar weer eens wat meer gaan spelen.... wapens enzo zat op het moment.

Tip voor iedereen, sommige construction site's spawne enorne hoeveelheden water, handig om te weten als je lange reizen maakt.

Weet iemand hoe je een compas fatsoenlijk kunt gebruiken? In de hotbar of wat moet er mee gebeuren?
Ik heb nog een crappy 2e scherm, alleen qua ruimte niet praktisch.
Mobieltje zat ik ook al aan te denken, tablet heb ik helaas niet.

Maar er zijn inderdaad mogelijkheden, nu even kijken wat handig is voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
S.J_84 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Ik heb nog een crappy 2e scherm, alleen qua ruimte niet praktisch.
Mobieltje zat ik ook al aan te denken, tablet heb ik helaas niet.

Maar er zijn inderdaad mogelijkheden, nu even kijken wat handig is voor mijn gebruik.
Momenteel doe ik dat via de mobiel maar dat is een te klein scherm vind ik maar ja het is beter als niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
Weet iemand hoe je fatsoenlijk een compas kunt gebruiken in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Pater19 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:12:
[...]

Momenteel doe ik dat via de mobiel maar dat is een te klein scherm vind ik maar ja het is beter als niks
Kom echt net een map van East Chernarus tegen, maar zie net dat ik vlakbij airport ben via andere map.

Pater ik kan je niet vinden op steam, heb je trouwens ook een headset?

Weet niet of je mee wil Dracyn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

Dracyn schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:20:
Weet iemand hoe je fatsoenlijk een compas kunt gebruiken in de game?
Gewoon spatie drukken en in de balk onder zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 01-01-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
S.J_84 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:22:
[...]

Kom echt net een map van East Chernarus tegen, maar zie net dat ik vlakbij airport ben via andere map.

Ik zit op het moment bij familie, ik ga wel mee vanavond als jullie dan ook nog spelen ik gooi ook wel even een berichtje naar mijn vaste team maat of hij ook mee gaat, ook een nederlander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wilde voor de grap eens een A8-5600K @4.4Ghz (Graka 700Mhz @1100Mhz) DayZ laten ervaren, helaas niet snel genoeg gedownload om te kunnen proberen, moest alweer weg...
Ik denk dat het zo slecht nog niet zal lopen als je alle pracht en praal uit zet en het meeste CPU laat lopen, het is best een stevige Quad namelijk! Kunnen mijn nichtjes ook eens gamen LAL..

Edit: Volgensmij is het zo gek nog niet wat ik zeg: YouTube: ARMA III Alpha on AMD A8-5600k
Dit is dan wel met die crappy extra kaart, maar op high!

[ Voor 22% gewijzigd door Kuusj op 01-01-2014 15:35 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Dracyn schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Ik zit op het moment bij familie, ik ga wel mee vanavond als jullie dan ook nog spelen ik gooi ook wel even een berichtje naar mijn vaste team maat of hij ook mee gaat, ook een nederlander
Ok prima, geef maar een seintje vanavond als je zover bent.

Valt me trouwens op dat de dode zombies verdwijnen, misschien verandert dat nog.
Daarnaast kan je aan de deurknop zien welke wel of niet open kunnen in een woning.

Gek dat ik me zo vermaak met een beetje rondlopen van stad naar dorp terwijl er zo weinig gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
S.J_84 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:22:
[...]

Wat is jou naam op steam dan voeg ik jou toe??

Ik heb ook een headset en ik zit momenteel op ts

[ Voor 6% gewijzigd door Pater19 op 01-01-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Voel je vrij om mij te adden. DutchCaptain

Geen flauw idee atm waar ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
dudee schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:53:
Voel je vrij om mij te adden. DutchCaptain

Geen flauw idee atm waar ik ben.
Dude heb je toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Was ff aan het eten! Ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgraaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Voel je vrij om mij te adden: http://steamcommunity.com/id/ItsOrion/

Ben nu in de buurt van Kababino en Vybor, in het noord-westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Ben nu iets van 2 weken bezig en heb al zo'n 12 dagen dezelfde char (niet elke dag gespeeld).
Heb in den beginne veel rondgelopen met een mosin sniper en loop op dit moment rond met een tricked out M4 (silencer, magpul handguard, cqb stock en acog sight) en een FN pistool met sight, maar wil eigenlijk weer terug naar de Mosin met long range scope

Moet eerlijk zeggen dat zelfs met 30 of 40 man op een server het je soms in een paar uur speeltijd niemand ziet, tenzij je naar de hotspots gaat.
Heb al wel een aantal encounters gehad die laten hoe het kan, het moet en hoe het niet moet.
Bij 1 encounter werd een redelijk nieuwe enkeling "beroofd" door 4 bandits die al enige tijd bezig waren met hun tereur, gezien de dode en unconscious speler die langs de weg lagen.
Heb het toneel even gadegeslagen vanaf een redelijke afstand en had toch wel te doen met de enkeling: 4 headshots later vanaf 800 meter lagen de 4 bandits op de grond en werd ik achterna gezeten door 3 zombies die zich ergerden aan het geluid van mijn mosin.
Na afgerekend te hebben met de zombies heb ik de eenling bevrijd en gezged dat hij tot 40 moest tellen via voice voordat hij zich omdraaide en heb van een afstand gade geslagen hoe hij zijn weg vervolgde, nog zijn hand opstekend in alle richtingen (niet wetende waar ik natuurlijk zat), nu volledig uitgerust welliswaar met de kit van de bandits.

Mijn steam name is Wernsley , voel je vrij om me te adden op steam.
Zit op dit moment uitgelogd op het National airfield in NW

Zal proberen vanavond nog een screen te posten van mijn chararcter

[ Voor 13% gewijzigd door Brother Lorien op 02-01-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

En weer mijn kit kwijt :P

Het lijkt momenteel hier op gear zoeken voor anderen :+

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ik zit in berinzino met een redelijk complete gear. Ingame naam is DutchCaptain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
SideSwipe schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:07:
En weer mijn kit kwijt :P

Het lijkt momenteel hier op gear zoeken voor anderen :+
waar Scavenge je dan?

Ik ben 1 keer beschoten toen ik naar de Militaire basis nabij Sobor en het vliegveld ging.
Kijk gewoon goed om je heen , loop rond alsof om elke hoek een tegenstander staat (crouchen dus en soms langzaam lopen).
Als je een risico gebied ingaat laat dan je backpack achter met de meest essentielle dingen erin , dan kan je hem later nog ophalen...LET WEL OP: doe diet niet als je weet dat over 10 minuten een server restart gaat gebeuren voor respawns.
Ik ben al een aantal keren met alleen kleding, melee, pistool en een paar bandages een paar militaire basis binnen gegaan, de rest achter latend in een stuk bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@brother, tot wanneer kun je die rugzak dan ophalen? altijd of tot een server restart?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
Ik heb nog geen problemen gehad met 30 minuten (max tijd dat ik hem zelf heb laten liggen), je moet echter op dezelfde server blijven.
Als ik de mechanics goed begrepen heb blijft de tas als ie niet opgepakt word gewoon liggen tot server restart echter degrade hij qua kwaliteit wel.

Ik zou anders zeggen probeer het eens: vind een rugzak , prop hem vol rommel en noteer de status van alles en plof hem op een low/no traffic area op de grond.
Onthoud de server en ga om de zoveel tijd eens kijken of hij er nog ligt.als hij tot server restart gewoon pristine blijft weet je denk ik genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
ja is idd een goeie :).

Btw, met die kwaliteit doen ze nog niks ofwel van bijv. rugzakken?
Met scopes merk ik het wel, maar niet bijv met de blikopenener die kapot is dat ik dan voedsel knoei ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Gister zat ik op een PVE server, PVP was totaal niet toegestaan, kom ik 2 gasten tegen, ik zwaai naar ze, BAM! in 1 x dood, en lachen dat die kl*te russen deden haha. Die krijg ik nog wel ;)

Wel jammer dat op dit soort servers de regels totaal worden genegeerd, helaas is er nog geen mod voor om deze gasten meteen te bannen/kicken.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik snap het idee van PvE servers niet echt, een deel van de spanning is juist dat je moet oppassen voor andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Heeft iemand hier enig idee hoe DayZ gaat lopen op mijn inmiddels ruim 4 jaar oude pc? :)

Specs:
CPU: Intel Core2 Quad Q8200 (2,33 GHz)
Ram: 4GB DDR2
Videokaart:Sapphire Radeon HD 7770 (1GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
Bij mij draaid het behoorlijk vlot op een AMD X2 7850 , 4gb DDR2 en een 6870 2gb

Het is maar net hoe hoog je je settings zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik hoef niet alles op very high oid te hebben hoor, zolang het spel soepel loopt op medium oid vind ik het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:16
Heeft iemand zin om mij te helpen met een bloedtransfusie op het vliegveld bij Vybor? (of ergens in de buurt). Kan na een flauwe aanval nog net mn vingers tellen, maar de rest is allemaal te wazig. Ik heb zelf wat spullen, heb alleen nog bloodtest kits nodig volgens mij.

Beloning: een magnum of dat normale pistool + bijbehorende ammo, voedsel en drinken, canteen en eventueel een mag voor de M4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Gister super veel loot verzameld.. Join vervolgens een andere server, je raadt het al: Wiped.

Nahja, mag niet klagen.. Gaat om een alpha versie. Maar blijft vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
6pack15 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:46:
Heeft iemand zin om mij te helpen met een bloedtransfusie op het vliegveld bij Vybor? (of ergens in de buurt). Kan na een flauwe aanval nog net mn vingers tellen, maar de rest is allemaal te wazig. Ik heb zelf wat spullen, heb alleen nog bloodtest kits nodig volgens mij.

Beloning: een magnum of dat normale pistool + bijbehorende ammo, voedsel en drinken, canteen en eventueel een mag voor de M4
Ga eens naar je video settings, dat reset soms een extreem vaag beeld.
Als je op low blood zit, dan verlies je alleen kleur in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
Munki schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:50:
Gister super veel loot verzameld.. Join vervolgens een andere server, je raadt het al: Wiped.

Nahja, mag niet klagen.. Gaat om een alpha versie. Maar blijft vervelend :)
@Munki: je hebt best kans dat als je je client restart je alles weer gewoon hebt.
6pack15 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:46:

@6pack15: zorg dat je genoeg eet en drink (dat je dus een tijd geen melding hebt dat je hungry of thristy bent) dan gaat over het algemeen je blood vanzelf weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Waarop moet ik filteren voor een Server met waar het licht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Volgens mij nog niet gepost. Ik vond dit wel een mooie uitgebreide uitleg over het systeem van eten, drinken, blood- en healthlevels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 11-09 21:16
Brother Lorien schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:04:
[...]

@Munki: je hebt best kans dat als je je client restart je alles weer gewoon hebt.

[...]
Nope, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Veel eten en drinken tot hij zegt i am stuffed enzo.
Daglicht servers zijn met de hoofdletter Z dus DayZ mappen

Of iemand moet je een saline bag toedienen dan ben je weer 100%

[ Voor 23% gewijzigd door Phyt_ op 02-01-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Zo ben ook even alles kwijt geraakt nadat ik 2x van server wisselde :S.

Achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
unfor schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:48:
[...]

Ga eens naar je video settings, dat reset soms een extreem vaag beeld.
Als je op low blood zit, dan verlies je alleen kleur in het spel.
Dit was al aardig handig, ik kan wel zonder kleur spelen, maar dat je voorbij 3meter niks ziet werkte niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
6pack15 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:23:
[...]

Dit was al aardig handig, ik kan wel zonder kleur spelen, maar dat je voorbij 3meter niks ziet werkte niet helemaal!
Eet genoeg , drink genoeg en zoek anti biotics op en neem die in.
Wat zegt je character/inventory screen? Sick? Hungry?Thristy?

Andere optie is op een low pop server je gear ditchen in de buurt van een spawn en respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
even voor mij als n00b. ik hoor veel mensen zeggen dat dit spel zo leuk is. maar wat is eigenlijk de bedoeling van het spel? je moet overleven in een wereld en dat doe je door rond te zwerven om spullen te zoeken? is dat ongeveer het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
de slogan van de DayZ Standalone is 'This is your story'

DayZ is (zoals de openingspost al schrijft) een sandbox game.
De context is overleven. Hoe, waar en met welke achtergrond en/of doelen bepaal jij zelf :)

Zo kiezen veel het bandit pad.
Maar zijn er ook mensen die een hulpgevende rol vertolken of er een compleet verdraaid verhaal van (proberen) te maken.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
jaydenjarno schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:30:
even voor mij als n00b. ik hoor veel mensen zeggen dat dit spel zo leuk is. maar wat is eigenlijk de bedoeling van het spel? je moet overleven in een wereld en dat doe je door rond te zwerven om spullen te zoeken? is dat ongeveer het verhaal?
First thing first: Het spel is op dit moment in Alpha en is een steam early access spel, dit houd in dat je eigenlijk een tester bent, maar dat je bij final release het complete spel krijgt.
Een heleboel features zijn op dit moment nog niet geimplementeerd.

De bedoeling is inderdaad : survival.
Je spawned met niets (zaklamp en batterij) en dient op zoek te gaan naar supplies , zoals eten, drinken, medische supplies, wapens en ammo, altijd om je heen kijkende of je geen zombies ziet die je op willen eten of spelers die je spullen willen hebben.

Je speelt op een map van een paar honderd vierkante kilometer met verschillende steden, dorpen en militaire installaties, waar je in de gebouwen kan scavengen naar de hierbovengenoemde supplies.

Om de meeste servers zit een realistische , locatie gebonden dag en nacht cyclus ,wat feiteijk inhoud dat als je 's avonds wil spelen omdat je overdag werkt of school hebt , dat je altijd gedurende de nacht speelt in het spel.

Tevens kan je niet met iedereen op de server chatten, maar alleen met de mensen die bij je in de buurt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
damm, bug in fire station tower, dat je door de muur glitched en doodvalt :<
char kwijt maar ja kunnen we weer opnieuw beginnen ook leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb het spel gisteren aangeschaft, leek mij wel een leuk spel.
Het eerste uur proberen uit te figulieren hoe ik uberhaupt een wapen tot mijn bezit kon krijgen,
uiteindelijk in een schuur een Axe gevonden, joepie...

Voedsel en water lijkt mij allemaal al geloot door anderen aangezien ik in 4 verschillende dorpen na twee en een half uur niet meer dan een kapot blik bonen en een blikje tonijn heb kunnen vinden.

Het is daarentegen wel erg makkelijk om te ontsnappen van de zombies en het vechten ermee ook.
Vaak slaan ze niet eens en blijven ze maar tegen je aan lopen, met hun hoofd steeds naar links en rechts zwaaiend, niet bepaald afschrikwekkend. haha.

Heeft iemand misschien tips of tricks?

ps. de DGB server kon ik niet vinden via het filter... of hij filtert niet, of ik doe iets verkeerd.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
filter op 'dutch' en de ping wat hoger zetten, verder default

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
die server view is sowieso bugged, soms zie je de server dgb niet, ff een m8 joinen die er wel in zit dan kom je er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

JoSchaap schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:13:
filter op 'dutch' en de ping wat hoger zetten, verder default
Wanneer ik op dutch filter vind ik helemaal geen servers :(

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 10:02
Odieus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:54:
[...]

Wanneer ik op dutch filter vind ik helemaal geen servers :(
Vreemd. Ik kan de server gewoon vinden.

Sinds gisteren DayZ aangeschaft en gelijk zo'n 5 uur gespeeld. Wat een spel! Ik kon weinig loot vinden aan de kust, toen wat landinwaarts gegaan en bij Msta en Staroye flink wat kunnen looten :) Helaas nog geen axe o.i.d. kunnen vinden en doodgegaan in Guglovo toen ik in een huis werd aangevallen door 2 zombies.. Daar gaat m'n rugzak met sardientjes ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durador
  • Laatst online: 13-10-2023
Je kan de server ook zoeken via Remote en dan Address: 173.199.78.170 Port: 2302
Zo vindt ik de server altijd maar ik kan hem ook niet toevoegen aan favorieten.

http://www.gametracker.com/server_info/173.199.78.170:2302/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

Ik heb trouwens problemen met respawnen, is dat een bekend probleem? Als ik doodga en wil respawnen krijg ik een zwart scherm met please wait. Vervolgens verschijnt er linksonderin 3,2,1, ready maar dan gebeurt er verder niks, ik blijf dus zwart beeld met please wait houden. Of moet ik gewoon meer geduld hebben? Ik reconnect nu als het gebeurt, wat volgens mij sneller is.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Odieus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:46:
Ik heb trouwens problemen met respawnen, is dat een bekend probleem? Als ik doodga en wil respawnen krijg ik een zwart scherm met please wait. Vervolgens verschijnt er linksonderin 3,2,1, ready maar dan gebeurt er verder niks, ik blijf dus zwart beeld met please wait houden. Of moet ik gewoon meer geduld hebben? Ik reconnect nu als het gebeurt, wat volgens mij sneller is.
Is een bekend probleem, gewoon Dayz herstarten en issue is opgelost.
durador schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:29:
Je kan de server ook zoeken via Remote en dan Address: 173.199.78.170 Port: 2302
Zo vindt ik de server altijd maar ik kan hem ook niet toevoegen aan favorieten.

http://www.gametracker.com/server_info/173.199.78.170:2302/
Top dan kan ik weer op DGB spelen, wel oppassen veel bandits actief.

BTW zijn er vanavond 18:00 / 19:00 liefhebbers om op een willekeurige NL server wat nieuwe spelers te gaan helpen? Ik zit te denken om op balota te gaan snipen op bandits. Gister gekilled daar door twee duitsers. Pay back time >:). Andere optie is om met een groep Noord te trekken, wel goed bewapende mensen dan.

[ Voor 27% gewijzigd door gogocrazyark op 03-01-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik ben fully equiped met van alles en nog wat, eigenlijk teveel spullen, ik zou er eigenlijk goed aan doen mensen te helpen, met name bambie's dan.

Ik moet wel zeggen, mijn M4 heeft me al uit een aantal hachelijke situaties gered, iedereen die dichterbij me komt dan 25 meter moet helaas een kogel toegezonden krijgen, als hij een wapen heeft dan...

Zo hier en daar toch al bandit gedrag tegengekomen, wat ik jammer vind, want freshspawns kunnen het immers ook niet helpen dat een M4 beter is dan een hand.

Ik heb zelfs nog een spare ACP met ammo, en een long range scope voor de Mosin die ik niet heb -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
zit hetzelfde achtergrond geluidje van de mod ook in de SA versie? Dat maakte de sfeer helemaal af voor mij, met af en toe wat kreunende zombies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
kuusj98 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:24:
Ik ben fully equiped met van alles en nog wat, eigenlijk teveel spullen, ik zou er eigenlijk goed aan doen mensen te helpen, met name bambie's dan.

Ik moet wel zeggen, mijn M4 heeft me al uit een aantal hachelijke situaties gered, iedereen die dichterbij me komt dan 25 meter moet helaas een kogel toegezonden krijgen, als hij een wapen heeft dan...

Zo hier en daar toch al bandit gedrag tegengekomen, wat ik jammer vind, want freshspawns kunnen het immers ook niet helpen dat een M4 beter is dan een hand.

Ik heb zelfs nog een spare ACP met ammo, en een long range scope voor de Mosin die ik niet heb -_-
Eerst iets recht zetten: Bambi's is volgens mij een term afkomstig van WarZ, deze term gaan we niet meer gebruiken :) , nieuwe speler , noob of zelfs n00b is daar veel beter voor geschikt.

Is het geen idee om een Clan te beginnen? Ik zou namelijk ook wel eens met een aantal mensen samen spelen en eventueel gaan bandit hunten, nieuwelingen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
gogocrazyark schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Is een bekend probleem, gewoon Dayz herstarten en issue is opgelost.

[...]

Top dan kan ik weer op DGB spelen, wel oppassen veel bandits actief.

BTW zijn er vanavond 18:00 / 19:00 liefhebbers om op een willekeurige NL server wat nieuwe spelers te gaan helpen? Ik zit te denken om op balota te gaan snipen op bandits. Gister gekilled daar door twee duitsers. Pay back time >:). Andere optie is om met een groep Noord te trekken, wel goed bewapende mensen dan.
Geef je steamname maar, dan voeg ik je toe en kijk ik of ik vanavond eventueel mee kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
Ik ben altijd van de party als we bandits gaan killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Ik ook eventueel wel, ook gear zowat gemaxed met veels te veel mags (voor de mensen die wat lood nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Brother Lorien schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Eerst iets recht zetten: Bambi's is volgens mij een term afkomstig van WarZ, deze term gaan we niet meer gebruiken :) , nieuwe speler , noob of zelfs n00b is daar veel beter voor geschikt.

Is het geen idee om een Clan te beginnen? Ik zou namelijk ook wel eens met een aantal mensen samen spelen en eventueel gaan bandit hunten, nieuwelingen helpen
Bambi's werd ook al lang gebruikt in de Mod hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Bambi's blijven erin :)

en bandits killen altijd leuk :=)
Ben mijn maxxed out gear kwijt, dus wil graag die bandits looten ;)

edit-
Ik ben atm in balota dus als ik na t werk inlog zal ik daar zijn iig.

[ Voor 92% gewijzigd door Phyt_ op 03-01-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durador
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb ook wel zin om vanavond met wat mensen samen wat te gaan doen.
Ik ben te vinden op de TS van DGB vanavond of voeg mij toe op steam ook gewoon te vinden onder de naam Durador.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

Ik weet niet hoelang jij DayZ speelt, maar ik in ieder geval vanaf de eerste test builds 8)7
Daar werd de term ook gebruikt, kijk voor de grap eens de eerste DayZ video van FrankieonPCin1080p (ik ben geen fanboi, maar daar leer je wel hoe het eerst in de mod eraan toeging)
YouTube: SNIPER KILLER! - Arma 2: DayZ Mod - Ep.1 voor de makkelijkheid...

Noob vind ik dan weer CoD achtig, iets wat die xbox "pro 10 jaar oude gamers" gebruiken. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 03-01-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15
[...]

:F

Vind atm de game leuker als je met bambi's kan praten/samen spelen. Gewoon een beetje aanklooien met een axe. Ben atm full gear maar dan zijn mensen of bang voor je of ze hakken/schieten/slaan je gelijk neer omdat ze je gear willen. Begrijpelijk :p maar niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
chiIIed schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:26:
[...]

:F

Vind atm de game leuker als je met bambi's kan praten/samen spelen. Gewoon een beetje aanklooien met een axe. Ben atm full gear maar dan zijn mensen of bang voor je of ze hakken/schieten/slaan je gelijk neer omdat ze je gear willen. Begrijpelijk :p maar niet echt leuk.
Als freshspawn iemand neerslaan met gear is altijd leuk :o Loop nu al een tijdje met een mosin+longscope rond, maar dat is ook maar saai hoor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 14:32
Is deze game nou Player VS Player? of moet je ook zombies killen, en overleven(eten/drinken/wapens) zoeken?

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 07:12

Silence

Godlike

xenonNn schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:44:
Is deze game nou Player VS Player? of moet je ook zombies killen, en overleven(eten/drinken/wapens) zoeken?
Het is alles wat je nu zegt :P

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Als iemand wil spelen voel je vrij om mij te adden, dutchcaptain ik sta nu west van berenzino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Heb gister de wandeling van solnichniy naar Vybor gemaakt en sta nu op het vliegveld daarboven. Is wel stukje weg dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Brother Lorien schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:49:
[...]

Geef je steamname maar, dan voeg ik je toe en kijk ik of ik vanavond eventueel mee kan doen
Wickedworld1

Voor mensen die mee willen, lijkt me het volgende handig, add me op steam, en we spreken af op de TS van DGB (ts3.dutchdayzbastards.eu).

daar kunnen we bepalen op welke server we gaan spelen.
ik zal rond 19:00 online zijn en @6pack ik ben nu zelf ook nog ver in het noorden (op weg naar rogovo)

Wat betreft een clan, ja goed plan! Altijd leuk om met gelijkgestemden te spelen.

Hoop een aantal van jullie te zien vanavond!

[ Voor 7% gewijzigd door gogocrazyark op 03-01-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Ik ga alvast wat rondjes lopen, naam is Juggarnout (zit volgens mij nu op de TS, ookal heb ik dat nog nooit gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
Voor iedereen die op de ts van dgb zit poke me even dan move ik jullie naar het kanaal. Ik ben nu online met 6pack15 nabij NW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Laatst online: 06-09 17:25
Hebben jullie ook dat de server browser verantwoordelijk is voor het tijdelijk uitvallen van het internet? Elke keer als ik daar een paar keer achter elkaar gebruik van moet maken (zucht autokick servers) dan vliegt het internet er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Laatst online: 14-08 15:44
Ik heb net ook Dayz aangeschaft en ik snap er nog serieus niks van haha :P
Loop ik door zo'n soort fabriek naar spullen te zoeken, ik vind tape, zo'n wrench en een helm. Ik zie een paar doden liggen (dus ik denk, ik ga zo dood). Ik klim wat naar boven en druk op de verkeerde knop, ik stap over het hekje en boem dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Spelenderwijs leert men, ga er vanuit dat je minimaal nog 10x dood gaat voor je het allemaal snapt :)
Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste