Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 14:10
Lekker combat loggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
totempaal schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:11:
Dus maar weer opweg naar Cherno, alwaar ik gelijk afgeschoten werd... Door zo nare speler die alleen maar andere wil looten... ;)
Heb je het over jezelf nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Preau schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:32:
[...]

Heb je het over jezelf nu?
:')
Ik heb geprobeerd om friendly te spelen... Maar het gaat toch om overleven... })

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Zo zie je maar weer dat iedereen anders speelt.

Zelf ga ik dat niet doen, ik loop dan wel een stuk verder voor mijn loot.

Ben normaal best ongeduldig, maar gister werden we beschoten en het wachten werd beloond.
Ik zat in een hoek van een schuurtje en andere persoon waar ik mee was zat binnen.

Na een een poosje wachten kwam er iemand de hoek om en twijfelde even of dat mijn medespeler was, gelukkig zaten we op ts.
Dat twijfelen had me mijn leven kunnen kosten, maar die persoon zag me totaal niet en schoot hem dus af.
Puur omdat hij zonder reden op ons schoot.

Dus medespeler had mooi wat ammo en loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
In 1 van mijn eerste potjes die ik speelde kwam ik 2 medespelers tegen. Waarvan de 1 de andere aan het beroven was. Deze zat met zijn knietje op de grond armen in de nek. De andere had een wapen op hem gericht.

naïef dat ik was, dacht ik ik ga die beste man ff helpen... Ik sluip naar de overvaller en sla hem een paar keer met een axe in de nek. dus die ging neer. Degene die overvallen werd stond op en liep weg. (Dacht ik)
Dus ik loot die overvaller... tactical vest, gas mask, M4, ammo food etc etc... Ik sta op en zie die andere speler weer staan ik zwaai ff naar hem en hij zwaait terug. vraag hem via de chat of hij nog wat wil hebben... En met dat ik aan het typen ben...

Trekt hij een pistool en schiet mij door mijn bolletje.... Dus vanaf toen schiet ik eerst en stel dan pas vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
totempaal schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:12:
In 1 van mijn eerste potjes die ik speelde kwam ik 2 medespelers tegen. Waarvan de 1 de andere aan het beroven was. Deze zat met zijn knietje op de grond armen in de nek. De andere had een wapen op hem gericht.

naïef dat ik was, dacht ik ik ga die beste man ff helpen... Ik sluip naar de overvaller en sla hem een paar keer met een axe in de nek. dus die ging neer. Degene die overvallen werd stond op en liep weg. (Dacht ik)
Dus ik loot die overvaller... tactical vest, gas mask, M4, ammo food etc etc... Ik sta op en zie die andere speler weer staan ik zwaai ff naar hem en hij zwaait terug. vraag hem via de chat of hij nog wat wil hebben... En met dat ik aan het typen ben...

Trekt hij een pistool en schiet mij door mijn bolletje.... Dus vanaf toen schiet ik eerst en stel dan pas vragen...
Een headset is dan ook handig, dan kun je hem onder schot houden terwijl je hem wat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Altijd dat geklaag over bandits. Maar als iemand threatening is voor mij in de game cap ik diegene ook gewoon. Als iemand alleen met een bijltje loopt laat ik hem gaan. Maar ben nu al zovaak afgeschoten in het begin dat ik het nu doe voor zo lang mogelijk overleven. Hopelijk snel meer varierende loot in de game en tentjes om het mee op te slaan. Vroeger al die loot runs doen in Stary sobor en de airfield erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Sn0wblind schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:58:
Altijd dat geklaag over bandits. Maar als iemand threatening is voor mij in de game cap ik diegene ook gewoon. Als iemand alleen met een bijltje loopt laat ik hem gaan. Maar ben nu al zovaak afgeschoten in het begin dat ik het nu doe voor zo lang mogelijk overleven. Hopelijk snel meer varierende loot in de game en tentjes om het mee op te slaan. Vroeger al die loot runs doen in Stary sobor en de airfield erboven.
Ik klaag absoluut niet over bandits.... Vind het wel grappig...
Maar verder ben ik het absoluut met je eens. Ik wil ook zo lang mogelijk overleven.
Maar als iemand (zoals ik ook deed) met een bijl op je afkomt rennen dan trakteer ik hem wel op een kogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Ik ben eigenlijk nog geen bandits tegengekomen. Van de tiental mensen liepen er een paar gewoon weer weg zogauw ze me zagen. Enkele heb ik moeten bandagen, nadat zombies ze hadden aangevallen. En nog wat anderen die met de hand zwaaien, vragen of er wat te ruilen valt en dan verder gaan. Terwijl ik toch met een geweer en mooie gear rondloop. Mijn grootste vijand so far is een kamer in glitchen waar ik niet meer uitkom of van een trap vallen.

Hebben trouwens meer mensen last van slechte performance? gpu op 30/40% load, cpu rond de 60/70% op een core en de rest van de cores onder de 50%. Terwijl de fps maar 20/30 is. Hoger of lager zetten van settings verandert daar niks aan. Ik heb de tips van het uitzetten van bepaalde zaken al gedaan (postprocessing en clouds enzo).(amd 1090t x6 stock, amd 7870XT stock, 8GB ram onder windows 8.1 op een crucial m500 ssd)

edit: nevermind, ik zie hetzelfde op de screenshot van unfor dus het zal wel kloppen dat het nog niet helemaal lekker draait :X

wie wil kan me trouwens toevoegen op steam, ben op moment op weg naar elektro

[ Voor 13% gewijzigd door earvaag op 10-01-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik speel dayz nu al een aantal jaren, na de release ook de standalone gekocht, maar toch maar bij epoch gebleven. Ik ben blij dat ze nu op de standalone eindelijk de sterke punten van Epoch gaan toevoegen!

Server performance, stability and security
Animals & hunting
Cooking & gathering resources
Playable user customizable vehicles
Player created constructions in the environment
More complex interactions with the environment and crafting options
Streamlined user actions and interface
Control and animations expanded and improved for fluidity
Upgraded graphics and physics engine (including ragdoll, etc.)
Support of user mods and more flexibility for user hosted servers and game types

Bron: http://dayzdev.tumblr.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-10 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

earvaag schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:34:
Ik ben eigenlijk nog geen bandits tegengekomen. Van de tiental mensen liepen er een paar gewoon weer weg zogauw ze me zagen. Enkele heb ik moeten bandagen, nadat zombies ze hadden aangevallen. En nog wat anderen die met de hand zwaaien, vragen of er wat te ruilen valt en dan verder gaan. Terwijl ik toch met een geweer en mooie gear rondloop. Mijn grootste vijand so far is een kamer in glitchen waar ik niet meer uitkom of van een trap vallen.

Hebben trouwens meer mensen last van slechte performance? gpu op 30/40% load, cpu rond de 60/70% op een core en de rest van de cores onder de 50%. Terwijl de fps maar 20/30 is. Hoger of lager zetten van settings verandert daar niks aan. Ik heb de tips van het uitzetten van bepaalde zaken al gedaan (postprocessing en clouds enzo).(amd 1090t x6 stock, amd 7870XT stock, 8GB ram onder windows 8.1 op een crucial m500 ssd)

edit: nevermind, ik zie hetzelfde op de screenshot van unfor dus het zal wel kloppen dat het nog niet helemaal lekker draait :X

wie wil kan me trouwens toevoegen op steam, ben op moment op weg naar elektro
Iedereen heeft ronduit kut performance, ik heb meestal 40 - 60 fps, maar in dat cherno gedeelte met die flats is het ECHT een ramp, ik mag daar blij zijn met 20 fps.

Wat ik trouwens wel heb, is dat ik stutter, dit ligt niet aan de voeding, maar ik denk meer aan de HDD, die draait op sommige momenten echt overuren. Volgensmij is dit cachen van RAM, terwijl ik 16GB heb 8)7

Die laatste update heeft echt wat kapotgemaakt, de loop lag die je hebt is abnormaal op sommige servers, dus dat je aan het rennen bent en dan opeens 20 meter openeer spazzt.

FPS heeft trouwens ook veel te maken met de server.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:04

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
een beetje offtopic maar toch leuk om te delen. een twittergesprek tussen Rocket en de ontwikkellaar van Rust :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gDCjYZB.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 11-01-2014 02:39 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Forse discussie hoor, eerder wat veren die over en weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Eerste dag in DayZ, loop wat rond met 2 andere mensen, komt er iemand met een honkbalknuppel aanlopen.
Unconscious...
Weer herspawned, maar kan eigenlijk nergens een wapen vinden, zit ik in de verkeerde server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:21
Probleem is dat de items maar één keer spawnen, en dat is op het moment dat de server gereset is. Het is natuurlijk nog een alpha dus dat gaat allemaal nog veranderen. De servers resetten één keer in de vier uur. Ik heb ook al tijden rond gelopen zonder wapen en daarbij komt ook nog dat de voertuigen nog aan de game toegevoegd moeten worden, dus je bent ontiegelijk lang onderweg als je een grote afstand af wil leggen naar bijvoorbeeld een militaire basis of vliegveld (waar vaak wapens liggen). Ik heb al wel een stuk of wat zombies afgeknald met een handpistool en een paar afgemaakt met een fire axe. Maar ik heb ook nog geen machine geweer kunnen vinden. Wat ik al wel geprobeerd heb is een server uitkiezen met heel weinig of nul spelers, dan lagen er overal meer items dan in druk bezette servers.

Je kan volgens mij ook probleemloos uit de ene server stappen (Waar je je gear bij elkaar gesprokkeld hebt) en dan een andere server uitkiezen waar wel veel spelers zijn. Je spawnt dan op de plek waar je uit de vorige server gestapt bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Robolokotobo op 13-01-2014 00:34 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Gisteren met 2 vrieden op Balota gemeet, beetje looten hadden mossin met worn long range en 2 m4's.

Switchted de mossin ff servers omdat we nog wat nodig waren zegt die ineens op ts: snel kom op mijn server 2 mensen met full gear.

Wij snel switchen sta ik in dat soort office gebouwtje met die cel erin rent ineens iemand voor mij langs dus gelijk knallen. 1 neer.

Overige 2 zaten in de controltower (wij dachten 1)
Dus de mossin had ook gelijk een kill.

De andere m4 (dom van hem) rende zo de controltower in. Pew hij is dood.

Ik wat rustiger eerst om het hoekje kijken staat die kerel onze m4 vriend te looten.
Kogel door z'n kop.

Door al dat geschiet is iemand anders erop afgekomen met full gear, begon direct op mij te schieten toen ik nr1 aan het looten was hij lag midden op de runway. Hij schoot echt scheef, heeft ongv 45 kogels in mijn richting geschoten en 1 geraakt. Mossin spotte hem ik liep om de barracks heen en hebben we beide paar kogels in hem gepompt.

Het rare is: ze hadden allemaal prestine alles, gewoon 10 blikjes open eten allemaal bonen prestine etc. Denk dat ze wat stouts hebben gedaan. Wij zijn nu wel leuk gegeared, prestine mossin en 2 prestine m4's met acog en een cco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Lief dagboek,

Vrijdagavond moest ik weer opnieuw beginnen...
In de buurt van Nizhnoy. gelijk naar Berezino gelopen. Vond ik een Hunters backpack. Met allemaal loot... (lekker was dat) Mijn weg vervolgt naar de airstrip boven Krasnostav. Na een hele tijd daar aangekomen vond ik een Magnum en kogels Had ik al gevonden.

Ik loop naar control tower. Daar zie ik een speler een beetje rond kijken... Ik klim via de ladder de toren op. Richt mijn magnum op de beste man. Hij kijkt om ziet mij staan. Hij zwaait vriendelijk naar mij en zegt hallo. Mijn Magnum antwoord... BAM! Hij had mooi spul bij zich... (heb me toch wel rot om gevoeld... )

Mijn weg weer vervolgt richting: Krasnostav. Van daar uit naar Novy Lug. Daar ben ik gaan dwalen en kwam terecht in Devil's Castle. Daar de toren ingeklommen en genoten van het uitzicht...
vervolgens ben ik naar Airfield naast Vybor gegaan. Daar alle gear bij elkaar geloot. En toen de wildernis in gelopen richting Balota. Toen ik daar kwam was het alweer zondag middag..

Toen ben ik richting Cherno gelopen omdat ik weet dat een maat van me daar nu ook is.
In Cherno aangekomen zag ik de aanval van een zombie niet dus werd gebeten. Niet erg alcohol en bandages genoeg. Komen we ook wel weer te boven dacht ik... Maakte ik een klik foutje... Inplaats van Clean wounds klikte ik te snel op drink alcohol..... Dus nu loop ik rond met een voedsel vergiftiging... Nergens kan ik van die tabletten vinden... :-( Mijn scherm is nu goed grijs... dus vanavond maar naar de dichtbijzijnde waterpomp en net zoveel drinken tot ik begin over te geven... Hopenlijk word dat mijn redding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ja gewoon zoveel mogelijk drinken, ik sta nu tussen balota en stary en wil je anders wel wat tablets geven. Alleen geen tijd xd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
dudee schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:29:
Ja gewoon zoveel mogelijk drinken, ik sta nu tussen balota en stary en wil je anders wel wat tablets geven. Alleen geen tijd xd.
Ik heb op zijn vroegst vanavond pas tijd...

Hoe lang gaat het duren voor je weer wat kleur hebt in je scherm?
Heb begrepen dat je in ieder geval genoeg moet eten en drinken totdat er healthy staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:46

Odieus

Onuitstaanbaar

totempaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Heb begrepen dat je in ieder geval genoeg moet eten en drinken totdat er healthy staat?
Ik vond dit filmpje wel nuttig om een goed beeld te krijgen van Health mechanics.

YouTube: DayZ Standalone In-Depth Guide: Hunger, Thirst, Regenerating Blood and Health

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 18:24
totempaal schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:39:
[...]

Dat klopt. Elke keer eten en drinken totdat je character begint met zeuren dat zijn maag vol zit. (stuffed is niet vol in dit geval, volgens mij). Af en toe een slokje nemen en een hapje eten terwijl hij of zij niet dorstig is of honger heeft helpt ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Nfear op 13-01-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Ok dank! Ik heb er inderdaad al wel wat over gelezen dan wel gezien op Youtube. Maar nog niet zelf bij de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 12:23

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Ik heb nu al een paar filmpjes gezien, maar vraag mij toch af of het niet eerst verstandiger is om Day-Z mod te kopen in plaats van de standalone. Iemand die zijn of haar mening hierover wilt geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:53

NoFearCreations

3DPrint the world!

SA = mooier, maar nog lang niet af, en zeer weinig te doen.
Mod/Epoch = ver doorontwikkeld, en heel veel te doen en bouwen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik heb momenteel al meer lol beleefd aan de SA dan aan de mod waar ik voornamelijk Origins speelde. Het spel is minder zwaar voor het systeem en het speelt soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Lastig dus. Beide hebben grote pluspunten. En voor spelers die nieuw zijn in Day-Z? Wat raden jullie hen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
SA is momenteel simpeler :P Ik zie het nut niet in om nu de mod te gaan spelen, tenzij je hardcore wil gaan spelen. (voertuigen, basebuilding). Maar dan nog zou de SA ooit nog hier misschien beter in worden :P Er zijn daarintegen vele varianten van de mod.

[ Voor 113% gewijzigd door Nfear op 13-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hey iedereen,

Gisteren op aanraden van m'n maten toch maar DayZ geprobeerd. Na enkele uren met z'n allen rondlopen en scavengen waren we full geared. Ik moet toch zeggen dat ik stiekem toch in m'n broek scheet toen we opeens iemand tegenkwamen die ons om wou leggen.

Jammer van de bugs (zombies rennen door muren somsheen), maargoed daar moet je maar mee "copen". We hebben alleen op "day servers" gespeeld, maar toen ik op een nightserver kwam, was het opeens ff schrikken hoe donker het is :P. Je ziet letterlijk geen flikker.

Ik zie veel potentie in het spel, maar er moet echt veel gebeuren.

Topwishlist, waarvan ik denk dat dit echt grote impact zal hebben:
Crafting Systeem (meer wapens, voedsel produceren (koken, hunten)) en betere AI/meer monsters/dieren, zouden het spel al enorm verbeteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 13-01-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Zondag met Durador en een paar van zijn maten afgesproken.
Was wel mooi om met een team van 4 fullgeared players te lopen.
We hebben wel helaas een paar Bambi's per ongeluk neergeschoten omdat we dachten dat ze een gevaar konden vormen.

Maar goed met een groep is het wel echt een stuk leuker alleen al elkaar vinden is een leuke opdracht in dit spel. als je fresh spawned moet je vaak wel echt een eind lopen om bij elkaar te komen maar dat is het wel waard (vind ik).

Na een paar keer het stuk te hebben verkend begin je echt wel de omgeving te herkennen. En wordt het steeds leuker.
Ik zou iedereen willen aanraden om mensen te vinden om samen te spelen dat is leuker dan als lonewolf te spelen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerBas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07-2024
Wat is op dit moment leuker Dayz standalone of Dayz Arma II. Zelf nog geen van beide gespeeld, maar wil wel beginnen met de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 16:42
Gisteren heb ik eindelijk een Mosin met een pristine Long Range Scope gevonden, verder was ik al full geared. Na een aantal zombies ermee gekilld te hebben kwam ik erachter dat hij heel accurate is, ik helemaal tevreden. Daarna mijn weg vervolgt naar Balota om wat anderen tegen te komen, uiteindelijk ben ik de gevangenis gaan looten. Ik loop naar boven, warp 3 meter vooruit en val uit het raam. Dood!

Ik ben die bugs nu wel even zat, wacht wel een weekje tot ik weer ga spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Jep gebeurde mij ook in een ziekenhuis een keertje.. Maarja alpha he! Hopen dat ze dit soort dingen snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 18:13
Ja idd, alpha staat gelijk aan bugs en dus ook frustratie. Heb zelf gehad dat ik een server in ging vlak voordat deze restartte en om een of andere reden was ik, nadat ik opnieuw verbond met de server, opnieuw gespawnt met starter gear, alles weg dus.

Maar afgezien van de bugs is dit spel heel vermakelijk. Ook de situaties die andere spelers creëren. Zo kwam ik een situatie tegen waarbij 2 spelers een derde speler geboeid hadden en hem in principe aan het martelen waren (disinfectant en rot fruit door de strot duwen, spuiten en bloodbags (incompatibel bloed) geven). Heb de twee gozers maar neergeschoten en wou de gevangene bevrijden. maar hij zei dat hij er te slecht aan toe was en vroeg om een genadeschot, dus dat ook maar gedaan.

Ik hoop wel dat ze wat frequenter worden met updates want op dit tempo kan het nog wel een paar jaar duren voordat de beta van start gaat, laat staan officiële release.

Jammer genoeg ken ik zelf slechts een paar mensen die dit spel ook spelen, dus ben het grootste deel van mijn tijd in dit spel een lone wolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
xoleum schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 05:28:
Ik hoop wel dat ze wat frequenter worden met updates want op dit tempo kan het nog wel een paar jaar duren voordat de beta van start gaat, laat staan officiële release.
Als je de internal test server checked dan zal je zien dat die op dit moment op 0.31.114186 staat.
Er worden dus wel updates gedaan , maar intern , en totdat de release stable is zullen ze geen nieuwe update pushen.
Dat en als je goed kijkt naar de versie nummers zal er waarschijnlijk een nieuw feature in de volgende update zitten aangezien ze de mayor release version 1 ophogen.
Ik ken dit van mijn werk en ook bij andere beta/alpha tests die ik gedaan heb.
Er is al gezegd door Rocket dat de Alpha nog zeker tot 2015 zal lopen en in deze tijd zullen alle features toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

He Totempaal ook hier :) Dankzij jou heb ik nu een Mosin, waarvoor dank! Vanavond gaan we wat mij betreft weer samen door Cherno banjeren en dan door naar de airstrip ;) ik wil ook military gear haha.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10 13:38
TweakerBas schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:47:
Wat is op dit moment leuker Dayz standalone of Dayz Arma II. Zelf nog geen van beide gespeeld, maar wil wel beginnen met de serie.
Op dit moment zou de originele DayZ Arma II mod nog mijn favoriet zijn, ware het niet dat deze onspeelbaar geworden door de vele cheaters. De variaties op deze mod, zoals Epoch en Origins etc. zijn goed speelbaar zonder al te veel cheaters, maar het spel is heel anders.

Persoonlijk vond ik het bouwen van huisjes en opslaan van gear etc aanvankelijk heel gaaf, uiteindelijk heeft het vrijwel alles wat de originele DayZ zo spannend maakt redelijk verpest. Binnen 20 minuten ben je weer bij je huisje en fully geared weer aan het pvp-en op een beroerde engine.

Wil je een 'end game', een echt doel hebben in het spel? Ga dan voor een van de mods. Die zijn op dit moment ook gewoon verder qua ontwikkeling. Maar wil je de échte spanning en paranoia? Ga dan voor de standalone en accepteer dat het nog ruim een jaar in ontwikkeling zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Donnie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:16:
He Totempaal ook hier :) Dankzij jou heb ik nu een Mosin, waarvoor dank! Vanavond gaan we wat mij betreft weer samen door Cherno banjeren en dan door naar de airstrip ;) ik wil ook military gear haha.
Ik wil vanavond ook wel meelopen :) Ik ben momenteel in de buurt van de Kabanino military base. Ik heb een gezonde Mosin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Weet iemand hoeduur dit spel zal zijn wanneer het uit is?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Pataar schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:47:
Weet iemand hoeduur dit spel zal zijn wanneer het uit is?
Ik zou hier eens vragen: http://www.astrotv.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
NoFearz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:13:
[...]

Ik wil vanavond ook wel meelopen :) Ik ben momenteel in de buurt van de Kabanino military base. Ik heb een gezonde Mosin ;)
Ik zit bij Rogovo dus als ik ook mee mag? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Jesus, http://cloud-2.steampower...03C05B71B83F97999F4971ED/

Paar van zo'n Hollanders (excuses, maar Hollands sprekende mensen vind ik Hollanders mede omdat ik hier in Limburg zit :P) tegengekomen zoals je op de foto kan zien, even leuk rondgerent en kijken of ze een beetje friendly zijn, op een begeven moment komen ze met zijn 2en aangestormd en beginnen te Axe'n op mijn lichaam. Even later hoor je ze wat grinniken in het Hollands, fijn, geeft je echt weer vertrouwen in je eigen land...

Ik zal de server naam er wel even bij zetten, was iets van scavengers oid.

Edit: waarom ziet het er zo kut uit: Scene complexity naar 10000 en view distance naar 1000 en objects naar 800, in de hoop enig sinds speelbare fps te krijgen, eigenlijk wel echt belachelijk, ik wil niet patserig gaan doen, maar mijn systeem is redelijk dik...

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 14-01-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Iemand in de buurt van Berezino die mij wat bloed kan lenen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:39:
Bloed type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Kan je beter een saline bag erin proppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 24-10 19:15
saline bag is way 2 go en massaal eten en drinken nu. todat je saline iv krijgt.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoe kan je erachter komen welke bloedgroep je hebt in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Serine op jezelf gebruiken en die dan weer op een bloodtesting kit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Squishie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:36:
Hoe kan je erachter komen welke bloedgroep je hebt in het spel?
Met een bloodtest kit, kun je gewoon vinden.
dudee schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:41:
Serine op jezelf gebruiken en die dan weer op een bloodtesting kit doen.
Bloodtest kun je ook direct op jezelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Moet je met saline ook zelfde bloedgroep hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus

Odieus

Onuitstaanbaar

Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:45:
Moet je met saline ook zelfde bloedgroep hebben?
Nope, kan iedereen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:39:
Ik heb 3 saline bags, maar helaas uitgelogd ten noorden van Cherno.
Ik heb ook een bloodbag met 0-, oftewel iedereen kan 'mijn' bloed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Long als je wat kwijt wil van je bloed! Denk dat wij ff moeten afspreken xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Weer een plaatje, nu op ultra settings, omdat bepaalde launch commands mijn FPS in town op 25 FPS lieten steken, nu is dat 40 op ultra.

http://steamcommunity.com...nshot/3424160647592305448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
dudee schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:33:
Long als je wat kwijt wil van je bloed! Denk dat wij ff moeten afspreken xd
Dit klinkt als een bedreiging :P

Ben nu uitgelogd bij Elektro (zo leuk om new spawns door je scope te bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Saline is inmiddels gelukt. Kleur is weer terug. Kom alleen maar niet van het wazige beeld af...
kuusj98 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:30:
Weer een plaatje, nu op ultra settings, omdat bepaalde launch commands mijn FPS in town op 25 FPS lieten steken, nu is dat 40 op ultra.

http://steamcommunity.com...nshot/3424160647592305448
Hoe kom je aan die tenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydd86
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-10 20:41
het wazige beeld komt door de setting "blooming" als je dat uitzet is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 14:44

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:53:
Saline is inmiddels gelukt. Kleur is weer terug. Kom alleen maar niet van het wazige beeld af...

[...]

Hoe kom je aan die tenten?
Staan her en der in de map maar je kunt er niks mee. edit: zie op wiki dat tenten ingame zitten nu?

[ Voor 7% gewijzigd door ArmouredSPony op 16-01-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Zo weer 2 fijne speel avonden achter de rug... (Waarvoor dank Donnie... d:)b )

Dinsdag avond liepen we op airfield bij Balota met zijn vieren. En Nofearz lag lekker te kamperen op de heuvel en gaf ons rugdekking...

We liepen bij 1 van de hangars, waar plots schoten horen en een maat zegt dat hij doodgeschoten is... Daarop volgde blinde paniek... Donnie en een andere rennen naar de hangar ik duik achter de hangar.

Nofearz heeft ook geen idee waar de schoten vandaan komen....

Ik besluit om als een malle te rennen naar de overkant van de landingsbaan, om daar de bosjes uit te kammen.. Wanneer ik daar aan kom hoor ik Donnie zeggen dat hij hem hoort praten en dat hij bedreigd word en zich moet overgeven... Hij zit dus in het gebouw naast de hangar! Donnie loopt met zijn handjes in de lucht naar het gebouw en knielt daar... Op dat moment zet ik weer een sprint in naar het gebouw. In gedachten zag ik het al voor me! storm het gebouw binnen jaag een kogel door de kop van de bandit...

Maar dit liep ff anders! Op het moment dat ik aankom bij het gebouw en de deur opentrek, denk ik wat nou als er meer zitten??? En toen was het te laat er zat er nog 1!

Ik wil weg sprinten en word net geraakt en val unnconsieus op de grond...
Maar al snel kom ik weer bij sta op ren de hoek van het gebouw om, Zie iemand zitten!!! Schrik knal dood... En dit was iemand van ons.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Dat was heftig :P

Jammer dat ik alleen de overkant kon zien van het vliegveld en niet echt zicht had op de gebouwen. Ik ben dichterbij gegaan en heb een aantal schoten gelost richting een raam waar iemand stond. Ik weet nog steeds niet of ik heb geraakt heb.

Uiteindelijk weggegaan en een andere server gejoined waardoor er twee van ons zijn gear is verloren 8)7

EDIT:

Ik ben jullie vergeten toe te voegen op Steam 8)7

[ Voor 111% gewijzigd door Nfear op 16-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Zeker heftig, ik snap alleen nog niet zo al die ammo soorten. Vond stanag rounds (aan elkaar vast als het ware) maar kon die niet laden in mijn M4 en die doosjes (bruin) met kogels maar kon die ook niet laden, begrijp dat je die eerst moet legen ofzo (empty)?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Die bruine doosjes moet je eerst legen. De stanag rounds zijn magazijnen. Deze moet je vullen met 5.56 ammo. Dat kun je alleen doen als het magazijn losgekoppeld is van het wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Laatst online: 06-10 10:56
(jarig!)
Wat heeft het voor een effect als je M4 beschadigd is? Ik heb ergens gelezen dat een scope een afwijking zou geven?
Gisteren heb ik eindelijk mijn eerste vuurwapen gevonden bij het NW airfield. Uiteindelijk ging ik weg met een complete M4 (redelijk beschadigd), een lading mags en ammo, een magnum en nog zo'n ander pistool (beide geen ammo). Daarnaast nog een lading mooie kleding :D en twee pristine long scopes.
Ik had het geluk dat op het moment dat ik in de legerbasis daar liep, de server ging restarten. Helaas net voordat ik naar bed wou gaan (lang leve het werkleven :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend heb ik de standalone aangeschaft, na vele uren day-z mod gespeeld te hebben en diverse arma mods gespeeld te hebben valt dit perfect in mijn straatje.

Ondertussen een mosin gevonden, wat ik alleen apart vond is dat het wapen geen status had zoals de rest van de gear heeft.
mijn vraag is, komt dit door een bug? of klopt het dat wapens zelf geen status zoals pristine / damaged hebben maar alleen attatchements en andere loot dit hebben.

Wat mij het meest bevalt aan de SA is dat er zoveel gebouwen te looten zijn, echt mooi als je een stadje in loopt en je minstens de helft kan looten in plaats van 2-3 gebouwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
Het is inderdaad een bug dat er geen pop-up verschijnt bij een wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:20:
Afgelopen weekend heb ik de standalone aangeschaft, na vele uren day-z mod gespeeld te hebben en diverse arma mods gespeeld te hebben valt dit perfect in mijn straatje.

Ondertussen een mosin gevonden, wat ik alleen apart vond is dat het wapen geen status had zoals de rest van de gear heeft.
mijn vraag is, komt dit door een bug? of klopt het dat wapens zelf geen status zoals pristine / damaged hebben maar alleen attatchements en andere loot dit hebben.

Wat mij het meest bevalt aan de SA is dat er zoveel gebouwen te looten zijn, echt mooi als je een stadje in loopt en je minstens de helft kan looten in plaats van 2-3 gebouwtjes.
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat 90% van de gebouwen te betreden is. Of het helemaal waar is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongBowNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:01:
Het is inderdaad een bug dat er geen pop-up verschijnt bij een wapen.
Is er een andere manier om achter de status van een wapen te komen?
Zodat ik niet met een badly damaged wapen rondloop als ik een wapen in redelijke staat tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Is er een andere manier om achter de status van een wapen te komen?
Zodat ik niet met een badly damaged wapen rondloop als ik een wapen in redelijke staat tegen kom.
Een rustige plek opzoeken en in ieder geval je wapen even testen.

Laats zat ik een stream te kijken, en er stonden 2 vijanden onder aan de trap.
Persoon wou schieten en enige wat je hoorde was click click, hij zelf dus dood :)

Magazijn en bullets waren nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook reeds samen met een vriend DayZ SA aangeschaft ;], iemand nog aanrader voor een goede server om op te spelen?

Kom vaak tegen dat servers best vaak restarts doen, want ik aan de ene kant wel snap i.v.m. items maar het verpest naar mijn inziens ook deels de gameplay, hoe denken jullie hierover?

Overigens vind ik de game erg vermakelijk ondanks dat het dus nog wel in Alpha stage is :) Mocht je een keer intresse hebben om samen te overleven stuur me dan even een DM met je steam-name dan zal ik je toevoegen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:20

Silence

Godlike

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:40:
Ik heb ook reeds samen met een vriend DayZ SA aangeschaft ;], iemand nog aanrader voor een goede server om op te spelen?

Kom vaak tegen dat servers best vaak restarts doen, want ik aan de ene kant wel snap i.v.m. items maar het verpest naar mijn inziens ook deels de gameplay, hoe denken jullie hierover?

Overigens vind ik de game erg vermakelijk ondanks dat het dus nog wel in Alpha stage is :) Mocht je een keer intresse hebben om samen te overleven stuur me dan even een DM met je steam-name dan zal ik je toevoegen! :)
Servers maakt niet uit je neemt je items mee naar een andere server.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silencex schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:46:
[...]

Servers maakt niet uit je neemt je items mee naar een andere server.
True, maar jullie spelen dus gewoon op willekeurige servers en hebben niet echt een favoriete server waarop een groot deel tweakers te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
(jarig!)
Ik speel vooral op willekeurige servers. Ik zoek dan een rustige server met daglicht zodat ik alles nog een beetje kan uitproberen. Als ik voor me gevoel er klaar voor ben ga ik eens een kijkje nemen op drukkere servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis8102 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:52:
Ik speel vooral op willekeurige servers. Ik zoek dan een rustige server met daglicht zodat ik alles nog een beetje kan uitproberen. Als ik voor me gevoel er klaar voor ben ga ik eens een kijkje nemen op drukkere servers :)
Ik snap het idee daarachter wel, items verzamelen op een rustige server en dan vervolgens naar een drukkere server, alleen dan mist voor mij de spanning wel een beetje ;] ( er kan dan om iedere hoek wel iemand aanwezig zijn so to say).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

drumstickNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Staan her en der in de map maar je kunt er niks mee. edit: zie op wiki dat tenten ingame zitten nu?
Ik kon niet bij de gear, dus zal wel een prop zijn of een friendly scripter heeft hem erin gepleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

Voor de mensen die op dit moment spelen en willen samenwerken: voeg mij toe op Steam en dan kunnen we even knallen. Jorzorxx is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Laatst online: 31-07-2023
Nog mensen die vanavond online zijn? ik wil wel met een groepje elektro of cherno in om noobs te helpen en bandits te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:12:
[...]

Ik snap het idee daarachter wel, items verzamelen op een rustige server en dan vervolgens naar een drukkere server, alleen dan mist voor mij de spanning wel een beetje ;] ( er kan dan om iedere hoek wel iemand aanwezig zijn so to say).
Dat is dan ook wel weer zo. Het enige wat ik tegen kom zijn zombies en laat ik daar nou niet echt bang voor zijn met m'n bijl :P Voor mij is het meer om uit te vogelen wat te doen als ik ziek wordt, hoe het werkt met de wapens en dergelijke :)

Hoe spelen jullie het liefst? First person of third? Ik las gister ook veel dat er veel mensen tegen third person zijn. Ik ben er gister achter gekomen hoe te switchen :) en vind het nu fijner om rond te "reizen" in third en echt exploren in first person. Met soms een switch naar third person om niks te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gogocrazyark
  • Laatst online: 31-07-2023
Beetje of topic maar bij www.humblebundle.com zitten ARMA II en ARMA in de weekly sale.
Voor 6 dollar, beide in het packet.

Ik ga ze i.e.g. aanschaffen, ben namelijk ook wel benieuwd naar de mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:04

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
gogocrazyark schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:11:
Beetje of topic maar bij www.humblebundle.com zitten ARMA II en ARMA in de weekly sale.
Voor 6 dollar, beide in het packet.

Ik ga ze i.e.g. aanschaffen, ben namelijk ook wel benieuwd naar de mod
je had idd een topic lager aan kunnen klikken ;)

[PC] Day-Z (Arma II Mod)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Dennis8102 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:05:
[...]

Dat is dan ook wel weer zo. Het enige wat ik tegen kom zijn zombies en laat ik daar nou niet echt bang voor zijn met m'n bijl :P Voor mij is het meer om uit te vogelen wat te doen als ik ziek wordt, hoe het werkt met de wapens en dergelijke :)

Hoe spelen jullie het liefst? First person of third? Ik las gister ook veel dat er veel mensen tegen third person zijn. Ik ben er gister achter gekomen hoe te switchen :) en vind het nu fijner om rond te "reizen" in third en echt exploren in first person. Met soms een switch naar third person om niks te missen.
third person zie ik als een cheat die iedereen kan gebruiken.
Ik voel me vuil als ik iemand om een hoekje al aan het bespieden ben terwijl hij mij niet kan zien.
First person servers zijn extra spannend doordat je niet kunt cheaten.
Als jij hem kan zien, kan hij jou ook zien. Op third person servers is dat vrijwel nooit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
unfor schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:34:
[...]
third person zie ik als een cheat die iedereen kan gebruiken.
Ik voel me vuil als ik iemand om een hoekje al aan het bespieden ben terwijl hij mij niet kan zien.
First person servers zijn extra spannend doordat je niet kunt cheaten.
Als jij hem kan zien, kan hij jou ook zien. Op third person servers is dat vrijwel nooit het geval.
Ben het eens met je dat het spannender kan zijn, zelf lijkt me dat ook zo.
Maar zou het geen cheaten noemen, eerder een makkelijkere mode van de game.

Net als wel of geen dorito boven iemand zijn/haar hoofd in BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:30
Gister ook maar eens even gespeeld. Spawnde in kamyshovo, ren richting elektro. Eenmaal daar aangekomen gelijk even brandweerkazerne looten. Begint een of andere mafkees, met aim om over te janken, op mij te schieten met zijn mosin. Alles mis. Naja kazerne uitgeloot op weg naar de andere brandweer kazerne. Alles onder vuur. Ondertussen even de bar/supermarkt geloot. Brandweerkazerne 2 geloot. Dan even rennen naar de kerk en als laatste nog even de school meegenomen. Dood.

Klimde het trapje op van de school om op het dak te kijken. Onze scherpschutter had er toch wel een dikke 20minuten en god weet ik niet hoeveel kogels voor nodig om 1 bambi te killen. Hulde *O*

Dit alles op de DGB server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.J_84 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:30:
[...]

Ben het eens met je dat het spannender kan zijn, zelf lijkt me dat ook zo.
Maar zou het geen cheaten noemen, eerder een makkelijkere mode van de game.

Net als wel of geen dorito boven iemand zijn/haar hoofd in BF.
Precies, het is niet alsof niemand gebruik kan maken van 3rd person, dus niemand heeft per definitie een voordeel/nadeel over een ander in dat geval, iedereen kan veilig om een hoek heen kijken in 3rd person.

Ben wel van mening dat 1st person de game spannender maakt en je misschien dan ook wel veel voorzichtiger gaat spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:34:
[...]
Precies, het is niet alsof niemand gebruik kan maken van 3rd person, dus niemand heeft per definitie een voordeel/nadeel over een ander in dat geval, iedereen kan veilig om een hoek heen kijken in 3rd person.
Ik vind het 3rdP an sich wel een beetje game breaking, maar omdat ze nog steeds de camera in 1st person een halve meter vóór je personage hangen is in 1st person niet in te schatten waar je eigenlijk loopt, en wat een ander van je kan zien. Daar komen de schokkerige beweging en irritante brede schouders waarmee je overal klem zit nog bij, en het nie tkunnen bewegen als je in een smal stukje gebouw staat, en dan wordt1st person wel écht onspeelbaar.

Ik vind het ook nogal stuitend dat dat nog steeds niet gefixt is. Het is echt alsof de makers van DayZ nog nooit een andere shooter dan Arma gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:44:
[...]

Ik vind het 3rdP an sich wel een beetje game breaking, maar omdat ze nog steeds de camera in 1st person een halve meter vóór je personage hangen is in 1st person niet in te schatten waar je eigenlijk loopt, en wat een ander van je kan zien. Daar komen de schokkerige beweging en irritante brede schouders waarmee je overal klem zit nog bij, en het nie tkunnen bewegen als je in een smal stukje gebouw staat, en dan wordt1st person wel écht onspeelbaar.

Ik vind het ook nogal stuitend dat dat nog steeds niet gefixt is. Het is echt alsof de makers van DayZ nog nooit een andere shooter dan Arma gespeeld hebben.
Ze zijn wel erg bezig met de ontwikkeling van o.a. movement, wat dat betreft vindt ik de engine ook wat houterig overkomen.

bijvoorbeeld het veranderen naar een "prone positie" gaat nu erg traag en dit is ook iets waar ze inmiddels aan werken.

zie: YouTube: Prone
source: http://forums.dayzgame.co...-vice-versa/#entry1671623

Blijft nog steeds wel een alpha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
FYI "Go Prone" kan je gebruiken door 2x op Z te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongBowNL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:40:
FYI "Go Prone" kan je gebruiken door 2x op Z te drukken.
Serieus.. weer wat geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:27
drumstickNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Zitten er nu wel of geen tenten in SA? zie het wel staan op wiki inderdaad maar nergens anders.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmeding schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Zitten er nu wel of geen tenten in SA? zie het wel staan op wiki inderdaad maar nergens anders.
Momenteel zitten er nog geen tenten in SA, ze zijn wel van plan dit later te implementeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
even voor de duidelijkheid de wiki bevat momenteel bijna meer incorrecte informatie dan correcte, pagina's vol met spul wat er (nog) niet in zit of wat wel in de mod maar niet in de Stand Alone zit...

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:40
The upcoming update. (voor de 24ste van Januari)

Fixed:
Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
Balanced stomach capacity,
Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
Version number in server browser and details
Saline transfusion doesn't refill full blood
Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
Magnum speedloader should be spawning now
Number of backpacks spawning lowered
Number of .357 Pythons spawning lowered.
Number of M4A1s spawning lowered
Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
Removed scripted server teleporting check as now managed by engine

New:
Editable character name in main menu
Hive, mode and time columns in server browser
Database support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
DayZServer.exe support for sub hives.
Signature verification against PBOs
Added shotgun speedloader into loot spawns
Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
Added color variants of all shoes into loot spawns
Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
Added hacksaw into the loot spawns
Added shotgun into loot spawns
Berry picking
Added Hacksaw into loot spawns
Saw-off shotgun recipe
Opening cans with saw
Painting Mosin now supported w/ spraypaint
Added spraypaint can into loot spawns
Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Momenteel zitten er nog geen tenten in SA, ze zijn wel van plan dit later te implementeren :)
Vind het dan wel raar dat ik die tent heb gefotografeerd, al kon ik net bij de gear, het WAS een echte tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:40
kuusj98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Vind het dan wel raar dat ik die tent heb gefotografeerd, al kon ik net bij de gear, het WAS een echte tent.
Er zitten wel wat statische tenten in het spel ja, kan je verder niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 08:30
kuusj98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Ik weet niet wat voor tent je bedoelt en waar hij precies stond, maar er staan bijvoorbeeld op het tentenkamp bij Balota Airfield een aantal kleine tentjes om een vuurplaats heen. De tent is er dan dus, maar je kan er (nog) niets mee. Dat je echt een tent kan bouwen / verplaatsen zit op dit moment in ieder geval nog niet in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

6pack15 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:03:
The upcoming update. (voor de 24ste van Januari)

Fixed:
Niosh mask (respirator) inventory size fixed to 1/1 slot.
Missing strings for BE popup for alternate languages, set to English while translations are being done.
Reduced dispersion of FNX45 (from 0.05 to 0.03)
Balanced stomach capacity,
Added stuffed notifier (instead of sickness when full up)
Eating and drinking animations properly set for tablets/disinfectants
Version number in server browser and details
Saline transfusion doesn't refill full blood
Charcoal and Tetracycline tablets won't give sick badge if you aren't actually sick
Player aim run speed updated, weapon position changed and improved for first person view
Glitches on right hand while moving and while giving taunt fixed
Players can't pile backpacks inside of another backpacks, backpack-inception style. You can only put one backpack inside of another backpack if the backpack that is being put inside is empty.
Magnum speedloader should be spawning now
Number of backpacks spawning lowered
Number of .357 Pythons spawning lowered.
Number of M4A1s spawning lowered
Dead character cleanup performed at 10 minutes past death
Removed scripted server teleporting check as now managed by engine

New:
Editable character name in main menu
Hive, mode and time columns in server browser
Database support for sub hives. (Sub-private, Hardcore/Regular public)
DayZServer.exe support for sub hives.
Signature verification against PBOs
Added shotgun speedloader into loot spawns
Added box of 20 pieces .357 rounds into loot spawns
Added color variants of all shoes into loot spawns
Added Hiking pants (both long and short ones) and Canvas pants including their color variants into loot spawns
Added hacksaw into the loot spawns
Added shotgun into loot spawns
Berry picking
Added Hacksaw into loot spawns
Saw-off shotgun recipe
Opening cans with saw
Painting Mosin now supported w/ spraypaint
Added spraypaint can into loot spawns
Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
Veelbelovend! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Xevoo schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:14:
[...]

Ik weet niet wat voor tent je bedoelt en waar hij precies stond, maar er staan bijvoorbeeld op het tentenkamp bij Balota Airfield een aantal kleine tentjes om een vuurplaats heen. De tent is er dan dus, maar je kan er (nog) niets mee. Dat je echt een tent kan bouwen / verplaatsen zit op dit moment in ieder geval nog niet in de game.
Dit kiekje dus: http://cloud-3.steampower...79E713670177ADBB397F0D3A/

Het is op een random locatie, dus ik dacht: Ik check het even...
Ik heb in mijn post waar ik het plaatje voor het eerst zette ook gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk om een prop gaat.

Ik denk ook niet dat het kwaad kan om wat informatie te versprijden op dit topic over dingen die je wel al kan gebruiken en dingen waar je dat niet kan, zoals bij deze tenten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraxleNL

FraxleNL

kuusj98 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:23:
[...]

Dit kiekje dus: http://cloud-3.steampower...79E713670177ADBB397F0D3A/

Het is op een random locatie, dus ik dacht: Ik check het even...
Ik heb in mijn post waar ik het plaatje voor het eerst zette ook gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk om een prop gaat.

Ik denk ook niet dat het kwaad kan om wat informatie te versprijden op dit topic over dingen die je wel al kan gebruiken en dingen waar je dat niet kan, zoals bij deze tenten dus.
Er zijn veel objecten in de wereld waar je ( nog ) niets mee kan of geen interactie mee kan maken. Hopelijk lossen ze dit in het verloop van de productie nog op. Maakt het ook een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
(jarig!)
Ik vind het jammer dat je geen tweede character kan aanmaken. Ik ben namelijk uitgelogd samen met een vriend op een bepaalde locatie. Als ik nu alleen verder speel moeten wij elkaar maar zien te vinden als hij weer online is. Met een soort beveiliging dat je niet snel kan switchen van character als je dood gaat (terwijl de andere in de buurt staat) om je gear veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers!

Veel van mijn maten spelen helaas geen DayZ. Ik vind het wel een lache game, voeg me toe op Steam dan kunnen we een keer joinen!

Froegata is steam naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Nou heb hem ook maar aangeschaft ondanks geen van mijn maten hem speelt maar was toch benieuwd. Zo mijn eerste stappen zetten. Kijken hoe snel ik kapot geschoten ga worden door een bandit..lol
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste