AdmiralSnipe schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:18:
The α7S is the world’s first 35mm camera to incorporate ‘direct pixel readout’ utilizing the entire width of the full-frame image sensor without line skipping or pixel binning. Therefore in both HD and 4K video acquisition it can read and process data from every one of the sensor’s pixels.
Hoe kun je alle pixels gebruiken zonder ze te binnen naar 1080p?
Ik denk dat de camera in Full HD gewoon de hele sensor gebruikt en door de lage megapixel count in staat is om dit te downscalen naar 1080P.
Downscalen en pixelbinnen zijn volgens mij hetzelfde. En als dat niet zo is, dan bedoel ik dat wel bij de A7S

De indrukwekkende iso prestaties i.v.m. andere camera's komt denk ik juist doordat het oppervlakte van de sensor uit minder pixels bestaat waardoor deze groter kunnen zijn en meer licht kunnen opvangen.
Nee, dat kan niet, want als je de hele sensor gebruikt bij zowel een 5D3 of A7S en je gebruikt al het licht wat op de hele sensor valt, krijg je nagenoeg hetzelfde resultaat. En dat is ook precies wat je ziet bij foto's die gemaakt worden door beide camera's en verkleind worden naar 12MP.
Camera's met meer megapixels maken met filmen gebruik van line-skipping omdat er veel meer pixels beschikbaar zijn dan nodig is om de benodigde resolutie voor full HD of 4K te behalen.
12MP is ook 6x 1080p qua pixel aantal, dus als er niet gebind zou worden (of gedownscaled), zou je wel moeten lineskippen. Iets wat iedere concurrerende camera gewoon doet (scheelt ook enorm in de data rate).
Bij een 36 megapixel sensor zoals in de A7R zou je een erg grote crop factor krijgen als de camera geen lijnen over zou slaan.
Nee, want het kader waar het beeld uit gehaald wordt is nog steeds 36x24mm, dus de cropfactor blijft gelijk. Het wordt anders als je enkel de middelste 1920x1080 pixels gaat gebruiken, dan heb je opeens een cropfactor van 4,24 in het geval van de A7R.
De 5D mark iii gebruikt pixel binning i.p.v. line-skipping, waarbij de hele sensor wordt gebruikt en meerdere pixels worden samengevoegd tot 1 pixel.
De 5D Mark iii heeft 5760 × 3840 pixels terwijl Full HD resolutie bestaat uit 1920x1080 pixels.
1920 x 3 = 5760 pixels.
1080 x 3 = 3840 3240 pixels in de lengte hoogte.
De camera gebruikt dus de gehele sensor en voegt steeds 3 pixels samen om tot een resolutie van 1920x1080 te komen.
9 pixels dus. Maar dat doet ie niet, anders zouden de videoprestaties bij hoge iso net zo goed zijn als van de A7S en dat is volgens mij niet het geval. Hij gebruikt volgens mij gewoon line skipping, zodat je wel die 3 pixels horizontaal moet binnen tot 1. Verticaal gebruikt ie 1080 lijnen en slaat er dus iedere keer 2 over.
Disclaimer: ik heb me er niet genoeg in verdiept, dus het kan zijn dat ik verkeerde aannames doe. Misschien dat er ergens wel een mooi artikel is met illustraties van hoe het echt in elkaar zit
[
Voor 6% gewijzigd door
Universal Creations op 13-08-2014 22:40
]