Ondertussen heeft mijn a7R (1) er een broertje bij gekregen. De a7S (1). Het is wat een zorgenkindje: Een barst in de LCD die nauwelijks opvalt, het scrollwiel op de achterkant dat wat moeilijk gaat (vooral de knop naar onder moet je erg hard op duwen),
het rubber dat onderaan wat begint te lossen (dat heb ik ondertussen al vakkundig opgelost

) en de camera die af en toe eens reboot bij afdrukken. De prijs was er ook naar dus allemaal geen probleem en ik schep best wel voldoening uit defect materiaal kopen en dat kunnen maken. Ik gebruik mijn fototoestellen toch voor familiefoto's dus geen kritische shoots, ever

. Nu moet ik wel zeggen dat dit de meest defecte camera is die ik ooit kocht

.
Maar de A7s is goed terecht gekomen. Ik heb de twee service manuals die ik kon vinden al afgedrukt (sorry een van de weinige keren dat ik echt iets af druk, wel handig tijdens herstellingen) en doorgenomen, een nieuwe LCD-assembly en scrollwiel op aliexpress (*) gekocht. Dat van die reboots ga ik moeilijker opgelost krijgen, maar ik heb het zelf nog niet kunnen reproduceren en toch al wel wat foto's mee genomen. Het probleem lijkt dus mild te zijn.
Ik ben ook wel positief verrast door de kwaliteit van de foto's ondanks "maar" 12MP. Het lijkt er me op dat het weer maar eens een bewijs is dat megapixels iets zegt maar lang niet alles.
(*) weet iemand toevallig waar je in Europa A7 onderdelen kan kopen voor een normale prijs? (geen ebay prijzen).
A7r heeft er een broertje bij gekregen
Je moet echt goed zien, ik denk eerder dat de barst in de behuizing zit dan op de lcd zelf.