Ik denk dat ik inmiddels ook wel klaar ben voor een overstap naar het Sony kamp. Ik gebruik momenteel een Canon 5DII en ik ben helemaal klaar voor een camera waarbij ik meer vrijheid heb om de RAW files lekker te manipuleren. Ja, de 5D4 is vast heel fijn, maar €4000,-? Ik dacht het niet. En ook de prijs die gevraagd wordt voor een A7rII trek ik niet helaas. En dus twijfel ik tussen de A7II en de originele A7r. Ik kan me van de voor-en nadelen van beide een redelijk beeld vormen, maar waar het voor mij een beetje op blijft steken is het compressed vs uncompressed RAW verhaal. Daar kom ik niet uit.
Het gebruik is voornamelijk architectuurfotografie dus voor wat betreft details (en dus pixels) gaat de voorkeur uit naar de A7r. Van de andere kant kom ik op zich niet tekort met de huidige MP. Ik kom wel tekort als ik de schaduwen in foto's (die ik al zoveel mogelijk ETTR belicht heb) ga manipuleren. Kan iemand iets zinnigs zeggen over de vraag of ik dan bij de A7r tegen de compressie aan ga lopen of niet? Als het om puur het pushen van de belichting gaat, is er dan een wezenlijk verschil tussen de A7r en de A7II?
Het gebruik is voornamelijk architectuurfotografie dus voor wat betreft details (en dus pixels) gaat de voorkeur uit naar de A7r. Van de andere kant kom ik op zich niet tekort met de huidige MP. Ik kom wel tekort als ik de schaduwen in foto's (die ik al zoveel mogelijk ETTR belicht heb) ga manipuleren. Kan iemand iets zinnigs zeggen over de vraag of ik dan bij de A7r tegen de compressie aan ga lopen of niet? Als het om puur het pushen van de belichting gaat, is er dan een wezenlijk verschil tussen de A7r en de A7II?
Hij wil.