Als je in het betaalscherm komt dan is er zelfs al een betaling ingelegd bij de bank van de verkoper, en de bank van de koper. De signeerslag is slechts ter bevestiging. (Daarom duurt het altijd eventjes voordat je dat scherm te zien krijgt, er worden eerst 2 requests heen en weer gezonden tussen beide banken, alvorens jij een redirect met transaction ID terugkrijgt

)
iDeal is dus wat dat betreft wel een beetje koersrisico lopen voor bitonic. (ea)
Blord schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:11:
Bank overschrijvingen zijn vrijwel definitief. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Internet bankieren op dezelfde dag bij dezelfde bank kan je terugdraaien werd mij door de bank gezegd. Ook exorbitant bedragen zoals die 188 miljoen aan uitkeringen van Amsterdam die verkeerd waren door software fout.

.
Mits de ontvangers het geld niet weer hebben weggesluisd. Bovendien was het hier overduidelijk aannemelijk te maken dat het geld niet voor die personen bestemd was. Particuliere overboekingen zijn definitief, kan je als klant niet terugdraaien. Het enige verschil tussen eigen bank en andere bank is dat naar een andere bank de betaling via clearing&settlement van Equens (indien NL bank) verloopt, en daardoor batchgewijs bij de andere bank terecht komt, eigen bank verwerkt de betaling direct. SEPA Incasso (direct debit) is daarentegen tot 56 dagen later te storneren
Vandaag tijdens mijn cursus wel naar bitcoinwisdom kunnen kijken, ik zag toevallig net de order van ruim 700BTC op stamp voorbijflitsen, en mijn mond viel even open, dus iedereen keek me raar aan
Baalde er wel een beetje van, er was weer behoorlijk veel arbitrage mogelijk tussen kraken en bitonic. En nu had ik wel BTC op kraken...maar moest toch echt mijn hoofd bij de cursus houden.
[
Voor 11% gewijzigd door
Mistraller op 28-01-2014 21:01
]