Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fivel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:57
Rannasha schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:26:
[...]

BTC-E rekent niet om naar Euro's. Als je bij Bitstamp een uitbetaling laat doen, dan worden de USD door Bitstamp (of preciezer, de bank van Bitstamp) omgerekend naar Euro's en die worden uitbetaald. BTC-E betaalt direct de Dollars uit en het is je eigen bank die de kosten en koersen voor omwisseling bepaalt (tenzij je op een Dollar-rekening laat uitbetalen).

Overigens heeft BTC-E ook Euro-markten (BTC/EUR, USD/EUR onder andere), waardoor je kunt kijken of het goedkoper is om je bank de omwisseling te laten maken of om dat zelf op BTC-E te doen door te handelen.
Ik wil arbitrage doen tussen BTC-e en Kraken, kopen op BTC-e en verkoop op kraken. Echter om te kijken of ik winst maak, moet ik weten voor welke bedrag in euro ik op BTC-e koop (BTC/USD).

Ik had de btc/eur markt op BTC-e ook gezien, alleen daar is weinig volume.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:07

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Ze hebben een euro/usd pair.

Bezint overigens eer gij begint. Er is een reden waarom er zo'n verschil zit met btc-e.

Appeltaart is lekker!

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:03
Fivel schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Ik wil arbitrage doen tussen BTC-e en Kraken, kopen op BTC-e en verkoop op kraken. Echter om te kijken of ik winst maak, moet ik weten voor welke bedrag in euro ik op BTC-e koop (BTC/USD).

Ik had de btc/eur markt op BTC-e ook gezien, alleen daar is weinig volume.
Of je stort EUR op je BTC-e account, dan moet je via hun handelskoersen uitrekenen hoeveel je krijgt per EUR. Of je stort USD op je BTC-e account, in dat geval moet je bij je bank nagaan hoeveel USD je krijgt per EUR.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Bonez0r
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 12:41

@Fivel: Heeft btce niet nogal hoge deposit/withdrawal fees? Hou daar rekening mee als je je winst berekent. Volgens mij was die fee namelijk de reden dat het verschil tussen btce en andere beurzen redelijk kan oplopen (het verschil moet groot genoeg zijn om de fees te dekken wil je nog winst maken met arbitrage).

[Voor 67% gewijzigd door Bonez0r op 07-10-2014 12:19]

There go the goddamn brownies.

• Fivel
Bonez0r schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:15:
[afbeelding]

@Fivel: Heeft btce niet nogal hoge deposit/withdrawal fees? Hou daar rekening mee als je je winst berekent. Volgens mij was die fee namelijk de reden dat het verschil tussen btce en andere beurzen redelijk kan oplopen (het verschil moet groot genoeg zijn om de fees te dekken wil je nog winst maken met arbitrage).
Ja deposit is 1%. Deze fee wordt inderdaad meegenomen in de berekening. Ben aan het kijken waar het vaakst en de hoogste arbitrage kansen zijn.

• 337854
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01-2015
En we gaan weer richting de 400 dollar... :( :(

• Rannasha
greenbeauty2 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:09:
En we gaan weer richting de 400 dollar... :( :(
Why so sad? Geen budget-coins kunnen kopen?

• 337854
Klopt haha.. bij 300 dollar niets ingekocht meer

• devastator83
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-07 19:53
ik was ook nog wat aan het afwachten ...
jammer maar helaas. Het leven is aan de durvers zeker ?

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09-08 12:19
Tjah, of gewoon de keuze gelijk maken en zeggen: Bitcoin, dat wordt wat of dat wordt helemaal niets.

Ik heb niets verkocht de afgelopen maanden (nja, ik wordt betaald in Bitcoin, dus heus wel af en toe) en verder alleen maar bijgekocht.

Het is natuurlijk niet leuk om je netto waarde te zien dalen, maar in de lange termijn ben ik er van overtuigd dat het positief gaat uitpakken.

De mensen die bij elke dalen of stijging weer spijt hebben van hun keuze: Verkoop alles nu en begin er niet aan :)

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

Ik hodl ook gewoon en heb 1 btc bijgekocht rond de 300 dollar. Komt vanzelf wel weer goed :)

• Rannasha
Ik heb een klein beetje gehandeld rond het vorige dieptepunt en met de opbrengsten 0.6 BTC bijgekocht. Die gaat gewoon op de stapel voor later (Ok, ondertussen mag Marvin er mee spelen als ie wil).

• Bonez0r
Op de 15M chart van bitstamp heeft zich het afgelopen weekend de bekende "chicken formation" gevormd, een zeldzaamheid. Doe er je voordeel mee ;)

• Mutybay
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-08 14:37
Martijn19 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:44:
Tjah, of gewoon de keuze gelijk maken en zeggen: Bitcoin, dat wordt wat of dat wordt helemaal niets.

Ik heb niets verkocht de afgelopen maanden (nja, ik wordt betaald in Bitcoin, dus heus wel af en toe) en verder alleen maar bijgekocht.

Het is natuurlijk niet leuk om je netto waarde te zien dalen, maar in de lange termijn ben ik er van overtuigd dat het positief gaat uitpakken.

De mensen die bij elke dalen of stijging weer spijt hebben van hun keuze: Verkoop alles nu en begin er niet aan :)
Haha beetje dit plaatje:

• remcoboy1479
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-07 12:23
Was het bij Kraken ook mogelijk om na een order automatisch en volgende te plaatsen?

Indien order van buy op 100 filled, plaats buy op 90 bijvoorbeeld.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-08 15:03
remcoboy1479 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:59:
Was het bij Kraken ook mogelijk om na een order automatisch en volgende te plaatsen?

Indien order van buy op 100 filled, plaats buy op 90 bijvoorbeeld.
Ja, bij advanced orders.

• remcoboy1479
Hoe precies? Kom er niet uit..

• Marselaar
remcoboy1479 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

Hoe precies? Kom er niet uit..
Gewoon de conditional close invullen

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-06 00:43
Die rise of bitcoin documentaire is ondanks alles toch nog best mooi. Niet echt recent, maar als een soort geschiedenis-documentaire best interessant.

• Rannasha
tammerat schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:59:
[...]

Gewoon de conditional close invullen
Dat werkt dus niet, want de conditional close doet altijd het omgekeerde van de openings order, dus een sell na een buy en omgekeerd. De vraag is nu hoe je nadat een eerste buy uitgevoerd is, een 2e buy-order kunt aanmaken.

Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Je maakt gewoon direct beide buy-orders aan. Want de laagste buy-order wordt pas gevuld als de hogere ook gevuld is, dus dan is het "trigger-moment" waarbij eigenlijk de opvolg-order aangemaakt had moeten worden sowieso bereikt.

• remcoboy1479
Rannasha schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:11:
[...]

Dat werkt dus niet, want de conditional close doet altijd het omgekeerde van de openings order, dus een sell na een buy en omgekeerd. De vraag is nu hoe je nadat een eerste buy uitgevoerd is, een 2e buy-order kunt aanmaken.

Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Je maakt gewoon direct beide buy-orders aan. Want de laagste buy-order wordt pas gevuld als de hogere ook gevuld is, dus dan is het "trigger-moment" waarbij eigenlijk de opvolg-order aangemaakt had moeten worden sowieso bereikt.
Bedankt.
Dat is logisch inderdaad, nu is de koers 287 en zou ik een order willen plaatsen op een lagere koers kopen en na stijging verkopen.
Bijvoorbeeld buy 285 sell 295. Dan kan de koers ook de verkeerde kant op voor de order.

Is hier ook een truck/ordertype voor?

• Marselaar
Rannasha schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:11:
[...]

Dat werkt dus niet, want de conditional close doet altijd het omgekeerde van de openings order, dus een sell na een buy en omgekeerd.
Verkeerd gelezen. Later op de avond he :)

• Rannasha
remcoboy1479 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 07:24:
[...]
Bedankt.
Dat is logisch inderdaad, nu is de koers 287 en zou ik een order willen plaatsen op een lagere koers kopen en na stijging verkopen.
Bijvoorbeeld buy 285 sell 295. Dan kan de koers ook de verkeerde kant op voor de order.

Is hier ook een truck/ordertype voor?
Zie de topicstart, daar staat een heel verhaal in over de verschillende ordertypes van Kraken, met voorbeelden.

• remcoboy1479
Rannasha schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Zie de topicstart, daar staat een heel verhaal in over de verschillende ordertypes van Kraken, met voorbeelden.
Bedankt voor je reactie! Had 'm al gelezen maar de voorbeelden overgeslagen aangezien ik weg moest.
Volgende keer de tijd nemen dus ;)

Als ik het goed zie is Voorbeeld 1 van toepassing op mijn tweede voorbeeld, zoals tammerat voorstelde bij het eerste.
Ik neem aan dat de instellingen zo kloppen?

• Rannasha
Als je wil kopen voor 285 en verkopen voor 295, dan klopt het inderdaad :)

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06-08 19:44

Blord

Hello Kitty !

Het is weer weekend dus tijd voor een flinke walvis. Nu een 5K buy wall van $360 op Bitstamp.
Als deze gast dezelfde is als vorige week van die 20K sell wall dan maakt die wel flink verlies. :?

[Voor 34% gewijzigd door Blord op 11-10-2014 21:58]

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Bonez0r
Blord schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:52:
Het is weer weekend dus tijd voor een flinke walvis. Nu een 5K buy wall van $360 op Bitstamp.
Als deze gast dezelfde is als vorige week van die 20K sell wall dan maakt die wel flink verlies. :?
Voor zover ik heb begrepen is het doel van zo'n wall niet om echt coins te kopen, maar om bots te manipuleren. Maar erg irritant ja, ik heb geshort rond de $360 en al meer dan een dag blijft de koers rond die prijs hangen dankzij die walls. Eerst alleen op Bitstamp, nu ook op Bitfinex.

Verder hoop ik dat iemand met verstand van TA mij kan helpen. Ik heb de afgelopen 1-2 dagen ontzettend veel concensus gezien op het web dat de prijs drastisch naar beneden zal gaan. Er wordt dan ook veel geshort/verkocht. Maar nu dacht ik op de 30M chart van Bitstamp een pennant te zien met daarvoor een korte uptrend. Volgens o.a. investopedia is een pennant (net als een flag) een continuation patroon, dus voor en na de pennant dezelfde trend. Betekent dat niet dat de koers hierna weer verder gaat met de voorgaande (up)trend? Tot nu toe klopt dat ook inderdaad. Waarom zeggen de experts dan toch dat de prijs gaat zakken? Hier mijn screenshot:

edit: Laat eigenlijk ook maar :P. Met die 3K buy walls op Bitstamp en Bitfinex gaat TA ook niet veel meer helpen en zijn we overgeleverd aan de wensen van één of een paar whales.

[Voor 46% gewijzigd door Bonez0r op 12-10-2014 08:18]

• Bonez0r
Bitcoinwisdom ligt er weer eens uit. Weet iemand een goed alternatief?

• Mevius
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:12
Bonez0r schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 06:06:
Ik gebruik zelf vaak TradingView

Specs

• Egeau
  • Laatst online: 22:21
Bonez0r schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 06:06:
Ik weet niet precies welke eisen je hebt maar ik vind: http://bitcointicker.co/ ook wel een fijne site.

• LED-Maniak

LED-Maniak

Deze site is geniaal snel:
https://cryptowat.ch/

Appeltaart is lekker!

• DypFrys
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-01-2019
BTC weer boven een nette $400,- ! Hopelijk gaan we langzaam weer omhoog.

• Fivel
peteraudi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:37:
BTC weer boven een nette $400,- ! Hopelijk gaan we langzaam weer omhoog.
Wel met weinig volume, verwacht dus nog wel een retest.

• Rannasha
Fivel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Wel met weinig volume, verwacht dus nog wel een retest.
Het volume valt juist best mee de laatste tijd. Gisteren had Bitstamp een dag in de volume top 10 sinds begin juni en 6 van de 10 dagen uit die top 10 zijn uit de afgelopen 2 weken.

In de zomermaanden zijn we op een heel klein volume van $600+ omlaag gekwakkeld, maar rond de meest recente dip naar $275 en het herstel hiervan zit juist weer flink wat meer volume.

• jannes_beterams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11-07-2019
Wat jammer dat er zo weinig euro handel is. Kraken is eigenlijk je enige echte optie en Kraken zuigt... Daytraden op Kraken is eigenlijk een grote gok. Is geen pijl te trekken op die handel daar. Ook lagt hun interface op cruciale momenten 8)7

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:15

Tourniquet

Hiya, fellas!

jannes_beterams schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:29:
Wat jammer dat er zo weinig euro handel is. Kraken is eigenlijk je enige echte optie en Kraken zuigt... Daytraden op Kraken is eigenlijk een grote gok. Is geen pijl te trekken op die handel daar. Ook lagt hun interface op cruciale momenten 8)7
Ben daar ook snel vanaf gestapt, je bent sowieso praktisch aan limietorders gebonden omdat de orderboeken zo dun zijn.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Rannasha
Daarom moet je ook gewoon op Bitstamp handelen. Ok, je handelt dan met Dollars, maar het is gewoon een Europees bedrijf dus overboekingen gaan vlot en zijn goedkoop. En er is een fatsoenlijk orderboek.

Nadeel is dat je een klein beetje verliest aan EUR<->USD omwisselkosten, maar het verschil tussen buy en sell prijzen voor EUR/USD bij Bitstamps automatische conversie is maar 1%.

[Voor 31% gewijzigd door Rannasha op 14-10-2014 18:38]

• jannes_beterams
Rannasha schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:37:
Daarom moet je ook gewoon op Bitstamp handelen. Ok, je handelt dan met Dollars, maar het is gewoon een Europees bedrijf dus overboekingen gaan vlot en zijn goedkoop. En er is een fatsoenlijk orderboek.

Nadeel is dat je een klein beetje verliest aan EUR<->USD omwisselkosten, maar het verschil tussen buy en sell prijzen voor EUR/USD bij Bitstamps automatische conversie is maar 1%.
Toch maar eens doen dan ja, klaar met Kraken...

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-08 08:44
Gaat de goede kant weer op.
Terwijl de IRL beurzen toch aardig kwakkelen.
Crypto to teh moon!

• LED-Maniak

LED-Maniak

Moolah is failliet, mintpal exchange per direct gesloten.

Ik hoop dat de mensen die er nog coins hadden nog iets terug gaan zien..

Appeltaart is lekker!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:37:
Moolah is failliet, mintpal exchange per direct gesloten.

Ik hoop dat de mensen die er nog coins hadden nog iets terug gaan zien..
Blij dat ik daar alles weg had gehaald (op 100 onverkoopbare Mycoins na dan :') ) in BTC richting Bittrex. Maar dat was toen het nog versie 1.0 was, v2.0 heb ik nooit geprobeerd meer.

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:15

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Bonez0r
All client funds held in consumer accounts are safe, and can be withdrawn as per normal at this moment in time. If you fail to withdraw your funds before the platform is shut down on October 31st, you will receive an email asking you where you want your funds to go.
Ik had er nog twee coins staan maar ik kwam nooit meer op de site. Blij dat ze toch niet weg zijn. Als het waar is wat ze zeggen natuurlijk, maar daar ga ik wel van uit.

[Voor 6% gewijzigd door Bonez0r op 15-10-2014 06:33]

• vertigoo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-05 14:07

vertigoo

Welcome to the jungle

Bonez0r schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 06:28:

Ik had er nog twee coins staan maar ik kwam nooit meer op de site. Blij dat ze toch niet weg zijn. Als het waar is wat ze zeggen natuurlijk, maar daar ga ik wel van uit.
Op Moolah.io of op Mintpal? Bij Moolah kun je je coins weghalen, bij Mintpal voorlopig nog niet. Moolah verzorgde enkel het management van Mintpal. Mintpal is nu nog niet failliet, maar als het zo doorgaat...
Berichtgeving maar even afwachten.
En dan te bedenken dat ik gisteren nog getwijfeld heb om mijn (kleine hoeveelheid) coins bij Mintpal weg te halen |:(

• Hammer
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Bonez0r schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 06:28:
[...]

[...]

Je gaat ervan uit dat het waar is wat Moolah zegt? Zeker nooit op twitter geweest :+

@Rannasha: Is bitfinex geen betere optie om te traden? Fees zijn er een stuk lager en als je BTC overboekt maakt de koers geen donder uit? Ik zit momenteel nog op kraken maar begin t n beetje zat te worden dat de site er om de haverklap uit ligt en de fees ook best aardig gestegen zijn. Eens zien of op Stamp ook met leverage getrade kan worden..

• Rannasha
Hammer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:55:
[...]
@Rannasha: Is bitfinex geen betere optie om te traden? Fees zijn er een stuk lager en als je BTC overboekt maakt de koers geen donder uit? Ik zit momenteel nog op kraken maar begin t n beetje zat te worden dat de site er om de haverklap uit ligt en de fees ook best aardig gestegen zijn. Eens zien of op Stamp ook met leverage getrade kan worden..
Bitstamp heeft geen leveraged trading.

Bitfinex werkt ook goed, maar zit in Hong Kong, dus het overmaken van geld duurt een stuk langer en kost meer. Als dit geen beperking is, dan is BF een prima keuze. Bijkomend voordeel is dat je er kunt handelen zonder verificatie-proces zolang je alleen cryptocurrencies stort en opneemt (tenzij ze dat recentelijk veranderd hebben).

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Hammer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Je gaat ervan uit dat het waar is wat Moolah zegt? Zeker nooit op twitter geweest :+
Moolah is gewoon een amateuristisch zootje. Vraag me af waar die Alex altijd zoveel BTC vandaan haalde, want hij gooide er wel mee. Laatst nog 40 BTC aan één of ander goed doel (die hij weliswaar zelf opgezet had, dus wellicht ook niet helemaal eerlijk).

En dan die Syscoin devs die nog zitten te wachten op de rest van hun geld (250 BTC). Nee, Alex is alles behalve eerlijk. Krijgt vast nog een staartje.

Geloof er niks van dat ze alleen het management deden van Mintpal, ze hebben het gewoon overgenomen.

https://who.is/whois/mintpal.com

Nuff said.

[Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 16-10-2014 08:30]

Twitter

• LED-Maniak

LED-Maniak

Dennahz schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:24:
[...]
En dan die Syscoin devs die nog zitten te wachten op de rest van hun geld (250 BTC). Nee, Alex is alles behalve eerlijk. Krijgt vast nog een staartje.
Het krijgt zeker een staartje!

Ze zijn er achter gekomen dat "Alex Green" een fictief persoon is en een bekende schijnt te zijn in de internetoplichting en al meerdere misdrijven op zijn naam heeft.

Wat er allemaal gebeurt en nu bekend wordt kan je niet verzinnen zo slecht is het.

Leesvoer:
https://twitter.com/bendoernberg/status/522653758623600640
https://docs.google.com/d...USMRg527j2_yLXkEU7uXs/pub
http://blog.moolah.io/2014/10/16/a-public-resignation
http://www.reddit.com/r/d...a_former_moolah_employee/

Appeltaart is lekker!

• wessel99
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-07 21:32
Au! Gaat toch even hard omlaag nu! Ga toch eigenwijs even niet uitstappen... fingers crossed!

Hmm :) tijd om weer bij te kopen? :)

[Voor 17% gewijzigd door wessel99 op 16-10-2014 16:34]

• Rannasha
In ander nieuws, na het geweldige succes van BTC-Arbs is de volgende ponzi-scam die mensen bergen geld beloofde met arbitrage-handel, Bitcoin-Trader.biz, in elkaar gestort: https://bitcointalk.org/i...570.msg9222946#msg9222946

If it sounds too good to be true...

• Egeau
Hier toevallig ook iemand die al eens Bitcoins heeft gekocht via https://www.circle.com/?
Ik heb de service laatst uitgetest en nu blijkt mijn creditcard door de ING geblokkeerd te zijn.. Was wel snel opgelost maar ik was toch wel verrast. Iemand een idee waarom dit ze circle.com als frauduleus bestempelen?

• Rannasha
Egeau schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:57:
Hier toevallig ook iemand die al eens Bitcoins heeft gekocht via https://www.circle.com/?
Ik heb de service laatst uitgetest en nu blijkt mijn creditcard door de ING geblokkeerd te zijn.. Was wel snel opgelost maar ik was toch wel verrast. Iemand een idee waarom dit ze circle.com als frauduleus bestempelen?
Bitcoin-bedrijven/gebruikers pesten is een hobby van banken. In Nederland valt het nog best mee, maar in de VS en het VK zijn er meer dan genoeg verhalen van mensen en bedrijven die opeens hun rekening of credit card geblokkeerd hadden omdat ze die gebruikten voor Bitcoin-gerelateerde zaken. Bitcoin-bedrijven hebben sowieso al heel veel moeite om uberhaubt een bankrekening te kunnen openen in die landen.

Het zou me niets verbazen als er gewoon een "hoog risico" flag bij Circle staat in het ING systeem.

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-06 00:43
Egeau schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:57:
Circle is niks mis mee. Is een bedrijf met flink wat kapitaal en grote namen er achter :)

• Egeau
Avalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Circle is niks mis mee. Is een bedrijf met flink wat kapitaal en grote namen er achter :)
Nee dat idee had ik ook, was daarom ook verrast door het blokkeren van mijn kaart. Lijkt inderdaad verdacht veel op het "pesten" van Bitcoin gebruikers en bedrijven. Ben benieuwd of ze dit weer flikken bij mijn volgende transactie :)

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-08 23:04

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

Egeau schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:24:
[...]

Nee dat idee had ik ook, was daarom ook verrast door het blokkeren van mijn kaart. Lijkt inderdaad verdacht veel op het "pesten" van Bitcoin gebruikers en bedrijven. Ben benieuwd of ze dit weer flikken bij mijn volgende transactie :)
Ik heb tot nu toe bij ING een 100% hitrate wat betreft bitcoin transacties. Of het nou bitonic, kraken of bitstamp is, hij wordt altijd geblokkeerd. Bij ABN nog nooit een probleem gehad.

Tesla Model 3 LR RWD

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:36

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Je CC bedoel je? Want met iDeal en overboekingen/stortingen heb ik alleen maar problemen gehad met een zakelijk account (en niet eens altijd), persoonlijk account werkte prima.

[Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2014 12:47]

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

• Rannasha
pposthoorn schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Ik heb tot nu toe bij ING een 100% hitrate wat betreft bitcoin transacties. Of het nou bitonic, kraken of bitstamp is, hij wordt altijd geblokkeerd. Bij ABN nog nooit een probleem gehad.
Apart, ik heb zelf een 0% hitrate (om het zo maar te noemen) bij ING. Heb toch al heel vaak geld (bedragen varierend van 2000 tot 9000 EUR per keer, meestal 3000-4000) overgemaakt naar Bitstamp, incidenteel naar Kraken, en ook een aantal iDeal betalingen naar Bitonic. Nooit problemen gehad.

• Egeau
Rannasha schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

Apart, ik heb zelf een 0% hitrate (om het zo maar te noemen) bij ING. Heb toch al heel vaak geld (bedragen varierend van 2000 tot 9000 EUR per keer, meestal 3000-4000) overgemaakt naar Bitstamp, incidenteel naar Kraken, en ook een aantal iDeal betalingen naar Bitonic. Nooit problemen gehad.
Hier ook met Ideal geld naar Kraken overgemaakt en nooit problemen gehad.
Wellicht zijn ze mij CC wat scherper met grote bedragen die naar bedrijven buiten de EU gaan..?

Los van dit ongemak vind ik de "controle" nog niet eens zo erg, ik denk dat ze er ook veel echte malafide transacties uitfilteren.

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

http://www.coindesk.com/b...vernment-seizure-28-days/

Op zich geeft dit meer ruimte voor groei..

[Voor 24% gewijzigd door Bolk op 17-10-2014 17:54]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• 337854
We are going down :D

• rocksonline
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-06-2016
Nog enige aanleiding hiervoor?

• LED-Maniak

LED-Maniak

Egeau schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Hier ook met Ideal geld naar Kraken overgemaakt en nooit problemen gehad.
Wellicht zijn ze mij CC wat scherper met grote bedragen die naar bedrijven buiten de EU gaan..?

Los van dit ongemak vind ik de "controle" nog niet eens zo erg, ik denk dat ze er ook veel echte malafide transacties uitfilteren.
Met ideal geld naar Kraken sturen? Kan dat tegenwoordig? Dat maakt traden op een Nederlands platform helemaal overbodig.

Appeltaart is lekker!

• Egeau
LED-Maniak schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Met ideal geld naar Kraken sturen? Kan dat tegenwoordig? Dat maakt traden op een Nederlands platform helemaal overbodig.
Mijn excuus, was niet via Ideal maar een gewone overboeking helaas...

• Dennahz

Dennahz

Jup, again. Snap het niet echt zo, maar goed.

Anyway, ik ben bezig met het verzamelen van Util :)

Twitter

• galaxyuser
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-05-2017
niet alles gelukkig .
EFL coin is los.
gaat als een raket . hoop op een mooie stijging zoals guldencoin.

• Dennahz

Dennahz

galaxyuser schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

niet alles gelukkig .
EFL coin is los.
gaat als een raket . hoop op een mooie stijging zoals guldencoin.
Enig idee waarom? Guldencoin was wel duidelijk, maar EFL?

Twitter

• galaxyuser
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-05-2017
Dennahz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:27:
[...]

Enig idee waarom? Guldencoin was wel duidelijk, maar EFL?
was voor mij ook een verassing. een goede reden zie ik ook niet. dacht eigenlijk dat het een uitgebluste coin was.
zal toch een pump en dump effect zijn denk ik.

• 337854
rocksonline schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:04:
[...]

Nog enige aanleiding hiervoor?
Bitcoin wordt steeds minder en minder waard.
Wat verwacht je anders? zet je timetable maar op 1w :-)

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
greenbeauty2 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:29:
[...]

Bitcoin wordt steeds minder en minder waard.
Wat verwacht je anders? zet je timetable maar op 1w :-)
Ok, interval op 1w gezet. Wat nu?

http://tweakers.net/ext/f/25BrjPIjKV4k6ZT2dJd5xCfU/thumb.png

• 337854
bnbaz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

Ok, interval op 1w gezet. Wat nu?

[afbeelding]
Zie jij een stijging de laatste maanden?

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Nee, maar de uitspraak 'bitcoin wordt steeds minder en minder waard' is nogal overtrokken imo.

• 337854
bnbaz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:25:
Nee, maar de uitspraak 'bitcoin wordt steeds minder en minder waard' is nogal overtrokken imo.
Zie jij hem meer waard worden dan? ..
Ik snap dat jullie het niet graag horen maar het is nu toch wat er gebeurd of ligt het aan mij ?

• Mutybay
greenbeauty2 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Ik snap dat jullie het niet graag horen maar het is nu toch wat er gebeurd of ligt het aan mij ?
Hij vraagt waarom die daalt. Niet of dat die nu daalt...

• Rannasha
greenbeauty2 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:37:
[...]
Ik wel. Er komen nog steeds gebruikers bij, zowel aan de kant van consumenten als bedrijven en ook de technologische ontwikkelingen liggen niet stil. De waarde van Bitcoin stijgt dus nog steeds.

Maar waarde en prijs zijn niet hetzelfde. Welke prijs komt overeen met de huidige waarde van Bitcoin? Wellicht een lagere prijs dan wat er momenteel op de exchanges te zien is. Maar de prijs reflecteert niet alleen de huidige waarde, maar ook recente ontwikkelingen en verwachtingen over de waarde in de toekomst.

• remcoboy1479
Dear Justcoin user,

Deposits are closed. Trading will close tomorrow, October 29th. We urge all users to withdraw their funds as soon as possible. Final deadline for withdrawals is November 11th. You may find useful information on wallets at https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet.

Please allow up to 24 hours for your withdrawals to process. We will manually batch withdrawals of all currencies. Cancelling a requested withdrawal will put you in the back of the line.

Justcoin is shutting down all operations. Our bank has notified us that it will no longer accept businesses dealing with digital currencies. The same goes for other Norwegian banks. Without a bank account we have no business and need to shut down. This event demonstrates the need for decentralized payment networks.

If you need help or have problems with the withdrawal process please contact support@justcoin.com. We want to thank all our loyal customers for their support and wish you all the best.

Thank you,

Klaus & Andreas, founders.

• Hoshimaru
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2018
Ik ken die dienst niet, maar dit schept natuurlijk een gevaarlijk precedent voor alle andere diensten die handelen in virtuele valuta ;w
Is dat een direct gevolg van FinCEN? http://www.coindesk.com/f...anges-money-transmitters/

Dit banksters maken echt álles kapot waar ze met hun poten aankomen :(

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 10:52
Probleem zijn niet de banken, maar de frauduleuze handelingen die er met cryptogeld worden gedaan. Banken liggen onder een vergrootglas, worden door overheden geacht zeer waakzaam te zijn op witwassen, traceren van verdachte geldstromen, etc. Die plicht kan een bank kostentechnisch niet rendabel uitvoeren als er veel crypto geldstromen zijn. Volgens mij is er geen enkele wet die zegt dat een bank een verlieslatende zakelijke klant niet mag afstoten.

Zijn de voor- en tegelijk de nadelen aan de ongereguleerdheid van cryptogeld.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Rannasha
Hoshimaru schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:34:
Ik ken die dienst niet, maar dit schept natuurlijk een gevaarlijk precedent voor alle andere diensten die handelen in virtuele valuta ;w
Is dat een direct gevolg van FinCEN? http://www.coindesk.com/f...anges-money-transmitters/

Dit banksters maken echt álles kapot waar ze met hun poten aankomen :(
Nee, het is geen gevolg van FinCEN, want dat is een Amerikaanse organisatie en JustCoin is Noors. Dat banken Bitcoin-gerelateerde bedrijven afsluiten (of uberhaubt weigeren) is geen nieuws.
Mistraller schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 01:14:
Probleem zijn niet de banken, maar de frauduleuze handelingen die er met cryptogeld worden gedaan. Banken liggen onder een vergrootglas, worden door overheden geacht zeer waakzaam te zijn op witwassen, traceren van verdachte geldstromen, etc. Die plicht kan een bank kostentechnisch niet rendabel uitvoeren als er veel crypto geldstromen zijn. Volgens mij is er geen enkele wet die zegt dat een bank een verlieslatende zakelijke klant niet mag afstoten.

Zijn de voor- en tegelijk de nadelen aan de ongereguleerdheid van cryptogeld.
Maar je komt nu wel bij de vraag in hoeverre het redelijk is dat banken klanten kunnen weigeren. In de moderne maatschappij kun je zonder bankrekening niet normaal leven en als bedrijf in vrijwel alle situaties niet normaal functioneren (als je al kan functioneren). Dus ondanks dat je als (crypto-)bedrijf je AML/KYC systeem goed op orde kan hebben en je alles regels netjes opvolgt, is het nog steeds mogelijk dat je de toegang tot het financiele systeem wordt ontzegd.

Incidenten als het sluiten van JustCoin bewijzen des te meer dat er een systeem moet komen, waar iedereen toegang tot heeft en dat niet zomaar voor welke reden dan ook ingeperkt kan worden om bepaalde mensen of bedrijven de toegang te ontzeggen.

• Bonez0r
Ik krijg opeens een andere security image op kraken. Mijn ip adres is niet veranderd (statisch ip adres) en ik gebruik dezelfde tab die ik altijd gebruik en die ook altijd open blijft. Ook het opnieuw intypen van kraken.com helpt niet, ik blijf een andere afbeelding krijgen dan ik gewend ben. Ik heb net de pc opnieuw opgestart en nu is de afbeelding opnieuw veranderd, terwijl ik nog steeds hetzelfde ip adres heb. Hebben meer mensen dit?

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:17
Bonez0r schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:57:
Ik krijg opeens een andere security image op kraken. Mijn ip adres is niet veranderd (statisch ip adres) en ik gebruik dezelfde tab die ik altijd gebruik en die ook altijd open blijft. Ook het opnieuw intypen van kraken.com helpt niet, ik blijf een andere afbeelding krijgen dan ik gewend ben. Ik heb net de pc opnieuw opgestart en nu is de afbeelding opnieuw veranderd, terwijl ik nog steeds hetzelfde ip adres heb. Hebben meer mensen dit?
Hier ook, op beide bekende pc's. Had het gisteravond gezien, maar ik was bezig met mijn interne netwerk dus dacht dat het daaraan lag.

• mgeevers
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-08 09:15
Bonez0r schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:57:
Hier ook, volgens hun eigen website kan het alleen veranderen door:
•It's your very first visit to the Kraken website. Welcome!
•Your IP address has changed since your last visit.
•The Kraken website has changed the way it generates security images. We'll let you know if this happens.
•You forgot what your monster looks like. Take a moment to get to know it better.
•You may be on a phishing site that is attempting to steal your login credentials.
Het kan dus optie 3 zijn die ze vergeten zijn te melden, of ze zijn gehacked...

• Mutybay
Verandert bij mij ook 1x in de zoveel tijd.

• jannes_beterams
DaCoTa schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:44:
[...]

Hier ook, op beide bekende pc's. Had het gisteravond gezien, maar ik was bezig met mijn interne netwerk dus dacht dat het daaraan lag.
Ik kreeg laatst zelfs een keer een melding van Chrome dat de website mogelijk niet veilig was. Dat was voor mij de druppel. Veilig gevoel was altijd een pre voor Kraken...

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:01

HaTe

haat niet

Mijn security image is inderdaad ook veranderd.. Misschien heeft het iets te maken met de launch in Japan, maar dat lijkt me gek.

Specs

• Rannasha
In de Kraken-thread op Bitcointalk.org melden er ook mensen dat hun security monster veranderd is. Die thread wordt regelmatig gelezen door een Kraken-medewerker, dus de kans is groot dat er binnenkort een reactie komt.

edit: En ja hoor, daar is ie al:
However, in this case I believe the different image is due to a change on our end, probably related to a major update we did in preparation for our launch in Japan. My monster ID changed and I've confirmed that it isn't due to a change in my IP. I'll check with the developers, but I see no reason for concern here (though it's good to be cautious and ask about it).

[Voor 52% gewijzigd door Rannasha op 31-10-2014 15:32]

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:01

HaTe

haat niet

Ah, had ik dus toch gelijk!

Specs

• Marselaar
jannes_beterams schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Ik kreeg laatst zelfs een keer een melding van Chrome dat de website mogelijk niet veilig was. Dat was voor mij de druppel. Veilig gevoel was altijd een pre voor Kraken...
Je gebruikt nu Chrome niet meer? 8)

Jammer, ik vond mijn vorige monster veel leuker.

• Mistraller
Rannasha schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:11:
[...]

Nee, het is geen gevolg van FinCEN, want dat is een Amerikaanse organisatie en JustCoin is Noors. Dat banken Bitcoin-gerelateerde bedrijven afsluiten (of uberhaubt weigeren) is geen nieuws.

[...]

Maar je komt nu wel bij de vraag in hoeverre het redelijk is dat banken klanten kunnen weigeren. In de moderne maatschappij kun je zonder bankrekening niet normaal leven en als bedrijf in vrijwel alle situaties niet normaal functioneren (als je al kan functioneren). Dus ondanks dat je als (crypto-)bedrijf je AML/KYC systeem goed op orde kan hebben en je alles regels netjes opvolgt, is het nog steeds mogelijk dat je de toegang tot het financiele systeem wordt ontzegd.

Incidenten als het sluiten van JustCoin bewijzen des te meer dat er een systeem moet komen, waar iedereen toegang tot heeft en dat niet zomaar voor welke reden dan ook ingeperkt kan worden om bepaalde mensen of bedrijven de toegang te ontzeggen.
Het is een zakelijke klant. Die niet zonneklaar kan aantonen dat al het geld dat door het systeem gaat op nette wijze verdiend wordt. Ik wil het niet opnemen voor de bank, maar als een bank willens en wetens een zakenrelatie aangaat met een bedrijf dat zijn geld verdient met mogelijk frauduleus geld, dan snap ik wel dat de overheid daar graag extra aandacht aan schenkt. Daar zit niemand op te wachten.

Als cryptogeld goed te traceren zou zijn, hadden banken allang crypto rekeningen geopend, neem dat maar van mij aan. Alleen zouden er niet veel klanten zijn die er een rekening openen, alleen al omdat bekend is dat banken alles aan de belastingdienst moet aanleveren. En daar begint de ellende feitelijk al. Want zeg nou zelf. Ben eens eerlijk. Heb jij al je cryptogeld keurig tegen de juiste waarde gemeld aan de belastingdienst? Of ga je dat doen? Let wel; zodra je crypto geld verzwijgt terwijl je boven de belastingvrije voet zit, maakt dat daarmee jouw cryptogeld meteen tot zwart geld. Zwart geld hoeft niet uit diefstal, illegale handel te komen!
Ik speel nu natuurlijk een beetje advocaat van de duivel. Maar hetzelfde zie je met coffeeshops, prostituees. Het geeft een bank handenvol werk om steeds maar weer aan DNB en AFM aan te tonen, dat ook die "afwijkende" klanten zuiver op de graat zijn.

Ik vind het te kort door de bocht dat je als cryptofan aan de ene kant de ongereguleerdheid en onafhankelijkheid van banken en overheden zo fantastisch vind, dan vervolgens gaat zitten zeuren om het feit dat je de banken zo nodig hebt, en dat ze niet mee werken. Geef dan je ongereguleerdheid op, maak coins traceerbaar. Maar ja, dat systeem hebben we al....iets met euro's en dollars en zo.

In de huidige vorm zullen euro/dollar en crypto gewoon nooit door 1 deur kunnen gaan, dat zal nog wel even zo blijven ben ik bang.

---------------

• LED-Maniak

LED-Maniak

Tot crypto groot genoeg is hebben we als zijnde 'gateways' nodig naar de 'echte wereld'. Daar heb je helaas banken voor nodig.

Vandaag kwam wel het goede nieuws dat Kraken en FidorBank samen een nieuw bankeninitiatief gaan opzetten om als volledige "cryptobank" te fungeren volgens alle geldende wet- en regelgeving.

Appeltaart is lekker!

• Rannasha
Mistraller schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:04:
[...]

Het is een zakelijke klant. Die niet zonneklaar kan aantonen dat al het geld dat door het systeem gaat op nette wijze verdiend wordt. Ik wil het niet opnemen voor de bank, maar als een bank willens en wetens een zakenrelatie aangaat met een bedrijf dat zijn geld verdient met mogelijk frauduleus geld, dan snap ik wel dat de overheid daar graag extra aandacht aan schenkt. Daar zit niemand op te wachten.
JustCoin was niet een schimmige exchange waar je gemakkelijk geld kon witwassen. Ze hadden dezelfde KYC (Know Your Customer) / AML (Anti Money Laundering) procedures als andere exchanges. Je kon er niets doen zonder eerst verificatie-documenten (identiteitsbewijs en bewijs van woonadres) in te sturen. Dat wil zeggen dat als er een klant opeens grote hoeveelheden geld ging omzetten, JustCoin alle relevante gegevens door kon geven aan de belastingdienst en eventueel andere autoriteiten. Ik weet niet hoe de Noorse wet is, maar in Nederland moeten financiele instellingen alle transacties boven een bepaald bedrag melden.
Als cryptogeld goed te traceren zou zijn, hadden banken allang crypto rekeningen geopend, neem dat maar van mij aan. Alleen zouden er niet veel klanten zijn die er een rekening openen, alleen al omdat bekend is dat banken alles aan de belastingdienst moet aanleveren.
Er zijn meer dan genoeg voordelen aan cryptocurrency die niets te maken hebben met belastingontduiking. Veel (potentiele) gebruikers van cryptocurrency staan juist te springen om een solide bedrijf dat de zorgen van wallet-beveiliging uit de handen van de gebruiker neemt.

De voornaamste redenen dat banken geen cryptocurrency-rekeningen opstarten zijn naar mijn idee:
- Onduidelijke regelgeving. In de meeste landen is er nog geen solide set regels en richtlijnen hoe financiele instellingen om moeten gaan met cryptocurrencies.
- Kleine doelgroep. Laten we eerlijk zijn, er zijn gewoon nog te weinig mensen die cryptocurrencies gebruiken voor de grote banken om diensten in die richting aan te bieden.
- Geen baat bij promotie cryptocurrency. In een economie gebaseerd op cryptocurrencies kunnen mensen volledig zonder bank hun financien regelen. Probeer dat maar eens in de huidige wereld met fiat-geld. Daarnaast is het aanhouden van een systeem van fractionele reserve veel lastiger met cryptocurrencies. Door cryptocurrencies te promoten, ondermijnen banken dus hun eigen winsten.
En daar begint de ellende feitelijk al. Want zeg nou zelf. Ben eens eerlijk. Heb jij al je cryptogeld keurig tegen de juiste waarde gemeld aan de belastingdienst? Of ga je dat doen? Let wel; zodra je crypto geld verzwijgt terwijl je boven de belastingvrije voet zit, maakt dat daarmee jouw cryptogeld meteen tot zwart geld. Zwart geld hoeft niet uit diefstal, illegale handel te komen!
Ik woon niet (meer) in Nederland en hier in Frankrijk is de drempel voor vermogensbelasting veel hoger en daar kom ik (helaas) nog niet aan. Maar ik heb geen intenties om belastingen te ontduiken.
Ik speel nu natuurlijk een beetje advocaat van de duivel. Maar hetzelfde zie je met coffeeshops, prostituees. Het geeft een bank handenvol werk om steeds maar weer aan DNB en AFM aan te tonen, dat ook die "afwijkende" klanten zuiver op de graat zijn.
Maar omdat het veel werk is, is dat een goede reden om zo'n bedrijf uit te sluiten van het financiele systeem? Het is erg krom dat je in de westerse wereld eigenlijk niet kunt functioneren zonder een bankrekening, maar dat er geen fundamenteel recht is op zo'n rekening. Daarom lijkt mij een systeem waarin het mogelijk is om je financien in eigen beheer te doen, zoals cryptocurrencies, een goede oplossing.
Ik vind het te kort door de bocht dat je als cryptofan aan de ene kant de ongereguleerdheid en onafhankelijkheid van banken en overheden zo fantastisch vind, dan vervolgens gaat zitten zeuren om het feit dat je de banken zo nodig hebt, en dat ze niet mee werken. Geef dan je ongereguleerdheid op, maak coins traceerbaar. Maar ja, dat systeem hebben we al....iets met euro's en dollars en zo.
Waar ik over zeur is het feit dat bedrijven die geen enkele wet overtreden en zich aan alle relevante procedures houden, om arbitraire redenen uitgesloten kunnen worden van het financiele systeem en daardoor hun bedrijf maar moeten sluiten.

Overigens wordt de ontraceerbaarheid van cryptocurrencies erg overdreven. Iedere transactie is zichtbaar in de blockchain en hoewel er geen NAW-gegevens aan hangen, is het heel moeilijk om je activiteiten echt te verbergen voor iemand die genoeg moeite doet om de boel na te pluizen. Als er ergens in jouw transactie-activiteit een transactie is van of naar een bedrijf dat jouw gegevens door geeft aan de overheid, dan kan er al heel wat achterhaald worden. Zeker zolang cryptocurrencies nog dusdanig klein zijn dat iedere serieuze hoeveelheid omgezet moet worden naar fiat-geld voordat er iets mee gedaan kan worden.

edit:
In ander nieuws, het veranderen van het security-monster van Kraken is inderdaad door een wijziging aan hun kant. Dat werd al gesuggereerd door een medewerker, maar nu heeft deze medewerker het bij de ontwikkelaars nagevraagd:
OK, I've confirmed that the issue is due to a change on our end. We are using a new algorithm for the monster ID, based on ASNs rather than IPs. This means that the ID will be more useful for those with dynamic IPs that change constantly. I think your ASN can still change occasionally for the same ISP, but it should be pretty infrequent for most people. See the link below if you don't know what an ASN is.

Wikipedia: Autonomous System (Internet)

[Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 01-11-2014 09:01]

• LED-Maniak

LED-Maniak

We hebben weer een heerlijke dump achter de rug. Precies op de top geshort en nu bijna mijn bitcoin op een exchange verdubbeld in een week tijd. Niet slecht. :)

2000 yuan is wel echt een resistance level voor china dus verwacht ik dat we daar weer even ronddobberen. Gaan we daar doorheen dan ben ik bang voor 1800~1900.

Appeltaart is lekker!

• rickiii
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-07 11:33
Dit topic heeft inmiddels meer dan 17790 reacties en zou volgens beleid (zie: [Grote topics] Aantal-posts-per-deel-beleid) een nieuwe topic-start verdienen. Is hier iemand die dit op zich wil nemen?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Mistraller
Rannasha schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:58:
[...]

De voornaamste redenen dat banken geen cryptocurrency-rekeningen opstarten zijn naar mijn idee:
- Onduidelijke regelgeving. In de meeste landen is er nog geen solide set regels en richtlijnen hoe financiele instellingen om moeten gaan met cryptocurrencies.
- Kleine doelgroep. Laten we eerlijk zijn, er zijn gewoon nog te weinig mensen die cryptocurrencies gebruiken voor de grote banken om diensten in die richting aan te bieden.
- Geen baat bij promotie cryptocurrency. In een economie gebaseerd op cryptocurrencies kunnen mensen volledig zonder bank hun financien regelen. Probeer dat maar eens in de huidige wereld met fiat-geld. Daarnaast is het aanhouden van een systeem van fractionele reserve veel lastiger met cryptocurrencies. Door cryptocurrencies te promoten, ondermijnen banken dus hun eigen winsten.
Fractional reserve is feitelijk wat Mt.Gox een hele tijd deed. Tot men het niet meer vertrouwde, toen kwam de bankrun. Het kan volgens mij dus prima, zolang je daar maar duidelijk over bent. Het is niet voor niets dat Bitonic al vaak binnen de muren van de nederlandse banken is uitgenodigd.
Zeker is inderdaad dat de doelgroep nu nog (te) klein is.
[...]

Ik woon niet (meer) in Nederland en hier in Frankrijk is de drempel voor vermogensbelasting veel hoger en daar kom ik (helaas) nog niet aan. Maar ik heb geen intenties om belastingen te ontduiken.
Maar denk je dat anderen dat wel netjes doen? Ik denk velen van ons niet.
[...]

Maar omdat het veel werk is, is dat een goede reden om zo'n bedrijf uit te sluiten van het financiele systeem? Het is erg krom dat je in de westerse wereld eigenlijk niet kunt functioneren zonder een bankrekening, maar dat er geen fundamenteel recht is op zo'n rekening. Daarom lijkt mij een systeem waarin het mogelijk is om je financien in eigen beheer te doen, zoals cryptocurrencies, een goede oplossing.
Ik vind niet dat iedereen zakelijk gezien recht moet hebben om bij iedere willekeurige bank een rekening te openen nee. Een bank is een commercieel bedrijf, net als ieder ander, gericht op winst. Geen enkel bedrijf zal zomaar zaken gaan doen met een klant, die geen geld opbrengt. Dat doe je alleen als er andere positieve belangen bij zijn. En dan komt inderdaad om de hoek kijken, dat niet iedere bank positief tegen crypto aankijkt, dat klopt.
En inderdaad, doordat overheden niet weten wat ze ermee aanmoeten, wordt het een bank niet makkelijker gemaakt om een standpunt in te nemen.
[...]

Waar ik over zeur is het feit dat bedrijven die geen enkele wet overtreden en zich aan alle relevante procedures houden, om arbitraire redenen uitgesloten kunnen worden van het financiele systeem en daardoor hun bedrijf maar moeten sluiten.

Overigens wordt de ontraceerbaarheid van cryptocurrencies erg overdreven. Iedere transactie is zichtbaar in de blockchain en hoewel er geen NAW-gegevens aan hangen, is het heel moeilijk om je activiteiten echt te verbergen voor iemand die genoeg moeite doet om de boel na te pluizen. Als er ergens in jouw transactie-activiteit een transactie is van of naar een bedrijf dat jouw gegevens door geeft aan de overheid, dan kan er al heel wat achterhaald worden. Zeker zolang cryptocurrencies nog dusdanig klein zijn dat iedere serieuze hoeveelheid omgezet moet worden naar fiat-geld voordat er iets mee gedaan kan worden.
Klopt. Maar leg dat maar eens uit aan de controlerende instanties.

---------------

• Rannasha
Mistraller schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:04:
Ik vind niet dat iedereen zakelijk gezien recht moet hebben om bij iedere willekeurige bank een rekening te openen nee. Een bank is een commercieel bedrijf, net als ieder ander, gericht op winst. Geen enkel bedrijf zal zomaar zaken gaan doen met een klant, die geen geld opbrengt. Dat doe je alleen als er andere positieve belangen bij zijn. En dan komt inderdaad om de hoek kijken, dat niet iedere bank positief tegen crypto aankijkt, dat klopt.
Dus jij bent van mening dat banken mogen beslissen welke bedrijven daadwerkelijk kunnen functioneren? Want dat is waar het in feite op neer komt op dit moment. Als de banken in een land een bepaald bedrijf of bepaalde bedrijfstak niet leuk vinden, om welke reden dan ook, dan kunnen ze gewoon weigeren om een rekening te openen en dan houdt het op voor het bedrijf / de bedrijfstak, want zonder bankrekening kun je op dit moment niet functioneren in de westerse wereld.

• 337854
LED-Maniak schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:53:
We hebben weer een heerlijke dump achter de rug. Precies op de top geshort en nu bijna mijn bitcoin op een exchange verdubbeld in een week tijd. Niet slecht. :)

2000 yuan is wel echt een resistance level voor china dus verwacht ik dat we daar weer even ronddobberen. Gaan we daar doorheen dan ben ik bang voor 1800~1900.
je hebt een glazen bol?

• Mistraller
Rannasha schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:24:
[...]

Dus jij bent van mening dat banken mogen beslissen welke bedrijven daadwerkelijk kunnen functioneren? Want dat is waar het in feite op neer komt op dit moment. Als de banken in een land een bepaald bedrijf of bepaalde bedrijfstak niet leuk vinden, om welke reden dan ook, dan kunnen ze gewoon weigeren om een rekening te openen en dan houdt het op voor het bedrijf / de bedrijfstak, want zonder bankrekening kun je op dit moment niet functioneren in de westerse wereld.
Je moet bedrijfsmatige activiteiten niet verwarren met persoonlijke. Je hebt als persoon het recht op een rekening, een verzekering. Dat recht heb je niet voor zakelijke activiteiten! Ik vind dat niet zo gek nee. Hier gaat het puur om kosten, meer niet. Als uit een risico analyse blijkt dat een klant jou meer kwaad dan goed doet, dan ga je je eigen bedrijf er niet voor op het spel zetten.
Er is echt wel een bank te vinden die dat wel doet. De kosten voor het onderhoud van dat contract zullen dan wellicht hoger liggen, want zoals ik al eerder zei, de overheid zal van een dergelijke klant meer willen weten en auditing is een duur proces. Lijkt me een ondernemersrisico wat je vooraf kan incalculeren, je weet vooraf dat het lastiger/duurder zal zijn om als cryptocurrency bedrijf aansluiting te vinden bij een bank. Ik hoef die kosten als particuliere rekeninghouder in elk geval liever niet op mijn bordje te krijgen, laat dat die zakelijke klant zelf lekker ophoesten.

Probeer als Shell eens een zakenrekening bij ASN of Triodos te openen. 3x raden wat die banken zullen zeggen. Is gewoon beleid en zakenbelangen die hier spelen. Ondermijnen van crypto heeft hier simpelweg weinig mee van doen. Zodra overheden duidelijker aangeven hoe ze crypto zien zal dat veranderen, dat geef ik je op een briefje.

[Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 02-11-2014 22:33]

---------------

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:36

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Call me cocky, but if there's an alien out there I can't kill I haven't met him and killed him yet. But I can't go in alone. That's why I'm ordering every available ship to report for duty. Anyone else should secure a weapon and fire wildly into the air.

Pagina: 1 ... 176 177 178 Laatste

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True