Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 16:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een paar weken rustig geweest, maar de big boys (pump-and-dumpers) zijn weer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik heb nog bijna 300k aan dogecoins staan die nu niks meer waard zijn. Heb ze wel zelf gemined, maar heb de laatste dagen niet echt meer op de koers gelet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Ik snap dat echt niet. De koers is stijgende, verkoop ze dan in delen...
Als je 1000 coins dumped en de koers schiet daarmee $80 naar beneden heb je kans dat andere (panic) sellers ook gaan verkopen, als de koers daardoor nog $50 omlaag schiet en die persoon koopt weer 1000 Bitcoins goedkoper in dan pakt hij 1000 x $50.

Ik hoop dat ik goed heb gegegokt en dat dit het dieptepunt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Als je 1000 coins dumped en de koers schiet daarmee $80 naar beneden heb je kans dat andere (panic) sellers ook gaan verkopen, als de koers daardoor nog $50 omlaag schiet en die persoon koopt weer 1000 Bitcoins goedkoper in dan pakt hij 1000 x $50.

Achja, ik heb geen 750k EUR om de markt zo te beinvloeden ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Misschien wij allemaal bij elkaar.... Tweakers unite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 17:27
Echt niet normaal die laatste stijging van LTC. Ik ben er in ieder geval content mee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Moet er wel zoveel coins beschikbaar zijn voor die prijs, meestal zijn er een aantal voor die prijs en gaat het steeds een stapje verder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
creapYYY schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:15:
Echt niet normaal die laatste stijging van LTC. Ik ben er in ieder geval content mee :9~
Jij zit toch ook op BTC-e? zie jouw naam vaak voorbij komen in de trollbox haha

@ Helox. op de psychologische getallen zitten vaak walls zoals op 1000 euro. dus dan kan het net uitkomen. Deze daling ging volgens mij tot $991

[ Voor 20% gewijzigd door gise op 06-01-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:16:
[...]

Jij zit toch ook op BTC-e? zie jouw naam vaak voorbij komen in de trollbox haha

@ Helox. op de psychologische getallen zitten vaak walls zoals op 1000 euro. dus dan kan het net uitkomen. Deze daling ging volgens mij tot $991
Haha, klopt. Jij bent dan zeker gise87? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Indeed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is nu dat plaatje van dat ''klassieke'' 2 heuvels model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bolk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:05:
Is er nieuws? BTC dropt opeens 70 euro op Gox :o
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:01:
Ok jongens ik ga instappen. Ik adviseer alvast om te verkopen want hij gaat hard kelderen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Vanwaar deze snelle daling op kraken? Ik heb net verkocht op ~€21, hopen dat die keldering zich even doorzet ;)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
wwwhizz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:36:
Vanwaar deze snelle daling op kraken? Ik heb net verkocht op ~€21, hopen dat die keldering zich even doorzet ;)
De beroemde cartoon ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0060/6102/products/book_buy_sell_sell_new_1024x1024.jpg?v=1291137799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Om maar even aan de cartoon mee te doen: denk dat we nu weer even gaan stijgen. in de chart lijkt het erop dat we de eerste support weer hebben na de resistance. BUY BUY BUY

bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:42:
in de chart lijkt het erop dat we de eerste support weer hebben na de resistance.
:? Deze zin slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:42:
Om maar even aan de cartoon mee te doen: denk dat we nu weer even gaan stijgen. in de chart lijkt het erop dat we de eerste support weer hebben na de resistance. BUY BUY BUY

bye
Kijk, die stijging is logisch. Ook na die twitter van GOX. Alleen een stijging met deze snelheid is niet normaal, een correctie was wel te verwachten. Ik denk dat we in de loop van vandaag of morgen boven deze piek weer uitkomen :). Ik hoop het in ieder geval van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 16:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou NU bijkopen als ik jullie was, ik heb zojuist begrepen dat er binnen nu en een uur een grote vis gaat instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

Cliffie

Trompetslet

barcawinner schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:10:
Ik zou NU bijkopen als ik jullie was, ik heb zojuist begrepen dat er binnen nu en een uur een grote vis gaat instappen.
Je zit zeker zelf diep in de coins? :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Zoiets zou ik ook van te voren aankondigen }:O

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Als ik die grote vis was had ik dan inderdaad nu zelf ingekocht in plaats van over een uur als de koers mogelijk hoger staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Dit is geen trollbox, zulke comments zijn zonder enige onderbouwing vrij kansloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:10
Mooi, had even geen tijd om te traden dus een buy order ingesteld op 638 en die is gehaald op kraken :) Weer even wat marge mocht het gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Dankjewel, ik heb gelijk mijn huis en auto verkocht en al m'n geld erin gepompt d:)b Hopen maar dat het genoeg is, anders sluit ik ook nog een paar leningen af om meer te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Tnx!

Heb je nog meer tips?
Wil je me anders even toevoegen op msn hiervoor... zie http://irc.tweakers.net/bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik presenteer: daytrade anthem ;)

I need a dollar, dollar - dollar is what I neeeed! DAYTRADE!

[ Voor 25% gewijzigd door gise op 06-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Bolk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:12:
[...]
Achja, ik heb geen 750k EUR om de markt zo te beinvloeden ;)
Kunnen we niet een poll houden met hoeveel iedereen in BTC zit hier op GoT? :9 (poll is anoniem afaik)
Dat je kan aangeven met hoeveel €€ je er in bent gestapt, dus niet hoeveel het nu waard is :P (bvb 10, 100, 500, 1000, 5000, 10000, 100000+)

Moah als ik de trollposts hier zie zal de drempel wel laag zijn om lekker het hoogste getal aan te vinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

€15k, waarvan €10k voor de lange termijn.

Verder, binnenkort je t.net abo betalen met bitcoin*? Wil betalen voor Tweakers aub! Naar welk adres kan m'n geld? (Nice one Jace ;))

* Probably never

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2014 15:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
pposthoorn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:28:
[...]

Kunnen we niet een poll houden met hoeveel iedereen in BTC zit hier op GoT? :9 (poll is anoniem afaik)
Dat je kan aangeven met hoeveel €€ je er in bent gestapt, dus niet hoeveel het nu waard is :P (bvb 10, 100, 500, 1000, 5000, 10000, 100000+)

Moah als ik de trollposts hier zie zal de drempel wel laag zijn om lekker het hoogste getal aan te vinken :P
Lastig, ik heb meerdere keren iets gekocht op bitonic voor snelle arbitrage, verkocht op kraken en gelijk weer teruggezet op mn bankrekening. Tel je zoiets mee? :P

Maar ik heb in de begintijd er zo'n €450 in gestopt. Daarna nog eens zo'n €300, maar dat heb ik alweer terug op mn bank als winst (en met de rest van m'n winst trade ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:43
pposthoorn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:28:
[...]

Met 0 ingestapt (dwz: nooit mijn oorspronkelijke coins gekocht en zeer minimaal gemined, gebruik nu wel euro's als smeermiddel voor mijn arbitrage-handel) heb nu 17 BTC en 4K€ winst.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Met 0 ingestapt (dwz: nooit mijn oorspronkelijke coins gekocht en zeer minimaal gemined, gebruik nu wel euro's als smeermiddel voor mijn arbitrage-handel) heb nu 17 BTC en 4K€ winst.
oeps, beter lezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door gise op 06-01-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beordo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 23:55
Tussen welke exchanges doe jij vooral aan arbitrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Beordo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:41:
Tussen welke exchanges doe jij vooral aan arbitrage?
Kraken en Bitstamp. Af en toe een vleugje Bitonic toevoegen voor extra smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:02:
Lijkt me sterk. De BTC groeit snel, maar zo snel echt niet. Vooral veel mensen die tussen de 1000 en 1100 endelijk hun verlies kunnen afboeken, zullen de koers dik gaan stressen.
Dat denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beordo
Rannasha schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:41:
[...]
Kraken en Bitstamp. Af en toe een vleugje Bitonic toevoegen voor extra smaak.
Hoe gaat dat dan in zijn werk, ik dacht dat Bitstamp alleen met dollars werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Ik ben zelf in april net na de top ingestapt met €250,- (2BTC) voor de lange termijn. Daarna eigenlijk niet meer naar gekeken tot de mega stijging van november. Nu volg ik de koers actief maar doe er vrij weinig mee. Heb met LTC wat arbitrage gedaan (kraken<>tbc-e) en daar zo'n 7LTC mee verdiend.

Ik zat gister middag te redeneren dat het wellicht een idee is om 'langzame arbitrage' te doen tussen kraken en mtgox. Op dit moment heb je bij kraken een BTC voor €690 en kan je hem op mtgox kwijt voor €745.

Plan van aanpak:
1. Zet €€€ op kraken.
2. Zet BTC op mtgox.
3. Koop op kraken, verkoop op mtgox
4. Stuur euro's naar kraken (al dan niet via eigen rekening) en BTC naar mtgox
5. Wacht (een week of 3) en herhaal.

Vandaag een mailtje van ING dat de rente weer 0.1% daalt naar 1.25% op jaarbasis. Met bovenstaande kan je ongeveer 4% pakken in 3 weken (ik reken dan de prijs van 2BTC omdat je tegelijk wil (ver)kopen). Lijkt mij toch wel zeer de moeite waard.

Ik zou het trouwens wel gewoon met spaargeld doen en niet met geleend geld van m'n creditcard zoals gise vannacht voorstelde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Beordo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:46:
[...]

Hoe gaat dat dan in zijn werk, ik dacht dat Bitstamp alleen met dollars werkte?
Je kunt Euro's overboeken naar Bitstamp, die worden dan door hun bank omgerekend naar Dollars. Je verliest uiteraard wel een klein beetje met deze conversie.

Maar de arbitrage-mogelijkheden worden steeds kleiner nu Kraken een groter volume begint te krijgen (en dat is ook niet gek, in een efficiente markt zijn er geen grote prijsverschillen). Een maand geleden kon ik direct nadat mijn storting binnen was, de handel uitvoeren en de winst scoren. Nu valt het prijsverschil het grootste gedeelte van de tijd binnen de marge die je hebt vanwege exchange-fees en valuta-conversie-kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Wel m'n plan pikken en vervolgens mij beledigen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:49:
Wel m'n plan pikken en vervolgens mij beledigen? >:)
Ik was er dus al gister middag mee bezig maar dat komt natuurlijk niet zo overtuigend over als ik het nu pas hier type :9
En ik beledig je niet. Geef alleen aan dat ik het anders zou doen. Maar ik denk dat je op zich geen problemen hoeft te verwachten met deze tactiek via creditcard. Ik zou alleen wel zorgen dat ik zelf het gat op kan vangen mocht mtgox er opeens 3mnd over doen, zodat je niet in het rood gaat op je CC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
I know, just kidding ;)

Ik kan het gat ook wel opvangen, dat is geen probleem. Ik vind het alleen ideaal als ik het via de credit card doe omdat het me niks kost, en ik pas na 2 maanden hoef te betalen waardoor ik het geld niet mis van m'n spaarrekening.

Ik zou het ook van m'n spaargeld kunnen doen maar zit nog een gat tussen kunnen missen en willen missen ;)

Uiteraard ga ik het niet met geld doen wat ik niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Gox-arbitrage voor mensen met geduld is in principe best te doen, maar er zitten een paar haken en ogen aan:
1) Gox heeft een vrij lage limiet die je kunt withdrawen voordat je op de "lange wachttijd" stapel komt. Volgens mij iets van 1000 euro per 3 weken. Dit beperkt de potentiele winst.
2) De kans dat de betalingsproblemen verslechteren. Dit is natuurlijk een risico bij iedere exchange waar je geld op hebt staan, maar ik acht de kans op verdere problemen bij Gox een stuk hoger dan bij Bitstamp of Kraken.

Voor het geld dat je kunt gebruiken voor dit proces vang je zeker een stuk meer dan op je spaarrekening, maar het absolute bedrag dat het per tijdseenheid oplevert is niet denderend.

[ Voor 15% gewijzigd door Rannasha op 06-01-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49
en nog een instantie die bitcoins accept :)

hoe meer het geaccepteerd wordt hoe hoger de koers zal gaan

http://www.cryptocoinsnew...tebin-now-accepts-bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@gise: had van jou ook niet verwacht dat je ging 'beleggen met geld dat je niet hebt'. Staat nog altijd bovenaan het lijstje beleggingsadvies van wat je niet moet doen.

@Rannasha: De absolute winst is inderdaad beperkt. Maar op dit moment heb ik toch niet de interesse er veel meer in te stoppen dan ~1BTC dus daar zit ik niet mee. Verder vind ik het al mooi als ik elke 3 weken m'n wegenbelasting/verzekering ermee kan verdienen :9

Ik moet alleen wel eerst verified zijn op mtgox 8)7
Ze geven dit aan: "Proof of residence issued within the last six months (no exceptions): Utility bill, tax return, insurance payment, etc. We are sorry but NO BANK STATEMENTS will be accepted."
Dus blijkbaar is een bankafschrift niet goed genoeg voor mtgox :F
Wat hebben jullie als proof of residence gebruikt bij mtgox?

Edit: ik heb hier voor mij:
1. Brief van de Belastingdienst dat ze geen post meer gaan sturen.
2. Voorschotbeschikking zorgtoeslag van de belastingdienst.

Zou een van deze voldoende zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door pposthoorn op 06-01-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 02:14:
[...]
Uitbetaling bij MtGox:
Max 1000 euro per 20 dagen (hier van horen zeggen)
Kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit eigen ervaring bevestigen!

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:06:
Ik moet alleen wel eerst verified zijn op mtgox 8)7
Ze geven dit aan: "Proof of residence issued within the last six months (no exceptions): Utility bill, tax return, insurance payment, etc. We are sorry but NO BANK STATEMENTS will be accepted."
Dus blijkbaar is een bankafschrift niet goed genoeg voor mtgox :F
Wat hebben jullie als proof of residence gebruikt bij mtgox?

Edit: ik heb hier voor mij:
1. Brief van de Belastingdienst dat ze geen post meer gaan sturen.
2. Voorschotbeschikking zorgtoeslag van de belastingdienst.

Zou een van deze voldoende zijn?
Energie-rekening werkt meestal wel. Belastingdienst misschien. Het idee is dat MtGox een officieel ogend papier krijgt waarop je naam en adres aan elkaar verbonden worden. Hoe streng ze dat controleren hangt voor een groot deel af van wie er naar kijkt.

Vaak werkt het printen van een digitale utility bill en die dan scannen en opsturen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinito
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik heb daarvoor een soort van jaaropgave/overzicht van mijn zorgverzekering gebruikt.
Heb je al kunnen vinden wat daarvoor op dit moment de wachtijd is? Zou best weer een paar weken kunnen duren.
Een half jaar geleden duurde dat bij mij ook 2 a 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Energie rekening komt niet op mijn naam dus dat wordt lastig :P
Bij het formulier staat dat het 10 werkdagen kan duren, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinito
Ok, dat valt me nog mee.
Waar je in je berekening rekening mee moet houden trouwens (weet niet of je dat gedaan hebt):
1% withdraw fee
0,6% fee bij het traden zelf

(heb hier gisteren ook naar zitten kijken, blijkbaar veel mensen met hetzelfde idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O6P3PX buy/limit XBT/EUR €683.00000 0.03660000 €24.99780 Closed 01-06-14 16:13:58 +0100

OT2UNR sell/limit XBT/EUR €687.98000 0.03660000 €25.18007 Closed 01-06-14 16:22:06 +0100

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik na deze trades (op kraken, buy eerst) €0.01 minder over hou dan voor ik deze trades uitvoerde? Fee staat nog op 0.2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb contact opgenomen met amazon en gevraagd of ze bitcoin payments willen accepteren :9 Die supportgast heeft het verzoek doorgestuurd naar het developmentteam. Als we dat nou allemaal doen wordt het misschien iets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:52
Als steeds meer bedrijven bitcoins gaan accepteren verwacht ik nog een explosieve waardestijging.
Dat is waar ik op gok op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
pposthoorn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:21:
Energie rekening komt niet op mijn naam dus dat wordt lastig :P
Bij het formulier staat dat het 10 werkdagen kan duren, so be it.
MtGox? Daar wacht ik al maanden op en er zit geen licht aan het eind van de tunnel...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MtGox ging bij mij redelijk vlot (paspoort + digitale energierekening). Bitstamp is daarentegen al 5x afgeketst. Ik zit eraan te denken om Trusted te worden bij MtGox, dan kun je €100.000 per dag withdrawen. Dan wordt arbitrage best interessant.

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:40:
MtGox ging bij mij redelijk vlot (paspoort + digitale energierekening). Bitstamp is daarentegen al 5x afgeketst. Ik zit eraan te denken om Trusted te worden bij MtGox, dan kun je €100.000 per dag withdrawen. Dan wordt arbitrage best interessant.
En bij mij was Bitstamp weer binnen 1 dag geregeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:01:
Ok jongens ik ga instappen. Ik adviseer alvast om te verkopen want hij gaat hard kelderen.
Ik lach hier stiekem in mijn vuistje. Mijn strategie was om te zeggen dat ik dat ging doen, en het stiekem lekker niet doen. Het heeft geholpen >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:27:
O6P3PX buy/limit XBT/EUR €683.00000 0.03660000 €24.99780 Closed 01-06-14 16:13:58 +0100

OT2UNR sell/limit XBT/EUR €687.98000 0.03660000 €25.18007 Closed 01-06-14 16:22:06 +0100

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik na deze trades (op kraken, buy eerst) €0.01 minder over hou dan voor ik deze trades uitvoerde? Fee staat nog op 0.2%
Guys ik snap dat het om kleine bedragen gaat maar zou iemand het toch even na kunnen rekenen op zijn/haar manier? 687.98/683 zou toch echt 0.0073% winst moeten zijn, dus zelfs min de fees a 0.2% zou er een hoger bedrag uit moeten komen, wat mis ik?

Edit: de betaalde fees staan op kraken als €0.05 en €0.05036 = €0.10036. De output is toch echt €0.18227 hoger dan de input, waar is de andere ~8 cent heen waardoor ik -€0.01 ging door de transacties?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:56
gaat weer hard naar beneden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dit kon wel eens een grote drop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 13:54
MrAcid schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:59:
Stiekem hoop ik t :P Dan stap ik weer eens in :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Lijkt het maar zo af droogt alle vraag op Huobi op na 5100CNY voor BTC? Dat zou wel een issue kunnen worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinito
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:55:
[...]

Guys ik snap dat het om kleine bedragen gaat maar zou iemand het toch even na kunnen rekenen op zijn/haar manier? 687.98/683 zou toch echt 0.0073% winst moeten zijn, dus zelfs min de fees a 0.2% zou er een hoger bedrag uit moeten komen, wat mis ik?

Edit: de betaalde fees staan op kraken als €0.05 en €0.05036 = €0.10036. De output is toch echt €0.18227 hoger dan de input, waar is de andere ~8 cent heen waardoor ik -€0.01 ging door de transacties?
Ik ken verder Kraken niet, maar waar reken je met die fee dan?
Het verschil in koers is inderdaad 0,0073%
Maar als daar nog 0,2% van afgaat voor de fees dan maak je inderdaad verlies.
(Of 2x 0,2% zou ook kunnen, 1x voor de sell 1x voor buy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Boem. Niet blij mee. Als hard naar beneden gaat gaat vast wel ergens hard omhoog. Maar vraag mij af wat de oorzaak zou zijn. Vandaag wel erg roerige dag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinito schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:02:
[...]

De winst zou dus eigenlijk 0.7% zijn, 0.0073 is factor tussen de prijzen? Ik trek simpelweg de fees die kraken vermeld bij de orders af van het output bedrag

De fee is een factor van 0.002

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:59:
Stabiliseert weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinito
Je hebt gelijk, het zou volgens mij moeten zijn 0,7 - 0,2 - 0,2 = 0,3% winst.
Dan begrijp ik hem ook niet, misschien zijn er bepaalde minimum fees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 11:07
als ik koop zakt het als ik verkoop stijgt het... wat een geluk heb ik man.. heb al 10 ltc verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Tinito schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:02:
[...]

De fee is bij beide. 0.2 bij buy op hele bedrag. En 0.2 bij een sell op de totale verkoopprijs. Not sure..had een excel.waar ik dingen berekenen maar volgens mijn excel zou ik meer op de rekening dannik op kraken heb (paar cent verschil) misschien eens kijken hoe de fee exact berekend wordt

Je kan ook gewoon de buy prijs per stuk *1.05 doen. Zit je iig save

[ Voor 5% gewijzigd door ReQuiem83 op 06-01-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinito schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:08:
Je hebt gelijk, het zou volgens mij moeten zijn 0,7 - 0,2 - 0,2 = 0,3% winst.
Dan begrijp ik hem ook niet, misschien zijn er bepaalde minimum fees?
Heel apart inderdaad, het gaat natuurlijk nergens over (ik werd even onzeker over mijn aanschaf en wilde zonder verlies verkopen dus rekende even uit op hoeveel ik moest verkopen om net een paar cent winst te hebben en dat was toevallig de market price) maar toch raar zo'n discrepantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReQuiem83 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:10:
[...]

De fee is bij beide. 0.2 bij buy op hele bedrag. En 0.2 bij een sell op de totale verkoopprijs. Not sure..had een excel.waar ik dingen berekenen maar volgens mijn excel zou ik meer op de rekening dannik op kraken heb (paar cent verschil) misschien eens kijken hoe de fee exact berekend wordt
De fee die ze hebben ingehouden staat simpelweg op kraken:
Volume Executed 0.03660000
Avg. Price €683.00000
Fee €0.05000
Cost €24.99780
(op de buy)
en

Volume Executed 0.03660000
Avg. Price €687.98005
Fee €0.05036
Cost €25.18007
(op de sell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41
Ik zie met enige schrik opeens mijn kooporder van 650 gevuld. Gelukkig net het punt waarop de koers weer opveert. Snel weer verkocht met een tientje winst. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Hadden ook 2/3 tientjes kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 11:07
gaat lekker al 200 euro verlies door hard dalende ltc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:18:
gaat lekker al 200 euro verlies door hard dalende ltc
ik ook, gewoon blijven zitten.
Stijgt heus wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:18:
[...]

ik ook, gewoon blijven zitten.
Stijgt heus wel weer
Daar geloof ik ook in. We zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:27:

Je buy kostte je €24.99780 * 1.002 = €25.0477956
Je sell leverde op €25.18007 * 0.998 = €25.12970986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:20:
[...]

Je buy kostte je €24.99780 * 1.002 = €25.0477956
Je sell leverde op €25.18007 * 0.998 = €25.12970986
Dus zou er winst moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is hij market order uitgevoerd met partials ofzo?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:22:
Is hij market order uitgevoerd met partials ofzo?
Zoals je ziet buy/limit en sell/limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap gewoon een keer goed uit _/-\o_ 400 winst in 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:25:
Met watvoor capitaal of hoeveel coins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:25:
goeie keus! hij stijgt weer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar er mist toch echt €0,08 op deze twee transacties. Het is verwaarloosbaar bij grotere bedragen en ik neem verder maar aan dat er iets is wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:27:
Sorry maar er mist toch echt €0,08 op deze twee transacties. Het is verwaarloosbaar bij grotere bedragen en ik neem verder maar aan dat er iets is wat ik over het hoofd zie.
Deels. Niet netjes als ze zo paar cent weg snoepen. Misschien iets in de afronding. Zal zelf ook eens in de gaten houden

Edit:
Fees are calculated as a percentage of the trade's quote currency volume (by default). Certain pairs allow the fee to be calculated based on the trade's base currency, which can be specified when ordering using the P/L/Fee Currency option.

User fee volume levels are measured using the equivalent market value of the listed "Fee Volume Currency" at the time of the trade. Note that this currency may be different from the pair's base or quote currency.

[ Voor 35% gewijzigd door ReQuiem83 op 06-01-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Cool, binnen 1 seconde verkocht voor 694 en teruggekocht voor 676 :)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Ook hier lekker uitgestapt, 330 euro winst ;) Helaas maar 1.275 bitcoins, maargoed 335 euro winst op 500 euro is prima.

Ik stap pas weer in als het drastisch omlaag gaat, 500 bijvoorbeeld. Na wat calculaties is zelfs het aanschaffen van een Antminer 200 Gh/s niet eens winstgevend meer. Mining word het dus ook niet, jammer, vond het wel een spannend en interessant iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zo dipje is weer voorbij.. we gaan weer omhoog. inmiddels alweer 400.- winst, geen leuke hobby dit te veel stress :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Replay256 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:14:
Zo dipje is weer voorbij.. we gaan weer omhoog. inmiddels alweer 400.- winst, geen leuke hobby dit te veel stress :P :P
Hou op schei uit. Heb 2 keer op de verkeerde piek gekocht en verkocht :{

Druk ik op sell -> skyrocket. Druk ik op buy -> als een baksteen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Ik heb op 688 verkocht. Hij is vandaag op 1x na niet heel veel hoger geweest. Nu mag ie wel weer naar beneden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Bolk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:16:
[...]

Hahahaha zo kan het ook ja.. gewoon op de juiste moment kopen en verkopen, komt echt geen hoge wiskunde bij, intelligentie speelt totaal geen rol hierin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Replay256 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:21:
[...]

Hahahaha zo kan het ook ja.. gewoon op de juiste moment kopen en verkopen, komt echt geen hoge wiskunde bij, intelligentie speelt totaal geen rol hierin..
Ja, zover was ik ook :P Ik probeer de grafiek te lezen van bitcoinwisdom, maar die heeft andere plannen dan ik schijnbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Bolk schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:16:
[...]

Misschien kan je dat voortaan ook even aankondigen hier, net als .oisyn :9

Ik denk telkens 'had ik maar ge/verkocht' of 'als ik nou net had ge/verkocht had ik al zoveel winst gehad'.
Ondertussen staat alles in m'n offline wallet veilig weg van alle exchanges en verleiding en doe ik gewoon long term hold :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

pposthoorn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:37:
[...]

Misschien kan je dat voortaan ook even aankondigen hier, net als .oisyn :9

Ik denk telkens 'had ik maar ge/verkocht' of 'als ik nou net had ge/verkocht had ik al zoveel winst gehad'.
Ondertussen staat alles in m'n offline wallet veilig weg van alle exchanges en verleiding en doe ik gewoon long term hold :P
Het probleem was dat ik m'n gut feeling niet volgde.. En dan uit paniek alsnog instapte. Stom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Gaat gox weer onder de 1000 dollar uitkomen straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:53:
Een duidelijke inverted head and shoulders gevalletje, je ziet de roos nog bijna zitten. Ja dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
gise schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:53:
een kijkje in mijn glazen bol zegt van niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Replay256 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:57:
[...]

een kijkje in mijn glazen bol zegt van niet..
Ga jij al kopen? dan verkoop ik hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel lang over moeten nadenken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beordo
Skeltenaer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:56:
[...]
Een duidelijke inverted head and shoulders gevalletje, je ziet de roos nog bijna zitten. Ja dus :+
Zeker dat het inverted is? :P
Pagina: 1 ... 78 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid