Wil betalen voor Tweakers aub! Naar welk adres kan m'n geld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik wil graag een abonnement kopen. Maar ik wil Tweakers supporten, en niet die smerige bankensector. Dus ik wil betalen met Bitcoin.

Zodat mijn geld rechtstreeks naar Tweakers gaat. Zonder grijpgrage bank/paypal/visa/mastercard die er tussen zit en wie dan weer controle heeft over dat geld en duur en traag en corrupt en crisis veroorzaken etc.

Daarnaast past het natuurlijk bij uitstek bij een tech-minded site als Tweakers.

Als jullie ondanks de evidente enorme voordelen van bitcoins boven euro's, toch liever euro's hebben, plug dan even bitpay of coinbase er tussen. Dan ontvangen jullie alsnog euro's (zonder risico op koersverlies of whatever) en kunnen mensen tenminste wel gewoon met bitcoins betalen.

Maar beter zetten jullie natuurlijk even een eigen Bitcoin adres op de betaalpagina en klaar. Makkelijker kan niet! d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LqUFzyC.jpg%5Dafbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wilt de bank en andere bedrijven die betaling afhandelen niet gebruiken omdat het centengraaiers zijn, maar ondertussen heb je 't wel over een bitcoin exchange. Die moet toch ook geld verdienen met de exchanges? Hoe is dat dan anders dan een bank? Je betaald net zo veel, of een heel ander bedrag, afhankelijk van de sterk wisselende koers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

misschien kan je via bankoverschrijving betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De bankensector verdient niet op transacties in het geval van particuliere rekeningen, maar op geld dat lange tijd op een rekening staat en dat ze kunnen investeren. Door niet nu al in euro's betaald te hebben voor je abonnement sponsor je je bank. Je hele betoog is dus gebaseerd op een ongeldige premisse. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door marcieking op 02-01-2014 23:40 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:10
Volgens mij is de onderliggende vraag of Bitcoin ondersteund gaat worden door Tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wil je best mijn bitcoinadres geven, maar of je daar zo blij van wordt :P

Is het probleem met bitcoins niet dat (gezien de fluctuatie in de koers) je hele bizarre aantallen bitcoins zou moeten betalen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vooral dat je continu de prijs moet blijven aanpassen, lijkt me... Daarbij denk ik persoonlijk dat cryptocurrencies het nu alleen goed doen omdat ze zo gehyped worden en dat is met een jaartje ook wel weer over zijn hoogtepunt heen. Je zou je kunnen afvragen of het zinnig is om betaalmogelijkheden voor zoiets inherent onstabiels aan te bieden terwijl het goed mogelijk is dat het niet meer is dan een hype.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Rannasha

Does not compute.

NMe schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:53:
Vooral dat je continu de prijs moet blijven aanpassen, lijkt me... Daarbij denk ik persoonlijk dat cryptocurrencies het nu alleen goed doen omdat ze zo gehyped worden en dat is met een jaartje ook wel weer over zijn hoogtepunt heen. Je zou je kunnen afvragen of het zinnig is om betaalmogelijkheden voor zoiets inherent onstabiels aan te bieden terwijl het goed mogelijk is dat het niet meer is dan een hype.
Als je gebruik maakt van een payment provider zoals BitPay, dan wordt dit automatisch gedaan. Je stelt de prijs in de gewenste fiat-currency in (in dit geval: 15 euro) en zodra iemand kiest voor afrekenen met Bitcoin, geeft BitPay de klant de huidige prijs in Bitcoin gebaseerd op de op dat moment geldende koers.

Tweakers kan dan kiezen om de betaling geheel in Bitcoin, geheel in Euro's of iets daar tussen in uit te laten betalen. Standaard zou Tweakers kiezen voor uitbetaling in Euro's, waardoor ze van BitPay 15 euro bijgeschreven krijgen.

Eventuele koers-fluctuatie-risico's zijn voor BitPay en de klant. Tweakers hoeft geen Bitcoins op te slaan, te verhandelen of uberhaubt te weten wat Bitcoins zijn om ze als betalings-methode te accepteren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar nog steeds wel tegenover staat dat ze die payment provider moeten ondersteunen én dat ze het aan klanten duidelijk moeten maken waarom het duurder is om in BTC te betalen dan in euro's (door exchange rates en/of payment fees van BitPay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Rannasha

Does not compute.

NMe schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 04:13:
Waar nog steeds wel tegenover staat dat ze die payment provider moeten ondersteunen én dat ze het aan klanten duidelijk moeten maken waarom het duurder is om in BTC te betalen dan in euro's (door exchange rates en/of payment fees van BitPay).
Duurder om met BTC te betalen?

iDeal kost minstens 35 cent per transactie, afhankelijk van de payment provider (prijsvergelijking: http://overonlinebetalen.nl/vergelijk-tarieven-ideal/)

BitPay heeft meerdere diensten, waar de simpelste geen maandelijkse kosten heeft en 1% commissie kost. Zodra de omzet via BitPay meer dan $3000 bedraagt, gaan die kosten omlaag omdat er dan voor een gunstiger, groter pakket gekozen kan worden (prijsoverzicht BitPay: https://bitpay.com/pricing)

Credit cards en dergelijken hebben nog minder gunstige tarieven, vaak meer dan 2%.

Kortom: Als Tweakers 15 euro rekent voor een abo, dan blijft er aan het einde van de rit meer over als de klant via BitPay betaalt dan via iDeal of credit card.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

marcieking schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:39:
De bankensector verdient niet op transacties in het geval van particuliere rekeningen, maar op geld dat lange tijd op een rekening staat en dat ze kunnen investeren. Door niet nu al in euro's betaald te hebben voor je abonnement sponsor je je bank. Je hele betoog is dus gebaseerd op een ongeldige premisse. Jammer.
Grappig dat je laatste zin ook precies van toepassing is op je eigen post :). Jij gaat er vanuit dat hij die euro's op zijn bankrekening heeft staan. Jace geeft daarentegen aan te willen betalen in bitcoin, en dat komt dan direct uit z'n bitcoin voorraad. Daarnaat is het volgende ook gewoon pertinent onwaar:
De bankensector verdient niet op transacties in het geval van particuliere rekeningen
De bankensector verdient weldegelijk aan iDeal betalingen vanaf particuliere rekeningen.

Overigens acht ik zijn poging niet heel erg veel kans van slagen hebben. De crew van tweakers lijkt bitcoin heel erg links te laten liggen, danwel door onwetendheid danwel door scepsis. Heb nog weinig positieve geluiden uit die hoek gehoord :). Maar een mogelijkheid om te kunnen betalen in bitcoin zou wel passen bij de site. En met een payment provider als Bitpay volledig zonder risico.
NMe schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:53:
Daarbij denk ik persoonlijk dat cryptocurrencies het nu alleen goed doen omdat ze zo gehyped worden en dat is met een jaartje ook wel weer over zijn hoogtepunt heen.
Dat dacht men in Augustus 2012 ook. Wanneer leven we nu ook alweer? Oh ja, anderhalf jaar verder. En hij is 75x zoveel waard, en heeft onlangs bewezen een flinke klap te kunnen doorstaan

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2014 11:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Dat dacht men in Augustus 2012 ook. Wanneer leven we nu ook alweer? Oh ja, anderhalf jaar verder. En hij is 75x zoveel waard, en heeft onlangs bewezen een flinke klap te kunnen doorstaan
Die 75x zoveel is maar net afhankelijk van het moment van de dag waarop je kijkt. In de afgelopen 24 uur is een bitcoin gefluctueerd tussen 830 dollar en 990 dollar, en dit is nog een relatief rustige dag. Het is redelijk kenmerkend aan deze valuta dat de waarde flink fluctueert. Op een gegeven moment gaat dat de mensen die erin investeren opbreken. Als de groei er helemaal uit is en daardoor de fluctuaties alleen nog maar verlies betekenen is het snel genoeg over.

Maar goed, mijn persoonlijke mening en nonexistente voorspellende gave doet er niet zo toe, uiteindelijk bepaalt het MT in overleg met het developmentteam wat er gebeurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als de groei er helemaal uit is en daardoor de fluctuaties alleen nog maar verlies betekenen is het snel genoeg over.
Mooie circelredenatie :). Als de groei eruit is zullen de fluctuaties ook niet zo heftig meer zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2014 13:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jace / TBL schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:09:
Ik wil graag een abonnement kopen. Maar ik wil Tweakers supporten, en niet die smerige bankensector. Dus ik wil betalen met Bitcoin.

Zodat mijn geld rechtstreeks naar Tweakers gaat. Zonder grijpgrage bank/paypal/visa/mastercard die er tussen zit [...]
Maar dan krijg je dus dat er niet alleen een bank tussenzit maar ook een derde partij zoals Bitpay? (Jij->Bitpay->bank->Tweakers)
Doesn't that defeat the purpose?

(Om maar te zwijgen over de glijdende schaal. Als Bitcoins mogen, dan willen mensen ook met Litecoins, Dogecoins, Koinye West, Chinese Yuan, Zimbabwaanse dollars en aandelen Unilever kunnen betalen.)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anandus schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:10:
(Om maar te zwijgen over de glijdende schaal. Als Bitcoins mogen, dan willen mensen ook met Litecoins, Dogecoins, Koinye West, Chinese Yuan, Zimbabwaanse dollars en aandelen Unilever kunnen betalen.)
Dat vind ik echt een nonargument. Bitcoin is het de facto alternatieve betaalmiddel. Litecoins zijn leuk maar worden daar vooralsnog nog nauwelijks voor gebruikt, en de rest is amper serieus te nemen. Er is geen enkel cryptocurrency met zoveel support als bitcoin. Kun je bij thuisbezorgd al betalen met Litecoins, Dogecoins, Koinye West, Chinese Yuan, Zimbabwaanse dollars en aandelen Unilever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Mooie circelredenatie :). Als de groei eruit is zullen de fluctuaties ook niet zo heftig meer zijn.
Dat is net zo goed speculatie. :)
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:27:
[...]

Kun je bij thuisbezorgd al betalen met Litecoins, Dogecoins, Koinye West, Chinese Yuan, Zimbabwaanse dollars en aandelen Unilever?
De vraag is: moet je elk nieuw betaalmiddel maar willen ondersteunen? Het aantal mensen dat een abonnement neemt is al héél beperkt. Het aantal mensen binnen die groep dat met BTC wil betalen is nog véél kleiner. Daarbij is een abo bij mijn weten niet winstgevend in die zin dat een frequente gebruiker die advertenties bekijkt meer geld in het laatje brengt dan een gebruiker met abo. De overweging is dus: moet er voor een zéér selecte subset van de gebruikers die een verliesgevend abonnement nemen een feature bijgebakken worden waardoor het mogelijk wordt om te betalen met een betaalmiddel dat in de minst negatieve bewoording onstabiel te noemen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Even los van de hele discussie het volgende. Wij doen de administratieve afhandeling van abonnementen niet zelf, dat loopt via Docdata. Als Docdata bitcoins gaat accepteren, accepteren wij die ook. Tot die tijd zul je het gewoon met creditcard of iDeal moeten doen. Het totale lijstje op dit moment:
  • Mastercard- en Visa-credicards
  • Bankoverboeking
  • ABN AMRO Internet Bankieren
  • Mijn Postbank.nl
  • Minitix
  • Rabo Direct Betalen
  • Rabo Internet Bankieren
  • SNS Bank Online
  • iDeal

[ Voor 32% gewijzigd door zeef op 06-01-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Dat is net zo goed speculatie. :)
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar. Het ligt gewoonweg voor de hand dat als de prijs is gestabiliseerd er zoveel meer fiat in zit dat het een behoorlijke waarde heeft en nog lastig van die plek te krijgen is. Bitcoin staat nu nog in zijn kinderschoenen. Een klein volume betekent grote schommelingen. De goudprijs schommelde in de begindagen ook enorm. Daarnaast is je hele hype-argument kul want dat is pas iets van de laatste paar maanden, terwijl het al sinds 2011 redelijk consistent in prijs aan het stijgen is. Ik beweer niet dat de media hype geen invloed heeft op de prijs, maar zeggen dat het binnen een jaar over z'n hoogtepunt heen is is niet eens een educated guess.

Overigens (uit een oudere post):
Die 75x zoveel is maar net afhankelijk van het moment van de dag waarop je kijkt
Je snapt hoop ik dat de orde van grootte hier van belang is, niet het letterlijke getal?
De vraag is: moet je elk nieuw betaalmiddel maar willen ondersteunen?
Dat is imho niet de vraag. De vraag is of het geen tijd wordt dat tweakers als tech-site zich ook wat meer in die richting moet profileren door vooraan te staan bij dit soort ontwikkelingen. Prestige dus.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
.oisyn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:03:
Dat is imho niet de vraag. De vraag is of het geen tijd wordt dat tweakers als tech-site zich ook wat meer in die richting moet profileren door vooraan te staan bij dit soort ontwikkelingen. Prestige dus.
Prestige, maar ook een simpele vraag van kosten-baten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een dergelijke implementatie kost imho niet veel meer dan de gemiddelde feature die onlangs is opgeleverd. Je kunt je afvragen wat de kosten en baten daarvan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nou, we zouden een separate administratie gaan bijhouden, naast de Docdata gegevens. Gezien de lage omloopsnelheid van mensen die via BTC een abo gaan betalen, en de fluctuatie van de koers ons dwingt bijna constant de prijs bij te stellen, al met al een arbeidsintensief klusje met nauwelijks opbrengsten. De abo omzet is niet van dien aard dat investeringen snel zijn terugverdiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fair enough. Maar ik zeg verder niet dat jullie daar stante pede op zouden moeten springen hoor, of het überhaupt ooit moeten implementeren :). Maar in z'n algemeenheid vind ik tweakers.net behoorlijk terughoudend als het om bitcoin gaat. De achtergrondverhaaltjes van de redactie onlangs bijvoorbeeld waren een aardige poging maar ten eerste veel te laat en ten tweede mistte ze behoorlijk wat diepte. Het voelde een beetje geforceerd - het was uit de artikelen wel tussen de regels door te lezen maar ook in de video die is gepost werd het wel duidelijk dat de interesse in bitcoin totaal niet bij de redactie aanwezig is. Voor een techsite als tweakers.net vind ik dat een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Deze week komt er meer aandacht voor cryptocurrencies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
zeef schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:29:
Deze week komt er meer aandacht voor cryptocurrencies. ;)
*O*

Ik hoop wel dat het deze keer van iets hoger niveau is dan dat kerstfilmpje :P (althans, dan de uitspraken in dat filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Volgens mij worden jullie hier wel blij van Themaforum: Digitale valuta / coinmining

Is nog ff een work in progress. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

zeef schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:15:
[...]

Prestige, maar ook een simpele vraag van kosten-baten. :)
Heb je al contact opgenomen met Docdata? Misschien gaan ze dit wel binnenkort supporten?

thuisbezorgd doet inmiddels ook al een tijdje bitcoins accepteren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BtM909 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:13:
[...]

Heb je al contact opgenomen met Docdata? Misschien gaan ze dit wel binnenkort supporten?

thuisbezorgd doet inmiddels ook al een tijdje bitcoins accepteren.
Komt goed. :)
Pagina: 1