Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 178 Laatste
Acties:
  • 539.504 views

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

Weekendcrash is begonnen :) verkoop nu het nog kan!!! :o

Groetjes, FaceDown.

• M3LSXF
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05-2020
Hoe laag denken jullie datie gaat? 500 ofzo?

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-01 13:04
LED-Maniak schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:14:
Dat kan, met advanced orders :)

"conditional" moet je zoeken.
Voeg ik die dan bij mijn huidige sell?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:26

two

M3LSXF schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:15:
Hoe laag denken jullie datie gaat? 500 ofzo?
vorig weekend kwam die tot 540, zaterdagochtend/middag is vaak het beste moment om in te stappen. Maar dat kan je vooraf eigenlijk niet zeggen.

Signature

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
mimang schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:16:
[...]

vorig weekend kwam die tot 540, zaterdagochtend/middag is vaak het beste moment om in te stappen. Maar dat kan je vooraf eigenlijk niet zeggen.
Hij staat nu op zijn laagst. Jullie moeten echt bijkopen nu, anders wordt het spijt. :X

PSN: Marselaar

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:29
FaceDown schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:14:
welke crash? staat al een tijdlang op een punt

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

snoekds20 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:19:
[...]

Sorry LTC :) die gaat onderuit.. is het niet vanavond dan wel vannacht. Nu verkopen, zondag terugkopen is het devies!

Groetjes, FaceDown.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24
renevanes schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:15:
[...]

Voeg ik die dan bij mijn huidige sell?
jup.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:14:
Ben al bezig! QRK al verkocht, de ZET wil niet omhoog en de AMC heb ik in de aanbieding. :+

• M3LSXF
snoekds20 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:19:
[...]

Mwa, Hij daalt wel, maar niet zo hard. En coins heb ik niet op het moment. Zit alleen even te twijfelen hoe laag ik mijn order zet. Te laag wil ik niet, dan heb ik straks niks. 530 misschien?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

M3LSXF schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:23:
[...]

Mwa, Hij daalt wel, maar niet zo hard. En coins heb ik niet op het moment. Zit alleen even te twijfelen hoe laag ik mijn order zet. Te laag wil ik niet, dan heb ik straks niks. 530 misschien?
530 appels?

Groetjes, FaceDown.

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-01 08:26
mimang schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:07:
[...]

Niets over gehoord... Jammer. Anders was ik achteraf misschien toch bij DGC gebleven. Kan iemand dit hierboven bevestigen?
Heb 't hier vandaan, maar het blijft natuurlijk gissen :+ :
http://www.reddit.com/r/Q..._december_13_2013/ce0u1cl

edit:
zie dus ook http://www.btc38.com/trade.html (en haal het door Google Translate) en daar zie je inderdaad rechts 2 plekken die ruimte reserveren voor nieuwe currencies @ 14:00. Als ik het goed uitgerekend heb is dat morgenochtend 7:00.

[ Voor 23% gewijzigd door paskaal op 13-12-2013 21:30 ]

• M3LSXF
Euro's. Kan je veel appels voor krijgen. ;)

• two

two

heb alles op QRK atm, laten we het beste hopen

edit: dus op 6 uur onze tijd gaat ie op de markt?

[ Voor 7% gewijzigd door two op 13-12-2013 21:32 ]

Signature

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
http://myaltcoins.com/

leuke website om je coins te tracken ipv een excel sheet.

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:39
iemand die heeft ingezet op de devcoins? ga er 100 euro op gokken.

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
masterrobo schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:58:
Ik heb er zo'n 4 LTC voor ingeruild, ben benieuwd wat ie de komende dagen gaat doen.

Verwijderd

masterrobo schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:58:
'k heb 3000 devcoin gekocht bij cryptsy voor 0.00001999 LTC/DVC. Nu zijn ze 0.00003499 waard. Ze gaan de goede weg op :p

Als ze nu eens 10$/DVC zouden gaan kosten binnenkort ;)

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:03:
[...]

'k heb 3000 devcoin gekocht bij cryptsy voor 0.00001999 LTC/DVC. Nu zijn ze 0.00003499 waard. Ze gaan de goede weg op :p

Als ze nu eens 10$/DVC zouden gaan kosten binnenkort ;)
Keep on dreaming

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
fuqua schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:52:

top bedankt

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Als iemand nog GDC heeft staan, koers explodeerd (ivm pump?) zal straks wellicht weer instorten maar wie weet...

Of weet iemand meer?

https://www.cryptsy.com/markets/view/82

Heb iig bijna alles nu verkocht tot ruim 400% plus

http://www.boekel.nu

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Nog even een herhaling van wat eerder: rickiii in "Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koers"

Nu ook een Reddit-topic
"China for now will NOT allow goods and services to be sold and paid for with bitcoin"
- Bobby Lee (CEO of BTC China)
  1. Bobby: "but essentially if bitcoins are not a currency in China and as a state China only recognizes one single currency which is the RMB, then all merchants, stores and services can only accept the RMB. Since bitcoins are not a currency and not a recognized currency, the logical conclusion is that China for now will not allow goods and services to be sold and paid for with Bitcoin" Bobby Lee (CEO of BTC China)"

Coinsider This! Show 12 - Bitcoin in China (21m57s)
  2. Audience: Goods/services can not be sold for bitcoins. I'm wondering if most investors in china are they expecting that to change?

Bobby Lee: So that’s not going to change anytime soon. The government has made it clear that goods/services can not be priced in btc and can not be sold and paid for with btc. So that’s the current stance. All companies under the china law will follow that.

Coinsider This! Show 12 - Bitcoin in China (43m37s)
  3. Audience: Can you clarify as whether all merchants are not allowed to accept btc or is it only for existing financial institutions?

Bobby Lee: it’s both. Financial institutions can’t touch it and goods/services are not allowed to be sold for or priced in btc. Two different points and they both apply.

Coinsider This! Show 12 - Bitcoin in China (45m17s)]
Zoals in het commentaar gezegd wordt:
... banning [the use of] Bitcoin as payment for goods and services is like pulling the rug out from under its feet. The whole value proposition of Bitcoin and what long-term supporters (as opposed to speculators) base their investment on is the idea that Bitcoin will become a substitute for fiat currency to some degree. If you remove that, all you're left with really does resemble tulip bulbs.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• fuqua
rickiii schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:19:
Nog even een herhaling van wat eerder: rickiii in "Bitcoins (en andere cryptocurrencies) handel en koers"

Nu ook een Reddit-topic

[...]

[...]
las het net ook, klote zeg, eerst werd er nog gezegd dat het niet zo slech niews was, en allee financiele instellingen niet direct met bitcoin in aanraking mochten komen, dus ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt.

en dan nog, mensen kunnen toch op de exchange het geld inwisselen voor eigen valuta alvorens het uittebetalen. of zoiets als bitpay voor de winkeliers. ik begrijp het probleem niet zo.

• Sefyu
  • Niet online

Since bitcoins are not a currency and not a recognized currency, the logical conclusion is that China for now will not allow goods and services to be sold and paid for with Bitcoin"
Mwah, zo heet hoeft de soep niet gegeten worden, natuurlijk.

Ik betwijfel dat de Chinese overheid ruilhandel in zijn totaliteit verbiedt.

Ik betwijfel ook dat het voor winkeliers en andere ondernemers strafbaar is om te handelen met valuta die "not recognized" is.

Hier in Nederland is XBT ook niet "erkend" als valuta. Maar dat feit op zich houdt in directe zin vrij weinig mensen tegen om ermee te handelen.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
sowieso wordt er in china héél veel waarde gehecht aan digitale goederen, waar een enorme markt in is. Het zal dus niet zo'n vaart lopen ; cryptocurrency en game-currency/items zijn in principe gewoon gelijk. En die laatste worden weldegelijk enorm verhandeld (Alleen niet door overheids instanties ; dat wil niet zeggen dat er geen enorme markt voor is!).

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wall op gox van $900 is weg, ben benieuwd hoeveel het stijgt

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Dat was idd een beste koop order bij 917.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Bitcoin is een mooi systeem. Ik verwacht alleen dat in de handel er 99% van een koude kermis thuis komen en het 1% uiteindelijk iets oplevert.

Elke dollar of euro die iemand momenteel verdient heeft iemand anders kwijt geraakt.
Wanneer de koers opnieuw ooit een duikeling onder de 100 maakt zal dat zeker het geval zijn.

En voor het echt een goed geïntegreerd betaalmiddel is geworden zijn wel wel een jaar of 5 verder.

De bitcoin word pas echt intressant als de koers nu eens een jaartje ophetzelfde niveau blijft staan, 10 of 100 of 1000 zolang het maar stabiel blijft.

Die koersschommelingen trekken de verkeerde mensen aan. Het soort van "Ik word snel rijk". En daar profiteren de "ik word snel rijk maar heb iets meer geduld" mensen dan weer van.

Daarnaast word de markt gigantisch gemanipuleerd omdat een groot percentage bitcoins in handen is van een hele kleine groep. Die kunnen alles met de markt doen. Moet voor die nerds, hackers en programmeurs een heerlijk gevoel zijn. :)

Als ik één van die bevoorrechten mensen zou zijn zou ik net zo lang de markt manipuleren tot ik zowel een flink aantal euro's en dollar heb en alle bitcoins. ;)

Ik wil het gezicht van iemand wel eens zien die net 100 000 euro verdient heeft met zijn bitcoins maar er daarna achterkomt dat zijn geld in beslag genomen is door de overheid of het online bedrijf dat zijn geld op hun rekening heeft staan net failliet is. Dan ben je super rijk .... met echte keiharde euro's maar toch virtueel .... want een bank kan je niet zo makkelijk oplichten maar een online bitcoin bedrijf uit Japan komt daar toch iets makkelijker meer weg.

[ Voor 74% gewijzigd door Kain_niaK op 13-12-2013 22:56 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024

Nu ook een Reddit-topic

[...]

[...]
Dat kun je inderdaad op die manier opvatten, maar is het dan niet ook juist weer heel goed vergelijkbaar met goud. Ook dit is geen wettig betaalmiddel voor zover ik weet. Toch heeft het een waarde en wordt het vooral gebruikt om waarde in op te slaan, te beschermen, of te speculeren.
Daarnaast, wat niet is, kan nog komen en ook, is het verbieden uberhaupt mogelijk?

• superpolm
fuqua schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:52:

ik kom alleen niet meer in mn dashboard heb jij dat ook?

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 12:17
mimang schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:57:
[...]

kiwiirc.com/client

freenode

kanaal: #cryptsy_support

en dan vragen op prime en hem een PM sturen. had ik net ook gedaan na 20min gewoon weer terug en ze zijn erg vriendelijk :)
Te gek, dat werkte inderdaad. Even afwachten en Pr9me had m'n BTC's weer teruggetoverd. Bedankt voor de tip!

• posttoast
  • Laatst online: 16:28
Pfff, moeilijk moeilijk. Ik heb op 645 Euro 1BTC verkocht met het idee dat het nog wel verder zal zakken. Maar het blijft maar rond dat bedrag zweven. Nu wil ik naar bed en twijfel ik of ik terug moet kopen of dat ik die euro's lekker tot morgenochtend zal laten staan (zal je net zien dat ie dan weer op de 800 euro staat ;) ).

Wat een rotspel is dit toch :P

omniscale.nl

• Revaes
  • Laatst online: 21-01 13:04
posttoast schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:10:
Pfff, moeilijk moeilijk. Ik heb op 645 Euro 1BTC verkocht met het idee dat het nog wel verder zal zakken. Maar het blijft maar rond dat bedrag zweven. Nu wil ik naar bed en twijfel ik of ik terug moet kopen of dat ik die euro's lekker tot morgenochtend zal laten staan (zal je net zien dat ie dan weer op de 800 euro staat ;) ).

Ik had hetzelfde, alleen verkocht op 623.

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:10:

So true :)

Nu speel ik slechts voor een fractie van jouw inzet en dan nog voornamelijk met vage altcoins...
Maar zou je niet een buy/sell order kunnen invoeren tegen het bedrag dat jij ziet zitten?

Ik heb bij cryptsy bijvoorbeeld een order ingesteld om 15000 DVC te kopen wanneer de prijs 0.00002000 LTC haalt. Dat is ver beneden het huidig peil van 0.00003900 LTC, maar zoals gewoonlijk verwacht ik dat het ook vannacht een rollercoaster is. Met wat geluk heb ik er dan 15000 bij, of ik blijf op m'n LTC zitten. Natuurlijk is dat ook een gokje wagen, want het kan evengoed crashen en traag of nooit meer recoveren.

• posttoast
Nou, ik merk het wel. Heb een buy order op 630 erin zitten. Ik ga morgenochtend wel zien of die is gepakt door iemand. Ik kan wel wachten tot ie 600 wordt ofzo, maar tot nu toe heb ik gemerkt dat hebzucht niet echt een goede raadgever is.

omniscale.nl

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb bij Cryptsy een sell order erin zitten om m'n QRK te verkopen naar BTC. Heb hem behoorlijk hoog ingesteld staan, in afwachting van vannacht. Het klopt toch dat je je 'vraagprijs' gewoon kunt aanpassen door "Price Per QRK" aan te passen (verhogen) en dan submitten?

Hij staat nu bij open orders, en nu gewoon afwachten of hij de koers haalt of niet? Hoe lang blijft die order staan? Oneindig, tot ik hem weer cancel?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-12-2013 23:31 ]

• two

two

Zo slapen, volgende orders ingezet. Ben morgen hele dag weg dus we zullen zien!

2013-12-13 17:30:56 Sell DGC/BTC 0.00090000 BTC 106.16313527 DGC 0.09554682 BTC

2013-12-13 17:31:18 Sell QRK/BTC 0.00040600 BTC 200.00000000 QRK 0.08120000 BTC

Signature

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:31:
Ik heb bij Cryptsy een sell order erin zitten om m'n QRK te verkopen naar BTC. Heb hem behoorlijk hoog ingesteld staan, in afwachting van vannacht. Het klopt toch dat je je 'vraagprijs' gewoon kunt aanpassen door "Price Per QRK" aan te passen (verhogen) en dan submitten?

Hij staat nu bij open orders, en nu gewoon afwachten of hij de koers haalt of niet? Hoe lang blijft die order staan? Oneindig, tot ik hem weer cancel?
Dat klopt. De order blijft staan totdat het uitgevoerd of gecancelled wordt:

Buy DVC/LTC 0.00002000 LTC 12000.00000000 DVC 0.24000000 LTC
Sell ADT/LTC 0.00000068 LTC 5000.00000000 ADT 0.00340000 LTC
Buy ADT/LTC 0.00000055 LTC 5000.00000000 ADT 0.00275000 LTC

We zien dus wel wat eerst verwerkt gaat worden.
Hetgeen niet lukt wegens insufficient funds, wordt automatisch gecancelled dacht ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 23:40 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik heb een order op Kraken die Partial is uitgevoerd. Wat gebeurt er als je 'm vervolgens cancelled? Wordt dan alleen het resterende deel niet uitgevoerd? Ik wist niet dat een order ook deels uitgevoerd kon worden. Had een mooie administratie omdat ik alleen met hele BTC heb gehandeld, nu heb ik 0.693 BTC verkocht.

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01 11:59
orf schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:39:
Ik heb een order op Kraken die Partial is uitgevoerd. Wat gebeurt er als je 'm vervolgens cancelled? Wordt dan alleen het resterende deel niet uitgevoerd? Ik wist niet dat een order ook deels uitgevoerd kon worden. Had een mooie administratie omdat ik alleen met hele BTC heb gehandeld, nu heb ik 0.693 BTC verkocht.
Het resterende deel wordt idd niet uitgevoerd.

Verwijderd

In de Knowledge Base van BTC-E verwijzen ze naar MetaTrader 4

Google Play: MetaTrader 4

Heeft iemand ervaring met die tool?

Ik zou eigenlijk voorwaardelijke trade orders willen instellen. Op BTC-E zou ik bijvoorbeeld mijn PPC willen verkopen tegen 5.5$ / PPC.

Maar een inkooporder kan ik niet meer ingevoeren, wegens momenteel onvoldoende dollars op mijn rekening. Die zijn atm allemaal in PPC omgezet. Het zou ideaal zijn moet je iets kunnen maken van "is er meer dan 100$ beschikbaar, koop dan 25 PPC in tegen 4$"

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Copperlark gaat trouwens momenteel ook als een speer omhoog

• ThinkPad
  • Nu online
En Cryptsy weer plat :/ (502 Bad Gateway). Gisteravond rond dezelfde tijd ook al. Nu maar slapen, moet toevallig om 6:30 eruit dus ik zie wel hoe en wat...

6:00 onze tijd zou de QRK in China de markt op gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2013 00:13 ]

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23

Cliffie

Trompetslet

Ik zit heel ruim in de fiat, 75%, en ik heb order staan, aflopend op waarde. Zo pik ik op de weg naar beneden (als die komt), lekker wat BTC mee.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-01 08:26
Net voordat ie op 502 Bad Gateway ging plaatste ik een sell order voor al m'n QRK die toen vervolgens volledig van mijn account verdwenen. Mijn eerste probleem als deze bij Cryptsy. Neem aan dat het straks weer terug is maar eigenlijk wilde ik zo naar bed gaan :+

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Ik probeerde een sell order te cancellen, dat lukte ook niet. Komt wel goed.

• fuqua
superpolm schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:56:
[...]

ik kom alleen niet meer in mn dashboard heb jij dat ook?
hhm ja, gast heeft de website net gemaakt, zit nog in beta fase en gaat er van alles en nog wat aan toevoegen waaronder charts

http://www.reddit.com/r/l...tcoins_to_track_all_your/

• superpolm
fuqua schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:24:
[...]

hhm ja, gast heeft de website net gemaakt, zit nog in beta fase en gaat er van alles en nog wat aan toevoegen waaronder charts

http://www.reddit.com/r/l...tcoins_to_track_all_your/
voor de rest lijkt het me echt een top site, ziet er makkelijk uit.

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01-2025
Zucht... om gek van te worden die koersdalingen. Ik stik in de btc, maar heb geen euro's meer. Dus goedkoop inslaan kan ik vergeten. En gokken op een nog verdere daling (dus nu verkopen en lager kopen) is me iets te riskant. :'(

There go the goddamn brownies.

• boekel

boekel

Dusss...

Bonez0r schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:08:
Zucht... om gek van te worden die koersdalingen. Ik stik in de btc, maar heb geen euro's meer. Dus goedkoop inslaan kan ik vergeten. En gokken op een nog verdere daling (dus nu verkopen en lager kopen) is me iets te riskant. :'(
BTC / LTC traden?

• rickiii
How To Arbitrage Bitcoin*
Is arbitrage across exchanges really as easy as it looks?

Bron: https://medium.com/bitcoin-investing/fc0098ac0511

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
rickiii schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:19:
How To Arbitrage Bitcoin*
Is arbitrage across exchanges really as easy as it looks?

Bron: https://medium.com/bitcoin-investing/fc0098ac0511
Arbitrage is goed te doen, alleen niet via Gox. Bijvoorbeeld: Bitstamp --> Kraken betaal je 0,5%+ 0,17% aan fee + 0,09 cent om te withdrawn.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-01 22:19
Voor de programmeerders onder ons: Bitcoin hackathon

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 14-12-2013 02:37 ]

• ThinkPad
  • Nu online
QRK zit een mooie stijgende lijn in >:)

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 07:16:
QRK zit een mooie stijgende lijn in >:)
Valt mij vies tegen...

• two

two

QRK houden of verkopen?

Signature

Verwijderd

Alleen een gigantische noob verkoopt nu.

• two

two

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:33:
[...]

Ik doe dit pas 1 weekje. ;) En heb tot nu toe van mn 50 euro inleg 69 euro gemaakt. :D

Signature

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:33:
[...]

Ja? Vond het een interessant artikel: http://www.reddit.com/r/B..._behind_quarkcoin/ce1efux Heb er trouwens zelf geen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd op 14-12-2013 08:41 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Sjoerd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:38:
[...]

Ja? Vond het een interessant artikel: http://www.reddit.com/r/B..._behind_quarkcoin/ce1efux Heb er trouwens zelf geen.
Toen deze knul het vroeg waren er huge panic sells. Quark verloor 50% van de waarde in luttele minuten.

Dan ben je een rund als je verkoopt, want hij is nu alweer 30% gestegen.

• two

two

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:42:
[...]

Toen deze knul het vroeg waren er huge panic sells. Quark verloor 50% van de waarde in luttele minuten.

Dan ben je een rund als je verkoopt, want hij is nu alweer 30% gestegen.
Zelfde gebeurde met DGC gisteren, ging van 0.65 naar 0,45 ofzo. Maar toen hield ik ook vast en hij heeft zn waarde alweer terug...

Wijze les :)

Signature

Verwijderd

mimang schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 08:44:
[...]

Zelfde gebeurde met DGC gisteren, ging van 0.65 naar 0,45 ofzo. Maar toen hield ik ook vast en hij heeft zn waarde alweer terug...

Wijze les :)
Panicsells, ergste wat er is. Geloof me. We've all been there. ;)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
T homass schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 02:31:
[...]

Arbitrage is goed te doen, alleen niet via Gox. Bijvoorbeeld: Bitstamp --> Kraken betaal je 0,5%+ 0,17% aan fee + 0,09 cent om te withdrawn.
Je verliest ongeveer 0.5% aan de EUR->USD conversie die Bitstamp doet. Daarnaast zijn de fees natuurlijk niet altijd zo hoog, die gaan omlaag als je handelt. Zo zit ik op 0.28% op Stamp en 0.12 op Kraken. Totale kosten dus 0.9%.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Panicsells, daar wou ik het niet meer over hebben ;)
Ik vind de weekend dip wel meevallen, of verwachten jullie nog wat?

• Marselaar
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:20:
Ik vind de weekend dip wel meevallen, of verwachten jullie nog wat?
Het is helemaal geen dip. Bekijk de grafiek van een week of langer maar. Ik verwacht nog een weekendpiek inderdaad.

• Rammstein
  • Laatst online: 02-09-2025
Jezus.. dikke verliezen voor mij. Had ik eergisteren maar grandcoin gekocht ipv quark damn. Ik had 0.087 sta nu op 0.053. Weet iemand trouwens waarom de Worldcoin zo in kakt? :'(

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 19:36
Die koers van Grandcoin gaat mooi omhoog. Zit inmiddels op bijna het vijfvoudige van wat hij een week geleden was.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Rannasha
P.C.Simonis schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:56:
Weet iemand trouwens waarom de Worldcoin zo in kakt? :'(
Omdat het een nutteloze onzincoin is?

• Rammstein
  • Laatst online: 02-09-2025
Rannasha schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:08:
[...]

Omdat het een nutteloze onzincoin is?
Dat zijn ze toch allemaal _O-

• Rannasha
Yup. En daarom is het niet raar dat ze willekeurig omhoog en omlaag gaan aan de hand van wat de grote speculanten doen.

• boekel

boekel

Dusss...

Petervanakelyen schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:08:
Die koers van Grandcoin gaat mooi omhoog. Zit inmiddels op bijna het vijfvoudige van wat hij een week geleden was.
Die is gisteren flink gepumpt, kan zomaar ook weer terug vallen.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Flinke spread op mtgox.

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo, eindelijk 'verfied' geworden op MtGox. 3 weken moeten wachten. Nou ja, kan ik eindelijk mijn munten weer terughalen :)

• majic
P.C.Simonis schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 09:56:
Jezus.. dikke verliezen voor mij. Had ik eergisteren maar grandcoin gekocht ipv quark damn. Ik had 0.087 sta nu op 0.053. Weet iemand trouwens waarom de Worldcoin zo in kakt? :'(
80% van alle munten staan op dit moment op dik verlies. Gewoon algemene crypto-panic : ) Lekker wachten tot maandag, komt goed.

• Bonez0r
Wat hebben die Chinezen met BTCChina toch een mooie exchange. Van zo'n hoog volume kunnen wij alleen maar dromen. Waarom is Gox dollar en euro eigenlijk gescheiden? Waarom niet alles op één hoop gooien voor een hoger volume en intern de conversies doen?

Nog mooier zou zijn als de bestaande exchanges samengaan tot één en dat je dan kan kiezen welke website je als interface gebruikt. Maar dat zien de grotere exchanges niet zitten denk ik, dan lopen ze het risico klanten te verliezen omdat een andere website misschien aantrekkelijker is.

• fuqua
Bonez0r schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:12:
Wat hebben die Chinezen met BTCChina toch een mooie exchange. Van zo'n hoog volume kunnen wij alleen maar dromen. Waarom is Gox dollar en euro eigenlijk gescheiden? Waarom niet alles op één hoop gooien voor een hoger volume en intern de conversies doen?
wat ? serieus this gescheiden ? ik dacht dat het altijd gewoon omgerekend was. met al die achterlijke altcoins raakt de volume alleen maar verwaterd

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55
Op Kraken is de USD en EUR ook gescheiden. Op zich logisch, want USD/EUR heeft natuurlijk zijn eigen koers dus je kan je dat niet zomaar klakkeloos omtoveren.

• fuqua
DaCoTa schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:20:
Op Kraken is de USD en EUR ook gescheiden. Op zich logisch, want USD/EUR heeft natuurlijk zijn eigen koers dus je kan je dat niet zomaar klakkeloos omtoveren.
ja gescheiden snap ik wel maar this niet volledig apart, de koers word of gebasseerd op euro of dollar en dan omgerekend.

de koers btc -> euro kan niet totaal anders zijn dan btc -> dollar en vice versa.

• posttoast
Een beetje met die altcoins spelen is leuk om wat bij te verdienen. Ik heb nu wat kleingeld in QRK en DGC zitten. Met name die laatste doet het op dit moment goed. Maar er komt natuurlijk een moment dat het gaat klappen. Dat wil je voor zijn. Dat kun je een panicsell noemen, maar volgens mij zijn die altcoins niet de moeite waard als long term investering. Wat ik me afvraag: hoe kiezen jullie het uitstapmoment?

omniscale.nl

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Waar bewaren jullie veilig je coins als je niet wil handelen? Is Blockchain.info een goede optie?

Een idee om hier ook iets over in de TS op te nemen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Rannasha
zomertje schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:33:
Waar bewaren jullie veilig je coins als je niet wil handelen? Is Blockchain.info een goede optie?

Het veiligste is een paper-wallet of wallet op USB stick en dan in een kluis.

Voor regulier gebruikt (dus niet long-term storage), gebruik ik een standaard desktop-wallet (Multibit) en heb ik mijn wallet-bestand op een backup-locatie staan. Wallet is uiteraard versleuteld.

Ik zou zo min mogelijk af willen hangen van web-diensten voor mijn wallet.

• Marselaar
Dit "verhaal" is toch al vaker langsgekomen?

http://www.businessinside...f-of-the-bitcoins-2013-12

• rickiii
Ja... klein groepje mensen heeft ook de meeste aandelen van Google, Microsoft, IBM etc in handen.
Mensen met Bitcoin hebben een aandeel in de gehele waarde van het netwerk en zijn er dus bij gebaat om te blijven investeren om de infrastructuur, wetgeving en bruikbaarheid te verbeteren. Bitcoin is een virus... zodra je besmet bent, heb je er baat bij om het over te dragen. Als die mensen dingen doen om het vertrouwen te doen verliezen in Bitcoin of ze stoppen met innoveren, zullen veel mensen bitcoins inwisselen voor een concurrent die meer nuttige applicaties heeft en gaat de waarde omlaag.

[ Voor 16% gewijzigd door rickiii op 14-12-2013 12:52 ]

• Marselaar
rickiii schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:49:
[...]
Bitcoin is een virus... zodra je besmet bent, heb je er baat bij om het over te dragen.
O nee, had ik nou maar veilig gehandeld! |:(

Maar goed, ik geloof ook in de kracht van bitcoin. Dit soort berichtgeving helpt daar alleen niet echt bij.

• majic
rickiii schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:49:
[...]

Ja... klein groepje mensen heeft ook de meeste aandelen van Google, Microsoft, IBM etc in handen.
Mensen met Bitcoin hebben een aandeel in de gehele waarde van het netwerk en zijn er dus bij gebaat om te blijven investeren om de infrastructuur, wetgeving en bruikbaarheid te verbeteren. Bitcoin is een virus... zodra je besmet bent, heb je er baat bij om het over te dragen. Als die mensen dingen doen om het vertrouwen te doen verliezen in Bitcoin of ze stoppen met innoveren, zullen veel mensen bitcoins inwisselen voor een concurrent die meer nuttige applicaties heeft en gaat de waarde omlaag.
Ik vraag me af hoe ze weten welke van die wallets toebehoren aan exchanges bijv. Daar staat ook aardig wat op. Op basis van activiteit oid?

• Bonez0r
DaCoTa schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:20:
Nou ja, ik heb vanwege het grotere volume maar voor dollars gekozen toen ik m'n Gox account aanmaakte. Dus als ik het goed begrijp is dat niet te veranderen en trade ik nu steeds in de dollar market (ik ben nog niet verified dus ik kan het niet testen).

[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 14-12-2013 14:09 ]

• majic
Wel interessant om te zien dat er een enorme club met Reddit mannetjes keihard bezig zijn om op grote schaal gecoordineerd QRK omlaag te schreeuwen (o.a. op bitcointalk.org).

Opeens binnen een tijdsbestek van een paar uur schieten er allerlei nieuwe usertjes uit de grond, bold tekst, grote rode tekst "scam scam scam SELL SELL SELL BAIL BAIL BAIL" roepend. Veel van die wat langer geregistreerde users die hier aan meedoen hebben zelf warnings gehad, hebben gescammed in de trade-section van bitcointalk bijv...

T' is jammer dat dat soort figuren zoveel invloed hebben. Ergens bepalen een paar reddit kiddies dat ze de markt gaan manipuleren, hoop paniek zaaien met z'n allen...munt zakt....ze kopen goedkoop in, en na een week is alles weer oké.

[ Voor 3% gewijzigd door majic op 14-12-2013 13:23 ]

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
majic schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:22:
Wel interessant om te zien dat er een enorme club met Reddit mannetjes keihard bezig zijn om op grote schaal gecoordineerd QRK omlaag te schreeuwen (o.a. op bitcointalk.org).
En omdat quark niet op btc38.com is gekomen.

• majic
T homass schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:25:
[...]

En omdat quark niet op btc38.com is gekomen.
Oh ik heb het niet over de koers. Ik heb het over het kinderachtige media-offensief dat Reddit nu aan het houden is tegen Qrk. Daar zijn ze gisteren mee begonnen, vóór bekend was dat BTC38 de qrk introductie ging uitstellen :)

• Rannasha
majic schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:28:
[...]

Oh ik heb het niet over de koers. Ik heb het over het kinderachtige media-offensief dat Reddit nu aan het houden is tegen Qrk. Daar zijn ze gisteren mee begonnen, vóór bekend was dat BTC38 de qrk introductie ging uitstellen :)
Ach, de hele hype omtrent Quark is net zo'n kinderachtig media-offensief, dus wat betreft maakt het niet uit.

• majic
Rannasha schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:42:
[...]

Ach, de hele hype omtrent Quark is net zo'n kinderachtig media-offensief, dus wat betreft maakt het niet uit.
Media offensief, sure! (Welke crypto coin niet). Kinderachtig? Kan je me een paar voorbeelden geven?

Ik wel :) Influx van reddit users op diverse fora die alleen maar in font size 20 in rood 'scamcoin' roepen, bijvoorbeeld. Ik heb het niet over de goed onderbouwde kritiek die er óók is op Quark.

[ Voor 7% gewijzigd door majic op 14-12-2013 14:03 ]

• Bonez0r
zomertje schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:33:

Veilig in de zin van diefstal of kwijtraken?

Ik ga er even van uit dat zelf beheren het veiligste is. Afhankelijk van hoe je het doet kan het ook het onveiligste zijn. Onderstaande geldt voor bitcoin, met andere coins heb ik weinig tot geen ervaring.

Diefstal: ik gebruik Armory als wallet (zie de link op de bitcoin site choose your wallet). Hiermee heb ik een wallet aangemaakt op een offline pc. deze pc is de enige die bitcoin transfers kan signen voor die wallet. Op mijn online pc staat dezelfde Armory client en ik kan daar de offline wallet zien (incl saldo want die informatie staat in het bitcoin netwerk), maar ik kan er niet zomaar bitcoins uit halen. Zou mijn online pc dus gehackt worden dan zijn mijn bitcoins veilig. Om wel bitcoins te versturen maak je een unsigned transactie aan op de online pc, die save je naar een usb stick, je opent de unsigned transactie op de offline pc, waar je hem signed en weer saved op usb. Deze open je weer op de online pc en vervolgens stuur je de transactie het bitcoin netwerk in. Dit heet cold storage en wordt op de Armory site uitgelegd. Klinkt moeilijker dan het is. Je kan trouwens altijd gewoon bitcoins ontvangen op de offline wallet, daar heb je de offline pc niet voor nodig.

Verder kun je de wallet encrypten maar dat is tegenwoordig standaard in alle wallet software. Als je bitcoins je lief zijn, encrypt dan je wallet (is gewoon een vinkje in de wallet client als je een wallet aanmaakt).

Kwijtraken: Maak een backup van je wallet. Bij digitale backups, maak er niet één maar meerdere, op verschillende plekken (usb sticks bijvoorbeeld, en niet allemaal in je huis want dan zijn ze weg als je huis afbrandt of een inbreker ze meeneemt). Omdat ze encrypted zijn maakt het ook niet uit als er eventueel eentje gestolen wordt, zolang je wachtwoord maar goed en lang genoeg is. Wordt er toch een backup gestolen of ben je hem kwijt, dan zou ik toch voor de zekerheid een nieuw adres in de wallet aanmaken en daar de bitcoins naartoe zetten (en dan nieuwe backups maken).

Mocht je je wachtwoord kwijtraken dan heb je een probleem want dan kun je niet meer bij je bitcoins. Ook daar is een oplossing voor. Je kan een paper backup maken waar een reeks letters op staat. Als je die invoert in de wallet software dan restore je de wallet met volledige toegang. Dat betekent dus wel dat als iemand de paper backup in handen krijgt, die persoon ook volledige toegang heeft! Bewaar deze dus op een veilige plek, of hou het bij alleen encrypted digitale backups. Ik weet trouwens niet welke software de paper backups feature heeft, ik weet alleen dat Armory het heeft. En ik heb Armory gekozen vanwege de cold storage/offline wallet, voor zover ik weet de veiligste methode als je zelf je wallet beheert.

edit: duidelijker gemaakt dat mijn post over bitcoins gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 14-12-2013 15:16 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BTC-e lijkt hier down te zijn... Zal wel mijn verdiende loon zijn nadat ik een deel BTC van mijn Kraken account heb overgemaakt naar BTC-e toen Kraken down was eerder deze week :+.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:11

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Haha, het bewijst maar weer hoe groot de druk op de diverse websites is in vergelijking met de periode voor de grote stijging in populariteit.

De enige die ik er wat dat betreft slecht mee om vind gaan is Cryptsy. Ik bedoel, een site gewoon laten draaien terwijl de verschillende systemen constant dagenlang coins kwijtraken. Je krijg ze soms ook niet terug zonder een support ticket aan te maken. Heb laatst weer 3 dagen op 1 LTC moeten wachten. Dat is ook het enige wat ik er nog heb staan. :')

Dan heb ik liever dat de hele website er een paar uur uit ligt... In het geval van Kraken lag het trouwens aan een vermoedelijke DDoS, daar doe je sowieso maar slecht iets tegen.

[edit]
En as we speak doet BTC-E het weer. Heeft maar 20 minuten geduurd gelukkig. :)

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-12-2013 14:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Vraagje ivm Armory: indien je peercoins hebt, wordt er dan rekening gehouden met de anciëniteit van je coin, om de interest op te strijken via de Proof-of-Stake functie die ingebouwd zit in het hele ppc-systeem?
Edit: nvrmd. bitcoin only zie ik nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 14:56 ]

• Bonez0r
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:52:
Vraagje ivm Armory: indien je peercoins hebt, wordt er dan rekening gehouden met de anciëniteit van je coin, om de interest op te strijken via de Proof-of-Stake functie die ingebouwd zit in het hele ppc-systeem?
Edit: nvrmd. bitcoin only zie ik nu.
Ja sorry, ik was niet superduidelijk. Ik heb de post aangepast.

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Mocht je je wachtwoord kwijtraken dan heb je een probleem want dan kun je niet meer bij je bitcoins. Ook daar is een oplossing voor. Je kan een paper backup maken waar een reeks letters op staat. Als je die invoert in de wallet software dan restore je de wallet met volledige toegang. Dat betekent dus wel dat als iemand de paper backup in handen krijgt, die persoon ook volledige toegang heeft!
In een eventuele toekomst waar alles bitcoin is is het voor een crimineel dus voldoende om iemand een pistool op het hoofd te zetten, het wachtwoord te eisen, en er vervolgens met het totale vermogen van het slachtoffer vandoor gaat?
Momenteel kun je wel iemands pincode en bankpas ontfutselen maar dan blijft de schade veelal beperkt tot max 1000 euro oid (de maximale hoeveelheid die je kunt pinnen binnen 24 uur).

Opsporing Verzocht gaat een stuk gewelddadiger worden vrees ik.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Hadespuiter schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:19:
[...]

In een eventuele toekomst waar alles bitcoin is is het voor een crimineel dus voldoende om iemand een pistool op het hoofd te zetten, het wachtwoord te eisen, en er vervolgens met het totale vermogen van het slachtoffer vandoor gaat?
Momenteel kun je wel iemands pincode en bankpas ontfutselen maar dan blijft de schade veelal beperkt tot max 1000 euro oid (de maximale hoeveelheid die je kunt pinnen binnen 24 uur).

En hoe is dat linker dan al je geld onder je matras verstoppen? Banken bieden een stukje zekerheid, maar ook alleen maar zolang de bank bestaat. Daarna geldt het bank garantie stelsel, maar ook alleen maar als je niet meer dan een ton op de bank hebt. En met een pistool kan je ook wel iemand dwingen op zijn telebankieren in te loggen en alles over te maken ;)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Bonez0r
Hadespuiter schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:19:
[...]

Klopt, op dit moment is zelf beheren vergelijkbaar met thuis cash in een kluis bewaren waarvan alleen jij de code weet. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn dat er een feature in de software komt waarmee je zelf een maximaal per 24 uur opneembaar bedrag kan instellen (bijvoorbeeld €1000 zoals bij pinnen) en dat het veranderen van dat maximum een tijdje duurt, bijvoorbeeld een dag. Dan zou de dief je al moeten ontvoeren of gijzelen voor langere tijd om bij alle bitcoins te kunnen.

edit: En Ethirty heeft een goed punt. een dief die jou thuis overvalt kan via thuisbankieren al je euro's overmaken, net zoals bij bitcoin. Op straat zou je alleen een beperkte coin wallet moeten meenemen met bijvoorbeeld maximaal €1000 erop, dus niet je wallet waar al je spaargeld in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Bonez0r op 14-12-2013 15:40 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24
Zelfs daar zijn al oplossingen voor waar ze nu mee bezig zijn. Dan kan je het maximaal op te nemen bedrag per dag instellen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1 ... 41 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid