Je hebt geluk, ik ben economisch sociaal historicus, dus ik weet wel het een en ander van dit soort zaken. Dit is zeker niet routinematig gebeurd, dus je gekrijs past onder de hysterie categorie.
Dan "het heeft ons allemaal geld gekost". Hoeveel had het gekost als we banken laten klappen? Even los van de schade voor de economie, als die banken zo gemeen zijn, waarom vind je het dan zo fijn om het af te wentelen op de onschudlige consumenten? Voldoet dat aan je hekel aan Rijkman Groening (ja, dat is een zak, ja dat dat soort dingen mogen is schandalig)., of ga je toch liever mee met de rede en dat het bloeden van bankklanten geen drol uitmaakt voor zo'n bankmeneer?
Reden en oorzaak moeten kloppen. Het feit dat een bankdirecteur wegholt met zijn zakken vol heeft niets te maken met het redden van banken. Was de bank niet gered was hij helaas ook wel weggehold met een fijne bonus.
En wat nog veel maller is... wat hier zou helpen is regulatie... iets wat we nou net niet willen met Bitcoins.
en je leest over het woordje 'bijna' heen geloof ik?
Wat je insinueert is zover van de waarheid dat ook het woord bijna gewoonweg flapflauwekul is. Feiten daar wordt iedereen beter van. Bijna is als het regelmatig voorkomt, gelukkig zijn bankruns heel erg schaars.
Ik hoef toch zeker niet uit te leggen dat de bankensector heel veel handjes boven z'n hoofd wordt gehouden en diverse reddingen en voor hun gunstige wetswijziginen hebben ontvangen.
Ja, leg dat eens uit.
- Leg eens uit wat de gewone man voor voordeel heeft als we ABN Amro hadden laten klappen.
- Leg eens uit wat voor extra regulatie je wil zien en waarom je de Bitcoin zo ondersteund die niet gereguleerd is.
Of moet ik een boek over de Bilderberg groep en de Illuminati gaan lezen?
Ik vind het allemaal prachtig hoor en ga best een end mee met de crypto-anarchistische gedachte achter de Bitcoin, maar wat je dan heel goed moet snappen dat juist deregulatie de grappen met de banken heeft veroorzaakt,
Oftwel, de moraal achter de Bitcoin is juist wat de bankmeneren hebben gebruikt om recordbonussen te krijgen (immers geen regels). Dat is iets wat vrijwel niemand hardop uitspreekt... Bitcoin is gebaseerd op het zelfde markt denken als wat de banken hebben misbruikt.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 27-02-2014 17:16
]