Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.650 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:43:
[...]
Het is wel belangrijk dat je Bitcoins al in bezit hebt, zodat je tegelijk kunt kopen en verkopen. Gezien ik mijn Bitcoins voor de lange termijn heb en er zelden mee daytrade, worden ze op deze manier nuttig gebruikt.
Je hebt dus dan op dat moment op meerdere exchanges je btc staan waardoor je gewoon kan wisselen tussen die?

Site 1: 5 coins
Site 2: 10 coins.

Je percentage is goed; dus je Marvin gaat aan de slag en verkoopt op Site-2 5 coins en op koopt op site1 5 coins.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doet ie eigenlijk ook automatische withdraws/deposits?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Je hebt dus dan op dat moment op meerdere exchanges je btc staan waardoor je gewoon kan wisselen tussen die?

Site 1: 5 coins
Site 2: 10 coins.

Je percentage is goed; dus je Marvin gaat aan de slag en verkoopt op Site-2 5 coins en op koopt op site1 5 coins.

Zoiets?
Ja.

Omdat het 99% van de tijd eenrichtingsverkeer is op de exchanges waar ik mee werk (dwz, de ene is vrijwel altijd duurder dan de andere), doet Marvin momenteel de handel maar in 1 richting. Aan het eind van de dag haal ik dus de Euro's weer naar m'n bankrekening, maar ik een nieuwe Euro-storting en boek ik de Bitcoins weer terug. Zo blijft het spelletje een beetje doorgaan. Er zijn dagen dat er niets te doen is en er zijn dagen dat er veel winst te behalen is.

Gisteren was zo'n dag met veel winst-potentieel, maar ik had helaas geen Euro-saldo op de juiste plek door vertragingen in het overboeken. Banken zijn stom. Was er maar een systeem waarmee je vrijwel direct, tegen geringe kosten geld kon overboeken, zonder rekening te hoeven houden met onzin-zaken zoals landsgrenzen, weekenden, enz...
.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:48:
Doet ie eigenlijk ook automatische withdraws/deposits?
Nee. Bitcoin withdrawals/deposits zou ik automatisch kunnen laten doen, maar Euro-withdrawals niet (is geen API-functie voor). Euro-deposits kan sowieso niet, want daarvoor moet ik internetbankieren.

Ik vind het wel prima zo. Zonder automatische deposits/withdrawals kan ik API-keys maken die geen toegang hebben tot die functionaliteit en dat is net wat veiliger. En gezien het toch niet 100% geautomatiseerd kan worden, is het een kleine moeite om af en toe even de overboekingen te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2014 12:52 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:49:
[...]

Ik vind het wel prima zo. Zonder automatische deposits/withdrawals kan ik API-keys maken die geen toegang hebben tot die functionaliteit en dat is net wat veiliger. En gezien het toch niet 100% geautomatiseerd kan worden, is het een kleine moeite om af en toe even de overboekingen te doen.
Waar ik mij het meeste over verbaasde is dat ik een aantal jaar geleden geïmporteerd heb vanuit Indonesië, overschrijvingen vanuit mijn (toen Rabobank) bank gingen binnen no-time naar het buitenland toe, eigenlijk werden ze door mijn leverancier binnen 24 uur bevestigd. (was ook nodig, ging om levende have) Dat vond ik toen normaal.

Nu moest ik laatst een betaling doen naar Duitsland, dat ging mis (als in leverancier had producten niet meer) heeft toen 1,5 week geduurd voordat ik het terug had.

Dat vond ik toen erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:11:
[...]

Bij Mollie is er bij mij nog nooit iets fout gegaan, dus ik denk ING.
Is ook een staatsbank hè?!

Als het je 200 euro had bespaard, was je dan niet blij geweest? ;)
Dan was ik natuurlijk blij geweest je weet hoe dat werkt he ;)
Maar dan had ik het ook niet erg gevonden als ik ze alsnog gekregen had. Ik ben niet iemand die in paniek koopt. Dus was ik gewoon gaan wachten op een hogere koers.
Morrar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:12:
[...]

ING handelt je betalingen af en geeft dus die status door aan Mollie. Je zult daarom bij de ING moeten zijn, die zijn verantwoordelijk. Maar als ING je jouw geld teruggeeft, denk ik dat ze juridisch gezien voldoende gedaan hebben. Ze zijn niet verplicht je bitcoins te gaan leveren voor een bepaalde prijs.

Maar goed, ING (en bitcoins) is sowieso niet optimaal.
Het lijkt er inderdaad op dat er bij de ING iets niet helemaal soepel verlopen is.
Nee ik denk dat het juridisch ook geen zin heeft ik snap het verhaal van bitmymoney ook zij krijgen een andere status door tja dan ga je niet iets leveren als je zelf geen geld binnen hebt.

Gewoon jammer dat het gebeurd is. Wellicht ook maar eens een rabo rekening openen voor dit soort zaken. Dan heb ik een 2e optie mocht de ING problemen hebben.
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Ik las laatst iemand die het moest bevestigen per telefoon bij ING (hij/zij werd gebeld)
Heb ik ook wel eens gehad. Router was toen gereset nieuw IP. Dus afwijkend betaal gedrag. Opzich niet verkeerd als je de skimming problemen van afgelopen jaren ziet. Als je er daar na maar weer snel bij kan heb ik er geen problemen mee.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:59:
[...]

Waar ik mij het meeste over verbaasde is dat ik een aantal jaar geleden geïmporteerd heb vanuit Indonesië, overschrijvingen vanuit mijn (toen Rabobank) bank gingen binnen no-time naar het buitenland toe, eigenlijk werden ze door mijn leverancier binnen 24 uur bevestigd. (was ook nodig, ging om levende have) Dat vond ik toen normaal.

Nu moest ik laatst een betaling doen naar Duitsland, dat ging mis (als in leverancier had producten niet meer) heeft toen 1,5 week geduurd voordat ik het terug had.

Dat vond ik toen erg vreemd...
SEPA-betalingen (Europa) hebben normaal gesproken iets van 1-4 werkdagen nodig. Vergeleken met overboekingen buiten Europa is dat relatief snel. Maar als je bedenkt dat we in een tijdperk leven waarin je binnen een fractie van een boze email naar Mark K in Japan kan sturen en je binnen een seconde een Bitcoin-transactie van Kraken uit de VS kunt ontvangen, dan is ons banksysteem gruwelijk achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:02:
[...]

SEPA-betalingen (Europa) hebben normaal gesproken iets van 1-4 werkdagen nodig. Vergeleken met overboekingen buiten Europa is dat relatief snel. Maar als je bedenkt dat we in een tijdperk leven waarin je binnen een fractie van een boze email naar Mark K in Japan kan sturen en je binnen een seconde een Bitcoin-transactie van Kraken uit de VS kunt ontvangen, dan is ons banksysteem gruwelijk achterhaald.
Ik vond het toen ontzettend achterhaald met een bedrijf dat in Indonesië zat, met amper een adres, omdat dat niet duidelijk was, maar wel een betaling binnen 24 uur kon ontvangen/verwerken etc, en dan met een Duits bedrijf wat het ontzettend lang duurt.

Daar gaat toch iets mis mijn inziens.

Maar daarnaast is het ook zo dat pin transacties nog steeds handmatig gaan... Vrijdag om 17.00 uur kappen ze er mee.
Winkels moeten dan weer wachten tot maandag ochtend op hun pin transacties... Blijft erg vreemd. En volgens mij overbodig. Gelukkig zijn betalingen naar ING <---> Banken tegenwoordig alweer sneller dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Gisteren was zo'n dag met veel winst-potentieel, maar ik had helaas geen Euro-saldo op de juiste plek door vertragingen in het overboeken. Banken zijn stom. Was er maar een systeem waarmee je vrijwel direct, tegen geringe kosten geld kon overboeken, zonder rekening te hoeven houden met onzin-zaken zoals landsgrenzen, weekenden, enz...
Afbeeldingslocatie: http://www.hondagrom.net/forums/attachments/6080d1385329455-fs-super-rare-2013-5-grom-heavily-modded-king-kong-soap-edition-i-see-what-you-did-there.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Als je zo'n systeem hebt, ben je toch binnen?! Dan hoef je toch niets meer te doen.. Kleine fee vragen over transacties, niet eens over de rekeningen en klaar ben je. Hoef je maar 0.1% op te strijken van alle betalingen die je doet. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Als je zo'n systeem hebt, ben je toch binnen?! Dan hoef je toch niets meer te doen.. Kleine fee vragen over transacties, niet eens over de rekeningen en klaar ben je. Hoef je maar 0.1% op te strijken van alle betalingen die je doet. Klaar.
Nee, gewoon een vaste fee. Momenteel zou je dan iets van 4 eurocent als fee pakken. Maar binnenkort verlaag je dan de fee met 90%, want hij is momenteel iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:09:
[...]

Nee, gewoon een vaste fee. Momenteel zou je dan iets van 4 eurocent als fee pakken. Maar binnenkort verlaag je dan de fee met 90%, want hij is momenteel iets te hoog.
Daar heb je de eerste flaw al in het systeem.
Nee laat maar, dit gaat nooit werken. Bah. Wat jammer. * weer afhankelijk wordt van banken*

*huis te koop zet*

Nu voor 500 bitcoins. Vanmiddag voor 510 bitcoins. Morgen ochtend voor 350 bitcoins (wow, so much stijging veel geld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hier toevallig nog mensen die niet kunnen inloggen op Kraken?

Ik krijg steeds dat mijn password incorrect is. Als ik dan een nieuw password aanmaak en daarmee probeer in te loggen krijg ik weer de zelfde melding... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inloggen Kraken ok hier.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/mkyp75.png
Goede handel jongens, ga nu slapen. Straks hele nacht varen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
werkt weer... schijnbaar even geduldig zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32
Hmm, ik heb op Kraken enkel m'n eerste voornaam geregistreerd ipv (beide) voorletters gaat dit uitmaken ivm SEPA?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:52:
Hmm, ik heb op Kraken enkel m'n eerste voornaam geregistreerd ipv (beide) voorletters gaat dit uitmaken ivm SEPA?
Denk het niet, de rest klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Ja, de rest is allemaal in orde. Ben enigzins gaan twijfelen, omdat ze erop hameren dat het identiek moet zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

http://www.bitcoinbuilder.com werkt blijkbaar gewoon 8)7 . Ik probeerde in te loggen op https en dan krijg je pagina niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
vertigoo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:00:
http://www.bitcoinbuilder.com werkt blijkbaar gewoon 8)7 . Ik probeerde in te loggen op https en dan krijg je pagina niet gevonden
Thanks|!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
[...]
Banken zijn stom. Was er maar een systeem waarmee je vrijwel direct, tegen geringe kosten geld kon overboeken, zonder rekening te hoeven houden met onzin-zaken zoals landsgrenzen, weekenden, enz...
Dat ligt niet aan banken maar aan de manier van verrekenen. Transacties worden meerdere keren per dag gebundeld aangeboden bij de instellingen die de onderlinge verrekeningen doen. Iedere bank heeft een tegenrekening bij Equens waarmee verrekend wordt. De transacties worden door de ontvangende bank dan weer verrekend, daar doet een partij als equens in feite weinig mee, buiten het bundelen van batches per bank.
Voor buitenlands verkeer ben je weer op andere instellingen aangewezen, waarbij ook niet iedere bank aangesloten is, dan wordt er via een andere bank verrekend.

Dit soort instellingen hanteren voor deze batches bepaalde kosten, hoe sneller en kleiner een batch verwerkt moet worden, hoe duurder.

Aangezien we als klanten geen fee per transactie betalen, en een partij als equens geen geld uit het niets krijgt bij het verwerken van x transacties, is het hele systeem gewoon niet te vergelijken.

Banken zijn allemaal decentraal ontstaan, en dat wordt gestaag minder, SEPA is een enorm grote stap, je merkt er wellicht niet veel van als klanten, maar je wilt niet weten wat er in bankenland op de achtergrond veranderd is om dit mogelijk te maken.

BTC heeft een heel ander uitgangspunt, daar zijn net zo goed grote pijnpunten aan te wijzen waar we met z'n allen last van hebben.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand postte hier een aantal dagen geleden een link naar een online cursus wat betreft trading, heeft iemand deze link toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:09:
Iemand postte hier een aantal dagen geleden een link naar een online cursus wat betreft trading, heeft iemand deze link toevallig?
deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O was iets met "pipes" in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero, had geen zin om het hele topic terug te zoeken.
Deze komt van google http://beleggen.info/forex/pips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 11:13
Hallo allen, ik ben een tijdje inactief geweest maar wil toch weer gaan handelen met Bitcoins. Wat is volgens jullie de beste forex btc website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenomyscus schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:17:
Hallo allen, ik ben een tijdje inactief geweest maar wil toch weer gaan handelen met Bitcoins. Wat is volgens jullie de beste forex btc website?
Kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Ik ben eindelijk verified. Wat een geniale website... een verademing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Ik ben ook verified maar ik kan bij leverage alleen 'none' gebruiken... Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Zenomyscus schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:39:
Ik ben ook verified maar ik kan bij leverage alleen 'none' gebruiken... Beetje jammer.
Leverage zou je bij kraken nu niet moeten willen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenomyscus schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:39:
Tot nu toe kan je nog niet met leverage traden op Kraken, niemand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Ah dat is wel erg jammer, dat is juist zo leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
de swings zijn dag in dag uit makkelijk $50... (+/- 1/10e waarde van de munt)
Dit is niet vergelijkbaar met Forex :)

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Toch wel.

Ik las net het stuk van Kraken in de OP, duidelijk.
Maar volgens mij is er ook een mogelijkheid om SHORT/LONG te gaan, wat houd dat in, of waar kan ik informatie vinden over dat?

[ Voor 187% gewijzigd door Ranora op 26-02-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Volgens Paul Buitink (van debitcoin.org) zijn er 3 geïnteresseerden voor een overname van Mt. Gox.
https://twitter.com/paulbuitink/status/438428157948219392

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 11:19

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

FaceDown schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 06:59:
[...]

Hij zal nergens veilig zijn. Het is een kwestie van tijd voordat ze 'm in een greppel vinden. Hij heeft net iets teveel mensen belazerd.
Ach, hij scheert z'n haar eraf, gaat wat naar de sportschool, noemt zichzelf Eric, en niemand die hem meer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:52:
Maakt bij mij niet uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:02:
Toch wel.

Ik las net het stuk van Kraken in de OP, duidelijk.
Maar volgens mij is er ook een mogelijkheid om SHORT/LONG te gaan, wat houd dat in, of waar kan ik informatie vinden over dat?
Long gaan is een positieve positie innemen. Long gaan in BTC is BTC kopen. Je verdient geld als de koers stijgt.
Short gaan is een negatieve positie innemen. Short gaan in BTC is BTC verkopen. Als je geen BTC hebt, dan leen je die (vaak automatisch op een exchange-platform dat leveraged trading aanbiedt). Je verdient geld als de koers daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barcawinner schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:15:

Ach, hij scheert z'n haar eraf, gaat wat naar de sportschool, noemt zichzelf Eric, en niemand die hem meer herkend.
Zoiets ja..

En hoewel ik begrijp dat mensen een hekel hebben aan oplichters is het hier toch wat anders gegaan denk ik.
Ik denk ook dat de rest van de CEO's hier al veel langer van wist maar het onder de pet probeerde te houden.
Dit om bitcoin niet teveel schade toe te brengen, helaas heeft dat een beetje averechts gewerkt toen het uitkwam maar toen hadden we ook wel weer een leuke dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Check nu @bnr radio, bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:18:
[...]

Long gaan is een positieve positie innemen. Long gaan in BTC is BTC kopen. Je verdient geld als de koers stijgt.
Short gaan is een negatieve positie innemen. Short gaan in BTC is BTC verkopen. Als je geen BTC hebt, dan leen je die (vaak automatisch op een exchange-platform dat leveraged trading aanbiedt). Je verdient geld als de koers daalt.
Bij long gaan zijn er derivaten in het spel, turbo's en dergelijke. Bij turbo's is er een multiplier in het spel.
Als je gewoon een aandeel koopt, is er niet sprake van 'long gaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
[...]

Super! Ga ik mij vanavond eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
barcawinner schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:22:
[...]

Bij long gaan zijn er derivaten in het spel, turbo's en dergelijke. Bij turbo's is er een multiplier in het spel.
Als je gewoon een aandeel koopt, is er niet sprake van 'long gaan'.
Nee hoor. Je kunt inderdaad met allerlei derivaten een leveraged long positie innemen, maar de meest simpele definitie van een long positie is simpelweg het bezitten van het aandeel / de valuta / enz... waardoor je verdient als de koers stijgt: Wikipedia: Long (finance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tip!

In tegenstelling tot het artikel op nu.nl is dit interview een verademing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 09:06
[...]
Om het short gaan misschien nog iets duidelijker te maken (tijden en waardes als voorbeeld):

13:00 - Handelaar A leent 10 BTC van Handelaar B
13:00 - Handelaar A verkoopt de 10 BTC tegen 10 x 400 euro = 4000 euro
13:00 - Handelaar A wacht tot de BTC koers daalt naar 300 euro
14:30 - Handelaar A koopt 10 BTC op voor 10 x 300 euro = 3000 euro
14:30 - Handelaar A betaalt 10 BTC terug aan Handelaar B (meestal met een percentage rente)
14:30 - Handelaar A loopt weg met 1000 euro winst (minus rente voor het lenen).

Nu kun je jezelf natuurlijk afvragen waarom Handelaar B niet zelf het truukje uit zou halen. Dat kan meerdere redenen hebben, maar meestal is het omdat Handelaar B het risico van een eventuele daling zelf niet wil of mag nemen. Denk bijvoorbeeld aan pensioen fondsen die niet in heel risicovolle zaken mogen beleggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 26-02-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Maandag avond een SEPA Withdraw van kraken gedaan. Had verwacht dat die nu wel binnen zou zijn maar helaas. Bij iemand anders wel doorgekomen (ik weet dat het 1-4 dagen kan duren, ben gewoon ongeduldig :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Morrar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Om het short gaan misschien nog iets duidelijker te maken (tijden en waardes als voorbeeld):

13:00 - Handelaar A leent 10 BTC van Kraken / Handelaar B
14:30 - Handelaar A betaalt 10 BTC terug aan Kraken / Handelaar B
14:30 - Handelaar A loopt weg met 1000 euro winst.
Inderdaad. En als de prijs stijgt, dan moet je zelf geld bijleggen om de BTC terug te kopen om Kraken / Handelaar B terug te betalen. Daarom eisen de handelsplatforms die geld/coins uitlenen voor short posities dat je een bepaalde hoeveelheid onderpand op de exchange hebt staan (de 'margin'). Bijvoorbeeld, als er 10:1 leverage (=10 EUR te lenen voor iedere 1 EUR die je hebt in je account) aangeboden wordt:

Scenario 1
13:00 - Handelaar A leent 10 BTC van Kraken / Handelaar B. Huididge koers: 400 euro, dus Handelaar A moet 400 euro in z'n account hebben.
14:30 - Handelaar A loopt weg met 1000 euro winst bovenop de 400 euro in z'n account.

Scenario 2
13:00 - Handelaar A leent 10 BTC van Kraken / Handelaar B. Huididge koers: 400 euro, dus Handelaar A moet 400 euro in z'n account hebben.
14:30 - De BTC koers stijgt naar 420 euro, tegen de verwachting van Handelaar A in.
14:30 - Handelaar A koopt 10 BTC op voor 10 x 420 euro = 4200 euro
14:30 - Handelaar A loopt weg met 200 euro verlies van de 400 euro die hij in z'n account had.

Scenario 3
14:30 - De BTC koers stijgt naar 440 euro, tegen de verwachting van Handelaar A in.
14:30 - De exchange koopt automatisch 10 BTC met het account van Kraken voor 10 x 440 euro = 4400 euro
14:30 - De exchange betaalt de 10 BTC terug aan Kraken / Handelaar B namens Handelaar A
14:30 - Handelaar A loopt weg met een leeg account, een verlies van 400 euro.

10:1 leverage komt bij Bitcoin zelden voor, omdat de koers zo volatiel is. Bitfinex (een bekend leveraged trading platform) biedt slechts 2.5:1 tot 4:1 aan.

Ook zal de automatische liquidatie die in scenario 3 is beschreven meestal plaatsvinden voordat de koers zover de verkeerde kant op is verschoven dat de handelaar precies 0 over houdt na het sluiten van de positie.
pposthoorn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:44:
Maandag avond een SEPA Withdraw van kraken gedaan. Had verwacht dat die nu wel binnen zou zijn maar helaas. Bij iemand anders wel doorgekomen (ik weet dat het 1-4 dagen kan duren, ben gewoon ongeduldig :9 )
De API van Fidor (de bank van Kraken) is/was kapot, waardoor het Kraken-systeem geen toegang had tot hun bank-account. Inmiddels lijkt het (deels) verholpen te zijn, want sommige mensen met stortingen die nog niet waren aangekomen hebben ze inmiddels in hun account en ook mijn opname van afgelopen maandag is inmiddels qua status verandert van "pending" naar "sent". Dat zou betekenen dat ik die vanavond of morgen op mijn rekening zou moeten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 02:29
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:44:
De API van Fidor (de bank van Kraken) is/was kapot, waardoor het Kraken-systeem geen toegang had tot hun bank-account. Inmiddels lijkt het (deels) verholpen te zijn, want sommige mensen met stortingen die nog niet waren aangekomen hebben ze inmiddels in hun account en ook mijn opname van afgelopen maandag is inmiddels qua status verandert van "pending" naar "sent". Dat zou betekenen dat ik die vanavond of morgen op mijn rekening zou moeten zien.
*CONFIRMED*

Vanochtend status "sent" (withdrawal) gekregen bij Kraken, zojuist bijgeschreven op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Sommige van die adressen kosten behoorlijk wat rekenkracht om te genereren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

m19 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:01:
Hij heeft de privkeys niet van die adressen gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
m19 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:01:
[...]

Die zijn dan ook niet gegenereerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
PowerSp00n schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Hij heeft de privkeys niet van die adressen gok ik ;)
Oh ja tuurlijk, zolang het adres maar valide is kan je er wat heen sturen, dat niemand de private key heeft maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als iedereen nou random wat stuurt, wordt de kans wel groter dat je ooit een adres maakt met coins er in :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

pposthoorn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:44:
eMiz0r schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:53:
[...]

*CONFIRMED*

Vanochtend status "sent" (withdrawal) gekregen bij Kraken, zojuist bijgeschreven op mijn rekening.
Hier ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 22:25
Goed om te lezen dat het bij de withdrawels van Kraken wel snor zit.
De koers lijkt na een minimale daling ondertussen gestabiliseerd (voor Bitcoinbegrippen) te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
ozothebozo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:24:
Goed om te lezen dat het bij de withdrawels van Kraken wel snor zit.
De koers lijkt na een minimale daling ondertussen gestabiliseerd (voor Bitcoinbegrippen) te zijn.
Hij stond net op : Euro 404 KOERS NIET GEVONDEN...

:(

Maar je hebt gelijk, piek gehad van 430. Nu staat het toch al een redelijke tijd op 400. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Zeau vandaag lekker geskied en nu terug in het appartement mooi ff 2.5% gepakt met arbitrage :)
(Marvin zit vast weer zonder funds?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:36:
Zeau vandaag lekker geskied en nu terug in het appartement mooi ff 2.5% gepakt met arbitrage :)
(Marvin zit vast weer zonder funds?)
Ja, dankzij vertragingen bij Kraken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Kennen jullie deze site ? https://btc-arbs.com/
Het doet arbitrage tussen verschillende exchanges zoals Stamp en BTC-e. Het enigste wat je moet doen is een bijdrage leveren en het levert dagelijks een Return of Investment op.

Ik heb 0.1BTC op mijn account gestopt en ik zie wel hoe het verloopt.
Het is wel een risico omdat je het geld uit handen geef dus wees gewaarschuwd.

Hier is meer info over de site, https://bitcointalk.org/index.php?topic=474787.0

[ Voor 3% gewijzigd door Blord op 26-02-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand het nieuws over Eaze al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Het nieuws over Eaze". Kom op dit is het internet. Waar is de link?

.edit: dit? http://www.nu.nl/internet...ortemonnee-van-glass.html. En is dat niet meer iets voor Bitcoin topic - deel 2?

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2014 17:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:35:
Het doet arbitrage tussen verschillende exchanges zoals Stamp en BTC-e. Het enigste wat je moet doen is een bijdrage leveren en het levert dagelijks een Return of Investment op.

Het is wel een risico dus wees gewaarschuwd.

Hier is meer info over de site, https://bitcointalk.org/index.php?topic=474787.0
Klinkt te mooi om waar te zijn, maar ik ben wel erg nieuwsgierig! :P

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Ziet er uit als een Ponzi-scheme. Arbitrage-mogelijkheden zijn niet dusdanig groot dat je er onbeperkt geld tegenaan kunt gooien en er hetzelfde rendement uit haalt. Hoe meer geld je er tegenaan gooit, hoe lager het rendement, want het effect van arbitrage-handel is dat koersen na elkaar toe geduwd worden.

Desondanks staat er op de website dat er geen maximum is aan het bedrag dat je erin kunt stoppen. Je kunt er zowel USD als BTC in stoppen en je krijg je winst ook in die valuta uitgekeerd. Je kunt USD niet in BTC omzetten (of omgekeerd) om uit te laten betalen. Dat is ook maf, want je hebt een bepaalde verhouding tussen USD en BTC nodig om een optimaal rendement te halen. Als je 100 BTC hebt en slechts 100 USD, dan zit je BTC een groot deel van de tijd niets te doen omdat je met 1 trade door je USD heen bent en dan moet wachten tot er of een arbitrage-kans de andere kant op is of je je geld rondpompt, wat met een internationale USD wire nog wel eens een week kan duren.

Toch worden er rendementen behaald van meer dan 1% per dag gemiddeld over het *totale vermogen*, waarvan op ieder moment een fors deel dus ergens in een overboeking vast hoort te zitten en niet te gebruiken is voor de handel.

Ik zelf ben tevreden als ik 1.5%-2% op een dag haal met het fiat-geld dat ik die dag op een exchange heb staan, maar dat rendement zou ik eigenlijk uit moeten rekenenen over fiat-geld + BTC-waarde van de BTCs die ik nodig heb, waardoor het werkelijke rendement een stuk lager is. Maar op hetzelfde moment zijn er een overboeking met geld voor de volgende dag en een withdrawal terug naar mijn bankrekening onderweg. Kortom: Als ik mijn rendement uitreken over de totale hoeveelheid geld (EUR + BTC) die ik in omloop heb voor mijn arbitrage-handel, dan zit dat ruim onder de 1% per dag. En de bedragen die ik inzet zijn relatief klein, waardoor ik de goede kansen enigszins kan cherrypicken. Met grotere bedragen kan dat niet en daalt je rendement.

edit: Ik zie dat ze cocktail-parties hebben op hun kantoor in Geneve voor VIP-investors. Laat dat nou precies (ongeveer) zijn waar ik woon. Misschien toch maar VIP-investor worden? 8)7
In order to keep costs low, we generally do not invite members of the general public to visit our offices. However, VIP investors are invited to our monthly office cocktail parties in Geneva.
Geneve is *de* plek om je te vestigen als je de kosten laag wil houden |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Site is extreem traag, maar ben wel benieuwd. Ik heb net 1 BTC overgemaakt. Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Squ1zZy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:56:
[...]

Site is extreem traag, maar ben wel benieuwd. Ik heb net 1 BTC overgemaakt. Ik hou jullie op de hoogte :)
Het is ook geen exchange. Je hoeft maar een keer per dag je ROI op te halen.
Je bent een waaghals. 1BTC is voor mij net iets teveel. Dat is nog altijd €430. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Blord op 26-02-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk, niet over nagedacht.
is toch goed bericht voor de handel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Twee dagen geleden ingestapt voor 317 euro, vandaag verkocht voor 438... Jammer van die fee kosten though....

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
Ik heb even 0.1 XBT gedeposit naar BTC Arbs. Mocht iemand het willen proberen, stuur even een DM, ik heb een affiliate linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 19:47
Avalaxy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:08:
Ik heb even 0.1 XBT gedeposit naar BTC Arbs. Mocht iemand het willen proberen, stuur even een DM, ik heb een affiliate linkje.
Hetzelfde gedaan, lijkt me best geinig met een redelijk kleine hoeveelheid :)

EDIT: zie wel dat het 1 tot 8 uur kan duren voordat je deposit zichtbaar wordt. @Avalaxy: wat is je ervaring tot dusver?

[ Voor 16% gewijzigd door Stef42 op 26-02-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07

Het is wel een risico omdat je het geld uit handen geef dus wees gewaarschuwd.

Eerst was minimum deposit 0.25 maar die is verlaagd blijkbaar. Ik kreeg dus na 1 dag netjes 1% nog wat bijgestort. Daarna gelijk 0.75 erbij gezet, paar uur later realiseerde ik mij dat t wss too good to be true is. Snel uitlaten betalen en gevlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 05:19
T homass schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:18:
[...]

Eerst was minimum deposit 0.25 maar die is verlaagd blijkbaar. Ik kreeg dus na 1 dag netjes 1% nog wat bijgestort. Daarna gelijk 0.75 erbij gezet, paar uur later realiseerde ik mij dat t wss too good to be true is. Snel uitlaten betalen en gevlucht.
Hoezo too good to be true? Als de zij 5% pakken van alle winst. Maar wel met 1000en coins elke dag voor 2% aan arbitrage kunnen pakken, hebben ze meer dan genoeg winst. Ze hebben er dan genoeg baat bij om ervoor te zorgen dat alles netjes blijft lopen, dan al het geld te pakken en weg te wezen met eventuele gevolgen.

Stel 1000BTC a €420 = 420 000 tot hun beschikking. 2% winst per dag = 8400 * 5% fee = 420 euro. Per dag. Geen idee wat hun fee is overigens, ik noem maar wat. Maar bijvoorbeeld 420 euro per dag(12k per maand) is best leuk toch? Er vanuit gaande dat ze zoveel BTC hebben staan en zoveel fee pakken natuurlijk. Weet iemand overigens hoeveel fee ze pakken? Kan dat nergens vinden.

Wat wel twijfelachtig is zijn de resultaten van de afgelopen maand, lijken me wat hoog. Kan zijn om mensen te lokken..

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 26-02-2014 18:32 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
wesleytjuh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:28:
[...]

Hoezo too good to be true? Als de zij 5% pakken van alle winst. Maar wel met 1000en coins elke dag voor 2% aan arbitrage kunnen pakken, hebben ze meer dan genoeg winst. Ze hebben er dan genoeg baat bij om ervoor te zorgen dat alles netjes blijft lopen, dan al het geld te pakken en weg te wezen met eventuele gevolgen.

Stel 1000BTC a €420 = 420 000 tot hun beschikking. 2% winst per dag = 8400 * 5% fee = 420 euro. Per dag. Geen idee wat hun fee is overigens, ik noem maar wat. Maar bijvoorbeeld 420 euro per dag(12k per maand) is best leuk toch? Er vanuit gaande dat ze zoveel BTC hebben staan en zoveel fee pakken natuurlijk. Weet iemand overigens hoeveel fee ze pakken? Kan dat nergens vinden.

Wat wel twijfelachtig is zijn de resultaten van de afgelopen maand, lijken me wat hoog. Kan zijn om mensen te lokken..
En jij denkt dat je per dag 1000 BTC aan arbitrage handel kan doen en daar 2% op kunt pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Arbitrage werkt het best op paniekdagen zoals gisteren. Gisteren was een ROI van 4.20%
Dat lijkt mij wel haalbaar. Het gemiddelde zal wel veel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:41:
Arbitrage werkt het best op paniekdagen zoals gisteren. Gisteren was een ROI van 4.20%
Ik heb ook een systeempje draaien wat arbitrage uitrekent tussen kraken en bitstamp. Inderdaad met paniekdagen is er veel arbitrage mogelijk. Vandaag ook 12 en 17 was het mogelijk, bitstamp daalde iets harder dan Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
Kraken heeft sowieso heel veel arbitragekansen. Ze staan regelmatig €30 hoger dan stamp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:41:
Het is inderdaad waar dat paniekdagen het beste werken. Gisteren waren er een aantal mooie momenten om te verdienen, zoals in deze thread ook al is besproken.

Het probleem is echter dat als je de ROI gaat berekenen over je totale kapitaal, dan zijn dergelijke percentages, zelfs op dagen zoals gisteren toch best heel hoog als je niet slechts een incidentele handelaar bent die op het beste moment een relatief kleine hoeveelheid verhandeld.

Je moet rekening houden met kapitaal dat onderweg is door het banksysteem, want arbitrage-kansen zijn zeer zelden symmetrisch, dat wil zeggen dat je vrijwel altijd vaker op exchange A koopt en op exchange B verkoopt dan andersom. En daarom moet je regelmatig geld overboeken van exchange B, naar je bankrekening en door naar exchange B. Met SEPA en snelle exchanges ben je daar minstens anderhalve dag aan kwijt, maar de norm is 2-3 dagen. De BTC-Arbs website gebruikt echter USD en die overboekingen zijn trager. Dit betekent dat je op een willekeurige dag het grootste gedeelte van je geld in transit hebt zitten en slechts een minderheid die dag beschikbaar hebt om mee te handelen.

Daarnaast accepteert BTC-Arbs zowel USD als BTC stortingen. Ze geven aan dat je balans altijd in de door jouw gestorte currency blijft en je winst uiteindelijk ook in die currency wordt betaald. De ervaring leert dat in dergelijke situaties mensen veel eerder BTC storten, want de drempel om even een paar bit-cent over te maken is veel lager. Met als gevolg dat BTC-Arbs naar alle waarschijnlijkheid veel meer BTC heeft dan USD. Maar BTC is heel makkelijk tussen exchanges rond te boeken, dus je hebt er relatief veel minder van nodig.

Kortom: de hoeveelheid USD die je hebt is een ontzettende bottleneck en BTC-Arbs zal hoogstwaarschijnlijk een stapel BTC hebben die vrijwel niets doet. Toch wordt het rendement eerlijk verdeeld over alle investeringen. Dit betekent dat het "actieve geld", dat wil zeggen de hoeveelheid die op een dag daadwerkelijk verhandeld wordt, een redenement moet hebben dat vele malen hoger is dan het totale rendement dat ze rapporteren. En op een dag waarop ze 4% rendement claimen betekent dat ruim meer dan 10% rendement op het actieve geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 05:19
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:34:
[...]

En jij denkt dat je per dag 1000 BTC aan arbitrage handel kan doen en daar 2% op kunt pakken?
True, even niet bij stil gestaan ;). Maargoed, dan nog het zou best legit kunnen zijn, al gaat het om een minimale bijverdienste (afhankelijk van de fees)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Ik heb vandaag wat zitten te spelen met de automatische orders op Kraken, ik kom echter steeds niet op de instelling die ik graag zou willen hebben.

Wat ik zou willen is het volgende:
1 XBT zit nu op zo'n 430 Euro. Ik zou graag willen dat wanneer de koers onder de 410 euro zakt, Kraken automatisch verkoopt. Echter, wanneer de koers dan weer naar 420 stijgt, weer automatisch inkoopt.

Het probleem is echter wanneer ik nu een buy order onder de huidige koers aanmaak, deze meteen gecanceld wordt.

Iemand hier iets meer ervaringen mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wesleytjuh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:58:
[...]

True, even niet bij stil gestaan ;). Maargoed, dan nog het zou best legit kunnen zijn, al gaat het om een minimale bijverdienste (afhankelijk van de fees)
Het kan best legit zijn geweest over de afgelopen maand (als ze klein begonnen zijn), het arbitrage spelletje werkt namelijk best leuk met kleine hoeveelheden, het faalt alleen een beetje heel erg hard met grote hoeveelheden.
wesleytjuh schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:28:
[...]
Stel 1000BTC a €420 = 420 000 tot hun beschikking. 2% winst per dag = 8400 * 5% fee = 420 euro. Per dag. Geen idee wat hun fee is overigens, ik noem maar wat. Maar bijvoorbeeld 420 euro per dag(12k per maand) is best leuk toch?
12k per maand vind jij best leuk? Ik vind het maar een heel laag bedrag. Ze zeggen op hun site 10 werknemers te hebben, dus dat is (als het alleen salaris zou betreffen en geen pandhuur / serverhuur etc. etc) maar een salaris van 1.2k dollar per maand.
En dat is enkel :
- Met 1000 BTC speelgeld
- Met constante 2% winst
- Met nul komma nul kosten buiten salarissen om

Dat zit onder minimumloon in NL volgens mij.
Al zouden ze een constante maand hebben op 6% dan nog gaan ze vanwege hun kosten geen leuk bedrag binnenhalen... En dat is nog naast de bezwaren die Rannasha geeft.

Maar aan de andere kant is wegrennen met 1000 BTC of meer uiteraard wel weer aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
RayMotix schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:16:
Ik heb vandaag wat zitten te spelen met de automatische orders op Kraken, ik kom echter steeds niet op de instelling die ik graag zou willen hebben.

Wat ik zou willen is het volgende:
1 XBT zit nu op zo'n 430 Euro. Ik zou graag willen dat wanneer de koers onder de 410 euro zakt, Kraken automatisch verkoopt. Echter, wanneer de koers dan weer naar 420 stijgt, weer automatisch inkoopt.

Het probleem is echter wanneer ik nu een buy order onder de huidige koers aanmaak, deze meteen gecanceld wordt.

Iemand hier iets meer ervaringen mee? :)
Zoek in dit topic even op "take profit" en "stop loss" en je komt heel goede uitleg tegen over hoe dit werkt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Zo ik heb al mijn Goxcoins verkocht. Op moment van de sluiting van Gox site waren deze coins al op de rekening van de Bitcoin Builder account en niet op mijn Gox account. Ik kon ze nog vrij onderhandelen.

Ze waren intussen door trading gegroeid naar 88GoxBTC maar de totale waarde is wel gedaald.
Ik heb ze maar verpatst voor 8.8RealBTC. De koers gaat nergens meer naar toe. Straks komt iemand met een berg Goxcoins en koopt gewoon de hele BB order lijst leeg.
De koers is staat nu al op 0.08 en straks nog minder. Het is genoeg geweest met Gox. Mogen ze rotten in hel. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:46:
Zo ik heb al mijn Goxcoins verkocht. Op moment van de sluiting van Gox site waren deze coins al op de rekening van de Bitcoin Builder account en niet op mijn Gox account. Ik kon ze nog vrij onderhandelen.
Nog een beetje zonder kleerscheuren uitgekomen? (winst / verlies)

-edit-

Zijn er hier mensen die al een withdrawal hebben gekregen van btc.sx sinds Gox down is?
Had 1 BTC weggehaald maar nog niet binnen...

[ Voor 16% gewijzigd door boekel op 26-02-2014 21:03 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Gisteren rond 15:00 heb ik alles opgenomen en stond een uurtje later er al op. Erg vlot dus, de vorige opname deed er echter twee dagen over.

[ Voor 9% gewijzigd door Razkin op 26-02-2014 21:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:52:
[...]

Het is inderdaad waar dat paniekdagen het beste werken. Gisteren waren er een aantal mooie momenten om te verdienen, zoals in deze thread ook al is besproken.

Het probleem is echter dat als je de ROI gaat berekenen over je totale kapitaal, dan zijn dergelijke percentages, zelfs op dagen zoals gisteren toch best heel hoog als je niet slechts een incidentele handelaar bent die op het beste moment een relatief kleine hoeveelheid verhandeld.

Je moet rekening houden met kapitaal dat onderweg is door het banksysteem, want arbitrage-kansen zijn zeer zelden symmetrisch, dat wil zeggen dat je vrijwel altijd vaker op exchange A koopt en op exchange B verkoopt dan andersom. En daarom moet je regelmatig geld overboeken van exchange B, naar je bankrekening en door naar exchange B. Met SEPA en snelle exchanges ben je daar minstens anderhalve dag aan kwijt, maar de norm is 2-3 dagen. De BTC-Arbs website gebruikt echter USD en die overboekingen zijn trager. Dit betekent dat je op een willekeurige dag het grootste gedeelte van je geld in transit hebt zitten en slechts een minderheid die dag beschikbaar hebt om mee te handelen.

Daarnaast accepteert BTC-Arbs zowel USD als BTC stortingen. Ze geven aan dat je balans altijd in de door jouw gestorte currency blijft en je winst uiteindelijk ook in die currency wordt betaald. De ervaring leert dat in dergelijke situaties mensen veel eerder BTC storten, want de drempel om even een paar bit-cent over te maken is veel lager. Met als gevolg dat BTC-Arbs naar alle waarschijnlijkheid veel meer BTC heeft dan USD. Maar BTC is heel makkelijk tussen exchanges rond te boeken, dus je hebt er relatief veel minder van nodig.

Kortom: de hoeveelheid USD die je hebt is een ontzettende bottleneck en BTC-Arbs zal hoogstwaarschijnlijk een stapel BTC hebben die vrijwel niets doet. Toch wordt het rendement eerlijk verdeeld over alle investeringen. Dit betekent dat het "actieve geld", dat wil zeggen de hoeveelheid die op een dag daadwerkelijk verhandeld wordt, een redenement moet hebben dat vele malen hoger is dan het totale rendement dat ze rapporteren. En op een dag waarop ze 4% rendement claimen betekent dat ruim meer dan 10% rendement op het actieve geld.
Goed onderbouwd verhaal. BTC-Arbs zal met kleine investeringen prima werken maar als het, zeg boven de 100BTC heeft zal het rendement hard terug lopen.
Ik ga m'n vingers er maar niet aan branden. Haal zelf ~2% op m'n BTC, en daarnaast heb ik nog 2x de waarde van btc in fiat als "smeermiddel" in gebruik voor de arbitrage handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
pposthoorn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:17:
[...]
Ik ga m'n vingers er maar niet aan branden. Haal zelf ~2% op m'n BTC, en daarnaast heb ik nog 2x de waarde van btc in fiat als "smeermiddel" in gebruik voor de arbitrage handel.
Precies. Dat betekent dat je een rendement hebt van ~0.67%. En je hebt waarschijnlijk een veel betere fiat:BTC verhouding dan BTC-Arbs, want daar zullen mensen vooral BTC storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
Is arbitrage tussen btc-e en kraken een beetje te doen? Verschil is €26 tussen die twee (momenteel). Weet niet of je geld snel aankomt op btc-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als BTC-Arbs betrouwbaar is klinkt het wel interessant. Ik heb even snel het gemiddelde rendement uitgerekend en kom dan op 1.92% per dag. Als ik 10 BTC wegzet daar ontvang ik dus dagelijks 0.192 BTC gemiddeld per dag, komt neer bij een koers van €400,- op €76.80 per dag = €2304,- per maand :9

Dan hoef ik met een eenmalige investering van 10 BTC (op dit moment €4300,-) nooit meer te werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Precies. Dat betekent dat je een rendement hebt van ~0.67%. En je hebt waarschijnlijk een veel betere fiat:BTC verhouding dan BTC-Arbs, want daar zullen mensen vooral BTC storten.
Idd. Ik heb ongeveer 2x€500 per BTC aan fiat beschikbaar. 500 op bitstamp en 500 ergens onderweg.
Momenteel kan ik dus zelfs elke btc ongeveer 1.2x gebruiken voor arbitrage omdat ik m'n coins in een uurtje terug naar kraken heb.

Als kraken echter weer eens de withdraw wat langer vast houd gooit dat wel wat roet in het eten natuurlijk :9
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:39:
Als BTC-Arbs betrouwbaar is klinkt het wel interessant. Ik heb even snel het gemiddelde rendement uitgerekend en kom dan op 1.92% per dag. Als ik 10 BTC wegzet daar ontvang ik dus dagelijks 0.192 BTC gemiddeld per dag, komt neer bij een koers van €400,- op €76.80 per dag = €2304,- per maand :9

Dan hoef ik met een eenmalige investering van 10 BTC (op dit moment €4300,-) nooit meer te werken 8)
Zomaar twee gezegden:
"If it sounds to good to be true, it probably is."
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."

[ Voor 34% gewijzigd door pposthoorn op 26-02-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:39:

Reken jezelf maar niet rijk... Eerst eens wat echte ervaring opdoen zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

LED-Maniak schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:42:
[...]

Reken jezelf maar niet rijk... Eerst eens wat echte ervaring opdoen zou ik zeggen ;)
Ik zeg heel wat slimmere jongens dan coinsx2....
Ze hoeven maar een beetje per dag uit te keren om mensen blij te houden, iedereen blij dus meer mensen gaan investeren...tot ze genoeg hebben en dan worden ze 'gehacked' en is helaas iedereen z'n geld / btc kwijt...........mensen inleg laten withdrawen is ook goed voor het vertrouwen....

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
@ Rannasha; Marvin handelt toch tussen bitstamp en kraken? Waarom niet btc-e, veschil is daar toch veel groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had het al gelezen, geen idee hoe "ernstig" dit nieuws opgevat moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
bitchcoin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:51:
@ Rannasha; Marvin handelt toch tussen bitstamp en kraken? Waarom niet btc-e, veschil is daar toch veel groter?
Ik hoor teveel slechte berichten over problemen met BTC-e deposits en withdrawals, support die niet of nauwelijks reageert in brak Engels en dergelijke dingen. Omdat ik meerdere keren per week fiat-deposits en withdrawals doe wil ik dat het gewoon soepel gaat. Bij Kraken en Bitstamp gaat het soepel.

edit: En het verschil tussen BTC-e en andere exchanges is lang niet altijd zo groot als het nu is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 26-02-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:00:
[...]

had het al gelezen, geen idee hoe "ernstig" dit nieuws opgevat moet worden.
Net zo "ernstig" als wanneer Wilders weer eens iets roept?

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 142 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid