Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.650 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mistraller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:19:
[...]
Dus feitelijk bestempel je nu elke exchange als incompetent.
Reken voor de grap eens uit hoeveel bitstamp per dag binnenhengelt aan fee's op basis van het handelsvolume. Ik weet niet hoor, maar iets zegt mij dat je tot een bedrag zult komen waar je een goedbelegde boterham mee kan verdienen.
Ik bestempel helemaal niemand als iets. Ik zeg alleen dat er geen controle is.
En dat iemand wellicht een goedbelegde boterham kan verdienen, dat zegt toch helemaal niets?
Zo ongeveer alle grote inhaligen verdienen in basis al een zeer goede boterham, maar willen altijd meer...
Rannasha schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:25:
[...]
$35K op een rustige dag lijkt me genoeg om een exchange op te draaien zonder te gaan gokken met geld van klanten.
Wat jij vindt is redelijk irrelevant als je de complete cijfers niet weet. Als er een investeerder achter zit die simpelweg 30K per dag eist dan blijft er opeens nog maar 5k per dag over en daar moeten dan nog de running costs vanaf.

Maar 35K per dag is ook maar een laag iets om een echte toko op te laten draaien, reken maar rustig op 800 euro de man per dag en dan kan je dus maar 44 man in dienst hebben en je hebt nog geen hardware etc staan en geen directeurssalaris, voor een exchange zoals velen hier voor ogen hebben kan je geen lage-lonen personeel inhuren, daar heb je gewoon hoger geschoold personeel voor nodig met verantwoordelijkheden (en bijbehorend salaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Tourniquet schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:50:
Internet Chat Reveals Mt. Gox CEO Hasn't 'Given Up'
Als je goed leest geeft hij toe dat de draft grotendeels de waarheid is, ookal is het geen officieel uitgegeven document van Mt.Gox - het was een draft door hun gemaakt en de inhoudt is wel degelijk waar ze mee te kampen hadden, alleen ze hadden deze uitweg nog niet officieel besloten.

Daarnaast zeg hij: “well, technically speaking it's not 'lost' just yet, just temporarily unavailable.”
Oftewel, het is waarschijnlijk wel 'lost', maar dat kan nog niet officieel gezegd worden, want hij hoopt dat op een minimale kans dat er nog een doorstart gemaakt kan worden.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MSalters schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:00:
[...]

En in je eigen quote ligt het antwoord. De trades zelf zijn maar getalletjes die MtGox je voorspiegelt. Withdrawals zijn de enige echte feiten. Fiat withdrawals (zoals we weten) konden al een hele tijd niet meer. BTW withdrawals waren opeens ook onmogelijk, zogenaamd door de TxMal.

Met andere woorden, waarschijnlijk was zowel de fiat pot als de BTC pot geplunderd, en werd MtGox (als een echt Ponzi scheme) overeind gehouden door de withdrawals te dekken met nieuwe stortingen.
Laten we even teruggaan naar de opmerking die deze discussie aanwakkerde:
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:24:
Meh, lijkt me appeltje eitje: Een Ponzi.

Fiat nooit inwisselen voor echte BTC en net doen alsof je enorme hoeveelheden BTC hebt staan.
Ik weet niet hoor, maar de enige manier waarop ik dat kan interpreteren is alsof er gezegd wordt dat een fatsoenlijke exchange fiat inwisselt voor echte BTC, wat natuurlijk lariekoek is. Die inwisseling hoeven ze nooit te doen, BTC withdrawals komen dan gewoon uit de grote pot met BTC's.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2014 00:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:01:
[...]

Als je goed leest geeft hij toe dat de draft grotendeels de waarheid is, ookal is het geen officieel uitgegeven document van Mt.Gox - het was een draft door hun gemaakt en de inhoudt is wel degelijk waar ze mee te kampen hadden, alleen ze hadden deze uitweg nog niet officieel besloten.

Daarnaast zeg hij: “well, technically speaking it's not 'lost' just yet, just temporarily unavailable.”
Oftewel, het is waarschijnlijk wel 'lost', maar dat kan nog niet officieel gezegd worden, want hij hoopt dat op een minimale kans dat er nog een doorstart gemaakt kan worden.
De complete IRC chatsessie:

http://www.wickedfire.com...-mtgox-2.html#post2164682

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Mark zegt niet echt duidelijk taal :

[10:51] <JonWickedFire> Are you doing okay?
[10:52] <MagicalTux> more or less

[10:58] <JonWickedFire> Is that Crisis Strategy Draft even legit?
[11:04] <MagicalTux> more or less

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:08:
Mark zegt niet echt duidelijk taal :

[10:51] <JonWickedFire> Are you doing okay?
[10:52] <MagicalTux> more or less

[10:58] <JonWickedFire> Is that Crisis Strategy Draft even legit?
[11:04] <MagicalTux> more or less
Ik moest ook meteen denken aan een plaatje dat ik vanmiddag zag:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aMFlpBL.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 19:38
.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:17:
[...]

Ik moest ook meteen denken aan een plaatje dat ik vanmiddag zag:

[afbeelding]
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:00:
De inhoud van de "voorstellen" worden niet betwist zoals beschreven in het gelekt document, dus dergelijke acties vindt hij rechtmatig 8)7

[...]
Waarom zou hij het niet rechtmatig vinden?

Ik bedoel iedereen die nu koopt die doet dat ook niet om de getroffenen te helpen, maar ook enkel maar om over de rug van MtGox-slachtoffers simpelweg geld te verdienen.

Kapitalisme an sich is al geen moreel hoogtepunt, maar als je het dan ook nog eens ongereguleerd wilt gaan doen, tja dan is er nog maar heel weinig onrechtmatig....

Maar het zal vast weer zoiets zijn van : Als ik er geld mee verdien over iemands anders rug is het niet erg, maar als iemand anders er geld mee verdient over mijn rug dan is het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mark is wel bezig om de zaak nog te redden achter de schermen. Dat zal hoop geven dat de GoxBTC niet tot nul worden geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gomez12 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:18:
Ik bedoel iedereen die nu koopt die doet dat ook niet om de getroffenen te helpen, maar ook enkel maar om over de rug van MtGox-slachtoffers simpelweg geld te verdienen.
"Over de rug van". Ik vind dat altijd zo'n gelul. De mensen verkopen de coins toch zelf? Sommigen willen eruit en nemen hun verlies, anderen willen de gok wel wagen. Als je dat niet kan hebben dan moet je niet meespelen.

Persoonlijk heb ik er wel spijt van dat ik m'n vaste GoxBTC niet heb omgezet in verhandelbare GoxBTC, dan had ik er op dit moment iig nog *iets* uit kunnen halen ipv helemaal niets. En ja, dat gaat bij de gratie van iemand die mijn GoxBTC koopt met het idee er wat mee te kunnen verdienen. Ik vind het onzin om dat te bestempelen als over mijn rug geld verdienen, en ik vind het nog veel meer onzin om het die persoon dan vervolgens kwalijk te nemen.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32
Door het kunstmatig laag houden van de Bitcoin op MtGox met behulp van "partners" om een fuck up in de doofpot te stoppen en daarbij talloze mensen te duperen heeft niets met geld verdienen over de rug van anderen te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:04:
[...]
Ik weet niet hoor, maar de enige manier waarop ik dat kan interpreteren is alsof er gezegd wordt dat een fatsoenlijke exchange fiat inwisselt voor echte BTC, wat natuurlijk lariekoek is. Die inwisseling hoeven ze nooit te doen, BTC withdrawals komen dan gewoon uit de grote pot met BTC's.
Een Exchange is primair een trading platform die fiat/BTC transacties matched met BTC/fiat transacties, dus inderdaad hoeven ze niet in te wisselen. Net zoals de AEX geen euro's hoeft in te wisselen voor aandelen - vraag en aanbod zijn simpelweg in balans bij de handelskoers.

En ja, elke exchange matched jouw fiat/BTC order dus netto met een andere BTC/fiat order. Was die er niet geweest, dan was de BTC prijs gestegen om het BTC aanbod te vergroten en de vraag te verkleinen.

Withdrawals staan in principe los van de trades (alleen moet je natuurlijk wel een trade hebben gedaan om fiat op te nemen na een BTC storting). Trades zijn tussen accounts onderling, withdrawals tussen een account en de buitenwereld.

En ja, het is denkbaar dat als MtGox de accounts vervalst heeft, dat ze dan ook de trades vervalst hebben. Voor hun is het simpelweg een kwestie van je fiat-account te verlagen en je BTC-account te verhogen. Als de accounts toch niet gebacked zijn door de centrale grote pot BTC's en fiat, wat maakt het dan uit hoeveel je van elk hebt? Het is dan voordelig om trades te faken die de BTC goedkoop voorstellen, want dat trekt fiat geld aan - geld waar je als Ponzi-oplichter meer aan hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door MSalters op 26-02-2014 00:47 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:23:
[...]
"Over de rug van". Ik vind dat altijd zo'n gelul. De mensen verkopen de coins toch zelf? Sommigen willen eruit en nemen hun verlies, anderen willen de gok wel wagen. Als je dat niet kan hebben dan moet je niet meespelen.
"Over de rug van" moet je wel lezen in de context van dat MtGox als oplichters neergezet wordt (of in dit geval "rechtmatig" en dan een bepaalde smilie)

MtGox als bedrijf is gewoon net als iedere BTC-koper ze streven dezelfde doelen na en gebruiken grofweg dezelfde technieken (alleen de schaal is wellicht wat anders).

Noem je MtGox een stel oplichters dan moet je eens goed nadenken over je eigen handelen wmb, vind je je eigen handelen akkoord omdat mensen de coins toch zelf verkopen, tja wat is er dan mis MtGox hun handelen, de mensen maakten daar ook zelf de coins naar over.
Het hele BTC-spel is gewoon een ongereguleerde speculatie markt, dat geldt voor de kopers, maar voor de exchanges is het niet anders
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:25:
Door het kunstmatig laag houden van de Bitcoin op MtGox met behulp van "partners" om een fuck up in de doofpot te stoppen en daarbij talloze mensen te duperen heeft niets met geld verdienen over de rug van anderen te maken.
Tuurlijk niet, het is ook niet alsof ik hier berichten lees van blije mensen die in het dal willen kopen om daarna op de top te verkopen... En die zich enkel maar afvragen waar het dal exact zit.

Natuurlijk heb ik in mijn dromen alle berichten hier en op Bitcointalk gezien van alle ondersteuners van BTC die 1 for 1 GoxBTC naar realBTC deden ipv mensen die een slaatje probeerden te slaan uit andermans verlies door van 0,8 for 1 realBTC naar GoxBTX tot aan 0,1 realBTC naar GoxBTC te bieden.

Iedereen die GoxBTC gekocht heeft of wilde kopen de laatste weken wilde andere kopers een fuck-up bezorgen om er zelf beter van te worden, laten we het niet mooier voordoen dan het is.
Mistraller schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:51:
[...]
Door moedwillig de withdrawals dicht te gooien is dat toch even net iets anders. Op iedere andere exchange kon je namelijk vrij over je saldo beschikken.
Er waren de laatste weken anders weer genoeg withdrawal mogelijkheden, alleen dan niet officieel en je werd fucked up door andere kopers, maar de GoxBTC -> realBTC floreerde welig.
En eerlijk gezegd ken ik bijna geen exchange waar je vrij over je saldo kan beschikken. Natuurlijk bij de 1 of 2 BTC's daar kan je vrijelijk over beschikken. Maar als jij 10.000 BTC op een exchange koopt, probeer jij dat maar eens in 1x weg te trekken.

Sterker nog, bij goede cold storage is het zelfs praktisch onmogelijk om vrijelijk over je saldo te beschikken. Het enige waar je over hoort te kunnen beschikken is een gedeelde hot wallet van een exchange.
Ik vermoed ook dat er binnenkort nog wel een paar "hacks" aankomen van exchanges die "cold storage" gestored hadden bij MtGox of een andere exchange om weer wat geld te verdienen.
Ik bedoel weet jij 100% exact en zeker hoe de cold storage voor jouw favo exchange geregeld is (dus met onafhankelijke waarnemingen etc) of weet je enkel dat er gewoon een x percentage is waar jij en hun niet direct over kunnen beschikken, maar of dat op andere exchanges of in vastgoed of in auto's zit dat is onbekend?

[ Voor 53% gewijzigd door Gomez12 op 26-02-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Gomez12 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:48:
[...]

"Over de rug van" moet je wel lezen in de context van dat MtGox als oplichters neergezet wordt (of in dit geval "rechtmatig" en dan een bepaalde smilie)

MtGox als bedrijf is gewoon net als iedere BTC-koper ze streven dezelfde doelen na en gebruiken grofweg dezelfde technieken (alleen de schaal is wellicht wat anders).

Noem je MtGox een stel oplichters dan moet je eens goed nadenken over je eigen handelen wmb, vind je je eigen handelen akkoord omdat mensen de coins toch zelf verkopen, tja wat is er dan mis MtGox hun handelen, de mensen maakten daar ook zelf de coins naar over.
Het hele BTC-spel is gewoon een ongereguleerde speculatie markt, dat geldt voor de kopers, maar voor de exchanges is het niet anders
Door moedwillig de withdrawals dicht te gooien is dat toch even net iets anders. Op iedere andere exchange kon je namelijk vrij over je saldo beschikken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 11:19

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik Mark was had ik allang het vliegtuig of de boot naar Cambodja gepakt, om daar anoniem in Phnom Penh een relaxed leventje te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is nogal een verschil tussen twee mensen die traden en een exchange die de zaken nogal anders voorschildert dan ze daadwerkelijk zijn.
Mistraller schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:51:
[...]

Ze kunnen moeilijk withdrawals openhouden als er niets meer te withdrawen valt he ;). Maar dat is wel het punt waarop ze in mijn ogen oplichters werden. Door moedwillig een mediastilte te houden om op die manier de koers naar beneden te manipuleren en zo een uitweg te vinden. Even vooropgesteld dat ze dit niet al veel eerder doorhadden.

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

[...]

Het hele BTC-spel is gewoon een ongereguleerde speculatie markt, dat geldt voor de kopers, maar voor de exchanges is het niet a
Wat een berg onzin. Handelen is totaal niet te vergelijken met het misbruik maken van tegoeden zoals MtGox dat gedaan heeft. Niemand neemt ze kwalijk dat ze geld wilden verdienen, wel dat ze dit deden met geld dat niet van hun was.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

barcawinner schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:52:
Als ik Mark was had ik allang het vliegtuig of de boot naar Cambodja gepakt, om daar anoniem in Phnom Penh een relaxed leventje te leiden.
Hij zal nergens veilig zijn. Het is een kwestie van tijd voordat ze 'm in een greppel vinden. Hij heeft net iets teveel mensen belazerd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Trouwens, als ik op mijn telefoon met die MtGox-app inlog, dan krijg ik wel mijn kloppende balans te zien. Het lijkt wel alsof ie dat eerst moet ophalen van een server, want het is niet instant. Maar toch kan ik niet bewijzen door zo'n 'lag' of het nou wel of niet lokaal op mijn telefoon staat.

Ik heb nooit ingesteld dat je BTC kunt uitkeren aan een BTC-adres via de app uit veiligheidsoverwegingen (het blijft natuurlijk een telefoon die je makkelijk kunt verliezen), maar als dat nog gewerkt zou hebben, zou dat vast al wel bekend zijn...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Up we go. We gaan weer richting waar we vorige week waren. Wat mij wel een beetje verbaasd want had verwacht dat we naar rechts zouden gaan en er even rust zou zijn. Niet dat ik het erg vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ReQuiem83 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:27:
Up we go. We gaan weer richting waar we vorige week waren. Wat mij wel een beetje verbaasd want had verwacht dat we naar rechts zouden gaan en er even rust zou zijn. Niet dat ik het erg vind ;)
Verbaast me niet. De markt was lang af aan het wachten wat er met Gox ging gebeuren. Nu Gox dood en begraven is kunnen we weer door. Volgende week maken we ons weer druk over China :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Voor mensen die nog steeds denken dat bitcoin geen valuta kan zijn(die zijn er ook in dit topic): ik had in de ICE er heel handig een koffie mee kunnen betalen, als ze het accepteerden. Pinnen kan niet, alleen CC (ja, daar ga ik mijn koffie mee betalen...)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:27:
[...]

Hoe zie jij het inruilen van de exchange van fiat voor btc dan voor je? Stel ik withdraw BTC. Jij stelt dat die niet uit de pot met BTC's komen, want er moet immers fiat worden ingeruild voor BTC. Hoe gebeurt dat dan precies? Je stelt dat ze naar een andere exchange hadden moeten gaan om daar de BTC te halen? Ze kunnen ze niet uit het niets maken.
Ja dat kunnen ze wel:

1. claim dat je coins hebt en zet die op de wallets. Jij denkt "kijk ik heb 10 coins" maar ze zijn er niet.
2. maak je eigen coin en zeg dat die inwisselbaar is.

We weten dat ze #2 hebben gedaan. Ik vrees voor #1.
Dat moet ook niet. Als Henkje en Pietje op de exchange X btc ruilen voor Y fiat dan verandert er niets aan de wallets van de exchange. Alleen de getalletjes op de balans van zowel Henkje als Pietje.
Bingo.... Dus als je die fiat wegpompt merken Henkje en Pietje niets. Sterker, Henk kan zijn tegoed liquideren zonder probleem zolang maar niet teveel Henjes dit tegelijk doen (Ponzi!).
Het essentiele verschil tussen een bank en een exchange is dat een bank uitleent en een exchange (in principe, leverage buiten beschouwing gelaten) niet. Een bank kan dus geld uitlenen dat het helemaal niet heeft, en is een beetje de pilaar van onze huidige economie. Een exchange hoeft dat in feite nooit te doen.
Hoeft niet nee. Maar wil je een wedje aan gaan wat ze wel hebben gedaan?
Nou was ik er in april nog niet heel erg bij, maar ik kan me van december geen crisis bij MtGox herinneren. Fiat withdraw issues speelde al veel langer dan dat, en de BTC withdraw stop kwam pas een paar weken geleden (toen de koers al behoorlijk was gekelderd, met name door slecht nieuws uit China). Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat je er een beetje een gekleurde versie van de werkelijkheid op nahoudt.
Tsja, lees de Crisis memo die ze aan de andere exchanges hebben aangeboden. Ze hebben het erover dat de problemen "several weeks" te groot zijn geworden. Zeer vermoedelijk is de memo van eind januari(plan: na sluiting Gox 1 maand zou 25 feb de boel weer online gaan... wat ironisch). several weeks: ga je toch wel heel erg richting December....

Ik kan er naast zitten, maar dit ziet eruit als een eend, klinkt als een eend en loopt als een eend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:14:
Bingo.... Dus als je die fiat wegpompt merken Henkje en Pietje niets. Sterker, Henk kan zijn tegoed liquideren zonder probleem zolang maar niet teveel Henjes dit tegelijk doen (Ponzi!).
Dat is geen Ponzi, dat is een fractionele reserve. Banken doen dit continu en hoeven wettelijk slechts een klein gedeelte van de saldo's van klanten als liquide tegoeden beschikbaar te hebben.

Bij een exchange is een dergelijke situatie zeer onwenselijk, maar in theorie is zo'n constructie onbeperkt houdbaar als men niet massaal de toegoeden opvraagt (net als bij een bank zou dit een probleem opleveren). Een Ponzi scheme vereist dat het aantal stortingen continu blijft stijgen en dat is niet houdbaar op de lange termijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:18:
[...]

Dat is geen Ponzi, dat is een fractionele reserve. Banken doen dit continu en hoeven wettelijk slechts een klein gedeelte van de saldo's van klanten als liquide tegoeden beschikbaar te hebben.
Op dit punt is een Ponzi en fractionele reserve behoorlijk gelijk. Alleen zal een fractionele dekking stijgen (en dalen) binnen een bepaalde bandbreedte en is er een centrale bank die op korte termijn liquiditeit kan leveren als er teveel vast staat op langetermijn. In theorie zou als alles netjes geliquideerd wordt het grootste deel van de banktegoeden terug moeten komen (koersverlies als je dat soort hoeveelheden liquideert even nagelaten).

Bij een Ponzi is er gewoon een draaikolk waardoor de dekking veel en veel lager wordt.
Bij een exchange is een dergelijke situatie zeer onwenselijk, maar in theorie is zo'n constructie onbeperkt houdbaar als men niet massaal de toegoeden opvraagt (net als bij een bank zou dit een probleem opleveren). Een Ponzi scheme vereist dat het aantal stortingen continu blijft stijgen en dat is niet houdbaar op de lange termijn.
Jeps. Maar dit is bij een bank ook zo.... alleen omdat er een centrale bank is die valutta kan toveren is er een uitweg. Overigens is dat een van de problemen met de euro. Er worden geen euro's getoverd om banken te helpen. Er zijn wat dat betreft twee kampen: zij die dit erg vinden en zij die dit juist goed vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReQuiem83 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:27:
De trendlijnen uit de week grafiek zien er nog steeds niet tof uit. Ik zie een neerwaardse trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Iet schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:48:
Voor mensen die nog steeds denken dat bitcoin geen valuta kan zijn(die zijn er ook in dit topic): ik had in de ICE er heel handig een koffie mee kunnen betalen, als ze het accepteerden. Pinnen kan niet, alleen CC (ja, daar ga ik mijn koffie mee betalen...)
Maar ze accepteeerden het niet dus wat is nu je punt? Bierdopjes kunnen ook een valuta zijn als ze geaccepteerd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:39:
[...]

De trendlijnen uit de week grafiek zien er nog steeds niet tof uit. Ik zie een neerwaardse trend.
Ik hoor iemand die ervan baalt dat ie nog steeds in fiat zit. Gefrustreerd? In plaats van naar nietszeggende trends te kijken zou je ook kunnen kijken wat er zich nu in de markt afspeelt en dat is zeer positief nu Gox history is. Maar je hoeft me geen gelijk te geven hoor. Veel plezier met je euro's!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:45:
[...]

Ik hoor iemand die ervan baalt dat ie nog steeds in fiat zit. Gefrustreerd? In plaats van naar nietszeggende trends te kijken zou je ook kunnen kijken wat er zich nu in de markt afspeelt en dat is zeer positief nu Gox history is. Maar je hoeft me geen gelijk te geven hoor. Veel plezier met je euro's!
Uhm huh? Ik zeg alleen dat de trendlijn nog niet tof is en nu ben ik gefrustreerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:46:
[...]

Uhm huh? Ik zeg alleen dat de trendlijn nog niet tof is en nu ben ik gefrustreerd. :?
Welke trendlijn? De trend wordt berekend voor een bepaald tijdsinterval. Als je over dagen een trend gaat tekenen dan zie je inderdaad een fikse daling. Doe je dat echter voor de laatste paar uur, dan is het beeld ineens wel positief.

Zonder tijdseenheid valt er dus niets te zeggen. Feit is wel dat de gebeurtenissen elkaar heel rap opvolgen in Bitcoinland; het is een behoorlijk volatiel muntje. Maar goed, daar zijn hele duidelijke achterliggende redenen voor en die zijn veel belangrijker dan een of andere trendlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27

Ethirty

Who...me?

Topicstarter
Tweakers frontpage is er vandaag vroeg bij met Bitcoin nieuws. Japan gaat MtGox onderzoeken en ook de US gaat zich ermee bemoeien? Kan alleen maar goedzo zeggen. Opjagen die gasten!

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ethirty schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:49:
Tweakers frontpage is er vandaag vroeg bij met Bitcoin nieuws. Japan gaat MtGox onderzoeken en ook de US gaat zich ermee bemoeien? Kan alleen maar goedzo zeggen. Opjagen die gasten!
Dit wordt denk ik een interessante case. Bitcoin mag dan niet overheidsgereguleerd zijn, maar exchanges zitten wel in een land met een rechtssysteem. Daar kunnen ze dus nog steeds aan gehouden worden, maar dan zal een bitcoin wel als 'bezit' gekenmerkt moeten kunnen worden. Of ze moeten het over een andere boeg gaan gooien zoals valsheid in geschrifte of fraude.

Ik heb zeker niet genoeg verstand van het recht in zo'n ingewikkelde zaak, maar het is denk ik wel een nieuwe stap voor bitcoin en het vertrouwen daarin.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 26-02-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Het gaat aardig richting de $600 weer...

Wat ga ik doen...

Ik heb gisteren op $500 gekocht; staat nu op $593...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:04:
Het gaat aardig richting de $600 weer...

Wat ga ik doen...

Ik heb gisteren op $500 gekocht; staat nu op $593...
Moet je zelf weten uiteraard.
Ik heb er net 5 gekocht 5 minuten geleden,
verwacht nu alleen nog maar een stijging nu de rotte appel weg is!
Heb nu alweer 20 euro winst als ik nu zou verkopen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Jup...

blijft lastig...

Gevoel is momenteel zwaarder; aan de andere kant je hebt snel verkocht dus dat maakt ook niet uit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon kopen :) als je het kan missen..
En anders bij een snelle daling meteen verpatsen om later in te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 02:29
FaceDown schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:45:
[...]

Trends zijn een van de belangrijkste dingen in het beleggen. Emotie is een slechte raadgever, dat mag wel duidelijk zijn :) Als je kijkt naar de langere termijn trend is die nog steeds neerwaarts. Afhankelijk van je eigen doelstellingen (daytrader of lange termijn belegger) zijn die trends wel degelijk belangrijk voor je visie en strategie.

Dat we nu even een paar uur omhoog gaan hebben we inmiddels ook wel vaker meegemaakt toch?

Ik word in ieder geval wel wakker blij, daar niet van. Maar iedereen heeft zn eigen mening en visie over het koersverloop. Ik vond zijn toevoeging zelfs zeer nuttig. Technische analyses ontbreken in dit topic vrijwel volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Hij zal vandaag waarschijnlijk nog wel stijgen, alleen denk ik dat er eerst nog een dipje volgt. De koers is namelijk (te?) hard gestegen in de laatste 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
dieter87 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:13:
Hij zal vandaag waarschijnlijk nog wel stijgen, alleen denk ik dat er eerst nog een dipje volgt. De koers is namelijk (te?) hard gestegen in de laatste 2 uur.
De stijging is de afgelopen 24 uur redelijk constant (met wat fluctuaties op en neer). Zet de BitcoinWisdom grafiek van Bitstamp op 15m en je ziet een gestage stijging, geen absurde prijsexplosie.

Een correctie op de huidige stijging is heel goed mogelijk als mensen die gisteren laag ingekocht hebben hun winst pakken, maar ik verwacht dat er op de middellange termijn nog wel een verdere stijging in zit. De MtGox-problematiek heeft de prijs flink naar onder gedrukt, van >$800 naar het dal van iets meer dan $400 gisterochtend. En dat terwijl op MtGox na, het nieuws vrijwel alleen maar positief is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een wijze woorden heb jij ook altijd!!
en toch had ik gelijk dat we de 300 euro aangetikt hebben ;-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:21:
wat een wijze woorden heb jij ook altijd!!
en toch had ik gelijk dat we de 300 euro aangetikt hebben ;-) :+
Nee, het dal op Kraken was 320.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:24:

Nee, het dal op Kraken was 320.11.
Daar sluit ik me bij aan.

Altijd groot genot om jouw nuchtere kijk te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch echt op 292 ingekocht gisteren (bitonic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:28:
De eerdere discussie waar jij 300 voorspelde ging altijd over de Kraken-koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:28:
Bitonic is geen koers, bitonic volgt de koers.
Het was overigens weer eens sinds tijden dat je arbitrage kon doen tussen bitonic en kraken/bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk... als er nu een snelle rally komt is dat omdat mensen massief gaan kopen. De grote vraag is... wie dan?

Particulieren:
- Het publiek zal nu niet massaal gaan kopen. Die zijn nu net aan het inlezen over de MtGox problemen (hou er rekening mee dat het in veel mainstream media de voorpagina nu pas heeft gehaald). Instappers (op grote schaal) zijn niet te verwachten.
- De huidige eigenaren gaan meer kopen. Veel mensen zitten nu wel aan hun tax (uiteraard niet iedereen), zeker omdat de meesten pas de laatste vier maanden zijn ingestapt.

Er moeten nu dus institutionele beleggers en fondsen massief gaan investeren voordat we een grote beweging gaan zien. Aangezien het crisis plan van MtGox authentiek is, zijn er toch vervelende links naar andere exchanges (http://two-bit-idiot.tumblr.com/). Het lijkt me stug dat een institutionele belegger deze sprong nu gaat maken. Die wil eerst weten hoe dit de andere beurzen beinvloed want we moeten echt even onze billen knijpen dat andere beurzen niks open hadden staan bij Gox en we een forse besmetting gaan zien.

Dus je moet het nu van een fonds beheerder met stalen ballen hebben die assets over heeft en grote hoeveelheden BTC gaat inslaan. Dat lijkt me toch wel heel veel gevraagd.

Zonder nu FUD te willen verspreiden verwacht ik dus geen opwaartse sprong. Ik durf zeker niet te zeggen dat de boel nu implodeert, maar om nu heel hard te tamboeren dat we nu een opgaande lijn gaan krijgen lijkt me toch niet gebaseerd op wat we weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:31:
Kijk... als er nu een snelle rally komt is dat omdat mensen massief gaan kopen. De grote vraag is... wie dan?

Particulieren:
- Het publiek zal nu niet massaal gaan kopen. Die zijn nu net aan het inlezen over de MtGox problemen (hou er rekening mee dat het in veel mainstream media de voorpagina nu pas heeft gehaald). Instappers (op grote schaal) zijn niet te verwachten.
- De huidige eigenaren gaan meer kopen. Veel mensen zitten nu wel aan hun tax (uiteraard niet iedereen), zeker omdat de meesten pas de laatste vier maanden zijn ingestapt.

Er moeten nu dus institutionele beleggers en fondsen massief gaan investeren voordat we een grote beweging gaan zien. Aangezien het crisis plan van MtGox authentiek is, zijn er toch vervelende links naar andere exchanges (http://two-bit-idiot.tumblr.com/). Het lijkt me stug dat een institutionele belegger deze sprong nu gaat maken. Die wil eerst weten hoe dit de andere beurzen beinvloed want we moeten echt even onze billen knijpen dat andere beurzen niks open hadden staan bij Gox en we een forse besmetting gaan zien.

Dus je moet het nu van een fonds beheerder met stalen ballen hebben die assets over heeft en grote hoeveelheden BTC gaat inslaan. Dat lijkt me toch wel heel veel gevraagd.

Zonder nu FUD te willen verspreiden verwacht ik dus geen opwaartse sprong. Ik durf zeker niet te zeggen dat de boel nu implodeert, maar om nu heel hard te tamboeren dat we nu een opgaande lijn gaan krijgen lijkt me toch niet gebaseerd op wat we weten.
Ik denk niet dat bedrijven gaan investeren, tenminste niet massaal. Ook die mensen lezen de regeuliere media, die niet erg positief waren. Zowel binnen als buitenland. Dus ik verwacht zeker geen massale komst van nieuwe mensen, maar de bestaande mensen, die wel genoeg geld hebben verdiend en nog de reserves hebben gaan er zeker mee door.

Misschien wel beter voor stabilisatie doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hehe, van Reddit:

"How early adopters feel right now after the price went from $400 to $600 in a matter of hours"
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3yGgoPh.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
m19 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:46:
Hehe, van Reddit:

"How early adopters feel right now after the price went from $400 to $600 in a matter of hours"
[afbeelding]
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Voor de mensen met BTC-e account + Bitstamp;

er zit een gap van 17 dollar (ik weet niet of het de moeite waard is)

BTC-E : $583.99
Bitstamp : $602.92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:46:
Hehe, van Reddit:

[afbeelding]
Slechts 1 coole gast, en daarachter allemaal paniekzaaiers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:49:

En heb je al ingekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Account is niet verrified :X

hahahha,

ik bedoel winst is winst natuurlijk ,

Als ik coins kan houden met een rondje doe ik dat natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:31:
Mensen die in fiat stonden?

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 25-09 02:29
Kraken withdrawals werken weer zo te zien. Phew...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMiz0r schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:21:
Kraken withdrawals werken weer zo te zien. Phew...!
Heb vrijdag geld overgemaakt naar kraken..
staat er nog steeds niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb altijd bitcoins verhandelt via Bitonic, zowel inkoop als verkoop.. Wil nu wat serieuzer gaan traden met de winst die ik heb verkregen uit de eerdere handel. Ben nu t/m Tier 2 verified.

Kan iemand wat insights geven over hoe zij handelen op Kraken?

Stel ik wil 1 BTC kopen op kraken, ik maak dan een nieuwe order en zet hem op Limit. Kan ik dan een bedrag invoeren en wordt die order dan gekocht als het ingestelde bodembedrag wordt behaald (mits natuurlijk mijn account voldoende is gefund)

[ Voor 32% gewijzigd door sjukke op 26-02-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Heb vrijdag geld overgemaakt naar kraken..
staat er nog steeds niet op!
Dat is een deposit. Heb je je referentie goed opgegeven?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Update van Bitcoinbuilder:
Important Update: 2014-02-26

Late Monday, mtgox froze all transfer and withdrawals from their site.. and then took the site down. The general reports now are that they are likely insolvent... see Google News ("Bitcoin" search).

If you buy a GOXBTC on Bitcoin Builder, the risk you are taking is immense. The chance it will ever become a whole bitcoin or even a fraction of one are now in our opinion likely tiny to none.

Until something dramatically changes with regards to mtgox we cannot at this time process GOXBTC withdrawals or deposits. In fact, the "GOXBTC" you might trade are simply ones that had been in the bitcoinbuilder account on mtgox before they went dark. We can offer no guarantee on the future liquidity, value, or existence of these coins.

I had no inside knowledge of the situation at mtgox and am truly shocked at the current state of their affairs. I personally have over 8,000 GOXBTC and $400,000 USD locked in their system, and am still converting all "real" BTC trading fees from the site to GOXBTC, and I will never sell any personal GOXBTC via this site.

I am currently investigating legal avenues to attempt to claim some portion of the assets Bitcoin Builder (and therefore its users) have with Mt. Gox. I expect the chance this will be at all successful is slim.

By use of this site you agree to release Bitcoin Builder's founder Josh Jones and its parent company ePub Bud, LLC of all liability for any and all potential losses you may incur or have incurred due to its use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Netjes toch wel, en groot gelijk heeft hij.
Maar die rechtszaak wordt het hem niet geloof ik zomaar.

Echter kom ik niet door het stukje `agree´ heen... lekker handig.

[ Voor 12% gewijzigd door Ranora op 26-02-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat mensen middels bitcoinbuilder hun munten nog van Gox hebben kunnen trekken.
ik ben ook blij dat dat nu zinloos is geworden, het drukte de koers op andere exchanges behoorlijk.
op een gegeven moment kon je er zelfs een pijl op trekken.

overigens vraag ik me af hoe alert Gox is, of beter gezegd was.
Als je de voordeur afsluit, waarom laat je dan de achterdeur open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:44:
Ik ben blij dat mensen middels bitcoinbuilder hun munten nog van Gox hebben kunnen trekken.
ik ben ook blij dat dat nu zinloos is geworden, het drukte de koers op andere exchanges behoorlijk.
op een gegeven moment kon je er zelfs een pijl op trekken.

overigens vraag ik me af hoe alert Gox is, of beter gezegd was.
Omdat ze volgens mij nog steeds niet stoppen...

(geen zin om de discussie te starten of het nut heeft of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:44:
Omdat het voor inkomsten zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Gister ochtend BTC gekocht bij bitmymoney.
Een transactie gaf aan het einde aan dat hij fout gegaan was. maar het geld was wel afgeschreven.

Ik er achteraangegaan. Bitmymoney heeft het niet. De Idealpartner (Mollie) zegt een status canceled gekregen te hebben.

Dus heb ING gebeld die zeggen dat het echt verstuurd is en gaan nu een onderzoek starten.

Ik bitmymoney weer gebeld. Die zeggen wij hebben status caceled gekregen dus we gaan je geld terug halen maar de BTC krijg je dan dus niet.

Lekker is dat :( ik had voor 346 per btc 2 btc gekocht. Best duur later kon het voor 302. Maar goed.

Nu lijkt het er dus op dat ik hooguit mijn geld terug krijg. Liever wil ik natuurlijk mijn 2 BTC hebben.
Bitmymoney zegt wij hebben een cancled door gekregen. Dus gaan dan niet leveren. (opzich terecht)

Maar ik denk ook niet dat mollie of ING er voor gaan zorgen dat ik mijn BTC alsnog krijg.
Geld terug is het belangrijkste. Maar producten geleverd hebben is met deze koers natuurlijk wel zo prettig. Ik zal helaas wel weer pech hebben :( was vorige keer ook al toen ik niet eens kon betalen omdat de bank er uit lag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Zo, mijn Bitcoins zijn terug van BitcoinBuilder. Had er voor het weekend 5 BTC heengestuurd met als oorspronkelijk idee om GoxBTC te kopen zodra de aankondiging kwam dat withdrawals weer open gingen, maar dat ging helaas niet door. Toch mag ik niet klagen, want er is 6.05 BTC teruggekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:55:
Gister ochtend BTC gekocht bij bitmymoney.
Een transactie gaf aan het einde aan dat hij fout gegaan was. maar het geld was wel afgeschreven.

Ik er achteraangegaan. Bitmymoney heeft het niet. De Idealpartner (Mollie) zegt een status canceled gekregen te hebben.

Dus heb ING gebeld die zeggen dat het echt verstuurd is en gaan nu een onderzoek starten.

Ik bitmymoney weer gebeld. Die zeggen wij hebben status caceled gekregen dus we gaan je geld terug halen maar de BTC krijg je dan dus niet.

Lekker is dat :( ik had voor 346 per btc 2 btc gekocht. Best duur later kon het voor 302. Maar goed.

Nu lijkt het er dus op dat ik hooguit mijn geld terug krijg. Liever wil ik natuurlijk mijn 2 BTC hebben.
Bitmymoney zegt wij hebben een cancled door gekregen. Dus gaan dan niet leveren. (opzich terecht)

Maar ik denk ook niet dat mollie of ING er voor gaan zorgen dat ik mijn BTC alsnog krijg.
Geld terug is het belangrijkste. Maar producten geleverd hebben is met deze koers natuurlijk wel zo prettig. Ik zal helaas wel weer pech hebben :( was vorige keer ook al toen ik niet eens kon betalen omdat de bank er uit lag.
Doet me toch weer denken aan die geweldige reclameslogan van hun, jaren terug.
"Ongetwijfeld, ING".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:59:
[...]

"Ongetwijfeld, ING".
Wees blij dat het geen dubbele betaling is. Ik geloof dat ING ook iets riep dat dubbele betalingen zelf teruggehaald moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:59:
[...]

"Ongetwijfeld, ING".
Het is de vraag wie hier "schuld" heeft. Was het ING? of was het Mollie? Enige wat ik wel weet is dat ik meer dan 200 euro mis gelopen ben door deze grap.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
De koers is helaas het laatste uur toch alweer 10% afgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:08:
De koers is helaas het laatste uur toch alweer 10% afgenomen
2 steps forward, 1 step back. Vind ik helemaal niet zo erg.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
posttoast schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:09:
[...]

2 steps forward, 1 step back. Vind ik helemaal niet zo erg.
True,

maar die rode kaasjes zien er zo verdrietig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:06:

Het is de vraag wie hier "schuld" heeft. Was het ING? of was het Mollie? Enige wat ik wel weet is dat ik meer dan 200 euro mis gelopen ben door deze grap.
Bij Mollie is er bij mij nog nooit iets fout gegaan, dus ik denk ING.
Is ook een staatsbank hè?!

Als het je 200 euro had bespaard, was je dan niet blij geweest? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Wel een beetje jammer dat bitcoinbuilder eerst met een melding komt dat Goxbux echt nooit meer iets waard gaan worden en vervolgens de deur dichtdoen door de frontpage onbereikbaar te maken. Dat laatste is een foutje waarschijnlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Astennu schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:06:
[...]

ING handelt je betalingen af en geeft dus die status door aan Mollie. Je zult daarom bij de ING moeten zijn, die zijn verantwoordelijk. Maar als ING je jouw geld teruggeeft, denk ik dat ze juridisch gezien voldoende gedaan hebben. Ze zijn niet verplicht je bitcoins te gaan leveren voor een bepaalde prijs.

Maar goed, ING (en bitcoins) is sowieso niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Morrar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:12:
[...]

ING handelt je betalingen af en geeft dus die status door aan Mollie. Je zult daarom bij de ING moeten zijn, die zijn verantwoordelijk. Maar als ING je jouw geld teruggeeft, denk ik dat ze juridisch gezien voldoende gedaan hebben. Ze zijn niet verplicht je bitcoins te gaan leveren voor een bepaalde prijs.

Maar goed, ING (en bitcoins) is sowieso niet optimaal.
Ik las laatst iemand die het moest bevestigen per telefoon bij ING (hij/zij werd gebeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Ik las laatst iemand die het moest bevestigen per telefoon bij ING (hij/zij werd gebeld)
Dat was ik ja. Bizar, maar het was 'voor de zekerheid'. Leuk, maar kostte me toen dus ook zo'n 20 euro extra per coin...

Over de koers: nu weer lichte daling inderdaad, maar zegt denk ik niet zoveel. Er zijn net grote volumes verkocht, mensen die laag zijn ingestapt en hun winst pakken waarschijnlijk. Als het nog verder daalt zullen dat soort mensen weer instappen en begint de volgende bult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Morrar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:18:
[...]

Dat was ik ja. Bizar, maar het was 'voor de zekerheid'. Leuk, maar kostte me toen dus ook zo'n 20 euro extra per coin...
neem aan dat je ze dat toen ook uitgelegd hebt?

Waar waren ze eigenlijk toen we een hypotheek bij hun namen "voor de zekerheid" maar toen waarschuwden ze niet...
bah /.

hahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:49:

BTC-e heeft 1% deposit fee met minimum van €15. Je moet de prijs van BTC-e altijd met 1% verhogen als je arbitrage wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Blord schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:35:
[...]

BTC-e heeft 1% deposit fee met minimum van €15. Je moet de prijs van BTC-e altijd met 1% verhogen als je arbitrage wilt doen.
Daarnaast heb je transactie-kosten, die zijn 0.2% bij BTC-e en 0.2~0.5% bij Bitstamp afhankelijk van 30d handelsvolume. Die dingen bij elkaar zit je al op 1.4-1.7% die je kwijt bent. Dan komt daar nog bij dat je valuta-conversie verliezen maakt, om je EUR in USD om te zetten en/of andersom.

Dan blijft er van dat gat van $17 opeens nog maar iets van $5 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ah, thanks voor de voorbeelden.

Wanneer zijn gaps wel interessant aan het worden? +50 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:41:
Ah, thanks voor de voorbeelden.

Wanneer zijn gaps wel interessant aan het worden? +50 dollar?
Dat kan je met die voorbeelden toch zelf uitrekenen? ;)

En anders zet je het in Excel en kan je dus steeds met de verschillende koersen controleren wanneer het interessant is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
BtM909 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:42:
[...]

Dat kan je met die voorbeelden toch zelf uitrekenen? ;)

En anders zet je het in Excel en kan je dus steeds met de verschillende koersen controleren wanneer het interessant is.
Ja, kan het zelf wel uitrekenen, maar aangezien jullie het antwoord al weten maakt het iets makkelijker.
[/luie modus]

Ga wel wat bedenken hiervoor, dat moet ook automatisch kunnen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:43:
[...]
Ja, kan het zelf wel uitrekenen, maar aangezien jullie het antwoord al weten maakt het iets makkelijker.
\[/luie modus]
Bij welk verschil het de moeite waard is, hangt er vanaf wat jij een acceptabele winst vindt.
Ga wel wat bedenken hiervoor, dat moet ook automatisch kunnen namelijk :)
Dat gebeurt allang automatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het over beschikbare tools?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Bij welk verschil het de moeite waard is, hangt er vanaf wat jij een acceptabele winst vindt.

[...]

Dat gebeurt allang automatisch :)
Ongetwijfeld... Maar ik vind zelf kloten ook leuk, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
BtM909 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:50:
[...]

Heb je het over beschikbare tools?
Er zijn wat websites die automatisch koers-verschillen uitrekenen en weergeven, maar die houden vziw geen rekening met de diverse fees.

Zelf heb ik een eigengemaakte arbitrage-bot (we noemen hem Marvin), die de koers checked en indien dit gunstig is, zelf handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Er zijn wat websites die automatisch koers-verschillen uitrekenen en weergeven, maar die houden vziw geen rekening met de diverse fees.

Zelf heb ik een eigengemaakte arbitrage-bot (we noemen hem Marvin), die de koers checked en indien dit gunstig is, zelf handelt.
Dat is natuurlijk helemaal tof.
Marvin als in
Afbeeldingslocatie: http://fin6.com/wp-content/uploads/2013/12/de6d36e97b85c1ed9a9591c239b17f771.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Iemand hier ook het probleem als je probeert in te loggen op BB dat als je de nieuwe terms accepteert, je wordt doorgelinkt naar een niet bestaande pagina? Kan nu m'n realbtc niet withdrawen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Mr.Joker schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:13:
Iemand hier ook het probleem als je probeert in te loggen op BB dat als je de nieuwe terms accepteert, je wordt doorgelinkt naar een niet bestaande pagina? Kan nu m'n realbtc niet withdrawen..
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 15:47
Rannasha schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Met de huidige koersen en situatie is het meer een Starvin' Marvin of niet? ;)

wel cool dat je zoiets hebt gebouwd. Is het een beetje lucratief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Al een tijdje behoorlijk verschil tussen de BTC/Euro koers van Kraken en BTC-e.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Geweldig dat statement ook.
"Furthermore I would like to kindly ask that people refrain from asking questions to our staff: they have been instructed not to give any response or information. Please visit this page for further announcements and updates."
Echt, snappen ze nu niet dat iedereen dat wachten op informatie van hun kant zo beu is. Geef duidelijkheid over de zaak of sluit de zaak en stop met berichten de wereld in te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Wauw...
Ben benieuwd, of dit weer terug te zien is in de koers.
Misschien moet die gast gewoon terug naar zijn Magic Cards.
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:27:
Al een tijdje behoorlijk verschil tussen de BTC/Euro koers van Kraken en BTC-e.
Continu een dollar of 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat ik nog wat fiat SEPA naar Gox, dan staat het erop tegen de tijd dat het weer open gaat en kan ik lekker cheap coins kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Nee, tussen de 15 en 20+ euro zelfs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:33:
Ik denk dat ik nog wat fiat SEPA naar Gox, dan staat het erop tegen de tijd dat het weer open gaat en kan ik lekker cheap coins kopen.
Dat heb ik al gedaan...delen? ;)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:35:
Nee, tussen de 15 en 20+ euro zelfs.

[...]
Kraken: €434
BTC-E: €409

Scheelt inderdaad wat...

Dus nu moet je dus eigenlijk BTC kopen op BTC-E -> BTC naar Kraken doorsturen en daar Verkopen?
En dan weer laten uitbetalen op je bank rekening en dan weer zo snel mogelijk op BTC-e Krijgen, maar dat duurt zeker weer een tijdje?

(afgezien van de fee's maar voor mijn gedachte gang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ranora schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:11:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal tof.
Marvin als in
[afbeelding]
Nee, eerder Marvin als in
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWi27KOvBcHXp88f_EwxyB7I7sAf9uKt64XBvONTE1Ml_lixDR
(da's ook de app-icon die ik gebruik)
Pusherman_ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:19:
[...]
Met de huidige koersen en situatie is het meer een Starvin' Marvin of niet? ;)

wel cool dat je zoiets hebt gebouwd. Is het een beetje lucratief?
De koers maakt niet zoveel uit, het gaat om het verschil tussen exchanges. Dat was gisteren best groot op sommige moment, maar helaas had ik mijn fiat-geld niet op de juiste plek staan. Vandaag gaat het beter.

Marvin handelt zodra de te behalen winst groter is dan een percentage dat ik zelf in kan stellen (en aan kan passen). Meestal zet ik dit percentage op 1.5%, maar als Marvin snel door het geld heen gaat, dan verhoog ik het wat. Zojust was er een 2-2.5% winst op het traject waar Marvin op handelt.

Het is wel belangrijk dat je Bitcoins al in bezit hebt, zodat je tegelijk kunt kopen en verkopen. Gezien ik mijn Bitcoins voor de lange termijn heb en er zelden mee daytrade, worden ze op deze manier nuttig gebruikt.

Pagina: 1 ... 141 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid