.oisyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:23:
[...]
"Over de rug van". Ik vind dat altijd zo'n gelul. De mensen verkopen de coins toch zelf? Sommigen willen eruit en nemen hun verlies, anderen willen de gok wel wagen. Als je dat niet kan hebben dan moet je niet meespelen.
"Over de rug van" moet je wel lezen in de context van dat MtGox als oplichters neergezet wordt (of in dit geval "rechtmatig" en dan een bepaalde smilie)
MtGox als bedrijf is gewoon net als iedere BTC-koper ze streven dezelfde doelen na en gebruiken grofweg dezelfde technieken (alleen de schaal is wellicht wat anders).
Noem je MtGox een stel oplichters dan moet je eens goed nadenken over je eigen handelen wmb, vind je je eigen handelen akkoord omdat mensen de coins toch zelf verkopen, tja wat is er dan mis MtGox hun handelen, de mensen maakten daar ook zelf de coins naar over.
Het hele BTC-spel is gewoon een ongereguleerde speculatie markt, dat geldt voor de kopers, maar voor de exchanges is het niet anders
Razkin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:25:
Door het kunstmatig laag houden van de Bitcoin op MtGox met behulp van "partners" om een fuck up in de doofpot te stoppen en daarbij talloze mensen te duperen heeft niets met geld verdienen over de rug van anderen te maken.
Tuurlijk niet, het is ook niet alsof ik hier berichten lees van blije mensen die in het dal willen kopen om daarna op de top te verkopen... En die zich enkel maar afvragen waar het dal exact zit.
Natuurlijk heb ik in mijn dromen alle berichten hier en op Bitcointalk gezien van alle ondersteuners van BTC die 1 for 1 GoxBTC naar realBTC deden ipv mensen die een slaatje probeerden te slaan uit andermans verlies door van 0,8 for 1 realBTC naar GoxBTX tot aan 0,1 realBTC naar GoxBTC te bieden.
Iedereen die GoxBTC gekocht heeft of wilde kopen de laatste weken wilde andere kopers een fuck-up bezorgen om er zelf beter van te worden, laten we het niet mooier voordoen dan het is.
Er waren de laatste weken anders weer genoeg withdrawal mogelijkheden, alleen dan niet officieel en je werd fucked up door andere kopers, maar de GoxBTC -> realBTC floreerde welig.
En eerlijk gezegd ken ik bijna geen exchange waar je vrij over je saldo kan beschikken. Natuurlijk bij de 1 of 2 BTC's daar kan je vrijelijk over beschikken. Maar als jij 10.000 BTC op een exchange koopt, probeer jij dat maar eens in 1x weg te trekken.
Sterker nog, bij goede cold storage is het zelfs praktisch onmogelijk om vrijelijk over je saldo te beschikken. Het enige waar je over hoort te kunnen beschikken is een gedeelde hot wallet van een exchange.
Ik vermoed ook dat er binnenkort nog wel een paar "hacks" aankomen van exchanges die "cold storage" gestored hadden bij MtGox of een andere exchange om weer wat geld te verdienen.
Ik bedoel weet jij 100% exact en zeker hoe de cold storage voor jouw favo exchange geregeld is (dus met onafhankelijke waarnemingen etc) of weet je enkel dat er gewoon een x percentage is waar jij en hun niet direct over kunnen beschikken, maar of dat op andere exchanges of in vastgoed of in auto's zit dat is onbekend?
[
Voor 53% gewijzigd door
Gomez12 op 26-02-2014 01:08
]