Cryptocurrency - handel en koers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 178 Laatste
Acties:
  • 538.650 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41

Rmg

Ben benieuwd wat het gaat doen voor LTC dit gedoe met gox. BTC moeheid slaat een beetje toe met de 'dood' van mtGox en het gezeur over de TX mal. LTC is aardig buiten schot gebleven ( ook al hebben ze inherent hetzelfde probleem afaik )

Nu ook ipv MT Gox staat er nu BTC/LTC bovenaan bij bitcoinwisdom. Misschien binnenkort weer terug naar 0.032 :Y)

[ Voor 199% gewijzigd door Rmg op 25-02-2014 17:18 . Reden: Oud bericht gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Daarnaast, kun je ze altijd nog uitgeven bij de winkels en andere bedrijven die ze accepteren....

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:14:
Het gaat nu wel heel hard omhoog. Nu wachten op het moment dat ie weer een stuk omlaag klapt, want dit is niet houdbaar natuurlijk.
We gingen ook heel hard omlaag, ik denk dat we tot de €420,- gaan.
Tot nu toe heb ik 2 dips aan me voorbij laten gaan, elke keer mijn buys geannuleerd, terwijl ze tot nu toe altijd winst hadden opgeleverd. Volgende keer mooi laten staan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZodiacNL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:05:
Waar gaan de Mt.Gox gedupeerden heen?
To the moon!!!11

Seriously though, ik heb maar weer een 7e poging tot verificatie bij Bitstamp gedaan. Ik zat bij MtGox omdat het volume daar een stuk hoger was dan bij Kraken.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 25-02-2014 17:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:18:
[...]

To the moon!!!11

Seriously though, ik heb maar weer een 7e poging tot verificatie bij Bitstamp gedaan.
Over de kop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:18:
[...]

To the moon!!!11

Seriously though, ik heb maar weer een 7e poging tot verificatie bij Bitstamp gedaan.
De prijs is zeker hoog daarzo :9

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 11:19

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:54:
Ik heb vanaf vanochtend de site fiatleak.com openstaan. China heeft nu voor meer dan 93K BTC binnen weten te harken. Wat weten de Chinezen meer dan de yanks? :?
93K is niks vergeleken met de 750K die Gox verloren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Goh DOGE is toch nog ergens goed voor. Ik had nog een klein bedrag in BTC staan op cryptsy die ik graag snel naar kraken wilde hebben. Bevestigen duurt alleen altijd lang en met kleine bedragen is de fee best hoog.
Op cryptsy m'n BTC geruild voor DOGE, naar kraken gestuurd (fee voor doge is echt nul , deuk). Doge netwerk gaat veeel sneller dus paar minuten later stonden ze op kraken, daar geruild voor BTC, met zelfs nog een kleine arbitrage winst.
In 10min m'n BTC over + 3.7% arbitrage winst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, private key uitgeprint en wallet file verwijdert. Iets wat ik eigenlijk veeeeeel eerder had moeten doen |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:46:
Zo, private key uitgeprint en wallet file verwijdert. Iets wat ik eigenlijk veeeeeel eerder had moeten doen |:(
Werkt je wallet dan nog wel? Waarom had je dat eerder moeten doen? voor de veiligheid?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Cold storage. Nu kan hij er niet impulsief mee handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

En hoe krijg je je geld dan terug?

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 20:03
Astennu schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:52:
[...]
Werkt je wallet dan nog wel? Waarom had je dat eerder moeten doen? voor de veiligheid?
De private key is alles dat nodig is om je Bitcoins te beheren. Als je die uitprint en in een kluis stopt, dan kost het een stuk meer tijd om je coins naar een exchange te sturen om mee te daytraden. Is dus een extra drempel :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pposthoorn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:52:
Cold storage. Nu kan hij er niet impulsief mee handelen.
Aha i see :P iets met M***x

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:53:
[...]

De private key is alles dat nodig is om je Bitcoins te beheren. Als je die uitprint en in een kluis stopt, dan kost het een stuk meer tijd om je coins naar een exchange te sturen om mee te daytraden. Is dus een extra drempel :)
Nou dat is het probleem niet echt, het probleem was meer dat ik het nu kwijt ben omdat ik het bij een exchange had staan en die exchange weg is ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xMeW43a.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 25-02-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:54:
[...]

Nou dat is het probleem niet echt, het probleem was meer dat ik het nu kwijt ben omdat ik het bij een exchange had staan en die exchange weg is ;)

[afbeelding]
Wat ik al eerder aangaf. Die gast is te snel te groot geworden en heeft totaal de risico's niet overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:04

Ethirty

Who...me?

Topicstarter

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dippen we nu weer, er is eigenlijk geen reden tot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:52:
Andere delen van de wereld die wakker worden? of mensen die de koersen lopen te manipuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een serieuze vraag? Ga er maar vanuit dat we een serieuze duik gaan zien nu de paniek om zich heen grijpt.

Als we echt pech hebben komt er een run op alle exchanges... en ik betwijfel of die dat allemaal gaan overleven. er zijn mensen die serieus geld hebben verloren en nu al hun andere tegoeden gaan liquideren. En een aantal mensen die nu ook maar eieren voor hun BTC kiezen en hun tegoeden nu ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Is dat een serieuze vraag? Ga er maar vanuit dat we een serieuze duik gaan zien nu de paniek om zich heen grijpt.

Als we echt pech hebben komt er een run op alle exchanges... en ik betwijfel of die dat allemaal gaan overleven. er zijn mensen die serieus geld hebben verloren en nu al hun andere tegoeden gaan liquideren. En een aantal mensen die nu ook maar eieren voor hun BTC kiezen en hun tegoeden nu ophalen.
ik dacht dat we dat moment gisteravond wel gehad hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Iemand hier die veel geld had staan op Gox? Ik tot vorige vrijdag nog 5k erop staan... Gelukkig had ik bitcoinbuilder om ze ervan te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Misschien omdat MT.Gox alsnog iets van zich heeft laten horen?

Bron: www.mtgox.com
Dear MtGox Customers,

In light of recent news reports and the potential repercussions on MtGox's operations and the market, a decision was taken to close all transactions for the time being in order to protect the site and our users. We will be closely monitoring the situation and will react accordingly.

Best regards,
MtGox Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
lieu10ant schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:18:
Iemand hier die veel geld had staan op Gox? Ik tot vorige vrijdag nog 5k erop staan... Gelukkig had ik bitcoinbuilder om ze ervan te halen :)
Nee heb gelukkig niks op mtgox. Heb je het over 5k in euro's of 5k in btc? Is nogal een groot verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
euro's tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 08:00
lieu10ant schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:18:
Same here, vrijdag van 2.7K, 4.5K gemaakt, wat ben ik daar blij mee zeg. Maar er zullen vast vele gedupeerden zijn, tot in de vele miljoenen aan gedupeerden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
wesleytjuh schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:31:
[...]

Same here, vrijdag van 2.7K, 4.5K gemaakt, wat ben ik daar blij mee zeg. Maar er zullen vast vele gedupeerden zijn, tot in de vele miljoenen aan gedupeerden.
Ik zie het als een mooi afscheidscadeautje van heel die Gox shit. Echt niet te inbeelden dat ik op een bepaald moment (ergens in augustus) meer dan 30000 euro op die site staan had... Dan geleidelijk aan alles ervan gehaald met die SEPA withdrawals. Laatste 5k kunnen verdubbelen. Door het oog van de naald gekropen :)

[ Voor 3% gewijzigd door lieu10ant op 25-02-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38
Nu mogen we zeggen dat MtGox toch volledig dicht is.
Nu kan de markt zich weer stabiliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
CedricD schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:38:
Ik ben er nog niet gerust op dat MT.Gox niet alsnog roet in het eten gaat gooien... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie nu op btcwisdom idd niks meer van Gox. Ik snapte al niet dat het traden nog zo lang door bleef gaan, of door kón gaan. Maar is Gox is nu dus écht helemaal gestopt blijkbaar.

Ik hoop maar dat iedereen nog z'n geld eraf kan krijgen uiteindelijk. :)

Zit zelf te wachten op de SEPA withdrawels van Kraken, heb wel vertrouwen in Kraken maar is toch spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Bitcoin markt stabiliseert zich nooit. Elke maand is er wel wat.
December, $1300 bubble
Januari, Chinese exit op 31-1-2014
Februari, Gox problemen.
Maart , ????

Vul maar in, misschien een 744K coin dump. Wat moeten ze met zoveel coins ? Fiat geld moeten de hackers hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Blord op 25-02-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
We dippen momenteel toch niet echt? Toen jij het schreef tikten we even $500 aan; daar draait het de hele tijd al om sinds de dip van vannacht; $430 low. Daarna is het hoogste punt $530 gewest (nog steeds $80 minder dan het hoogste punt afgelopen 24 uur, maar mijn inziens valt het best mee qua daling. Ca 13%

De mazzel die de BTC had was dat het al een tijdje klote ging met Mt.Gox. Stel je eens voor; voor dat Mt. Gox vanuit het niets gesloten was; dan had je een val gehad van $1100 naar $430. Dat was pas shokcing geweest. Dat proces heeft nu ruim 2 maanden geduurd. Iedereen bereide zich er op voor dat de klap zou komen. Ben benieuwd wat het vannacht rond 3:00 uur staat. Dan kun je zien wat er in 24 uur gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Blord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:51:
[...]

Bitcoin markt stabiliseert zich nooit. Elke maand is er wel wat.
December, $1300 bubble
Januari, Chinese exit op 31-1-2014
Februari, Gox problemen.
Maart , ????

Vul maar in, misschien een 744K coin dump. Wat moeten ze met zoveel coins ? Fiat geld moeten de hackers hebben.
Die coins hebben ze zeer waarschijnlijk over de afgelopen jaren gestolen, en zullen ook wel wat geleidelijker verkocht zijn. Ookal moeten de hackers fiat geld hebben, dom genoeg om alles in 1x te dumpen zullen ze niet zijn. Tenzij dat bedoelt is om weer heel goedkoop bitcoins te kopen ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Bij 1000BTC in de min zou toch bij Gox een alarm belletje moeten rinkelen ? Maar 744.000 bitcoins verlies is ongeloofwaardig. Was niemand op Gox die dit opmerkte ? Werken daar geen accountants of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Blord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:08:
Bij 1000BTC in de min zou toch bij Gox een alarm belletje moeten rinkelen ? Maar 744.000 bitcoins verlies is ongeloofwaardig. Was niemand op Gox die dit opmerkte ? Werken daar geen accountants of zo ?
Ik denk dat je jezelf flink verbaast als je erachter komt hoe dat bedrijf al die jaren gewerkt heeft.. Zullen we helaas nooit achter komen.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 25-02-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:19:
[...]

Ik denk dat je jezelf flink verbaast als je erachter komt hoe dat bedrijf al die jaren gewerkt heeft.. Zullen we helaas nooit achter komen.
Meh, lijkt me appeltje eitje: Een Ponzi.

Fiat nooit inwisselen voor echte BTC en net doen alsof je enorme hoeveelheden BTC hebt staan. Pas toen ze een run kregen gingen ze eraan onder door. Die piek in December zal ze de das hebben omgedaan... erg veel mensen (gebruikers) zullen zich toen al hebben gerealiseerd dat dat het moment was om te verkopen. En toen bleek dat ze (MtGox) niet de BTC hadden om dat volume te verhandelen. Dus dan maar lekker op papier aan de gang met als toetje een probleem met de confirmation (al dan niet bewust!).

Oftewel, ze zijn op papier misschien wel 744k BTC "kwijt" ze hebben er op geen enkel moment bij benadering zoveel gehad.

Ik kan ernaast zitten, maar het zal wel iets in die trant zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

En nog iets. Ze kunnen bij Gox toch nagaan aan wie die dubbele uitbetalingen zijn uitgevoerd.
Iedereen met geverifieerd zijn om überhaupt te mogen handelen. Als die namen bekend zijn dan kan er stappen ondernomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
wesleytjuh schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:19:
[...]

Ik weet het: Mark was te druk bezig frappuccinos te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
En nog iets. Ze kunnen bij Gox toch nagaan aan wie die dubbele uitbetalingen zijn uitgevoerd.
Iedereen met geverifieerd zijn om überhaupt te mogen handelen. Als die namen bekend zijn dan kan er stappen ondernomen worden.
Tsja, hacktivist324 en scammer128 zullen sidderen in hun schoenen nu hun accounts zijn geblokkeerd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie hem niet onthouden..
Vanmorgen exact op het laagste punt bij bitonic gekocht voor 292 euro! :D

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/710x370q90/600/9x4c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Toch €80 per stuk winst alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas verkocht op 350 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:35:
Ik kan jullie hem niet onthouden..
Vanmorgen exact op het laagste punt bij bitonic gekocht voor 292 euro! :D

[afbeelding]
Nice, grats! :) En ga er nou lekker van uit eten in plaats van het weer weg te geven in de volgende trade haha.

[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 25-02-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Beste experts,

Ik weet niet of ik hier goed ben, heb hier eerder om gevraagd maar geen antwoord gekregen vandaar.

Heb enkele keren al bitcoins in bezit gehad maar wil er eigenlijk nog een stuk of 5 kopen om op de plank te leggen.
Echter bedoel ik dat op de plank leggen Letterlijk. Ik heb een account bij .....MTGOX..... (haha) Blockchain + Kraken.
Normaal kocht ik simpelweg mijn bitcoins bij Bitonic waarna ze op mijn Blockchain account gingen.
Ik hoor hier allemaal verhalen over Cold storage maar ben een beetje een leek wat opslag betreft en misschien ook te goed gelovig....

Wat is nou de beste manier om mijn Bitcoins het liefst offline te bewaren in een ''kluisje''?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uitprinten van de private key is in feite voldoende. Je kunt op bitaddress.org een private key invoeren om een papiertje met qr-codes erbij te genereren. Je kunt daar ook gewoon een nieuw adres aanmaken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Blord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
Wat voor stappen had je voor ogen?

Het is niet alsof ze zomaar even naar de politie kunnen gaan en zeggen dat er 744k aan BTC gestolen is, dan moet je namelijk eerst kunnen bewijzen dat je het had (en dat het een bepaalde waarde vertegenwoordigde)

Plus dat wereldwijd digitaal accounts verifieren altijd een wassen neus is, ik gok dat je op google images zo een te photoshoppen id + brief uit nigeria kan krijgen (en dan is dus de grote vraag : Weet jij wat er op een officieel document uit Nigeria moet staan? Want bij Gox wisten ze dat ook niet getuige de random chance dat je documenten goedgekeurt werden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
BekSide schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:43:
Beste experts,

Ik weet niet of ik hier goed ben, heb hier eerder om gevraagd maar geen antwoord gekregen vandaar.

Heb enkele keren al bitcoins in bezit gehad maar wil er eigenlijk nog een stuk of 5 kopen om op de plank te leggen.
Echter bedoel ik dat op de plank leggen Letterlijk. Ik heb een account bij .....MTGOX..... (haha) Blockchain + Kraken.
Normaal kocht ik simpelweg mijn bitcoins bij Bitonic waarna ze op mijn Blockchain account gingen.
Ik hoor hier allemaal verhalen over Cold storage maar ben een beetje een leek wat opslag betreft en misschien ook te goed gelovig....

Wat is nou de beste manier om mijn Bitcoins het liefst offline te bewaren in een ''kluisje''?
Bvd!
Er zijn meerdere manieren om een cold storage te maken. Als je echt niet van plan bent om de coins snel weer te willen gebruiken, dan kun je het beste een paper wallet maken. Dat gaat als volgt:

1) Ga naar BitAddress.org.
(1a) Als je security-paranoid bent, sla je BitAddress.org op de harddisk, ontkoppel je je netwerk verbinding, boot je van een verse Linux Live-USB, en open je de opgeslagen website van de disk)
2) Op BitAddress kies je voor Paper Wallet. Hier kies je het aantal dat je wil hebben en je genereert de wallets.
3) Print de wallet(s) uit. Eventueel 2 keer voor een extra backup. Optioneel: Lamineer de print.
4) Sla het Bitcoin addres op in een tekst-bestandje op je pc, of op een andere makkelijke plek.
5) Stop de paper wallet in de kluis.
6) Nu kun je Bitcoins storten op het Bitcoin adres dat je eerder hebt opgeslagen.

De private key die op het paper wallet staat is alles wat nodig is om de Bitcoins later te spenderen. Vrijwel alle wallet-software heeft een functie om de private key te importeren. Je kunt dus wanneer je de Bitcoins wil gebruiken kiezen wat op dat moment een goede wallet-client is.
Gomez12 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:55:
[...]

Wat voor stappen had je voor ogen?

Het is niet alsof ze zomaar even naar de politie kunnen gaan en zeggen dat er 744k aan BTC gestolen is, dan moet je namelijk eerst kunnen bewijzen dat je het had (en dat het een bepaalde waarde vertegenwoordigde)

Plus dat wereldwijd digitaal accounts verifieren altijd een wassen neus is, ik gok dat je op google images zo een te photoshoppen id + brief uit nigeria kan krijgen (en dan is dus de grote vraag : Weet jij wat er op een officieel document uit Nigeria moet staan? Want bij Gox wisten ze dat ook niet getuige de random chance dat je documenten goedgekeurt werden)
Daar komt bij dat bij MtGox (en veel andere exchanges) het lange tijd mogelijk was om zonder verificatie Bitcoin withdrawals te doen. Het is pas de laatste maanden dat exchanges steeds meer verificatie eisen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rannasha op 25-02-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Nu online
Rannasha schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:55:
[...]

Er zijn meerdere manieren om een cold storage te maken. Als je echt niet van plan bent om de coins snel weer te willen gebruiken, dan kun je het beste een paper wallet maken. Dat gaat als volgt:

(1a) Als je security-paranoid bent, sla je BitAddress.org op de harddisk, ontkoppel je je netwerk verbinding, boot je van een verse Linux Live-USB, en open je de opgeslagen website van de disk)
2) Op BitAddress kies je voor Paper Wallet. Hier kies je het aantal dat je wil hebben en je genereert de wallets.
3) Print de wallet(s) uit. Eventueel 2 keer voor een extra backup. Optioneel: Lamineer de print.
4) Sla het Bitcoin addres op in een tekst-bestandje op je pc, of op een andere makkelijke plek.
6) Nu kun je Bitcoins storten op het Bitcoin adres dat je eerder hebt opgeslagen.

De private key die op het paper wallet staat is alles wat nodig is om de Bitcoins later te spenderen. Vrijwel alle wallet-software heeft een functie om de private key te importeren. Je kunt dus wanneer je de Bitcoins wil gebruiken kiezen wat op dat moment een goede wallet-client is.

[...]

Daar komt bij dat bij MtGox (en veel andere exchanges) het lange tijd mogelijk was om zonder verificatie Bitcoin withdrawals te doen. Het is pas de laatste maanden dat exchanges steeds meer verificatie eisen.
Dank voor de heldere uitleg!

Dan zit ik met nog een aantal vragen, heb bovenstaande gedaan;)
Waarom zou je meerdere verschillende paperwallets willen aanmaken? is dit voor nog meer veiligheid, lijkt mij het makkelijkst wanneer ze gewoon op 1 adres staan. Er zullen maximaal 10 coins op komen te staan is mijn verwachting.

Hiernaast nog de vraag hoe kan ik uiteindelijk de bitcoins weer aan, ik zie het bitcoin adres + private key, waar kan ik dan weer zien hoeveel er op deze wallet staat enz.
(Ben blockchain gewend)

Begrijp ik het goed dat ik de wallet straks gewoon vanuit noem een Blockchain kan inzien en spenderen met behulp van de private key?

Nogmaals Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door BekSide op 25-02-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sowieso kun je elk bitcoinadres invullen bij blockchain.info om te kijken hoeveel erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

[...]

Dit lijkt mij een mooie om in de TS op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Er worden nog flinke aankopen gedaan op BBuilder:
http://bitcoinity.org/markets/bitcoinbuilder/GOXBTC
5 minuten geleden nog 98 Gox voor 0,15/stuk
Flinke gox...

(Ik heb btw nog 1000 euro onderweg naar Gox...SEPA verstuurd op zondag in de hoop dat het maandag op tijd aan zou komen.........niet dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
boekel schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:22:

(Ik heb btw nog 1000 euro onderweg naar Gox...SEPA verstuurd op zondag in de hoop dat het maandag op tijd aan zou komen.........niet dus...)
Dat zuigt; is dat niet te annuleren? Misschien wordt het automatisch geblokt op Gox, maar ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:24:
[...]

Meh, lijkt me appeltje eitje: Een Ponzi.
Solvancy is afgelopen april nog bewezen
Fiat nooit inwisselen voor echte BTC en net doen alsof je enorme hoeveelheden BTC hebt staan.
Je snapt neem ik aan hoe een exchange werkt? Je koopt geen btc van de exchange, die koop je van anderen. Die btc's zijn uiteindelijk door gebruikers gedeposit. Een exchange hoeft op geen enkel moment fiat om te ruilen voor btc of omgekeerd. Het heeft een grote pot btc en een grote pot fiat, en elke gebruiker heeft een balans. Als gebruikers een trade doen dan verandert er niets aan die potten, het zijn louter de balansen van de gebruikers die de trade reflecteren. Als je daar voor €400 1 btc koopt dan heb je daarna voor €400 minder aandeel in de pot fiat en voor 1 btc meer in de pot bitcoins. Het verdwijnt pas uit die potten bij een withdraw.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 25-02-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Ranora schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:30:
[...]

Dat zuigt; is dat niet te annuleren? Misschien wordt het automatisch geblokt op Gox, maar ik denk van niet.
Nah denk het niet, maargoed, we zullen zien.
Het was de helft van de winst die ik donderdag-zaterdag maakte met arbitrage gox/builder dus ik mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
BekSide schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:08:
[...]
Dank voor de heldere uitleg!
Graag gedaan :)
Dan zit ik met nog een aantal vragen, heb bovenstaande gedaan;)
Waarom zou je meerdere verschillende paperwallets willen aanmaken? is dit voor nog meer veiligheid, lijkt mij het makkelijkst wanneer ze gewoon op 1 adres staan. Er zullen maximaal 10 coins op komen te staan is mijn verwachting.
Wat belangrijk is om te beseffen is dat een paper wallet maar 1 keer te gebruiken is. Bitcoin-clients sturen de change van een transactie standaard altijd naar een ander adres. Dus als je een private key van een paper wallet in een wallet-client importeert en dan een deel van de coins ergens anders heen stuurt, dan wordt de rest van de coins op een nieuw adres dat door de wallet-client is gemaakt gezet.

Als je van plan bent om af en toe wel wat van de coins te gebruiken, maar de rest in de kluis te laten, dan kun je de coins over meerdere paper wallets verdelen. Zodra je dan een klein beetje wil gebruiken, pak je een van de paper wallets en laat je de rest met rust.
Hiernaast nog de vraag hoe kan ik uiteindelijk de bitcoins weer aan, ik zie het bitcoin adres + private key, waar kan ik dan weer zien hoeveel er op deze wallet staat enz.
(Ben blockchain gewend)
Je kunt zoals .oisyn zegt het Bitcoin adres gewoon op Blockchain.info invullen en kijken hoeveel er op staat. Sommige clients bieden ook de mogelijkheid om een "watch-only" adres op te geven. Dan vul je daar je Bitcoin-adres in en dan houdt je wallet-client wel het saldo bij, maar kan het niet gespendeerd worden (want de private key zit veilig in de kluis).
Begrijp ik het goed dat ik de wallet straks gewoon vanuit noem een Blockchain kan inzien en spenderen met behulp van de private key?
Ik ken de Blockchain.info-wallet niet, maar de meeste wallet-software heeft een functie om een private key te importeren. Let daarna op, zoals hierboven ook al genoemd, dat zodra je eenmaal coins hebt verstuurd van dat adres, de paper wallet niet meer te gebruiken is tenzij je de coins handmatig terugstuurt naar het paper wallet adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Blogpost van Andreas Antonopoulos:

http://antonopoulos.com/2014/02/25/statement-on-mt-gox/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[...]

Prima materiaal voor de TS lijkt mij :)
Servowire schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:03:
Kunnen we beter direct overschakelen naar Sathosi of uBTC ;)
Ik hoop toch dat mensen wel decimalen snappen, 100 cent is ook niet meer dan 1 Euro....

Ook kun je 1 mBTC (0.001 BTC) ook niet versturen zonder 0.0005 BTC fee.
Dat is wel veel; 5%
De fee is recent verlaagd naar 0.1mbtc en zal in de volgende versie van Bitcoin 0.9 verlaagd worden naar 0.01mbtc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Wel sneu dat ze ongeveer 18 uur nodig hebben om een inhoudelijk juist artikel te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hoor die solvabiliteits check, maar ze hebben het "lek" al jaren. Die boeken waren vrijwel zeker hardstikke gekookt. Zeker omdat de prijs in April veel lager was (overigens was er toen ook al een forse crash van 60%).
.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:31:
[...]
Je snapt neem ik aan hoe een exchange werkt? Je koopt geen btc van de exchange, die koop je van anderen.

Die btc's zijn uiteindelijk door gebruikers gedeposit. Een exchange hoeft op geen enkel moment fiat om te ruilen voor btc of omgekeerd. Het heeft een grote pot btc en een grote pot fiat, en elke gebruiker heeft een balans. Als gebruikers een trade doen dan verandert er niets aan die potten, het zijn louter de balansen van de gebruikers die de trade reflecteren. Als je daar voor €400 1 btc koopt dan heb je daarna voor €400 minder aandeel in de pot fiat en voor 1 btc meer in de pot bitcoins. Het verdwijnt pas uit die potten bij een withdraw.
Mooi verhaal, maar het is nu wel duidelijk dat de grapjassen dit aan alle kanten met de voeten hebben getreden(anders had MtGox nog bestaan). Die pot fiat is vrijwel zeker hardstikke leeg en alles wijst erop dat de BTC pool ook veel kleiner is.

En nee, het zal ech niet zo zijn dat door de “transaction malleability” 744k BTC zijn verdwenen. Dat zijn er teveel en dat is een te lange periode.

Sowieso, dat ze door zijn gaan met traden en bijschrijvingen accepteerden terwijl ze de opnames blokkeerden is overduidelijk bewijs van fraude.

Sorry, wellicht heb je helemaal gelijk en is MtGox gewoon incompetent slachtoffer, maar ik geloof er geen drol van. Ik ga ervan uit dat de pools hardstikke leeg zijn geschraapt tegen alle regels in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik heb niet alle posts van vandaag gelezen maar is mijn gelijk al veelvuldig toegegeven vandaag?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Dear MtGox Customers,

In light of recent news reports and the potential repercussions on MtGox's operations and the market, a decision was taken to close all transactions for the time being in order to protect the site and our users. We will be closely monitoring the situation and will react accordingly.

Best regards,
MtGox Team

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
ZodiacNL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:00:
Dear MtGox Customers,

Best regards,
MtGox Team
Dat staat er al een tijdje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:59:
Leuk hoor die solvabiliteits check, maar ze hebben het "lek" al jaren. Die boeken waren vrijwel zeker hardstikke gekookt. Zeker omdat de prijs in April veel lager was (overigens was er toen ook al een forse crash van 60%).

[...]

Mooi verhaal, maar het is nu wel duidelijk dat de grapjassen dit aan alle kanten met de voeten hebben getreden(anders had MtGox nog bestaan). Die pot fiat is vrijwel zeker hardstikke leeg en alles wijst erop dat de BTC pool ook veel kleiner is.

En nee, het zal ech niet zo zijn dat door de “transaction malleability” 744k BTC zijn verdwenen. Dat zijn er teveel en dat is een te lange periode.

Sowieso, dat ze door zijn gaan met traden en bijschrijvingen accepteerden terwijl ze de opnames blokkeerden is overduidelijk bewijs van fraude.

Sorry, wellicht heb je helemaal gelijk en is MtGox gewoon incompetent slachtoffer, maar ik geloof er geen drol van. Ik ga ervan uit dat de pools hardstikke leeg zijn geschraapt tegen alle regels in.
Klopt. Ik denk dat hij bedoelt hoe een exchange zou moeten werken :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Rannasha schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:00:
[...]

Dat staat er al een tijdje ^^
Kon me niet herinneren dat ik het langs had zien komen, maar dr komt ook zo veel langs ik onthoud niet alles

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Als dit al gepost was excuses, maar er staat wat meer achtergrondinfo over de lek van dat document (waarvan de legitimiteit nog steeds niet bewezen is) hier:
http://two-bit-idiot.tumb...-suspicions-mt-gox-update

[ Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 25-02-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

FaceDown schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:59:
Ik heb niet alle posts van vandaag gelezen maar is mijn gelijk al veelvuldig toegegeven vandaag?
Is bitcoin dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:59:

[...]

Je hoort mij niet zeggen dat ze het goed hebben aangepakt, maar de zinsnede die ik van je quotete in mijn vorige post slaat gewoon nergens op. Een exchange hoeft op geen enkel moment fiat om te zetten in bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:09:
[...]

Je hoort mij niet zeggen dat ze het goed hebben aangepakt, maar de zinsnede die ik van je quotete in mijn vorige post slaat gewoon nergens op. Een exchange hoeft op geen enkel moment fiat om te zetten in bitcoin.
Ehm jawel... dat is nou net wat een exchange doet!

Uiteraard zijn ze broker en is het niet hun eigen geld, maar dat is bijzaak. Het geld dat langs MtGox liep is weg en is rechtstreeks in de zakken van MtGox gegaan.

Dat is geen probleem zolang er meer in gaat dan uitkomt (Ponzi). Niet voor niets dat Gox bij elke abrupte koersstijging een nieuw schandaal kreeg. Ze hadden die BTC niet en konden dus nooit die transacties honoreren. De piek van April was voor de meesten al het slotakkoord, maar de boom in December heeft ze definitief de nek omgedraaid. Ipv een paar miljoen verdwenen werd het bijna 1 miljard (744k*1200) :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel

boekel

Dusss...

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:17:
[...]

Hoe dan??? magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

[...]

Een goede exchange is een marktplaats.nl voor bitcoins, niet meer en niet minder. MtGox was een soort bank die met de tegoeden van de gebruikers rommelde, of ze liet weglekken/jatten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit hem in het woord "exchange". Een exchange is broker (matchmaker) tussen vraag en aanbod. Ze wisselen dus (crypto) valuta uit tussen aanbieder en afnemer.
FaceDown schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:21:
[...]
Een goede exchange is een marktplaats.nl voor bitcoins, niet meer en niet minder.
Nee, dat is incorrect (en in dit geval helaas erg ter zake doende)

Op marktplaats kies ik ervoor of ik bij jou of bij Henk iets koop. Daarnaast stort ik het geld direct bij de verkoper.
Op een exchange bepaal ik wat ik wil hebben (en voor welke prijs), maar de bron kan ik niet bepalen. En mijn geld gaat naar de exchange die het daarna doorzet naar de verkoper.

Daarom kan een exchange dus klooien.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 20:25

ScreamGT

joejoe

Je bent nu wel een halve tamme als je bij Bitcoinbuilder GoxBtc's gaat kopen. Zeker met het nieuws van de afgelopen 24 uur.

Gelukszoekers. Als ze nou gewoon ingestapt waren toen de BTC prijs de €320 per stuk tikte, dan waren ze een stuk safer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

ScreamGT schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:27:
Je bent nu wel een halve tamme als je bij Bitcoinbuilder GoxBtc's gaat kopen. Zeker met het nieuws van de afgelopen 24 uur.

Gelukszoekers. Als ze nou gewoon ingestapt waren toen de BTC prijs de €320 per stuk tikte, dan waren ze een stuk safer.
Vooraf kon je niet weten dat het dieptepunt op €320 lag. Achteraf is altijd makkelijk praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitchcoin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-12-2019
ScreamGT schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:27:

Ah joh. Komt goed, zo eenvoudig kun je een exchange niet laten verdwijnen. Voor je het weet is mtgox weer live and kicking >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Welke andere coins behalve de standaard bit/lite/doge/bbq gebruiken jullie wallets voor?

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 20:25

ScreamGT

joejoe

Blord schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:32:
[...]

Vooraf kon je niet weten dat het dieptepunt op €320 lag. Achteraf is altijd makkelijk praten.
Zeer grote buy walls @$433,- per coin vanmorgen. Nadat er volop gedumpt werd. Panic sellers, gotta love them.

Dat is het moment om in te stappen. Gezien die informatie weet menig persoon wel dat er een low is of gevormd word. Basic trading rules.

@Bitchcoin

Je weet zelf ook dat ze zowaar alles hebben verwijderd? Dat er ruim 700K aan Bitcoins weg zijn, en met een hele vette restschuld zitten plus heel veel boze traders die al hun BTC's kwijt zijn geraakt. Overigens zullen er een X aantal traders tussen zitten die in het foute circuit zitten, dan heb je het helemaal voor elkaar.

Na 3x stuntelen is het klaar, alleen gelukszoekers keren terug naar MTgox, waar voor 80% zekerheid niets te halen valt momenteel.

[ Voor 33% gewijzigd door ScreamGT op 25-02-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 25-09 11:19

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

CleverCoin, als je die kerel hoort praten dan heb ik er weinig vertrouwen in. Die gasten willen gewoon snel geld verdienen.

Doet gewoon pijn aan mijn oren... 'We vragen een licentie aan bij DNB, maar als DNB negatief beslist gaan we toch door want een licentie is niet noodzakelijk' :|

[ Voor 21% gewijzigd door ocn op 25-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ehm nee. Er wordt niets "omgezet". Dat omzetten doe je op een exchange, dan ruil je iets in. Een exchange zelf ruilt niets.
Uiteraard zijn ze broker en is het niet hun eigen geld, maar dat is bijzaak. Het geld dat langs MtGox liep is weg en is rechtstreeks in de zakken van MtGox gegaan.
Dat is wat jij stellig beweert zonder enig vorm van bewijs inderdaad.
Ze hadden die BTC niet meer en konden dus nooit die transacties honoreren.
Een belangrijke nuance. Je doet net voorkomen alsof ze de BTC nooit hebben gehad, getuige je "omzetten van fiat in btc"
De piek van April was voor de meesten al het slotakkoord, maar de boom in December heeft ze definitief de nek omgedraaid. Ipv een paar miljoen verdwenen werd het bijna 1 miljard (744k*1200) :+
De waarde van de bitcoins is niet echt relevant in dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-08 13:54
Iemand dit al gezien? https://www.facebook.com/mtgox/posts/121392338043532

Ik ben zo handig geweest vrijdagavond 1200 euro over te maken naar MtGox, hoop dat de opdracht door de poolse bank gecancelled wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout267
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
peterax schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:00:
Iemand dit al gezien? https://www.facebook.com/mtgox/posts/121392338043532

Ik ben zo handig geweest vrijdagavond 1200 euro over te maken naar MtGox, hoop dat de opdracht door de poolse bank gecancelled wordt....
haha gaat over 2013 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-08 13:54
Shit... je bent scherper dan ik vanavond.... hopen op een goede afloop dan maar, al beschouw ik het als verloren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Zyppora schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:52:

Als MtGox ermee ophoudt, vertrekt de meute naar de volgende exchange, dan komt die met dezelfde uitdagingen komt te zitten. En als die deze uitdagingen ook niet het hoofd kan bieden, dan gaan we dit hele hoofdstuk nog een keer meemaken.
Wat een kul. Een exchange hoort gewoon een verdienmodel uit het traden te hebben, dus door fee's op transacties of spreads. Tegoeden van klanten blijf je af. Hooguit parkeer je fiat op een rentegevende rekening, die niet geblokkeerd staat.
Gox heeft de tegoeden van klanten slecht beschermd (mallebility bug) en zelfs misbruikt (manipulatie van de koersen om vermoedelijk te traden met geld/coins van klanten)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

peterax schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:06:
[...]

Shit... je bent scherper dan ik vanavond.... hopen op een goede afloop dan maar, al beschouw ik het als verloren....
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurt met geld dat nu nog onderweg is naar die Poolse bank. Denk dat die rekening nog gewoon "open" staat zolang er geen officieel faillissement is aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FaceDown schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:01:
[...]

Klopt. Ik denk dat hij bedoelt hoe een exchange zou moeten werken :)
Ik zou zeggen noem eens 1 exchange die aantoonbaar zo werkt? (Dus niet wij van wc-eend, maar met een onafhankelijk onderzoek)

Want ik hoor al sinds het begin van BTC dat mensen bedenken hoe het volgens hun moet werken (en daar waren ook dit soort bedenksels over MtGox bij) alleen ik zie nergens enige betrouwbare info dat er ook echt een exchange zo werkt als dat de gelukzoekers denken dat het werkt.
peterax schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:00:
Als je het naar een adres uit 2013 hebt overgemaakt is er een grote kans dat de bank na een jaar de transactie blokkeert, maar als het gewoon een correct bankadres was, tja dan heb je pech.
Mistraller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:07:
[...]
Wat een kul. Een exchange hoort gewoon een verdienmodel uit het traden te hebben, dus door fee's op transacties of spreads.
Dit is pas kul. Een BTC-exchange hoort juist niets te doen, daarom handelen ze in BTC (geen regulatie) dat jij wenst dat een exchange van jouw geld afblijft en enkel maar via fee's operationeel blijft is een leuke gedachte, maar nergens is er 1 organisatie die ook maar enigszins controleert of dit ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:00:
[...]

Ehm nee. Er wordt niets "omgezet". Dat omzetten doe je op een exchange, dan ruil je iets in. Een exchange zelf ruilt niets.
Een exchange doet de complete transactie voor je. Jij belt echt niet met Ryo Habajako in Japan omdat je op de exchange zag dat hij Cointjes wou verkopen.

En om het nog leuker te maken: Een exchange kan transacties verzinnen.... Denk aan Madoff die zogenaamd van alles deed, maar in werkelijkheid lekker ging leven van het geld.

Zolang het binnen de MtGox wallets bleef is er echt geen enkel bewijs dat er werkelijk dingen werden geruild. Net als een bank (maar die mogen het!): zolang je dekkingsgraad ok is, kan je ermee weg komen. Pas als dat instort of je hebt een run gaat het mis. En een bank kan dan nog centraal lenen... bij MtGox is het gewoon over en sluiten.
Dat is wat jij stellig beweert zonder enig vorm van bewijs inderdaad.
I'm not the only one... and certainly not the first.

Als je een betere verklaring hebt?
Een belangrijke nuance. Je doet net voorkomen alsof ze de BTC nooit hebben gehad, getuige je "omzetten van fiat in btc"
Ja, dat claim ik inderdaad. Los van het feit dat ik kwade wil verwacht (kan niet anders met die hoeveelheid), is dat ook wat ze zelf deels claimen, namelijk dubbel uitgezetten BTC (Transaction Malleability).
De waarde van de bitcoins is niet echt relevant in dit verhaal.
Nee, dat is enorm relevant! Want naast exchange hadden ze ook een bank functie (wallets).

1. Als je 744.000 BTC tegen 5 dollar hebt uitstaan en die kwijt bent is het heel naar, maar gezien hun omzet in 2012 echt wel op te lossen (overname, fors lenen... niet leuk, maar haalbaar). Maar als je 744k hebt uitstaan en kwijt bent tegen 1200 euro (MtGox december 2013) is er geen houwen aan. Met een omzet van 13 miljoen kan je geen miljard lenen.
2. Bij pieken zal je meer volume krijgen (verkopers). Als je een ponzi draait is dat dus het moment waar je ten onder gaat. Je kan namelijk nooit aan die vraag voldoen.

Let op! Er is een duidelijke correlatie tussen de piekprijzen en de opeenvolgende crises bij MtGox. Dat is op zich al een redelijk sterke aanwijzing dat de BTC prijs erg van belang is.

Maar goed, ik stap uit deze discussie. Ik heb niks met MtGox. Ik hoop dat je een deel van je geld terugkrijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tourniquet schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:11:
[...]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurt met geld dat nu nog onderweg is naar die Poolse bank. Denk dat die rekening nog gewoon "open" staat zolang er geen officieel faillissement is aangevraagd.
Ook na een officieel faillisement (in NL althans) wordt er nog gewoon geld geaccepteerd op bankrekeningen, de curator gebruikt dat dan weer gewoon om de schuldenlast te verlichten.

Er komt pas een "stop" op een bankrekening als een curator dat zegt, daarvoor zijn het ongeveer allemaal giften voor de belastingdienst etc. En die "stop" die is ook enkel maar kunstmatig, in 1e instantie wordt jouw geld nog steeds aangenomen, maar afhankelijk van het bedrijfstype wordt er gekeken of je niet "direct" je geld terug moet krijgen omdat je een dienst/ goed hebt afgenomen wat niet geleverd kan worden vanwege het faillisement (en bij een BTC-exchange kan je nog steeds geld parkeren, dus de dienst kan geleverd worden, alleen sluit je achter aan in het rijtje krediteuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Gomez12 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:11:
[...]

Dit is pas kul. Een BTC-exchange hoort juist niets te doen, daarom handelen ze in BTC (geen regulatie) dat jij wenst dat een exchange van jouw geld afblijft en enkel maar via fee's operationeel blijft is een leuke gedachte, maar nergens is er 1 organisatie die ook maar enigszins controleert of dit ook echt zo is.
Dus feitelijk bestempel je nu elke exchange als incompetent.
Reken voor de grap eens uit hoeveel bitstamp per dag binnenhengelt aan fee's op basis van het handelsvolume. Ik weet niet hoor, maar iets zegt mij dat je tot een bedrag zult komen waar je een goedbelegde boterham mee kan verdienen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mistraller schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:19:
[...]

Dus feitelijk bestempel je nu elke exchange als incompetent.
Reken voor de grap eens uit hoeveel bitstamp per dag binnenhengelt aan fee's op basis van het handelsvolume. Ik weet niet hoor, maar iets zegt mij dat je tot een bedrag zult komen waar je een goedbelegde boterham mee kan verdienen.
Voor de lol: Bitstamp doet zelden minder dan 10K BTC per dag. Regelmatig een dag van 20K BTC of meer. Een dag van vandaag heeft >100K BTC.

10K BTC, de fee van Bitstamp is tussen 0.2% en 0.5% afhankelijk van trader-volume, voor zowel koper als verkoper. Laten we even 0.35% als gemiddelde nemen. Keer 2, dus 0.7%. Op een relatief rustige dag met 10K BTC is dat 70 BTC, wat $35K is met de huidige lage prijs.

$35K op een rustige dag lijkt me genoeg om een exchange op te draaien zonder te gaan gokken met geld van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:15:
[...]

Een exchange doet de complete transactie voor je. Jij belt echt niet met Ryo Habajako in Japan omdat je op de exchange zag dat hij Cointjes wou verkopen.
Hoe zie jij het inruilen van de exchange van fiat voor btc dan voor je? Stel ik withdraw BTC. Jij stelt dat die niet uit de pot met BTC's komen, want er moet immers fiat worden ingeruild voor BTC. Hoe gebeurt dat dan precies? Je stelt dat ze naar een andere exchange hadden moeten gaan om daar de BTC te halen? Ze kunnen ze niet uit het niets maken.
Zolang het binnen de MtGox wallets bleef is er echt geen enkel bewijs dat er werkelijk dingen werden geruild.
Dat moet ook niet. Als Henkje en Pietje op de exchange X btc ruilen voor Y fiat dan verandert er niets aan de wallets van de exchange. Alleen de getalletjes op de balans van zowel Henkje als Pietje.
Net als een bank (maar die mogen het!): zolang je dekkingsgraad ok is, kan je ermee weg komen. Pas als dat instort of je hebt een run gaat het mis. En een bank kan dan nog centraal lenen... bij MtGox is het gewoon over en sluiten.
Het essentiele verschil tussen een bank en een exchange is dat een bank uitleent en een exchange (in principe, leverage buiten beschouwing gelaten) niet. Een bank kan dus geld uitlenen dat het helemaal niet heeft, en is een beetje de pilaar van onze huidige economie. Een exchange hoeft dat in feite nooit te doen.
Let op! Er is een duidelijke correlatie tussen de piekprijzen en de opeenvolgende crises bij MtGox.
Nou was ik er in april nog niet heel erg bij, maar ik kan me van december geen crisis bij MtGox herinneren. Fiat withdraw issues speelde al veel langer dan dat, en de BTC withdraw stop kwam pas een paar weken geleden (toen de koers al behoorlijk was gekelderd, met name door slecht nieuws uit China). Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat je er een beetje een gekleurde versie van de werkelijkheid op nahoudt.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 25-02-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Wat is er nu eigenlijk allemaal OFFICIEEL van mtgox nieuws?
Zijn we er vanaf tot op zijn minst 25 maart? Dan zie ik momentteel enkel maar de koers stijgen voor de komende 4 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:48
Rannasha schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:39:
[...]

Wat belangrijk is om te beseffen is dat een paper wallet maar 1 keer te gebruiken is. Bitcoin-clients sturen de change van een transactie standaard altijd naar een ander adres. Dus als je een private key van een paper wallet in een wallet-client importeert en dan een deel van de coins ergens anders heen stuurt, dan wordt de rest van de coins op een nieuw adres dat door de wallet-client is gemaakt gezet.

Als je van plan bent om af en toe wel wat van de coins te gebruiken, maar de rest in de kluis te laten, dan kun je de coins over meerdere paper wallets verdelen. Zodra je dan een klein beetje wil gebruiken, pak je een van de paper wallets en laat je de rest met rust.
Even ter check of ik het nu goed begrijp.

In feite maak je dus met die private key niks anders als een sleutel van dat betreffende (oorspronkelijke) rekeningnummer. Je gooit die key ergens in een kluis, prachtig afgedrukt en wellicht ingelijst, maar dan?

1.) De originele wallet heb je dan verwijderd van je pc? Moet je dat überhaupt doen als je er niet meer aan wilt zitten en zo ja, doe je dat zelf met de DEL knop of verdwijnt de wallet-file nadat je de private-key hebt geëxporteerd?
2.) De key zegt verder ook niets over de inhoud, maar is slechts om toegang te krijgen op je wallet?
3.) Heb je naast je private key ook altijd nog je originele betaaladres nodig die je moet bewaren of zit dat in de key verwerkt?
4.) Stel je gooit de wallet file weg of is corrupt oid... Kan je dan dus gewoon de private-key weer invoeren nadat je een kale wallet hebt gemaakt met het originele adres, waarna ook weer de inhoud erop verschijnt?

En als je niets meer gebruikt (dus originele wallet file weggegooid en enkel nog je adres+private key ergens anders hebt) zal de wallet-software automatisch een nieuwe wallet met een nieuw adres aanmaken? => waardoor je dus feitelijk met meerdere wallets tegelijk kunt werken of één voor één als paperwallet kunt maken?

Hmm een hoop vragen... :9

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 25-02-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Foxbusiness:

Internet Chat Reveals Mt. Gox CEO Hasn't 'Given Up'

Afbeeldingslocatie: http://www.foxbusiness.com/static/managed/img/fb2/markets/chat-log-lg.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Tourniquet op 25-02-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
marcel87 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:39:
[...]
In feite maak je dus met die private key niks anders als een sleutel van dat betreffende (oorspronkelijke) rekeningnummer. Je gooit die key ergens in een kluis, prachtig afgedrukt en wellicht ingelijst, maar dan?

De originele wallet heb je dan verwijderd van je pc? Moet je dat überhaupt doen als je er niet meer aan wilt zitten en zo ja, doe je dat zelf met de DEL knop of verdwijnt de wallet-file nadat je de private-key hebt geëxporteerd?
Als je een paper wallet maakt via BitAddress.org, dan heb je geen wallet op je pc. BitAddress maakt een printbare pagina met daarop de private key.

Je kunt ook de private keys van een gewone Bitcoin-wallet uitprinten om een paper wallet te maken. Het wallet-bestand op je pc is niets meer dan een verzameling private keys (eventueel versleuteld) en eventueel wat extra meta-data. Als je de private keys uit je Bitcoin-wallet haalt en uitprint, kun je daarna het wallet bestand verwijderen. Deze manier van het maken van een paper wallet is wat ingewikkelder dan gewoon BitAddress.org gebruiken, maar het kan prima.
De key zegt verder ook niets over de inhoud, maar is slechts om toegang te krijgen op je wallet?
Correct, de key is een sleutel tot een (decentraal) kluisje met daarin de coins. Let op de terminologie die je gebruikt. Met een "wallet" wordt over het algemeen een of meerdere private keys bedoeld, die op een papier staan (paper wallet) of gebundeld zijn in een bestand (wallet-bestand). De private key geeft je toegang tot je coins.
Stel je gooit de wallet file weg of is corrupt oid... Kan je dan dus gewoon de private-key weer invoeren nadat je een kale wallet hebt gemaakt met het originele adres, waarna ook weer de inhoud erop verschijnt?
Als je de private keys op een bepaalde manier gebackupped hebt, dan kan dat ja. Een backup kan gemaakt worden door het wallet-bestand te kopieren of door de private keys uit te printen. De inhoud is nooit weg, zelfs niet als je geen backup hebt. De inhoud wordt namelijk bijgehouden in de blockchain, die op vele computers staat. Zonder de private key heb je alleen geen toegang tot de inhoud.
En als je niets meer gebruikt (dus originele wallet file weggegooid en enkel nog je adres+private key ergens anders hebt) zal de wallet-software automatisch een nieuwe wallet met een nieuw adres aanmaken? => waardoor je dus feitelijk met meerdere wallets tegelijk kunt werken of één voor één als paperwallet kunt maken?
Meerdere wallets maken is prima mogelijk ja. Veel software heeft ingebouwde mogelijkheden om meerdere wallets te gebruiken (bv Multibit). Nogmaals, paper wallets maken van een bestaande wallet-file is meer gedoe dan een BitAddress paper wallet maken. Het idee achter een paper wallet is dat je het gebruikt voor coins die je lange tijd weg wil stoppen. Als je dat wil doen, maar je gewoon een nieuwe paper wallet aan en stuur je vervolgens coins naar het adres dat hier bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:15
De inhoud van de "voorstellen" worden niet betwist zoals beschreven in het gelekt document, dus dergelijke acties vindt hij rechtmatig 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
.oisyn schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:27:
[...]

Hoe zie jij het inruilen van de exchange van fiat voor btc dan voor je? Stel ik withdraw BTC. Jij stelt dat die niet uit de pot met BTC's komen, want er moet immers fiat worden ingeruild voor BTC. Hoe gebeurt dat dan precies? Je stelt dat ze naar een andere exchange hadden moeten gaan om daar de BTC te halen? Ze kunnen ze niet uit het niets maken.
[...]
Dat moet ook niet. Als Henkje en Pietje op de exchange X btc ruilen voor Y fiat dan verandert er niets aan de wallets van de exchange. Alleen de getalletjes op de balans van zowel Henkje als Pietje.
En in je eigen quote ligt het antwoord. De trades zelf zijn maar getalletjes die MtGox je voorspiegelt. Withdrawals zijn de enige echte feiten. Fiat withdrawals (zoals we weten) konden al een hele tijd niet meer. BTW withdrawals waren opeens ook onmogelijk, zogenaamd door de TxMal.

Met andere woorden, waarschijnlijk was zowel de fiat pot als de BTC pot geplunderd, en werd MtGox (als een echt Ponzi scheme) overeind gehouden door de withdrawals te dekken met nieuwe stortingen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1 ... 140 ... 178 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is bedoeld voor discussie over de handel en koersverloop van cryptocurrencies. Aangezien er nu een speciaal forum is voor cryptocurrencies kunnen voor specifieke vragen gewoon topics worden geopend (met in ogenschouw nemende de algemene regels voor het openen van topics - vragen die niet topicwaardig zijn zouden hier uberaupt niet gesteld moeten worden)

Discussies en ontwikkelingen aangaande MtGox gaarne bespreken in Mt.Gox - Huidige status en ontwikkelingen

Referral codes zijn niet toegestaan en worden onherroepelijk verwijderd conform Het algemeen beleid