Een exchange doet de complete transactie voor je. Jij belt echt niet met Ryo Habajako in Japan omdat je op de exchange zag dat hij Cointjes wou verkopen.
En om het nog leuker te maken: Een exchange kan transacties verzinnen.... Denk aan Madoff die zogenaamd van alles deed, maar in werkelijkheid lekker ging leven van het geld.
Zolang het binnen de MtGox wallets bleef is er echt geen enkel bewijs dat er werkelijk dingen werden geruild. Net als een bank (maar die mogen het!): zolang je dekkingsgraad ok is, kan je ermee weg komen. Pas als dat instort of je hebt een run gaat het mis. En een bank kan dan nog centraal lenen... bij MtGox is het gewoon over en sluiten.
Dat is wat jij stellig beweert zonder enig vorm van bewijs inderdaad.
I'm not the only one... and certainly not the first.
Als je een betere verklaring hebt?
Een belangrijke nuance. Je doet net voorkomen alsof ze de BTC nooit hebben gehad, getuige je "omzetten van fiat in btc"
Ja, dat claim ik inderdaad. Los van het feit dat ik kwade wil verwacht (kan niet anders met die hoeveelheid), is dat ook wat ze zelf deels claimen, namelijk dubbel uitgezetten BTC (Transaction Malleability).
De waarde van de bitcoins is niet echt relevant in dit verhaal.
Nee, dat is enorm relevant! Want naast exchange hadden ze ook een bank functie (wallets).
1. Als je 744.000 BTC tegen 5 dollar hebt uitstaan en die kwijt bent is het heel naar, maar gezien hun omzet in 2012 echt wel op te lossen (overname, fors lenen... niet leuk, maar haalbaar). Maar als je 744k hebt uitstaan en kwijt bent tegen 1200 euro (MtGox december 2013) is er geen houwen aan. Met een omzet van 13 miljoen kan je geen miljard lenen.
2. Bij pieken zal je meer volume krijgen (verkopers). Als je een ponzi draait is dat dus het moment waar je ten onder gaat. Je kan namelijk nooit aan die vraag voldoen.
Let op! Er is een duidelijke correlatie tussen de piekprijzen en de opeenvolgende crises bij MtGox. Dat is op zich al een redelijk sterke aanwijzing dat de BTC prijs erg van belang is.
Maar goed, ik stap uit deze discussie. Ik heb niks met MtGox. Ik hoop dat je een deel van je geld terugkrijgt.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 25-02-2014 23:19
]