jep.
er zijn 4 standen in het apparaat.
1 t/m 3 afzuig standen van langzaam naar max en volledig instelbaar en aanstuurbaar.
(ik laat de 0-10V er even buiten voor het uitleg gemak, maar werkt grofweg het zelfde.)
en dan stand 4, deze gaat aan als de warmtepomp in verwarm modes gaat.
en heeft voorrand op stand 1 t/m 3 mits die hoger staat ingesteld als de standen 1 t/m3.
(en ja er is nog een stand 3+, als je kort stand 3 geeft, dan gaat hij een ingestelde tijd op stand 3 blijven.
de douche stand.)
dan mijn gebruik met het apparaat:
:strip_exif()/f/image/vfJYcnlhsthXqGqzbdspJuzu.jpg?f=fotoalbum_large)
op momenten dat ik +/-8kWh per dag gebruik, dan staat de warmtepomp dus 24x7 te draaien en is stand 4 actief.
en stand 4 is bij mij hoger als stand 1 en 2, dus heeft alleen stand 3 nog iets van zin om aan te sturen.
dit is vrijwel heel de winter zo.
en ja in de zomer staat er gewoon een raam of deur open.
dus aanstuur mogelijkheden voor ventilatie zijn er wel, maar zeer beperkt.
op zolder zit de warm water buis van de douche, als die warm is dan gaat mijn systeem naar stand 3 (die net iets hoger is als stand 4).
voor de rest staat hij op stand 2 (die net iets lager is als stand 4).
meer aan sturing heeft geen zin in mijn huis.

mijn idee is dat ventilatie aansturen, kan maar echt heel nuttig nop.
een aansturen van verwarmen, ook daar is er weinig te doen.
zie mijn gebruik grafiek, eigenlijk wil je hem in de herfst aan hebben gaan, en pas weer uit in de lente.
daar heb je 2 draadjes voor, verbind je die door dan gaat hij verwarmen, maak je die los dan stopt hij met verwarmen. (en ja een thermostaat doet dit voor je, en klaar ben je eigenlijk al.)
[
Voor 3% gewijzigd door
migjes op 08-08-2023 12:11
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)